Het grote Lexus-topic

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
bouwfraude schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:25:
Lexus komt met een nieuw modelletje de LBX kwam bij Savagegeese voorbij op youtube:
YouTube: Lexus LBX Morizo RR - Reveal Documentary
Gemist dit model al aangekondigt was maar meneer Toyoda heeft het over 300 pk. ipv de schamele 136.
Volgens mij komt deze niet op de markt maar is het een one-off concept voor Akio Toyoda himself. Hij racet onder het pseudoniem Morizo en vandaar dat het de LBX Morizo RR heet.

Hier bevestigt Lexus UK ook in de comments dat er niks bekend is over op de markt komen:
https://mag.lexus.co.uk/lbx-morizo-rr-concept/

Feitelijk is het een LBX met de GR Corolla motor erin en natuurlijk ongetwijfeld wat aanpassingen. Gaaf ding, maar als hij al op de markt komt verwacht ik hem niet hier in ons kikkerlandje. En gezien de GR Yaris uit mijn hoofd al 70k kostte, zou deze daar ongetwijfeld overheen gaan. De markt voor een zeg 80k kostende kleine B-segment crossover met sportieve motor is nogal klein denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:10
Wanneer ik de Adaptive High Beam van mijn NX facelift MY2018 wil inschakelen met de knop dan krijg ik een melding in het display dat ik groot licht moet aanzetten, dus de linker 'stengel' van me af duwen. De verlichtingsschakelaar staat altijd op 'auto'. Na het bedienen van de stengel wordt ie geactiveerd. Maar in de handleiding staat dit slechts het indrukken van de knop voldoende is.

Gevolg is dat als Adaptive High Beam wordt uitgeschakeld (door een druk op de knop) ik meteen met groot licht rij.

Meer mensen die dit hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwECGoOn8J6nzsPkTvIk1IBV6x0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nebty4nBJ0pRdJ1UQHNHdqfQ.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door SX-Superfly op 23-01-2024 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@SX-Superfly Dat is toch gewoon hoe het systeem werkt? Ik had het ook op mijn UX. Het is simpelweg een voorwaarde waar je aan moet voldoen: knop van Auto High Beam aanzetten, lichtschakelaar in stand High Beam en dan doet ie het dus automatisch.

En als je dan het standje "auto" uitzet, dan... doet ie het weer handmatig.

Ik begrijp niet zo goed waarom dat gek zou zijn?

Maar zoals ik het lees zit je steeds "auto" aan/uit te zetten en dat is nu net niet de bedoeling van het systeem. Ik kreeg een hele enkele keer een seintje van een tegenligger, met name net na een bocht toen de UX ietsjes te laat doorhad dat er iemand aankwam en dus relatief laat grootlicht uitschakelde, maar verder werkt het naadloos.

Ook mijn Mazda MX-30 werkt zo en is zelfs met aanzetten nog agressiever dan de Lexus die bij juist wat (te) voorzichtig is soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5F45X6riR2RYfs44fuAO619f5p0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCNKB03OpJGI1HbUb8Jl6XfT.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee waarom hier een losse stekker hangt zonder dopje/kapje? Hij zit met tape aan een flexibele buis vast en die zit tegen het schutbord van de auto aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik heb mijn 2019 300h voorzien van een Ali-upgrade :+

Waar ik voorheen alleen een waarschuwingslampje kreeg als een band te weinig lucht had, krijg ik nu netjes per band de druk te zien in het dashboard informatiedisplay en kan ie zelf de sensor aan de band koppelen.

3 tientjes en een leuk speeltje erbij ... bandendruk staat ondertussen netjes op 2.5bar. Ook leuk om te zien hoe tijdens een rit de druk zo'n .2-.3 bar toeneemt. De druk staat al binnen een kilometer of 3 op 2.7bar en loopt dan op naar 2.8bar op langere afstanden. Dit is met grotendeels pure stikstof (zeggen ze...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrKVtgpJRGqycY9Q61plc7N695o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgqAPvdaN1ohmAVt4UEPwsyG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Boeryepes op 02-02-2024 10:28 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Boeryepes schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:57:
Ik heb mijn 2019 300h voorzien van een Ali-upgrade :+

Waar ik voorheen alleen een waarschuwingslampje kreeg als een band te weinig lucht had, krijg ik nu netjes per band de druk te zien in het dashboard informatiedisplay en kan ie zelf de sensor aan de band koppelen.

3 tientjes en een leuk speeltje erbij ... bandendruk staat ondertussen netjes op 2.5bar. Ook leuk om te zien hoe tijdens een rit de druk zo'n .2bar toeneemt.
Leuk, maar nog leuker met een link naar artikel. Zoeken op Ali vind ik lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
desmond schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:17:
[...]

Leuk, maar nog leuker met een link naar artikel. Zoeken op Ali vind ik lastig.
was niet zeker of dat mag ... maar hier het artikel uit het UK Lexus Owner's forum met informatie:
https://www.lexusownerscl...pressure-module/#comments
(elke dag/week is de prijs anders. Ik kocht het voor 21 euro)

En mijn uitgeschreven calibratie-instructie (elke band en sensor moeten wel matchen):
https://www.lexusownerscl...ndComment&comment=1325143
(Dit krijg je er niet bij maar uitgedokterd door met de verkoper te chatten)

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:05
Boeryepes schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:29:
[...]

was niet zeker of dat mag ... maar hier het artikel uit het UK Lexus Owner's forum met informatie:
https://www.lexusownerscl...pressure-module/#comments
(elke dag/week is de prijs anders. Ik kocht het voor 21 euro)

En mijn uitgeschreven calibratie-instructie (elke band en sensor moeten wel matchen):
https://www.lexusownerscl...ndComment&comment=1325143
(Dit krijg je er niet bij maar uitgedokterd door met de verkoper te chatten)
Vet! Ik zou dat ook graag hebben op mijn IS250 uit 2006, maar volgens mij bestaat dat niet. Terwijl het wel als optie leverbaar was origineel.

Misschien omdat ik geen schermpje heb zoals een IS300h die dat standaard kan weergeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SX-Superfly schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:07:
[Afbeelding]

Iemand enig idee waarom hier een losse stekker hangt zonder dopje/kapje? Hij zit met tape aan een flexibele buis vast en die zit tegen het schutbord van de auto aan.
Diagnostische stekker? Kabeltje van voorruitverwarming of een andere optionele feature die je niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Volgende vragen:

1. Hoe pas ik het volume aan van google maps? Als ik de volumeknoppen van de auto bedien gaat alleen de muziek zachter. Geluid van google maps blijft hetzelfde (heel hard...).

Ook via maps in android auto > instellingen > navigatie audio > "testgeluid afspelen volume voor spraakbegeleiding aanpassen" werkt niet. Tijdens het testvolume draaien aan de volumeknop of gebruik van de volumeknoppen veranderd niet het volume van de begeleiding.

Ook het drukken op de volumeknop van de telefoon helpt niet. Bij de 'instellingen' van volume op de telefoon schuiven aan de verschillende balkjes (media, beltoon, meldingen) helpt niet.

2. ik merk dat er 2 zachte bliepjes te horen zijn zodra de gps van de auto merkt dat er een flitspaal in de buurt is. Rechts onderin het navigatiescherm wordt dan een flitspaal zichtbaar met de afstand tot die flitspaal. Hoe zet ik dit geluid uit?

[ Voor 16% gewijzigd door SX-Superfly op 01-02-2024 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@SX-Superfly Ik ben een Apple gebruiker, maar ik verwacht dat CarPlay en Android Auto weinig op dat gebied verschillen, mijn ervaring is dat op het moment dat audio speelt vanuit Google Maps je dan het volume met de draaiknop (of op het stuur) kan aanpassen. Maar als de stem net afgelopen is schakelt het weer terug naar het mediavolume.

Het kan ook evt. een bug zijn in de AA integratie met je NX, mijn Mazda had zo'n bug die AA/AC audio soms uit zichzelf op mute zette en ik de auto uit en aan moest zetten om het weer werkend te krijgen. Software update heeft dat verholpen.

Heb je al gekeken of je NX van de laatste updates voorzien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
MooDyBLueS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:06:
@SX-Superfly Ik ben een Apple gebruiker, maar ik verwacht dat CarPlay en Android Auto weinig op dat gebied verschillen, mijn ervaring is dat op het moment dat audio speelt vanuit Google Maps je dan het volume met de draaiknop (of op het stuur) kan aanpassen. Maar als de stem net afgelopen is schakelt het weer terug naar het mediavolume.

Het kan ook evt. een bug zijn in de AA integratie met je NX, mijn Mazda had zo'n bug die AA/AC audio soms uit zichzelf op mute zette en ik de auto uit en aan moest zetten om het weer werkend te krijgen. Software update heeft dat verholpen.

Heb je al gekeken of je NX van de laatste updates voorzien is?
Als ik het volume aanpas zodra google maps audio afspeelt gaat nog steeds de muziek zachter, helaas.

Hoe kan ik zien of de auto de laatste update heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
SX-Superfly schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:42:
[...]

Als ik het volume aanpas zodra google maps audio afspeelt gaat nog steeds de muziek zachter, helaas.

Hoe kan ik zien of de auto de laatste update heeft?
Ah dan lijkt er inderdaad in de communicatie iets mis te gaan en hij niet door te hebben dat navi een ander volume hoort te hebben.

Voor je NX weet ik dat niet, heb zelf geen NX gehad, maar in de IS en UX kon je dat in het infotainment scherm opzoeken ergens onder de instellingen/software informatie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 16:39
Eind dit jaar eindigt mijn lease-contract, ik ben alvast m'n opties aan het overwegen. Heb altijd al een Lexus willen rijden. Had in eerste instantie m'n oog laten vallen op de LS430 maar aangezien ik toch zo'n 25 - 30k km's per jaar rijd lijkt dat me niet verstandig, qua brandstofkosten.

Ik zie nu een mid jaren '10 IS250 wel zitten eigenlijk. Ik wil er iets van 15k euros aan uitgeven, wellicht lukt een mooie 2e hands van bv Louwman dan wel. Ik hecht erg aan goede stoelen en stilte in het interieur. Mijn huidige Model 3 is echt een ramp op dat gebied (wind- en bandenruis)

Ik rijd 95%+ snelweg. Cruisecontrol op 103 en gaan. Ik heb jaren terug al James May's 'christian motoring' omarmd. Mag ik een beter brandstofverbruik verwachten dan 1 op 12? (beetje het gemiddelde op Spritmonitor). Iemand ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door EvaluationCopy op 06-02-2024 09:52 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 13:12

RoofTurkey

PredatorKalkoen

EvaluationCopy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:48:
Eind dit jaar eindigt mijn lease-contract, ik ben alvast m'n opties aan het overwegen. Heb altijd al een Lexus willen rijden. Had in eerste instantie m'n oog laten vallen op de LS430 maar aangezien ik toch zo'n 25 - 30k km's per jaar rijd lijkt dat me niet verstandig, qua brandstofkosten.

Ik zie nu een mid jaren '10 IS250 wel zitten eigenlijk. Ik wil er iets van 15k euros aan uitgeven, wellicht lukt een mooie 2e hands van bv Louwman dan wel. Ik hecht erg aan goede stoelen en stilte in het interieur. Mijn huidige Model 3 is echt een ramp op dat gebied (wind- en bandenruis)

Ik rijd 95%+ snelweg. Cruisecontrol op 103 en gaan. Ik heb jaren terug al James May's 'christian motoring' omarmd. Mag ik een beter brandstofverbruik verwachten dan 1 op 12? (beetje het gemiddelde op Spritmonitor). Iemand ervaring mee?
Denk dat het wel afhangt van je afstand. Zelf heb ik een '08 IS 250 en rij ongeveer 1 op 10 gemiddeld. Rij op de snelweg 45km enkel naar werk. Wel rijd ik meestal wat sneller dan 103 maar het verbruik schiet dan niet meteen omhoog. Wat wel het gemiddelde flink verhoogt is stilstaan (files) en korte ritjes. Het is nu eenmaal best een groot blok wat eventjes warm moet worden. Het rijdt wel fantastisch, maar zorg wel voor goede banden. Zeker met die leeftijd wil men nog wel eens bezuinigd hebben op banden en dat kan de auto in zijn geheel onvoorspelbaar maken.

Door het verbruik en ook enig gebrek aan connectiviteit aan boord ben ik zelf nu wel aan het oriënteren naar een BEV of hybride. Model 3 is ook nog een kanshebber btw, hopelijk is de nieuwe versie daarvan niet zo'n ramp als jij omschrijft :P

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik forens zo'n 125km snelweg heen en 125km snelweg terug, twee keer per week, redelijk filevrij. Alternatief is nog dat ik eens per week de trein pak (redelijk omslachtig maar eens per week niet erg)

Andere optie is wat meer geld uitgeven aan wat nieuwer model (IS300h), maar wordt mijn verbruik zoveel beter als ik voornamelijk op constante snelheid op de snelweg rijd?

Ik ben behoorlijk happy met m'n Model 3 hoor, maar de geluidsisolatie vind ik echt onder de maat ('19 model). Schijnt wel verbeterd te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door EvaluationCopy op 06-02-2024 10:22 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja hoor, hybrides zijn ook (misschien wel vooral) op constante snelheid op de autosnelweg zuiniger. Bij een hybride kan de brandstofmotor op lage toeren draaien waar die bij een niet-hybride bijna altijd teveel toeren moet draaien.
Ik weet niet of de helft van het verbruik t.o.v. een IS250 (volgens NEDC) zal kloppen, maar 50% minder zou ik wel op rekenen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 13:12

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ah check, dan zou je verbruik wel redelijk in de perken moeten blijven met zo'n afstand. Denk wel dat je met de 300h nog een stuk lager verbruik zult hebben (1 op 18 is daarmee goed mogelijk begrijp ik). Daarnaast is die wel een stuk beter aangekleed en minder oud. Of eentje vinden onder de 15k mogelijk is in goede staat vind ik dan wel weer twijfelachtig. Maar met die afstand heb je het verschil er wel uit op de lange termijn naast dat die minder hard zal afschrijven.

Grillmeister

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online

Nou, dan kan ik je een mooie ervaring meegeven: toen ik nog in mijn Lexus IS 300h uit 2013 reed, kregen collega's van mij in de lease veelvuldig een Model 3 (2019/2020 spreken we over) en ik schrok me kapot toen ik daarin (mee)reed, wat een herrie op de snelweg zeg. Mijn IS 300h was erg stil, draaide lage toeren en je kon zonder je stem te verheffen een gesprek voeren, dat was in de Model 3 gewoon niet mogelijk.

Als het je om brandstofverbruik gaat kan ik je een IS 300h van harte aanbevelen, juist op de snelweg en zelfs met 120-130 km/u in de avonden is het verbruik behoorlijk laag. Ik heb er over de gehele linie 1:17 uit weten te halen, zomer en winter en alle ritten bij elkaar opgeteld.

Uiteindelijk heb ik me laten verleiden om elektrisch te gaan rijden, wat ik nu ook doe, maar binnenkort verhuis ik de randstad uit en moet ik langere afstanden afleggen en tot nu toe kan ik geen EV vinden die mij kan bekoren of ze liggen erg ver buiten mijn budget. Dus overweeg ik ook eventueel een IS 300h of ES 300h.

Voor jou geldt: als je de 2013-2017 neemt zijn ze net buiten je budget: eentje van 15k zie ik te koop staan en een handjevol rond de 16k.

Als brandstofkosten belangrijk voor je zijn, dan ga je dit verschil er binnen no-time uithalen.

Verbruik volgens Spritmonitor.de (ik rijd bij elke auto 15-20% zuiniger dan het gemiddelde op Spritmonitor, is ook veelal Duitsers):
IS 250 = 1 op 10,5 of gecorrigeerd naar NL 1 op 12 denk ik
IS 300h = 1 op 15,2 of in mijn geval 1 op 17

Met € 1,80 benzineprijs kom je bij 25.000 km per jaar uit op:
IS 250 = 2083 liter = € 3.750 benzine
IS 300h = € 2.647 benzine
Verschil = € 1.103 per jaar

Dus als je een IS 300h van 2013 zou kopen moet je weliswaar 16 of misschien 17k neerleggen maar dat heb je in 1 of 2 jaar dus terugverdiend tov een IS 250 van 15k. Als de benzineprijzen stijgen of je rijdt meer dan 25.000 km per jaar, gaat het alleen maar harder met terugverdienen.

Maar... het zijn wel totaal andere auto's, mede omdat een IS 300h hybride is en de IS 250 natuurlijk niet. Welke mijn voorkeur geniet merk je al, maar voor jou kan het totaal anders zijn, ik zou ze sowieso wel allebei een keer proefrijden om te kijken wat je van de verschillen vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Met bijna alleen korte stukken tot 20km haal ik 1:16 met mijn 300h, en dat is met rustig rijden en af en toe niet😎.

Rij ik ook regelmatig langere stukken dan kom ik in de buurt van 1:18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Boeryepes schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:34:
Met bijna alleen korte stukken tot 20km haal ik 1:16 met mijn 300h, en dat is met rustig rijden en af en toe niet😎.

Rij ik ook regelmatig langere stukken dan kom ik in de buurt van 1:18.
Dit komt inderdaad wel overeen met mijn ervaring. Ik ben overwegend een rustige rijder, maar af en toe even op z'n staart trappen blijft leuk en ondanks dat het een hybride is, is hij achterwielaangedreven en erg leuk om te rijden.

Nu we het toch weer over IS 300h's hebben: voor mij persoonlijk zou een reden om voor een ES 300h te gaan o.a. het nieuwere interieur/dashboard zijn, maar ook Apple CarPlay waar ik nu echt gewend aan ben in mijn Mazda MX-30. Maar de IS 300h is qua auto genoeg voor mij en ook goedkoper in alle opzichten én rijdt beter.

Kortom: zijn er aftermarket upgrades beschikbaar waarmee ik een 2017 facelift IS 300h van Apple CarPlay kan voorzien? Voor mij zou het wel een eis zijn om dan volledige integratie met stuurwielbediening voor vorig/volgend liedje/station, volume en dergelijke te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Goede comments, daar kan ik wat mee thanks. 1 op 12 voor de IS250 en 1 op 18 voor de IS300h lijkt me in mijn situatie wel een goede schatting ja.

Zal m'n Excel eens aanvullen met die cijfers. Het budget van 15k is niet hard, als ik voor 20k iets moois kan kopen wat zich in brandstof binnen 2 a 3 jaar terugverdiend is dat natuurlijk mooi.

De auto hoeft zelfs niet eens spik en span te zijn, van buiten. Ik parkeer hier in een oud stadscentrum, ik heb leren omgaan met putjes van deuren en krassen van anderman's tassen, dat is niet anders.

Als 'ie technisch maar klopt. En ik ben gek op luxe interieurs, en ik houd van beige en hout 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:47:
Goede comments, daar kan ik wat mee thanks. 1 op 12 voor de IS250 en 1 op 18 voor de IS300h lijkt me in mijn situatie wel een goede schatting ja.

Zal m'n Excel eens aanvullen met die cijfers. Het budget van 15k is niet hard, als ik voor 20k iets moois kan kopen wat zich in brandstof binnen 2 a 3 jaar terugverdiend is dat natuurlijk mooi.

De auto hoeft zelfs niet eens spik en span te zijn, van buiten. Ik parkeer hier in een oud stadscentrum, ik heb leren omgaan met putjes van deuren en krassen van anderman's tassen, dat is niet anders.

Als 'ie technisch maar klopt. En ik ben gek op luxe interieurs, en ik houd van beige en hout 8) :+
Oh nou dan moet je eens op zoek gaan of mijn 6-KZJ-81 nog te koop is. :+ (is ie niet zie ik net, maar rijdt nog wel in ons land rond)
Dat is een 2013 IS 300h die linksachter naast de achterlicht unit een deukje had en ik heb hem zo gekocht en ook altijd laten zitten. Maakte mij ook echt niks uit, als hij spik en span is, is het alleen maar zuurder om ergens een krasje te krijgen. Heb wel continu in de gaten gehouden of het niet ging roesten maar het was niet door de lak dus die kans was klein.

