https://www.youtube.com/@droommotor
Verder vind ik de tv eigenlijk niet zo goed, omdat paneel van de tv mat is. Hierdoor oogt de kwaliteit van films ietsje minder strak. Dit zal natuurlijk een kwestie zijn van smaak. Ik ga proberen om deze tv te retourneren bij de MM. Echter heb ik dit model ietsje goedkoper verkregen omdat het de showmodel betreft. Op de bon staat dat ik showmodel niet kan retourneren...
Ik ga het proberen en anders gaat deze tv voor 950 op de V&A
Verwijderd
het gaat van zelf harder en zachter vooral bij live programma`s bv nieuws vooral bij de rtl zenders
een voorbeeld ze lezen het nieuws met twee of meer personen de een is veel harder dan de anderen
en als ze dan alle 4 hard lachen of hard schreeuwen dan is het net of de tv het geluid naar beneden trekt en daarna komt het langzaam weer omhoog
ik heb alle instellingen geprobeerd geluid auto op normaal het maakt allemaal niet uit
ook bij uitzending gemist is het ook zo dus het ligt niet aan het antenne signaal
hiervoor had ik de es7000 en die had precies hetzelfde probleem
dus ik hoop dat er iemand is die dit ook heeft gehad en een oplossing heeft
gr henk
Ik ben nu niet thuis dus kan het niet nakijken op mijn F8000, maar ik meen mij te herinneren dat er een specifieke setting is (onder Menu > Geluidsinstellingen?) die ervoor zorgt dat het volume constant blijft bij zappen tussen zenders met wisselend volume niveau. Je hebt die setting ook al gevonden en aangepast neem ik aan?Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:27:
Ik ben in bezit van de ue 40f8000 en ik heb problemen met mijn geluid
het gaat van zelf harder en zachter vooral bij live programma`s bv nieuws vooral bij de rtl zenders
een voorbeeld ze lezen het nieuws met twee of meer personen de een is veel harder dan de anderen
en als ze dan alle 4 hard lachen of hard schreeuwen dan is het net of de tv het geluid naar beneden trekt en daarna komt het langzaam weer omhoog
ik heb alle instellingen geprobeerd geluid auto op normaal het maakt allemaal niet uit
ook bij uitzending gemist is het ook zo dus het ligt niet aan het antenne signaal
hiervoor had ik de es7000 en die had precies hetzelfde probleem
dus ik hoop dat er iemand is die dit ook heeft gehad en een oplossing heeft
gr henk
Edit : Sound > Speaker settings > Auto Volume. Maar ik gok dat je die al had gevonden en nagekeken.
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 12-06-2014 17:05 ]
is identiek hetzelfde aan de 6400.Denzis schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:22:
Heeft iemand hier ervaring met de F6320 ? Ik ben van plan deze om te ruilen voor mijn LG die veel last heeft van motion blur. Kan helaas maar bar weinig reviews vinden van dit inmiddels jaar oude model.
Iemand die weet of je time shiften automatisch kan laten starten vanaf je de TV aanzet?
Verwijderd
Verwijderd
ja dat heb ik allemaal al geprobeerd maar helaas zonder succesdafmay schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:51:
[...]
Ik ben nu niet thuis dus kan het niet nakijken op mijn F8000, maar ik meen mij te herinneren dat er een specifieke setting is (onder Menu > Geluidsinstellingen?) die ervoor zorgt dat het volume constant blijft bij zappen tussen zenders met wisselend volume niveau. Je hebt die setting ook al gevonden en aangepast neem ik aan?
Edit : Sound > Speaker settings > Auto Volume. Maar ik gok dat je die al had gevonden en nagekeken.
het is net of dat er in de tv een compressor limiter zit ingebouwd die heel slecht staat afgesteld
Verwijderd
Als het ook al bij de vorige tv was ligt het niet aan de tv of de instellingen van de tv maar ik zou het eerder zoeken in een settopbox, soundbar, versterker of surroundsysteem oid.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:44:
[...]
ja dat heb ik allemaal al geprobeerd maar helaas zonder succes
het is net of dat er in de tv een compressor limiter zit ingebouwd die heel slecht staat afgesteld
Verwijderd
een settopbox heb ik niet wij kijken via ci+ kaart soundbar zit er ook niet op wel een surround setje maar als ik er die bij aanzet gaat hij ook met het geluid van de tv mee dus ook harder en zachterVerwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 08:09:
[...]
Als het ook al bij de vorige tv was ligt het niet aan de tv of de instellingen van de tv maar ik zou het eerder zoeken in een settopbox, soundbar, versterker of surroundsysteem oid.
Verwijderd
Heb je wel een Benelux model? Kan je zien aan de modelcode van de tv XXN op het eind. Wat je ook kan proberen is de firmware van de Interactieve CI module updaten.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 10:47:
[...]
een settopbox heb ik niet wij kijken via ci+ kaart soundbar zit er ook niet op wel een surround setje maar als ik er die bij aanzet gaat hij ook met het geluid van de tv mee dus ook harder en zachter
Ziggo
https://www.ziggo.nl/klan...ule-installeren-overzicht
UPC en KPN hebben een soortgelijke update procedure.
Verwijderd
maar daarvoor keken wij nog analoog en toen was het probleem er ook
dus toen heb ik een ander abonement genomen bij ziggo dus digitaal en ik dacht nu zal het wel opgelost zijn
maar niet dus
Verwijderd
Is wel belangrijk dat je naar het brava kanaal gaat en dan via het menu (zenders) (algemene interfaces) in de samsung tv de laatste CI software installeert.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:40:
ja ik heb een benelux model en ik heb de nieuwste ci+ module
maar daarvoor keken wij nog analoog en toen was het probleem er ook
dus toen heb ik een ander abonement genomen bij ziggo dus digitaal en ik dacht nu zal het wel opgelost zijn
maar niet dus
Verwijderd
Verwijderd
Onderstaande kan je vinden op de ziggo site, link had ik al gestuurd.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:05:
dat van dat brava kanaal
ik heb de tv ingesteld freqentie 356.000 en netwerk id (0)1111.
a Zet de televisie op BravaNL (kanaal 220)

b.
Druk op de Menu knop.
c.
Ga omlaag naar Zenders en druk op OK.
d.
Ga omlaag naar Algemene interface en druk op OK.
e.
Ga omlaag naar CI-menu en druk op OK.
f.
Ga omlaag naar CI+ module info en upgrade en druk op OK.
g.
Ga omlaag naar CI+ module software upgrade en druk op OK.
h.
Kies voor Ja en druk op OK.
i.
De software wordt geïnstalleerd.
Verwijderd
Verwijderd
Heb je de tv software ook uptodate versie 1118 ?Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:26:
ik heb het nagekeken op de tv en hij geeft aan u gebruikt de nieuwste software al
En als je een film afspeelt via YouTube of via een dvd Br oid is dan het geluid ook niet goed?
Ik heb bij mijn UE46F6500 ook alle mogelijke combinaties van instellingen geprobeerd, maar de banding / dirty screen effect is niet weg te krijgen. Dit is blijkbaar een (slechte) produkteigenschap van LCD / LED TV's. Mij valt het nu ook extra op bij het WK voetbal en WK hockey en het stoort me enorm.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:18:
Heeft iemand tips/aanbevelingen voor de picture settings (samsung 46f6740) om de wk wedstrijden in betere kwaliteit te kunnen bekijken. Ik kijk de wedstrijden in HD. Echter heb ik continu last van banding. Ook zijn de beelden soms niet echt helder. De sportmodus heb ik geprobeerd maar de felle kleuren zorgen steeds voor irritatie.
Dit las ik op internet en omschrijft volgens mij precies het probleem.
Ik heb hiervoor alleen maar plasma TV's gehad en daarbij kwam dit probleem niet voor.
Verwijderd
en een dvd heb ik er nog niet op afgespeeld en youtube kijken wij nooit naar
maar als dat dan wel goed zou zijn zit ik toch nog met het zelfde probleem
als ik hem is volledig reset met de ab dus knop info menu mute power
dan staat hij weer terug zoals hij uit de doos kwam (ik denk niet dat het zal helpen)
Verwijderd
Lijkt mij ook zeer onwaaarschijnlijk dat je twee TV's hebt die niet goed afgesteld staan.
Ken 5 mensen met Samsung TV's en geen van alle hebben de door jou genoemde problemen.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2014 13:02 ]
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijkalvani schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:35:
[...]
Ik heb bij mijn UE46F6500 ook alle mogelijke combinaties van instellingen geprobeerd, maar de banding / dirty screen effect is niet weg te krijgen. Dit is blijkbaar een (slechte) produkteigenschap van LCD / LED TV's. Mij valt het nu ook extra op bij het WK voetbal en WK hockey en het stoort me enorm.
Dit las ik op internet en omschrijft volgens mij precies het probleem.
Ik heb hiervoor alleen maar plasma TV's gehad en daarbij kwam dit probleem niet voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2014 15:00 ]
Ik weet dat zwartwaarden bij plasma een stuk beter zijn, maar verder zou ik niet weten wat er tegenwoordig nog meer aan echte voordelen zijn tov LED schermen.
Ben gewoon even benieuwd...misschien dat de kenners hier nog info hebben hierover.
"Ik wil geen plasma. Plasma verbruikt verschrikkelijk veel stroom en het scherm brandt in."dafmay schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:47:
Wat zouden de voornaamste redenen zijn waarom het gros van nederlanders voor een LED scherm gaat als plasma zoveel beter zou zijn. De prijsverschillen zijn niet meer zoals vroeger toch? Ik heb zelf pasgeleden een F8000 gekocht en ben erg tevreden. Maar ik heb dan ook nog nooit een plasma tv gehad of dit type verder uitgezocht voordat ik een nieuwe tv ging aanschaffen.
- De gemiddelde consument
"Ik wil een LED en geen LCD. LED is veel beter."
Marketing werkt. Ondanks dat LED-televisies gewoon opgebouwd zijn uit LCD-panelen, denkt de gemiddelde consument dat de panelen opgebouwd zijn uit LED's en we hebben allemaal de verhalen over LED's gehoord dus we weten allemaal hoe verschrikkelijk goed dat is, toch?
Dan heb je ook nog het winkeleffect. Die LED's achter zo'n LCD-paneel hebben een veel hogere lichtsterkte dan plasma en veel CCFL-LCD's. In een winkel trekt dat enorm de aandacht en hoe mee aandacht je als televisie trekt, des te sneller word je gekocht. Zo'n grauwe plasma moet je natuurlijk niet hebben. Ook zaken als het Dirty Screen Effect, backlight bleeding, lage zwartwaardes etc. vallen niet op in een winkel.
Bewegingsresolutie, contrast, uniformiteit, kleurreproductie, kijkhoek. Dit zijn punten waar plasma over het algemeen beter op presteert. Het verschilt natuurlijk per model en waarmee je het vergelijkt.Ik weet dat zwartwaarden bij plasma een stuk beter zijn, maar verder zou ik niet weten wat er tegenwoordig nog meer aan echte voordelen zijn tov LED schermen.
Ik denk dat ik zelf een beetje de vergelijking kan doortrekken op het toepassen van de kleur instellingen op mijn nieuwe TV. Normaliter gebruikte ik de Picture Modus 'Standaard' met een aantal kleine aanpassingen...ik wist niet beter. Maar ik heb er eens een 'calibratie' op losgelaten, dwz hele specifieke kleurinstellingen toegepast binnen de Movie modus.
http://forums.cnet.com/77...55f8000-picture-settings/
In 1e instantie kwam dit op mijzelf over als vaal / weinig kleur / suf. Maar na een tijdje wen je er aan en zie je dat de kleuren wel degelijk veel natuurgetrouwer zijn tov de Standaard instellingen (picture modus). Nu wil ik niet meer anders
Dit zal (deels natuurlijk) te vergelijken zijn misschien met het verschil tussen het marketing-sausje van een led/lcd scherm tov een (zoals jij aangaf dat het overkomt als 'een grauwe plasma') plasma scherm.
Geen idee of dit een beetje logisch overkomt, maar goed. Nogmaals dank voor de info.
http://www.tvblink.com/i_down.html. Wellicht heeft iemand er wat aan.
Helemaal mee eens + het feit dat banding / dirty screen effect heel veel mensen niet eens opvalt. Maar als je het eenmaal gezien hebt... Dan blijf je ernaar kijken.Dimens schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:14:
[...]
"Ik wil geen plasma. Plasma verbruikt verschrikkelijk veel stroom en het scherm brandt in."
"Ik wil een LED en geen LCD. LED is veel beter."
Marketing werkt. Ondanks dat LED-televisies gewoon opgebouwd zijn uit LCD-panelen, denkt de gemiddelde consument dat de panelen opgebouwd zijn uit LED's en we hebben allemaal de verhalen over LED's gehoord dus we weten allemaal hoe verschrikkelijk goed dat is, toch?
Dan heb je ook nog het winkeleffect. Die LED's achter zo'n LCD-paneel hebben een veel hogere lichtsterkte dan plasma en veel CCFL-LCD's. In een winkel trekt dat enorm de aandacht en hoe mee aandacht je als televisie trekt, des te sneller word je gekocht. Zo'n grauwe plasma moet je natuurlijk niet hebben. Ook zaken als het Dirty Screen Effect, backlight bleeding, lage zwartwaardes etc. vallen niet op in een winkel.
[...]
Bewegingsresolutie, contrast, uniformiteit, kleurreproductie, kijkhoek. Dit zijn punten waar plasma over het algemeen beter op presteert. Het verschilt natuurlijk per model en waarmee je het vergelijkt.
Plasma heeft zeker ook z'n nadelen, maar dat is allemaal persoonlijk. Ik hecht meer waarde aan een TV zonder banding / dirty screen effect en vind stroomverbruik minder belangrijk.
Sinds de komst van LED-LCD is de uniformiteit ook slechter geworden. Veel televisies krijgen het niet meer voor elkaar om voor een goede uniformiteit te zorgen en witte vlekken zie ik dan ook regelmatig. Ook na kalibratie van het paneel.alvani schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:29:
[...]
Helemaal mee eens + het feit dat banding / dirty screen effect heel veel mensen niet eens opvalt. Maar als je het eenmaal gezien hebt... Dan blijf je ernaar kijken.Dat geldt in ieder geval voor mij.
Wat dat betreft zijn veel de CCFL-LCD's beter. Die uniformiteitsproblemen mogen ze eens flink gaan aanpakken.
Bij plasma ben je uiteindelijk ook meer zelf verantwoordelijk voor de uniformiteit. Laat te lang een stil beeld aan staan en je krijgt inbranding. Vervelend maar vaak je eigen schuld.Plasma heeft zeker ook z'n nadelen, maar dat is allemaal persoonlijk. Ik hecht meer waarde aan een TV zonder banding / dirty screen effect en vind stroomverbruik minder belangrijk.
Waar je bij LCD sowieso plaats vindt. Het is de mate waarop waar je geluk mee moet hebben. Heb je het uit de doos weinig mag je van geluk spreken en heb je het veel dan is het jammer maar helaas. En dan wordt het door sommige fabrikanten als normaal gezien.
Gelukkig heeft de Samsung LCD (CCFL) hier op de slaapkamer zeer weinig last van backlight bleeding en vrijwel geen last van banding.
Ik heb de UE40F6320 net aangeschaft en wanneer ik mijn PS4 spel wil spelen gaat het licht heel erg dimmen en is het beeld erg donker. Als ik dan bijvoorbeeld op Menu druk is het beeld weer even normaal, wanneer ik op terug druk en verder wil spelen wordt het beeld praktisch gelijk weer helemaal gedimt en is het onspeelbaar. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen? PS4 zit aangesloten via een HDMI kabel in HDMi poort 4. Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Mldn op 15-06-2014 21:35 ]
Zelf heb ik een f7000 en heb aan de onderkant van het scherm een lichter rand. Het is bij bepaalde kleuren en als de ene kant van het scherm lichter is als de andere. Maar is het een productiefout of een eigenschap van het scherm. Ik ben bang als ik terug ga na de leverancier dat het een eindeloze discussie wordt. van mij mogen ze de behuizing wel groter maken als dit een beter beeldkwaliteit oplevert snap zoiezo niet waarom de topmodellen geen full led meer hebben.Dimens schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:20:
[...]
Sinds de komst van LED-LCD is de uniformiteit ook slechter geworden. Veel televisies krijgen het niet meer voor elkaar om voor een goede uniformiteit te zorgen en witte vlekken zie ik dan ook regelmatig. Ook na kalibratie van het paneel.
Wat dat betreft zijn veel de CCFL-LCD's beter. Die uniformiteitsproblemen mogen ze eens flink gaan aanpakken.
[...]
Bij plasma ben je uiteindelijk ook meer zelf verantwoordelijk voor de uniformiteit. Laat te lang een stil beeld aan staan en je krijgt inbranding. Vervelend maar vaak je eigen schuld.
Waar je bij LCD sowieso plaats vindt. Het is de mate waarop waar je geluk mee moet hebben. Heb je het uit de doos weinig mag je van geluk spreken en heb je het veel dan is het jammer maar helaas. En dan wordt het door sommige fabrikanten als normaal gezien.
Gelukkig heeft de Samsung LCD (CCFL) hier op de slaapkamer zeer weinig last van backlight bleeding en vrijwel geen last van banding.
Verwijderd
en als ik bij deze tv analoog kijk is het probleem er ook
nu zij de monteur van samsung tegen mij toen hij hier was dat het antenne signaal ook te hoog kan zijn
hij geeft aan 100% maar dat kan natuurlijk ook meer zijn de monteur zij dat 90 a 95% het beste is
maar dat kan ik zelf niet meten natuurlijk
antenne versterker gebruik ik niet ook geen splitter gewoon gelijk een kabel naar de tv
andere nieuwe kabels heb ik ook al gekocht zonder resultaat
dus ik denk dat ik hier nooit uitkom
De TV lijkt daarna niet bepaald sneller, maar waarschijnlijk ligt dit aan firmware-versie 1001.
Installatie verliep vlekkenloos, maar vond het heel vreemd dat het WLAN-kabeltje niet paste bij gebruik van een CI-module. Gelukkig werkt de WLAN in de tv wel nog. Waarschijnlijk was het kabeltje dus bedoeld voor oudere modellen.
Gelukkig ook had ik al een Chromecast, want de Netflix-app is inderdaad weg (ook al gelezen in dit forum) en niet terug te vinden (althans door mij) bij de Samsung Apps.
De vernieuwingen zijn wel echte verbeteringen:
1) de voetbal-modus: waarbij handmatig en automatisch herhalingen worden opgenomen om zelf te bepalen wat snel nog eens bekeken zou moeten worden (met een modus om in te zoomen).
2) de multi-screen-stand heeft nu ook de browser, YouTube en apps, zodat tijdens reclames snel iets kan worden opgezocht over het lopende programma (ook als er geen reclames zijn natuurlijk). Dit is echt een handige functie.
3) scrollen gaat makkelijker en iets selecteren gaat echt snel met een soort laser-functie wijst de afstandbediening aan waar je op richt op het tv-toestel. Super bij surfen op internet.
Bij installatie wel wat problemen gehad met de CI-module, die pas na reset weer actief werd.
Het interactieve gedeelte van Ziggo heeft -zoals min of meer verwacht- problemen bij functies, die ook de rode knop gebruiken (voetbal-stand), maar verder werkt alles prima.
De EVK CEK-2000 is niet echt goedkoop met 249 euri, maar voor de echte liefhebber wel z'n geld waard en dan heb ik het nog niet over de handzame extra afstandbediening.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Dit is inherent met LCD, zeker wanneer de bezels dun is, is de kans hierop nog groter.niels_vlaar schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:26:
[...]
Zelf heb ik een f7000 en heb aan de onderkant van het scherm een lichter rand. Het is bij bepaalde kleuren en als de ene kant van het scherm lichter is als de andere. Maar is het een productiefout of een eigenschap van het scherm. Ik ben bang als ik terug ga na de leverancier dat het een eindeloze discussie wordt. van mij mogen ze de behuizing wel groter maken als dit een beter beeldkwaliteit oplevert snap zoiezo niet waarom de topmodellen geen full led meer hebben.
Het is echter de vraag in hoeverre het zichtbaar is. Wat betreft Backlight Bleeding is Samsug redelijk coulant, in tegenstelling tot bijvoorbeeld LG waarbij de zware gevallen soms zelfs niet gerepareerd worden.
Het probleem is echter dat een nieuw paneel geen zekerheid geeft tot betere prestaties en ook kan leiden tot slechtere prestaties. Indien het meevalt met Backlight Bleeding loont het soms om de televisie aan de achterkant open te schroeven en het paneel bij de lichte plekken iets lossen te schroeven. Een aantal Tweakeraars heeft dit gedaan en zo alsnog een uniform beeld kunnen verkrijgen.
Dat wijst er wel weer op dat de zorgvuldigheid van Fabrikanten niet goed genoeg is. In ieder geval niet voor een topmodel waarbij je een uniform beeld hoort te verwachten.
Volgens mij is die evo kit toch voor elk toestel van samsung zodat je juist een smart tv krijgt?Dj Neo Ziggy schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:37:
Is die evolution kit ook te koop voor de Ue32f6200?
Moet je voor het interactieve gedeelte van ziggo een speciale CI module hebben of kan het de standaard ci module?
Vlgs mij alleen geschikt voor F7000 en hoger maar kan mij vergissen natuurlijk.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:37:
[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 16-06-2014 13:06 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Heb zelf ook een F6200, maar zie daar geen Evolution Kit-aansluiting op de achterzijde..Dj Neo Ziggy schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:37:
Kon zelfs de "oude" SmartRemote niet op de F6200 aansluiten..
Had de blauwe 1.3-CAM, maar moest toch de Oranje 1.3+-versie aanschaffen voor interactief..Dj Neo Ziggy schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:44:
Hij is al smartMaar soms traag met het inladen van mkv files.
Moet je voor het interactieve gedeelte van ziggo een speciale CI module hebben of kan het de standaard ci module?
Uitleg staat bij Ziggo op de site..
De opnamefunctie van de Samsung TV, kan je hier een usbstick voor gebruiken of beter een (2.5)hdd
En hoeveel TB/GB?
Ik heb tot nu toe geprobeerd en prima werkend gekregen :MrNiles schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:40:
misschien is het al ergens voorbij gekomen maar ik heb het niet gevonden.
De opnamefunctie van de Samsung TV, kan je hier een usbstick voor gebruiken of beter een (2.5)hdd
En hoeveel TB/GB?
- 2.0 usb stick (8Gb)
- externe HD (500GB)
- externe HD (1TB)
Externe HD zonder voeding (maw bus-powered).
hoeveel uur kun je opnemen op 8 GB?dafmay schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:51:
[...]
Ik heb tot nu toe geprobeerd en prima werkend gekregen :
- 2.0 usb stick (8Gb)
- externe HD (500GB)
- externe HD (1TB)
Externe HD zonder voeding (maw bus-powered).
Wil het eerst proberen met een stick, toch stuk goedkoper.
Wat ik terugkijk gooi ik daarna weg, hoef dus niets te bewaren
Ik heb het laatst eens getest en het is ongeveer 5Gb per uur voor een HD uitzending. SD uitzending weet ik niet.MrNiles schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:20:
[...]
hoeveel uur kun je opnemen op 8 GB?
Voor de timeshift functie te kunnen gebruiken heb je slechts een 16Gb usb stick nodig, aangezien er steeds max 1,5 uur wordt opgenomen. Ik vermoed dat een 8Gb stick misschien net te weinig zal zijn. Maar misschien is het net voldoende...
Verwijderd
Heb je deze in het buitenland gekocht?_Nick__ schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:00:
De Evolution Kit 2014 is te koop.
De EVK CEK-2000 is niet echt goedkoop met 249 euri, maar voor de echte liefhebber wel z'n geld waard en dan heb ik het nog niet over de handzame extra afstandbediening.
Volgens Samsung Nederland (via mail) wordt de EVO kit pas eind Juni/begin Juli
in Nederland verkrijgbaar. Heb nog een voucher liggen voor een gratis EVO kit
voor mijn F7000, vandaar.
Dat zou wel flauw zijn, als ik het ding in het buitenland zou hebben gekocht en dat er niet bij zou melden.Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:54:
[...]
Heb je deze in het buitenland gekocht?
Volgens Samsung Nederland (via mail) wordt de EVO kit pas eind Juni/begin Juli
in Nederland verkrijgbaar. Heb nog een voucher liggen voor een gratis EVO kit
voor mijn F7000, vandaar.
Heb het ding anderhalve week geleden besteld bij de Harense Smid en zaterdag jl. werd ik gemaild dat het ding binnen was.
Weet natuurlijk niet of de Harense Smid het ding via grijze import krijgt, maar lijkt mij sterk.
En inmiddels is er dus weer een super Netflix-app voor de Evolution Kit 2014-upgrade._Nick__ schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:00:
De Evolution Kit 2014 is te koop ... want de Netflix-app is inderdaad weg (ook al gelezen in dit forum)..."
Veel overzichtelijker en veel sneller en praktischer in het gebruik.
De Evolution Kit is nu echt op alle fronten een echte update.
Samsung is echt een software-kampioen.
Ook bij de gsms is er bijna maandelijks een nieuwe update, die de gebruikers tot een volgend toestel tevreden weet te houden..
Dat klinkt zeker erg goed. Welk type tv heb jij eigenlijk? Ik heb een F8000 een vraag me af of aanschaf van de Kit voor mijn toestel dezelfde voordelen zal hebben._Nick__ schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:42:
[...]
En inmiddels is er dus weer een super Netflix-app voor de Evolution Kit 2014-upgrade.
De Evolution Kit is nu echt op alle fronten een echte update.
Samsung is echt een software-kampioen.
Ook bij de gsms is er bijna maandelijks een nieuwe update, die de gebruikers tot een volgend toestel tevreden weet te houden..
De UE55F8000..dafmay schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:03:
[...]
Dat klinkt zeker erg goed. Welk type tv heb jij eigenlijk? Ik heb een F8000 een vraag me af of aanschaf van de Kit voor mijn toestel dezelfde voordelen zal hebben.
Top... ik heb de 40" dus de kit lijkt mij een mooie update.
Edit : in jouw eerste post geef je aan dat je weinig snelheid verschil merkt (waarschijnlijk te wijten aan een eerste FW versie). Is dat nog steeds jouw ervaring? Ik ben men name benieuwd naar snelheid openen Smarthub, Guide, Menu en bladeren door de verschillende schermen. De zap-snelheid zal denk ik niet beinvloed gaan/kunnen worden.
[ Voor 45% gewijzigd door dafmay op 17-06-2014 11:05 ]
Tbv de timeshift functie heb ik net even een 32Gb USB 3.0 stick besteld en zal mijn bevindingen ergens de komende dagen nog even doorgeven.MrNiles schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:20:
[...]
hoeveel uur kun je opnemen op 8 GB?
Ik maak zelf namelijk geen gebruik van programma opnames op de TV, dat loopt allemaal via mijn Humax recorder. Dat werkt allemaal veel fijner, sneller en uitgebreider.
Verwijderd
Dit heeft niet veel zin....
De F7000 / F8000 TV's zijn standaard al voorzien van een quadra processor en de smarthub van 2013. Beter nog even een jaartje wachten..
Nieuwe info toegevoegd
http://samsungevolutionki...g-evolution-kit/#more-135
The F series contains all the nice bits from the previous years Evolution Kit, the new 2014 Evolution Kit will update it to the 2014 aka ‘H’ model when it is released after March, so no need to upgrade a 2013 with a 2013 evolution kit.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 20:52 ]
Was het niet zo dat de nieuwe EVO kit een snellere versie van de quadcore processor heeft dan die standaard in de F8000 zit?Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:37:
[...]
Dit heeft totaal geen nut / zin...
Er zijn nog geen Evolution kit's voor de F7000 / F8000 serie. De F7000 / F8000 TV's zijn standaard al voorzien van een quadra processor en de smarthub van 2013. De EK's die er nu is bedoeld voor de ES serie. (Modellen 2012)
http://www.samsung.com/nl...patible?subsubtype=others
Ik heb sinds vandaag de samsung ue46f8000 als vervanger van de ue46es7000 ...
Op het eerste zicht ben ik heel erg teleurgesteld van de beeldkwaliteit ...
Ik heb graag felle en veel kleuren en dit bereik ik enkel als ik hem op dynamisch zet en dan nog ...
Ik had de indruk dat mijn es7000 beter speelde ! Iemand een idee hoe dit komt ?
Ik dacht dat de hogere en nieuwere reeks op zijn minst dezelfde of betere beeldkwaliteit zou leveren ...
Ik denk dat je toch wat met de instellingen moet gaan proberen, de panels van de ES en de F serie zijn volgens mij dezelfde alleen de software is anders.niniansix schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:10:
Hoi,
Ik heb sinds vandaag de samsung ue46f8000 als vervanger van de ue46es7000 ...
Op het eerste zicht ben ik heel erg teleurgesteld van de beeldkwaliteit ...
Ik heb graag felle en veel kleuren en dit bereik ik enkel als ik hem op dynamisch zet en dan nog ...
Ik had de indruk dat mijn es7000 beter speelde ! Iemand een idee hoe dit komt ?
Ik dacht dat de hogere en nieuwere reeks op zijn minst dezelfde of betere beeldkwaliteit zou leveren ...
Wat betreft de EVO kit's als je een F serie TV hebt moet je de SEK-2000 hebben en niet de SEK-1000 want daar schietje niks mee op.
http://www.plattetvdiscou...2000-smart-evolution-kit/
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 22:20 ]
Iedereen raadt dynamisch af en als ik dan de settings van review sites enzo gebruik dan trekt dit echt op niets .. Ze gebruiken telkens de "movie" functie en deze levert echt wel een zeer grauw en levenloos, kleurloos beeld op ...
Het is om zot van te worden
Heb gisteren de kit nog een keer geinstalleerd._Nick__ schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:42:
[...]
En inmiddels is er dus weer een super Netflix-app voor de Evolution Kit 2014-upgrade.
Nog steeds firmware 1001 maar nu is de netflix app wel te zien maar laat zich niet installeren.
Dus kit er weer af en alles weer teruggezet.
Probeer het wel weer over 1 of 2 weken.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Vind eigenlijk alleen maar goede recensies.
Wat zijn jullie ervaringen met dit model ?
En is de evolutionkit van 2014 al verkrijgbaar ?
Alvast bedankt !
Hier is de 2014 evolution kit: SEK-2000/XCGrandisimo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:29:
Ik twijfel om de ue65f8000 te kopen.
Vind eigenlijk alleen maar goede recensies.
Wat zijn jullie ervaringen met dit model ?
En is de evolutionkit van 2014 al verkrijgbaar ?
Alvast bedankt !
pricewatch unsorted: Samsung SEK-2000/XC Evolution Kit (Overige accessoires)
Waarschijnlijk wel verstandig om deze erbij te nemen als ik voor de f8000 ga of niet ?
Wat ik daar ook voor postcode opgeef, hij herkent er geen een van.
Komt dit andere users met de evo kit 2014 bekend voor?
Verwijderd
Verwijderd
Vraag een nieuw toestel als ze daar mee akkoord gaan. Zit dik in de garantie tijd.
November 2012 gekocht,Januari 2013 nieuw scherm erin, de maanden erna de rest vervangen
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 20:05 ]
Waarom niet de Smarthub conform je ingestelde favorieten lijst oid...dat lijkt mij veel logischer. Of mis ik hier een stukje logica?
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 18-06-2014 21:17 ]
Ik heb geen F8000 maar een ES8000, had je wel graag geholpen. Er is vast iemand die even de code voor je kunt checken. Tot die tijd: is je LED kleur veranderd of heb je problemen met je kleur op je scherm ?niniansix schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:29:
Help !!! Zat daarnet in het service menu van mij samsung f8000 en heb per ongeluk mijn front color verandert en nu is alles groen achtig ! Kan iemand in zijn service menu en de juiste code doorgeven aub ??
Het leek mij wel vet om me led kleur te wijzigen namelijk
Als je mij kunt uitleggen hoe ik in dat menu kom en waar en wat ik moet nakijken, dan kan ik snel even een poging doen.
Kwam weer niet voorbij het ingeven van de postcode scherm nr. 8.
Wederom de gehele smarthub gereset en zie daar: eindelijjk werkt alles.
Kan postocde ingeven etc. en Netflix werkt direct zonder dat ik deze hoef te installeren.
Nieuw interface van Netflix ziet er wel gelikt uit zeg.
Wel is de firmware nog steeds 1001 maar is Samsung bezig alles in smarthub werkend te krigen.
Toppie.
Het is zeer vreemd te omschrijven
Service menu : eerst naar een actieve hdmi kanaal kijken , dan tv uitdoen. dan vervolgens info dan menu dan mute en dan power knop doen.
Je tv start op en dan zul je na enkele seconden het service menu zien.
Dan zou je moeten naar "option" gaan en dan zie je type , deze heb ik nodig
+ je keert via menu terug en dan moet je naar MRT option gaan en dan zie je "front color" staan
Alvast bedankt!
[ Voor 99% gewijzigd door SeeS op 18-06-2014 22:20 ]
Dit is wel erg vreemd want aan de rest ben ik totaal niet geweest
Klepje?
Er zit allesinds een soort aan/uit knopje, bedoel je dit? --> ohnee dit is voor het geluid
[ Voor 8% gewijzigd door niniansix op 18-06-2014 22:26 ]
[ Voor 163% gewijzigd door Supertip op 18-06-2014 23:48 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Ik heb mijn Humax ziggo ontvanger aangesloten via HDMI op poortje 1, vanaf de tv heb ik een optisch kabeltje naar mijn logitech z5500, vervolgens wil ik de geluidsinstellingen op dolby digital hebben echter kan ik alleen kiezen uit PCM of Dts neo 2:5. Hierdoor heb ik dus niet volledig 5.1.
De Humax staat netjes op dolby digital. Als ik rechtstreeks vanaf de ontvanger met een optisch kabeltje naar de z5500 ga heb ik wel netjes dolby digital.
De ontvanger op een andere HDMI poort aansluiten helpt ook niet. Kan de Samsung dit überhaupt wel?
Graag hoor ik van jullie anders moet ik weer een ander model hebben omdat ik zowel het geluid van mijn ontvanger als smart tv allemaal over de z5500 wil hebben!
Gaat ook niet werken. Voor zover ik weet zijn er geen televisies met Dolby of DTS passtrough van de HDMI-ingang. Voor 5.1 zul je dus Humax moeten aansluiten op de Logitech Z5500.NL_Scratch schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:12:
Ik heb mijn Humax ziggo ontvanger aangesloten via HDMI op poortje 1, vanaf de tv heb ik een optisch kabeltje naar mijn logitech z5500, vervolgens wil ik de geluidsinstellingen op dolby digital hebben echter kan ik alleen kiezen uit PCM of Dts neo 2:5. Hierdoor heb ik dus niet volledig 5.1.
YouTube: LG TV Dolby Digital and DTS pass through
hier zie je iemand met eenzelfde setup alleen wel een andere tv, echter is het principe hetzelfde!
ik merk nu ook dat ik met de afstandsbediening van de ontvanger het geluid weer harder en zachter kan doen. toen ik de LG 47La6208 nog had kon ik alleen het geluid zachter doen met de afstandsbediening van de Z-5500. Blijkbaar had de LG dus wel Digital Audio passtrough en deze samsung niet!
[ Voor 85% gewijzigd door NL_Scratch op 19-06-2014 17:41 ]
En...heb je het uiteindelijk nog weten op te lossen?niniansix schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:24:
Bedankt Dafmay! MAar het probleem heb ik nog steeds![]()
Dit is wel erg vreemd want aan de rest ben ik totaal niet geweest
Klepje?
Er zit allesinds een soort aan/uit knopje, bedoel je dit? --> ohnee dit is voor het geluid
zojuist de Samsung omgeruild voor de LG aangezien de Samsung 5 dooie pixels had en tevens het geluid niet kon doorsturen. Nu de 47LB630v in bezit en het geluid wordt weer netjes via Dolby Digital doorgestuurd van hdmi naar optical!NL_Scratch schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:42:
mijn oude LG 47LA6208 deed dit prima, het geluid werd netjes als Dolby Digital doorgegeven!
YouTube: LG TV Dolby Digital and DTS pass through
hier zie je iemand met eenzelfde setup alleen wel een andere tv, echter is het principe hetzelfde!
ik merk nu ook dat ik met de afstandsbediening van de ontvanger het geluid weer harder en zachter kan doen. toen ik de LG 47La6208 nog had kon ik alleen het geluid zachter doen met de afstandsbediening van de Z-5500. Blijkbaar had de LG dus wel Digital Audio passtrough en deze samsung niet!
Ff een selfiedafmay schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:42:
[...]
Tbv de timeshift functie heb ik net even een 32Gb USB 3.0 stick besteld en zal mijn bevindingen ergens de komende dagen nog even doorgeven.
Ik maak zelf namelijk geen gebruik van programma opnames op de TV, dat loopt allemaal via mijn Humax recorder. Dat werkt allemaal veel fijner, sneller en uitgebreider.
De 32Gb USB3.0 stick doet het prima als timeshift en recording devide (UEF8000).
Deze dus :
pricewatch: Kingston DataTraveler 100 G3 32GB Zwart
Handleiding:
https://dl.dropboxusercon...sung_App_Manual_v1015.pdf
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Geen enkel programma van Ned3 wordt meer getoond. Kun je handmatig weer terug naar een oude versie?
Verwijderd
Mooi! Bedankt voor je info.dafmay schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:24:
[...]
Ff een selfie
De 32Gb USB3.0 stick doet het prima als timeshift en recording devide (UEF8000).
Deze dus :
pricewatch: Kingston DataTraveler 100 G3 32GB Zwart
Ondersteunt de UE32F6400 ook 24p invoer ?
Heb dit probleem ook gehad en de oplossing was als volgt voor mij:Svennos1 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:37:
Gisteren avond viel het me ineens op dat Netflix niet meer een DD 5.1 signaal verstuurt maar stereo. Ik gebruik een Sonos Playbar voor de audio. Is dit een bug? Vroeger gaf Netflix netjes 5.1 door aan de Playbar. De juiste audio track staat wel geselecteerd in Netflix. Ik heb een 55F7000 met software versie 1118. Andere ook dit probleem?
Tijdens het afspelen in netfllix op de afstandsbediening menu, geluid selecteren, extra instellingen en dan digitale audio uit van pcm naar dolby digital zetten. Alles werkt nu gewoon in 5.1 bij mij. 55F8000 met firmware 1118.
Alleen 1 ding, de ondertitels zijn super klein.
Heb al in de instellingen gekeken maar het subtitle menu is grayed out dus ik kan ze niet aan passen.
Iemand een idee?
Alle ondertiteling of alleen Netflix?Dj Neo Ziggy schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:22:
Ben nu twee weken een bezitter van een F6200 en dat all share cast werkt perfect.
Alleen 1 ding, de ondertitels zijn super klein.
Heb al in de instellingen gekeken maar het subtitle menu is grayed out dus ik kan ze niet aan passen.
Iemand een idee?
De grootte van Netflix-ondertiteling (en kleur) kan worden ingesteld bij Netflix (zelf) onder account (even Jooglen)..
Wanneer ik Netflix via ARC het 5.1 surround signaal naar mijn Onkyo (TX-NR515) laat doorsturen, valt af en toe het geluid een paar ms weg. Soms een paar keer per minuut en soms gaat het een paar minuten goed. Schijnt wel een probleem te zijn dat meer mensen ondervinden. De enige oplossing die wordt aangedragen is de audio stream in Netflix op stereo te zetten. Dat helpt, maar is natuurlijk een halve oplossing.
Ik heb de nieuwste firmware 1020 nu geïnstalleerd en smarthub ge-reset, maar probleem blijft bestaan. Iemand een oplossing?
Science is stranger than fiction
Lijkt mij een Samsung probleem hetzij in de firmware, de app, of omdat alle verkeer via hun servers loopt.
Zowel Samsung als leverancier houden zich van den domme.
Dit is in ieder geval de laatste keer dat ik een SmartTV heb gekocht.
[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 24-06-2014 06:59 ]
Ik hoor wel lovende dingen over de CI(+) modules en hoe deze op de TV's werken, maar steken ze ook echt met kop en schouders boven de settopboxen uit? Het lijkt me dat ze beide wel hun voor- en nadelen hebben.