Ik heb de rears ook redelijk hoog moeten zetten om ze goed horen, rond de +13.
@RobbieT Jij ook bedankt, daar kun je het dus vinden! Ik ga eerst eens testen met een laptop er rechtstreeks aan om te kijken of er ergens een apparaat (TV stick) of app (Plex app) de bass eruit haalt, of iets doet met de audio. Want het lijkt me stug dat een Dali Opticon 6 minder laag kan dan een Dali Zensor 7.
Volgens de specs is dat anders wel zo. Een zensor 7 doet 40 - 26,500hz, een Opticon 6 doet 49 - 32,000hz.Binnetie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:14:
Ik ga eerst eens testen met een laptop er rechtstreeks aan om te kijken of er ergens een apparaat (TV stick) of app (Plex app) de bass eruit haalt, of iets doet met de audio. Want het lijkt me stug dat een Dali Opticon 6 minder laag kan dan een Dali Zensor 7.
Regeren is vooruitschuiven
Daar heb je een punt. Die specs heb ik nooit zo begrepen qua Hz. Hoe lager de Hz hoe lager het geluid, dat snap ik. Maar in de winkel met luisteren konden ze best laag. Neem aan dat 9Hz niet direct een groot verschil is?T-MOB schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:48:
[...]
Volgens de specs is dat anders wel zo. Een zensor 7 doet 40 - 26,500hz, een Opticon 6 doet 49 - 32,000hz.
Qua laagweergave is er verder van alles wat invloed kan hebben. Hoe de speakers geplaatst zijn bijvoorbeeld. Dichter of minder dicht op de muur kan een wereld van verschil zijn. Daarnaast heb je meer veranderd dan alleen speakers, je hebt ook een andere versterker neergezet. Daar kan een verschil inzitten. En aangezien je kabels hebt omgeprikt kan het ook nog zijn dat je polariteit hebt verwisseld waardoor ze nu uit fase staan.
Nu word er mij verteld dat de Bluos app een wat betere, eenvoudigere structuur zou hebben t.o.v. de android app.
Er word mij dan ook geadvisseerd om een Ipad te gaan gebruiken voor de bediening.
Echter zie ik de bomen door het bos niet meer ... zoveel verschillende types Ipad ... welke zal voldoen voor mijn gebruiksdoeleinden? Ik zal de Ipad enkel gebruiken voor bediening van de Vault, het word dan ook een tweedehands toestel.
Alvast bedankt.
Als het alleen voor de BluOS app is dan voldoet iedere iPad, ook een tweedehands exemplaar.Finesse schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:28:
Ik heb een Bluesound Vault 2i in bestelling.
Nu word er mij verteld dat de Bluos app een wat betere, eenvoudigere structuur zou hebben t.o.v. de android app.
Er word mij dan ook geadvisseerd om een Ipad te gaan gebruiken voor de bediening.
Echter zie ik de bomen door het bos niet meer ... zoveel verschillende types Ipad ... welke zal voldoen voor mijn gebruiksdoeleinden? Ik zal de Ipad enkel gebruiken voor bediening van de Vault, het word dan ook een tweedehands toestel.
Alvast bedankt.
Alleen geen hele oude kopen want dan krijg je al snel geen updates meer.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat de BluOS app op een Apple device nou zoveel beter is dan op een Android device. Alleen is als je enigzins digibeet bent een iPad vaak wel iets makkelijker. Al is het maar omdat bij iPads het iPadOS er op ieder apparaat er hetzelfde uitziet, en bij Android tablets het per merk verschilt.
Vanaf welke generatie worden er nog wel updates aangeboden?
Ik las ergens volgende info waar de iPad moet aan voldoen :
iPad
Vereist iPadOS 9.3 of nieuwer.
(Ik ben inderdaad een digibeet, en nog nooit Apple toestellen gebruikt).
En anders gewoon nieuw het goedkoopste model, dan kan je in ieder geval weer even vooruit.
uitvoering: Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs
[ Voor 31% gewijzigd door RobbieT op 18-12-2022 16:59 ]
1. Op Android moet je op een vergrootglas klikken waar op mijn iPhone het zoekveld al in beeld staat bovenaam
2. Op Android heb je een terugknop. Als je naar het menu gaat en dan settings kiest kun je terug naar waar je was. Op iOs kun je niet terug, je moet dan opnieuw via het hoofdmenu een keuze maken.
3. Op iOs hebben lijstjes waar je op kunt klikken lijntjes en pijltjes. Op Android niet.
Voor zover het op iOs al beter is, is het waanzin om daarvoor een iPad aan te schaffen. Als je al een android telefoon of tablet hebt zou ik lekker die gebruiken.
Bedankt voor het vergelijken.T-MOB schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:23:
Ik heb de android en iphone-versies van de app naast elkaar gelegd en de app is nagenoeg hetzelfde. De "belangrijkste" verschillen:
1. Op Android moet je op een vergrootglas klikken waar op mijn iPhone het zoekveld al in beeld staat bovenaam
2. Op Android heb je een terugknop. Als je naar het menu gaat en dan settings kiest kun je terug naar waar je was. Op iOs kun je niet terug, je moet dan opnieuw via het hoofdmenu een keuze maken.
3. Op iOs hebben lijstjes waar je op kunt klikken lijntjes en pijltjes. Op Android niet.
Voor zover het op iOs al beter is, is het waanzin om daarvoor een iPad aan te schaffen. Als je al een android telefoon of tablet hebt zou ik lekker die gebruiken.
Ik ben nog niet in bezit van een tablet.
Ik ga een tweedehands kopen, vermoedelijk eerst een iPad, Als niet niet bevalt kan ik nog over naar een Android.
Wat bedoel je met 'uit fase staan'? Ik heb de oude kabels gebruikt maar maar wel goed opgelet dat de kabel met rood op de rode aansluiting van de speakers en Powernode staan en de witte/doorzichtige op de witte/doorzichtige aansluitingen.T-MOB schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:37:
Die specs geven aan welk frequentiebereik een speaker kan weergeven binnen een bandbreedte van 3dB. Een speaker die 49Hz tot 32kHz kan weergeven geeft ook nog wel 45Hz weer, maar wat zachter. Ik reageerde vooral op jouw opmerking die suggereerde dat een duurdere / betere speaker zeker niet minder laag zou moeten kunnen dan een uit een mindere serie.
Qua laagweergave is er verder van alles wat invloed kan hebben. Hoe de speakers geplaatst zijn bijvoorbeeld. Dichter of minder dicht op de muur kan een wereld van verschil zijn. Daarnaast heb je meer veranderd dan alleen speakers, je hebt ook een andere versterker neergezet. Daar kan een verschil inzitten. En aangezien je kabels hebt omgeprikt kan het ook nog zijn dat je polariteit hebt verwisseld waardoor ze nu uit fase staan.
Verder ben ik blij met de Pulse M speakers. Ondanks dat ze een stukje duurder waren. Heb het idee dat ik het surround wat dieper hoor, waarschijnlijk komt dit omdat de Pulse M in 360 graden afspeelt in plaats van alleen naar voren.
Als ze uit fase staan dan is bij een van de speakers de + en de - verwisseld. Je krijgt dan dat de ene speaker naar achteren beweegt op het moment dat de andere naar voren komt. Dat zorgt voor elkaar uitdovende geluidsgolven, vooral hoorbaar door een verminderde basweergave. Vandaar dat ik dit als mogelijke oorzaak van je probleem aandroeg. Maar als je goed hebt opgelet, dan is het dat nietBinnetie schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:07:
[...]
Wat bedoel je met 'uit fase staan'? Ik heb de oude kabels gebruikt maar maar wel goed opgelet dat de kabel met rood op de rode aansluiting van de speakers en Powernode staan en de witte/doorzichtige op de witte/doorzichtige aansluitingen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen of waar dit aan ligt?
Kan dit uit worden gezet?
Laten Bluesound gebruikers hem gewoon aan of hebben jullie toch een manier bedacht om het ledje niet te laten branden,
(En nee, het grapje met tape overplakken alsook de Bluesound achterstevoor zetten kennen we al allemaal).
Alvast bedankt voor antwoord/reactie.
Finesse schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:51:
De Bluesound Vault staat ook bij niet actief aan (blauw ledje).
Kan dit uit worden gezet?
Laten Bluesound gebruikers hem gewoon aan of hebben jullie toch een manier bedacht om het ledje niet te laten branden,
(En nee, het grapje met tape overplakken alsook de Bluesound achterstevoor zetten kennen we al allemaal).
Alvast bedankt voor antwoord/reactie.
:strip_exif()/f/image/7bNicOPEvmctz3P6HbrEifM4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zyQQRA8c2xiZg97nwG5elTXc.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat moet ik begrijpen m.b.t. de schermafbeelding?
Bronnen aanpassen / indicatie verlichting sterkte ... hoe moet dit ingesteld zijn?
Instellen zoals je zelf prettig vind, uit bijvoorbeeld.
Dan is het lichtje inderdaad uit, maar de vraag is staat de Bluesound dan ook uit?
Wat versta jij onder uit?Finesse schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:33:
Oke, ik heb indicatie verlichting sterkte "uit" gezet.
Dan is het lichtje inderdaad uit, maar de vraag is staat de Bluesound dan ook uit?
Kijk hier eens: https://support1.bluesoun...-Off-My-Bluesound-Player-
Sinds een paar jaar BS soundbar met subwoofer, sinds een paar weken de 2I versie van de soundbar gekocht, wil deze nu pairen met mn oude type sub maar dit lukt voor geen meter, connecten via App moeizaam en als het lukt dan blijft de verbinding alleen in stand als er geluid is, er wordt niet automatisch weer een verbinding tot stand gebracht zoals dat wel met de oude soundbar gebeurde.
Iemand een idee hoe dit op te lossen of waar dit aan ligt?
Uit = Dat de Bluesound geen stroom meer krijgt.ebk71 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:05:
[...]
Wat versta jij onder uit?
Kijk hier eens: https://support1.bluesoun...-Off-My-Bluesound-Player-
Maar als ik het goed begrijp moet men de bestanden van de BS telkens weer opnieuw indexeren bij aanzetten.
Holiday mode gebruikt 0,5w en normale/ automatische standby 3w. Dat zorgt voor het idee achter bluesound dat je simpel muziek kunt gaan spelen vanaf een smartphone/tablet. Daarvoor moet het device standby zijn om in het netwerk zichtbaar te zijn.
Ik heb in mei 2021 de soundbar aangeschaft.
Ik had hiervoor een surroundset van Sony, dus ik dacht dan gebruik ik tijdelijk naast de bluesound pulse soundbar + de actieve subwoofer van sony bekabeld met een RCA stekker op de sub out uitgang (in de toekomst zou ik dan een betere subwoofer aanschaffen).
De eerste maanden werkte dit perfect, weliswaar rond december 2021 kreeg ik geen geluid meer uit mijn subwoofer na een software update. Ik heb toen de subwoofer met dezelfde kabel geprobeerd op mijn oude versterker en hij werkte nog prima.
Het probleem zit dus in de soundbar. Ik heb toen contact gezocht met Bluesound, deze gaf aan een reset te geven naar fabrieksinstellingen, helaas na deze handeling geen resultaat. Daarna met nog wat mail verkeer, ben ik er niet uitgekomen.
Ik wil heel graag weer een subwoofer naast mijn soundbar gebruiken en het liefst een andere type dan de Bluesound pulse sub +, of ik moet zo overdonderd zijn van de geluidskwaliteit van de pulse sub +, maar ik denk dat een groter model meer ruimte vullend geluid kan produceren tegen een lagere prijs.
Mijn vraag is nu, is iemand bekend met dit probleem of zou iemand een mogelijke oplossing weten om het probleem te verhelpen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en anders ga ik even langs bij Hifiklubben voor verder onderzoek…
Wel nog beetje aan het stoeien met de foam pluggen omdat de speakers max 10 cm van de muur staan.
Alleen jammer dat ik mijn Sony TV (x95j) volledig moest resetten, eerder kwam er gewoon echt geen koppeling tot stand.
Ik vind deze nu terug via de Bluos app op zowel iPad als android smartphone via "Bibliotheek" --> bestanden.
Ik heb de Bluos app nu ook op de windows laptop geïnstalleerd, maar daar vind ik "Bibliotheek" met daarin de bestanden niet terug.
Weet iemand hier wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Nu las ik dat dit ook bij de Pulse Flex (1st gen) kan gebeuren, en ik vrees ook bij de Flex 2i. Hoe is jullie ervaring wat dit betreft? Er wel van die siliconen skins te koop maar goed als ik een nieuwe Flex koop dan heb ik eigenlijk geen zin in dit gedoe...
Volgens de handleiding betekent dit: Muted.
Nu heb ik even "ge-oogled" en komt het doordat Sony TV's een CEC Mute command uitzend als je de TV uitschakeld.
Zodra je de TV dan weer aanzet duurt het een paar seconden voor er geluid komt maar staat het geluid vaak weer rond de 5.
Kan dit kwaad? Is dit ergens via een service menu op te lossen? Want ook al kan ik het lampje uitzetten, het probleem blijft bestaan.
Ik heb er wel van gehoord maar ik heb zelf al een jaar of 5 een powernode 2 met zo'n behuizing thuis staan en daar is niets mis mee.Ik geloof dat het te maken heeft met externe invloeden zoals bijvoorbeeld schoonmaakmiddelen en/of urenlang in het volle zonlicht staan. Ik heb in ieder geval ooit een marktplaats advertentie gezien van een plakkerige node waarin de verkoper aangaf dat het door vochtige schoonmaakdoekjes kwam.musicfreak schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:52:
Ik weet dat de behuizing van Node 2 en 2i na verloop van tijd plakkerig kan worden. Ik heb zelf de Node N130, waarbij dit meen ik niet meer speelt.
Nu las ik dat dit ook bij de Pulse Flex (1st gen) kan gebeuren, en ik vrees ook bij de Flex 2i. Hoe is jullie ervaring wat dit betreft? Er wel van die siliconen skins te koop maar goed als ik een nieuwe Flex koop dan heb ik eigenlijk geen zin in dit gedoe...
Erg vreemd dat de uitgang niet meer werkt, volgens mij werkt het zo dat je de toggle voor de subwoofer op off moet zetten en dan stuurt de soundbar alsnog een signaal door naar de sub, vervolgens stel je dan op de sub je crossover etc in.Das Witchen schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:20:
Ik heb een vraag over een bluesound pulse soundbar +
Ik heb in mei 2021 de soundbar aangeschaft.
Ik had hiervoor een surroundset van Sony, dus ik dacht dan gebruik ik tijdelijk naast de bluesound pulse soundbar + de actieve subwoofer van sony bekabeld met een RCA stekker op de sub out uitgang (in de toekomst zou ik dan een betere subwoofer aanschaffen).
De eerste maanden werkte dit perfect, weliswaar rond december 2021 kreeg ik geen geluid meer uit mijn subwoofer na een software update. Ik heb toen de subwoofer met dezelfde kabel geprobeerd op mijn oude versterker en hij werkte nog prima.
Het probleem zit dus in de soundbar. Ik heb toen contact gezocht met Bluesound, deze gaf aan een reset te geven naar fabrieksinstellingen, helaas na deze handeling geen resultaat. Daarna met nog wat mail verkeer, ben ik er niet uitgekomen.
Ik wil heel graag weer een subwoofer naast mijn soundbar gebruiken en het liefst een andere type dan de Bluesound pulse sub +, of ik moet zo overdonderd zijn van de geluidskwaliteit van de pulse sub +, maar ik denk dat een groter model meer ruimte vullend geluid kan produceren tegen een lagere prijs.
Mijn vraag is nu, is iemand bekend met dit probleem of zou iemand een mogelijke oplossing weten om het probleem te verhelpen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en anders ga ik even langs bij Hifiklubben voor verder onderzoek…
Sidenote:
Ik heb in mijn setup in de woonkamer twee bluesound sub + staan en die zijn van voldoende kwaliteit om mijn Dali Rubicon 6 speakers te ontlasten van hun bass duties. Ik heb voor deze subs gekozen vanwege de mogelijkheid om ze te plaatsen achter de gordijnen.
M3 '21
Dat gaat helaas niet. Het zijn aparte ecosystemen die niet met elkaar kunnen werken. Als je al Bluesound hebt, is een ander Bluesound apparaat je enige optie om tegelijk dezelfde muziek af te spelen.loeberce schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:51:
Ik ben op zoek naar uitbreiding van ons Bluesound systeem (Node 2i icm versterker) voor muziek in de keuken. Hierbij twijfel ik tussen een Pulse M of een Apple Homepod. Heeft iemand ervaring met het koppelen van een Homepod met een Node, zodat je dezelfde muziek overal kan afspelen?
Ook niet als beiden als Airplay 2 apparaat worden gebruikt?U2maxi schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:19:
[...]
Dat gaat helaas niet. Het zijn aparte ecosystemen die niet met elkaar kunnen werken. Als je al Bluesound hebt, is een ander Bluesound apparaat je enige optie om tegelijk dezelfde muziek af te spelen.
Het principe van bluesound is dat de apparaten zelf zorg dragen voor wat ze afspelen (en de onderlinge synchronisatie). Je telefoon werkt als een afstandsbediening voor je bluesound-systeem. Je telefoon hoeft niet aan te blijven om muziek te luisteren, en als jij muziek aanzet via jouw telefoon kan je vriend of vriendin die met de eigen telefoon weer stopzetten.
Dus ja, je kunt door een Homepod te plaatsen in je keuken tegelijk naar dezelfde muziek luisteren in twee ruimtes. Maar het is géén uitbreiding van je bluesound-systeem. Je kunt de homepod niet bedienen vanuit de bluesound-app.
Enige gemis is het niet kunnen streamen van muziek in MQA kwaliteit. Verder ben ik benieuwd hoe de DAC in de Denon zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Bluesound Node N130.
Ga ik er qua geluidskwaliteit goed op vooruit als ik een Node zou aanschaffen voor het streamen van Tidal? Een Node is niet goedkoop, dus ben erg benieuwd of het de investering waard is.
https://www.audiosciencer...de-review-streamer.25578/ACDSL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:40:
Ik stream op het moment Tidal HiFi (16 bit FLAC) naar mijn Denon AVC-X3700H via de BubbleUPnP app. Werkt allemaal prima en ben er aardig tevreden mee. Direct streamen van Tidal naar de receiver kan ook via de Denon HEOS app, maar dan mist er aardig wat functionaliteit (geen track radio bijv.).
Enige gemis is het niet kunnen streamen van muziek in MQA kwaliteit. Verder ben ik benieuwd hoe de DAC in de Denon zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Bluesound Node N130.
Ga ik er qua geluidskwaliteit goed op vooruit als ik een Node zou aanschaffen voor het streamen van Tidal? Een Node is niet goedkoop, dus ben erg benieuwd of het de investering waard is.
De implementatie van de D/A converter van de Node is niet sterk en het zal niet beter zijn dan hetgeen wat je nu al hebt (volgens mij staat dat model ook tussen de metingen). Wat je kan doen is een goed metende (en ''goedkope'') chinese dac met MQA support gebruiken via de coax/ USB uitgang van de Node. Als voorbeeld kan er een Topping E50 voor 200 euro worden aangeschaft voor een betere DAC en MQA support. Zonder MQA ben je al voor 100 euro klaar met de Topping D10s. Echter schiet dat wel zijn doel voorbij en valt het te bediscussiëren of een goed metende dac, laat staan MQA, uberhaupt wel hoorbaar is in een woonkamersituatie.
Dus mijn advies is lekker de Denon blijven gebruiken en geniet van het feit dat je ook een display heb om de titel/artiest van het nummer te kunnen lezen
Sidenote: Op veel fora staat MQA ter discussie, omdat het misschien eerder een soort financiele keus is om het te implementeren in plaats van een technisch superieure keus. Mijn mening is dat er iets nieuws moet zijn, zodat muziek en hardware opnieuw moet worden aangeschaft of gestreamd moet worden.
Edit: veel typ fouten en gekke zinsopbouw door vermoeidheid. Excuus!
[ Voor 26% gewijzigd door Tahnee op 24-01-2023 18:35 ]
Zoals je al aangeeft gaat het combineren van een (al flink aan de prijs zijnde) Node met een externe DAC misschien wat ver, hehe. MQA zou leuk zijn, maar zie inderdaad geregeld dingen als 'wassen neus' en discussie over hoge licenties / business model voorbijkomen.
Dus dan houd ik het misschien maar bij wat ik nu heb inderdaad. Gelijk weer wat extra over voor een andere upgrade ergens in de setup
Mijn vriendin kan (zoals een paar berichten hierboven staat) met haar iPhone via de Node en de losse Harman Kardon speaker af spelen.
Nu zag ik gisteren dat mijn linker rearspeaker ook via Bluetooth te verbinden is. Maar als ik dat doe komt er geen geluid uit, ik zie dat Spotify wel afspeelt.
Komt dat omdat alle speakers in 1 groep zitten? (Node met 2 bedrade frontspeakers + 2 Pulse M als rear). Kun je dan niet specifiek via bluetooth met 1 speaker connecten?
M'n vriendin 'klaagt' dat als ze Spotify luisterd dat ze dan naar alle speakers moet luisteren en niet even 1 speaker apart kan selecteren (ook al is het via bluetooth).
"Houd er rekening mee dat je de Pulse Flex 2i's niet zomaar als losse groep kan kiezen. Als je een thuisbioscoop groep hebt gemaakt in de Bluesound app en je wilt de Flex 2i's los van de fronts gebruiken dan is de enige manier om de thuisbioscoop groep op te heffen en een nieuwe stereogroep te maken. Dat is dus wel bewerkelijk."
Dit geldt ook voor 1 van de rears. Wat je opmerking over "alle speakers" betreft, dat kan natuurlijk wel alleen de fronts zijn, als je de rears niet aan hebt staan.
Dank, dat weet ik nog. Maar nu ik het systeem heb staan zit ik er wat dieper in te duiken en viel me de bluetooth op. Maar als alle speakers in een groep staan dan werken ze alleen samen en niet meer specifiek.ErikIrie schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:44:
Zoals ik op 5 december al aangaf:
"Houd er rekening mee dat je de Pulse Flex 2i's niet zomaar als losse groep kan kiezen. Als je een thuisbioscoop groep hebt gemaakt in de Bluesound app en je wilt de Flex 2i's los van de fronts gebruiken dan is de enige manier om de thuisbioscoop groep op te heffen en een nieuwe stereogroep te maken. Dat is dus wel bewerkelijk."
Dit geldt ook voor 1 van de rears. Wat je opmerking over "alle speakers" betreft, dat kan natuurlijk wel alleen de fronts zijn, als je de rears niet aan hebt staan.
Wat me wel opviel is dat als je alles speakers los hebt, dus niet gekoppeld. Je wel kunt selecteren waar je vanaf wilt spelen. Dus 2x Pulse M of Fronts + 2x Pulse M. Dan gaat alles meespelen, zoals bij stereo. Maar heb je geen kanaal onderscheiden zoals bij homecinema.
Ik denk dat ik nog een Pulse Flex 2i aanschaf voor haar.
Goeie. Ik heb ze alleen nog als rear gebruikt en moet zeggen dat het veel ruimtelijker klinkt dan mijn vorige bedrade rearspeakers.Daftz schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:34:
Hoe bevalt de Pulse M trouwens? Genoeg power om een doorsnee woonkamer te vullen?
Regen klinkt als echt regen, applaus van een concert van Hans Zimmer klinkt echt om je heen.
Ik heb nu de speakers losgekoppeld. Zal morgen eens testen met alleen de Pulse M als geluid en kijken of ze voldoende geluid produceren.
Top, dat klinkt al veelbelovend! Ben benieuwd naar je ervaringen als 'losse' speakers.Binnetie schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:33:
[...]
Goeie. Ik heb ze alleen nog als rear gebruikt en moet zeggen dat het veel ruimtelijker klinkt dan mijn vorige bedrade rearspeakers.
Regen klinkt als echt regen, applaus van een concert van Hans Zimmer klinkt echt om je heen.
Ik heb nu de speakers losgekoppeld. Zal morgen eens testen met alleen de Pulse M als geluid en kijken of ze voldoende geluid produceren.
Met 1 speaker vul je de kamer wel. Heb net even wat getest. Hij staat in een hoekje van een kast en de muur en ik zit er 10 meter vandaan, langs een lange muur. Dat klinkt heel goed.Daftz schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:21:
[...]
Top, dat klinkt al veelbelovend! Ben benieuwd naar je ervaringen als 'losse' speakers.
Mijn vriendin vind haar Harman Kardon beter klinken: https://www.harmankardon.nl/CITATION+ONE.html

Ik denk eerder dat het komt omdat zij gemakkelijk muziek wil luisteren zonder poespas. Nu ik bezig ben met de speakers en setup fietst zij er telkens tussendoor, snapt ze dingen niet en dan is een andere speaker al snel goed. Dat zie ik met alles. Vrouwen willen gemak, die nemen Bol.com Select bijv.
Afijn, relatietherapie of haar oren laten nakijken is nog een discussie
Ik vind de Pulse M meer een aanvulling hebben in surround omdat het veel ruimtelijker klinkt. Hierin vind ik ze veel beter dan de Flex 2i (los van de meerprijs).
De discussie hier is dat we hadden afgesproken om voor verplaatsbare speakers op accu zouden gaan, zoals de Flex 2i. Als ik dan een film zou kijken dan kon ik de speakers zo achter me neerzetten. Doordat hij slecht verkrijgbaar was bij een aantal zaken waar ik een offerte had liggen heb ik uiteindelijk gekozen voor de Pulse M. Je voelt hem natuurlijk al aankomen: die heeft geen mogelijk tot accu
Zij wil 2x zo'n Harman Kardon als rearspeaker -> kan niet, error
Nu wil ze eigenlijk de Pulse M speakers wegdoen en alsnog ergens zoeken naar een Flex 2i.
Dus de komende tijd genoeg te beleven hier
Dan ga ik 'm gewoon proberen, de Pulse M. Mocht ie voor de kamer niet voldoende zijn dan vind ik er wel een ander plekje voor in huis. Dank voor je reply!
Ik had het laatst ook al eens. Maar de volgende dag was het verdwenen.
Heb eens gekeken naar de signaal kwaliteit van de 2 Pulse M speakers. Bij de ene was dit 'fair' zo rond de -65dBm en bij de andere was dit excellent, zo rond de -42dBm.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Ik heb m'n wifi accesspoint nu in de woonkamer gezet en de Puls M speakers herstart. Tot nu toe niet weer gehad.
Ik vraag me af of het door het bereik komt, want tussen deze 2 gevallen ging het een paar weken goed.
Via i bood de Denon dp 400 gekocht .
Bij de dp 400 zijn Rc kabels geleverd .
Aansluiting welk op de achterzijde van de powernode nog over zijn .
Optical/ analog in en usb type A
Ik kan nu de volgende keuzes maken :
1 verloop kabel rc naar usb
2 converter rc naar optical
Wat is nu de beste keuze in de Denon dp 400 zit een voorversterker welke aan en uit te schakelen is
Beste optie is m.i. gewoon analoog laten. Dus rca naar 3,5 jack. Kun je meteen als kabel kopen of via een adapter van een paar euro. Zo heb ik de platenspeler hier ook perfect draaien.
Voorversterker moet dan wel aan aangezien de Powernode geen phono heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door gelukkie op 12-02-2023 20:36 ]
Je kunt ze ruilen tegen mijn 2x Flex 2i's waarvan 1 met accuBinnetie schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:16:
[...]
Met 1 speaker vul je de kamer wel. Heb net even wat getest. Hij staat in een hoekje van een kast en de muur en ik zit er 10 meter vandaan, langs een lange muur. Dat klinkt heel goed.
Mijn vriendin vind haar Harman Kardon beter klinken: https://www.harmankardon.nl/CITATION+ONE.html
Ik denk eerder dat het komt omdat zij gemakkelijk muziek wil luisteren zonder poespas. Nu ik bezig ben met de speakers en setup fietst zij er telkens tussendoor, snapt ze dingen niet en dan is een andere speaker al snel goed. Dat zie ik met alles. Vrouwen willen gemak, die nemen Bol.com Select bijv.
Afijn, relatietherapie of haar oren laten nakijken is nog een discussie.
Ik vind de Pulse M meer een aanvulling hebben in surround omdat het veel ruimtelijker klinkt. Hierin vind ik ze veel beter dan de Flex 2i (los van de meerprijs).
De discussie hier is dat we hadden afgesproken om voor verplaatsbare speakers op accu zouden gaan, zoals de Flex 2i. Als ik dan een film zou kijken dan kon ik de speakers zo achter me neerzetten. Doordat hij slecht verkrijgbaar was bij een aantal zaken waar ik een offerte had liggen heb ik uiteindelijk gekozen voor de Pulse M. Je voelt hem natuurlijk al aankomen: die heeft geen mogelijk tot accu. Nee klopt en daar is mijn vriendin ook achter.
Zij wil 2x zo'n Harman Kardon als rearspeaker -> kan niet, error
Nu wil ze eigenlijk de Pulse M speakers wegdoen en alsnog ergens zoeken naar een Flex 2i.
Dus de komende tijd genoeg te beleven hier

Ik ben wel benieuwd in hoeverre de pulse M het beter zouden doen dan mijn huidige flex 2i's, voornamelijk het feit dat er eentje in een kast staat en er 2 tweeters in de pulse M zitten (eentje zit er dan vermoedelijk in de kast te schreeuwen) houdt me nog even tegen om mijn speakers te verkopen en M's te kopen. Van mij zou het geluid wel iets meer body mogen hebben (bluesound klinkt nu eenmaal heel clean) en wellicht bieden de M's dat dan weer wel... first world problems
M3 '21
Haha ja, hier gaat dat ook zo. Inmiddels staan ze gewoon op een tafeltje en op een kast. Ik mag ze niet op stands zetten. Achter de bank komt nog een meubel en dikke kans dat ze daar een vaste plek krijgen, ondanks dat ik ze telkens moest verplaatsen als ik een film wil kijken.Arcenon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:46:
[...]
Je kunt ze ruilen tegen mijn 2x Flex 2i's waarvan 1 met accu. Alle gekheid op een stokje, ik had precies dezelfde discussie met mijn vriendin. De rears zouden in de woonkamer worden getolereerd mits ik ze dan braaf met standaard en al wanneer we film zouden gaan kijken zou installeren, in de praktijk staat er nu 1'tje permanent in een zwarte vakken kast met de kabel uit het stopcontact over de muur wat ze ''ok'' vindt mits ik wanneer er visite is de kabel eruit trek
De andere rear staat achter het gordijn verstopt op een standaard en zie je niet (ook bekabeld achter het gordijn). In principe redelijk tevreden over het geluid maar ik vind het nog steeds jammer dat Bluesound geen automatische calibratie mogelijkheid heeft aangezien ze bij mij niet in een perfect vierkantje staan opgesteld zou ik daar zeker iets mee kunnen opschieten. Nu heb ik ze gewoon op gevoel ingesteld qua afstand en volume.. Eigenlijk een keer een microfoon scoren en daadwerkelijk meten maarja dat is ook weer een hoop gedoe.
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de pulse M het beter zouden doen dan mijn huidige flex 2i's, voornamelijk het feit dat er eentje in een kast staat en er 2 tweeters in de pulse M zitten (eentje zit er dan vermoedelijk in de kast te schreeuwen) houdt me nog even tegen om mijn speakers te verkopen en M's te kopen. Van mij zou het geluid wel iets meer body mogen hebben (bluesound klinkt nu eenmaal heel clean) en wellicht bieden de M's dat dan weer wel... first world problems
Je kunt de Pulse M en de Flex 2i dan beter even gaan luisteren ergens, dan hoor je de verschillen. Of kopen en als het weinig meerwaarde heeft retouneren.
1 van mij stond vorige week even tijdelijk in een kast. Ik had niet echt het idee dat ze ineens anders klonken, maar heb er eerlijk gezegd ook niet echt op gelet. Maar het stond gewoon niet zo mooi.
/f/image/Xz29Ql6pYV4fR5oaDkzyP7MY.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Daftz op 14-02-2023 22:56 ]
Klopt sinds een update van een half jaar geleden werkt dit niet meer, je krijgt wel een 5.1 DD signaal binnen (maakt niet uit via welke bron) maar je ziet het logo niet meer oplichten. Hopelijk wordt het nog een keer gepatched aangezien het de nodige gemoedsrust geeft. Maar op het moment dat je je bron als bitstream passthroughed en vervolgens heb je 5.1 geluid via de speakers (waarneembaar via de oortjes) dan werkt het gewoon.Daftz schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:54:
Ik heb vandaag een Soundbar+ aangeschaft en via HDMI aangesloten op een Sony Bravia 43x8305c. Sony HDMI 4 is ARC en de soundbar heeft eARC. Er komt geluid uit, maar ik kan nergens zien welk audioformaat het is. Dat zou je moeten kunnen zien in de BluOS controller, maar ik zie alleen "HDMI ARC" staan, en dus verder geen Dolby info oid. Zien de soundbar-bezitters hier wel meer info staan? Edit: aan de andere HDMI poort van de TV hangt een nvidia shield die bijv. via Plex een film met Dolby+ speelt.
[Afbeelding]
Wellicht niet relevant maar ik zet het even voor de beeldvorming erbij, hier een lg c1 met e-arc, powernode n330, xbox series x, nvidia shield etcetc en het werkte altijd en nu nog steeds enkel zonder logo. De info is ook ergens te vinden op het bluesound forum but it is what it is at the moment.
[ Voor 10% gewijzigd door Arcenon op 15-02-2023 11:33 ]
M3 '21
Ah, ok dan hoef ik me daar voorlopig niet druk over te maken. Ik liep al met verschillende kabels en settings te klooien maar niks hielp. Hoe prettig ik het bluesound platform ook vind, hun patchbeleid is verre van perfect... We wachten dus maar weer rustig af 😊Arcenon schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:32:
[...]
Klopt sinds een update van een half jaar geleden werkt dit niet meer, je krijgt wel een 5.1 DD signaal binnen (maakt niet uit via welke bron) maar je ziet het logo niet meer oplichten. Hopelijk wordt het nog een keer gepatched aangezien het de nodige gemoedsrust geeft. Maar op het moment dat je je bron als bitstream passthroughed en vervolgens heb je 5.1 geluid via de speakers (waarneembaar via de oortjes) dan werkt het gewoon.
Wellicht niet relevant maar ik zet het even voor de beeldvorming erbij, hier een lg c1 met e-arc, powernode n330, xbox series x, nvidia shield etcetc en het werkte altijd en nu nog steeds enkel zonder logo. De info is ook ergens te vinden op het bluesound forum but it is what it is at the moment.
I stand corrected (ik zag jouw post overigens ook voorbij komen op het forum daar), maar according tot hun technical support zou het inmiddels wel weer een logo moeten weergeven, dus dan zou er iets ''mis'' zijn. Ze vragen nu om een log vanuit de app om verder te troubleshooten. Zodra ik nieuws heb meld ik me.Daftz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:55:
[...]
Ah, ok dan hoef ik me daar voorlopig niet druk over te maken. Ik liep al met verschillende kabels en settings te klooien maar niks hielp. Hoe prettig ik het bluesound platform ook vind, hun patchbeleid is verre van perfect... We wachten dus maar weer rustig af 😊
M3 '21
Dank voor de update, ik ben benieuwd waar ze mee komen!Arcenon schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:02:
[...]
I stand corrected (ik zag jouw post overigens ook voorbij komen op het forum daar), maar according tot hun technical support zou het inmiddels wel weer een logo moeten weergeven, dus dan zou er iets ''mis'' zijn. Ze vragen nu om een log vanuit de app om verder te troubleshooten. Zodra ik nieuws heb meld ik me.
Uiteraard is de eerste reactie altijd waardeloos. Natuurlijk maken wij gebruik van een home theater group, het ging mij om het feit dat ik wel surround geluid heb maar geen logo zie oplichten. Nu heb ik het nog een keer in hap klaren brokken uitgelegd hopelijk krijg ik nu een more in depth response ipv de manual te quoten.Daftz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:32:
[...]
Dank voor de update, ik ben benieuwd waar ze mee komen!
Overigens wel interessant: vanuit mijn service request is er een logfile van mijn setup gemaakt, daarin even gezocht naar ''home theather / dolby digital'' en ik zie het volgende diverse keren vermeld staan. Het lijkt mijn vermoeden te bevestigen dat simpelweg het logo niet oplicht maar ik wel dolby digital 4.0 ontvang, dat zou volgens mij dan weer te maken kunnen hebben wanneer er bijv een speaker met een batterij uitvalt en even ontbreekt in de groep.Hello there,
Thank you for contacting the Bluesound Support Crew.
Please note the POWERNODE only supports Dolby Digital when creating a Home Theater Group.
For further details on Home Theater Groups with your POWERNODE please visit the link below:
https://support1.bluesoun...-Group-Using-Fixed-Groups
In short, yes, the Dolby Digital symbol will not appear or display if using only 2 speakers with the POWERNODE.
Please let us know if you have any other questions or concerns
Feb 14 19:54:32 (none) user.info dspout: Decoding/mixing for CH_4_0/CH_4_BACK
Feb 14 19:54:32 (none) user.info dspout: ac3Dec_init: AC3 decoder version: AC3D_ARM_02.09.00_ARM12 build on Jul 12 2016 11:41:48
Feb 14 19:54:32 (none) user.info dspout: AC3 decode: mask=0xbc lfeon=1 acmod=0x7
Feb 14 19:54:32 (none) user.info dspout: Playback device is dolby:hpf,0,1,0.0
Feb 14 19:54:32 (none) user.info dspout: Stream parameters are 48000Hz, S16_LE, 5 channels
Feb 15 07:26:00 (none) user.info dspout: Decoding/mixing for CH_4_0/CH_4_BACK
Feb 15 07:26:00 (none) user.info dspout: ac3Dec_init: AC3 decoder version: AC3D_ARM_02.09.00_ARM12 build on Jul 12 2016 11:41:48
Feb 15 07:26:00 (none) user.info dspout: AC3 decode: mask=0xbc lfeon=1 acmod=0x7
Feb 15 07:26:00 (none) user.info dspout: Playback device is dolby:hpf,0,1,0.0
Feb 15 07:26:00 (none) user.info dspout: Stream parameters are 48000Hz, S16_LE, 5 channels
Feb 15 07:26:00 (none) user.info dspout: buffer-frames=14400, period-frames=240
Feb 15 07:26:00 (none) user.info dspout: state=1 new_state=3
Feb 15 07:26:00 (none) user.info dspout: state=3 new_state=1
M3 '21
Die logfile kun je overigens ook lokaal maken zonder service request:Arcenon schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:52:
Overigens wel interessant: vanuit mijn service request is er een logfile van mijn setup gemaakt
http://<ip-adres>/diag?print=1
Staan soms best interessante dingen in...
Zeker interessant. Ik heb nu het probleem dat het geluid van de soundbar elke 8 minuten een klein hikje heeft. In de log zie ik danocaj schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:48:
[...]
Die logfile kun je overigens ook lokaal maken zonder service request:
1
| dspout: AF silence injections: restarting pipeline |
Heb maar weer een ticket ingeschoten.
Edit: wordt veroorzaakt door de Sub+. Zodra ik die loskoppel is het probleem voorbij. Sub+ geeft zowel via WiFi als Netwerkkabel dit probleem. Vaag weer. Probleem treedt op bij het kijken van tv, films, etc. Afspelen van muziek gaat goed.
[ Voor 18% gewijzigd door Daftz op 19-02-2023 01:14 ]
Bij mij was het probleem dat de TV op PCM stond. Toen ik die op "auto" had gezet zag ik Dolby Surround in de app staan. Geen Dolby Surround+ maar dat zal mijn TV dan niet ondersteunen.Arcenon schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:52:
[...]
Uiteraard is de eerste reactie altijd waardeloos. Natuurlijk maken wij gebruik van een home theater group, het ging mij om het feit dat ik wel surround geluid heb maar geen logo zie oplichten. Nu heb ik het nog een keer in hap klaren brokken uitgelegd hopelijk krijg ik nu een more in depth response ipv de manual te quoten.
Goedendag,oldchap schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:59:
Bij deze een update, mijn Node 1 was ook gesneuveld met een dood netwerk en rode led. Ik de twee beruchte elco’s vervangen.
De elco’s zagen er trouwens nog goed uit, niet uitgezet of ontploft. Bij nameten bleek 1 nog steeds 1000uF te zijn, maar de andere zat op 500uF. Dus die zal de veroorzaker wel zijn geweest. Heb ze in elk geval beide vernieuwd. De andere elco’s heb ik laten zitten, ik had ze wel besletd en klaar liggen (die twee extra euro is te verwaarlozen tov verzendkosten). Dacht, de rest vervang ik wel als dit niet helpt, uiteindelijk niet hoeven doen.
Zoals bovenstaande al aangeeft is het loskrijgen van het nul pootje vrij moeilijk, na wat pogingen gemerkt dat het enorm helpt als je iets van soldeer al op de bout doet en dan samen met de desoldeerdraad op het pootje. Die extra soldeer verbetert de warmte overdracht waardoor de soldeer op de printplaat veel beter smelt.
Ik was ook bang voor een oververhitte printplaat door mijn eerdere pogingen, dat is gelukkig niet gebeurt.
Eenmaal los, is het plaatsen van de nieuwe in een minuut gedaan. Ik heb niet te nauw gekeken naar het type gezien ik toch nooit de analoge uitgang gebruik (digitale speakers van DynAudio).
Nu twee weken later doet hij het nog steeds prima zonder fouten. Dus operatie geslaagd.
M'n eerste post op dit forum van Tweakers, helaas met een vervelende aanleiding.
Want ineens heb ik ook te maken met een Bluesound Node 2 met rood led licht dat brandt en geen mogelijkheid om hem te resetten...
Ik heb alleen geen verstand van printplaten, elco's solderen etc...
Zoals jij het beschrijft lijkt het vrij simpel, maar ik ga me er niet aan wagen...
Heb je/ heeft iemand een idee bij wie of waar ik zo'n reparatie kan laten uitvoeren?
Dat de meegeleverde kabel blijkbaar ongeschikt is om de soundbar+sub aan te sturen is natuurlijk al van de zotte, maar voordat ik iets verkeerds bestel... is een willekeurige, gecertificeerde, hdmi 2.1 kabel voldoende?
Edit: ben er inmiddels achter dat het probleem bij de nvidia shield ligt. De PS5 heeft geen last van audiodrops.
Allerlei settings in de shield gechecked, Shield aangesloten op de PS5 kabel maar het probleem blijft. Totdat ik de sub uitschakel. Dan werkt de shield weer perfect. Om gek van te worden

[ Voor 25% gewijzigd door Daftz op 19-02-2023 19:18 ]
Zie marktplaats:Rinzeanne schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:02:
[...]
Goedendag,
M'n eerste post op dit forum van Tweakers, helaas met een vervelende aanleiding.
Want ineens heb ik ook te maken met een Bluesound Node 2 met rood led licht dat brandt en geen mogelijkheid om hem te resetten...
Zoals jij het beschrijft lijkt het vrij simpel, maar ik ga me er niet aan wagen...
Heb je/ heeft iemand een idee bij wie of waar ik zo'n reparatie kan laten uitvoeren?
https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet
Volgens mij kun je wel 2 van die speakers parallel zetten per luidprekerpoort. Powernode wil minimaal 4Ω en die Phantoms zijn 8Ω.-Timmie schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:11:
Ik wil graag in mijn nieuwbouwhuis een N330 gaan gebruiken in combinatie met 4 x Dali Phantom K80 plafondspeakers. Zouden deze 4 boxen op 1 x N330 aangesloten (capaciteit) kunnen worden denken jullie? Of zijn er hiervoor 2 benodigd?
Maar ik zou zelf eerder gaan voor een oplossing met een gewone Node (N130) en losse eindversterker(s).
https://www.dali-speakers...ucts/phantom/phantom-k-80
Ik weet zeker dat ik een 5.1 surround signaal binnenkrijg echter licht de dolby badge niet op, het zijn gewoon discrete kanalen die ik waarneem vanuit de rears (dus geen stereo surround) en PCM wordt volgens mij ook niet ondersteund. Uiteraard alle usual suspects (waarin overigens niks is veranderd geprobeerd) geprobeerd waaronder:Daftz schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:41:
[...]
Bij mij was het probleem dat de TV op PCM stond. Toen ik die op "auto" had gezet zag ik Dolby Surround in de app staan. Geen Dolby Surround+ maar dat zal mijn TV dan niet ondersteunen.
-Alle HDMI / geluid gerelateerde settings op de TV zelf bestaande uit uiteraard BITSTREAM enabled + DOLBY DIGITAL + Passthrough enabled in een normaal werkende setup. Voor de troubleshooting natuurlijk ook geswitched naar ''auto'' ''pcm'' etc. Maar op de native televisie stream apps (nog even varianten als plex daargelaten) waar een dolby digital signal van zou moeten komen geen zichtbaar logo in de app (WEL 5.1 geluid).
-PLEX via de TV: ik kwam op het bluesound forum nog een tip tegen wat betreft de uitgang van de TV op optisch zetten wat wellicht iets zou kunnen veranderen (lijkt mij niet gerelateerd maar wie weet)
-PLEX / CODI via de NVIDIA Shield: Alles wordt op 5.1 afgespeeld (dolby digital, dolby digital+ en dolby atmos) echter geen Dolby logo. Output bij de shield en in de betreffende apps ook allemaal gecheckt op BITSTREAM enabled + DOLBY DIGITAL + Passthrough enabled
-Gamen via de Xbox Series X: Alles wordt op 5.1 afgespeeld (dolby digital, dolby atmos) echter geen Dolby logo. Natuurlijk met BITSTREAM + DOLBY DIGITAL + Passthrough enabled.
Bovenstaande werkte maanden terug ook (5.1 signaal) echter kreeg ik toen wel het Dolby logo te zien, in de tussentijd is er niks aan de setup veranderd (settings of kabels). De meest voor de hand liggende zaken heb ik wel onderzocht (draai al 15 jaar mee in de homecinema / hifi) en ik krijg het niet ''gefixed''. Ik mis dus niks aan het geluid, maar ik ben wel inmiddels stront benieuwd waarom het logo niet oplicht.
Overigens nog geen nieuw antwoord van de support.
Waar moet ik dit invoeren om de log handmatig op te kunnen vragen? Dan kunnen we meteen testen wat de Powernode N330 met een DD+ signaal doet.ocaj schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:48:
[...]
Die logfile kun je overigens ook lokaal maken zonder service request:
[ Voor 8% gewijzigd door Arcenon op 21-02-2023 11:23 ]
M3 '21
Een rood led kan vele oorzaken hebben. Bij mijn Node 1 had ik een rood led omdat tijdens een gecrashte update de opslag partitie corrupt geraakt was. Ik had daarvoor bij Bluesound een support ticket aangemaakt en die hebben mij snel en goed geholpen.Rinzeanne schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:02:
Hier ook al tijden geen dolby logo meer. Eerst wel zichtbaar met smartphone in landschapmodus, inmiddels daar ook niet meer. Het logo kwam daarnaast ook niet altijd. Zal in versie 4.0 hopelijk opgelost zijn.Arcenon schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:10:
[...]
Ik weet zeker dat ik een 5.1 surround signaal binnenkrijg echter licht de dolby badge niet op, het zijn gewoon discrete kanalen die ik waarneem vanuit de rears (dus geen stereo surround) en PCM wordt volgens mij ook niet ondersteund. Uiteraard alle usual suspects (waarin overigens niks is veranderd geprobeerd) geprobeerd waaronder:
-Alle HDMI / geluid gerelateerde settings op de TV zelf bestaande uit uiteraard BITSTREAM enabled + DOLBY DIGITAL + Passthrough enabled in een normaal werkende setup. Voor de troubleshooting natuurlijk ook geswitched naar ''auto'' ''pcm'' etc. Maar op de native televisie stream apps (nog even varianten als plex daargelaten) waar een dolby digital signal van zou moeten komen geen zichtbaar logo in de app (WEL 5.1 geluid).
-PLEX via de TV: ik kwam op het bluesound forum nog een tip tegen wat betreft de uitgang van de TV op optisch zetten wat wellicht iets zou kunnen veranderen (lijkt mij niet gerelateerd maar wie weet)
-PLEX / CODI via de NVIDIA Shield: Alles wordt op 5.1 afgespeeld (dolby digital, dolby digital+ en dolby atmos) echter geen Dolby logo. Output bij de shield en in de betreffende apps ook allemaal gecheckt op BITSTREAM enabled + DOLBY DIGITAL + Passthrough enabled
-Gamen via de Xbox Series X: Alles wordt op 5.1 afgespeeld (dolby digital, dolby atmos) echter geen Dolby logo. Natuurlijk met BITSTREAM + DOLBY DIGITAL + Passthrough enabled.
Bovenstaande werkte maanden terug ook (5.1 signaal) echter kreeg ik toen wel het Dolby logo te zien, in de tussentijd is er niks aan de setup veranderd (settings of kabels). De meest voor de hand liggende zaken heb ik wel onderzocht (draai al 15 jaar mee in de homecinema / hifi) en ik krijg het niet ''gefixed''. Ik mis dus niks aan het geluid, maar ik ben wel inmiddels stront benieuwd waarom het logo niet oplicht.
Overigens nog geen nieuw antwoord van de support.
[...]
Waar moet ik dit invoeren om de log handmatig op te kunnen vragen? Dan kunnen we meteen testen wat de Powernode N330 met een DD+ signaal doet.
Overigens wel een vaag probleem dat volgens Bluesound aan de bron ligt, maar ik op andere apparaten wel goed krijg. Als ik bijv deze trailer op YT speel dan is de balans van de stemmen helemaal naar rechts. YouTube: Dolby Atmos demos 4k HDR (Good for testing TV or mobile HDR Supporte...
Zelfde als ik op xbox kies voor dolby digital. In stereo/pcm werkt het probleemloos.
Ik had destijds ook niet consequent een logo (vaker wel dan niet), als het er niet was en ik had wel een DD5.1 bron dan was het een kwestie van naar de ''arc pagina'' in de app gaan en even de stream pauzeren en dan resumen.gelukkie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:23:
[...]
Hier ook al tijden geen dolby logo meer. Eerst wel zichtbaar met smartphone in landschapmodus, inmiddels daar ook niet meer. Het logo kwam daarnaast ook niet altijd. Zal in versie 4.0 hopelijk opgelost zijn.
Overigens wel een vaag probleem dat volgens Bluesound aan de bron ligt, maar ik op andere apparaten wel goed krijg. Als ik bijv deze trailer op YT speel dan is de balans van de stemmen helemaal naar rechts. YouTube: Dolby Atmos demos 4k HDR (Good for testing TV or mobile HDR Supporte...
Zelfde als ik op xbox kies voor dolby digital. In stereo/pcm werkt het probleemloos.
Ik zal jouw linkje vanavond even testen op mijn systeem, ik ervaar verder geen problemen qua surround geluid (ook niet via de xbox of andere bronnen waarop ik alles ook geforceerd op DD5.1 heb staan). Als ik je goed begrijp heb je het gedurende de hele video right?
Ik meen ook echt dat ik heb gelezen op een forum ergens dat het sinds de patch in Q3/Q4 21 niet meer werkt ofja, het logo niet meer zichtbaar is. Maar ik heb geen zin om naar deze naald te zoeken. Ik ben benieuwd wat de support van Bluesound gaat verzinnen.
Wat betreft versie 4.0 lijkt het alleen een UI / grafische refresh zo te zien en lijkt er verder niet veel te veranderen, hopelijk wordt dit ook gepatched..
M3 '21
Ik heb sinds december Bluesound spullen. Maar bij mij heb ik nog altijd het logo gehad. Misschien werkt het wel andersom bij mij. Ik heb een theater groep en zie altijd het logo staan. Ook al speel ik 2.0 geluid af. Een van de recente topics op het Bluesound forum is van mij. Dat heb ik daar ook gereageerd.gelukkie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:23:
[...]
Hier ook al tijden geen dolby logo meer. Eerst wel zichtbaar met smartphone in landschapmodus, inmiddels daar ook niet meer. Het logo kwam daarnaast ook niet altijd. Zal in versie 4.0 hopelijk opgelost zijn.
Ik ben nu toch wel benieuwd welke logo's or zoal behoren te staan. Zelf zie ik enkel "Dolby Audio" staan zoals onder. Er wordt echter iets gespeeld met DD+ dus ik zou daar ook iets met "plus" verwachten. Misschien is dat onderscheid sinds een tijdje verdwenen.Binnetie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:19:
[...]
Ik heb sinds december Bluesound spullen. Maar bij mij heb ik nog altijd het logo gehad. Misschien werkt het wel andersom bij mij. Ik heb een theater groep en zie altijd het logo staan. Ook al speel ik 2.0 geluid af. Een van de recente topics op het Bluesound forum is van mij. Dat heb ik daar ook gereageerd.
/f/image/XKprkjDJeAERS2ROnhq1ZU7A.png?f=fotoalbum_large)
Als ik iets in stereo speel, dan verdwijnt het Dolby Audio, zoals verwacht. Gek dat dat bij jou blijft staan.
Meer dan dit heb ik nog niet gezien:Daftz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:39:
[...]
Ik ben nu toch wel benieuwd welke logo's or zoal behoren te staan. Zelf zie ik enkel "Dolby Audio" staan zoals onder. Er wordt echter iets gespeeld met DD+ dus ik zou daar ook iets met "plus" verwachten. Misschien is dat onderscheid sinds een tijdje verdwenen.
[Afbeelding]
Als ik iets in stereo speel, dan verdwijnt het Dolby Audio, zoals verwacht. Gek dat dat bij jou blijft staan.

Staat je TV soms op PCM? Dad had ik eerst nl. ook. Oh nevermind. Je hebt wel Dolby.Binnetie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:42:
[...]
Meer dan dit heb ik nog niet gezien:
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Daftz op 22-02-2023 17:49 ]
Ik had eerst juist dit logo en heb de andere nog nooit gezien.Binnetie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:42:
[...]
Meer dan dit heb ik nog niet gezien:
[Afbeelding]
Hebben jullie een node of een soundbar? Misschien is het logo anders tussen die apparaten. Bij mij is het een soundbar.gelukkie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:32:
[...]
Ik had eerst juist dit logo en heb de andere nog nooit gezien.
Er zit verschil tussen de devices. Een soundbar support bijv. Dolby Atmos
Dat voer je in in een browser op je computer/laptop/telefoon, die moet zich dan uiteraard wel op hetzelfde netwerk bevinden.Arcenon schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:10:
[...]
Waar moet ik dit invoeren om de log handmatig op te kunnen vragen? Dan kunnen we meteen testen wat de Powernode N330 met een DD+ signaal doet.
IP-adres dat je in moet vullen is het ip-adres van je Bluesound-apparaat. Dat vind je in je router.
Ik heb een klant die net hetzelfde ervaart. Muziek is perfect, bij gebruik van TV (HDMI heb ik al opgegeven, ik gebruik een optische kabel) valt het geluid steeds een seconde weg enkele 8-10 minuten.Daftz schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:53:
Gebruikt hier iemand probleemloos de Sounbar+ icm de Sub+? Dan wil ik graag weten welke HDMI kabel je gebruikt richting de TV. Bluesound geeft aan dat ik een andere, gecertificeerde HDMI kabel moet proberen om mijn sounddrops te verhelpen.
Dat de meegeleverde kabel blijkbaar ongeschikt is om de soundbar+sub aan te sturen is natuurlijk al van de zotte, maar voordat ik iets verkeerds bestel... is een willekeurige, gecertificeerde, hdmi 2.1 kabel voldoende?
Edit: ben er inmiddels achter dat het probleem bij de nvidia shield ligt. De PS5 heeft geen last van audiodrops.
Allerlei settings in de shield gechecked, Shield aangesloten op de PS5 kabel maar het probleem blijft. Totdat ik de sub uitschakel. Dan werkt de shield weer perfect. Om gek van te worden
Al 2 verschillende hdmi's en optische kabels geprobeerd, nu hangt mijn eigen soundbar bij deze klant...
Update naar aanleiding van mijn contact met Bluesound, zij lijken ook inmiddels van gedachten te zijn veranderd, toch vermoedelijk de bug in de applicatie zoals ik oorspronkelijk aangaf:Arcenon schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:33:
[...]
Ik had destijds ook niet consequent een logo (vaker wel dan niet), als het er niet was en ik had wel een DD5.1 bron dan was het een kwestie van naar de ''arc pagina'' in de app gaan en even de stream pauzeren en dan resumen.
Ik zal jouw linkje vanavond even testen op mijn systeem, ik ervaar verder geen problemen qua surround geluid (ook niet via de xbox of andere bronnen waarop ik alles ook geforceerd op DD5.1 heb staan). Als ik je goed begrijp heb je het gedurende de hele video right?
Ik meen ook echt dat ik heb gelezen op een forum ergens dat het sinds de patch in Q3/Q4 21 niet meer werkt ofja, het logo niet meer zichtbaar is. Maar ik heb geen zin om naar deze naald te zoeken. Ik ben benieuwd wat de support van Bluesound gaat verzinnen.
Wat betreft versie 4.0 lijkt het alleen een UI / grafische refresh zo te zien en lijkt er verder niet veel te veranderen, hopelijk wordt dit ook gepatched..
Nathan D. (Bluesound)
Feb 24, 2023, 11:25 AM EST
Hello Arcenon,
It is possible that this is a bug in the current version of BluOS on iOS. Please follow the instructions below for troubleshooting:
What version of the BluOS Controller app are you using?
Can be found in Help->About->'iOS App: _______'
If possible, please test on different devices (Windows, macOS, Android)
The information given above will help us with finding and patching the bug out of the BluOS Controller app.
Thanks for #LivingHiFi.
M3 '21
Interessant! Van Bluesound kreeg ik gisteren de tip om de standby mode van de soundbar eens uit te zetten, maar dat hielp ook niet. Ik wil dat nog wel even op de Sub proberen, aangezien het probleem voornamelijk lijkt te ontstaan wanneer die gekoppeld is.jakob schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:36:
[...]
Ik heb een klant die net hetzelfde ervaart. Muziek is perfect, bij gebruik van TV (HDMI heb ik al opgegeven, ik gebruik een optische kabel) valt het geluid steeds een seconde weg enkele 8-10 minuten.
Al 2 verschillende hdmi's en optische kabels geprobeerd, nu hangt mijn eigen soundbar bij deze klant...
Huidige TV is 2015 model met ARC. Vanmiddag test ik de set ook even met een nieuwe Sony Bravia, dan wordt het eARC-eArc, misschien dat dat helpt.
Ben benieuwd hoe jouw soundbar bij de klant werkt!
Ik zet mijn Bluesound node spelers wel van het stroom als ik ze niet gebruik, maar voor TuneIn en Qobuz is dat geen probleem, daarbij blijf ik ingelogd.
Bij deze de update, precies zoals ik dacht dus een bug. Ik ga wel nog even reply'en om te vragen of het nu puur een optisch probleem is (logo missing) of dat ik iets daadwerkelijk mis qua stream kwaliteit (ik vermoed van niet).Arcenon schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:35:
[...]
Update naar aanleiding van mijn contact met Bluesound, zij lijken ook inmiddels van gedachten te zijn veranderd, toch vermoedelijk de bug in de applicatie zoals ik oorspronkelijk aangaf:
Nathan D. (Bluesound)
Feb 24, 2023, 11:25 AM EST
Hello Arcenon,
It is possible that this is a bug in the current version of BluOS on iOS. Please follow the instructions below for troubleshooting:
What version of the BluOS Controller app are you using?
Can be found in Help->About->'iOS App: _______'
If possible, please test on different devices (Windows, macOS, Android)
The information given above will help us with finding and patching the bug out of the BluOS Controller app.
Thanks for #LivingHiFi.
/EDIT; vriend Nathan van Bluesound is snel, hij confirmed dat het inderdaad gewoon om de volledige 5.1 DD stream gaat die ik binnenkrijg. Case solved.
Nathan D. (Bluesound)
Feb 27, 2023, 10:24 AM EST
Hello there,
After speaking with our engineering team regarding your specific issue they have been able to replicate it here in our labs. Our engineering team will be looking into this further and will be providing a fix for this issue in a future firmware update.
Unfortunately, we here in technical support are not provided a timeline on future development and releases so I can not say for certain when this update will become available. However, rest assured that our engineering team will be doing everything they can to resolve this issue as soon as possible.
Our engineering team may reach out to you directly if they require any further specifics about this issue you are experiencing.
I'm sorry I do not have a more immediate solution for you but in the meantime, if you have any further questions for me, please feel free to let me know.
Regards,
Nathan D.
Bluesound Support Crew Analyst
Hello Arcenon,
Currently, you are getting the correct 5.1 Dolby Digital stream (this is what it said in the diagnostic logs). The only thing that is not working correctly is that the Dolby Digital logo is not showing.
Thanks for #LivingHiFi.
Nathan
The Bluesound Support Crew
[ Voor 10% gewijzigd door Arcenon op 27-02-2023 16:43 ]
M3 '21
Ik hoop op een firmware update van de apparaten.gelukkie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:30:
Weet je toevallig vanuit de beta ook of het alleen de app gaat zijn of ook de firmware van de apparaten?
Er zit nl een irritante bug in de huidige firmware.
- Product support for C 3050 LE
- HDMI improvements for NAD Audio Video Receivers
- Support for QPlay music service.
Ben benieuwd, die HDMI verbeteringen zijn voor de T778 in ieder geval welkom, die heeft nog wel eens een reboot nodig.Daftz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:22:
Zojuist is BluOS 3.20.45 uitgekomen:
- Product support for C 3050 LE
- HDMI improvements for NAD Audio Video Receivers
- Support for QPlay music service.
Deze update lost mijn probleem met de audio drops, elke 8 minuten, niet op.RobbieT schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:21:
[...]
Ben benieuwd, die HDMI verbeteringen zijn voor de T778 in ieder geval welkom, die heeft nog wel eens een reboot nodig.
Kreeg zojuist een mailtje van BlueSound support dat indien ik alleen de Soundbar+ en Sub+ gebuik, ik beter de Shield en PS5 niet op surround kan zetten omdat er dan problemen kunnen optreden. Tenzij er andere surround speakers in mijn setup zij, dan zou het blijkbaar wel goed moeten werken. En daarmee is mijn support request op "solved" gezet.
Excuse me? Ze verkopen een Dolby/Atmos soundbar, maar tenzij je andere surround speakers gebruikt kan dit problemen opleveren?
Dus net even de Flex en Pulse M als rears ingesteld en guess waht: de audio drops treden nog steeds op.
Ik begin steeds minder vertrouwen in dit merk te krijgen.
Hoe is dit afgelopen?jakob schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:36:
[...]
Ik heb een klant die net hetzelfde ervaart. Muziek is perfect, bij gebruik van TV (HDMI heb ik al opgegeven, ik gebruik een optische kabel) valt het geluid steeds een seconde weg enkele 8-10 minuten.
Voorlopig nog geen info, ik hem hem telefonisch gevraagd om de sub uit te schakelen en neem zaterdag nog eens contact op.
Vandaag heb ik het volgende antwoord van Bluesound ontvangen:jakob schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:54:
[...]
Voorlopig nog geen info, ik hem hem telefonisch gevraagd om de sub uit te schakelen en neem zaterdag nog eens contact op.
Mooi dat ze het kunnen reproduceren, ben benieuwd hoe lang de fix op zich laat wachten.After speaking with our engineering team regarding your specific issue they have been able to replicate it here in our labs. Our engineering team will be looking into this further and will be providing a fix for this issue in a future firmware update.
Unfortunately, we here in technical support are not provided a timeline on future development and releases so I can not say for certain when this update will become available. However, rest assured that our engineering team will be doing everything they can to resolve this issue as soon as possible.
Heb dat opgelost door er aan de achterkant iets tussen te duwen, maar vroeg me af of dit wel goed is? De soundbar hangt goed met de 'groef' aan de beugel. En meer dan de beugel, spacers en 2 voetjes wordt niet meegeleverd.