Ryzen 3600 - GTX1060
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Terecht natuurlijk, maar ik acht de kans groter dat door de schok en paniek mensen even zijn vergeten op te letten en er zo een brandje onstond. Ik hoorde op een stream dat het in een chemisch lab is in dat gebouw? Weglopen van een chemische reactie omdat je bommen hoort afgaan is heel logisch natuurlijk.Royeboi schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:24:
Politiecommissaris Ed Davis laat weten dat er vooralsnog geen connectie is tussen de twee explosies en de JFK Library brand, maar dat men het momenteel behandelt alsof het er wel degelijk mee te maken heeft. (Bron: wcvb.com live stream http://livewire.wcvb.com/...unning_of_Boston_Marathon)
jammer genoeg wordt de aandacht van de media toch altijd getrokken door zulke onverwachte aanslagen want tja oorlog,, iets nieuws is het niet he..MarnixHobbelink schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:25:
Ik vind trouwens wel goed dat ze ook de echt schokkende beelden laten zien. Van de week waren er op nieuwsuur ook babylijkjes te zien in Syrie, door die beelden kan ik tenminste beetje beseffen hoe erg het echt is!
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Het is helaas vrij vervelend voor de betrokkenen die daadwerkelijk op die beelden te zien zijn. Die man zonder benen zal voor de rest van z'n leven die foto op het internet terug vinden. Dat lijkt me vrij confronterend.MarnixHobbelink schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:25:
Ik vind trouwens wel goed dat ze ook de echt schokkende beelden laten zien. Van de week waren er op nieuwsuur ook babylijkjes te zien in Syrie, door die beelden kan ik tenminste beetje beseffen hoe erg het echt is!
Daarnaast is een explosie met meerdere doden niet iets wat ik hoef te zien om te geloven hoe erg het is.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
1. & 2 Boston
3. JFK (als het er 1 is)
4. Onschadelijk gemaakt.
Ik denk ook vooral omdat de wereld nu harder word en meer rëeel is geworden. Vroeger toen met 9/11 werden zulke beelden ook niet getoond volgens mij.MarnixHobbelink schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:25:
Klopt, ik kan mij in ieder geval zulke beelden niet herinneren!Xepos schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:27:
[...]
Ik denk ook vooral omdat de wereld nu harder word en meer rëeel is geworden. Vroeger toen met 9/11 werden zulke beelden ook niet getoond volgens mij.
Waarom de ATF eigenlijk? Dit lijkt me toch niet de instantie die hier bij hoort?Remz schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:27:
Eerste hulp van een van de ziekenhuizen is geëvacueerd. ATF is daar naar binnen gegaan.
Beelden vergeten van mensen die hun dood tegemoet springen uit pure wanhoop?MarnixHobbelink schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:28:
[...]
Klopt, ik kan mij in ieder geval zulke beelden niet herinneren!
[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 15-04-2013 23:29 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ieder potentiele dreiging, hoe klein dan ook wordt nu behandeld alsof de boel op springen staat.....Remz schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:27:
Eerste hulp van een van de ziekenhuizen is geëvacueerd. ATF is daar naar binnen gegaan.
Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro
En als het locale moslims zijn geweest dan zijn het copy cats van Al-Qaeda want die hun bommen zijn een stuk beter als deze pruts werkjes. Gelukkig maar of het was nog veel erger geweest.
Ook dat kan trouwens opzettelijk zijn, om niet een al te zware bom te gebruiken.
Dus ja, ik denk in de richting van blanke amerikanen en geen moslims.
Het is trouwens ook Patriot day of zo dacht ik daar ergens. Of St Patrick's day in Boston.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Blijkbaar wel. Ze doen ook iets met explosieven.Tsurany schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:28:
[...]
Waarom de ATF eigenlijk? Dit lijkt me toch niet de instantie die hier bij hoort?
"ATF/CES Agents are trained as experts regarding Improvised Explosive Devices (IED's), as well as commercial explosives." bron:
Wikipedia: Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives
[ Voor 13% gewijzigd door Remz op 15-04-2013 23:30 ]
Klopt, Patriot DayKain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:28:
Het is trouwens ook Patriot day of zo dacht ik daar ergens. Of St Patrick's day in Boston.
Die weten het meest van explosievenTsurany schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:28:
[...]
Waarom de ATF eigenlijk? Dit lijkt me toch niet de instantie die hier bij hoort?
[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 15-04-2013 23:30 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
De ATF is belast met het voorkomen en onderzoeken van misdrijven waarbij o.a. vuurwapens en / of explosieven gebruikt zijn.Tsurany schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:28:
[...]
[...]
Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro
ATF gaat ook over zaken die met explosieven te maken hebben. Formeel gezien heet het nu ook Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives, maar ze gebruiken nog de oude afkorting ATF.Tsurany schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:28:
[...]
Verwijderd
Dat denk ik ook. Wat ook meespeelt is dat iedereen nu HD camera's op zak heeft. Wellicht dat de media zich nu eerder gehaast voelen om het online te gooien omdat anders 'iemand anders het doet' en ze kijkcijfers mislopen.Xepos schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:27:
[...]
Ik denk ook vooral omdat de wereld nu harder word en meer rëeel is geworden. Vroeger toen met 9/11 werden zulke beelden ook niet getoond volgens mij.
[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 11:25 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Gaat inderdaad om aandacht. Voor veel doden zijn ''betere'' manieren. Vandaar ook de niet zo zware bommen denk ik. Dat hoeft nog niet te betekenen dat Al-Qeada hier niet achter zit.Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:28:
En je weet gewoon al dat dit een statement is geweest voor iets omdat ze expres een plaats hebben uitgekozen waar ze wisten dat veel camera's en journalisten zouden zijn zodat hun "werk" goed veel aandacht en gruwelijke beelden op levert. Het kan bijna niet anders dan dat dit het werk is van interne Amerikaanse "patriots" of "free staters" of weet ik veel wat voor gekken het zijn.
En als het locale moslims zijn geweest dan zijn het copy cats van Al-Qaeda want die hun bommen zijn een stuk beter als deze pruts werkjes. Gelukkig maar of het was nog veel erger geweest.
Ook dat kan trouwens opzettelijk zijn, om niet een al te zware bom te gebruiken.
Dus ja, ik denk in de richting van blanke amerikanen en geen moslims.
Ryzen 3600 - GTX1060
Ik vind die mensen zonder benen of die mensen zonder leven toch iets triester. Het is makkelijk dit zielig te vinden maar grof gezegd is dit gewoon een harde knal voor ze terwijl die anderen echt wat verloren hebben.MarnixHobbelink schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:31:
Een van de meest trieste dingen is nog wel dat nabestaanden van de lsachtoffers van die schietpartij bij Newtown aan de overkant op de viptribune zaten
Als allebij je benen eraf liggen tel je nog steeds als 'gewonde'. Valt echt niet mee hoor.Daanieyel schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:24:
Ik vind de explosies nog wel meevallen. Ik verwacht niet veel meer dan 7 doden. Als ik kijk naar de beelden zie ik niet echt rondvliegende lichaamsdelen o.i.d.
Daar heb jij ook weer gelijk in!Tsurany schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:32:
[...]
Ik vind die mensen zonder benen of die mensen zonder leven toch iets triester. Het is makkelijk dit zielig te vinden maar grof gezegd is dit gewoon een harde knal voor ze terwijl die anderen echt wat verloren hebben.
Ik kan me wel een paar beelden uit die periode bedenken die lang zouden blijven hangen. Vooral uit Vietnam natuurlijk (al was dat natuurlijk een nogal heet onderdeel van de koude oorlog).evilution schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:31:
[...]
Nu ben ik toch erg benieuwd wat voor gruwelijke beelden van de koude oorlog nu nog steeds je ziel teisteren, een toespraak van Brezjnev of zo?
[ Voor 8% gewijzigd door Ook al Bezet op 15-04-2013 23:34 ]
Klinkt alsof er 64 mensen geamputeerde ledematen hebben terwijl die zin eigenlijk betekent dat er "een aantal van de 64 gewonden geamputeerde ledematen" hebben.Some of 64 injured in Boston #Marathon blasts have had limbs amputated, hospitals report.
Elke dode is er één te veel natuurlijk. Wat ik bedoel is dat de explosies een stuk minder groot zijn dan bij wat je soms ziet in o.a. het Midden-Oosten.Goron schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:32:
[...]
Als allebij je benen eraf liggen tel je nog steeds als 'gewonde'. Valt echt niet mee hoor.
Ryzen 3600 - GTX1060
[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 11:24 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Das gewoon correct hoor. Some of the 64 injured have had. Sommigen van de 64 gewonden hebben gehad.YellowOnline schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:35:
Dit bericht op Twitter is nogal verwarrend geformuleerd:
[...]
Klinkt alsof er 64 mensen geamputeerde ledematen hebben terwijl die zin eigenlijk betekent dat er "een aantal van de 64 gewonden geamputeerde ledematen" hebben.
Let op: Kan schokkend bevonden worden:
49. Filmpje van tweede explosie (niet in beeld gebracht helaas, alleen knal en reacties te horen).
Als ik sommige foto's zie, dan zijn het inderdaad wel meer dan ''slechts'' twee doden. Zie afbeelding 52.
[ Voor 63% gewijzigd door Brons op 15-04-2013 23:43 ]
Dát en allerlei proxy-oorlogen en -conflicten uitvechten door allebei een andere kant binnen een (ontluikend) conflict te steunen. Zoals in … oh ja, Vietnam.evilution schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:36:
[...]
Die oorlog in Vietnam was niks kouds aan. De koude oorlog was vooral een beetje grrrr naar elkaar doen door USA en USSR.
evilution schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:36:
[...]
Die oorlog in Vietnam was niks kouds aan. De koude oorlog was vooral een beetje grrrr naar elkaar doen door USA en USSR.
Vietnam was een belangrijk onderdeel van de koude oorlog... maar goed dit is offtopic
wordt gepubliceerd in de telegraaf, ze geven ook aan dat er nu al over de 10 doden zijn..
http://www.telegraaf.nl/b...ij_marathon_Boston__.html
En hierboven net nieuws er over. Ah, van de NYP...
[ Voor 54% gewijzigd door Vos op 15-04-2013 23:44 ]
Nee, dat zou er gestaan hebben als er 'some 64' stond, in plaats van 'some of 64'.YellowOnline schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:35:
[...]
Klinkt alsof er 64 mensen geamputeerde ledematen hebben terwijl die zin eigenlijk betekent dat er "een aantal van de 64 gewonden geamputeerde ledematen" hebben.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
YellowOnline schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:35:
[...]
Ik lees niks verkeerd, staat gewoon correct geschreven.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hoorde ik ook deze livestream een half uur geleden: http://www1.whdh.com/video/7newslive/. Daar hebben ze reporters ter plaatse. En die 10 doden is ook niet bevestigd, zijn er nog steeds 2.Vos schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:42:
De zogenaamde opgepakte verdachte wordt op CNN ontkrachtigd.
Op Reddit is er een goede timeline van alle gebeurtenissen. http://www.reddit.com/r/W...sfw_gore/?sort=confidence
[ Voor 18% gewijzigd door S401 op 15-04-2013 23:45 ]
De telegraaf neemt gewoon de meest ''spectaculaire'' geruchten. Die moet je nooit geloven...jordi267 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:41:
Mogelijk is er een verdachte opgepakt. Hij ligt in het ziekenhuis en zou een aantal scherven in zijn lichaam hebben. Het zou gaan om een 20-jarige man uit Saoedi-Arabië. Hij wordt bewaakt in een ziekenhuis in Boston. Dat meldt New York Post.
wordt gepubliceerd in de telegraaf, ze geven ook aan dat er nu al over de 10 doden zijn..
http://www.telegraaf.nl/b...ij_marathon_Boston__.html
Ryzen 3600 - GTX1060
Wauw, foto 38 (en 44). Dat is toch wel heel ernstig, laat staan degenen van wie die plassen bloed komt...Royeboi schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:39:
Flinke verzameling foto's.
Beter je benen kwijt dan je levenTsurany schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:47:
Ik vrees dat heel wat mensen zonder benen en voeten verder door het leven moeten. Toch wel gruwelijk om te zien.

pic.twitter.com/1A2JfFfkDH
pic.twitter.com/CWjGbarxv1
verdachte gepakt!
[ Voor 19% gewijzigd door MarnixHobbelink op 15-04-2013 23:50 ]
Ja en beter je benen kwijt dan je benen én armen kwijt.
Waarom moet nou altijd alles binnen een tiende van een seconde in perspectief geplaatst worden?
Iemand zegt "damn, je zou je benen maar kwijt zijn, dat is erg!", wat heeft het dan voor nut om direct "JE LEVEN KWIJT ZIJN, DAT IS PAS ERG" te roepen? Alsof je benen kwijt zijn dan opeens maar een peuleschil is?
[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 15-04-2013 23:51 ]
The devil is in the details.
De NYP schrijft meestal wat ze op dat moment zelf het beste uitkomt. Ze zijn eigenlijk een opgevoerde versie van de Telegraaf. Zelfs als ze deze keer gelijk hebben lijkt het mij verstandig om ze op dit moment gewoon te negeren.ralpje schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:42:
NYP Geeft sowieso veel andere berichten dan de rest van de Amerikaanse media, ook qua aantal doden.
Er staan nog meer afbeeldingen van een arrestatie op zijn Twitter account.MarnixHobbelink schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:49:
https://twitter.com/Eric_Twardzik
pic.twitter.com/1A2JfFfkDH
pic.twitter.com/CWjGbarxv1
verdachte gepakt!
Nog niet zeker of dit verband houdt, kan nergens zien wanneer deze foto's zijn genomen maar goed mogelijk dat het een verdachte is inderdaad.
[ Voor 5% gewijzigd door Royeboi op 15-04-2013 23:53 ]
Op #52 wordt bij het voorste meisje naar de hartslag in de hals gevoeld, dat ziet er niet goed uitRoyeboi schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:39:
Flinke verzameling foto's, ik heb slechts een paar nieuwe gezien maar wellicht interessant voor degene die niet tientallen linkjes willen aanklikken.
Let op: Kan schokkend bevonden worden:
[modbreak]mogelijk NSFW[/modbreak]
49. Filmpje van tweede explosie (niet in beeld gebracht helaas, alleen knal en reacties te horen).
Als ik sommige foto's zie, dan zijn het inderdaad wel meer dan ''slechts'' twee doden. Zie afbeelding 52.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
De afkorting zou eigenlijk BATFE moeten zijn: Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives. Die komen er al snel bij als er iets met explosieven aan de hand is.Tsurany schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:28:
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Nouja, is natuurlijk het eerste moment na de explosie wanneer wordt beoordeeld wie er hoe aan toe is. Het zou kunnen dat het meisje alleen buiten bewustzijn is maar ze zou ook dood kunnen zijn ja.Pinobigbird schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:51:
[...]
Op #52 wordt bij het voorste meisje naar de hartslag in de hals gevoeld, dat ziet er niet goed uit
Gezien het rechter onderbeen van de dame ernaast inderdaad wel de hoek waar blijkbaar veel kracht is vrijgekomen.Pinobigbird schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:51:
[...]
Op #52 wordt bij het voorste meisje naar de hartslag in de hals gevoeld, dat ziet er niet goed uit
Eric Twardzik @Eric_Twardzik 1m
@Nishkid64 @buzzfeedandrew can't confirm
niet bevestigd of het de dader is.
Het feit dat ze er rustig om heen staan doet me vermoeden dat dit NIET de dader is. Die zouden ze snel info willen ontfutselen en voor het publiek beschermen.
[ Voor 37% gewijzigd door BartOtten op 15-04-2013 23:57 ]
Da's redelijk standaard bij triage. Heel bot ga je geen moeite besteden aan mensen die al dood zijn (of die het niet gaan redden(!)),Pinobigbird schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:51:
[...]
Snel hartslag proberen te voelen en dan weer direct door naar de volgende. Ik denk niet dat aan de foto te zien is of ze nog leeft, maar het ziet er inderdaad niet best uit. Ik zie haar overigens niet meer op andere foto's. Op andere foto's is te zien hoe sommige liggende gewonden op andere foto's in een rolstoel of brancard worden weggebracht, en er levend uit zien.ijdod schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:56:
[...]
Da's redelijk standaard bij triage. Heel bot ga je geen moeite besteden aan mensen die al dood zijn (of die het niet gaan redden(!)),
[ Voor 68% gewijzigd door Royeboi op 16-04-2013 00:00 ]
Over enkele ogenblikken op NL1 late journaal met meer info, als het goed is.
[ Voor 21% gewijzigd door ralpje op 15-04-2013 23:58 ]
Vermoedelijk lijkt me een beetje te voorbarig. Als de politie toevallig in de buurt van de explosie een man ziet met zo'n capuchon die zich misschien een beetje vreemd gedraagt dan ben je al snel een verdachte. Hoeft niks te betekenen.
Ryzen 3600 - GTX1060
was om 22:00 al in de uitzending.Royeboi schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:57:
Journaal 24 is nu een Nederlandse ooggetuige aan het woord. Hij schijnt op 200 meter afstand te wonen, en was ten tijde van de explosie op 50 meter afstand.
⏩ PVOutput☀️
Dit klopt hulpdiensten hechten dan een kleurenkaartje aan de personen. Aan de kaartjes herkennen ze dan welke personen dringend hulp nodig.ijdod schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:56:
[...]
Da's redelijk standaard bij triage. Heel bot ga je geen moeite besteden aan mensen die al dood zijn (of die het niet gaan redden(!)),
Daarom vermoedelijk..Daanieyel schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:57:
[...]
Vermoedelijk lijkt me een beetje te voorbarig. Als de politie toevallig in de buurt van de explosie een man ziet met zo'n capuchon die zich misschien een beetje vreemd gedraagt dan ben je al snel een verdachte. Hoeft niks te betekenen.
⏩ PVOutput☀️
Vermoedelijk staat gelijk aan waarschijnlijk. Dat lijkt me iets te sterk. Misschien lijkt me beter op z'n plaats.
Ryzen 3600 - GTX1060
Ow gelukkig. Anders waren we echt hard in een hoax getrapt......maar nu is het officieelralpje schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:57:
Explosies in Boylston nu ook officieel bevestigd door BPD. http://t.co/mTh8xqN9HY
Over enkele ogenblikken op NL1 late journaal met meer info, als het goed is.
[ Voor 22% gewijzigd door Rubén89 op 16-04-2013 00:01 ]
Een nieuwe persconferentie, of herhaling van de vorige?Rubén89 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:00:
There's no one in custody right now zegt de politiecomissaris
Een nieuwe volgens mij, met de burgemeester erbij.Royeboi schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:01:
[...]
Een nieuwe persconferentie, of herhaling van de vorige?
Een nieuwe. zometeen persconferentie van Obama over 10 minuten.Royeboi schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:01:
[...]
Verwijderd
Waarom is dat bot? Gewoon maximaliseren, dat niet doen lijkt me eerder bot.ijdod schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:56:
Een nieuwe. Deze om precies te zijn: http://www1.whdh.com/video/7newslive/Royeboi schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:01:
[...]
Ryzen 3600 - GTX1060
Genkenaar was meet net gepasseerd op moment van explosies
[ Voor 21% gewijzigd door masauri op 16-04-2013 00:02 ]
Verwijderd
Geen meldingen nog van Nederlandse gewonden, maar ook niet een bevestiging dat allen ongedeerd zijn. Een aantal Nederlanders hebben zich uiteraard wel al gemeld en zijn veilig thuis of uit het gebied.jordi267 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:03:
is er al iets bekend over de nederlandse marathonloper of zijn ze allemaal ongedeerd?
ook op de bestaande streams vermoed ik.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:03:
Heeft iemand een link van waar die persco van Obama zo komt? Of komt die gewoon op de bestaande streams?
Die word overal uitgezonden uiteraard.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:03:
Heeft iemand een link van waar die persco van Obama zo komt? Of komt die gewoon op de bestaande streams?
* BartOtten signs out.
Stem gewoon af op CNN, lijkt me sterk dat dit niet live uitzenden...Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:03:
De finish van een grote marathon is een enorm drukke plek stampvol met mensen... denk dat het 'gelukkig' is dat het een relatief kleine bom was, anders had het aantal slachtoffers x10 gekunt.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:01:
Wat een rare aanslag. Niet echt een plek waar je veel slachtoffers verwacht, goede vluchtmogelijkheden en veel medische hulp in de buurt. Dit lijkt me niet echt bedoeld om slachtoffers te maken.
Verwijderd
Deze discussie is al gevoerd.BartOtten schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:04:
For goodness sakes mensen ik besef me net iets gruwlijks: we hebben het over twee relatief kleine explosies. Waar zijn de topics over de grote aanslagen in het oosten? Waar maken we ons zorgen om alle slachtoffers aan beide zijden in Syrie?
* BartOtten signs out.
Omdat dit soort gebeurtenissen nou eenmaal veel beter in beeld gebracht worden dan bijvoorbeeld de oorlog in Syrie.BartOtten schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:04:
For goodness sakes mensen ik besef me net iets gruwlijks: we hebben het over twee relatief kleine explosies. Waar zijn de topics over de grote aanslagen in het oosten? Waar maken we ons zorgen om alle slachtoffers aan beide zijden in Syrie?
* BartOtten signs out.
Daarbij betreft het hier westerlingen en hier hebben de meeste Nederlanders meer affiniteit mee, maar ik snap je wel hoor, het is eigenlijk ook hypocriet.
Dat is niet minder erg, maar wel anders.BartOtten schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:04:
* BartOtten signs out.
In het westen komt dit nu eenmaal amper voor, en daar is het al zo standaard dat we er aan gewend raken.
Hoe ziek het ook is.
Hier geven we gewoon meer om. Ik vind het heel erg dat mensen in het midden oosten elkaar afmaken om een interpretatie van het geloof maar 2 doden in de westerse wereld vind ik persoonlijk erger dan 200 doden in het midden oosten. Wij zijn namelijk trots op onze beschaving en proberen onze standaard te handhaven in een wereld waarin dat steeds moeilijker wordt.BartOtten schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:04:
* BartOtten signs out.
Terrorisme gaat bij ons niet alleen om de doden, maar ook om de politieke boodschap.
[ Voor 14% gewijzigd door Makkelijk op 16-04-2013 00:07 ]
Dat brengen ze niet zo sappig dramatisch in beeld hèBartOtten schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:04:
* BartOtten signs out.
In jouw hoofdje misschien...Makkelijk schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:06:
[...]
Hier geven we gewoon meer om. Ik vind het heel erg dat mensen in het midden oosten elkaar afmaken om een interpretatie van het geloof maar 2 doden in de westerse wereld vind ik persoonlijk erger dan 2000 doden in het midden oosten. Zo werkt dat nou eenmaal in onze westerse hoofdjes.
Verder ben ik 't volledig met Bart eens.
[ Voor 34% gewijzigd door Osiris op 16-04-2013 00:07 ]
Ik zou er dan ook verder geen aandacht aan schenken; het feit dat hij schrijft 'uit te checken' geeft al aan dat het niets meer dan een flame post is.
Omdat sommige mensen nogal een vreemd beeld hebben bij wat hoort cq normaal is in zo'n situatie.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:01:
Waarom is dat bot? Gewoon maximaliseren, dat niet doen lijkt me eerder bot.
Verwijderd
Wat daar aan mensen staat is voor een serieuze aanslag natuurlijk kinderspel. Heel vervelend als je er tussen staat, maar als doelwit voor een aanslag is het een rare keuze. Een dun rijtje mensen is nou niet echt een ideale plek om slachtoffers te maken, met zoals gezegd veel uitwijkmogelijkheden in de buurt (een quasi lege straat waar de marathon gelopen wordt) en veel medische hulp.Goron schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:04:
De finish van een grote marathon is een enorm drukke plek stampvol met mensen... denk dat het 'gelukkig' is dat het een relatief kleine bom was, anders had het aantal slachtoffers x10 gekunt.
Zou ik toch eens op liveleak/youtube gaan kijken... Worden dagelijks gruwelijke beelden gepost. Deze aanslag voelt voor ons anders omdat het in een westers land gebeurd, dat is de enige reden imo.Rubén89 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:05:
[...]
Omdat dit soort gebeurtenissen nou eenmaal veel beter in beeld gebracht worden dan bijvoorbeeld de oorlog in Syrie.
Ryzen 3600 - GTX1060
Verwijderd
Anderzijds maakt het, heel lullig, niet uit of er nou 10 of 20 doden vallen; het doel is bereikt. Iedereen bang, in paniek, alle media hebben het erover. Het doel is denk ik ook niet om mensen uit te roeien maar angst te zaaienVerwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:06:
[...]
Wat daar aan mensen staat is voor een serieuze aanslag natuurlijk kinderspel. Heel vervelend als je er tussen staat, maar als doelwit voor een aanslag is het een rare keuze. Een dun rijtje mensen is nou niet echt een ideale plek om slachtoffers te maken, met zoals gezegd veel uitwijkmogelijkheden in de buurt (een quasi lege straat waar de marathon gelopen wordt) en veel medische hulp.
Ik zet net de TV aan en dan zie ik alleen maar beelden van een terreuraanslag, keurig in beeld gebracht door professionals, dat kun je van Syrie niet zeggen...Goron schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:07:
[...]
Zou ik toch eens op liveleak/youtube gaan kijken... Worden dagelijks gruwelijke beelden gepost. Deze aanslag voelt voor ons anders omdat het in een westers land gebeurd, dat is de enige reden imo.
Het is ook het punt van terrorisme hè. Er vallen elke dag meer doden in de VS door dronken bestuurders dan op deze aanslag. Maar we worden er bang van en dat is ook de bedoeling. Wij worden niet bang van een aanslag in Syrië. Dus dat is voor ons nauwelijks belangrijker dan die verkeersdoden.Goron schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:07:
[...]
Zou ik toch eens op liveleak/youtube gaan kijken... Worden dagelijks gruwelijke beelden gepost. Deze aanslag voelt voor ons anders omdat het in een westers land gebeurd, dat is de enige reden imo.
Dat we kijken en een adrenaline rush krijgen betekent alleen maar dat de dader zijn doel min of meer bereikt. Het doel van een aanslag in Syrië is datzelfde doel maar dan bij een andere doelgroep.
[ Voor 13% gewijzigd door Makkelijk op 16-04-2013 00:10 ]
Daarmee zeg ik niet dat de aanslagen in Syrie minder erg zijn, ze zijn voor ons gewon minder interessant.
Ryzen 3600 - GTX1060
Zet svp een waarschuwing bij schokkende beelden, en plaats ze achter een link.
Blijf aub on-topic. De wereld is een gevaarlijke plek maar dit topic gaat over de bomaanslag in Boston. Dit is geen plek voor 9/11 of andere conspiracy theories. Voor die laatste categorie is nu een topic in de HK