Volgens mij helpt het als je via de Bluesound app de cover-art opnieuw laat indexeren. Dit zit onder instellingen - bibliotheek.
Dank je, dit heb ik al vele malen gedaan, geen resultaat.loeberce schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:43:
Volgens mij helpt het als je via de Bluesound app de cover-art opnieuw laat indexeren. Dit zit onder instellingen - bibliotheek.
Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection
Ik heb ook wel eens dat soort issues.
Extra info: https://support1.bluesoun...ver-Art-shown-as-missing-
Het herladen van album art werkt bij mij ook vaak niet, maar een reindex van de library wel (settings > music library > reindex).
Extra info: https://support1.bluesoun...ver-Art-shown-as-missing-
Het herladen van album art werkt bij mij ook vaak niet, maar een reindex van de library wel (settings > music library > reindex).
PSN: Sluuz
Ik heb een vraag over de muziekbibliotheek. Misschien hebben jullie een idee om dit op te lossen:
Mijn van cd's geripte muziek staat op de NAS die bij mijn ouders staat. Zelf heb ik geen NAS. Nu heb ik geprobeerd om de map toegankelijk te maken via het internet en zo toe te voegen aan de bibliotheek, dit werkt echter niet. Plex wordt niet ondersteund, dus dat werkt ook niet. De muziek kopiëren naar een usb-stick is ook geen optie, want beluisteren werkt alleen maar voor het apparaat waar de usb-stick in zit.
Is er een manier om toch de muziek van de NAS te beluisteren via Bluesound? Het is verder namelijk een beetje overbodig om zelf ook nog een NAS te nemen, want alle andere functies die we gebruiken via de NAS werken wel op afstand.
Mijn van cd's geripte muziek staat op de NAS die bij mijn ouders staat. Zelf heb ik geen NAS. Nu heb ik geprobeerd om de map toegankelijk te maken via het internet en zo toe te voegen aan de bibliotheek, dit werkt echter niet. Plex wordt niet ondersteund, dus dat werkt ook niet. De muziek kopiëren naar een usb-stick is ook geen optie, want beluisteren werkt alleen maar voor het apparaat waar de usb-stick in zit.
Is er een manier om toch de muziek van de NAS te beluisteren via Bluesound? Het is verder namelijk een beetje overbodig om zelf ook nog een NAS te nemen, want alle andere functies die we gebruiken via de NAS werken wel op afstand.
[ Voor 3% gewijzigd door Japsuh op 24-02-2021 13:29 ]
Volgens mij kan een Bluesound uitsluitend eigen muziek van je lokale netwerk afspelen.Japsuh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:29:
Ik heb een vraag over de muziekbibliotheek. Misschien hebben jullie een idee om dit op te lossen:
Is het geen optie om een USB-stick/ext. HDD aan je Bluesound te hangen? Enige issue is dat je iedere keer opnieuw moet kopiëren wanneer er nieuwe muziek op de NAS is gezet.
Ik neem aan dat je die NAS niet zomaar openbaar aan het internet hebt hangen? Als de provider dat al niet filtert lijkt me dat nog zeer onverstandig.Japsuh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:29:
Als je op je router een site-to-site VPN naar je ouders hebt dan zou je de NAS gewoon in de Bluesound moeten kunnen configureren door zelf het juiste IP adres op te geven.
@U2maxi Via een usb-stick kan wel, maar dan kan ik alleen luisteren op mijn Node 2i en niet de Flex. Dus dat werkt niet optimaal.
@Bigs Nee, ik heb normaal gesproken een OpenVPN verbinding naar de NAS. Maar ik dacht wellicht met WebDav of ftp iets te kunnen, maar dat wordt allemaal niet ondersteund.
Helaas kan ik ook vrijwel niets met mijn Ziggo router, anders was iets van een VPN misschien een optie (of de router als NAS, dat kan met de FritzBox! van mijn ouders wel).
Ik denk dat ik toch een Raspberry Pi ofzo moet nemen als NAS puur voor de muziek, ik zie niet echt een andere werkbare oplossing.
@Bigs Nee, ik heb normaal gesproken een OpenVPN verbinding naar de NAS. Maar ik dacht wellicht met WebDav of ftp iets te kunnen, maar dat wordt allemaal niet ondersteund.
Helaas kan ik ook vrijwel niets met mijn Ziggo router, anders was iets van een VPN misschien een optie (of de router als NAS, dat kan met de FritzBox! van mijn ouders wel).
Ik denk dat ik toch een Raspberry Pi ofzo moet nemen als NAS puur voor de muziek, ik zie niet echt een andere werkbare oplossing.
Ik heb zelf geen Flex, dus ik wist niet dat de USB-stick dan niet gedeeld kon worden met andere Bluesound producten in hetzelfde netwerk. Op zich wel raar.Japsuh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:07:
@U2maxi Via een usb-stick kan wel, maar dan kan ik alleen luisteren op mijn Node 2i en niet de Flex. Dus dat werkt niet optimaal.
Zijn en hier nog Bluesound PowerNode (met Hdmi) gebruikers die geluidsproblemen hebben met de LG OLED65C9MLB over Hdmi Arc?
De hersteldienst heeft in mijn LG Oled reeds 2 Hdmi-borden vervangen en het probleem met het geluid is nog steeds niet opgelost. Om alles uit te sluiten had de technieker zelf een soundbar verbonden met Hdmi en ja hoor, ook hier kreeg hij met welke setting ook geen geluid uit.
Het probleem ligt echt niet bij de Bluesound PowerNode, want deze is reeds voor een 3de keer vervangen.
Bovendien heb ik hier bovenop nog eens het probleem dat het schakelen tussen Hdmi 1 en 3 vs 3 en 1 ivm beeldweergave niet altijd lukt. Ik heb dan wel geluid maar geen beeld.
Is om gek van te worden
De hersteldienst heeft in mijn LG Oled reeds 2 Hdmi-borden vervangen en het probleem met het geluid is nog steeds niet opgelost. Om alles uit te sluiten had de technieker zelf een soundbar verbonden met Hdmi en ja hoor, ook hier kreeg hij met welke setting ook geen geluid uit.
Het probleem ligt echt niet bij de Bluesound PowerNode, want deze is reeds voor een 3de keer vervangen.
Bovendien heb ik hier bovenop nog eens het probleem dat het schakelen tussen Hdmi 1 en 3 vs 3 en 1 ivm beeldweergave niet altijd lukt. Ik heb dan wel geluid maar geen beeld.
Is om gek van te worden
[ Voor 22% gewijzigd door Moris op 07-03-2021 19:19 ]
Ik ben van plan de nieuwe Powernode te gaan kopen, maar ben even benieuwd naar de ervaringen met de software. Ik zie veel slechte reviews in de IOS app store, maar ook het tegenovergestelde. Hoe zijn de ervaringen hier?
Mijn gebruik gaat 40/50/10 zijn tussen spotify connect, tv via hdmi earc en analoog. En wellicht een paar albums op usb die niet op spotify staan.
Werkt het aanpassen van het volume via de ios widgets bijvoorbeeld fijn? En verbind de app snel? Mijn wifi is meer dan prima met een accespoint in dezelfde ruimte.
Mijn gebruik gaat 40/50/10 zijn tussen spotify connect, tv via hdmi earc en analoog. En wellicht een paar albums op usb die niet op spotify staan.
Werkt het aanpassen van het volume via de ios widgets bijvoorbeeld fijn? En verbind de app snel? Mijn wifi is meer dan prima met een accespoint in dezelfde ruimte.
Ik vind de app & widget prima werken. Er zijn een paar kleine irritante zaken (volume-instelling en shuffelen) met de Tidal integratie, maar daar heb je geen last van als je de Tidal app gebruikt.
Hier ook tevreden bluesound-gebruiker. Volume via de slider in de app is niet heel precies maar verder doet het wat het moet doen. Het grootste voordeel vind ik (naast dat het in mijn versterker geintegreerd zit) de multiroom-mogelijkheden.
Als je geen ambities hebt om meer bluesound-producten in je huis te zetten zou ik zeker ook andere opties bekijken. Voor 2/3 van de prijs van een Powernode koop je bijvoorbeeld een Denon receiver met Heos.
Als je geen ambities hebt om meer bluesound-producten in je huis te zetten zou ik zeker ook andere opties bekijken. Voor 2/3 van de prijs van een Powernode koop je bijvoorbeeld een Denon receiver met Heos.
Regeren is vooruitschuiven
Bedankt voor jullie reacties!
Vooralsnog geen multiroom ambities, behalve dat het handig kan zijn om een simpele JBL BT speaker voor in de keuken/ tuin op de Powernode aan te sluiten. Eventuele vertraging is daarbij geen ramp.
Ik ben mij bewust van alternatieven, alleen willen we graag een klein en smal apparaat en dat is er bij Denon/ Marantz/ Yamaha eigenlijk niet... Of het gaat zonder streaming bij bijv. NAD, of zonder Dolby decoding/ earc bij Denon/ Yamaha.
Vooralsnog geen multiroom ambities, behalve dat het handig kan zijn om een simpele JBL BT speaker voor in de keuken/ tuin op de Powernode aan te sluiten. Eventuele vertraging is daarbij geen ramp.
Ik ben mij bewust van alternatieven, alleen willen we graag een klein en smal apparaat en dat is er bij Denon/ Marantz/ Yamaha eigenlijk niet... Of het gaat zonder streaming bij bijv. NAD, of zonder Dolby decoding/ earc bij Denon/ Yamaha.
De app is bruikbaar, maar geen wonder van doordacht UX design. Er zitten wat irritante dingen in, zoals de volumeregeling achter een apart knopje, het niet kunnen terugswipen op een iOS device (wat systemwide de default is) en dat soort dingen.
Ook de zoekfunctie is wat irritant vind ik. Het is gewoon zo jammer dat de kwalitatief betere hardware gebruikt maakt van zo'n app en dat spullen van Sonos een relatief goeie app hebben.
Ook de zoekfunctie is wat irritant vind ik. Het is gewoon zo jammer dat de kwalitatief betere hardware gebruikt maakt van zo'n app en dat spullen van Sonos een relatief goeie app hebben.
Eens met bovenstaande reacties. Op zich functioneert de app wel oke, maar niet meer dan dat.
Aanvulling: de widget op het beginscherm van m'n iPhone is wat beperkt. Je kunt alleen de eerste 5 presets aantikken en de volumeregeling schiet soms letterlijk helemaal door naar boven of beneden. Als je dan daarna de app opent, komt dat geselecteerde volume niet overeen, dus als je dan de volumeslider aanraakt, verschiet het volume.
Presets/favo opslaan is wat onlogisch (geen OK / Save knop bijv.).
En de radiostations via TuneIn... blijft één grote teringbende, zit nul logica in als je gaat zoeken of een categorie opent. Maar ik weet niet of dat aan Bluesound te wijten valt. Gelukkig heb ik alles onder de presets staan.
Maar... het geluid is fantastisch. Het apparaat zelf is ook een prachtig ding, mag gezien worden. Solide spul.
Verbinding is hier bedraad, gaat 100% goed.
Aanvulling: de widget op het beginscherm van m'n iPhone is wat beperkt. Je kunt alleen de eerste 5 presets aantikken en de volumeregeling schiet soms letterlijk helemaal door naar boven of beneden. Als je dan daarna de app opent, komt dat geselecteerde volume niet overeen, dus als je dan de volumeslider aanraakt, verschiet het volume.
Presets/favo opslaan is wat onlogisch (geen OK / Save knop bijv.).
En de radiostations via TuneIn... blijft één grote teringbende, zit nul logica in als je gaat zoeken of een categorie opent. Maar ik weet niet of dat aan Bluesound te wijten valt. Gelukkig heb ik alles onder de presets staan.
Maar... het geluid is fantastisch. Het apparaat zelf is ook een prachtig ding, mag gezien worden. Solide spul.
Verbinding is hier bedraad, gaat 100% goed.
Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection
Gebruik nu een kleine vijf jaar de Bluesound Node (eerst de 2, nu de 2i) en nog altijd erg content. Ik ben wellicht niet echt de aangewezen persoon voor een diepgaande mening over de app daar ik heel traditioneel vooral albums van begin tot eind luister. Dus afspeellijst functies, snelknoppen en meer van dat soort handige foefjes gebruik ik zelf niet. De stabiliteit (bekabeld aangesloten) en geluidskwaliteit zijn goed en zou niet zo snel een reden kunnen bedenken om weer eens verder te kijken.
Wellicht dat er in de toekomst nog eens een Pulse Flex bij komt voor de keuken.
Wellicht dat er in de toekomst nog eens een Pulse Flex bij komt voor de keuken.
Ik sinds een kleine twee maanden een Bluesound NODE (N130, de nieuwste generatie op dit moment).
Ik gebruik de NODE om te streamen en om het geluid van m'n TV op de speakers af te spelen. Ik gebruik de NODE dus ook als voorversterker (ik heb verder alleen een eindversterker namelijk).
Helaas heb ik last van een hinderlijke vertraging van het geluid vanaf een externe bron. Dat geldt zowel via de HDMI-ingang (eARC) als de optische ingang. Via HDMI is vertraging groter, via de optische ingang is de vertraging minimaal 50ms maar het zou ook iets meer kunnen zijn.
Hierdoor is het kijken naar video niet prettig, je ziet aan de monden dat er iets niet klopt met wat je hoort.
Als ik de interne TV-luidsprekers ook aanzet, dan hoor ik duidelijk een echo-effect. Zonder vertraging zou dat niet zo moeten zijn. Helaas kan ik in mijn TV het beeld niet vertragen om de geluidsvertraging te compenseren.
In de instellingen is een lip-sync-functie te vinden en die gaat niet lager dan 50ms. Bluesound is zelf al jaren op de hoogte van dit probleem (getuige openstaande issues op hun supportforum) en er is vooralsnog geen oplossing uitgebracht.
Mijn overwegingen:
- wachten op een firmware update die de laagste waarde van de lip-sync-setting verlaagt tot liefst 0 maar in ieder geval onder de 10ms
- een aparte voorversterker aanschaffen zodat het geluid van de TV niet via de NODE hoeft te lopen
- overstappen op een alternatief voor de NODE
Ik moet zeggen dat het allemaal niet bepaald fantastische opties zijn...
Ik gebruik de NODE om te streamen en om het geluid van m'n TV op de speakers af te spelen. Ik gebruik de NODE dus ook als voorversterker (ik heb verder alleen een eindversterker namelijk).
Helaas heb ik last van een hinderlijke vertraging van het geluid vanaf een externe bron. Dat geldt zowel via de HDMI-ingang (eARC) als de optische ingang. Via HDMI is vertraging groter, via de optische ingang is de vertraging minimaal 50ms maar het zou ook iets meer kunnen zijn.
Hierdoor is het kijken naar video niet prettig, je ziet aan de monden dat er iets niet klopt met wat je hoort.
Als ik de interne TV-luidsprekers ook aanzet, dan hoor ik duidelijk een echo-effect. Zonder vertraging zou dat niet zo moeten zijn. Helaas kan ik in mijn TV het beeld niet vertragen om de geluidsvertraging te compenseren.
In de instellingen is een lip-sync-functie te vinden en die gaat niet lager dan 50ms. Bluesound is zelf al jaren op de hoogte van dit probleem (getuige openstaande issues op hun supportforum) en er is vooralsnog geen oplossing uitgebracht.
Mijn overwegingen:
- wachten op een firmware update die de laagste waarde van de lip-sync-setting verlaagt tot liefst 0 maar in ieder geval onder de 10ms
- een aparte voorversterker aanschaffen zodat het geluid van de TV niet via de NODE hoeft te lopen
- overstappen op een alternatief voor de NODE
Ik moet zeggen dat het allemaal niet bepaald fantastische opties zijn...
Heeft je televisie geen mogelijkheid om wat in te stellen aan AV-synschonisatie? Als je TV het beeld wat later kan timen dan ben je er ook.
Of bluesound het ooit gaat oplossen betwijfel ik. De kern van het systeem is multiroom audio. Je ontkomt er dan niet aan om geluid te bufferen.
Of bluesound het ooit gaat oplossen betwijfel ik. De kern van het systeem is multiroom audio. Je ontkomt er dan niet aan om geluid te bufferen.
T-MOB schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:23:
Heeft je televisie geen mogelijkheid om wat in te stellen aan AV-synschonisatie? Als je TV het beeld wat later kan timen dan ben je er ook.
Nee dus23m3 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:01:
Helaas kan ik in mijn TV het beeld niet vertragen om de geluidsvertraging te compenseren.
Zelf ben ik aan het kijken naar een Node 2i.
Bij eerdere versies zag ik dat dat het scherm een paar plekken heeft voor snelkoppelingen.
Zelf vooral voor het afspelen van internet radio vind ik het handig om niet steeds de app te hoeven openen. Is het met deze Node 2i mogelijk om in de ochtend met een druk (zonder app) op de knop internetradio te starten?
Bij eerdere versies zag ik dat dat het scherm een paar plekken heeft voor snelkoppelingen.
Zelf vooral voor het afspelen van internet radio vind ik het handig om niet steeds de app te hoeven openen. Is het met deze Node 2i mogelijk om in de ochtend met een druk (zonder app) op de knop internetradio te starten?
Op de Node 2i zitten geen knoppen voor presets. Dat had je zelf kunnen zien in de handleiding.
De nieuwe Node (N130) heeft wel preset knoppen boven op.
Alternatief is een Bluesound afstandsbediening gebruiken (https://www.bluesound.com/nl/products/rc1-remote-control/) of een andere zelflerende afstandsbediening. Ik gebruik die van mijn versterker (Arcam SA-10) hiervoor.
Alternatief is een Bluesound afstandsbediening gebruiken (https://www.bluesound.com/nl/products/rc1-remote-control/) of een andere zelflerende afstandsbediening. Ik gebruik die van mijn versterker (Arcam SA-10) hiervoor.
Ik heb er ook een hard hoofd in. Maar als je als fabrikant een HDMI-aansluiting op een streamer/DAC levert (tbv eARC) dan communiceer je toch duidelijk een bepaald gebruiksdoel naar je klanten.T-MOB schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:23:
Dit ook geprobeerd? https://support.bluos.net...4-Grouping-using-A-V-Mode
Ja, dat was ik vergeten erbij te zetten. Als je AV-mode uitschakelt dan wordt de delay echt heel erg, in de orde van honderden milliseconden. Maar bedankt voor de suggestie.
Ik heb onlangs een oude Panasonic tv vervangen door een LG Oled en had daarna eigenlijk hetzelfde probleem. Ik heb de tv alleen niet op mijn Node aangesloten maar via optisch direct op de DAC van een stereo versterker.
De oplossing voor mij was om op de tv de geluidsinstellingen op standaard/normal (dus niet game optimiser, cinema mode, etc.) te zetten met alle Dolby verwerking uit. Als jouw tv vergelijkbare geluidsinstellingen heeft, dan zou je dat nog kunnen proberen.
De oplossing voor mij was om op de tv de geluidsinstellingen op standaard/normal (dus niet game optimiser, cinema mode, etc.) te zetten met alle Dolby verwerking uit. Als jouw tv vergelijkbare geluidsinstellingen heeft, dan zou je dat nog kunnen proberen.
Zulke opties heb ik helaas niet voor het geluid op mijn Panasonic OLED.Superlodi schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:22:
Ik heb onlangs een oude Panasonic tv vervangen door een LG Oled en had daarna eigenlijk hetzelfde probleem. Ik heb de tv alleen niet op mijn Node aangesloten maar via optisch direct op de DAC van een stereo versterker.
Ik heb inmiddels mijn 'oude' Arcam-DAC (die ik gebruikte voordat ik de NODE kocht) weer aangesloten en het geluid van de TV via de optische ingang van de Arcam laten lopen. De Arcam fungeert nu als voorversterker (waar ik het volume mee bestuur) en de NODE stuurt nu op vast volume uit. Het vertragingprobleem is nu weg (zo was m'n set-up ook al voordat ik de NODE kocht), wat maar weer duidelijk maakt dat de vertraging aan de NODE lag.
Het is wel jammer dat ik nu een apparaat extra nodig heb, alleen maar om de vertraging kwijt te zijn. Maar het werkt tenminste. Mocht die firmware-patch alsnog komen dan kan ik altijd nog overwegen weer terug te gaan naar de set-up waar de NODE mijn voorversterker is.
Ik werd even verward door de nieuwe Node N130. Die is daarmee wel interessant om even snel wat internetradio kanalen onder de presets te programmeren. Zeker als mijn ouders hier zijn, zeker mijn moeder is wat minder vaardig met die dingen. Een druk op de knop is het eenvoudigst voor ze.loeberce schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:01:
Op de Node 2i zitten geen knoppen voor presets. Dat had je zelf kunnen zien in de handleiding.
Na lang wachten is mijn powernode ook geleverd. Via hdmi earc op mijn 2020 Samsung The Frame is en geen lipsync probleem. Op The Frame kun je wel ruim instellen voor lipsync, maar niet nodig dus.
Wel geven de luidspekers en sub kleine plopjes (niet hard) bij het wisselen van bron. Ook als ik van app wissel in de tv. Lijk erop dat het vooral voorkomt wanneer je van analoog naar digitaal gaat of digitaal tussen dolby en pcm wisselt. Melding gedaan bij Bluesound, maar nog geen reactie. Las online paar vergelijkbare berichten.
Wel geven de luidspekers en sub kleine plopjes (niet hard) bij het wisselen van bron. Ook als ik van app wissel in de tv. Lijk erop dat het vooral voorkomt wanneer je van analoog naar digitaal gaat of digitaal tussen dolby en pcm wisselt. Melding gedaan bij Bluesound, maar nog geen reactie. Las online paar vergelijkbare berichten.
Met blackfriday heeft Smits Arnhem een mooie prijs voor de witte en zwarte versie van de Node N130 (nieuwste versie dus). In hun advertentie op Marktplaats staat dat ze 'm voor € 459 kunnen leveren (gaat ook daar om een nieuw product). Op hun website staat een prijs van € 472. Hifi Klubben heeft de prijs aangepast naar 475 euro met deze prijs meegegaan, daar kostte 'ie daarvoor 549 euro, altijd nog beter dan de onlangs verhoogde prijs van 599.
Zie pricewatch: Bluesound Node (N130, 2021) Zwart
Edit 28/1: prijs op Marktplaats is nu zelfs 459 euro, en op de site 472 euro (ipv 468 /498). Tekst hierop aangepast.
Zie pricewatch: Bluesound Node (N130, 2021) Zwart
Edit 28/1: prijs op Marktplaats is nu zelfs 459 euro, en op de site 472 euro (ipv 468 /498). Tekst hierop aangepast.
[ Voor 20% gewijzigd door musicfreak op 28-11-2021 08:11 ]
Vandaag de Node 2i verhuisd naar een nieuw huis. Nu lijkt alleen AirPlay te werken. De BluOS app blijft aangeven dat ik de module via WiFi moet benaderen, maar daar komt hij op mijn iPhone helemaal niet te staan. Gevolg: ik kan de BluOS-app niet gebruiken, dus niet genieten van de hogere kwaliteit van bijvoorbeeld Qobuz of via TuneIn radio luisteren.
Weet een van jullie wat de oplossing kan zijn?
Weet een van jullie wat de oplossing kan zijn?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Heeft de BluOS app rechten op je lokale netwerk? “Allow BluOS to access: Local Network” in settings bij BluOS.
Jup.GHB363 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:02:
Heeft de BluOS app rechten op je lokale netwerk? “Allow BluOS to access: Local Network” in settings bij BluOS.
wat is er veranderd in het netwerk? Want als je je modem/router gewoon meeneemt en je bluesound ook en je hebt internet dan zou je toch denken dat dit meteen zou moeten werken. Iets moet veranderd moeten zijn.
Alles is veranderd in het netwerk. Als ik in BluOS de speler wil installeren, zegt de app dat ik hem via WiFi moet benaderen. Daarna komt echter het eigen WiFi-netwerk van de Node 2i niet bij de netwerken op mijn iPhone te staan.aljooge schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:01:
wat is er veranderd in het netwerk? Want als je je modem/router gewoon meeneemt en je bluesound ook en je hebt internet dan zou je toch denken dat dit meteen zou moeten werken. Iets moet veranderd moeten zijn.
Edit: het gekke is ook: het lampje is helemaal blauw nu. Wat volgens de handleiding zou betekenen dat hij op het netwerk zit en klaar is voor gebruik met de app…
[ Voor 13% gewijzigd door Peter_Aragorn op 28-11-2021 12:05 ]
Geen idee of dit hier ook het geval is, maar ik had via MP een BluOS gekocht en ik had precies hetzelfde. Lampje brandde blauw maar ik zag hem niet in de app. Bleek dat ik een factory reset moest doen. Gedaan en gelijk werd hij herkend en kon ik hem instellen.
Kan het zijn dat je eenmalig iets met locatiegegevens moet doen? Toen ik mijn Powernode N330 wilde koppelen aan de BluOS app had hij locatiegegevens nodig van mijn telefoon. (wat eerst niet lukte omdat MS Defender for eindpoint op mijn werktelefoon roet in het eten gooide, met Defender uit lukte het wel).
Wat voor OS? Op iOS zit bepaalde WiFi functionaliteit vast aan locatie toestemming omdat je adhv je WiFi verbinding gelokaliseerd kan worden dus sommige apps moeten om locatie toestemming vragen om je apparaat te verbinden.ErikIrie schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:15:
Kan het zijn dat je eenmalig iets met locatiegegevens moet doen? Toen ik mijn Powernode N330 wilde koppelen aan de BluOS app had hij locatiegegevens nodig van mijn telefoon. (wat eerst niet lukte omdat MS Defender for eindpoint op mijn werktelefoon roet in het eten gooide, met Defender uit lukte het wel).
Android 11 op een S20.Bigs schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:17:
[...]
Wat voor OS? Op iOS zit bepaalde WiFi functionaliteit vast aan locatie toestemming omdat je adhv je WiFi verbinding gelokaliseerd kan worden dus sommige apps moeten om locatie toestemming vragen om je apparaat te verbinden.
Ik ga dat even proberen. Eerst ff opzoeken hoe je dat doetFresno schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:13:
Geen idee of dit hier ook het geval is, maar ik had via MP een BluOS gekocht en ik had precies hetzelfde. Lampje brandde blauw maar ik zag hem niet in de app. Bleek dat ik een factory reset moest doen. Gedaan en gelijk werd hij herkend en kon ik hem instellen.
Update: Vaag, maar via de BluOS-app op mijn Macbookje kon ik de speler wel vinden. Deze bleek een update nodig te hebben, want ik had de reset gisteren toch wél goed gedaan.
En na de update zag de iPhone-app hem ook ineens
[ Voor 21% gewijzigd door Peter_Aragorn op 28-11-2021 14:41 ]
Ik heb net mijn WD my-cloud nas vervangen door een Synology ds220+.
Nu lukt het me niet om de shared folder op de nas zichtbaar te krijgen in mijn Bluesound.
De info op de site van Bluesound lijkt om verouderde software van Synology te gaan.
Kan iemand me hiermee helpen?
Nu lukt het me niet om de shared folder op de nas zichtbaar te krijgen in mijn Bluesound.
De info op de site van Bluesound lijkt om verouderde software van Synology te gaan.
Kan iemand me hiermee helpen?
Ik liep daar ook tegenaan toen ik mijn shared folder op de 220+ probeerde te linken aan mijn Bluesound Node 2i. Uiteindelijk is het me gelukt aan de hand van dit filmpje YouTube: QNAP NAS / Bluesound Node 2i Set-up ook al gaat het in het filmpje over een QNAP NAS ipv een Synology 220+. Misschien heb je er wat aan.
[ Voor 5% gewijzigd door san1954 op 03-12-2021 17:23 ]
Iemand ervaring met een Powernode 2i in een surroundopstelling.
Mijn idee is om er bedraad 2 frontspeakers en een sub op aan te sluiten en gebruik te maken van Flex achter speakers.
Ben heel benieuwd of iemand hier daar goede of slechte ervaringen mee heeft.
Mijn idee is om er bedraad 2 frontspeakers en een sub op aan te sluiten en gebruik te maken van Flex achter speakers.
Ik heb net een Flex 2i gekocht en zit te spelen met verschillende streaming services. Nu heb ik wat vragen over verschillende apps:
Deezer:
1) mijn favoriete artieste staan niet alfabetisch in de bluos app - is dit normaal?
2) ik heb gehoord dat je geen family account kan delen met de Bluos app bij Deezer. Klopt dit of is dit wel mogelijk?
Tidal:
1. Als ik de Tidal app gebruik ipv de de Bluos App, is het dan makkelijk om verschillende luidsprekers samen te voegen in een groep en los te halen (en dan te kiezen op welke luidspreker ik verder wil luisteren?) Ik heb momenteel spofity connect en Teufel en dat werkt niet heel lekker namelijk.
2. Meer algemeen over tidal - er zit behoorlijk wat R&B/Hip Hop in mijn recommendations en daily playlists momenteel, terwijl ik daar vrijwillig niet graag naar luister. Wordt dit beter als de algoritmes mijn luistergedrag beter snappen, of blijft de app hiphop pushen?
Deezer:
1) mijn favoriete artieste staan niet alfabetisch in de bluos app - is dit normaal?
2) ik heb gehoord dat je geen family account kan delen met de Bluos app bij Deezer. Klopt dit of is dit wel mogelijk?
Tidal:
1. Als ik de Tidal app gebruik ipv de de Bluos App, is het dan makkelijk om verschillende luidsprekers samen te voegen in een groep en los te halen (en dan te kiezen op welke luidspreker ik verder wil luisteren?) Ik heb momenteel spofity connect en Teufel en dat werkt niet heel lekker namelijk.
2. Meer algemeen over tidal - er zit behoorlijk wat R&B/Hip Hop in mijn recommendations en daily playlists momenteel, terwijl ik daar vrijwillig niet graag naar luister. Wordt dit beter als de algoritmes mijn luistergedrag beter snappen, of blijft de app hiphop pushen?
Geen hands-on ervaring. Maar je moet er rekening mee houden dat de digitale verwerking en de synchronisatie tussen de apparaten een vertraging van zo'n 50ms introduceert. Als je je snel stoort aan lipsync-problemen zou ik dit alleen doen als je televisie de mogelijkheid heeft om twee kanten op te corrigeren (dus ook beeld kan vertragen t.o.v geluid).palmeg schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:36:
Iemand ervaring met een Powernode 2i in een surroundopstelling.
Gezien de prijs van een powernode en 2x een flex zou ik eerder adviseren voor een receiver te gaan. Voor de 1700 euro van de combinatie koop je als je prijsbewust aankoopt een NAD T758 en een setje Dali Oberon 1.
Ik heb de Powernode N330 i.c.m. 2x de Flex 2i, en dat bevalt erg goed.
Vaak is geluid op de achterkanalen bij films subtiel en vooral sfeerverhogend, maar op de momenten dat er veel volume en een voller geluid gevraagd wordt staan ze ook zeker hun mannetje.
Van vertraging heb ik nog niets gemerkt, maar mijn opstelling is dat de frontspeakers (Wharfedale Linton Heritage 85) op zo'n 5m van me af staan, en de Flex 2i aan weerskanten van de bank tegen de muur staan, schuin ingedraaid richting mijn plek op de bank, elk ongeveer 1,5 a 2 meter van me af. Wellicht compenseert het verschil in afstand een eventuele vertraging dan.
Ik heb in de Bluesound app een groep aangemaakt met de Flex 2i's, en als deze aan staan wordt automatisch de groep gebruikt als 4.0 (of 4.1 als ik mijn Kef Kube 10b aan zet), als ze uit staan schakelt de Powernode over naar 2.0 (of 2.1).
Het kan ongetwijfeld goedkoper met een receiver en bv Oberon 1's, maar ik had geen mogelijkheid om kabels naar achteren mooi weg te werken en ik wilde de Powernode sowieso al wegens zijn kwaliteit, gebruiksgemak en form factor, dus dan zijn de Flex 2i's al de enige mogelijkheid om surround te krijgen (behalve nog een Powernode met 2 passieve speakers voor de achterkanalen, maar dat lijkt me alleen een optie als je voor heel weinig aan een tweedehands 2i kunt komen of zo).
Vaak is geluid op de achterkanalen bij films subtiel en vooral sfeerverhogend, maar op de momenten dat er veel volume en een voller geluid gevraagd wordt staan ze ook zeker hun mannetje.
Van vertraging heb ik nog niets gemerkt, maar mijn opstelling is dat de frontspeakers (Wharfedale Linton Heritage 85) op zo'n 5m van me af staan, en de Flex 2i aan weerskanten van de bank tegen de muur staan, schuin ingedraaid richting mijn plek op de bank, elk ongeveer 1,5 a 2 meter van me af. Wellicht compenseert het verschil in afstand een eventuele vertraging dan.
Ik heb in de Bluesound app een groep aangemaakt met de Flex 2i's, en als deze aan staan wordt automatisch de groep gebruikt als 4.0 (of 4.1 als ik mijn Kef Kube 10b aan zet), als ze uit staan schakelt de Powernode over naar 2.0 (of 2.1).
Het kan ongetwijfeld goedkoper met een receiver en bv Oberon 1's, maar ik had geen mogelijkheid om kabels naar achteren mooi weg te werken en ik wilde de Powernode sowieso al wegens zijn kwaliteit, gebruiksgemak en form factor, dus dan zijn de Flex 2i's al de enige mogelijkheid om surround te krijgen (behalve nog een Powernode met 2 passieve speakers voor de achterkanalen, maar dat lijkt me alleen een optie als je voor heel weinig aan een tweedehands 2i kunt komen of zo).
Bedankt voor de reacties. Ga e.e.a is overdenken.
Hoe is de geluidskwaliteit van 2x PULSE FLEX 2i in stereo t.o.v. 2x Sonos One in stereo? Iemand toevallig ervaringen?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik had dezelfde ervaring. Ik heb Tidal 2 maanden geprobeerd, maar het bleef HipHop en Autotune-pop aanraden. Iets wat ik niet luister.pascoa341 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:05:
Tidal:
Op dit moment heb ik een NAD T758 receiver met BluOS module maar wil graag downsizen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is de stereo weergave van de powernode vergelijkbaar?
Anoniem: 159816
De Powernode is vrijwel zeker significant beter dan de T758. De versterking in de T758 is....zeer ondermaats om het voorzichtig uit te drukken.jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:32:
Op dit moment heb ik een NAD T758 receiver met BluOS module maar wil graag downsizen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is de stereo weergave van de powernode vergelijkbaar?
Ojee, zo erg? Is mij nooit opgevallen…Anoniem: 159816 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:00:
[...]
De Powernode is vrijwel zeker significant beter dan de T758. De versterking in de T758 is....zeer ondermaats om het voorzichtig uit te drukken.
Anoniem: 159816
Het belangrijkste is nog steeds de luidspreker, dat is 98% van het geluid (we negeren de kamer voor het gemak even). Goede luidsprekers klinken zelfs met versterkers met relatief veel vervorming en een hoge noise floor gewoon prima. Grote kans dat je in een normale luistersituatie geen verschil gaat horen tussen je huidige versterker en de Bluesound. Maar objectief gezien is de T758 V3 redelijk vergelijkbaar met bijv. PA versterkers van Crown. Die worden ook door mensen in huis gebruikt, omdat ze goed genoeg zijn en vooral omdat ze veel vermogen kunnen leveren (iets wat de T758 V3 niet kan).jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:10:
[...]
Ojee, zo erg? Is mij nooit opgevallen…
Ik heb als speakers de Dali ikon 6 hobo hifi edition staan.Anoniem: 159816 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:23:
[...]
Het belangrijkste is nog steeds de luidspreker, dat is 98% van het geluid (we negeren de kamer voor het gemak even). Goede luidsprekers klinken zelfs met versterkers met relatief veel vervorming en een hoge noise floor gewoon prima. Grote kans dat je in een normale luistersituatie geen verschil gaat horen tussen je huidige versterker en de Bluesound. Maar objectief gezien is de T758 V3 redelijk vergelijkbaar met bijv. PA versterkers van Crown. Die worden ook door mensen in huis gebruikt, omdat ze goed genoeg zijn en vooral omdat ze veel vermogen kunnen leveren (iets wat de T758 V3 niet kan).
Dat gaat prima met een Powernode. En als je er nog meer uit wilt halen dan zijn er voldoende opties. Als je een versterker met BluOS zoekt, kijk dan eens naar de NAD M10 V2. Je hebt dan ten opzichte van de Powernode een nog wat mooier versterkerdeel (nCore tov UcD) en je hebt dan ook DIRAC, waarmee je de akoestische problemen in je kamer aanpakt.jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:27:
[...]
Ik heb als speakers de Dali ikon 6 hobo hifi edition staan.
Maar dat is dan ook een apparaat dat meer dan drie keer zo duur is: 3.000 versus 800 euro.
Als je Dirac wilt gebruiken, kan je toch het beste gewoon de T758 houden?
Nu ja, het zal een beetje afhangen hoe sterk de drang tot 'downsizen' is.
Ik en mijn pa hebben beiden een Node2 gehad die op een gegeven moment alleen nog maar een rood lampje geeft. Enig googlen levert op dat dit zeer vaak voorkomt. De oorzaak is (blijkbaar) lekkende capacitoren. Naar verluid gebruikt(e) men bij Blusound de goedkoopste capacitoren die ze konden vinden.
Erg teleurstellend voor een apparaat dat op premium wijze in de markt wordt geplaatst maar goed. Heb nieuwe caps besteld, eens zien of ik dit kan fixen.
Erg teleurstellend voor een apparaat dat op premium wijze in de markt wordt geplaatst maar goed. Heb nieuwe caps besteld, eens zien of ik dit kan fixen.
Nogal een verschil inderdaad. Ik heb de v1 die heeft nog geen dirac ;-)willemd schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:19:
Maar dat is dan ook een apparaat dat meer dan drie keer zo duur is: 3.000 versus 800 euro.
De mijne lijkt deze week ook overleden te zijn, hij krijgt geen bedraad netwerk verbinding meer.Stoffa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:37:
Ik en mijn pa hebben beiden een Node2 gehad die op een gegeven moment alleen nog maar een rood lampje geeft. Enig googlen levert op dat dit zeer vaak voorkomt. De oorzaak is (blijkbaar) lekkende capacitoren. Naar verluid gebruikt(e) men bij Blusound de goedkoopste capacitoren die ze konden vinden.
Eerder deze week kreeg ik hem weer aan de praat maar nu weer alleen maar een rode play/pause knop.
Ik zal hem ook eens open schroeven. Welke caps heb je besteld?
1000of, tenminste 9 volt moet je hebben naar mijn weten.
Update: Heb de twee spelers getracht te repareren. Dat is met 1 van de 2 gelukt dus die doet het weer.
Bij de andere heb ik, denk ik, de four gemaakt het printbord te heet te laten worden toen ik het oude soldeer heet maakte om te verwijderen. Al doende leert men.
Het kan dus wel!
Bij de andere heb ik, denk ik, de four gemaakt het printbord te heet te laten worden toen ik het oude soldeer heet maakte om te verwijderen. Al doende leert men.
Het kan dus wel!
Bij deze een update, mijn Node 1 was ook gesneuveld met een dood netwerk en rode led. Ik de twee beruchte elco’s vervangen.
De elco’s zagen er trouwens nog goed uit, niet uitgezet of ontploft. Bij nameten bleek 1 nog steeds 1000uF te zijn, maar de andere zat op 500uF. Dus die zal de veroorzaker wel zijn geweest. Heb ze in elk geval beide vernieuwd. De andere elco’s heb ik laten zitten, ik had ze wel besletd en klaar liggen (die twee extra euro is te verwaarlozen tov verzendkosten). Dacht, de rest vervang ik wel als dit niet helpt, uiteindelijk niet hoeven doen.
Zoals bovenstaande al aangeeft is het loskrijgen van het nul pootje vrij moeilijk, na wat pogingen gemerkt dat het enorm helpt als je iets van soldeer al op de bout doet en dan samen met de desoldeerdraad op het pootje. Die extra soldeer verbetert de warmte overdracht waardoor de soldeer op de printplaat veel beter smelt.
Ik was ook bang voor een oververhitte printplaat door mijn eerdere pogingen, dat is gelukkig niet gebeurt.
Eenmaal los, is het plaatsen van de nieuwe in een minuut gedaan. Ik heb niet te nauw gekeken naar het type gezien ik toch nooit de analoge uitgang gebruik (digitale speakers van DynAudio
).
Nu twee weken later doet hij het nog steeds prima zonder fouten. Dus operatie geslaagd.
De elco’s zagen er trouwens nog goed uit, niet uitgezet of ontploft. Bij nameten bleek 1 nog steeds 1000uF te zijn, maar de andere zat op 500uF. Dus die zal de veroorzaker wel zijn geweest. Heb ze in elk geval beide vernieuwd. De andere elco’s heb ik laten zitten, ik had ze wel besletd en klaar liggen (die twee extra euro is te verwaarlozen tov verzendkosten). Dacht, de rest vervang ik wel als dit niet helpt, uiteindelijk niet hoeven doen.
Zoals bovenstaande al aangeeft is het loskrijgen van het nul pootje vrij moeilijk, na wat pogingen gemerkt dat het enorm helpt als je iets van soldeer al op de bout doet en dan samen met de desoldeerdraad op het pootje. Die extra soldeer verbetert de warmte overdracht waardoor de soldeer op de printplaat veel beter smelt.
Ik was ook bang voor een oververhitte printplaat door mijn eerdere pogingen, dat is gelukkig niet gebeurt.
Eenmaal los, is het plaatsen van de nieuwe in een minuut gedaan. Ik heb niet te nauw gekeken naar het type gezien ik toch nooit de analoge uitgang gebruik (digitale speakers van DynAudio
Nu twee weken later doet hij het nog steeds prima zonder fouten. Dus operatie geslaagd.
Via de nieuwsbrief van Hifiklubben zag ik dat Bluesound vanaf 2 oktober een goedkopere powernode levert, de edge. Grootste verschil lijkt het vermogen, dat is 2 x 40 Watt ipv 2 x 80, de iets andere versterker technnologie en het ontbreken van de vijf toetsen voor favorieten.
Aansluitingen zijn gelijk, dus HDMI, mini toslink/mini jack, netwerkaansluiting, USB en subwoofer out.
Wel slimme setup zo, van edge via powernode naar C700 en M10.
Zie https://www.bluesound.com/products/powernode-edge en pricewatch unsorted: Bluesound POWERNODE EDGE (N230) Stereoversterker met str...
Aansluitingen zijn gelijk, dus HDMI, mini toslink/mini jack, netwerkaansluiting, USB en subwoofer out.
Zie https://www.bluesound.com/products/powernode-edge en pricewatch unsorted: Bluesound POWERNODE EDGE (N230) Stereoversterker met str...
Heel interessant, goede concurrent voor de Sonos AMP. Die is echter met 2x120watt op 8 ohm wel een stuk sterker. Ik ben momenteel opzoek naar een goede versterker/streamer/earc setup voor samen met mijn B&W’s.musicfreak schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:09:
Via de nieuwsbrief van Hifiklubben zag ik dat Bluesound vanaf 2 oktober een goedkopere powernode levert, de edge. Grootste verschil lijkt het vermogen, dat is 2 x 40 Watt bij ipv 2 x 80, de iets andere versterker technnologie en het ontbreken van de vijf toetsen voor favorieten.
Sinds een paar dagen een Node 2i aangesloten, maar het volume is een stuk zachter dan bv de tv die via dezelfde receiver loopt. Als we nu overschakelen naar tv dan moet het volume 50% zachter, das dus een GROOT verschil.
Ook vind ik het geluid van de Node 2i scheller en minder warm dan b.v. vanaf de tv.
Kan dit kloppen of is mijn Node 2i een miskoop via MP ?
Ook vind ik het geluid van de Node 2i scheller en minder warm dan b.v. vanaf de tv.
Hoi allemaal
Ik maak gebruik van een Node 2 en ik kwam laatst iets vreemds tegen in de BluOs app(iOS). Ik heb geen account van Qobuz maar als ik links op de muziekdienst Qobuz klik dan kan ik vervolgens wel nummers afspelen(hi-res en cd kwaliteit) en favoriete albums opslaan.
Onder het kopje ‘’aangekochte albums’’ staan ook verschillende albums. Ik begrijp hier vrij weinig van. Hebben meerdere hier last van? Voor nu is het wel prima maar als ik misschien straks een Qobuz account wil maken, zorgt dit misschien voor problemen.
Ik vind het best wel vreemd. Het lijkt gewoon alsof er al een account is aangemaakt. Dit geldt ook trouwens voor Deezer, precies hetzelfde verhaal.
Ik maak gebruik van een Node 2 en ik kwam laatst iets vreemds tegen in de BluOs app(iOS). Ik heb geen account van Qobuz maar als ik links op de muziekdienst Qobuz klik dan kan ik vervolgens wel nummers afspelen(hi-res en cd kwaliteit) en favoriete albums opslaan.
Onder het kopje ‘’aangekochte albums’’ staan ook verschillende albums. Ik begrijp hier vrij weinig van. Hebben meerdere hier last van? Voor nu is het wel prima maar als ik misschien straks een Qobuz account wil maken, zorgt dit misschien voor problemen.
Ik vind het best wel vreemd. Het lijkt gewoon alsof er al een account is aangemaakt. Dit geldt ook trouwens voor Deezer, precies hetzelfde verhaal.
Dat is bijzonder… Heb zelf wél een account op Qobuz, maar kan thuis straks even kijken of dat van Deezer bij mij ook zo is…ramosbeton schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:29:
Hoi allemaal
Als het goed is kan je alleen 30 seconden van het nummer afspelen!ramosbeton schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:29:
Hoi allemaal
Ik ben benieuwd of je dat ook hebt. Het is inderdaad heel bijzonder. Wellicht is het een bug of iets dergelijks.Peter_Aragorn schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:35:
[...]
Dat is bijzonder… Heb zelf wél een account op Qobuz, maar kan thuis straks even kijken of dat van Deezer bij mij ook zo is…
Hmm ik heb gisteren meerdere albums achter elkaar afgespeeld. Ik krijg ook geen melding dat het iets van een proefperiode is o.i.d.Olaf91 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:43:
[...]
Als het goed is kan je alleen 30 seconden van het nummer afspelen!
:strip_exif()/f/image/db6hbp2ZcS5Ct0vMJ5lNAX6Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k3RYEg45HX1PssYt6lnRjHFk.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier wat foto’s. Bovenste plaatje zijn mijn favoriete albums die ik heb opgeslagen .En zover ik weet heb je geen aparte login voor BlueOs en alleen voor de muziekdiensten
[ Voor 3% gewijzigd door ramosbeton op 28-09-2022 08:17 ]
Hier wat foto’s. Bovenste plaatje zijn mijn favoriete albums die ik heb opgeslagen .En zover ik weet heb je geen aparte login voor BlueOs en alleen voor de muziekdiensten
[/quote]
Kan het zijn dat je de Node van iemand hebt overgenomen en dat het nog zijn/haar accounts zijn?
[/quote]
Kan het zijn dat je de Node van iemand hebt overgenomen en dat het nog zijn/haar accounts zijn?
Hoe heb je de Node aangesloten en regel je het volume ook via de Node?Peter Honda schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:43:
Sinds een paar dagen een Node 2i aangesloten, maar het volume is een stuk zachter dan bv de tv die via dezelfde receiver loopt. Als we nu overschakelen naar tv dan moet het volume 50% zachter, das dus een GROOT verschil.
Nog een aanvulling hierop:oldchap schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:59:
Bij deze een update, mijn Node 1 was ook gesneuveld met een dood netwerk en rode led. Ik de twee beruchte elco’s vervangen.
Eenmaal los, is het plaatsen van de nieuwe in een minuut gedaan. Ik heb niet te nauw gekeken naar het type gezien ik toch nooit de analoge uitgang gebruik (digitale speakers van DynAudio).
Bij vervangen caps moet je de waarde van 1000uF matchen. Het schijnt echter best een goed idee te zijn een iets hoger voltage te pakken omdat dat er mogelijk in resulteert dat de cap langer meegaat.
Zelf heb ik ipv 9 volt 25 volt gebruikt. Die caps zijn wat hoger, maar passen prima in de node.
Ik heb mijn Node een aantal jaar geleden nieuw gekocht bij Hifi Klubben. Na een paar jaar heb ik hem ter ter reparatie aangeboden bij Klubben omdat hij alleen nog een rood lampje gaf. Mijn Node is toen opgestuurd en gerepareerd.U2maxi schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:21:
[/quote]
Zou dit ermee te maken hebben?
En ik vraag mij dus af of je een hoofdaccount hebt voor BluOs?
Kan heel goed dat HiFi Klubben voor de test hun account heeft toegevoegd en niet heeft verwijderd.ramosbeton schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:00:
[...]
Ik heb mijn Node een aantal jaar geleden nieuw gekocht bij Hifi Klubben. Na een paar jaar heb ik hem ter ter reparatie aangeboden bij Klubben omdat hij alleen nog een rood lampje gaf. Mijn Node is toen opgestuurd en gerepareerd.
En ik vraag mij dus af of je een hoofdaccount hebt voor BluOs?
Ik heb geen BluOs account (volgens mijn password manager
Dit is exact het probleem waar we het eerder over hadden.ramosbeton schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:00:
[...]
Ik heb mijn Node een aantal jaar geleden nieuw gekocht bij Hifi Klubben. Na een paar jaar heb ik hem ter ter reparatie aangeboden bij Klubben omdat hij alleen nog een rood lampje gaf. Mijn Node is toen opgestuurd en gerepareerd.
Geluid via de receiver en eventueel mobiel als ik bv Deezer gebruik.loeberce schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:03:
[...]
Hoe heb je de Node aangesloten en regel je het volume ook via de Node?
Zag wel in het menu bovenaan een geluidsinstelling, iets van extra mooi AAN of UIT.
Bij UIT gaat het geluid harder en dus een tikje beter.
Toch blijft het lager dan gewoon geluid vanaf de tv via de zelfde receiver naar de speakers
Waar @loeberce ook al aan refereerde, de Node heeft twee mogelijkheden qua volume. Jan kan het volume via de Node regelen, dan kan je je versterker bijv. op een wat hoger volume zetten en het volume via de Bluesound app of de touch knoppen op de Node wat naar beneden bijregelen. Je kan echter ook kiezen voor 'uitgaand audiosignaal vastzetten' bij de audio instellingen van de Node. Dan staat het uitgangssignaal van de maximaal, werken de volumeknoppen niet en zou het signaal toch echt niet zacht moeten zijn. Is dat wel het geval, en je hebt een A/V reciever dan kan je wellicht de gevoeligheid van de ingang nog bijregelen.Peter Honda schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:29:
Geluid via de receiver en eventueel mobiel als ik bv Deezer gebruik.
Zag wel in het menu bovenaan een geluidsinstelling, iets van extra mooi AAN of UIT.
Bij UIT gaat het geluid harder en dus een tikje beter.
Toch blijft het lager dan gewoon geluid vanaf de tv via de zelfde receiver naar de speakers
Zie ook https://support.bluos.net...ings-on-my-BluOS-player-, waar de instelling Audio level fixed wordt genoemd, dat zal wel een oude benaming zijn
Via welke ingang heb je de Node trouwens aangesloten op je reciever? Tulp, coax, optisch?
En wat is het merk/type van je reciever?
Het schelle / niet warme wat je noemt herken ik totaal niet bij mijn Nodes.
Zijn hier al mensen die ervaring hebben met de nieuwe 'plus' versie van de soundbar?
Ik lees er wisselende ervaringen op het net. Over het algemeen zijn de online revieuws positief, toch lees ik ook relatief veel neg. gebruikerservaringen.
--
Ik gebruik nu nog een Marantz PM-17 met een platenspeler en twee floorstanders op een andere plek in mijn woonkamer. Ik wil de soundbar onder mijn TV hangen omdat ik daar 'geen plek' heb voor een andere opstelling.
Nu leek het me interessant om de Marantz te vervangen voor een NAD-C368 zodat deze ook met de soundbar kan communiceren. Zodoende kom ik bij deze soundbar van Bluesound terecht en niet bij bijvoorbeeld een Sonos ARC. Kan er iemand een lichtje doen opschijnen hoe de ervaringen zijn bij voornaamelijk films/series kijken?
Ik lees er wisselende ervaringen op het net. Over het algemeen zijn de online revieuws positief, toch lees ik ook relatief veel neg. gebruikerservaringen.
--
Ik gebruik nu nog een Marantz PM-17 met een platenspeler en twee floorstanders op een andere plek in mijn woonkamer. Ik wil de soundbar onder mijn TV hangen omdat ik daar 'geen plek' heb voor een andere opstelling.
Nu leek het me interessant om de Marantz te vervangen voor een NAD-C368 zodat deze ook met de soundbar kan communiceren. Zodoende kom ik bij deze soundbar van Bluesound terecht en niet bij bijvoorbeeld een Sonos ARC. Kan er iemand een lichtje doen opschijnen hoe de ervaringen zijn bij voornaamelijk films/series kijken?
panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west
Wij hebben de Pulse Soundbar 2i, weet niet wat het verschil is met de Soundbar+, maar ziet visueel zelfde uit. Het geluid vind ik persoonlijk erg goed bij films. We hebben deze niet gekoppeld met meerdere speakers of sub.Beninho schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:57:
Zijn hier al mensen die ervaring hebben met de nieuwe 'plus' versie van de soundbar?
--
Thanks. Ik ga nu toch voor Bluesound. Ik verken nu een optie waarin toch een stereo opstelling kies, maar nu met een N130 die ik verbind met mijn huidige PM17 mk2 en een hub CB130 voor de platenspelerdon spike schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:20:
[...]
Wij hebben de Pulse Soundbar 2i, weet niet wat het verschil is met de Soundbar+, maar ziet visueel zelfde uit. Het geluid vind ik persoonlijk erg goed bij films. We hebben deze niet gekoppeld met meerdere speakers of sub.
[ Voor 3% gewijzigd door Beninho op 14-10-2022 21:48 ]
panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west
Mijn Node 2i heeft nogal de neiging in solid green te schieten, waarna ik in de BluOS app moet gaan om hem opnieuw met wifi te verbinden voor ik hem kan gebruiken.
Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Mijn Node2 gaf 2 weken geleden het “bekende” rode lampje. De Node 2 is nog geen 4 jaar oud, dus geen garantie. Het probleem van het rode lampje wordt veroorzaakt doordat 2 condensatoren van de voedingsmodule tegen een koelplaatje aan zitten en dus kennelijk te warm worden en het begeven.
Voedingsmodule kan vrij makkelijk uit de Node 2 gehaald worden, waarna de 2 defecte condensatoren vervangen moeten worden. Daarna de Node 2 weer in elkaar gezet, opnieuw aangesloten, stroom erop en daar was het blauwe lampje weer. Hij klinkt weer als vanouds.
Voedingsmodule kan vrij makkelijk uit de Node 2 gehaald worden, waarna de 2 defecte condensatoren vervangen moeten worden. Daarna de Node 2 weer in elkaar gezet, opnieuw aangesloten, stroom erop en daar was het blauwe lampje weer. Hij klinkt weer als vanouds.
Ik zie dat er een Powernode Edge (N230) is uitgebracht. Ik zelf zat te kijken naar een Bluesound Powernode (N330). Ik zie zo niet echt wat de verschillen zijn. Behalve dat de Edge een vermogen heeft van 40Watt en de Powernode N330 een vermogen van 80Watt.
Weet iemand wat nog meer verschillen tussen beide zijn?
Ik ben wel gecharmeerd van het systeem van Bluesound. Multiroom en het gebruik van draadloze speakers. Dat laatste wil ik gaan doen met de Pulse Flex 2i, deze wil ik in eerste instantie gaan gebruiken als rear speakers van mijn surround set.
Een alternatief is een Yamaha receiver met MusicCast en hierop draadloze speakers aansluiten. Nadeel is dat de levertijd van de rear speakers erg lang is en dat het niet altijd stabiel is.
Bluesound is een stuk duurder, maar als de Powernode Edge voldoende zou zijn voor mij, dan scheelt het toch weer.
Weet iemand wat nog meer verschillen tussen beide zijn?
Ik ben wel gecharmeerd van het systeem van Bluesound. Multiroom en het gebruik van draadloze speakers. Dat laatste wil ik gaan doen met de Pulse Flex 2i, deze wil ik in eerste instantie gaan gebruiken als rear speakers van mijn surround set.
Een alternatief is een Yamaha receiver met MusicCast en hierop draadloze speakers aansluiten. Nadeel is dat de levertijd van de rear speakers erg lang is en dat het niet altijd stabiel is.
Bluesound is een stuk duurder, maar als de Powernode Edge voldoende zou zijn voor mij, dan scheelt het toch weer.
Als ik bij hifi Klubben kijk dan staat daar expliciet dat de Powernode Edge niet kan worden uitgebreid met draadloze Bluesound-achterluidsprekers voor een home-cinema. Op de Bluesound-website kan ik er niets over vinden, maar ik zou dat zeker controleren voor je iets aanschaft.
In de koopjehoek bij Klubben staan trouwens verschillende Powernode N330's met korting. Wat je ook kan overwegen is een NADT753. Dan moet je kabels trekken voor je rears, maar je hebt dan wel een volwaardige A/V-receiver met Bluesound-ondersteuning. En passieve rear-speakers zijn een pak goedkoper met een beter geluid.
In de koopjehoek bij Klubben staan trouwens verschillende Powernode N330's met korting. Wat je ook kan overwegen is een NADT753. Dan moet je kabels trekken voor je rears, maar je hebt dan wel een volwaardige A/V-receiver met Bluesound-ondersteuning. En passieve rear-speakers zijn een pak goedkoper met een beter geluid.
Dat is inderdaad goed om naar te kijken. Dankjewel.T-MOB schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:18:
Als ik bij hifi Klubben kijk dan staat daar expliciet dat de Powernode Edge niet kan worden uitgebreid met draadloze Bluesound-achterluidsprekers voor een home-cinema. Op de Bluesound-website kan ik er niets over vinden, maar ik zou dat zeker controleren voor je iets aanschaft.
De outletmodellen zijn zeker interessant, ik hoorde ervan toen ik bij een vestiging was rond BlackFriday. Alleen toen waren de nieuwe versies voor dezelfde prijs als nu de outlet modellen.
Ook jammer zijn de speakers. Die zijn inmiddels ook van 1800 naar 2200 euro gegaan.
Bekabelde rear-speakers heb ik nu ook. Maar met de nieuwe kamerindeling komen ze teveel in het zicht en vind mijn vriendin dit niet mooi staan. De keus voor alles bedraad was dan wel een stuk makkelijker geweest omdat we nu iets zoeken met draadloze rears en Spotify integratie en liefst met DTS ondersteuning ivm media collectie. Draadloze rear speakers die ook gebruikt kunnen worde in een andere ruimte heeft zeker de voorkeur.
Wat je laatste zin betreft, houd er rekening mee dat je de Pulse Flex 2i's niet zomaar als losse groep kan kiezen. Als je een thuisbioscoop groep hebt gemaakt in de Bluesound app en je wilt de Flex 2i's los van de fronts gebruiken dan is de enige manier om de thuisbioscoop groep op te heffen en een nieuwe stereogroep te maken. Dat is dus wel bewerkelijk.
En let ook op dat Bluesound geen DTS ondersteunt, alleen Dolby Digital.
Qua zicht snap ik het nooit zo goed. Een "draadloze" speaker heeft alsnog een stroomkabel nodig (en ik heb mijn bluesound apparaten ook nog aan een netwerkkabel hangen omdat hi-res streamen over 5 devices best een wissel trekt op de wifi). Maar goed, dat is een discussie om met je vriendin te voeren.
Qua zicht snap ik het nooit zo goed. Een "draadloze" speaker heeft alsnog een stroomkabel nodig (en ik heb mijn bluesound apparaten ook nog aan een netwerkkabel hangen omdat hi-res streamen over 5 devices best een wissel trekt op de wifi). Maar goed, dat is een discussie om met je vriendin te voeren.
Ik zit met soortgelijk dilemma, met de Baas die er ook iets van vindt. Je bent met al die draadloze oplossingen wel erg beperkt in opties moet ik zeggen. Oftewel je maakt een 4.0 of 4.1 setup met fatsoenlijke speakers, of je kiest voor een "5.1" opstelling maar dan ben je wel gebonden aan een soundbar voor L+R+C kanaal. Geluidskwaliteit kan me tot nu toe allemaal in ieder geval niet bekoren op zo'n soundbar.Binnetie schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:00:
[...]
Dat is inderdaad goed om naar te kijken. Dankjewel.
De outletmodellen zijn zeker interessant, ik hoorde ervan toen ik bij een vestiging was rond BlackFriday. Alleen toen waren de nieuwe versies voor dezelfde prijs als nu de outlet modellen.
Ook jammer zijn de speakers. Die zijn inmiddels ook van 1800 naar 2200 euro gegaan.
Bekabelde rear-speakers heb ik nu ook. Maar met de nieuwe kamerindeling komen ze teveel in het zicht en vind mijn vriendin dit niet mooi staan. De keus voor alles bedraad was dan wel een stuk makkelijker geweest omdat we nu iets zoeken met draadloze rears en Spotify integratie en liefst met DTS ondersteuning ivm media collectie. Draadloze rear speakers die ook gebruikt kunnen worde in een andere ruimte heeft zeker de voorkeur.
En zoals gezegd mis je DTS ondersteuning. Ik ga nog een keer naar de Sennheiser Ambeo luisteren (simuleert surround, geen achterspeakers mogelijk maar kan wel weer DTS decoderen), en anders wordt het toch weer een receiver met kleinere bookshelf speakers (en kabels voor de speakers infreezen wanneer de vloer er volgend jaar uit gaat), gecombineerd met een BluOS receiver zodat het met Roon werkt.
Ik zit ondertussen ook te kijken naar een Yamaha oplossing i.c.m. de MusicCast 20 (of 50) als rear speakers.THM0 schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:50:
[...]
Ik zit met soortgelijk dilemma, met de Baas die er ook iets van vindt. Je bent met al die draadloze oplossingen wel erg beperkt in opties moet ik zeggen. Oftewel je maakt een 4.0 of 4.1 setup met fatsoenlijke speakers, of je kiest voor een "5.1" opstelling maar dan ben je wel gebonden aan een soundbar voor L+R+C kanaal. Geluidskwaliteit kan me tot nu toe allemaal in ieder geval niet bekoren op zo'n soundbar.
En zoals gezegd mis je DTS ondersteuning. Ik ga nog een keer naar de Sennheiser Ambeo luisteren (simuleert surround, geen achterspeakers mogelijk maar kan wel weer DTS decoderen), en anders wordt het toch weer een receiver met kleinere bookshelf speakers (en kabels voor de speakers infreezen wanneer de vloer er volgend jaar uit gaat), gecombineerd met een BluOS receiver zodat het met Roon werkt.
Voordeel is dat ze een tuk goedkoper zijn (reciever als speakers) en ik ook gelijk DTS support heb en de vrijheid mocht ik later gaan uitbreiden met een center of wat dan ook.
Bij Bluesound weet ik dat het allemaal goed geregeld en stabiel is. Bij de MusicCast heb ik dat gevoel iets minder.
Yamaha heeft Airable internet radio, daar kun je zelf geen zenders aan toevoegen en er missen toch wel aardig wat zenders.Binnetie schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:11:
[...]
Ik zit ondertussen ook te kijken naar een Yamaha oplossing i.c.m. de MusicCast 20 (of 50) als rear speakers.
Voordeel is dat ze een tuk goedkoper zijn (reciever als speakers) en ik ook gelijk DTS support heb en de vrijheid mocht ik later gaan uitbreiden met een center of wat dan ook.
Bij Bluesound weet ik dat het allemaal goed geregeld en stabiel is. Bij de MusicCast heb ik dat gevoel iets minder.
Bluesound heeft TuneIn, dat is veel flexibeler.
Internet radio doe ik eerlijk gezegd zelden wat mee.PageFault schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:11:
[...]
Yamaha heeft Airable internet radio, daar kun je zelf geen zenders aan toevoegen en er missen toch wel aardig wat zenders.
Bluesound heeft TuneIn, dat is veel flexibeler.
Wat ik me wel afvraag. Doet de Powernode N330 ook iets in de vorm van room correction? Bij veel receivers krijg je een microfoon om de speakers in te meten. Maar hoe gaat dat met de Powernode?
Ik heb de powernode 2 en die heeft zeker geen microfoon, maar ik denk dat je de handleiding gewoon kunt downloaden en daar je antwoord in kunt vinden.Binnetie schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:48:
[...]
Internet radio doe ik eerlijk gezegd zelden wat mee.
Wat ik me wel afvraag. Doet de Powernode N330 ook iets in de vorm van room correction? Bij veel receivers krijg je een microfoon om de speakers in te meten. Maar hoe gaat dat met de Powernode?
Gedaan maar helaas is deze erg summier.PageFault schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:44:
[...]
Ik heb de powernode 2 en die heeft zeker geen microfoon, maar ik denk dat je de handleiding gewoon kunt downloaden en daar je antwoord in kunt vinden.
Powernode heeft helaas geen ruimte correctie. Wellicht voegen ze het ooit nog toe icm de app op de smartphone (net als Sonos). Rekenkracht zat en veel aanvragen op hun forum. Helaas gaat ontwikkelen daar niet heel snel.
Ik dacht eerst dat je de quick reference had gedownload, maar die was nog korter dan de 4 pagina's van de owners manual.... jezus. Er staat geen zak in!
Als ik naar de plaatjes kijk, is er hoe dan ook geen microfoon ingang, dus ik ga er vanuit dat het niet mogelijk is.
Ze reppen wel over home theatre grouping in:
https://support.bluos.net...th-Home-Theater-Grouping-
en dolby content:
https://support1.bluesoun...-us/articles/115002079548
Maar geen woord over settings, meten etc.
Tja vrouwen. Ik kan daar nog data heentrekken en met slimline utp-kabels gaan werken, dan zie je ze bijna niet. Aan de andere kant kunnen de speakers ook op accu.T-MOB schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:15:
En let ook op dat Bluesound geen DTS ondersteunt, alleen Dolby Digital.
Maar dan zit ik nog wel met het probleem wat @ErikIrie aangeeft. Ik moet de theater groep eerst opheffen en ze weer 'los' maken zodat mijn vriendin kan luisteren. Of ik moet tweedehands kijken of ik er eentje extra kan aanschaffen. Hoe snel ontkoppel je een groep en maak je hem aan?
Opheffen duurt een paar seconden, daarna zie je de spelers los en klik je aan welke moet spelen, dat kan dan bv. 1 van de Pulse Flex 2i's zijn, of beide in stereo. Alleen als je dan weer opnieuw de Thuisbioscoop groep wilt aanmaken duurt het iets langer, omdat je dan een paar stappen door moet waarin je kiest welke devices er in de groep zitten, hoe de groep heet, en onderlinge volumes moet afstellen. Het suffe in de app is dat je "vaste groepen" kunt instellen, maar als je daar de rears als een stereopaar instelt kun je daarna niet een thuisbioscoop groep maken omdat ze dan niet meer beschikbaar zijn, en andersom.
Wat ik me nog bedacht als eventuele optie voor je, (als je niet per se hi res audio wilt), is een Sonos Amp ipv de Powernode. Dan kan je nog steeds de fronts naar keuze bedraad aansluiten, en bv een paar Sonos One SL als rears gebruiken. Ik denk dat je dan flexibeler bent wat los gebruiken van de rears betreft, en best wat goedkoper uit. Sterker nog, het lijkt erop dat je dan ook nog DTS-ondersteuning hebt: https://tweakers.net/nieu...kers-met-s2-software.html
Wat ik me nog bedacht als eventuele optie voor je, (als je niet per se hi res audio wilt), is een Sonos Amp ipv de Powernode. Dan kan je nog steeds de fronts naar keuze bedraad aansluiten, en bv een paar Sonos One SL als rears gebruiken. Ik denk dat je dan flexibeler bent wat los gebruiken van de rears betreft, en best wat goedkoper uit. Sterker nog, het lijkt erop dat je dan ook nog DTS-ondersteuning hebt: https://tweakers.net/nieu...kers-met-s2-software.html
@ErikIrie dank voor de uitleg.
Heel eerlijk heb ik nog niet echt geluisterd naar hi-res audio.
Eigenlijk is de Sonos een heel mooi alternatief. Maar persoonlijk heb ik iets tegen Sonos. Het is mij wat té aanwezig. Daarmee bedoel ik de One SL. De Flex 2i van Bluesound is qua muziek en stemmen wat mooier van klank. De SL is wat aanwezig qua bass.
Vandaag een goed voorstel gekregen. Helaas hoorde ik van 2 winkels dat ze de Flex 2i in backorder hebben staan, al maanden en dan komen er 1 of 2 binnen. Ik werd verwezen naar de nieuwe Pulse M speaker.
Er zijn alleen nog unboxing videos van te vinden, nog geen reviews. Luisteren is op ruim een uur rijden (en terug) mogelijk. Volgens de winkels was deze makkelijker te plaatsen qua vulling van de kamer met geluid doordat hij 360 graden geluid heeft. De medewerker had hem nog niet zo lang binnen en kon nog niets zeggen over het verschil in geluid. Hij is een stuk duurder maar na wat zeuren konden ze me aardig tegemoet komen qua prijsverschil. Maar dat was ook omdat ik een TV zocht.
De Pulse M is wel een stukje groter en daarmee moet ik naar de baas thuis.
Iemand al naar de Pulse M geluisterd en kan aangeven of dit een interessante opvolger is voor de Flex 2i?
Heel eerlijk heb ik nog niet echt geluisterd naar hi-res audio.
Eigenlijk is de Sonos een heel mooi alternatief. Maar persoonlijk heb ik iets tegen Sonos. Het is mij wat té aanwezig. Daarmee bedoel ik de One SL. De Flex 2i van Bluesound is qua muziek en stemmen wat mooier van klank. De SL is wat aanwezig qua bass.
Vandaag een goed voorstel gekregen. Helaas hoorde ik van 2 winkels dat ze de Flex 2i in backorder hebben staan, al maanden en dan komen er 1 of 2 binnen. Ik werd verwezen naar de nieuwe Pulse M speaker.
Er zijn alleen nog unboxing videos van te vinden, nog geen reviews. Luisteren is op ruim een uur rijden (en terug) mogelijk. Volgens de winkels was deze makkelijker te plaatsen qua vulling van de kamer met geluid doordat hij 360 graden geluid heeft. De medewerker had hem nog niet zo lang binnen en kon nog niets zeggen over het verschil in geluid. Hij is een stuk duurder maar na wat zeuren konden ze me aardig tegemoet komen qua prijsverschil. Maar dat was ook omdat ik een TV zocht.
De Pulse M is wel een stukje groter en daarmee moet ik naar de baas thuis.
Iemand al naar de Pulse M geluisterd en kan aangeven of dit een interessante opvolger is voor de Flex 2i?
Even mijn eerste ervaringen met Bluesound.
Eergisteren alles aangesloten.
Setup:
TV: LG 65G26LA oled TV
Receiver: Bluesound Powernode N330
Front: Dali Opticon 6 MK2
Rear: Bluesound Pulse M
De Pulse M zijn een stukje grote dan de Flex 2i, maar ik vind het niet echt storend. Heb alles ingesteld met de app. Ook kon ik de afstand instellen van mijn speakers tot mijn luisterpositie.
Paar opmerkingen:
- Telkens als ik de app start kom ik uit bij een radio station die hij wil streamen (kan nu niet testen), maar dar wil ik uitzetten, indien mogelijk. Ik druk nu gewoon op het huisje om naar mijn groep te gaan.
- Voor zover ik kan zien kan ik niet meerdere groepen maken. Heb nu een surround groep voor films, maar zou ook graag een stereo groep maken voor mijn vriendin als ze muziek luistert. Bij een test bleek wel dat ik een nummer op Spotify had in stereo en dat dan alleen de frontspeakers afspelen. Muziek in surround vind ze zelf niet zo mooi.
- De Pulse M gebruik ik als rearspeakers. Hiervan heb ik de het geluid met een paar db verhoogt omdat ze wat zacht klonken. Ik was gewend om op 50 cm van de rear te zitten, met de nieuwe tijdelijk opstelling is dat 1,5 meter.
- Ik had geen surround, alleen stereo. Na wat rommelen met de instellingen op de tv (passthrough) werkte dat gelukkig wel.
Ik ben nog aan het worstelen met het geluid vanaf de TV. Ik merk dat ik weinig laag heb en dat het niet echt overweldigend is. Mijn vorige speakers hadden dat wel (Dali Zensor 7). Of het zit in de Xiaomi TV stick of de Plex app. Op mijn vorige set speelde ik met laptop af en dan had ik wel dat volle geluid. Kan er een setting in de app zijn om specifiek het laag in te stellen? Heb al flink zitten zoeken. Subwoofer heb ik in de app wel uitgeschakeld staan want die is niet aangesloten.
Eergisteren alles aangesloten.
Setup:
TV: LG 65G26LA oled TV
Receiver: Bluesound Powernode N330
Front: Dali Opticon 6 MK2
Rear: Bluesound Pulse M
De Pulse M zijn een stukje grote dan de Flex 2i, maar ik vind het niet echt storend. Heb alles ingesteld met de app. Ook kon ik de afstand instellen van mijn speakers tot mijn luisterpositie.
Paar opmerkingen:
- Telkens als ik de app start kom ik uit bij een radio station die hij wil streamen (kan nu niet testen), maar dar wil ik uitzetten, indien mogelijk. Ik druk nu gewoon op het huisje om naar mijn groep te gaan.
- Voor zover ik kan zien kan ik niet meerdere groepen maken. Heb nu een surround groep voor films, maar zou ook graag een stereo groep maken voor mijn vriendin als ze muziek luistert. Bij een test bleek wel dat ik een nummer op Spotify had in stereo en dat dan alleen de frontspeakers afspelen. Muziek in surround vind ze zelf niet zo mooi.
- De Pulse M gebruik ik als rearspeakers. Hiervan heb ik de het geluid met een paar db verhoogt omdat ze wat zacht klonken. Ik was gewend om op 50 cm van de rear te zitten, met de nieuwe tijdelijk opstelling is dat 1,5 meter.
- Ik had geen surround, alleen stereo. Na wat rommelen met de instellingen op de tv (passthrough) werkte dat gelukkig wel.
Ik ben nog aan het worstelen met het geluid vanaf de TV. Ik merk dat ik weinig laag heb en dat het niet echt overweldigend is. Mijn vorige speakers hadden dat wel (Dali Zensor 7). Of het zit in de Xiaomi TV stick of de Plex app. Op mijn vorige set speelde ik met laptop af en dan had ik wel dat volle geluid. Kan er een setting in de app zijn om specifiek het laag in te stellen? Heb al flink zitten zoeken. Subwoofer heb ik in de app wel uitgeschakeld staan want die is niet aangesloten.