Vandaag is dan ook wel een vrij belangrijke gebeurtenis, historisch gezien dan
IDD, al is dat topic, gelukkig, een uitzondering.
WK topics doen het ook wel aardig, maar ook niet echt lang ofzo.
WK topics doen het ook wel aardig, maar ook niet echt lang ofzo.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Whahaha een bierpul, geniaal 
Blijft een geweldige show, eens kijken of ik dit jaar naar het Vrijthof kan.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Hehehe, is idd heel cool gedaan zo met die 3 tenorsmax schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:10:
Whahaha een bierpul, geniaal
Want a cookie?!
Hoe laat begint het schansspringen op NL1?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Nieuwe foto is ook beschikbaar gekomen:

Mooie foto, niet zo geforceerd / gespannen zoals de officiele fotos die eerder vandaag zijn vrijgegeven.
Ik zie een aantal fotografen op Facebook al roepen dat de mantel is afgesneden
Maar zoals die andere foto's lijken ze (en Maxima nog meer dan de rest) haast geshopt, bijna gerendered.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
De kroon is ook gestolen, kent iemand deze gasten? 

wat zeggie?masauri schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:14:
De kroon is ook gestolen, kent iemand deze gasten?
[afbeelding]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Schitterende foto. Staan er mooi natuurlijk en ontspannen op.
Toch om even te muggenziften, het zou imho logischer geweest zijn als Willem in het midden zou staan ipv Maxima.
Toch om even te muggenziften, het zou imho logischer geweest zijn als Willem in het midden zou staan ipv Maxima.
[TODO: insert creative/funny signature here]
Nee want dan zou je minder zien van zijn mantel en het lengte verschil tussen Willem en Beatrix is dan te grootGabrielWB schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:17:
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Juliana draait zich om in haar graf.

Ergens wel, anderzijds kan je stellen dat mensen vaak van links naar rechts kijken omdat we dat zo hebben geleerd met lezen.GabrielWB schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:17:
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Op alle officiële foto's die ik vandaag heb gezien staan ze zo, en staat WA met zijn torso een beetje naar Maxima gericht. Ik denk dat ze het wel zo geoefend hebben dusGabrielWB schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:17:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Mooie foto, waar komt ie vandaan? Ik zie hem namelijk niet op de site van het koninklijk huis?masauri schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:11:
Nieuwe foto is ook beschikbaar gekomen:
[afbeelding]
https://www.facebook.com/nlvaderlandtweaker2010 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:21:
[...]
Mooie foto, waar komt ie vandaan? Ik zie hem namelijk niet op de site van het koninklijk huis?
Rofl geniaal datMrSleeves schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:20:
LOL: http://www.telegraaf.nl/b...er_dan_we_dachten___.html
Enigszins sneu wel.
Want a cookie?!
Verwijderd
De Telegraaf is inderdaad wel sneuMrSleeves schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:20:
LOL: http://www.telegraaf.nl/b...er_dan_we_dachten___.html
Enigszins sneu wel.
Ah de pagina die zeiken op moslims ziet als een uiting van vaderlandsliefde
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik heb op een foto cursus wel eens een test gezien met een blauwe lucht met een lucht ballon. Als deze in de linker bovenhoek staat heb je het gevoel dat hij daalt, terwijl als hij in de rechterboven hoek staat krijg je het gevoel dat hij stijgt. Er was iemand bij die met het arabische schrift was op gegroeid en om dat zij van rechts naar links heeft leren lezen was het stijgen en dalen voor haar omgedraaid.JT schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:19:
[...]
Ergens wel, anderzijds kan je stellen dat mensen vaak van links naar rechts kijken omdat we dat zo hebben geleerd met lezen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik miste het filmpje ervan nog.. Met dank aan onze Belgische buren: http://www.deredactie.be/permalink/1.1617658
B2: "Wat? Zit er in de kroon een schroef?"Sjah schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:15:
Wie is nou de domme boef?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Tegen dat nederland aan een koning gewend is zit amalia er weer op, hoewel, WimLex heeft zich al van een verrassende kant laten zien! 
@Sjah , hoe kom je daarbij?
[ Voor 10% gewijzigd door masauri op 30-04-2013 22:31 ]
Grappig, klopt mijn argument dus wel over de invloed van lezen op het bekijken van een afbeeldingSnowDude schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:24:
[...]
Ik heb op een foto cursus wel eens een test gezien met een blauwe lucht met een lucht ballon. Als deze in de linker bovenhoek staat heb je het gevoel dat hij daalt, terwijl als hij in de rechterboven hoek staat krijg je het gevoel dat hij stijgt. Er was iemand bij die met het arabische schrift was op gegroeid en om dat zij van rechts naar links heeft leren lezen was het stijgen en dalen voor haar omgedraaid.
Ecodan warmtepomp
Amalia Koningin voordat Charles op troon zit? 
Ah, inmiddels bevestigd door ATC Luchtmacht: andere twee toestellen hebben wel degelijk gevlogen.
Ah, inmiddels bevestigd door ATC Luchtmacht: andere twee toestellen hebben wel degelijk gevlogen.
[ Voor 50% gewijzigd door ralpje op 30-04-2013 22:32 ]
ach charles is nog steeds een moederskindje amalia zal sneller volwassen worden
ora et labora
Het zou zomaar kunnen 
Charles overlijdt denk ik nog eerder dan Queen Mum opstapt :x
Charles overlijdt denk ik nog eerder dan Queen Mum opstapt :x
.
[ Voor 92% gewijzigd door ProfoundValue op 03-12-2016 11:20 ]
Idd, dacht dat er wat mis was?!ProfoundValue schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:32:
Iemand die toevallig/uberhaupt Armin v Buren tijdens het 1e nummer dat hij 'mee zou spelen' met het orkest horen spelen? Ik hoorde namelijk niks..
Same here.
Ecodan warmtepomp
Misschien kreeg ie de mix niet goed op het orkest. Andere monitoring dan in de repetities, bovendien, de Bolero van Ravel is niet echt bepaald een vierkwartsmaat, dus dan sta je als DJ al voor een mooie uitdaging.JT schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:34:
Same here.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Waarom? Juliana was niet zo van het protocol hoor.
Hier een foto die niet afgesneden is.

"When you grow up your heart dies"
Voetbal zuigt.baronruud schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:36:
Real-Dortmund is behoorlijk spannend op moment....
Ryzen 3600 - GTX1060
Leek wel alsof ie alleen met z'n koptelefoontje op nog aan het beatmatchen was ofzoStoney3K schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:35:
[...]
Misschien kreeg ie de mix niet goed op het orkest. Andere monitoring dan in de repetities, bovendien, de Bolero van Ravel is niet echt bepaald een vierkwartsmaat, dus dan sta je als DJ al voor een mooie uitdaging.
Ecodan warmtepomp
Koude opmerking van een voorbijganger hier ... "arme meiden, zo lelijk, ach we kunnen altijd nog weer een arme prins uit duitsland importeren".
Nederland, erg koud land af en toe.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
WAS spannend :-pbaronruud schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:36:
Real-Dortmund is behoorlijk spannend op moment....
ik had het gevoel dat hij zich zelf wel hoorde op zijn monitor, maar dat het publiek het niet hoorde..
Ja dat heeft zeker invloed, je ziet ook bij veel foto's een lijn van uit de linker onderhoek naar het object zelf toe, dat heeft de zelfde reden.JT schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:31:
[...]
Grappig, klopt mijn argument dus wel over de invloed van lezen op het bekijken van een afbeelding
Ja, we kunnen hier met z'n allen soms wel érg azijnpissers zijnVirtuozzo schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:39:
Koude opmerking van een voorbijganger hier ... "arme meiden, zo lelijk, ach we kunnen altijd nog weer een arme prins uit duitsland importeren".

Ecodan warmtepomp
Jep, misschien dat ie gewoon niet tevreden was over zijn eigen mix en dus zijn master maar even dicht besloot te houden...SnowDude schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:39:
ik had het gevoel dat hij zich zelf wel hoorde op zijn monitor, maar dat het publiek het niet hoorde..
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Nog zacht uitgedrukt ja.JT schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:40:
[...]
Ja, we kunnen hier met z'n allen soms wel érg azijnpissers zijn
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Tegelijkertijd doet het me dan wel weer deugt om te zien dat die republiek-figuren zo alleen stonden
Ecodan warmtepomp
Nou ja, die kinderen lijken inderdaad wel erg op hun vader.
OMG, P en W nodigt Joanna voor de 3e keer uit: http://pauwenwitteman.var...f5a9ce42ba7f7d492e6860868
Wordt helemaal feest aangezien Thieme er ook zit (zal wel weer overal doorheen gaan zitten blaten...).
Wordt helemaal feest aangezien Thieme er ook zit (zal wel weer overal doorheen gaan zitten blaten...).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Valt mee hoor denk ik, Bea was ook al in de 40 voordat ze koningin werdmasauri schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:30:
Tegen dat nederland aan een koning gewend is zit amalia er weer op, hoewel, WimLex heeft zich al van een verrassende kant laten zien!
Ja, ik vond dat wel geniaal op zich. Niet enkel de verschuiving in soort van publiek ten opzichte van vorige Koninginnedagen (veel jonger nu, veel meer met kids e.d.), maar ook dat aanwijzen van 7 demonstratieplekken en dan de mededeling dat er slechts een in gebruik was door een man of tachtigJT schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:42:
[...]
Tegelijkertijd doet het me dan wel weer deugt om te zien dat die republiek-figuren zo alleen stondenEn er dus veel mensen zijn die de monarchie op z'n minst niet erg vinden en ook genoeg mensen die het in mindere of meerdere mate leuk/mooi vinden. Dus emotie is er wel
Gewoon, zo'n lange periode van alleen maar dames op de troon. En je weet dat de volgende in opvolging ook al een dame is.tweaker2010 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:43:
[...]
Valt mee hoor denk ik, Bea was ook al in de 40 voordat ze koningin werd
Prima toch. Dynamiek van regeren, er is een structureel overwicht van mannelijk georiënteerd leiderschap sowieso in politiek en economie. Prima om dat te bufferen.masauri schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:45:
[...]
Gewoon, zo'n lange periode van alleen maar dames op de troon. En je weet dat de volgende in opvolging ook al een dame is.
Al moet ik zeggen dat Beatrix meer aan de mannelijke kant zat in perspectieven dan aan de vrouwelijke kant, mochten we dat weer eens in een psychogram uitwerken
Lol, Bild heeft het over "Familie König" 

Dat is correct Duits by the waytweaker2010 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:47:
Lol, Bild heeft het over "Familie König"
[afbeelding]
Het enige wat mij verbaasde was dat er geen enkele gehandicapte sporter voorbij is gekomen, ook niet in het filmpje op de boot van Ali B. Best jammer.
39
Inderdaad, maar ze stonden vast en zeker nét onder het camerabeeld te zwaaien.Fietsbel schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:52:
Het enige wat mij verbaasde was dat er geen enkele gehandicapte sporter voorbij is gekomen, ook niet in het filmpje op de boot van Ali B. Best jammer.
En de josti-band wel... onrecht!Fietsbel schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:52:
Verwijderd
Waarom? Het is goed daar aandacht voor te hebben omdat het vaak ondersneeuwt, maar het is niet alsof dat vaste prik zou moeten zijn. Een beetje evenredigheid met het echte leven zou fijn zijn.Fietsbel schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:52:
Nee zonder gekkigheid, op het gebied van gehandicapte sporters hebben we veel talenten. Op de afgelopen Olympische Spelen hebben we veel goud gewonnen.
Van mij hoeft het ook niet prominent aanwezig te zijn,al was het een enkel shot van een overwinning. Het gaat niet om onderscheid te maken of een bepaalde groep eruit te lichten, maar ook gehandicapten maken uit van het echte leven. Het is ook geen major issue, maar het viel me op.Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:56:
[...]
Waarom? Het is goed daar aandacht voor te hebben omdat het vaak ondersneeuwt, maar het is niet alsof dat vaste prik zou moeten zijn. Een beetje evenredigheid met het echte leven zou fijn zijn.
[ Voor 68% gewijzigd door Fietsbel op 30-04-2013 23:00 ]
39
Verwijderd
De media proberen de hele dag al rel te maken van die joanna. Lukt alleen niet echt.MrSleeves schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:42:
OMG, P en W nodigt Joanna voor de 3e keer uit: http://pauwenwitteman.var...f5a9ce42ba7f7d492e6860868
.
[ Voor 94% gewijzigd door ProfoundValue op 03-12-2016 11:20 ]
Wat dat betreft hebben ze in ieder geval niet te klagen over gebrek aan aandacht..
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Voor mij zit de dag erop, morgen een casemoddag voor de boeg. thx voor de gezellige tijd allemaal!
Mediageile wannabee-republikein met gebrek aan eigendunk en zwaar compenserend daarvoor met moment afhankelijke principes.Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:00:
Wie is Joanna?
Inderdaad, sowieso Esther Vergeer mocht wel in beeld komen o.i.d.Fietsbel schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:58:
Nee zonder gekkigheid, op het gebied van gehandicapte sporters hebben we veel talenten. Op de afgelopen Olympische Spelen hebben we veel goud gewonnen.
[...]
Van mij hoeft het ook niet prominent aanwezig te zijn,al was het een enkel shot van een overwinning. Het gaat niet om onderscheid te maken of een bepaalde groep eruit te lichten, maar ook gehandicapten maken uit van het echte leven. Het is ook geen major issue, maar het viel me op.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Wat jammer dat je formulering je niet heel geloofwaardig maaktVirtuozzo schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:04:
Mediageile wannabee-republikein met gebrek aan eigendunk en zwaar compenserend daarvoor met moment afhankelijke principes.
Klopt het nu dat ik op twee verschillende dagen 'inschattingsfouten' zie bij politie die een demonstrant met een bord verwijdert?
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:06:
[...]
Wat jammer dat je formulering je niet heel geloofwaardig maakt![]()
Klopt het nu dat ik op twee verschillende dagen 'inschattingsfouten' zie bij politie die een demonstrant met een bord verwijdert?
Maar ja, "inschattingsfouten". Ach ja.
Volgens mij zat die tennisster er gewoon in hoorFietsbel schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:52:
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Ik schrik er wel een beetje van dat dat zomaar geaccepteerd wordt. Juist op dergelijke dingen zouden we erg bedacht moeten zijn, los van of je het nu goed vindt of niet dat er een student met een stuk karton is opgepakt. Het geeft aan dat de regels voor sommige mensen niet gelden en dat moeten we niet willen.Virtuozzo schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:08:
Maar ja, "inschattingsfouten". Ach ja.
Als er nu sprake zou zijn van structureel ageren, dan zou het iets anders zijn absoluut. Ik kan me ook best voorstellen hoe zich dat op straat niveau uitwerkt vanuit de taak om orde te bewaren, er zitten altijd gaten tussen beleid, communicatie, interactie en actie op verschillende niveau's. Dat betekent niet dat het goed is of gepraat moet worden. Het is enkel een constatering dat het gezien hoe het mis kan gaan toch meevalt, incidenteel is en er altijd op ingegaan wordt om het op tafel te gooien.Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:10:
[...]
Ik schrik er wel een beetje van dat dat zomaar geaccepteerd wordt. Juist op dergelijke dingen zouden we erg bedacht moeten zijn, los van of je het nu goed vindt of niet dat er een student met een stuk karton is opgepakt. Het geeft aan dat de regels voor sommige mensen niet gelden en dat moeten we niet willen.
Verwijderd
Dat het nu twee keer gebeurt is suggereert dat het geen incidenten zijn, maar beleid is of dat er in ieder geval iets van structurelere aard mis gaat. Dat maakt de boel wel anders.Virtuozzo schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:12:
Als er nu sprake zou zijn van structureel ageren, dan zou het iets anders zijn absoluut. Ik kan me ook best voorstellen hoe zich dat op straat niveau uitwerkt vanuit de taak om orde te bewaren, er zitten altijd gaten tussen beleid, communicatie, interactie en actie op verschillende niveau's. Dat betekent niet dat het goed is of gepraat moet worden. Het is enkel een constatering dat het gezien hoe het mis kan gaan toch meevalt, incidenteel is en er altijd op ingegaan wordt om het op tafel te gooien.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2013 23:14 ]
Twee keer is beleid? Kan. Hoeft niet. Weten we niet. Lijkt me een taak voor media om eens uit te zoeken of het dan om miscommunicatie gaat, angstige agentjes, of iets anders.
Begrijp me hier niet verkeerd, ik heb echter in landen gewerkt waar mensen zich in brand moesten steken als teken van protest, waar knokploegen bepaalden waar de mensen op gingen stemmen, en waar machetes werden geïmporteerd en masse om het electoraat wat in te perken op wel zeer creatieve wijze.
Begrijp me hier niet verkeerd, ik heb echter in landen gewerkt waar mensen zich in brand moesten steken als teken van protest, waar knokploegen bepaalden waar de mensen op gingen stemmen, en waar machetes werden geïmporteerd en masse om het electoraat wat in te perken op wel zeer creatieve wijze.
En nu in Nederlands, mag HBO/Uni niveau zijn.Virtuozzo schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:04:
[...]
Mediageile wannabee-republikein met gebrek aan eigendunk en zwaar compenserend daarvoor met moment afhankelijke principes.
@Pauw en Witteman:
Hoe vaak zou Thieme haar betoog over het niet afleggen van die eed al hebben geoefend? Man man man ieder mag zijn mening hebben en die respecteer ik ook, maar allemachtig wat een mens is dat toch.
Hoe vaak zou Thieme haar betoog over het niet afleggen van die eed al hebben geoefend? Man man man ieder mag zijn mening hebben en die respecteer ik ook, maar allemachtig wat een mens is dat toch.

Verwijderd
Virtuozzo schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:15:
Twee keer is beleid? Kan. Hoeft niet. Weten we niet. Lijkt me een taak voor media om eens uit te zoeken of het dan om miscommunicatie gaat, angstige agentjes, of iets anders.
Dat verdient dus inderdaad nader onderzoeksuggereert
Elke politicus oefent alles zodat welke gekozen boodschap dan ook reflex ismax schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:16:
@Pauw en Witteman:
Gister is er nog door een chef ofzo gezegd dat ze individueel mogen staan tussen het publiek, niet met meerdere. Dus eigenlijk gewoon terecht opgepakt. Daarnaast kan je je afvragen wat de risico's zijn als een dergelijk figuur "fuck de monarchie" gaat roepen tussen zoveel mensen; de gevolgen zouden potentieel toch wel vrij dramatisch kunnen zijn (lees: matpartij met wellicht massahysterie, zoals met de damschreeuwer). Dus ik heb er geen problemen mee dat het is gebeurd; het was volgens de regels én niemand had baat bij het alternatief.Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:10:
[...]
Ik schrik er wel een beetje van dat dat zomaar geaccepteerd wordt.
Ecodan warmtepomp
Dan heb ik dat precies gemist, zal het nog eens bekijken.L1nt schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:08:
[...]
Volgens mij zat die tennisster er gewoon in hoor
over P&W , wat is die Marianne Thieme vreselijk fel zeg, ook met die grote ogen erbij lijkt het eerder op een ruzie ipv een normale discussie. Ook valt ze de constant in de rede bij andere.
39
Dan moet die chef een knallende douw krijgen. Het is onzin dat er een zelfbedachte beperking van "individueel" wordt bedacht met het idee van "two is a crowd". Angsthazige burocraat.JT schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:19:
Gister is er nog door een chef ofzo gezegd dat ze individueel mogen staan tussen het publiek, niet met meerdere. Dus eigenlijk gewoon terecht opgepakt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Sorry, maar dat raakt natuurlijk ook kant noch wal. Dat een politiechef iets zegt maar het niet juridisch zuiver. Er is geen enkele fatsoenlijke basis voor, behalve een juridische cirkelredenering.JT schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:19:
Gister is er nog door een chef ofzo gezegd dat ze individueel mogen staan tussen het publiek, niet met meerdere. Dus eigenlijk gewoon terecht opgepakt
Ach, ga toch weg, niemand raakt toch in paniek van een stuk karton?Daarnaast kan je je afvragen wat de risico's zijn als een dergelijk figuur "fuck de monarchie" gaat roepen tussen zoveel mensen; de gevolgen zouden potentieel toch wel vrij dramatisch kunnen zijn (lees: matpartij met wellicht massahysterie, zoals met de damschreeuwer). Dus ik heb er geen problemen mee dat het is gebeurd; het was volgens de regels én niemand haat baat bij het alternatief.
Het was mijns inziens dus niet volgens de regels. Dat is nu juist het hele punt. De regels die normaal gelden zijn aan de kant geschoven voor een mevrouw met een kroon en dat is niet juist. Misschien dat het op papier rechtgebreid kan worden, maar dat is natuurlijk ook niet correct.
Idd wat een domme muts. Ga lekker iemands anders zn feestje verstoren. Daar zat vandaag niemand op te wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:00:
[...]
De media proberen de hele dag al rel te maken van die joanna. Lukt alleen niet echt.
Ik vond het wel normaal. De politie had nooit moeten zeggen dat het fouten waren maar gewoon achter hun beleid staan. Verstoring openbare orde, mogelijk gevaar voor eigen veiligheid...Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:06:
Dat gelul over vrijheid van meningsuiting. Hij mocht vrijwel overal zijn mening uiten. Er waren zelf speciale zones voor. Hij had kunnen bloggen, naar de tv gaan, naar de krant, en op geen enkel moment zou hem de mond gesnoerd worden. Alleen tijdens een feest moest hij erbij gaan staan met een bord 'ik vind jullie feestje stom'. En dan vragen waarom hij zijn mening niet precies daar mag verkondigen? Meneer, u mag uw mening verkondigen, maar even twee straten verderop. Ja, maar, ik wil het HIER... en iedereen moet kunnen zien hoe stoer en moedig ik ben; kinderachtig en kansloos gedrag van een aandachtsgeile persoon. Er was maar een doel aan deze hele actie, en dat was weer bij P&W aan mogen schuiven.
Maar bij de volgende dodenherdenking op de dam mag men dus met pro-nazi borden gaan rondlopen begrijp ik. (en dan met een formulering dat het net 'mag' als mening)
[ Voor 6% gewijzigd door Zoijar op 30-04-2013 23:26 ]
Verwijderd
Zo werkt dat nu eenmaal in Nederland, je mag je mening uiten, ook als anderen het er niet mee eens zijn en ze het liever niet willen horen. Er zijn enkele uitzonderingen waarbij een groter belang gediend wordt, maar hier neigde het toch wel erg de kant op van simpelweg andere geluiden de kop in drukken.Zoijar schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:22:
Dat gelul over vrijheid van meningsuiting. Hij mocht vrijwel overal zijn mening uiten. Er waren zelf speciale zones voor. Hij had kunnen bloggen, naar de tv gaan, naar de krant, en op geen enkel moment zou hem de mond gesnoerd worden. Alleen tijdens een feest moest hij erbij gaan staan met een bord 'ik vind jullie feestje stom'. En dan vragen waarom hij zijn mening niet precies daar mag verkondigen? Meneer, u mag uw mening verkondigen, maar even twee straten verderop. Ja, maar, ik wil het HIER... en iedereen moet kunnen zien hoe stoer en moedig ik ben; kinderachtig en kansloos gedrag van een aandachtsgeile persoon. Er was maar een doel aan deze hele actie, en dat was weer bij P&W aan mogen schuiven.
Zo hebben we het niet afgesproken in Nederland en dat zou ook moeten gelden voor de koning(in).
Het hutje op de hei zekerZoijar schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:22:
Hij mocht vrijwel overal zijn mening uiten. Er waren zelf speciale zones voor.
Juist hier zie je de angstreflex van de politie. Een paar mensen met een spandoek doen echt geen kwaad, sterker nog, het laat de gezondheid van de democratie en samenleving zien
Dergelijke onzinnige vergelijkingen helpen je argumentatie niet. Een negatieve mening hoeft niet scheldend of schokkend te zijn.Maar bij de volgende dodenherdenking op de dam mag men dus met pro-nazi borden gaan rondlopen begrijp ik. (en dan met een formulering dat het net 'mag' als mening)
[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 30-04-2013 23:28 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En een van die zones was op de dam als ik het goed begrepen heb van de politiewoordvoerder gisteren, dus is het fout dat ze zijn opgepakt.Of je het nu leuk of niet vind dat ze een "feestje aan het verstoren zijn" (wat volgens mij wel meeviel), ze hadden het volste recht om daar te gaan staan.Zoijar schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:22:
[...]
Dat gelul over vrijheid van meningsuiting. Hij mocht vrijwel overal zijn mening uiten. Er waren zelf speciale zones voor.
Ik vind het behoorlijk schijnheilig dat men eerst gaat roepen dat er voor iedereen een plek is, maar zodra iemand een bordje omhoog houdt, ze gearresteerd worden.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Tot een paar jaar geleden dachten we ook dat er niemand in paniek zou raken van iemand die wat onverstaanbaars schreeuwt als de rest ff stil is.Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:22:
Ach, ga toch weg, niemand raakt toch in paniek van een stuk karton?
Interessante reacties van die Joanna op Pauw & Witteman, "lachen toch met de politie, die zijn zo zenuwachtig".
Uberhaupt geven dergelijke angsthazige politieagenten de protesterende mensen alleen maar een platform en publiciteit. Net zoals liedjes die verboden worden een grotere hit worden. Ze leren het nooit, die autoriteiten
Je gaat toch geen mensen preventief op pakken met het verzonnen excuus dat iemand iets kan gaan roepen dat een rel kan veroorzaken. Er is genoeg politie aanwezig om in te grijpen als dat nodig is.JT schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:19:
[...]
Gister is er nog door een chef ofzo gezegd dat ze individueel mogen staan tussen het publiek, niet met meerdere. Dus eigenlijk gewoon terecht opgepakt. Daarnaast kan je je afvragen wat de risico's zijn als een dergelijk figuur "fuck de monarchie" gaat roepen tussen zoveel mensen; de gevolgen zouden potentieel toch wel vrij dramatisch kunnen zijn (lees: matpartij met wellicht massahysterie, zoals met de damschreeuwer). Dus ik heb er geen problemen mee dat het is gebeurd; het was volgens de regels én niemand had baat bij het alternatief.
Als de politie zelf zo snel toegeeft dat de arrestatie niet terecht was en er excuses voor maakt, lijkt mij de discussie gesloten over de terechtheid van die arrestatie.
Verwijderd
Dat was ook te bizar voor woorden. De overheid mag zich het aantrekken, na jaren paniek gezaaid te hebben met campagnes over terreur.ralpje schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:31:
Tot een paar jaar geleden dachten we ook dat er niemand in paniek zou raken van iemand die wat onverstaanbaars schreeuwt als de rest ff stil is.
Ja leuk, wil je dat moment meemaken, iets dat eens in de 30-40 jaar plaatsvind, staat er zo een tut met een bord voor je neus waardoor je geen fuck ziet. En dan gaat ze ook nog schreeuwen zodat je de toespraak niet goed hoort. Daarvoor ben je dan uren onderweg geweest
Nee, alleen al het feit dat je voor tientallen mensen het zicht weg neemt en de speech onverstaanbaar maakt is wat mij betreft al genoeg reden om je voor verstoring van de openbare orde weg te voeren. Los van de openbare veiligheid die potentieel in gevaar wordt gebracht
Nee, alleen al het feit dat je voor tientallen mensen het zicht weg neemt en de speech onverstaanbaar maakt is wat mij betreft al genoeg reden om je voor verstoring van de openbare orde weg te voeren. Los van de openbare veiligheid die potentieel in gevaar wordt gebracht

Ecodan warmtepomp
Nee, zes zones op prominente plaatsen in amsterdam. Maarja, daar kwam geen hond op af. Dat was wel zielig natuurlijk dat er eigenlijk maar 80 man tegen was en een paar honderdduizend voor. Wat moet je dan als aanhanger van het democratisch process voor alles?gambieter schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:27:
Het hutje op de hei zeker. Dan stel ik voor dat het feest niet meer in de publieke ruimte wordt gehouden?
Het had ook geen angstreflex moeten zijn maar een daadkrachtig optreden. Had van mij als sterk aanhanger van democratie en vrijheid prima gemogen. Bovendien laat je andere mensen ook in hun waarde. Niemand zat daar op zijn mening te wachten. Het haalt ook niets uit. Tenzij hij natuurlijk gearresteerd werd... dat was de mooiste situatie denkbaar, je kon de lach op zijn gezicht haast zien dat die droom uitkwam.Juist hier zie je de angstreflex van de politie. Een paar mensen met een spandoek doen echt geen kwaad, sterker nog, het laat de gezondheid van de democratie en samenleving zien
Verwijderd
*per ongeluk ge-edit, geen idee wat hier stond*
[ Voor 177% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2013 23:43 ]