[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 ... 21 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-12 21:34

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Cranberry schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:17:
'k Dacht dat de beta 3.0.0.2 de laatste versie was, waarin een aantal bugs zou moeten zijn opgelost...??
3.0.0.2 heb ik gisteravond nog gedownload.

Misschien goed om nog even te melden dat in diverse versies naar verluid een timeslot zit, zodat de ND er na 31 december 2013 mee stopt.

Zelf moet ik sowieso nog upgraden (draai nu 2.0.1.9 op core 4.2.2.2)
Hier ook op 2.0.1.9 op 4,3 en loopt al weken tadeloos op een display na die er heel af en toe mee stopt maar komt automatisch weer goed.

Als het niet erger word dan dat houd ik lekker deze versie.... Tenzij hij stopt in jan, dan pak ik de nd1

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ik weet ook niet waarom Willie de download heeft verwijderd.
Ik heb hem gevraagd of ik de software kan vrijgeven, zolang ik nog niks heb gehoord kan ik ook nog niets delen.
Lijkt me wel zo netjes naar Willie toe.

18950WpšŸŒž, Atlantic 270V3šŸ’§, Pana 5JšŸ”„. Zendure 2400AC 11,5kWhšŸ”‹,Hyundai Kona 64kWh šŸš—, Peblar Home ⛽

• Rol-Co

Rol-Co

:)

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 28-01-2014 15:10 . Reden: Knipje ]

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:43
@klump4u, heb jij een andere versie dan 3.0.0.2?

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Rol-Co schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:46:
Hebben jullie wel eens van geschiedenis in je browser gehoord?
Deze 3.002 versie heb ik niet verwijderd om jullie te zieken maar met reden. 8)

kan het eigenlijk wel vertellen hier, allemaal groot toch...:
Dit is een versie waarmee je zonder toegangscode op de harddisk kan kijken en downloaden. Had ik gemaakt voor mezelf. :*) Was benieuwd hoeveel kb ik kan downloaden van mijn harddisk op vakanties etc. Zelf gebruik ik nooit toegangscodes omdat dit een obstakel is bij het testen. Heb er lang over gedaan om het 'geheim' te ontsluiten hoe ik op mijn computers kon komen via de Netduino. (heb ik hulp bij gehad) Alleen het webcommand ontbreekt. Het werkt het zelfde als het command directory en download. In de inpak paniek en nog effe snel ben ik een en ander vergeten achter de toegangscode te zetten...Dit hoogstandje had mijn primeur moeten zijn voor de programma code die ik later vrij had willen geven,...maar er is altijd wel een bijdehandje die loopt te zieken.

En helaas voor jou Rolco, de versie die jij hebt stopt aan het eind van het jaar, alleen de 99999 versies niet.

[ Voor 54% gewijzigd door Willie Wortel op 19-12-2013 08:43 ]

Verwijderd

Ik weet niet of dat bij anderen ook zo is maar bij mij doen de dagtellers (deliver today en consumption today) het niet korrekt maar geven de totaalstand aan ipv de dagstand.
Ik hoopte eigenlijk dat deze na 0:00 uur zouden worden gereset maar dat gebeurde niet.

Andere vraag: Heeft iemand deze aangepast voor gebruik van 2 temperatuurmeters?
Ik kan ze toevoegen in de options/hardware pagina maar nu nog zichtbaar maken op de webpagina :)

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik had beter niet de 3.X hier kunnen plaatsen omdat deze nog niet af is (daarom heet het ook Beta) maar ik wilde mensen blij maken. .......er is een lichtpuntje, ik ben een snelle leerling.

• Cranberry
Willie, dank voor de toelichtingen en verduidelijkingen ;)

Hele fijne vakantie >:)

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-12 10:46
okay, dan wachten we nog rustige even af, op een definitieve versie.
Waar hopelijk ook geen einddatum in zit, want dit houd me nu nog steeds tegen om de updaten.
Okk al ziet de nieuwe versie er wel erg gelikt uit.

ik blijf het volgen wanneer deze er is.

• Willie Wortel
  • Niet online
elmo_1978 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:31:
okay, dan wachten we nog rustige even af, op een definitieve versie.
Waar hopelijk ook geen einddatum in zit, want dit houd me nu nog steeds tegen om de updaten.
Okk al ziet de nieuwe versie er wel erg gelikt uit.

ik blijf het volgen wanneer deze er is.
Voor updates moet je bij Tweaker vervelia Rolco zijn, niet meer bij mij.
De stekker ligt eruit.

[ Voor 21% gewijzigd door Willie Wortel op 20-12-2013 21:17 ]

• Rol-Co

Rol-Co

Mooi
Met zo'n houding word het toch niks.

Slotje!!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-11 13:56
Als iemand zijn N+ wil wegdoen....

bereikbaar via dm.

[ Voor 20% gewijzigd door hansdegit op 20-12-2013 16:19 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022

[ Voor 255% gewijzigd door RuudMR op 21-12-2013 09:00 ]

• hansdegit
Joop kan raar uit de hoek komen, maar ik weet niet wat er allemaal gebeurd is. Kijk, het internet vergeet niets. Rol-co is de boodschapper wiens kop er nu af gaat. Ik vind er wel wat van, maar dat hou ik lekker voor me. Bovendien kan ik de nuance toch heel slecht overbrengen vanaf de smartphone. Ik ben Joop erg dankbaar voor de v1 software die ik als basis gebruik voor allerlei andere projectjes.

Wat ik alleen niet zo goed begrijp..... waarom heeft iedereen zich zo afhankelijk gemaakt van de eenling? De sourcecode is al zo lang niet meer openbaar.... daar kan je als tweaker toch geen genoegen mee nemen?

Ter zake....
Ik ben op zoek naar en n+ v1, maar een v2 is ook prima. Zullen we via dm verder gaan? Ben op weg naar een feestje, dus ws morgen pas in de gelegenheid om te antwoorden.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rol-Co schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:59:
Mooi
Met zo'n houding word het toch niks.

Slotje!!
Je had ook kunnen schrijven:
Sorry Willie, in mijn enthousiasme heb ik de link herplaats, maar zal hem weer verwijderen.

Als Willie er niet was geweest zaten jij en ik en vele andere nog steeds naar de netduino te kijken zonder er iets uit te krijgen.

18950WpšŸŒž, Atlantic 270V3šŸ’§, Pana 5JšŸ”„. Zendure 2400AC 11,5kWhšŸ”‹,Hyundai Kona 64kWh šŸš—, Peblar Home ⛽

• klump4u
  • Niet online

klump4u

RuudMR schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:31:
Ik heb het lang geprobeerd, maar zijn houding veranderd niet.
Altijd belangeloos ondersteuning aangeboden maar.........
Willie is hier al meer dan een jaar belangeloos aan bezig.

• GĆ© Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32
Voordat dit helemaal uit de hand gaat lopen wil ik even het volgende kwijt over deze kwestie...

Zoals al eerder aangegeven, zo ook klump4u hierboven, Willie/JoopC/... heeft hier ontzettend veel werk verricht en geheel belangeloos. Soms wordt er op een forum wat bot/kortaf gereageerd en vanuit die optiek, samen met het nog steeds uitblijven van de broodnodige update van de firmware door Netduino, die weer afhankelijk is van de productgroep van Microsoft begrijp ik de frustratie van Willie Wortel volledig.

Als hij een link verwijderd, doet hij dat met een reden. De reden wordt door Willie Wortel niet altijd duidelijk gecommuniceerd maar daar hoeven we hem niet op af te gaan branden.

Voor iedereen: De V1.3.x versie is nog steeds beschikbaar op Codeplex (inclusief source code) en werkt goed. Van de V2.x versie is al redelijk vlot aangegeven dat de source niet vrijgegeven zou worden. Die beslissing is door Willie Wortel genomen. Daar kunnen we met z'n allen van alles van vinden. Echter de maker van de software mag dat gewoon beslissen.

Verder wil ik alle anderen die hier tips en opmerkingen over de software en hardware gegeven hebben bedanken voor alle inzet!

Graag verder de discussie over de software en opties hier bespreken en de begrijpelijke frustraties hoeven niet op de man gespeeld gaan worden.

Bij voorbaat allen dank,

GĆ©

[ Voor 4% gewijzigd door GĆ© Brander op 20-12-2013 18:16 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 18:04:
[...]

Je had ook kunnen schrijven:
Sorry Willie, in mijn enthousiasme heb ik de link herplaats, maar zal hem weer verwijderen.

Als Willie er niet was geweest zaten jij en ik en vele andere nog steeds naar de netduino te kijken zonder er iets uit te krijgen.
Hij had hem ook kunnen verwijderen uit de online storage, hij heeft hem immers zelf geplaatst.

Er zijn meer wegen naar rome... En zeg eerlijk, als jij wist dat het in jan 2014 stopt doordat de maker het zo geprogrammeerd heeft was je er dan aan begonnen? V1 was prima en een mooi hobby project, V2 is imho geflopt omdat de maker dollartekens in zijn ogen kreeg maar als sneeuw voor de zon zag verdwijnen toen microsoft de ondersteuning compleet liet vallen.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rolco,
Naar mijn mening had en kun je nog steeds de downloadlink verwijderen en Willie Kunnen DM dat het bestand er nog steeds staat.
Wat betreft het tijdslot op de software, dit was om op 1 Januari alle oude software eruit te krijgen zodat iedereen met dezelfde software gaat werken zodat Willie het makkelijker krijgt om problemen op te lossen.
Die dollartekens zal wel meevallen bij hem.
Nu graag ontopic zoals Ge voorstelde.
Wil je nog reageren graag via DM

• RuudMR
Als je wilt dat ieder de zelfde sw gebruikt stel je die gewoon beschikbaar (gratis of betaald) en support je de oude sw niet meer.
Doet ms ook al jaren daar is een tijdslot niet voor nodig.
Ik wil simpel geen sw met een tijdslot(bom). En wie wil dit wel als hij dit zou weten.
Als iemand tevreden is met welke oude versie dan ook zie ik geen reden om dit op een bepaalde tijd te stoppen. Dit is onnodig en is gewoon pesten. Geen leverancier zou dit in zijn hoofd halen.
Ook ms niet, op heel veel pc's zal de komende jaaaaren nog gewoon xp doordraaien, en terecht.
Vaak is de zeer complexe hw niet te migreren.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

RuudMR,
Willie heeft in mijn ogen iets moois gemaakt op een platform dat slecht wordt door ontwikkeld, daar kan hij niks aan doen.
Als je het forum terugleest dan zie je ook dat hij altijd op zijn manier iedereen wilt helpen.
Je kunt je ook afvragen of wij hem niet gek hebben gemaakt met al onze extra wensen.
Ik persoonlijk vind het gewoon schandalig hoe hij nou wordt afgebrand.

Ontopic
De versie 3.0.0.2 herstelt zich hier nu zelf als hij vastloopt dat vind ik toch weer een vooruitgang.

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik wordt nu zelfs al in 1 adem genoemd met software gigant Microsoft. Nou ja, Bill Gates is ook klein begonnen... :)

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:46:
Als je wilt dat ieder de zelfde sw gebruikt stel je die gewoon beschikbaar (gratis of betaald) en support je de oude sw niet meer.
Doet ms ook al jaren daar is een tijdslot niet voor nodig.
Ik wil simpel geen sw met een tijdslot(bom). En wie wil dit wel als hij dit zou weten.
Als iemand tevreden is met welke oude versie dan ook zie ik geen reden om dit op een bepaalde tijd te stoppen. Dit is onnodig en is gewoon pesten. Geen leverancier zou dit in zijn hoofd halen.
Ook ms niet, op heel veel pc's zal de komende jaaaaren nog gewoon xp doordraaien, en terecht.
Vaak is de zeer complexe hw niet te migreren.
RuudMR, je lult uit je nek en nu voor de tweede keer, je hebt van mij de source code gekregen. Dit heb ik al eerder hier gemeld. Dat ik daarna verder ben gegaan met ontwikkelen wil nog niet zeggen dat je die voortgang ook kan claimen. En om helemaal je oren te wassen.... als je goed hebt gelezen en de video's heb gezien die ik heb gemaakt kon je zien dat de intentie van mij is om het eind resultaat te publiceren.

Daarnaast, alles is op basis van vrijheid blijheid en ik ben niet bij jouw bedrijf in dienst, en als er linken van mij herplaatst worden die ik heb verwijderd, plaats ik gewoon geen linken meer, so simpel kan het leven zijn. De Tweaker had na mijn motivatie gelezen te hebben ervoor gekozen de link niet te verwijderen.

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 18:56:
[...]

Hij had hem ook kunnen verwijderen uit de online storage, hij heeft hem immers zelf geplaatst.

Er zijn meer wegen naar rome... En zeg eerlijk, als jij wist dat het in jan 2014 stopt doordat de maker het zo geprogrammeerd heeft was je er dan aan begonnen? V1 was prima en een mooi hobby project, V2 is imho geflopt omdat de maker dollartekens in zijn ogen kreeg maar als sneeuw voor de zon zag verdwijnen toen microsoft de ondersteuning compleet liet vallen.
Het niveau daalt...... pppfffff

Je maak je hier evenals RuudMR duidelijk schuldig aan stemmingmakerij omdat de versie 99999 identiek is aan de laatste 2.X versie zonder tijdslot. Het tijdslot is inderdaad ingebouwd om slechte software te verwijderen na verloop van tijd. Alle software leveranciers doen dit. Dit weet ik Exact (r) >:)

En last but not least .... Microsoft komt, jammer voor jou, zeer binnenkort met een QFE1 update.

Zo en ga nu maar een ander lastig vallen, ben je goed in.

[ Voor 27% gewijzigd door Willie Wortel op 20-12-2013 22:37 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08
Ben ik blij met m'n bluetooth dongletje aan de P1 .. en gewoon loggen op de servert met zabbix :-)

• RuudMR
Willie, Ja, ik heb sourcefiles gehad, ik brand je ook niet af, helaas door de vele bugs niet bruikbaar en ik mocht er van jou niets mee doen. Heb ik ook niet gedaan.Jij beweerde dat niemand iets deed en dat jij het alleen moest doen. Ik heb steeds support aangeboden. Hw schema's gemaakt. Maar dat je een tijdslot plaatste vond ik niet netjes, maar het is jouw sw, jouw keuze. Waarom je denkt dat je bij mij in dienst zou zijn begrijp ik niet.
Er zaten fouten in die ik met testen tegen kwam, onhandigheden in het gebruik, logisch dit te melden, denk ik. Ja ik heb geprobeerd de hw watchdog te promoten, dit lost veel op. Ik heb er toch echt voordeel aan gehad. Met goede hw kan je veel problemen voorkomen of oplossen. Je reageerde hier niet op, jammer.
Ik stop er mee, heb je geen last meer van mij. Maar toch veel succes.

• Willie Wortel
  • Niet online
gekkie schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:33:
Ben ik blij met m'n bluetooth dongletje aan de P1 .. en gewoon loggen op de servert met zabbix :-)
ja...ik ben blij voor jou dat je blij bent. Zijn we beide blij. :)

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08
Willie Wortel schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:38:
[...]

ja...ik ben blij voor jou dat je blij bent. Zijn we beide blij. :)
Achja het is een wat simpelere oplossing .. maar in iedergeval geen stabiliteits issues :)
(of tijdsloten :+ ) .. maar goed ook geen heel spannende GUI :)

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 20-12-2013 22:43 ]

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:37:
Willie, Ja, ik heb sourcefiles gehad, ik brand je ook niet af, helaas door de vele bugs niet bruikbaar en ik mocht er van jou niets mee doen. Heb ik ook niet gedaan.Jij beweerde dat niemand iets deed en dat jij het alleen moest doen. Ik heb steeds support aangeboden. Hw schema's gemaakt. Maar dat je een tijdslot plaatste vond ik niet netjes, maar het is jouw sw, jouw keuze. Waarom je denkt dat je bij mij in dienst zou zijn begrijp ik niet.
Er zaten fouten in die ik met testen tegen kwam, onhandigheden in het gebruik, logisch dit te melden, denk ik. Ja ik heb geprobeerd de hw watchdog te promoten, dit lost veel op. Ik heb er toch echt voordeel aan gehad. Met goede hw kan je veel problemen voorkomen of oplossen. Je reageerde hier niet op, jammer.
Ik stop er mee, heb je geen last meer van mij. Maar toch veel succes.
Het is gewoon niet netjes wat je schreef, een slag onder de gordel zeg maar.
Een goed product neerzetten kost heel veel tijd en moeite. Om zoiets vanaf het begin opensource te maken is kloote met 7 ooooos. Ik lul niet uit mijn nek maar uit ervaring.

En nogmaals als er gejend wordt, ga ik toch openbaar geen linken meer plaatsen, ook goed, doe ik wel op een andere manier. Hier op dit forum plaats ik geen regel code meer niets, nakkes noppie.

Maar je hebt me al 3x succes gewenst, nou succes terug dan hĆØ, en het ga je verder goed.

Er is bij een project soms een moment dat stoppen leuker is dan doorgaan, voor mij is dit moment nu aangebroken.

[ Voor 3% gewijzigd door Willie Wortel op 21-12-2013 09:01 ]

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11 20:34
Het is jammer dat dit project zo heeft moeten eindigen.
Je mag er vanuit gaan dat iedereen de beste bedoelingen heeft en op een eigen manier heeft willen bijdragen. Zo heeft iedereen zijn eigen kwaliteiten die bij elkaar zijn gekomen.

Ongetwijfeld zal er een nieuw initiatief komen. Zelf werk ik gewoon verder met de V1 software en wat hardware.

Prettige feestdagen gewenst *;

• kaboutertjes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Helaas niets onder de kerstboom. :S :N

Prettige feestdagen

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:26
Voor iedereen prettige kerstdagen.

Vindt het toch wel jammer dat het project een mischien een stille dood sterft.
Heb alles al namelijk aangeschaft. Mooie netduno2, kwhmeter met puls, cyblesensor, behuizing, enz.

Maar ala, kan imand in het kort aangeven welke firmware en softwareversies ik het best kan gebruiken met deze setup? En blijft het werken daar in sommige versies ook nog een einddatum in zit?

Of switchen we naar arduino?

• GĆ© Brander
pazzje schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:08:
Voor iedereen prettige kerstdagen.

Vindt het toch wel jammer dat het project een mischien een stille dood sterft.
Heb alles al namelijk aangeschaft. Mooie netduno2, kwhmeter met puls, cyblesensor, behuizing, enz.

Maar ala, kan imand in het kort aangeven welke firmware en softwareversies ik het best kan gebruiken met deze setup? En blijft het werken daar in sommige versies ook nog een einddatum in zit?

Of switchen we naar arduino?
Er is een prima werkend systeem te maken met de Netduino Plus 1 en 2 met behulp van de V1.3.x software. Mocht de V2 software nog vrijgegeven gaan worden dan kan je die verder gaan gebruiken. De investering is absoluut niet voor niets geweest.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik denk het wel.

[ Voor 93% gewijzigd door Willie Wortel op 13-01-2014 14:05 ]

• GĆ© Brander
Indrukwekkend Willie! Ziet er mooi uit.

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik wil met deze video laten zien waarom ik niet meer terug wil naar versie 1.3 (alsof ik mijn Nissan 370Z inruil voor een DAF, dat doe ik ook niet)

• pazzje
Ziet er erg goed uit. Klasse werk

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Livedata en scope in een.
Mooi Willie.

Verwijderd

Hmm.. Beetje jammer dat ik nu pas het gehele forum heb doorgelezen :?
Vol enthousiasme begonnen met het opzetten van de hardware en V2 van de software.. lees je dit. ;(

Het is op zich uiteindelijk een mooi product geworden en wilde daar graag gebruik van maken, maarja nu ik weet dat 1-1-2014 het stopt, is het dus behoorlijk verloren tijd geweest (dan wel moeite om een Netduino +2 bemachtigen)..

Is het niet wat om een x-bedrag voor de hex te vragen en een (ander) x-bedrag voor de volledige source?
Er zijn wel meer "bedrijven" (lees personen) die zo werken.
Het dichttimmeren van de mobiele apps kan volgens mij ook wel op een andere wijze dan het gehele project te blocken.

Uiteindelijk wil ik toch wel even laten weten dat ik begrip heb voor alle gemaakte keuze en dus dat ik het zeer spijtig vind dat het zo is gelopen.

-- Redounder

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:17:
Livedata en scope in een.
Mooi Willie.
Ha Klump, nee dit is de nieuwe liveData,....... Scope wordt gesplitst in sd kaart charts, file swap en historic series in evenzoveel web pagina's

Morgen maak ik een update voor je krijg je per email om te testen, ben voorlopig weer thuis.

Verwijderd

Willy dit wordt echt een mooi product. Ben nu nog blij met mijn 1.3, maar kijk uit naar deze versie in de toekomst.

• Willie Wortel
  • Niet online
Als ik de berichten over en van het Microsoft .NET Micro Framework team mag geloven dan gaan we een waanzinnig 2014 tegemoet met veel nieuwtjes. Als hobby-ist ontwikkelaar ben ik uiteraard zeer nieuwsgierig wat de 'vooruitgang' dan mag inhouden. Wat ik wel weet qua hardware is dat er een krachtigere processor met eeeel wat meer geheugen in de knutselkamer ligt. Als we nu ook nog een bug vrije ontwikkel omgeving krijgen zijn we helemaal heppie de peppie.

~
We have had the opportunity to meet with the .NET Micro Framework (and larger Windows Embedded team) this last year, and we are pretty excited for the work they're doing to push the platform forward alongside the .NETMF community (as the successful open-source collaboration which NETMF has become).

Ninja--you're absolutely right about prices on microchips now arriving at a point where .NETMF becomes an affordable mass-market runtime: Cortex-M3 chips powerful enough to run .NET Micro Framework costing just a few dollars combined with the power and connectivity of NETMF is pretty awesome. Quite a few mass-market .NETMF-powered devices will ship in 2014, powered by the latest and greatest .NETMF runtime.

Looking forward to a great 2014 for both the framework and the community,

Chris

Secret Labs LLC

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-12 10:46
Willie Wortel schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:15:
Ik heb een demo video vrijgegeven (van privƩ afgehaald), Howto de nieuwe LiveData te gebruiken. Zo is ook de data van de sd kaart te bekijken.

Deze video is voor de serieuze hobby-isten.
[video]
De video ziet er erg top uit.
Ik dnek dat een hoop tweakers deze software zeker wel willen hebben / testen.
Hopelijk komt er snel een nieuwe versie van MS .net framework, zodat de vervelende bugs eruit zijn.
En we hopelijk ook deze versie kunnen testen voor iedereen.

Echt top werk Willie _/-\o_ _/-\o_

• GĆ© Brander
Iedereen de beste wensen voor 2014! Dat het maar een mooi logging jaar mag worden en dat er mooie nieuwe updates voor de Netduino mogen komen. :)

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb de liveData verbeterd, nu met nog meer opties en opacity in alle windows ondersteund.
De data is nu static aanwezig, hoeft dus niet opnieuw geladen te worden bij wijzigingen.

Dit komt ook in de sdCard graphs en statistics met prachtige Master-Detail menu's.
Op pvOutput raak je op een gegeven moment uitgekeken omdat het te simpel is, gewoon te weinig mogelijkheden punt.

Ik laat dit echter alleen zien waarom ik niet terug wil naar versie 1.3

[ Voor 8% gewijzigd door Willie Wortel op 13-01-2014 14:06 ]

• jmeinders
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-07 14:45

jmeinders

www.jmeinders.nl

Willie, het ziet er weer super uit . Ik hoop dat het een super jaar wordt voor de DAtaLogging. en iedereen de beste wensen voor 2014.

Omnik 3.0 15 Eging panelen 195wp

• kaboutertjes
Ook van mij iedereen een voorspoedig en gezond 2014 toegewenst.

• JNSchouten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12 07:18
Leuk Willie,

zijn deze verbeteringen al te gebruiken in de laatste te downloaden versie of is dit allemaal nieuw. Ziet er fantastisch uit maar zal wel even tijd kosten om er in thuis te raken.

Ik zou graag de komende vrije dagen gebruiken om de Netduino V2 helemaal in te zetten.

PS. iedereen een voorspoedig en tweakable 2014 toegewenst.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12 10:33
Na wat frustraties v.w.b. het kunnen flashen van de beta flash, mijn netduino heeft nu bijna 5 maand in de kast gelegen, is het mij gelukt de beta te flashen. Ik heb niet die uit de download gepakt, maar rechstreeks van de website. Nu zit ik meteen met hetvolgende probleem: hoe moet ik mijn netduino configureren via de bijgeleverde website en wat is het default password? Het is allemaal wat ingewikkelder geworden, ik weet namelijk niet wat welke D doet. Daarnaast kan ik de tekening van hoe de netduino gesoldeerd moet worden niet meer terug vinden. Voor elke configuratievraag moet ik terug naar mijn netduino en uitvissen wat ik ook alweer gedaan heb. Is er een default configuratie met daarop de slimme energiemeter en alleen een s0 zoals aangegeven op de ontwerptekening?

• tw_eek
De verschillen tussen de v1 software en de uitgebreide versie die alleen in de hex variant beschikbaar is duidelijk. Het ziet er mooier uit en heeft meer mogelijkheden (out ofthe box).

Als tweaker wil ik de controle houden over mijn loggertje. Als er alleen een gecompileerde versie beschikbaar is kan ik beter naar een youless overschakelen met wat domotica.
Dus ik blijf de v1 versie gebruiken, met mijn aanpassingen.

Initiatieven om de hardware verder te standaardiseren om bij voorbeeld meerdere s0 tellers, p1 poort, flow meters, etc aan te sluiten zie ik meer zitten. Plaats ze op een standaard bus die meerdere systemen kunnen lezen (netduino,arduino, rpi).

• klump4u
  • Niet online

klump4u

EnsconcE schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:50:
Na wat frustraties v.w.b. het kunnen flashen van de beta flash, mijn netduino heeft nu bijna 5 maand in de kast gelegen, is het mij gelukt de beta te flashen. Ik heb niet die uit de download gepakt, maar rechstreeks van de website. Nu zit ik meteen met hetvolgende probleem: hoe moet ik mijn netduino configureren via de bijgeleverde website en wat is het default password? Het is allemaal wat ingewikkelder geworden, ik weet namelijk niet wat welke D doet. Daarnaast kan ik de tekening van hoe de netduino gesoldeerd moet worden niet meer terug vinden. Voor elke configuratievraag moet ik terug naar mijn netduino en uitvissen wat ik ook alweer gedaan heb. Is er een default configuratie met daarop de slimme energiemeter en alleen een s0 zoals aangegeven op de ontwerptekening?
Zoek op "schema" op dit forum er staan er genoeg.
Default configuratie met S0 en P1 is nog steeds hetzelfde als V1 ;)

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Initiatieven om de hardware verder te standaardiseren om bij voorbeeld meerdere s0 tellers, p1 poort, flow meters, etc aan te sluiten zie ik meer zitten. Plaats ze op een standaard bus die meerdere systemen kunnen lezen (netduino,arduino, rpi).
Op de V2 gaan meerder S0, meerdere Temp meters e.d.

• Willie Wortel
  • Niet online
Data loggen is natuurlijk leuk, maar wat als je meerdere Netduino's hebt, bijvoorbeeld 3.......?

[ Voor 74% gewijzigd door Willie Wortel op 13-01-2014 14:05 ]

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie, even voor de duidelijkheid: Werkt alleen met meerdere Netduino+2 ?

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:13:
Willie, even voor de duidelijkheid: Werkt alleen met meerdere Netduino+2 ?
Het is dynamisch geprogrammeerd (op de toekomst voorbereid) dit werkt dus met X netduino's waarbij X staat voor 1 of 2 of 10

Het programma leest de netduinoConfig.js uit. Aan de hand van die gegevens "weet" het programma wat er voorhanden is. Deze pagina is gloednieuw en moet ik nog even testen, daarna mail ik de pagina naar je.

Heb je trouwens gemerkt wat de respons tijd van je web commands nu is? Milliseconden ipv seconden te wachten = een hele verbetering. Dit is pas in versie 3.0.0.3 erin aangebracht.

[ Voor 14% gewijzigd door Willie Wortel op 02-01-2014 09:35 ]

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12 10:33
klump4u schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:44:
[...]

Zoek op "schema" op dit forum er staan er genoeg.
Default configuratie met S0 en P1 is nog steeds hetzelfde als V1 ;)
Check :). Maar wat is nu de default password?

• Voederbietel
  • Laatst online: 23-11 14:55
EnsconcE schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:29:
[...]

Check :). Maar wat is nu de default password?
Default password van de recente versies is: netduino

• kaboutertjes
Willie Wortel schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:28:
[...]

Het is dynamisch geprogrammeerd (op de toekomst voorbereid) dit werkt dus met X netduino's waarbij X staat voor 1 of 2 of 10

Dit is pas in versie 3.0.0.3 erin aangebracht.
Da's nou krek wa ik wou zeggen we in Helmond :)
hoop dat het snel uitkomt.. je heb me weer eens ongeduldig gemaakt Willie :o 8)7

• Rol-Co

Rol-Co

Hier vervelio weer :)

Het heeft wat moeite gekost maar ik heb die 2014 (bom) er uit kunnen halen en hij loopt nu weer gewoon door.

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:17:
Hier vervelio weer :)

Het heeft wat moeite gekost maar ik heb die 2014 (bom) er uit kunnen halen en hij loopt nu weer gewoon door.
Geweldig voor je dat je het voor elkaar hebt gekregen, we leefden allemaal met je mee.
Als het je het niet had gelukt had ik het slotje er wel voor je afgehaald hoor, no problem.

Maar je hoeft je niet te bewijzen joh, we weten allemaal wel dat je slim bent, dat blijkt onder andere dat je de door mij verwijderde link hebt terug geplaatst , je weet wel.... de versie met de veiligheidslek waardoor de tweakers een gevaar lopen als ze die versie gebruiken.
Groetjes.

• beerbelly
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 15:31
Bij deze nog een gelukkig en voorspoedig 2014.

Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer en blijf achter met diverse vragen. Hopelijk kan 1 van jullie die beantwoorden.
Komt er een definitieve hex zonder tijdslot van willie wortel??
Welk schema en waar kan ik die vinden vwb het aansluiten van de netduino. Ik heb nog een schema van ruudMR van 2 augustus maar die is waarschijnlijk anders dan wat Willie wortel in zijn webconfiguratie heeft zitten.

Zou zonde zijn dat dit alles wat ik heb voor niets is.

Draai nu versie 3.001. Ben nog steeds bezig om het een en ander onder de knie te krijgen maar als dit project in het water dreigt te vallen zou ik daar enorm van balen.

Met vriendelijke groet

Jopie

• klump4u
  • Niet online

klump4u

beerbelly schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:10:
Bij deze nog een gelukkig en voorspoedig 2014.

Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer en blijf achter met diverse vragen. Hopelijk kan 1 van jullie die beantwoorden.
Komt er een definitieve hex zonder tijdslot van willie wortel??
Welk schema en waar kan ik die vinden vwb het aansluiten van de netduino. Ik heb nog een schema van ruudMR van 2 augustus maar die is waarschijnlijk anders dan wat Willie wortel in zijn webconfiguratie heeft zitten.

Zou zonde zijn dat dit alles wat ik heb voor niets is.

Draai nu versie 3.001. Ben nog steeds bezig om het een en ander onder de knie te krijgen maar als dit project in het water dreigt te vallen zou ik daar enorm van balen.

Met vriendelijke groet

Jopie
Definitieve hex ligt aan de makers van Netduino i.v.m. de update van Microsoft.
De aansluitschema's van Willie in de webpagina's werken allemaal en zijn hetzelfde als van RuudMR.
Vragen kun je altijd hier ;)

• Willie Wortel
  • Niet online
De Multi Netduino LiveData web pagina is klaar, moest wel een en ander uitvogelen maar werkt mooi moet ik zeggen. Zoiets heb ik nog niet eerder ergens gezien. Zal asap een filmje maken.

• Cranberry
@Willie, ik blijf met belangstelling de ontwikkelingen volgen.

Een feature die ik nog erg zou waarderen, is de mogelijkheid gasmeterstanden te uploaden naar mindergas.nl. Bij gebruik van P1 is de gasmeterstand altijd voorhanden. Voor pulsemeters geldt dat natuurlijk niet. Je zou dit kunnen 'oplossen' door eenmalig de gasmeterstand in te voeren en op te slaan op SD en vervolgens dagelijks de berekend gasmeterstand weer op de SD op slaan.
Voor de Arduino werkt dat op deze manier. Als voorbeeld/idee de code (in C): http://solarmeter.codeple...trol/latest#MinderGas.ino

Geen idee of je dit nog kan en wil toevoegen. 't Is iig een suggestie...

[ Voor 5% gewijzigd door Cranberry op 04-01-2014 20:03 ]

Verwijderd

Zijn deze nieuwe versies ook ergens te downloaden? of moet ik daarvoor een verzoek indienen?
Ik zou graag door willen gaan met die nieuwe releases want het ziet er zeer goed uit.

• Willie Wortel
  • Niet online
Cranberry schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:01:
@Willie, ik blijf met belangstelling de ontwikkelingen volgen.

Een feature die ik nog erg zou waarderen, is de mogelijkheid gasmeterstanden te uploaden naar mindergas.nl. Bij gebruik van P1 is de gasmeterstand altijd voorhanden. Voor pulsemeters geldt dat natuurlijk niet. Je zou dit kunnen 'oplossen' door eenmalig de gasmeterstand in te voeren en op te slaan op SD en vervolgens dagelijks de berekend gasmeterstand weer op de SD op slaan.
Voor de Arduino werkt dat op deze manier. Als voorbeeld/idee de code (in C): http://solarmeter.codeple...trol/latest#MinderGas.ino

Geen idee of je dit nog kan en wil toevoegen. 't Is iig een suggestie...
CranBerry, ik heb nergens kunnen lezen dat dit ook automatisch mag gebeuren zonder tussenkomst, wel dat je 9 euro per jaar moet betalen.
Normaal kom ik ergens een API tegen die ik kan gebruiken.

• kaboutertjes
@ Willie,
is er een mogelijkheid om de Consumed Gas en Consumption today te resetten?
deze worden de laatste week niet meer automatisch op 0 gezet op mijn systeem.
heb ook al diverse keren de memfile verwijderd maar helaas krijg ik het niet meer voor elkaar.

Netduino Core Version: 4.3.0.0
Software Version : 3.0.0.1

• Willie Wortel
  • Niet online
kaboutertjes schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:23:
@ Willie,
is er een mogelijkheid om de Consumed Gas en Consumption today te resetten?
deze worden de laatste week niet meer automatisch op 0 gezet op mijn systeem.
heb ook al diverse keren de memfile verwijderd maar helaas krijg ik het niet meer voor elkaar.

Software Version : 3.0.0.1
Waarom dacht jij dat ik die versie off line heb gehaald? (buiten dat ik mijn code ben vergeten af te zetten)

• kaboutertjes
Ik dacht dat versie 3.0.0.2 eraf was... dus ik gebruik de verkeerde versie? oeps.
Nu weet ik het al helemaal niet meer.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:21
Willie zou je wellicht een overzichtje willen posten met linkjes naar de verschillende versies? Ik zou graag de laatste eens willen proberen met de nieuwe functionaliteiten.

Op ƩƩn of andere manier heb ik altijd problemen/opmerkingen als ik iets nieuws koop, zal wel aan mij liggen. Menig ICT afdeling bestempelde mij als proefaap voor nieuwe functionaliteiten of apparatuur, daz dan wel weer leuk :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb voor mezelf de laatste hand gelegd aan de Multi Netduino livedata, als ik tijd heb maak ik asap een filmpje.

[ Voor 52% gewijzigd door Willie Wortel op 13-01-2014 14:03 ]

• Cranberry
Willie Wortel schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:00:
[...]

CranBerry, ik heb nergens kunnen lezen dat dit ook automatisch mag gebeuren zonder tussenkomst, wel dat je 9 euro per jaar moet betalen.
Normaal kom ik ergens een API tegen die ik kan gebruiken.
Ik heb mindergas.nl gevraagd om meer duidelijkheid hierover. Uiteraard zal ik de uitkomst hiervan posten in dit topic.

Wat ik er op dit moment van begrijp, is dat mindergas gebruik maakt van een 'tussenpersoon' (ODA; Onafhankelijk Dienst Aanbieder), die de meterstanden uit de landelijke database mag uitlezen. Voorwaarde hiervoor is dus dat je als consument aangeeft je slimme meter regelmatig mag worden uitgelezen. De kosten hiervoor bedragen €8,99 p/j.

Mogelijk is het gebruik van API om automatisch zelf meterstanden direct door te geven aan mindergas kosteloos. Het klopt dat hier normaliter op de website zelf informatie over staat over hoe dit aan te vragen en te gebruiken. O.a. hierover heb ik vragen gesteld.
Voordeel van deze methode is dat deze ook gebruikt kan worden door mensen zonder slimme meter

Wordt vervolgd!

• Willie Wortel
  • Niet online
Cranberry, ik ben voor mezelf bezig om naar http://www.iobridge.com/ te loggen. Ben in gesprek zeg maar.

[ Voor 83% gewijzigd door Willie Wortel op 13-01-2014 14:03 ]

• Cranberry
Inmiddels reactie van Mindergas terug:

"Iedereen kan een api token aanvragen voor privegebruik. Het is gratis. De api wordt niet gepromoot op de website."

Mindergas heeft mijn belangstelling omdat ik daar al meterstanden van enkele jaren ingevoerd heb en er een berekening wordt gemaakt aan de hand van het aantal graaddagen. Verder kun je je gasverbruik makkelijk vergelijken met vergelijkbare huizen en rapportjes bekijken van het verbruik t.o.v. voorgaande jaren.

Bovenstaand neemt natuurlijk niet weg dat iobridge er fraai uit ziet!

Dus Willie, als je tijd & zin hebt .... >:)

• Willie Wortel
  • Niet online
Cranberry, het is een hoop werk maar vraag die api maar aan, dan zal ik het kijken of ik het er voor je in kan hatseflatsen.

Mocht ik toestemming krijgen voor http://www.iobridge.com/products/ te programmeren dan gaat daar mijn tijd naartoe.

edit: net bericht gekregen van iobridge, het verzoek is doorgestuurd.

[ Voor 35% gewijzigd door Willie Wortel op 07-01-2014 11:19 ]

• Willie Wortel
  • Niet online
het werkt.

[ Voor 166% gewijzigd door Willie Wortel op 13-01-2014 14:04 ]

• Cranberry
Zinvolle verbetering van de user experience! Top! >:)

• JNSchouten
Willie,

Wanneer zouden is een werkend versie V3 beschikbaar. Het ziet er allemaal erg leuk uit, maar tweakers willen natuurlijk zelf spelen

• Willie Wortel
  • Niet online
Omdat het nieuwe dashboard met dag grafieken is/wordt uitgebreid is de NetduinoConfig.js aangepast.

[ Voor 31% gewijzigd door Willie Wortel op 13-01-2014 14:04 ]

• hansdegit
Enigszins off-topic, maar wƩl Netduino gerelateerd:
Mocht iemand zin hebben om met een external Watchdog te gaan werken...Het resetten van de ND middels de reset-pin is bepaald geen garantie voor een reboot. Gistermiddag had ik zo'n situatie waarbij de ND Ʃcht vaststaat (je ziet de netwerkledjes oplichten, daarna weer uit ad infinitum).

Ter lering ende vermaeck: de netduino hangt bij mij dus nu aan een relais wat door de externe watchdog aangestuurd wordt. Maw: als zich een heftige fout voordoet, schakelt de Arduino (da's mijn externe watchdog) het relais even uit, om de netduino na twee seconden weer van stroom te voorzien.

• Cranberry
Da's een mooie oplossing. Een gewenste optie daarbij is dan dat de ND zelf de laatst opgeslagen gegevens weer van z'n SD-kaartje haalt en verder gaat tellen.

• hansdegit
Volgens mij zit dat er al in, hoewel...
En anders is het eenvoudig in te bouwen; ik herinner me dat ik dat voor mijn P1 projectje (gebaseerd op 1.3) iig wƩl zo heb geprogrammeerd.

• Willie Wortel
  • Niet online
JNSchouten schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:31:
Willie,

Wanneer zouden is een werkend versie V3 beschikbaar. Het ziet er allemaal erg leuk uit, maar tweakers willen natuurlijk zelf spelen
Ik ben hobby-ist en programmeer voor eigen gebruik en laat zien wat mogelijk is met een Netduino. Ik plaats hier geen software links meer.

• Willie Wortel
  • Niet online
Wisten jullie dit: met het (Netduino) Microsoft .Net framework heb je toegang tot het Scripting.FileSystemObject alsof je windows internet explorer gebruikt
Maar pas op, vanaf het internet heb je toegang tot je Netduino:

Because using the FSO on the client side may provide potentially unwelcome access to a client's local file system, you should use it only in scripts executed on the server side.

[ Voor 13% gewijzigd door Willie Wortel op 11-01-2014 09:43 ]

• JNSchouten
Willie Wortel schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 08:31:
[...]

Ik ben hobby-ist en programmeer voor eigen gebruik en laat zien wat mogelijk is met een Netduino. Ik plaats hier geen software links meer.
Willie, ik snap je antwoord maar begrijp dan niet dat je het hier nog post. Als je het puur voor eigen gebruik maakt en dus niet wilt opbouwen met of voor anderen dan is dit niet het platform om te laten zien wat er kan.

Ik programeer zelf ook maar ben minder in de gelegenheid om er veel tijd in te steken. Daarom heb ik deze post gevolgd en de meeste versies ook getest of productioneel gemaakt. Ik zou dus graag meegenieten van je hobby-istme. Ik begrijp waarom er niet meer gepost wordt en vraag me af of er dan geen andere mogelijkheden zijn om in een kleinere en andere samenstelling het project door te zetten.

Laat maar weten of je eventueel via een DM je software toch beschikbaar wilt maken. Als dat niet zo is zal ik zelf maar gaan bouwen omdat ik het nut van de Netduino nog steeds wel inzie.

Een trouwe volger.

• junr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-05-2024
Willie,
Ook ik begrijp je antwoord, Maar moeten alle tweakers gestraft worden door opmerkingen van 1 a 2 tweakers.
Ik heb best wat geld uitgeven om alle hardware aan te schaffen en wil dit graag dan ook volop gaan gaan gebruiken.
Ik wil je toch vragen om de software online te zetten. Zodat iedereen met jouw creatie aan de gang kan!!!
Alvast bedankt

• pazzje
Kan me alleen maar aansluiten bi junr. Zit ik met al mijn hardware

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:30
Persoonlijk hoop ik dat er een simpele stabiele versie komt met alleen P1 en meerdere S0 poorten loggingen, met natuurlijk de upload functionaliteit naar diverse websites.
Voor mij zijn al die extra's niet nodig. Stabiliteit vind ik echter wel belangrijk, want op dit moment loopt de Netduino nogal eens vast met als gevolg corrupte data/grafiekjes of geen rare waarden door van de S0 poort aan pvoutput.org.

Software Version : 9.9.9.0

[ Voor 6% gewijzigd door MichielFRL op 12-01-2014 19:04 ]

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik gebruik een tijdschakelaar van de Gamma (3 voor een tientje), af en toe even mijn Netduino van stroom af. Je kan 6 punten instellen per dag, dus max elke 4 uur een reset.

[ Voor 76% gewijzigd door Willie Wortel op 13-01-2014 08:10 ]

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-12 20:44

databeestje

Von PrutsHausen

Beetje sneu voor de mensen die een Netduino aangeschaft hebben en dachten hier er wat software voor te kunnen scoren zodat ze het kunnen gebruiken.

Als het draadje alleen maar gebruikt wordt voor het showcasen zonder dat anderen er gebruik van kunnen maken is het een beetje jammer naar mijn persoonlijke mening.

• Cranberry
Nog even geduld. Ik hoop en denk dat Willie zeker nog wel met wat moois gaat komen!

• Willie Wortel
  • Niet online
databeestje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:47:
Beetje sneu voor de mensen die een Netduino aangeschaft hebben en dachten hier er wat software voor te kunnen scoren zodat ze het kunnen gebruiken.

Als het draadje alleen maar gebruikt wordt voor het showcasen zonder dat anderen er gebruik van kunnen maken is het een beetje jammer naar mijn persoonlijke mening.
Jij denkt toch zeker niet dat ik een of andere idioot ben. Eerst me hier behandelen als een strontkar en dan volkomen verontwaardigd overkomen. Je had in de politiek moeten gaan daar zijn ze ook altijd selectief verontwaardigd en verbijsterd. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Willie Wortel op 13-01-2014 13:41 . Reden: effe ge-upsmoekt zeg maar ]

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-12 20:44

databeestje

Von PrutsHausen

Willie Wortel schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:58:
[...]

Jij denkt toch zeker niet dat ik een of andere idioot ben. Eerst me hier behandelen als een strontkar en dan volkomen verontwaardigd overkomen. Je had in de politiek moeten gaan daar zijn ze ook altijd selectief verontwaardigd en verbijsterd. 8)
?

Verwijderd

Hey iedereen,
Ben onlangs ook met Netduino Plus 2 begonnen en heb deze post net gevonden.

Ik heb een blog met mijn vooruitgang hierin. (voorlopig ook temperature readings, log to SD, getting accurate time, .. dus beetje analoog met dit onderwerp.)

If you're interested!
http://netduinoblog.wordpress.com

• tw_eek
Heeft iemand al gekeken naar de mogelijkheid om via ethernet een software update te plaatsen?

Ik kwam deze website tegen:http://www.netmf.com/forum/default.aspx?g=posts&t=2253

Daar staat een link naar een pdf met uitleg over een remote update met de .net micro framework deployment tool http://download.codeplex....e=netmf&DownloadId=257831

• Willie Wortel
  • Niet online
Gezellige boel hier..... hebben jullie een feestje? :)

• Cranberry
't Is hier beregezellig! 'k Wacht o.a. op nieuws van Microsoft. Het blijft vanuit dat kamp oorverdovend stil.

• Willie Wortel
  • Niet online
Cranberry schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:32:
't Is hier beregezellig! 'k Wacht o.a. op nieuws van Microsoft. Het blijft vanuit dat kamp oorverdovend stil.
Zover ik weet (tamtam) is de update code klaar en is in testfase. Beter goed getest dan troep.

[ Voor 10% gewijzigd door Willie Wortel op 19-01-2014 20:24 ]

• Cranberry
Van een zekere Philip Lo op het .NETMF blog:

"For the .NET MF 4.3 QFE 1 release, I'm wrestling with our legal team to get this update approved for publishing on Codeplex since early December. Seems legal is shuffling people around, and new faces with no history of past .NET MF releases is causing hiccups. Needless to say I'm trying other avenues to jog legal's memory of past releases to get this update approved."

[cynisch]Misschien krijgen we in 2014 toch nog een update gepresenteerd.....[/cynisch]

• Willie Wortel
  • Niet online
dat denk ik niet.

[ Voor 199% gewijzigd door Willie Wortel op 24-01-2014 23:54 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 39 Laatste