Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:27:
[...]
Ik zou, als je een echte mooie grote verzameling hebt, investeren in een NAS of iig een forse externe harddisk. Een Flac file van een cd is gemiddeld 300 Mb. Ik weet niet hoeveel muziek jij hebt maar ik zit ondertussen op de 800 Gb.
Verdiep je eerst eens in streaming media. Verbaast me sowieso dat je dit niet weet als je een Bluesound hebt aangeschaft. Alles bij elkaar en streamen zonder geluidsverlies is juist DE plus van streamingmedia. Begin nu niet meer aan een cd speler want lasers slijten, cd's kunnen beschadigen, cd spelers hebben veel meer invloed op een klankkleur dan de Bluesound en als je eenmaal alles in Flac hebt staan kan je deze ook nog kopieren naar je smartphone en bijvoorbeeld lekker via Bluetooth afspelen in je auto.
Ik waardeer je advies, maar je doet ook veel aannames. Ik heb geen Bluesound gekocht, ik verdiep me er alleen in met oog op een mogelijke "downgrade". Ik heb nu een highend versterker, cd speler en streamer. Die gaan om redenen weg. Van traditionele hifi weet ik een hoop, van streaming ook, van Bluesound en ander multiroom spul nog niks, vandaar mijn vragen. Ik heb nog zo'n 50 cd's (omdat ik meestal stream) en dat past makkelijk op een sticky in FLAC.
Het enige wat ik wou weten is of ik die bestanden gebruiksvriendelijk kan afspelen via een folderstructuur via de app oid, omdat ik het geen probleem vind om voor die cd's een wat goedkopere Marantz-ish cd speler aan te schaffen indien bovenstaande niet mogelijk was en/of omslachtig werkt.
Daarnaast is het nu nog aanschaffen van een cd speler persoonlijk. Voor mij gaat het verder dan technische zaken als slijtende lasers etc. Ik vind streamen ideaal en wil niet meer zonder, maar ik geniet meer van een cd, omdat het tastbaar is en het bewustzijn dat de artiest zijn fair share aan inkomsten heeft ontvangen, een stukje bandgeschiedenis, etc. Omdat dit een Bluesound forum is zal ik daar verder niet op door gaan.