Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
KremlinCardinal schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:40:
Ik heb de F6320 enkele weken geleden gekocht, maar sta nu voor de keuze: decoder (interactieve HD recorder van ziggo) of CI+? Voor de CI+ moet dan nog wel een losse HDD worden aangeschaft.

Ik hoor wel lovende dingen over de CI(+) modules en hoe deze op de TV's werken, maar steken ze ook echt met kop en schouders boven de settopboxen uit? Het lijkt me dat ze beide wel hun voor- en nadelen hebben.
De T.V. werkt met beide, omdat Samsung een handig systeem heeft bedacht waarmee externe apparaten kunnen worden bediend, zonder dat de afstandbediening hoeft te worden omgezet.

Zelf vind ik de CI-module sneller werken en prettiger.

Wel zou ik dan voor minimaal een 1.4+ CI-module gaan, omdat deze én interactief functioneert én twee zenders tegelijk kan decoderen.

Dat zijn van die dingen, die je leert na aanschaf van de 1.3-module én de 1.3+-module.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Even snelle vraag over dit nieuwe EVO Kit,
Ik heb het begrepen dat deze een soort mini computer om smart hub verbeterd laten draaien.

Is het bedoeling dat je evo kit MAAR een keer koopt en toekomstig updates bijhouden?
Of " iedere jaar " nieuwe evo kopen bijvoorbeeld om smart hub te updaten?

Beetje brutaal, maar wat is de nut van deze ding die alleen maar geld kost om je software te laten versnellen?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind t zo raar dat samsung smart tv bouwt met prima software en vervolgens zware software update eerst via hardwarematige upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 14:43

Disaster

Kwelling

Hebben anderen gisteren ook een CI+ update gehad? Heb zelf een 1.3 versie van Quantis en een 40F8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 12:12
Disaster schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:20:
Hebben anderen gisteren ook een CI+ update gehad? Heb zelf een 1.3 versie van Quantis en een 40F8000.
Dank voor de tip. Geen melding gehad/gezien. Ik zal vanavond eens nakijken en zonodig meteen de update uitvoeren.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 24-06-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zandhaas schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:50:
Even snelle vraag over dit nieuwe EVO Kit,
Ik heb het begrepen dat deze een soort mini computer om smart hub verbeterd laten draaien.

Is het bedoeling dat je evo kit MAAR een keer koopt en toekomstig updates bijhouden?
Of " iedere jaar " nieuwe evo kopen bijvoorbeeld om smart hub te updaten?

Beetje brutaal, maar wat is de nut van deze ding die alleen maar geld kost om je software te laten versnellen?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind t zo raar dat samsung smart tv bouwt met prima software en vervolgens zware software update eerst via hardwarematige upgraden.
Je kunt hem ieder jaar kopen als je dat wilt.
Hij doet meer dan alleen de SmartHub sneller laten draaien, er zijn ook verbeteringen in spraak en hand besturing en nog andere zaken.

Ze update ook gewoon de normale software van je TV hoor heb je de Evo kit niet voor nodig, alleen als je b.v. een 2012 Tv hebt kun je hem met de Evo kit upgrade naar een halve 2014 TV.

En let op je moet echt 1 van de twee top modellen hebben van Samsung om de Kit te kunnen plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Een evolutionkit doet het 4 jaar lang !
Daarna zul je niet meer nieuwe updates ontvangen.
Maar na 3 jaar word het toch al tijd voor een nieuwe tv !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zeg je me nou stopt een kit er naar 4 jaar mee?

Dat is nog altijd 3 jaar langer dan de software updates voor de ES serie :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Nick__ schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:49:
[...]

De T.V. werkt met beide, omdat Samsung een handig systeem heeft bedacht waarmee externe apparaten kunnen worden bediend, zonder dat de afstandbediening hoeft te worden omgezet.

Zelf vind ik de CI-module sneller werken en prettiger.

Wel zou ik dan voor minimaal een 1.4+ CI-module gaan, omdat deze én interactief functioneert én twee zenders tegelijk kan decoderen.

Dat zijn van die dingen, die je leert na aanschaf van de 1.3-module én de 1.3+-module.. 8)7
Waar kan je de 1.4+ kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
In de toekomst (2015) en pas nadat Ziggo het heeft uitgerold, kan nog jaren later zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ cyberspin..

ik kan blijven zoeken maar een twintuner is zinloos zolang je ziggo hebt en wil opnemen en iets anders kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
Ik heb net men nieuwe playbar aangesloten op men 46F6770. Jammer genoeg kan ik enkel op de tv bij audio format PCM selecteren. Dolby en DTS staan in het grijs. Ik dacht namelijk op basis van voorgaande posts dat dit toch mogelijk moest zijn. Via HDMI komt de telenet digibox binnen en die staat op dolby digital... Kan iemand me helpen?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:36:
[...]

Waar kan je de 1.4+ kopen?
Volgens mij wordt die nu pas getest en binnenkort pas te koop aangeboden.

Voor iemand die veel opneemt, is de externe digitale receiver/recorder een betere optie en, als je Ziggo belt en je abonnement zou kunnen opzeggen, maken ze vaak een leuke deal voor het verlengen van je huidige abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag over de opnamefunctie (ondanks zoeken in het topic niets kunnen vinden, de handleiding van de TV zelf is helaas onduidelijk):

Ik heb een 40F6400 met CI+ module en externe USB harddisk voor opname van programma's, wat op zich goed werkt. Maar nu de vraag: is er een mogelijkheid om de opname tijdelijk te onderbreken zodat je bijv. de zeer lange commercials uit een speelfilm kunt knippen? Het lijkt alsof je een programma alleen kunt opnemen van begin tot eind, inclusief alle reclame tussendoor. Zoiets moet toch simpel te realiseren zijn via de afstandbediening (maar ik krijg het niet voor elkaar ...)?

De enige mogelijkheid die ik kon bedenken is om het programma in brokken op te nemen (dus bijv. opname stoppen zodra de commercial begint, en nieuwe opname starten zodra die afgelopen is) waarna de harddisk die brokken automatisch achter elkaar kan afspelen. Maar dat is niet echt handig ...

Ik begrijp dat een externe recorder of opnemen via PC meer mogelijkheden biedt, maar ik wil geen ingewikkelde zaken gaan doen omdat de TV een tijdelijke oplossing is (ik hoop binnen een jaar naar 4K over te stappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij goeie settings kan aanraden voor de F7000? Algemeen tv kijken..
Ik lees op vele forums dat velen hun scherpte op 20 zetten maar dat lijkt mij echt héél laag niet?!

We hadden vroeger een LOEWE tv (geen idee welk model) maar ik vind nu dat die samsung niet even scherp is..
Zal wellicht maar een idee zijn enzo want die loewe is ondertussen al bijna 8jaar oud denk ik en is maar 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tboheeren schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:36:
Ik heb net men nieuwe playbar aangesloten op men 46F6770. Jammer genoeg kan ik enkel op de tv bij audio format PCM selecteren. Dolby en DTS staan in het grijs. Ik dacht namelijk op basis van voorgaande posts dat dit toch mogelijk moest zijn. Via HDMI komt de telenet digibox binnen en die staat op dolby digital... Kan iemand me helpen?
Kijk eens onder, zenders-audio opties-geluidsformaat, die van mpeg op dolby digital zetten.
Daarna kan je wel kiezen voor dolby digital onder, geluid-extra instellingen-geluidsformaat.
Heb hier een H6400, maar denk dat kwa instelling niet veel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:36:
Ik lees op vele forums dat velen hun scherpte op 20 zetten maar dat lijkt mij echt héél laag niet?!

We hadden vroeger een LOEWE tv (geen idee welk model) maar ik vind nu dat die samsung niet even scherp is..
Zal wellicht maar een idee zijn enzo want die loewe is ondertussen al bijna 8jaar oud denk ik en is maar 720p.
Ik heb standaard de "film modus" geselecteerd en dan helderheid teruggeschroeft naar "10" voor minimale background bleeding. De rest ben ik van af gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:36:
Hoe lager hoe beter. Scherpte zorgt er alleen maar voor lelijke contouren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:15:
[...]

Hoe lager hoe beter. Scherpte zorgt er alleen maar voor lelijke contouren.
Maw, iedereen zou dat op 0 moeten zetten? Of wat zou een reden kunnen zijn om het toch niet op 0 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 17:33
Er is geen reden voor die wij kunnen geven. Dat is persoonlijk. Iedereen heeft een andere kijk positie, smaak, grootte van huiskamer, lichtinval en etc. Dus iedereen kan naar eigen smaak de opties aanpassen. Maar meestal is het bron signaal (zeker HD) goed genoeg, om alle digitale trucjes gewoon uit te laten. Met audio wil je ook zo weinig mogelijk filters en "verbeteringen" toevoegen aan het signaal. Waarom dan niet met beeld.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb de scherpte op mijn F8000 ook op 0 staan en verder digital clean view en MPEG noise filter uit, motion plus op standard,clear of smooth...ik zie geen verschil.

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 27-06-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:12:
[...]

Maw, iedereen zou dat op 0 moeten zetten? Of wat zou een reden kunnen zijn om het toch niet op 0 te zetten?
Als je een Blu-Ray kijkt of televisie via de kabel (1080i), is er inderdaad eigenlijk geen rede om softwarematig scherpte toe te voegen. Wanneer de resolutie (met hoge bitrate) van de bron gelijk is aan de resolutie van het scherm heb je al de optimale scherpte. Voeg scherpte toe en je scherpte gaat verloren in contouren waarmee je het contrast tussen twee objecten vergroot. Klinkt leuk maar werkt in de meeste gevallen alleen op een negatieve manier.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HY7egar.jpg

Mag wel duidelijk zijn welke van de twee verscherpt is. Natuurlijk ziet het er absoluut niet uit, en dit is wat het gros van mensen op hun televisie bekijkt. In sommige gevallen zelfs nog erger dan dit.

Misschien vind je het wel mooi. Dan kijk je hier waarschijnlijk al naar en is het gewenning van je eigen televisie geworden. Snel uitzetten en wennen aan beeld zonder kunstmatige scherpte. Eenmaal gewend wil je niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34

Pierre

Van nature lui!

Volgens mij moet gewoon iedere tv gekalibreerd worden, over dit bedrijf lees en hoor ik goede berichten.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Je kunt prima zelf een eind komen met calibreren van je tv. Professioneel cailbreren kost namelijk best een aardige duit. Ik heb zelf onderstaande settings gebruikt en een paar aanpassingen gedaan :

http://forums.cnet.com/77...55f8000-picture-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
dafmay schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:09:
Je kunt prima zelf een eind komen met calibreren van je tv. Professioneel cailbreren kost namelijk best een aardige duit. Ik heb zelf onderstaande settings gebruikt en een paar aanpassingen gedaan :

http://forums.cnet.com/77...55f8000-picture-settings/
Zucht...

http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=7202.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Wat loop jij toch te zuchten kerel...heb je het warm?

Iedereen mag doen wat ie wil met 'calibratie', en een profi calibratie is uiteraard de enige echte calibratie, maar kost je een bom duiten. Niet iedereen heeft dat er voor over.

Ik heb met eerder genoemde settings een veel mooier en kleurechter beeld verkregen dan de standaard settings van de tv. Dat is voor mij zeer de moeite waard...en het kost verder niets.

Dus wellicht hebben anderen ook iets aan die settings.

Met jouw toestemming 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 09:17
Hallo medetweakers

Sinds van de week ben ik de blije en trotse bezitten van een 46" F7000
Vraagje, als ik de tv uitzet dan blijft er rechts onder een rood/oranje standby lampje branden.
Kan de tv ook helemaal uit? Of blijft hij altijd in standby staan? IK heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik de tv helemaal uitzet.

Andere vraag.
Als je de tv aanzet dan gaat het Samsung logo onder de tv ook branden.
Ik dacht gehoord/gelezen te hebben dat je dit in de settings ook kan uitzetten.
Helaas heb ik ook dit nog niet kunnen vinden.

Voor de rest, echt een top tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MrMGeeIsTheName schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:16:
Hallo medetweakers

Sinds van de week ben ik de blije en trotse bezitten van een 46" F7000
Vraagje, als ik de tv uitzet dan blijft er rechts onder een rood/oranje standby lampje branden.
Kan de tv ook helemaal uit? Of blijft hij altijd in standby staan? IK heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik de tv helemaal uitzet.

Andere vraag.
Als je de tv aanzet dan gaat het Samsung logo onder de tv ook branden.
Ik dacht gehoord/gelezen te hebben dat je dit in de settings ook kan uitzetten.
Helaas heb ik ook dit nog niet kunnen vinden.

Voor de rest, echt een top tv.
Vwb de 1e vraag, ik denk niet dat dit aan te passen is binnen het Menu. Het zal misschien via het service menu kunnen.

Vwb de 2e vraag, op mijn F8000 zit die setting onder :

Menu > System > General > Light effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 09:17
Thanks! Ga straks ook even bij mij kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
dafmay schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:08:
een profi calibratie is uiteraard de enige echte calibratie
Precies. Instellingen overnemen is geen kalibreren. Noem het ook niet zo en vooral; laat het niet overkomen alsof het vergelijkbaar is met kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dimens schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:17:
[...]

Precies. Instellingen overnemen is geen kalibreren. Noem het ook niet zo en vooral; laat het niet overkomen alsof het vergelijkbaar is met kalibreren.
Ik heb het nooit doen voorkomen alsof het overnemen van de instellingen van de genoemde website de cure-all is voor iedere tv. Daar waarschuwt men specifiek voor op de website waar jij naar verwijst. Ik heb zelf ook enigzins de settings (mijn linkje) verder naar eigen behoefte aangepast op mijn tv. Het is slechts een basis voor het verbeteren van de kleuren. Dat scheelt namelijk al een heel stuk tov de standaard settings van de tv. Maar ook dat zal persoonlijk zijn...

En nee het is inderdaad niet gelijk aan calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:34

Pierre

Van nature lui!

Een paar instellingen overnemen is inderdaad geen kalibreren, maar ja dat kost geld al vind ik vanaf €150 best meevallen.
Dat willen de meeste niet uitgeven dus. Heb er totaal geen moeite mee als het me een super goed beeld oplevert.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Een goede kalibratie bij aanschaf van een dure tv is imo een must.
Waarom zou je anders een dure tv te kopen en dan niet het beste er uit halen.

Bij mijn 65F9000 was het verschil voor en na professionele kalibratie groot.
Zonder kalibratie was Film te gelig en Standaard te blauw, het was gewoon niet goed te krijgen.
Ik had algemene settings overgenomen waar veel eigenaren vonden dat het goed beeld gaf.

Tijdens de kalibratie bleek hoeveel 'off' die setting was. B.v. Gamma was 0.3 off en van de kleuren waren alleen blauw en groen goed. Na kalibratie heb ik nu natuurlijk, 3d-achtig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt kalibratie dan zoveel verschil, ik bedoel, het blijft toch persoonlijk, wat de 1 mooi vind hoeft de ander per definitie niet mooi te vinden?
Mijn ouders hebben een 3 jaar oude Samsung, D8000 ofo, met echt waanzinnig beeld (nooit wat aan gedaan), ik vind het veel mooier als op mijn 55F8000, zou dat na kalibratie wel beter worden op mijn F8000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 23:23
dafmay schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:27:
[...]

Vwb de 1e vraag, ik denk niet dat dit aan te passen is binnen het Menu. Het zal misschien via het service menu kunnen.

Vwb de 2e vraag, op mijn F8000 zit die setting onder :

Menu > System > General > Light effect.
De tv blijft gewoon in standby staan, dit is niet uit te schakelen. Enigste oplossing is een standby killer ertussen. Veel apparaten kan je niet meer uitschakelen. Gelukkig wordt het standby verbruik steeds lager.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@Ronzuid...ik stond op het punt om exact hetzelfde te schrijven. Inderdaad, zoals je aangeeft, heb ik hetzelfde idee...smaken verschillen en wat voor de een een mooi beeld is zal voor een ander heel anders overkomen. Met andere woorden, hoe kun je dan met een calibratie een altijd 'perfect' beeld verkrijgen. Dat is dan in mijn ogen toch weggegooid geld, zo lijkt het. Ik zou mensen aanraden eerst eens zelf een aantal instellingen uit te proberen, je komt een heel eind. Dit is mijn persoonlijke mening. Ik heb onderstaande settings als basis genomen :

http://reviews.plasmatvbu...000-picture-settings.html

Met name zijn voor mij de Color Space, White balance en 10p White Balance de settings welke het grote verschil hebben opgeleverd mbt kleurweergave (zoals deze voor mij persoonlijk als natuurlijk en plezierig overkomen).

Ik heb zelf verder de volgende settings in gebruik tov de settings op de website vermeld :

Backlight : 16
Brightness : 50

Digital clean view : low
Mpeg noise filter : low

Blacktone : Darkest
Gamma : 0

Motion Plus : Smooth
Cinema Black : Medium

Enfin...voor de mensen die interesse hebben om eens iets uit te proberen qua settings.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 28-06-2014 22:42 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roger_Rabbit schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:14:
[...]

De tv blijft gewoon in standby staan, dit is niet uit te schakelen. Enigste oplossing is een standby killer ertussen. Veel apparaten kan je niet meer uitschakelen. Gelukkig wordt het standby verbruik steeds lager.
Het Samsung logo kun je gewoon uitzetten heeft niks met Standby te maken.
Een zeer nutteloos ding dat Samsung logo licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Roger_Rabbit schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:14:
[...]

Dit heeft helemaal niets met mijn eerdere antwoord van doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:49
Voor de mensen die een professioneel bedrijf laten komen:

Komen die dan 's avonds rond primetime de tv calibreren? Want omgevingslicht is een van de belangrijkste factoren... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Met kalibratie worden:
1. User settings
2. Digitale opties
3. Gamma
4. Grayscale
5. CMS
op een zo natuurtrouw mogelijke manier ingeregeld.
Bijkomend voordeel is dat ook artifacts e.d. met de juiste instellingen minder/weg zijn.

Niet alle instellingen zijn perfect te krijgen, want instellingen hebben invloed op elkaar. Een goede kalibrateur weegt adh van zijn metingen(goede meter is erg belangrijk) af welk samenspel van resultaten het natuurlijkste/beste beeld geeft.

Een kalibratie geeft het natuurlijkste beeld, mensen die van fel of onnatuurlijk beeld, dynamische standen, veel rood in gezichten e.d. houden, zou ik geen kalibratie aanraden.
Vind je dat beeld na kalibratie b.v. te donker dan kun je de gamma of helderheid aanpassen. Ondanks dat dit wel invloed op de andere instellingen heeft, is dit toch een stuk beter dan de af fabriek instellingen.

Goed inregelen van je beeld zonder een goede meter is bijna onmogelijk.
Overnemen van 10 en 2 puntskalibraties van een andere tv geeft bijna altijd slechter beeld.
Deze instellingen verschillen per tv en zijn uniek. De standaardinstellingen kun je wel overnemen.

Bij mijn Panasonic plasma's die ik had, had ik een dag en een avondinstelling. Dat hield in dat de tv gekalibreerd was voor avond en ik overdag de helderheid wat hoger zette.
Bij mijn Samsung F9000 is het beeld overdag ook prima en gebruik ik één instelling.

Mensen die roepen dat het weggegooid geld is, zijn bijna altijd mensen die nog geen/geen goede volledige kalibratie hebben gezien. Neemt niet weg dat je met zelf instellen ook heel redelijk beeld kunt krijgen.
Bij mijn Panasonics gaf het een goede verbetering bij mijn Samsung F9000 en zeer grote verbetering. Hoe groot het verschil voor en na kalibratie is, hangt ervan af hoe goed de tv af fabriek is.

Bij één van mijn vorige tv's de Panasonic ST50 heb ik eerst instellingen op het oog/internetinstellingen gedaan, toen zelf gekalibreerd met een goede meter en daarna toch prof. laten kalibreren.
Het verschil op het oog naar kalibreren met een meter was groot, van zelf naar prof. gaf ook nog weer een verbetering.

@Flozem: Een tv kan gewoon overdag gekalibreerd worden, in een normale huiskamer is het nooit volledig donker. Op o.a.deze sites staat meer info: http://isf-calibratie.jimdo.com/ http://www.hometheater.nl...libraties/wat-gebeurt-er/

Persoonlijk zou ik het niet laten doen bij een tv van rond de €1000,-, dan vind ik de verhouding qua kosten zoek. Koop je een dure tv, dan vind ik het een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Calibratie van kleurwaarden kan idd nuttig zijn, bijv. als je aan fotobewerking doet en je de weergegeven kleuren exact gelijk aan je printer wilt krijgen. Of als je blij wordt van het idee dat de kleuren conform de eindmontage worden weergegeven, bijv. bewust kil en flets bij sommige films.
"Minder artefacts" is een claim die niet waargemaakt kan worden.. De goede man wist amper welke opties en eigenaardigheden deze tv heeft.. En er zijn duizenden combinaties te maken..
En juist die settings kun je 1:1 overnemen van anderen, die zijn bij elke tv gelijk.

Kleurwaarden kun je met een colorimeter (bijv Spyder) ook zelf meten en inregelen, ben je voor paar tientjes klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27
Ik wil de UE55F8000 gaan kopen hoe is deze TV met voetbal kijken? Geen banding/dirty screen effect of andere ellende?

[ Voor 9% gewijzigd door Mediacj op 29-06-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Ik wil de 65" versie ervan halen !
Heb hem van de week gezien en vond hem nogal tegenvallen !
Ligt dat aan de winkel&instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:16
Voor de gene die recht hebben op de evolutionkit 2014 voor de F7000 en F8000 tv's, de actie pagina van Samsung is nu geopend! Www.samsung.com/nl/evolutionkit2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:05:
Voor de gene die recht hebben op de evolutionkit 2014 voor de F7000 en F8000 tv's, de actie pagina van Samsung is nu geopend! Www.samsung.com/nl/evolutionkit2014
Thanks!

gelijk aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Mediacj schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:32:
Ik wil de UE55F8000 gaan kopen hoe is deze TV met voetbal kijken? Geen banding/dirty screen effect of andere ellende?
Pas op met de kijkhoeken, die zijn echt niet best. Wanneer je kijkt met grote groep die niet recht voor de tv zit, krijg je snel commentaar over flets/grijzig beeld, kan ik je uit ervaring melden. Recht ervoor is beeld prima, ook zonder de sportmodus. (beeldverbeteraars uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Edit : niet meer nodig

[ Voor 114% gewijzigd door dafmay op 30-06-2014 22:51 . Reden: overbodige post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Let op de kit heeft de processor +
Dus beduidend sneller !
Je zou 4 jaar lang de nieuwste software moeten kunnen ontvangen, maar zoals je nu al ziet zal het met de processors alsnog gaan achterlopen.
Maar ik denk zelf dat de 2014 kit een zeer mooie aanvulling is op dit moment !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Kijk... het antwoord waar ik op hoopte... een beduidend snellere processor in de nieuwe evo kit 2014. Mooi nieuws. Dank.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de evo kit brengt, dus heb 'm meteen maar besteld. Voor eur 249,-- wil ik de gok wel nemen. Ik zal mijn bevindingen binnenkort posten...

[ Voor 41% gewijzigd door dafmay op 30-06-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
snah001 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:10:
Vanavond voor de 4de keer in 3 weken de evo kit 2014 geinstalleerd.
Kwam weer niet voorbij het ingeven van de postcode scherm nr. 8.
Wederom de gehele smarthub gereset en zie daar: eindelijjk werkt alles.
Kan postocde ingeven etc. en Netflix werkt direct zonder dat ik deze hoef te installeren.
Nieuw interface van Netflix ziet er wel gelikt uit zeg.
Wel is de firmware nog steeds 1001 maar is Samsung bezig alles in smarthub werkend te krigen.
Toppie.
Zou je voor ons (lees: nieuwe evo kit 2014 eigenaars) misschien het stappenplan kunnen aangeven voor een juiste installatie van de evo kit? Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:54:
[...]

Zou je voor ons (lees: nieuwe evo kit 2014 eigenaars) misschien het stappenplan kunnen aangeven voor een juiste installatie van de evo kit? Alvast bedankt voor de moeite.
Er zit een duidelijke beschrijving bij:

1) zeker gaan dat t.v. laatste update heeft..

2) stroom van het toestel af en evolution kit plaatsen..

3) t.v. springt vanzelf aan en begint installatie-proces.. daar alle stappen van doorlopen..

bij "On-TV" zijn nog niet alle providers bekend.. dus gewoon wat kiezen, kan achteraf gewijzigd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
_Nick__ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:54:
[...]

Er zit een duidelijke beschrijving bij:

1) zeker gaan dat t.v. laatste update heeft..

2) stroom van het toestel af en evolution kit plaatsen..

3) t.v. springt vanzelf aan en begint installatie-proces.. daar alle stappen van doorlopen..

bij "On-TV" zijn nog niet alle providers bekend.. dus gewoon wat kiezen, kan achteraf gewijzigd worden..
Dank. Ik las nog iets over een reset van de Smart Hub. Is dat nog noodzakelijk? En zo ja, op welk moment moet je dit doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Dank. Ik las nog iets over een reset van de Smart Hub. Is dat nog noodzakelijk? En zo ja, op welk moment moet je dit doen...
Heb ik niet gedaan..

Alleen het updaten van de firmware is belangrijk (wat ik lees in andere forums)..

Daarna begin je weer met firmware-versie 1001(!)..

En daarna even rustig blijven, want de oude apps worden overgezet..

Was er een altijd kwijt, maar toen ik de tv de dag erna aanzette, was alles er weer..

Was even spannend, want de kinderen waren niet blij dat Netflix weg was, maar de nieuwe versie van een dag later is veel beter..

Ook het multi-screen is een echte aanwinst.. nooit meer reclame.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
_Nick__ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:12:
[...]

Heb ik niet gedaan..

Alleen het updaten van de firmware is belangrijk (wat ik lees in andere forums)..

Daarna begin je weer met firmware-versie 1001(!)..

En daarna even rustig blijven, want de oude apps worden overgezet..

Was er een altijd kwijt, maar toen ik de tv de dag erna aanzette, was alles er weer..

Was even spannend, want de kinderen waren niet blij dat Netflix weg was, maar de nieuwe versie van een dag later is veel beter..

Ook het multi-screen is een echte aanwinst.. nooit meer reclame.. ;-)
Dank...klinkt goed! FW op mijn toestel is up to date, maar zal sowieso vooraf nog een check laten doen.

Netflix had ik inderdaad hier gelezen dat de nieuwe versie (ietsje later) beschikbaar was...mooi.

Wat bedoel je met 'nooit meer reclame' ? Sounds too good to be true ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Nick__ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:54:
[...]

Dit CD/M7 erbij voor On-TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:17:
[...]

Dank...klinkt goed! FW op mijn toestel is up to date, maar zal sowieso vooraf nog een check laten doen.

Netflix had ik inderdaad hier gelezen dat de nieuwe versie (ietsje later) beschikbaar was...mooi.

Wat bedoel je met 'nooit meer reclame' ? Sounds too good to be true ;)
Bedoel dat je tijdens reclame naar tweede scherm kunt schakelen (YouTube, Internet, Samsung Apps (Netflix bijvoorbeeld))..

Met linkerkant van scherm kun je dan in de gaten houden, wanneer reclame is afgelopen.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
_Nick__ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:39:
[...]

Bedoel dat je tijdens reclame naar tweede scherm kunt schakelen (YouTube, Internet, Samsung Apps (Netflix bijvoorbeeld))..

Met linkerkant van scherm kun je dan in de gaten houden, wanneer reclame is afgelopen.. ;-)
Ah op die fiets :) Dat lijkt mij een mooi nieuwtje. Benieuwd hoe dat allemaal er in de praktijk uitziet. Overigens...zijn er ook specifieke veranderingen op gebied van de Guide, Menu, Favorietenlijst enz?

Enfin...ik kan ook gewoon rustig even wachten, maar de tweaker in mij is gewoon reuze benieuwd ;)

Levertijd blijkt helaas 3-5 werkdagen te zijn, waar op de website doodleuk vermeld wordt dat het artikel op vooraad is en voor 18u besteld = de volgende dag in huis. Telefonisch contact gehad en blijkt dus niet op voorraad te zijn. Erg slordig, of zelfs een gevalletje misleiding. Hopelijk inderdaad binnen 3-5 dagen in huis want ik heb wel al met Ideal betaald. Enfin, voor de mensen die op het punt staan de kit aan te schaffen.

http://www.plattetv.nl/in...&utm_campaign=Tweakers_NL

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 01-07-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:47:
[...]

Enfin...ik kan ook gewoon rustig even wachten, maar de tweaker in mij is gewoon reuze benieuwd ;)

http://www.plattetv.nl/in...&utm_campaign=Tweakers_NL
Nee..

Daar zie ik weinig wijzigingen in, maar gebruik van OnTV etc is helemaal op de schop..

Al genoeg over te vinden op YouTube.. ook van installatie (door een Duitse meneer (helemaal gefilmd))..

Had die van mij besteld bij de Harense Smid.. duurde daar iets langer dan een week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
_Nick__ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:54:
[...]

Nee..

Daar zie ik weinig wijzigingen in, maar gebruik van OnTV etc is helemaal op de schop..

Al genoeg over te vinden op YouTube.. ook van installatie (door een Duitse meneer (helemaal gefilmd))..

Had die van mij besteld bij de Harense Smid.. duurde daar iets langer dan een week..
Dank je. Ik heb inmiddels de plattetv website vriendelijk verzocht om de voorraadstatus bij te werken.

Ik had dat Youtube filmpje van die Duiser (op zijn zolder :) ) ook gezien inderdaad. Er leken wel wat verschillen (favorietenlijst/kanaal-zwemmen), maar ik denk nu dat dit is vanwege het andere model TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 15:03
dafmay schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:54:
[...]
Zoals boven besschreven is dit zeer eenvoudig.
Wel zorgen dat voor plaatsing de laatste firmware aanwezig is.
Na weer aansluiten van het netsnoer gaat de update vanzelf.
Wanneer de postcode bij installatie van de nieuwe smarthub niet goed in te geven valt dan de smarthub geheel resetten via het hoofdmenu.
Succes!

Overigens werkt de kit nu al 2 weken naar behoren en ook netflix US en plex.
Als het goed is neemt tijdens de installatie van de evo kit deze de voorgaande instellingen van zenders e.d. mee.
Alleen niet de beeld instellingen. Die moet je opnieuw doen dus goede tip is om van de diverse beeldinstellingen van het beeldscherm een foto te maken zodat deze weer gemakkelijk terug te zetten zijn.
Daarna alleen naar eigen inzicht fine-tunen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
snah001 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:31:
[...]

Zoals boven besschreven is dit zeer eenvoudig.
Wel zorgen dat voor plaatsing de laatste firmware aanwezig is.
Na weer aansluiten van het netsnoer gaat de update vanzelf.
Wanneer de postcode bij installatie van de nieuwe smarthub niet goed in te geven valt dan de smarthub geheel resetten via het hoofdmenu.
Succes!

Overigens werkt de kit nu al 2 weken naar behoren en ook netflix US en plex.
Als het goed is neemt tijdens de installatie van de evo kit deze de voorgaande instellingen van zenders e.d. mee.
Alleen niet de beeld instellingen. Die moet je opnieuw doen dus goede tip is om van de diverse beeldinstellingen van het beeldscherm een foto te maken zodat deze weer gemakkelijk terug te zetten zijn.
Daarna alleen naar eigen inzicht fine-tunen.
Bedankt voor de extra info, m.n. over de reset van SmartHub. Dat is goed om te weten, zodat ik tijdens de installatie in 1x door kan en weet hoe een eventueel probleem op te lossen.

Goede tip vwb de beeldinstellingen. Ik heb namelijk aardig wat specifieke zaken ingesteld (10p white balance enz) en het beeld zo goed mogelijk verkregen. Even een paar foto's maken tzt :)

Ik heb overigens nog contact gehad met de plattetv website en men reageert zeer snel op emails e.d. Verder de toezegging gehad dat levertijd inderdaad 3-5 werkdagen is en indien het (veel) langer duurt ik per direkt de bestelling mag annuleren en men het betaalde bedrag terugstort. Klinkt prima in ieder geval. Nog even afwachten dus de komende dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
CyBeRSPiN schreef op zondag 29 juni 2014 @ 08:50:
Calibratie van kleurwaarden kan idd nuttig zijn, bijv. als je aan fotobewerking doet en je de weergegeven kleuren exact gelijk aan je printer wilt krijgen. Of als je blij wordt van het idee dat de kleuren conform de eindmontage worden weergegeven, bijv. bewust kil en flets bij sommige films.
"Minder artefacts" is een claim die niet waargemaakt kan worden.. De goede man wist amper welke opties en eigenaardigheden deze tv heeft.. En er zijn duizenden combinaties te maken..
En juist die settings kun je 1:1 overnemen van anderen, die zijn bij elke tv gelijk.

Kleurwaarden kun je met een colorimeter (bijv Spyder) ook zelf meten en inregelen, ben je voor paar tientjes klaar.
Ik claim niets, geef gewoon weer wat de kalibratie bij mijn 65F9000 opleverde.
Ik had behoorlijk artifacts en deze zijn met mijn huidige instellingen (zo goed als) weg.
Het verschil in beeld is bij mij met de standaardinstellingen tav na kalibratie zeer duidelijk zichtbaar.

Ik weet niet over welke goede man jij het hebt, maar ICT, Frank Doornhof, die bij mij gekalibreerd heeft, kende de F9000 en heeft met een Spectracal C6 en speciaal voor 4K UHD de AVLab TPG mijn tv gekalibreerd. Niet alleen de kleuren, maar alle settings zijn aangepast.

Een spyder is nutteloos en geeft veel te veel meetafwijkingen voor een goede kalibratie, zeker bij UHD tv's. Er is een vrij goedkope Xrite meter die wel redelijk goed is, de naam is mij even ontschoten.
Zelf inmeten kan zeker(met een goede meter), heb ik ook zelf gedaan bij mijn Panasonic ST50 met een Xrite i1 display pro, en daar kun je ook een heel eind mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:05:
Goed nieuws!
Jammer dat de levertijd 4-6 weken gaat bedragen......
Maar goed...wederom geregistreerd, en zie 'm wel deze kant op komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Hallo mede tweakers,

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een 55F8000 waarbij ik er tegenaan loop dat in het begin de SmartHub nog aanbevolen tv programma's toonde (Op TV) maar inmiddels dit SmartHub onderdeel niet meer zichbaar/selecteerbaar is (voorheen had ik 5 onderdelen en nu 4 in de SmartHub - lees; de iconen boven in het scherm).

Iemand enige idee hoe dit kan?

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
WizzieJP schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:32:
Hallo mede tweakers,

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een 55F8000 waarbij ik er tegenaan loop dat in het begin de SmartHub nog aanbevolen tv programma's toonde (Op TV) maar inmiddels dit SmartHub onderdeel niet meer zichbaar/selecteerbaar is (voorheen had ik 5 onderdelen en nu 4 in de SmartHub - lees; de iconen boven in het scherm).

Dat is i.d.d. zo.
Met de evo kit 2014 evenzo, alhoewel de US website waar wel de Evokit 2014 op staat meldt dat er 5 schermen in smarthub zichtbaar moeten zijn.
Vreemd, wellicht dat met een toekomstige update dit verholpen wordt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
WizzieJP schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:32:
Hallo mede tweakers,

Bij SmartHub het "OnTV"-gedeelte nog eens invullen..

Daarna verschijnt het vijfde scherm weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Kunnen de Samsung's uit 2013 tegelijk via optisch-uit en de interne speakers geluid afspelen? Wil namelijk voor de films geluid over de speakers laten lopen, maar s'ochtends bij het journaal hoeft dat dan weer niet. Echter wil ik niet constant in een menu moeten switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:11
ronwiel schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:47:
Kunnen de Samsung's uit 2013 tegelijk via optisch-uit en de interne speakers geluid afspelen? Wil namelijk voor de films geluid over de speakers laten lopen, maar s'ochtends bij het journaal hoeft dat dan weer niet. Echter wil ik niet constant in een menu moeten switchen.
Heeft je receiver geen hdmi? Dan regelt het zichzelf namelijk. Receiver aan = geluid via receiver, receiver uit = geluid via tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, geluid uit de TV-speakers kan gelijk met geluid via receiver via optische kabel.
Ik zet het volume op TV dan altijd op 0, want bij mute blijft er zo'n symbooltje in het scherm staan.
Nachtapotheker schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:45:
[...]

Heeft je receiver geen hdmi? Dan regelt het zichzelf namelijk. Receiver aan = geluid via receiver, receiver uit = geluid via tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Big M Super thanks!
@Nachtapotheker, ik doelde meer op films via Ziggo :-) niet via een externe bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:11
ronwiel schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:05:
@Big M Super thanks!
@Nachtapotheker, ik doelde meer op films via Ziggo :-) niet via een externe bron.
Dan geldt dat nog steeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb inmiddels een paar maand mijn Samsung 6400 40". Zeker tevreden van, vooral het geluid!

Alleen kan ik geen oplossing vinden voor 2 problemen;
- Als je de tv aanzet, hoor je een korte "klik". Dat is normaal volgens mij, maar als de tv uitstaat hoor ik diezelfde "klik" in volledige willekeur.
Ik werk vaak op de laptop in dezelfde kamer als de tv. Dan valt het op dat de tv regelmatig klikt als die uitstaat. Is dit normaal? Verder werkt de tv perfect.

- Als ik de tv aanzet, is de standaard view iets van de smarthub. Het tv signaal staat in een dat kleine vierkant linksboven.
Ik moet dus steeds op "ok" klikken op de remote.
Ik kan echter nergens vinden hoe ik ervoor moet zorgen dat de tv standaard in full screen start?

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Laatst online: 19-11-2023
hanzer schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:29:
..
- Als ik de tv aanzet, is de standaard view iets van de smarthub. Het tv signaal staat in een dat kleine vierkant linksboven.
Ik moet dus steeds op "ok" klikken op de remote.
Ik kan echter nergens vinden hoe ik ervoor moet zorgen dat de tv standaard in full screen start?

Iemand een suggestie?
Menu - Smart Functies - Op TV instel. - Autostart - van aan naar uitzetten. Dat werkt voor mijn 46f6640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Dadelijk even proberen, bedankt!
Gelukt!

[ Voor 20% gewijzigd door hanzer op 03-07-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Goede uitleg Evolution Kit:

http://youtu.be/EGRhDX-ni5k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 15:15

K-Jay

Klaas Jan

hanzer schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:29:

- Als je de tv aanzet, hoor je een korte "klik". Dat is normaal volgens mij, maar als de tv uitstaat hoor ik diezelfde "klik" in volledige willekeur.
Ik werk vaak op de laptop in dezelfde kamer als de tv. Dan valt het op dat de tv regelmatig klikt als die uitstaat. Is dit normaal? Verder werkt de tv perfect.
Toevallig een usb-harddisk aangesloten? Ik had ook dergelijke klikjes, maar die bleken niet afkomstig te zijn van de tv, maar van de aangesloten usb-harddisk. Weet alleen niet of dat ook geldt als de tv uit is.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
K-Jay schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:04:
[...]

Toevallig een usb-harddisk aangesloten? Ik had ook dergelijke klikjes, maar die bleken niet afkomstig te zijn van de tv, maar van de aangesloten usb-harddisk. Weet alleen niet of dat ook geldt als de tv uit is.
Ik gok ook dat dat 'm zal zijn. Merk zelf dat bij afsluiten tv de HD een hoorbare klik geeft. Daarna overigens stil, geen klikjes. Maar dit zal per HD verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien auto update aanstaan dan gaat de Tv ook "aan" dat geeft ook een klikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ondertussen schuift de leverdatum van de Evo Kit steeds verder op en heb ik mijn bestelling bij PlatteTV.nl maar geannuleerd in afwachting van betere leverbaarheid van de Kit. Men stort het aankoopbedrag binnen 2 werkdagen terug. Ik moet zeggen het veelvuldige contact met deze webshop verliep uitstekend en daar heb ik dan ook niets dan lof over. Jammer dat de Kit zo moeilijk leverbaar is momenteel. Ik wacht nog even rustig af...de tv doet het zonder ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Geen hard disk maar wel usb stick. Die er morgen eens uitlaten, je weet nooit dat het iets doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met een Voucher voor de Evo kit 2014 die zich
geregistreerd hebben op de actie pagina van Samsung?
Ik heb mijzelf vorige week al geregistreerd en tot nu toe helemaal
geen reactie van Samsung.............?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:18:
Zijn er meer mensen met een Voucher voor de Evo kit 2014 die zich
geregistreerd hebben op de actie pagina van Samsung?
Ik heb mijzelf vorige week al geregistreerd en tot nu toe helemaal
geen reactie van Samsung.............?
Klopt. Mezelf ook geregistreerd en inderdaad geen enkele reactie van Samsung. Overigens is dat voor Samsung standaard, geen reactie geven. Klantenservice en communicatie is daar ver beneden peil, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
dafmay schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:22:
[...]

Ik gok ook dat dat 'm zal zijn. Merk zelf dat bij afsluiten tv de HD een hoorbare klik geeft. Daarna overigens stil, geen klikjes. Maar dit zal per HD verschillen.
Heb jij een cam module? Zo ja dan zet ie de tv een soort van aan, om updates binnen te trekken.
Mijn oude B6000 doet dit namelijk wel. Mijn F6200 die niet aan de kabel hangt doet het niet.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:16:
[...]

Heb jij een cam module? Zo ja dan zet ie de tv een soort van aan, om updates binnen te trekken.
Mijn oude B6000 doet dit namelijk wel. Mijn F6200 die niet aan de kabel hangt doet het niet.
Ik ben niet de persoon die het probleem had gemeld, ik gaf slechts extra info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoGen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-10-2024
Heb een UE40F7000 in combinatie met KPN Interactief. Voorlopig zeer tevreden maar kan PIP en TXT functies niet bereiken. Teletekst lukt wel met de KPN afstandsbediening.

Kan iemand hulp bieden?
Het manual is hier niet duidelijk in voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Voorheen heb ik met mijn f6670 verbond met WIFI internet, nu gaat ie over bekabelde draad.
Ik kon toen altijd met app snel leuke video's en foto's sturen naar tv en deze speelde het af.
Sinds de kabel in zat kan ik het niet meer vanaf iphone of Ipad versturen omdat tv geen WiFi meer uitzendt. Zo staat er gezegd op apps. (Youtube of stream app)
Hoe kan ik WiFi van tv aanzetten?
Of iets anders?

Route naar tv.
Modem/router met WiFi - kabel - router dient t als switch - kabel - TV

Is de switch boosdoener? Er hangt xbmc pc aan de switch en ik kan ook gewoon video's via Ipad versturen naar xbmc (airplay youtube)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WIFI direct of AP staat uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Begrijp ik niks van; ik heb mijn tv (6500) aan de kabel en als ik op mijn telefoon bij youtube op het "deelscherm" klik komt de boel gewoon op de tv.. eis is volgens mij dat je op hetzelfde netwerk zit; met andere woorden: dat je met dezelfde router verbinding hebt als waar de tv ook aan hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
_Nick__ schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:27:
[...]
Bij SmartHub het "OnTV"-gedeelte nog eens invullen..

Daarna verschijnt het vijfde scherm weer..
Nope, al eerder geprobeerd en werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
snah001 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:09:
[...]

Nope, al eerder geprobeerd en werkt dus niet.
Vanaf "herinstallatie zenders"..

Zenders hoeven niet echt gescand te worden, maar wel vanaf daar weer Provider en postcode invullen..

Wil ook nog wel eens helpen als je even een andere Provider neemt en dan weer teruggaat naar de eigenlijke provider..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

_Nick__ schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:58:
[...]

Vanaf "herinstallatie zenders"..

Zenders hoeven niet echt gescand te worden, maar wel vanaf daar weer Provider en postcode invullen..

Wil ook nog wel eens helpen als je even een andere Provider neemt en dan weer teruggaat naar de eigenlijke provider..
Dat laatste werkt bij mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:54:
[...]

Klopt. Mezelf ook geregistreerd en inderdaad geen enkele reactie van Samsung. Overigens is dat voor Samsung standaard, geen reactie geven. Klantenservice en communicatie is daar ver beneden peil, helaas.
Gisteren na een mail, bericht gehad van de klantenservice dat de registratie gelukt was,
en dat ik enig geduld moest hebben ;)
Ik heb geduld genoeg, maar een emailtje dat het gelukt is kan er niet vanaf......
staat toch duidelijk in de actievoorwaarden, U krijgt bericht van ons na registratie.
Toch vreemd dat je daar dan zelf weer om moet vragen.......
Ik zie de Evo kit wel verschijnen over een weekje of 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:53:
[...]

Gisteren na een mail, bericht gehad van de klantenservice dat de registratie gelukt was,
en dat ik enig geduld moest hebben ;)
Ik heb geduld genoeg, maar een emailtje dat het gelukt is kan er niet vanaf......
staat toch duidelijk in de actievoorwaarden, U krijgt bericht van ons na registratie.
Toch vreemd dat je daar dan zelf weer om moet vragen.......
Ik zie de Evo kit wel verschijnen over een weekje of 3 ;)
Derde keer dat ik contact opneem met Samsung over een simpele verhuizing en al mijn registratie gegevens over de evolutionkit zijn spoorloos verdwenen. Zucht. Wordt weer terug gebeld Door een medewerker. Word vvervolgd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Laatst online: 05-10 22:09
gyedema schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:59:
Begrijp ik niks van; ik heb mijn tv (6500) aan de kabel en als ik op mijn telefoon bij youtube op het "deelscherm" klik komt de boel gewoon op de tv.. eis is volgens mij dat je op hetzelfde netwerk zit; met andere woorden: dat je met dezelfde router verbinding hebt als waar de tv ook aan hangt...
Dat zou voor DLNA gelden inderdaad. Maar volgens mij maakte hij gebruik van de wifi-direct mogelijkheid. M.a.w. tablet verbind rechtstreeks met TV voor het verzenden van de video, je merkt hier zelf niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Laatst online: 26-09 16:16
Ben sinds gisteren in het bezit van een UE46F6320. Best een aardig toestel voor zo'n prijs (€560)
Echter had het probleem van de apps die niet wilden opstarten. Telkens kreeg ik een zwart scherm.
Na een search leek dit wel vaker voor te komen. Ergens in dit topic was er iemand waarbij het probleem weg was na 15 keer een factory reset te doen. Met de standaard factory reset (zowel de tv als de smart hub resetten) had ik echter niet veel geluk.

Gelukkig kwam ik nog een andere methode tegen om een (betere) reset uit te voeren via het service menu.

Please perform a full factory reset on your Samsung TV which should hopefully resolve this issue. This reset is different to the one that you performed. To do this, please follow these steps below.
- Put your TV on standby.
- Press these buttons in order: INFO - MENU - MUTE - POWER.
- The TV will now display a service menu.
- Select Options.
- Go to Reset.
- TV will switch off.
- Switch TV back on.
- Go through setup.
- Check to see if issue persists.
Hiermee was het probleem meteen opgelost, en na de setup te doorlopen begon het toestel met het downloaden van de apps.
Voor het geval dat iemand dit probleem nog zou tegen komen, laat ik dit hier maar achter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volvados schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:49:
Hiermee was het probleem meteen opgelost, en na de setup te doorlopen begon het toestel met het downloaden van de apps.
Voor het geval dat iemand dit probleem nog zou tegen komen, laat ik dit hier maar achter. :)
Ik ben benieuwd of dit een definitieve oplossing is. Ik had zelf na aansluiten van mijn 40F6400 op internet (vaste kabel, provider zeelandnet) vergelijkbare problemen: apps soms verdwenen bij aanzetten, starten vaak niet (alleen een kort klinkje om te bevestigen dat ze geselecteerd zijn), zwart scherm bij Netflix etc. Heb diverse van de tips (o.a. uit deze thread) geprobeerd en mijn indruk is dat de meeste tips bij toeval wel eens werken, kortom zonde van de moeite. Het probleem blijft, en als ik mijn TV diverse keren aan en uit zet en/of switch tussen TV en smart menu (dus zonder ergens iets te resetten of anderszins wijzigen) dan werkt het ineens weer naar behoren. Als het werkt dan werkt het prima en kan ik bijv. bij Netflix ongestoord urenlang kijken in uitstekende kwaliteit zonder enige onderbreking.

Al met al mateloos irritant maar geen systeem in te ontdekken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Laatst online: 26-09 16:16
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:13:
[...]

Ik ben benieuwd of dit een definitieve oplossing is.
Ik heb wel de indruk dat er iets veranderd is na de reset via het service menu. Voorheen toen een app op een zeldzame keer toch opstartte, was er nooit een laadscherm te zien. Enkel een zwart scherm. Nu krijg is een spinner te zien, met de tekst dat de app aan het laden is.
Ook is het logo van de appstore veranderd van Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6be0TBM.png naar Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YcFZYGo.png
Maar het zou me niet verbazen dat er zich niet nog andere problemen met de apps zouden kunnen voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De Evokit 2014 zit er hier nu 5 weken in zonder problemen.
Programmagids is langzamer dan voorheen en dat is eigenlijk de enige klacht.
Echter er is nog steeds geen firmware update en zitten we nog steeds op de initiele 1001 versie.
Kit is nu 14 dagen officieel op de markt!!!
Kom op Samsung, want het kan gewoon beter met die kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volvados schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:51:
[...]

Ik heb wel de indruk dat er iets veranderd is na de reset via het service menu. Voorheen toen een app op een zeldzame keer toch opstartte, was er nooit een laadscherm te zien. Enkel een zwart scherm. Nu krijg is een spinner te zien, met de tekst dat de app aan het laden is.
Als je dat iedere keer krijgt en nooit meer een zwart scherm, wie weet ... Maar ik had van het begin af aan al meestal een zwart scherm (of een app die niet start) en soms een App die prima werkt (zoals Netflix, webbrowser etc.). Gewoon iedere keer dat je SmartTV gebruikt een verrassing wat er gaat gebeuren ;-)

Ik kreeg een keer tijdens het starten van Netflix de melding dat er geen netwerk beschikbaar was, waarna de app stopte. Terug naar smarttv menu, opnieuw starten zonder ook maar iets te wijzigen en (enkele seconden later dus) alles werkte weer. Ik denk dat de netwerk software van de TV of het hele SmartTV spul rammelt. Op zich al een slecht teken dat je steeds dezelfde klachten ziet terugkomen terwijl Samsung hiervoor blijkbaar geen oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Laatst online: 05-10 22:09
Als ik dolby of dts over HDMI (HDMI 1, gelabeld als Blu-ray) naar de TV stuur vanuit xbmc (android) dan krijg ik geen geluid op de TV. Ik kan het geluid echter wel via toslink weer vanuit de TV naar receiver doorlussen. Receiver geeft dan ook netjes aan dat het om dolby of dts gaat. Maar ik dacht dat de TV ook de dolby en dts signalen zou kunnen weergeven in stereo. Iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1 ... 36 ... 44 Laatste