Blijkbaar niemand die hiervoor een oplossing voor heeft?
Anoniem: 1294558
Deze: https://support1.bluesoun...313-Low-volume-optical-inMoris schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:58:
Blijkbaar niemand die hiervoor een oplossing voor heeft?
of https://support1.bluesoun...other-sources-Powernode-2
Ik heb sinds kort een BluOS-enabled versterker (NAD T758 V3) en ben erg blij om mijn muziek-collectie nu te kunnen streamen middels BluOS.
Waar ik nog een beetje tegenaanloop is de herkenning van album covers. Ik heb mijn cd-collectie middels iTunes geripped. Die heeft wel keurig alle metadata toegevoegd, maar niet de album cover art.
Ik las op: https://support.bluos.net/hc/en-us/articles/360000368827 dat BluOS de album cover ook kan lezen uit een "cover.jpg"-bestand in dezelfde directory als de muziek. (Op zich qua ruimte ook wel zo logisch om per album maar 1 keer een cover op te slaan en niet in elk bestand herhalen.)
Dat krijg ik alleen niet werkend. Op de genoemde link staat wel dat het alleen zo werkt bij een "Local Library", mij is niet duidelijk of het ook zou moeten werken vanaf een netwerk share (SMB)?
Waar ik nog een beetje tegenaanloop is de herkenning van album covers. Ik heb mijn cd-collectie middels iTunes geripped. Die heeft wel keurig alle metadata toegevoegd, maar niet de album cover art.
Ik las op: https://support.bluos.net/hc/en-us/articles/360000368827 dat BluOS de album cover ook kan lezen uit een "cover.jpg"-bestand in dezelfde directory als de muziek. (Op zich qua ruimte ook wel zo logisch om per album maar 1 keer een cover op te slaan en niet in elk bestand herhalen.)
Dat krijg ik alleen niet werkend. Op de genoemde link staat wel dat het alleen zo werkt bij een "Local Library", mij is niet duidelijk of het ook zou moeten werken vanaf een netwerk share (SMB)?
Allereerst geript met iTunes? Naar welk formaat doe je dat dan?ocaj schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:29:
Ik heb sinds kort een BluOS-enabled versterker (NAD T758 V3) en ben erg blij om mijn muziek-collectie nu te kunnen streamen middels BluOS.
Volgens mij moet je toch echt een cover aan ieder nummer hangen. Ik doe dat met MP3tag.
Zo dus: 445033 in "[Ervaringen] Bluesound - Streaming Audio"
Rippen gaat naar mijn idee beter met EAC (Exact Audio Copy) dan met iTunes, als FLAC en dan met MP3Tag de album covers er aan toevoegen.
Helemaal eens.RobbieT schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:45:
Rippen gaat naar mijn idee beter met EAC (Exact Audio Copy) dan met iTunes, als FLAC en dan met MP3Tag de album covers er aan toevoegen.
Sorry, niet vermeld, maar iTunes op een Apple computer, ik was even vergeten dat Apple ook iTunes voor Windows heeft.Anoniem: 1294558 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:32:
[...]
Allereerst geript met iTunes? Naar welk formaat doe je dat dan?
Maar alles dus geript naar Apple Lossless (ALAC).
Hmmm, dat is dus nog wel een extra klusje. Jammer dat iTunes dat niet zelf meeneemt (of eigenlijk jammer dat BluOS niet zelf Album-covers kan downloaden....).Volgens mij moet je toch echt een cover aan ieder nummer hangen. Ik doe dat met MP3tag.
Zo dus: 445033 in "[Ervaringen] Bluesound - Streaming Audio"
EAC is er alleen voor Windows toch?RobbieT schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:45:
Anyway, ik heb al mijn cd's inmiddels in ALAC staan en dat was best een klusje. Dus opnieuw rippen zit ik niet helemaal op te wachten. Ik had ze (15 jaar geleden of zo toen ik een iPod van maar liefst 40GB kocht) al een keer allemaal geript naar 160kpbs AAC. Voordeel van rippen in iTunes is dat hij herkent dat je ze al geïmporteerd had en ze in de bibliotheek vervangt met behoud van alle playlists.
Maar je kunt in iTunes ook wel album covers toevoegen, maar dat is nogal bewerkelijk.
Ik ga op zoek naar een programma (voor macOS) om album covers automatisch toe te voegen.
ALAC is in ieder geval het probleem niet, dat gaat prima. Je kunt eens kijken of je een cover.jpg kunt plaatsen in de betreffende map en ervoor zorgen dat de cover max. 600x600 pixels is. Dat is van oudsher een norm van Bluesound maar ik weet niet of dat nog actueel is. Bij mij werken ze op die manier in ieder geval allemaal (niet via een T758 maar Node 2... verder wel alles van NAD hier trouwensocaj schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:29:
Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection
Klopt, EAC is er alleen voor Windows. Je hebt wel FRE:AC en die is er ook voor de Mac.ocaj schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:31:
EAC is er alleen voor Windows toch?
Anyway, ik heb al mijn cd's inmiddels in ALAC staan en dat was best een klusje. Dus opnieuw rippen zit ik niet helemaal op te wachten. Ik had ze (15 jaar geleden of zo toen ik een iPod van maar liefst 40GB kocht) al een keer allemaal geript naar 160kpbs AAC. Voordeel van rippen in iTunes is dat hij herkent dat je ze al geïmporteerd had en ze in de bibliotheek vervangt met behoud van alle playlists.
Maar je kunt in iTunes ook wel album covers toevoegen, maar dat is nogal bewerkelijk.
Ik ga op zoek naar een programma (voor macOS) om album covers automatisch toe te voegen.
https://www.freac.org/
Als ik het zo zie dan is ALAC gewoon de Apple variant van FLAC en zo te zien support BlueSound dat gewoon dus dat zou dan ook prima moeten zijn.
Zo te zien is er ook wel een MP3tag variant voor de mac te vinden, dat zou album covers toevoegen een stuk makkelijker maken dan met iTunes.
ALAC speelt inderdaad prima af. En als je de album-afbeelding in de metatags opneemt dan gaat het ook helemaal goed. De 600x600-beperking ben ik niet tegenaangelopen. Wel is er een maximum van 600kB, als je een grotere afbeelding opneemt, dan zie je in de BluOS-app niet een plaatje, maar een tekst waarop staat dat de afbeelding te groot is.Laurens85 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:38:
[...]
ALAC is in ieder geval het probleem niet, dat gaat prima. Je kunt eens kijken of je een cover.jpg kunt plaatsen in de betreffende map en ervoor zorgen dat de cover max. 600x600 pixels is. Dat is van oudsher een norm van Bluesound maar ik weet niet of dat nog actueel is. Bij mij werken ze op die manier in ieder geval allemaal (niet via een T758 maar Node 2... verder wel alles van NAD hier trouwens)
Volgend weekend eens rustig op zoek gaan naar een goede Apple-metatag-editor buiten iTunes om.
Heb deze middag met de Btw weg ermee dagen in België een Node 2i gekocht. Vervangt een oude Sonos connect die ik nog heb kunnen verkopen voor 150€ dus ben er redelijk ‘goedkoop’ vanaf. Ben eens benieuwd naar het geluid en het geluidsgemak tov van mijn connect.
Zal aangesloten worden op een Z7 met Concept 20 systeem.
Zouden jullie analoog of digitaal aansluiten?
Zal aangesloten worden op een Z7 met Concept 20 systeem.
Zouden jullie analoog of digitaal aansluiten?
@Ekfad Ligt eraan hoe goed je DAC is in je versterker. De mijne is digitaal aangesloten iig op mijn Marantz SR7009.
Sinds de laatste update spelen nummers vanaf mijn nas vaak niet vanaf het begin, maar net iets later?
Herkent iemand dit? Lijkt alsof het vanaf 0.2 of 0.3 seconde begint.
Herkent iemand dit? Lijkt alsof het vanaf 0.2 of 0.3 seconde begint.
Zit nu ook een tijdje te kijken naar betere streaming voor mijn Hifi set. Wat ik nu gebruik:
Dynaudio Contour 1.3 MKII bookshelf speakers
NAD C355BEE versterker
Chromecast audio voor streamen
Nu heb ik sinds kort Tidal en dit bevalt me erg goed. Op de desktop pc kan ik ook MQA decoden en dat klinkt heel goed. Dit zou ik ook op mijn Hifi set willen gebruiken. De CCA kan dit alleen niet, dus ben ik bij Bluesound uitgekomen.
Nu zou de Node 2i een perfecte toevoeging zijn. Een goede interne DAC, die dan via rca naar de versterker zou kunnen. Prima oplossing! Het enige nadeel: nog een apparaat in huis...
Dat is waar mijn vraag komt: Bluesound heeft natuurlijk ook nog de Powernode. Ik ben benieuwd of deze ook sterk genoeg zal zijn voor de speakers. De NAD doet op dit moment 80w @ 8Ohm, de Powernode 60w. Het probleem is: de Dynaudio's zijn 4 Ohm speakers. De NAD kan dit prima aan, maar zou de Powernode dit ook kunnen?
Dynaudio Contour 1.3 MKII bookshelf speakers
NAD C355BEE versterker
Chromecast audio voor streamen
Nu heb ik sinds kort Tidal en dit bevalt me erg goed. Op de desktop pc kan ik ook MQA decoden en dat klinkt heel goed. Dit zou ik ook op mijn Hifi set willen gebruiken. De CCA kan dit alleen niet, dus ben ik bij Bluesound uitgekomen.
Nu zou de Node 2i een perfecte toevoeging zijn. Een goede interne DAC, die dan via rca naar de versterker zou kunnen. Prima oplossing! Het enige nadeel: nog een apparaat in huis...
Dat is waar mijn vraag komt: Bluesound heeft natuurlijk ook nog de Powernode. Ik ben benieuwd of deze ook sterk genoeg zal zijn voor de speakers. De NAD doet op dit moment 80w @ 8Ohm, de Powernode 60w. Het probleem is: de Dynaudio's zijn 4 Ohm speakers. De NAD kan dit prima aan, maar zou de Powernode dit ook kunnen?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Uiteindelijk is dit verchijnsel bij de C390DD een condensator issue in de 12V voeding voor de bedieningslogica. Dit is door een fatsoenlijke electronicus met wat soldeerervaring simpel op te lossen. Voor details zie:PHiXioN schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:31:
Zo uniek is de situatie inderdaad niet. Ik heb zelf een C390DD van de eerste generatie en die blijft ook bij het inschakelen vanuit de standby hangen voordat het type-nummer zichtbaar is. Ook hard uitschakelen helpt niet altijd, soms is het een kwestie van even wat tijd geven.
Wat ook wel eens heeft geholpen is het opnieuw installeren van de firmware. Gelukkig is dat niet elke maand nodig maar toch wel eens in de drie maanden.
Verder nog steeds tevreden met het apparaat. Heb ook bewust gekozen om een losse node aan te schaffen om niet afhankelijk te zijn van één apparaat.
https://www.diyaudio.com/...dd-power-failure-fix.html
Bij mij is dit zo gedaan nadat hij uiteindelijk helemaal niet meer wilde starten en hij loopt weer als een zonnetje.
Nibe F2120-12,VVM320, 4440Wp LG NeonR 1425Wp Solarwatt ZZO
Dank voor je reactie. Helaas val ik niet in de categorie elektrotechnicus. :-) Ik heb hem via de dealer laten repareren. 400 euro lichter, dus hopelijk kan hij er nu weer minimaal 10 jaar er tegenaan. Ze hadden schijnbaar ook nog een ander euvel gevonden met de printplaat wat mijn luidsprekers om zeep had kunnen helpen als het niet was vervangen. Ik vertrouw er maar op dat dit inderdaad nodig was. Hij werkt nu in elk geval ook weer als nieuw.LangeFries schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:11:
[...]
Uiteindelijk is dit verchijnsel bij de C390DD een condensator issue in de 12V voeding voor de bedieningslogica. Dit is door een fatsoenlijke electronicus met wat soldeerervaring simpel op te lossen. Voor details zie:
https://www.diyaudio.com/...dd-power-failure-fix.html
Bij mij is dit zo gedaan nadat hij uiteindelijk helemaal niet meer wilde starten en hij loopt weer als een zonnetje.
Vraagje: heeft iemand hier ervaring met het gebruik van Amazon Alexa, zoals in een Echo smart speaker, i.c.m. een Bluesound product?
Ik heb de skill gedownload (was nog even een gedoe, deze is alleen beschikbaar in de Amerikaanse Amazon skill store), en ben ingelogd bij Amazon Alexa onder Music services in de Bluesound app maar mijn commando's worden niet doorgegeven aan mijn Node 1.
Als ik iets zeg als 'Alexa, ask Blue Voice to play preset 3 in the <name of the room> or Pause in the <name room> gebeurt er niks, de huidige muziek (die ik via de app heb gestart) blijft doorspelen.
Ik heb de skill gedownload (was nog even een gedoe, deze is alleen beschikbaar in de Amerikaanse Amazon skill store), en ben ingelogd bij Amazon Alexa onder Music services in de Bluesound app maar mijn commando's worden niet doorgegeven aan mijn Node 1.
Als ik iets zeg als 'Alexa, ask Blue Voice to play preset 3 in the <name of the room> or Pause in the <name room> gebeurt er niks, de huidige muziek (die ik via de app heb gestart) blijft doorspelen.
Binnenkort betrekken wij ons nieuwbouwhuis en mijn dali ikon 6 speakers moeten helaas naar zolder. De kamer indeling maakt het niet echt mogelijk deze te plaatsen. Vandaar dat wij op zoek zijn naar een multiroom setup, en bij voorkeur 4.0 of 4.1 bij de tv.
Ik ben gisteren zowel bluesound als Denon Heos wezen luisteren en zowel ik als mijn vriendin vonden de muziek van bluesound beter. De Denon kwam een stukje doffer en meer basgedreven over. Ik heb het hier over de losse speakers zoals de mini en de flex.
Vervolgens liet de verkoper ons luisteren naar de powernode i2 en 2 in de kast ingebouwde dali center speakers. Dit was zoveel mooier. Vervolgens nog de soundbar geluisterd maar ook dit viel in het niet.
Het lijkt erop dat we dus voor een surround set-up gaan met de powernode, 2 center speakers en 2 flex speakers achter de bank. Is een 4.0 surround set-up ook al mogelijk met bluesound?
In de keuken komt dan een flex of mini te staan.
Ik ben gisteren zowel bluesound als Denon Heos wezen luisteren en zowel ik als mijn vriendin vonden de muziek van bluesound beter. De Denon kwam een stukje doffer en meer basgedreven over. Ik heb het hier over de losse speakers zoals de mini en de flex.
Vervolgens liet de verkoper ons luisteren naar de powernode i2 en 2 in de kast ingebouwde dali center speakers. Dit was zoveel mooier. Vervolgens nog de soundbar geluisterd maar ook dit viel in het niet.
Het lijkt erop dat we dus voor een surround set-up gaan met de powernode, 2 center speakers en 2 flex speakers achter de bank. Is een 4.0 surround set-up ook al mogelijk met bluesound?
Ja dat kan: https://www.bluesound.com/home-theater/Isniedood schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:42:
Binnenkort betrekken wij ons nieuwbouwhuis en mijn dali ikon 6 speakers moeten helaas naar zolder. De kamer indeling maakt het niet echt mogelijk deze te plaatsen. Vandaar dat wij op zoek zijn naar een multiroom setup, en bij voorkeur 4.0 of 4.1 bij de tv.
Iemand het idee of je een externe usb cd lezer/speler op de Node 2 aan kunt sluiten en CD's af kunt spelen?
Ja, deze kun je aansluiten, zie de ingang hieronder:satya schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:09:
Iemand het idee of je een externe usb cd lezer/speler op de Node 2 aan kunt sluiten en CD's af kunt spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 27-04-2020 09:38 ]
Heb je getest of dat ook echt werkt?JAHRASTAFARI schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:38:
[...]
Ja, deze kun je aansluiten, zie de ingang hieronder:
[Afbeelding]
Ja, er zit een USB-poort en daar kan je wat in prikken, of de drivers er zijn en geladen worden en of de software er iets mee kan?
Ik heb zo m'n twijfels of dat gaat.
Nee niet via usb kun je zo’n cd speler aansluiten, maar via de optical in. Met adapter.RobbieT schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:25:
[...]
Heb je getest of dat ook echt werkt?
Ja, er zit een USB-poort en daar kan je wat in prikken, of de drivers er zijn en geladen worden en of de software er iets mee kan?
Ik heb zo m'n twijfels of dat gaat.
Dan één van de grootste punten: er zijn talloze in- en uitgangen toegevoegd. Denk aan een line-in, coaxiaal en optisch uit, een betere, krachtigere usb-poort en een triggerpoort.
https://www.alpha-audio.nl/review/review-bluesound-node-2/
[ Voor 23% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 27-04-2020 13:04 ]
De vraagstelling van satya was:JAHRASTAFARI schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:59:
[...]
Nee niet via usb kun je zo’n cd speler aansluiten, maar via de optical in. Met adapter.
Dan is het antwoord dus, nee dat kan niet. Hij vroeg specifiek of er een USB cd-lezer aangesloten kan worden.satya schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:09:
Aha, zo’n usb cd drive voor pc’s. Nee dat zal denk ik niet gaan.RobbieT schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:14:
[...]
De vraagstelling van satya was:
[...]
Dan is het antwoord dus, nee dat kan niet. Hij vroeg specifiek of er een USB cd-lezer aangesloten kan worden.
Dankjewel voor de antwoorden, Onze 20 jaar oude Linn classic zal dus niet volledig vervangen kunnen worden. Ik heb de Bluesound 2 ooit horen spelen (dacht zelfs een powernode) in een audiospeciaalzaak, en het is verre van slecht.RobbieT schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:14:
[...]
De vraagstelling van satya was:
[...]
Dan is het antwoord dus, nee dat kan niet. Hij vroeg specifiek of er een USB cd-lezer aangesloten kan worden.
Ik ben van plan de Node direct aan te sluiten op de Linn 5125 eindversterteker, benieuwd wat dat gaat worden.
Bluesound Node 2.
Geluid is geweldig maar de app is ruk en het gebruiksgemak nog minder,
Mijn Node is er na 4 jaar mee gestopt en is blijven steken in de upgrade modus.
Het gevreesde rode lampje des doods.
Het apparaat is niet te resetten omdat er geen reset button is ingebouwd en dus een hardware probleem.
Wanneer je daarover een discussie aangaat is Bluesound niet thuis.
Kosten 250 ex btw om te laten repareren.
Zoek op fora over Bluesound en red light en je zal zien dat dit een veel voorkomend probleem is.
Ik raad iedereen sterk af om deze streamer te kopen.
-----------------------------------------
Vishnu M. (Bluesound)
May 11, 2020, 11:24:32 PM EDT
Hi Bart
Thanks for getting back to us.
Regrading the issue, if the Optical Port light is flickering then the issue is most likely hardware related and you will need to reach out to the Audio Dealer where the Player was purchased. They will be better able to resolve this matter from here.
Feel free to get in touch with your local Bluesound dealer and they will be able to take care of you from here.
Regards,
Vishnu M
BluOS Support Crew Analyst
May 11, 2020, 2:41:37 AM EDT
Hallo Vishnu,
So basically what you tell me that the divice is broken after 4 years off use because Bluesound neglected to build in a hardware reset button.
When I read al the fora this is common issue with node 2 owners. What is Bluesound doing for the costumer to be helpfull in this problem? Is there an extended warranty or recall program?
Best regards
Bart Wick
(Bluesound)
May 10, 2020, 11:15:02 PM EDT
Hello Bart,
Thank you for letting me know.
Based on the testing that has been done, then there is a hardware issue involved with the unit.
This being the case, kindly get in touch with your closest Bluesound dealer, who will be assisting you from here.
You can find your closest dealer by going to https://www.bluesound.com/stores/
Regards,
Vishnu M
Geluid is geweldig maar de app is ruk en het gebruiksgemak nog minder,
Mijn Node is er na 4 jaar mee gestopt en is blijven steken in de upgrade modus.
Het gevreesde rode lampje des doods.
Het apparaat is niet te resetten omdat er geen reset button is ingebouwd en dus een hardware probleem.
Wanneer je daarover een discussie aangaat is Bluesound niet thuis.
Kosten 250 ex btw om te laten repareren.
Zoek op fora over Bluesound en red light en je zal zien dat dit een veel voorkomend probleem is.
Ik raad iedereen sterk af om deze streamer te kopen.
-----------------------------------------
Vishnu M. (Bluesound)
May 11, 2020, 11:24:32 PM EDT
Hi Bart
Thanks for getting back to us.
Regrading the issue, if the Optical Port light is flickering then the issue is most likely hardware related and you will need to reach out to the Audio Dealer where the Player was purchased. They will be better able to resolve this matter from here.
Feel free to get in touch with your local Bluesound dealer and they will be able to take care of you from here.
Regards,
Vishnu M
May 11, 2020, 2:41:37 AM EDT
Hallo Vishnu,
So basically what you tell me that the divice is broken after 4 years off use because Bluesound neglected to build in a hardware reset button.
When I read al the fora this is common issue with node 2 owners. What is Bluesound doing for the costumer to be helpfull in this problem? Is there an extended warranty or recall program?
Best regards
Bart Wick
(Bluesound)
May 10, 2020, 11:15:02 PM EDT
Hello Bart,
Thank you for letting me know.
Based on the testing that has been done, then there is a hardware issue involved with the unit.
This being the case, kindly get in touch with your closest Bluesound dealer, who will be assisting you from here.
You can find your closest dealer by going to https://www.bluesound.com/stores/
Regards,
Vishnu M
Sinds een week terug in het bezit van een powernode 2i. Nu krijg ik maar geen geluid uit mijn speakers wanneer ik via mijn tv bijvoorbeeld Netflix wil kijken. Heb naar mijn idee alles goed aangesloten. HDMI is gekoppeld via de ARC ingang van mijn tv. Wanneer ik dan Netflix opstart selecteer ik in de BluOS app HDMI ARC. Maar helaas geen geluid. Ook de instellingen op mijn tv staan voor zover ik kan zien goed. Ik kijk op een Sony KD55XD8599.
Ik gebruik een Powernode 2i i.c.m. een KD-49XF9005 en heb het ook een tijd via HDMI ARC geprobeerd. Dit gaf bij mij niks dan problemen. Soms deed het geluid het wel, soms niet. Volume wijzigen ging soms perfect en soms met grote vertraging.benzai schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:49:
Sinds een week terug in het bezit van een powernode 2i. Nu krijg ik maar geen geluid uit mijn speakers wanneer ik via mijn tv bijvoorbeeld Netflix wil kijken. Heb naar mijn idee alles goed aangesloten. HDMI is gekoppeld via de ARC ingang van mijn tv. Wanneer ik dan Netflix opstart selecteer ik in de BluOS app HDMI ARC. Maar helaas geen geluid. Ook de instellingen op mijn tv staan voor zover ik kan zien goed. Ik kijk op een Sony KD55XD8599.
Op diverse forums heb ik destijds gelezen dat HDMI-ARC geen universele standaard is en elk merk zelf mag bepalen welke signalen hierover verstuurd worden (en dit verschilt dan dus ook per merk). In de praktijk leid dit dus vaak tot problemen wanneer je apparatuur van verschillende merken met elkaar wilt gebruiken.
Ik heb het opgelost door het geluid via toslink te verbinden.
Ik vroeg me af of mensen hier de eerste node nog gebruiken. Is deze nog goed te gebruiken in 2020? (Ook qua app ondersteuning) Hij wordt optisch op m'n receiver aangesloten.
Ja, ik. Werkt als een tierelier al jarenlang.Pulse82 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:52:
Ik vroeg me af of mensen hier de eerste node nog gebruiken. Is deze nog goed te gebruiken in 2020? (Ook qua app ondersteuning) Hij wordt optisch op m'n receiver aangesloten.
Ja, hier ook.Pulse82 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:52:
Werkt prima, krijgt ook nog steeds updates.
Ik denk dat je bij de meeste receiver overigens de Node beter analoog kan aansluiten dan digitaal, de DAC in de Node is in de meeste gevallen beter.
Bij mijn SR7009 toch echt niet.RobbieT schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:11:
[...]
Ja, hier ook.
Werkt prima, krijgt ook nog steeds updates.
Ik denk dat je bij de meeste receiver overigens de Node beter analoog kan aansluiten dan digitaal, de DAC in de Node is in de meeste gevallen beter.
Zeker wel, hij draait hier nog altijd naar volle tevredenheid. Mijn Marantz SR7011 ondersteund HEOS dus ik heb dit allemaal ingesteld maar ik gebruik veel liever mijn Node omdat de interface en gebruiksvriendelijkheid vele malen beter is. Ik zie geen noodzaak om te upgraden naar een nieuwer model of over te stappen naar iets anders.Pulse82 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:52:
Dank voor de tip, heb een toslink kabeltje gehaald en het werkte meteen. Wat ik me afvraag is waarom ze er dan überhaupt een HDMI ARC aansluiting bij doen op de nieuwste versie. Wat voegt dit dan nog toe?daanNL schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:13:
[...]
Ik gebruik een Powernode 2i i.c.m. een KD-49XF9005 en heb het ook een tijd via HDMI ARC geprobeerd. Dit gaf bij mij niks dan problemen. Soms deed het geluid het wel, soms niet. Volume wijzigen ging soms perfect en soms met grote vertraging.
Op diverse forums heb ik destijds gelezen dat HDMI-ARC geen universele standaard is en elk merk zelf mag bepalen welke signalen hierover verstuurd worden (en dit verschilt dan dus ook per merk). In de praktijk leid dit dus vaak tot problemen wanneer je apparatuur van verschillende merken met elkaar wilt gebruiken.
Ik heb het opgelost door het geluid via toslink te verbinden.
Ik kan trouwens het volume niet via de TV regelen alleen via de BlueOS app, beetje onhandig. Heb jij dit weten te omzeilen?
Kan ook een instelling in je tv zijn. Kan je niet helpen maar ik heb hetzelfde gehad met mijn LG Oled naar reciever. Weet niet meer wat ik heb aangepast maar het werkt nu wel. Wees je wel bewust dat optisch niet alle nieuwe surround signalen kan doorgeven.benzai schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:59:
[...]
Dank voor de tip, heb een toslink kabeltje gehaald en het werkte meteen. Wat ik me afvraag is waarom ze er dan überhaupt een HDMI ARC aansluiting bij doen op de nieuwste versie. Wat voegt dit dan nog toe?
Ik kan trouwens het volume niet via de TV regelen alleen via de BlueOS app, beetje onhandig. Heb jij dit weten te omzeilen?
Heb alle instellingen na gelopen, het is vreemd want met mijn vorige receiver werkte de verbinding wel goed via HDMI ARC. Merk ook wel dat het optische geluid niet echt geweldig is. Het klinkt allemaal wat blikkerig naar mijn idee.Anoniem: 1294558 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:34:
[...]
Kan ook een instelling in je tv zijn. Kan je niet helpen maar ik heb hetzelfde gehad met mijn LG Oled naar reciever. Weet niet meer wat ik heb aangepast maar het werkt nu wel. Wees je wel bewust dat optisch niet alle nieuwe surround signalen kan doorgeven.
Gezien de diverse Node 1 bezitters hier een vraagje. Onlangs heb ik als upgrade een 2e hands Audioquest NRG-Z2 netsnoer gekocht voor m'n Node. Nu is het irritante dat deze niet goed in de C7 stroomaansluiting past.
De aansluiting van het nieuwe snoer is wat dikker, en bij de Node 1 heb je erg weinig speelruimte, de aansluiting zit dicht tegen de inkeping gemonteerd. De Audioquest stekker maakt wel contact maar het zit allemaal wat wiebelig.
Ik zit er over te denken om de behuizing van de Node open te maken (al zie ik nog niet gelijk hoe) en dan wat ruimte te maken door bijv. wat plastic weg te frezen / breken. Iemand toevallig ervaring hiermee?
De aansluiting van het nieuwe snoer is wat dikker, en bij de Node 1 heb je erg weinig speelruimte, de aansluiting zit dicht tegen de inkeping gemonteerd. De Audioquest stekker maakt wel contact maar het zit allemaal wat wiebelig.
Ik zit er over te denken om de behuizing van de Node open te maken (al zie ik nog niet gelijk hoe) en dan wat ruimte te maken door bijv. wat plastic weg te frezen / breken. Iemand toevallig ervaring hiermee?
Ik vermoed dat HDMI ARC met sommige andere merken tv wel prima zal werken, maar heb hier geen ervaring mee.benzai schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:59:
[...]
Dank voor de tip, heb een toslink kabeltje gehaald en het werkte meteen. Wat ik me afvraag is waarom ze er dan überhaupt een HDMI ARC aansluiting bij doen op de nieuwste versie. Wat voegt dit dan nog toe?
Ik gebruik al jaren een Logitech Harmony afstandsbediening. Hierbij heb ik ingesteld dat de volumeknoppen de Bluesound bedienen en de overige knoppen de televisie.
Kan iemand mij vertellen of ik draadloze Harman Kardan speakers kan gebruiken met de Bluesound node 2i
Wij hebben sinds een paar maanden een Pulse Flex 2i en wij zijn over de geluidskwaliteit tevreden, maar de software/app is een draak van een programma...
We hebben de Pulse Flex 2i gekoppeld aan onze AppleTV (oud(er) model, via de optische poorten bekabeld). De AppleTV is weer via HDMI aan onze Samsung Smart TV gekoppeld... Nu kijken we niet vaak naar de televisie, maar als we dat doen dan gebeurt dat primair via de AppleTV.
Nu het probleem; Als we op Netflix content willen bekijken dan gaat de Pulse Flex- i.p.v. de audio af te spelen van de Netflix-content - random muziek afspelen uit (ik denk) mijn Apple-bibliotheek (die volgens mij leeg is).
Ik heb zelf in de BluOs-app instellingen aangepast, maar dat stopt BluOs niet om bij het starten van Netflix-content muziek af te spelen uit een andere bron.
Tot slot; als ik een rondje Google, lijkt het alsof ik de enige ben met dit probleem. Heeft iemand mogelijk de gouden tip? Ik hou me aanbevolen.
We hebben de Pulse Flex 2i gekoppeld aan onze AppleTV (oud(er) model, via de optische poorten bekabeld). De AppleTV is weer via HDMI aan onze Samsung Smart TV gekoppeld... Nu kijken we niet vaak naar de televisie, maar als we dat doen dan gebeurt dat primair via de AppleTV.
Nu het probleem; Als we op Netflix content willen bekijken dan gaat de Pulse Flex- i.p.v. de audio af te spelen van de Netflix-content - random muziek afspelen uit (ik denk) mijn Apple-bibliotheek (die volgens mij leeg is).
Ik heb zelf in de BluOs-app instellingen aangepast, maar dat stopt BluOs niet om bij het starten van Netflix-content muziek af te spelen uit een andere bron.
Tot slot; als ik een rondje Google, lijkt het alsof ik de enige ben met dit probleem. Heeft iemand mogelijk de gouden tip? Ik hou me aanbevolen.
Zit er een normale audio in op of bijv. coax of optisch in? Zo ja, ja dan kan het.n.sijm schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:10:
Kan iemand mij vertellen of ik draadloze Harman Kardan speakers kan gebruiken met de Bluesound node 2i
Ik snap het verhaal niet helemaal. Je kiest in de app de externe bron, maar zodra je op je Apple TV Netflix start begint de Pulse weer muziek te spelen?Spinvis schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:25:
Wij hebben sinds een paar maanden een Pulse Flex 2i en wij zijn over de geluidskwaliteit tevreden, maar de software/app is een draak van een programma...
Heb je toevallig ooit je Apple TV afstandsbediening ingeleerd om de Pulse te bedienen via infrarood? Dat zou verklaren waar het 'Play' signaal vandaan komt.
Wij hebben een probleem met ons Bluesound systeem.
Vanwege aankomend onweer had ik wat apparaten losgekoppeld (power en ethernet) uit voorzorg;
- Vault 2i
- NAD C368 met MDC BluOS 2i module
- NAD C388 met MDC BluOS 2i module
En de Pulse Soundbar 2i hadden we aangesloten gehouden.
Pas na een week had ik de C368, C388 en de Vault weer aangesloten, echter verschenen deze niet meer in de BluOS App. Heel kort verscheen even de Vault, maar daarna was alles weg, en ook de Soundbar.
Alle devices hebben wel een IP en ik kan er naar pingen.
Ik heb de BluOS van de C368 en C388 een software reset (BluOS Reset) gegeven vanuit het menu van de versterker. Dit mocht niet helpen.
De Vault heb ik niet gereset, omdat we uiteraard ook niet de muziekcollectie kwijt willen. Hier zitten ook vele uren in van Rippen van alle CD's.
Uiteindelijk ook de Soundbar een 'Factory reset' gegeven door stekker eruit, 30s wachten, stekker terug erin en dan drukken op de 'Standby' knopje achterop. Hierna verscheen deze weer in de App op één telefoon. Maar niet op de iPad, niet op twee andere iPhones, wel weer op de Mac nadat ik daar als test ook de BluOS App had geïnstalleerd. Ik heb op mijn telefoon de BluOS App weg gegooid, opnieuw geïnstalleerd, iPhone gereboot, mocht allemaal niet baten om iets te zien.
Nu komt nog het bijzondere, via de Diagnostics vanuit de BluOS App (op de enigste iPhone die de Soundbar wel ziet) zie ik dat de Soundbar ook alle andere devices onder 'Connected Shares' ziet inclusief namen en IP-adressen.
Sterker nog, als je naar het IP adres gaat van de andere devices krijg je een web interface (dit had ik eerder nooit geweten, kennelijk draait er ook een webservertje op). Ook hier zie ik onder 'Diagnostische informatie' dat ze elkaar allemaal zien en herkennen. Dit op zowel de Soundbar, Vault en C368 en C388.
Vanuit de web interface kan je ook controleren op updates, en alles geeft aan al up-to-date te zijn.
Toch hebben we na een (factory) reset nu maar op een telefoon en op de Mac alleen de Soundbar. De rest wilt niet verschijnen in de App. Op andere iPhones en iPad verschijnt helemaal niets in de BluOS App.
Ter aanvulling, alles zit bedraad aangesloten op een zelfde Switch, en zit ook in het zelfde lan-netwerk.
Het Thuisnetwerk bestaat uit een Ubiquiti USG-PRO-4 router met een UniFi US-24-250W switch.
Heeft iemand enig idee waar de oorzaak in kan liggen, en wat we nog meer kunnen proberen?
UPDATE
We hebben de oorzaak gevonden
, ik begrijp alleen niet waarom het hiervoor jaren zonder problemen heeft gewerkt, omdat we aan de UniFi instellingen eigenlijk weinig tot nooit iets wijzigen. Behalve regelmatig updaten.
Maar het was in de UniFi Controller, bij Settings > Wireless Networks > Advanced options, stond achter 'Multicast and Broadcast Filtering' het vinkje 'Block LAN to WLAN Multicast and Broadcast Data' aan. Nadat ik het vinkje had uitgezet werkte alles weer.
Hopelijk heeft hier iemand wat aan in de toekomst.
Vanwege aankomend onweer had ik wat apparaten losgekoppeld (power en ethernet) uit voorzorg;
- Vault 2i
- NAD C368 met MDC BluOS 2i module
- NAD C388 met MDC BluOS 2i module
En de Pulse Soundbar 2i hadden we aangesloten gehouden.
Pas na een week had ik de C368, C388 en de Vault weer aangesloten, echter verschenen deze niet meer in de BluOS App. Heel kort verscheen even de Vault, maar daarna was alles weg, en ook de Soundbar.
Alle devices hebben wel een IP en ik kan er naar pingen.
Ik heb de BluOS van de C368 en C388 een software reset (BluOS Reset) gegeven vanuit het menu van de versterker. Dit mocht niet helpen.
De Vault heb ik niet gereset, omdat we uiteraard ook niet de muziekcollectie kwijt willen. Hier zitten ook vele uren in van Rippen van alle CD's.
Uiteindelijk ook de Soundbar een 'Factory reset' gegeven door stekker eruit, 30s wachten, stekker terug erin en dan drukken op de 'Standby' knopje achterop. Hierna verscheen deze weer in de App op één telefoon. Maar niet op de iPad, niet op twee andere iPhones, wel weer op de Mac nadat ik daar als test ook de BluOS App had geïnstalleerd. Ik heb op mijn telefoon de BluOS App weg gegooid, opnieuw geïnstalleerd, iPhone gereboot, mocht allemaal niet baten om iets te zien.
Nu komt nog het bijzondere, via de Diagnostics vanuit de BluOS App (op de enigste iPhone die de Soundbar wel ziet) zie ik dat de Soundbar ook alle andere devices onder 'Connected Shares' ziet inclusief namen en IP-adressen.
Sterker nog, als je naar het IP adres gaat van de andere devices krijg je een web interface (dit had ik eerder nooit geweten, kennelijk draait er ook een webservertje op). Ook hier zie ik onder 'Diagnostische informatie' dat ze elkaar allemaal zien en herkennen. Dit op zowel de Soundbar, Vault en C368 en C388.
Vanuit de web interface kan je ook controleren op updates, en alles geeft aan al up-to-date te zijn.
Toch hebben we na een (factory) reset nu maar op een telefoon en op de Mac alleen de Soundbar. De rest wilt niet verschijnen in de App. Op andere iPhones en iPad verschijnt helemaal niets in de BluOS App.
Ter aanvulling, alles zit bedraad aangesloten op een zelfde Switch, en zit ook in het zelfde lan-netwerk.
Het Thuisnetwerk bestaat uit een Ubiquiti USG-PRO-4 router met een UniFi US-24-250W switch.
Heeft iemand enig idee waar de oorzaak in kan liggen, en wat we nog meer kunnen proberen?
UPDATE
We hebben de oorzaak gevonden
Maar het was in de UniFi Controller, bij Settings > Wireless Networks > Advanced options, stond achter 'Multicast and Broadcast Filtering' het vinkje 'Block LAN to WLAN Multicast and Broadcast Data' aan. Nadat ik het vinkje had uitgezet werkte alles weer.
Hopelijk heeft hier iemand wat aan in de toekomst.
[ Voor 10% gewijzigd door don spike op 19-06-2020 11:11 ]
@don spike Niet de meest High-Tech oplossing, maar heb je al geprobeerd de router en switch te herstarten?
Dit zou natuurlijk niet nodig moeten zijn, maar dit heeft een vergelijkbaar probleem bij mij weleens opgelost.
Dit zou natuurlijk niet nodig moeten zijn, maar dit heeft een vergelijkbaar probleem bij mij weleens opgelost.
Dat was ik vergeten te vermelden, maar ook die hebben we enkele keren opnieuw opgestart gehad. Bedankt voor het meedenkendaanNL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:30:
@don spike Niet de meest High-Tech oplossing, maar heb je al geprobeerd de router en switch te herstarten?
Ik heb zelf de Soundbar, de Vault en de Powernode 2, van Bluesound..
Alles is bedraad aangesloten.
Nadat de Ziggo monteur was geweest, voor een storing van interactieve tv, deed de Powernode 2 het niet meer.
In het menu stond de Powernode gekoppeld aan het modem van de bovenburen.
Dat modem was beveiligd.
Ik heb in het menu gezocht naar bedraad aansluiten, maar dat kon ik niet vinden.
Ik heb de Powernode, ten einde raad, via WiFi, verbonden met mijn eigen modem en hij werkte weer.
Ik heb er geen verstand van, hoe dat kan, maar het werkt gelukkig weer.
Misschien heb je wat aan mijn ervaring.
Alles is bedraad aangesloten.
Nadat de Ziggo monteur was geweest, voor een storing van interactieve tv, deed de Powernode 2 het niet meer.
In het menu stond de Powernode gekoppeld aan het modem van de bovenburen.
Dat modem was beveiligd.
Ik heb in het menu gezocht naar bedraad aansluiten, maar dat kon ik niet vinden.
Ik heb de Powernode, ten einde raad, via WiFi, verbonden met mijn eigen modem en hij werkte weer.
Ik heb er geen verstand van, hoe dat kan, maar het werkt gelukkig weer.
Misschien heb je wat aan mijn ervaring.
@blessure, bedankt voor het delen van jouw ervaring.
Met snel nadenken kan dit niet de situatie bij ons zijn, op de MDC BluOS 2i modules in de NAD versterkers hebben we de WiFi dongel nooit aangesloten, omdat we toch alles bedraad gingen aansluiten. Dus bij ons zouden ze niet zomaar 'verhuist' kunnen zijn naar het WiFi-netwerk van de buren.
Vind wel erg bijzonder ook dat hij bij jouw opeens was aangemeld op een beveiligd netwerk van de buren.
Met snel nadenken kan dit niet de situatie bij ons zijn, op de MDC BluOS 2i modules in de NAD versterkers hebben we de WiFi dongel nooit aangesloten, omdat we toch alles bedraad gingen aansluiten. Dus bij ons zouden ze niet zomaar 'verhuist' kunnen zijn naar het WiFi-netwerk van de buren.
Vind wel erg bijzonder ook dat hij bij jouw opeens was aangemeld op een beveiligd netwerk van de buren.
Fijn Don Spike , dat het opgelost is.
Hi allen,
ik ben momenteel in de markt aan het kijken voor een nieuwe versterker / streamer nadat ik mijn huidige surround versterker (NAD T748) de deur uit heb gedaan. Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar stereo, maar ik kan het ook enorm waarderen om surround te hebben tijdens een film. Ik ben dus op zoek naar een gouden combinatie waarbij ik in beide situaties prima geluid heb. Van belang hierbij om te vermelden is dat ik graag 1 apparaat wil en geen snoeren wil hebben - vandaar ook dat ik mijn huidige NAD heb verkocht.
Op dit moment heb ik 2 Dali Zensor 5 speakers staan en wil graag een versterker die deze speakers moeiteloos kan aansturen. In de toekomst wil ik dus uitbreiden naar andere ruimtes / voor surround. Bij Hifi Klubben werd gesuggereerd dat surround niet de moeite waard is en ik prima weg kom met een NAD C388 + Dali zensor 5 voor zowel muziek alsmede films.
Wat is jullie visie hier op ?
Voor wat betreft het kopen van een (streamer) versterker voor mijn huidige Dali Zensor 5 speakers en eventueel 2 speakers, voor een andere ruimte / surround heb ik op dit moment twee opties voor ogen:
1. NAD C368 / C388 versterker + BlueOs 2i + 2x Pulse Flex = 1700 / 2450 euro.
2. Bluesound Powernode 2i + 2x Pulse Flex = 1600 euro
Wat raden jullie aan ? Zijn er nog andere suggesties die ik hiermee over het hoofd zie ?
Mijn dank is groot!
ik ben momenteel in de markt aan het kijken voor een nieuwe versterker / streamer nadat ik mijn huidige surround versterker (NAD T748) de deur uit heb gedaan. Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar stereo, maar ik kan het ook enorm waarderen om surround te hebben tijdens een film. Ik ben dus op zoek naar een gouden combinatie waarbij ik in beide situaties prima geluid heb. Van belang hierbij om te vermelden is dat ik graag 1 apparaat wil en geen snoeren wil hebben - vandaar ook dat ik mijn huidige NAD heb verkocht.
Op dit moment heb ik 2 Dali Zensor 5 speakers staan en wil graag een versterker die deze speakers moeiteloos kan aansturen. In de toekomst wil ik dus uitbreiden naar andere ruimtes / voor surround. Bij Hifi Klubben werd gesuggereerd dat surround niet de moeite waard is en ik prima weg kom met een NAD C388 + Dali zensor 5 voor zowel muziek alsmede films.
Wat is jullie visie hier op ?
Voor wat betreft het kopen van een (streamer) versterker voor mijn huidige Dali Zensor 5 speakers en eventueel 2 speakers, voor een andere ruimte / surround heb ik op dit moment twee opties voor ogen:
Wat raden jullie aan ? Zijn er nog andere suggesties die ik hiermee over het hoofd zie ?
Mijn dank is groot!
@nubcaek
Ik heb een paar maanden geleden mijn T748 ingeruild voor een T758. Belangrijkste redenen voor mij:
- BluOS geïntegreerd
- 4k Ondersteuning
- MDC-aansluiting, zodat je over x jaar mee kunt groeien met de dan actuele video/audio-formaten.
Bevalt me super, enige wat ik niet weet is of hij ook surround kan doen via de blusound nodes. Mijn T758 is mijn enige Bluos-apparaat, dus over de samenwerking met meerdere nodes kan ik je niets vertellen.
Ik heb een paar maanden geleden mijn T748 ingeruild voor een T758. Belangrijkste redenen voor mij:
- BluOS geïntegreerd
- 4k Ondersteuning
- MDC-aansluiting, zodat je over x jaar mee kunt groeien met de dan actuele video/audio-formaten.
Bevalt me super, enige wat ik niet weet is of hij ook surround kan doen via de blusound nodes. Mijn T758 is mijn enige Bluos-apparaat, dus over de samenwerking met meerdere nodes kan ik je niets vertellen.
@ocaj Dank voor de input - welke speakers heb je er aan gekoppeld ?
@nubcaek Fronts zijn Piega Premium 501 (die vervingen mijn Piega P4L waarvan er 1 na 20 jaar helaas stuk was gegaan) en de surround + center heb ik 3 Piega S3's (ca 20 jaar oud).
Subwoofer heb ik nog nooit gemist, dus die heb ik niet (nog even los van dat ik er geen logische plek voor heb....)
Ben erg tevreden met de combinatie van de T758 en de Piega's.
Subwoofer heb ik nog nooit gemist, dus die heb ik niet (nog even los van dat ik er geen logische plek voor heb....)
Ben erg tevreden met de combinatie van de T758 en de Piega's.
Voor de duidelijkheid, met de NAD C368 / C388 ga je nooit surround krijgen.nubcaek schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:47:
Als je echt surround wilt, en ook deels draadloos voor de achter (en zij?) speakers, dan heeft HiFi klubben bijvoorbeeld de NAD T 758 V3 (Bluesound ingebouwd) als bundel met de Bluesound PULSE FLEX 2i draadloze speaker.
Gezien de prijs van € 1.848 krijg je hier maar één PULSE FLEX bij, denk dan als center speaker. Geen idee of je ook de andere speakers in deze configuratie draadloos kan aansturen, en alleen je bestaande Dali speakers bedraad.
Maar ik denk dat het je heel moeilijk en flink op kosten gaat jagen om je twee Dali speakers bedraad te willen gebruiken welke een goede receiver nodig heeft om tot zijn recht te komen, en de rest niet bedraad, maar draadloos. Maar HiFi Klubben kan je hier prima mee adviseren.
We hebben zelf een NAD C368 + C268 + MDC BluOS 2i i.c.m. Bowers & Wilkins
702 S2B&W. En dat geeft prima geluid in de huiskamer, persoonlijk geen surround nodig.
Daarbij hebben wij vanaf de andere kant, vanuit de eetkamer, NAD C388 + MDC BluOS 2i i.c.m. Bowers & Wilkins 705 S2. Deze staan eigenlijk alleen aan als aan de andere kant vanuit de woonkamer ook aan staan. Beide dan in stereo gekoppeld als een ruimte.
Voor de slaapkamer, waar we eigenlijk alleen de films kijken, hebben wij de Bluesound PULSE Soundbar 2i, met het idee om daar later nog PULSE FLEX 2i aan toe te voegen, maar die behoefde hebben wij nog niet gehad. Vind persoonlijk de soundbar prima geluid geven, maar denk ook deels afhankelijk van je kamer, hoe het geluid word weerkaatst door de ruimte heen door de Soundbar.
Zie dat jouw Dali speakers heel wat minder vermogen vragen dan onze Bowers & Wilkins, en de NAD C388 sluit daar voor jouw Dali Zensor 5 speakers prima aan (2x 150W). Daar zullen ze goed mee tot hun recht komen.
Als toevoeging, wij hebben speciaal niet gekozen voor bijvoorbeeld een NADC 658 + C 268 waarbij Bluesound is ingebouwd. Met de NAD C368 / C388 i.c.m. MCD modules kan je eventueel later makkelijker upgraden, zoals eerder van de MDC BluOS 2 naar de MDC BluOS 2i bijvoorbeeld.
Interessant @don spike dank voor je input - in dat geval, wat maakt de C388 dan interessant versus een T758, als de laatste bluesound ingebouwd heeft en bijna vergelijkbare output. Enige idee ?
Het verschil is dat de T758 een Surround receiver is, en de C388 een normale stereo receiver.nubcaek schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:10:
in dat geval, wat maakt de C388 dan interessant versus een T758, als de laatste bluesound ingebouwd heeft en bijna vergelijkbare output.
Denk hierbij ook aan dat de T758 standaard een HDMI input heeft welke ook 4K ondersteund, en de C388 standaard geen HDMI heeft, maar eventueel alleen via een MCD Module. Je kunt de C388 wel via optical aansluiten, al raad ik wel HDMI aan voor sync i.c.m. de tv.
Ik weet niet wat HiFI Klubben heeft geadviseerd voor de C368 / C388 voor aansluiting op de TV?
Denk dat jij beter af bent met de T758. Eventueel met de PULSE FLEX bundel, of koop een mooie center speaker erbij wat mijn voorkeur zou hebben. Ik weet alleen dus niet of je de achter en zij speakers ook draadloos kan doen met de T758, vraag dit dus eerst goed na bij HiFI Klubben. Op deze manier kan je eventueel je surround ook in stappen uitbreiden als je wilt, indien dit dus draadloos kan.
EDIT;
Als toevoeging, de T758 heeft zoals je zelf ook al aangeeft Bluesound ingebouw. Dit heeft voor en nadelen.
Voordeel is dat je alle inputs (in ieder geval weet ik dat dit kan met de C658, en verwacht hetzelfde met de T758) kan doorzetten naar Bluesound.
Als voorbeeld kan je de phono input op de C658 gebruiken om de audio op andere Bluesound nodes af te spelen. Met onze C368 en C388 icm MDC BluOS 2i module gaat dit niet. In het geval van phono vind ik dit geen gemist, want anders ga je de analoge input via Bluesound digitaal verwerken.
Voor andere inputs kan dit voor je mogelijk wel een dealbreaker zijn, afhankelijk van je situatie, of je andere inputs gebruikt en dat je deze naar andere nodes wilt streamen.
Nu weet ik niet of je eventueel een met Bluesound ingebouwd later kan upgraden naar een nieuwe versie van BluOS, maar als dit kan, verlies je mogelijk ook bovenstaand voordeel? En de vraag is of je überhaupt een met ingebouwde Bluesound de BluOS kan upgraden?
Toen wij de C368 kochten was alleen BluOS 2 (MDC module) uit, een jaar of twee later toen we de C388 kochten was de BluOS 2i (MDC module) uitgekomen, en hier kwam alweer het voordeel naar voren om het niet ingebouwd te hebben. Nu weet ik niet wanneer een volgende grote upgrade komt, maar ik verwacht dit niet snel.
De wijziging van BluOS 2 naar 2i had bijvoorbeeld echt andere/nieuwe hardware nodig, voor onder andere om AirPlay (2) te ondersteunen. Dit is niet alleen met een firmware/software update mogelijk. Daarnaast kan ik me voorstellen dat (toekomstige) nieuwe generaties ook snellere processors hebben, naast dat deze ook fysiek andere hardware vereist.
[ Voor 42% gewijzigd door don spike op 22-06-2020 09:04 ]
Zaterdag de BSN 2i aangeschaft, na lang rondkijken. Geen spijt van, opvallende rust in het geluid wat verre van verkeerd is.
We spelen spotify over wifi zonder een enkel probleem en flac via een USB stick die met 64GB voorlopig ruim voldoet, de TV moet nog aangesloten worden op de Node, kwestie van een kabeltje aanschaffen.
De vloeiende werking van alles is erg fijn en verassend, overal vandaan prima aan te sturen, behalve de volume regeling vanaf een windows apparaat loopt schokkerig. Ook de afstandbediening er bij genomen en dat is wel zo prettig.
Het was de bedoeling om de Node achter een Linn classic aan te sluiten, maar we sturen maar direct naar een Linn 5125 waar een paar Majik 140's aan hangt.
We spelen spotify over wifi zonder een enkel probleem en flac via een USB stick die met 64GB voorlopig ruim voldoet, de TV moet nog aangesloten worden op de Node, kwestie van een kabeltje aanschaffen.
De vloeiende werking van alles is erg fijn en verassend, overal vandaan prima aan te sturen, behalve de volume regeling vanaf een windows apparaat loopt schokkerig. Ook de afstandbediening er bij genomen en dat is wel zo prettig.
Het was de bedoeling om de Node achter een Linn classic aan te sluiten, maar we sturen maar direct naar een Linn 5125 waar een paar Majik 140's aan hangt.
Ik ben het nieuwe huis aan het inrichten en heb nu 2 bluesound flex speakers, een mini en een powernode 2i, met dali center speakers en een sub. Alles gaat goed behalve de powernode 2i verbinden met de sub. Ik gebruik hiervoor een rt-100 om het draadloos te kunnen doen.
Over het algemeen heel tevreden over bluesound, maar de moeite dat het kost om dit goed werkend te krijgen valt wel tegen. Verder wordt tot mijn verbazing de app gekraakt in de app stores. Ik vind het allemaal best goed werken. Zou wel fijn zijn om speakers in meerdere groepen te kunnen plaatsen.
Over het algemeen heel tevreden over bluesound, maar de moeite dat het kost om dit goed werkend te krijgen valt wel tegen. Verder wordt tot mijn verbazing de app gekraakt in de app stores. Ik vind het allemaal best goed werken. Zou wel fijn zijn om speakers in meerdere groepen te kunnen plaatsen.
Ik heb een NAD T778 in bestelling staan. Daarop wil ik via BluOS naar de radio luisteren. Ook heb ik nu al een Pulse Flex 2i als losse BluOS-speaker.
Nu heb ik bij mijn oude versterker nog een losse Squeezebox Touch die via TuneIn radio speelt, op dit moment bijvoorbeeld NPO Radio 2. Daarbij krijg ik netjes de albumhoezen (album art) in beeld van het liedje dat afgespeeld wordt. Bij een volgend liedje komt ook weer de nieuwe hoes voorbij.
Als ik via mijn Pulse Flex naar de radio luister (ook via TuneIn) zie ik in de app wel het logo van de zender, maar niet de albumhoezen voorbij komen.
Omdat de T778 een mooi scherm heeft dat je altijd in de woonkamer kunt zien, zou ik het wel leuk vinden om de hoezen te zien bij de radio. (Op de app interesseert het me niet echt.)
Weet iemand of je die albumhoezen met BluOS ook in beeld kunt krijgen? Of is er een betere dienst dan TuneIn hiervoor?
Nu heb ik bij mijn oude versterker nog een losse Squeezebox Touch die via TuneIn radio speelt, op dit moment bijvoorbeeld NPO Radio 2. Daarbij krijg ik netjes de albumhoezen (album art) in beeld van het liedje dat afgespeeld wordt. Bij een volgend liedje komt ook weer de nieuwe hoes voorbij.
Als ik via mijn Pulse Flex naar de radio luister (ook via TuneIn) zie ik in de app wel het logo van de zender, maar niet de albumhoezen voorbij komen.
Omdat de T778 een mooi scherm heeft dat je altijd in de woonkamer kunt zien, zou ik het wel leuk vinden om de hoezen te zien bij de radio. (Op de app interesseert het me niet echt.)
Weet iemand of je die albumhoezen met BluOS ook in beeld kunt krijgen? Of is er een betere dienst dan TuneIn hiervoor?
Ik heb met de app (iPhone en iPad) sinds een tijd ook problemen. Vaak als ik de app open is hij meteen start klaar (bilbiotheek in beeld, juiste weergave van wat er nu speelt op mijn versterker) maar na vijf seconden herstart hij en gaat hij opnieuw verbinden. Kun je weer opnieuw beginnen. Heel hinderlijk. Bluesound support geeft het ene nutteloze advies na het andere, daar kom ik niet mee verder.Isniedood schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:17:
[..]
Verder is Spotify Connect ook onbetrouwbaar (heel vaak een uitgegrijsde speel knop als ik Spotify open zodat ik mijn speler niet op pauze kan zetten, versterker schakelt niet altijd naar BluOS ingang als ik Spotify start).
Het is wel typerend voor Bluesound vind ik, in de essentie is het een super goed systeem maar er zitten te veel rafelige randjes aan die afdoen aan de ervaring.
Ik speel met een BS 2i MDC module in een NAD M12.
Als oudere hifi malloot (ondertussen ruim 45 jaar met hifi bezig) speel ik uitsluitend complete albums en ben ik gewend aan de volgorde van de tracks op een album.
Helaas kent de app geen optie om complete albums te shuffelen. Als work around heb ik al mijn albums op een externe hdd gezet met per folder een album die ik alfabetisch (dus op album titel) afspeel.
In de BS app maak ik afspeellijsten van gedeeltes van die folders.
Probleem is, dat ik elke dag die afspeellijsten opnieuw moet laden en dat hij dan weer bovenaan begint. Als ik van afspeellijst naar radio en weer terug ga staat die afspeellijst er nog wel maar begint hij weer van boven af aan.
Is dit herkenbaar? Doe ik iets fout?
Als oudere hifi malloot (ondertussen ruim 45 jaar met hifi bezig) speel ik uitsluitend complete albums en ben ik gewend aan de volgorde van de tracks op een album.
Helaas kent de app geen optie om complete albums te shuffelen. Als work around heb ik al mijn albums op een externe hdd gezet met per folder een album die ik alfabetisch (dus op album titel) afspeel.
Probleem is, dat ik elke dag die afspeellijsten opnieuw moet laden en dat hij dan weer bovenaan begint. Als ik van afspeellijst naar radio en weer terug ga staat die afspeellijst er nog wel maar begint hij weer van boven af aan.
Volgens mij kun je prima albums met shuffle afspelen. Zie screenshot; links de originele volgorde en rechts de volgorde als je op shuffle drukt. Of bedoel je iets anders?jasper57 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:52:
Ik speel met een BS 2i MDC module in een NAD M12.
/f/image/ecN4HH5uLzkKdS3XerD88cWr.png?f=fotoalbum_large)
Hij wil juist de nummers binnen het album op volgorde horen, en dan, als het album klaar is een nieuw willekeurig gekozen album horen. Volgens mij kan dat niet in de bluos app.S1NN3D schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:31:
[...]
Volgens mij kun je prima albums met shuffle afspelen. Zie screenshot; links de originele volgorde en rechts de volgorde als je op shuffle drukt. Of bedoel je iets anders?
Regeren is vooruitschuiven
De "Album-Shuffle"-functie heb ik in het begin ook gezocht, maar het zit er helaas niet in.
Jammer, ik gebruikte dat op mijn iPod regelmatig. Kies je bijvoorbeeld een genre en dan binnen dat genre de album-shuffle om jezelf weer eens te verrassen met muziek die je niet direct zelf opzet.
Misschien bij bluesound-support een verzoek indienen?
Ze reageren keurig en zetten het dan op hun "todo"-lijstje...
(heb dat laatst ook gedaan omdat de Mac-Desktop app alleen in engels is en op de iPad is het Nederlands. Aangezien ik die door elkaar gebruik een beetje onhandig omdat je steeds andere termen ziet)
Jammer, ik gebruikte dat op mijn iPod regelmatig. Kies je bijvoorbeeld een genre en dan binnen dat genre de album-shuffle om jezelf weer eens te verrassen met muziek die je niet direct zelf opzet.
Misschien bij bluesound-support een verzoek indienen?
Ze reageren keurig en zetten het dan op hun "todo"-lijstje...
(heb dat laatst ook gedaan omdat de Mac-Desktop app alleen in engels is en op de iPad is het Nederlands. Aangezien ik die door elkaar gebruik een beetje onhandig omdat je steeds andere termen ziet)
Leuke update bij Tidal sinds een paar weekjes: Tidal Connect. Hiermee kan je binnen de Tidal App direct je Bluesound streamer / speakers aansturen. Geen onhandig gedoe meer met de BluOS Controller App.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Wij hebben al geruime tijd de eerste generatie Bluesound soundbar, sub en twee pulse flex boxjes achter/naast de bank. De soundbar is middels een optische kabel aangesloten op onze Sony tv. Nu zijn ze gezamenlijk gekoppeld via de thuis bioscoop groep, alleen komt er bij het afspelen uit de Flex boxjes geen geluid.
Wanneer ik ze via stereo paar of multi speler groep koppel werken ze wel allemaal.
Waar moet ik het in zoeken?
Wanneer ik ze via stereo paar of multi speler groep koppel werken ze wel allemaal.
Waar moet ik het in zoeken?
Toch niet echt tevreden met bluesound.
Weergave is erg detailrijk maar ook erg klinisch en een beetje kil.
De NAD M12 met BluOS module zijn dus verkocht en vervangen door een Aurender A100 en een oudere Primare voortrap.
De NAD M12 met BluOS module zijn dus verkocht en vervangen door een Aurender A100 en een oudere Primare voortrap.
Zag het idd ook in mijn Tidal app nu. Heb geen Bluesound maar ben lichtjes aan het rondkijken en dan is dit wel een killer feature voor mij. Kan iemand checken of het op oudere bluesoundaparaten werkt, bijvoorbeeld een Node 2 (niet 2i) of een oude Pulse?vacuumcleaner schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:16:
Leuke update bij Tidal sinds een paar weekjes: Tidal Connect. Hiermee kan je binnen de Tidal App direct je Bluesound streamer / speakers aansturen. Geen onhandig gedoe meer met de BluOS Controller App.
Het is wel een prijzig systeem, dus zit ik vooral ook op de 2ehands markt te kijken. Raden jullie aan om alleen 2i producten te kopen, of is een oude Pulse (1) (Flex) en een Node 2 ook een prima start? Want ik lees dat het verschil tussen een Node 2 en een 2i een "betere dac" is en apple airplay 2 ofzo (waar ik als android user niks om geef
Ik kan bevestigen dat zowel de Node N100 als de Node 2 werken met Tidal connect. (2)i apparatuur is enkel interessant als je AirPlay 2 en aptX HD van plan bent te gaan gebruiken. De Pulse Flex heb ik persoonlijk als zeer beroerd ervaren. Die moet je dus even gaan luisteren met je eigen muziek (en het liefst in je eigen huis). De verbindingen zijn bij mij zeer stabiel gebleken. Ik heb overigens enkel de Node 2 draadloos aangesloten.eswa schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:50:
[...]
Zag het idd ook in mijn Tidal app nu. Heb geen Bluesound maar ben lichtjes aan het rondkijken en dan is dit wel een killer feature voor mij. Kan iemand checken of het op oudere bluesoundaparaten werkt, bijvoorbeeld een Node 2 (niet 2i) of een oude Pulse?
Het is wel een prijzig systeem, dus zit ik vooral ook op de 2ehands markt te kijken. Raden jullie aan om alleen 2i producten te kopen, of is een oude Pulse (1) (Flex) en een Node 2 ook een prima start? Want ik lees dat het verschil tussen een Node 2 en een 2i een "betere dac" is en apple airplay 2 ofzo (waar ik als android user niks om geef) maar verder niet zo heel veel. Neem aan dat dat ook geldt voor Pulse speakers...de nieuwe zullen vast beter klinken, maar of het dag en nacht verschil is vraag ik me af. Of heeft Bluesound veel geinvesteerd in stabiliteit van de verbinding enzo naar de 2i versies toe?
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Dit is fijn zeg!!! Vind de app niet echt geweldig, zachtjes uitgedrukt.vacuumcleaner schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:16:
Neem aan dat hij dan MQA vanuit de Tidal app ook gewoon overneemt?
Ik snap je. De achterkant hier is Linn, en dat is al redelijk recht in reproductie. Met MP3(Spotify)jasper57 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 01:13:
Toch niet echt tevreden met bluesound.
en CD kwaliteit is het zou ik zeggen "droog", alleen als we high res (HR) afspelen zingt het pas echt.
De oude Linn CD speler die er aan vooraf (De BS node 2i) ging was muzikaler, waar de BS in de basis wel heel erg stil te nomen is.
@Peter_Aragorn Hij neemt MQA files over inderdaad. App geeft het ook aan ( CD HIFI kwaliteit , MQA MAster )
Ben ook blij dat Tidal rechtstreeks kan doorstreamen. Ben ook niet echt fan van de bluos app.
Gebruik hem wel nog voor eigen muziek.
Ben ook blij dat Tidal rechtstreeks kan doorstreamen. Ben ook niet echt fan van de bluos app.
Nice. Hier gebruik ik dan denk ik de BluOS app alleen nog maar voor het streamen van KinkFMToosh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:38:
@Peter_Aragorn Hij neemt MQA files over inderdaad. App geeft het ook aan ( CD HIFI kwaliteit , MQA MAster )
Ik wil de bluesound node 2i gebruiken en Qobuz.
Het menu van Qobuz is zeer complex, ik vroeg mij af hoe het menu van de Bluesound werkt op de app. Is dit overzichtelijker dan Qobuz?
Het menu van Qobuz is zeer complex, ik vroeg mij af hoe het menu van de Bluesound werkt op de app. Is dit overzichtelijker dan Qobuz?
Hoi,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er hier ook iemand is die de Pulse Mini met de ophangbeugel WM-200 in een hoek van 45 graden heeft hangen?
Ik zou de Pulse Mini nl graag ophangen aan het schuine dak, maar ik weet niet of het draagvermogen toereikend is. De Pulse hangt dan dus in een hoek van 45 graden naar voren.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er hier ook iemand is die de Pulse Mini met de ophangbeugel WM-200 in een hoek van 45 graden heeft hangen?
Ik zou de Pulse Mini nl graag ophangen aan het schuine dak, maar ik weet niet of het draagvermogen toereikend is. De Pulse hangt dan dus in een hoek van 45 graden naar voren.
Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.
Ik gebruik nu al een tijdje de Node 2i, in combinatie met mijn versterker en boxen. Werkt helemaal fijn en perfect.
Nu wil ik ook een wat high-end koptelefoon gaan halen, die waarschijnlijk een kleine aparte versterker gaat gebruiken. Nu weet ik nog niet precies welke koptelefoon en welke versterker dit gaat zijn, maar ik ben wel op zoek naar een manier om de Node 2i ook hiervoor te gaan gebruiken.
Weten jullie of je bij de outputs voor de Node 2i kunt wisselen tussen optisch en analoog? Mijn boxen zijn via analoog aangesloten, maar dan ga ik op zoek naar een versterkertje die optisch aangesloten kan worden. Als ik dan gemakkelijk zou kunnen switchen op de Node 2i, scheelt me dat weer een extra dac/streamer.
Nu wil ik ook een wat high-end koptelefoon gaan halen, die waarschijnlijk een kleine aparte versterker gaat gebruiken. Nu weet ik nog niet precies welke koptelefoon en welke versterker dit gaat zijn, maar ik ben wel op zoek naar een manier om de Node 2i ook hiervoor te gaan gebruiken.
Weten jullie of je bij de outputs voor de Node 2i kunt wisselen tussen optisch en analoog? Mijn boxen zijn via analoog aangesloten, maar dan ga ik op zoek naar een versterkertje die optisch aangesloten kan worden. Als ik dan gemakkelijk zou kunnen switchen op de Node 2i, scheelt me dat weer een extra dac/streamer.
De aansluitingen op de Node zijn gelijktijdig te gebruiken, je hoeft helemaal nets te switchen
Oh echt?! Dat wist ik niet. Dan laat ik de versterker van de boxen gewoon uitDaMarcus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:56:
De aansluitingen op de Node zijn gelijktijdig te gebruiken, je hoeft helemaal nets te switchen
Gebruikt hij dan de Burr Brown nog wel trouwens, via optical?
Via de optische of coaxiale uitgang wordt de DAC overgeslagen en wordt de DAC in de koptelefoon gebruikt.
Hmm, dat is wel jammer. Vind de DAC in de Node 2i juist zo fijn klinken.DaMarcus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:06:
Via de optische of coaxiale uitgang wordt de DAC overgeslagen en wordt de DAC in de koptelefoon gebruikt.
Zou het mogelijk zijn om een soort van splitter tussen aan de analoge uitgang te gebruiken? Dus dat hij vanuit de Node 2i naar een splitter gaat, die twee analoge uitgangen heeft...
Edit: iets als dit dus: https://www.onlinekabelsh...XGlFfAbPuuSxoCscEQAvD_BwE
[ Voor 18% gewijzigd door Peter_Aragorn op 27-01-2021 11:16 ]
Met twee van deze kabels + een extra setje RCA-kabels moet je een heel eind kunnen komen. De huidige kabels (van Node2i naar versterker) sluit je aan op de ene splitter aansluiting en de andere set RCA-kabels op de splitter zodat je de daar de koptelefoonversterker op kan aansluiten.Peter_Aragorn schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:10:
[...]
Hmm, dat is wel jammer. Vind de DAC in de Node 2i juist zo fijn klinken.
Zou het mogelijk zijn om een soort van splitter tussen aan de analoge uitgang te gebruiken? Dus dat hij vanuit de Node 2i naar een splitter gaat, die twee analoge uitgangen heeft...
Edit: iets als dit dus: https://www.onlinekabelsh...XGlFfAbPuuSxoCscEQAvD_BwE
Ja volgens mij heb ik zelfs enkel 1 zo'n switch nodig. Van de Node 2i naar dat kastje en dan beide versterkers ook op het kastje met RCA-kabels aansluiten.DaMarcus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:18:
[...]
Met twee van deze kabels + een extra setje RCA-kabels moet je een heel eind kunnen komen. De huidige kabels (van Node2i naar versterker) sluit je aan op de ene splitter aansluiting en de andere set RCA-kabels op de splitter zodat je de daar de koptelefoonversterker op kan aansluiten.
Dat zou ook moeten werken
Dat kastje is een switch heeft maar een uitgang, wat jij wil is meerdere uitgangen omdat je je versterker én koptelefoonversterker tegelijk wil kunnen aansturen zonder kabels om te wisselenPeter_Aragorn schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:25:
[...]
Ja volgens mij heb ik zelfs enkel 1 zo'n switch nodig. Van de Node 2i naar dat kastje en dan beide versterkers ook op het kastje met RCA-kabels aansluiten.
Dat zou ook moeten werken
Hij kan beide kanten op volgens mijDaMarcus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:29:
[...]
Dat kastje is een switch heeft maar een uitgang, wat jij wil is meerdere uitgangen omdat je je versterker én koptelefoonversterker tegelijk wil kunnen aansturen zonder kabels om te wisselen
[ Voor 9% gewijzigd door Peter_Aragorn op 27-01-2021 13:09 ]
Hoi forum leden,
Ik ben zelf niet nieuw maar wel op dit forum. Ik heb sinds een paar weken een Node 2i en heb 2 vragen waar misschien iemand een antwoord(en) op heeft.
1 Ik heb de Node op de 7.1 aangesloten van mijn AVR via LF en RF. Kan ik ook de SUB out van de Node aansluiten op de SUB in van de 7.1?
2 Ik heb verschillende headphones (Sony) proberen te koppelen via BT, echter ze worden niet gezien. Ik lees in diverse bronnen dat dit een Bluesound probleempje is, dat al sinds de introductie van de 2i speelt. Zijn er mensen op dit forum die het wel gelukt is? Welk type of procedure?
Alvast bedankt Zefram
Ik ben zelf niet nieuw maar wel op dit forum. Ik heb sinds een paar weken een Node 2i en heb 2 vragen waar misschien iemand een antwoord(en) op heeft.
1 Ik heb de Node op de 7.1 aangesloten van mijn AVR via LF en RF. Kan ik ook de SUB out van de Node aansluiten op de SUB in van de 7.1?
2 Ik heb verschillende headphones (Sony) proberen te koppelen via BT, echter ze worden niet gezien. Ik lees in diverse bronnen dat dit een Bluesound probleempje is, dat al sinds de introductie van de 2i speelt. Zijn er mensen op dit forum die het wel gelukt is? Welk type of procedure?
Alvast bedankt Zefram
zefram66
1. Kun je dit niet gewoon uitproberen?zefram66 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:28:
Hoi forum leden,
Alvast bedankt Zefram
2. Geen idee, dit heb ik nog nooit geprobeerd
Alleen is en het blijft het een switch en geen splitter, dat laatste is wat je nodig hebt om de boel werken te krijgen zoals je dat wilPeter_Aragorn schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:08:
[...]
Hij kan beide kanten op volgens mij. Is volgens de specs bi-directioneel, dus dan zou het wel moeten werken
Dan keek ik er verkeerd naar denk ik. Thanks!DaMarcus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Alleen is en het blijft het een switch en geen splitter, dat laatste is wat je nodig hebt om de boel werken te krijgen zoals je dat wil
1. Geen idee. Maar zomaar uitproberen lijkt me nogal tricky.zefram66 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:28:
Hoi forum leden,
Alvast bedankt Zefram
2. Mijn Sony WH-1000XM3 werkt prima.
a. Klik in het Afspeelvenster op het huisje rechtsbovenin.
b. Vervolgens klik je op de 3 ' stippen' in het venster van je Node2i speler.
c. Onderaan selecteer je Bluetooth Hoofdtelefoons.
d. Selecteer hier de hoofdtelefoon die je in koppelmodus hebt staan.
e. Vergeet niet als laatste om rechtsbovenin op Finish te klikken!
Succes!
Ik heb de SUB out verbonden met de SUB in en het werkt. Heb alleen in het menu van de node Subwoofer op ja gezet met setting 50Hz. Anders gaat het hele spectrum naar de Subwoofer.Peter_Aragorn schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:51:
[...]
1. Kun je dit niet gewoon uitproberen?
2. Geen idee, dit heb ik nog nooit geprobeerd.
Zefram
zefram66
Ik heb het met de WH-1000XM3 geprobeerd, zoals je omschrijft. Echter verschijnt er geen hoofdtelefoon in het dialoog venster. Bedankt voor je input i.i.g.U2maxi schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:14:
[...]
1. Geen idee. Maar zomaar uitproberen lijkt me nogal tricky.
2. Mijn Sony WH-1000XM3 werkt prima.
a. Klik in het Afspeelvenster op het huisje rechtsbovenin.
b. Vervolgens klik je op de 3 ' stippen' in het venster van je Node2i speler.
c. Onderaan selecteer je Bluetooth Hoofdtelefoons.
d. Selecteer hier de hoofdtelefoon die je in koppelmodus hebt staan.
e. Vergeet niet als laatste om rechtsbovenin op Finish te klikken!
Succes!
Zefram
zefram66
Voor de zekerheid: staat Bluetooth aan op je Node2i?zefram66 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:16:
[...]
Ik heb het met de WH-1000XM3 geprobeerd, zoals je omschrijft. Echter verschijnt er geen hoofdtelefoon in het dialoog venster. Bedankt voor je input i.i.g.
Zefram
Hij staat ingesteld op automatisch.U2maxi schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:07:
[...]
Voor de zekerheid: staat Bluetooth aan op je Node2i?
zefram66
LOL! 👍🏻zefram66 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:28:
[...]
Het leven is soms zo simpel. Stroom eraf en er weer op en ik heb krijg een headphone gekoppeld.
Zefram
Ik kon in dit topic niet zo meteen de antwoorden op mijn vragen terugvinden, dus alvast mijn excuses als ik deze ergens gemist heb.
Aangezien ik nu eindelijk eens de muziek op mijn NAS op een echte geluidsinstallatie wil beluisteren (en dus niet via de boxen van mijn desktop PC), kwam ik al snel bij de Node 2i uit. Mijn collectie bestaat uit 99% FLAC bestanden waarvan een aanzienlijk deel 'beter dan CD kwaliteit' is. Begrijp ik het goed dat het de Node 2i zelf is die de FLAC bestanden decodeert en dat mijn NAS hier enkel maar als fileserver dienst hoeft te doen?
Naast een geluidsinstallatie wil ik ook graag een surround setup voor mijn TV en toen kwam ik onder meer deze Marantz nr1510 tegen. Nu heb ik e.e.a. misschien niet goed begrepen, maar kan die Marantz niet gewoon wat een Node 2i ook kan voor minder geld? Dus in mijn geval: FLAC bestanden afspelen over een bedraad netwerk. Heeft het aanschaffen van een Node 2i dan nog een meerwaarde of mis ik iets?
Aangezien ik nu eindelijk eens de muziek op mijn NAS op een echte geluidsinstallatie wil beluisteren (en dus niet via de boxen van mijn desktop PC), kwam ik al snel bij de Node 2i uit. Mijn collectie bestaat uit 99% FLAC bestanden waarvan een aanzienlijk deel 'beter dan CD kwaliteit' is. Begrijp ik het goed dat het de Node 2i zelf is die de FLAC bestanden decodeert en dat mijn NAS hier enkel maar als fileserver dienst hoeft te doen?
Naast een geluidsinstallatie wil ik ook graag een surround setup voor mijn TV en toen kwam ik onder meer deze Marantz nr1510 tegen. Nu heb ik e.e.a. misschien niet goed begrepen, maar kan die Marantz niet gewoon wat een Node 2i ook kan voor minder geld? Dus in mijn geval: FLAC bestanden afspelen over een bedraad netwerk. Heeft het aanschaffen van een Node 2i dan nog een meerwaarde of mis ik iets?
Let dan vooral op de bediening. Heb hier ook een Marantz receiver die in basis prima FLAC kan afspelen. Maar ik geef toch echt de voorkeur aan mijn Bluesound Node omdat de bediening via de app echt tig keer beter is.Waking_The_Dead schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:14:
Ik kon in dit topic niet zo meteen de antwoorden op mijn vragen terugvinden, dus alvast mijn excuses als ik deze ergens gemist heb.
Naast een geluidsinstallatie wil ik ook graag een surround setup voor mijn TV en toen kwam ik onder meer deze Marantz nr1510 tegen. Nu heb ik e.a. misschien niet goed begrepen, maar kan die Marantz niet gewoon wat een Node 2i ook kan voor minder geld? Dus in mijn geval: FLAC bestanden afspelen over een bedraad netwerk. Heeft het aanschaffen van een Node 2i dan nog een meerwaarde of mis ik iets?
Dat is duidelijk :-)S1NN3D schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:20:
[...]
Let dan vooral op de bediening. Heb hier ook een Marantz receiver die in basis prima FLAC kan afspelen. Maar ik geef toch echt de voorkeur aan mijn Bluesound Node omdat de bediening via de app echt tig keer beter is.
Een surround versterker heb ik sowieso nodig dus ik dat schaf ik alvast aan. Dan kan ik er nog altijd een Node aan toevoegen als ik een betere bediening wil.
Denk dat ik het eerst met de huidige versterker ga proberen, die heeft schijnbaar best een goede 6.35mm output voor koptelefoons. En anders worden het waarschijnlijk toch Y-splitters, net zo makkelijk.DaMarcus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Alleen is en het blijft het een switch en geen splitter, dat laatste is wat je nodig hebt om de boel werken te krijgen zoals je dat wil
Hoi,
Af en toe schaf ik wel eens muziek aan via de iTunes Store van Apple. Sinds een tijdje werkt de cover art niet meer (volgens mij sinds iTunes is ondergebracht in Apples 'Muziek'). Daarmee bedoel ik: in de Finder van mijn Mac geeft ie de covers wel weer, maar op de BS Node2 zijn ze onzichtbaar. De files staan op mijn Synology NAS. Ik moet dus telkens zelf op zoek naar de cover art, dit opslaan en toevoegen als cover.jpg en dan werkt het pas. Gedoe, en ik hou niet van gedoe.
Iemand soortgelijke ervaringen? Overigens heb ik hier al eens over gebeld met Apple, geen oplossing...
Af en toe schaf ik wel eens muziek aan via de iTunes Store van Apple. Sinds een tijdje werkt de cover art niet meer (volgens mij sinds iTunes is ondergebracht in Apples 'Muziek'). Daarmee bedoel ik: in de Finder van mijn Mac geeft ie de covers wel weer, maar op de BS Node2 zijn ze onzichtbaar. De files staan op mijn Synology NAS. Ik moet dus telkens zelf op zoek naar de cover art, dit opslaan en toevoegen als cover.jpg en dan werkt het pas. Gedoe, en ik hou niet van gedoe.
Iemand soortgelijke ervaringen? Overigens heb ik hier al eens over gebeld met Apple, geen oplossing...
Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection