Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
De 2i generatie heeft bluetooth in en uit in tegenstelling tot alleen in. Met andere woorden, je kan er bijvoorbeeld een draadloze hoofdtelefoon mee verbinden via bluetooth. Daarnaast support de 2i generatie Airplay. Los daarvan zou de chip set nu efficiënter zijn waardoor het nog iets beter kan klinken. Maar dat zijn subtiele verschillen voor zover ik weet.

Als je op hoge kwaliteit wil stream is het interessanter om eens naar Tidal HiFi te kijken. Betaal je uiteraard wel een stuk meer voor, maar dan haal je wel daadwerkelijk CD kwaliteit binnen in tegenstelling tot bij diensten als Spotify en Deezer. Je kan altijd een proef abonnement nemen om de verschillen zelfs eens te testen.

En uiteraard zal er op streaming diensten het een en ander ontbreken. Daarvoor kan je dan gewoon de CD's die je hebt liggen rippen en alsnog via een NAS streamen. Dus in die zin is een Vault geen noodzaak natuurlijk. Al zal het gebruiksgemak zoals eerder gezegd ongetwijfeld wel wat fijner zijn dan het via de PC moeten doen.

Verder geen idee in hoeverre de hardeschijf echt hoorbaar lawaai maakt. Ik vermoed dat er een HDD in zit (een SSD zou namelijk geen geluid moeten maken) en de HDD die ik nog naast mijn laptop heb liggen hoor ik amper eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfk807
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-08-2021
Linius schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:17:
De 2i generatie heeft bluetooth in en uit in tegenstelling tot alleen in. Met andere woorden, je kan er bijvoorbeeld een draadloze hoofdtelefoon mee verbinden via bluetooth. Daarnaast support de 2i generatie Airplay. Los daarvan zou de chip set nu efficiënter zijn waardoor het nog iets beter kan klinken. Maar dat zijn subtiele verschillen voor zover ik weet.

Als je op hoge kwaliteit wil stream is het interessanter om eens naar Tidal HiFi te kijken. Betaal je uiteraard wel een stuk meer voor, maar dan haal je wel daadwerkelijk CD kwaliteit binnen in tegenstelling tot bij diensten als Spotify en Deezer. Je kan altijd een proef abonnement nemen om de verschillen zelfs eens te testen.

En uiteraard zal er op streaming diensten het een en ander ontbreken. Daarvoor kan je dan gewoon de CD's die je hebt liggen rippen en alsnog via een NAS streamen. Dus in die zin is een Vault geen noodzaak natuurlijk. Al zal het gebruiksgemak zoals eerder gezegd ongetwijfeld wel wat fijner zijn dan het via de PC moeten doen.

Verder geen idee in hoeverre de hardeschijf echt hoorbaar lawaai maakt. Ik vermoed dat er een HDD in zit (een SSD zou namelijk geen geluid moeten maken) en de HDD die ik nog naast mijn laptop heb liggen hoor ik amper eerlijk gezegd.
Ik zie net dat die Tidal hifi evenveel kost als de Deezer hifi hoor : 19,90€
Denk wel dat de Deezer app makkelijker is maar dat kan ook de gewoonte zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 10:33
Iemand toevallig ervaring met een simpel IR-oogje in combinatie met de Node 2? Volgens het bluesound forum zou je CALRAD 47-130 IR KIT IR-TRANSMITTER kunnen gebruiken, maar dat lijkt me een repeater en die maakt dus geen gebruik van de IR-ingang op de Node.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pep_O
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-02 22:58
Het is paar jaar later, maar ben toch benieuwd hoe jij je Node aan de Marantz had/hebt aangesloten. Ik heb namelijk ook nog steeds naar tevredenheid de SR8500 en heb de Node 2. Aangesloten analoog en via optische kabel. geluid via optische kabel is beduidend beter (veel voller met name in het laag). Ik heb slechts 1 probleem, namelijk dat 24/192 bestanden niet via de optische kabel afgespeeld kunnen worden. Kan dat aan de kabel liggen? Volgens de specs kunnen beide apparaten dit formaat aan. Ben beniewd of er een oplossing is
445033 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:51:
Ik gebruik de DAC in mijn SR8500. Gedateerde receiver, maar de DAC speelt zelfs HD Audio. Klinkt vele malen beter dan de DAC van de Bluesound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Pep_O schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:35:
Het is paar jaar later, maar ben toch benieuwd hoe jij je Node aan de Marantz had/hebt aangesloten. Ik heb namelijk ook nog steeds naar tevredenheid de SR8500 en heb de Node 2. Aangesloten analoog en via optische kabel. geluid via optische kabel is beduidend beter (veel voller met name in het laag). Ik heb slechts 1 probleem, namelijk dat 24/192 bestanden niet via de optische kabel afgespeeld kunnen worden. Kan dat aan de kabel liggen? Volgens de specs kunnen beide apparaten dit formaat aan. Ben beniewd of er een oplossing is

[...]
Bij mijn weten zijn er (bijna) geen apparaten die 24 bits / 192 kHz ondersteunen via de optische kabel, dat moet eigenlijk altijd via de coax. Normaal is 96 kHz de max voor optisch. Maar heb je de 192 kHz echt nodig???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:42
Is het probleem dat de bestanden helemaal geen geluid geven? Of worden ze wel doorgegeven, maar op een lagere bitrate en samplefrequentie?

In het laatste geval zou ik me er niet druk om maken. Een samplefrequentie hoger dan 44.1kHz is acoustisch gezien absolute onzin. Met 44.1kHz kan elke freqentie in het het hoorbare spectrum exact worden gereproduceerd. 16 bit versus 24bit geeft wel een theoretisch voordeel, namelijk dat je van +/- 96dB dynamisch bereik naar +/- 144dB gaat. Maar om dat verschil te kunnen horen in een woonkamer met ~30dB achtergrondgeluid moet je spelen op volume bloed-uit-je-oren. De CD-standaard is wat dat betreft uitstekend en zonder compromissen afgestemd op de grenzen van ons gehoor.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 10:41
PageFault schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:21:
[...]

Bij mijn weten zijn er (bijna) geen apparaten die 24 bits / 192 kHz ondersteunen via de optische kabel, dat moet eigenlijk altijd via de coax. Normaal is 96 kHz de max voor optisch. Maar heb je de 192 kHz echt nodig???
Nee, is absoluut niet nodig 44.1kHz/16 bit is zát (zie de post van T-MOB).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Nu online
PageFault schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:21:
[...]

Mijn Marantz HD-Dac-1 doet 24bits 192kHz over de optische kabel. Eén van de weinigen die dat kan volgens mij.
Of je het hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pep_O
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-02 22:58
Bedankt voor de reacties. Het probleem is dat helemaal geen geluid krijg. Ik heb overigens maar een paar albums in 24/192. Kan dan denk ik beter zorgen dat ik die in 24/96 krijg.

Verder was ik gewoon benieuwd of ik verschil zou horen. Heb/had geen idee namelijk.
T-MOB schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:19:
Is het probleem dat de bestanden helemaal geen geluid geven? Of worden ze wel doorgegeven, maar op een lagere bitrate en samplefrequentie?

In het laatste geval zou ik me er niet druk om maken. Een samplefrequentie hoger dan 44.1kHz is acoustisch gezien absolute onzin. Met 44.1kHz kan elke freqentie in het het hoorbare spectrum exact worden gereproduceerd. 16 bit versus 24bit geeft wel een theoretisch voordeel, namelijk dat je van +/- 96dB dynamisch bereik naar +/- 144dB gaat. Maar om dat verschil te kunnen horen in een woonkamer met ~30dB achtergrondgeluid moet je spelen op volume bloed-uit-je-oren. De CD-standaard is wat dat betreft uitstekend en zonder compromissen afgestemd op de grenzen van ons gehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 10-05 10:36
Heb een support ticket aangemaakt bij BlueSound, maar misschien hebben jullie nog ideen.

Sinds een paar dagen lukt het vanuit de iOS app (zowel iPhone als iPad) niet meer om de NAD 777v3 en de BlueSound Pulse 2 te vinden. Via de MacOS applicatie zijn beide toegankelijk en vanaf de iPhone en iPad zijn de IP adressen van beide apparaten toegankelijk. Echter, de iOS app kan geen players vinden. Heb de iOS verwijderd, devices opnieuw opgestart, etc, etc maar kan niet vinden wat er mis is. Iemand een idee?

