Via DLNA kan ik prima DTS en DD afspelen op de TV, of via toslink naar externe dac, TV doet DTS/DD naar PCM conversie, de dac kan geen dts/dd aan. Tv is F7000.lexi schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:58:
Als ik dolby of dts over HDMI (HDMI 1, gelabeld als Blu-ray) naar de TV stuur vanuit xbmc (android) dan krijg ik geen geluid op de TV. Ik kan het geluid echter wel via toslink weer vanuit de TV naar receiver doorlussen. Receiver geeft dan ook netjes aan dat het om dolby of dts gaat. Maar ik dacht dat de TV ook de dolby en dts signalen zou kunnen weergeven in stereo. Iemand hier ervaring mee?
Dat wil ik wel HEEEEL graag weten hoe je dat doet. Bij mij is het net andersom. Alles wordt naar 2.0 PCM geconverteerd als het door de tv gaat. (hdmi in bij diverse apparten, optical out naar sonos playbar).lexi schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:58:
AIk kan het geluid echter wel via toslink weer vanuit de TV naar receiver doorlussen. Receiver geeft dan ook netjes aan dat het om dolby of dts gaat.
Mijn vergissing, ik dacht dit voor elkaar gekregen te hebben. Maar het is niet zo, er komt helemaal geen geluid uit de toslink ook.tboheeren schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:16:
[...]
Dat wil ik wel HEEEEL graag weten hoe je dat doet. Bij mij is het net andersom. Alles wordt naar 2.0 PCM geconverteerd als het door de tv gaat. (hdmi in bij diverse apparten, optical out naar sonos playbar).
Ik lees over dit probleem wat mensen met een Sky HD tuner in Engeland, maar verder niemand die geen geluid heeft...
Is bij al die boxen zo hoor. Heb er een demo van gekregen in de TV zaak. Ze hingen allemaal achter een telent digibox. De uitbater zette de box op dolby digital en alle TVs (panasonic, samsung, LG, sony) gingen op stil. Blijkbaar foefelen ze met die codering en herkent de TV het signaal niet als een echt DD signaal.lexi schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:16:
[...]
Mijn vergissing, ik dacht dit voor elkaar gekregen te hebben. Maar het is niet zo, er komt helemaal geen geluid uit de toslink ook.
Ik lees over dit probleem wat mensen met een Sky HD tuner in Engeland, maar verder niemand die geen geluid heeft...
Ik zag net een Samsung update melding voorbijkomen in beeld...blijkbaar wordt er op 22 juli tussen 6 en 8 in de ochtend weer onderhoud uitgevoerd. Ben benieuwd of dit nog extra's of voordelen gaat opleveren...
Ga je waarschijnlijk niks van merken, is eens in de zoveel tijd en nog nooit geen vernadering in wat dan ook gezien.
Dat is mijn ervaring ook, vandaar benieuwd of er (hopelijk) iets nuttigs boven water gaat komen deze keer...
Mijn C serie heeft er anders geen problemen mee....Dvamber schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 00:28:
[...]
Is bij al die boxen zo hoor. Heb er een demo van gekregen in de TV zaak. Ze hingen allemaal achter een telent digibox. De uitbater zette de box op dolby digital en alle TVs (panasonic, samsung, LG, sony) gingen op stil. Blijkbaar foefelen ze met die codering en herkent de TV het signaal niet als een echt DD signaal.
Zijn er hier mensen met de Samsung F8000 serie in bezit die er ook op gamen? Ik wil in september een nieuwe generatie gameconsole kopen, maar wil wel graag dat het allemaal goed werkt. Dus als er mensen zijn die ervaring hebben met een Xbox one of een Xbox 360 op dit type televisie hoor ik het graag.
Onder de geluidsopties moet je de output van PCM veranderen naar DD of DTS. Ik heb gemerkt dat de TV vaak je voorkeur niet onthoudt dus ik kijk bij elke film/serie in het begin even bij de geluidsopties of de output juist staat.tboheeren schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:16:
[...]
Dat wil ik wel HEEEEL graag weten hoe je dat doet. Bij mij is het net andersom. Alles wordt naar 2.0 PCM geconverteerd als het door de tv gaat. (hdmi in bij diverse apparten, optical out naar sonos playbar).
Die opties staan bij mij altijd grayed out. Ik kan ze dus niet selecteren. Enkel PCM en DTSneo2.5 (ofzoiets) zijn beschikbaar. De laatste geeft nooit geluid. Mijn input komt wel via HDMI en niet OTA. Als je een workaround hebt gevonden om de opties DD/DTS wel beschikbaar te maken indien input = HDMI, hoor ik het graag.Wildfire schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:41:
[...]
Onder de geluidsopties moet je de output van PCM veranderen naar DD of DTS. Ik heb gemerkt dat de TV vaak je voorkeur niet onthoudt dus ik kijk bij elke film/serie in het begin even bij de geluidsopties of de output juist staat.
ps: ik heb extern een playbar via optisch aangesloten.
[ Voor 4% gewijzigd door tboheeren op 22-07-2014 11:59 ]
Ik heb een F6320 staat en zou een kleine maar degelijke geluids upgrade willen uitvoeren, nl. Een Yamaha YAS-101 soundbar. Geen top model, dat hoeft ook niet, enkel wat beter geluid dan dat blikkerig geluid.
Deze heeft enkel optische ingangen ter beschikking om em aan m'n TV te hangen.
Nu lees ik her en der dat Samsung tv's geen 5.1 via toslink doorsturen, maar dit beperkt tot stereo als de bron via hdmi is aangesloten (wat bij mij dus het geval is).
Mijn vraag: klopt dit allemaal? En maakt het eigenlijk wat uit aangezien deze Yamaha slechts een 2.1 soundbar is (werkt de sub dan nog wel, of worden de lage tonen in de soundbar zelf "gefilterd"?)
Enkele vragen die ik eerst zou willen beantwoord zien, vooraleer tot de aankoop over te gaan...
Nu lees ik her en der dat Samsung tv's geen 5.1 via toslink doorsturen, maar dit beperkt tot stereo als de bron via hdmi is aangesloten (wat bij mij dus het geval is).
Mijn vraag: klopt dit allemaal? En maakt het eigenlijk wat uit aangezien deze Yamaha slechts een 2.1 soundbar is (werkt de sub dan nog wel, of worden de lage tonen in de soundbar zelf "gefilterd"?)
Enkele vragen die ik eerst zou willen beantwoord zien, vooraleer tot de aankoop over te gaan...
Ik was wel benieuwd naar ervaringen met de nieuwe Evolution kit 2014 m.b.t. het veranderen van de beeld instellingen van de tv.
Ik heb een UE40 F8000 en daarop sinds gisteren de kit geinstalleerd. Het eerste wat direct opviel is dat nadat ik alle beeldinstellingen weer van default omgezet had naar mijn eigen instellingen dat de picture mode op standaard een veel grijzer/lichter beeld oplevert in de zwarte gebieden dan voorheen. En dat krijg ik ook niet meer beter met wat dan ook, gamma, witbalans 2p 10p, achtergrond verlichting, contrast of cinema black het maakt niet uit wat je wijzigt het wordt niet meer zoals het was voordat de evolution kit was geinstalleerd. Het wordt enigszins weer wat ik wil door de film of natural modus in te stellen maar dat had ik daarvoor helemaal niet nodig!
Ter info, ik had als instellingen:
mode: standaard
backlight: 7
Contrast:90
Brightness: 42
Sharpness: 15
Color: 47
Tint: G51/R49
Dynamic contrast: off
black tone: off
flesh tone: 0
RGB only mode: off
Color space: custom
white balance 2p
gamma: -1
expert pattern: off
Motion lighting: off (niet instelbaar)
black enhancer: Off
Daarnaast komt er bij omschakelingen naar b.v. de BR speler of het opnieuw aanzetten steeds voor een korte tijd een soort energielogo klok met wijzer rechts onderin die waarschijnlijk wil weergeven hoe energiezuinig de LED is t.o.v de conventionele tv. Maar ik wil deze energiewijzer helemaal niet zien dus ik vroeg me af hoe je dat nu weer weg krijgt.
Het zit m niet in de ECO (sensor) instellingen want die staan bij mij allemaal standaard uit.
Ik heb een UE40 F8000 en daarop sinds gisteren de kit geinstalleerd. Het eerste wat direct opviel is dat nadat ik alle beeldinstellingen weer van default omgezet had naar mijn eigen instellingen dat de picture mode op standaard een veel grijzer/lichter beeld oplevert in de zwarte gebieden dan voorheen. En dat krijg ik ook niet meer beter met wat dan ook, gamma, witbalans 2p 10p, achtergrond verlichting, contrast of cinema black het maakt niet uit wat je wijzigt het wordt niet meer zoals het was voordat de evolution kit was geinstalleerd. Het wordt enigszins weer wat ik wil door de film of natural modus in te stellen maar dat had ik daarvoor helemaal niet nodig!
Ter info, ik had als instellingen:
mode: standaard
backlight: 7
Contrast:90
Brightness: 42
Sharpness: 15
Color: 47
Tint: G51/R49
Dynamic contrast: off
black tone: off
flesh tone: 0
RGB only mode: off
Color space: custom
white balance 2p
gamma: -1
expert pattern: off
Motion lighting: off (niet instelbaar)
black enhancer: Off
Daarnaast komt er bij omschakelingen naar b.v. de BR speler of het opnieuw aanzetten steeds voor een korte tijd een soort energielogo klok met wijzer rechts onderin die waarschijnlijk wil weergeven hoe energiezuinig de LED is t.o.v de conventionele tv. Maar ik wil deze energiewijzer helemaal niet zien dus ik vroeg me af hoe je dat nu weer weg krijgt.
Het zit m niet in de ECO (sensor) instellingen want die staan bij mij allemaal standaard uit.
Intel i7 4770 Asus Z87 expert ssd 840Pro Asus Geforce GTX 770 WD 20EFRX 2TB
Dit laatste heb ik op mijn F8000 ook (zonder kit) en ook met alle eco settings uit. Geen idee hoe dit weg te krijgen, ben bang dat dit niet gaat lukken. Het nut van dat ding is voor mij ook een volledig raadselfiveagainstone schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:55:

Vraagje voor de deskundigen, een maatje heb ik me oude Xbox geleent, omdat zijn ps3 gesneuveld is.
Hij heeft een UE46F6320 en daarop zit dus geen groene aansluiting voor de xbox zijn component aansluiting. Wel zit er een gele waar normaal de composite aansluiting ingaat, maar als hij deze gebruikt zou het beeld niet goed zijn, lijkt me wel het meest logisch, maar las dus ook al iets over een WII met problemen via component.
Ook na wat googlen vond ik adapters die icm Samsung gebruikt worden, maar deze aansluitingen heeft de UE46F6320 niet en vroeg me af of er hier gebruikers zijn die dit probleem kennen en nog beter weten te fixen?
Hij heeft een UE46F6320 en daarop zit dus geen groene aansluiting voor de xbox zijn component aansluiting. Wel zit er een gele waar normaal de composite aansluiting ingaat, maar als hij deze gebruikt zou het beeld niet goed zijn, lijkt me wel het meest logisch, maar las dus ook al iets over een WII met problemen via component.
Ook na wat googlen vond ik adapters die icm Samsung gebruikt worden, maar deze aansluitingen heeft de UE46F6320 niet en vroeg me af of er hier gebruikers zijn die dit probleem kennen en nog beter weten te fixen?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Volgens de Samsung-site moet je toch die gedeelde aansluiting hebben: http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE46F6320AWXXN

Sometimes you need to plan for coincidence
Heb een vraag over de netflix app, had een gedeeld account maar die is verlopen. Hoe krijg ik het account er nu uit. Als ik de app opstart dan blijft hij gewoon doordraaien (cirkeltje) maar kan nergens een nieuw account invoeren. Hoe kan ik dit resetten. Kan de app ook niet verwijderen???
Verwijderd
volgens mij moet je deze oude account eerst verwijderen via de netflix internet website, hierna kan je weer schoon beginnen.bora schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:29:
Heb een vraag over de netflix app, had een gedeeld account maar die is verlopen. Hoe krijg ik het account er nu uit. Als ik de app opstart dan blijft hij gewoon doordraaien (cirkeltje) maar kan nergens een nieuw account invoeren. Hoe kan ik dit resetten. Kan de app ook niet verwijderen???
Inmiddels heeft de Evokit 2014 (SEK-2000) een firmware update gekregen: 1003.5
Via software update TV te updaten.
Staat ook op Samsung website: http://www.samsung.com/nl/support/model/SEK-2000/XS
Staat ook op Samsung website: http://www.samsung.com/nl/support/model/SEK-2000/XS
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ok heb ik gedaan, maar als ik nu weer de netflix app op de tv aanklik blijft hij maar weer gewoon doorgaan met balkje lopen. NA 20 minuten te hebben gewacht de hoop maar opgegeven. Netflix app zal wel niet meer werken na de laatste software update. Kun je die ook weer ongedaan maken???Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:10:
[...]
volgens mij moet je deze oude account eerst verwijderen via de netflix internet website, hierna kan je weer schoon beginnen.
[ Voor 33% gewijzigd door bora op 03-08-2014 15:25 ]
Netflix bellen. Zei hebben een code met de pijltjes toetsen om het weer gangbaar te maken.
Die heb ik al geprobeerd up up down down left right left right up up up up werkt niet.pieter01 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:08:
Netflix bellen. Zei hebben een code met de pijltjes toetsen om het weer gangbaar te maken.
Verwijderd
kan hem niet verwijderen zei je, maar een nieuwe netflix app eroverheen installeren?bora schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:25:
[...]
Die heb ik al geprobeerd up up down down left right left right up up up up werkt niet.
Hoe doe je dat dan?? als ik bij apps kijk en dan netflix app open dan kan ik alleen uitvoeren. Dan opent hij de app weer en loopt hij weer vast. Ik zie niks van installeren??Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:17:
[...]
kan hem niet verwijderen zei je, maar een nieuwe netflix app eroverheen installeren?
klopt , deze is online sinds 24 Julisnah001 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:04:
Inmiddels heeft de Evokit 2014 (SEK-2000) een firmware update gekregen: 1003.5
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Verwijderd
Nee dit weet ik ook niet. Nooit hoeven doen. Was ook meer een wild guessbora schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:59:
[...]
Hoe doe je dat dan?? als ik bij apps kijk en dan netflix app open dan kan ik alleen uitvoeren. Dan opent hij de app weer en loopt hij weer vast. Ik zie niks van installeren??
Verwijderd
Ik weet niet of het voor jou van toepassing is, maar ik heb een probleem dat mogelijk gerelateerd is en daarbij hangt het dus niet samen met een ouder abonnement.bora schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:59:
[...]
Hoe doe je dat dan?? als ik bij apps kijk en dan netflix app open dan kan ik alleen uitvoeren. Dan opent hij de app weer en loopt hij weer vast. Ik zie niks van installeren??
Bij mij (40F6400) en blijkbaar heel wat andere gebruikers is het normaal dat de SmartTV functies zoals Netflix of webbrowser vaak 'hangen', met name direct bij het starten van SmartTV / App en zelden tijdens het laden van Netflix (maar een enkele keer houd hij er tijdens laden van Netflix ineens mee op en springt terug naar SmartTV menu). Meestal helpt het om de TV in standby te zetten, daarna opnieuw inschakelen en dan wachten tot de diverse Apps weer verschijnen; maar de echte oorzaak heb ik nog niet kunnen achterhalen
Dit is een vraag die ik eigenlijk ook heb.jastas schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:18:
Ik heb een F6320 staat en zou een kleine maar degelijke geluids upgrade willen uitvoeren, nl. Een Yamaha YAS-101 soundbar. Geen top model, dat hoeft ook niet, enkel wat beter geluid dan dat blikkerig geluid.
PS3 / UPC en HTPC lopen allemaal via HDMI met nu aparte audiouitgangen naar de surroundset (z5500 uit me hoofd). Het zou fijn zijn als alle apparaten hun audio via de tv kunnen doorgeven aan de stereo (5.1).
Hierdoor hoef ik dan niet meer van geluidsbron te wisselen (omdat de tv dat regelt) en dat scheelt een hoop kabels.
Iemand evaring met garantie claimen voor backlight bleeding bij een F8000?
In de hoek links onder komt er over een strook van 5-10 cm behoorlijk wat licht uitstralen. Ik vraag me af of dit onder de garantie valt en hoe dit in zijn werk gaat.
Dode pixels, backlight bleeding, banding, waardeloze zwartwaarden... Wat een ruk TV's... liefste zou ik mijn geld terug krijgen en weer een fatsoenlijke plasma kopen.
In de hoek links onder komt er over een strook van 5-10 cm behoorlijk wat licht uitstralen. Ik vraag me af of dit onder de garantie valt en hoe dit in zijn werk gaat.
Dode pixels, backlight bleeding, banding, waardeloze zwartwaarden... Wat een ruk TV's... liefste zou ik mijn geld terug krijgen en weer een fatsoenlijke plasma kopen.
Iemand problemen met de Netflix-app? Hier start hij niet meer en ik krijg de app niet verwijderd op de F6500. Iemand een idee hoe je dit moet doen? Dan installeer ik Netflix opnieuw. By the way, mijn Netflix-icoon is nog rood i.p.v. wit met rode letters.
Verwijderd
Ja, Netflix, apart verhaal bij Samsung. Zit al een poos te wachten op de update van de Netflix app. Als ik de Amerikaanse samsung fora lees dan zit deze app verwerkt in de firmware en is deze niet los te verwijderen, installeren. Er is nog geen update voor mijn tv (mei 2014 was de laatste europese versie) uitgekomen waarin netflix wordt geupdated. In Amerika hebben ze al begin van dit jaar de nieuwe netflix UI.Yonix schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:30:
Iemand problemen met de Netflix-app? Hier start hij niet meer en ik krijg de app niet verwijderd op de F6500. Iemand een idee hoe je dit moet doen? Dan installeer ik Netflix opnieuw. By the way, mijn Netflix-icoon is nog rood i.p.v. wit met rode letters.
Wat ook bijzonder is dat je wel in Samsung smart hub appstore screenprints ziet van de nieuwe versie van netflix. Doen ze om mij te pesten denk ik....
Zit dus ook met smart te wachten op de update (mooie interface) en ik hoop dat ze deze app gaan loskoppelen van de firmware update.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2014 08:49 ]
Afgelopen weekend bij de Mediamarkt de laatste UE65F8000 opgehaald voor 2200euro. Een mooie prijs al zeg ik zelf, op dit moment. Er stond op pricewatch een aanbieder voor 1999euro, maar die zag er onbetrouwbaar uit (is inmiddels ook verwijderd van het overzicht zag ik).
De TV wordt pas geleverd in oktober i.v.m. een verhuizing. Maar je kan hem maar hebben zeg maar! Zeker nu het model niet verder meer geleverd wordt en dus de laatste modellen verkocht worden.
Heb wel de TV werkend gezien en er wat mee kunnen spelen. De weergave is verbluffend mooi en ook 3D is erg nice. In oktober volgt een review!
De TV wordt pas geleverd in oktober i.v.m. een verhuizing. Maar je kan hem maar hebben zeg maar! Zeker nu het model niet verder meer geleverd wordt en dus de laatste modellen verkocht worden.
Heb wel de TV werkend gezien en er wat mee kunnen spelen. De weergave is verbluffend mooi en ook 3D is erg nice. In oktober volgt een review!
Dus je hebt NU een tv gekocht voor €2200, die pas over 2 maanden (!) geleverd wordt 
Dat is.... opmerkelijk?
Dat is.... opmerkelijk?
Verwijderd
En zelfs een model (F series) van vorig jaar. Lijkt mij een hoge prijs, ook al is het 65 inch.Hmmbob schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:09:
Dus je hebt NU een tv gekocht voor €2200, die pas over 2 maanden (!) geleverd wordt
Dat is.... opmerkelijk?
Verwijderd
Laagste prijs in de Pricewatch: € 2645, valt dus wel mee.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:32:
[...]
En zelfs een model (F series) van vorig jaar. Lijkt mij een hoge prijs, ook al is het 65 inch.
Het model wordt niet meer gemaakt door Samsung en dus steeds minder leverbaar. In dit geval het laatste model bij de Mediamarkt, wat ook invloed heeft gehad op het besluit.Hmmbob schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:09:
Dat is.... opmerkelijk?
Goede prijs, goede voorwaarden. Iedereen blij.
Dat is denk ik persoonlijk beredeneerd. Als je kijkt naar de specs en de kwaliteit, dan vind ik het een scherpe prijs.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:32:
[...]
En zelfs een model (F series) van vorig jaar. Lijkt mij een hoge prijs, ook al is het 65 inch.
UltraHD is overrated.
Ik zie dat de F8000 (http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE40F8000SLXXN) niet meer verkrijgbaar is (bij Samsung), wat is de opvolger van deze tv serie?
Verwijderd
De H-series...specifieker: H8000 in jou gevalBasZer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:22:
Ik zie dat de F8000 (http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE40F8000SLXXN) niet meer verkrijgbaar is (bij Samsung), wat is de opvolger van deze tv serie?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 08:55 ]
oioioi, en een verdubbeling qua prijsVerwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:54:
[...]
De H-series...specifieker: H8000 in jou geval
Verwijderd
Tja... de H8000 (en hoger) reeks zijn dan ook de top-modellen die 'net' geïntroduceerd zijn.
Beetje flauw om dat te vergelijken qua prijs tegenover de H7000 die aan het einde 'gedumpt' werden.
Iemand in dit topic die de Samsung F8000 heeft en er ook op gamed? Hoe ervaren jullie de input lag (ik speel vooral FIFA)?
Ik heb een F7000 en ik kan zeggen dat de input lag acceptabel is.. Je moet wel alle toeters en bellen afzetten door de source te hernoemen naar PC om de laagste ms te krijgen.. Sowieso als input lag belangrijk is, is Sony de koning.TictaCNL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:40:
Iemand in dit topic die de Samsung F8000 heeft en er ook op gamed? Hoe ervaren jullie de input lag (ik speel vooral FIFA)?
Pakt dat de input lag van de F7000 gelabeled op PC dat het tussen de 35-50 ms is.
Om eerlijk te zijn is de input lag een drama. Zelfs wanneer je de input op 'PC' zet is het nog steeds zichtbaar. Zou niet mogen bij zo'n televisie. Als iemand nog tips heeft, graag!TictaCNL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:40:
Hmm, bijzonder. Als hij op 'PC' modus staat geeft de review van Tweakers aan dat de input lag 36ms is. Volgens andere fora is dat bijna niet te merken en merk je input lag boven de 50ms pas (behalve als je er een CRT monitor naast zet). Weet je zeker dat het niet door iets anders komt?Disaster schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:40:
[...]
Om eerlijk te zijn is de input lag een drama. Zelfs wanneer je de input op 'PC' zet is het nog steeds zichtbaar. Zou niet mogen bij zo'n televisie. Als iemand nog tips heeft, graag!
Verwijderd
Klopt het dat ik bij de F6640 geen aansluiting heb voor de CI+ CAM (smartcard) module en dus een losse ontvanger moet kopen? Ik heb geen glasvezel en wil via mijn smartcard naar Eredivisie live kijken (caiway)
Nee. (Common Interface CI+)
In de doos heb je een soort zwart plastic opzetstukje zitten, die je aan de achterkant op je TV moet klikken. De aansluiting zit verstopt onder een enorme sticker met CI of Common Interface erop:
In de doos heb je een soort zwart plastic opzetstukje zitten, die je aan de achterkant op je TV moet klikken. De aansluiting zit verstopt onder een enorme sticker met CI of Common Interface erop:

[ Voor 16% gewijzigd door Hmmbob op 16-08-2014 11:56 ]
Hier durven ze er 40 euro voor te vragen, maar dan weet je in ieder geval wat je zoekt: http://www.ci-plus.nl/samsung-ci-cam-adapter. Op eBay kom je al op 25 euro: http://www.ebay.nl/itm/Sa...art-Adapter-/251338039818
Hij zit ook niet meer bij de boekjes ofzo?
[ Voor 28% gewijzigd door Hmmbob op 16-08-2014 20:22 ]
Ik neem aan dat je hem ook op 'Game' mode heb ingesteld? Ik speel zelf PES en ik vind het prima gaan.Disaster schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:40:
[...]
Om eerlijk te zijn is de input lag een drama. Zelfs wanneer je de input op 'PC' zet is het nog steeds zichtbaar. Zou niet mogen bij zo'n televisie. Als iemand nog tips heeft, graag!
Heb er hier in Amstelveen nog eentje liggen van een F8000 (welke volgens mij hetzelfde is).Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:38:
Nee helaas, beetje jammer! Maar, thanks! Ik schaf er even eentje op Ebay aan.
Mag je gratis afhalen.
Ff Samsung helpdesk bellen. Sturen ze waarschijnlijk wel op als je het netjes vraagt / uitlegt dat dat ding niet in de doos zat.Hmmbob schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:21:
Hier durven ze er 40 euro voor te vragen, maar dan weet je in ieder geval wat je zoekt: http://www.ci-plus.nl/samsung-ci-cam-adapter. Op eBay kom je al op 25 euro: http://www.ebay.nl/itm/Sa...art-Adapter-/251338039818
Ik lees in de review dat ik m'n HDMI poort moet labelen als pc, voor het soepele gebruik van de ps3. Game modus heb nog 76ms en als je hem labelt als pc heb je 37ms.. Maar hoe doe je dat precies...?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Verwijderd
hallo, Ik heb een H versie en wil de landcode veranderen van Germany naar Benelux. De optie met het ruSamsung TV communicator programma werkt niet (kan geen verbinding maken), hij ziet de TV wel maar daarna krijg ik een foutmelding. De firewall opties heb ik uit gezet (op de tv en pc)
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Dat klopt. Het is vrij eenvoudig. Bekijk deze video even: https://www.youtube.com/watch?v=CQGsGbm6RJk. Het scheelt echt heel veel in input lag. Met PC modus aan merk je totaal niets meer van input lag, terwijl je op de normale modus wel last hebt van input lag. Laat even weten of het is gelukt.Nickrsd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:02:
Ik lees in de review dat ik m'n HDMI poort moet labelen als pc, voor het soepele gebruik van de ps3. Game modus heb nog 76ms en als je hem labelt als pc heb je 37ms.. Maar hoe doe je dat precies...?
Kreeg zelf op de H7000 italiaans.... Heb het hiermee naar NL kunnen zetten. Je moet wel vrij snel de knopjes na elkaar indrukken.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:21:
hallo, Ik heb een H versie en wil de landcode veranderen van Germany naar Benelux. De optie met het ruSamsung TV communicator programma werkt niet (kan geen verbinding maken), hij ziet de TV wel maar daarna krijg ik een foutmelding. De firewall opties heb ik uit gezet (op de tv en pc)
Iemand een idee?
[ Voor 4% gewijzigd door jschoorl2 op 22-08-2014 11:51 ]
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Verwijderd
Hallo, dank voor je bericht, maar is dit alleen om je smart hub aan te passen? Het gaat om de Ziggo CI module met kaart die ik heb. Deze werkt nu niet omdat de tv alleen Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland aangeeft. Ik ga het in ieder geval vanavond thuis even proberenjschoorl2 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:51:
[...]
Kreeg zelf op de H7000 italiaans.... Heb het hiermee naar NL kunnen zetten. Je moet wel vrij snel de knopjes na elkaar indrukken.
Het is gelukt, merk dat is soepeler loopt en heb tevens alle andere onzin uitgezet want dat gaf ook een enorm blurry effect in GTA 5TictaCNL schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:50:
[...]
Dat klopt. Het is vrij eenvoudig. Bekijk deze video even: https://www.youtube.com/watch?v=CQGsGbm6RJk. Het scheelt echt heel veel in input lag. Met PC modus aan merk je totaal niets meer van input lag, terwijl je op de normale modus wel last hebt van input lag. Laat even weten of het is gelukt.
Klopt, je moet effe met de instellingen spelen en dan komt het vanzelf goed. Ik merk ook wel dat het tijd aan het worden is voor de een nieuwe generatie console. Dat upscalen van 720 naar 1080 is ook niet echt mooi te noemen.Nickrsd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:50:
[...]
Het is gelukt, merk dat is soepeler loopt en heb tevens alle andere onzin uitgezet want dat gaf ook een enorm blurry effect in GTA 5
Verwijderd
Helaas, vanavond getest, het past wel de Smart Hub aan, maar die stond bij mij al op Nederlands. Wel handig voor mensen in het buitenland die de Nederlandse app's willen. Ieder geval dank, ik ga verder zoeken.jschoorl2 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:51:
[...]
Kreeg zelf op de H7000 italiaans.... Heb het hiermee naar NL kunnen zetten. Je moet wel vrij snel de knopjes na elkaar indrukken.
Verwijderd
Volgens mij is deze optie er door Samsung uitgesloopt en werkt de CI+ module alleen nog maar landen gerelarateerd, dus met een buitenlandse TV ga je geen Ziggo of UPC TV kunnen bekijken, en worden deVerwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:12:
[...]
Helaas, vanavond getest, het past wel de Smart Hub aan, maar die stond bij mij al op Nederlands. Wel handig voor mensen in het buitenland die de Nederlandse app's willen. Ieder geval dank, ik ga verder zoeken.
App's niet ge-update.
ik speel dan een paar dagen gta 5 op de ps3.. maar als ik zie op welke resolutie het draait is het volgens mij 1280 x 720.. dus geen 1080.TictaCNL schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:56:
[...]
Klopt, je moet effe met de instellingen spelen en dan komt het vanzelf goed. Ik merk ook wel dat het tijd aan het worden is voor de een nieuwe generatie console. Dat upscalen van 720 naar 1080 is ook niet echt mooi te noemen.
Dat zeg ik. De output van de ps3 is 720, maar je TV is waarschijnlijk (in mijn geval) 1080. Dan moet het beeld dus worden opgescaled naar 1080. De ps4 heeft bijvoorbeeld wel native 1080 en hoeft niet geupscaled te worden.Nickrsd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:22:
[...]
ik speel dan een paar dagen gta 5 op de ps3.. maar als ik zie op welke resolutie het draait is het volgens mij 1280 x 720.. dus geen 1080.
Verwijderd
Mijn evo kit (uit de actie van vorig jaar) is verzonden, is het echt een verbetering of ervaren jullie anders?
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar jouw ervaringen binnenkort, en die van anderen eventueel. Ben nog steeds aan de twijfel vwb het aanschaffen van de EVO kit voor mijn F8000. Ik zou 'm aanschaffen als de nieuwe quad-core processor een redelijke snelheidswinst geeft...de rest is mij om het even.Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:59:
Mijn evo kit (uit de actie van vorig jaar) is verzonden, is het echt een verbetering of ervaren jullie anders?
Verwijderd
Dit is een geweldige site ook voor de local settings op de nieuwe H modellen
http://forum.samygo.tv/vi...=75&t=7882&p=62499#p62499
http://forum.samygo.tv/vi...=75&t=7882&p=62499#p62499
Verwijderd
Ik heb de "gratis" EVO kit vandaag geinstalleerd op mijn F7000.Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:59:
Installeren ging probleemloos, wel moesten alle settings die ik op de TV ingesteld
had weer opnieuw ingevoerd worden. Dus als je speciale beeld/geluidsinstellingen hebt
zou ik deze vantevoren even noteren. De eerste verandering die direct opvalt is dat de
TV nu dezelfde bedieningsinterface heeft als de 2014 modellen (heb boven een H5570 hangen).
TV reageert lekker snel, maar opmerkelijk verschil ervaar ik tot op heden niet.
Wel al een vastloper gehad bij het openen van de webbrowser, TV reageerde nergens meer op,
en moest de stekker eruit trekken om weer te resetten. Ook de software update naar versie 1003
wilde niet lukken, bleef hangen op 50% bij zoeken. Pas later in de avond kwam de update
vanuit het niets ineens binnen tijdens TV kijken...
Wat ik mis in de nieuwe HUB is de Social Media pagina, nu moet ik eerst naar de App pagina
gaan om Media te openen. De Multimedia pagina opent nu met populaire(?) YouTube filmkes,
Tune-In radio zenders, en Vevo clips. Verbinding maken met PC via Samsung Link account werkt
redelijk vlot, en streamen werkt ronduit goed. Telefoons en Tablets content afspelen werkt ook goed
via Samsung Smartview 2. Ook bestanden delen via apparaat dichtbij op tel/tablet werkt perfect.
De "nu op TV" pagina werkt ook, bij de vorige trouwens ook.
Verder kun je nu Multiscreen gebruiken, beeld splitst in tweeen, in het ene gedeelte TV kijken,
andere gedeelte wat je maar wilt, Apps, internet etc. De nieuw toegevoegde "Voetbalmodus"
heb ik nog niet gebruikt. Ook is er nu een ECO logo in beeld,om het stroomverbruik te bekijken.
Wat een zeer welkome verbetering is, de bijgeleverde AB. De oude AB's waren oke, maar
de nieuwe is een revelatie qua tekstinvoer/gebruik. Via de aanwijsfunctie (wit bolletje op TV),
kun je nu razendsnel tekst in voeren of schakelen in de HUB. Geinig ding!
Jammer is ook dat de Channel list hier niet de juiste info weergeeft. TV is verbonden met de
Horizon van UPC, en boven via een CI+ module. TV boven geeft de channel list juist weer,
beneden niet. De info welke de TV ophaalt via internet zal gesplitst moeten worden tussen
kijken via CI+ of STB.
Is het zijn geld waard? Als je de TV alleen gebruikt voor TV kijken...niet!
Maar je koopt natuurlijk geen Smart TV voor alleen TV kijken.
Het werkt allemaal net iets sneller, en de opties zijn net wat gemakkelijker in gebruik,
AB is een dikke plus. Dus als je de EVO kit moet kopen.....tja.
Ieder voor zich.
Top...dank voor deze zeer uitvoerige info over de Evo Kit. Een vraagje als dat mag. Je geeft aan dat er geen duidelijk waarneembare (opmerkelijk) snelheidswinst is waar te nemen in de interface, maar dat de TV wel lekker snel reageert. Lees ik het goed dat je eigenlijk aangeeft dat er wel een redelijke snelheidswinst is na installatie vd Evo Kit, of dat er eigenlijk niet echt een duidelijk waarneembare snelheidswinst is?
Deze specifieke vraag omdat voor mij persoonlijk de aanschaf hoofdzakelijk zou zijn voor een snelheidswinst (zappen, menu, smarthub, enz).
Thanks.
Deze specifieke vraag omdat voor mij persoonlijk de aanschaf hoofdzakelijk zou zijn voor een snelheidswinst (zappen, menu, smarthub, enz).
Thanks.
Verwijderd
De Hub en interface werken iets sneller en soepeler maar verwacht geen dramatische snelheidswinst.dafmay schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:07:
Top...dank voor deze zeer uitvoerige info over de Evo Kit. Een vraagje als dat mag. Je geeft aan dat er geen duidelijk waarneembare (opmerkelijk) snelheidswinst is waar te nemen in de interface, maar dat de TV wel lekker snel reageert. Lees ik het goed dat je eigenlijk aangeeft dat er wel een redelijke snelheidswinst is na installatie vd Evo Kit, of dat er eigenlijk niet echt een duidelijk waarneembare snelheidswinst is?
Thanks.
Zappen gaat bij mij via de IR blaster van de TV welke de UPC Horizon bedient, dus die bepaalt
de zapsnelheid, en dat is niet al te snel...
De winst van de EVO zit hem meer in de aangepaste software (ala 2014), meer mogelijkheden,
en de handige AB met aanwijsfunctie. Nogmaals moet ieder voor zich weten,
ik heb de EVO kit nu gratis, zelf had ik hem denk ik niet gekocht.......
Wederom dank...ik laat de upgrade even zitten. Misschien volgend jaar bij een nieuwe Evo Kit...
Volgens mij kan je de EVO kit nog wel 2 tot 3 jaar uitstellen, om er dan vervolgens het maximale voordeel er uit te halen.dafmay schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:11:
Wederom dank...ik laat de upgrade even zitten. Misschien volgend jaar bij een nieuwe Evo Kit...
Als je nu een F serie 7- 8000 bezit.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Voor de mensen die gebruik maken van de DS Video app op een F8000 hierbij de release notes.
http://www.synology.com/e...eNote/androidapp/DS_video (blijkt op het moment offline te zijn 10:14)
http://www.synology.com/e...eNote/androidapp/DS_video (blijkt op het moment offline te zijn 10:14)
[ Voor 12% gewijzigd door Distrax1988 op 28-08-2014 10:14 ]
Beste mensen,
Ik sta op het punt een nieuwe TV te kopen alleen twijfel ik nog tussen de UE55F8000 en de UE55H7000. Ik kan kwa specificaties weinig vinden wat nu de werkelijke verschillen zijn die voor mij nuttig zijn.
De TV gaat gebruikt worden in combinatie met een versterker en een raspberry PI dus de smart functies en de speakers zullen niet of nauwelijks gebruikt worden. Ik en mijn vriendin kijken voornamelijk films en series, ook wil ik komende maand een Playstation 4 aanschaffen dus het liefst zo weinig mogelijk input-lag. Het aantal aansluitingen maakt ook weinig uit aangezien alles via de versterker loopt, 1 HDMI aansluiting is in principe genoeg.
Dus mijn vraag is de F8000 die paar honderd euro meer dan de F7000 ook een meerwaarde kwa kijk plezier of kan ik beter dat geld gebruiken voor een paar leuke games en de F7000 kiezen?
Alvast bedankt voor jullie advies
Ik sta op het punt een nieuwe TV te kopen alleen twijfel ik nog tussen de UE55F8000 en de UE55H7000. Ik kan kwa specificaties weinig vinden wat nu de werkelijke verschillen zijn die voor mij nuttig zijn.
De TV gaat gebruikt worden in combinatie met een versterker en een raspberry PI dus de smart functies en de speakers zullen niet of nauwelijks gebruikt worden. Ik en mijn vriendin kijken voornamelijk films en series, ook wil ik komende maand een Playstation 4 aanschaffen dus het liefst zo weinig mogelijk input-lag. Het aantal aansluitingen maakt ook weinig uit aangezien alles via de versterker loopt, 1 HDMI aansluiting is in principe genoeg.
Dus mijn vraag is de F8000 die paar honderd euro meer dan de F7000 ook een meerwaarde kwa kijk plezier of kan ik beter dat geld gebruiken voor een paar leuke games en de F7000 kiezen?
Ik had qua prijs/kwaliteit verhouding een H7000 gekocht. Is die H7000 ook te upgraden met een evolution kit trouwens?
Aangezien je toch geen smart functies (echt) gebruikt is dit ook niet interessant voor je.
Aangezien je toch geen smart functies (echt) gebruikt is dit ook niet interessant voor je.
H7000 is curved (en 2014 topic), denk dat het typo was en hij F7000 vs F8000 bedoelt.. 
Daar zit niet heel veel verschil in qua specs, dacht wel dat afwerking wel anders is..
Daar zit niet heel veel verschil in qua specs, dacht wel dat afwerking wel anders is..
Ik bezit zelf de F8000 en alleen al voor het super strakke design zou ik de F8000 verkiezen boven de F7000. Verder is de F8000 gewoon net ietsje beter (sneller e.d.) dan de F7000. Als je daar niet zo veel om geeft zou ik de F7000 halen.gebruikerfz1 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:01:
Beste mensen,
H7000 is niet curved, ik heb hem namelijk zelf ook.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:02:
H7000 is curved (en 2014 topic), denk dat het typo was en hij F7000 vs F8000 bedoelt..
De H8000 die is curved.
Ik ben overigens erg tevreden met de H7000 echt een mooi beeld en van input lagg merk ik niks van.
Alleen jammer dat die niet met evo kit is uittebreiden
Hoi allemaal, ik wil graag een tv kopen en voor dat ik een gigantische fout bega wou ik even overleggen.
Ik ben van plan om de Samsung UE48H6200 te kopen maar ik vroeg me af of er nog betere alternatieven zijn voor een budget van 700-800 euro. Ik heb ook over na gedacht om "future-proof" de Samsung UE48HU7500L te gaan kopen gezien het Ultra HD is maar ik gok dat ik beter over vijf jaar wanneer de prijzen wat redelijker zijn weer 700-800 euro kan uitgeven als het echt zo veel toegevoegde waarde heeft
Wat zijn jullie meningen?
Ik ben van plan om de Samsung UE48H6200 te kopen maar ik vroeg me af of er nog betere alternatieven zijn voor een budget van 700-800 euro. Ik heb ook over na gedacht om "future-proof" de Samsung UE48HU7500L te gaan kopen gezien het Ultra HD is maar ik gok dat ik beter over vijf jaar wanneer de prijzen wat redelijker zijn weer 700-800 euro kan uitgeven als het echt zo veel toegevoegde waarde heeft
Oke bedankt voor jouw en reacties van anderen. Ik ga morgen maar eens wat winkels bij langs om het design te beoordelen en of het de moeite waard is.TictaCNL schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:27:
[...]
Ik bezit zelf de F8000 en alleen al voor het super strakke design zou ik de F8000 verkiezen boven de F7000. Verder is de F8000 gewoon net ietsje beter (sneller e.d.) dan de F7000. Als je daar niet zo veel om geeft zou ik de F7000 halen.
Ik zag trouwens zonet op pricewatch dat UE55F8000 (flat panel) en de UE55H8000 (curved) geen prijs verschil zit. Ook kwa specs kan ik weinig verschil vinden, klopt dit? Zo'n curved panel is natuurlijk wel een leuke gadget maar de TV komt aan de muur te hangen, is het dan erg vervelend dat deze uitsteekt?
Verwijderd
De verschillen zitten alleen maar in het design en nog iets betere beeld bewerking algoritme en hogere refresh-rate (al weet ik dat laatste niet 100%). Mogelijk ook iets beter paneel.TictaCNL schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:27:
[...]
Ik bezit zelf de F8000 en alleen al voor het super strakke design zou ik de F8000 verkiezen boven de F7000. Verder is de F8000 gewoon net ietsje beter (sneller e.d.) dan de F7000. Als je daar niet zo veel om geeft zou ik de F7000 halen.
De eigenlijke processor hardware is identiek (beiden quad core), dus hij is zeker niet sneller.
Verwijderd
Ultra-HD... persoonlijk vind ik dit ween heerlijk marketing ding.seven37 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:57:
Hoi allemaal, ik wil graag een tv kopen en voor dat ik een gigantische fout bega wou ik even overleggen.
Je kunt beter kijken wat er nu beschikbaar is aan apparatuur en media materiaal op Ultra-HD. Via streaming zal je het voorlopig nog niet mainstream meemaken.
En een early adaptor zijn voor Ultra-HD lijkt me ook niet echt handig. Er zullen komende jaren grote verbeteringen in deze hoek komen.
Let wel: dit is mijn persoonlijke mening
Dat eerste hoorde ik ook mensen zeggen bij Full-HD. Boy have they ever been so wrong. verder met je eens.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:10:
[...]
Ultra-HD... persoonlijk vind ik dit ween heerlijk marketing ding.
Je kunt beter kijken wat er nu beschikbaar is aan apparatuur en media materiaal op Ultra-HD. Via streaming zal je het voorlopig nog niet mainstream meemaken.
En een early adaptor zijn voor Ultra-HD lijkt me ook niet echt handig. Er zullen komende jaren grote verbeteringen in deze hoek komen.
Let wel: dit is mijn persoonlijke mening
De eerste televisies met Full HD waren ook marketingmachines. De eersten hadden bijvoorbeeld ook enkel ondersteuning voor 1080i signalen omdat je dan pas de televisie HD Ready mocht noemen.garriej schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
Dat eerste hoorde ik ook mensen zeggen bij Full-HD. Boy have they ever been so wrong. verder met je eens.
Vervolgens heeft het vrij lang geduurd alvorens er content grootschalig beschikbaar werd in 1080p dus ja, had je toentertijd een Full HD televisie, dan had je veel geld uitgegeven aan iets waar je nog niet zoveel aan had.
Hetzelfde geldt nu voor de huidige UHD-televisies. De eerste UHD-televisies hadden nog geen HDMI 2.0 waardoor die televisie nu al verouderd zijn en dat zijn televisies van net een jaar oud. Sommige van de huidige UHD-televisies hebben dan wel HDMI 2.0 maar eigenlijk blijft het daar dan ook bij. Geen ondersteuning voor 10-bit en hoger, geen 4:4:4 chroma subsampling, waarschijnlijk niet in staat de Rec. 2020 kleurruimte te vullen en dat soort kwaaltjes. Straks krijg je dit soort content en dan is de televisie niet in staat hieraan te voldoen waardoor het kwalitatief niet goed is. Dan heb je slechts de pixels en pixels zijn, zoals al vaker gezegd, slechts een onderdeel van de algemene beeldkwaliteit.
Ik zou het geld in mijn zak steken en nu een goede FHD-televisie kopen voor minder geld en over een paar jaar een goede UHD-televisie kopen als het wel zin heeft.
Dan blijft de vraag nog, is de Samsung UE48H6200 een goede FHD-tv? Of zijn er betere in het budget van 700-800 euro?
[ Voor 14% gewijzigd door seven37 op 29-08-2014 14:23 ]
Zojuist in de winkel de UE55H700SL en de EU55H8000SL gezien, zo'n curved scherm is opzich wel geinig en je kijkt wel degelijk anders naar zo'n scherm. De hoeken komen beter over wanneer je alleen naar het midden kijkt. Voor mij is het die 170,- euro extra wel waard.gebruikerfz1 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:54:
[...]
Oke bedankt voor jouw en reacties van anderen. Ik ga morgen maar eens wat winkels bij langs om het design te beoordelen en of het de moeite waard is.
Ik zag trouwens zonet op pricewatch dat UE55F8000 (flat panel) en de UE55H8000 (curved) geen prijs verschil zit. Ook kwa specs kan ik weinig verschil vinden, klopt dit? Zo'n curved panel is natuurlijk wel een leuke gadget maar de TV komt aan de muur te hangen, is het dan erg vervelend dat deze uitsteekt?
Nu is de H8000 bij Plasmavisie 1699,- terwijl platte-tvdiscounter echt niet lager kan dan 1849,- en beweerd dat die Plasmavisie geen NL paneel kan zijn. Hierna was de verkoper ook erg snel klaar met mij en had hij nog meer klanten die hij wou helpen. Kan zijn verhaal kloppen?
Plasmavisie heeft NL modellen maar ook NON NL modellen, dus daar moet je wel effe opletten als je een echte NLér wilt
Heb ze een mailtje gestuurd:
Beste Plasmavisie,
Graag wil ik de Samsung UE55H8000 bij jullie bestellen maar voordat ik dat doe wil ik graag zeker weten dat dit een nederlands model betreft. Hiermee bedoel ik niet alleen de software maar ook het paneel.
In afwachting van uw antwoord.
Mvg
Met als antwoord:
Beste,
Hoe bedoelt u met Panel? De software is bij ons Nederlands maar de panels zijn bij elke h8000 hetzelfde. Er komt er maar 1 van de lopende band af met hetzelfde panel en in het moederbord zit de software voor heel europa en in de fabriek op Landcode gezet waarvoor de tv geschikt moet zijn. Verschillende panels worden niet gebruikt.
Met vriendelijke groet,
tja....
Beste Plasmavisie,
Graag wil ik de Samsung UE55H8000 bij jullie bestellen maar voordat ik dat doe wil ik graag zeker weten dat dit een nederlands model betreft. Hiermee bedoel ik niet alleen de software maar ook het paneel.
In afwachting van uw antwoord.
Mvg
Met als antwoord:
Beste,
Hoe bedoelt u met Panel? De software is bij ons Nederlands maar de panels zijn bij elke h8000 hetzelfde. Er komt er maar 1 van de lopende band af met hetzelfde panel en in het moederbord zit de software voor heel europa en in de fabriek op Landcode gezet waarvoor de tv geschikt moet zijn. Verschillende panels worden niet gebruikt.
Met vriendelijke groet,
tja....
Tja ze hebben gelijk ieder panel is het zelfde.
De TV's worden voor verschillende landen gebouwd, ze zijn allemaal het zelfde, alleen de software staat ingesteld op een andere land en ze hebben een landcode, zodat Samsung kan zien of het een orginele Nederlandse TV is die door Samsung Nederland verkocht is.
Samsung Nederland zal een Tv met een land code van b.v. Spanje nooit vervangen omdat Samsung Nederland hem niet verkocht heeft.
Maar uit de tekst "Nederlandse software" maak ik op dat het geen NL TV's zijn.
De TV's worden voor verschillende landen gebouwd, ze zijn allemaal het zelfde, alleen de software staat ingesteld op een andere land en ze hebben een landcode, zodat Samsung kan zien of het een orginele Nederlandse TV is die door Samsung Nederland verkocht is.
Samsung Nederland zal een Tv met een land code van b.v. Spanje nooit vervangen omdat Samsung Nederland hem niet verkocht heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 17:21 ]
Verwijderd
En daar zit dan ook gelijk de crux!Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:20:
Tja ze hebben gelijk ieder panel is het zelfde.
Plasmavisie schermt wel vaker met deze teksten.
De software mag dan wel aangepast zijn naar Nederlands, maar de landencode niet!
Deze optie is er volgens mij door Samsung nu uitgesloopt, de landencode kan niet meer
veranderd worden. Gevolg is dat je Apps niet kunt updaten, en dat er geen garantie is
dat een aangesloten CI+ (UPC/Ziggo) module werkt, en geen NL garantie.
Vraag aan Plasmavisie naar het volledige modelnummer om zekerheid te krijgen.
Eindigend op XXN betekend een Nederlands model. Voor een STB maakt het niet
uit of het een NL of buitenlands model is, voor een Module wel.
Als je de zekerheid krijgt dat het een NL model is, dan gaat PlatteTV wel onder die prijs
zitten. Heb dat zelf al 2 maal zo uitgespeeld en veel meer korting bedongen (en een gratis
Evolution Kit). Dus gewoon navragen en dan uitspelen tegen elkaar
Toy nu toe was het zo dat Samsung een Tv met een modelnumer bv.v XXH wel onder de garantie laat vallen maar dat een XXH TV nooit door Samsung in zijn geheel vervangen zou worden.
Ik heb een XXH uit de ES serie zijn al veel storingen aan geweest en veel onderdelen vervangen, de complete TV wordt niet vervangen, bij een XXN zou dat na 3 storingen wel het geval geweest zijn
Ik heb een XXH uit de ES serie zijn al veel storingen aan geweest en veel onderdelen vervangen, de complete TV wordt niet vervangen, bij een XXN zou dat na 3 storingen wel het geval geweest zijn
Vandaag bij HiFi corner geweest en gevraagt of ze de UE55H8000 (curved) konden leveren voor dezelfde prijs als Plasmavisie, namelijk 1699,- euro. De verkoper navraag gedaan maar 1999,- kon wel, paar bedenkingen later 1899,-. Ik heb toen gezegt dat ik even ging overleggen met mijn vriendin die mee was en dat we er later op terug kwamen, toen hebben we besloten naar Saturn te gaan want die kon vast wel lager, maar voordat we daarheen gingen nog even 16 meter speaker kabel meenemen voor mijn Klipsch speakers die ik vanochtend 2de hands gekocht heb. Toen ik weer naar binnen stapte kon ik de TV wel voor 1699,- mee krijgen (op hun website staat die nog voor 2499,-! 800,- meer dan ik hem meekreeg) dus toen gezegt dan wil ik de speaker kabel ook zo mee, dat was geen probleem 
Dus na 5 jaar een 47inch LG plasma gehad te hebben nu een 55inch LED! wat een verschil en haarscherp beeld, vanavond bankhangen met mijn vriendin met een blueray film
Dus na 5 jaar een 47inch LG plasma gehad te hebben nu een 55inch LED! wat een verschil en haarscherp beeld, vanavond bankhangen met mijn vriendin met een blueray film
Verwijderd
Tja zo gaat dat he! Die gasten gewoon uitspelen tegen elkaar!
Volgend jaar denk je Joh heb ik toch nog teveel betaald!
Staan ze voor meer dan de helft goedkoper......dat is het nadeel van altijd
het nieuwste willen:P.
i.p.v. bankhangen kan ik me wel wat leukers bedenken..........
Veel plezier met je aankoop!
Volgend jaar denk je Joh heb ik toch nog teveel betaald!
Staan ze voor meer dan de helft goedkoper......dat is het nadeel van altijd
het nieuwste willen:P.
i.p.v. bankhangen kan ik me wel wat leukers bedenken..........
Veel plezier met je aankoop!
Verwijderd
Hoi.
ik heb één source gelabeld als pc voor het gamen met een xbox,maar ik krijg het beeld niet echt scherp zoals het is als het gelabeled is als gaming,Heeft iemand tips ?
ik heb één source gelabeld als pc voor het gamen met een xbox,maar ik krijg het beeld niet echt scherp zoals het is als het gelabeled is als gaming,Heeft iemand tips ?
Welke TV heb je? Als je de PC modus gebruikt gaat dit ten koste van de kwaliteit van het beeld. Je zet namelijk alle verbeteringssoftware uit om een betere input lag te krijgen. Het beeld kan dus iets minder scherp zijn en iets fletser zijn. Je kan de scherpte overigens gewoon instellen in het menu. Zie de onderstaande foto waar je moet zijn (Picture > Sharpness)Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:11:
Hoi.

Verwijderd
ik heb een ue46f7000.Ik snap dat je de scherpte kunt instellen,maar krijg het beeld op geen enkele manier zo mooi dan dat ik het label als games.
Dat klopt. Om de reden die ik al noemde: Als je de PC modus gebruikt gaat dit ten koste van de kwaliteit van het beeld. Je zet namelijk alle verbeteringssoftware uit om een betere input lag te krijgen. Is niets aan te doen. Of je moet met input lag willen spelen.Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:00:
ik heb een ue46f7000.Ik snap dat je de scherpte kunt instellen,maar krijg het beeld op geen enkele manier zo mooi dan dat ik het label als games.
Nieuwe update voor F serie samsung tv's.
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40F6670SSXXN (Dit is de link voor mijn tv)
Versie 2000.2
Changelog for TV F5xxx, F6xxx Series T-MST12DEUC-2000.2
- Solves Netflix loading issue
- Solves Auto Off-On Issue
- Solves the issue Smart Control does not work.
- Solves Network Connection Issue with Wireless Router.
- Improves Picture Quality.
- Solves the issue Screen Mirroring does not work.
- Solves the issue Digital Clean View does not work correctly.
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40F6670SSXXN (Dit is de link voor mijn tv)
Versie 2000.2
Changelog for TV F5xxx, F6xxx Series T-MST12DEUC-2000.2
- Solves Netflix loading issue
- Solves Auto Off-On Issue
- Solves the issue Smart Control does not work.
- Solves Network Connection Issue with Wireless Router.
- Improves Picture Quality.
- Solves the issue Screen Mirroring does not work.
- Solves the issue Digital Clean View does not work correctly.
[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 01-09-2014 12:49 ]
I intend to live forever. So far, so good.