Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Mijn Node X draait inderdaad ook op de nieuwste versie-Stef- schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:58:
[...]
Alleen voor specifieke DIRAC gebruikers. Ik heb zonder problemen mijn Node 2 van de update voorzien.
[...]
He who controls the Spice, controls the Universe.
Twee print screen erbij hoe het was, heb al alles geprobeerd om het terug in orde te brengen maar niets lukt.
Op voorhand bedankt.
:strip_exif()/f/image/SDic4xZ5QS3WwjSLFWRg5IGV.jpg?f=fotoalbum_large)
Gebruik je de BluOS app niet? Daarin kan het ook.XIII schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:20:
Ik heb een MDC2 BluOS D in mijn nad versterker C 379 zitten, ik zou graag hulp willen om mijn muziekmap op de Synology Nas D224+ te koppelen met mijn MDC2 BluOS D, is al eens gedaan geweest via TeamViewer maar door een fout van mijzelf is dat nu verdwenen en vind ik niet meer hoe ik de muziek map moet koppelen, graag een woordje uitleg over het terug in orde zetten.
Twee print screen erbij hoe het was, heb al alles geprobeerd om het terug in orde te brengen maar niets lukt.
Op voorhand bedankt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://support1.bluesoun...Shared-Music-to-Bluesound
Dank, ik gebruik de app op een tablet en gsm, lukt ook niet in Windows.!!!!!!THM0 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:57:
[...]
Gebruik je de BluOS app niet? Daarin kan het ook.
https://support1.bluesoun...Shared-Music-to-Bluesound
Het kan ook te maken hebben met rechten op je NAS. Heb je die goed staan? En wat lukt er niet? Iets meer detail in wat je probeert en welke meldingen je krijgt zou wel helpen.XIII schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 23:14:
[...]
Dank, ik gebruik de app op een tablet en gsm, lukt ook niet in Windows.!!!!!!
BluOS heeft alleen leesrechten nodig, zo draait het hier al een jaar of 5 op mijn NAS.
Maar dat zal wellicht anders zijn als je geen bluesound hardware gebruikt.
De radio optie gebruik ik niet, alleen maar muziek die op de Nas staat.gelukkie schreef op zondag 16 november 2025 @ 07:45:
Maar die radiozender kun je toch aan een van de presetknoppen koppelen? Dan ben je met 1 druk weer aan het luisteren.
[ Voor 97% gewijzigd door XIII op 16-11-2025 09:44 ]
Ik gebruik BluOS op een NAD T758, daar zitten geen fysieke preset-knoppen op.gelukkie schreef op zondag 16 november 2025 @ 07:45:
Maar die radiozender kun je toch aan een van de presetknoppen koppelen? Dan ben je met 1 druk weer aan het luisteren.
De reden is tweeledig ten eerste om overdag naar muziek te luisteren als ik thuiswerk zonder dat ik daar de hele dag mijn buizen versterker aan hoef te zetten(verbruik scheelt gigantisch).
En ten tweede om mijn soundbar te vervangen, tzt komt er wel een tweede node bij om een 5.1 op te zetten.
Eerste indruk is dat deze versterker behoorlijk goed klinkt zeker gezien de prijs en alle features.
Ook de TV klink erg goed de downmix van bv Dolby naar een 3 speaker opzet klinkt echt heel goed.
Wel 2 keer gehad dat het geluid tussen de TV en de Bluesound wegviel, 1 keer voor een paar seconden andere keer moest ik echt de TV aan/uit zetten.
Ik gebruik Qobuz voor het streamen en dat samen met de BluOS werkt prettig maar is mijn eerste ervaring met dit soort platvormen.
Enige wat ik nog moet uitzoeken is, of het mogelijk is de center speaker aan/uit te zetten naar gelang de ingang die je kiest. Dus bij muziek moet de centerspeaker uit en bij eArc moet de center aan maar ik denk dat dit een handmatige actie vereist.
MuziekLiefhebbert
Grappig, vrijdag krijg ik ook de Powernode 2025 met een 3.1 opstelling, benieuwd hoe het klinkt met stemmen in series en films. Dat was de reden om voor dit model te gaan. Weliswaar geen Dolby Atmos of fancy dingen, maar als stereo maar goed is, evenals het stemgeluid.oldsmelly schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:05:
Sinds kort ook een Bluesound Powernode (2025 model) in huis gehaald.
De reden is tweeledig ten eerste om overdag naar muziek te luisteren als ik thuiswerk zonder dat ik daar de hele dag mijn buizen versterker aan hoef te zetten(verbruik scheelt gigantisch).
En ten tweede om mijn soundbar te vervangen, tzt komt er wel een tweede node bij om een 5.1 op te zetten.
Eerste indruk is dat deze versterker behoorlijk goed klinkt zeker gezien de prijs en alle features.
Ook de TV klink erg goed de downmix van bv Dolby naar een 3 speaker opzet klinkt echt heel goed.
Wel 2 keer gehad dat het geluid tussen de TV en de Bluesound wegviel, 1 keer voor een paar seconden andere keer moest ik echt de TV aan/uit zetten.
Ik gebruik Qobuz voor het streamen en dat samen met de BluOS werkt prettig maar is mijn eerste ervaring met dit soort platvormen.
Enige wat ik nog moet uitzoeken is, of het mogelijk is de center speaker aan/uit te zetten naar gelang de ingang die je kiest. Dus bij muziek moet de centerspeaker uit en bij eArc moet de center aan maar ik denk dat dit een handmatige actie vereist.
Hoe moet je overigens de output van je TV zetten? PCM of automatisch?
Ik heb mijn tv op pcm staan .. als Ik eerlijk ben nog niet gekeken wat de andere instellingen doen
edit: Volgens Sony is pcm de betere optie :
Quote:
"Set your TV or sound system to PCM for clearer, uncompressed sound and enhanced audio quality in your home entertainment setup. "
[ Voor 47% gewijzigd door oldsmelly op 19-11-2025 08:55 ]
MuziekLiefhebbert
Bedankt voor het uitzoeken, nu afwachten tot het setje in huis is - en nog beter hoe het klinktoldsmelly schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:27:
@brtkpr
Ik heb mijn tv op pcm staan .. als Ik eerlijk ben nog niet gekeken wat de andere instellingen doen
edit: Volgens Sony is pcm de betere optie :
Quote:
"Set your TV or sound system to PCM for clearer, uncompressed sound and enhanced audio quality in your home entertainment setup. "
Als ik een Flex 2i toevoeg heb ik dan een multiroomsysteem of werkt dat niet zo samen?
Idee is dat de flex in de eethoek komt te staan. De 5.1 setup staat in de woonkamer.
Heb namelijk een Sub+ gekocht omdat die onder de bang past en er een mooie aanbieding was maar die kan blijkbaar niet draadloos met de NAD spreken.
[ Voor 12% gewijzigd door icecreamfarmer op 23-11-2025 20:06 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ja dan heb je multiroom en kun je bijvoorbeeld dezelfde muziek op beide apparaten tegelijkertijd afspelen.icecreamfarmer schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:01:
Een vraagje. Ik heb een NAD t758v3i die ook op Bluesound draait.
Als ik een Flex 2i toevoeg heb ik dan een multiroomsysteem of werkt dat niet zo samen?
Idee is dat de flex in de eethoek komt te staan. De 5.1 setup staat in de woonkamer.
Heb namelijk een Sub+ gekocht omdat die onder de bang past en er een mooie aanbieding was maar die kan blijkbaar niet draadloos met de NAD spreken.
Maar ik betwijfel of dit een fijne oplossing voor je sub probleem is…
Oh nee de sub ga ik bekabeld aansluiten daar heb ik al voorzieningen voor onder de bank liggen.THM0 schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:11:
[...]
Ja dan heb je multiroom en kun je bijvoorbeeld dezelfde muziek op beide apparaten tegelijkertijd afspelen.
Maar ik betwijfel of dit een fijne oplossing voor je sub probleem is…
Het ging mij meer om de versterker en de flex.
Want als het niet werkt kan ik net zo goed ene goedkopere sonos kopen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Toen in BluOS een HomeTheater Group gemaakt en de 2 PowerNodes aan elkaar gekoppeld.
Ik moet zeggen het werkt echt heel goed samen... goed geluid uit de achter speakers. Het thuistheater voldoet weer.
Alleen ga je nu nog meer handelingen moeten doen als je echt alleen maar muziek wilt luisteren.
Omdat de twee spelers nu in een Group zitten kun je dus niet meer een individuele speler activeren om alleen maar stereo te spelen.
Beide spelers gaan aan en je krijgt dan wel vage resultaten omdat Bluos het als een soort Dolby probeert af te spelen.
Het is een kwestie van "Center" en "Stereo surround" uitvinken overdag dus het is niet echt een biggie maar het zou wel leuk zijn als je bv zou kunnen kiezen.
MuziekLiefhebbert
MuziekLiefhebbert