Voornamelijk het feit dat de web config van beide apparaten gewoon toegankelijk zijn vanaf iPhone en iPad vind ik typerend, want met de netwerk verbinding is zelf dus niet aan de hand.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
De laatste versie van de app is 3.2.3, en die is van 27 februari. Misschien moet je ofwel de app op je ios devices updaten, of juist de software op de spelers om alles op dezelfde versie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 10-05 10:36
T-MOB schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 00:35:
De laatste versie van de app is 3.2.3, en die is van 27 februari. Misschien moet je ofwel de app op je ios devices updaten, of juist de software op de spelers om alles op dezelfde versie te krijgen.
Het updaten van firmware and software is natuurlijk waar ik ben begonnen. Het blijft een vaag issue en ik vraag me af of mijn interne UniFi netwerk iets specifieks blokkeert waar ik niet van op de hoogte van ben.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Zijn er meer mensen die last hebben van online radio stations die in een error komen bij langdurig afspelen?

Bij mij staat vaak een radio zender (via de TuneIn functionaliteit) aan en die speelt ook vrolijk verder als de versterker uit staat, zodat als ik de versterker weer op de Node 2 zet de radiozender al aan staat. Ik weet dat dit meer stroom verbruikt, maar dat is nu eenmaal hoe het gaat hier ;-)

Maar, sinds een paar weken lopen verschillende radio stations 'vast' als ze langer aan staan. "Decoderen van deze track niet mogelijk" is de melding in de app's. Ik heb de Node 2 al een keer helemaal uit gezet d.m.v. de play knop vast te houden, maar zonder gewenst resultaat. De Node 2 is up-to-date, geen updates beschikbaar op het moment.

Iemand nog andere tips die dit probleem misschien kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
TheDude84 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:47:
Zijn er meer mensen die last hebben van online radio stations die in een error komen bij langdurig afspelen?

Bij mij staat vaak een radio zender (via de TuneIn functionaliteit) aan en die speelt ook vrolijk verder als de versterker uit staat, zodat als ik de versterker weer op de Node 2 zet de radiozender al aan staat. Ik weet dat dit meer stroom verbruikt, maar dat is nu eenmaal hoe het gaat hier ;-)

Maar, sinds een paar weken lopen verschillende radio stations 'vast' als ze langer aan staan. "Decoderen van deze track niet mogelijk" is de melding in de app's. Ik heb de Node 2 al een keer helemaal uit gezet d.m.v. de play knop vast te houden, maar zonder gewenst resultaat. De Node 2 is up-to-date, geen updates beschikbaar op het moment.

Iemand nog andere tips die dit probleem misschien kunnen oplossen?
Ja dat heb ik best een tijd gehad met bepaalde radio stations. Wekenlang deden enkele stations het niet. Uiteindelijk is het automagisch opgelost, maar ik heb er een heel slecht gevoel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:16

Videopac

Rommelt wat aan.

PageFault schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:28:
[...]

Ja dat heb ik best een tijd gehad met bepaalde radio stations. Wekenlang deden enkele stations het niet. Uiteindelijk is het automagisch opgelost, maar ik heb er een heel slecht gevoel bij...
Het jammere is, en dat geldt niet alleen voor Bluesound, dat je steeds vaker gedwongen wordt om gebruik te maken van intermediars als TuneIn om van internetradio gebruik te kunnen maken. Ik maak het liefst gebruik van de directe URL van het internetradiostation, het scheelt in storingskans (TuneIn heeft er wel eens uit gelegen) en mogelijk data verzamelen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Videopac schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:52:
[...]

Het jammere is, en dat geldt niet alleen voor Bluesound, dat je steeds vaker gedwongen wordt om gebruik te maken van intermediars als TuneIn om van internetradio gebruik te kunnen maken. Ik maak het liefst gebruik van de directe URL van het internetradiostation, het scheelt in storingskans (TuneIn) heeft er wel eens uit gelegen) en mogelijk data verzamelen.
Mee eens he, maar ik kan die directe URL alleen via TuneIn in geven volgens mij. Het zit wel in de BlueSound app, maar wel in het TuneIn gedeelte volgens mij.

Ik vind het ook altijd een risico, net zoals er diverse apparaten van Logitech/NAD en andere inmiddels geen Spotify meer ondersteunen omdat er aan de Spotify kant wat is gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

PageFault schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Mee eens he, maar ik kan die directe URL alleen via TuneIn in geven volgens mij. Het zit wel in de BlueSound app, maar wel in het TuneIn gedeelte volgens mij.

Ik vind het ook altijd een risico, net zoals er diverse apparaten van Logitech/NAD en andere inmiddels geen Spotify meer ondersteunen omdat er aan de Spotify kant wat is gewijzigd.
Voor Squeezebox is er een Spotty plugin voor LMS. Het voordeel van Squeezebox is dat de software open source is en je dus niet afhankelijk bent van de grillen van een fabrikant (wel van de ontwikkelgemeenschap natuurlijk).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
Videopac schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:27:
[...]

Voor Squeezebox is er een Spotty plugin voor LMS. Het voordeel van Squeezebox is dat de software open source is en je dus niet afhankelijk bent van de grillen van een fabrikant (wel van de ontwikkelgemeenschap natuurlijk).
Dat klopt, eeuwig zonde overigens dat Logitech met de Squeezeboxen is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-06 22:16
Bluesound Pulse Flex 2i

Ik verband met de geplande aanschaf van twee stuks Flex 2i heb ik 2 vragen. Het is de bedoeling dat beide apparaten gekoppeld worden tot een stereopaar waarbij er een audiobestand van een usb-stick gespeeld gaat worden of een speellijst van Spotify.

1) Is het mogelijk om onder de knoppen 1 t/m 5 de usb-stick met audiobestand te programmeren en onder de andere knoppen één of meer Spotify afspeellijsten?

2) Als je de volumeknoppen op één van de speakers gebruikt, verandert het volume dan ook op de gekoppelde speaker?

Het idee achter vraag 1 is: druk op knop 1 om een vast audiobestand af te spelen, als dat bestand ten einde is: druk op knop 2 om muziek via Spotify te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Op vraag 2 kan ik bevestigend antwoorden. Ik heb 2 non-i-flexen in de keuken en daar gaat het volume van beide units gelijk op als je de knoppen gebruikt.

Het eerste weet ik niet. Ik gebruik die knoppen niet en ik heb ook geen spotify om het voor je te kunnen testen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-06 22:16
T-MOB schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:18:
Op vraag 2 kan ik bevestigend antwoorden.
Hartelijk dank voor je antwoord. Intussen staan er nu 2 Flex 2i's. Volume gaat inderdaad netjes mee op de tweede speler. Dat geldt echter niet voor de play/pauze-knop, die moet je ook op de tweede speler bedienen. Dat is niet fijn als je muziek wilt pauzeren omdat de telefoon gaat.

Het is mogelijk om onder knop 1 de audiotrack van een USB-stick te programmeren en onder knop 2 Spotify. Dat was een belangrijk punt voor de aanschaf.

De app van BlueSound is echter gruwelijk onduidelijk en verder loop ik tegen vreemde dingen aan zodat beide spelers weer in de doos gaan en richting leverancier. Voor €750 (eentje met batterij) verwacht ik iets dat gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Toch even een bumpje voor dit topic. Ik zit een beetje te kijken naar streamers om aan mijn eindversterker te hangen. Hij moet dus liefst ook als voorversterker dienst kunnen doen. Liefst ook 12V trigger out om de power amp te wekken. Internet radio is verplicht en bluetooth min of meer ook. Muziek vanaf de NAS zou mooi zijn, maar niet verplicht.

Er is nogal wat keuze, de bluesound node 2i staat momenteel even bovenaan mijn shopping list. Maar er zijn ook alternatieven:

Powernode 2i:
+ Kan als voorversterker dienen
+ Muziek afspelen vanaf de NAS
+ Internet radio
+ Bluetooth
+ Trigger out om de poweramp aan te zetten

Arcam rPlay:
+ Is volgens sommige qua audio beter
+ Internet radio
- Geen bluetooth
- Geen trigger out

Sonos Connect:
+ Internet radio
- Geen trigger out
- Geen bluetooth
- Niet als voorversterker te gebruiken

Auralic Aries Mini:
+ Internet radio
- Geen trigger out
- Geen bluetooth

Yamaha WX-C50:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen trigger out

Denon DNP-800NE:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen trigger out

HEOS Link HS2:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen DSD en MQA
- Foeilelijk design

Ik zoek een beetje rond 500/600 euro. Zijn er nog pareltjes die ik in mijn lijst mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Nu online
PageFault schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:05:
Toch even een bumpje voor dit topic. Ik zit een beetje te kijken naar streamers om aan mijn eindversterker te hangen. Hij moet dus liefst ook als voorversterker dienst kunnen doen. Liefst ook 12V trigger out om de power amp te wekken. Internet radio is verplicht en bluetooth min of meer ook. Muziek vanaf de NAS zou mooi zijn, maar niet verplicht.

Er is nogal wat keuze, de bluesound node 2i staat momenteel even bovenaan mijn shopping list. Maar er zijn ook alternatieven:

Powernode 2i:
+ Internet radio
+ Bluetooth

Arcam rPlay:
+ Internet radio
- Geen bluetooth
- Geen trigger out

Sonos Connect:
+ Internet radio
- Geen trigger out
- Geen bluetooth

Auralic Aries Mini:
+ Internet radio
- Geen trigger out
- Geen bluetooth

Yamaha WX-C50:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen trigger out

Denon DNP-800NE:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen trigger out

HEOS Link HS2:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen DSD en MQA
- Foeilelijk design

Ik zoek een beetje rond 500/600 euro. Zijn er nog pareltjes die ik in mijn lijst mis?
Oh ja hoor. Deze bv. :P
Of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Dat zijn zeker pareltjes, helaas ook met de parelprijs ha ha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-06-2022

Powernode 2i:
+ Internet radio
+ Bluetooth

Arcam rPlay:
+ Internet radio
- Geen bluetooth
- Geen trigger out

Sonos Connect:
+ Internet radio
- Geen trigger out
- Geen bluetooth

Auralic Aries Mini:
+ Internet radio
- Geen trigger out
- Geen bluetooth

Yamaha WX-C50:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen trigger out

Denon DNP-800NE:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen trigger out

HEOS Link HS2:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen DSD en MQA
- Foeilelijk design

De Marantz NA6005, zie https://www.marantz.nl/nl...ioplayer&productid=na6005
Edit: bedoel eigenlijk de recentere NA6006 :)

[ Voor 1% gewijzigd door wvdg op 16-05-2019 20:40 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Powernode 2i:
+ Internet radio
+ Bluetooth

Arcam rPlay:
+ Internet radio
- Geen bluetooth
- Geen trigger out

Sonos Connect:
+ Internet radio
- Geen trigger out
- Geen bluetooth

Auralic Aries Mini:
+ Internet radio
- Geen trigger out
- Geen bluetooth

Yamaha WX-C50:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen trigger out

Denon DNP-800NE:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen trigger out

HEOS Link HS2:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen DSD en MQA
- Foeilelijk design

Het "probleem" is de 12V trigger out: om voor mij onverklaarbare redenen heeft vrijwel geen enkele mediaspeler/voorversterker dit ingebouwd, terwijl het juist zo handig in het gebruik is. Ik neem aan dat je al een goede eindversterker hebt anders zou je naar een geïntegreerde oplossing kunnen kijken. Onder andere audiophonics.fr heeft het e.e.a. in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

De eerste kost 4700 euro en heeft geen trigger out, de tweede is 5900 euro.
M.a.w.: beide voldoen niet aan de wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Nu online
Videopac schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:24:
[...]

De eerste kost 4700 euro en heeft geen trigger out, de tweede is 5900 euro.
M.a.w.: beide voldoen niet aan de wensen.
Ik had het budget niet gelezen en het was ook als grap bedoeld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Kan deze dienst doen als pre amp? Dat haal ik niet uit de specs en de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Powernode 2i:
+ Internet radio
+ Bluetooth

Arcam rPlay:
+ Internet radio
- Geen bluetooth
- Geen trigger out

Sonos Connect:
+ Internet radio
- Geen trigger out
- Geen bluetooth

Auralic Aries Mini:
+ Internet radio
- Geen trigger out
- Geen bluetooth

Yamaha WX-C50:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen trigger out

Denon DNP-800NE:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen trigger out

HEOS Link HS2:
+ Internet radio
+ Bluetooth
- Geen DSD en MQA
- Foeilelijk design

Welke voorversterkerfunctionaliteit gebruik je? Meerdere bronnen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Eigenlijk heel weinig bronnen, maar ik wil een poweramp aansturen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerRoger
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-10-2024
Hey gaaf, een Bluesound streaming topic, dank voor de referentie @T-MOB! Ik ben aan het kijken naar een NAD T758 v3 of T777 v3, Deze hebben tegenwoordig 'standaard' Bluesound on-board. Ik heb hier een paar vragen over:

1) Is dit 100% identiek aan het hebben van een separate Node of zit er toch nog verschil tussen?

2) Betekent dat dat Airplay 2 dan ook ondersteund gaat worden in de toekomst? Ik heb namelijk Apple Music als streaming dienst. Apple Music wordt naar mijn weten niet native aangeboden door Bluesound (en kan dan dus ook niet native opgezet worden in de Bluesound app). En ik zou alles straks gewoon willen kunnen bedienen vanuit de Apple Home omgeving en mijn Music app inclusief multi-room...

3) Wat mij altijd onduidelijk blijft bij het lezen van alle product specs: wat is nu precies de source? Ik wil een oplossing waarbij iphone, ipads etc alleen de remote zijn waarmee de muziek geactiveerd wordt, maar niet de source van de stream (dus ik zou daarna m'n telefoon uit moeten kunnen zetten, de source moet dan gewoon doorgaan met spelen van muziek, ook als dit van Apple Music komt). Hoe zit dit bij Bluesound? En is dit anders bij Airplay 2 voor zover mensen weten?

Ik besef me dat er wat vragen zitten die op het grensvlak van Bluesound/Airplay zitten, hoop dat jullie daar ok mee zijn! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
RogerRoger schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:07:
Hey gaaf, een Bluesound streaming topic, dank voor de referentie @T-MOB! Ik ben aan het kijken naar een NAD T758 v3 of T777 v3, Deze hebben tegenwoordig 'standaard' Bluesound on-board. Ik heb hier een paar vragen over:

1) Is dit 100% identiek aan het hebben van een separate Node of zit er toch nog verschil tussen?
Qua werking is het identiek als een node gekoppeld aan je versterker. 100% identiek is het natuurlijk niet, want een node heeft andere I/O-poorten.
2) Betekent dat dat Airplay 2 dan ook ondersteund gaat worden in de toekomst? Ik heb namelijk Apple Music als streaming dienst. Apple Music wordt naar mijn weten niet native aangeboden door Bluesound (en kan dan dus ook niet native opgezet worden in de Bluesound app). En ik zou alles straks gewoon willen kunnen bedienen vanuit de Apple Home omgeving en mijn Music app inclusief multi-room...
Airplay2 vereist hardwarematige encryptie. Als die benodigde chip niet in de versterker zit kun je nooit ondersteuning voor airplay2 krijgen. Dat moet je dus goed uitzoeken voor je iets aanschaft. Alle 2i-versies van bluesound hebben ondersteuning.
3) Wat mij altijd onduidelijk blijft bij het lezen van alle product specs: wat is nu precies de source? Ik wil een oplossing waarbij iphone, ipads etc alleen de remote zijn waarmee de muziek geactiveerd wordt, maar niet de source van de stream (dus ik zou daarna m'n telefoon uit moeten kunnen zetten, de source moet dan gewoon doorgaan met spelen van muziek, ook als dit van Apple Music komt). Hoe zit dit bij Bluesound? En is dit anders bij Airplay 2 voor zover mensen weten?
Normaal gesproken werkt dit zo bij bluesound. Internet streams en muziek van mijn server worden door de spelers zelf afgespeeld. De besturing gaat via tablet, telefoon of computer en kan gewoon worden uitgezet. Hoe het met Apple Music gaat zou ik niet durven zeggen, maar bijvoorbeeld spotify heeft ook geen echte integratie met de bluesound app. Dat werk dan via connect waarbij je speaker een uitvoerapparaat wordt. Maar ook dan haalt je speaker zelf de muziekbestanden van internet. Tenminste. met een feestje heb ik wel eens een spotify van een bekende geconnect en als ik dat niet disconnect in mijn speler kan hij vanaf (zijn) thuis muziek aanzetten op mijn speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdorp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07-2023
Mensen, Ik zit een beetje in dubio en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn eerste wens naar versimpeling was om mijn huidige opzet (Cambridge Audio SXA60 versterker met losse google chromecast audio) te verkopen en een powernode 2i aan te schaffen. Clean en makkelijk te plaatsen.
Luidsprekers blijven behouden.

Echter vraag ik mij af of een node 2i aanschaffen niet een betere kwaliteit zal geven

Dus kunnen jullie, met jullie ervaringen met bluesound kunnen aangeven of ik voor een node 2i + cambridge combi of powenode 2i zou moeten gaan.

Alvast bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keut
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10-2024
Het is inderdaad zo dat Apple Music geen integratie heeft in de bluesound app. Je speelt muziek af via Airplay 2. Dit werkt overigens perfect! Mocht jouw connectie met het netwerk verbreken, stopt ook de speler (in mijn geval mijn powernode2i) met spelen. Hoe de techniek precies werkt weet ik niet. Maar ik ondervind geen batterydrain (hij speelt bij mij soms de gehele dag) tijdens gebruik.
Voordeel van airplay 2 is dat ook andere devices die dit ondersteunen gelijktijdig hetzelfde kunnen afspelen. Multiroom audio met verschillende merken dus! En leuk; ‘Hé Siri, speel Coldplay in de keuken’ 😀
T-MOB schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:13:
[...]

Qua werking is het identiek als een node gekoppeld aan je versterker. 100% identiek is het natuurlijk niet, want een node heeft andere I/O-poorten.

[...]

Airplay2 vereist hardwarematige encryptie. Als die benodigde chip niet in de versterker zit kun je nooit ondersteuning voor airplay2 krijgen. Dat moet je dus goed uitzoeken voor je iets aanschaft. Alle 2i-versies van bluesound hebben ondersteuning.

[...]

Normaal gesproken werkt dit zo bij bluesound. Internet streams en muziek van mijn server worden door de spelers zelf afgespeeld. De besturing gaat via tablet, telefoon of computer en kan gewoon worden uitgezet. Hoe het met Apple Music gaat zou ik niet durven zeggen, maar bijvoorbeeld spotify heeft ook geen echte integratie met de bluesound app. Dat werk dan via connect waarbij je speaker een uitvoerapparaat wordt. Maar ook dan haalt je speaker zelf de muziekbestanden van internet. Tenminste. met een feestje heb ik wel eens een spotify van een bekende geconnect en als ik dat niet disconnect in mijn speler kan hij vanaf (zijn) thuis muziek aanzetten op mijn speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
fdorp schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:41:
Mensen, Ik zit een beetje in dubio en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn eerste wens naar versimpeling was om mijn huidige opzet (Cambridge Audio SXA60 versterker met losse google chromecast audio) te verkopen en een powernode 2i aan te schaffen. Clean en makkelijk te plaatsen.
Luidsprekers blijven behouden.

Echter vraag ik mij af of een node 2i aanschaffen niet een betere kwaliteit zal geven

Dus kunnen jullie, met jullie ervaringen met bluesound kunnen aangeven of ik voor een node 2i + cambridge combi of powenode 2i zou moeten gaan.

Alvast bedankt voor jullie input.
Tja dit is wel een lastige. Ben geneigd te zeggen dat de CXA60 met een Node de mooiere combi is van de twee maar je zou het eigenlijk gewoon eens naast elkaar moeten horen. Een dealer die zowel Bluesound als Cambridge verkoopt zou ideaal zijn voor dat vergelijk. Of gewoon je Cambridge een keer meenemen natuurlijk. Denk dat dit een keuze is die je echt eerst zelf eens moet ervaren voor je de knoop doorhakt.
keut schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:35:
Het is inderdaad zo dat Apple Music geen integratie heeft in de bluesound app. Je speelt muziek af via Airplay 2. Dit werkt overigens perfect! Mocht jouw connectie met het netwerk verbreken, stopt ook de speler (in mijn geval mijn powernode2i) met spelen. Hoe de techniek precies werkt weet ik niet. Maar ik ondervind geen batterydrain (hij speelt bij mij soms de gehele dag) tijdens gebruik.
Voordeel van airplay 2 is dat ook andere devices die dit ondersteunen gelijktijdig hetzelfde kunnen afspelen. Multiroom audio met verschillende merken dus! En leuk; ‘Hé Siri, speel Coldplay in de keuken’ 😀

[...]
Behalve voor de mensen die op dat moment in de keuken staan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerRoger
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-10-2024
@T-MOB Heb wat heen en weer gemaild met Bluesound Support (reageren vrij snel en adequaat trouwens!) en het hangt zoals jij zei helemaal af van de 2i versies. Op dit moment is de usb BluOS upgrade kit (dat is dus niet hetzelfde als de MDC BluOS 2i module) die de T777 v3 heeft nog niet geupgrade naar een 2i versie. Er is ook geen informatie of dit gaat gebeuren en zo ja wanneer. Daarmee is de T777 v3 dus (helaas) niet compatible met Airplay 2 en ook niet met Homekit/Apple Home.

Wel heeft de T777 v3 (en elk andere device dat gebruik maakt van de BluOS upgrade kit) volledige ondersteuning voor BluOS en is dus op die manier multi-room. Maar dit vereist aansturing vanuit de Bluesound app en niet vanuit de Apple Home of Music app.
T-MOB schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:13:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399770

Hoe kan ik de bluesound vinden op mijn onkyo receiver vindt die niet
Is dat niet zoals pc dat die onder media server staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Ik geloof niet dat er Onkyo receivers bestaan met bluesound. Misschien ben je in de war met bluetooth? Anders moet je iets duidelijker zijn over welke apparaten je hebt en wat er precies niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 11:35

pmeter

Poes!

Als hobbyproject (ik ben geen programmeur en ben onlangs met Python begonnen) heb ik een alternatieve frontend voor de Bluesound muziekspeler gemaakt. Deze draait bij mij op een Raspberri pi met een kleine display. De besturing gaat door middel van een fysiek numeriek keypad.

Link naar Topic met meer informatie.

[ Voor 40% gewijzigd door pmeter op 06-09-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL18958
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 19:29
Hallo mede tweakers,

Ik heb na lang zoeken het perfecte apparaat gezocht, qua specificaties om een streamer te kopen.De Bluesound Powernode 2i met HDMI is het product dat ik zoek. Nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met de software van Bluesound. Hoe lang worden de App op IOS en de software van Bleusound zelf (BluOS) ondersteund?

Met vriendelijke groet,
Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
NL18958 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:03:
Hallo mede tweakers,

Ik heb na lang zoeken het perfecte apparaat gezocht, qua specificaties om een streamer te kopen.De Bluesound Powernode 2i met HDMI is het product dat ik zoek. Nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met de software van Bluesound. Hoe lang worden de App op IOS en de software van Bleusound zelf (BluOS) ondersteund?

Met vriendelijke groet,
Jaap
Ik gebruik al jaren een Bluesound Node 2 en heb deze recentelijk vervangen voor een Bluesound Powernode 2i (zonder HDMI). Mijn ervaring is dat de software (zowel desktop als app) snel en stabiel werkt. Over het algemeen ervaar ik 'm ook als gebruiksvriendelijk. Zeker in het dagelijks gebruik. Sommige instellingen zitten wat verstopt, maar hier vind je snel je weg in.
Regelmatig komen er software-updates voorbij die ofwel bugfixes bevatten en soms nieuwe functies / toevoegingen van nieuwe streaming-diensten.

Mijn Bluesound Node 2 (zonder i) wordt nog steeds prima ondersteund en bij mijn weten worden ook de eerste Bluesound versies nog steeds volledig ondersteund.

