Mijn F8000 toonde geen zenders meer in het smart hub start menu, Samsung raadde een factory reset aan en dat heb ik dus gedaan. Beeld zag er niet meer uit, maar dat kwam door de eco setting die nu dus ook weer uit staat, volgende probleem... hoe krijg ik die piepjes uit als je door je menu items gaat? Die had ik eerst niet en ik kan nergens meer vinden hoe ik ze uit zet. TIA!
Verwijderd
Geïnstalleerd maar zie geen verschilATCO schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:53:
Let op, las op duitse site enkele ervaringen van mensen met deze firmware. Beeldkwaliteit ging er flink op achteruit.
Zo dan.. was even schrikken wanneer ik zojuist mijn TV aanzette.
er loopt, net iets voorbij het midden, een dikke paarse streep van boven naar beneden
Ik hoop dat de winkel (welke in zich in Belgie bevindt..) dit wel goed gaat oplossen, het gaat om een F7000.

er loopt, net iets voorbij het midden, een dikke paarse streep van boven naar beneden

Ik hoop dat de winkel (welke in zich in Belgie bevindt..) dit wel goed gaat oplossen, het gaat om een F7000.

[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 12-12-2014 00:44 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Net even contact gehad met de winkel en die verwijst mij door naar Samsung gezien zij, volgens de verkoper, het aan huis komen repareren.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:55:
Als het goed is wordt het panel vervangen, heb ik op me ES gehad
Ben benieuwd
Afspraak staat op woensdag. Weet nog geen tijd dat kwam volgende week welVerwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:18:
Klopt zij mailen of bellen jou voor een afspraak en komen dan het panel vervangen.
Ben benieuwd, mevrouw aan de telefoon was niet zo.. snugger om het zo maar te zeggen.
Niemand die weet hoe je die irritante piepjes uitzet?DeFeCt schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:31:
Mijn F8000 toonde geen zenders meer in het smart hub start menu, Samsung raadde een factory reset aan en dat heb ik dus gedaan. Beeld zag er niet meer uit, maar dat kwam door de eco setting die nu dus ook weer uit staat, volgende probleem... hoe krijg ik die piepjes uit als je door je menu items gaat? Die had ik eerst niet en ik kan nergens meer vinden hoe ik ze uit zet. TIA!
Te lui om zelf even te kijken?DeFeCt schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 09:36:
[...]
Niemand die weet hoe je die irritante piepjes uitzet?
Maar ik heb even voor je gekeken bij mijn F7000 en daar is het als volgt:
Systeem -> Algemeen -> Geluidsfeedback -> Uit.
Ze bellen je op voor een afspraak in blokken van 2 uur dacht ik..Famous schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:08:
[...]
Net even contact gehad met de winkel en die verwijst mij door naar Samsung gezien zij, volgens de verkoper, het aan huis komen repareren.
Ben benieuwd
Je moet wel een tafel in huis hebben die groot genoeg is om je tv op te leggen
Anders had de monteur weer huiswaarts gegaan..
A Soldiers manual and a pair of boots.
Factuur ligt klaar en gezien het in mijn slaapkamer is kunnen ze de TV op mijn bed leggen. Mocht dit té zacht zijn heb ik nog genoeg plekken hier waar hij eventueel heen kan.
Ben blij dat ik een makkelijk ophangsysteem heb al is het wel jammer dat ik hem pas een maand heb opgehangen.. Hoop dus niet dat het er iets mee te maken heeft.
Wel apart dat ik een e-mailbevestiging krijg dat alle onderdelen op voorraad zijn en de klacht duidelijk is maar alsnog een e-mail krijg om een duidelijke foto te sturen omdat ze het defecte product dienen te bestellen. Prima als je ergens een automatisch systeem hebt maar zorg dan wel dat deze klopt. Dit komt in mijn ogen erg onprofessioneel over.
Ben blij dat ik een makkelijk ophangsysteem heb al is het wel jammer dat ik hem pas een maand heb opgehangen.. Hoop dus niet dat het er iets mee te maken heeft.
Wel apart dat ik een e-mailbevestiging krijg dat alle onderdelen op voorraad zijn en de klacht duidelijk is maar alsnog een e-mail krijg om een duidelijke foto te sturen omdat ze het defecte product dienen te bestellen. Prima als je ergens een automatisch systeem hebt maar zorg dan wel dat deze klopt. Dit komt in mijn ogen erg onprofessioneel over.
Niet te lui,maar ik kon het simpelweg niet vinden, dank!Famous schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:42:
[...]
Te lui om zelf even te kijken?![]()
Maar ik heb even voor je gekeken bij mijn F7000 en daar is het als volgt:
Systeem -> Algemeen -> Geluidsfeedback -> Uit.
Bed doen zo ook nietsFamous schreef op zondag 14 december 2014 @ 03:22:
Factuur ligt klaar en gezien het in mijn slaapkamer is kunnen ze de TV op mijn bed leggen. Mocht dit té zacht zijn heb ik nog genoeg plekken hier waar hij eventueel heen kan.
Heeft met arbo te maken. Ze moeten op een makkelijke werkhoogte aan de TV kunnen werken. Eet tafel of zo..
Bonnen zijn ook nodig idd.
TV ophangen kan schade veroorzaken als je geen juist ophang systeem heb wat goed gekeurd is door samsung. TV's zijn tegenwoordig zo dun dat te lange schroeven al schade kunnen veroorzaken ook te strak geschroefd kan schade veroorzaken.. Hand vast is genoeg.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Wat een zeikersTo_Tall schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:47:
[...]
Bed doen zo ook niets
Heeft met arbo te maken. Ze moeten op een makkelijke werkhoogte aan de TV kunnen werken. Eet tafel of zo..
TV ophangen kan schade veroorzaken als je geen juist ophang systeem heb wat goed gekeurd is door samsung. TV's zijn tegenwoordig zo dun dat te lange schroeven al schade kunnen veroorzaken ook te strak geschroefd kan schade veroorzaken.. Hand vast is genoeg.
Zorg ik wel dat die op een tafel ligt.
De schroefjes die in de TV gaan zijn best klein en vast is vast bij mij

Vandaag eindelijk nieuwe netflix update (versie 4)ontvangen op mijn f8000. Mooiere interface en lijkt ook soepeler te werken.
Krijg net een SMS met de tijd erin (zit je al vanaf maandag op telefoon te wachten..) met een link naar de voorwaarden.To_Tall schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:47:
[...]
Bed doen zo ook niets
Staat niets op de site over werk hoogte o.i.d.. Ik moet alleen wel "kunnen" assisteren. Kunnen is iets anders dan daadwerkelijk doen natuurlijk
VOORWAARDEN
Wij willen u graag nogmaals wijzen op de onderstaande servicevoorwaarden. Wanneer u aan één of meerdere van deze voorwaarden niet kunt voldoen, kan de technicus het bezoek niet uitvoeren en zal er een nieuwe afspraak gepland moeten worden:
- Het toestel dient van de wand af te zijn voordat de technicus arriveert
- U dient uw aankoopbewijs gereed te houden, zodat de technicus deze kan beoordelen
- Bij toestellen vanaf 40inch dient u de technicus te kunnen assisteren
- Bij een betalende order dient u de kosten contant af te rekenen bij de technicus
- Bij een herhaalde reparatie waarbij geen afwijking wordt geconstateerd dient u 95,- te voldoen
[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 16-12-2014 13:40 ]
Dank voor de heads-up...ik ga vanavond meteen eens een blik werpenATCO schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:29:
Vandaag eindelijk nieuwe netflix update (versie 4)ontvangen op mijn f8000. Mooiere interface en lijkt ook soepeler te werken.
Zijn ze inderdaad voor verzekerdVerwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:46:
Ach als die uit zijn handjes valt omdat jij niet wilt helpen is hij ook zo klaar :-)
Is het trouwens verstandig om de schroeven aan de achterkant weer iets vaster te draaien?
Ik had deze na aanschaf iets lossen gedraaid gezien het gewoon té strak zat en je dus terug zag in het beeld..
Ik zit nog op versie 3, is er een manier om zo'n update te forceren? Ik heb hem op auto update staan, maar zie eigenlijk ook geen andere opties per app.ATCO schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:29:
Vandaag voor de SEK2000 een update ontvangen naar versie 1007.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik ervaar steeds vaker dat de Netflix stream niet wil laden op mijn 40F7000. Hij laadt zo'n 15 a 20% en blijft dan haken. Als ik exact dezelfde serie via mijn PS3 bekijk, dan laadt hij die perfect.DeFeCt schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:28:
[...]
Ik zit nog op versie 3, is er een manier om zo'n update te forceren? Ik heb hem op auto update staan, maar zie eigenlijk ook geen andere opties per app.
Is er zoals hierboven al gemeld een methode om een update te forceren?
BTW.. de interface van de PS3 (Netflix) is wel een stuk beter als op de Samsung.
Ik heb exact hetzelfde probleem, Netflix app afsluiten lijkt de enige remedie.super_dirk schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:27:
[...]
Ik ervaar steeds vaker dat de Netflix stream niet wil laden op mijn 40F7000. Hij laadt zo'n 15 a 20% en blijft dan haken. Als ik exact dezelfde serie via mijn PS3 bekijk, dan laadt hij die perfect.
Dit had ik bij de vorige versie ook, is me bij versie 4 nog niet gebeurd. Wel start netflix soms traag op.
Vandaag voor iemand anders een samsung 32 inch opgehaald, later maar teruggegaan en voor mezelf maar een UE46F6320 getrakteerd van de Mediamarkt.
Nu nog even spelen, maar vind het jammer dat de spotify app op de smart tv niet herkend wordt door mijn mobiel.
Maar voor de rest niets anders dan lof ivm met mijn verouderde hd ready 37 inch van hitachi. Vooral de HDMI CEC werkt geweldig icm de raspberry.
Nu nog even spelen, maar vind het jammer dat de spotify app op de smart tv niet herkend wordt door mijn mobiel.
Maar voor de rest niets anders dan lof ivm met mijn verouderde hd ready 37 inch van hitachi. Vooral de HDMI CEC werkt geweldig icm de raspberry.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Gisteravond heb ik de firmware zelf (via het menu) geupdate en zelf Netflix verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Hiermee had ik gelijk de laatste 4.0 versie van Netflix. Zover ik nu kan beoordelen laadt alles weer zoals het zou moeten.DeFeCt schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:47:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem, Netflix app afsluiten lijkt de enige remedie.
Heeft netflix al opnieuw DD5.1 op de samsung tv app?
Ik zag 'm ook inderdaad, voor €555,-, maar in de pricewatch te zien wordt hij ook op andere plekken voor die prijs aangeboden, maar de prijs historie vertelt dat hij ook niet enorm veel duurder is geweest.iCy schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:37:
Vandaag voor iemand anders een samsung 32 inch opgehaald, later maar teruggegaan en voor mezelf maar een UE46F6320 getrakteerd van de Mediamarkt.
Er zijn ook vrij weinig Nederlandse reviews over te vinden. M'n schoonouders hebben het ineens in hun lijf gekregen dat ze een nieuwe TV willen hebben en het liefst vandaag nog. Daarbij was hun oog op de TV die jij beschrijft gevallen: pricewatch: Samsung UE46F6320AW Zwart
Wat zeggen jullie, goede deal voor €555,-? 200hz clear motion rate staat waarschijnlijk voor 100hz echte refreshrate lijkt me.
Nope voor zover ik het heb getest.tboheeren schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:00:
Sjah voor mij 455, had nog een mm bon van 100 euro :-)Majesty schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:17:
[...]
Ik zag 'm ook inderdaad, voor €555,-, maar in de pricewatch te zien wordt hij ook op andere plekken voor die prijs aangeboden, maar de prijs historie vertelt dat hij ook niet enorm veel duurder is geweest.
Er zijn ook vrij weinig Nederlandse reviews over te vinden. M'n schoonouders hebben het ineens in hun lijf gekregen dat ze een nieuwe TV willen hebben en het liefst vandaag nog. Daarbij was hun oog op de TV die jij beschrijft gevallen: pricewatch: Samsung UE46F6320AW Zwart
Wat zeggen jullie, goede deal voor €555,-? 200hz clear motion rate staat waarschijnlijk voor 100hz echte refreshrate lijkt me.
Had eerst een andere op het oog, maar geen smart en 100hz. Bij thuiskomst was ik er pas achter gekomen dat deze ook 3D had.
Ben niet echt een goede review/test persoon
tboheeren schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:00:
Neh helaas gaat dit toch wel lang duren nu, iig langer dan de 3 tot 4 weken die men nodig dacht te hebben..dafmay schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:54:
Nope voor zover ik het heb getest.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Da's helemaal voordelig!iCy schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:35:
[...]
Sjah voor mij 455, had nog een mm bon van 100 euro :-)
Had eerst een andere op het oog, maar geen smart en 100hz. Bij thuiskomst was ik er pas achter gekomen dat deze ook 3D had.
Ben niet echt een goede review/test persoonMaar mocht je noorden des lands wonen mag je gerust een kijkje komen nemen hoor.
Maar dank, woon zelf in Utrecht, dus dat gaat 'm niet worden.
In plaats daarvan zou ik wel graag willen weten of 'ie DTS .mkv's speelt vanaf USB
en of ie een USB HD aankan om films op te nemen.
Dan kan mijn Settopbox de deur uit
Dat werd wel beschreven in een "review" die ik op YouTube zag.Lynx schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:29:
Volgens mij van Plasmadiscounter.
Alleen kan je intussentijd geen andere zender bekijken. Wel kan je de tv uit doen.Lynx schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:29:
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Gaat niet lukken voordat het zondag is of ik moet morgen met lootjes nog een usb stick krijgen, maar mijn 3 usb sticks liggen at the moment bij mijn schoonmoeder ivm defect kastje voor tv kijken. Kon ze tenminste nog tv kijken.Majesty schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:07:
[...]
Da's helemaal voordelig!
Maar dank, woon zelf in Utrecht, dus dat gaat 'm niet worden.
In plaats daarvan zou ik wel graag willen weten of 'ie DTS .mkv's speelt vanaf USB.
Daarnaast heb ik nog een raspberry en mijn samsung ziggo hd recorder. Laatste doe ik sowieso niet weg, want de tv heeft volgens mij geen twintuner mogelijkheid.
Vandaag getest bij mij: ik heb gewoon op Netflix DD 5.1 op mijn 46F8000. (Laatste firmware, via de app)tboheeren schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:00:
Goed nieuws!
Hoe heb je de audio staan? Hier staat het via optical op een receiver echter nog steeds stereo. Ook F8000 met laatste FW..
Hoe heb je de audio staan? Hier staat het via optical op een receiver echter nog steeds stereo. Ook F8000 met laatste FW..
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Optische kabel naar de AV4 van mijn Yamaha receiver. En het mag geen andere poort zijn, dan doet ie het niet. Het erge is alleen, dat ik ben vergeten, waarom dat zo is.WD-Medic schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 20:21:
Goed nieuws!
Op zich maakt dat ook niet veel uit aangezien het gewoon de app is waarin het niet werkt.
Tijdens het spelen van een stream staat er voor audio simpelweg dat stereo de Primary audio source is terwijl ik toch echt dd5.1 in de settings heb staan...
Tijdens het spelen van een stream staat er voor audio simpelweg dat stereo de Primary audio source is terwijl ik toch echt dd5.1 in de settings heb staan...
Om 5.1 geluid ook van andere hdmi apparaten door te sturen naar mijn playbar (sonos), heb ik een hdmi switch met optical out staan. Weet iemand hoe ik dit best combineer als ik het geluid toch van de tv wil doorsturen (bv via netflix). Vandaag moet ik het optisch kabeltje hersteken. Ik kan een optische switch kopen maar dan wordt het allemaal wat veel. Hoe gaan jullie hiermee om?
Ik doe graag een oproep aan eigenaars van een UE40F6400AW(XXN) naar aanleiding van een recente reparatie waarbij het paneel is vervangen hier. Ik heb sterk de indruk dat de blauwe gloed bij zwart en donker en de grauwe tint overall geheel niet aanwezig waren vooraf, met dezelfde instellingen. Toen ik naar het service-menu ging en vervolgens het paneeltype 40A1AFAV opzocht kwam ik ook louter uit bij de UE40F6500. Die had ik juist expliciet niét uitgezocht. Kunnen jullie mij alsjeblieft op weg helpen door ook even het type op te zoeken? Erg simpel:
Mocht het zo zijn dat er andere resultaten verschijnen, dan weet ik zeker dat ik zou kunnen proberen alsnog een exemplaar van het oorspronkelijke paneeltype te laten inbouwen. Anders zou het euvel kunnen liggen bij de 2102 firmware, maar dan hebben er vast meer last van. Bij voorbaat dank!
- Schrijf je huidige beeld-/geluidsinstellingen voor de zekerheid even ergens op (dat is sowieso een goed plan). De kans bestaat dat je ze na het service-menu weer even zult moeten instellen, vooraf sorry daarvoor mocht het zo zijn, gelukkig dat het maar een minuutje werk is.
- TV op standby zetten, daarna snel achter elkaar de knoppen Info, Menu, Mute, Power
- Type zou achter "Option:" staan.
- TV op standby om het service-menu te verlaten.

Mocht het zo zijn dat er andere resultaten verschijnen, dan weet ik zeker dat ik zou kunnen proberen alsnog een exemplaar van het oorspronkelijke paneeltype te laten inbouwen. Anders zou het euvel kunnen liggen bij de 2102 firmware, maar dan hebben er vast meer last van. Bij voorbaat dank!
Hartstikke bedankt Migow, hopelijk krijg ik nog bericht van 1 of 2 meer mensen, dan zou ik het toch wel zeker weten. Het ding is namelijk dat de 'V' normaliter ook voor 'vertically lit' zou staan, terwijl het paneel van de UE40F6400 edge-lit is (en sowieso een buitenbeentje is, waardoor de 64 in het paneeltype mij veel logischer lijkt). Wel is het vreemd dat ik 40A1AF64 echt nergens anders kan vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door guillaume op 30-12-2014 18:35 ]
Geen dank en je had het nog gezegd: schrijf je instellingen op. Nou niet gedaan haha maar via internet weer ff de beeldinstellingen opnieuw erin gezet en beeld ziet er weer toppie uit.
Bij mij staat er 40A1AF0S,EU,BENELUX,6400,NONE
Ik heb vrijwel hetzelfde probleem. Behalve dan dat het logo niet eens in beeld komt, ik merk het aan het klik-geluid van de tv, waarna de hifi set (die dan vaak op FM radio staat) naar Digitaal In springt (tv audio ingang via hdmi). Soms zie ik het rode lampje van de tv uit gaan (alsof ie aan staat), maar soms ook niet. De spraakherkenning kan ik in het menu niet uit zetten, maar die werkt via die touch remote, en die ligt werkloos in een kast.Roger_Rabbit schreef op zondag 30 november 2014 @ 20:02:
Ik heb een probleem met mijn UE40F8000SL, na 2 maal contact gehad te hebben met Samsung is er nog geen oplossing. Misschien is er hier iemand met de gouden tip. De laatste firmware (1120.4) staat er al op.
Mijn tv is via de ARC aansluiting met een HDMI kabel verbonden aan mijn receiver, dit is een Marantz nr1603.
Aan de Marantz zit een Humax ihdr5050c en een Marantz bluray speler.
Ik luister radio via mijn Humax en heb dan mijn tv gewoon uit staan.
Het probleem is dat mijn tv op de gekste momenten vanzelf aangaat, het Samsung logo licht dan even op en vervolgens gaat de tv weer uit. Hij switcht dan mijn receiver naar tv audio, omdat ik het geluid van mijn tv via de receiver heb lopen.
Ook gaat de tv soms aan met beeld en blijft vervolgens gewoon aanWaarom gaat hij aan zonder dat ik daarom vraag? Update hij dan misschien de zenderlijst of iets dergelijks...
Samsung geeft aan dat alles wat aangesloten is op de tv en niet van Samsung is een probleem kan geven.
Kan dit door de ci-module veroorzaakt worden?
TV: UE40F6750
hifi: Samsung HT-E6500
hd-recorder: Humax iHDR-5050c
Iemand al iets meer uitgevonden?
Beginnen met de auto update uit zetten.
Dat is de oplossing bij de oudere ES serie zal me niet verbazen als de F het zelfde doet.
Dat is de oplossing bij de oudere ES serie zal me niet verbazen als de F het zelfde doet.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 21:07 ]
V is ook edge-lit maar van boven en onder (verticalguillaume schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:31:
Hartstikke bedankt Migow, hopelijk krijg ik nog bericht van 1 of 2 meer mensen, dan zou ik het toch wel zeker weten. Het ding is namelijk dat de 'V' normaliter ook voor 'vertically lit' zou staan, terwijl het paneel van de UE40F6400 edge-lit is (en sowieso een buitenbeentje is, waardoor de 64 in het paneeltype mij veel logischer lijkt). Wel is het vreemd dat ik 40A1AF64 echt nergens anders kan vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 30-12-2014 21:15 ]
Ik heb een vraag over m'n Samsung ue40f6400. Deze heb ik sinds vorig jaar in bezit en bij aanschaf was ik alleen teleur gesteld over het feit dat deze TV geen Pass-trough heeft voor de HDMI audio naar de digitale output. Het was namelijk de bedoeling om m'n raspberry PI XBMc via HDMI en dan via de digitale ouput van de TV, DTS en Dolby via m'n versterker te decoderen dit lukte helaas niet.
Later op internet gelezen dat nog slecht een beperkt aantal TV's passtrough kunnen.
Anyhow, ik ben deze week in de vakantie weer bezig geweest en het lijkt nu of de Samsung TV geen Dolby Digital en DTS via de HDMI kan decoderen?? Terwijl ik zeker weet dat dit vorig jaar nog wel kon!
Is dit in de recentere firmware versies aangepast?
Later op internet gelezen dat nog slecht een beperkt aantal TV's passtrough kunnen.
Anyhow, ik ben deze week in de vakantie weer bezig geweest en het lijkt nu of de Samsung TV geen Dolby Digital en DTS via de HDMI kan decoderen?? Terwijl ik zeker weet dat dit vorig jaar nog wel kon!
Is dit in de recentere firmware versies aangepast?
oeps Voutje. Heb idd verkeerd gekeken.apis29 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:13:
[...]
V is ook edge-lit maar van boven en onder (vertical) ipv de zijkant. Zou 40A1AF0S moeten zijn zoals bij Zybertweak, op 4 eindigend ook nog nooit tegengekomen dus misschien verkeerd gelezen(?); het is ook niet specifiek de paneelcode dit.
http://i.imgur.com/mtIy72O.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door Migow op 31-12-2014 10:45 ]
Heb je niet de 40H6400 toevallig?Migow schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:44:
[...]
oeps Voutje. Heb idd verkeerd gekeken.
http://i.imgur.com/mtIy72O.jpg
Nee deze tv gekocht bij coolblue en is van oktober 2013 toen was de H versie nog niet uit 
Dit is echt een UE40F6400
Dit is echt een UE40F6400
Daarnaast, minder verrassend dan een ander backlight systeem, zouden er nog twee typen Samsung panelen in kunnen zitten zoals hier bij F6100 (6 zal vast nog een s-pva type zijn en 0 eerste generatie nieuwere met psa, die vierkantjes hieronder). Zou kunnen samenhangen met de productiedatum (vroege en late http://www.digitalversus....ng-s-2014-tvs-n32650.html )

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 01-01-2015 17:08 ]
Met het oplichtende logo bedoel ik die letters in de chromen rand. Mijn probleem bestaat nog steeds. Het uitzetten van de automatische app updates en die van de tv helpen niks.Ik heb vrijwel hetzelfde probleem. Behalve dan dat het logo niet eens in beeld komt, ik merk het aan het klik-geluid van de tv, waarna de hifi set (die dan vaak op FM radio staat) naar Digitaal In springt (tv audio ingang via hdmi). Soms zie ik het rode lampje van de tv uit gaan (alsof ie aan staat), maar soms ook niet. De spraakherkenning kan ik in het menu niet uit zetten, maar die werkt via die touch remote, en die ligt werkloos in een kast.
TV: UE40F6750
hifi: Samsung HT-E6500
hd-recorder: Humax iHDR-5050c
Iemand al iets meer uitgevonden?
Bij mij exact hetzelfde als wat jij beschrijft. Het enigste wat Samsung zegt is: het komt van de apparatuur die niet van het merk Samsung is die je gekoppeld hebt.
Maar zelfs zonder aangesloten apparatuur heeft hij deze kuren.
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
Kan iemand ervaringen delen over het gebruik van een extern draadloos toetsenbord/muis combinatie?
Ik heb de 46F6740 en ben het geklooi met de standaard afstandbediening een beetje zat voor besturing van apps.
Het liefste zou het ook bruikbaar moeten zijn op andere apparaten dan die van Samsung, niet al te log en mogelijk betaalbaar.
Ik heb de 46F6740 en ben het geklooi met de standaard afstandbediening een beetje zat voor besturing van apps.
Het liefste zou het ook bruikbaar moeten zijn op andere apparaten dan die van Samsung, niet al te log en mogelijk betaalbaar.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Gebruik de goedkoopste Logitech voordeel goedkoop nadeel geen Smarthub ondersteuning zoals bij de echte Samsung.
Ook is het zo dat er nogal wat app's zijn die dus geen toetsenbord ondersteuning hebben dus je nog regelmatig terug moet grijpen naar de AB.
Ook is het zo dat er nogal wat app's zijn die dus geen toetsenbord ondersteuning hebben dus je nog regelmatig terug moet grijpen naar de AB.
Het gaat mij voornamelijk om YouTube, Spotify en de WebBrowser.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:46:
Gebruik de goedkoopste Logitech voordeel goedkoop nadeel geen Smarthub ondersteuning zoals bij de echte Samsung.
Ik neem aan dat deze apps toetsenbord ondersteuning hebben?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
*bump*tboheeren schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:31:
Om 5.1 geluid ook van andere hdmi apparaten door te sturen naar mijn playbar (sonos), heb ik een hdmi switch met optical out staan. Weet iemand hoe ik dit best combineer als ik het geluid toch van de tv wil doorsturen (bv via netflix). Vandaag moet ik het optisch kabeltje hersteken. Ik kan een optische switch kopen maar dan wordt het allemaal wat veel. Hoe gaan jullie hiermee om?
Volgens mij heeft alleen de webbrowser van deze 3 toetsenbord ondersteuning.Xymox schreef op zondag 04 januari 2015 @ 08:26:
[...]
Het gaat mij voornamelijk om YouTube, Spotify en de WebBrowser.
Ik heb een paar maanden terug getest met een heel goedkoop bordje en kon in ieder geval dat ding niet gebruiken bij Youtube. Daarna niet meer gebruikt.Xymox schreef op zondag 04 januari 2015 @ 08:26:
[...]
Het gaat mij voornamelijk om YouTube, Spotify en de WebBrowser.
Nogmaals dank allen.apis29 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:13:
[...]
V is ook edge-lit maar van boven en onder (vertical) ipv de zijkant. Zou 40A1AF0S moeten zijn zoals bij Zybertweak, op 4 eindigend ook nog nooit tegengekomen dus misschien verkeerd gelezen(?); het is ook niet specifiek de paneelcode dit.
Je zegt dat dit niet specifiek de paneelcode is, maar alles staat direct voor de specificaties van het paneel (40 inch - Samsung manufactured - 100/120Hz - AntiGlare Panel - Full HD - eerste paneelversie - side-by-side LED-verlichting). Granted, het zijn de specs, niet specifiek welke batch, dat klopt, maar ik kan me voorstellen dat een afwijking van dit in ieder geval al voldoende indicatie is om ervan uit te gaan dat er een ander paneel is geplaatst. Maar als dat http://www.uhdtv.ro/tech/...-samsung-generatia-f-2013 een betrouwbare bron is, dan ga ik er eerder vanuit dat de paneelcode voor de UE40F6400 eerder niet 40A1AF0S dan wel zal zijn, omdat het juist een afwijkend paneel zou moeten zijn van de lager F6xxx types. Op die website wordt juist alle lagere types die 40A1AF0S code toegekend.
Het verhaal gaat echter verder: ik krijg zojuist een bericht dat het beeld "heel erg trekt en wazig wordt". Dat is een wat onduidelijke omschrijving, maar ik denk dat ik hetzelfde al 1x eerder heb gezien (na de reparatie): het beeld lijkt voortdurend uit sync te zijn (als een ouwe TV die niet goed getuned is alleen dan zonder ruis
[ Voor 10% gewijzigd door guillaume op 05-01-2015 22:42 ]
Achter de 40F6400 staat nog "Edge <-" maar ik had denk ik eerder naar het verkeerde hokje gekeken in eerste instantie. Maar twee personen hebben zich gemeld en allebei met een andere code dus is het waarschijnlijker dat het allebei kan voorkomen en misschien ergens in het jaar veranderd is ...guillaume schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:32:
[...]
Nogmaals dank allen.
Je zegt dat dit niet specifiek de paneelcode is, maar alles staat direct voor de specificaties van het paneel (40 inch - Samsung manufactured - 100/120Hz - AntiGlare Panel - Full HD - eerste paneelversie - side-by-side LED-verlichting). Granted, het zijn de specs, niet specifiek welke batch, dat klopt, maar ik kan me voorstellen dat een afwijking van dit in ieder geval al voldoende indicatie is om ervan uit te gaan dat er een ander paneel is geplaatst. Maar als dat http://www.uhdtv.ro/tech/...-samsung-generatia-f-2013 een betrouwbare bron is, dan ga ik er eerder vanuit dat de paneelcode voor de UE40F6400 eerder niet 40A1AF0S dan wel zal zijn, omdat het juist een afwijkend paneel zou moeten zijn van de lager F6xxx types. Op die website wordt juist alle lagere types die 40A1AF0S code toegekend.
Het verhaal gaat echter verder: ik krijg zojuist een bericht dat het beeld "heel erg trekt en wazig wordt". Dat is een wat onduidelijke omschrijving, maar ik denk dat ik hetzelfde al 1x eerder heb gezien (na de reparatie): het beeld lijkt voortdurend uit sync te zijn (als een ouwe TV die niet goed getuned is alleen dan zonder ruis) en inderdaad trekt het beeld dan scheef. Toentertijd was het met kort in standby zetten weg en ik heb het daarna nooit meer gezien. Ik begin nu natuurlijk wel te vermoeden dat de artefacten die ik eerder beschreef (blauw waas bij donkerdere grijswaarden die voorheen afwezig was, geen zwartwaarden meer over) misschien dan toch later zijn gekomen en niet inherent zijn aan het "misplaatste"
paneel.
Op samsungpartsnl.com kan je ook zoeken op je model en daar zie je hoe een echte paneelcode er uit ziet ...
Willekeurig andere F6400:

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 06-01-2015 02:22 ]
Inderdaad. Ik heb een Logitech K400 gekocht en zowel YouTube als Spotify hebben geen keyboard ondersteuning.Robertus78 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:04:
[...]
Ik heb een paar maanden terug getest met een heel goedkoop bordje en kon in ieder geval dat ding niet gebruiken bij Youtube. Daarna niet meer gebruikt.
Ik moet zeggen dat dit zeer slecht is. Na andere fora gelezen te hebben blijkt dat zelfs het officiële Samsung toetsenbord niet met deze apps werkt. Voor een Smart TV waar je meer en meer integratie krijgt met dit soort apps waar een gewone afstandbediening als een soort fossiel uit de vorige eeuw te gebruiken is verwacht je van app ontwikkelaars dit soort randapparatuur gewoon te integreren.
Gezien de oude posts van jaren terug verwacht ik geen YouTube of Spotify app meer die het wel gaat kunnen.
(alhoewel dit niet de schuld is van Samsung zelf, maar van de app ontwikkelaars verwacht ik wel wat meer druk vanuit Samsung om de kwaliteit van de apps op hun systeem te verhogen door deze simpele ondersteuning te eisen in apps in de Samsung store.
Hallo,
Ik heb de Samsung UE40F8000SL Zwart. Nu heb ik sinskort de Chromecast gekocht. Na installatie werkt het perfect. Netflix, scherm casten etc. Maar zodra de TV uit is geweest en ik zet hem weer aan dan ziet de TV de chromecast nog wel als ik op 'source' klik, ook herkend mijn telefoon/laptop de chromecast via het netwerk. Echter, zodra ik naar het HDMI-kanaal van de chromecast ga zegt de TV 'geen signaal'.
Factory reset al een keer gedaan, maar steeds hetzelfde probleem. Ook de Chromecast al op het netstroom aangesloten, maar nog steeds geen signaal.
Iemand enig idee?
Ik heb de Samsung UE40F8000SL Zwart. Nu heb ik sinskort de Chromecast gekocht. Na installatie werkt het perfect. Netflix, scherm casten etc. Maar zodra de TV uit is geweest en ik zet hem weer aan dan ziet de TV de chromecast nog wel als ik op 'source' klik, ook herkend mijn telefoon/laptop de chromecast via het netwerk. Echter, zodra ik naar het HDMI-kanaal van de chromecast ga zegt de TV 'geen signaal'.
Factory reset al een keer gedaan, maar steeds hetzelfde probleem. Ook de Chromecast al op het netstroom aangesloten, maar nog steeds geen signaal.
Iemand enig idee?
Zijn er meer mensen met een tv uit F8000/8500 serie die last hebben van een regenboog effect als er zonlicht of lamplicht op het scherm valt? Het lijkt alsof het anti reflectie filter niet goed is of zo. Er valt niet normaal naar het scherm te kijken. Ik heb de tv 46f8500 overigens net een dag.
Iemand die hier antwoord op kan geven?freestyler2 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:59:
Hmmm de meningen lijken dus verschild over de SEK2000.
Twijfel twijfel.
Is het overigens mogelijk om de SEK2000 weer te verwijderen/deinstaleren wanneer deze is geïnstalleerd en niet bevalt?
Of is eenmaal geïnstalleerd, voor altijd geïnstalleerd... ?
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Ik heb weleens in het ES topic gelezen dat iemand hem weer terug gestuurd had omdat die defect was.
En er volgens mij ook geen 1 meer hoefde , daar maak ik uit op dat die dus gewoon zonder EVO zijn TV verder gebruikt heeft.
Maar misschien even Samsung vragen
En er volgens mij ook geen 1 meer hoefde , daar maak ik uit op dat die dus gewoon zonder EVO zijn TV verder gebruikt heeft.
Maar misschien even Samsung vragen
Je kun terug.freestyler2 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:26:
[...]
Iemand die hier antwoord op kan geven?
Of is eenmaal geïnstalleerd, voor altijd geïnstalleerd... ?
Er is een update voor de F5xxx en de F6xxx. Geen idee wat er veranderd is ik hoop Netflix 5.1
[ Voor 10% gewijzigd door Remco Tr op 13-01-2015 14:37 ]
Bij mij spelen films en series niet goed meer af. Films en series staan op pc met twonky als mediaserver. Plex ook geprobeerd, dit gaf hetzelfderesultaat: tijdens afspelen stotteren. Om de paar seconden komt er ...laden te staan. Pc al paar keer een herstart gedaan. Verbinding pc en tv met cat6 kabel.
edit: laat maar, Switch draaide niet lekker meer. Herstart naar fabrieksinstellingen van de switch heeft geholpen.
edit: laat maar, Switch draaide niet lekker meer. Herstart naar fabrieksinstellingen van de switch heeft geholpen.
[ Voor 18% gewijzigd door Pos2007 op 17-01-2015 22:22 . Reden: probleem opgelost ]
Wat is er zo bijzonder aan Netflix 5.1?Remco Tr schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:58:
Er is een update voor de F5xxx en de F6xxx. Geen idee wat er veranderd is ik hoop Netflix 5.1
Netflix update komen niet mee met een normale software update van de TV, de update van Netflix moet toch echt van Netflix komen.
@SPOXYWOXY misschien dat er 5.1 geluid bij zit?
@SPOXYWOXY misschien dat er 5.1 geluid bij zit?
Had het over 5.1 geluid.
Bij mijn model d6500 geeft netflix nog steeds alleen stereo door.
Hier zou een update voorkomen maar die is er top op heden nog niet geweest.
Ga er maar vanuit dat dit voor de meeste (zo niet alle TV modellen) zo is van Samsung. Je bent dus niet de enige. Als je belt/chat met Netflix krijg je te maken met ontkenning want men weet ineens nergens van. Die update zal nog wel even op zich laten wachten vrees ik..Remco Tr schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:13:
Had het over 5.1 geluid.
Het heeft gewoon goed gewerkt maar sinds de nieuwe modellen uit zijn had Netflix daar problemen van en heeft in alle wijsheid besloten om niet alleen de nieuwe modellen maar alle series op Stereo te zetten.
Ja, dat heb ik ook. Ik had eerst een lamp achter mijn bank staan, maar die heb ik verplaatst omdat ik gek werd van de weerspiegeling. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het komt omdat het geen mat scherm is. Ik had hiervoor een tv met een mat scherm en geen enkele last.Mr.SiniSter schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:51:
Zijn er meer mensen met een tv uit F8000/8500 serie die last hebben van een regenboog effect als er zonlicht of lamplicht op het scherm valt? Het lijkt alsof het anti reflectie filter niet goed is of zo. Er valt niet normaal naar het scherm te kijken. Ik heb de tv 46f8500 overigens net een dag.
Ben terug gegaan naar de winkel maar inderdaad al de Samsung modellen uit deze serie hebben het. Hebben verschillende modellen getest. Ook bij andere merken was het te zien maar niet zo erg als bij Samsung. Blijkbaar een kenmerk van het anti reflectie filter of zo. Na wat schuiven met lampen heb ik er op zich geen last meer van.jswinkels schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:50:
[...]
Ja, dat heb ik ook. Ik had eerst een lamp achter mijn bank staan, maar die heb ik verplaatst omdat ik gek werd van de weerspiegeling. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het komt omdat het geen mat scherm is. Ik had hiervoor een tv met een mat scherm en geen enkele last.
Ik heb de laatste update 2103 voor m'n F6320 geinstalleerd, als ik onder netflix naar de geluidsinstellingen van de tv ga (extra instellingen) staat het geluid op dolby digital!
Voor de update had ik enkel de keuze uit PCM en Neo2.5, het was me al opgevallen dat het geluid NA de update "anders" klonk dan ervoor (precies alsof ik een centre speaker heb op m'n soundbar, wat uiteraard niet zo is)
Kun je bij het afspelen onder netflix op een andere manier nakijken of 5.1 terug actief is?
Voor de update had ik enkel de keuze uit PCM en Neo2.5, het was me al opgevallen dat het geluid NA de update "anders" klonk dan ervoor (precies alsof ik een centre speaker heb op m'n soundbar, wat uiteraard niet zo is)
Kun je bij het afspelen onder netflix op een andere manier nakijken of 5.1 terug actief is?
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de 6400 en 6200 serie?
pricewatch: Samsung UE48H6200AW Zwart
pricewatch: Samsung UE46F6400AW Zwart
De 48inch is goedkoper dan de 46inch, zie alleen dat de ene uit 2013 is en een uit 2014
pricewatch: Samsung UE48H6200AW Zwart
pricewatch: Samsung UE46F6400AW Zwart
De 48inch is goedkoper dan de 46inch, zie alleen dat de ene uit 2013 is en een uit 2014
Je kan de Samsung site zelf voor een vergelijking gebruiken, al zijn niet alle velden bij beide toestellen ingevuld.
http://www.samsung.com/nl...AWXXN&prdb=UE46F6400AWXXN
http://www.samsung.com/nl...AWXXN&prdb=UE46F6400AWXXN
Don't lose your head, it may cost you your life!
Jawel hoor, je ziet bij de programma informatie het welbekende 5.1 icoontje staan als dit beschikbaar is. Wanneer je een stream hebt gestart kijk je bij Audio en Ondertitels. Wanneer daar dan Stereo is gekozen als audio stream ondanks dat je 5.1 hebt ingesteld dan weet je genoeg. Je kan ook op de Info knop van je AB drukken tijdens een stream dan zie je links bovenin beeld de betreffende informatie over de stream die op dat moment naar je TV komt ...jastas schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:46:
Heb je de audio van je TV terug gekoppeld aan een receiver dan reageerd die daar vanzelf wel op en is het zichtbaar in het display.
Netflix 5.1 "I have a Dream" ...

[ Voor 8% gewijzigd door WD-Medic op 24-01-2015 14:35 ]
Mijn UE46F7000 verliest vaak de wifi verbinding met het internet. Netflix en Uitzendinggemist zijn hierdoor niet fijn te bekijken. De tv heb ik al een vast ip-adres gegeven. De tv is up-to-date met de laatste firmware 1122.
Iemand nog een tip die ik kan uitvoeren om de verbinding te verbeteren?
Denk dat je dan toch op een bekabelde verbinding uitkomt...ncornelisse schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:17:
Mijn UE46F7000 verliest vaak de wifi verbinding met het internet. Netflix en Uitzendinggemist zijn hierdoor niet fijn te bekijken. De tv heb ik al een vast ip-adres gegeven. De tv is up-to-date met de laatste firmware 1122.
I intend to live forever. So far, so good.
Of een UTP kabeltje trekken, of een powerline oplossing zoeken. Ik zou met een UTP kabel aan de gang gaan, met een switch in het tv kastje - kan je meteen de Xbox / digitale ontvanger / .... aan een bekabelde verbinding hangen (als je die hebt, uiteraard).
Sometimes you need to plan for coincidence
Zojuist gedaan, straks even testen.IkWilbert schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:17:
[...]
Denk dat je dan toch op een bekabelde verbinding uitkomt...
Er vreemd verschijnsel. Voorheen nooit last gehad van dit probleem.
WIFI module die bezig is het op te geven zo verliep het bij mij ES serie ook, steeds weg vallen en paar dagen later niks meer.
Ik zag dat er een nieuwe firmware is voor de F7000/F8000. Versie : 1123.3 dd. 2015.02.04 Helaas zonder omschrijving wat er is veranderd.
Misschien hangt het samen met de nieuwe FW maar sinds vanavond ineens weer DD5.1 audio met Netflix.
Hopelijk blijft dat zo want ze beloofden 4 tot 6 weken maar hebben toch iets van 4 maanden nodig gehad voor een fix.
Op de USA site van Samsung staat altijd wel een changelog (door met de muis over het vraagteken te gaan). Ik ben er vrij zeker van dat de firmware gelijk is aan de Europese modellen, ze gebruiken alleen andere versienummers. De changelog voor de F7000/F8000 is:fs_46 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:26:
Ik zag dat er een nieuwe firmware is voor de F7000/F8000. Versie : 1123.3 dd. 2015.02.04 Helaas zonder omschrijving wat er is veranderd.
- Soves swipe motion could not move the picture to next picture
- Solves Network Connection issue with Wireless router
- Solves Brightness Popping issue
- Improves picture quality
- Supports more MSO in OnTV feature
- Enhances Voice Recognition feature
- Support Netflix 4.0
- Link
- Solves Netflix loading issue
- Solves Auto Off-On Issue
- Solves the issue Smart Control does not work
- Solves Network Connection Issue with Wireless Route
- Improves Picture Quality
- Solves the issue Screen Mirroring does not work
- Solves the issue Digital Clean View does not work correctly
- Link
De link hierboven klopt dan niet, alleen de US versie.fs_46 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:12:
1206.3 is de Amerikaanse versie. In NL zou ik toch die 1123.3 installeren.
Hier de pagina met de NL link
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE46F7000SLXXN
De discussie ging over de changelog die niet op de NL site staat. Incure gaf met een linkje aan er op de USA site wel een changelog te vinden is.
Ja precies. Gewoon wachten totdat die op de Nederlandse site beschikbaar komt. Dat gaat alleen wat langzamer dan op de US site, maar die is wel handig voor de changelogs.fs_46 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:15:
De discussie ging over de changelog die niet op de NL site staat. Incure gaf met een linkje aan er op de USA site wel een changelog te vinden is.