Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:45
Daftz schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:16:
Gisteren de soundbar aan de muur gehangen middels de bijgeleverde beugel, maar de soundbar helt naar voren. Alsof de soundbar topzwaar is en aan de onderkant van de beugel iets mist om 'm tegen te houden.

Heb dat opgelost door er aan de achterkant iets tussen te duwen, maar vroeg me af of dit wel goed is? De soundbar hangt goed met de 'groef' aan de beugel. En meer dan de beugel, spacers en 2 voetjes wordt niet meegeleverd.
Bij ons hangt de Pulse Soundbar 2i gewoon recht aan de muur. De Pulse Soundbar 2i lijkt dezelfde behuizing te hebben als de nieuwere Pulse Soundbar+ (als ik de website mag geloven).

Het is gewoon de beugel aan de muur en de Soundbar eraan hangen. Dus geen extras gebruikt. Al is het voor ons wel lastig om hem goed in de beugel te hangen omdat hij erg strak onder de TV hangt. Is dat bij jouw ook zo? Want als de Soundbar niet goed in de beugel zat, hing hij bij ons ook naar voren, of juist omhoog.

Bij ons hangt de TV en Soundbar vrij hoog aan de muur (slaapkamer), vind alleen dat je de onderkant van de beugel dan nog best goed kan zien. Maar ziet er verder allemaal netjes en clean uit met onze opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:39
don spike schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:17:
[...]

Bij ons hangt de Pulse Soundbar 2i gewoon recht aan de muur. De Pulse Soundbar 2i lijkt dezelfde behuizing te hebben als de nieuwere Pulse Soundbar+ (als ik de website mag geloven).

Het is gewoon de beugel aan de muur en de Soundbar eraan hangen. Dus geen extras gebruikt. Al is het voor ons wel lastig om hem goed in de beugel te hangen omdat hij erg strak onder de TV hangt. Is dat bij jouw ook zo? Want als de Soundbar niet goed in de beugel zat, hing hij bij ons ook naar voren, of juist omhoog.

Bij ons hangt de TV en Soundbar vrij hoog aan de muur (slaapkamer), vind alleen dat je de onderkant van de beugel dan nog best goed kan zien. Maar ziet er verder allemaal netjes en clean uit met onze opzet.
Hier hangt ie ook best strak onder de TV, er zit een halve cm tussen. Dus ophangen was inderdaad een klusje. Onderkant TV een beetje naar voren houden en dan de soundbar in de beugel hangen, wat makkelijker lijkt dan dat het was. Volgens mij kan ie er echt niet verder in, en het is ook niet zo dat ie er makkelijk vanaf lijkt te vallen.

Daarvoor de TV met een Vogel beugel opgehangen, dat was echt in no-time klaar. Met de soundbar zijn we 3x zo lang bezig geweest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:45
Daftz schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:41:
[...]

Hier hangt ie ook best strak onder de TV, er zit een halve cm tussen. Dus ophangen was inderdaad een klusje. Onderkant TV een beetje naar voren houden en dan de soundbar in de beugel hangen, wat makkelijker lijkt dan dat het was. Volgens mij kan ie er echt niet verder in, en het is ook niet zo dat ie er makkelijk vanaf lijkt te vallen.
Heb je al geprobeerd om de Soundbar op te hangen zonder de TV erboven? (Dus ‘even’ de tv van de muur/beugel halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
don spike schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:39:
[...]

Heb je al geprobeerd om de Soundbar op te hangen zonder de TV erboven? (Dus ‘even’ de tv van de muur/beugel halen)
Ja hebben we ook geprobeerd, maar resultaat was hetzelfde. Voorlopig hangt ie, dat is het belangrijkste. En ik weet nu dat de beugel alleen voldoende zou moeten zijn. Als ik me een keer verveel ga ik nog eens kijken waar het nu aan ligt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:37
Iemand een idee of en hoe je via een Samsung the Frame het geluid via de Puls Flex 2i kunt streamen met Bleutooth? Vanaf een iphone kan dat bijvoorbeeld wel. Zou dus wellicht ook moeten kunnen vanaf de TV? Iemand die dat voor elkaar heeft gekregen misschien. Via optische kabel kan ook maar dat betekent weer extra kabel en ivm WAF factor gaat dat niet.

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Je kunt wel bluetooth als primaire speaker gebruiken op The Frame. Zou dus zeggen ja. Maar denk wel dat optical stabieler is. Je wilt de speaker denk ik graag in de buurt van de tv hebben zodat het realistisch klinkt en je hebt stroom nodig.. zo’n superdunne optische kabel valt dan niet op zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egajs66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-04-2023
@Daftz, hier hetzelfde probleem met de soundbar + en de sub. Hier elke 20/25 minuten de hik in het geluid. Uiteraard ook gereageerd naar Bluesound en kreeg hetzelfde antwoord. Gaan dus een opstelling maken. Dit ongeveer 6weken terug.
Hoop ook op een update want geluid is zeer goed.
Afwachtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Egajs66 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:11:
@Daftz, hier hetzelfde probleem met de soundbar + en de sub. Hier elke 20/25 minuten de hik in het geluid. Uiteraard ook gereageerd naar Bluesound en kreeg hetzelfde antwoord. Gaan dus een opstelling maken. Dit ongeveer 6weken terug.
Hoop ook op een update want geluid is zeer goed.
Afwachtend.
Dank voor het melden! Wat voor TV heb jij eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egajs66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-04-2023
@Daftz een LG C9 55inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:19
Is de Node N100 nog een capabel apparaat om in 2023 aan te schaffen voor een mooie prijs? Is hij niet enorm traag in bediening?
Gebruik hier is 60% Spotify Connect, 20% internetradio en 20% muziek van mijn NAS afspelen (niet veel HiRes, vaak losse albums, geen enorme playlists)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37
Ik heb een Powernode N150 in mijn setup zitten. Ik merk geen enkel verschil in snelheid tussen die N150, een Node 2, Pulse Flex en mijn NAD (bediening vanuit de app). De doosjes uit die generatie zijn wel redelijk fors (en imho niet moeders mooiste), maar als je dat geen probleem vindt zijn het nog prima apparaten.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb een N100 en P300 thuis staan. Eerste generatie spul dus. Maar het is nog gewoon vlot in gebruik en er is voor mij echt geen noodzaak om het te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:19
Duidelijk, hartelijk dank voor de informatie! 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:40
Ik haal hier altijd de stekkers uit o.a. de bluesound apparatuur als ik voor langere periode op vakantie ga. Zo ook afgelopen maand voor de Pulse Flex. Echter na de vakantie werkt de speaker niet meer en hoor je bij ultieme stilte een tik. Baal er een beetje van de speaker niet meer fatsoenlijk opstart. Bij wat Google'n lijkt het probleem vaker voor te komen, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Iemand hier toevallig iets vergelijkbaar meegemaakt? Speaker is denk 4 a 5 jaar oud en wordt weinig gebruikt (staat op de slaapkamer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daftz
BluOS 4.0 vertraagd tot oktober:

[ Voor 19% gewijzigd door Daftz op 08-06-2023 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:42
Beste Bluesound gebruikers. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een speaker voor een kleine kamer. Het is voor zowel films/series als voor muziek. Ik wil het graag op een speaker houden.

Wat zijn nou de grote verschillen tussen de M, mini en pulse, behalve het formaat? Mijn gevoel zegt dat de M in een enkel speaker systeem het mooiste stereo/360 graden geluidsbeeld geeft, maar ik hoor graag jullie deskundige mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
De Bluesound Vault kan in de vakantie mode gezet worden en is dan uitgeschakeld.
Dit kan gedaan worden, door de display , enige seconden vast te houden, tot dat de verlichting uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Iemand ervaring met de nieuwste types (power) nodes van Bluesound? Worden deze nog steeds zo kleverig na een paar jaar gebruik of is dat eindelijk opgelost?

Ik twijfel zelf tussen de Bluesound Node 130 en de Sonos Port. De Port lijkt ook ideaal behalve geen bluetooth. Anders was de keuze al gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19
Ik las dat de laatste versie van de Node en Powernode is gemaakt van een ander soort plastic die niet zo plakkerig wordt naar verloop van tijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Is nu inderdaad hard plastic en geen rubbergevoel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Dank voor de bevestigingen :) Dan kan ik dus veilig de nieuwe Node bestellen na de vakantie. Ik vind de bluetooth wel handig soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-05 23:18
Vandaag een Pulse M binnen gekregen. Heb een tijd geleden wel de Flex 2i en grotere speakers beluisterd in een winkel maar nooit de Pulse M.
Nu ik die hier thuis hoor heb ik een beetje een twijfel. Eerlijk gezegd vind ik hem een beetje tegen vallen.
De speaker komt heel wat te kort heb ik het idee en vraag mij af of hij wel heel anders/beter is dan een Flex 2i?
Heb de Pulse M nu in combinatie met een Powernode met 2 B&W 602 speakers. Kan natuurlijk ook daardoor komen dat ik denk dat de Pulse M wat minder is maar wat ik al zeg, ik heb mijn twijfels er over.
Mocht iemand dit kunnen bevestigen dan hoor ik dat graag. Ben wel van plan om toch maar weer eens naar de winkel te gaan en het een en ander opnieuw te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
De Pulse M heeft een 50W woofer en twee 15W tweeters. De Pulse Flex heeft een 20W woofer en een 5W tweeter. Ze zijn dus zeker niet hetzelfde qua hardware, en als je een Pulse M al tekort vindt komen dan zal een flex 2i je ook niet bekoren. Zo'n enkele speaker gaat natuurlijk nooit in de buurt komen van 2 deugdelijke losse luidsprekers aan een versterker. Zelfs niet als je een soort van stereo hebt door 2 tweeters toe te passen a la pulse M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-05 23:18
Klopt, ik had het toendertijd anders ervaren maar dat was nog voordat ik de Powernode met speakers had.
Ga van de week eens in de winkel luisteren wat voor mij de beste opstelling gaat zijn.
Heb namelijk ook nog in de planning om een soundbar er bij te nemen. En helemaal mooi zou dan zijn om een 2de Pulse M aan te schaffen zodat die dan beide als rear speakers kunnen. Maar eerst maar eens in de winkel luisteren voordat ik dat misschien ook tegen vind vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Als je surround wil met bluesound zou ik eerder kijken naar een NAD receiver met speakers. Losse bluesound-speakers hebben best wel nadelen: je hebt altijd een delay omdat het geluid over het netwerk moet. De speakers bufferen enkele tientallen ms. Als je TV daar niet voor kan corrigeren zit je met lipsync-issues.
Daarnaast kun je met bluesound niet makkelijk switchen tussen stereo en surround. Je moet dan elke keer je speakers opnieuw groeperen in ofwel stereo, ofwel surround modus. Ik zou daarvoor passen.
Prijskaartje is wel wat hoger, alhoewel een soundbar en twee pulse M ook al fors aan de prijs is.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20
Ik had afgelopen weekend mijn Google Nest speakers gereset ivm verplaatsing en andere ruimte. Helaas kan ik geen groepen meer maken omdat Google dit heeft gestopt (ivm patentgedoe met Sonos).
Erg jammer want nu heb ik geen muziek meer in mijn hele huis.

Ik heb nu een Powernode N330, 2 front speakers (bekabeld) en 2 Pulse M speakers als rear. Deze heb ik in een groep genaamd Surround.

Weet iemand als ik 2x een Pulse Flex 2i neem of ik daar een aparte groep van kan maken en ook Google Assistant kan gebruiken? Volgens mij kan dit niet, maar kan er overheen gelezen hebben. Mocht het nu wel willen is wisselen van groep dan makkelijk? In Spotify koos ik gewoon de groep en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb sinds zaterdag een Bluesound Node X in huis. Ik heb hem in mijn kantoor/game room geplaatst. Hij klinkt prima in combinatie met een set monitor speakers (Presonus Eris E4.5 BT).

Zowel via de BluOS app als Roon prima te gebruiken.

De enige dingen wat ontbreken ten opzichte van mijn Cambridge Audio CXNv2 in de huiskamer zijn Chromecast en een display. De Node X heeft dan wel weer native MQA, wat de CXNv2 weer niet heeft.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• gelukkie
  • Nu online
Krijgt iemand met een Powernode en de Ios app het alweer voor elkaar om het Dolby logo te zien wanneer er DD content wordt afgespeeld? Ik gebruik hdmi earc via een samsung tv. Alle instellingen nagelopen.

Ben al een tijdje met de helpdesk bezig maar krijg het niet voor elkaar. Eerdere versies van de app werkte het, maar ook met de nieuwste update niet. Het lijkt er wel op dat Dolby wordt gedecodeerd, maar kan dat nergens zien.

Zojuist ook getest op de optische ingang waar ik geen Dolby te zien krijg en waarbij mijn oude Denon avr wel meteen Dolby laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Arcenon schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:33:
[...]

Ik had destijds ook niet consequent een logo (vaker wel dan niet), als het er niet was en ik had wel een DD5.1 bron dan was het een kwestie van naar de ''arc pagina'' in de app gaan en even de stream pauzeren en dan resumen.

Ik zal jouw linkje vanavond even testen op mijn systeem, ik ervaar verder geen problemen qua surround geluid (ook niet via de xbox of andere bronnen waarop ik alles ook geforceerd op DD5.1 heb staan). Als ik je goed begrijp heb je het gedurende de hele video right?

Ik meen ook echt dat ik heb gelezen op een forum ergens dat het sinds de patch in Q3/Q4 21 niet meer werkt ofja, het logo niet meer zichtbaar is. Maar ik heb geen zin om naar deze naald te zoeken. Ik ben benieuwd wat de support van Bluesound gaat verzinnen.

Wat betreft versie 4.0 lijkt het alleen een UI / grafische refresh zo te zien en lijkt er verder niet veel te veranderen, hopelijk wordt dit ook gepatched..
@Arcenon heb jij destijds de youtube link nog getest? Deze blijft bij mij op de surroundstand in Youtube alleen rechts spelen (linker speaker stil). Zodra ik mijn tv Dolby laat decoderen en als PCM doorstuur komt het wel uit beide kanalen.

Verder heb ik weer contact gezocht over het missende Dolby logo. Ik krijg nu de reactie dat het alleen zichtbaar wordt wanneer je een Home Theatre group aanmaakt.. aangezien ik alleen een Powernode heb kan ik dat niet testen. En op zich vreemd omdat bij 2.1 ook prima het logo kan staan als het signaal wordt gedecodeerd.. Waar het dus eerst bug was wordt het nu als feature gebracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 12:01
gelukkie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:55:
Krijgt iemand met een Powernode en de Ios app het alweer voor elkaar om het Dolby logo te zien wanneer er DD content wordt afgespeeld? Ik gebruik hdmi earc via een samsung tv. Alle instellingen nagelopen.

Ben al een tijdje met de helpdesk bezig maar krijg het niet voor elkaar. Eerdere versies van de app werkte het, maar ook met de nieuwste update niet. Het lijkt er wel op dat Dolby wordt gedecodeerd, maar kan dat nergens zien.

Zojuist ook getest op de optische ingang waar ik geen Dolby te zien krijg en waarbij mijn oude Denon avr wel meteen Dolby laat zien.
Ik krijg vooralsnog ook niet met de nieuwe software het logo terug in de app op mijn telefoon. Als ik echter BLUOS open op mijn laptop krijg ik het logo wel in beeld. Lijkt vooralsnog bugged te zijn, hun suggestie (obviously) was om de huidige hometheater group te verbreken en een nieuwe group aan te maken, maar daar heb ik uiteraard geen zin in. Ik weet zeker dat ik DD5.1 krijg (via de BLUOS log + visible op de laptop) ondanks dat het logo ontbreekt in de IOS applicatie.

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Oke dank. In de Mac app is het niet zichtbaar. Moet eerlijk zeggen dat het mij allemaal steeds onduidelijker wordt.

Inmiddels via de community ook gevonden dat de Powernode het LFE signaal niet mee mixt in de stereo mix.. Of dat met een home theatre group in 4.1 ook is is onduidelijk. Even getest en ik krijg inderdaad geen of minder bass wanneer de Powernode de Dolby decoding doet. Een THX testtrack laat de sub ook stil.

Tv op PCM (tv doet dan decoding denk ik) lost tot zover alles op. Maar dat maakt de Dolby functie van de Powernode nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 12:01
gelukkie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:11:
Oke dank. In de Mac app is het niet zichtbaar. Moet eerlijk zeggen dat het mij allemaal steeds onduidelijker wordt.

Inmiddels via de community ook gevonden dat de Powernode het LFE signaal niet mee mixt in de stereo mix.. Of dat met een home theatre group in 4.1 ook is is onduidelijk. Even getest en ik krijg inderdaad geen of minder bass wanneer de Powernode de Dolby decoding doet. Een THX testtrack laat de sub ook stil.

Tv op PCM (tv doet dan decoding denk ik) lost tot zover alles op. Maar dat maakt de Dolby functie van de Powernode nutteloos.
Hmm, dat is op zich toch niet heel gek? Je hebt maar 2 kanalen en een subwoofer en het LFE signaal wordt niet meegenomen bij een stereo bron, wel krijg je de ''standaard ''bass vanaf de crossover setting. Dan maakt het ook niet uit of je meer speakers gebruikt in een home theatre group lijkt mij.

Binnen een home theatre group (ik speel met 4.2) krijg ik 100% een LFE channel binnen, hetzij via 5.1 PCM of DD5.1.

Welke speler / apps gebruik je om eea te testen, alleen bronnen van youtube? Youtube beschikt voor zover ik weet niet over een DD5.1 codec dus die kan dat dan ook niet doorgeven via bitstream, dat het via PCM wel werkt (als youtube dit wel ondersteund) is dan ook redelijk verklaarbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Arcenon op 21-11-2023 16:36 ]

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Ik heb getest vanaf mijn blu-ray speler met een dvd met THX test en de Xbox geluidstest. Allebei aangesloten via hdmi. En daarnaast via oa Disney+ vanuit de apps op mijn Samsung tv.

Maar als de bron 5.1 is, en je hebt stereo setup, dan zou het toch 2.1 of 2.0 incl de LFE audio in de 2.0 gemixt? Die LFE signalen zouden toch niet moet worden vergeten/ overgeslagen?

Youtube kan overigens wel Dolby 5.1, alleen hebben maar weinig video’s deze geluidstrack. De link die ik eerder deelde bevat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS99
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-05 08:24
Heeft iemand ervaring met de Powernode Edge?

Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe TV (LG OLED evo C3 77" heb ik op het oog) en daar i.p.v. een soundbar een Powernode Edge van Bluesound met 2 staande speakers ernaast. En dan in de keuken/eethoek kan ik bijvoorbeeld een Pulse neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:26
Heb sinds kort de Edge, prima apparaat. Wat wil je weten?
Je noemt staande speakers, wellicht heeft de Edge daar wat te weinig vermogen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
NielsOo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:12:
Je noemt staande speakers, wellicht heeft de Edge daar wat te weinig vermogen voor.
Dan is de powernode wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS99
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-05 08:24
NielsOo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:12:
De LG heb ik nu ondertussen in huis (morgen ophangen). Daaronder komt een lage zwevende kast, breder dan de TV waar ik speakers op kan zetten, het zouden ook bookshelf speakers kunnen zijn.

We gebruiken die speakers voornamelijk voor TV kijken, maar daarnaast wil ik de Edge gebruiken om muziek te kunnen streamen.

Ik dacht eerst aan Sonos, maar werd toen getriggerd door Bluesound. Ik moet gewoon eens gaan luisteren bij een speciaalzaak naar de verschillen tussen de Edge en het grotere broertje.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Laatst online: 15:50

TVL

Als staande speakers zijn de Dali Oberon's 5 aan te raden. Mooi compact en heel fijn geluid. Heb ze in combinatie met een C700 van NAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-iNdO
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2024
Niet om Sonos te bashen (ik heb namelijk ook een lange tijd alles van Sonos gehad) maar puur op basis van geluidskwaliteit en streaminggemak zou ik kiezen voor de Bluesound Powernode (Edge). Vooral met een goed setje (boekenplank)speakers klinkt het echt een stuk meer hi-fi dan Sonos. Veel zuiverder, het laat je het geluid ook in meer lagen horen (lastig uit te leggen). Als je er ook nog een (redelijk goede) subwoofer aan toevoegt....

Als je niet veel power/vermogen nodig hebt zou ik kiezen voor de Powernode Edge (die had ik ook). Ondanks zijn 2x 40 watt vermogen klonkt die krachtig genoeg (ik heb een middelgrote woonruimte, niet echt piepklein). Tevens vond ik de PN Edge zelfs ietsjes beter/mooier klinken dan zijn grote broer.

Waarom heb ik de PN Edge niet meer? Ik had veel (connectie)problemen en vaak ging die spontaan uit en/of starte die steeds opnieuw op. Ik had ook zijn broer getest maar ook hier dezelfde problemen. Het was niet te doen.

Het vreemde is dat deze problemen niet bij de winkels/verkopers bekend zijn. Alleen op de supportsite van Bluesound zelf zie ik wel deze problemen voorbij komen. Het probleem zou volgens hun eerder aan netwerkprobleem thuis moeten liggen maar met Sonos en andere problemen had ik nooit problemen...

Ondanks alles kriebelt het wel om toch weer de PN Edge weer te proberen. Nu is de software/interface ook geupdate dus wie weet....
RS99 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 01:13:
[...]

De LG heb ik nu ondertussen in huis (morgen ophangen). Daaronder komt een lage zwevende kast, breder dan de TV waar ik speakers op kan zetten, het zouden ook bookshelf speakers kunnen zijn.

We gebruiken die speakers voornamelijk voor TV kijken, maar daarnaast wil ik de Edge gebruiken om muziek te kunnen streamen.

Ik dacht eerst aan Sonos, maar werd toen getriggerd door Bluesound. Ik moet gewoon eens gaan luisteren bij een speciaalzaak naar de verschillen tussen de Edge en het grotere broertje.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:56
M-iNdO schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:49:
Niet om Sonos te bashen (ik heb namelijk ook een lange tijd alles van Sonos gehad) maar puur op basis van geluidskwaliteit en streaminggemak zou ik kiezen voor de Bluesound Powernode (Edge). Vooral met een goed setje (boekenplank)speakers klinkt het echt een stuk meer hi-fi dan Sonos. Veel zuiverder, het laat je het geluid ook in meer lagen horen (lastig uit te leggen). Als je er ook nog een (redelijk goede) subwoofer aan toevoegt....

Als je niet veel power/vermogen nodig hebt zou ik kiezen voor de Powernode Edge (die had ik ook). Ondanks zijn 2x 40 watt vermogen klonkt die krachtig genoeg (ik heb een middelgrote woonruimte, niet echt piepklein). Tevens vond ik de PN Edge zelfs ietsjes beter/mooier klinken dan zijn grote broer.

Waarom heb ik de PN Edge niet meer? Ik had veel (connectie)problemen en vaak ging die spontaan uit en/of starte die steeds opnieuw op. Ik had ook zijn broer getest maar ook hier dezelfde problemen. Het was niet te doen.

Het vreemde is dat deze problemen niet bij de winkels/verkopers bekend zijn. Alleen op de supportsite van Bluesound zelf zie ik wel deze problemen voorbij komen. Het probleem zou volgens hun eerder aan netwerkprobleem thuis moeten liggen maar met Sonos en andere problemen had ik nooit problemen...

Ondanks alles kriebelt het wel om toch weer de PN Edge weer te proberen. Nu is de software/interface ook geupdate dus wie weet....

[...]
toon volledige bericht
Het eerste deel van je verhaal herken ik.
Afgelopen maand heb ik een Bluesound Powernode Edge gekocht, Geluid, met een paar goede Dali speakers en Dali sub, is meer dan prima.
In de winkel heb ik de Powernode Edge (met vergelijkbare speakers) 'side-by-side' beluisterd met een Sonos arc en 2 Sonos ERA 300 en kwam tot de conclusie dat de Powernode een stuk beter klonk bij het luisteren van muziek (wat voor mij het belangrijkst is).
Ik ben een zeer tevreden eigenaar van een Powernode Edge,

Het tweede deel van je verhaal herken ik (nog) niet gelukkig.
Sinds begin december staat de Powernode hier aan, en tot nu toe nog geen enkel connectivity- of ander probleem gehad. Laten we hopen dat dit zo blijft.
Misschien heeft men de software inmiddels zodanig aangepast dat het apparaat stabieler werkt sinds jij hem hebt gebruikt?
Reden voor een hernieuwde kennismaking wellicht? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:14
M-iNdO schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:49:

[...]
toon volledige bericht
Wat voor hardware is je netwerk? Bij unifi was bluesound bij mij ook niet in orde (met een Pulse Mini, met utp er in was het opgelost). Bij Fritz geen centje pijn, nadat ik een statisch IP heb toegekend op aanraden van de helpdesk van bluesound.

Al contact gehad met bluesound support?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:46
Hier ook een PowerNode en een Fritzbox netwerk.
Alle apparaten zoals de PowerNode hebben een vast IP adres toegewezen gekregen in de router.

Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-iNdO
versc049 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:53:
[...]

Het eerste deel van je verhaal herken ik.
Afgelopen maand heb ik een Bluesound Powernode Edge gekocht, Geluid, met een paar goede Dali speakers en Dali sub, is meer dan prima.
In de winkel heb ik de Powernode Edge (met vergelijkbare speakers) 'side-by-side' beluisterd met een Sonos arc en 2 Sonos ERA 300 en kwam tot de conclusie dat de Powernode een stuk beter klonk bij het luisteren van muziek (wat voor mij het belangrijkst is).
Ik ben een zeer tevreden eigenaar van een Powernode Edge,

Het tweede deel van je verhaal herken ik (nog) niet gelukkig.
Sinds begin december staat de Powernode hier aan, en tot nu toe nog geen enkel connectivity- of ander probleem gehad. Laten we hopen dat dit zo blijft.
Misschien heeft men de software inmiddels zodanig aangepast dat het apparaat stabieler werkt sinds jij hem hebt gebruikt?
Reden voor een hernieuwde kennismaking wellicht? ;-)
Ik kan bevestigen dat het met tv en films ook goed en mooier klinkt dan met Sonos apparatuur. Alleen met de Sonos Arc heb je misschien wel meer het surround effect/iets bredere spreiding van het geluid. Het Dolby Atmos effect heb ik zelf als vrijwel niet ervaren. Totaal niets van gemerkt.

Moet eerlijk zeggen dat ik in de tussentijd meerdere versterkers heb geprobeerd waaronder NAD C368 (uitgebreid met alle modules) en nu zelfs een NAD C700. Met de NAD's totaal geen connectie of andere problemen ervaren (terwijl ze denk ik toch exact dezelfde techniek delen met Bluesound). Het klinkt misschien gek maar ik vind de NAD's niet (veel) beter klinken dan de Bluesound Powernode (Edge) versterkers. Het zullen wel de betere versterkers zijn maar qua verschil in geluidskwaliteit vind ik het de meerprijs van de NAD versterkers eigenlijk niet waard.

Eigenlijk heb ik zoiets van een Bluesound Powernode Edge bevalt me in principe beter en is ook nog een stukje goedkoper. Het kriebelt dus een beetje voor een hernieuwde kennismaking. De NAD C368 (met uitbreidingsmodules) ga ik misschien hier ook te koop zetten en wellicht ga ik de NAD C700 ook retourneren (60 dagen try & buy). Het geld dat ik dan "overhoud" zou ik misschien kunnen besteden aan een "betere" subwoofer en/of speakers.

Eigenlijk is de NAD C700 is zijn totaliteit wel de mooiste versterker (ook qua uiterlijk met het mooie display), alleen is het voor mij een beetje overkill. De versterker staat in mijn tv meubel met deurtjes/panelen (weliswaar met speakerdoek afgewerkt aan de voorkant) en dan zie je toch niet veel van het display. De hele bedoeling is dat ik alles zo clean/stealth mogelijk wil houden, dus versterker op het tv meubel is eigenlijk ook geen optie.

Ik ben alleen bang dat ik weer een en al ellende ga krijgen met de Bluesound. Dilemma's, dilemma's. Mijn hersenen kraken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-iNdO
Miezie schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:01:
[...]

Wat voor hardware is je netwerk? Bij unifi was bluesound bij mij ook niet in orde (met een Pulse Mini, met ufo er in was het opgelost). Bij Fritz geen centje pijn, nadat ik een statisch IP heb toegekend op aanraden van de helpdesk van bluesound.

Al contact gehad met bluesound support?
Glasvezelaansluiting T-Mobile (nu Odido) met de daarbij behorende standaard hardware/apparatuur. Standaard Zyxel modem/router in de meterkast, van daaruit netwerkkabel naar huiskamer --> gigabit ethernet switch in de tv meubel. Op de ethernet switch heb ik al mijn apparatuur bekabeld aangesloten en ook een Zyxel wifi versterker bekabeld op de ethernet switch aangesloten.

De Powernode heb ik zowel draadloos als bekabeld (netwerkkabel) aangesloten maar toch bleef ik last houden van connectieproblemen en/of herhaaldelijk spontaan helemaal uitvallen en/of herstarten van de versterker.

Bluesound support contacten is er niet van gekomen omdat ik zo erg gefrustreerd was dat ik het spul z.s.m. wou retourneren. Op de supportsite van Bluesound zag ik dezelfde of soortgelijke meldingen en van de aangedragen oplossingen of procedure van probleemoplossing werd ik overigens ook niet vrolijk van. Kwam er steeds op neer dat het een netwerkprobleem zou moeten zijn. Ik zou echter in mijn geval niet weten wat er mis met mijn netwerk zou moeten zijn. Overige apparaten nergens last van, ook met de Sonos apparatuur die ik voorheen had nog nooit dergelijke problemen gehad. Lijkt mij ook niet dat de Powernode spontaan mag uitvallen/herstarten door een netwerkprobleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
M-iNdO schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:13:
[...]

Lijkt mij ook niet dat de Powernode spontaan mag uitvallen/herstarten door een netwerkprobleem?
Hier een Unifi netwerk, vond Bluesound ook niet zo fijn. Ligt denk ik meer aan de netwerkapparatuur dan aan Bluesound zelf. Veel problemen, met name in sync blijven. Bleek dat met bepaalde firmware versies van de Unifi APs veel retry-s optraden. Na wat downgrades is dat weer stabiel.

Bven ligt nog een Node N130 in de doos, met die serie zijn er problemen geweest met wat elco-s op de printplaat. Dat resulteerde bij mij in helemaal niet meer opstarten, kan ook zijn dat het bij de Powernode andere zijn want die trekt heel wat meer vermogen denk ik zo (elco-s zitten in het voedingsdeel). Misschien dat die zelfde in de Powernode zijn gebruikt. Zijn makkelijk zelf te vervangen als je wat soldeerskills hebt.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:14
Ik vind persoonlijk wel dat de bluesound apparatuur wat robuuster mag, vooral de software… maar aan de andere kant: netwerk apparatuur is ook een keuze natuurlijk.

Sonos zet een separaat netwerk op tussen de apparaten. Heeft ook zo z’n eigen nadelen.

Hoe dan ook: zou niet anders willen, dus ik zorg wel dat het werkt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daftz
Bluesound heeft weinig kaas van software development gegeten. Kijk naar de ellende die Bluos 4.0 heeft veroorzaakt. Legio voorbeelden op het Bluesound support forum. Zelf heb ik ook langdurige issues met de software. Hardware klinkt allemaal prima, maar de totale experience wordt echt de grond in geboord door het amateuristische geklooi aan die software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-iNdO
Welke boekenplank speakers zouden (technisch) gezien het beste matchen een Bluesound Powernode (Edge) voor een zo goed/mooi mogelijke geluidsweergave?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
[quote]M-iNdO schreef op zondag 7 januari 2024 @ 01:39:
Welke boekenplank speakers zouden (technisch) gezien het beste matchen een Bluesound Powernode (Edge) voor een zo goed/mooi mogelijke geluidsweergave?
[quote]

Waarschijnlijk niet het antwoord wat je verwacht en wenst, maar wel een eerlijk antwoord: Dat kunnen alleen jouw eigen oren voor u bepalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Finesse op 07-01-2024 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-iNdO
snip, dit heeft eigenlijk niets met bluesound te maken...

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 14-01-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:21
snip, dit heeft eigenlijk niets met bluesound te maken...

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 14-01-2024 18:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Modbreak:topic opgeschoond; dit is een topic over bluesound, en dus geen netwerk/modem/router topic. Graag ontopic vanaf nu. Uw mede users zullen u dankbaar zijn

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 14-01-2024 18:42 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ik zie geen cover afbeelding wanneer ik Radio Paradise luister via mijn Bluesound Vault, is dat normaal? Indien niet hoe/waar instellen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitte
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-04 15:57
Goedemorgen allemaal,

Ik heb sinds kort een Bluesound Pulse+ soundbar met sub en 2x flex.
Ik heb hem momenteel via de optische ingang aangesloten.

Deze ingang staat de hele tijd op mijn Android telefoon.
Probleem is nu, dat als ik bijvoorbeeld een FB filmpje bekijk, en het geluid wil aanpassen, de soundbar harder/zachter gaat.

Enig idee wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen is?

Ook heb ik niet het idee dat mijn flex speakers echt surround geluid geven maar slechts het stereo geluid van de soundbar. Zelfs bij een uitzending van Netflix of een ander platform.
Het geluid is ingesteld op "film".

Alle hulp is welkom.

[ Voor 25% gewijzigd door Kitte op 19-01-2024 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 15:55
Kitte schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:53:
Goedemorgen allemaal,

Ik heb sinds kort een Bluesound Pulse+ soundbar met sub en 2x flex.
Ik heb hem momenteel via de optische ingang aangesloten.

Probleem is nu, dat als ik bijvoorbeeld een FB filmpje bekijk, en het geluid wil aanpassen, de soundbar harder/zachter gaat.

Enig idee wat het probleem kan zijn?
Instelling in de Bluos app of telefoon?

Ook heb ik niet het idee dat mijn flex speakers echt surround geluid geven maar slechts het stereo geluid van de soundbar. Zelfs bij een uitzending van Netflix of een ander platform.
Het geluid is ingesteld op "film".
Dit is al heel lang een probleem met android gebruikers voor zover ik mij kan herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:50
Kitte schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:53:
Goedemorgen allemaal,

Enig idee wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen is?

Alle hulp is welkom.
Op mijn Samsung A52s heb ik hetzelfde. Volumeknop indrukken past het geluid op de Bluesound aan, dit zie je ook aan het icoon bovenin de verticale balk die tevoorschijn komt na het indrukken. Als je op de drie puntjes bovenin die balk tikt, zie je alle volumebalken. Pas dan het volume op de balk met de muzieknoot aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitte
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-04 15:57
baldstuff schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:16:
[...]

Op mijn Samsung A52s heb ik hetzelfde. Volumeknop indrukken past het geluid op de Bluesound aan, dit zie je ook aan het icoon bovenin de verticale balk die tevoorschijn komt na het indrukken. Als je op de drie puntjes bovenin die balk tikt, zie je alle volumebalken. Pas dan het volume op de balk met de muzieknoot aan.
Bedankt voor de reactie.
Het is dus niet mogelijk om de volumeregeling "standaard Bluos" te verwijderen zodat je alleen het volume kunt regelen als je in de app zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik heb een BS soundbar 2.0 met BS sub.

Aangezien mijn gehoor wat minder wordt, hoor ik de hoge tonen/frequenties minder goed.
In de BS App is de hoge tonen instelling maar zeer beperkt en staat dus al op max maar zou graag wat meet hoog uit die soundbar willen krijgen, nee een gehoor apparaat is (nog) geen optie.

Is het mogelijk om losse tweeters toe te voegen aan de soundbar (vroeger had je losse Hepta tweeters die kon je aan je stereo speaker koppelen) of eventueel een andere oplossing?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pling
  • Laatst online: 12:50

pling

Lekker Kepjoeteren

Hoi, ik denk dat het voor dit topic wel interessant is, dat ik een alternatieve afstandbediening gemaakt heb (obv .Net Maui) waar je aan kunt bijdragen. Linkjes:App store, Play store, Source code. Ik heb dit gemaakt in de eerste plaats als leerproject. Maar ik wilde ook een eenvoudigere interface en een snellere initiele verbinding (zonder scannen). Daarbij miste ik een aantal specifieke NAD opties. Kan en wil je bijdgragen aan dit project (dat zou geweldig zijn!), doe dat dan via github. De afstandbediening is niet zo geavanceerd als de officiele, maar hopelijk gaat dat met de hulp van de gemeenschap er wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43
Even een vraagje aan de Powernode (Edge) gebruikers, die ook de eARC aansluiting gebruiken.
Ik lees hier en daar op internet het volgende: Het schakelen tussen eARC (TV) input en een random stream input schijnt niet lekker te werken.

Ik heb nu een Sonos AMP, werkt goed alleen is de APP een drama (erg traag, en soms vage errors). De TV connectie via eARC werkt echter perfect. Als ik muziek aan het luisteren ben via Spotify, en ik zet mijn TV aan dan switched the AMP automatisch van input naar TV.
Als ik na het TV kijken de Spotify stream weer start (kan ook met knop op de Sonos AMP) dan switched hij automatisch weer naar de juiste input en begint met spelen.

Klopt het dat dit op de Powernode (Edge) nog steeds niet op die manier werkt? Ik heb namelijk geen zin om iedere keer als ik TV ga kijken de app erbij te pakken, om de input handmatig op TV te zetten.

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Hier werkt het wel zo icm een Samsung tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-05 20:36
Sindskort heb ik de nieuwe Pulse M op de slaapkamer. Mooi ding, werkt prima. Mij viel het doffe geluid wel wat tegen, enorm veel laag en het hoog moest ik ook wat bijsturen via de tone controls. Nu ik de "eerste rij" functie heb ontdekt klinkt het veel beter en helderder.

Eigenlijk wel een rare optie, dat First Row. Maar klinkt 10x beter dan 'normaal'. Iemand anders ook die ervaring?

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pling
  • Laatst online: 12:50

pling

Lekker Kepjoeteren

Laurens85 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:14:
Eigenlijk wel een rare optie, dat First Row. Maar klinkt 10x beter dan 'normaal'. Iemand anders ook die ervaring?
Ja nu wel :). Ik wist niet van het bestaan af. Maar inderdaad klinkt een stuk beter. De uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Zou een Bluesound Pulse M iets voor me kunnen betekenen voor gebruik:
Klank tv naar BS Pulse te sturen.
Bij zomerdagen wat muzikale klanken buiten genieten.
'S avonds wat zachte deuntjes op de slaapkamer.
(internet radio).
Ik ben reeds in bezit van Bluesound Vault ... kan deze een "ideale" partner zijn voor de Pulse M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Weet niet helemaal zeker of mijn vraag hier hoort maar denk het wel.

Ik gebruik een NAD M12 met een bluesound module 2 icm met Tidal connect op Android.
Dus ik gebruik niet de bluesound app.

Mijn vraag is:
Als ik muziek afspeel en ik word gebeld dan wil ik dat het geluid stopt op pauze gaat of zachter gaan, kan ik dat ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:51
Laurens85 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:14:
Sindskort heb ik de nieuwe Pulse M op de slaapkamer. Mooi ding, werkt prima. Mij viel het doffe geluid wel wat tegen, enorm veel laag en het hoog moest ik ook wat bijsturen via de tone controls. Nu ik de "eerste rij" functie heb ontdekt klinkt het veel beter en helderder.

Ik heb die optie niet eens, First Row. Is alleen voor Pulse, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 21:20
Ik heb de Bluesound Pulse flex 2i (+ de NAD c700) en de combinatie bevalt me erg goed. Heb alleen de bass van de Pulse iets hoger gezet, maar ik merk dat de Pulse erg aan het clippen is, vooral in de bass (beetje ploppend geluid). Nu heb ik de bass op +4db staan, maar zelfs op 1/3e volume begint het al te clippen bij sommige nummers (vooral met een kickdrumm, een rollende bass lijkt die minder moeite mee te hebben). Hebben jullie hier ervaring mee? Is dit normaal?

Kan later evt wel een video posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-mo-T
Heb hier een filmpje:
YouTube: Bluesound Pulse Flex 2i bass clipping problem

Track is Hozier - Too Sweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Bowers
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04 23:41
ik ben benieuwd: Zit er verschil in kwaliteit als je FLAC's afspeelt op een Node2 via een USB stick of via een pc met bijvoorbeeld Foobar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Zie de node als een pc, de usb stick als de opslag en zie Bluos als het besturingssysteem met muziekspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Sinds onlangs nieuwe update Bluos ziet het er helemaal anders uit, ik vind het nogal onoverzichtelijk.
Bij een vorige update kon men het beginscherm (weet niet welke term men daarvoor gebruikt in het vakjargon) weer aanpassen naar vorige versie, kan dat nu niet terugvinden ... is het mogelijk scherm aan te passen of kan dit vanaf deze versie niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Probleem ontdekt na update BluOs. Wanneer ik muziek speel van mijn bibliotheek met geripte nummers (via Bluesound Vault) word er steeds 1 nummer gespeeld en dan stopt het. Wanneer ik op het pijltje klik om volgend nummer te spelen speelt het eerste nummer opnieuw ipv het volgende ... Ik krijg de oplossing voorlopig niet gevonden ... Misschien hier iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Aanvullend op vorige post: Ik vond iets van "opslag wissen" en "cache wissen" ... daar zou de oplossing wel eens kunnen zitten (herinner me heel vaag dat ik dat nog eens heb gedaan.) Maar moet ik de opslag of de cache wissen?
Ik hoop hier op enige reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
Finesse schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:16:
Aanvullend op vorige post: Ik vond iets van "opslag wissen" en "cache wissen" ... daar zou de oplossing wel eens kunnen zitten (herinner me heel vaag dat ik dat nog eens heb gedaan.) Maar moet ik de opslag of de cache wissen?
Ik hoop hier op enige reactie.
Probeer eerst een reindex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
"Muziekcollectie opnieuw indexeren" en "Index opnieuw opbouwen" uitgevoerd, Helaas zonder resultaat.
Als digibeet snap ik er maar weinig van moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Finesse schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:33:
"Muziekcollectie opnieuw indexeren" en "Index opnieuw opbouwen" uitgevoerd, Helaas zonder resultaat.
Als digibeet snap ik er maar weinig van moet ik toegeven.
Ok jammer dat de reindex niet geholpen heeft. Je zou een support ticket kunnen aanmaken, dat kan vanuit de app. Op het Bluesound forum zie ik (nog) geen anderen die dit probleem met de Vault hebben na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Bedankt, mail intussen verzonden via BluOs App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2maxi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:31
Finesse schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:19:
Probleem ontdekt na update BluOs. Wanneer ik muziek speel van mijn bibliotheek met geripte nummers (via Bluesound Vault) word er steeds 1 nummer gespeeld en dan stopt het. Wanneer ik op het pijltje klik om volgend nummer te spelen speelt het eerste nummer opnieuw ipv het volgende ... Ik krijg de oplossing voorlopig niet gevonden ... Misschien hier iemand?
Selecteer je wellicht het eerste nummer van het album of de afspeellijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
U2maxi schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:41:
[...]
Selecteer je wellicht het eerste nummer van het album of de afspeellijst?
Ik doe net hetzelfde als toen het wel werkte, dus vanuit de bib -->map-->album-->klikken op eerste nummer.
Daarna speelde vroeger automatisch de volgende nummers. Zoals je kan lezen in mijn eerste post over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2maxi
Finesse schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:56:
[...]

Ik doe net hetzelfde als toen het wel werkte, dus vanuit de bib -->map-->album-->klikken op eerste nummer.
Daarna speelde vroeger automatisch de volgende nummers. Zoals je kan lezen in mijn eerste post over dit probleem.
Dan is dat veranderd. Als ik het 1e nummer van een album aanklik; speelt alleen dat 1e nummer en komt er verder niets in de afspeellijst. Boven het eerste nummer staat bij mij 'Alles afspelen', heb jij die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
"Alles afspelen" zie ik nergens, alleen de nummers in volgorde van de cd. Zoals ze geript zijn dus.
Van BluOs heb ik antwoord gekregen dat ze niet weten wat de oorzaak zou kunnen zijn!
Misschien begrijp ik het verkeerd, ik ben de Engelse taal niet echt machtig, daarom stuur ik alles door naar een Britse vriend van me, ik wacht nog op zijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met "afspeellijst toevoegen" ... weet het nog niet zeker maar vermoedelijk moet ik na de laatste update steeds weer "aan afspeellijst toevoegen" of zoiets kiezen, vervelende tussenstap dus. Zint me niet, vind dat geen vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 01:51
@Finesse kijk eens bij Instellingen > Afspeelinstellingen > Automatisch aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Automatisch aanvullen is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2maxi
Finesse schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:43:
"Alles afspelen" zie ik nergens, alleen de nummers in volgorde van de cd. Zoals ze geript zijn dus.
Van BluOs heb ik antwoord gekregen dat ze niet weten wat de oorzaak zou kunnen zijn!
Misschien begrijp ik het verkeerd, ik ben de Engelse taal niet echt machtig, daarom stuur ik alles door naar een Britse vriend van me, ik wacht nog op zijn reactie.
Dit is zoals het eruit ziet bij mij op een iOS device:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFlzeeVoFyAA-CkPb_sif2q26BY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZlRMwv07OtCAD9XkCRsfbD7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ziet er op mijn android telefoon helemaal anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Bij Bluesound beweren ze dat de fout niet aan de update ligt, maar een echte oplossing hebben ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Weer wat ontdekt ... soms helpt het dat ik bij het eerste nummer van een cd kies voor "voeg alle tracks toe aan de afspeellijst". Dan worden alle nummers achter elkaar afgespeeld (zoals het hoort, zoals het voor de update was).
Maar wanneer ik de weergave stop en terug datzelfde album wil spelen moet ik alweer kiezen voor "voeg alle tracks toe aan de afspeellijst".
Dat kan toch de bedoeling niet zijn.
Ik heb dan ook hetzelfde gedaan onder "mappen" //Bluesound xxx/Music ... gedaan maar krijg dan ook alweer alleen eerste nummer te horen, de rest speelt ook dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Sonos heeft de prijzen afgelopen periode flink verlaagd, zie uitvoering: Sonos Era 100 Zwart en uitvoering: Sonos Era 300 Zwart

Ben benieuwd of Bluesound een beetje mee wil gaan... Zit te twijfelen over een Pulse 2i voor in de keuken, maar vind hem nog iets te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Ik ben trouwens hiermee naar de winkel terug gegaan. In de winkel klonk ie dan weer prima, maar toen ik het filmpje liet zien besloten ze om m toch maar naar even te laten controleren... Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:51
T-mo-T schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:43:
Sonos heeft de prijzen afgelopen periode flink verlaagd, zie uitvoering: Sonos Era 100 Zwart en uitvoering: Sonos Era 300 Zwart

Ben benieuwd of Bluesound een beetje mee wil gaan... Zit te twijfelen over een Pulse 2i voor in de keuken, maar vind hem nog iets te prijzig.
Waarom niet een wiim pro?

edit: excuus, dacht dat het om een streamer ging ipv speaker :D

[ Voor 5% gewijzigd door stijnislike op 15-06-2024 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Finesse schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:37:
Bij Bluesound beweren ze dat de fout niet aan de update ligt, maar een echte oplossing hebben ze ook niet.
Intussen reeds een aantal mails verzonden naar Bluesound, hun definitief antwoord is dat ze het probleem niet kunnen oplossen.
M.a.w. ze ontwikkelen een app, brengen een upgrade uit maar hebben geen oplossing voor problemen voortkomend door de update ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Finesse schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:28:
[...]

Intussen reeds een aantal mails verzonden naar Bluesound, hun definitief antwoord is dat ze het probleem niet kunnen oplossen.
M.a.w. ze ontwikkelen een app, brengen een upgrade uit maar hebben geen oplossing voor problemen voortkomend door de update ...
Bluesound is gewoon niet sterk in software. De hardware is prima, maar software ontwikkelen en stabiel krijgen is erg lastig voor ze. Al jaren. Zolang daar niet een grote bezem door het team gaat blijft het dit niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Daftz schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:55:
[...]
Bluesound is gewoon niet sterk in software. De hardware is prima, maar software ontwikkelen en stabiel krijgen is erg lastig voor ze. Al jaren. Zolang daar niet een grote bezem door het team gaat blijft het dit niveau.
Blijkbaar is dit waarheid wat u schrijft.

Ik, en niet de BluOs beheerders, heb uiteindelijk na erg lang zoeken en vrij veel mailcontact met Bluesound de oplossing van het probleem gevonden.
Ik mag nu wel besluiten dat de mensen van BluOs de werking van hun app zelf niet kennen, telkens kwamen ze aandraven met "voeg alle tracks toe aan de afspeellijst", maar tot vervelens toe geprobeerd maar werkte niet.
Uiteindelijk lag de oplossing in een iets andere keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:41
Finesse schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 00:28:
[...]

Blijkbaar is dit waarheid wat u schrijft.

Ik, en niet de BluOs beheerders, heb uiteindelijk na erg lang zoeken en vrij veel mailcontact met Bluesound de oplossing van het probleem gevonden.
Ik mag nu wel besluiten dat de mensen van BluOs de werking van hun app zelf niet kennen, telkens kwamen ze aandraven met "voeg alle tracks toe aan de afspeellijst", maar tot vervelens toe geprobeerd maar werkte niet.
Uiteindelijk lag de oplossing in een iets andere keuze.
Het lijkt me leuk voor de andere lezers met hetzelfde probleem als je de oplossing hier deelt met ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ik test nog verder om zeker te zijn . Verwacht nog reactie van Bluesound. Daarna zal ik hier nog wel eens reageren. Ik heb weinig gemerkt van anderen die het probleem ook ondervinden. Maar ik ben een digibeet pur sang dus vanwege het hoge plug&play gehalte destijds gekozen voor een Vault. En dan komen ze met een update van een app die voor mij nogal onoverzichtelijk is maar ook niet is verbeterd betreffende gebruiksgemak / eenvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:41
Ik gebruik de iOS-app en die heeft het probleem wat jij beschrijft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Apps moeten simpelweg naar behoren werken, beheerders doen maar te vaak wat zij willen. Zo brengt men een apparaat op de markt en plots valt de ondersteuning weg, onlangs nog gehad met een GPS die ik 6 maanden in gebruik had, nieuw gekocht bij officiële dealer, na 6 maanden niet meer bruikbaar!

De BluOs app is toch ontwikkeld voor zowel android als voor iOS , dus moet het zowel correct werken voor het één dan voor het andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:11
Dirac komt eindelijk naar sommige Bluesound producten. Welke dat zijn is helaas nog niet bekend.
https://hifi.nl/amp/artik...aken-voor-Dirac-Live.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:25:
Dirac komt eindelijk naar sommige Bluesound producten. Welke dat zijn is helaas nog niet bekend.
https://hifi.nl/amp/artik...aken-voor-Dirac-Live.html
Dat ze eerst maar eens zorgen dat hun bluos app goed werkt. Alsook hun ondersteuning daarvan.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste