• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:55
Je hebt de klankkleur instellingen in de app:

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:45
@Binnetie Wat betreft switchen tussen surround en stereo; als je de achterspeakers uitzet schakelt de Powernode al het goed is automatisch terug naar stereo weergave over de fronts. Dus kwestie van aanzetten van de rears als je surround wilt, dan switcht hij automatisch naar je home theatre groep, of uit laten en dan heb je stereo.
Ik heb de rears ook redelijk hoog moeten zetten om ze goed horen, rond de +13.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:35
@ErikIrie, dat vind ik nou een handige oplossing. Hoe simpel! Dankjewel!
@RobbieT Jij ook bedankt, daar kun je het dus vinden! Ik ga eerst eens testen met een laptop er rechtstreeks aan om te kijken of er ergens een apparaat (TV stick) of app (Plex app) de bass eruit haalt, of iets doet met de audio. Want het lijkt me stug dat een Dali Opticon 6 minder laag kan dan een Dali Zensor 7.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:55

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Binnetie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:14:
Ik ga eerst eens testen met een laptop er rechtstreeks aan om te kijken of er ergens een apparaat (TV stick) of app (Plex app) de bass eruit haalt, of iets doet met de audio. Want het lijkt me stug dat een Dali Opticon 6 minder laag kan dan een Dali Zensor 7.
Volgens de specs is dat anders wel zo. Een zensor 7 doet 40 - 26,500hz, een Opticon 6 doet 49 - 32,000hz.

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

• Binnetie
T-MOB schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:48:
[...]

Volgens de specs is dat anders wel zo. Een zensor 7 doet 40 - 26,500hz, een Opticon 6 doet 49 - 32,000hz.
Daar heb je een punt. Die specs heb ik nooit zo begrepen qua Hz. Hoe lager de Hz hoe lager het geluid, dat snap ik. Maar in de winkel met luisteren konden ze best laag. Neem aan dat 9Hz niet direct een groot verschil is?

• T-MOB

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Die specs geven aan welk frequentiebereik een speaker kan weergeven binnen een bandbreedte van 3dB. Een speaker die 49Hz tot 32kHz kan weergeven geeft ook nog wel 45Hz weer, maar wat zachter. Ik reageerde vooral op jouw opmerking die suggereerde dat een duurdere / betere speaker zeker niet minder laag zou moeten kunnen dan een uit een mindere serie.

Qua laagweergave is er verder van alles wat invloed kan hebben. Hoe de speakers geplaatst zijn bijvoorbeeld. Dichter of minder dicht op de muur kan een wereld van verschil zijn. Daarnaast heb je meer veranderd dan alleen speakers, je hebt ook een andere versterker neergezet. Daar kan een verschil inzitten. En aangezien je kabels hebt omgeprikt kan het ook nog zijn dat je polariteit hebt verwisseld waardoor ze nu uit fase staan.

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb een Bluesound Vault 2i in bestelling.
Nu word er mij verteld dat de Bluos app een wat betere, eenvoudigere structuur zou hebben t.o.v. de android app.
Er word mij dan ook geadvisseerd om een Ipad te gaan gebruiken voor de bediening.
Echter zie ik de bomen door het bos niet meer ... zoveel verschillende types Ipad ... welke zal voldoen voor mijn gebruiksdoeleinden? Ik zal de Ipad enkel gebruiken voor bediening van de Vault, het word dan ook een tweedehands toestel.
Alvast bedankt.

• RobbieT
Finesse schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:28:
Ik heb een Bluesound Vault 2i in bestelling.
Nu word er mij verteld dat de Bluos app een wat betere, eenvoudigere structuur zou hebben t.o.v. de android app.
Er word mij dan ook geadvisseerd om een Ipad te gaan gebruiken voor de bediening.
Echter zie ik de bomen door het bos niet meer ... zoveel verschillende types Ipad ... welke zal voldoen voor mijn gebruiksdoeleinden? Ik zal de Ipad enkel gebruiken voor bediening van de Vault, het word dan ook een tweedehands toestel.
Alvast bedankt.
Als het alleen voor de BluOS app is dan voldoet iedere iPad, ook een tweedehands exemplaar.
Alleen geen hele oude kopen want dan krijg je al snel geen updates meer.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat de BluOS app op een Apple device nou zoveel beter is dan op een Android device. Alleen is als je enigzins digibeet bent een iPad vaak wel iets makkelijker. Al is het maar omdat bij iPads het iPadOS er op ieder apparaat er hetzelfde uitziet, en bij Android tablets het per merk verschilt.

• Finesse
  • Niet online
Bedankt voor antwoord/reactie.
Vanaf welke generatie worden er nog wel updates aangeboden?
Ik las ergens volgende info waar de iPad moet aan voldoen :
iPad
Vereist iPadOS 9.3 of nieuwer.
(Ik ben inderdaad een digibeet, en nog nooit Apple toestellen gebruikt).

• RobbieT
Ga er vanuit dat je bij Apple een jaar of 6 updates krijgt.
En anders gewoon nieuw het goedkoopste model, dan kan je in ieder geval weer even vooruit.

uitvoering: Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs

[Voor 31% gewijzigd door RobbieT op 18-12-2022 16:59]

• T-MOB

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Ik heb de android en iphone-versies van de app naast elkaar gelegd en de app is nagenoeg hetzelfde. De "belangrijkste" verschillen:

1. Op Android moet je op een vergrootglas klikken waar op mijn iPhone het zoekveld al in beeld staat bovenaam
2. Op Android heb je een terugknop. Als je naar het menu gaat en dan settings kiest kun je terug naar waar je was. Op iOs kun je niet terug, je moet dan opnieuw via het hoofdmenu een keuze maken.
3. Op iOs hebben lijstjes waar je op kunt klikken lijntjes en pijltjes. Op Android niet.

Voor zover het op iOs al beter is, is het waanzin om daarvoor een iPad aan te schaffen. Als je al een android telefoon of tablet hebt zou ik lekker die gebruiken.

• Finesse
  • Niet online
T-MOB schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:23:
Ik heb de android en iphone-versies van de app naast elkaar gelegd en de app is nagenoeg hetzelfde. De "belangrijkste" verschillen:
1. Op Android moet je op een vergrootglas klikken waar op mijn iPhone het zoekveld al in beeld staat bovenaam
2. Op Android heb je een terugknop. Als je naar het menu gaat en dan settings kiest kun je terug naar waar je was. Op iOs kun je niet terug, je moet dan opnieuw via het hoofdmenu een keuze maken.
3. Op iOs hebben lijstjes waar je op kunt klikken lijntjes en pijltjes. Op Android niet.
Voor zover het op iOs al beter is, is het waanzin om daarvoor een iPad aan te schaffen. Als je al een android telefoon of tablet hebt zou ik lekker die gebruiken.
Bedankt voor het vergelijken.
Ik ben nog niet in bezit van een tablet.
Ik ga een tweedehands kopen, vermoedelijk eerst een iPad, Als niet niet bevalt kan ik nog over naar een Android.

• T-MOB

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Ah ok, als je nog niets hebt is het een ander verhaal. Maar heb je ook geen smartphone? Ik gun je een iPad hoor, maar echt nodig is het niet.

• Finesse
  • Niet online
Ik heb wel een smartphone, maar dat scherm vind ik te klein.
Vandaar mijn keuze voor een tablet.

• Binnetie
T-MOB schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:37:
Die specs geven aan welk frequentiebereik een speaker kan weergeven binnen een bandbreedte van 3dB. Een speaker die 49Hz tot 32kHz kan weergeven geeft ook nog wel 45Hz weer, maar wat zachter. Ik reageerde vooral op jouw opmerking die suggereerde dat een duurdere / betere speaker zeker niet minder laag zou moeten kunnen dan een uit een mindere serie.

Qua laagweergave is er verder van alles wat invloed kan hebben. Hoe de speakers geplaatst zijn bijvoorbeeld. Dichter of minder dicht op de muur kan een wereld van verschil zijn. Daarnaast heb je meer veranderd dan alleen speakers, je hebt ook een andere versterker neergezet. Daar kan een verschil inzitten. En aangezien je kabels hebt omgeprikt kan het ook nog zijn dat je polariteit hebt verwisseld waardoor ze nu uit fase staan.
Wat bedoel je met 'uit fase staan'? Ik heb de oude kabels gebruikt maar maar wel goed opgelet dat de kabel met rood op de rode aansluiting van de speakers en Powernode staan en de witte/doorzichtige op de witte/doorzichtige aansluitingen.

Verder ben ik blij met de Pulse M speakers. Ondanks dat ze een stukje duurder waren. Heb het idee dat ik het surround wat dieper hoor, waarschijnlijk komt dit omdat de Pulse M in 360 graden afspeelt in plaats van alleen naar voren.

• T-MOB

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Binnetie schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:07:
[...]

Wat bedoel je met 'uit fase staan'? Ik heb de oude kabels gebruikt maar maar wel goed opgelet dat de kabel met rood op de rode aansluiting van de speakers en Powernode staan en de witte/doorzichtige op de witte/doorzichtige aansluitingen.
Als ze uit fase staan dan is bij een van de speakers de + en de - verwisseld. Je krijgt dan dat de ene speaker naar achteren beweegt op het moment dat de andere naar voren komt. Dat zorgt voor elkaar uitdovende geluidsgolven, vooral hoorbaar door een verminderde basweergave. Vandaar dat ik dit als mogelijke oorzaak van je probleem aandroeg. Maar als je goed hebt opgelet, dan is het dat niet :)

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:19
Sinds een paar jaar BS soundbar met subwoofer, sinds een paar weken de 2I versie van de soundbar gekocht, wil deze nu pairen met mn oude type sub maar dit lukt voor geen meter, connecten via App moeizaam en als het lukt dan blijft de verbinding alleen in stand als er geluid is, er wordt niet automatisch weer een verbinding tot stand gebracht zoals dat wel met de oude soundbar gebeurde.

Iemand een idee hoe dit op te lossen of waar dit aan ligt?

• Finesse
  • Niet online
De Bluesound Vault staat ook bij niet actief aan (blauw ledje).
Kan dit uit worden gezet?
Laten Bluesound gebruikers hem gewoon aan of hebben jullie toch een manier bedacht om het ledje niet te laten branden,
(En nee, het grapje met tape overplakken alsook de Bluesound achterstevoor zetten kennen we al allemaal).
Alvast bedankt voor antwoord/reactie.

• RobbieT
Finesse schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:51:
De Bluesound Vault staat ook bij niet actief aan (blauw ledje).
Kan dit uit worden gezet?
Laten Bluesound gebruikers hem gewoon aan of hebben jullie toch een manier bedacht om het ledje niet te laten branden,
(En nee, het grapje met tape overplakken alsook de Bluesound achterstevoor zetten kennen we al allemaal).
Alvast bedankt voor antwoord/reactie.

• Finesse
  • Niet online
Excuseer, maar hier word ik niet slimmer van.
Wat moet ik begrijpen m.b.t. de schermafbeelding?
Bronnen aanpassen / indicatie verlichting sterkte ... hoe moet dit ingesteld zijn?

• RobbieT
Dat is de instelling voor het blauwe indicatielampje, lijkt me duidelijk.
Instellen zoals je zelf prettig vind, uit bijvoorbeeld.

• Finesse
  • Niet online
Oke, ik heb indicatie verlichting sterkte "uit" gezet.
Dan is het lichtje inderdaad uit, maar de vraag is staat de Bluesound dan ook uit?

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:20
Finesse schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:33:
Oke, ik heb indicatie verlichting sterkte "uit" gezet.
Dan is het lichtje inderdaad uit, maar de vraag is staat de Bluesound dan ook uit?
Wat versta jij onder uit?
Kijk hier eens: https://support1.bluesoun...-Off-My-Bluesound-Player-

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:19
Als ik mijn Node niet gebruik dan haal ik de stekker uit het stopcontact. Ik gebruik 'm namelijk niet iedere dag. Hopelijk kan dat niet al teveel kwaad, maar ik vind die max 6 Watt Energy saving standby nog best fors. Wist niet dat de vacation mode bestond.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:19
Iemand hier nog een idee over

Sinds een paar jaar BS soundbar met subwoofer, sinds een paar weken de 2I versie van de soundbar gekocht, wil deze nu pairen met mn oude type sub maar dit lukt voor geen meter, connecten via App moeizaam en als het lukt dan blijft de verbinding alleen in stand als er geluid is, er wordt niet automatisch weer een verbinding tot stand gebracht zoals dat wel met de oude soundbar gebeurde.

Iemand een idee hoe dit op te lossen of waar dit aan ligt?

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:23
Wellicht helpt het om de router/accespoints te herstarten.

• Finesse
  • Niet online
Uit = Dat de Bluesound geen stroom meer krijgt.
Maar als ik het goed begrijp moet men de bestanden van de BS telkens weer opnieuw indexeren bij aanzetten.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:23
Dat kan inderdaad niet zonder het stroom er af te halen, maar dat wordt afgeraden.

Holiday mode gebruikt 0,5w en normale/ automatische standby 3w. Dat zorgt voor het idee achter bluesound dat je simpel muziek kunt gaan spelen vanaf een smartphone/tablet. Daarvoor moet het device standby zijn om in het netwerk zichtbaar te zijn.

• Das Witchen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-01 21:37
Ik heb een vraag over een bluesound pulse soundbar +

Ik heb in mei 2021 de soundbar aangeschaft.
Ik had hiervoor een surroundset van Sony, dus ik dacht dan gebruik ik tijdelijk naast de bluesound pulse soundbar + de actieve subwoofer van sony bekabeld met een RCA stekker op de sub out uitgang (in de toekomst zou ik dan een betere subwoofer aanschaffen).

De eerste maanden werkte dit perfect, weliswaar rond december 2021 kreeg ik geen geluid meer uit mijn subwoofer na een software update. Ik heb toen de subwoofer met dezelfde kabel geprobeerd op mijn oude versterker en hij werkte nog prima.
Het probleem zit dus in de soundbar. Ik heb toen contact gezocht met Bluesound, deze gaf aan een reset te geven naar fabrieksinstellingen, helaas na deze handeling geen resultaat. Daarna met nog wat mail verkeer, ben ik er niet uitgekomen.

Ik wil heel graag weer een subwoofer naast mijn soundbar gebruiken en het liefst een andere type dan de Bluesound pulse sub +, of ik moet zo overdonderd zijn van de geluidskwaliteit van de pulse sub +, maar ik denk dat een groter model meer ruimte vullend geluid kan produceren tegen een lagere prijs.

Mijn vraag is nu, is iemand bekend met dit probleem of zou iemand een mogelijke oplossing weten om het probleem te verhelpen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en anders ga ik even langs bij Hifiklubben voor verder onderzoek…

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:58
Zo, vandaag mijn Powernode en Kef Q350 binnengekomen, wat een zalig geluid komt er uit deze combinatie!

Wel nog beetje aan het stoeien met de foam pluggen omdat de speakers max 10 cm van de muur staan.

Alleen jammer dat ik mijn Sony TV (x95j) volledig moest resetten, eerder kwam er gewoon echt geen koppeling tot stand.

• Finesse
  • Niet online
Bestanden geripte cd tjes die op mijn NAS waren opgeslagen heb ik overgezet naar de Bluesound.
Ik vind deze nu terug via de Bluos app op zowel iPad als android smartphone via "Bibliotheek" --> bestanden.
Ik heb de Bluos app nu ook op de windows laptop geïnstalleerd, maar daar vind ik "Bibliotheek" met daarin de bestanden niet terug.
Weet iemand hier wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:19
Ik weet dat de behuizing van Node 2 en 2i na verloop van tijd plakkerig kan worden. Ik heb zelf de Node N130, waarbij dit meen ik niet meer speelt.

Nu las ik dat dit ook bij de Pulse Flex (1st gen) kan gebeuren, en ik vrees ook bij de Flex 2i. Hoe is jullie ervaring wat dit betreft? Er wel van die siliconen skins te koop maar goed als ik een nieuwe Flex koop dan heb ik eigenlijk geen zin in dit gedoe...

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:58
Kwam er gisteren achter dat wanneer ik mijn Sony TV uitzet, mijn Powernode een knipperend blauw licht geeft.
Volgens de handleiding betekent dit: Muted.

Nu heb ik even "ge-oogled" en komt het doordat Sony TV's een CEC Mute command uitzend als je de TV uitschakeld.

Zodra je de TV dan weer aanzet duurt het een paar seconden voor er geluid komt maar staat het geluid vaak weer rond de 5.
Kan dit kwaad? Is dit ergens via een service menu op te lossen? Want ook al kan ik het lampje uitzetten, het probleem blijft bestaan.

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:47
musicfreak schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:52:
Ik weet dat de behuizing van Node 2 en 2i na verloop van tijd plakkerig kan worden. Ik heb zelf de Node N130, waarbij dit meen ik niet meer speelt.

Nu las ik dat dit ook bij de Pulse Flex (1st gen) kan gebeuren, en ik vrees ook bij de Flex 2i. Hoe is jullie ervaring wat dit betreft? Er wel van die siliconen skins te koop maar goed als ik een nieuwe Flex koop dan heb ik eigenlijk geen zin in dit gedoe...
Ik heb er wel van gehoord maar ik heb zelf al een jaar of 5 een powernode 2 met zo'n behuizing thuis staan en daar is niets mis mee.Ik geloof dat het te maken heeft met externe invloeden zoals bijvoorbeeld schoonmaakmiddelen en/of urenlang in het volle zonlicht staan. Ik heb in ieder geval ooit een marktplaats advertentie gezien van een plakkerige node waarin de verkoper aangaf dat het door vochtige schoonmaakdoekjes kwam.

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-01 16:56
Das Witchen schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:20:
Ik heb een vraag over een bluesound pulse soundbar +

Ik heb in mei 2021 de soundbar aangeschaft.
Ik had hiervoor een surroundset van Sony, dus ik dacht dan gebruik ik tijdelijk naast de bluesound pulse soundbar + de actieve subwoofer van sony bekabeld met een RCA stekker op de sub out uitgang (in de toekomst zou ik dan een betere subwoofer aanschaffen).

De eerste maanden werkte dit perfect, weliswaar rond december 2021 kreeg ik geen geluid meer uit mijn subwoofer na een software update. Ik heb toen de subwoofer met dezelfde kabel geprobeerd op mijn oude versterker en hij werkte nog prima.
Het probleem zit dus in de soundbar. Ik heb toen contact gezocht met Bluesound, deze gaf aan een reset te geven naar fabrieksinstellingen, helaas na deze handeling geen resultaat. Daarna met nog wat mail verkeer, ben ik er niet uitgekomen.

Ik wil heel graag weer een subwoofer naast mijn soundbar gebruiken en het liefst een andere type dan de Bluesound pulse sub +, of ik moet zo overdonderd zijn van de geluidskwaliteit van de pulse sub +, maar ik denk dat een groter model meer ruimte vullend geluid kan produceren tegen een lagere prijs.

Mijn vraag is nu, is iemand bekend met dit probleem of zou iemand een mogelijke oplossing weten om het probleem te verhelpen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en anders ga ik even langs bij Hifiklubben voor verder onderzoek…
Erg vreemd dat de uitgang niet meer werkt, volgens mij werkt het zo dat je de toggle voor de subwoofer op off moet zetten en dan stuurt de soundbar alsnog een signaal door naar de sub, vervolgens stel je dan op de sub je crossover etc in.

Sidenote:
Ik heb in mijn setup in de woonkamer twee bluesound sub + staan en die zijn van voldoende kwaliteit om mijn Dali Rubicon 6 speakers te ontlasten van hun bass duties. Ik heb voor deze subs gekozen vanwege de mogelijkheid om ze te plaatsen achter de gordijnen.

M3 '21

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:27
Ik ben op zoek naar uitbreiding van ons Bluesound systeem (Node 2i icm versterker) voor muziek in de keuken. Hierbij twijfel ik tussen een Pulse M of een Apple Homepod. Heeft iemand ervaring met het koppelen van een Homepod met een Node, zodat je dezelfde muziek overal kan afspelen?

• U2maxi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-01 15:17
loeberce schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:51:
Ik ben op zoek naar uitbreiding van ons Bluesound systeem (Node 2i icm versterker) voor muziek in de keuken. Hierbij twijfel ik tussen een Pulse M of een Apple Homepod. Heeft iemand ervaring met het koppelen van een Homepod met een Node, zodat je dezelfde muziek overal kan afspelen?
Dat gaat helaas niet. Het zijn aparte ecosystemen die niet met elkaar kunnen werken. Als je al Bluesound hebt, is een ander Bluesound apparaat je enige optie om tegelijk dezelfde muziek af te spelen.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:27
U2maxi schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Dat gaat helaas niet. Het zijn aparte ecosystemen die niet met elkaar kunnen werken. Als je al Bluesound hebt, is een ander Bluesound apparaat je enige optie om tegelijk dezelfde muziek af te spelen.
Ook niet als beiden als Airplay 2 apparaat worden gebruikt?

• T-MOB

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Via airplay 2 kun je wel naar meerdere apparaten tegelijk streamen. Maar ze zijn dan niet onderling gekoppeld. Wat je in wezen doet met airplay is de twee devices gebruiken als speakers van je telefoon. De telefoon zorgt dus voor het afspelen en synchroniseren.

Het principe van bluesound is dat de apparaten zelf zorg dragen voor wat ze afspelen (en de onderlinge synchronisatie). Je telefoon werkt als een afstandsbediening voor je bluesound-systeem. Je telefoon hoeft niet aan te blijven om muziek te luisteren, en als jij muziek aanzet via jouw telefoon kan je vriend of vriendin die met de eigen telefoon weer stopzetten.

Dus ja, je kunt door een Homepod te plaatsen in je keuken tegelijk naar dezelfde muziek luisteren in twee ruimtes. Maar het is géén uitbreiding van je bluesound-systeem. Je kunt de homepod niet bedienen vanuit de bluesound-app.

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:23
Ik stream op het moment Tidal HiFi (16 bit FLAC) naar mijn Denon AVC-X3700H via de BubbleUPnP app. Werkt allemaal prima en ben er aardig tevreden mee. Direct streamen van Tidal naar de receiver kan ook via de Denon HEOS app, maar dan mist er aardig wat functionaliteit (geen track radio bijv.).

Enige gemis is het niet kunnen streamen van muziek in MQA kwaliteit. Verder ben ik benieuwd hoe de DAC in de Denon zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Bluesound Node N130.

Ga ik er qua geluidskwaliteit goed op vooruit als ik een Node zou aanschaffen voor het streamen van Tidal? Een Node is niet goedkoop, dus ben erg benieuwd of het de investering waard is.

• Tahnee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-01 17:46
ACDSL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:40:
Ik stream op het moment Tidal HiFi (16 bit FLAC) naar mijn Denon AVC-X3700H via de BubbleUPnP app. Werkt allemaal prima en ben er aardig tevreden mee. Direct streamen van Tidal naar de receiver kan ook via de Denon HEOS app, maar dan mist er aardig wat functionaliteit (geen track radio bijv.).

Enige gemis is het niet kunnen streamen van muziek in MQA kwaliteit. Verder ben ik benieuwd hoe de DAC in de Denon zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Bluesound Node N130.

Ga ik er qua geluidskwaliteit goed op vooruit als ik een Node zou aanschaffen voor het streamen van Tidal? Een Node is niet goedkoop, dus ben erg benieuwd of het de investering waard is.
https://www.audiosciencer...de-review-streamer.25578/

De implementatie van de D/A converter van de Node is niet sterk en het zal niet beter zijn dan hetgeen wat je nu al hebt (volgens mij staat dat model ook tussen de metingen). Wat je kan doen is een goed metende (en ''goedkope'') chinese dac met MQA support gebruiken via de coax/ USB uitgang van de Node. Als voorbeeld kan er een Topping E50 voor 200 euro worden aangeschaft voor een betere DAC en MQA support. Zonder MQA ben je al voor 100 euro klaar met de Topping D10s. Echter schiet dat wel zijn doel voorbij en valt het te bediscussiëren of een goed metende dac, laat staan MQA, uberhaupt wel hoorbaar is in een woonkamersituatie.

Dus mijn advies is lekker de Denon blijven gebruiken en geniet van het feit dat je ook een display heb om de titel/artiest van het nummer te kunnen lezen ;).

Sidenote: Op veel fora staat MQA ter discussie, omdat het misschien eerder een soort financiele keus is om het te implementeren in plaats van een technisch superieure keus. Mijn mening is dat er iets nieuws moet zijn, zodat muziek en hardware opnieuw moet worden aangeschaft of gestreamd moet worden.

Edit: veel typ fouten en gekke zinsopbouw door vermoeidheid. Excuus!

[Voor 26% gewijzigd door Tahnee op 24-01-2023 18:35]

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:23
@Tahnee, dank, kijk aan, wist niet dat de Node ook bij ASR getest was. Had daar al wel eens mijn Denon opgezocht, die komt er niet verkeerd uit idd.

Zoals je al aangeeft gaat het combineren van een (al flink aan de prijs zijnde) Node met een externe DAC misschien wat ver, hehe. MQA zou leuk zijn, maar zie inderdaad geregeld dingen als 'wassen neus' en discussie over hoge licenties / business model voorbijkomen.

Dus dan houd ik het misschien maar bij wat ik nu heb inderdaad. Gelijk weer wat extra over voor een andere upgrade ergens in de setup 8)
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee