Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:04
Ligt er wel aan hoe ultraflat ultraflat is. Als er te weinig ruimte is, kun je de helft van der inputs niet gebruiken.

En zeker van tevoren bedenken welke beugel je wil. Maakt nogal wat uit of de tv beugel op of uit het midden wordt gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 16:14
Michaelg schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:24:
Zo plat mogelijk zou ik gaan voor de ultra flat mount. Samsung heeft deze, maar er zijn ook namaak mounts gemaakt.
http://m.samsung.com/uk/c...type=wireless-usb-adaptor

https://www.franklin.nl/s...ll-mount-40-55-inch-50kg/

De sleuf gewoon in het midden laten uitkomen. Kabels kunnen makkelijk vanuit die kant naar de juiste aansluitingen. Zonder dat je de kabels dan gaat zien.
Mocht je voor die beugel gaan dit is dezelfde als van de Action. Ook dat is een samsung imitatie alleen dan voor 6.99.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:00
Flozem schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:21:
Ligt er wel aan hoe ultraflat ultraflat is. Als er te weinig ruimte is, kun je de helft van der inputs niet gebruiken.

En zeker van tevoren bedenken welke beugel je wil. Maakt nogal wat uit of de tv beugel op of uit het midden wordt gemonteerd.
Oh ja, dat was ik inderdaad vergeten. Deze tv heeft helaas veel ingangen aan de achterzijde zitten waardoor de ultra flat beugel misschien niet gaat passen.
Weet wel dat er bij de samsung variant een extra "dop" bijgeleverd wordt om de tv verder van de muur af te hangen. Zie diverse YouTube filmpjes daarover.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Grolsch schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:17:
Nadat ik al een tijdje op zoek was naar een betaalbare grote TV heb ik vandaag wel de iBood gekocht.

17 maart start bij ons de stucadoor, en dan moeten alle leidingen er in gefreesd zitten, maar de verzenddatum van de TV is 19 maart, dus ik kan dat niet passen.

[afbeelding].

Dus heeft iemand een advies waar de buis uit te laten komen, en welke steun hiervoor te gebruiken, ik wil de TV graag zo plat mogelijk aan de muur hebben.
Tip, geen kabelgoot maken maar een regenpijp in je muur stuken. Kabelgoot is al snel te klein, trek je dingen kapot etc etc. Regenpijp helemaal weg stuken en dan met een 7-gaten boor gaten maken voor je kabeldoorvoer.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
The Druid schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:22:
[...]

Tip, geen kabelgoot maken maar een regenpijp in je muur stuken. Kabelgoot is al snel te klein, trek je dingen kapot etc etc. Regenpijp helemaal weg stuken en dan met een 7-gaten boor gaten maken voor je kabeldoorvoer.
Ik zou geen volledige regenpijp doen, maar gewoon een 40mm afvoerbuis. Wel zonder de haakse bochten te gebruiken, pak ze gewoon in 2 x 45 graden dan krijg je ook geen gedoe met erin en eruit. Dit is dik genoeg voor HDMI kabels etc, bij mij loopt er coax, 2 x HDMI, en UTP doorheen. En als je toch bezig bent, gelijk even je stopcontact omhoog doen, scheelt alweer 1 kabel door de buis en is ook net zo makkelijk.

Ik zou overigens ook gewoon in het midden uit laten komen, mocht je namelijk in de toekomst een andere tv kopen die de aansluitingen aan de andere kant heeft zitten, dan zit je dan weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:21
Ga dit zelf van de zomer ook doen in de muur freezen en wegwerken, en een steigerhouten ombouw maken er om heen.
Gelukkig maar 2 kabels in de TV en dat is Stroom en Coax !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:38
Dat ziet er wel superstrak uit :)

Hoe kom ik achter de VESA maat van deze TV zonder dat ik de TV heb :?

In de handleiding staat vermeld dat de TV VESA Compatible is, maar er staat geen afmeting bij verder.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
meeste is volgens mij standaard Vesa 100 Vesa 200 en Vesa 400.

Ligt beetje aan je type TV, maar de meeste universele werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dus dit is dan VESA 400 verwacht ik :?

Afbeeldingslocatie: http://u.smedata.sk/recenzie/images/47/samsung-ue55f6400-big1000-11378835347.jpg

En ik heb alleen stroom, 1 HDMI, en 1 UTP kabel nodig, volgens mij kan ik dat wel kwijt met die ultra dunne steun (en anders draai ik een paar propjes zodat het wel past :P )

Ik ga binnenkort ff naar de Action :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

zandpaddo schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 08:38:
[...]

Ik heb liever dat ze de hele voeding in 1x vervangen, dan dat ze zelf een ELCO gaan vervangen. We zullen zien, ik laat wel even weten wat eruit komt.
Nou monteur is langsgeweest. Ging volgens mijn vrouw erg secuur te werk, maar heeft niets vervangen. Voeding doorgemeten, zou OK moeten zijn. Heeft een fabrieksreset gedaan en daarna netjes alles weer terug ingesteld naar de oude settings incl de verbindingen met de apparaten.

Sinds de update naar v1118 is het probleem niet meer opgetreden. Ik geloof niet dat een fabrieksreset gaat helpen. We zullen zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Grolsch schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:40:
Dus dit is dan VESA 400 verwacht ik :?

[afbeelding]

En ik heb alleen stroom, 1 HDMI, en 1 UTP kabel nodig, volgens mij kan ik dat wel kwijt met die ultra dunne steun (en anders draai ik een paar propjes zodat het wel past :P )

Ik ga binnenkort ff naar de Action :P
Zo te zien 400 ja, je kan ook de gaten meeten van links naar rechts dan weetje zo hoeveel het is :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:02
Na goed onderzoek ben ik toch op onverwachtse problemen gestuit bij het aanpassen van de region naar NL van een buitenlandse Samsung F8000. Ik heb reeds het service menu gevonden en geprobeerd de local_set aan te passen van UK naar NL, helaas is de optie grijs weergegeven en daarom onmogelijk.

Ik heb geprobeerd de beperking te verwijderen door via een netwerk controller (ruSamsungTvCommunicator) de code Factory + Speed3 te versturen, helaas tevergeefs. De controller zelf werkt wel maar de knoppencombinatie geeft niet de mogelijkheid de alsnog de region te wijzigen.

Vraagje, heeft een recente firmware deze mogelijkheid geblokkeerd? En zou het anders met een IR blaster wel lukken (waar ik helaas geen ervaring of een model tot m'n beschikking heb). Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Mektheb schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:55:
[...]

Zo te zien 400 ja, je kan ook de gaten meeten van links naar rechts dan weetje zo hoeveel het is :)!
Zoals eerder aangegeven heb ik de TV nog niet in mijn bezit, dus meten is lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Robin Chung schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:18:
Na goed onderzoek ben ik toch op onverwachtse problemen gestuit bij het aanpassen van de region naar NL van een buitenlandse Samsung F8000. Ik heb reeds het service menu gevonden en geprobeerd de local_set aan te passen van UK naar NL, helaas is de optie grijs weergegeven en daarom onmogelijk.

Ik heb geprobeerd de beperking te verwijderen door via een netwerk controller (ruSamsungTvCommunicator) de code Factory + Speed3 te versturen, helaas tevergeefs. De controller zelf werkt wel maar de knoppencombinatie geeft niet de mogelijkheid de alsnog de region te wijzigen.

Vraagje, heeft een recente firmware deze mogelijkheid geblokkeerd? En zou het anders met een IR blaster wel lukken (waar ik helaas geen ervaring of een model tot m'n beschikking heb). Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen! :)
Op het samygo forum word aangeraden dit via een ir. blaster te doen. Als het goed is heb je deze bij je tv gekregen.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Grolsch schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:40:
Dus dit is dan VESA 400 verwacht ik :? <knip>
Als dat plaatje klopt en die grote gaten de VESA bevestigingspunten zijn, kom ik uit op 475mm tussen de gaten in. Zie (1337 fotosoep skills) plaatje (klik voor groot):
Samsung UE55F6400 VESA afmetingen
Een beetje rare maat lijkt mij die 475x475mm...

Ik vind het zelf ook wel interessant om te weten, want heb de tv in bestelling staan bij iBOOD en wil hem monteren aan mijn Vogel's EFW6345 muurbeugel. Kijkend bij de specs van de Vogel's muurbeugel zie ik dat die maar tot 700x450mm kan qua gatenpatroon. Maar volgens hun website moet het compatible zijn.
Misschien dat het toch 450x450mm is en er andere gaten worden gebruikt?

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 16:48

IkWilbert

Het is mij!

Zag net op de samsung site dat er in ieder geval voor "mijn" type tv (f6670) weer een update is. Versie 1119.
http://www.samsung.com/nl.../UE40F6670SSXXN-downloads

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 19:19
Thanks voor de heads-up, voor de UE40F6470SS ook. Met zonder any changelog natuurlijk...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds twee dagen in het bezit van een UE46F6400. Erg mooie televisie voor een mooie prijs als je het mij vraagt. Nu heb ik een probleem met de Humax 5050c.

De samsung is netjes in te stellen op de decoder. Echter als ik het modelnummer invoer op de samsung kan ik nog steeds niet zappen via de samsung afstandsbediening. Weten jullie toevallig wat het probleem is? Bij samsung kunnen ze mij niet verder helpen omdat het geen "samsung" apparaat is.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Het lijkt mij logisch dat je met een Samsung AB geen Humax kan bedienen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:05
HMDI-CEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Grolsch Nou je kan je decoder instellen op de Samsung Smarthub dus dit zou wel gewoon moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:49

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Al met de IR extender geprobeerd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die staat netjes bovenop de decoder.

Het gaat om deze functie: http://skp.samsungcsporta...4=6977&seq5=6976&seqCnt=5

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nou... als je daarmee bedoelt dat ie er echt fysiek bovenop staat... hij moet ervóór staan, met het Samsung logo naar de kijker toe, zodat de achterkant van de IR extenter richting IR oog van je settopbox "kijkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm hij moet dus voor de decoder staan? Er zit aan de achterkant namelijk geen oog of iets alleen een kabeltje dat naar de tv loopt. Ik ga het vanavond even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Ha,

Vandaag mijn 46F6500 binnengekregen en in m'n pauze even uitgepakt en geinstalleerd. Alles werkt prima. Omzetten van de local set was geen probleem. Ik heb 1 klein probleempje: Wifi. Ik connect naar mijn router en dat gaat goed. Hij krijgt een IP-adres etc. echter bij de internet test zegt hij niet te kunnen verbinden met internet?? Al mijn andere devices hebben hier geen probleem mee. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 12:40
fiber44 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 01:21:
[...]

Versie 1118 heb ik ook. Bij providers koos ik "overig", daarna kon ik Amino als merk kiezen. Gelijk de eerste keuze bij de kanaalkeuze-test is voor mij de goede. Maar zoals gezegd is het erg belangrijk dat je de IR blaster goed plaatst. Bij mij moest de IR Blaster onder een hoek van 45 graden t.o.v. de Amino staan om het te laten werken. Mocht het van invloed zijn: ik heb ook alle doorzichtige anti-kras-folie die rondom de IR Blaster zit verwijderd.
Heb het vandaag nog eens geprobeerd, kreeg een "netwerk error" toen ik mijn postcode intikte, waarna ik de optie kreeg om handmatig mijn service provider in te stellen. Daarna mocht ik Amino instellen en toen werkte het. Zonder netwerk error gaf de TV alleen Ziggo, UPC, Canal Digitaal en KPN als mogelijkheden.

Erg blij dat het gelukt is, bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gyedema schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:58:
[...]

Nou... als je daarmee bedoelt dat ie er echt fysiek bovenop staat... hij moet ervóór staan, met het Samsung logo naar de kijker toe, zodat de achterkant van de IR extenter richting IR oog van je settopbox "kijkt".
Niet nodig, ik kan mijn UPC Horizon STB via de IR extender gewoon bedienen terwijl de extender
"gewoon" bovenop de STB staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:15
Ik heb de IR extender niet aangesloten en kan met de AB van de samsung de UPC settopbox (non-horizon box) ook bedienen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

Misiek schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:31:
Ha,

Vandaag mijn 46F6500 binnengekregen en in m'n pauze even uitgepakt en geinstalleerd. Alles werkt prima. Omzetten van de local set was geen probleem. Ik heb 1 klein probleempje: Wifi. Ik connect naar mijn router en dat gaat goed. Hij krijgt een IP-adres etc. echter bij de internet test zegt hij niet te kunnen verbinden met internet?? Al mijn andere devices hebben hier geen probleem mee. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?
Een dag later...

'S avonds heb ik mij even verdiept in de instellingen. Wifi werkt nog steeds niet. Ook geprobeerd zonder security op mijn router.Echt raar, begin te denken dat het stuk is :(. Ik ga het nog even proberen met een andere router. Via een ethernetkabel lukt het wel, echter kan ik deze niet wegwerken in mijn woning en dwars door de gehele woonkamer is niet echt een optie.

Daarnaast werkt bij mij 'Op TV' niet. Iemand een idee waaraan dit kan liggen? (dit is niet mijn TV)
Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/2572/baqp.jpg

Voor de rest ben ik erg tevreden met de TV. Echter is het nog wel de vraag of ik de Wifi nog aan de praat krijg anders zal hij toch echt terug moeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
De installatie moet je geheel doorlopen. provincie, postcode, provider etc. toen kreeg ik het bij mij werkend. Vond het irritant dus heb de installatie niet helemaal doorlopen, want dan zie je het 'op tv' niet bij de smart hub staan.

Raar dat je wifi niet werkt. Bij mij ging dat vlekkeloos op de 46F6500.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

nadroJ schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:51:
...

Raar dat je wifi niet werkt. Bij mij ging dat vlekkeloos op de 46F6500.
Dat wifi niet werkt zou dat ook maar iets te maken kunnen hebben met het model van de TV? Ik heb zelf de EU versie. Ik heb overigens nergens postcode hoeven invoeren, maar heb wel de complete wizard doorlopen. Kan ik dit achteraf nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Ja, ergens in het menu bij installatie. Dan doorloop je de installatie opnieuw, maar zijn je eerste opgegeven voorkeuren nog zichtbaar en dus ook aanpasbaar.

Ik heb volgens mij een NL model (bij plattetvdiscounter gekocht). Het lijkt me enorm sterk dat niet werkende wifi aan het model ligt.

Stomme vraag, heb je je key goed ingevoerd? Heb je op je router geen mac filtering aan staan?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

nadroJ schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:18:
Ja, ergens in het menu bij installatie. Dan doorloop je de installatie opnieuw, maar zijn je eerste opgegeven voorkeuren nog zichtbaar en dus ook aanpasbaar.

Ik heb volgens mij een NL model (bij plattetvdiscounter gekocht). Het lijkt me enorm sterk dat niet werkende wifi aan het model ligt.

Stomme vraag, heb je je key goed ingevoerd? Heb je op je router geen mac filtering aan staan?
Thanks!

Key is goed (ook zonder security werkt het niet) en mac filtering heb ik niet in gebruik. Ik heb gelezen op internet dat er meer mensen zijn met een Linksys router die dit probleem ervaren :S

Update: Ik lees overigens op de Linksys forums dat er meer mensen zijn met een gelijk probleem. Schijnt iets met de nieuwe Linksys routers te zijn. Thuis maar eens een beetje rommelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Misiek op 07-03-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Misiek schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:45:
[...]

Een dag later...

'S avonds heb ik mij even verdiept in de instellingen. Wifi werkt nog steeds niet. Ook geprobeerd zonder security op mijn router.Echt raar, begin te denken dat het stuk is :(. Ik ga het nog even proberen met een andere router. Via een ethernetkabel lukt het wel, echter kan ik deze niet wegwerken in mijn woning en dwars door de gehele woonkamer is niet echt een optie.

Daarnaast werkt bij mij 'Op TV' niet. Iemand een idee waaraan dit kan liggen? (dit is niet mijn TV)
[afbeelding]

Voor de rest ben ik erg tevreden met de TV. Echter is het nog wel de vraag of ik de Wifi nog aan de praat krijg anders zal hij toch echt terug moeten :(
Op tv werkt alleen met een internetaansluiting vreemd genoeg.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:38
nielsicq schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:16:
[...]

Op tv werkt alleen met een internetaansluiting vreemd genoeg.
Dat is niet zo vreemd want daar haalt hij de programmagegevens vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:26
Vandaag mijn 46F6500 ontvangen van Redcoon. Italiaans model, maar daar was met info/menu/mute/power snel een eind aan gemaakt. Staat dus nu op Benelux.
Firmware is 1116 en op de Nederlandse Samsung site kan ik firmware 1119 downloaden. Ik hoop/vermoed dat die het (nog) niet accepteren van de CI+ module oplost.
Wellicht domme vraag... Ik mag en kan toch wel de firmware van de Nederlandse Samsungsite op mijn van origine Italiaanse tv zetten?

@Misiek: zoals beloofd hier even hoe mijn wifi werkt.... Geen centje pijn.

[ Voor 8% gewijzigd door rowicom op 07-03-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rowicom schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:42:
Vandaag mijn 46F6500 ontvangen van Redcoon. Italiaans model, maar daar was met info/menu/mute/power snel een eind aan gemaakt. Staat dus nu op Benelux.
Firmware is 1116 en op de Nederlandse Samsung site kan ik firmware 1119 downloaden. Ik hoop/vermoed dat die het (nog) niet accepteren van de CI+ module oplost.
Wellicht domme vraag... Ik mag en kan toch wel de firmware van de Nederlandse Samsungsite op mijn van origine Italiaanse tv zetten?

@Misiek: zoals beloofd hier even hoe mijn wifi werkt.... Geen centje pijn.
Ik zou zeggen wat let je.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het proberen om mijn Horizon afstandsbediening voor al mijn apparaten te laten werken, maar op de televisie krijg ik het niet goed aan de praat. Ik heb de code ingevoerd voor Samsung televisies op de afstandsbediening zelf (2448 als ik het goed heb) maar kan bijna niets besturen. Pijltjestoetsen werken niet, etc. De signaalbron kan ik dan weer wel wijzigen. Het gaat om het QWERTY model.

Iemand dit wel aan de praat gekregen? Of gebruiken mensen het precies andersom (Samsung AB voor de Horizon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 01:26:
[...] Ik zou zeggen wat let je.......
Zojuist ge-upgrade van 1116 naar 1119. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:07
Hier ook deze week een nieuwe 40F6500 aangeschaft. Zeer goede aankoop, prachtig apparaat met prachtig beeld en vele mogelijkheden.

Een vraagje. Timeshift kan 1,5 uur opnemen. Ik ben HD recorder gewend waarbij de opname gewoon doorloopt wanneer je gedurende de timeshift de opname afspeelt. Hoe werkt dit op de Samsung...stopt de opname per definitie na 1,5 uur, of loopt deze door al naar gelang je de timeshift opname aan het bekijken bent...?

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 08-03-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 18:21
Ik heb sinds 2 dagen ook de samsung UE46F6510,mooi apparaat heb ook de nieuwe quantis 1.3 module erbij.Alles lijkt te werken en beeld is ook zeer goed ik zie weinig clouding echter 1 ding krijg ik maar niet voor elkaar en dat is de OP TV,je moet een klein beeld zien wat er op dat moment op tv is en kleine afbeeldingetjes van wat er op de andere zenders is en wat nog komt, echter die beelden laden niet en krijg je alleen lege vakjes te zien als ik erop klik dan staat er geen programmas gevonden en dat je het opnieuw moet installeren heb dat al paar keer gedaan dus ook met die postcode en ziggo provider.
Het wil gewoon niet.Het werkt wel als ik kies voor de humax digitale pvr van humax alleen dan moet die dan wel aanstaan.
Ik heb de laatste software geinstalleerd,1118 meen ik zo uit mn hoofd.tv is met kabel op internet aangesloten.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 10:18:
Ik ben aan het proberen om mijn Horizon afstandsbediening voor al mijn apparaten te laten werken, maar op de televisie krijg ik het niet goed aan de praat. Ik heb de code ingevoerd voor Samsung televisies op de afstandsbediening zelf (2448 als ik het goed heb) maar kan bijna niets besturen. Pijltjestoetsen werken niet, etc. De signaalbron kan ik dan weer wel wijzigen. Het gaat om het QWERTY model.

Iemand dit wel aan de praat gekregen? Of gebruiken mensen het precies andersom (Samsung AB voor de Horizon)?
Ik gebruik het i.d.d. andersom. Bedien de Horizon volledig via de 2 afstandsbedieningen van de TV.
Heb hiervoor de IR extender aangesloten en op de Horizon liggen.
Overigens kan ik de AB van de Horizon (qwerty model) ook gebruiken voor de TV, maar alleen de
basisfuncties. Verder heeft de AB van de Horizon weinig toegevoegde waarde, toetsenbordje
is leuk voor de Apps op de Horizon, maar deze zijn zooooo traag, en op de TV vele malen beter.
Verder heeft de Horizon AB nogal eens te neiging om i.p.v. 1 kanaal inees 2 kanalen te springen.
Aan jou de keuze.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Gevonden op een Duits forum. Over hoe je van een F65xx een F6640 maakt. Voordelen: 600 hz ipv 400 hz en de beschikking over micro dimming....

juanito112 (Beitrag #704) schrieb:
@Videojo:
kannst du das bitte näher erläutern mit dem service menu und dem bom modell?
Was bedeutet das und wie kann man das ändern?

der f6500 hat ja nur interpoliert 400hz, der f6640 hat interpoliert 600hz und micro-dimming per software dieses soll für einen besseren kontrast und schwarzwert sorgen,
habe mehrere einstellungen im service-menü getestet, wie es scheint ist das bild wirklich besser und die ruckler oder schlieren konnte ich seit dem umstellen wie oben beschrieben nicht mehr feststellen.
selbst meine frau hat die veränderung zum positiven bemerkt und das will schon was bedeuten.
wenn dein gerät aus ist, drückst du nacheinander auf der fb die tasten: info, menü, mute, power, jetzt startet dein tv im service menü,
gehe auf : option -ok
software modell -ok
ändere mit der fb nach rechts pfeil auf uf6600 dann die zurück taste auf der fb
jetzt steht beim feld darunter bom modell bereits auch uf6600, gehe jetzt auf das feld bom modell und dann mit dem nach rechts pfeil solange bis dort 6640 steht dann wieder mit der return taste zurück, jetzt sollte unter software modell uf6600 stehen und unter bom modell uf6640.
dann habe ich noch unter adc/wb und whitebalance den blauwert von 151 auf 148 runtergesetzt, da nach meiner meinung laut samsung testbild die farben der gesichter natürlicher wirken.
solltest du mit der einstellung nicht zufrieden sein kannst du alles wieder rückgängig machen.

Meer: http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-24903-15.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 12:40
rowicom schreef op zondag 09 maart 2014 @ 16:27:
Gevonden op een Duits forum. Over hoe je van een F65xx een F6640 maakt. Voordelen: 600 hz ipv 400 hz en de beschikking over micro dimming....
Ik ga eerst maar eens alle forum posts doorlezen, het zou jammer zijn als ik mn Smart TV brick of iets dergelijks. Als het beter beeld op levert is het echter altijd de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

marcel2112 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:22:
Ik heb sinds 2 dagen ook de samsung UE46F6510,mooi apparaat heb ook de nieuwe quantis 1.3 module erbij.Alles lijkt te werken en beeld is ook zeer goed ik zie weinig clouding echter 1 ding krijg ik maar niet voor elkaar en dat is de OP TV,je moet een klein beeld zien wat er op dat moment op tv is en kleine afbeeldingetjes van wat er op de andere zenders is en wat nog komt, echter die beelden laden niet en krijg je alleen lege vakjes te zien als ik erop klik dan staat er geen programmas gevonden en dat je het opnieuw moet installeren heb dat al paar keer gedaan dus ook met die postcode en ziggo provider.
Het wil gewoon niet.Het werkt wel als ik kies voor de humax digitale pvr van humax alleen dan moet die dan wel aanstaan.
Ik heb de laatste software geinstalleerd,1118 meen ik zo uit mn hoofd.tv is met kabel op internet aangesloten.

Hoe kan ik dit oplossen?
Bij mij werkt dit ook nog steeds niet :(. Heb je het EU-model of het NL (Ziggo/UPC) model. Is er iemand binnen dit topic die het EU model heeft en dit werkend heeft? Ik heb overigens de hele tab niet in de smart hub??

Ik had problemen met mijn wifi. Dit blijkt niet aan de TV te liggen maar mijn router. Ik heb een relatief nieuwe Linksys (EA3500) router. Het schijnt dat routers uit deze serie een signaal zenden wat licht afwijkt van de standaard. De Samsung F6500 kan hier niet mee omspringen :(

[ Voor 10% gewijzigd door Misiek op 10-03-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Sinds 6 maart is ook voor de 46F6500 firmware versie 1119 uit. Alleen: de tv ziet em nog steeds niet; bij software update heb ik 2x gehad dat ie een hele tijd stond te zoeken (met progress-balk, zeker minuut of 4) en daarna (ook nu) zegt ie bij "nu bijwerken" direct na 1 seconde "geen nieuwe versies beschikbaar", en de versie die ie laat zien is 1118.

Nou kan ik em natuurlijk via USB wel upgraden, maar is meer vanuit nieuwsgierigheid waar em dit nu in zit dat ik dit hier post; waarom ziet de tv die versie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

gyedema schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:36:
Sinds 6 maart is ook voor de 46F6500 firmware versie 1119 uit. Alleen: de tv ziet em nog steeds niet; bij software update heb ik 2x gehad dat ie een hele tijd stond te zoeken (met progress-balk, zeker minuut of 4) en daarna (ook nu) zegt ie bij "nu bijwerken" direct na 1 seconde "geen nieuwe versies beschikbaar", en de versie die ie laat zien is 1118.

Nou kan ik em natuurlijk via USB wel upgraden, maar is meer vanuit nieuwsgierigheid waar em dit nu in zit dat ik dit hier post; waarom ziet de tv die versie niet?
Samsung stelt update's als eerste online beschikbaar (usb upgrade). Pas na een tijdje wordt de update beschikbaar gesteld direct via de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Is er een changelog bekend?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Misiek schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:07:
[...]

Bij mij werkt dit ook nog steeds niet :(. Heb je het EU-model of het NL (Ziggo/UPC) model. Is er iemand binnen dit topic die het EU model heeft en dit werkend heeft? Ik heb overigens de hele tab niet in de smart hub??

Ik had problemen met mijn wifi. Dit blijkt niet aan de TV te liggen maar mijn router. Ik heb een relatief nieuwe Linksys (EA3500) router. Het schijnt dat routers uit deze serie een signaal zenden wat licht afwijkt van de standaard. De Samsung F6500 kan hier niet mee omspringen :(
Ik denk gewoon het NL model.Ik heb samsung gebeld en we zijn het installatie proces weer doorgegaan zonder resultaat,de helpdesk medewerker wist het verder ook niet,ik word morgen door samsung weer gebeld en die kan dan in mn tv inloggen en kijken of het dan lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Nee, Samsung stelt geen changelogs beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

marcel2112 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:07:
[...]

Ik denk gewoon het NL model.Ik heb samsung gebeld en we zijn het installatie proces weer doorgegaan zonder resultaat,de helpdesk medewerker wist het verder ook niet,ik word morgen door samsung weer gebeld en die kan dan in mn tv inloggen en kijken of het dan lukt.
Hmm weird.... Hou ons even op de hoogte. Ik zou deze functionaliteit toch ook graag werkend zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Zonet met de Samsung chat gesproken over de lipsync. Nieuwe firmware erop, tv gereset: maakt allemaal niks uit.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
RemcoINC08 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:54:
[...]

Mocht je voor die beugel gaan dit is dezelfde als van de Action. Ook dat is een samsung imitatie alleen dan voor 6.99.
Nog bedankt voor de tip, ik moest 7.90 betalen bij de Action, originele samsung steun kost 49,99 (goedkoopste wat ik kan vinden).

Toch mooi een dikke 40 euro bespaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 19:44
Is dit al door anderen getest of het zonder problemen werkt? zou idd zonde zijn om de tv te bricken. Maar de voordelen zijn wel mooi meegenomen. Duits is niet mijn sterkste taal:P

@Videojo:

der f6500 hat ja nur interpoliert 400hz, der f6640 hat interpoliert 600hz und micro-dimming per software dieses soll für einen besseren kontrast und schwarzwert sorgen,
habe mehrere einstellungen im service-menü getestet, wie es scheint ist das bild wirklich besser und die ruckler oder schlieren konnte ich seit dem umstellen wie oben beschrieben nicht mehr feststellen.
selbst meine frau hat die veränderung zum positiven bemerkt und das will schon was bedeuten.
wenn dein gerät aus ist, drückst du nacheinander auf der fb die tasten: info, menü, mute, power, jetzt startet dein tv im service menü,
software modell -ok
jetzt steht beim feld darunter bom modell bereits auch uf6600, gehe jetzt auf das feld bom modell und dann mit dem nach rechts pfeil solange bis dort 6640 steht dann wieder mit der return taste zurück, jetzt sollte unter software modell uf6600 stehen und unter bom modell uf6640.
dann habe ich noch unter adc/wb und whitebalance den blauwert von 151 auf 148 runtergesetzt, da nach meiner meinung laut samsung testbild die farben der gesichter natürlicher wirken.
solltest du mit der einstellung nicht zufrieden sein kannst du alles wieder rückgängig machen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

@Videojo:

software modell -ok

Allemaal leuk en aardig, maar je krijgt er geen 600Hz mee aangezien er geen 600Hz is. Ook geen 400Hz. Enkel Clear Motion Rate 400 "Hertz" wat een optelsom is van technieken waaronder Micro Dimming. De televisie blijft gewoon 100Hz wat ze beiden zijn.

Het eventueel toevoegen van Micro Dimming zou de hardware van de televisie kunnen beschadigen. Je kunt er beter vanaf blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Dimens schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:38:
[...]Allemaal leuk en aardig, maar je krijgt er geen 600Hz mee aangezien er geen 600Hz is. Ook geen 400Hz. Enkel Clear Motion Rate 400 "Hertz" wat een optelsom is van technieken waaronder Micro Dimming. De televisie blijft gewoon 100Hz wat ze beiden zijn.Het eventueel toevoegen van Micro Dimming zou de hardware van de televisie kunnen beschadigen. Je kunt er beter vanaf blijven.
Nee, fysiek gezien krijg je er geen 600 hz mee. Maar wat je zegt is het geval. Als je nu geinterpoleerd 400 hz hebt, dan heb je na de tweak geinterpoleerd 600 hz en kan het dus wel degelijk verschil maken.
Daarbij: micro dimming is puur een software verhaal, dus de tv kapot maken lijkt mij onzin. Ik heb het Duitse forum nog niet helemaal doorgelezen, maar er zijn daar al velen die de tweak gedaan hebben en er is nergens iets defect geraakt. Maar wellicht ben jij in het bezit van een 66xx model en voel je je nu een beetje bekocht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik wilde de CI+ module uit mijn ''oude'' tv in mijn nieuwe F6500 gebruiken, maar de tv meldde steeds dat Samsung vanaf 2013 de 1.3 standaard volgt en dat de module (een @SMIT met paarse productsticker uit 2010) niet gebruikt kon worden.
Gisteravond vanuit het CI-menu op de tv een upgrade van de software op de module gedaan en na 20 minuten updaten werkte de module weer als vanouds! Tv kijken bedoel ik dan. Interactieve diensten niet getest, geen behoefte aan. Scheelt toch weer 5 tientjes voor een 1.3 module die ik nu niet hoef te kopen. En ik had het op mijn oude tv ook al eens vastgesteld: beeld via een CI-module is toch net even crispier dan via bijvoorbeeld de Humax 5200C. Met die laatste worden gezichten iets meer ''uitgesmeerd'' vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
rowicom schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:07:
Ik wilde de CI+ module uit mijn ''oude'' tv in mijn nieuwe F6500 gebruiken, maar de tv meldde steeds dat Samsung vanaf 2013 de 1.3 standaard volgt en dat de module (een @SMIT met paarse productsticker uit 2010) niet gebruikt kon worden.
Gisteravond vanuit het CI-menu op de tv een upgrade van de software op de module gedaan en na 20 minuten updaten werkte de module weer als vanouds! Tv kijken bedoel ik dan. Interactieve diensten niet getest, geen behoefte aan. Scheelt toch weer 5 tientjes voor een 1.3 module die ik nu niet hoef te kopen. En ik had het op mijn oude tv ook al eens vastgesteld: beeld via een CI-module is toch net even crispier dan via bijvoorbeeld de Humax 5200C. Met die laatste worden gezichten iets meer ''uitgesmeerd'' vind ik.
Mooi dat je dat is gelukt, scheelt inderdaad weer een 6-8 tientjes! Mij is het helaas niet gelukt, ook een update check gedaan voor de module (versie was up-to-date) en alle overige zaken met hulp van ziggo medewerker via de telefoon. Niets hielp helaas dus uit noodzaak een 1.3 versie module aangeschaft.

En inderdaad het beeld direkt op de tv via de module is ook in mijn beleving mooier dan via de Humax (5050c).

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 11-03-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
rowicom schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:59:
[...]

Nee, fysiek gezien krijg je er geen 600 hz mee. Maar wat je zegt is het geval. Als je nu geinterpoleerd 400 hz hebt, dan heb je na de tweak geinterpoleerd 600 hz en kan het dus wel degelijk verschil maken.
De televisie maakt niet van 400Hz beeldinterpolatie 600hz beeldinterpolatie. De beeldinterpolatie van beide televisies is 100hz, gelijk aan de refreshrate van het paneel. Meer beelden creëeren heeft immers ook geen nut als er fysiek niet meer beelden getoond kunnen worden. Dat zou zelfs nadelig kunnen zijn.
Daarbij: micro dimming is puur een software verhaal, dus de tv kapot maken lijkt mij onzin.
Het is niet puur software, het doet softwareberekeningen die op de hardware leunen en als die hardware er niet voor ia gemaakt, kan deze beschadigd raken.

Even snel het Duitse topic doorgelezen te hebben, lijkt het er ook niet op dat micro dimming uberhaupt actief is. Het is best mogelijk dat het paneel micro dimming gewoonweg niet ondersteund.
Ik heb het Duitse forum nog niet helemaal doorgelezen, maar er zijn daar al velen die de tweak gedaan hebben en er is nergens iets defect geraakt. Maar wellicht ben jij in het bezit van een 66xx model en voel je je nu een beetje bekocht? :P
Ik ben niet eens in het bezit van een 2013 model Samsung televisie. Ik meld alleen dat er nogal wat onzin wordt verkondigd en dat het beter is om op te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Dimens schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:06:
[...]Ik ben niet eens in het bezit van een 2013 model Samsung televisie. Ik meld alleen dat er nogal wat onzin wordt verkondigd en dat het beter is om op te passen.
Eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Wie heeft voor elkaar gekregen dat er NES aan de f6670 hangt met scart?
Het schijnt dat t niet gevonden wordt, vertelde een kennis.
Ik weet t nog niet allemaal maar ik ga vanavond langs. Hopelijk met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Misiek schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:16:
[...]

Hmm weird.... Hou ons even op de hoogte. Ik zou deze functionaliteit toch ook graag werkend zien
Samsung heeft me terug gebeld en nu blijkt dus dat het een software probleem is en bekend bij Samsung en Ziggo,er wordt aan een software update gewerkt en waarschijnlijk komt die deze maand nog uit,dus het ligt niet aan de tv (hardware) zelf,gelukkig.
Heeft met (ziggo) regio's te maken dat het daar niet goed werkt,was in overijssel,woon ik,gelderland en friesland enzo.
Dus ff af en toe kijken of er al een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Laatst online: 19-06 21:47
Heb een samsung f6400 icm Quantus 1.3 module.

Nu heb ik regelmatig bij het zappen de melding in beeld: Zender is gecodeerd.

Heb gebeld met Ziggo hierover, die geven aan dat er deze week een nieuwe Firmware is uitgekomen waar deze problemen in opgelost moeten zijn.

Dit is voor de F6400 firmware 1119
Ga dit bij mijzelf uitproberen of het de oplossing is.

Mochten er meer mensen problemen hiermee ondervinden, dan zou je dit dus ook kunnen uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb een F6500 icm FW 1119 en de Quantus 1.3 module en ondervind inderdaad helemaal geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Laatst online: 19-06 21:47
dafmay schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:01:
Ik heb een F6500 icm FW 1119 en de Quantus 1.3 module en ondervind inderdaad helemaal geen issues.
Daarvoor wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb na aanschaf van de tv meteen een nieuw type module (1.3) moeten plaatsen omdat de oude (1.0 / 1.2 ..?) module niet met de nieuwe tv functioneerde. Daarna heb ik ook meteen de FW update gedaan, omdat dit zo uitkwam. Dus, nee ik heb geen info over hoe de situatie voorafgaand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Is er ook al een FW voor de 6510 dan.kan hem bij samsung site niet vinden bij mijn model type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 20:32
Het wordt toch wel heel aantrekkelijk om een 55F8000 te halen in Duitsland. Ik hoor hier op het forum weinig nadelen, maar zie weinig ervaringen met webshops uit Duitsland. Ik zie via gunstiger.de al een 55F8000 bij notebooksbilliger.de voor 1679 euro. :9~

Zouden die prijzen nog harder zakken als de nieuwe modellen (2014) worden geïntroduceerd? Of zal ik gewoon de stoute schoenen aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Nu een week de F6500 in huis. Met de beeldinstellingen heb ik wel vrede gevonden, mede dankzij postings hier. Met het geluid zit ik nog wat te hannessen... Het klinkt nogal gauw of de nieuwslezer een verstopte neus heeft... Hoe hebben jullie dat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:04
Er is een aparte instelling voor tv' s die aan de muur hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
rowicom schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:25:
Nu een week de F6500 in huis. Met de beeldinstellingen heb ik wel vrede gevonden, mede dankzij postings hier. Met het geluid zit ik nog wat te hannessen... Het klinkt nogal gauw of de nieuwslezer een verstopte neus heeft... Hoe hebben jullie dat staan?
Welke beeld instellingen heb jij nu dan?

Bij snelle bewegingen merk ik dat het niet vloeibaar gaat,maakt niet uit hoe ik de motion plus instel of uitzet.
Ik heb ook een samsung 40inch,ook een 6000 serie uit 2009, die daar totaal geen last van heeft.

Geluid heb ik gewoon op dolby staan.Maar heb meestal de surroudset erbij aan,die gaat vanzelf aan als ik tv aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is het mogelijk om in te stellen dat het opnemen van een programma 5 of 10 minuten eerder start en eindigt? Nu mist vaak net het begin of einde.

En is het daarnaast mogelijk om standaard time-shift aan te zetten, zonder dat je dit zelf elke keer moet aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
zeromussov schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:43:
Is het mogelijk om in te stellen dat het opnemen van een programma 5 of 10 minuten eerder start en eindigt? Nu mist vaak net het begin of einde.

En is het daarnaast mogelijk om standaard time-shift aan te zetten, zonder dat je dit zelf elke keer moet aanzetten?
Dat laatste zou zeker mooi zijn, zoals mijn HD recorder het doet. Maar ben bang dat het op de tv niet gaat lukken.

Het eerste...na programmeren kun je de timer opname editen en tijd wijzigen. Verre van handig, maar goed het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
floydje07 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:30:
Het wordt toch wel heel aantrekkelijk om een 55F8000 te halen in Duitsland. Ik hoor hier op het forum weinig nadelen, maar zie weinig ervaringen met webshops uit Duitsland. Ik zie via gunstiger.de al een 55F8000 bij notebooksbilliger.de voor 1679 euro. :9~

Zouden die prijzen nog harder zakken als de nieuwe modellen (2014) worden geïntroduceerd? Of zal ik gewoon de stoute schoenen aantrekken.
Ja interessant die Duitse prijzen. Ik woon niet heel ver van de grens vandaan en heb al diverse tv voor 300 eu goedkoper in Duitsland gezien. Voor mij loont het zeker om erheen te rijden. Via Duitse webshops kan het nog net wat scherper zie ik :)
Zal eens kijken naar een 55F7000, zag dat die €1479,- kost, toch even 150 euro goedkoper dan de goedkoopste hier. Verzenden kost dan €28,-

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 12-03-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Zit nog steeds tegen het banding fenomeen aan te hikken op mijn F6500. Verticale strepen als de camera van links naar rechts of andersom beweegt. Goed zichtbaar bij heldere luchten, maar ook op grasmatten van voetbalwedstrijden... En voetbal mag ik graag kijken. TV is een week oud, maar lees op zoveel forums dat het laten omwisselen van het panel overeenkomt met deelnemen aan een loterij. Het kan toch niet zo zijn, dat fabrikanten hier zomaar mee weg komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Flozem schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:21:
Er is een aparte instelling voor tv' s die aan de muur hangen...
Weet jij wat dat precies inhoudt? Wat gebeurt er dan softwarematig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:10

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

rowicom schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:49:
Zit nog steeds tegen het banding fenomeen aan te hikken op mijn F6500. Verticale strepen als de camera van links naar rechts of andersom beweegt. Goed zichtbaar bij heldere luchten, maar ook op grasmatten van voetbalwedstrijden... En voetbal mag ik graag kijken. TV is een week oud, maar lees op zoveel forums dat het laten omwisselen van het panel overeenkomt met deelnemen aan een loterij. Het kan toch niet zo zijn, dat fabrikanten hier zomaar mee weg komen?
Als ik jou was gewoon terugsturen. In loop van tijd ga je er meer en meer aan lopen ergeren. Zeker als je ook veel films kijkt. Midden april komt de nieuwe serie al op de markt. En die H6400/6500 serie komt meteen met een Quad-cores. Krikt de SmartTV snelheid ook meteen omhoog.

Prijzen nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
zeromussov schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:43:

Ik heb de F6510 en die kan het wel tot 10 min eerder en later,ik heb net ff gekeken maar kan het niet weer vinden,haha.Ik heb het op 3 minuten eerder en 10 minuten later ingesteld maar waar......?

Time shift staat bij mij gewoon aan als ik op pauze klik staat die gewoon op pauzestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
marcel2112 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:25:
[...]

Ik heb de F6510 en die kan het wel tot 10 min eerder en later,ik heb net ff gekeken maar kan het niet weer vinden,haha.Ik heb het op 3 minuten eerder en 10 minuten later ingesteld maar waar......?

Time shift staat bij mij gewoon aan als ik op pauze klik staat die gewoon op pauzestand
Even een vervolgvraag mbt timeshift. Ik heb het zelf nog niet echt uit kunnen proberen maar wat gebeurd er precies na de anderhalf uur...stopt timeshift dan meteen. Of neemt deze door op, indien je op dat moment de opname aan het bekijken bent? Maw de opname schuift door al naar gelang je de timeshift opnamen bekijkt. (zoals mijn HD recorder doet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
dafmay schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:36:
[...]

Even een vervolgvraag mbt timeshift. Ik heb het zelf nog niet echt uit kunnen proberen maar wat gebeurd er precies na de anderhalf uur...stopt timeshift dan meteen. Of neemt deze door op, indien je op dat moment de opname aan het bekijken bent? Maw de opname schuift door al naar gelang je de timeshift opnamen bekijkt. (zoals mijn HD recorder doet...)
Ik heb het nog niet goed kunnen testen maar ik meen dat het beeld weer verder loopt en zie je dan de laatste 90 min van dat programma?En timeshift loopt gewoon door,ik drukte op het stopknopje en dan verschijnt in beeld timeshift stoppen dan kun je kiezen voor OKE of Annuleren.
Dus ik denk wat je zelf zegt 'Maw de opname schuift door al naar gelang je de timeshift opnamen bekijkt. (zoals mijn HD recorder doet...)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
marcel2112 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:05:
[...]

Ik heb het nog niet goed kunnen testen maar ik meen dat het beeld weer verder loopt en zie je dan de laatste 90 min van dat programma?En timeshift loopt gewoon door,ik drukte op het stopknopje en dan verschijnt in beeld timeshift stoppen dan kun je kiezen voor OKE of Annuleren.
Dus ik denk wat je zelf zegt 'Maw de opname schuift door al naar gelang je de timeshift opnamen bekijkt. (zoals mijn HD recorder doet...)'
Dank en ja ik hoop dat het op die manier werkt. Moet het maar eens gaan testen in het weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Via de samsung staat er al een FW 1119 update voor mn 46F6510,via de tv software update vindt die hem niet,nu zou ik graag willen weten hoe ik dat met een usb stick kan doen,bij menu,ondersteuning,software update kan ik alleen online updaten,ik zie nergens staan via usb.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel2112 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:19:
Via de samsung staat er al een FW 1119 update voor mn 46F6510,via de tv software update vindt die hem niet,nu zou ik graag willen weten hoe ik dat met een usb stick kan doen,bij menu,ondersteuning,software update kan ik alleen online updaten,ik zie nergens staan via usb.

Iemand een idee?
Software downloaden en uitpakken op een USB stick, stick in de TV en dan komt de optie
Upgraden via USB vanzelf tevoorschijn bij Update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel2112 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:19:

Iemand een idee?
Waarom zou je die update willen als je TV verder goed werkt?
Ik lees bij Samsung nergens wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 00:31:
[...]

Bij mij werkt OP TV niet,zie een van mn vorige reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 00:24:
[...]

Software downloaden en uitpakken op een USB stick, stick in de TV en dan komt de optie
Upgraden via USB vanzelf tevoorschijn bij Update :)
Oke nu was het gelukt,bedankt

Jammer,bij versie 1119 werkt de OPTV nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 00:31:
[...]

En waarom zou je niet updaten als je TV goed werkt?
Updates zijn er om het produkt verder te verbeteren en om eventuele extra functionaliteit
toe te voegen. Dus ook al werkt de TV goed in jouw ogen, updates zijn er om het produkt
te perfectioneren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 19:07
Op de amerikaanse websites hebben ze wel change logs, ik zie bij een hoop tv's voorbij komen: Solves Network Connection Issue with Wireless Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

link?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:06:
[...]

Dat laatste zou zeker mooi zijn, zoals mijn HD recorder het doet. Maar ben bang dat het op de tv niet gaat lukken.

Het eerste...na programmeren kun je de timer opname editen en tijd wijzigen. Verre van handig, maar goed het werkt.
Ja, inderdaad.. Heel gebruiksvriendelijk is het helaas niet.

Gisteren de laatste update geïnstalleerd en heb nu ook geen "TV now" scherm meer in de smart hub. Dacht eerst dat het aan mijn tv lag, omdat ik eerst een humax recorder gebruikte en nu niet meer .. Maar het is dus gewoon een bug? Wel erg slordig dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
zeromussov schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:29:
[...]

Ja, inderdaad.. Heel gebruiksvriendelijk is het helaas niet.

Gisteren de laatste update geïnstalleerd en heb nu ook geen "TV now" scherm meer in de smart hub. Dacht eerst dat het aan mijn tv lag, omdat ik eerst een humax recorder gebruikte en nu niet meer .. Maar het is dus gewoon een bug? Wel erg slordig dan..
ergens waar staat dat je de tijd eerder en later kunt instellen (net zoals bij mn humax 5050 pvr) ik heb het ook gedaan 3 min eerder en 10 min later hoef je dan maar 1x te doen maar ik kan het niet weer vinden,haha

En OPTV deed eerst wel? met welke FW deed die het wel dan?
Als je trouwens bij het instellen kiest voor settopbox dan werkt OPTV wel maar dan moet je de STB wel steeds aan laten staan,das denk ik niet de bedoeling moet ook via de tv tuner kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
marcel2112 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:38:
[...]

ergens waar staat dat je de tijd eerder en later kunt instellen (net zoals bij mn humax 5050 pvr) ik heb het ook gedaan 3 min eerder en 10 min later hoef je dan maar 1x te doen maar ik kan het niet weer vinden,haha

Als je trouwens bij het instellen kiest voor settopbox dan werkt OPTV wel maar dan moet je de STB wel steeds aan laten staan,das denk ik niet de bedoeling moet ook via de tv tuner kunnen.
Oké, dat zou mooi zijn.. heb het in ieder geval nergens kunnen vinden. Zal nog wel eens goed zoeken.

OPTV deed het inderdaad wel, volgens mij met 2 FW versies terug. Echter heb ik toen eerst een settopbox aangesloten (Ziggo) en vervolgens deze er tussenuit gehaald i.v.m. normale CAM module, maar ik kreeg nog steeds gewoon OPTV. Moet wel zeggen dat ik de settopbox (hdmi1 geloof ik) uit het menu heb verwijderd, wellicht dat dat er nog iets mee te maken heeft, en niet zozeer de firmware upgrade (rond dezelfde tijd gedaan, als staat mij bij dat het zonder de firmware upgrade nog wel werkte). Merk overigens wel dat de gids nu een stuk sneller is, waar dit eerst nog wel enkele seconden nodig had om te laden is dit nu vrijwel direct.

-edit: nog even gezocht om in te stellen dat die eerder moet beginnen met opnemen, maar kan dit echt nergens vinden. Weet je zeker dat dit niet alleen bij je humax is?

[ Voor 6% gewijzigd door zeromussov op 14-03-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Nee 100% zeker bij mn humax kan die tot 20 min later en de tv kon het maar tot 10 min,maar snap het ook niet dat ik het niet weer kan vinden

Samsung had me laatst terug gebeld over dat OPTV probleem en zei dat het wel door de software kwam in bepaalde gebieden werkt het niet zoals in overijssel,gelderland friesland enzo,ziggo en samsung weten van het probleem af en zouden met een update komen mss deze maand nog zeiden ze me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Ga naar TV gids en dan naar schemamanager. Met remotecontrol ga je naar rechts en daar kun je ingeven tijd ervoor starten en doorlopen tot .... Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Migow schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:23:
Ga naar TV gids en dan naar schemamanager. Met remotecontrol ga je naar rechts en daar kun je ingeven tijd ervoor starten en doorlopen tot .... Suc6
Aha! Geweldig, dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Migow schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:23:
Ah daar zat die dus,haha,ook bedankt wist het niet meer te vinden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Heeft iemand hier eerder problemen gehad met de hdmi-poorten op de F7000? Vanochtend heb ik de upgrade uitgevoerd voor mijn 40f7000, vanmiddag nog satelliet gekeken via HDMI-1 en PS3 gespeeld via HDMI-2.

Een uur geleden deed ik netflix uit om tv te kijken via mn sat-ontvanger, en ik kreeg het "Geen-signaal-in-HDMI-1"-bericht op mijn scherm. Ik dacht eerst ligt aan de hdmi-kabel of ontvanger. Heb de kabel in andere poort gezet, zelfde probleem. Een andere kabel in de ontvanger gestoken, ook zelfde probleem. Toen de PS3 gecheckt, ook hetzelfde probleem.

Heb de klantenservice daarna gebeld. Hij vroeg eerst naar software-versie, blijkt de laatste te zijn. En hij vroeg of ik de tv wilde resetten, wat ik gedaan heb, alsnog zelfde probleem. Afspraak gemaakt, aankomende woensdag komt de monteur langs.

Maar heeft iemand dit ook gehad? Waar zou het technisch aan kunnen liggen en is dit snel te repareren door de monteur? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
IJburger schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:23:
Heeft iemand hier eerder problemen gehad met de hdmi-poorten op de F7000? Vanochtend heb ik de upgrade uitgevoerd voor mijn 40f7000, vanmiddag nog satelliet gekeken via HDMI-1 en PS3 gespeeld via HDMI-2.

Een uur geleden deed ik netflix uit om tv te kijken via mn sat-ontvanger, en ik kreeg het "Geen-signaal-in-HDMI-1"-bericht op mijn scherm. Ik dacht eerst ligt aan de hdmi-kabel of ontvanger. Heb de kabel in andere poort gezet, zelfde probleem. Een andere kabel in de ontvanger gestoken, ook zelfde probleem. Toen de PS3 gecheckt, ook hetzelfde probleem.

Heb de klantenservice daarna gebeld. Hij vroeg eerst naar software-versie, blijkt de laatste te zijn. En hij vroeg of ik de tv wilde resetten, wat ik gedaan heb, alsnog zelfde probleem. Afspraak gemaakt, aankomende woensdag komt de monteur langs.

Maar heeft iemand dit ook gehad? Waar zou het technisch aan kunnen liggen en is dit snel te repareren door de monteur? Iemand ervaring hiermee?
Al met al voor mij een goede reden om voorlopig ff niet te updaten.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

marcel2112 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:38:
[...]

Hier werkt OPTV prima. Direct vanaf het begin. F6670 icm 1.3 ci module.

Pagina: 1 ... 27 ... 44 Laatste