Als je een F-Sport wilt:
https://www.autoweek.nl/o...-is-elektro-benzine-2014/

Als je een wat lagere km-stand wilt:
https://www.autoweek.nl/o...-is-elektro-benzine-2014/
of:
https://www.autoweek.nl/o...-is-elektro-benzine-2013/

Als je combi van beide wilt én bij Lexus dealer te koop, maar wel wat duurder met 18k:
https://occasions.lexus.nl/auto/182422824

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
@EvaluationCopy En als je ervoor openstaat, kan je ook Autogas inbouwen, waarvan tegenwoordig het omslagpunt onder de 15k km per jaar ligt. Met mijn eerste GS had ik de inbouw in 12 maanden terugverdiend; met mijn tweede GS in 1,5 jaar. Dit met 32k km per jaar en een verbruik van respectievelijk ongeveer 1:7, 1:9. Mijns inziens is vooral de beschikbaarheid van voldoende LPG-stations een belangrijk criterium hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

https://www.autotrader.nl...a0-4373-86fc-8c62dc6f5532

Zal wel evenveel verbruiken als een IS250 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Evenveel? Wat dacht je van 1 op 8,6 tot 9,5. 8)7

Zeg dat je in ons land 1 op 10 kan halen, dan nog is het een veel duurdere auto.

Ik heb ook de RX 450h (2016+) eens vergeleken met de IS 300h, ES 300h en NX 300h, maar zelfs los van brandstofverbruik zijn de LS en RX modellen in alle opzichten een flinke klap duurder.

Ik had de RX nog in mijn Excel sheet staat waar ik de auto's waar ik in geïnteresseerd ben om evt. te kopen het brandstofverbruik, banden, onderhoud, verzekering en mrb bereken o.b.v. 25.000 km per jaar en dan kom ik bij een IS 300h uit op € 440/mnd, ES 300h € 489/mnd, NX 300h € 533/mnd, RX 450h € 691/mnd. De LS heb ik er niet meer instaan maar was ook zoiets als de RX en dat was zelfs de nieuwere, zuinigere LS. Deze LS is nog onzuiniger en dus nog duurder.

Iedereen moet het voor zich bepalen, maar wie al zegt op te willen letten met brandstofkosten (waar ik er ook 1 van ben) moet elke LS en RX volledig links laten liggen, want dat zijn zelfs voor Lexus modellen zeer dure auto's. Kortom: als kosten enigszins belangrijk voor je zijn, moet je nooit een RX of LS kopen. Want wat hierin ook nog niet meegerekend is: reparaties of onderdelen, het waren nieuw auto's van (ruim) boven een ton en de onderdelen zijn anno 2024 nog steeds erg duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:01

Metalfreak

Hoije woh!

Ik ben met mijn IS350 soms al blij als ik dat zou halen :X

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:33
Ik denk dat je de IS300h vanaf 2013 als een stuk moderner/actueler zult ervaren dan een IS van 2010. Ik heb een GS300 van 2005 gereden en rij nu en IS300h van 2013 en die laatste voelt toch wel een heel stuk moderner aan de GS die echt duidelijk van een oudere generatie Lexussen was. Je merkt het aan de schakelaars in het interieur, de multimedia die er aanzienlijk moderner uit ziet en features zoals LED koplampen in plaats van xenon.
MooDyBLueS schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:28:
[...]
Als het je om brandstofverbruik gaat kan ik je een IS 300h van harte aanbevelen, juist op de snelweg en zelfs met 120-130 km/u in de avonden is het verbruik behoorlijk laag. Ik heb er over de gehele linie 1:17 uit weten te halen, zomer en winter en alle ritten bij elkaar opgeteld.
Mijn ervaring is dat het verbruik overdag heel netjes is maar dat het na 19:00 rap toeneemt (omdat de cruise control dan op 145km/h staat in plaats van 110km/h). Een rit van 75km met grotendeels snelweg geeft met overdag een verbruik van 5,5-6,0 l/100km en 's avonds 7,0-7,5 l/100km. Als je veel overdag (100km/h) rijdt dan is ie écht heel erg zuinig.
EvaluationCopy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:47:
Is dit dan wat? Lage kilometerstand en wel een luxe interieur (stoelventilatie, stuurwielverwarming, Mark Levinson audio) en een beschadigde bumper. Je moet 'm alleen in België ophalen. https://www.autoscout24.n...m=copy&utm_campaign=share
Al is een hoge kilometerstand voor een Lexus doorgaans geen probleem.
Metalfreak schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:51:
Wauw, een IS350? Supertof! Welke generatie heb je? Ik zou heel graag nog ooit een 3e generatie IS350 bezitten (want zo'n fijne V6 en meer dan 300pk), maar ze zijn nauwelijks te vinden omdat ze natuurlijk nooit in Europa geleverd zijn. (Dwaas overigens want het was destijds een mooie imago maker geweest voor Lexus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
roel-online schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:35:

Is dit dan wat? Lage kilometerstand en wel een luxe interieur (stoelventilatie, stuurwielverwarming, Mark Levinson audio) en een beschadigde bumper. Je moet 'm alleen in België ophalen. https://www.autoscout24.n...m=copy&utm_campaign=share
Al is een hoge kilometerstand voor een Lexus doorgaans geen probleem.
Vast wel maar ik hoef pas eind het jaar een andere auto, ik ben er alvast maar op tijd bij (oriëntatiefase) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Houd ook even in de gaten dat bepaalde modellen van Lexus (zoals de IS250) tussen grofweg 2006-2008 GEEN E10 mogen. Je zit dus vast aan de dure E5 zoals Vpower.

Dat veranderd je berekening nogal.

Ik doe met mijn IS250 uit 2006 1 op 10-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Het is me helder. Beter wat meer neertellen en een IS300h zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

roel-online schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:35:
[...]

Wauw, een IS350? Supertof! Welke generatie heb je? Ik zou heel graag nog ooit een 3e generatie IS350 bezitten (want zo'n fijne V6 en meer dan 300pk), maar ze zijn nauwelijks te vinden omdat ze natuurlijk nooit in Europa geleverd zijn. (Dwaas overigens want het was destijds een mooie imago maker geweest voor Lexus).
Een 2e generatie IS uit 2006. Maar inmiddels begint de auto ook wat ouderdom te vertonen, vooral in het interieur. Ik heb last van het sticky dash probleem en daarbij ook scheurtjes in het dashboard. Er is daarvoor in de VS jarenlang een extended warranty geweest, maar helaas geldt dat en hier in Europa niet en is die inmiddels ook verlopen.

Nou ja, dat ze niet geleverd zijn: Lexus had in Europa vooral een hybrid-only beleid en met de CO2-belasting/boetes hier was de auto toch onbetaalbaar geworden, dat motorblok is nu misschien niet het allerschoonste dat er is (maar wel lekker) en dat kwam niet overeen met de Lexus-strategie in Europa. Vind het ook doodzonde dat die allernieuwste IS niet geleverd wordt in Europa, desnoods met hybride aandrijflijn.

Ik zou liever een RC350 hebben (of nog liever natuurlijk een RC F), maar helaas zijn die ook onbereikbaar vanwege eerdergenoemde CO2-boetes/belasting bij import.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

KnoxNL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:46:
Houd ook even in de gaten dat bepaalde modellen van Lexus (zoals de IS250) tussen grofweg 2006-2008 GEEN E10 mogen. Je zit dus vast aan de dure E5 zoals Vpower.

Dat veranderd je berekening nogal.

Ik doe met mijn IS250 uit 2006 1 op 10-11.
Of je moet zoals ik in de grensstreek wonen, tanken in Duitsland heft dat probleem weer op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel-online
Metalfreak schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:51:
Nou ja, dat ze niet geleverd zijn: Lexus had in Europa vooral een hybrid-only beleid en met de CO2-belasting/boetes hier was de auto toch onbetaalbaar geworden, dat motorblok is nu misschien niet het allerschoonste dat er is (maar wel lekker) en dat kwam niet overeen met de Lexus-strategie in Europa.
Hmwja, dat was vooral Nederland. In Duitsland kon je in 2013 de 3e generatie IS bestellen met V6 als IS 250, die later werd vervangen door de IS 200t.
Vind het ook doodzonde dat die allernieuwste IS niet geleverd wordt in Europa, desnoods met hybride aandrijflijn.
Eens! Of een nieuwe generatie GS. Voor de IS of GS rijder is er nu bij Lexus niets meer te krijgen dat lekker stuurt.
Ik zou liever een RC350 hebben (of nog liever natuurlijk een RC F), maar helaas zijn die ook onbereikbaar vanwege eerdergenoemde CO2-boetes/belasting bij import.
Samen een containertje huren en een RC350 en IS350 uit de VS halen? Misschien krijgen we met twee auto's nog wat korting dan ;)
De CO2 boete valt op een oude auto natuurlijk wel mee omdat die ook afschrijft. Maar geen idee waarop ze de CO2 uitstoot baseren als er geen Europese typegoedkeuring is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

roel-online schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:02:
[...]

Hmwja, dat was vooral Nederland. In Duitsland kon je in 2013 de 3e generatie IS bestellen met V6 als IS 250, die later werd vervangen door de IS 200t.
Klopt, maar dat aanbod was alsnog beperkt als je zag wat er in de VS verkrijgbaar was.
[...]

Eens! Of een nieuwe generatie GS. Voor de IS of GS rijder is er nu bij Lexus niets meer te krijgen dat lekker stuurt.
Klopt, daarom ben ik ook wel een beetje uitgekeken bij Lexus. Ik zou mijn huidige IS nog wel eens willen vervangen door een RC, maar daarna droogt het een beetje op.
[...]

Samen een containertje huren en een RC350 en IS350 uit de VS halen? Misschien krijgen we met twee auto's nog wat korting dan ;)
De CO2 boete valt op een oude auto natuurlijk wel mee omdat die ook afschrijft. Maar geen idee waarop ze de CO2 uitstoot baseren als er geen Europese typegoedkeuring is?
Goed plan :+
CO2 uitstoot is gewoon op te vragen, dat is ook voor Amerikaanse modellen bekend voor zover ik weet. Maar alsnog is het een akelig hoog bedrag. Voor mijn auto is al meer dan 10k aan BPM betaald toen 'ie in 2009 naar Nederland gehaald werd.

[ Voor 7% gewijzigd door Metalfreak op 06-02-2024 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Metalfreak schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:51:
[...]

Moet je nagaan als die LS600h geen hybride zou zijn geweest, met dat gewicht en al. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MooDyBLueS schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:39:
[...]

Moet je nagaan als die LS600h geen hybride zou zijn geweest, met dat gewicht en al. :o
Die was er. De 3e generatie LS430 en LS600h, allebei een dikke V8 (niet dezelfde), de 430 verbruikt 20% meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Overigens best schokkend dat er voor een IS uit 2008 met een V8 en +/- 150.000 km gewoon 30.000 + gevraagd wordt. Afgezien van motor en onderstel is er volgens mij geen enkel verschil met een reguliere IS....

Dat plannetje zet ik dus ook maar definitief in de ijskast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:21:
Overigens best schokkend dat er voor een IS uit 2008 met een V8 en +/- 150.000 km gewoon 30.000 + gevraagd wordt. Afgezien van motor en onderstel is er volgens mij geen enkel verschil met een reguliere IS....

Dat plannetje zet ik dus ook maar definitief in de ijskast.
Je betaalt hier niet voor iets rationeels, maar de emotie van een V8 en het unieke eraan. Sowieso binnen Lexus heb je daarin weinig keuzes, de voor 99% niet betaalbare LFA heeft een V10, dan heb je een paar F modellen zoals de IS en GS die een V8 hebben en de rest zijn V6 of gewoon 4-cilinders al dan niet met hybridetechniek gecombineerd.

Het feit dat ze ouder en dus logischerwijs schaarser worden i.c.m. het belastingklimaat hier in ons land zorgt ervoor dat je heel erg bewust voor zo'n auto kiest. Dat doen er maar weinig dus werden er veel ook geëxporteerd waardoor het aantal V8 IS modellen nog maar erg weinig is.

Er is vast een uitdraai uit de oData van de RDW te halen hoeveel er nog rondrijden, maar daar ga ik niet aan beginnen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MooDyBLueS schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:05:
[...]

Er is vast een uitdraai uit de oData van de RDW te halen hoeveel er nog rondrijden, maar daar ga ik niet aan beginnen. :P
5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Kijk, ik wist dat er altijd wel iemand is die dat al heeft gedaan of voor wie het een kleine moeite is. ;)

Dat zijn er echt bijzonder weinig en dan 1 ervan te koop, dan snap ik de 30k vraagprijs wel. Rationeel is het zeker niet, maar begrijpen doe ik het wel.

En toch is het gek hoe dat werkt, want ik zou er ook nooit 1 kopen tenzij ik ineens miljonair wordt want daar ben ik veel te rationeel voor, maar toch zou ik het zonde vinden als deze uit het straatbeeld verdwijnen. En dat geldt ook voor de V8's of vergelijkbare auto's van andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
5 lijkt mij weinig (maar het kan uiteraard).

Op het moment dat ik dit post staan er in Nederland 4 IS-sen te koop met een V8.

https://www.gaspedaal.nl/...e?cilindersmin=8&srt=pr-d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh, ik keek alleen naar IS 200's. IS F zijn er nog eens 66.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Wow 66 is dan wel weer (veel) meer dan ik gedacht had, klopt dat echt? Rijden er echt 66 IS F's rond? Want los van de huidige IS 500 F die in de VS en Japan oa te verkrijgen is, is in Europa naar mijn weten alleen de IS F ooit met V8 geleverd en dan vind ik 66 wel veel.

En euh... welke IS 200 heeft een V8 dan? De 200 in IS 200 definieert toch juist dat het de 2L 6-cilinder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

66 geregistreerd als IS F met een V8 ja.
De IS 200's met V8 zijn allemaal ouder, dat is de eerste generatie, zo te zien met de 3UZ-FE motor. IS F is tweede generatie met de 2UR motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

KnoxNL schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:40:
5 lijkt mij weinig (maar het kan uiteraard).

Op het moment dat ik dit post staan er in Nederland 4 IS-sen te koop met een V8.

https://www.gaspedaal.nl/...e?cilindersmin=8&srt=pr-d
Oeh, die blauwe O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:57:
66 geregistreerd als IS F met een V8 ja.
De IS 200's met V8 zijn allemaal ouder, dat is de eerste generatie, zo te zien met de 3UZ-FE motor. IS F is tweede generatie met de 2UR motor.
Maar nogmaals: een IS 200 is géén V8. Naar mijn weten en wat ik heb kunnen vinden is de 1e generatie (1998-2005) alleen leverbaar geweest als:
- IS 200 met 1G-FE 2.0L 6-cil
- IS 300 met 2JZ-GE 3.0L 6-cil

De 2e generatie (2005-2013) als heel veel maar voornamelijk IS 250, IS 300, IS 350 en IS F, waarbij wederom alleen de IS F een V8 was.

Als ik de info van de 3UZ-FE opzoek, dan zie ik geen enkele Lexus IS die daar ooit mee geleverd is, alleen de LS 430, GS 430, SC 430 en een aantal Toyota's.

Of zouden dat hobbybob projectjes dan zijn van salvaged LS/GS/SC 430's waarvan men de motor in hun IS 200 hebben gehangen? Vandaar misschien ook de 4 stuks slechts.

Edit: yup, het lijkt op het laatste, superveel hits als je IS200 en 3UZ-FE combineert:
https://pmcmotorsport.com...uzfe-lexus-is200-swapped/

[ Voor 10% gewijzigd door MooDyBLueS op 08-02-2024 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

MooDyBLueS schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Maar nogmaals: een IS 200 is géén V8. Naar mijn weten en wat ik heb kunnen vinden is de 1e generatie (1998-2005) alleen leverbaar geweest als:
- IS 200 met 1G-FE 2.0L 6-cil
- IS 300 met 2JZ-GE 3.0L 6-cil

De 2e generatie (2005-2013) als heel veel maar voornamelijk IS 250, IS 300, IS 350 en IS F, waarbij wederom alleen de IS F een V8 was.

Als ik de info van de 3UZ-FE opzoek, dan zie ik geen enkele Lexus IS die daar ooit mee geleverd is, alleen de LS 430, GS 430, SC 430 en een aantal Toyota's.

Of zouden dat hobbybob projectjes dan zijn van salvaged LS/GS/SC 430's die men in hun IS 200 hebben gehangen?
Ja, die zijn er inderdaad, ik heb zelfs een keer een IS200 met een V12 gezien, maar dat zijn hobbyprojectjes, nooit af fabriek geleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batidas
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-05 14:47
Beste Mensen,

Éen maand geleden eigenaar geworden van een mooie Lexus GS300 Gen2.
Al heerlijke kilometers mee gereden en bevalt goed!

Nu ben ik tegen iets aangelopen wat ik nog niet eerder heb meegemaakt met een auto.
Dat is dat hij water lekt. Regen water.

Dit is alleen aan de bestuurders kan op de stijl nu langs het voorraam loopt. Dit is ook alleen op de onderkant van de stijl en dichtbij bij het voorraam is die wel droog. Ik heb geen dakraam in de GS300 dus daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Check dat alle rubbers goed zitten en er goed uit zien. Normaliter zoek je lekken met een rookmachine maar wie heeft die?

Misschien met z'n 2en. Eentje binnen terwijl de ander de tuinslang erop zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:08
Is het geen water wat ergens blijft hangen als je de deur opent en dan binnen komt.
Maw komt er ook water binnen als de deur dicht is?

En als de deur dicht is, zit het rubber niet gedraaid tussen de stijl en de deur?

[ Voor 23% gewijzigd door fmrama op 16-02-2024 16:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Bericht gehad dat Louwman gestopt is met de servicecard:
Belangrijke Wijziging - Louwman Service Card
Naast dit fantastische nieuws willen we u ook op de hoogte brengen van een belangrijke wijziging. Vanaf 15 februari 2024 stoppen we met de uitgifte van nieuwe Louwman Service Cards. Deze beslissing is het gevolg van een herziening van onze bedrijfsstrategie, waarbij gestegen kosten ons dwingen te stoppen met de gratis services die met de Service Card gepaard gaan.
Wat betekent dit voor u:
• Bestaande Service Cards blijven gerespecteerd: Alle aangeboden services blijven behouden tot de einddatum 07-04-2024 van uw huidige kaart.
• Gratis vervangend vervoer bij schadeherstel blijft: U behoudt dit voordeel.
• Red Carpet Treatment blijft onveranderd van kracht voor alle Lexus klanten.
Dus ik een bericht gestuurd want ik mistte nog wat zaken op het lijstje. Gevraagd wat dan concreet allemaal komt te vervallen. Reactie:
• Gratis winterinspectie en zomerinspectie
• Gratis aankoopkeuring
• Gratis bijvullen van de ruitenwisservloeistof, koelvloeistof en motorolie
• Gratis APK inclusief afmeldkosten, viergas- of roetmeting
• Gratis reparatie van de banden
• Gratis reparatie van sterschade in de voorruit
Nu weet ik nog steeds niets over zaken als lampen vervangen, batterijen van de keyfob etc. Dat viel ook allemaal onder de servicecard, ook tussentijds. Nou goed, we zullen maar aannemen dat dat ook allemaal opgehouden is te bestaan.

Maar blijkbaar weet Louwman het zelf ook allemaal niet zo goed en krijgen ze veel vragen, want een dag later dit bericht:
Op 13 februari hebben we je laten weten dat we vanaf 15 februari 2024 geen nieuwe Louwman Service Cards meer uitgeven.
We willen graag benadrukken dat jouw vertrouwde pechhulp met de Lexus Service Card onveranderd beschikbaar blijft.
De verandering heeft geen invloed op de pechhulpvoorzieningen die je ontvangt met de Lexus Service Card. Deze blijven volledig gehandhaafd en worden zoals gebruikelijk verlengd bij een onderhoudsbeurt.
Nu was pechhulp 1 van de belangrijkste redenen om bij Louwman te blijven, naast de stempels van de dealer in mijn onderhoudsboekje.

Ga me maar eens beraden wat ik nu ga doen, in april staan APK en onderhoud gepland.

Iemand nog een goed alternatief in omgeving Eindhoven? Liefst een specialist die met originele onderdelen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Batidas schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:45:
Beste Mensen,

Éen maand geleden eigenaar geworden van een mooie Lexus GS300 Gen2.
Al heerlijke kilometers mee gereden en bevalt goed!

Nu ben ik tegen iets aangelopen wat ik nog niet eerder heb meegemaakt met een auto.
Dat is dat hij water lekt. Regen water.

Dit is alleen aan de bestuurders kan op de stijl nu langs het voorraam loopt. Dit is ook alleen op de onderkant van de stijl en dichtbij bij het voorraam is die wel droog. Ik heb geen dakraam in de GS300 dus daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Max
Ik heb vroeger een auto gehad die bij de parafan lekte, die kan je ook even controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 11:39
EvaluationCopy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:21:
Ik forens zo'n 125km snelweg heen en 125km snelweg terug, twee keer per week, redelijk filevrij. Alternatief is nog dat ik eens per week de trein pak (redelijk omslachtig maar eens per week niet erg)

Andere optie is wat meer geld uitgeven aan wat nieuwer model (IS300h), maar wordt mijn verbruik zoveel beter als ik voornamelijk op constante snelheid op de snelweg rijd?

Ik ben behoorlijk happy met m'n Model 3 hoor, maar de geluidsisolatie vind ik echt onder de maat ('19 model). Schijnt wel verbeterd te zijn.
Ik heb een is300h gereden (f sport) en de nieuwe model 3. Deze vind ik qua stilte beter dan de lexus en het onderstel gelijkwaardig of net wat beter. Maar dan wel vermogen op de achteras. Iets dat bij de is300h net te weinig is om echt leuk te kunnen rijden.

De vorige m3 vond ik een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@synx6 Heb je het dan over het eind 2020-2023 model of de Highland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 11:39
MooDyBLueS schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:19:
@synx6 Heb je het dan over het eind 2020-2023 model of de Highland?
Highland inderdaad. Die ervoor is qua onderstel een skelter vergeleken met de nieuwe of de is300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batidas
Dankje Dankje voor alle suggesties.
Rubbers zijn opzich goed, niks gedraaid niks geks te zien of te voelen.

Paravan is het ook niet. Water komt echt van boven naar beneden ipv andersom.

Dacht als iemand dit nu ook eens eerder had gehad.
We gaan nog even verder puzzelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
synx6 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:16:
[...]

Highland inderdaad. Die ervoor is qua onderstel een skelter vergeleken met de nieuwe of de is300.
Ah dat verklaart het. Ik had al eens gedeeld dat ik in 2019 en 2020 weleens met een collega meereed of in diens auto reed, wat een Model 3 was, maar dat waren natuurlijk de eerste versies. Mijn IS 300h uit 2013 was echt vele malen stiller op de snelweg.

Goed om te horen dat de Model 3 Highland stukken verbeterd is en ook om dat in vergelijking met de IS 300h te zien.

Wat betreft dat vermogen wat je aanhaalde: dat is ook persoonlijk, want mij interesseert dat echt niet. Mijn IS 300h vond ik meer dan genoeg met volgens mij 224 pk. Mijn huidige Mazda MX-30 heeft maar 136 pk maar wel elektrisch en het is geen Tesla raket, maar meer dan voldoende ook, rijdt gewoon relaxt en ook al geef je vol gas, het blijft stil aan boord, itt hybrides van Toyota/Lexus die je echt wel wat meer hoort.

Desondanks lijkt het er steeds meer op dat ik toch terug ga naar een hybride naast onze Kia e-Soul die er gewoon in blijft voorlopig.

Reden is dat veel EV's toch echt inkakken qua restwaarde. En dat ervaar ik helaas ook met onze MX-30. Ruim 2 jaar geleden gekocht voor 28.500, nieuw was deze Luxury 39.000 en toen 1 jaar oud exact, dus mooie deal dacht ik. Nu staan ze vanaf 18k te koop en qua inruil krijg ik er 13-15k voor. Dat is zelfs als ik van het meest gunstigste uit ga 13.500 afschrijving in 26 maanden. €519/mnd. Ouch.

We gaan de randstad uit en dus is de MX-30 met z'n 170-200 km bereik niet meer genoeg, dus in dat opzicht maar goed dat we niet voor de PL constructie zijn gegaan destijds, maar vanwege de langere afstanden straks wil ik toch wel weer een comfortabele auto. En de Kia is een prima auto, maar niet voor lange afstanden.

Wel ben ik verwend met nieuwe snufjes en ben ik oa fan van Apple CarPlay dus met een budget van ±40k (dat is incl. de inruil dus gewoon de prijs waarvoor ze koop staan) zit ik aan een ES 300h te denken. Nieuwe NX 450h+ vind ik ook erg interessant, maar helaas zelfs de jonge occasions pas vanaf 55k. De IS 300h heb ik al gehad en facelifts voegen weinig toe en zijn nog van de oudere Lexus generatie net als de voorgaande NX 300h. RX 450h vind ik ook erg gaaf en valt binnen budget, maar is maandelijks veel duurder helaas en ook niet echt zuinig. Nieuwe LBX vind ik erg leuk eruit zien maar heb ernstig mijn twijfels over het formaat en hoe deze zich op de snelweg qua comfort zal houden. Het is immers toch een compact autootje.

[ Voor 62% gewijzigd door MooDyBLueS op 17-02-2024 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

MooDyBLueS schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:41:
Wel ben ik verwend met nieuwe snufjes en ben ik oa fan van Apple CarPlay dus met een budget van ±40k (dat is incl. de inruil dus gewoon de prijs waarvoor ze koop staan) zit ik aan een ES 300h te denken.
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe 2024 ES 300h, tot groot genoegen. Met het grotere display en HUD/raam projectie. Hij is nu voor service bij de garage en ik heb een splinternieuwe leen-ES 300h zonder HUD en ik merk dat dat toch best een prettige toevoeging is. Klein nadeel: Android Auto navigatiepijlen worden niet op de dashboard/HUD displays weergegeven, dat is helaas alleen voor de Lexus navigatie. In een Volkswagen Atlas die ik een tijdje terug als huurauto had werkte dat wel, jammer dus van Lexus. Misschien dat het met Apple CarPlay wel werkt.

Ik woon overigens in de VS, misschien dat er wat verschillen met Europese modellen zijn.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Hillie schreef op zondag 18 februari 2024 @ 02:02:
[...]

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe 2024 ES 300h, tot groot genoegen. Met het grotere display en HUD/raam projectie. Hij is nu voor service bij de garage en ik heb een splinternieuwe leen-ES 300h zonder HUD en ik merk dat dat toch best een prettige toevoeging is. Klein nadeel: Android Auto navigatiepijlen worden niet op de dashboard/HUD displays weergegeven, dat is helaas alleen voor de Lexus navigatie. In een Volkswagen Atlas die ik een tijdje terug als huurauto had werkte dat wel, jammer dus van Lexus. Misschien dat het met Apple CarPlay wel werkt.

Ik woon overigens in de VS, misschien dat er wat verschillen met Europese modellen zijn.
Ik wilde al zeggen lucky bastard, maar in de VS is een ES waarschijnlijk heel betaalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Hillie schreef op zondag 18 februari 2024 @ 02:02:
[...]

Goed om te lezen hoe jouw ervaring is. Ik zou inderdaad voor een Executive of President Line gaan hier, want hoewel ik de F-Sport Premium wel mooi vind, mist die stoelverkoeling. En als ik 1 ding inmiddels weet van ook destijds mijn IS 300h met lederen bekleding is dat dat in de zomer enorm heet kan worden.

De uitvoeringen onder de Executive missen voor mij toch een paar opties die ik wel echt wil hebben. Zoals dus o.a. de stoelverkoeling, stuurwielverwarming, de performance dempers, tri-zone climate control (wel prettig) en de President Line heeft inderdaad het HUD en vooral ook het ML audiosysteem waar ik groot fan van ben.

Over Android Auto en Apple CarPlay: ik gok dat het een generatieverschil is qua infotainmentsysteem, want ik reed laatst nog in een Yaris hybrid 130 2024 en die deed dat wel met Apple CarPlay terwijl ook onze huidige Mazda en Kia die allebei een HUD hebben maar uit 2020 komen dat niet hebben.

Weet iemand trouwens of er nog noemenswaardige verschillen zijn bij de ES 300h vanaf 2022? Volgens mij was er een minimale facelift ofzo en ik zie weleens voor rond de 40k een Preference Line voorbij komen wat op zich qua leeftijd ook interessant is, alleen mist die best wel wat opties zoals hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:03:
[...]

Ik wilde al zeggen lucky bastard, maar in de VS is een ES waarschijnlijk heel betaalbaar?
In de VS is volgens mij alles heel betaalbaar. :P Een RX 450h is daar vrij gemeengoed. Ik woon er niet maar ben er regelmatig voor werk geweest en een RX 450h huren voor een paar dagen is ook geen geld, $200 voor 3-4 dagen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
MooDyBLueS schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:03:
[...]

In de VS is volgens mij alles heel betaalbaar. :P Een RX 450h is daar vrij gemeengoed. Ik woon er niet maar ben er regelmatig voor werk geweest en een RX 450h huren voor een paar dagen is ook geen geld, $200 voor 3-4 dagen ofzo.
Ik heb na mijn post even zitten vergelijken tussen ES-sen op gaspedaal en cars.com, daar wordt je dus echt heel verdrietig van hahaha :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:15:
[...]

Ik heb na mijn post even zitten vergelijken tussen ES-sen op gaspedaal en cars.com, daar wordt je dus echt heel verdrietig van hahaha :'(
Vergeet niet: volgens mij zijn auto's in de VS ook altijd ex VAT (btw). Dus dat komt er altijd nog bij en verschil per staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
MooDyBLueS schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:34:
[...]

Vergeet niet: volgens mij zijn auto's in de VS ook altijd ex VAT (btw). Dus dat komt er altijd nog bij en verschil per staat.
Dat realiseer ik me inderdaad :) En uiteindelijk maakt het ook niet uit, ik was niet van plan te emigreren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SX-Superfly
KnoxNL schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:15:
Bericht gehad dat Louwman gestopt is met de servicecard:

[...]

Dus ik een bericht gestuurd want ik mistte nog wat zaken op het lijstje. Gevraagd wat dan concreet allemaal komt te vervallen. Reactie:

[...]

Nu weet ik nog steeds niets over zaken als lampen vervangen, batterijen van de keyfob etc. Dat viel ook allemaal onder de servicecard, ook tussentijds. Nou goed, we zullen maar aannemen dat dat ook allemaal opgehouden is te bestaan.

Maar blijkbaar weet Louwman het zelf ook allemaal niet zo goed en krijgen ze veel vragen, want een dag later dit bericht:

[...]

Nu was pechhulp 1 van de belangrijkste redenen om bij Louwman te blijven, naast de stempels van de dealer in mijn onderhoudsboekje.

Ga me maar eens beraden wat ik nu ga doen, in april staan APK en onderhoud gepland.

Iemand nog een goed alternatief in omgeving Eindhoven? Liefst een specialist die met originele onderdelen werkt.
Ik heb dit ook gemerkt. Heb de airco laten reinigen á 45 euro. Gaf bij de balie aan of ze de batterij van de sleutel konden vervangen. Moest tot mijn verbazing 10 euro betalen. Voorheen hoefde ik hier nooit voor te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
SX-Superfly schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:03:
[...]

Ik heb dit ook gemerkt. Heb de airco laten reinigen á 45 euro. Gaf bij de balie aan of ze de batterij van de sleutel konden vervangen. Moest tot mijn verbazing 10 euro betalen. Voorheen hoefde ik hier nooit voor te betalen.
Oei dan hadden ze dat wel even moeten vermelden, wel zo netjes.

Meestal is het een CR2032 of variant van zo'n knoopcel die je bij Amazon koopt voor €12,99 voor 50 stuks:
https://www.amazon.nl/kno...e-goederen/dp/B08417FJLF/

Laatst nog die van mijn Mazda weer vervangen toen de auto "lege sleutelbatterij" aangaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

MooDyBLueS schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:02:
[...]

Goed om te lezen hoe jouw ervaring is. Ik zou inderdaad voor een Executive of President Line gaan hier, want hoewel ik de F-Sport Premium wel mooi vind, mist die stoelverkoeling. En als ik 1 ding inmiddels weet van ook destijds mijn IS 300h met lederen bekleding is dat dat in de zomer enorm heet kan worden.

De uitvoeringen onder de Executive missen voor mij toch een paar opties die ik wel echt wil hebben. Zoals dus o.a. de stoelverkoeling, stuurwielverwarming, de performance dempers, tri-zone climate control (wel prettig) en de President Line heeft inderdaad het HUD en vooral ook het ML audiosysteem waar ik groot fan van ben.
Mijn uitvoering heeft stoel- en stuurwielverwarming, stoelkoeling. Dat laatste gebruik ik nauwelijks, over het algemeen gaat het hier goed in de hitte (vorig jaar toch twee maanden achter elkaar iedere dag boven de 38 graden gehad, ik woon in Texas). Reguliere audio is verbazingwekkend goed, ik mis de upgrade niet. Ik heb reguliere dempers, dit is vooral een auto voor comfort, dus echt harde vering hoeft voor mij niet.

Ik had volgende mij een niet zo hoge serie, bijvoorbeeld niet die "stille" wielen, maar met veel opties aangevinkt. Dit was een auto uit voorraad bij de dealer en het beviel me goed, dus aangeschaft.
Over Android Auto en Apple CarPlay: ik gok dat het een generatieverschil is qua infotainmentsysteem, want ik reed laatst nog in een Yaris hybrid 130 2024 en die deed dat wel met Apple CarPlay terwijl ook onze huidige Mazda en Kia die allebei een HUD hebben maar uit 2020 komen dat niet hebben.
De huurauto die ik had was ouder dan deze, maar blijkbaar heeft Lexus dit niet aangezet, wat ik wil jammer vind. Niet een heel groot gemis, maar minder inziens een beetje teveel pushen van hun eigen gedateerde systeem. Wat dat betreft kunnen autofabrikanten wat mij betreft veel beter focussen op een maximalisatie van de Apple en Android ervaring, dan hun eigen zooi teveel aandacht te geven.
Weet iemand trouwens of er nog noemenswaardige verschillen zijn bij de ES 300h vanaf 2022? Volgens mij was er een minimale facelift ofzo en ik zie weleens voor rond de 40k een Preference Line voorbij komen wat op zich qua leeftijd ook interessant is, alleen mist die best wel wat opties zoals hierboven genoemd.
Volgens mij is er in 24 wel een facelift geweest. Geen verbetering, eerlijk gezegd, ik vond de oudere beter. Nogmaals, dit is in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

KnoxNL schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:03:
[...]

Ongeveer $56k inclusief alle kosten (title, taxes, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

MooDyBLueS schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:34:
[...]

Alle prijzen worden hier exclusief sales tax gegeven. Tarieven verschillen per staat, maar dan heb je vaak ook nog een apart tarief per county en soms per stad. Het lastige is dat je even moet rekenen, het mooie is dat het altijd weer duidelijk wordt hoeveel de overheid per transactie meepakt, wat toch een beetje een neerwaartse druk op de tarieven houdt. Maar dat is weer een andere, wellicht verhitte :), discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Hillie schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:40:
[...]

Mijn uitvoering heeft stoel- en stuurwielverwarming, stoelkoeling. Dat laatste gebruik ik nauwelijks, over het algemeen gaat het hier goed in de hitte (vorig jaar toch twee maanden achter elkaar iedere dag boven de 38 graden gehad, ik woon in Texas). Reguliere audio is verbazingwekkend goed, ik mis de upgrade niet. Ik heb reguliere dempers, dit is vooral een auto voor comfort, dus echt harde vering hoeft voor mij niet.

Ik had volgende mij een niet zo hoge serie, bijvoorbeeld niet die "stille" wielen, maar met veel opties aangevinkt. Dit was een auto uit voorraad bij de dealer en het beviel me goed, dus aangeschaft.

[...]

De huurauto die ik had was ouder dan deze, maar blijkbaar heeft Lexus dit niet aangezet, wat ik wil jammer vind. Niet een heel groot gemis, maar minder inziens een beetje teveel pushen van hun eigen gedateerde systeem. Wat dat betreft kunnen autofabrikanten wat mij betreft veel beter focussen op een maximalisatie van de Apple en Android ervaring, dan hun eigen zooi teveel aandacht te geven.

[...]

Volgens mij is er in 24 wel een facelift geweest. Geen verbetering, eerlijk gezegd, ik vond de oudere beter. Nogmaals, dit is in de VS.
Als het zo proef lijkt het erop dat je de Luxury Line hebt zoals hij in NL verkocht wordt maar dan wel met wat extra opties, zo heeft de Luxury hier geen stoelverkoeling én geen heads-up display.

De performance dempers dacht ik overigens ook van: dat hoeft voor mij niet, maar itt de naam heb ik me laten vertellen dat het niet zozeer sportiever is maar een betere performance biedt, ze schijnen wat beter oneffenheden in het wegdek weg te nemen zodat het geheel net een tikkeltje (subtiel) comfortabeler zou moeten zijn. Maar ik heb ze ook niet back-to-back gereden. Wel een keer een Business Line en later een F-Sport Premium met performance dempers én AVS en dat was wel merkbaar, maar niet schokkend. Beide waren gewoon heerlijk comfortabel.

Ben het 100% met je eens wat betreft de Apple/Android ervaring. Of de Tesla way die hun eigen manier goed doen, maar dan zie je wel weer dat er apps missen of als je nét geen fan van Google Maps bent, dan zit je wel gewoon aan hun Tesla navi met Google Maps onderliggend vast. Maar los daarvan is de implementatie van veel fabrikanten matig.

BYD gebruikt dan wel Here Maps, beetje Tesla's idee maar minder goed. Renault gebruikt Google Auto als ik het goed zeg in oa de nieuwe Megane, Clio en Scenic en dat schijnt ook erg goed te werken. Maar wel wederom heel erg Google-minded. Niet dat ik daar op tegen ben, maar ik heb graag keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

MooDyBLueS schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:52:
BYD gebruikt dan wel Here Maps, beetje Tesla's idee maar minder goed. Renault gebruikt Google Auto als ik het goed zeg in oa de nieuwe Megane, Clio en Scenic en dat schijnt ook erg goed te werken. Maar wel wederom heel erg Google-minded. Niet dat ik daar op tegen ben, maar ik heb graag keuze.
Ik vind het mooie van de Android Auto, en ik gok dat Apple CarPlay vergelijkbaar is, dat je vrij makkelijk dezelfde ervaring in een andere auto hebt, omdat het vooral door je telefoon gedaan wordt. Dat vond ik met die huurauto wel makkelijk, connecten, toestemming geven en dezelfde app setup als in m'n eigen auto.

Het zou me verbazen als ze niet tegelijk Apple CarPlay doen, want dan pak je (bijna) het hele mobiele landschap wel mee.

Bij m'n nieuwe Lexus verbaasde het me eigenlijk dat er nog zoveel tijd en moeite gestoken blijft worden in een eigen platform, dan zou ik liever een optimalisatie voor de mobiele platformen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Hillie schreef op maandag 19 februari 2024 @ 04:16:
[...]

Ik vind het mooie van de Android Auto, en ik gok dat Apple CarPlay vergelijkbaar is, dat je vrij makkelijk dezelfde ervaring in een andere auto hebt, omdat het vooral door je telefoon gedaan wordt. Dat vond ik met die huurauto wel makkelijk, connecten, toestemming geven en dezelfde app setup als in m'n eigen auto.

Het zou me verbazen als ze niet tegelijk Apple CarPlay doen, want dan pak je (bijna) het hele mobiele landschap wel mee.

Bij m'n nieuwe Lexus verbaasde het me eigenlijk dat er nog zoveel tijd en moeite gestoken blijft worden in een eigen platform, dan zou ik liever een optimalisatie voor de mobiele platformen zien.
Wat ik vergat te vertellen is dat de BYD ook wel Apple CarPlay en Android Auto heeft, dus i.t.t. een Tesla heb je daar wel degelijk keuze. Maar BYD's in-car infotainment is kariger dan Tesla's.

Renault heeft dus Google Auto als vervanging van wat Lexus/Toyota enzo als hun in-car infotainmentsysteem gebruiken, maar daar zit wel sowieso Android Auto en Apple CarPlay ook bij in. Je kan dus op het Google Auto systeem in de auto inloggen en daar al je Google Maps locaties in terugvinden, maar je kan het ook laten voor wat het is en AA/AC gebruiken. Misschien nog wel het beste totaalplaatje dus.

Want ik ben het met je eens dat AA/AC superfijn is en dat het in elke auto min of meer gelijk eruit ziet en de layout ook overneemt zoals je die gewend bent. En je hebt gewoon je keuze van navigatie app, of je nu Google Maps, Apple Maps (op iOS), Waze, Here of iets anders gebruikt, alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

MooDyBLueS schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:48:
[...]

Oei dan hadden ze dat wel even moeten vermelden, wel zo netjes.

Meestal is het een CR2032 of variant van zo'n knoopcel die je bij Amazon koopt voor €12,99 voor 50 stuks:
https://www.amazon.nl/kno...e-goederen/dp/B08417FJLF/

Laatst nog die van mijn Mazda weer vervangen toen de auto "lege sleutelbatterij" aangaf.
In die van mijn IS zit een CR1632. Maar is echt een klusje van 5 seconden. Voor de autosleutel koop ik wel altijd een merkbatterijtje in plaats van die generieke merken die nogal snel leeg willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batidas
Beste Mensen,

Hebben jullie ergens een goede site waar je onderdelen kan bestellen voor een GS300 gen2?
ik merk dat er beperkte mogelijkheden zijn bij de bekende sites misschien hebben jullie alternatieve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:23:
[...]

In die van mijn IS zit een CR1632. Maar is echt een klusje van 5 seconden. Voor de autosleutel koop ik wel altijd een merkbatterijtje in plaats van die generieke merken die nogal snel leeg willen gaan.
Ik koop altijd merkloos, gewoon van Amazon, Bol of een andere website waar ik op dat moment een goedkoop setje op de kop kan tikken. Ik heb het nog nooit exact bijgehouden, maar ze gaan in mijn ogen wel 1-2 jaar mee.

En wat maakt het uit of je de goedkopere elk jaar moet vervangen (worst case) of de duurdere elke 2 jaar? Kleine moeite zoals je zelf al zei. :P

Daarnaast zijn de verschillen kleiner dan je denkt tussen de duurste en 'beste' merken en het goedkope spul. Niet al te lang geleden nog een Duitse vergelijkende test van knoopcellen en ook AAA en AA batterijen en de goedkope van IKEA kwamen beter uit de test dan de dure Duracell, Varta en dergelijke. Maar sowieso waren alle marges klein. 20-25% maximaal tussen beste en slechtste.

Vergeet niet: dit is allemaal al jaren uitontwikkeld, daarom ook dat ze zo goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Batidas schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:24:
Beste Mensen,

Hebben jullie ergens een goede site waar je onderdelen kan bestellen voor een GS300 gen2?
ik merk dat er beperkte mogelijkheden zijn bij de bekende sites misschien hebben jullie alternatieve?
Wat voor onderdelen? Heb je het echt over ophanging, schokdempers, uitlaten en dat soort spul of meer ruitenwissers, lampjes en dat soort kleiner grut?

In het eerste geval heb ik er zelf geen ervaring mee (ben geen sleutelaar) maar voor in ieder geval een deel kan je bij Winparts terecht.

[ Voor 10% gewijzigd door MooDyBLueS op 19-02-2024 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

MooDyBLueS schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Ik koop altijd merkloos, gewoon van Amazon, Bol of een andere website waar ik op dat moment een goedkoop setje op de kop kan tikken. Ik heb het nog nooit exact bijgehouden, maar ze gaan in mijn ogen wel 1-2 jaar mee.

En wat maakt het uit of je de goedkopere elk jaar moet vervangen (worst case) of de duurdere elke 2 jaar? Kleine moeite zoals je zelf al zei. :P

Daarnaast zijn de verschillen kleiner dan je denkt tussen de duurste en 'beste' merken en het goedkope spul. Niet al te lang geleden nog een Duitse vergelijkende test van knoopcellen en ook AAA en AA batterijen en de goedkope van IKEA kwamen beter uit de test dan de dure Duracell, Varta en dergelijke. Maar sowieso waren alle marges klein. 20-25% maximaal tussen beste en slechtste.

Vergeet niet: dit is allemaal al jaren uitontwikkeld, daarom ook dat ze zo goedkoop zijn.
Ja, die van IKEA zijn ook helemaal prima, maar merk echt wel verschil in van die led-theelichtjes tussen die van IKEA bijvoorbeeld en de "we plakken er een Grundig logo op" generieke batterijtjes van de Action. Die van de IKEA gaan in mijn ervaring toch echt langer mee. Maar met de autosleutel wil ik niet ineens plotseling met een helemaal lege batterij staan, al geeft de auto het meestal wel op tijd aan als 'ie leeg begint te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batidas
MooDyBLueS schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:43:
[...]

Wat voor onderdelen? Heb je het echt over ophanging, schokdempers, uitlaten en dat soort spul of meer ruitenwissers, lampjes en dat soort kleiner grut?

In het eerste geval heb ik er zelf geen ervaring mee (ben geen sleutelaar) maar voor in ieder geval een deel kan je bij Winparts terecht.
ophanging, accessoires (zoals vloermatten), Rubbers voor de autodeuren.
Motoronderdelen zat te vinden voor de 2jz-GE maar laat ik die nou net niet nodig hebben.

Met Winparts niet zn goede ervaring. vandaar de vraag naar alternatieve sites of plekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
Ik heb wel eens besteld bij Amayama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel-online
Beste Mensen,

Voor originele Toyota/Lexus onderdelen kun je goed terecht bij CBS Racing. Je moet alleen wel even het exacte onderdeelnummer weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:54

DaWaN

'r you wicked ??

Batidas schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:11:
[...]
ophanging, accessoires (zoals vloermatten), Rubbers voor de autodeuren.
Motoronderdelen zat te vinden voor de 2jz-GE maar laat ik die nou net niet nodig hebben.

Met Winparts niet zn goede ervaring. vandaar de vraag naar alternatieve sites of plekken?
Hangt een beetje af wat je precies wilt hebben.
Slijtagedelen zoals remschijven, remblokjes, fuseekogels, e.d. kun je bij generieke webshops krijgen zoals winparts, autodoc, daparto, etc.

Sommige onderdelen kun je het beste nieuw origineel bestellen voor de beste kwaliteit.
Onderdelen catalogus kun je o.a. vinden op https://lexus-europe.epc-data.com/ , partsouq, ToyoDIY.
Prijzen kun je dan weer makkelijk checken bij CBS Racing.
Kopen kan bij CBS racing, de Toyota dealer, Lexus dealer of als je het direct uit Japan wilt hebben bij o.a. Amayama, Impex.
En sommige onderdelen kun je het beste 2e hands van de sloop kopen via o.a. de onderdelenlijn en eBay UK.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batidas
DaWaN schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:45:
[...]

Hangt een beetje af wat je precies wilt hebben.
Slijtagedelen zoals remschijven, remblokjes, fuseekogels, e.d. kun je bij generieke webshops krijgen zoals winparts, autodoc, daparto, etc.

Sommige onderdelen kun je het beste nieuw origineel bestellen voor de beste kwaliteit.
Onderdelen catalogus kun je o.a. vinden op https://lexus-europe.epc-data.com/ , partsouq, ToyoDIY.
Prijzen kun je dan weer makkelijk checken bij CBS Racing.
Kopen kan bij CBS racing, de Toyota dealer, Lexus dealer of als je het direct uit Japan wilt hebben bij o.a. Amayama, Impex.
En sommige onderdelen kun je het beste 2e hands van de sloop kopen via o.a. de onderdelenlijn en eBay UK.
Ik zocht eigenlijk een vervangend scherm voor het LCD plaatje wat erin zit. Die is helemaal vervaagt en daar zie je niks meer op. Maar kon t niet zo snel vinden een gehele nieuwe unit is veelste duur, Bij Amayama z'n 2500,- euro.

Je kan merken dat deze Lexus niet veel in Europa is verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Batidas schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:31:
[...]

Ik zocht eigenlijk een vervangend scherm voor het LCD plaatje wat erin zit. Die is helemaal vervaagt en daar zie je niks meer op. Maar kon t niet zo snel vinden een gehele nieuwe unit is veelste duur, Bij Amayama z'n 2500,- euro.

Heb je al eens bij een Lexus dealer navraag gedaan? Je kan vaak ook prima een onderdeel door hun laten bestellen. Dan betaal je ongetwijfeld de hoofdprijs voor het LCD scherm zelf, maar als je zelf van plan bent het te vervangen, zal het gegarandeerd flink goedkoper uitkomen dan €2500. Mits het onderdeel origineel los te leveren is natuurlijk want wellicht zit het issue hem daar wel in.

En als het echt puur om het LCD-scherm gaat, is het dan geen idee om die in de VS of Japan te bestellen en de importkosten voor lief te nemen? Het kan me niet aan de indruk onttrekken dat zelfs als origineel Lexus onderdeel dit zeker niet meer dan €500 zou moeten kosten puur voor het display en dan zit ik al hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Batidas schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:31:
[...]

Als zoiets vaker voorkomt zou je eens kunnen kijken op eBay / AliExpress voor een vervangend scherm. Mochten die er niet zijn, dan zou ik in dat geval zoeken bij slopen in het Verenigd Konikrijk en het scherm overzetten uit een goede 2e hands unit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
DaWaN schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Als zoiets vaker voorkomt zou je eens kunnen kijken op eBay / AliExpress voor een vervangend scherm. Mochten die er niet zijn, dan zou ik in dat geval zoeken bij slopen in het Verenigd Konikrijk en het scherm overzetten uit een goede 2e hands unit.
UK heeft tegenwoordig ook importkosten (iets met brexit), als je per se dicht bij huis wil blijven dan is Duitsland een betere optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

MooDyBLueS schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:41:
[...]

UK heeft tegenwoordig ook importkosten (iets met brexit), als je per se dicht bij huis wil blijven dan is Duitsland een betere optie.
Als je BMW of Mercedes onderdelen wilt hebben wel ja, maar Lexus verkoopt voor geen ene meter in Duitsland in vergelijking met Duitse merken, dus veel succes met zoeken daar _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
DaWaN schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Als je BMW of Mercedes onderdelen wilt hebben wel ja, maar Lexus verkoopt voor geen ene meter in Duitsland in vergelijking met Duitse merken, dus veel succes met zoeken daar _O-
Kan je bijdehand gaan lopen doen, maar in absolute aantallen wordt er alsnog ruim meer verkocht dan hier in NL. Daarnaast zit het Europese hoofdkantoor van Lexus/Toyota in Duitsland, wat ook mogelijkheden oplevert.

En jouw suggestie dan? UK? Nadat VS en Japan (dé Lexus landen) al gesuggereerd zijn? Ja, het is zeker een optie, maar nogmaals: gezien de importkosten én alsnog beperkt aanbod kan je dus net zo goed gelijk in VS of Japan gaan kijken. Want het gaat om een LCD schermpje als je dat even vergeten was, geen complete uitlaat die in grote transportdozen voor extreme verzendkosten gaat zorgen.

Edit, verkoopcijfers in 2021:
UK: 13.880
VS: 332.000
Japan: 51.000 (4x zoveel als UK)
Europa: 72.000
Duitsland: 3.530
Nederland: 527

Ik heb ook nooit gezegd dat het een vetpot is, maar Duitsland heeft afgaande op 2021 dus 7x zoveel Lexussen op kenteken gezet. Nou zal dat door de jaren heen fluctueren, maar feit is dat er daar dus meer te verkrijgen is dan in ons kikkerlandje. Met als voordeel: grote delen van Duitsland zijn vanuit hier zelf aan te rijden indien dat wenselijk is, je hebt geen importkosten en sowieso is de automarkt daar veel groter en dus grotere kans op onderdelenleveranciers die wel hetgeen kunnen leveren wat je zoekt.

UK kan inderdaad, maar is een beetje een net-niet geval. US is vaak veel goedkoper, juist door brexit nog erger geworden, het marktaanbod is gigantisch en de verzendkosten vallen erg mee kan ik uit ervaring vertellen.

[ Voor 32% gewijzigd door MooDyBLueS op 21-02-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batidas
Thanks allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

MooDyBLueS schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:43:
[...]
Kan je bijdehand gaan lopen doen, maar in absolute aantallen wordt er alsnog ruim meer verkocht dan hier in NL. Daarnaast zit het Europese hoofdkantoor van Lexus/Toyota in Duitsland, wat ook mogelijkheden oplevert.
Het is meer dan alleen de verkoopaantallen. Het is ook de export, de waarde van de auto en de sloperijen.
Vergeet niet dat auto's in de UK rechts gestuurd zijn en dus minder waard/populair in de rest van de wereld. Er wordt minder geexporteerd en meer gesloopt dan in Duitsland. Plus dat er dus ook nog eens 3x zoveel Lexussen verkocht worden.
Sloperijen zijn er ook wat beter georganiseerd waardoor je veel op o.a. eBay kunt kopen.
Bovendien heeft het hoofdkantoor niets te maken met sloperijen.
En jouw suggestie dan? UK? Nadat VS en Japan (dé Lexus landen) al gesuggereerd zijn? Ja, het is zeker een optie, maar nogmaals: gezien de importkosten én alsnog beperkt aanbod kan je dus net zo goed gelijk in VS of Japan gaan kijken. Want het gaat om een LCD schermpje als je dat even vergeten was, geen complete uitlaat die in grote transportdozen voor extreme verzendkosten gaat zorgen.
Hangt dus een beetje af van wat je zoekt. Ik heb twee jaar geleden ook wat tweedehands onderdelen gekocht uit Japan, maar je kijkt dan al snel tegen 30-40 euro verzenden en 30-40 euro invoerkosten aan.
Voor een unit waarvan ik verwacht dat je hem voor ~100 euro in de UK kunt kopen vind ik 80 euro aan extra kosten nogal fors. Als je geluk hebt met invoeren uit de UK kun je zo'n unit voor 20-30 euro minder dan Japan hier hebben en soms ook binnen een week. Ik kan het programma voor internationale verzending van eBay van de UK aanraden :)
UK kan inderdaad, maar is een beetje een net-niet geval. US is vaak veel goedkoper, juist door brexit nog erger geworden, het marktaanbod is gigantisch en de verzendkosten vallen erg mee kan ik uit ervaring vertellen.
Mja toch is mijn ervaring anders, uit de US ben ik vaker paketten verloren, is verzenden altijd nog duurder, duurt het altijd veel langer en heb ik altijd invoerkosten moeten betalen (uit de UK ontsnap je wel eens de dans nog). Maargoed, kan zeker geen kwaad om even te kijken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Eerste indruk: zelf een 2019 is3 ...
- licht naar rechts trekken op snelweg: herkenbaar. Hij is gevoelig voor sporen, wind en het aflopen naar rechts (waterafvoer)
- gewicht: 1600 toch, niet 1700
- reageren versnellingsbak op flippers: nooit gemerkt dat ie maar wat doet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Eerste indruk: zelf een 2019 is3 ...
- licht naar rechts trekken op snelweg: herkenbaar. Hij is gevoelig voor sporen, wind en het aflopen naar rechts (waterafvoer)
- gewicht: 1600 toch, niet 1700? Bron: autowerk.nl
Edit:
- 10 jaar oud, dat wel ik ook bereiken maar die roest vind ik wel een dingetje

Enne ... waar blijft ie mooi om te zien de IS3 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Boeryepes schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:29:
[...]

Hier moest ik om gniffelen, ook mijn ervaring met de 3 serie.

De standaard 250 (dus met V6, die ik zelf rijdt) is technisch gezien ook een limiter en niet echt "schakelen". Maar die doet in ieder geval iets bij downshifts.

Blijft wel een prachtige auto de 3 serie, ook anno nu.

• Batidas
Gelukkig is een CVT automaat hier ook helemaal niet voor gemaakt.
Ook geen fan van. Ik noem dit: altijd jank bakken.

Misschien werkt het wel goed met een hybride systeem maar gewoon uit een lekker rijden standpunt vind ik een CVT maar niks.

Verder is het natuurlijk een mooie auto.

• Boeryepes
  • Niet online
Batidas schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:51:
Gelukkig is een CVT automaat hier ook helemaal niet voor gemaakt.
Ook geen fan van. Ik noem dit: altijd jank bakken.

Misschien werkt het wel goed met een hybride systeem maar gewoon uit een lekker rijden standpunt vind ik een CVT maar niks.

Verder is het natuurlijk een mooie auto.
Je moet er echt mee leren rijden en ik denk dat het elektrische deel idd. het makkelijker maakt. Ik kan optrekken en het verkeer bijhouden/voorblijven door met max 2000 toeren op te trekken. De IS heeft een 2.5L ICE en dat helpt ook. Hiervoor de CT met een 1.8 en die jankt/gaat snel naar 4000 toeren (en is minder geisoleerd).

Dit is mijn 4e Lexus hybride (3xCT, 1xIS) en ik ben er dol op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batidas
Boeryepes schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:29:
[...]

Je moet er echt mee leren rijden en ik denk dat het elektrische deel idd. het makkelijker maakt. Ik kan optrekken en het verkeer bijhouden/voorblijven door met max 2000 toeren op te trekken. De IS heeft een 2.5L ICE en dat helpt ook. Hiervoor de CT met een 1.8 en die jankt/gaat snel naar 4000 toeren (en is minder geisoleerd).

Heb al veel auto's gesleten van Mercedes tot GTI's tot aan fiat abarths maar momenteel een GS300 uit 2000.
Momenteel nog geen hybride voor mij. Hou het nog even op deze geweldige 2JZ-GE 6 inline.

Wellicht ever een aantal jaartjes een nieuwe GS die wel hyrbide is.

• MooDyBLueS
  • Niet online
Boeryepes schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:29:
[...]

Klopt helemaal. Sowieso hebben modernere Lexus en Toyota modellen bijna altijd ook een sterkere elektromotor dan benzinemotor én worden ze steeds efficiënter in het gebruik van de hybride combinatie.

Van de vorige generatie hybride, pakweg tot 2019/2020 zijn vaak de 1.8 motoren nogal jankerig en de 2.0 een stuk minder. Maar dat komt dus niet alleen door de benzinemotor, dat helpt wel, want een sterkere benzinemotor betekent minder toeren voor dezelfde hoeveelheid pk/Nm. De elektromotor is daarbij ook sterker dan bij een 1.8 uitvoering, dus die hele combinatie is echt een stuk beter.

De nieuwste 1.8 uit de Corolla Cross en vernieuwde Corolla o.a. zijn wel weer een stuk verbeterd.

Ik heb zelf een IS 300h gehad ook en daarna een UX 250h met 2.0L en die reed qua motor nog relaxter. Hetzelfde geldt voor de ES 300h: die heeft in feite een doorontwikkelde motor die ook in de IS 300h zit, maar doordat het een nieuwere generatie is, is ook deze zuiniger en rustiger.

En hoe je het ook wendt of keert: ik ben weliswaar fan van het hybridesysteem van Lexus/Toyota maar de CVT is inderdaad een stuk minder geschikt voor minder krachtige motoren waarbij je ze in de toeren moet jagen om vlotjes te versnellen.

Daarom is ook de nieuwe Yaris 130 een jankbak van jewelste, die heb ik onlangs nog proefgereden, maar was snel genezen. :P Ben daarom ook heel erg benieuwd wat Lexus van de LBX kan maken. Heb proefgezeten in de Yaris Cross en die is wonderbaarlijk genoeg groot genoeg voor ons gezin, maar ik vind die te basic. De LBX in meest luxe uitvoering met Mark Levinson e.d. is potentieel heel aantrekkelijk voor ons, maar ik hoop wel dat Lexus de 1.5 3-pitter onder controle heeft weten te krijgen.

• Boeryepes
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:39:
[...]

Ik heb zelf een IS 300h gehad ook en daarna een UX 250h met 2.0L en die reed qua motor nog relaxter. Hetzelfde geldt voor de ES 300h: die heeft in feite een doorontwikkelde motor die ook in de IS 300h zit, maar doordat het een nieuwere generatie is, is ook deze zuiniger en rustiger.
Ik heb een dagje in de UX mogen rijden en ik vond het een verschrikkelijke ervaring. Lawaaierig, plastic, hard, kortom geen Lexuswaardige ervaring.

• EvaluationCopy
Batidas schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Heb al veel auto's gesleten van Mercedes tot GTI's tot aan fiat abarths maar momenteel een GS300 uit 2000.
Momenteel nog geen hybride voor mij. Hou het nog even op deze geweldige 2JZ-GE 6 inline.

Wellicht ever een aantal jaartjes een nieuwe GS die wel hyrbide is.
Mag ik vragen wat voor verbruik jij weet te realiseren met die GS? (bij wat voor rijstijl, veel/weinig km's etc). Thanks!

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste