Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-07 20:25
Hier een (de?) mqa playlist van tidal: http://tidal.com/playlist...2a-43b1-abee-2f8eaef41af0

En nog een achtergrond artikel: http://www.soundonsound.c...acy-digital-audio-quality

[ Voor 37% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 06-01-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
luukdekloe schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:24:
Ik heb het inderdaad ook via de desktop versie toegevoegd als favoriet en dan met de bluesound app afspelen. Hopen dat ze dit snel makkelijker maken. Het ziet overigens wel als je het afspeelt via de bluesound app dat het mqa is. Er staat dan een klein logo'tje bij.

Het klinkt geweldig maar dat deed het ook al. Ik hoor zo snel geen wereld van verschil maar ik betwijfel of dat het ook zou zijn.
Hoe sync jij de favorieten toegevoegd via de desktop applicatie met je telefoon? Omgekeerd zie ik op mijn android toegevoegde favoriete radio zender niet terug in de windows app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Als ik in de tidal app op mijn computer een album toevoeg aan mijn favorieten zie ik op de blueOs app op mijn iPhone bij mijn favorieten het gelijk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
luukdekloe schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:18:
Als ik in de tidal app op mijn computer een album toevoeg aan mijn favorieten zie ik op de blueOs app op mijn iPhone bij mijn favorieten het gelijk staan.
Okay, dan zou ik dus moeten proberen in de TuneIn app. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:48
Ik heb een vraagje over de volumeregeling van individuele tracks op de Bluesound. Ik merk dat als ik tracks van verschillende albums op Tidal middels de BluOS toevoeg deze vaak (zeer) sterk verschillen in volume. Nu heb je in de settings van BluSound een aantal opties om dit te regelen, echter ik hoor geen enkel verschil tussen de instellingen.

Iemand een idee hoe ik alle tracks op ongeveer hetzelfde volumeniveau kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Stoffa schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:53:
Ik heb een vraagje over de volumeregeling van individuele tracks op de Bluesound. Ik merk dat als ik tracks van verschillende albums op Tidal middels de BluOS toevoeg deze vaak (zeer) sterk verschillen in volume. Nu heb je in de settings van BluSound een aantal opties om dit te regelen, echter ik hoor geen enkel verschil tussen de instellingen.

Iemand een idee hoe ik alle tracks op ongeveer hetzelfde volumeniveau kan krijgen?
Heb je dit alleen via de BluOS app of ook via andere devices? Ik merk wel met alle Bluesound producten dat volume per bron (Tidal, Radio, Bluetooth) van volume verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Fritsvl schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:24:
[...]

Heb je dit alleen via de BluOS app of ook via andere devices? Ik merk wel met alle Bluesound producten dat volume per bron (Tidal, Radio, Bluetooth) van volume verschilt.
Alleen via de BluOS app. Zo kan het bv voorkomen dat ik meerdere nummers van Prince afspeel van verschillende albums, die dan een verschillende gain hebben. Erg storend, want je schrikt je af en toe kapot als een nummer er in knalt zeg maar.

[ Voor 25% gewijzigd door Stoffa op 17-01-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
Stoffa schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:03:
[...]

Alleen via de BluOS app. Zo kan het bv voorkomen dat ik meerdere nummers van Prince afspeel van verschillende albums, die dan een verschillende gain hebben. Erg storend, want je schrikt je af en toe kapot als een nummer er in knalt zeg maar.
Wat apart, heb je hier al eens een melding van gedaan bij Bluesound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Fritsvl schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:07:
[...]

Wat apart, heb je hier al eens een melding van gedaan bij Bluesound?
Nee, ik nam aan dat het mijn eigen onkunde was en dat ik er nog een oplossing voor moest zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Bluesounders hier die al geëxperimenteerd hebben met het MQA aanbod van Tidal?

Daar zij we als platform toch maar mooi één van de eerste mee.

Kan zelf helaas nog weinig/geen verschil ontdekken in geluidskwaliteit. Bijv. met Fleetwood Mac's Dreams, de 96/24 versie die ik heb klinkt echt exact hetzelfdeals de MQA versie. De 96/24 versie is wel een stuk beter dan de CD versie die ik had.

Ga de komende tijd nog eens verder vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Weer een update van de software/firmware:

What’s New
• Enjoy the immersive sound of your favorite movies and shows with Dolby Digital 2.1 support for the PULSE SOUNDBAR.
• Setup and connect BluOS-enabled Players to your home network with a rich, intuitive, guided interface for smartphone and tablet.
• Access and stream MQA music on TIDAL with direct access to the TIDAL Masters category.
• Sync your OneDrive and access all your stored music by selecting Favorites > Albums in
Microsoft Groove.
• Browse and listen to millions of songs that fit any mood with the integration of the KKBOX.
• Tune in to your favorite radio stations & broadcasts with support for Calm Radio favorites.
• Download high-res music with the new and enhanced HIGHRESAUDIO downloader.
• Control the PULSE SUB’s audio settings with in-app volume controls and an added boost
option.

This release now provides support for the NAD CI 580, NAD M50.2, and the VM130 and VM300 MDC Modules. Also includes language support for Traditional Chinese.

De Tidal MQA "Masters" zijn nu allen direct te zien via de hoofdcategorie "masters", als je een tidal abo hebt natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 01-02-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:21:Kan zelf helaas nog weinig/geen verschil ontdekken in geluidskwaliteit. Bijv. met Fleetwood Mac's Dreams, de 96/24 versie die ik heb klinkt echt exact hetzelfdeals de MQA versie. De 96/24 versie is wel een stuk beter dan de CD versie die ik had.
Ik heb (nog) geen Bluesound of Tidal, maar is dat ook niet het idee van MQA? Een 96/24-versie verpakt in een 44.1/16-flac?

Overigens ga ik dit topic eens in de gaten houden. Ik zit erover te denken om mijn NAD C390DD een Bluesound-module te geven om Tidal te kunnen streamen. Spotify via mijn oude Squeezebox klinkt toch iets minder goed dan echte cd's doen, dus ik denk over een upgrade. :9 Alleen wel een nadeel als je alleen via je telefoon muziek kan opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 22:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Smartphone, tablet, PC, Mac. Zolang het Spotify kan draaien, kom je een heel eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:00:
[...]

Ik heb (nog) geen Bluesound of Tidal, maar is dat ook niet het idee van MQA? Een 96/24-versie verpakt in een 44.1/16-flac?

Overigens ga ik dit topic eens in de gaten houden. Ik zit erover te denken om mijn NAD C390DD een Bluesound-module te geven om Tidal te kunnen streamen. Spotify via mijn oude Squeezebox klinkt toch iets minder goed dan echte cd's doen, dus ik denk over een upgrade. :9 Alleen wel een nadeel als je alleen via je telefoon muziek kan opzetten?
Nee hoor dit kan ook via Tablet of PC. Ik heb de module al gebruikt in mijn NAD C388, werkt precies zoals een losse Node2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:00:
[...]

Nee, kan ook 24/176 of 24/192 zijn. Maar het werkt vooral anders doordat het "fouten" in een DAC corrigeert indien de DAC bekend is en dus MQA gecertificeerd. En ook aan de opnamekant zou het beter moeten zijn.

http://www.audiostream.co...ained#VZZCoHRbkMUYtPce.97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:16
Ik ga een tweedehands Node 1 kopen, ter vervanging van mijn Logitech Squeezebox touch. Ik ga 'm voornamelijk gebruiken om ermee naar Tidal te luisteren.

Op mijn Squeezebox had ik een Arcam irDAC aangesloten. Ook heb ik nog een Arcam rDAC in gebruik. Deze laatste kan via de optische aansluiting maximaal een sampling rate van 44.1/24 aan (via coax max 192/24), de irDAC gaat via optisch maximaal tot 96/24. Graag wil ik deze DAC's vergelijken met de interne Node DAC.

De flac bestanden van Tidal streamen op 44.1/16, dus volgens mij maakt het niet uit dat mijn rDAC maximaal deze sampling rate ondersteund via de optische aansluiting. Klopt mijn redenering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
musicfreak schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 06:18:
Ik ga een tweedehands Node 1 kopen, ter vervanging van mijn Logitech Squeezebox touch. Ik ga 'm voornamelijk gebruiken om ermee naar Tidal te luisteren.

Op mijn Squeezebox had ik een Arcam irDAC aangesloten. Ook heb ik nog een Arcam rDAC in gebruik. Deze laatste kan via de optische aansluiting maximaal een sampling rate van 44.1/24 aan (via coax max 192/24), de irDAC gaat via optisch maximaal tot 96/24. Graag wil ik deze DAC's vergelijken met de interne Node DAC.

De flac bestanden van Tidal streamen op 44.1/16, dus volgens mij maakt het niet uit dat mijn rDAC maximaal deze sampling rate ondersteund via de optische aansluiting. Klopt mijn redenering?
Tidal hifi is idd standaard cd kwaliteit, 44/16. Echter bieden ze nu ook MQA aan als oplossing voor streamen met hogere sample rate en 24 bit. MQA houdt daarbij de stream op iets meer dan een cd qua bitrate.

De node 1 (en volgens mij alle andere bluesound apparaten) zijn MQA gecertificeerd. Daarnaast denk ik dat de node 1 dac heel goed is, hij is in elk geval beter dan de China dac die ik had.

Welke versterker en luidsprekers heb je? Je kunt namelijk ook kiezen voor een powernode 1, de versterker daarin vind ik verbluffend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 07:09:
Tidal hifi is idd standaard cd kwaliteit, 44/16. Echter bieden ze nu ook MQA aan als oplossing voor streamen met hogere sample rate en 24 bit. MQA houdt daarbij de stream op iets meer dan een cd qua bitrate.
Ok, helder. Mooi! Ik heb de Node 1 ondertussen in huis. Hij doet het prima, alleen goed testen kan ik nog niet omdat ik hem nu op mijn setje beneden heb aangesloten, met minder goede speakers. Boven is de wifi nog niet op orde,dat duurt nog even.

Ik heb over een powernode gedacht, echter die bied geen analoge ingang, en die heb ik wel nodig voor mijn platenspeler. Ik heb al wel even naar een NAD D3020 versterker gekeken.

Graag zou ik de audiokwaliteiten van de Squeezebox touch en de Node willen vergelijken, aangesloten op dezelfde DAC. Echter omdat de Touch niet werkt niet Tidal hifi (flac) wil ik beiden op 320 kbps MP3 instellen. Helaas kan dat bij de Node niet. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door musicfreak op 04-02-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Iemand enig idee welke stappen ik nog kan nemen om de Bluesound Flex nog werkend te krijgen :?

Onderstaande stappen heb ik reeds doorgenomen :|
- App en de tablet opnieuw opgestart.
- Flex terug naar fabrieksinstellingen gezet.
- Router opnieuw gestart.

Resultaat......in de Bluesound app vind ik een lege pagina!
Wanneer ik de stappen via de app volg om de Flex als "nieuwe speler" toe te voegen, kom ik vervolgens in hotspot-modus!
Hierna krijg ik steeds herhaaldelijk de melding geen speler gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
@Moris Vaak indiceert de hot spot modus dat je speler het netwerk niet kan vinden. Na vijf minuten gaat ie namelijk standaard in hot spot modus. Een oorzaak die vaker voorbij komt is dat er per ongeluk een verkeerd wachtwoord is ingetypt bij het instellen en dat ie daar in blijft vast hangen. Dus ik zou voor de zekerheid nog even controleren of je het wachtwoord juist hebt getypt. Anders zou het onderstaande je misschien kunnen helpen. Van het Bluesound support forum. Mocht de Flex nou echt tegenstribbelen zou ik gewoon langs de winkel gaan waar je hem vandaan hebt. Als ze hem daar ook niet aan de praat krijgen kan het best een defecte unit zijn.
Once in Hotspot mode perform these steps to connect it to your wireless network.

1) On your tablet or smart phone, look for the WiFi network (hotspot) matching your Node’s unique network ID, and join it. The network ID is listed as the product name (i.e. Node) immediately followed by the last four digits in the MAC (Machine Access Control) address (example: NODE-001A). The full 12-digit MAC address is printed on a sticker on the back panel of your player.
2) Open a web browser on your tablet or smart phone and enter http://setup.bluesound.com, and press “Go”. A control panel page should then appear. (DO NOT USE THE APP TO SETUP THE UNIT)
3) From the main menu displayed, select Configure WiFi. Select your Home WiFi Network from the Configure Wireless drop down menu.
4) Enter your home network’s Wireless Password in the field provided (if it is a protected network).
5) Select a Room Name from the drop down list, or create a customized room name in the field provided.
6) Press Update and wait for the unit’s light to turn solid blue, indicating that the player has successfully joined your home WiFi network.
7) Reselect your home wifi network from your tablet or smartphone’s main network settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Mijn tweedehands Node had er na ontvangst ook niet zo zin in. Nadat ik hem bedraad had aangesloten en ingesteld kreeg ik 'm daarna via Wifi aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
musicfreak schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:53:
Mijn tweedehands Node had er na ontvangst ook niet zo zin in. Nadat ik hem bedraad had aangesloten en ingesteld kreeg ik 'm daarna via Wifi aan de gang.
Bekabeld werkt de Bluesound wel ik kan ik gelijk een bekabeld ip-adres toewijzen of achterhalen.
Helaas krijg ik via deze methode de speler niet via Wifi werkend :(

Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/Bluesound%20Wifi_zpses38ma7c.png

[ Voor 20% gewijzigd door Moris op 18-02-2017 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Moris schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:07:
Iemand enig idee welke stappen ik nog kan nemen om de Bluesound Flex nog werkend te krijgen :?

Onderstaande stappen heb ik reeds doorgenomen :|
- App en de tablet opnieuw opgestart.
- Flex terug naar fabrieksinstellingen gezet.
- Router opnieuw gestart.

Resultaat......in de Bluesound app vind ik een lege pagina!
Wanneer ik de stappen via de app volg om de Flex als "nieuwe speler" toe te voegen, kom ik vervolgens in hotspot-modus!
Hierna krijg ik steeds herhaaldelijk de melding geen speler gevonden :(
Had ik met mijn eerste Node. Terugbrengen ..... waarschijnlijk defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
445033 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:17:
[...]
Had ik met mijn eerste Node. Terugbrengen ..... waarschijnlijk defect.
*Nogmaals :)
Wanneer ik Wifi op de ASUS weer AAN zet (Op Unifi Wifi uit) kan ik de configuratie van de Bluesound op de ASUS volledig doorlopen en krijgt de speler een ip-adres toegewezen.
Dit ip-adres kan ik geheel automatisch door de Asus laten toewijzen of ik geef de speler zelf een vast ip. Bekabeld werkt de speler ook geheel probleemloos.

Speler is dus niet stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Zijn er hier gebruikers die ervaring hebben met de soundbar van Bluesound, eventueel met Bluesound sub? Weet iemand hoe deze set zich staande houd ten opzichte van een midrange 2.0 setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:46
Jinge schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:20:
Zijn er hier gebruikers die ervaring hebben met de soundbar van Bluesound, eventueel met Bluesound sub? Weet iemand hoe deze set zich staande houd ten opzichte van een midrange 2.0 setup?
Omdat mijn receiver niet meer te repareren viel, heb ik een week of twee geleden ook naar een andere oplossing gekeken.
Ik heb de Bluesound pulse soundbar een keer of twee beluisterd als wellicht een goede handige oplossing. Er komt echt prachtig geluid uit, met voldoende bas.
Toch heb geaarzeld om hem te kopen. Voor films moet je wel een sub erbij aansluiten voor wat extra effect.
En dan zit je al snel tegen totaal 1700 euro of iets meer aan te kijken.
Een ander nadeel is dat de soundbar alleen optical accepteert (Dolby) en geen andere soundformats aankan. Op zich niet heel erg, zolang je alles maar als Dolby Surround kan aanbieden.
Ook bezit de soundbar geen hdmi.
Voor de rest een erg praktisch apparaat.

Ik heb na veel aarzeling toch maar weer gekozen voor een receiver (Marantz nr1607), 2x Dynaudio M10 en B&W ASW 610. Zoiets geeft tezamen een erg goed geluid, kan alles aan en muziek is echt ook prachtig met veel diepgang.
Dat laatste vind ik eigenlijk het grootste verschil: stemmen uit een goede (bookshelf) luidspreker klinken gewoon beter en voller dan uit een soundbar.

Wat bij mij ook nog de doorslag gaf: mijn TV staat tegenwoordig op een plateau (haard) in een soort nis en ik moet de soundbar dan onder de tv ophangen: dat is vrij laag, 40 cm boven de vloer. Bij een probeersel met wat oude luidsprekers als pseudo-soundbar, leek het net of de stemmen vanaf de grond kwamen ipv midden tv. Twee kleine luidsprekers kon ik wel naast de tv kwijt wat veel evenwichtiger klonk.

Maar neemt niet weg dat ik wel erg gecharmeerd was en ben van deze soundbar. Wellicht dat een echte gebruiker zich nog even meld hierzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Shocked op 08-03-2017 15:09 ]

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 11:40
Kon het nergens vinden in dit topic of via Google: is het ook mogelijk om bluetooth op een Powernode2 uit te zetten? Gisteren een vriend op bezoek en die nam doodleuk mijn Powernode2 over via BT. Dit kan dus elke telefoon in de omgeving, incl. de buren. In de BluOS zitten wel instellingen manual, auto, guest maar ieder device kan dan nog steeds zomaar verbinden.

Ik gebruik hem alleen icm LAN, dus wat mij betreft mag BT helemaal uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Evanesco op 11-03-2017 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
https://helpdesk.bluesoun...viewtopic.php?f=30&t=3546

Aan het Bluesound support forum te zien een lopend probleem dat Bluesound niet kan/wil oplossen. Onderaan de pagina iemand met een Node 2 die daadwerkelijk buren heeft die connecten op zijn Node en muziek gaan afspelen. Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dit een ding zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 11:40
Raar verhaal dit zeg! Heb er nooit bij stil gestaan dat BT niet uit zou kunnen. Gelukkig geen buren die dit geintje flikken, maar super slecht wel dit. Hoezo is het ook niet mogelijk om BT uit te zetten als ik die thread lees op het Bluesound forum?!

Nog even los van dat het irritant is dat iedereen zomaar muziek in je huis kan afspelen, vind ik het sowieso niet echt een prettig idee dat er een open verbinding mogelijk is op een device dat aan mijn netwerk hangt. Voor nu zet ik als ik mijn Powernode niet gebruik maar helemaal uit door de aan knop 5s. in te houden. Ook beter voor het milieu trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Zonet op mijn werk het batterypack voor de Bluesound Flex ontvangen.
Yes, net op tijd om bij zonnige dagen draadloos van muziek in de tuin te kunnen genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Evanesco schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:03:
Kon het nergens vinden in dit topic of via Google: is het ook mogelijk om bluetooth op een Powernode2 uit te zetten? Gisteren een vriend op bezoek en die nam doodleuk mijn Powernode2 over via BT. Dit kan dus elke telefoon in de omgeving, incl. de buren. In de BluOS zitten wel instellingen manual, auto, guest maar ieder device kan dan nog steeds zomaar verbinden.

Ik gebruik hem alleen icm LAN, dus wat mij betreft mag BT helemaal uit.
Op Manueel kan een outsider toch echt geen muziek afspelen. Ik moet dan toch echt op de player BT aanklikken om muziek af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Hebben jullie hier ook het probleem dat wanneer je de mobiele Bluesound speaker verplaats naar een andere ruimte, deze niet wil verbinden met het dichtstbijzijnde en sterkste signaal :?
Mijn Flex blijft hardnekkig de verbinding mijn zijn laatste AP vasthouden, ook al valt de muziek hierdoor regelmatig of volledig weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
Moris schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:34:
Hebben jullie hier ook het probleem dat wanneer je de mobiele Bluesound speaker verplaats naar een andere ruimte, deze niet wil verbinden met het dichtstbijzijnde en sterkste signaal :?
Mijn Flex blijft hardnekkig de verbinding mijn zijn laatste AP vasthouden, ook al valt de muziek hierdoor regelmatig of volledig weg :(
Nee geen bekend probleem, maar zijn het twee verschillende netwerken of een andere hub?

Verder, heeft iemand hier toevallig al de MDC DD Blu-OS module uitgeprobeerd? Er zijn er al enkele uitgeleverd in Nederland, maar de volgende levering wordt pas Juni verwacht. Ben benieuwd of er al bevindingen zijn! Heb hier een NAD C388 staan en sta te popelen om die module in te bouwen. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-06 13:25
Er zijn al behoorlijk wat uitgeleverd omdat de bluOS mdc's ook in de c390dd en de M12 passen. Ik heb de module al in een c390dd gehad en heb hem nu alweer een tijd in mijn M12 zitten. Het werkt net als een losse node. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat je met het volume van de mdc het totale volume van de versterker regelt. En daarbij gaat de module met de versterker in standby. Wanneer je de versterker aan zet dan duurt het ongeveer een halve minuut voordat deze beschikbaar is. Ik ben er erg blij mee en het werkt fantastisch, maar in de 3 jaar dat ik bluesound spelers heb is dat altijd al zo geweest.

Volgens mij heeft NAD onderschat hoeveel mensen de bluOS mdc bij hun versterker willen en zorgt dat er voor dat ze behoorlijk achter lopen op de bestellingen. Het is volgens mij een (te) klein team die hier mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
roeru117 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:20:
Er zijn al behoorlijk wat uitgeleverd omdat de bluOS mdc's ook in de c390dd en de M12 passen. Ik heb de module al in een c390dd gehad en heb hem nu alweer een tijd in mijn M12 zitten. Het werkt net als een losse node. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat je met het volume van de mdc het totale volume van de versterker regelt. En daarbij gaat de module met de versterker in standby. Wanneer je de versterker aan zet dan duurt het ongeveer een halve minuut voordat deze beschikbaar is. Ik ben er erg blij mee en het werkt fantastisch, maar in de 3 jaar dat ik bluesound spelers heb is dat altijd al zo geweest.

Volgens mij heeft NAD onderschat hoeveel mensen de bluOS mdc bij hun versterker willen en zorgt dat er voor dat ze behoorlijk achter lopen op de bestellingen. Het is volgens mij een (te) klein team die hier mee bezig is.
Top thanks! Dan bevestigd dit mijn verwachtingen, ga hem zsm in huis halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kan je in de C390DD de module ook gebruiken met de afstandsbediening of de knoppen op de versterker zelf? Dus zonder de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
Fritsvl schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:55:
[...]
Top thanks! Dan bevestigd dit mijn verwachtingen, ga hem zsm in huis halen.
Graag gedaan.
Het Leoh-Paard schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:00:
Kan je in de C390DD de module ook gebruiken met de afstandsbediening of de knoppen op de versterker zelf? Dus zonder de app?
Eerlijk gezegd geen idee. Ik gebruik de originele afstandsbediening vrijwel nooit. Daarvoor heb ik een Logitech Harmony Ultimate en de bediening van de mdc doe ik altijd via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418575

beste mensen,
na het indexeren van mijn muziekbestanden vanaf mijn NAS naar mijn Bluesound NOD zie ik een groot deel van de muziekbestanden in de map Unkown Artist terechtkomen.
De bestanden zijn Flac-bestanden. Ik zie helemaal geen verschil met de bestanden die wel goed in de bibliotheek zijn gerubriceerd.
Weet iemand van jullie hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 418575 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:07:
beste mensen,
na het indexeren van mijn muziekbestanden vanaf mijn NAS naar mijn Bluesound NOD zie ik een groot deel van de muziekbestanden in de map Unkown Artist terechtkomen.
De bestanden zijn Flac-bestanden. Ik zie helemaal geen verschil met de bestanden die wel goed in de bibliotheek zijn gerubriceerd.

Met een goed tag-editor de tags controleren. Zal ongetwijfeld daar aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuziekAapje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-04-2023
S1NN3D schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:01:
[...]

Met een goed tag-editor de tags controleren. Zal ongetwijfeld daar aan liggen.
Besteed inderdaad veel tijd aan het taggen van je muziekbestanden !
Als deze niet kloppen wordt het een zooitje en kun je niets terugvinden.
Dan kun je nog zo mooi al je mappen en bestandsnamen op orde hebben, maar daar kijken deze systemen nooit naar.
Ik heb sinds een week de NODE2. Man wat een zaligheid en kwaliteit.
Vervolgens analoog naar Marantz PM 7003
Voorheen speelde ik mijn muziek via laptop. Ik gebruikte daarop MusicBee (NL)
Dit gebruik ik nu nog steeds om te taggen. IDEAAL.
Rechtermuis : 'zoek hoesje' en hoppa !
Of je gehele album direct online voorzien van alle tags. Niets typen _/-\o_

------
Ik zag net in een ouder bericht nog onderstaande link naar een Tag-programa.
Simpeler dan MuzicBeer voor dit doel.

downloads: TagScanner 6.0.5

[ Voor 12% gewijzigd door MuziekAapje op 01-05-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Anoniem: 418575 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:07:
beste mensen,

Vergeet niet verzamelalbums onder Album Artiest te taggen als Various Artists. Scheelt een boel bende bij verzamelalbums. Volgens mij heb ik hier ergens een keer op het forum precies weg gezet hoe je het beste kan taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 932621

Hoi,

Ik heb sinds vorige week een vm300-kaart met Bluesound in mijn NAD t787 zitten.
Ik zie dat er hier meer mensen zijn met een hardware-kaart ipv een node (2).

Kunnen jullie bluesound bedienen met je remote of met je harmony? Hij reageert bij mij iig niet op play/pause enzovoorts. In mijn Harmony zie ik de commando's voor play/pause/mute en dergelijke ook niet staan in de commandolijst.
Tips hoe ik het aan het werk krijg?

Bedankt alvast! Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-07 20:48
Hoi!

Ik heb aan mijn Bluesound Node 2 een harde schijf hangen, waar ik nu eigenlijk gewoon via de pc muziek op wil kunnen zetten.

Wat ik ook probeer, ik krijg hem niet zichtbaar bij mijn netwerken. Het lukt me wel om met de bluesound mijn muziek map op de computer te indexeren.

Iemand enig idee of dit überhaupt mogelijk is? Ik krijg een beetje het idee va niet... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Hi!

Heeft iemand een manier gevonden om de nummers die je luistert via de blueSound app (iOS of Android) van o.a. Tidal toch te scrobblen (geen idee of je dit woord bestaat) naar last.fm?

Op het forum van BlueSound staat dat ze er mee bezig zijn, maar die reactie was van 2015...
Ik heb een app voor iOS geprobeerd, QuitScob maar deze werkt niet met de Bluesound app helaas.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 14:13

pmeter

Poes!

bartus1989 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:12:
Hoi!

Ik heb aan mijn Bluesound Node 2 een harde schijf hangen, waar ik nu eigenlijk gewoon via de pc muziek op wil kunnen zetten.

Wat ik ook probeer, ik krijg hem niet zichtbaar bij mijn netwerken. Het lukt me wel om met de bluesound mijn muziek map op de computer te indexeren.

Iemand enig idee of dit überhaupt mogelijk is? Ik krijg een beetje het idee va niet... :X
De Node 2 is zelf geen NAS, dus dat is niet mogelijk. Overigens is het gebruik van de ingebouwde usb-aansluiting voor grote muziekcollecties af te raden. De Bluesound indexeert de met usb aangesloten media bij elke startup opnieuw (had ik ergens gelezen). Via het netwerk (een NAS) aangesloten media indexeert de Bluesound eenmalig, totdat je aangeeft dat iets wijzigt. Zelf heb ik een NAS gekocht speciaal voor mijn Node 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
De Pulse Flex wil niet roamen, hierdoor valt de verbinding zeer regelmatig weg :(
Gek wordt ik ervan 8)7
Het is het enige apparaat in huis dat hardnekkig zijn verbinding blijft vasthouden!
Ook als deze verbinding ondermaats wordt, wil hij niet overspringen op een acces point dat nochtans veel dichter en vrij staat :? :? :?

Netwerk bestaat uit 3x ubiquiti unifi AP-AC-Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Moris schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:26:
[...]

Bekabeld werkt de Bluesound wel ik kan ik gelijk een bekabeld ip-adres toewijzen of achterhalen.
Helaas krijg ik via deze methode de speler niet via Wifi werkend :(

[afbeelding]
Excuses, maar ik wet niet hoe ik een nieuwe vraag kan stellen ,op dit forum.
Dus doe ik het op deze manier.
Mijn vraag, kan je de Bluesound vault, combineren met de bluesound powernode 2, aangevuld met de kef r 700?
Bedankt voor eventuele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Waarom zou je dat willen? Heb de powernode 2 op oudere kef q4's, werkt als de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Ik ben een digibeet, rippen gaat voor mij, op de vault makkelijker, dan via de laptop en een nas. Dat is voor mij , echt te ingewikkeld.
Ik weet dat er op beide , de zelfde functie"s zitten.
Ik wil het afspelen, met de kef r 700.
Bedankt voor de reactie,
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
Ik weet niet of beide apparaten, aan elkaar gekoppeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Laatst online: 17:06
Je kunt ieder bluesound product met elkaar combineren. Dus de Vault gaat inderdaad goed samen met een powernode. De muziek die je op de Vault opslaat kun je dan streamen over je kef r 700 die je aanstuurt met de Powernode.

intergalactic.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blessure
Erg bedankt voor de info.
Ik had al een powernode 2 besteld, met twee Kef"s R 700.
Klonk tijdens de demonstratie in de luisterkamer, geweldig.
In eerste instantie, zou ik via mijn laptop , rippen naar een nas.
Maar ik ben een digibeet, dus leek mij de Vault voor mij, de beste oplosssing.
Nogmaals bedankt voor de info.
Fijn zo" v forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Beste forumleden,
Ik heb nog 1 vraag, maakt de Vault veel bijgeluiden?
Ik bedoel het geluid van de harde schijf?
Ik heb de bijgeluiden gehoord van de Nas synology.
Is de Vault stiller, of maakt hij meer geluid.
Ik kan slecht tegen bijgeluiden, als ik muziek luister.
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
Morgen wil ik beslissen, of ik de Vault er bij neem.
Toch nog een vraag, hoe sluit je de Vault 2 aan op de Bluesound powernode 2?
Het enige wat ik extra aan wil sluiten, is de tv, en dan wel optisch.
Volgens mij mis ik coax in, op de powernode 2.

[ Voor 21% gewijzigd door blessure op 24-07-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 18:10
blessure schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:16:
Beste forumleden,
Ik heb nog 1 vraag, maakt de Vault veel bijgeluiden?
Ik bedoel het geluid van de harde schijf?
Ik heb de bijgeluiden gehoord van de Nas synology.
Is de Vault stiller, of maakt hij meer geluid.
Ik kan slecht tegen bijgeluiden, als ik muziek luister.
Morgen wil ik beslissen, of ik de Vault er bij neem.
Toch nog een vraag, hoe sluit je de Vault 2 aan op de Bluesound powernode 2?
Het enige wat ik extra aan wil sluiten, is de tv, en dan wel optisch.
Volgens mij mis ik coax in, op de powernode 2.
Wanneer je een Vault en een Powernode in je systeem hebt dan kan de Powernode via het netwerk de muziek van de Vault lezen en afspelen. Er is dus geen directe kabelverbinding tussen de twee Bluesound producten.
De communicatie loopt via je router, waarbij de Vault verplicht met een netwerkkabel is verbonden. De Powernode mag via wifi, maar een netwerkkabel is altijd beter:)

Tot slot, je zou natuurlijk ook de Vault op een versterker kunnen aansluiten. Voor 900 Euro koop je allerlei mooie stereoversterkers, die misschien nog net iets mooier klinken dan de Powernode (alhoewel dit al een prima versterker is!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Heel erg bedankt voor de info.
Ik had mij er eigenlijk al bij neer gelegd, dat ik toch aan een Nas vast zat.
Morgen maar even langs de leverende dealer, om e.e.a door te spreken.
Nogmaals bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Het is geworden, de Bluesound powernode 2 , met Kef R 700 speakers.
De Bluesound Vault, heb ik niet genomen.
De leverancier levert een Nas Synology en zet al mijn cd" s er op.
Alles werkt prima, alleen de afstandsbediening van de tv, krijg ik niet gekoppeld, aan de Bluesound.
De tv is een LG E 6 V oled.
Ook de kleine afstandsbediening van LG, werkt er niet op.
Moet er soms nog wat aangesloten op de Bluesound powernode?
Een infrarood componenten of zo?
Ps ik zie aan de achterkant van de Bluesound powernode 2 , een gaatje , met de benaming ir. in. er op.
Moet daar een of ander sensortje in?

[ Voor 12% gewijzigd door blessure op 26-07-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
blessure schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:25:
Het is geworden, de Bluesound powernode 2 , met Kef R 700 speakers.
De Bluesound Vault, heb ik niet genomen.
De leverancier levert een Nas Synology en zet al mijn cd" s er op.
Alles werkt prima, alleen de afstandsbediening van de tv, krijg ik niet gekoppeld, aan de Bluesound.
De tv is een LG E 6 V oled.
Ook de kleine afstandsbediening van LG, werkt er niet op.
Moet er soms nog wat aangesloten op de Bluesound powernode?
Een infrarood componenten of zo?
Ps ik zie aan de achterkant van de Bluesound powernode 2 , een gaatje , met de benaming ir. in. er op.
Moet daar een of ander sensortje in?
Mooi!

Foto's en verdere ervaringen zijn welkom. Ik ben nog altijd super in mijn nopjes met mijn powernode 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Helaas, de Bluesound powernode 2, is er mee gestopt.
Op het bedieningspaneeltje , is de play/pauze afbeelding soms groen, dan weer rood.
Als ik muziek af wil spelen, vanaf de Nas, dan krijg ik de melding, audio fout.
Ook de optische aansluiting, die ik gebruik voor tv geluid, doet het niet.
A.s Zaterdag komt de dealer langs en brengt een nieuw exemplaar mee.
Wordt vervolgd.
Ook kan ik nog steeds niet het geluid met de afstandsbediening van de tv, tijdens tv kijken, regelen.
Iemand enig idee?
De tv is een LG oled tv.
Alvast bedankt voor eventuele reactie
Gelukkig alles werkt weer.
Een harde reset , was voldoende, even de stekker er uit, even wachten,stekker er weer in.
Vermoedelijk, heeft een update voor het nieuwe apparaat, de storing veroorzaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door blessure op 28-07-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb een NAD C388 en die BluOS module lonkt nog wel steeds.

Streamen doe ik niet, maar op mijn NAS staat mijn muziek allemaal in FLAC formaat.
Ik vraag me alleen wel af, werkt die module goed samen met een Windows NAS (SMB) en hoe zit het met de indexering. Plaats hij een databasebestand op de NAS of hoe doet hij dat?

Als ik de module zou kopen wil ik namelijk wel dat de bediening en het gebruiksgemak een beetje prettig is, want ik ben een diehard Foobar2000 gebruiker die alles precies in de hand wil houden. De overstap voor mij naar een tablet voor de bediening is al vrij groot.

Ook als ik muziek bijplaats wil ik dat makkelijk en vlot beschikbaar hebben.

Op dit moment gebruik ik een Windows HTPC machine die een vrij luxe DDC aanstuurt (USB > SPDIF > C388). Ik wil er qua geluid niet op achteruit gaan, want die is op dit moment absoluut perfect (in mijn optiek).

Streaming diensten gebruik ik niet en dat wil ik ook niet gaan doen. Ik wil de bestanden gewoon zelf op mijn NAS hebben staan en deze gebruiken. Als een BluOS, die toch wel een beetje toegespitst is op streaming een onnodige uitgave gaat zijn, dan hoor ik het ook graag. Zou het zonde vinden de module te kopen en uiteindelijk weer terug te gaan naar de vertrouwde HTPC omdat ik steeds ruzie heb met de interface.

Ben benieuwd wie hier wat ervaring mee heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Fairy schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:21:

Streamen doe ik niet, maar op mijn NAS staat mijn muziek allemaal in FLAC formaat.
Ik vraag me alleen wel af, werkt die module goed samen met een Windows NAS (SMB) en hoe zit het met de indexering. Plaats hij een databasebestand op de NAS of hoe doet hij dat?

Als ik de module zou kopen wil ik namelijk wel dat de bediening en het gebruiksgemak een beetje prettig is, want ik ben een diehard Foobar2000 gebruiker die alles precies in de hand wil houden. De overstap voor mij naar een tablet voor de bediening is al vrij groot.

Ook als ik muziek bijplaats wil ik dat makkelijk en vlot beschikbaar hebben.

Op dit moment gebruik ik een Windows HTPC machine die een vrij luxe DDC aanstuurt (USB > SPDIF > C388). Ik wil er qua geluid niet op achteruit gaan, want die is op dit moment absoluut perfect (in mijn optiek).

Streaming diensten gebruik ik niet en dat wil ik ook niet gaan doen. Ik wil de bestanden gewoon zelf op mijn NAS hebben staan en deze gebruiken. Als een BluOS, die toch wel een beetje toegespitst is op streaming een onnodige uitgave gaat zijn, dan hoor ik het ook graag. Zou het zonde vinden de module te kopen en uiteindelijk weer terug te gaan naar de vertrouwde HTPC omdat ik steeds ruzie heb met de interface.

Ben benieuwd wie hier wat ervaring mee heeft!
Alles hangt af van goed taggen indien je via de bibliotheek snel en makkelijk wil zoeken. Overigens kan je net zoals op Windows gewoon zoeken in je mappen en dan is tagging weer wat minder relevant.. Zodra je muziek toevoegt is het een kwestie van handmatig de indexering laten draaien en je nieuwe muziek wordt toegevoegd. Ik zou gewoon die module via internet bestellen. Bevalt hij niet heb je altijd 2 weken om hem terug te sturen. Ik heb geen ervaring met de module, wel met de interface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotharian
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08-2022
Dag mensen,

Na lang wikken en wegen heb ik mijn 7.2 set (Yamaha versterker, 6 Dali 1, sub + center) vervangen door een 'ouderwetse' stereo-opstelling. Waarom? Ik luister vrijwel alleen muziek en dan is stereo toch vaak het beste. Bovendien was er door een verbouwing geen ruimte meer voor alle speakers..... :/

Na lang zoeken ben ik uitgekomen op de Bluesound Node 2, gecombineerd met een Cambridge Audio CXA-60 en 2 Dynaudio's Emit M20. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Ik heb de installatie nu een paar weken in bezit en ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. De versterker is een simpele, maar oerdegelijke versterker en geeft een waanzinnig zuiver geluid. Via de Node 2 stream ik alles via Spotify of via mijn NAS in FLAC-kwaliteit. De speakers hangen (nog) in de hoek van de kamer.....dat is niet echt de beste opstelling voor boekenplank-speakers maar binnen afzienbare tijd komen ze op een zuil te staan, van de muur af.

Ik was Sonos gewend maar vind Bluesound even gebruiksvriendelijk. De Node 2 is wel met een netwerkkabel aangesloten - dat geeft een zeer stabiele verbinding. Het mooie is dat je ook via bluetooth kan streamer en om alles compleet te maken staat er boven een Pulse Flex. Deze draait via Wifi en is ook erg stabiel.

Twijfel je over Bluesound? Niet doen, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Rotharian schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:56:
Dag mensen,

Na lang wikken en wegen heb ik mijn 7.2 set (Yamaha versterker, 6 Dali 1, sub + center) vervangen door een 'ouderwetse' stereo-opstelling. Waarom? Ik luister vrijwel alleen muziek en dan is stereo toch vaak het beste. Bovendien was er door een verbouwing geen ruimte meer voor alle speakers..... :/

Na lang zoeken ben ik uitgekomen op de Bluesound Node 2, gecombineerd met een Cambridge Audio CXA-60 en 2 Dynaudio's Emit M20. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Ik heb de installatie nu een paar weken in bezit en ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. De versterker is een simpele, maar oerdegelijke versterker en geeft een waanzinnig zuiver geluid. Via de Node 2 stream ik alles via Spotify of via mijn NAS in FLAC-kwaliteit. De speakers hangen (nog) in de hoek van de kamer.....dat is niet echt de beste opstelling voor boekenplank-speakers maar binnen afzienbare tijd komen ze op een zuil te staan, van de muur af.

Ik was Sonos gewend maar vind Bluesound even gebruiksvriendelijk. De Node 2 is wel met een netwerkkabel aangesloten - dat geeft een zeer stabiele verbinding. Het mooie is dat je ook via bluetooth kan streamer en om alles compleet te maken staat er boven een Pulse Flex. Deze draait via Wifi en is ook erg stabiel.

Twijfel je over Bluesound? Niet doen, werkt prima!
Mooi dat het goed bevalt! Maar als je de speakers toch op stands gaat zetten, dan kunnen daar ook zuilen staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Fairy

Ik vraag me alleen wel af, werkt die module goed samen met een Windows NAS (SMB) en hoe zit het met de indexering. Plaats hij een databasebestand op de NAS of hoe doet hij dat
Het werkt prima, ik heb deze module in de C368. Ik denk dat de database in het geheugen van de module opgeslagen wordt, maar helemaal zeker weet ik dat niet.

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 22:55
Beste mensen,

Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee rondloop.
Momenteel staan mijn Focal Aria 926 speakers aangesloten op de TV die optisch is verbonden met een NuPrime IDA-8 versterker. Vaak cast ik nu via m'n telefoon spotify audio naar de chromecast, maar ik ben nog niet helemaal gelukkig met het geluid. En ook niet echt tevreden over de spotify app icm chromecast.

Daarom overweeg ik om een Bluesound Node 2 te kopen, maar ik twijfel of dit in mijn geval beter geluid oplevert. De node 2 zou ik namelijk ook digitaal aansluiten op de versterker waar een hele goede DAC inzit dus in principe hoeft de streamer alleen audiosignaal door te zetten naar de versterker. Dus met deze redenatie zou een chromecast of node 2 geen verschil leveren in audiokwaliteit. Of zie ik iets over hoofd?

Dus in het kort: er is verschil in audiokwaliteit tussen een node 2 en een chromecast in het geval je de digitale output gebruikt?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

445033

Gerwin89 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:11:
Beste mensen,

Momenteel staan mijn Focal Aria 926 speakers aangesloten op de TV die optisch is verbonden met een NuPrime IDA-8 versterker. Vaak cast ik nu via m'n telefoon spotify audio naar de chromecast, maar ik ben nog niet helemaal gelukkig met het geluid. En ook niet echt tevreden over de spotify app icm chromecast.

Daarom overweeg ik om een Bluesound Node 2 te kopen, maar ik twijfel of dit in mijn geval beter geluid oplevert. De node 2 zou ik namelijk ook digitaal aansluiten op de versterker waar een hele goede DAC inzit dus in principe hoeft de streamer alleen audiosignaal door te zetten naar de versterker. Dus met deze redenatie zou een chromecast of node 2 geen verschil leveren in audiokwaliteit. Of zie ik iets over hoofd?

Dus in het kort: er is verschil in audiokwaliteit tussen een node 2 en een chromecast in het geval je de digitale output gebruikt?
Ik heb in het verleden veel geprobeerd met van die lowbudget streamers. WDLive, AC Ryan optisch aangesloten op mijn SR8500 en iedere keer had ik zoiets van, ben ik nu gek of klinkt de originele CD nu beter? Ik was dus niet gek want sinds ik een Bluesound Node 1 heb ben ik in de hemel met mijn streaming en ben dan ook volledig over (cd's zijn hier in huis niet meer te vinden). Bestel er 1 bij Hifi Klubben en probeer het gewoon. Binnen 2 weken kan hij gewoon retour, maar ik weet bijna zeker dat je die Chromecast in kast gooit.

Er zijn mensen die beweren, digitaal is digitaal, maar ik vertrouw op mijn eigen gehoor. Heb me er destijds in verdiept en volgens mij was jitter hetgeen wat roet in het eten gooit bij die goedkoper streamers.

NB: ik gebruik dus ook de DAC van mijn receiver want ook die klonk weer beter dan de DAC van de Bluesound.

• blessure
Beste forumleden,
Ik heb inmiddels, naast de powernode 2, een vault 2 gekocht.
Werkt allemaal prima.
Maar ik had een vraag.
Hoe kom ik in het rip menu van de vault, om te kijken of alles juist is ingesteld.
Flac en niet in mp3.

• musicfreak
445033 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:02:
Binnen 2 weken kan hij gewoon retour, maar ik weet bijna zeker dat je die Chromecast in kast gooit.
Ik heb zelf een Chromecast, Chromecast audio en Bluesound Node 1. Normaal gesproken luister ik Spotify (en eerder Tidal) via de Chromecast audio, optisch (met een mini toslink-toslink adapter) aangesloten op mijn Arcam DAC. Dat klonk echt goed! Laatst voor de gein eens Spotify naar de de Chromecast (video) gecast, de TV was optisch verbonden met dezelfde Arcam DAC. Zo heb jij het ook aangesloten als ik het goed lees. Dat klonk veel minder. Kan ook aan de extra conversie HDMI - optisch liggen, geen idee.

De Bluesound Node 1 klinkt beter dan de Chromecast audio, maar het zit 'm in de nuances. Iets meer details, iets beter stereobeeld. Maar voor het geld speelt een optisch aangesloten Chromecast audio echt erg goed.
Ik sluit de Node 1 overigens altijd optisch aan op de DAC, vind de eigen DAC van de Node niet zo goed dus ik sluit 'm niet via tulp aan. De DAC van de Node 2 schijnt een stuk beter te zijn.
Er zijn mensen die beweren, digitaal is digitaal, maar ik vertrouw op mijn eigen gehoor. Heb me er destijds in verdiept en volgens mij was jitter hetgeen wat roet in het eten gooit bij die goedkoper streamers.
Helemaal eens, er zit best wat verschil tussen de verschillende streamers. Heb laatst nog een KPN Music box getest (kost 55 euro), dat klonk echt beroerd. De vergelijkbare Argon Stream1M klonk dan weer erg goed, zeker op Chromecast audio niveau. Dus dat is misschien ook nog een optie. Voordeel is dat hij sneller verbinding maakt via Spotify connect, de Chromecast werd bij mij regelmatig niet herkend.

445033

blessure schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:56:
Beste forumleden,
Ik heb inmiddels, naast de powernode 2, een vault 2 gekocht.
Werkt allemaal prima.
Maar ik had een vraag.
Hoe kom ik in het rip menu van de vault, om te kijken of alles juist is ingesteld.
Flac en niet in mp3.
Ik heb er geen maar zit dat niet onder, player, configure player, net als bij de Node? Lijkt mij de meest logische plek (al is logisch niet echt handig ingericht bij Bluesound >:) ).

• blessure
Bedankt voor reactie.
Kan pas morgen even kijken.
Ik laat het even weten.

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-07 18:08
musicfreak schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:41:
[...]

Ik heb zelf een Chromecast, Chromecast audio en Bluesound Node 1. Normaal gesproken luister ik Spotify (en eerder Tidal) via de Chromecast audio, optisch (met een mini toslink-toslink adapter) aangesloten op mijn Arcam DAC. Dat klonk echt goed! Laatst voor de gein eens Spotify naar de de Chromecast (video) gecast, de TV was optisch verbonden met dezelfde Arcam DAC. Zo heb jij het ook aangesloten als ik het goed lees. Dat klonk veel minder. Kan ook aan de extra conversie HDMI - optisch liggen, geen idee.

De Bluesound Node 1 klinkt beter dan de Chromecast audio, maar het zit 'm in de nuances. Iets meer details, iets beter stereobeeld. Maar voor het geld speelt een optisch aangesloten Chromecast audio echt erg goed.
Ik sluit de Node 1 overigens altijd optisch aan op de DAC, vind de eigen DAC van de Node niet zo goed dus ik sluit 'm niet via tulp aan. De DAC van de Node 2 schijnt een stuk beter te zijn.

[...]

Helemaal eens, er zit best wat verschil tussen de verschillende streamers. Heb laatst nog een KPN Music box getest (kost 55 euro), dat klonk echt beroerd. De vergelijkbare Argon Stream1M klonk dan weer erg goed, zeker op Chromecast audio niveau. Dus dat is misschien ook nog een optie. Voordeel is dat hij sneller verbinding maakt via Spotify connect, de Chromecast werd bij mij regelmatig niet herkend.
Werkt de chromecast audio ook goed samen met tidal connect/spotify connect via pc? Ik heb bij de video chromecast het probleem dat je vanuit de spotify desktop app nooit kan verbinden, moet altijd via een telefoon waarna je verder kan besturen vanaf je desktop.

Daar heeft de node dan wel een streepje voor op de video chromecast.

• musicfreak
cedrix5 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:44:
Werkt de chromecast audio ook goed samen met tidal connect/spotify connect via pc? Ik heb bij de video chromecast het probleem dat je vanuit de spotify desktop app nooit kan verbinden, moet altijd via een telefoon waarna je verder kan besturen vanaf je desktop.
Helaas geldt dat ook voor de Chromecast audio, de Stream1M (en andere streamers als inderdaad de Node) hebben dit probleem niet. Een Node 1 is overigens al onder de 200 euro te vinden op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 17:46

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hier zeker te vrede over de Node2 geluid kwaliteit. Helaas niet over de bediening. Krijg deze niet gekoppeld aan de Harmony Elite. Dan ook besloten de Node2 de deur uit te doen (MP). Werkt voor ons niet gebruikersvriendelijk genoeg. Wel jammer.... Laten alles weer lopen via de de versterker. Spotify via airplay.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
445033 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:55:
[...]

Ik heb er geen maar zit dat niet onder, player, configure player, net als bij de Node? Lijkt mij de meest logische plek (al is logisch niet echt handig ingericht bij Bluesound >:) ).
Ik heb gekeken in het menu onder speler, maar er staat niets over rip instellingen, helaas.
3-10-2017.
Probleem opgelost.
Het ripmenu, blijkt te voorschijn te komen, als je op muziekbibliotheek klikt.

[ Voor 12% gewijzigd door blessure op 03-10-2017 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Gerwin89 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:11:
Beste mensen,

Wanneer je de Chromecast bitperfect laat afspelen is weinig verschil. De Chromecast Audio is een flink ondergewaardeerd apparaat. Hier een review waar een CCA goed doorgemeten wordt: http://archimago.blogspot...gle-chromecast-audio.html

Vergelijk vooral veel streamers, de prijs is tegenwoordig niet doorslaggevend meer voor de kwaliteit.
Neem bijvoorbeeld een Raspberry Pi + Hifiberry DAC bordje, minder dan 100 euro en die speelt high end met Volumio. Inclusief Spotify. Er is veel keuze wat het niet gemakkelijker maakt.

https://volumio.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 22:55
CR2032 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:16:
[...]

Wanneer je de Chromecast bitperfect laat afspelen is weinig verschil. De Chromecast Audio is een flink ondergewaardeerd apparaat. Hier een review waar een CCA goed doorgemeten wordt: http://archimago.blogspot...gle-chromecast-audio.html

Vergelijk vooral veel streamers, de prijs is tegenwoordig niet doorslaggevend meer voor de kwaliteit.
Neem bijvoorbeeld een Raspberry Pi + Hifiberry DAC bordje, minder dan 100 euro en die speelt high end met Volumio. Inclusief Spotify. Er is veel keuze wat het niet gemakkelijker maakt.

https://volumio.org/
Bedankt voor je antwoord. Ik heb echter nog de 1e generatie chromecast. Maar wellicht is zo'n chromecast audio geen gek idee!
445033 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:02:
[...]

Ik heb in het verleden veel geprobeerd met van die lowbudget streamers. WDLive, AC Ryan optisch aangesloten op mijn SR8500 en iedere keer had ik zoiets van, ben ik nu gek of klinkt de originele CD nu beter? Ik was dus niet gek want sinds ik een Bluesound Node 1 heb ben ik in de hemel met mijn streaming en ben dan ook volledig over (cd's zijn hier in huis niet meer te vinden). Bestel er 1 bij Hifi Klubben en probeer het gewoon. Binnen 2 weken kan hij gewoon retour, maar ik weet bijna zeker dat je die Chromecast in kast gooit.

NB: ik gebruik dus ook de DAC van mijn receiver want ook die klonk weer beter dan de DAC van de Bluesound.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga luisteren naar een node 2 :) Het is eigenlijk ook gewoon zonde om met mijn mooie set ordinair te streamen met een 1e generatie chromecast :P

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43

-Stef-

Slainthe!

Zojuist ook maar eens een BS Node 2 besteld om naast mijn Squezebox Touch op mijn receiver aan te sluiten. Heeft alles te maken met het niet meer ondersteunen van de Squeezebox door Spotify en het feit dat de Touch hier inmiddels alweer een paar jaar snort en niet het eeuwige leven heeft.

De Node zal digitaal worden aangesloten op mijn externe dac en (via headphone amp) aan mijn receiver worden geknoopt. Zo kan ik mooi via mijn dac a/b schakelen tussen mijn SBT en de Node 2. Ben benieuwd naar het verschil maar ik kan in elk geval weer over mijn Chario speakers luisteren naar Spotify zonder gebruikt te moeten maken van een laptop of nas.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb sinds kort een NAD M32 met de MDC BluOS 2. Ik had al een Sonos Connect eraan hangen, maar ik wil graag naar een 1-box-concept wat met de NAD M32/MDC BluOS combi goed lukt.

Momenteel gebruikt mijn vriendin een Sonos Play 1 wat makkelijk werkt omdat de Sonos connect altijd aan staat. Ik zou deze het liefst vervangen door een Bluesound Pulse Flex. Bij de Sonos ben ik gewend dat ik beneden op de stereo en mijn vriendin boven separaat onze muziek kunnen afspelen zonder elkaars stream/volume te beinvloeden.

Op basis van onderstaande tekst en een donkerbruin vermoeden denk ik dat dit niet goed gaat lukken. Wat voorbeeld vragen waar jullie misschien kunnen helpen:

1 - Als de NAD M32 in standby staat, kan de Pulse Flex dan wel signaal van de MDC BluOS 2 krijgen? Ik vermoed van niet, omdat de MDC dan ook in standby gaat. Als dat klopt is het al geen optie voor mij.
2 - Kan mijn vriendin op de Pulse Flex doen wat ze wil (volume, andere playlist) zonder mijn muziek op de NAD M32 te beinvloeden en visa versa?
roeru117 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:20:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeru117
De flex is een zelfstandige speler en zal ook gewoon werken wanneer de m32 in standby staat. In die zin zijn het volledig onafhankelijke spelers die je met dezelfde app bedient. Wanneer je de m32 inschakelt dan zal deze vanzelf zichtbaar worden in de bluesound app, maar dit zal geen invloed hebben op de werking van de flex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-07 21:07
THEVGE schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:39:
Ik heb sinds kort een NAD M32 met de MDC BluOS 2. Ik had al een Sonos Connect eraan hangen, maar ik wil graag naar een 1-box-concept wat met de NAD M32/MDC BluOS combi goed lukt.

Momenteel gebruikt mijn vriendin een Sonos Play 1 wat makkelijk werkt omdat de Sonos connect altijd aan staat. Ik zou deze het liefst vervangen door een Bluesound Pulse Flex. Bij de Sonos ben ik gewend dat ik beneden op de stereo en mijn vriendin boven separaat onze muziek kunnen afspelen zonder elkaars stream/volume te beinvloeden.

Op basis van onderstaande tekst en een donkerbruin vermoeden denk ik dat dit niet goed gaat lukken. Wat voorbeeld vragen waar jullie misschien kunnen helpen:

1 - Als de NAD M32 in standby staat, kan de Pulse Flex dan wel signaal van de MDC BluOS 2 krijgen? Ik vermoed van niet, omdat de MDC dan ook in standby gaat. Als dat klopt is het al geen optie voor mij.
2 - Kan mijn vriendin op de Pulse Flex doen wat ze wil (volume, andere playlist) zonder mijn muziek op de NAD M32 te beinvloeden en visa versa?

[...]
Ik heb zelf de Pulse Flex en een bluos module in de NAD T758. De plex staat in de keuken en staat altijd aan. de NAD moet handmatig aangezet worden. Ik heb nog nooit 2 verschillende streams aan proberen te zetten (daarvoor staan ze te dicht bij elkaar), maar ik kan het wel even checken, mocht je dit willen weten.

Over het algemeen: geluidskwaliteit van Plex is ontzettend goed voor zo'n klein dingetje, maar ik vind de software van bluos wel een klein beetje buggy, niet heel ernstig, maar minder soepel dan Sonos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-07 11:39
Hoi,

ik ben sinds een week de trotse eigenaar van de C368-1745 met de ingebouwde BluOS MDC module. Het enige probleem wat ik op dit moment ervaar is dat ik de receiver niet via de API aan krijg.

Zodra ik de Play command aanroep (https://helpdesk.bluesoun...ions/viewtopic.php?t=2293) dan gaat de receiver niet uit zichzelf aan.

Iemand enige idee hoe ik de receiver aan kan zetten via de API?

Ik heb een Homey, infrarood zou mijn alternatief zijn. Maar mijn homey staat niet lekker in het zicht van de receiver. Mijn Homey kan wel infrarood uitschieten, maar ik vraag mij dan af hoe ik dan dit signaal bij de receiver krijg. Ik zie wel enkele IR poorten, maar ik heb daar geen ervaring mee. Suggesties zijn ook daarvoor welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06-2024
quakerix schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:48:
Hoi,

Iemand enige idee hoe ik de receiver aan kan zetten via de API?
Ik heb gisteren dezelfde receiver gekregen. Bij mij lijkt het wel te werken, maar ik moest wat settings aanpassen:
auto sense: On
network standby: on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
eikie schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:37:
[...]

Ik heb gisteren dezelfde receiver gekregen. Bij mij lijkt het wel te werken, maar ik moest wat settings aanpassen:
auto sense: On
network standby: on
welke call doe jij dan? Ik heb nu mijn Homey zo neergezet dat hij via infrarood de versterker aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06-2024
quakerix schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:27:
[...]

welke call doe jij dan? Ik heb nu mijn Homey zo neergezet dat hij via infrarood de versterker aanzet.
ik stuur 'm aan vanuit domoticz, draaiend op een raspberrypi. Als ik de volgende call doe, hoor ik "klik" en sprint ie aan (en krijg je radio Utrecht te horen :P)
curl http://192.168.1.115:1100...C0%3A25%3A06%3A6A%3AEC%3A

Ik gebruik dus geen IR, maar gewoon http.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
eikie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:19:
[...]

ik stuur 'm aan vanuit domoticz, draaiend op een raspberrypi. Als ik de volgende call doe, hoor ik "klik" en sprint ie aan (en krijg je radio Utrecht te horen :P)
curl http://192.168.1.115:1100...C0%3A25%3A06%3A6A%3AEC%3A

Ik gebruik dus geen IR, maar gewoon http.
hmm, thanks. Ik moet binnenkort terug naar de winkel omdat de software onstabiel is. Hij boot soms niet door. Maar goed om te weten dat het wel hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniskhalil
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-02 18:52
Sindskort eigenaar van een Bluesound Node2 in combinatie met:

advance acoustic mpp 506
advance acoustic maa 406
B&W 683 s2

Top combi erg fijn geluid, met spotify werkt het top. Maar wil graag van mijn NAS (Synology 414) mijn Flac files spelen.

Vraag: Met Roon software werkt het super en simpel. Maar hier zijn kosten aan verbonden en mist wat zaken. Wat zijn goede alternatieven? Als het even kan zou ik graag Foobar blijven gebruiken, maar hoe. Alles tip en trucs zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Ik gebruik hier de BluOs Controller van Bluesound zelf voor, zowel op de pc als op de tablet en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryRedder
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Hier staat precies hoe je een share met je Map gevuld met muziek Synology NAS maakt.
De index start automatisch en de bibliotheek wordt vanzelf opgebouwd.
Goede metadata is bepalend voor de kwaliteit hoe dit er in de app uit gaan zien.
Tip: sluit je node2 bekabeld aan voor een snellere index.

https://support.bluesound...urations?mobile_site=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniskhalil
Linchpin schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:09:
Ik gebruik hier de BluOs Controller van Bluesound zelf voor, zowel op de pc als op de tablet en telefoon.
Dank voor feedback maar deze is op de computer niet mee te werken. Indexeren van 1 TB aan muziek gaat niet goed en interface ziet er niet uit en is niet functioneel. Roon werkt perfect maar is vrij prijzig. Zou graag Foobar willen blijven gebruiken maar weet niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniskhalil
HarryRedder schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:28:
Hier staat precies hoe je een share met je Map gevuld met muziek Synology NAS maakt.
De index start automatisch en de bibliotheek wordt vanzelf opgebouwd.
Goede metadata is bepalend voor de kwaliteit hoe dit er in de app uit gaan zien.
Tip: sluit je node2 bekabeld aan voor een snellere index.

https://support.bluesound...urations?mobile_site=true
Heb ik allemaal geprobeerd maar indexeren van 1Tb aan muziek gaat niet soepel. Wil graag via Foobar blijven afspelen (of iets soortgelijks) maar weet niet hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
quakerix schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:32:
[...]

hmm, thanks. Ik moet binnenkort terug naar de winkel omdat de software onstabiel is. Hij boot soms niet door. Maar goed om te weten dat het wel hoort.
Had jij de ingebouwde blueOS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

Denniskhalil schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:26:
[...]

Dank voor feedback maar deze is op de computer niet mee te werken. Indexeren van 1 TB aan muziek gaat niet goed en interface ziet er niet uit en is niet functioneel. Roon werkt perfect maar is vrij prijzig. Zou graag Foobar willen blijven gebruiken maar weet niet hoe.
Doe je toch echt iets niet goed. Hier 900 Gb ook op een DS414, geen centje pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
bij mijn node hielp een fabrieksreset bij indexeervastlopers maar weet niet hoe je dit in dit geval moet doen.

[ Voor 49% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 09-01-2018 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-07 11:17
Zou dit ook gelden voor Bluesound aangezien dit onder de zelfde groep valt?
https://www.alpha-audio.n...m-minder-apparatuur-jaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 22:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica