Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Ja een Powernode kan dat prima aansturen. De genoemde 368 van NAD zal ze wel wat meer laten zingen. Maar dat is dan een afweging die je met een luister sessie in de winkel zelf kunt maken.

Aan de website te zien is de CM8 echter niet meer te koop bij Klubben. De opvolger 704 natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Bedankt voor het antwoord, we gaan 't is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robberto schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:47:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Powernode 2 + B&W CM8 S2? Ik zou dit setje graag in huis halen maar weet niet of de Powernode sterk genoeg is.
Ik denk dat je wel een stuk meer dynamiek uit de CM8s2 zou kunnen halen. Het gaat een stuk opener klinken als je de speakers wat meer prik geeft. De Powernode(2) heeft wezenlijk andere digitale versterkers dan de C368. Ik speel zelf met de nieuwe 704s2 en een C388. Heb daarvoor ook naar de combi met C368 en Powernode2 geluisterd, maar ook daarin een behoorlijk verschil.

Wat ook nog een overweging is (Dit was voor mij geen optie door het gebrek aan aansluitingen)
Bluesound Node2 + NAD C268 eindversterker. Dit is op basis van de digitale versterker techniek die in de C368 zit, maar deze eindversterker is een stuk krachtiger. Je gebruikt de Node2 dan als voorversterker. Ik vond dit echt een hele fijne combi en een mooie gulden middenweg als je echt het maximale uit de CM8s2 wil halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:25:
[...]

Wat ook nog een overweging is (Dit was voor mij geen optie door het gebrek aan aansluitingen)
Bluesound Node2 + NAD C268 eindversterker. Dit is op basis van de digitale versterker techniek die in de C368 zit, maar deze eindversterker is een stuk krachtiger. Je gebruikt de Node2 dan als voorversterker. Ik vond dit echt een hele fijne combi en een mooie gulden middenweg als je echt het maximale uit de CM8s2 wil halen.
Deze eindversterker is precies even krachtig als de C368. Ik zou je dan ook aanraden te kiezen voor een C368 + BluOS, dat geeft voor een beetje meer geld veel meer flexibiliteit qua aansluitingen. Bovendien kun je dan later (of direct :)) uitbreiden met de C268. Met de C368 + C268 elk als mono versterker geconfigureerd heb je dan een combinatie die ook een C388 het nakijken geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
De powernode 2 heeft toch geen pre-out? Hoe wil je die dan inzetten voor een eindversterker???

Ik zou zelf de C268 nooit kopen, koop gewoon een 2e hands C272 of zo. Scheelt je heel veel geld en je hebt bijna 2 x zoveel power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkkh
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-06 19:09
Best Bluesound forum,

Ik heb sinds kort de Bluesound Node 2.
Het lukt me maar niet een 'share' te maken met de PC (Windows 10 geïnstalleerd.)
Krijg (steeds) de melding 'mounting share failed'
Ik heb hier twee PC's in het netwerk; met beide PC's lukt het niet een 'share' te maken.
Alles geconfigureerd volgens de aanwijzingen van Bluesound Support (Windows 10; Bluesound Win10 Screen Shots pdf).
Steeds maar resulterend in: 'mounting share failed'
Het Support Team van Bluesound heeft er ook naar gekeken en alle instellingen na gelopen.
Ook zij lopen tegen de zelfde melding aan.

(Een share maken met de NAS lukt wel.)

Iemand die ervaring heeft met dit probleem en/of een suggestie heeft dit op te lossen?

In afwachting van een reactie,

Met groet,

Hans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
PageFault schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:54:
De powernode 2 heeft toch geen pre-out? Hoe wil je die dan inzetten voor een eindversterker???

Ik zou zelf de C268 nooit kopen, koop gewoon een 2e hands C272 of zo. Scheelt je heel veel geld en je hebt bijna 2 x zoveel power.
Ik denk dat @Verwijderd de Node 2 wordt bedoeld en niet de Powernode 2 ;)

Persoonlijk zou ik voor de C368 hebben gekozen op basis van de het gemak dat je er MDC-modules in kan frotten.

[ Voor 48% gewijzigd door DaMarcus op 21-01-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hkkh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:17:
Best Bluesound forum,

Ik heb sinds kort de Bluesound Node 2.
Het lukt me maar niet een 'share' te maken met de PC (Windows 10 geïnstalleerd.)
Krijg (steeds) de melding 'mounting share failed'
Ik heb hier twee PC's in het netwerk; met beide PC's lukt het niet een 'share' te maken.
Alles geconfigureerd volgens de aanwijzingen van Bluesound Support (Windows 10; Bluesound Win10 Screen Shots pdf).
Steeds maar resulterend in: 'mounting share failed'
Het Support Team van Bluesound heeft er ook naar gekeken en alle instellingen na gelopen.
Ook zij lopen tegen de zelfde melding aan.

(Een share maken met de NAS lukt wel.)

Iemand die ervaring heeft met dit probleem en/of een suggestie heeft dit op te lossen?

In afwachting van een reactie,

Met groet,

Hans
Niet de oplossing, maar waarom wil je met pc's sharen als je een NAS hebt staan? Mbt je probleem, heb je toevallig een VPN of firewall/virusscanner draaien op die pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
DaMarcus schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:18:
[...]

Persoonlijk zou ik voor de C368 hebben gekozen op basis van de het gemak dat je er MDC-modules in kan frotten.
Okay, maar kan de Node 2 dan als pre-amp dienen? Ik dacht dat die alleen line-out had. Ik heb zelf alleen de powernode 2, dus daarvan weet ik het zeker dat ie dat niet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
PageFault schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:41:
[...]

Okay, maar kan de Node 2 dan als pre-amp dienen? Ik dacht dat die alleen line-out had. Ik heb zelf alleen de powernode 2, dus daarvan weet ik het zeker dat ie dat niet heeft.
Een Node 2 kan inderdaad als pre-amp dienen en heeft de mogelijkheid van variabel volume :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkkh
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:31:
[...]

Niet de oplossing, maar waarom wil je met pc's sharen als je een NAS hebt staan? Mbt je probleem, heb je toevallig een VPN of firewall/virusscanner draaien op die pc's?
Er draait geen VPN of firewall/virusscanner op de PC.
Behalve de firewall en Windows defender van Windows 10.
(ook geprobeerd bij een uitgeschakelde firewall en defender te 'sharen', maar steeds als resultaat 'mounting share failed'

(Naast de NAS is het soms ook handig als de PC gekoppeld is in mijn opstelling.)

Met groet,

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hkkh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:10:
[...]

Er draait geen VPN of firewall/virusscanner op de PC.
Behalve de firewall en Windows defender van Windows 10.
(ook geprobeerd bij een uitgeschakelde firewall en defender te 'sharen', maar steeds als resultaat 'mounting share failed'

(Naast de NAS is het soms ook handig als de PC gekoppeld is in mijn opstelling.)

Met groet,

Hans
Map die je wil sharen op je pc, rechtermuis knop, delen ingesteld?

En hier: https://support.bluesound...Sharing-Microsoft-Windows

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkkh
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:22:
[...]

Map die je wil sharen op je pc, rechtermuis knop, delen ingesteld?

En hier: https://support.bluesound...Sharing-Microsoft-Windows
Zoals eerder vermeld, alles ingesteld volgens de aanwijzingen van Bluesound Support (Windows 10; Bluesound Win10 Screen Shots pdf).
(via geavanceerd delen gedeeld; 'Gast' toegevoegd; rechten gegeven voor 'Iedereen' en 'Gast'; dat ook gedaan op het tabblad 'Beveiliging'; alles volgens de aanwijzingen in het Bluesound Support pdf bestand)
Het resultaat is steeds: 'mounting share failed'

Wat blokkeert hem toch?

Met groet,

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hkkh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:41:
[...]

Zoals eerder vermeld, alles ingesteld volgens de aanwijzingen van Bluesound Support (Windows 10; Bluesound Win10 Screen Shots pdf).
(via geavanceerd delen gedeeld; 'Gast' toegevoegd; rechten gegeven voor 'Iedereen' en 'Gast'; dat ook gedaan op het tabblad 'Beveiliging'; alles volgens de aanwijzingen in het Bluesound Support pdf bestand)
Het resultaat is steeds: 'mounting share failed'

Wat blokkeert hem toch?

Met groet,

Hans
Router settings al gecontroleerd?

Wat gebeurt er als je van de ene pc naar de andere pc de map benadert?

NB: je bent nieuw op Tweakers zie ik. Het is hier niet de bedoeling dat je leden begroet, hoe goed bedoeld ook. We gaan er van uit dat je het sowieso goed bedoelt, ook zonder groeten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:17
Dat heb ik ook gehad. Ik log in op deze pc met mijn Microsoft account en deze credentials gebruik ik ook voor andere doeleinden om succesvol mijn shares te mappen.

Bij mijn Powernode 2 moest ik echter als username de lokale gebruikersnaam van deze pc invullen, daarmee lukte het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkkh
De beide PC's in het netwerk zijn identiek geconfigureerd wat delen betreft.
Beide PC's zien elkaar en de gedeelde mappen zijn benaderbaar.

(zoals eerder vermeld: met beide PC's is geen 'share' te maken)

Ik log op beide PC's niet in met een Microsoft account.
Met wachtwoord delen is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:25:
[...]

Ik denk dat je wel een stuk meer dynamiek uit de CM8s2 zou kunnen halen. Het gaat een stuk opener klinken als je de speakers wat meer prik geeft. De Powernode(2) heeft wezenlijk andere digitale versterkers dan de C368. Ik speel zelf met de nieuwe 704s2 en een C388. Heb daarvoor ook naar de combi met C368 en Powernode2 geluisterd, maar ook daarin een behoorlijk verschil.
Ik heb een powernode 1 op een set focal 1028be. Nooit problemen met te weinig power. Klinkt retestrak en gedetailleerd totaal ruisvrij. Dit is wel een ander versterker concept zonder traditionele da conversie. Maar evenveel (of weinig) power als een powernode 2.

Met een paar watt krijg je al heel veel herrie uit speakers met een goed rendement. De cm8s2 heeft een rendement van 90db, mijn focals 92db. Bij normaal actief muziek luisteren komt de versterker nooit boven de helft uit. Daarboven is het gewoonweg onprettig hard qua volume.

Ik zou als ik de TS was een zaak vragen om een powernode op proef te krijgen en kijken hoe dat bevalt. Méér en beter kan dan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:18:
[...]

Ik bedoelde inderdaad de Node2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Dag kenners, na het zoeken op het web blijf ik nog met een aantal vragen zitten, hopelijk kunnen jullie me hier mee helpen. Ik wil graag een Powernode 2 aanschaffen om hier een 2.1 set op aan te sluiten.

- De achterkant heeft een USB ingang. Stel ik heb een usb stick met geripte cd's, kan ik deze dan via mijn tablet aan de hand van een bepaalde folderstructuur afspelen? Ik zat er aan te denken om een aparte cd speler te kopen maar als dit goed werkt kan dit natuurlijk net zo goed.

- Ik wil de Powernode 2 graag via optical op mijn tv aansluiten en ik begrijp dat ik de afstandsbediening van mijn tv kan gebruiken. Hoe zit het met de sterkte van het volume? Omdat de sterkte vaak een combinatie is van het volume van je tv en het volume van de versterker. Ik kan me voorstellen dat het geluid veel harder of zachter is als ik overschakel naar bijvoorbeeld Spotify aangezien je dan opeens niet meer te maken hebt met het volume van de tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:36
Jinge schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:40:
- Ik wil de Powernode 2 graag via optical op mijn tv aansluiten en ik begrijp dat ik de afstandsbediening van mijn tv kan gebruiken. Hoe zit het met de sterkte van het volume?
Mijn TV levert via de optische uitgang een signaal met een vast volume. Ik regel het volume van mijn TV dan ook via de afstandsbediening van de versterker, de afstandsbediening van de TV kan ik hier niet voor gebruiken. Ik zou even kijken hoe dit bij jouw TV zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
musicfreak schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:43:
[...]

Mijn TV levert via de optische uitgang een signaal met een vast volume. Ik regel het volume van mijn TV dan ook via de afstandsbediening van de versterker, de afstandsbediening van de TV kan ik hier niet voor gebruiken. Ik zou even kijken hoe dit bij jouw TV zit.
De Powernode 2 is in dit geval de versterker, en voor zover ik weet zit daar geen afstandsbediening bij. Dus ik vermoed dat het gewoon de afstandsbediening van de tv moet zijn door middel van ir learning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Er zit inderdaad geen afstandsbediening. Voor de helderheid, de versterker uit mijn eerdere post is een Sony versterker, van Bluesound heb ik alleen een Node 1.
Met de TV afstandsbediening kan je het volume van de Powernode regelen inderdaad, dat is in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Iemand enig idee waar de Bluesound app nou de albumhoezen vandaan plukt met muziek op je hardeschijf? Ik heb een mapje gedeeld vanaf m'n laptop en op 1 album na hebben ze allemaal gewoon netjes de hoes in de app. Ik kan echter niets anders ontdekken aan de bestanden van dat bewuste album. De hoes staat ook netjes in het mapje op m'n hardeschijf.

Gisteren ook eens via bandcamp wat aangeschaft wat niet te streamen viel (heel Drag City Records helaas niet). Maar wel een gedoe om zo'n bandcamp download helemaal netjes te maken voor de Bluesound app. Moest een extern tag programma downloaden om de meta data per nummer aan te passen om het mooi te krijgen. Had toch stiekem de hoop dat als je 9 euro betaalt voor wat bestandjes dat ze ook netjes getagd worden aangeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwenners
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-03 19:55
Hier ook tijdje geleden een node 2 aangeschaft.
Fantastisch toestel, neemt de taak van voorversterker op zich en rechtstreeks aangesloten op een eindeversterker. Een rotel rb1080 die in een andere ruimte staat. Ziet er super minimalistisch uit in de kast maar klinkt super groot met een paar kef ls50 en ter ondersteuning een B&W pv1. Deze pv1 neemt het over onder 80hz Door in het menu van de Node 2 subwoofer gebruiken in te stellen. Heb me ook gelijk een tidal abonnement genomen. Nog een plus punt is dat mijn vrouw er ook snel mee weg is. Jammer dat ze hem ook zachter kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Linius schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:54:
Iemand enig idee waar de Bluesound app nou de albumhoezen vandaan plukt met muziek op je hardeschijf? Ik heb een mapje gedeeld vanaf m'n laptop en op 1 album na hebben ze allemaal gewoon netjes de hoes in de app. Ik kan echter niets anders ontdekken aan de bestanden van dat bewuste album. De hoes staat ook netjes in het mapje op m'n hardeschijf.
Uit de metadata van de muziekbestanden. Mocht je een Mac gebruiken, ik gebruik Kid3 daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jinge schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:40:
Dag kenners, na het zoeken op het web blijf ik nog met een aantal vragen zitten, hopelijk kunnen jullie me hier mee helpen. Ik wil graag een Powernode 2 aanschaffen om hier een 2.1 set op aan te sluiten.

- De achterkant heeft een USB ingang. Stel ik heb een usb stick met geripte cd's, kan ik deze dan via mijn tablet aan de hand van een bepaalde folderstructuur afspelen? Ik zat er aan te denken om een aparte cd speler te kopen maar als dit goed werkt kan dit natuurlijk net zo goed.

- Ik wil de Powernode 2 graag via optical op mijn tv aansluiten en ik begrijp dat ik de afstandsbediening van mijn tv kan gebruiken. Hoe zit het met de sterkte van het volume? Omdat de sterkte vaak een combinatie is van het volume van je tv en het volume van de versterker. Ik kan me voorstellen dat het geluid veel harder of zachter is als ik overschakel naar bijvoorbeeld Spotify aangezien je dan opeens niet meer te maken hebt met het volume van de tv zelf.
Je koopt een Powernode en daarnaast een cdspeler? Die combo kan ik niet volgen. Waarom zou nog cd's gebruiken als je gaat streamen? Cd's zijn zo 1990. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
DaMarcus schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:43:
[...]

Uit de metadata van de muziekbestanden. Mocht je een Mac gebruiken, ik gebruik Kid3 daarvoor :)
Hmm apart. Ik gebruik een soortgelijk programma (mp3tag) en in het programma is de albumhoes gewoon netjes zichtbaar. Maar ik krijg het maar niet naar de Bluesound app vertaalt. Het is maar een klein detail natuurlijk, want als het eenmaal aanstaat kijk ik toch niet meer. Maar het stoort me wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linius schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:30:
[...]

Hmm apart. Ik gebruik een soortgelijk programma (mp3tag) en in het programma is de albumhoes gewoon netjes zichtbaar. Maar ik krijg het maar niet naar de Bluesound app vertaalt. Het is maar een klein detail natuurlijk, want als het eenmaal aanstaat kijk ik toch niet meer. Maar het stoort me wel :P
Niet apart. File van de hoes mag niet groter zijn dan: 600kb En moet Jpeg zijn. Zoek even in dit topic. Heb er een hele instructie over tagging geschreven.

Edit: hier Verwijderd in "[Ervaringen] Bluesound - Streaming Audio"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinge
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:51:
[...]

Je koopt een Powernode en daarnaast een cdspeler? Die combo kan ik niet volgen. Waarom zou nog cd's gebruiken als je gaat streamen? Cd's zijn zo 1990. 8)
De helft van mijn cd's zijn niet op streaming service te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jinge schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:15:
[...]

De helft van mijn cd's zijn niet op streaming service te vinden.
Dan ga je ze toch zelf rippen. Niet zo moeilijk hoor. Gebruik: https://www.dbpoweramp.com/ of http://exactaudiocopy.de/

Heb ik ook gedaan. Weg met die onhandige schijven in zo'n Billy van de ikea. :+ Wel in Flac wegzetten. ;)

https://www.hifi.nl/artik...l-1-Rippen-naar-FLAC.html

Mocht je er niet uitkomen hoor ik het wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:02:
[...]

Dan ga je ze toch zelf rippen. Niet zo moeilijk hoor. Gebruik: https://www.dbpoweramp.com/ of http://exactaudiocopy.de/

Heb ik ook gedaan. Weg met die onhandige schijven in zo'n Billy van de ikea. :+ Wel in Flac wegzetten. ;)

https://www.hifi.nl/artik...l-1-Rippen-naar-FLAC.html

Mocht je er niet uitkomen hoor ik het wel.
Is dat rippen, op usb zetten, usb in powernode 2 drukken en spelen maar? Om op mijn eerdere vraag terug te komen: kan ik via de bluesound app een usb stick inlezen en muziek selecteren voor de powernode 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
hkkh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:29:
De beide PC's in het netwerk zijn identiek geconfigureerd wat delen betreft.
Beide PC's zien elkaar en de gedeelde mappen zijn benaderbaar.

(zoals eerder vermeld: met beide PC's is geen 'share' te maken)

Ik log op beide PC's niet in met een Microsoft account.
Met wachtwoord delen is uitgeschakeld.
Mogelijk heb je hier iets aan:

Na de update van Windows kan men niet meer standaard aan de shares geraken omdat windows een anonieme user niet meer toelaat uit veiligheidsoverwegingen.

Als je de update hebt gedaan dien je deze registry key aan te passen van 0 naar 1

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters\AllowInsecureGuestAuth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Jinge schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Is dat rippen, op usb zetten, usb in powernode 2 drukken en spelen maar? Om op mijn eerdere vraag terug te komen: kan ik via de bluesound app een usb stick inlezen en muziek selecteren voor de powernode 2?
Ja, dat is mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jinge schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Ik zou, als je een echte mooie grote verzameling hebt, investeren in een NAS of iig een forse externe harddisk. Een Flac file van een cd is gemiddeld 300 Mb. Ik weet niet hoeveel muziek jij hebt maar ik zit ondertussen op de 800 Gb.

Verdiep je eerst eens in streaming media. Verbaast me sowieso dat je dit niet weet als je een Bluesound hebt aangeschaft. Alles bij elkaar en streamen zonder geluidsverlies is juist DE plus van streamingmedia. Begin nu niet meer aan een cd speler want lasers slijten, cd's kunnen beschadigen, cd spelers hebben veel meer invloed op een klankkleur dan de Bluesound en als je eenmaal alles in Flac hebt staan kan je deze ook nog kopieren naar je smartphone en bijvoorbeeld lekker via Bluetooth afspelen in je auto.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2018 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinge
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:27:
[...]

Ik zou, als je een echte mooie grote verzameling hebt, investeren in een NAS of iig een forse externe harddisk. Een Flac file van een cd is gemiddeld 300 Mb. Ik weet niet hoeveel muziek jij hebt maar ik zit ondertussen op de 800 Gb.

Verdiep je eerst eens in streaming media. Verbaast me sowieso dat je dit niet weet als je een Bluesound hebt aangeschaft. Alles bij elkaar en streamen zonder geluidsverlies is juist DE plus van streamingmedia. Begin nu niet meer aan een cd speler want lasers slijten, cd's kunnen beschadigen, cd spelers hebben veel meer invloed op een klankkleur dan de Bluesound en als je eenmaal alles in Flac hebt staan kan je deze ook nog kopieren naar je smartphone en bijvoorbeeld lekker via Bluetooth afspelen in je auto.
Ik waardeer je advies, maar je doet ook veel aannames. Ik heb geen Bluesound gekocht, ik verdiep me er alleen in met oog op een mogelijke "downgrade". Ik heb nu een highend versterker, cd speler en streamer. Die gaan om redenen weg. Van traditionele hifi weet ik een hoop, van streaming ook, van Bluesound en ander multiroom spul nog niks, vandaar mijn vragen. Ik heb nog zo'n 50 cd's (omdat ik meestal stream) en dat past makkelijk op een sticky in FLAC.

Het enige wat ik wou weten is of ik die bestanden gebruiksvriendelijk kan afspelen via een folderstructuur via de app oid, omdat ik het geen probleem vind om voor die cd's een wat goedkopere Marantz-ish cd speler aan te schaffen indien bovenstaande niet mogelijk was en/of omslachtig werkt.

Daarnaast is het nu nog aanschaffen van een cd speler persoonlijk. Voor mij gaat het verder dan technische zaken als slijtende lasers etc. Ik vind streamen ideaal en wil niet meer zonder, maar ik geniet meer van een cd, omdat het tastbaar is en het bewustzijn dat de artiest zijn fair share aan inkomsten heeft ontvangen, een stukje bandgeschiedenis, etc. Omdat dit een Bluesound forum is zal ik daar verder niet op door gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jinge schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:25:
[...]

Ik waardeer je advies, maar je doet ook veel aannames. Ik heb geen Bluesound gekocht, ik verdiep me er alleen in met oog op een mogelijke "downgrade". Ik heb nu een highend versterker, cd speler en streamer. Die gaan om redenen weg. Van traditionele hifi weet ik een hoop, van streaming ook, van Bluesound en ander multiroom spul nog niks, vandaar mijn vragen. Ik heb nog zo'n 50 cd's (omdat ik meestal stream) en dat past makkelijk op een sticky in FLAC.

Het enige wat ik wou weten is of ik die bestanden gebruiksvriendelijk kan afspelen via een folderstructuur via de app oid, omdat ik het geen probleem vind om voor die cd's een wat goedkopere Marantz-ish cd speler aan te schaffen indien bovenstaande niet mogelijk was en/of omslachtig werkt.

Daarnaast is het nu nog aanschaffen van een cd speler persoonlijk. Voor mij gaat het verder dan technische zaken als slijtende lasers etc. Ik vind streamen ideaal en wil niet meer zonder, maar ik geniet meer van een cd, omdat het tastbaar is en het bewustzijn dat de artiest zijn fair share aan inkomsten heeft ontvangen, een stukje bandgeschiedenis, etc. Omdat dit een Bluesound forum is zal ik daar verder niet op door gaan.
Als je een dijk van een versterker hebt staan is mijn advies de powernode te laten staan en gewoon de Node te kopen. Ben je voor €200,- klaar op Marktplaats. Een powernode is dan zonde van het geld en van je mooie versterker. Interface blijft hetzelfde. En je kan gewoon via mappenstructuur of bibliotheek afspelen.

NB: had eroverheen gelezen dat je hem nog moest aanschaffen. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik zou een high end versterker ook liever niet inwisselen voor een Powernode met een klasse D versterker. Ik wil dit apparaat niet tekort doen, maar zelf prefereer ik tot nu toe klasse A/B versterkers, heb o.a. ervaring met de D3020 van Nad die ik vrij vlak vond klinken. Al zat hem dat mogelijk ook in het feit dat 'ie niet zo krachtig is (2 x 30 Watt bij 8 Ohm, de Powernode levert het dubbele).

Maar goed, dit kunnen we allemaal wel vinden, maar je geeft aan dat de huidig versterker en andere apparatuur om redenen weg moet. Wellicht is die Powernode voor jou dan toch een goede keus. Bij een beetje Hifizaak kan je hem waarschijnlijk ook te leen vragen, dat is wellicht nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Moet zeggen dat ik met m'n 368 100% content ben. Maar goed, dat is het zelfde versterker principe met nog meer vermogen erachter natuurlijk. Als je hem tegen de 356 afzet klinkt ie absoluut wat schoner om het zo maar even te noemen maar ik ben wel echt blij met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
Dat is het probleem inderdaad. Ik draai nu ook A/B maar als alles weg moet en ik toch niet het geluid kan krijgen wat ik nu heb (geen ramp) dan maar gewoon lekker het minimalistische en gebruiksvriendelijke pad kiezen. We zijn ook een beetje verwend, natuurlijk klinkt zo'n powernode goed met een paar leuke speakers erbij. Na een paar weken weet ik waarschijnlijk niet eens meer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
Ik lees her en der dat er groot verschil in geluidssterkte zit bij het heen en weer schakelen tussen de optische ingang en streaming service, is dit inmiddels opgelost? Beetje vervelend als ik van Spotify naar tv schakel en het geluid staat veel te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkkh
satya schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:11:
[...]

Mogelijk heb je hier iets aan:

Na de update van Windows kan men niet meer standaard aan de shares geraken omdat windows een anonieme user niet meer toelaat uit veiligheidsoverwegingen.

Als je de update hebt gedaan dien je deze registry key aan te passen van 0 naar 1

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters\AllowInsecureGuestAuth
Register instellingen geprobeerd. Heeft geen enkel effect.
De Node 2 kan hem maar niet 'mounten' aan de PC: 'mounting share failed'

Wat is het toch wat hem blokkeert? Zou het aan de Node 2 zelf kunnen liggen?
En hoe zou je dat kunnen testen?

Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Zoals eerder in dit forum opdook; https://www.whathifi.com/...me-older-hi-fi-and-av-kit

En hier de volledige lijst met apparatuur die is geditched. Je zou maar een paar jaar geleden de AVR-4520 voor 2K hebben gekocht en het mid-level van een jaar later heeft nog steeds Spotify Connect :P

[ Voor 15% gewijzigd door DaMarcus op 08-02-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdeMan
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik heb zelf een C368 en BlueOS module en ondervind de volgende problemen:
Bluetooth werkt alleen binnen straal van 1 meter
In autosense en autostandbye stand en netwerkstandby stand (allen aan) is de NAD al meerder keren spontaan uitgevallen (na 20 minuten, ondanks een prima geluidslevel)
OP advies van HOBO Hifi die de laatste software hebben geinstalleerd, gebruik ik alleen nog Netwerk standby. Recent start nu de NAD niet meer op (komt niet voorbij het startscherm). Ik moet dan de NAD uit/aanschakelen via de achterzijde versterker.

HOBO zegt dat mijn situatie uniek is, en daarom kunnen ze me niet eerder helpen dan dat de software geschikt is. Ben nu erg benieuwd of jij vergelijkbare problemen ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Je kan wellicht proberen de NAD en de module helemaal terug naar fabrieksinstellingen te brengen en van voor af aan alles weer te installeren tot en met de laatste updates.

Op afstand lastig beoordelen natuurlijk, maar het kan natuurlijk zijn dat je gewoon een defect hebt in de versterker. Maar als Hobo je daar niet meehelpt kom je geen stap verder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 14:37
GGdeMan schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:20:
Ik heb zelf een C368 en BlueOS module en ondervind de volgende problemen:
Bluetooth werkt alleen binnen straal van 1 meter
In autosense en autostandbye stand en netwerkstandby stand (allen aan) is de NAD al meerder keren spontaan uitgevallen (na 20 minuten, ondanks een prima geluidslevel)
OP advies van HOBO Hifi die de laatste software hebben geinstalleerd, gebruik ik alleen nog Netwerk standby. Recent start nu de NAD niet meer op (komt niet voorbij het startscherm). Ik moet dan de NAD uit/aanschakelen via de achterzijde versterker.

HOBO zegt dat mijn situatie uniek is, en daarom kunnen ze me niet eerder helpen dan dat de software geschikt is. Ben nu erg benieuwd of jij vergelijkbare problemen ondervindt.
Heb zelf de C388 icm BlueOS module en herken hetgeen je beschrijft.

Toen ik hem net had (juni 2017), ging de versterker na 20 min ook in standby. Dit terwijl ik aan het streamen was via de BlueOS module (weet even niet meer zeker, maar kan me herinneren dat in het scherm rechtsboven BlueOS in het blauw ook niet meer zichtbaar was of dat het BlueOS menu niet meer werkte).

Ik heb toen de module uit de versterker gehaald en ben, na de versterker een hard reset te hebben gegeven, helemaal opnieuw begonnen met de BlueOS module installatie . Hierna heb ik dit probleem niet meer ondervonden.

Ook het niet door willen starten van de versterker ondervind ik zo'n 2 á 3 keer per maand. Hier heb ik helaas geen oplossing voor gevonden. Het lijkt te zijn ontstaan na een software update, ik heb de hoop dat het hiermee ook weer opgelost gaat worden. In het begin was dit probleem tenminste niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Zo uniek is de situatie inderdaad niet. Ik heb zelf een C390DD van de eerste generatie en die blijft ook bij het inschakelen vanuit de standby hangen voordat het type-nummer zichtbaar is. Ook hard uitschakelen helpt niet altijd, soms is het een kwestie van even wat tijd geven.

Wat ook wel eens heeft geholpen is het opnieuw installeren van de firmware. Gelukkig is dat niet elke maand nodig maar toch wel eens in de drie maanden.

Verder nog steeds tevreden met het apparaat. Heb ook bewust gekozen om een losse node aan te schaffen om niet afhankelijk te zijn van één apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Ja dat was ook mijn afweging. Mocht ik ooit weer eens wat anders willen dan NAD heb ik in ieder geval de Node nog. In die zin limiteert zo'n module je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik overweeg de aanschaf van een NAD C 368 met eventueel een BluOS module, maar ik heb gezien de prijs nog wel mijn twijfels. Ik gebruik nu Kodi om te spelen van mijn NAS en voor de vraagprijs van de MDC module zou ik wel graag een stabiel en bruikbaar product willen hebben.

Ik hoop de iOS app binnenkort in een audiozaak te kunnen proberen, maar ik ben vooral ook benieuwd naar de opzet van het systeem en ik krijg niet echt het antwooord gevonden op de volgende vragen:

- Is de app bediening afhankelijk van een cloud dienst of werkt deze over het lokale netwerk?

- Heeft de module nog een lokale web interface of (al dan niet officiële) API?

Ervaringen over de iOS app icm een NAS vol FLAC bestanden zijn ook welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bigs schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 18:58:
- Is de app bediening afhankelijk van een cloud dienst of werkt deze over het lokale netwerk?
Lokaal, geen cloud.
Ik maak er nooit gebruik van maar het kan wel. Gewoon even het ip-adres intypen. Er is ook nog een Windows en OSX versie van de controller app.
Ervaringen over de iOS app icm een NAS vol FLAC bestanden zijn ook welkom.
Zelf gebruik ik de app op de iPad en vind dit prima werken. Op de iPhone vind ik het minder handig door de beperkte schermruimte. Ik stuur er een collectie van ruim 10.000 nummers op een Synology NAS mee aan. Het gebruiksgemak valt en staat wel met goede tags. Als je dat niet op orde hebt, is het lastiger navigeren door je bibliotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Na een overtuigende demo bij iEar in Tilburg de NAD C 368 met BluOS module in huis gehaald. Super systeem om zo in je versterker geïntegreerd te hebben. De versterker kan ik sowieso aan iedereen aanbevelen.

@S1NN3D bedankt voor je reactie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:26
Bigs schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 18:58:

Nog over de werking van het systeem. Het geheel is imho verrassend open en transparant opgezet. Het zijn linuxgebaseerde spelers. Gewoon op poort 80 draait een webserver waarop je basale beheertaken kunt doen en systeemdiagnostiek kunt bekijken.

De communicatie tussen spelers onderling en de app loopt via een webinterface die XML teruggeeft. Alle spelers luisteren op poort 11000 naar commando's. (Niet geheel zoals het hoort, je kunt met GET-requests state veranderen, maar goed). Je speler op pause zetten kan door naar http://192.168.1.1:11000/Pause te browsen (ip-adres moet van je speler zijn uiteraard), de play queue krijg je terug via http://192.168.1.1:11000/Playlist. Op het forum van bluesound staat een post met meer commando's uitgewerkt. Maar als je wilde plannen hebt kun je ook de bluos app op je computer zetten en netwerkverkeer sniffen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Is de Bluesound app ook enkel en alleen via Bluetooth aan te sturen?

Ik wil namelijk de Bluesound Flex als externe speaker voor de tv in de camper gebruiken.

Helaas wil de app niet zonder netwerk starten en kan hierdoor de line-in van de Flex niet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Moris schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:03:

Ik wil namelijk de Bluesound Flex als externe speaker voor de tv in de camper gebruiken.

Helaas wil de app niet zonder netwerk starten en kan hierdoor de line-in van de Flex niet activeren.
Voor zover ik weet werkt de bediening alleen via Wi-Fi. Echter, wat als je nu line-in aan een van de preset knoppen koppelt? Je zou verwachten dat die dan ook werkt zonder verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Bigs schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:22:
[...]
Voor zover ik weet werkt de bediening alleen via Wi-Fi. Echter, wat als je nu line-in aan een van de preset knoppen koppelt? Je zou verwachten dat die dan ook werkt zonder verbinding.
Het zou jammer zijn, mocht de app ook niet via Bluetooth te koppelen zijn.
Als ik terug van vakantie thuis ben wil ik testen of het wel mogelijk is om de line-in aan een Preset toe te wijzen. Als het mogelijk is, zou dat alvast geweldig zijn en spaart me dit een aankoop van een Bluetooth speaker met line-in uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:03
Vraagje: ik heb een CD staan op de HD van mijn Node 2, maar op de een of andere manier staan in de app van deze cd de liedjes er 3 keer in? De cd staat echt maar 1 keer op de Node. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2m6l3sx.png

Opnieuw indexeren werkt helaas niet.

[ Voor 17% gewijzigd door bartus1989 op 29-04-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Moris schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:03:

https://support1.bluesoun...ut-a-Local-Network-Router

Dat is zeker mogelijk. Sinds er ook een battery pack is ontworpen voor de Pulse Flex zou het ook gek zijn geweest als je vervolgens wi-fi nodig hebt om hem te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:43
Gister voor mn vader een Node2 aangesloten. Alles werkte, behalve de tv.

Deze zat daarvoor op zijn Dynaudio Connect aangesloten middels optische kabel. Omdat die ingang nu door de Node2 zou worden gebruikt de tv op de optische ingang van de Node2 aangesloten middels meegeleverde Toslink adapter.

Dit weigerde dienst. Toslink adapter er afhalen, en dan tv weer op de Connect leverde direct geluid op. Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Linius schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:43:
[...]

https://support1.bluesoun...ut-a-Local-Network-Router

Dat is zeker mogelijk. Sinds er ook een battery pack is ontworpen voor de Pulse Flex zou het ook gek zijn geweest als je vervolgens wi-fi nodig hebt om hem te laten werken.
Helaas laat de app via de onderstaande methode het niet toe om de Flex als externe spaker voor mijn tv te gebruiken :?
Scenario 2 - Hotspot - Multiple Mobile Devices or USB Content (No Internet access)

Bedoeling is om via de app enkel LINE-IN als bron te selecteren en dus niet USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartus1989 schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:41:
Vraagje: ik heb een CD staan op de HD van mijn Node 2, maar op de een of andere manier staan in de app van deze cd de liedjes er 3 keer in? De cd staat echt maar 1 keer op de Node. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

[afbeelding]

Opnieuw indexeren werkt helaas niet.
Waarschijnlijk zit er niets niet lekker in je tagging.

Meer mensen hier niet blij met de Windowsapplicatie na de laatste update? Wat een onlogische indeling. En de volumeregeling is echt een ramp. Dat slepen veroorzaakt dat hij te snel hard en zacht gaat. Gebruik het toch veel als ik achter mijn laptop zit. Terug naar de oude is ook niet optimaal want dan krijg je continue bij opstarten de updatemelding. :X

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:17
Ik gebruik hem niet vaak maar de volumeregeling slepen is inderdaad een ramp. Met je muis aanwijzen en dan de pijltjestoetsen gebruiken werkt een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Ben vooral blij dat de desktop app nu wel gewoon stabiel is. Voorheen kreeg je na verloop van tijd een error en moest je het programma opnieuw opstarten. De indeling is niet helemaal zo als ik hem zelf zou bedenken, maar het functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linius schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:00:
Ben vooral blij dat de desktop app nu wel gewoon stabiel is. Voorheen kreeg je na verloop van tijd een error en moest je het programma opnieuw opstarten. De indeling is niet helemaal zo als ik hem zelf zou bedenken, maar het functioneert.
Dat heb ik nog steeds. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:54
Stoffa schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:50:
Gister voor mn vader een Node2 aangesloten. Alles werkte, behalve de tv.

Deze zat daarvoor op zijn Dynaudio Connect aangesloten middels optische kabel. Omdat die ingang nu door de Node2 zou worden gebruikt de tv op de optische ingang van de Node2 aangesloten middels meegeleverde Toslink adapter.

Dit weigerde dienst. Toslink adapter er afhalen, en dan tv weer op de Connect leverde direct geluid op. Iemand een idee wat ik fout doe?
Heb je geprobeerd om de instellingen van het formaat van de tv voor de optical out aan te passen? Zo wat het enige wat ik kan bedenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
ExiZTeNcE schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:28:
[...]

Heb je geprobeerd om de instellingen van het formaat van de tv voor de optical out aan te passen? Zo wat het enige wat ik kan bedenken..
Nee, omdat de optical out kabel wel werkte in de Dynaudio Connect optical in poort heb ik aangenomen dat de tv goed stond ingesteld. Kan het zijn dat de Bluesound een ander formaat nodig heeft door de optische kabel dan de Connect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Stoffa schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:17:
[...]

Nee, omdat de optical out kabel wel werkte in de Dynaudio Connect optical in poort heb ik aangenomen dat de tv goed stond ingesteld. Kan het zijn dat de Bluesound een ander formaat nodig heeft door de optische kabel dan de Connect?
Nou, ik ken de dynaudio niet verder, maar de meeste stereo oplossingen kunnen niet met 5.1 over spdif overweg. Wellicht dat de dynaudio dat wel kan, maar de bluesound sowieso niet.
Dus even kijken of je hem op PCM oid in kan stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
De Dynaudio maakt ook alleen van PCM gebruik. Instellingen van de TV staan dus al goed.

Zie je in de BluOS app wel de Optische Digitale ingang verschijnen?
ExiZTeNcE schreef op zondag 6 mei 2018 @ 00:27:
[...]

Nou, ik ken de dynaudio niet verder, maar de meeste stereo oplossingen kunnen niet met 5.1 over spdif overweg. Wellicht dat de dynaudio dat wel kan, maar de bluesound sowieso niet.
Dus even kijken of je hem op PCM oid in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
christiaans schreef op zondag 6 mei 2018 @ 00:39:
De Dynaudio maakt ook alleen van PCM gebruik. Instellingen van de TV staan dus al goed.

[...]
Ja, die verschijnt daar wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
christiaans schreef op zondag 6 mei 2018 @ 00:39:

[...]
Was ik al bang voor.. was ook te simpel om waar te zijn..
Maar dan heb ik geen idee.. heb je geen andere optische bron om te proberen of de input überhaupt wel functioneert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanoman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
hkkh schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:26:
[...]

Register instellingen geprobeerd. Heeft geen enkel effect.
De Node 2 kan hem maar niet 'mounten' aan de PC: 'mounting share failed'

Wat is het toch wat hem blokkeert? Zou het aan de Node 2 zelf kunnen liggen?
En hoe zou je dat kunnen testen?

Iemand nog een suggestie?
Gebruik een share met login naar en password. Een guest account werkt niet goed/niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Er is een nieuwe generatie Bluesound modellen. Geen 3, maar nu de 2i. Prijzen lijken gelijk gebleven te zijn.

https://www.whathifi.com/reviews/bluesound-generation-2i

Gelijk alweer lekker beoordeeld door Whathifi _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
bartus1989 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:21:
Er is een nieuwe generatie Bluesound modellen. Geen 3, maar nu de 2i. Prijzen lijken gelijk gebleven te zijn.

https://www.whathifi.com/reviews/bluesound-generation-2i

Gelijk alweer lekker beoordeeld door Whathifi _/-\o_ .
WhatHifi |:(. Er zijn maar een paar écht goede, onafhankelijke, niet gesponsorde audio review websites en daar is WhatHifi absoluut niet een van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Interessant! Welke wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen maar een aantal Duitse, Poolse en Tsjechische websites zijn aardig. Britse websites zijn veelal pro Britse producten. Een goede site heeft zelf metingen verricht. Deze "measurements" zijn veel waardevoller dan termen als dry, open, dark, dynamic of forward sounding. Allemaal termen die per mens verschillend opgevat kunnen worden, of waar ik het misschien helemaal niet mee eens ben. Zelf luisteren is daarom zo belangrijk.

Ik lees het zelf wel hoor, voor het plezier, WHF, HiFi nl, Alpha.. maar er een mening naar vormen is onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Ja dat geldt sowieso voor alles audio gerelateerd. Het internet is vooral handig om de specs te kunnen zien en wat er allemaal aangesloten kan worden. Maar om echt te weten of het ook het juiste product voor jou als persoon is zal je echt zelf moeten gaan luisteren.

Nou heb ik wel begrepen dat ze de nieuwe generatie los van de nieuwe aansluit mogelijkheden wat hebben getweakt waar door zowel de (power)node 2i mooier zijn gaan klinken maar met name ook de Pulse speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:21

Videopac

Rommelt wat aan.

Jinge schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

WhatHifi |:(. Er zijn maar een paar écht goede, onafhankelijke, niet gesponsorde audio review websites en daar is WhatHifi absoluut niet een van.
Vrijwel alles dat door Whathifi getest wordt, wordt goed getest. De dag nadat de Node 2i als nieuwe referentie getest werd, werd de Cambridge CXN v2 nog beter getest.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:21

Videopac

Rommelt wat aan.

Linius schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:14:
Ja dat geldt sowieso voor alles audio gerelateerd. Het internet is vooral handig om de specs te kunnen zien en wat er allemaal aangesloten kan worden. Maar om echt te weten of het ook het juiste product voor jou als persoon is zal je echt zelf moeten gaan luisteren.

Nou heb ik wel begrepen dat ze de nieuwe generatie los van de nieuwe aansluit mogelijkheden wat hebben getweakt waar door zowel de (power)node 2i mooier zijn gaan klinken maar met name ook de Pulse speakers.
Als het niet perse 1 apparaat hoeft te zijn, is een losse eindversterker te overwegen. Onderstaande is heel erg goed, betaalbaar en dankzij de trigger-out op de Node 2(i) kan die uit het zicht geplaatst worden.

https://www.audiophonics....-2x75w-8-ohm-p-12756.html

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Wie weet of het mogelijk is om Tidal af te spelen via de Powernode 2i rechtstreeks via de Tidal app?

Natuurlijk, je kan muziek afspelen via de Bluos app en dan via de ingebouwde Tidal, maar ik wil eigenlijk de officiële Tidal app gebruiken.

Je kan in de Tidal app net wat fijner lijstjes e.d. maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus