Ongelooflijk hoe EA dit ooit op de markt heeft kunnen brengen, want op zoveel punten een stap achteruit ten opzicht van Fifa 13. Met pijn en moeite een prachtig team bij elkaar weten te krijgen met een waarde van +/- 1,5miljoen. Zegt verder natuurlijk helemaal niks, maar als het aan EA ligt verlies ik nog van een Bronzen team. Wat een drama AI is dit zeg.
-Om te beginnen is voetbal bij EA tegenwoordig snelheid. Zonder pace kan je het al bijna vergeten. Het overgrote deel van de doelpunten is hups, lobje over de verdediging en dan rennen over de flanken en voorzetten of gewoon richting doel.
-Corners zijn de nieuwe penalties. Letterlijk meer dan 25% van de corners eindigt in een doelpunt. Zelfs (in mijn geval), Pique, Miranda, Pepe en Ramos staan er bij te kijken. Aanvallende koppers lijken ineens 2x zo sterk en hoog bij een corner of voorzet, ookal wijzen de stats volledig de andere kant op. Bij voorzetten is het al helemaal belachelijk hoe verdedigers reageren.. ze weten gewoon totaal niet wat ze moeten doen.. tevens zo met keepers. Wat vervolgens in de 16 afspeelt is vaak gewoon om te lachen. Totaal de verkeerde positie nemen, gewoon volledig miskoppen, door de speler heen laten koppen, alleen maar oog voor de tegenstander of juist alleen maar ook voor de bal en juist de tegenstanders weer helemaal laten lopen. Keepers weten totaal niet waar een speler loopt en anticipeert hier dus ok niet op. Enorm treurig.
-Speler zijn enorm lui/dom. Soms weigert een speler voor een bal te gaan die 20cm voor hun ligt. Of een aanvaller die gewoon niet een bal er in wil tikken die al zowat op de doellijn ligt omdat deze niet voor hem bestemd was.
-Andere kant is juist een speler die eindeloos achter een bal aanrent of enorm veel moeite doet, terwijl en bv nog een speler in de baan van de bal staat die hem simpel aan kan nemen/ weg kan schieten.
-Balaannames zijn soms zo slecht.. dat zie je niet eens in de Eredivisie

Zelfs de beste spelers hebben soms moeite met een normale bal aanname en doen soms tot 3 pogingen een bal een beetje normaal te leggen. Laat staan een hoge bal mee zien te krijgen, die stuiteren alle kanten op over vertragen je x10 als je aan t rennen was. Meest frustrerende is gewoon de traagheid van aanname en het vervolgens door kunnen spelen.
-De duizenden foutjes van aannemen, opstuiteren, wegstuiteren, wegspelen, ronddraaien, beuken etc in en rond de 16 waardoor dom en onnodig balverlies komt.
-Penalties die simpelweg niet worden gegevens als wanneer je wilt schieten, maar je voet gewoon even word gehaakt.
-In FUT zit je gewoon vast aan de Quick tactics die je hebt gekregen. Je kunt zelf tactics maken, maar die slaat ie naar mijn weten nooit op.
-Snelle ingooien en vrije trappen kan je simpelweg niets tegen beginnen, omdat je maar 1 speler kan besturen welke ook nog eens traag loopt.
Zo, ik denk dat ik wel duidelijk ben haha. Dit is letterlijk de slechtste Fifa van afgelopen jaar en van het jammer dat ik zoveel tijd heb vespeeld in het handelen. Fifa 13 speelde ik best redelijk mee en zat continue in Div. 3, 2 of 1. Nu lijkt elk potje wel een kansspel waarin ik zelfs als ik win soms weinig plezier beleef.