See you in the Galaxies Far, Far Away ....
*insert signature here
OT: Een aantal foto's van CNN die ik hier nog niet gezien heb. http://edition.cnn.com/20...ions/index.html?hpt=hp_t1
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Verwijderd
Ik zie een terrorist meer iemand die uit het midden-oosten vandaan komt. Brejvik zie ik als een gewelddadige extremist.Ook al Bezet schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:32:
[...]
Binnen een uur? Lijkt me niet waarschijnlijk, tenzij ze zelf de aanslag opeisen natuurlijk.
[...]
Niet? Hij heeft politieke doeleinden die hij met aanslagen wilde bereiken. Lijkt me toch wel een terrorist.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Volgens de NYPOST is iemand aangehouden in het ziekenhuis.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:49:
Ze hebben beelden van iemand die rugtassen in de vuilnisbakken verstopte waarin de explosies vermoedelijk afgingen. in ieder geval, beelden van de vermoedelijke dader. De beelden zelf zijn nog niet vrij mijns wetens maar ze hebben het erover bij een videostream van CNN
Vergeten we even dat humor al eeuwenlang gebruikt wordt *juist* om de spanning van dit soort situaties af te halen?Royeboi schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:47:
Sommigen schuwen het blijkbaar niet om er al een paar misplaatste grappen over te maken of onzin te gaan roepen. Misschien eens lekker op Geenstijl verder gaan leuteren als je inhoudelijk geen toegevoegde waarde kunt zijn?
Van mij mag het vooral een jank-maar-raak-en-speculeer-wie-het-gedaan-heeft topic worden, maar ik vind dat een grapje tussendoor prima moet kunnen. Zolang dat niet ten koste van de slachtoffers is.
Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:49:
Ik zie een terrorist meer iemand die uit het midden-oosten vandaan komt. Brejvik zie ik als een gewelddadige extremist.
Dus iemand die ergens een bom plant vanuit een overtuiging maar geen tulband heeft en een baard is volgens jouw redenering *geen* terrorist maar gewoon een overtuigde idioot met een bom?
[ Voor 24% gewijzigd door Stoney3K op 15-04-2013 22:51 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dat is tamelijk bizar: een terrorist is iemand die door terreur (angst dus) politieke doelen nastreeft. Breivik was dus een terrorist.Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:49:
[...]
Ik zie een terrorist meer iemand die uit het midden-oosten vandaan komt. Brejvik zie ik als een gewelddadige extremist.
[ Voor 10% gewijzigd door Royeboi op 15-04-2013 22:51 ]
Huh?Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:49:
[...]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
[ Voor 52% gewijzigd door BartOtten op 15-04-2013 22:53 ]
Verwijderd
In mijn ogen is een terrorist iemand die geweld gebruikt, en daarmee angst verspreidt, om anderen ervan te overtuigen. Of zo ietsQuad schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:49:
[...]
Nogal raar om de defintie van terrorist afhankelijk te maken van geografie niet? Waar ligt de lijn dan? Kunnen Turken terroristen zijn? Grieken? Een geweldadige extremeist ís een terrorist.Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:49:
[...]
Doet het bij mij niet.Avalaxy schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:50:
http://bcove.me/qwi5k6ap
Hele duidelijke video van beide aanslagen.
Bij de JFK bibliotheek was sprake van een brand, maar die zou geen connectie hebben met de explosies volgens deze bron.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:53:
Er is dus wel een explosie geweest bij de JFK bibliotheek en er is sprake van een 'ongoing event'. Ze raden aan mensen thuis te blijven ivm eventuele verdere aanslagen.
My bad, wel een connectie.
[ Voor 3% gewijzigd door TheThomas op 15-04-2013 23:00 ]
Alles op zijn plek he. Als je dochter op je Nu.nl bookmark klikt en vervolgens 3 maanden lang 's nachts gillend wakker wordt van de nachtmerries dan heb je vast een iets genuanceerdere mening.Bastien schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:38:
[...]
Nee, maar de rechterkant is ook niet meer wat het was en da's wel mooi te zien. Niet dat het mij erg veel doet trouwens dat soort foto's. Wat mij betreft kan het ook zonder problemen gepubliceerd worden, de nieuwsconsument wil toch graag altijd overal vooraan staan met berichtgeving en zoveel mogelijk te weten komen? Dan hoort dit soort realiteit er ook bij.
Werd net in de persconferentie van wel gezegd.TheThomas schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:56:
[...]
Bij de JFK bibliotheek was sprake van een brand, maar die zou geen connectie hebben met de explosies volgens deze bron.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Breivik hield het niet bij een manifestje, hij pleegde daadwerkelijk terreur.BartOtten schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:56:
Een terrorist wil angst verspreiden. Een extermist niet perse. Dat maakt Breivik een extremist en dit een terroristische actie. Voor de rest maakt geografie geen fluit uit
Werd inderdaad wel bevestigd door politiecommissaris: Derde incident in JFK Library. Er zijn nog geen andere explosieven gevonden, maar men wordt geadviseerd thuis te blijven en openbare gelegenheden te vermijden. Geen officiële aantallen gewonden en doden, slechts speculatie dus.Jefrim schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:56:
[...]
Werd net in de persconferentie van wel gezegd.
[ Voor 8% gewijzigd door Royeboi op 15-04-2013 22:57 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Verwijderd
Ik vraag me ook af hoe het nu op die schepen is in de koreaanse golf. Ze houden vast wel rekening met een koreaanse aanslag; die staan nu zeker op standje alert.
Want hij heeft hem net even naar aanleiding van dit verhaal veranderd?BeefHazard schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:57:
Xaverius: Ik weet nu niet of jouw ondertitel aanstootgevend, ironisch of triest is.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
nXXt schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:57:
[...]
Breivik hield het niet bij een manifestje, hij pleegde daadwerkelijk terreur.
I stand corrected. Dat dacht het ook gelinkt was aan het doel van "angst verspreiden". En dat was niet Breivik zijn doel.Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel
Ja, ik denk dat we dat kunnen afstrepen. Die hebben hier geen baat bij plus dat we dan al meer actie van ze hadden gezien.Sissors schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:59:
De kans dat dit iets met Korea te maken heeft lijkt me extreem klein, zeg maar gewoon nul.
Gelukkig ben ik verschoond (en dat blijf ik ook) van nageslacht, dus da's geen probleemtwiFight schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:56:
[...]
Alles op zijn plek he. Als je dochter op je Nu.nl bookmark klikt en vervolgens 3 maanden lang 's nachts gillend wakker wordt van de nachtmerries dan heb je vast een iets genuanceerdere mening.
Maar de gemiddelde games en actiefilms van tegenwoordig tonen min of meer hetzelfde, alleen dan is het nep. Dat is wel gewoon en geaccepteerd voor ongeveer alle leeftijden (begrijp ik van collega's @ werk), dus dan snap ik niet dat het nu een keer echt in beeld komt zo'n groot nachtmerrie probleem zou moeten zijn? Maar goed, het zal mijn nuchtere en relativerend verstand wel zijn.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ik denk dat wij in Nederland blij mogen zijn dat we doorgaans niet van dit soort moeilijke hekken langs de weg hebben als wat er in de video te zien is. Die gasten hebben aardig wat werk om een paar meter hek-vrij te maken.Avalaxy schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:50:
http://bcove.me/qwi5k6ap
Hele duidelijke video van beide aanslagen.
De ervaring heeft Nederland wel geleerd in de afgelopen jaren dat je aan de hekken die we hier kennen ook lelijke verwondingen kunt overhouden. (damschreeuwer iemand?)
http://abclocal.go.com/kgo/live
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Wait, wut? Een terrorist is per definitie iemand uit het Midden-Oosten? Ik wist niet dat pakweg het IRA en de ETA uit het Midden-Oosten kwamenQuad schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:49:
[...]

Inderdaad. Mijn gok is dezelfde als de meeste mensen op Amerikaanse sites: extreemrechts terrorisme à la McVeigh.Sissors schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:59:
De kans dat dit iets met Korea te maken heeft lijkt me extreem klein, zeg maar gewoon nul.
[ Voor 28% gewijzigd door YellowOnline op 15-04-2013 23:03 ]
Dat het te vinden is, is geen probleem. Maar het moet niet, zonder dat je kan kiezen, onverwacht gelijk in beeld staan. Een link met een waarschuwing kun je voor kiezen wel/niet op te klikken, net zoals je kunt kiezen je kind wel/niet naar een film te laten kijken.Bastien schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:00:
[...]
Gelukkig ben ik verschoond (en dat blijf ik ook) van nageslacht, dus da's geen probleem
Maar de gemiddelde games en actiefilms van tegenwoordig tonen min of meer hetzelfde, alleen dan is het nep. Dat is wel gewoon en geaccepteerd voor ongeveer alle leeftijden (begrijp ik van collega's @ werk), dus dan snap ik niet dat het nu een keer echt in beeld komt zo'n groot nachtmerrie probleem zou moeten zijn? Maar goed, het zal mijn nuchtere en relativerend verstand wel zijn.
Mee eens neem die gast die in noorwegen 77 mensen dood schoot !YellowOnline schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:01:
[...]
Wait, wut? Een terrorist is per definitie iemand uit het Midden-Oosten? Ik wist niet dat pakweg het IRA en de ETA uit het Midden-Oosten kwamen
Dat was ook niet uit het midden oosten
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Wel op het moment dat iemand zulke onzin spuit.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:04:
Is het nou echt relevant wat exact de definitie van een terrorist is?
Je weet ook nog hoeveel moeite ze daar hadden om die dranghekken weg te krijgen?sypie schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:00:
[...]
Ik denk dat wij in Nederland blij mogen zijn dat we doorgaans niet van dit soort moeilijke hekken langs de weg hebben als wat er in de video te zien is. Die gasten hebben aardig wat werk om een paar meter hek-vrij te maken.
De ervaring heeft Nederland wel geleerd in de afgelopen jaren dat je aan de hekken die we hier kennen ook lelijke verwondingen kunt overhouden. (damschreeuwer iemand?)
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
[ Voor 5% gewijzigd door nXXt op 15-04-2013 23:05 ]
Idd, je zou verwachten dat je schade in horizontale richting wil om zo veel mogelijk mensen te verwonden :-sBartOtten schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:05:
Wat me opvalt is de verhoudingsgewijs grote vertikale kracht. Iemand een putdeksel zien vliegen?
Daar was net een interessant punt over gemaakt dat je kan bediscussiëren of hij onder de noemer terrorist valt, dwz. als methode om een doel te bereiken of als doel op zich terreur zaaien. Ik kan de redenering wel volgen dat dit in het geval Breivik misschien niet zo was. Zouden we moeten nagaan of hij in zijn geschriften of getuigenissen terreur als middel bepleit. Maar dat is hier off-topic.the squaler1 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:03:
[...]
Mee eens neem die gast die in noorwegen 77 mensen dood schoot !
Dat was ook niet uit het midden oosten
Eigenlijk wel. Semantiek is belangrijk. Een heel ander voorbeeld: ik erger mij aan mensen die een 40 jarige die wat heeft met een 15 jarige een pedofiel noemen. Dat is pertinent onjuist.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:04:
Is het nou echt relevant wat exact de definitie van een terrorist is?
Daarnaast heeft men sinds 9/11 in veel landen wetten ingevoerd die specifiek omgaan met terrorisme. In die optiek is die definitie ook belangrijk rechtshalve.
[ Voor 29% gewijzigd door YellowOnline op 15-04-2013 23:08 ]
het moet niet zo kunnen zijn dat je bepaalde nieuwsitems niet kunt volgen/lezen omdat je dan wordt ervaart met schokkende beelden en foto's. nu zijn de foto's niet zo precies dat je alles kan zien maar mensen moeten toch zelf voor kunnen kiezen of zij hier naar kijken? ik vind deze manier van publiceren toch iets netter en ook iets respectvoller voor je lezersBastien schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:00:
[...]
Gelukkig ben ik verschoond (en dat blijf ik ook) van nageslacht, dus da's geen probleem
of ten gedenking van de Eeuwige president.
http://www.volkskrant.nl/...t-de-raketlancering.dhtml
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ik heb niet alles gezien maar ik had begrepen dat ze in afval containers zaten ?, kan maar zo een deksel daar van zijn.BartOtten schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:05:
Wat me opvalt is de verhoudingsgewijs grote vertikale kracht. Iemand een putdeksel zien vliegen?
Put deksel lijkt me een beetje raar dan.
[ Voor 0% gewijzigd door ScrooLoose op 15-04-2013 23:09 . Reden: typo's ]
Smiling as the shit comes down...
VuilnisemmersBartOtten schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:05:
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
BeefHazard schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:57:
Xaverius: Ik weet nu niet of jouw ondertitel aanstootgevend, ironisch of triest is.
Dan zal ik dat uitleggen. Mijn eerste marathon liep ik bij 25°C op Palma de Mallorca en kwam kapot over de finish. Na het aanmoedigen bij andere lopers bij een marathon in Spanje werd ik weer overvallen door die andere Spaanse aanmoedigingen. Ik heb toen de marathon van Eindhoven gelopen met een paar doelen in gedachten. Ik heb al mijn doelen daarbij gehaald en heb sindsdien overal aangekondigd dat ik met marathonpensioen ben. Eerlijk gezegd vind ik je post nogal aanstootgevend en triest, ik loop al 20 jaar hard, kom eens in het hardlooptopic en kans is dat je me daar tegenkomt met in oktober vorig jaar mijn aankondiging.
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Tevens worden mensen verzocht ziekenhuizen te bellen en bloeddonaties te doen.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Not to mention dat de gewonden geen verwondingen hebben van "particles". Gezien de enorme rookpluim (als in: erg witte rook), geen gebruik van particles en vooral vertikale kracht: vooral iets willen aantonen ipv zoveel mogelijk willen doden? Er zijn blijkbaar veel bommen maar heel veel power hebben ze niet.masauri schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:05:
[...]
Idd, je zou verwachten dat je schade in horizontale richting wil om zo veel mogelijk mensen te verwonden :-s
Xaverius schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:07:
[...]
offtopic:
Dan zal ik dat uitleggen. Mijn eerste marathon liep ik bij 25°C op Palma de Mallorca en kwam kapot over de finish. Na het aanmoedigen bij andere lopers bij een marathon in Spanje werd ik weer overvallen door die andere Spaanse aanmoedigingen. Ik heb toen de marathon van Eindhoven gelopen met een paar doelen in gedachten. Ik heb al mijn doelen daarbij gehaald en heb sindsdien overal aangekondigd dat ik met marathonpensioen ben. Eerlijk gezegd vind ik je post nogal aanstootgevend en triest, ik loop al 20 jaar hard, kom eens in het hardlooptopic en kans is dat je me daar tegenkomt met in oktober vorig jaar mijn aankondiging.
Ik denk niet dat zijn reactie persoonlijk bedoeld was... Het was gewoon de speling van het lot van je ondertitel in combinatie met het onderwerp.
Ik deed een gok, en had dus nog geen deksel gezien. Maar het verklaart wel waarom de kracht vooral naar boven ging (misschie ook het 'gebrek' aan particles)ScrooLoose schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:07:
[...]
Ik heb niet alles gezien maar ik had begrepen dat ze in afval containers zaten ?, kan maar zo een deksel daar van zijn.
Put deksel lijkt me een beetje raar dan.
Sorry sorry!nXXt schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:04:
[...]
Wel op het moment dat iemand zulke onzin spuit.

⏩ PVOutput☀️
Exactly my point, als ik dit dan zie zou ik denken dat dit een "generale" repetitie is om te zien hoe iedereen waar en overal reageert. En nu gewoon een draaiboek aan het maken is om meer slachtoffers te kunnen maken bij de "échte" aanslagen die nog gaan volgen. Van de ziekenhuis lockdowns tot de verhoogde politie staten. Er werd al vermeld van de marathon in londen volgend weekend.BartOtten schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:08:
[...]
Not to mention dat de gewonden geen verwondingen hebben van "particles". Gezien de enorme rookpluim (als in: erg witte rook), geen gebruik van particles en vooral vertikale kracht: vooral iets willen aantonen ipv zoveel mogelijk willen doden? Er zijn blijkbaar veel bommen maar heel veel power hebben ze niet.
Ik verwacht inderdaad wel meer doden, als je bijvoorbeeld al kijkt naar de explosie en al het bloed wat er ligt.Vos schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:09:
Als ik de verschillende videos zie dan vind ik 2 doden laag, ben bang dat het nog redelijk gaat oplopen.
Wel goed van Google dat ze zo'n project direct opstarten. Het lastige is nog om die lijst zo compleet mogelijk te krijgen, want ik denk dat er genoeg mensen zijn die niet van het bestaan af weten.
In vuilnisbakken.jordi267 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:11:
hoe waren de bommen eigenlijk verstopt als ik vragen mag?
EDIT: Het verbaast me trouwens dat dat kon, bij veel evenementen zitten die dingen tegenwoordig dicht.
[ Voor 22% gewijzigd door Ook al Bezet op 15-04-2013 23:13 ]
Bij een volgend evenement zal de beveiliging verder zijn aagescherpt en zal er meer verkend worden op explosieven.
De kracht van de explosies was relatief klein het stelde vrij weinig voor, vandaar dat er relatief weinig slachtoffers zijn gevallen.
Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro
Er werd gezien dat de vermoedelijke bommen in prullenbakken werden verstopt. Maar niets is zeker tenzij bevestigd natuurlijk.jordi267 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:11:
⏩ PVOutput☀️
Ik verwacht het niet op een marathon event tbh.Rubén89 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:12:
Het lijkt mij niet dat dit een generale repitie is zoiets doe je in een keer goed, of niet.
Bij een volgend evenement zal de beveiliging verder zijn aagescherpt en zal er meer verkend worden op explosieven.
De kracht van de explosies was relatief klein het stelde vrij weinig voor, vandaar dat er relatief weinig slachtoffers zijn gevallen.
Verwijderd
Er zijn beelden van een persoon die rugtassen verstopte in die prullenbakken. Vermoedelijk de dader.jordi267 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:11:

toch jammer dat mensen er pas op gaan letten wanneer er echt iets gebeurd.. Al ik het ook behoorlijk moeilijk om overal en alles te gaan controleren op terreuraanslagen natuurlijk.Rubén89 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:12:
Het lijkt mij niet dat dit een generale repitie is zoiets doe je in een keer goed, of niet.
Het ergste wat een marathon loper kan overkomen is als hij zijn benen verliest.
De daders zijn het niet waard om mens genoemd te worden. Ze zijn het zelfs niet waard om beest genoemd te worden. Dat ze mogen wegrotten in de cel voor 10 jaar en branden in de hel na de executie.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
WaaR?Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:13:
[...]
Er zijn beelden van een persoon die rugtassen verstopte in die prullenbakken. Vermoedelijk de dader.
Denk dat het eerder een amateur actie is van een enkeling dan van een terroristische organisatie. Hoop dit persoonlijk ook sterk, we hebben op dit moment absoluut niet nog een terroristische organisatie nodig die aanslagen pleegt in Amerika.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik las in het topic dat CNN erover sprak, maar dat deze beelden niet vrij beschikbaar zijn.
⏩ PVOutput☀️
Tsja laten wij omdat de terroristen het doen ook in onbeschaafd tuig veranderen, lekker verstandig...Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:14:
Net die foto van die deelnemer gezien die beide benen is kwijt geraakt ...
Het ergste wat een marathon loper kan overkomen is als hij zijn benen verliest.
De daders zijn het niet waard om mens genoemd te worden. Ze zijn het zelfs niet waard om beest genoemd te worden. Dat ze mogen wegrotten in de cel voor 10 jaar en branden in de hel na de executie.
Het is juist zaak dat wij, de beschaafde mensen, wanneer wij met dit soort lieden geconfronteerd worden, ons fatsoen bewaren en het recht zijn beloop laten.
Anders is het einde zoek......
Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro
Ik kijk al de hele tijd CNN en ik hoorde er niets over?Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:15:
[...]
Ik las in het topic dat CNN erover sprak, maar dat deze beelden niet vrij beschikbaar zijn.
In dit soort gevallen mag je imho de moraalriddermodus uitzetten hoor, gewoon executeren die dader.Rubén89 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:15:
[...]
Tsja en laten wij omdat de terroristen het doen ook in onbeschaafd tuig veranderen, lekker verstandig...
Het is juist zaak dat wij, de beschaafde mensen, wanneer wij met dit soort lieden geconfronteerd worden, ons fatsoen bewaren en het recht zijn beloop laten.
http://www1.whdh.com/video/7newslive/jordi267 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:16:
iemand nog een goede livestream?
http://www.bbc.co.uk/news/world-22160978jordi267 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:16:
iemand nog een goede livestream?
BBC Livestream met wat reporters. Vooral herhalingen.
Is eerder door het gigantische telefoon verkeer dat nu daar is onststaan.Royeboi schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:17:
Onbevestigd: mobiele netwerk in Boston platgelegd om te voorkomen dat eventuele andere explosieven op een afstand tot ontploffing gebracht kunnen worden. Komt nu tientallen keren voorbij op Twitter, maar nogmaals geen bevestigde bron.
Er zijn een hoop mensen fors gewond, zeker te oordelen aan de foto's, maar ff bot gezegd: een traumatische amputatie is geen direct dodelijk letsel. Hulpverlening komt snel op gang afgezien van de lokaalletsels zien de slachtoffers er redelijk goed uit (als in: ze zitten, hebben kleur, in ieder geval in A en B stabiel). Mensen die niet vlak na impact al overleden zijn hebben m.i. een goede kans om het te overleven.Vos schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:09:
Als ik de verschillende videos zie dan vind ik 2 doden laag, ben bang dat het nog redelijk gaat oplopen.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Dat denk ik ook: de explosies waren ook vrij smerig veel (witte) rook, dit duidt op explosieven die niet erg gesofisticeerd waren. Waarschijnlijk iets wat iemand met huis tuin en keukenmiddelen heeft vervaardigd in iedergeval geen semtex of iets dergelijks.Tsurany schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:15:
Het zijn gelukkig wel zeer zwakke explosies vergeleken met wat mogelijk is met zelfgemaakte explosieven. Als ze in vuilnisbakken zaten hebben die hopelijk flink wat kracht op zich genomen. Had een stuk erger kunnen aflopen, al is dit natuurlijk ook rampzalig voor de slachtoffers.
Denk dat het eerder een amateur actie is van een enkeling dan van een terroristische organisatie. Hoop dit persoonlijk ook sterk, we hebben op dit moment absoluut niet nog een terroristische organisatie nodig die aanslagen pleegt in Amerika.
Gelukkig dat een sportevenement standaard rekening houd met blessures, betekent dat de meest basale EHBO al ter plaatse is.ralpje schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:17:
[...]
Er zijn een hoop mensen fors gewond, zeker te oordelen aan de foto's, maar ff bot gezegd: een traumatische amputatie is geen direct dodelijk letsel. Hulpverlening komt snel op gang afgezien van de lokaalletsels zien de slachtoffers er redelijk goed uit (als in: ze zitten, hebben kleur, in ieder geval in A en B stabiel). Mensen die niet vlak na impact al overleden zijn hebben m.i. een goede kans om het te overleven.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Niet per se. Zelfs kleine hoeveelheden bloed zijn al snel erg messy.Royeboi schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:11:
[...]
Ik verwacht inderdaad wel meer doden, als je bijvoorbeeld al kijkt naar de explosie en al het bloed wat er ligt.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dan had hij mijn eerste post moeten lezen in plaats van zich laten afleiden door een ondertitel.YellowOnline schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:10:
[...]
offtopic:
Ik denk niet dat zijn reactie persoonlijk bedoeld was... Het was gewoon de speling van het lot van je ondertitel in combinatie met het onderwerp.
Eerlijk gezegd, dat dit gebeurt bij een marathon doet me meer inleven dan wanneer dit op een andere plaats zou gebeuren. Triest maar waar.
Stop de verwelking!
Gewoon eerlijk proces, en een lange flinke straf met aan het eind gerechtigdheid.Krukar schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:16:
[...]
In dit soort gevallen mag je imho de moraalriddermodus uitzetten hoor, gewoon executeren die dader.
Wie bereid is onschuldige slachtoffers te maken voor politieke doeleinden (een terrorist dus) is in mijn ogen iemand die heeft gefaald als mens en niet snap dat elk mens gebouwd heeft op het werk van de mensen voor hem en dat we samen het menselijke ras vormen en daarom het individu universele rechten heeft.
(in de beschaafde plaatsten in de wereld dan)
Ik snap nieuwswaarde, maar als journalist/redacteur ga je zo iets toch niet online zetten?SChief schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:25:
http://www.theatlantic.co...-marathon-bombing/100495/
Hier nog wat foto's.. De laatste is standaard afgeschermd en dat is maar goed ook, alleen voor mensen die er echt tegen kunnen, dit is meer dan alleen wat bloed.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Hoezo niet? Ze moeten toch ook geld verdienen?AW_Bos schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:21:
[...]
Ik snap nieuwswaarde, maar als journalist/redacteur ga je zo iets toch niet online zetten?
http://www.boston.com/vid...3L-Af&bctid=2303076923001
masauri schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:20:
Bij hbvl kan je een stukje video zien van wanneer de eerste bom af gaat, daarna op de achtergrond de 2e en met nog een deel twitter foto's: http://www.hbvl.be/nieuws...-marathon-van-boston.aspx
Kijk eens iets verder naar boven... Die heb ik al gepost.Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:22:
Deze video laat alles zien van voor de explosies.
http://www.boston.com/vid...3L-Af&bctid=2303076923001
[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 15-04-2013 23:23 ]
Schijnt een kleine explosie te zijn geweest. Mogelijk een explosief dat niet goed af ging. Wie hier ook achter zit, het zijn in elk geval niet bijzonder goed getraind, gelukkig.Rubén89 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:21:
Overigens is er in Boston nog een derde bom afgegaan in of bij de JFK Bibliotheek
Heel erg mee eens. Het is belachelijk dat iemand dit lukraak online gooit. De fotograaf op de eerste plaats, maar ook degene die het vervolgens publiceert onder andere foto's. De foto gaat nu viral op Twitter, wat nu niet meer te stoppen is. Bewijst te meer dat je op internet maar van alles neer kunt zetten zonder gevolgen.AW_Bos schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:21:
[...]
Ik snap nieuwswaarde, maar als journalist/redacteur ga je zo iets toch niet online zetten?
Dit gaat niet om de moraalridder uithangen dit gaat om het behouden van een beschaafde samenleving zonder wild west-taferelen of lynchpartijen.Krukar schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:16:
[...]
In dit soort gevallen mag je imho de moraalriddermodus uitzetten hoor, gewoon executeren die dader.
Als iedereen als een dolle tekeer gaat dan is het einde zoek en dat is juist wat terroristen willen....
Gezien de mogelijk wat amateuristische rugzakbommen en het feit dat ze vrijwel tegelijk afgaan denk ik dat de ATF onmíddellijk rekening hield met een eenling die een mobiele telefoon gebruikt om de bommen af te laten gaan.Tc662 schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:17:
[...]
Is eerder door het gigantische telefoon verkeer dat nu daar is onststaan.
het is realiteit, ze laten op het nieuws toch ook de oorlog in syrie zien, de koude oorlog e.d. in beeld en geluid.AW_Bos schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:21:
[...]
ik herinner me dat ik als klein kind een fragment zag van de koude oorlog op tv en dat fragment zit nog altijd in mijn geheugen zoveel jaar later. (helaas)
Journalisten gaan vaak letterlijk over lijken, als het maar verkoopt. Dat heet onpartijdig nieuws in beschaafde landen...AW_Bos schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:21:
[...]
klopt, heb ik ook al gehoord.MarnixHobbelink schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:23:
Ik zie al aantal bronnen die spreken over 4 bommen waarvan 2 gedemonteerd zijn door politie!
Zet svp een waarschuwing bij schokkende beelden, en plaats ze achter een link.
Blijf aub on-topic. De wereld is een gevaarlijke plek maar dit topic gaat over de bomaanslag in Boston. Dit is geen plek voor 9/11 of andere conspiracy theories. Voor die laatste categorie is nu een topic in de HK