[ Voor 7% gewijzigd door daanNL op 18-10-2019 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL18958
Dank je Daan. Dat is precies de ervaring die ik zoek! Dan kan ik er de komende jaren vanuit gaat dat het product blijft werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57
Ik kan bevestigen dat ook de Node '1' nog steeds regelmatig updates krijgt. Wat dat betreft helemaal tevreden. En voor de rest ook eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-06 09:58
NL18958 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:45:
Dank je Daan. Dat is precies de ervaring die ik zoek! Dan kan ik er de komende jaren vanuit gaat dat het product blijft werken!
ik heb de pulse flex, powernode 2 en een NAD inbouwmodule, en kan zeggen dat naast de initiele setup (die eigenlijk iedere keer voor vrij veel frustratie zorgt), het vrij stabiel werkt. Het is wel een stuk buggier dan Sonos enzo, maar geluidskwaliteit krijg je ervoor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Weet iemand of er verschillen zijn tussen de Powernode 2i en de Powernode 2i gen2 (met HDMI)?
Uiteraard is er één voorzien van HDMI en de andere niet, maar zijn er verder nog andere verschillen? Dit krijg ik maar niet duidelijk aan de hand van googelen en de website van Bluesound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL18958
daanNL schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:20:
Weet iemand of er verschillen zijn tussen de Powernode 2i en de Powernode 2i gen2 (met HDMI)?
Uiteraard is er één voorzien van HDMI en de andere niet, maar zijn er verder nog andere verschillen? Dit krijg ik maar niet duidelijk aan de hand van googelen en de website van Bluesound.
Is dit wat je zoekt?

With the updated Powernode 2i with HDMI there was a small improvement to the DAC as well. The new chipset being used in this model is a Texas Instruments TI 5242. The new model does also allow for Dolby Digital content to be decoded to 2 channel stereo.

https://support1.bluesoun...4980394-Powernode-2i-HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL18958
Niet_Jan_Jaap schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:52:
[...]

ik heb de pulse flex, powernode 2 en een NAD inbouwmodule, en kan zeggen dat naast de initiele setup (die eigenlijk iedere keer voor vrij veel frustratie zorgt), het vrij stabiel werkt. Het is wel een stuk buggier dan Sonos enzo, maar geluidskwaliteit krijg je ervoor terug.
Niet JJ
Dat zou voor de rest van de familie een onoverkomelijk probleem zijn (software die minder is dan die van Sonos). Waar merk je het buggy probleem aan? Haperende netwerkverbinding of of de app die niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-06 09:58
NL18958 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:42:
[...]

Niet JJ
Dat zou voor de rest van de familie een onoverkomelijk probleem zijn (software die minder is dan die van Sonos). Waar merk je het buggy probleem aan? Haperende netwerkverbinding of of de app die niet goed is.
Ehm nou bijvoorbeeld (bij mij):
- Als je op Spotify halverwege een nummer naar een speaker overzet, dan speelt ie wel, maar dan hoor je niks (al mijn Bluesound systemen hebben dit), als je het nummer dan 'terugsleept' naar seconde 0, dan doet ie het wel
- speakers aan elkaar koppelen / loskoppelen werkt niet heel intuitief / duurt even voordat het werkt
- initiele installatie van speakers wil nog wel wat trial & error vereisen voordat alles goed in het systeem staat

Ik ben zelf heel tevreden met de Bluesound systemen (laatst nog uitgebreid met powernode 2), maar dat is omdat ik zelf het systeem manage / kan fixen makkelijk. Ik zou het niet bij iemand anders aanraden, omdat ik dan weet dat ik de helpdesk ben voor alles ;)
Dan zou ik eerder Sonos aanraden (maar dan wel alleen one / 1 & connect Amp, niet de play 3,5, bar, sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL18958
Dank je! Dat zijn nog eens de ervaringen die ik zoek.Heb zelf ook geen zin om voor iedereen de kop van jut te spelen op het moment dat er een nummer hangt. Op de Bluesound community stikt het ook van de problemen met de software, maar daar zou ik het ook verwachten.Je gaat niet bij de leverancier aangeven, dat iets wel werkt.

Ik zal me eens verdiepen in de Sonos AMP. Wellicht dat dit dan een betere match is, ook al laat ik dan een stukje techniek achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Heeft iemand ervaring met het koppelen van een externe HD/SSD (2,5 inch) aan zijn Bluesound?
Bij mij wordt deze korte tijd herkend, begint te indexeren en stopt na ca. 1500 tracks. Hij blijft aangeven dat een USB device is verbonden, maar er wordt geen bibliotheek opgebouwd en kan dus ook geen muziek afgespeeld worden.

Ik heb een HD en een SSD geprobeerd en in FAT32 geformatteerd, wat volgens de handleiding moet. Met een USB-stickje werkt het wel, maar die is zo vol (of terwijl, als dat de enige oplossing is zal ik een grote moeten aanschaffen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Nu online
En vriend van me heeft een node 100 en sinds kort een nieuwe pc met W10.
Nu lukt het ons niet om zijn shared folders op de pc te vinden met de bluesound.
Na veel geklungel en zoeken op het net lijkt het om een probleem met het authenticatieprotocol van de bluesound te gaan.
We vinden echter geen oplossing. Wel wat requests aan de wijze mannen achter Bluesound om dit te fiksen.

Lukt het hier iemand in een shared folder van w10 te vinden op de bluesound?

The log of Samba when I access the network share from my Windows 10 laptop says that Windows 10 uses NTLMv2 (as authentication protocol) and SMB2 (SMB v2.0) (as transport protocol) to connect. When BlueSound try to connect the log says that BlueSound uses SMB (v1.0) and NTLMv1 to connect.

In the log of BlueSound I can make up that BlueSound can use SMB protocol v3, v2.1, v2.0, v1.0, I think. Or does 'vers=3.0', 'vers=2.1', 'vers=2.0' and 'vers=1.0' (see log first post) means something else? But without the right/newer authentication procotol it is useless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:14
Vraagje namens mijn pa. Hij heeft een Node 2i en een Pulse Flex speaker. Sinds de laatste update komt er een vreemd soort 'wachtmuziekje' uit de speaker als die wordt ingeschakeld. De Node stuurt op dat moment niks uit. De Flex uitschakelen en weer inschakelen... zelfde verhaal.

Iemand ervaring? Wat zou dit in vredesnaam kunnen zijn, behalve Kim Jong Un of Poetin en z'n vriendjes?
Zeer bedankt alvast!

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdorp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07-2023
Hebben jullie ook wel eens dat wanneer je bv Spotify/Tidal zit te luisteren je bluesound ineens over springt op de optical input?

Gebeurt mij nu steeds vaker namelijk dat tijdens het muziek luisteren mijn Powenode 2i ineens over schakelt terwijl de tv uit is en besturingsapparaten zoals telefoon of ipad niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:14
fdorp schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:42:
Hebben jullie ook wel eens dat wanneer je bv Spotify/Tidal zit te luisteren je bluesound ineens over springt op de optical input?

Gebeurt mij nu steeds vaker namelijk dat tijdens het muziek luisteren mijn Powenode 2i ineens over schakelt terwijl de tv uit is en besturingsapparaten zoals telefoon of ipad niet gebruikt worden.
Probeer het eens een tijdje met de Auto Sense functie uit (indien die nu aan staat natuurlijk). Gaf bij mij ook gedoe.

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
fdorp schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:42:

Ja, was hier ook aan de hand. Ik heb het opgelost door zoals genoemd is auto sense uit te zetten en een commando "tv aan" van de afstandsbediening van de TV in te leren in je Bluesound (indien je optisch gebruikt voor tv).

Het is natuurlijk in hoe het bedoeld is, maar deze omweg werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 16:23
NL18958 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:03:
Hallo mede tweakers,

Met vriendelijke groet,
Jaap
Even een vraagje hier waar ik niet uit kom.
Als ik de powernode wil gebruiken voor muziek, maar ook geluid via de TV; wat is de toegevoegde waarde van de HDMI als ik ook optisch kan gebruiken? Ik begreep bijv dat de powernode ook automatisch aan gaat als de tv dan aan gaat.

De powernode 2i zonder HDMI is inmiddels zo links en rechts voor mooie deals te krijgen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
daanNL schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:04:
[...]
Ja, was hier ook aan de hand. Ik heb het opgelost door zoals genoemd is auto sense uit te zetten en een commando "tv aan" van de afstandsbediening van de TV in te leren in je Bluesound (indien je optisch gebruikt voor tv).

Het is natuurlijk in hoe het bedoeld is, maar deze omweg werkt hier perfect.
Ik heb iets vergelijkbaars op een powernode 2 (niet de 2i), maar dan met bluetooth ipv optical. Vriendin luistert muziek via internet radio op de powernode. Ik zet m'n laptop aan, welke ooit een keer via bluetooth gestreamd heeft naar de powernode. De internet radio stopt meteen :( Ik heb het idee dat wanneer de laptop gestart is en ze elkaar gevonden hebben, dat de powernode automatisch overschakeld naar bluetooth, ook al komt er geen audio signaal (mijn laptop staat standaard op mute) overheen.

De auto sense voor optical heb ik gevonden, maar niet voor bluetooth. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Jsmit86 schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:53:
[...]

Even een vraagje hier waar ik niet uit kom.
Als ik de powernode wil gebruiken voor muziek, maar ook geluid via de TV; wat is de toegevoegde waarde van de HDMI als ik ook optisch kan gebruiken? Ik begreep bijv dat de powernode ook automatisch aan gaat als de tv dan aan gaat.

De powernode 2i zonder HDMI is inmiddels zo links en rechts voor mooie deals te krijgen namelijk
ALS het werkt kan een voordeel van HDMI zijn dat je de Bluesound in de kast kunt zetten en kunt bedienen via de infra-rood afstandsbediening van je TV. De TV stuurt de commando's (bijv. harder / zachter) dan via HDMI naar je Bluesound. Zoals hier te lezen werkt HDMI (ARC) niet met alle TV's zoals je zou willen. Dit ligt naar verluid niet persee aan Bluesound maar aan het ARC-format wat niet universeel is en door verschillende merken van tv's verschillend wordt gebruikt.

In combinatie met mijn Sony tv is het in ieder geval niet stabiel te krijgen, soms werkt het en soms valt de verbinding opeens weg. Ik zou je hier dus niet op blindstaren en lekker de optische verbinding gebruiken. Dit is van gelijkwaardige kwaliteit en werkt prima.

Overigens, de Bluesound Powernode 2i met hdmi heeft een nieuwere/betere DAC dan de versie zonder HDMI. Ik heb beide naast elkaar beluisterd en vond het verschil dermate groot dat ik toch voor de HDMI-vesie ben gegaan, ondanks ik de aansluiting niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 16:23
daanNL schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:54:
[...]
ALS het werkt kan een voordeel van HDMI zijn dat je de Bluesound in de kast kunt zetten en kunt bedienen via de infra-rood afstandsbediening van je TV. De TV stuurt de commando's (bijv. harder / zachter) dan via HDMI naar je Bluesound. Zoals hier te lezen werkt HDMI (ARC) niet met alle TV's zoals je zou willen. Dit ligt naar verluid niet persee aan Bluesound maar aan het ARC-format wat niet universeel is en door verschillende merken van tv's verschillend wordt gebruikt.

In combinatie met mijn Sony tv is het in ieder geval niet stabiel te krijgen, soms werkt het en soms valt de verbinding opeens weg. Ik zou je hier dus niet op blindstaren en lekker de optische verbinding gebruiken. Dit is van gelijkwaardige kwaliteit en werkt prima.

Overigens, de Bluesound Powernode 2i met hdmi heeft een nieuwere/betere DAC dan de versie zonder HDMI. Ik heb beide naast elkaar beluisterd en vond het verschil dermate groot dat ik toch voor de HDMI-vesie ben gegaan, ondanks ik de aansluiting niet gebruik.
Thanks! Dat laatste punt wist ik niet, maar nu ik dat eenmaal weet ga ik natuurlijk niet meer een oudere versie kopen.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
PageFault schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:49:
[...]

Ik heb iets vergelijkbaars op een powernode 2 (niet de 2i), maar dan met bluetooth ipv optical. Vriendin luistert muziek via internet radio op de powernode. Ik zet m'n laptop aan, welke ooit een keer via bluetooth gestreamd heeft naar de powernode. De internet radio stopt meteen :( Ik heb het idee dat wanneer de laptop gestart is en ze elkaar gevonden hebben, dat de powernode automatisch overschakeld naar bluetooth, ook al komt er geen audio signaal (mijn laptop staat standaard op mute) overheen.

De auto sense voor optical heb ik gevonden, maar niet voor bluetooth. Iemand een idee?
Een niveautje dieper zit het verstopt, door bluetooth op manual te zetten, is het bovenstaande euvel opgelost, zie ook:

https://support1.bluesoun...-Bluetooth-with-Bluesound
To select your preferred Bluetooth method, with the Player connected to Bluetooth selected, in the Navigation Drawer, open the Settings menu and select, Player, Customize Sources, Bluetooth. This option will not appear on Classic Bluesound Players without a Bluetooth adapter inserted.

Four modes are available with descriptions.

Manual: Allows you to switch between Bluetooth as a Local Source in the Navigation Drawer.

Automatic: Allows Bluesound to playback Bluetooth automatically when your connected Bluetooth device starts playing audio (Default Option).

Guest: Like Automatic, Bluetooth is started in your player as a source when a connected device starts playing audio, but changing sources in Bluesound disconnects the Bluetooth connection. It does not reflect Bluetooth as a Local Source in the Navigation Drawer. This configuration is ideal for situations in which multiple devices may want to link up and provide playback.

Disabled: This will turn off the Bluetooth receiver on the Player. This option is not available on 1st Generation Bluesound Player. To disable Bluetooth on these Players, simply remove the Bluetooth Adapter from the USB Port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Overigens, de Bluesound Powernode 2i met hdmi heeft een nieuwere/betere DAC dan de versie zonder HDMI.
Ik heb ook goede verhalen gehoord over de DAC in de 2i serie. Overigens is er geen Powernode 2i zonder HDMI (zo zou je je tekst kunnen lezen, althans ik deed dat in eerste instantie), de versie zonder HDMI en met minder goede DAC is de Powernode 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
musicfreak schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:55:
[...]

Ik heb ook goede verhalen gehoord over de DAC in de 2i serie. Overigens is er geen Powernode 2i zonder HDMI (zo zou je je tekst kunnen lezen, althans ik deed dat in eerste instantie), de versie zonder HDMI en met minder goede DAC is de Powernode 2.
Die is er wel degelijk, het is alleen een "oud" model. Zie:

Zonder HDMI:
https://www.bluesound.com/products-archive/powernode-2i/.

Met HDMI (huidig model):
https://www.bluesound.com/products/powernode/

Bij sommige (web)winkels is ook de versie zonder HDMI nog wel te koop, interessant geprijsd.
De nummering en verschillende connectiviteit maakt het er inderdaad niet overzichtelijker op ;)

[ Voor 6% gewijzigd door daanNL op 11-12-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
daanNL schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:20:
[...]
Die is er wel degelijk, het is alleen een "oud" model.
Oh dat meen je... Ik dacht te weten hoe het zat maar dank voor de correctie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL18958
[...]

In mijn geval heb ik een tv zonder ARC. Ik gebruik de optische verbinding op dit moment. Het geluid gaat automatisch aan, als de tv aan gaat.Vervolgens kun je via IR de Bluesound leren hoe je bijvoorbeeld het geluid harder/zachter zet.

In de toekomst ben ik vervolgens van plan om een tv met EARC te kopen (zit ook op de nieuwe Bluesound). De ARC implementatie vanuit de verschillende fabrikanten is niet zo'n succes.Hopelijk gaat het beter met de nieuwe standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpbizkitnl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 17:25
Na het beluisteren in de winkel ben ik ook voor Bluesound gegaan (in plaats van Sonos). Ik heb een Soundbar 2i en 2x PulsFlex 2i.

Ik krijg ze als groep gekoppeld, hij speelt dan muziek af op alle boxen. Maar in de vaste groep (thuisbioscoop) doen de achter speakers niets. De soundbar is bedraad en de achterspeakers zijn wireless. Mijn LG tv staat verbonden met de soundbar via HDMI ARC

Ik heb geprobeerd om alles via netwerkkabels aan te sluiten, maar ook hiermee geen succes.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1294558

Pimpbizkitnl schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:24:
Na het beluisteren in de winkel ben ik ook voor Bluesound gegaan (in plaats van Sonos). Ik heb een Soundbar 2i en 2x PulsFlex 2i.

Ik krijg ze als groep gekoppeld, hij speelt dan muziek af op alle boxen. Maar in de vaste groep (thuisbioscoop) doen de achter speakers niets. De soundbar is bedraad en de achterspeakers zijn wireless. Mijn LG tv staat verbonden met de soundbar via HDMI ARC

Ik heb geprobeerd om alles via netwerkkabels aan te sluiten, maar ook hiermee geen succes.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Zal waarschijnlijk een instelling op je LG Tv zijn. Het je die toevallig op PCM staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimpbizkitnl
Anoniem: 1294558 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:23:
[...]

Zal waarschijnlijk een instelling op je LG Tv zijn. Het je die toevallig op PCM staan?
Hey wat cool! Zodra ik hem op 'passeren' zette kreeg ik via Netflix surround sound. Ik heb dus altijd via de youtube app van m'n LG tv getest. En die geeft dus géén surround sound..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-03 22:55
Hallo,

Wij hebben sinds 3 weken de Powernode 2i en deze heeft 1,5 week goed gewerkt. Daarna heb ik veel problemen met nummers afspelen via Spotify Connect of Airplay.

Zijn hier meer mensen met netwerk problemen? Telkens wanneer ik mijn Spotify connect activeer en via mijn Powernode 2i afspeel dan stopt spotify na 2 sec tot 1 minuut. Ik heb inmiddels de bluesound gereset, router gereset, wifi/lan getest, spotify op alle devices in huis verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar helaas zonder resultaat.

Hoor graag of andere ook deze problemen ervaren, ik zit er aan te denken om de Powernode 2i terug te sturen naar de winkel en voor een alternatief te gaan want we worden hier een beetje gek van. Dit systeem werkt in ons huis voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpbizkitnl
Jamesco schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:11:
Hallo,

Wij hebben sinds 3 weken de Powernode 2i en deze heeft 1,5 week goed gewerkt. Daarna heb ik veel problemen met nummers afspelen via Spotify Connect of Airplay.

Zijn hier meer mensen met netwerk problemen? Telkens wanneer ik mijn Spotify connect activeer en via mijn Powernode 2i afspeel dan stopt spotify na 2 sec tot 1 minuut. Ik heb inmiddels de bluesound gereset, router gereset, wifi/lan getest, spotify op alle devices in huis verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maar helaas zonder resultaat.

Hoor graag of andere ook deze problemen ervaren, ik zit er aan te denken om de Powernode 2i terug te sturen naar de winkel en voor een alternatief te gaan want we worden hier een beetje gek van. Dit systeem werkt in ons huis voor geen meter.
Heb je bedraad of wireless? Als je naar het ip adres gaat van je soundbar en dan naar diagnostics dan kun je de wifi sterkte zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Jamesco schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:11:
Hallo,

Ik gebruik zowel Spotify en Airplay niet, alleen internet radio en af en toe streaming via BT. Wat bij ons zo is:

Vriendin zet radio aan. Ik start later een keer laptop op, welke ooit gekoppeld is via BT aan de powernode 2. Powernode schakelt automatisch op BT en radio stopt. Deze "auto sense" is uit te schakelen, dus voor ons is dit probleem nu opgelost. Wellicht speelt iets vergelijkbaars in jullie geval? Jij luistert en iemand komt met een ooit gekoppelde telefoon ineens binnen en de boel stopt?

Zie mijn opmerking over mijn eigen vraag boven ergens: PageFault in "[Ervaringen] Bluesound - Streaming Audio"

[ Voor 4% gewijzigd door PageFault op 18-12-2019 12:34 ]

PageFault schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:33:
[...]

Ik gebruik zowel Spotify en Airplay niet, alleen internet radio en af en toe streaming via BT. Wat bij ons zo is:

Vriendin zet radio aan. Ik start later een keer laptop op, welke ooit gekoppeld is via BT aan de powernode 2. Powernode schakelt automatisch op BT en radio stopt. Deze "auto sense" is uit te schakelen, dus voor ons is dit probleem nu opgelost. Wellicht speelt iets vergelijkbaars in jullie geval? Jij luistert en iemand komt met een ooit gekoppelde telefoon ineens binnen en de boel stopt?

Zie mijn opmerking over mijn eigen vraag boven ergens: PageFault in "[Ervaringen] Bluesound - Streaming Audio"
Wat dacht ervan om in je laptop onder BT gekoppelde apparaten Bluesound te verwijderen? Probleem opgelost.

• PageFault
Anoniem: 1294558 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:38:
[...]

Wat dacht ervan om in je laptop onder BT gekoppelde apparaten Bluesound te verwijderen? Probleem opgelost.
Andere oplossing, maar zo nu en dan wil ik wel audio vanaf mijn laptop afspelen. Ik heb er geen problemen mee om handmatig een andere bron te kiezen (ik ben nog van de leeftijd dat dat altijd moest).

Ik vind de auto sensing op zich een fijne feature, alleen komt hij niet altijd goed uit. En gelukkig is dat per ding instelbaar in de bluesound.

PageFault schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:50:
[...]

Andere oplossing, maar zo nu en dan wil ik wel audio vanaf mijn laptop afspelen. Ik heb er geen problemen mee om handmatig een andere bron te kiezen (ik ben nog van de leeftijd dat dat altijd moest).

Ik vind de auto sensing op zich een fijne feature, alleen komt hij niet altijd goed uit. En gelukkig is dat per ding instelbaar in de bluesound.
Jij hebt een latere versie dan ik. Ik heb de allereerste die dat denk ik niet heeft.

• PageFault
Anoniem: 1294558 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:58:
[...]

Jij hebt een latere versie dan ik. Ik heb de allereerste die dat denk ik niet heeft.
Ik heb een powernode 2, dus niet de i versie. Bijna vintage dus. Misschien ligt het aan de versie van de app? Ik heb het op de smartphone ingesteld.

PageFault schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:09:
[...]

Ik heb een powernode 2, dus niet de i versie. Bijna vintage dus. Misschien ligt het aan de versie van de app? Ik heb het op de smartphone ingesteld.
Ik haal de power uit een dikke Marantz. 8) Ik heb echt de allereerste kubusmodel. Nog steeds top.

• PageFault
Anoniem: 1294558 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:11:
[...]

Ik haal de power uit een dikke Marantz. 8) Ik heb echt de allereerste kubusmodel. Nog steeds top.
Ha ha, baas boven baas ;) Ik ben er wat later in gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:48

MsG

Forumzwerver

Iemand hier die de Bluesound NodePro 2 wel eens heeft opengehaald? Ik heb een defect model en probeer hem open te krijgen, maar er is weinig materiaal te vinden over dit model.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-06 16:06
Hi, heb net voor oud en nieuw een Bluesound Pulse Flex 2i gekocht. Wat betreft geluid uit dat kleine ding is het echt een aanrader. Heb de BPF2i met een toslink kabel ook aan de TV gekoppeld(eigenlijk aan de sat. decoder). Dat geeft een geweldig geluid - zeker vergeleken bij onze wat oudere samsung tv :)

Wat betreft de installatie is het allemaal piece of cake. En ook de app is prima. Wel heb ik nog wat vragen. Ik wil misschien een tweede BPF2i er bij zetten en ook aan de tv koppelen. Kan dat met dezelfde optical uit en iets van een splitter er tussen? Of gaat dit niet werken met de BPF2i?

Ook ben ik nog niet enthousiast geworden over het streamen van bijv. Spotify. Vergeleken bij bijvoorbeeld de radio app (Tuneln) die op de BPF2i zelf staat is het geluid erg zacht - wellicht moet het volume op de iPhine nog harder voor beter resultaat. Ook vraag ik me af of de app niet op de BPF2i zelf kan staan? Dan is de iPhone of ander apparaat ook niet de hele tijd nodig? Staat bijvoorbeeld op een node wel de app op het apparaat?

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Laatste punt: volume regel je dan in spotify. Of met de bluos app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@pc_slopert Ik lees ergens: The PULSE FLEX 2i is a versatile, full-range speaker that delivers true wireless portability and the best in audio performance. Place a pair in any room, pair them together for stereo sound

Lees je gebruiksaanwijzing even. Ergens moet je die dingen mee kunnen koppelen.

Wbt Spotify. Toevallig heeft mijn zoon een abbo en hebben wij laatst beneden geluisterd via mijn Bluesound gekoppeld aan mijn receiver. Ik vind het geluid van Spotify echt niet om aan te horen als ik het vergelijk met mijn Flac bestanden. Klopt dit? Heb nooit behoefte gehad aan een abbo maar het verbaasde mij nogal.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 03-01-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-06 16:06
@Greenisthebest Ik heb nog geen idee hoe het klinkt. Was in eerste instantie niet echt kappot van het geluid via Spotify (zonder abbo). Wellicht dat het met een abbo beter is?

Ik begreep dat het streamen van tv geluid naar andere bluesound speakers vertraging kan geven in het geluid. En dat dan het geluid niet meer klopt met het beeld. Vandaar mijn vraag of je er twee zou kunnen koppelen met een optische kabel met splitter. Dan heb je dat niet.

Zal ook eens kijken of het geluid in Spotify harder kan.

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Zonder abo krijg je een lagere bitrate. Met abo krijg je 320 kbit/s ogg vorbis, nauwelijks te onderscheiden van FLAC, zeker niet op een pulse flex.

[ Voor 8% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 03-01-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:38:
Zonder abo krijg je een lagere bitrate. Met abo krijg je 320 kbit/s ogg vorbis, nauwelijks te onderscheiden van FLAC, zeker niet op een pulse flex.
Mijn zoon heeft een abbo maar sommige muziek mistte ik toch echt het midden gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 1294558 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:16:
[...]

Mijn zoon heeft een abbo maar sommige muziek mistte ik toch echt het midden gebied.
Met alle respect voor zo’n flex, maar een echte goede stereo weergave van speakers van formaat is toch echt wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:22:
[...]

Met alle respect voor zo’n flex, maar een echte goede stereo weergave van speakers van formaat is toch echt wat anders.
Ik luister met vloerstaanders van B&W. Lijkt me goed genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 1294558 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:54:
[...]

Ik luister met vloerstaanders van B&W. Lijkt me goed genoeg. ;)
Aha, verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsNederpelt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb vorige maand mijn eerste setje 'goede' luidsprekers gekocht. Een paar B&W 707S2 samen met een B&W AWS 610 sub. Het wordt aangestuurd door de Powernode 2i. Nu heb ik Tidal Hifi en Spotify premium, maar in een blinde test hoor ik niet het verschil tussen de 'Masters' van Tidal en de extreme (320kbps) kwaliteit van spotify premium. Volgens de verkoper en een kennis zou ik toch wel echt verschil moeten horen. Of mijn oren zijn niet goed genoeg, of ik moet andere nummers proberen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

@JsNederpelt Ik heb laatst Spotify geluisterd en hoor toch duidelijk minder mooi geluid dan met mijn Flac bestanden. Ik vind 320kbps van Spotify dus echt geen extreme kwaliteit. Tidal kan ik geen oordeel over vellen. Maar discussie voeren over wat ik of jij wel of niet goed vindt klinken is zinloos. Iedereen heeft zijn eigen mening en beleving en gelijk ga je nooit krijgen. Doe wat je zelf mooi vindt klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsNederpelt
@Greenisthebest Discussie is niet nodig, misschien zijn het mijn oren, misschien de opstelling. Had misschien gehoopt dat ik het zou horen. Helaas! Desalniettemin zeer tevreden over mijn aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@JsNederpelt Laat in ieder geval die sub niet teveel boomen. Als je dat doet zal je zeker geen verschillen meer horen. Bas overheerst heel snel en dan hoor je het midden gebied niet meer. Ik heb geen sub maar heb grote vloerstaanders, juist omdat ik vind dat bas vaak teveel overheerst en dat verziekt in mijn ogen goede muziek. Voor films kan het dan wel met veel bas een spectaculair effect geven. Maar dat is ook weer een persoonlijke mening.

En zet je speakers niet te dicht tegen de muur. Dan klinken ze namelijk niet zo open.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 09-01-2020 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JsNederpelt
@Greenisthebest bedankt voor de tips! Merk dat ik de subwoofer al een stuk lager heb gezet dan in de eerste week. Ligt wel een beetje aan de muziek die aan staat. Helaas staan de speakers vlakbij de muur en de rechter speaker staat in de hoek. Ik heb geen andere optie om de speakers te plaatsen. Heb de proppen in de bass port gedaan en dit is een wereld van verschil. Minder laag, maar veel minder gebrom en een stuk strakker geluid. Het echte laag pakt de sub weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:34
Zet de sub bij voorkeur niet in de hoek, dan loop je het risico op punten in je kamer waar de bas heel nadrukkelijk wordt (knopen).

En zoals eerder gezegd, de sub niet te hard, beter met wat weinig sub beginnen en dan opdraaien.

Verder is mijn ervaring dat bij betere kwaliteit er wat meer dynamiek in de muziek komt, en het wat minder brij is.

Denk dat het absoluut niet aan je spullen ligt, kan zijn dat je slechte opnames beluistert hebt, niet alles is goed genoeg opgenomen.

Weet niet of het je smaak is, maar Peter Gabriel So of Norah Jones Come Away with me zijn voorbeelden van goede opnames.
Ook Daft Punk Random Access Memories bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JsNederpelt Ik weet niet hoe zo'n powernode werkt maar heeft dat ding de mogelijkheid met een crossover te werken? Bij mijn receiver (ik heb een Marantz SR 7009) kan je instellen hoeveel bas er naar de kleinere surrounds (die hebben de maat van jouw speakers) gaat, in jouw geval je standaard speakers. Ik zou dan bijna geen bas meer laten gaan naar je speakers en dit door de sub laten oppakken. Zeker als deze dicht tegen de muur staan.

En nu slapen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsNederpelt
@RobbieT Bedankt voor je tips! De sub staat gelukkig niet in een hoek en ook niet te hard. Ik ben een beetje beperkt in mijn opstelling (https://imgur.com/a/0Ymdk2Q). Dan is er ook nog een vriendin die speakers niet bepaald mooi vindt.

Ook goede muziektips! Ken alleen het album van Daft Punk goed (Giorgo by Moroder klinkt geweldig). Tidal klink hier inderdaad meer gecontroleerd dan spotify, vooral aan het eind van het nummer. Luister de laatste weken andere muziek dan voor mijn aankoop omdat alles zo gaaf klinkt. Totaal anders dan mijn oude HK 2.1 BDS setje.

@Greenisthebest De powernode heeft zogenaamde klank-kleur instellingen, maar dan verlies je op onverklaarbare wijze een heel stuk van het volume. Je kan ook aangeven of je een subwoofer aangesloten hebt, dan haalt het apparaat het meeste laag uit de speakers, jammer dat hier dan weer geen goede crossover functie is. Toch klinken de proppen in de basspoorten het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JsNederpelt Klankkleur nooit gebruiken. Juist als je goede speakers hebt is dit niet nodig. Logisch dat je met de proppen erin een beter geluid krijgt want daarmee vlak de bas af van die speaker en je hebt daarvoor je sub. Veel luisterplezier en mocht je ooit de ruimte hebben zou ik je vloerstaanders adviseren.

NB: heb je die speakers op staanders staan? Zoniet spikes eronder. Klinken ze ook weer beter vanwege resonatie die je dan weghaalt. Die dingen kosten bijna niets. Ook onder je sub plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsNederpelt
@Greenisthebest Dankjewel! Wellicht als we ooit verhuizen! Bedankt voor de tips weer.

De speakers staan niet op spikes omdat ze op een tv meubel staan. Ik heb de andere meegeleverde dopjes er onder gedaan. De sub staat ook niet op spikes vanwege een parket vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JsNederpelt schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:46:
@Greenisthebest Dankjewel! Wellicht als we ooit verhuizen! Bedankt voor de tips weer.

De speakers staan niet op spikes omdat ze op een tv meubel staan. Ik heb de andere meegeleverde dopjes er onder gedaan. De sub staat ook niet op spikes vanwege een parket vloer.
Daar heb je stalen plaatjes voor waar de spikes precies invallen. Zie bijvoorbeeld dit setje: https://www.hifiklubben.n...oires/dali-cone-0e13aa27/ Ze zijn elders wel goedkoper te vinden.

Bij mij staat alles ook op parket. Geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 11-01-2020 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:34
Als je de spikes al hebt, dan heb je alleen de tablets nodig. https://www.hifiklubben.n...lettes-loudspeaker-parts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Ik zit nog steeds met het volgende probleem met mijn PowerNode 2i (versie zonder hdmi).

Wanneer ik bv luister naar internetradio en hierna schakel naar de optische
ingang staat het volume van de Tv zeer stil. Wanneer ik dan weer andersom van
bron verander, staat het opeens loeihard, ongeacht welke instellingen ik in de
app ook aanpas.

Ik hoopte een oplossing te vinden bij een uitgeleend demo-model PowerNode met HDMI.
Maar ook hier is het volume niveau tussen de bronnen behoorlijk irritant en levert verder geen enkel voordeel tov de optische ingang.
Zelfs wanneer ik bij Presets het volgende heb ingesteld “gebruik huidige geluidssterkte” geeft dit geen verbetering.

Iemand die hier wel een oplossing voor heeft gevonden?
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste