Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:42
Lekkerbek312 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:21:
Ik heb een Samsung UE48H6400 en heb deze aangesloten op HDMI2 en mijn receiver. Beide ACR compatible. Ik kan via de menu instellingen dan aangeven dat het geluid via de "ontvanger" moet i.p.v. TV. Vervolgens heb ik het geluid via mijn surroundset.

Als ik de tv echter uitzet en daarna weer aan, schakelt hij weer terug naar de basisinstelling. Ik moet dan weer naar menu-geluid om het om te zetten naar de ontvanger.

Iemand zelfde probleem (met andere Samsung TV) en heeft iemand een oplossing?
Ik zou de reciever instellingen nog eens nakijken,bv staat hdmi thru aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 12:12
Net m'n nieuwe F8000 uitgepakt en geinstalleerd...mooi spul! :)

Maar...ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om in te loggen met mijn Samsung account of Apps te openen.

De optie 'Log in' (Samsung account) kan ik kiezen, waarna de TV uit het Menu springt en verder helemaal niets gebeurd. Normaliter volgt een loginscherm, maar dat komt niet. Ik merk wel dat vanaf dat moment de TV niet meer reageert op de afstandsbediening, dus er lijkt wel iets te gebeuren op de achtergrond.

Ook geprobeerd de optie "nieuw Samsung account aanmaken" (ipv inloggen op eigen account). Geeft hetzelfde resultaat.

Internetverbinding is goed (wired).

Ik heb al 2x een reset van de Smart Hub gedaan.

Bij eerste keer openen Smart Hub loop je de 8 stappen door. Ik geef op postcode 2593 (ook 2593EG geprobeerd) en Ziggo Casema West als provider. Dat gaat allemaal goed. Daarna zijn alle apps ook te zien.

Echter apps openen wil niet werken...geeft een zwart scherm en verder niets.

TV heeft de nieuwste FW (1118).

Dit verliep op mijn vorige F6500 allemaal zonder enig probleem.

Iemand een idee toevallig? Alle hulp en tips zijn welkom.

Een complete reset van de TV is mijn laatste optie, maar dit doe ik pas als er echt geen opties meer zijn...

[ Voor 244% gewijzigd door dafmay op 31-05-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 08:24:
Hallo,

ik kan bij mediamarkt volgende tv kopen voor 1299 euro. Ue55f6640ssxxn a
Ik was van plan om de 55 inch 6320 te kopen voor 897 maar volgens de verkoper is deze echt een heel pak beter en meerprijs echt waard. is ook een koopje volgens hem.
Waarheid of verkoperspraat?

Thx alvast!
Vraag hem eens wat het dan maakt dat de UE55F6640 die meerprijs waard is. Dan krijg je het lijstje met onzin die het niet waard is van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag

ik heb gister de f7000 55 gekocht maar krijg de apps niet werkend.
als ik apps aanklik krijg ik een zwart scherm verder niets
als ik mijn tv opnieuw opstart dan zijn ook alle apps weg en als er 1 aanklik start die wel op maar valt direct weer uit.

ik heb al de nieuwe fw update naar 1118 gedaan maar blijft hetzelfde

iemand een idee wat hier aan te doen is???

ik heb hem namelijk juist gekocht voor de appfuncties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:13:
Net m'n nieuwe F8000 uitgepakt en geinstalleerd...mooi spul! :)

Maar...ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om in te loggen met mijn Samsung account of Apps te openen.

De optie 'Log in' (Samsung account) kan ik kiezen, waarna de TV uit het Menu springt en verder helemaal niets gebeurd. Normaliter volgt een loginscherm, maar dat komt niet. Ik merk wel dat vanaf dat moment de TV niet meer reageert op de afstandsbediening, dus er lijkt wel iets te gebeuren op de achtergrond.

Ook geprobeerd de optie "nieuw Samsung account aanmaken" (ipv inloggen op eigen account). Geeft hetzelfde resultaat.

Internetverbinding is goed (wired).

Ik heb al 2x een reset van de Smart Hub gedaan.

Bij eerste keer openen Smart Hub loop je de 8 stappen door. Ik geef op postcode 2593 (ook 2593EG geprobeerd) en Ziggo Casema West als provider. Dat gaat allemaal goed. Daarna zijn alle apps ook te zien.

Echter apps openen wil niet werken...geeft een zwart scherm en verder niets.

TV heeft de nieuwste FW (1118).

Dit verliep op mijn vorige F6500 allemaal zonder enig probleem.

Iemand een idee toevallig? Alle hulp en tips zijn welkom.

Een complete reset van de TV is mijn laatste optie, maar dit doe ik pas als er echt geen opties meer zijn...
exact hetzelfde probleem hier de complete reset werkt ook niet blijft hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ja is erg frustrerend, helemaal omdat de manier waarop het werkt volgens mij exact hetzelfde is als op mijn F6500 en daar kreeg ik het allemaal zonder enig probleem aan de praat.

Ondertussen telefonisch contact gehad met Samsung support. Het lijkt er sterk op dat de SmartHub / TV geen connectie kan maken met de Samsung server. Ligt niet aan internetverbinding...dat is allemaal goed (FW update gedaan via internet).

Bij mij werkt momenteel dus (nog) niet :

- Smart Apps : na opstarten van een app verschijnt een zwart beeld en verder niets
- Inloggen op / nieuw aanmaken Samsung account : gebeurt niets (geen inlogvenster oid)
- De E-Manual doet ook niets : zwart scherm

Voor alle drie geldt : na moment van keuze maken, reageert de afstandsbediening een tijdje niet...alsof de TV bezig is met het verwerken van de opdracht.

Ik kan er zeker mee leven, ik gebruik de TV toch bijna niet voor het Smart gebeuren (behalve Netflix gedurende 1 promotie jaar). Maar het frustreert mij dat de TV momenteel incompleet is, dus zou fijn zijn als het wordt opgelost.

Afspraak gemaakt voor telefonisch hulp op afstand door Samsung voor a.s. donderdagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 17:16
Voor de mensen die het probleem hebben op de F7000 en F8000 met de smarthub, Samsung is op dit moment veel bezig met de servers. Heb zelf de F8000 en die heb ik al 1 jaartje nu, maar gister was dus de eerste keer dat de tv bleef hangen in het scherm en dat de afstandsbediening niet meer reageerde.

Vanmorgen (zaterdag) werkte alles weer naar complete tv reset. Firmware 1118. Dus heb nog hel even geduld tot Samsung de servers weer op orde heeft. Zie ook het nieuws bericht op de frontpage met de nieuwe lijn 2014 modellen die last hebben van reset problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Blueface...dank, is goed om te weten. Ik had ergens al een vermoeden dat het probleem aan Samsung kant zou zitten omdat ik mij eigenlijk niet goed kon voorstellen dat dit op de F8000 opeens zo totaal niet werkt tov de F6500 (die had ik tot gisteren).

Hopelijk binnenkort opgelost...ben ik weer een opgelucht en happy mens :)

Overigens misschien niet onbelangrijk ;) maar de beeldkwaliteit van de F8000 is geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
blueface schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:28:
....Zie ook het nieuws bericht op de frontpage met de nieuwe lijn 2014 modellen die last hebben van reset problemen.
Welk bericht doel je eigenlijk op...heb je misschien een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat over herstartende TV's, gaan van zelf uit en weer aan.
Probleem wat de ES ook heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Daar heeft mijn TV geen last van :?

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 31-05-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
dafmay schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 17:21:
Daar heeft mijn TV geen last van :?
Het kan bij elke tv voorkomen van Samsung. Gaat erom dat dit 9 van de 10 keer wordt veoorzaakt door de auto update functie die standaard aan staat. Zet die dus gewoon uit. Scheelt een hoop gedoe. Heb wel laatste tijd veel last dat mijn aanbevolen tv programma's niet goed weer worden gegeven (grijze beeldjes als je de tv aanzet). Dus programma gids wordt niet in 1 keer aangevuld, later wel weer na een poosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 15:03
Heb de Evo kit 2014 SEK-2000 binnen en deze geinstalleerd.
Heb zo'n beetje alles werkend, maar helaas geen netflix app.
Deze gebruik ik nu juist elke avond. Search in Smarthub geeft ook geen resultaat.
Ook niet door na reset Smarthub VS als land aan te geven.
Laat het nu voor even en morgen weer verder.
Anders maar de kit eraf en wachten tot het wel werkt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon1972
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-08 08:34
Dafmay e.a., ik ben op m'n vakantiebestemming en kan dus niet bij mijn f8000 komen op dit moment, maar ik herken exact jouw probleem. Ik kan nu dus ook niet precies vertellen hoe je het moet doen, maar wel een hint geven. Ik vermoed dat je Ziggo OnDemand/Interactieve TV geactiveerd hebt staan d.m.v. een CI+-smartcard (1.3?)
Dat werkt dus NIET samen met je Smarthub Apps. Zou misschien wel moeten kunnen, maar dat is een softwarebug. Je moet even diep graven in je systeeminstellingen, maar het is te vinden. Iets met "OnDemand" uitzetten of iets dergelijks. Ik hoop dat dat een oplossing is, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snah001 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:26:
Deze gebruik ik nu juist elke avond. Search in Smarthub geeft ook geen resultaat.
De Netflix app gaat er ook (nog) voorlopig niet komen op de 2014 EVO kit.
Op de 2014 modellen van Samsung werkt het wel, maar op de EVO kit niet raar genoeg.
Samsung zal met een aparte FW update voor de SEK2000 moeten komen om
Netflix toe te voegen en om het probleem met Screen Mirroring ,wat ook niet werkt,
op te lossen. Ik wacht wel af,heb een Voucher voor de EVO kit, en volgens de berichten
wordt het medio Juli voordat het in NL beschikbaar wordt. Dan zal het screen mirroring en
Netflix probleem wel opgelost zijn. Overigens, heb je schik met je nieuwe EVO AB........
Schijnt een stuk makkelijker en sneller te werken met die pseudo laserpoint AB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Leon1972 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:35:
Dafmay e.a., ik ben op m'n vakantiebestemming en kan dus niet bij mijn f8000 komen op dit moment, maar ik herken exact jouw probleem. Ik kan nu dus ook niet precies vertellen hoe je het moet doen, maar wel een hint geven. Ik vermoed dat je Ziggo OnDemand/Interactieve TV geactiveerd hebt staan d.m.v. een CI+-smartcard (1.3?)
Dat werkt dus NIET samen met je Smarthub Apps. Zou misschien wel moeten kunnen, maar dat is een softwarebug. Je moet even diep graven in je systeeminstellingen, maar het is te vinden. Iets met "OnDemand" uitzetten of iets dergelijks. Ik hoop dat dat een oplossing is, succes!
Hey, dank voor de tip. Ik heb de setting gevonden (herinner 'm van mijn F6500) en uitgezet, maar helaas heeft het niet geholpen. Uiteraard nog even een reset gedaan van de smarthub.

Hopelijk blijkt het een Samsung server probleem te zijn en is het snel opgelost. We zullen zien...

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 01-06-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 01:39:
[...]

De Netflix app gaat er ook (nog) voorlopig niet komen op de 2014 EVO kit.
Op de 2014 modellen van Samsung werkt het wel, maar op de EVO kit niet raar genoeg.
Samsung zal met een aparte FW update voor de SEK2000 moeten komen om
Netflix toe te voegen en om het probleem met Screen Mirroring ,wat ook niet werkt,
op te lossen. Ik wacht wel af,heb een Voucher voor de EVO kit, en volgens de berichten
wordt het medio Juli voordat het in NL beschikbaar wordt. Dan zal het screen mirroring en
Netflix probleem wel opgelost zijn. Overigens, heb je schik met je nieuwe EVO AB........
Schijnt een stuk makkelijker en sneller te werken met die pseudo laserpoint AB :P
Netflix zal zeker komen dus voorlopig terug naar stock.
Tekst ingegeven gaat idd sneller.
Programma gids ziet er anders uit met nu een verticale tijdlijn die de huidige tijd aangeeft.
Voor de rest kan ik nog niet zo veel merken van een eventueel positief snelheidsverschil.
Beeldqualiteit zie ik geen verbetering in en die was al gewoon uitstekend.
Dus maar wachten totdat er nieuwe firmware beschikbaar komt die Netflix terugbrengt en die het geheel beter gaat optimaliseren.
Grootste gebrek is dus geoptimaliseerde firmware maar kan ook niet anders dan 1 maand voorafgaand aan de officiële introductie.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
snah001 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:26:
Waar heb je de Evolution kit gekocht? Is het een nederlands model, of maakt dat bij die kits niet uit? Heb nog niets gehoord van Samsung over de gratis evolution kit voor de F8000. Heb nog een voucher liggen.

Wat wel klote is dat netflix dus niet werkt met de kit. Ben zelf ook lid van netflix, dus daarom zal ie waarschijnlijk wel uitgesteld zijn naar juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
blueface schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:15:
[...]
Waar heb je de Evolution kit gekocht? Is het een nederlands model, of maakt dat bij die kits niet uit? Heb nog niets gehoord van Samsung over de gratis evolution kit voor de F8000. Heb nog een voucher liggen.

Wat wel klote is dat netflix dus niet werkt met de kit. Ben zelf ook lid van netflix, dus daarom zal ie waarschijnlijk wel uitgesteld zijn naar juli.
Gekocht bij Amazon.de.
Werkt gewoon op ieder europees model.
Foto's:

https://drive.google.com/...4QW1zVG8/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/...MV2poZ2M/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/...1V2ZaZkU/edit?usp=sharing

Sorry voor die ene slechte foto. Met slecht licht gemaakt.
Inmiddels voorlopig verwijderd tot Samsung met echte verbeterde firmware komt met Netflix.
Firmware na installatie: 1.0.0.1.
In deze vorm heeft updaten (nog) geen zin.

p.s. splitscreen met webbrouwser en TV-zender werkt prima.
Alleen wordt alles wel een beetje klein, met name de browser.

[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 01-06-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Voor allen met de SmartHub problemen...wellicht zijn de Samsung servers weer ok of ik heb toevallig een oplossing gevonden :

- Netwerk instellingen even op handmatig ingesteld, waarbij als enige verschil DNS gezet op 8.8.8.8
- Reset Smarthub
- TV uit en weer aan
- SmartHub had op dit moment slechts 1 app, en werkt verder niet (net zoals voorheen)
- Netwerk instellingen weer op automatisch (incl DNS)
- Reset SmartHub en TV uit/aan
- Daarna zijn alle apps geinstalleerd in de SmartHub én kon ik de apps eindelijk openen en gebruiken!!!

Het inloggen op Samsung account en de e-Manual werken nu ook weer.

Het kan natuurlijk een toevalstreffer zijn, maar het werkt in ieder geval weer _/-\o_ (fingers crossed/ ff afkloppen...)

Wellicht werkt dit ook voor anderen...

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 01-06-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 15:58
Voor mensen die problemen hebben met het inloggen als develop voor het instaleren van ds video van synology. Mijn probleem was dat ik alleen met een email adres kon inloggen en niet met gebruikersnaam develop. Als je de smart-hub reset in het menu van je tv en daarna gelijk met develop inlogd zonder ww werkt het en kan je ds video installeren.

Vraag
Op mijn samsung f7000 zit een digital optical out voor het geluid is dit een toslink aansluiting of zijn er meerdere soorten digitale optical aansluitingen? Zit met het probleem dat ik een analoge versterker heb en er geen analoge out meer op deze tv zit. Op ebay heb ik een dac gevonden http://www.ebay.com/itm/D...adapter-EUR-/290932516318? deze is met toslink maar is dit de goede aansluiting voor mijn tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:37:
Voor allen met de SmartHub problemen...wellicht zijn de Samsung servers weer ok of ik heb toevallig een oplossing gevonden :

- Netwerk instellingen even op handmatig ingesteld, waarbij als enige verschil DNS gezet op 8.8.8.8
- Reset Smarthub
- TV uit en weer aan
- SmartHub had op dit moment slechts 1 app, en werkt verder niet (net zoals voorheen)
- Netwerk instellingen weer op automatisch (incl DNS)
- Reset SmartHub en TV uit/aan
- Daarna zijn alle apps geinstalleerd in de SmartHub én kon ik de apps eindelijk openen en gebruiken!!!

Het inloggen op Samsung account en de e-Manual werken nu ook weer.

Het kan natuurlijk een toevalstreffer zijn, maar het werkt in ieder geval weer _/-\o_ (fingers crossed/ ff afkloppen...)

Wellicht werkt dit ook voor anderen...
Werkt helaas niet op mijn f7000 blijft hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niels_vlaar schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:00:
Vraag
Op mijn samsung f7000 zit een digital optical out voor het geluid is dit een toslink aansluiting of zijn er meerdere soorten digitale optical aansluitingen? Zit met het probleem dat ik een analoge versterker heb en er geen analoge out meer op deze tv zit. Op ebay heb ik een dac gevonden http://www.ebay.com/itm/D...adapter-EUR-/290932516318? deze is met toslink maar is dit de goede aansluiting voor mijn tv?
Voor mijn Samsung UE32F6510 heb ik deze gekocht.
http://hdphns.com/nl/fiio-d07.html

...en maar goed ook want de adapter deed het niet... service 100% en een nieuwe adapter toegestuurd gekregne.. Kan vanuit de USA ook, maar ik heb uiteindelijk toch voor NL gekozen (juist vanwege dit soort risico's)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 17:51
In 2014 zijn er ook modellen van series 5 uitgebracht. In welk opzicht zijn die dan anders tov de series 5 van vorig jaar? Of zijn die serieus 5 van dit jaar, vergelijkbaar met series 6 van vorig jaar?

In carrefour staat de 46" F6320 aan 569 euro. Ik weet dat de F6320 dezelfde is als 6400 maar zonder 3D-functies en die voice/gesture controls, zaken die mij echt niet interesseren. Maar ik twijfel wel nog om de F6500 te nemen. Iemand die mij raad kan geven?

De F6500 zou een motion rate van 400 hebben dacht ik, de F6320 slechts 200. Maar vraag mij toch af of dat zoveel verschil aan te zien is in de praktijk?

[ Voor 50% gewijzigd door pina op 02-06-2014 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:02
Kan je op de remote ook knopjes instellen? Heb op mijn touch remote 4 kleuren zitten, rood,blauw,groen en geel dacht ik zo. Rood word gebruikt voor ziggo on demand (ci 1.3 interactive). Maar wil de blauwe bijvoorbeeld voor netflix gebruiken, kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:18:
[...]

Voor mijn Samsung UE32F6510 heb ik deze gekocht.
http://hdphns.com/nl/fiio-d07.html

...en maar goed ook want de adapter deed het niet... service 100% en een nieuwe adapter toegestuurd gekregne.. Kan vanuit de USA ook, maar ik heb uiteindelijk toch voor NL gekozen (juist vanwege dit soort risico's)
Omdat ik het niet heel vaak gebruik wil ik er niet te veel geld aan uitgeven op ebay kan ik er 4 bestellen voor de prijs van de nederlandse winkel kan er ook nog wel een keer een foute bij zitten ;)

Ik zie in de reacties zie ik SPDIF staan als ik op internet zoek is toslink de optische variant van spdif.
Welke aansluiting heeft de f7000 de toslink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:44:
[...]

Werkt helaas niet op mijn f7000 blijft hetzelfde probleem
Heh jammer! Ik weet ook niet of het toevallig was dat het bij mij opeens werkte. Het lijkt in ieder geval een connectie of login issue, hoogstwaarschijnlijk aan de kant van Samsung. De internetverbinding op de tv is helemaal correct. Ook lijkt het allemaal (tot nu toe) weer zonder problemen te werken. Ik heb op diverse momenten gisteren even een app opgestart om te zien of het nog functioneerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
G.Scholtens schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:17:
Kan je op de remote ook knopjes instellen? Heb op mijn touch remote 4 kleuren zitten, rood,blauw,groen en geel dacht ik zo. Rood word gebruikt voor ziggo on demand (ci 1.3 interactive). Maar wil de blauwe bijvoorbeeld voor netflix gebruiken, kan dit?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

freestyler2 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:51:
Waarom is Samsung Smart View niet gewoon beschikbaar voor alle android apparaten ?

Weet iemand een mogelijkheid om screen mirroring (van TV naar Android mobile van een niet samsung toestel) te gebruiken? (in mijn geval Xiaomi MI3)
(n)iemand?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:02
Ook niet via een omweg? Die functie voor ziggo on demand is er ook ingekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
Weet iemand welke audio signalen via optisch uit worden ondersteund in de 2013 modelletjes (meerbepaald men 46F6770). Ik wil graag 5.1 dolby doorsturen naar men playbar maar ik hoor dat er enkel PCM 2.0 doorgestuurd wordt uit de optical out ondanks er HDMI in van 5.1 zou zijn..

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
iemand die weet waar je de échte refresh rates kunt terugvinden van de samsung tv's? Niet die valse clear motion-waardes, maar de echte refresh rates van de panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:19
Advies gevraagd aan de ervaringsdeskundigen hier, maar niet voor mezelf; het is voor m'n broertje. Hij wil graag een nieuwe TV, en heeft daarbij 2 wensen:

- tussen de 50 en 60 inch
- Budget is 1000 Euro

Hij zal er voornamelijk sport (lees: voetbal) op kijken, zo nu en dan gewoon tv (films/series) en er ook regelmatig op gamen (ook weer voornamelijk voetbal games :P) op de PS3 en hopelijk snel op de PS4. Hij is niet zo'n pietje precies met TV's als ik en vroeg mij daarom om advies, maar omdat het op redelijk korte termijn moet allemaal en ik me de laatste tijd niet zo in TV's verdiept heb val ik o.a. graag terug op jullie expertise, naast de info en reviews die ik op internet lees.

Zo kwam hij zelf met de volgende TV: http://www.mediamarkt.nl/...PCf1b7j274CFUn4wgodmUAASQ
Een Samsung UE60F6300, momenteel bij Media Markt voor 1000 Euro. Ik denk dat een Samsung voor zijn doeleinden op zich een prima keus is, en nu heeft hij dan ook meteen een 60 inch TV. Maar is dit een goede keus, of kan hij wellicht voor hetzelfde geld beter voor een 55 inch gaan die meer high-end is?

Hij heeft nu overigens een 42" Panasonic 42PX80 (Plasma dus).

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:55
tboheeren schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:34:
Weet iemand welke audio signalen via optisch uit worden ondersteund in de 2013 modelletjes (meerbepaald men 46F6770). Ik wil graag 5.1 dolby doorsturen naar men playbar maar ik hoor dat er enkel PCM 2.0 doorgestuurd wordt uit de optical out ondanks er HDMI in van 5.1 zou zijn..
Krijg alle varianten (DTS, Dolby, enz) netjes door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niels_vlaar schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:16:
[...]

Omdat ik het niet heel vaak gebruik wil ik er niet te veel geld aan uitgeven op ebay kan ik er 4 bestellen voor de prijs van de nederlandse winkel kan er ook nog wel een keer een foute bij zitten ;)

Ik zie in de reacties zie ik SPDIF staan als ik op internet zoek is toslink de optische variant van spdif.
Welke aansluiting heeft de f7000 de toslink?
Voor zo'n klein bedrag probeer je het toch uit... en is het niks verkoop je het op Marktplaats aan die domme Hollanders voor dezelfde prijs.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Kan je met elke tv van series 6 programma's opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:47:
[...]
Voor zo'n klein bedrag probeer je het toch uit... en is het niks verkoop je het op Marktplaats aan die domme Hollanders voor dezelfde prijs.. :+
Ik wil hem ook bestellen maar is de optische uitgang op de samsung een toslink aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
[b][message=42331376,noline]

Zo kwam hij zelf met de volgende TV: http://www.mediamarkt.nl/...PCf1b7j274CFUn4wgodmUAASQ
Zit bij vrienden vaak te kijken naar het geringe verschil in beeld tussen de F8000 en de F6200 (beide 50"+).

De F6200 heeft geen 3D en heeft minder Hz dan de F8000, maar voor de rest is het beeld zeker zo mooi en de bediening is identiek.

Zal bij de F6300 niet anders zijn.

Zou zelf de volgende keer voor een tv in die prijsklasse gaan (als geen UHD gewenst is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
Niek_ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:41:
[...]

Krijg alle varianten (DTS, Dolby, enz) netjes door.
Bedankt voor je antwoord Niek. Krijg je ook alles door als de input van HDMI (bijvoorbeeld dvd speler, playstation of digibox) komt? Hoe test je dit eigenlijk?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:57
niels_vlaar schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:39:
[...]

Ik wil hem ook bestellen maar is de optische uitgang op de samsung een toslink aansluiting?
Ja, gewoon de standaard toslink. Kost geen drol zo'n kabeltje.. paar euro hooguit..
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/TOSLINK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Laatst online: 06-10 19:22
_Nick__ schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:40:
[...]

Zit bij vrienden vaak te kijken naar het geringe verschil in beeld tussen de F8000 en de F6200 (beide 50"+).

De F6200 heeft geen 3D en heeft minder Hz dan de F8000, maar voor de rest is het beeld zeker zo mooi en de bediening is identiek.

Zal bij de F6300 niet anders zijn.

Zou zelf de volgende keer voor een tv in die prijsklasse gaan (als geen UHD gewenst is).
Heb jij toevallig enig idee hoe we de ECHTE refreshrate (Hz) kunnen vinden voor dit soort schermen? Ik vind die UE60F6300 zelf ook interessant maar vraag me af of het niet een sloom paneel is die middels marketingtermen wordt gepresteerd als high-end.
Voor zo'n prijs, zo'n groot scherm kan toch bijna niet een goed paneel zijn?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:16:
[...]

Heb jij toevallig enig idee hoe we de ECHTE refreshrate (Hz) kunnen vinden voor dit soort schermen? Ik vind die UE60F6300 zelf ook interessant maar vraag me af of het niet een sloom paneel is die middels marketingtermen wordt gepresteerd als high-end.
Voor zo'n prijs, zo'n groot scherm kan toch bijna niet een goed paneel zijn?
Eigenlijk geen idee..

Maar volgens opgave zou de F8000 1000Hz zijn en de F6200 "maar" 200Hz, maar zie echt geen verschil en kijk toch geregeld naar beide schermen..

Kan mij nog herinneren dat 100Hz ooit als iets bijna absoluut "onverbeterbaars" werd gepresenteerd.. :)

Ook apart is dat de F6200 vaker en nieuwere firmware-updates heeft.. de lagere serie lijkt het test-terrein voor de hogere series..

Mis weinig van de F8000 als ik naar de F6200 kijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
F8000 is 200Hz, dat is nu wel de max voor Full HD.
Het verschil tussen 100Hz en 200Hz is wel echt minimaal, maar bij snel bewegende beelden zou het mogelijk te zien kunnen zijn.. De tv berekent dan de tussenliggende beeldjes, het signaal is "maar" 25/30 Hz, de tussenliggende beelden onbreken dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:34:
Het verschil tussen 100Hz en 200Hz is wel echt minimaal, maar bij snel bewegende beelden zou het mogelijk te zien kunnen zijn.. De tv berekent dan de tussenliggende beeldjes, het signaal is "maar" 25/30 Hz, de tussenliggende beelden onbreken dus..
Ja ik denk dat vanaf 100hz alles beetje nonsens is maar ik was alleen bang dat het een 50hz scherm oid was en dat het middels reclamegezwets omhoog gerekend was. Ik ben absoluut geen Hz fanaticus maar het zou toch zonde zijn als je voor 1000E zo'n TV koopt en je het WK amper kan volgen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
F6300 zou een 100-hz-paneel zijn, zie rting-link boven.

Kan een F6300 met een CI+-module:
- pauzeren en terugspoelen?
- opnames maken?

Toch wel belangrijke fucntionaliteiten voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:34:
Op de doos van mijn F8000 staat toch echt 1000 Mhz CMR en ook op deze site: http://www.currys.co.uk/g...8000-1322-commercial.html (onder "leading-edge-picture-quality")..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 12:30
CMR hertzen zijn geen echte hertzen, wat het precies betekend weet ik niet, maar de M staat waarschijnlijk voor "Marketing" :)

Het is een software truukje, maar het paneel zelf heeft geen 1000 "Echte" hertzen :)

Hier een kleine uitleg
Clear Motion Rate heeft met het vloeiend weer kunnen geven van beeld te maken. Normaliter wordt daar alleen Hertz als aanduiding voorgebruikt. Dit geeft de frequentie van het paneel aan: de snelheid waarmee de vloeibare kristallen in het LCD-panel (Liquid Crystal Display) kunnen veranderen en dat bepaalt het aantal frames dat per seconde getoond kan worden. Oude televisies hadden vroeger 50 Hertz. Moderne televisies 100 Hertz of zelfs meer. Je ziet duidelijk het verschil, bijvoorbeeld met het vloeiend volgen van de bal bij een voetbalwedstrijd. Het menselijk oog zal niet nadrukkelijk het verschil merken tussen 100 Hertz en bijvoorbeeld 200 Hertz (of meer). CMR gaat verder: bij CMR wordt bepaald door 1) het aantal frames per seconde én 2) de verversingssnelheid van de frames. Is het echt bijzonder of pure marketing? De enige manier om te testen of u zelf het veschil ziet, is in de winkel twee toestellen naast elkaar te zien. (zie ook www.samsung.com/nl/cmr/CMR_brochure.pdf)

[ Voor 70% gewijzigd door Grolsch op 03-06-2014 12:26 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
het verschil tussen de schermen is wel degelijk te zien hoor!!
Is echt geen fabeltje!!

[ Voor 74% gewijzigd door snah001 op 03-06-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb nu een F8000 en heb hiervoor een F6500 gehad en ik zie geen duidelijk waarneembaar verschil. Afgelopen dagen flink de nieuwe TV aan de tand gevoeld en veel instellingen uitgeprobeerd. Vloeiende beelden bij kijken van tennis bijvoorbeeld lijken mij niet beter (of slechter) op de F8000 tov de F6500. Dit terwijl de CMR rate een stuk hoger ligt bij de F8000.

Ik denk dat het allemaal niet heel veel uitmaakt.

Waarom dan over naar een F8000? Voornamelijk vanwege de veel snellere quadcore processors tov dualcore in de F6500. En dat is een heel duidelijk verschil...alles loopt vloeiender en opent een stuk sneller op de F8000. Verder vond ik persoonlijk de look (vooral de 'arc' voet) van de F8000 veel mooier. En de tv kun je uitbreiden met een evolution kit.

Maar goed het prijsverschil is er dan ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@snag001: Het is echter lastig om goed te bewijzen dat je gelijk hebt :) Je zou dan exact dezelfde bron moeten gebruiken, beide schermen moeten calibreren, en dan de rand van de tv moeten afdekken (zodat je niet kunt zien welk model het is).
En dan zul je het misschien wel kunnen zien, dan is nog de vraag of het nou zo storend is dat er minder geinterpoleerde beelden worden getoond. Genoeg tv's van meer dan 3 jaar oud die toch echt wel hele vloeiende beelden kunnen tonen (neem bijv. de ticker-tape van RTL-Z of een aftiteling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:26:
@snag001: Het is echter lastig om goed te bewijzen dat je gelijk hebt :) Je zou dan exact dezelfde bron moeten gebruiken, beide schermen moeten calibreren, en dan de rand van de tv moeten afdekken (zodat je niet kunt zien welk model het is).
En dan zul je het misschien wel kunnen zien, dan is nog de vraag of het nou zo storend is dat er minder geinterpoleerde beelden worden getoond. Genoeg tv's van meer dan 3 jaar oud die toch echt wel hele vloeiende beelden kunnen tonen (neem bijv. de ticker-tape van RTL-Z of een aftiteling).
Dus beste advies is om in de winkel de 2 toestellen naast elkaar te zetten en te vergelijken met dezelfde bron.
Als het geen verschil zou uitmaken dan had Samsung natuurlijk deze eigenschappen en mogelijkheden niet hoeven te ontwikkelen.
Ook is goed om diverse goede testen op het web van deze toestellen op te zoeken en dan op het eind een beslissing te nemen.
Dat moet diegene dan ook helemaal zelf doen.
Er verschilt niks meer dan smaak en voorkeur en velen kijken biased met de beurs!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
De Samsung UE60F6300 is inmiddels niet meer verkrijgbaar voor 999 euro bij Mediamarkt. Ik was ook aan het twijfelen, heb nu een 50 inch plasma en stoor me vaak aan de lichtinval. Maar ik denk dat ik, gezien de nieuwe ontwikkelingen op televisiegebied, toch spijt van de aankoop van de UE60F6300 zou gaan krijgen.
Het is wel een lekker groot scherm, maar niet op de toekomst voorbereid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MadToin schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:14:
De Samsung UE60F6300 is inmiddels niet meer verkrijgbaar voor 999 euro bij Mediamarkt. Ik was ook aan het twijfelen, heb nu een 50 inch plasma en stoor me vaak aan de lichtinval. Maar ik denk dat ik, gezien de nieuwe ontwikkelingen op televisiegebied, toch spijt van de aankoop van de UE60F6300 zou gaan krijgen.
Het is wel een lekker groot scherm, maar niet op de toekomst voorbereid...
Ah crap. Zal wel een foutje zijn geweest. Vond het al een enorm goeie deal gezien de prijzen bij andere winkels. Jammer.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:23
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:29:
[...]

Ah crap. Zal wel een foutje zijn geweest. Vond het al een enorm goeie deal gezien de prijzen bij andere winkels. Jammer.
Nee dat was geen 'foutje' hoor. Heb vorige week in de MM van een medewerker gehoord dat deze aanbieding eraan zat te komen. Denk dat het gewoon snel is gegaan met de verkoop. Wellicht dat er in de fysieke winkels nog voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:08:
[...]

Ja, gewoon de standaard toslink. Kost geen drol zo'n kabeltje.. paar euro hooguit..
[afbeelding]
De dac besteld om de optische toslink om te zetten naar analoge tulp aansluiting ik ben voor de versie met usb stroomadapter, toslink kabel gegaan http://www.ebay.nl/itm/Ne...&var=&hash=item2ed276af43 kost 8.73euro inclusief verzenden nu 3 weken wachten ;) . Als hij binnen is laat ik nog even weten of hij werkt bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
pina schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:08:
F6300 zou een 100-hz-paneel zijn, zie rting-link boven.

Kan een F6300 met een CI+-module:
- pauzeren en terugspoelen?
- opnames maken?

Toch wel belangrijke fucntionaliteiten voor mij.
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:24

Bever!

3

nee zit maar 1 tuner in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de specs heeft die Timeshift dus pauzeren van Live Tv is mogelijk als er een Harddisk aan de TV gekoopeld is. Het tegelijk kijken naar een andere zender is niet mogelijk.
Een opname maken van de zender die je kijkt ja, maar niet van een andere zender, tenzij je via Sat kijkt dan kun je dacht ik wel de zender opnemen die op dezelfde transponder zit.

http://www.samsung.com/ie...ion/led-tv/UE60F6300AKXXU

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:55
tboheeren schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:50:
[...]

Bedankt voor je antwoord Niek. Krijg je ook alles door als de input van HDMI (bijvoorbeeld dvd speler, playstation of digibox) komt? Hoe test je dit eigenlijk?
Yup, HTPC via HDMI aangesloten en werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
De 46" F6300 staat hier te koop aan 569 euro, de 46" F6500 aan 669 euro. Ik ben zelf nog wat aan het twijfelen tussen beiden.

Waarom ik een F6500 zou overwegen is voor enerzijds de bezel, maar eigenlijk vooral de viewing angle. Die zou op de F6300 niet goed zijn. Al kan ik mij niet voorstellen dat het zoveel verschil gaat zijn op de F6500.

Wat denken jullie? Zou de F6500 die 100 euro extra waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 29-09 13:33
Ik vind alleen de dunnere (en zilverkleurige) buitenrand al wel 100,- meer waard. Dat geeft de TV een stuk luxere uitstraling.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 10:30

fvs

Sinds kort een blije eigenaar van de Samsung UE46F7000. Omdat mijn Receiver (Onkyo TX-SR607) geen ARC ondersteund heb ik de TV middels een toslink kabel aan mijn receiver gekoppeld voor het geluid.

Vervolgens heb ik mijn XBOX360 middels HDMI aan de PC/DVI uitgang van de TV aangesloten. Bij audio instellingen kan ik nu alleen geluid als PCM doorgeven aan mijn receiver en niet als DTS. Bij bijvoorbeeld TV kijken kan ik wel het gelijk als DTS doorsturen via de toslink kabel.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is er ergens een beperking waar ik geen rekening mee heb gehouden?

Is het iemand gelukt om het licht achter het Samsung logo uit te schakelen? De stand-by-led uitzetten is me al gelukt.

[ Voor 9% gewijzigd door fvs op 04-06-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:06
De samsungs kunnen geen dts/dolby d via de toslink of hdmi doorgeven vanaf extern aangesloten aparatuur, enige manier is een 2e toslink van de console naar je receiver of je hdmi kabel in de receiver stoppen en vervolgens van je receiver naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

Bedankt voor je reactie. Ik heb juist alles aan mijn TV gehangen omdat mijn receiver geen ARC ondersteund en ik nu alles kan bedienen middels mijn Samsung afstandsbediening. Dit laatste lukt helaas niet meer als ik mijn apparaten eerst aan de receiver aansluit (toch?). Als ik een andere Toslink kabel leg tussen mijn XBOX en de receiver, dan moet ik volgens mij ook van receiver channel wisselen bij het XBOXen wat niet lukt met de Samsung afstandsbediening.
Wellicht is hier een toslink splitter een mogelijkheid, dat de toslink van zowel de TV als de XBOX binnen komen op 1 aansluiting op mijn receiver, zodat ik niet van channel hoef te wisselen?

Mijn zenders komen binnen via de CI module in de TV, geeft die dan wel 5.1 / DTS door via de Toslink kabel?

Zoals jullie merken ben ik nog erg zoekende naar de ideale oplossing :)

[ Voor 82% gewijzigd door fvs op 04-06-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
fvs schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:19:
Bedankt voor je reactie. Ik heb juist alles aan mijn TV gehangen omdat mijn receiver geen ARC ondersteund en ik nu alles kan bedienen middels mijn Samsung afstandsbediening. Dit laatste lukt helaas niet meer als ik mijn apparaten eerst aan de receiver aansluit (toch?). Als ik een andere Toslink kabel leg tussen mijn XBOX en de receiver, dan moet ik volgens mij ook van receiver channel wisselen bij het XBOXen wat niet lukt met de Samsung afstandsbediening.
Wellicht is hier een toslink splitter een mogelijkheid, dat de toslink van zowel de TV als de XBOX binnen komen op 1 aansluiting op mijn receiver, zodat ik niet van channel hoef te wisselen?

Mijn zenders komen binnen via de CI module in de TV, geeft die dan wel 5.1 / DTS door via de Toslink kabel?

Zoals jullie merken ben ik nog erg zoekende naar de ideale oplossing :)
De ideale oplossing is alles op je receiver en dan naar je TV, en dan een toslink terug voor je CI module geluid (zijn er dan zenders btw die 5.1/DTS doorgeven?). Als je dan een afstandbediening wilt, een universele aanschaffen, bv van logitech, werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een Onkyo TX-SR607 en heb gewoon alles daar op aangesloten zitten en dan 1 HDMI naar de TV en klaar alles werkt.

Je moet dan wel even in het Onkyo menu het volgende doen: "Hardware Setup / HDMI / HDMI Control" naar ON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

Top, bedankt voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag.

Dan mijn laatste vraag: kan de TV helemaal geen 5.1 doorgeven via de toslink of alleen niet die van externe apparaten? Ik maak namelijk gebruik van een Samsung Smart Hub app om films van mijn NAS (Synology) via het netwerk af te spelen. Deze films hebben allemaal 5.1 / DTS geluid.
bvbal79 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:16:
[...]

De ideale oplossing is alles op je receiver en dan naar je TV, en dan een toslink terug voor je CI module geluid (zijn er dan zenders btw die 5.1/DTS doorgeven?). Als je dan een afstandbediening wilt, een universele aanschaffen, bv van logitech, werkt hier prima.
Bedoel je dat een CI module geen 5.1 kan doorgeven? Alleen met een losse HD receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
fvs schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:46:

Is het iemand gelukt om het licht achter het Samsung logo uit te schakelen? De stand-by-led uitzetten is me al gelukt.
Logo uitschakelen zit gewoon in het normale menu systeem, algemeen en dan lichteffect als je de tv ophangt kan je ook het hele logo er afschroeven vindt ik zelf veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fvs schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:44:
Top, bedankt voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag.

Dan mijn laatste vraag: kan de TV helemaal geen 5.1 doorgeven via de toslink of alleen niet die van externe apparaten? Ik maak namelijk gebruik van een Samsung Smart Hub app om films van mijn NAS (Synology) via het netwerk af te spelen. Deze films hebben allemaal 5.1 / DTS geluid.

[...]

Bedoel je dat een CI module geen 5.1 kan doorgeven? Alleen met een losse HD receiver?
Via de plex app op mijn F8000 geeft de TV wel 5.1 door, ik vermoed dat dit via jouw Smart Hub app ook zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Plex app geeft het 5.1 geluid netjes door aan de Onkyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

Bedankt allemaal. Net even getest:
- Via de CI+ module met een toslink wordt er Dolby Digital doorgegeven
- Via de smart hub met een toslink wordt er (afhankelijk van je bron) DD of DTS doorgegeven
- Ik heb de receiver op HDMI2 aangesloten (DVI) en bij het switchen naar HDMI2 switched mijn Onkyo receiver automatisch naar GAME.

Ideaal dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik weet dat de clear motion rate van samsung meer een overroepen marketingterm is. Maar is het ook zo dat je er echt NIKS van merkt? Zoals een 200hz tov een 400hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Laatst online: 10:00
Iemand een idee waarom bij de HDMI 1 en 2 aansluitingen (blu ray player BDP 8000 en philips HD7141 CD ontvanger) wel de Digitale geluidskanalen een op een worden doorgegeven aan mijn Philips FR 9000 AVR, en dit niet doen bij de HDMI uitgangen 3 en 4 (Humax 5200 en Humax Nano HD+ sat tuner) ???
instellingen alle 4 aparaten natuurlijk op digitaal geluid uit, en alle 4 HDMI kabels meerdere keren gewisseld, dit geeft geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=42345641,noline]
instellingen alle 4 aparaten natuurlijk op digitaal geluid uit, en alle 4 HDMI kabels meerdere keren gewisseld, dit geeft geen verbetering.
Bedoel je dat je ook de Blueray speler een keer op HDMI 3 en 4 gehad hebt ?
En wat gebeurde er toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
lang staan twijfelen in de winkel tussen de F6320 en F6500. Uiteindelijk F6320 gekozen, maar die bleek niet meer in voorraad. Dan maar de F6500 genomen voor 100 euro meer.

het eerste dat mij opvalt is wel, dat de UI niet echt vloeiend loopt. De UI van Plex is ook nogal houterig. Is dat normaal?

[ Voor 27% gewijzigd door pina op 05-06-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nog even kort terugkomen op de Smarthub / Samsung (server) connectie problemen bij sommigen.

Vanavond ben ik teruggebeld door Samsung support en men heeft een aantal zaken op mijn tv doorgelopen op afstand. Niets bijzonders gevonden maar men is bekend met het (netwerk) probleem. Het is niet tv type gebonden, diverse types tv hebben er last van. Het is duidelijk een netwerk issue (aan Samsung kant)

Samsung support raadt aan (zoals ik eerder ook al had gevonden en toegepast) om de DNS van Google te gebruiken : 8.8.8.8 bij de netwerk instellingen.

Tot nu toe lijkt dit op mijn tv in ieder geval de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Kleine kans waarschijnlijk, maar weet iemand of de Wii-achtige afstandsbediening van de H-serie met ook werkt op onze F-Serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmani schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:17:
Kleine kans waarschijnlijk, maar weet iemand of de Wii-achtige afstandsbediening van de H-serie met ook werkt op onze F-Serie?
Ja dat gaat werken want deze nieuwe AB wordt met de 2014 Evolution Kit meegeleverd,
(hopelijk begin Juli, heb nog een voucher voor gratis EVO kit).
Of de AB los verkrijgbaar is kan ik je niet vertellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 06-10 20:11

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:50:
[...]

Ja dat gaat werken want deze nieuwe AB wordt met de 2014 Evolution Kit meegeleverd,
(hopelijk begin Juli, heb nog een voucher voor gratis EVO kit).
Of de AB los verkrijgbaar is kan ik je niet vertellen.....
Wanneer heb je je TV gekocht , ik heb een f8000 maar geen voucher helaas 8)7

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Wanneer je gebruikmaakt van een CI+ kaartje, dan heb je die geluidsproblemen niet, dat er geen geluid uit de tv komt en je handmatig elke keer naar de juiste hdmi poort moet wijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wirehub schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:59:
[...]

Wanneer heb je je TV gekocht , ik heb een f8000 maar geen voucher helaas 8)7
46F7000 van Mei 2013, toen kon je de Voucher verkrijgen voor de EVO-kit update dit jaar.
Winkel was zelfs zo vriendelijk om mij op de cashback actie te wijzen die een week na
aankoop van de TV van start zou gaan. Dus deze ook nog even meegepakt, en een
aanzienlijke korting. De 'gratis" EVO kit betaal je natuurlijk wel grotendeels zelf.
Is vaak een actie bij nieuwe modellen waarvan de prijzen na een jaar enorm kelderen.
Als ik de korting,cashback en EVO kit eraf trek zit ik ongeveer op het bedrag wat mijn TV op
dit moment kost, echter wel dan met de nieuwste specificaties via de EVO kit.
Als je het nieuwste van het nieuwste wil hebben betaal je daar grof voor,ondanks
alle cashback acties. Zelf ga ik dat niet meer doen, en koop wel een model van een jaar geleden
met een redelijkere prijs, maar dat is ieder voor zich. De volgende aankoop voor op de slaapkamer
wordt dan ook (weer) een 40inch F serie uit 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Harmani schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:17:
Heb het nu zelf geprobeerd en de AB werkt perfect met mijn F6500, maar helaas de Wii-controller-achtige functionaliteit niet. Neemt niet weg dat ik de AB van de H-serie véél fijner vind dan het touchpad-ding van de F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik heb nu een 2,5" harde schijf permanent aan mijn tv hangen. Maar elke keer ik mijn tv aanzet, krijg ik die popup dat een usb-schijf is gedetecteerd en vraagt dan wat ik wil doen. Kan ik die notification afzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Hier ook problemen om Smart HUB/apps werkend te krijgen. Steeds wanneer ik een applicatie wil starten krijg ik zwart scherm en gebeurd er niets. Heb ook al de dns ingesteld op 8.8.8.8 maar probleem geraakt niet opgelost.

Iemand hier al een oplossing voor. Ik heb een UE46F6500 met FirmWare 1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Droned schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:56:
Hier ook problemen om Smart HUB/apps werkend te krijgen. Steeds wanneer ik een applicatie wil starten krijg ik zwart scherm en gebeurd er niets. Heb ook al de dns ingesteld op 8.8.8.8 maar probleem geraakt niet opgelost.

Iemand hier al een oplossing voor. Ik heb een UE46F6500 met FirmWare 1120
Bij mij was het (toevallig?) opgelost nadat ik eerst de DNS op 8.8.8.8 had gezet, daarna een reset van de Smarthub, daarna DNS weer op automatisch, en weer een reset van de Smarthub. Daarna deed de Smarthub het opeens....

Na tel contact met Samsung Support heb ik de DNS daarna weer op 8.8.8.8 gezet en tot nu toe doet de Smarthub het gewoon.

Misschien heb je hier nog iets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Laatst online: 10:00
iemand idee hoe ik de volgende Samsung Apps kan downloaden voor op mijn UHD:
UHD Zoo, UHD Gallery en Staatsoper Wien, alle drie namelijk 4K demo`s.
maar nog niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
dafmay schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:28:
[...]

Bij mij was het (toevallig?) opgelost nadat ik eerst de DNS op 8.8.8.8 had gezet, daarna een reset van de Smarthub, daarna DNS weer op automatisch, en weer een reset van de Smarthub. Daarna deed de Smarthub het opeens....

Na tel contact met Samsung Support heb ik de DNS daarna weer op 8.8.8.8 gezet en tot nu toe doet de Smarthub het gewoon.

Misschien heb je hier nog iets aan...
Tevergeefs, apps gaan not steeds niet open, krijg gewoon zwart scherm telkens ik een applicatie wil starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 06-10 20:11

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:41:
[...]

46F7000 van Mei 2013, toen kon je de Voucher verkrijgen voor de EVO-kit update dit jaar.
Winkel was zelfs zo vriendelijk om mij op de cashback actie te wijzen die een week na
aankoop van de TV van start zou gaan. Dus deze ook nog even meegepakt, en een
aanzienlijke korting. De 'gratis" EVO kit betaal je natuurlijk wel grotendeels zelf.
Is vaak een actie bij nieuwe modellen waarvan de prijzen na een jaar enorm kelderen.
Als ik de korting,cashback en EVO kit eraf trek zit ik ongeveer op het bedrag wat mijn TV op
dit moment kost, echter wel dan met de nieuwste specificaties via de EVO kit.
Als je het nieuwste van het nieuwste wil hebben betaal je daar grof voor,ondanks
alle cashback acties. Zelf ga ik dat niet meer doen, en koop wel een model van een jaar geleden
met een redelijkere prijs, maar dat is ieder voor zich. De volgende aankoop voor op de slaapkamer
wordt dan ook (weer) een 40inch F serie uit 2013.
ok thx :)

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointCh1L
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 23:33
Ik heb paar dagen terug de " Samsung UE60F7000 " binnen gekregen.
Dit is het model met de rechthoekige metalen voet zeg maar ( met het verlichte Samsung logo die je uit en aan kan zetten ).

Heb echter alleen een vraag over het aansluiten van deze voet.
Ik heb 3 onderdelen

1 - De TV.
2 - De Voet
3 - Het stuk om de voet met de TV te verbinden.

Ik heb het verbind stuk aan de TV bevestigd, met de 4 bijhorende schroeven.
Echter kan ik de voet niet vast zetten van dit verbindstuk.
Ik heb nog 3 schroeven over, maar kan niet kwijt waar ik deze nu moet aan bevestigen.

Heb dus momenteel de voet op de TV meubel geplaatst en de TV erop geschoven, maar deze zit dus nu alleen niet vast.

Iemand het zelde probleem ? of idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 17:58
Probeer even het verbindstuk om te keren. Had ik per ongeluk op m'n F6500 ook gehad en had het verbindstuk per ongeluk omgekeerd, waardoor de schroeven niet vast konden draaien maar wel de tv op de voet gezet kon worden (los dus)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointCh1L
Ik kan die maar op 1 manier bevestigen :'(
Hier een plaatje van de achterkant ( http://www.rgbdirect.co.u...Additional/F7000_back.jpg )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Moet je dat verbindingsstuk niet eerst op de voet monteren en dan pas het geheel op de tv? Ik heb mijn 46f7000 een paar weken geleden aan de muur gehangen en nu alleen nog een voet in zijn geheel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JointCh1L schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:58:
Dit is het model met de rechthoekige metalen voet zeg maar ( met het verlichte Samsung logo die je uit en aan kan zetten ).

Ik heb 3 onderdelen

1 - De TV.
2 - De Voet

Ik heb nog 3 schroeven over, maar kan niet kwijt waar ik deze nu moet aan bevestigen.

Heb dus momenteel de voet op de TV meubel geplaatst en de TV erop geschoven, maar deze zit dus nu alleen niet vast.

Je moet het plastic gedeelte eerst met 3 schroeven (de metaalkleurige) vastzetten op de voet,
aan de voorkant van het metalen voetgedeelte staan 3 pijlen waar de schroeven in moeten.
Daarna de TV plat neerleggen (pas op voor het uitstekende Logo onder aan de rand!!!!), de voet erin klikken en met de 4 zwarte schroeven vastzetten op de achterwand van de TV.
En dan staat-ie ook echt vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben een tijdje aan het kijken naar een nieuwe televisie en nadat ik mijn zinnen eerst op LG had gezet (obv specs) vind ik ze in de winkel niet heel mooi. Aangezien de televisie nogal prominent in de woonkamer staat ;) is dat dus wel belangrijk. Zodoende ben ik bij Samsung uitgekomen, om precies te zijn de volgende modellen:

pricewatch: Samsung UE40H6410SS Wit
pricewatch: Samsung UE40F6320 Zwart

Het prijsverschil is behoorlijk (750 vs 470) en voor zover ik weet zijn de verschillen als volgt:
- Quad core vs dual core
- 2014 vs 2013 (geef ik niet zoveel om)
- Beide 100hz, upscale 400hz vs 200hz
- Ik vind de 6410ss persoonlijk (veel) mooier/gelikter

Wat bij mij de doorslag kan geven is quad core vs dual core, ik sluit alles aan op Interactieve TV van KPN (los kastje), alleen wil ik Spotify via Smart hub laten lopen. Is het zo dat Spotify nou echt trager is op de dual core of maakt dit niet uit?
Verder zou ik niet weten waar ik Smart tv voor ga gebruiken, mogelijk wordt het interessanter zodra Itv op een kaartje mogelijk is.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:27:
Ik ben een tijdje aan het kijken naar een nieuwe televisie en nadat ik mijn zinnen eerst op LG had gezet (obv specs) vind ik ze in de winkel niet heel mooi. Aangezien de televisie nogal prominent in de woonkamer staat ;) is dat dus wel belangrijk. Zodoende ben ik bij Samsung uitgekomen, om precies te zijn de volgende modellen:

pricewatch: Samsung UE40H6410SS Wit
pricewatch: Samsung UE40F6320 Zwart

Het prijsverschil is behoorlijk (750 vs 470) en voor zover ik weet zijn de verschillen als volgt:
- Quad core vs dual core
- 2014 vs 2013 (geef ik niet zoveel om)
- Beide 100hz, upscale 400hz vs 200hz
- Ik vind de 6410ss persoonlijk (veel) mooier/gelikter

Wat bij mij de doorslag kan geven is quad core vs dual core, ik sluit alles aan op Interactieve TV van KPN (los kastje), alleen wil ik Spotify via Smart hub laten lopen. Is het zo dat Spotify nou echt trager is op de dual core of maakt dit niet uit?
Verder zou ik niet weten waar ik Smart tv voor ga gebruiken, mogelijk wordt het interessanter zodra Itv op een kaartje mogelijk is.
Heb je deze al eens bekeken?
http://www.plattetv.nl/in....html?manufacturers_id=18
Ben ik zelf wel gecharmeerd van voor op de slaapkamer, iets duurder dan de 6320, maar wel 2014
model en quadcore. Prijs kun je makkelijk afdingen bij hun, ik ben dus ook op zoek naar zoiets
voor de slaapkamer en moet zeggen dat er wel heel veel modellen zijn ;)
Smart gedeelte kun je voor legio dingen gebruiken, Apps,foto's , films, bekijken op secundaire apparaten.
Mijn voornaamste eis is WiFi zodat ik kan streamen vanaf PC,telefoon,tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Heb sinds gisteren een F6500, en ben dus op zoek naar een goede afstelling
Had onderstaande gevonden , maar was niet echt tevreden met het resultaat.
Heeft iemand mischien nog een andere ?

http://reviews.lcdtvbuyin...6500-picturesettings.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointCh1L
Het is me gelukt.
Ik moest blijkbaar schroeven in de gaatjes zonder schroefdraad doen en zelf de schroefvormen in de gaten creëren.

Probleem opgelost ^^
8)
JointCh1L schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:58:

Ik heb 3 onderdelen

1 - De TV.
2 - De Voet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 20:45
Bij Saturn staat nu op de laatste pagina van de folder (http://www.saturn.nl/mcs/shop/folder.html) de SAMSUNG UE60F6300. Hierbij staat overal dat deze tv 3D heeft. Echter op de site van samsung en veel andere sites staat dat deze tv geen 3D heeft. Pas vanaf de F6330 volgende de handleiding Ik ben bij de saturn geweest en deze krijgen ze pas donderdag binnen dus konden mij ook niet verder helpen behalve dan dat ze de F6320 hadden en deze had zeker 3D. Heeft iemand deze tv al in zijn of haar bezit om hier duidelijkheid over te geven? Ik heb hem wel gereserveerd maar ben nieuwsgierig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Op de site van Saturn staat ook bij NEE bij 3D: http://www.saturn.nl/mcs/...5,1312908.html?langId=-11
Maar de 3D-hype is wel beetje over toch? Zou het zelf niet als een must-have feature zien.
Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste