Beste mensen,
Ik heb lang niets meer van mij laten horen.
Het is duidelijk dat ms het laat afweten, vervelend maar dit is niet voor het eerst dat een fabrikant het af laat weten. Helaas voor de sw schrijver Willie, mooie sw gemaakt maar onvoldoende betrouwbaarheid.
Toch wil ik mijn ervaring melden, misschien geeft dit mogelijkheden, van ms is niet veel meer te verwachten.
Bij mij loopt de ND nog steeds, regelmatig een hangup, maar door de externe hw watchdog wordt dit altijd opgelost, ik moet nooit, echt nooit dat ik na de meterkast moet om de boel te resetten.
Natuurlijk reset hierdoor de boel af en toe, maar ik zie alleen dat sommige tellers zijn gereset.
Volgens mij is dit in de sw op te vangen zodat een reset door de wd ongemerkt passeert.
Ik heb ook getest met sturingen, die worden dan ook teruggesteld wat het nu onbruikbaar maakt.
Maar dit is naar mijn gevoel ook op te lossen.
Ik heb al eerder aangegeven, het gaat dan als een cyclische machine, een soort plc werken.
Maar wat maakt het mij uit hoe het werkt, als het maar betrouwbaar en goed bruikbaar is.
Als ik een voorstel mag doen dan het volgende:
Programmeer het zo dat een aantal variabele op de sd kaart worden bewaard zodat bij opnieuw opstarten de gegevens bewaard zijn en er wordt gestart zoals het voor de vastlopers is achtergelaten en gebruik de hw watchdog. Het kost enkele euro's aan onderdelen.
En ga niet zitten wachten op ms, die zijn de ND al lang vergeten. Het is verloren tijd en komt een update dan verhoogt dit alleen de betrouwbaarheid. En wie zegt dat alles na een update is opgelost.
Volgens mij is het dan een heel goed bruikbaar veelzijdig product. Maar vooral betrouwbaar.
En het is toch zonde van al het werk wat Willie er het afgelopen jaar in heeft gestopt.
Ik wil de eerder getoonde door mij gemaakte hw schema's (op verzoek) er wel weer op zetten.
Ik hoor het wel.