Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04 13:02
@Finesse kijk eens bij Instellingen > Afspeelinstellingen > Automatisch aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Automatisch aanvullen is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2maxi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-05 23:05
Finesse schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:43:
"Alles afspelen" zie ik nergens, alleen de nummers in volgorde van de cd. Zoals ze geript zijn dus.
Van BluOs heb ik antwoord gekregen dat ze niet weten wat de oorzaak zou kunnen zijn!
Misschien begrijp ik het verkeerd, ik ben de Engelse taal niet echt machtig, daarom stuur ik alles door naar een Britse vriend van me, ik wacht nog op zijn reactie.
Dit is zoals het eruit ziet bij mij op een iOS device:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFlzeeVoFyAA-CkPb_sif2q26BY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZlRMwv07OtCAD9XkCRsfbD7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ziet er op mijn android telefoon helemaal anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Bij Bluesound beweren ze dat de fout niet aan de update ligt, maar een echte oplossing hebben ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Weer wat ontdekt ... soms helpt het dat ik bij het eerste nummer van een cd kies voor "voeg alle tracks toe aan de afspeellijst". Dan worden alle nummers achter elkaar afgespeeld (zoals het hoort, zoals het voor de update was).
Maar wanneer ik de weergave stop en terug datzelfde album wil spelen moet ik alweer kiezen voor "voeg alle tracks toe aan de afspeellijst".
Dat kan toch de bedoeling niet zijn.
Ik heb dan ook hetzelfde gedaan onder "mappen" //Bluesound xxx/Music ... gedaan maar krijg dan ook alweer alleen eerste nummer te horen, de rest speelt ook dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Sonos heeft de prijzen afgelopen periode flink verlaagd, zie uitvoering: Sonos Era 100 Zwart en uitvoering: Sonos Era 300 Zwart

Ben benieuwd of Bluesound een beetje mee wil gaan... Zit te twijfelen over een Pulse 2i voor in de keuken, maar vind hem nog iets te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik ben trouwens hiermee naar de winkel terug gegaan. In de winkel klonk ie dan weer prima, maar toen ik het filmpje liet zien besloten ze om m toch maar naar even te laten controleren... Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 19:35
T-mo-T schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:43:
Sonos heeft de prijzen afgelopen periode flink verlaagd, zie uitvoering: Sonos Era 100 Zwart en uitvoering: Sonos Era 300 Zwart

Ben benieuwd of Bluesound een beetje mee wil gaan... Zit te twijfelen over een Pulse 2i voor in de keuken, maar vind hem nog iets te prijzig.
Waarom niet een wiim pro?

edit: excuus, dacht dat het om een streamer ging ipv speaker :D

[ Voor 5% gewijzigd door stijnislike op 15-06-2024 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Finesse schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:37:
Bij Bluesound beweren ze dat de fout niet aan de update ligt, maar een echte oplossing hebben ze ook niet.
Intussen reeds een aantal mails verzonden naar Bluesound, hun definitief antwoord is dat ze het probleem niet kunnen oplossen.
M.a.w. ze ontwikkelen een app, brengen een upgrade uit maar hebben geen oplossing voor problemen voortkomend door de update ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 14:07
Finesse schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:28:
[...]

Intussen reeds een aantal mails verzonden naar Bluesound, hun definitief antwoord is dat ze het probleem niet kunnen oplossen.
M.a.w. ze ontwikkelen een app, brengen een upgrade uit maar hebben geen oplossing voor problemen voortkomend door de update ...
Bluesound is gewoon niet sterk in software. De hardware is prima, maar software ontwikkelen en stabiel krijgen is erg lastig voor ze. Al jaren. Zolang daar niet een grote bezem door het team gaat blijft het dit niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Daftz schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:55:
[...]
Bluesound is gewoon niet sterk in software. De hardware is prima, maar software ontwikkelen en stabiel krijgen is erg lastig voor ze. Al jaren. Zolang daar niet een grote bezem door het team gaat blijft het dit niveau.
Blijkbaar is dit waarheid wat u schrijft.

Ik, en niet de BluOs beheerders, heb uiteindelijk na erg lang zoeken en vrij veel mailcontact met Bluesound de oplossing van het probleem gevonden.
Ik mag nu wel besluiten dat de mensen van BluOs de werking van hun app zelf niet kennen, telkens kwamen ze aandraven met "voeg alle tracks toe aan de afspeellijst", maar tot vervelens toe geprobeerd maar werkte niet.
Uiteindelijk lag de oplossing in een iets andere keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:40
Finesse schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 00:28:
[...]

Blijkbaar is dit waarheid wat u schrijft.

Ik, en niet de BluOs beheerders, heb uiteindelijk na erg lang zoeken en vrij veel mailcontact met Bluesound de oplossing van het probleem gevonden.
Ik mag nu wel besluiten dat de mensen van BluOs de werking van hun app zelf niet kennen, telkens kwamen ze aandraven met "voeg alle tracks toe aan de afspeellijst", maar tot vervelens toe geprobeerd maar werkte niet.
Uiteindelijk lag de oplossing in een iets andere keuze.
Het lijkt me leuk voor de andere lezers met hetzelfde probleem als je de oplossing hier deelt met ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ik test nog verder om zeker te zijn . Verwacht nog reactie van Bluesound. Daarna zal ik hier nog wel eens reageren. Ik heb weinig gemerkt van anderen die het probleem ook ondervinden. Maar ik ben een digibeet pur sang dus vanwege het hoge plug&play gehalte destijds gekozen voor een Vault. En dan komen ze met een update van een app die voor mij nogal onoverzichtelijk is maar ook niet is verbeterd betreffende gebruiksgemak / eenvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Ik gebruik de iOS-app en die heeft het probleem wat jij beschrijft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Apps moeten simpelweg naar behoren werken, beheerders doen maar te vaak wat zij willen. Zo brengt men een apparaat op de markt en plots valt de ondersteuning weg, onlangs nog gehad met een GPS die ik 6 maanden in gebruik had, nieuw gekocht bij officiële dealer, na 6 maanden niet meer bruikbaar!

De BluOs app is toch ontwikkeld voor zowel android als voor iOS , dus moet het zowel correct werken voor het één dan voor het andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:29
Dirac komt eindelijk naar sommige Bluesound producten. Welke dat zijn is helaas nog niet bekend.
https://hifi.nl/amp/artik...aken-voor-Dirac-Live.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:25:
Dirac komt eindelijk naar sommige Bluesound producten. Welke dat zijn is helaas nog niet bekend.
https://hifi.nl/amp/artik...aken-voor-Dirac-Live.html
Dat ze eerst maar eens zorgen dat hun bluos app goed werkt. Alsook hun ondersteuning daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:29
Finesse schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:55:
[...]

Dat ze eerst maar eens zorgen dat hun bluos app goed werkt. Alsook hun ondersteuning daarvan.
Heb ik zelf geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:26
Finesse schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:55:
[...]

App werkt hier ook prima. Al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1954
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04 10:18
Hier werkt alles ook al jaren uitstekend.

Ik kom van Sonos waar het altijd gezeur en gezeik is met hun software en waar ze van de ene op de andere dag je minder recente hardware niet of nauwelijks meer ondersteunen.

[ Voor 3% gewijzigd door san1954 op 28-06-2024 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02
san1954 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:16:
Hier werkt alles ook al jaren uitstekend.

Ik kom van Sonos waar het altijd gezeur en gezeik is met hun software en waar ze van de ene op de andere dag je minder recente hardware niet of nauwelijks meer ondersteunen.
Precies, qua ondersteuning niets dan lof. Ik heb hier een allegaartje aan Bluesound-spul en zelfs de powernode gen1 van 11 jaar geleden krijgt nog gewoon zijn updates.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20
Heb al een tijdje geluidsproblemen op mijn Pulse P300 ( de versie voor de Pulse 2i ) .

Er komt al een tijdje geen geluid meer uit de speler, Zie wel dat in de app op de smartphone/pc dat ik de streamer kan manipuleren ( geluid hoger/lager, radiostations kan wisselen, tracks kan wisselen).

In het begin viel het geluid af en toe weg (opgelost met de streamer eens uit het stopcontact te halen ), maar nu komt er niks meer uit (3 weekjes zonder internet gezeten en de streamer uit het stopcontact gehaald. Nu wat ik ook doe, geluid blijft weg.

De laatste updates nog gedaan maar niks helpt.

[ Voor 9% gewijzigd door katerke op 18-07-2024 12:18 ]

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:58
Afbeeldingslocatie: https://content-bluesound-com.s3.amazonaws.com/uploads/2024/08/node-family-hero-2.jpg

Bluesound heeft gisteren de nieuwe Node Nano, Node en Node Icon gepresenteerd. De Node heeft een geheel vernieuwde DAC-chip en de Node Nano en Node Icon zijn geheel nieuwe spelers in de familie.

https://www.bluesound.com...lass-leading-performance/

Momenteel heb ik een Powernode 2i V2 en ben wel benieuwd of het veel beter/anders klinkt met de nieuwe. Ook ben ik wel benieuwd of het gebruik er van veel beter of sneller werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Ottr schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 02:01:
[Afbeelding]

Bluesound heeft gisteren de nieuwe Node Nano, Node en Node Icon gepresenteerd. De Node heeft een geheel vernieuwde DAC-chip en de Node Nano en Node Icon zijn geheel nieuwe spelers in de familie.

Momenteel heb ik een Powernode 2i V2 en ben wel benieuwd of het veel beter/anders klinkt met de nieuwe. Ook ben ik wel benieuwd of het gebruik er van veel beter of sneller werkt.
Ik zie de mogelijkheid tot DIRAC met de Node en de Node Icon. Dat zou wel interessant kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 12:45
loeberce schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

Ik zie de mogelijkheid tot DIRAC met de Node en de Node Icon. Dat zou wel interessant kunnen zijn.
Jammer dat tot zo ver oudere modellen geen DIRAC ondersteuning krijgen, zoals de nieuwste powernode

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-05 09:30
beezze schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:38:
[...]

Jammer dat tot zo ver oudere modellen geen DIRAC ondersteuning krijgen, zoals de nieuwste powernode
Ik had me aangemeld voor de DIRAC mailinglist voor bluesound, maar nog niks ontvangen. Is dit bevestigd dat het enkel de nieuwste modellen zijn die het krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
cedrix5 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:41:
[...]

Ik had me aangemeld voor de DIRAC mailinglist voor bluesound, maar nog niks ontvangen. Is dit bevestigd dat het enkel de nieuwste modellen zijn die het krijgen?
Daar is inderdaad tot zo ver niks over gezegd. Dus het is ook niet uitgesloten. Ik hoop wel echt dat komt voor oudere modellen, in ieder geval voor de powernode. Ik snap vanuit een marketing perspectief dat ze het niet voor de oude nodes zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
beezze schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:09:
[...]

Daar is inderdaad tot zo ver niks over gezegd. Dus het is ook niet uitgesloten. Ik hoop wel echt dat komt voor oudere modellen, in ieder geval voor de powernode. Ik snap vanuit een marketing perspectief dat ze het niet voor de oude nodes zullen doen.
Ik zou er niet te hard op rekenen.
DIRAC is toch iets waar ze per unit een licentie voor moeten hebben.

Voor de oudere units is die er natuurlijk niet.

De enige optie is daar om het zo te doen als bijvoorbeeld Denon, dat je de DIRAC licentie erbij kan kopen.
Zou leuk zijn, als ze dat mogelijk maken voor de bestaande units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14

TVL

Ottr schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 02:01:
[Afbeelding]

De Node serie heeft geen mogelijkheid om bedrade speakers op aan te sluiten, dan heb je een versterker/eindversterker nodig of actieve speakers. Dat is een verschil met de Powernode.

Zag dat recent de NAD C700 V2 is uitgekomen en deze heeft ook DIRAC en een nieuwe DAC, en bovendien voor de liefhebbers een Phono ingang. Is helaas wel weer een stuk duurder.

[ Voor 8% gewijzigd door TVL op 21-08-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Voordeel van een losse streamer is dat je die apart kan updaten naar de huidige techniek en een versterker gewoon kan blijven staan. Ik zou dus nooit een combi kopen zoals de powernode of C700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Dat verschilt erg per use-case. Ik heb een C700, HDMI-CEC werkt briljant i.c.m. AppleTV. Een afstandsbediening voor tv, regelt direct volume. Volledig noob-proof. Mooie bluesound speaker in de keuken waar je met Spotify Connect naar streamt. Eigenlijk is het moeilijkste aan de setup om multi-room aan te zetten door de twee spelers te pairen in de BluOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
RobbieT schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

De enige optie is daar om het zo te doen als bijvoorbeeld Denon, dat je de DIRAC licentie erbij kan kopen.
Het plan is dat je zelf de Dirac licentie (en microfoon) koopt voor je Bluesound spul.
En ook nu weer hetzelfde gepruts als bij anderen.... pas beschikbaar in een toekomstige firmware upgrade :-(.

En ze hebben weleens aangegeven dat ze ook kijken om het beschikbaar te maken op oudere units.

[ Voor 17% gewijzigd door Tweaker_BE op 21-08-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
valdi schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:42:
Dat verschilt erg per use-case. Ik heb een C700, HDMI-CEC werkt briljant i.c.m. AppleTV. Een afstandsbediening voor tv, regelt direct volume. Volledig noob-proof. Mooie bluesound speaker in de keuken waar je met Spotify Connect naar streamt. Eigenlijk is het moeilijkste aan de setup om multi-room aan te zetten door de twee spelers te pairen in de BluOS app.
Ja is dat maken van groepen zo lastig ? En als je een groep maakt met die Apple TV input, is daar dan merkbare vertraging of helemaal niet?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Ik heb nog niet erg veel gespeeld met groeperen met HDMI als input. We gebruiken de group functie vrijwel alleen met een audiobron (spotify, youtube music) die we besturen vanaf een iPhone/iPad.

Vertraging kan ik op twee manieren opvatten;
1) vertraging tussen de spelers qua geluidsweergave (fase) met HDMI als input: geen vertraging, speelt synchroon.
2) vertraging tussen het toevoegen van een speler aan een groep en de nieuwe speler (in sync) ook geluid horen; dat kost een paar seconden. Eigenlijk hetzelfde als een stand-by speler activeren door bijv. in Spotify die speler als speaker te kiezen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
valdi schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:05:
Ik heb nog niet erg veel gespeeld met groeperen met HDMI als input. We gebruiken de group functie vrijwel alleen met een audiobron (spotify, youtube music) die we besturen vanaf een iPhone/iPad.

Vertraging kan ik op twee manieren opvatten;
1) vertraging tussen de spelers qua geluidsweergave (fase) met HDMI als input: geen vertraging, speelt synchroon.
2) vertraging tussen het toevoegen van een speler aan een groep en de nieuwe speler (in sync) ook geluid horen; dat kost een paar seconden. Eigenlijk hetzelfde als een stand-by speler activeren door bijv. in Spotify die speler als speaker te kiezen.
Helder, en gebruik je dan de BlueOS app voor dingen als Spotify of juist de native Spotify app met bijv Spotify Connect?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Eigenlijk alleen de native app, Spotify Connect werkt gewoon erg prettig. Enige is dus met dat groeperen van speakers, dan open ik de BluOS app, groepeer de spelers en start vervolgens de muziek in de Spotify app en selecteer daar ook de groep als speler via Spotify Connect.

Toevoeging: voor livesets gebruik ik graag Soundcloud. Dan gebruik ik de Soundcloud iPhone app en stream vervolgens via Airplay naar de speler (of groep spelers).

[ Voor 23% gewijzigd door valdi op 22-08-2024 10:38 ]

• beezze
RobbieT schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

ah ik lees dit nu op de blog van Darko die het weer van Bluesound zelf quote:

"Backwards compatibility to existing Bluesound devices is also being studied and roll-out plans for eligible models will be shared at a later date"

En: “Integration will bring industry-leading room correction capabilities to select Bluesound devices with the purchase of a microphone accessory kit and a license”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:48
Apple heeft met IOS 18 de legacy widgets verwijderd. Daardoor werkt de BlueOS widget niet meer. Volgens de community wordt gewerkt aan een update (maar geen idee hoelang dat gaat duren…).

Om toch makkelijk te besturen heb ik via de opdrachten app een widget gemaakt. Pauze symbool ontbreekt, daarom de stop. Ik heb de commando's uit de custom integration API gebruikt. Ter inspiratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7MFR4R4FocBDqhKqp6WsrdOOqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w476wqcKt4DCFKGWYEZZaW5l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CW6LjmkyWjisNtjNEROGD-if0oY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irimNDJnQ3lYn5Asu2vVJNhA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door gelukkie op 18-09-2024 20:10 ]

• valdi
  • Niet online
Wat slim! Ik heb er nooit aan gedacht om uberhaupt widgets te gebruiken.. Terwijl het gebruiken van de app (die niet eens echt sloom is) toch altijd wat omslachtig voelt. Is het mogelijk om jouw shortcut te delen?

De API documentatie geeft ook een optie om spelers te groeperen en degroeperen, dát is echt super handig om via een shortcut i.p.v. de app te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
De eerste afbeelding laat zien welke inhoud de opdracht heeft.

Ik heb in Opdrachten een map met ‘Muziek Bedienen’ gemaakt. Daarin alle losse opdrachten met de eerste afbeelding als basis. Je moet dan zelf even het ip-adres van het Bluesound apparaat opzoeken. Als commands heb ik gebruikt (let op hoofdletters):
- Volume?db=-5
- Volume?db=5
- Back
- Skip
- Play
- Pause

Er is idd nog veel meer mogelijk, zoals presets.

Tot slot nog Opdracht voor ‘openen app’ en daar BlueOS gekoppeld. Mijn platenspelerknop zorgt ervoor dat de stroom aangaat via ikeaplug en dat Powernode naar Preset 2 gaat.

De widget kun tenslotte gewoon toevoegen (opdrachten widget en dan de muziekmap kiezen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
@gelukkie gelukt! ;-)

En nu je het quick action menu (rechtsboven, swipe naar beneden) zelf kunt configureren, kun je daar dus ook je shortcuts toevoegen. Vol-min en Vol-plus even als test gebruikt, handig!

Edit: nog even zitten spelen. Dit is dus echt heel erg handig. Ter inspiratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnburERX48MR5oD7FzZ2qRNAOBg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wdk93obGXSNQPFnwfDjtzAw1.png?f=fotoalbum_large

edit2: en de Shortcuts worden direct gesynct tussen iOS and MacOS. Dus daar gelijk ook als widget toe te voegen (als je op het klokje rechtsboven klikt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtJrPUXnNBlJFvqKNxthL8gEmv4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vue3D5iwTlv4RDLIrAgRhSqc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door valdi op 20-09-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:30

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb sinds een paar dagen een powernode edge en in de keuken een speaker (pulse M) en juist voor die vlugge bediening zit ik te kijken naar een losse afstandsbediening. De Bluesound is mooi, maar duur, terwijl je volgens mij prima een goedkope universele kunt gebruiken en zelf in kan stellen.

Eerst even proberen met een oude, misschien valt t tegen…

De app vind ik wel fijn, vrij duidelijk, vlot en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottr
@valdi @gelukkie
Bedankt voor deze tips! Werkt mooi zo met die controls.

Weet een van jullie zo het command om de bron TV (HDMI ARC) af te laten spelen?

Command /Stop werkt wel maar als ik hem weer aan wil zetten werk /Play niet.
Al gespeeld met /Play?inputType=hdmi maar dat blijkt ook niet te werken.
Zie het zo ook niet staan in dat document van Bluesound.

[ Voor 8% gewijzigd door Ottr op 08-10-2024 01:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
Je kunt de presets gebruiken. Hdmi even in Bluos koppelen aan een presetnummer, en dan met dat nummer een opdracht maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
gelukkie schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 06:51:
Je kunt de presets gebruiken. Hdmi even in Bluos koppelen aan een presetnummer, en dan met dat nummer een opdracht maken.
Yes. Nog explicieter: http://192.168.x.y:11000/Preset?id=7. Daarmee schakel je speler x.y in je netwerk naar de HDMI input. Vervolgens dus play/pause commando sturen (http://192.168.x.y:11000/Pause?toggle=1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottr
Zo ver had ik nog niet gekeken, dacht ook dat de presets enkel voor muziek was en niet voor verschillende inputs. Weer wat geleerd, top! Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
Inmiddels is er vanuit BluOS weer een werkende widget onder iOS18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Naja werkend.. er is een widget… De knoppen zijn heel klein en als je misklikt opent meteen de app (in een anders venster dan waar je naar op zoek bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 15:31

..Christiaan..

..zwll..

Ik zit te twijfelen of ik mijn Sonos setup de deur moet wijzen. Ik heb een nad C338 versterker, platenspeler en een setje b&w 607s3 speakers. Dit werkt los van Sonos. Sonos is voor home cinema perfect.
Kan ik bluesound laten samenwerken ipv een aparte sonos setup? Als ik tv kijk wil ik eigenlijk de b&w + bluesound achterspeakers en sub gebruiken. Als ik een plaat draai wil ik alleen de b&w gebruiken. Nu gebruik ik vooral m'n sonos arc voor 't geluid maar ik ben fan van mijn b&w geworden.

Ik heb al wat gelezen hierover maar nergens dat er een platenspeler in het spel is en dat die alleen stereo moet ontvangen.

Is dit een optie of kan ik, gezien de kosten, het beter zo laten?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
Geen Arc op je C338 dus dat valt af en verder is de C338 Stereo met een mogelijkheid er nog een subwoofer op aan te sluiten maar meer ook niet. De TV kun je er wel op aansluiten maar dat is dan stereo. Wil je meer dan kom je toch in de home-cinema receivers hoek terecht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Kan dit een oplossing zijn? Of is het idd beter om een andere receiver te kopen?

https://production.blueso...ts/node-nad-c-338-bundle/

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@..Christiaan.. Voor aankoopadvies kan je beter een eigen topic openen in Beeld en geluid koopadvies

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb een Bluesound Powernode voor de speakers in de woonkamer, met een pulse M in de keuken. Werkt als een tierelier. Nu heb ik een platenspeler, die weer ergens anders staat en die zou ik als input willen gebruiken. Dat kan natuurlijk met een Hub, maar zou t ook kunnen met een bijv Pulse Mini? Die hebben een 3.5 mm ingang, maar is het dan gelijk “gestreamed”? Zal wel niet, maar ik vind zo’n hub vrij duur, dus als t anders kan :). Een kabel trekken naar de node is helaas geen optie…

-edit en terwijl ik dit typ besef ik me dat ik ditmgewoon kan testen met mijn Pulse M 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 08-11-2024 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07
ZieMaar! schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:37:
Ik heb een Bluesound Powernode voor de speakers in de woonkamer, met een pulse M in de keuken. Werkt als een tierelier. Nu heb ik een platenspeler, die weer ergens anders staat en die zou ik als input willen gebruiken. Dat kan natuurlijk met een Hub, maar zou t ook kunnen met een bijv Pulse Mini? Die hebben een 3.5 mm ingang, maar is het dan gelijk “gestreamed”? Zal wel niet, maar ik vind zo’n hub vrij duur, dus als t anders kan :). Een kabel trekken naar de node is helaas geen optie…

-edit en terwijl ik dit typ besef ik me dat ik ditmgewoon kan testen met mijn Pulse M 8)7
Vind het overigens zonde om de platenspeler via Bluesound te laten verlopen.

We hebben ook een Bluesound systeem met Soundbar en twee NAD versterkers (met BluOS) en een Vault.
Heb in het verleden kort de platenspeler via een input van de Vault laten lopen met daartussen een kastje van PRO-JECT (goed spul) en dacht via COAX out naar een van de NAD versterkers (woonkamer), en hebben via Bluesound het signaal ook naar de tweede NAD versterker (eetkamer) laten lopen, om platenspeler indirect gelijktijdig ook de tweede set B&W speakers aan te sturen.

Maar hier toch op teruggekomen, houd het signaal liever analoog en de platenspeler direct op een van de NAD versterker Phono input waardoor we deze alleen op één setje B&W speakers kunnen afspelen (woonkamer).
En een plaat afspelen is toch een andere beleving dan streaming / vanaf Vault, waar je toch even voor gaat zitten. Maar dit is mijn mening.

Succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Op zich deel ik die mening wel, maar wil het én graag zelf horen én heb een redelijke collectie, die ik gewoon op de hele beneden verdieping wil horen. Ik ga eens testen, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

don spike schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:45:
[...]

Vind het overigens zonde om de platenspeler via Bluesound te laten verlopen.
Niks kan tippen aan een gewone versterker.
Ik heb alles Sonos in huis maar m'n platen klonken echt niet mooi daarop. Ligt niet aan Bluesound dus maar aan de techniek denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07
ZieMaar! schreef op zondag 10 november 2024 @ 08:56:
Op zich deel ik die mening wel, maar wil het én graag zelf horen én heb een redelijke collectie, die ik gewoon op de hele beneden verdieping wil horen. Ik ga eens testen, tnx!
Wij hebben toen een Pro-Ject Phono Box S2 (phono voorversterker) gebruikt om het phono signaal om te zetten voor een normale audio input. Het phono signaal is anders veel te zwak.

Success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wammesw
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-04 12:18
Ik heb de Bluesound Powernode 2i HDMI met een stel Focal front speakers, nu wil ik dit gaan uitbreiden met Wifi Surround speakers maar moeten dit perse speakers van Bluesound zelf zijn of kan je elk willekeurige Wifi speaker koppelen ?

Heeft iemand hier ervaring mee of uitgeprobeerd ?
Het wordt mij niet duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beezze
Wammesw schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:26:
Ik heb de Bluesound Powernode 2i HDMI met een stel Focal front speakers, nu wil ik dit gaan uitbreiden met Wifi Surround speakers maar moeten dit perse speakers van Bluesound zelf zijn of kan je elk willekeurige Wifi speaker koppelen ?

Heeft iemand hier ervaring mee of uitgeprobeerd ?
Het wordt mij niet duidelijk.
Het moeten uiteraard Bluesound speakers zijn. Je moet ze namelijk in de app kunnen toevoegen en BluOS moet ze kunnen besturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:35
Voor de snelle beslisser, alleen vanavond nog 75 euro korting op de Bluesound Node nano (nu voor 275 euro) bij een aantal webshops:
uitvoering: Bluesound NODE NANO (N030)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Heeft iemand die een Bluesound Powernode 2 werkend op Apple Homekit heeft gekregen?

Bluesound is wel zichtbaar in Homekit. Maar om een of andere reden zijn de regelaars om muziek in Homekit te bedienen niet geactiveerd.
Nochtans kan ik gewoon vanuit de muziek app muziek streamen via Airplay, dus hier zit niet het probleem.

Hardware bestaat uit een Apple TV 4K (model 2024) + Bluesound PowerNode 2i, en het netwerk is bedraad aangesloten.

Zowel de kamernaam in de PowerNode als in Homekit vs BluOS Controller-app is het zelfde. Verder is de PowerNode het enige apparaat in het huis, dus er is geen groep te koppelen.

Ook heb ik de procedure van Bluesound via onderstaande link gevolgd, helaas zonder resultaat.
https://support1.bluesoun...layers-Airplay-2-and-Siri

Poging 1
De PowerNode heb ik naar een fabrieksinstelling gezet, om zo de Node in pairing modus aan HomeKit, via de iPhone rechtstreeks aan de Home app toe te voegen. Dit betekent dat de PowerNode als laatste in de BluOS app toevoegde.

Poging 2
De PowerNode heb ik naar een fabrieksinstelling gezet, om nadien ipv bedraad nu via Wifi rechtstreeks te pairen in de Homekit app.
Nadien de Setup verder afgerond in de Bluesound app. Helaas zonder resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TH7Q-le6STvH9jiq-329KhxqRWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMeSzGIXdAK7AaSeTSU4KG5V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHx7rqV2ZZHaee3BVcAmMZW0ZUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqcPKoskmyaVxkmWboVJSYso.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAExYIz2y_KLeMp774IGDgj9rhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6sZQQOGHqZKypQ9YZ2arVqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TVL

TVL

Sinds een aantal maandjes krijg ik uit mijn subwoofer een ploppend geluid elke keer als ik switch van nummer of bijvoorbeeld van Spotify naar TV of naar TuneIn. Dit is gebeurd na een FW upgrade van mijn NAD C700.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Vergelijkbaar met onderstaande linkje:
https://support1.bluesoun...6116631-Subwoofer-Popping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 04-05 10:46

bdu

TVL schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:15:
Sinds een aantal maandjes krijg ik uit mijn subwoofer een ploppend geluid elke keer als ik switch van nummer of bijvoorbeeld van Spotify naar TV of naar TuneIn. Dit is gebeurd na een FW upgrade van mijn NAD C700.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Vergelijkbaar met onderstaande linkje:
https://support1.bluesoun...6116631-Subwoofer-Popping
Hier hetzelfde helaas (nieuwe set) Zullen ze dit kunnen verhelpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gelukkie
Al jaren het geval en ook veel over te lezen op de community bij Bluesound.. Zou al meerdere keren verholpen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

gelukkie schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:59:
Al jaren het geval en ook veel over te lezen op de community bij Bluesound.. Zou al meerdere keren verholpen zijn..
Bij mij is het nog niet zolang geleden voor het eerst gebeurd, na een FW update. Hiervoor had ik hier helemaal geen last van. Ik heb trouwens een Boston ASW250. Met Dali Oberon 5 speakers
Misschien dat bij een andere sub dit niet gebeurd maar volgens mij ligt het niet aan de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik heb het met een Powernode N330 en dan met name bij het switchen van bronnen of wanneer bijv een trailer op Netflix start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 04-05 10:46

bdu

BlueOS update 4.8.17 beschikbaar: https://support.bluos.net...476434222103-BluOS-4-8-17
WHAT’S NEW
DIRAC: Support C379
DIRAC: OEM Provided Updates
Dolby: Support M10v3
MQA Qrono: Codec Update
Laten we hopen dat er er wellicht ook wat is gedaan aan het geplop..

[edit] nog steeds geplop helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door bdu op 29-01-2025 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL

TVL

bdu schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:50:
BlueOS update 4.8.17 beschikbaar: https://support.bluos.net...476434222103-BluOS-4-8-17

[...]

Laten we hopen dat er er wellicht ook wat is gedaan aan het geplop..

[edit] nog steeds geplop helaas.
Zo te horen is het geplop bij mij (NAD C700) opgelost. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

TVL schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:25:
[...]

Zo te horen is het geplop bij mij (NAD C700) opgelost. 😀
Helaas te vroeg gejuicht. Het ploppen was even weg maar is nu weer terug. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Dat ploppen gebeurd volgens mij alleen als je van codec of bitrate overschakelt. Dus als je een playlist hebt met flac en mp3 door elkaar, of verschillende bitrates, dan heb je er last van. Speel je een heel album af dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:01
Noob vraag; ik gebruik naar volle tevredenheid een Powernode N330 maar de Node Icon vind ik schitterend en ik overweeg hem aan te schaffen. Is het mogelijk om een seperate streamer op de Powernode N330 aan te sluiten of loop ik dan tegen uitdagingen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Wat wil je precies toevoegen via de node aan je powernode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:01
gelukkie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:00:
Wat wil je precies toevoegen via de node aan je powernode?
De Powernode doet in feite alles wat de Node Icon ook doet. Het zou puur optisch zijn en voor het scherm (Ik weet het, pure luxe :P )

Wat ook een optie kan zijn is een NAD versterker zoals bijvoorbeeld de C700 V2.

-Dan heb je het scherm en dezelfde streaming mogelijkheden
-Meer aansluitmogelijkheden. Bij de Powernode N330 begint het krap te worden aangezien ik ook nog een cd speler en een platenspeler erop aan heb gesloten
-DIRAC live ondersteuning, al krijgt de Powernode N330 dit ook in de toekomst hoogstwaarschijnlijk.

Het enige wat me ervan weerhoud om een NAD C700 V2 te kopen zijn de wisselende verhalen over de betrouwbaarheid en bugs van NAD apparatuur.
Ook gaan de ontwikkelingen op streaming vlak zo snel dat ik ook wel begrijp waarom sommige mensen naar een dedicated versterker kijken en een losse streamer zodat je deze in de toekomst altijd nog kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-05 20:10
Beste mede-Tweakers en in het bijzonder Bluesound gebruikers,
Ik heb al een aantal jaren verschillende Sonos (S1) apparatuur (Play 1, 5, Soundbar en 3*Connect) thuis. Ik ben aan het oriënteren om het te vervangen door (2de hands) Bluesound apparatuur (versterkte luidsprekers of alleen streamers zonder versterker).
  • Wat zijn de aandachtspunten qua modellen?
  • Wel/geen App ondersteuning voor bepaalde modellen?
  • HW betrouwbaarheid?
  • Andere tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

AE69 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 20:08:
Ik heb al een aantal jaren verschillende Sonos (S1) apparatuur (Play 1, 5, Soundbar en 3*Connect) thuis. Ik ben aan het oriënteren om het te vervangen door (2de hands) Bluesound apparatuur (versterkte luidsprekers of alleen streamers zonder versterker).
  • HW betrouwbaarheid?
  • Andere tips?
Ik heb alleen ervaring met mijn Bluesound Node X. Deze heb ik nu ruim een jaar in mijn bezit. Hangt nu via RCA aan mijn Cambridge CXA81 versterker. Hiervoor een poosje rechtstreeks op een paar actieve luidsprekers aangesloten gehad in mijn mancave.

in beide gevallen werkt hij uitstekend. Zowel via Roon als BluOS. De meegeleverde afstandsbediening heb ik eerlijk gezegd nog nooit gebruikt.

Bij mijn weten ondersteunt BluOS ieder huidig model. Ook de iets oudere. Dus dat zou volgens mij geen problemen op moeten leveren.

Wat hardware betrouwbaarheid betreft. Ik heb er persoonlijk nog geen problemen mee gehad. Dus ik kan alleen maar zeggen dat het prima voor elkaar is. Maar goed, er zijn waarschijnlijk ook mensen die hier anders over denken.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invidia
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 19:42
  • HW betrouwbaarheid?
  • Andere tips?
Ik heb een Bluesound node N100, de eerste versie gekocht in 2014. Die wordt al die tijd bijna dagelijks en zonder problemen gebruikt, zeer tevreden over. Lange tijd via RCA aangesloten, tegenwoordig via een optische kabel op de DAC van een nieuwe versterker.

Daarnaast heb ik enkele nieuwere varianten van de speakerserie staan: 2 x Pulse Flex 2i en een Pulse M. Werken ook altijd prima.

Alle versies kunnen gewoon vanuit de Bluesound app ingesteld en bediend worden. Die gebruik ik meestal, afgewisseld met de Tidal app. Met enige regelmaat is er een firmware update, alhoewel die vaak betrekking hebben op de nieuwere apparaten.

Bij aanschaf tweedehands moet je opletten dat er een Node versie is waarvan de coating op de buitenkant plakkerig van is geworden, ik dacht de Node 2i. Daarnaast hebben de oudere modellen geen HDMI eARC ingang. Bij de nieuwste modellen kun je ook Dirac Room Correction gebruiken om het geluid af te stemmen op de akoestiek in je woonkamer, maar hiervoor moet je wel extra betalen en een (speciale?) microfoon aanschaffen.

Er is net een nieuwe serie uitgebracht, dus de modellen uit de vorige generatie (bijvoorbeeld de N130) worden nu vaak aangeboden omdat mensen gaan upgraden.

De N100 staat nu verborgen in de kast, ik overweeg wel een nieuwe versie aan te schaffen en die meer in het zicht te plaatsen. Er zitten tegenwoordig knoppen op (volume en voorkeuzezenders) en dat maakt het makkelijker voor de rest van het gezin om even snel een voorkeurzender op te zetten. De N100 verhuist dan naar mijn werkkamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U2maxi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-05 23:05
  • HW betrouwbaarheid?
  • Andere tips?
Momenteel heb ik een Node2i die ik destijds als vervanger voor een Sonos Connect heb aangeschaft. Hoofdredenen waren voor mij: grote lokale bibliotheek (Sonos kan maar rond de 30.000 songs aan) en het kunnen afspelen van HighRES.

Bediening via de app is instant en werkt prettig. Dat staat in schril contrast met de trage Sonos app die ik gebruik voor meerdere Play:1's en Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Laatst online: 03-05 17:39
U2maxi schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:03:
[...]

Momenteel heb ik een Node2i die ik destijds als vervanger voor een Sonos Connect heb aangeschaft. Hoofdredenen waren voor mij: grote lokale bibliotheek (Sonos kan maar rond de 30.000 songs aan) en het kunnen afspelen van HighRES.

Bediening via de app is instant en werkt prettig. Dat staat in schril contrast met de trage Sonos app die ik gebruiken voor meerdere Play:1's en Arc.
Hier zelfde ervaring met een BlueSound NODE ICON als vervanging van de SONOS Port. Beter en sneller. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ervaringen hier met een BS Pulse soundbar+, al dan niet gecomplementeerd met pulse 2i en pulse sub?

Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van deze set voor films, met name de stemmen (center)

Atmos is meer een gimmick op deze soundbar las ik, vind ik ook niet zon ramp.
Maar als je 2.5k investeert moet het wel goed zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

brtkpr schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:47:
Ervaringen hier met een BS Pulse soundbar+, al dan niet gecomplementeerd met pulse 2i en pulse sub?

Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van deze set voor films, met name de stemmen (center)

Atmos is meer een gimmick op deze soundbar las ik, vind ik ook niet zon ramp.
Maar als je 2.5k investeert moet het wel goed zijn…
Atmos én surround zijn doe-alsof op elke soundbar. Als je € 2500 wilt besteden aan een soundbar moet hij wel iets heel bijzonders te bieden hebben, want voor dat geld koop je ook een receiver met losse speakers die iedere soundbar uit het water blaast.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
Jorgen schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:06:
[...]

Atmos én surround zijn doe-alsof op elke soundbar. Als je € 2500 wilt besteden aan een soundbar moet hij wel iets heel bijzonders te bieden hebben, want voor dat geld koop je ook een receiver met losse speakers die iedere soundbar uit het water blaast.
Zeker, mee eens, maar de WAF factor speelt ook mee, en je moet het ook allemaal maar kwijt kunnen.

Dus in kader van die eisen en het gebruik van muziek/series/films 60/30/10 wil ik dan alsnog het beste voor zo’n bedrag.

Dus vandaar de vraag wat forumgebruikers er zelf van vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
brtkpr schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Zeker, mee eens, maar de WAF factor speelt ook mee, en je moet het ook allemaal maar kwijt kunnen.

Dus in kader van die eisen en het gebruik van muziek/series/films 60/30/10 wil ik dan alsnog het beste voor zo’n bedrag.

Dus vandaar de vraag wat forumgebruikers er zelf van vinden
Ik zou even gaan luisteren bij Klubben oid. Een soundbar koop je wmb voor de looks, niet voor het geluid. Ik heb destijds de Bluesound soundbar geluisterd, en de duurste Ambeo van Sennheiser maar toch voor versterker met speakers gegaan omdat het mij niet kon bekoren. Maar de afweging looks vs sound is erg persoonlijk. Als je het eenmaal hebt hangen wen je ook aan het geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door THM0 op 16-03-2025 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
THM0 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:06:
[...]

Ik zou even gaan luisteren bij Klubben oid. Een soundbar koop je wmb voor de looks, niet voor het geluid. Ik heb destijds de Bluesound soundbar geluisterd, en de duurste Ambeo van Sennheiser maar toch voor versterker met speakers gegaan omdat het mij niet kon bekoren. Maar de afweging looks vs sound is erg persoonlijk. Als je het eenmaal hebt hangen wen je ook aan het geluid.
Ja vervelende is dat ik graag een center speaker wil voor de stemmen, vaak bij stereo niet echt duidelijk. Was wel gecharmeerd van BlueOS maar die hebben niet echt slimline receivers die dit kunnen volgens mij. Lastig lastig …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Nu online
brtkpr schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:56:
[...]

Ja vervelende is dat ik graag een center speaker wil voor de stemmen, vaak bij stereo niet echt duidelijk. Was wel gecharmeerd van BlueOS maar die hebben niet echt slimline receivers die dit kunnen volgens mij. Lastig lastig …
NAD receivers hebben vaak BluOS mogelijkheden met een MDC insteekkaart. Dat is ook de oplossing die ik heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
THM0 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:10:
[...]

NAD receivers hebben vaak BluOS mogelijkheden met een MDC insteekkaart. Dat is ook de oplossing die ik heb gekozen.
Ah oké, welke heb jij? dat is dus 5.1? Ik wil liefst een 3.1 setup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Nu online
brtkpr schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:25:
[...]

Ik heb een stereo setup. Geen idee of 3.1 mogelijk is in portfolio maar ik vermoed van wel. Surround receiver met rears uitgeschakeld denk ik dan. Maar ga eens een middagje bij Klubben langs en laat je adviseren en inspireren zou ik zeggen. Kun je meteen allerlei combinaties ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
brtkpr schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:25:
[...]

Als je in de Bluesound ecosysteem wilt blijven kan je kiezen voor de NAD t758 v3i receiver voor een 3.1 systeem. Deze zou je kunnen koppelen aan bijvoorbeeld B&W boxen van de 600 serie.
Het fijne aan deze receiver is dat er Dirac bij zit. Dat helpt écht met alles equalisen in je kamer en dus voor beter film/muziek geluid in je kamer. Ik heb geen center speaker en heb nooit het gevoel gehad dat ik die nodig zou moeten hebben.

Trouwens, als je alles nieuw gaat nemen denk ik niet dat je het gaat halen met een budget van 2500 euro voor een 3.1 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
beezze schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Als je in de Bluesound ecosysteem wilt blijven kan je kiezen voor de NAD t758 v3i receiver voor een 3.1 systeem. Deze zou je kunnen koppelen aan bijvoorbeeld B&W boxen van de 600 serie.
Het fijne aan deze receiver is dat er Dirac bij zit. Dat helpt écht met alles equalisen in je kamer en dus voor beter film/muziek geluid in je kamer. Ik heb geen center speaker en heb nooit het gevoel gehad dat ik die nodig zou moeten hebben.

Trouwens, als je alles nieuw gaat nemen denk ik niet dat je het gaat halen met een budget van 2500 euro voor een 3.1 systeem.
Er staan er een paar op Marktplaats te koop, allen rond de €750:
https://www.marktplaats.n...und-receiver-dirac-blueos

Voordeel van nieuw is 5 jaar garantie als je het ding aanmeldt bij de importeur, dat heb je met tweedehands niet.
En met NAD kan 5 jaar garantie geen kwaad.

Dus kijk of het prijsverschil groot genoeg is bij tweedehands, anders is een open doos deal misschien beter omdat je dan wel de garantie hebt.

Hier bij Smits Arnhem bijvoorbeeld voor €1099:
https://www.smitsarnhem.nl/t758-v3i-3

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieT op 19-03-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
RobbieT schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:48:
[...]

Er staan er een paar op Marktplaats te koop, allen rond de €750:
https://www.marktplaats.n...und-receiver-dirac-blueos

Voordeel van nieuw is 5 jaar garantie als je het ding aanmeldt bij de importeur, dat heb je met tweedehands niet.
En met NAD kan 5 jaar garantie geen kwaad.

Dus kijk of het prijsverschil groot genoeg is bij tweedehands, anders is een open doos deal misschien beter omdat je dan wel de garantie hebt.

Hier bij Smits Arnhem bijvoorbeeld voor €1099:
https://www.smitsarnhem.nl/t758-v3i-3
Waarom kan de extra garantie bij NAD geen kwaad?
Veel problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
brtkpr schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Veel problemen?
Ik denk dat het met de T758 wel mee zal vallen, maar met de T778 zijn zeker in het begin veel problemen geweest.
En die kwamen bij veel mensen zo'n beetje na twee jaar.

Het is gewoon een afweging, is €350 besparen genoeg om geen garantie te hebben?
Of geef je liever dat geld extra uit met de zekerheid van garantie voor de komende 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
brtkpr schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Veel problemen?
Ik had geen problemen met de NADt758 v3i, heb deze al 4 jaar. Integratie met bluesound is trouwens niet volledig, je kan via de bluesound app niet álles instellen. Maar via de TV en afstandsbediening wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitte
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-04 15:57
Goedenavond.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben in het bezit van meerdere Bluesound speakers, waaronder een Pulse 2i set.

Ook heb ik een Vault 2 staan, waarop mijn cd-collectie staat.
Ik streamde naar mijn Pulse 2i speakers.

Nu lukt dat ineens niet meer.
Op één of andere manier kan de inhoud van de HD niet meer gevonden worden door andere speakers.
Is het een instelling of een een fout?
Ben al de hele avond zoekende maar kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Kitte schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:53:
Goedenavond.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben in het bezit van meerdere Bluesound speakers, waaronder een Pulse 2i set.

Ook heb ik een Vault 2 staan, waarop mijn cd-collectie staat.
Ik streamde naar mijn Pulse 2i speakers.

Nu lukt dat ineens niet meer.
Op één of andere manier kan de inhoud van de HD niet meer gevonden worden door andere speakers.
Is het een instelling of een een fout?
Ben al de hele avond zoekende maar kom er niet uit.
Ik heb zelf alleen een Node X. Verder geen ervaring met Bluesound. Maar is je Vault's opslag bereikbaar via een andere computer?

https://support1.bluesoun...l-Storage-From-a-Computer

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitte
Ja, op mijn laptop kan ik de opslag openen.
Ik heb het vermoeden dat ik ergens moet aangeven dat de media op de hd beschikbaar is voor andere speakers in het netwerk. Ik kan helaas niet vinden waar ik dit kan doen.
Heel frustrerend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitte
SandsOfArrakis schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:51:
[...]

Ik heb zelf alleen een Node X. Verder geen ervaring met Bluesound. Maar is je Vault's opslag bereikbaar via een andere computer?

https://support1.bluesoun...l-Storage-From-a-Computer
Ik heb het vermoeden dat ik ergens moet aangeven dat de media op de hd beschikbaar is voor andere speakers in het netwerk. Ik kan helaas niet vinden waar ik dit kan doen.
Heel frustrerend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitte
Kitte schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:38:
[...]

Heel frustrerend dit.
Probleem opgelost.
Ik heb zowel de Vault 2 als de Pulse speakers een factory reset gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 09:18
Sinds - ik denk - twee updates van BluOS terug wil de verbinding nog weleens haperen met gebruik van Spotify. Met name zodra ik gelijktijdig andere apps gebruik.

Bluesound Node x, iPhone 12 mini, Airplay.

Van alle apps de laatste versies, de apps opnieuw geïnstalleerd, maar kan er nog geen oplossing voor vinden.

Voor iemand herkenbaar? Nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Tommy The Cat schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:12:
Sinds - ik denk - twee updates van BluOS terug wil de verbinding nog weleens haperen met gebruik van Spotify. Met name zodra ik gelijktijdig andere apps gebruik.
Gebruik je misschien Apple Airplay per ongeluk in plaats van Spotify Connect?

Bij Spotify Connect geef je de speler opdracht om zelf iets van het internet op te halen.

Bij Airplay stream je direct vanaf je iPhone, met dus kans dat er wat hikt als die iPhone te druk is of de verbinding tussen iPhone en Bluesound hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 09:18
Daar zeg je iets wat nieuw voor mij is.

Edit
De verbinding is gelukt. Nu testen!

Edit 2
So far so good. Veel dank voor de tip.

[ Voor 101% gewijzigd door Tommy The Cat op 21-04-2025 14:14 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste