Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:29
Een paar weken geleden is door meerdere personen de vraag gesteld of het mogelijk is om het automatisch aanzetten van de (UPC) settopbox bij het aanzetten van de TV uit te zetten.

Heeft iemand hier al een oplossing voor. Het is namelijk vrij irritant in combinatie met mijn Logitech AB: wanneer ik de tv aanzet om een film te kijken via mijn mediacenter, staat de settopbox ook de hele tijd aan. Wanneer ik vervolgens naar de activiteit tv schakel, dan wordt de power van mijn settopbox getoggled, waardoor deze uitgaat. Ik moet dan weer apart de settopbox aanzetten.

Ik zou graag zien dat de settopbox niet automatisch aan gaat bij het aanzetten van de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:26
De UE46F6500 is gezakt naar 689 euro... pricewatch: Samsung UE46F6500 Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 23:13
CptChaos schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:57:
Ik vergelijkbaar overigens. :) Via de mail kun je dus heel snel eea regelen, als de post binnenkomt, hoeven zij vervolgens alleen maar op akkoord te klikken, doe er dus je voordeel mee als je nog aan een van Samsung acties mee gaat doen!
Ik heb eind januari alles opgestuurd voor de Netflix-actie maar ik heb nu nog steeds niks gehoord. Kan ik ze dan gewoon mailen via een contactformulier op de website?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:01

IkWilbert

Het is mij!

ChokingHazard schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:25:
[...]

Ik heb eind januari alles opgestuurd voor de Netflix-actie maar ik heb nu nog steeds niks gehoord. Kan ik ze dan gewoon mailen via een contactformulier op de website?
Nee, mailadres staat wel vermeld op de Samsung promotions pagina.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
IkWilbert schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:55:
[...]

Nee, mailadres staat wel vermeld op de Samsung promotions pagina.
Net via de chat met een medewerker gesproken, die had me verteld dat alles wel was binnengekomen maar dat het dus nog 6-8 weken kan duren voordat ik de code krijg :| Zal ze straks maar eens mailen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

knights16 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:27:
De Samsung applicatie wordt door een vrijwilliger gemaakt. Hij is niet gelieert aan Plex.
Ah, dat wist ik niet, goed om te weten!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:15
Ik heb mijn Netflix code na twee weken ontvangen. Raar dat het zo lang duurt bij anderen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn ouders willen een 55" aanschaffen en hebben mij gevraagd om advies.

Budget is +- 1200 euro en ik zie dat ik daarvoor wel kan slagen met de :
Samsung UE55F6500 EU Model (bij foka).

Nu vraag ik me af of dit een goedkoop, duurkoop verhaal gaat worden.. de 7000 serie is namelijk fors duurder en de 8000 al helemaal. Zolang ze netflix kunnen streamen en goed beeld hebben.. hoeven we niet alle extra's.

Kan iemand een advies geven? Kan me best voorstellen dat ze meer willen uitgeven als ik met een onderbouwd advies kom :). Ben bijv benieuwd of het beeld echt beter is, of rustiger etc.

We willen hem trouwens ophangen, dus lelijke voet is niet van toepassing ;)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:10:
Mijn ouders willen een 55" aanschaffen en hebben mij gevraagd om advies.

Budget is +- 1200 euro en ik zie dat ik daarvoor wel kan slagen met de :
Samsung UE55F6500 EU Model (bij foka).
Ik heb de UE46F6510 net een week in huis.
Heerlijk toestel icm een soundbar kan ik een hele berg apparaten opruimen die ik niet meer nodig heb.
Netflix en Spotify werken perfect via de tv apps, net als uitzending gemist.
Dingen zoals FB doe ik gewoon liever via een computer.
Maar films ff copieren naar een 2 TB externe disc en hang m maar aan de USB. Feilloos.
Alles te bedienen met 1 smart AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 01:19:
Netflix en Spotify werken perfect via de tv apps, net als uitzending gemist.
Gaat Spotify trouwens op screensaver als je 'm wat langer aan hebt staan?
Heb de app van TuneIn een tijdje gebruikt, maar stoorde me eraan, dat er geen screensaver mogelijkheid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Wie weet dit: ik heb bij social media instellingen alle koppelingen weggehaald. Maar bij de social media pagina zie ik nog steeds de laatste facebook berichten staan, dus die worden nog steeds bijgewerkt.

Ik wil die hele pagina leeg hebben.

Moet ik mijn Samsung account uitzetten hiervoor? En zo ja, welke features zijn dan nog meer niet beschikbaar?

(ik gebruik de media pagina niet, met de voorgestelde huur van films, ook de social media pagina dus niet en tevens de wat is op TV pagina voorstellen).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb een paar weken een UE40F6400. 'S nachts haal ik meestal de power van de TV af door de stekkerdoos waar deze in zit in zijn geheel uit te schakelen (om het standby verbruik te verminderen). Alleen gebeurt het regelmatig dat bij het aanschakelen de TV niet meer wil opstarten (knipperende rode standby led). Nogmaals uit en inschakelen helpt dan.

Zijn er meer mensen met dit "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Ik ben zelf in het bezit van een UE40F6640 maar laat de stroom er gewoon opstaan omdat het standby-gebruik sowieso al niet hoog is. Dit probleem ken ik zelf verder dus niet. Kan het niet zo zijn dat de tv zijn instellingen moet herladen wanneer de stroom eraf gaat en dat dit daarom iets langer duurt?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Als je een EU model koopt in plaats van een NL-model, heb je dan wel de apps als Uitzending Gemist en RTLXL? Vooropgesteld dat je 'm in het normale gebruikersmenu wel op Nederlands instelt.
Als dit niet het geval is, heb je die apps dan wel als je in het servicemenu de landcode wijzigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

rowicom schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:48:
Als je een EU model koopt in plaats van een NL-model, heb je dan wel de apps als Uitzending Gemist en RTLXL? Vooropgesteld dat je 'm in het normale gebruikersmenu wel op Nederlands instelt.
Als dit niet het geval is, heb je die apps dan wel als je in het servicemenu de landcode wijzigt?
Ja, de NL apps zijn dan gewoon beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:10

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

De F6500 serie. Hoe zit het eigenlijk met eventuele clouding problemen en zwarte strepen tijdens het voetbal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ChokingHazard schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:13:
Ik ben zelf in het bezit van een UE40F6640 maar laat de stroom er gewoon opstaan omdat het standby-gebruik sowieso al niet hoog is. Dit probleem ken ik zelf verder dus niet. Kan het niet zo zijn dat de tv zijn instellingen moet herladen wanneer de stroom eraf gaat en dat dit daarom iets langer duurt?
Nee het lijkt niet dat de tv aan het instellingen laden is, zelfs na enkele minuten doet de tv nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:26:
[...]

Gaat Spotify trouwens op screensaver als je 'm wat langer aan hebt staan?
Heb de app van TuneIn een tijdje gebruikt, maar stoorde me eraan, dat er geen screensaver mogelijkheid was.
Goeie vraag, niet op gelet tot nu toe, screensaver is bij tv instellingen trouwens op z'n kortste stand 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:52:
De F6500 serie. Hoe zit het eigenlijk met eventuele clouding problemen en zwarte strepen tijdens het voetbal?
I.c.m. interactieve tv van KPN is me daar nog niets van opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik heb het verhaal over het tweaken van de EU model naar de Benelux versie uitgebreid gelezen. Ik krijg deze week ook een Duits model van de UE46F6500. Hoe je in het servicemenu komt is mij duidelijk. Heb een paar vragen aan je als dat mag....

1) welke powerknop moet je in de volgorde info-menu-mute-power nou nemen? De ene heeft het over de rode en de ander is er niet duidelijk over. Er is bij de F6500 toch maar 1 power knop?

2) ze hebben het er hier over dat je de tv op een bepaald kanaal achter moet laten als je 'm op standby zet voor het tweaken. Welk kanaal moet dan zijn en kun je 'm ook op hdmi 1 achterlaten?

3) Bij options ga je dus naar Local Set om het land te veranderen?

4) iemand op het forum schrijft dan dat je daarna een factory reset moet doen. Anderen zeggen dat je dat beslist niet moet doen. Wat te doen?

5) je breekt de hele procedure af door de power knop weer in te drukken? Reeds gedane wijziging blijft bewaard?

• mart999
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-08 20:06
UE46F6500...das toch die met die "spuuglelijke en goedkoop ogende voet" waar LG het een stuk beter deed... :?
rowicom schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:31:
Ik heb het verhaal over het tweaken van de EU model naar de Benelux versie uitgebreid gelezen. Ik krijg deze week ook een Duits model van de UE46F6500. Hoe je in het servicemenu komt is mij duidelijk. Heb een paar vragen aan je als dat mag....

1) welke powerknop moet je in de volgorde info-menu-mute-power nou nemen? De ene heeft het over de rode en de ander is er niet duidelijk over. Er is bij de F6500 toch maar 1 power knop?

2) ze hebben het er hier over dat je de tv op een bepaald kanaal achter moet laten als je 'm op standby zet voor het tweaken. Welk kanaal moet dan zijn en kun je 'm ook op hdmi 1 achterlaten?

3) Bij options ga je dus naar Local Set om het land te veranderen?

4) iemand op het forum schrijft dan dat je daarna een factory reset moet doen. Anderen zeggen dat je dat beslist niet moet doen. Wat te doen?

5) je breekt de hele procedure af door de power knop weer in te drukken? Reeds gedane wijziging blijft bewaard?

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

mart999 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:49:
UE46F6500...das toch die met die "spuuglelijke en goedkoop ogende voet" waar LG het een stuk beter deed... :?

[...]
Volgens mij werd er niet gevraagd om je mening... 8)7 Voegt trouwens helemaal niets toe...

[ Voor 5% gewijzigd door IkWilbert op 27-02-2014 14:54 ]

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:37:
[...]

I.c.m. interactieve tv van KPN is me daar nog niets van opgevallen.
Dank. Hoeveel inch heb je?

Heb je ook al geprobeerd om ITV van KPN te koppelen aan het SmartTV gebeuren? Dit kan sinds een maand. :) Moet je set up to box als optie gebruik, bij het instellen van de TV opties.

• mart999
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-08 20:06
Klopt maar was zijn eigen tekst een stukje terug. Dus was verbaast dat hij toch een 6xxx serie heeft gekocht.
IkWilbert schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:54:
[...]

Volgens mij werd er niet gevraagd om je mening... 8)7 Voegt trouwens helemaal niets toe...

Verwijderd

vraagje over het bekijken van foto's op externe USB stick of flashkaartje met 40F6400 TV:

Ik krijg na veel puzzelen eindelijk een fatsoenlijk beeld van mijn digitale foto's te zien, maar de TV toont hardnekkig voor iedere nieuwe foto 'Laden ...' bovenin het beeld, ook bijv. tijdens een slideshow. En iedere keer dat je een volgende foto kiest krijg je eerst hinderlijk de gegevens van de foto als een overlay in beeld. Gaat na een paar seconden vanzelf weg maar toch ... ik wil alleen de foto's zien en geen storende flauwekul. Ik kan nergens een mogelijkheid vinden om deze teksten uit te schakelen, iemand een suggestie?

Uiteindelijk is het vast oplosbaar door de TV functies buiten spel te zetten en een aparte PC/mediaserver via HDMI aan de TV te hangen. Maar niets is simpeler dan bij behoefte even een USB stickje met de foto's in de TV en afspelen, zou ik denken ...

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ChokingHazard schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:13:
Gisteren en vandaag in totaal weer 4x gebeurd dat de TV niet aan wilde. Zelfs na het gewoon uitschakelen (zonder stroom afschakelen) ging de TV niet aan. Zelfde probleem dat de LED bleef knipperen. Stekker eruit en erin helpt steeds, maar dit is toch niet normaal. Zojuist Samsung aan de lijn gehad en sturen een monteur langs. In ieder geval reageren ze wel adequaat.

Voor de zekerheid nog maar even een software update doen naar v1118 voor die tijd. Ben benieuwd.....

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
zandpaddo schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:08:
[...]

Gisteren en vandaag in totaal weer 4x gebeurd dat de TV niet aan wilde. Zelfs na het gewoon uitschakelen (zonder stroom afschakelen) ging de TV niet aan. Zelfde probleem dat de LED bleef knipperen. Stekker eruit en erin helpt steeds, maar dit is toch niet normaal. Zojuist Samsung aan de lijn gehad en sturen een monteur langs. In ieder geval reageren ze wel adequaat.

Voor de zekerheid nog maar even een software update doen naar v1118 voor die tijd. Ben benieuwd.....
Kans van 9 / 10 dat het een probleem is met de elco's. Zul je zien dat ze de gehele voeding gaan vervangen terwijl het een enkele elco kan zijn.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:04
Dimens schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:07:
[...]

Kans van 9 / 10 dat het een probleem is met de elco's. Zul je zien dat ze de gehele voeding gaan vervangen terwijl het een enkele elco kan zijn.
Dat is dan ook goedkoper in manuren... :X

• rowicom
mart999 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:49:
Hee Mart, wist je dat je de voet van de UE46F6500 niet hoèft te monteren als je 'm uit de doos haalt? We hebben een compromis gevonden door de tv aan de wand te hangen. Handig hè? Zo hebben we wel een tv die qua features en prestaties en prijs aan onze wensen voldoet, maar hoeven we niet tegen die spuuglelijke voet aan te kijken... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 16:37

LithoMan

Toemaar

Vandaag (27 februari) sinds 6 januari toen ik de bon had opgestuurd de Tab 3 8 inch binnen gekregen. Morgen eens uitproberen. Verder ben ik super tevreden nu over me 46 inch 8500 smart tv.

[ Voor 3% gewijzigd door LithoMan op 28-02-2014 00:25 ]

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Heb zelf vorige week de 7" tab 3 ontvangen en zit nu weer fijn met mijn Nexus te spelen. Lomp langzaam apparaat die Samsung tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Dimens schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:07:
[...]

Ik heb liever dat ze de hele voeding in 1x vervangen, dan dat ze zelf een ELCO gaan vervangen. We zullen zien, ik laat wel even weten wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

`ik ben zelf aan het kijken naar de 46F6500. Maar wat is nou precies het verschil tussen en NL en zogenaamde 'Duitse' model? Ik heb als aanbieder Ziggo. Bijvoorbeeld de aanbieding die bij Redcoon geldt

[ Voor 13% gewijzigd door Misiek op 28-02-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:59:
[...]

Dank. Hoeveel inch heb je?

Heb je ook al geprobeerd om ITV van KPN te koppelen aan het SmartTV gebeuren? Dit kan sinds een maand. :) Moet je set up to box als optie gebruik, bij het instellen van de TV opties.
ik heb de 46 inch versie en ja ik heb m gekoppeld, werkt als een zonnetje.

(Ik heb nog wel een vraag waar ik het antwoord niet zo gauw meer op kan vinden.
Zit er iets van een timer in deze toestellen? Want hij meldt soms dat ie over 50 of 60 sec. gaat uitschakelen.
Heeft dat met die screensaver optie te maken?)

Ik heb het al gevonden: Sleeptimer maar die stond op UIT, vreemd dat ie dan toch nog actief is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:16:
vraagje over het bekijken van foto's op externe USB stick of flashkaartje met 40F6400 TV:

Ik krijg na veel puzzelen eindelijk een fatsoenlijk beeld van mijn digitale foto's te zien, maar de TV toont hardnekkig voor iedere nieuwe foto 'Laden ...' bovenin het beeld, ook bijv. tijdens een slideshow. En iedere keer dat je een volgende foto kiest krijg je eerst hinderlijk de gegevens van de foto als een overlay in beeld. Gaat na een paar seconden vanzelf weg maar toch ... ik wil alleen de foto's zien en geen storende flauwekul. Ik kan nergens een mogelijkheid vinden om deze teksten uit te schakelen, iemand een suggestie?
..
Ik heb een accountje bij Google en via Webalbums en Picasa laat ie ieder album wel naadloos zien.
Misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
Misiek schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:17:
`ik ben zelf aan het kijken naar de 46F6500. Maar wat is nou precies het verschil tussen en NL en zogenaamde 'Duitse' model? Ik heb als aanbieder Ziggo. Bijvoorbeeld de aanbieding die bij Redcoon geldt
Geen verschil, alleen dat de CI-module van Ziggo niet werkt. Maar als je hem om zet naar Benelux model schijnt het wel te werken. Kijken even terug in dit topic, die vraag is namelijk vaak voorbij gekomen. Ook staat er dan uitgelegd hoe je hem omzet naar de Benelux versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 11:58
Ik ben sinds enkele maanden de trotse eigenaar van de Samsung UE55F8000.
Ik zit echter verveeld met het volgende, als ik films stream via Plex, of een blu-ray afspeel, dan heb ik soms het idee dat de TV niet gebruik maakt van de volledige resolutie (1920x1080). Hoewel ik al mijn films als 1080p download zie ik steeds "zwarte balken" onder en boven de film. Is dit iets dat ik kan instellen? Of is dit omdat het formaat van de blu-ray/mkv toch geen 1920x1080 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

Kijk hier even naar voor een uitleg: http://www.red.com/learn/red-101/video-aspect-ratios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Laatst online: 23-07 11:58
In other words, het is dus allemaal afhankelijk van de aspect ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
zandpaddo schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:08:
[...]

Lijkt me dan inderdaad eerder dat er misschien toch iets mis is met de tv. Overigens heb ik sowieso altijd geleerd om de tv niet van de stroom af te halen. Kennis van me deed dat ook altijd, maar na een tijd ging het beeld vervormen. Dat was dan wel een CRT-model dus weet niet of dat risico nu nog steeds aanwezig is.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:43:
[...]

Ik heb een accountje bij Google en via Webalbums en Picasa laat ie ieder album wel naadloos zien.
Misschien een optie?
interessant dat dat wel netjes werkt maar voor mij geen optie; ik heb een enorme hoeveelheid digitale foto's, en alles hosten bij de NSA vind ik sowieso geen aangenaam idee. Maar misschien kan ik iets vergelijkbaars proberen op een intern netwerk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Volgens mij wil ik niet weten wat voor vunzige foto's je hebt. Want er is geen enkele overheidsinstantie van welk land dan ook geïnteresseerd in jouw vakantiekiekjes hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:17:
Volgens mij wil ik niet weten wat voor vunzige foto's je hebt. Want er is geen enkele overheidsinstantie van welk land dan ook geïnteresseerd in jouw vakantiekiekjes hoor...
heeft vanzelfsprekend niks met 'vunzig' te maken. Vunzige foto's heeft de NSA al meer dan genoeg, als je het nieuws van de laatste dagen een beetje gevolgd hebt.

Ik ben gewoon zuinig op mijn foto's want ze leveren geld op (nee, en vakantiekiekjes zijn het dus ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 17:05
Heeft iemand enig idee of ik als ik de YouTube-app op m'n F7000 gebruik ook Dolby of DTS eruit kan krijgen? Ik heb nu in het geluid-instellingen-menu op PCM gezet. Kan ook kiezen voor DTS, maar dat levert 0 geluid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Niek_ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:22:
Heeft iemand enig idee of ik als ik de YouTube-app op m'n F7000 gebruik ook Dolby of DTS eruit kan krijgen? Ik heb nu in het geluid-instellingen-menu op PCM gezet. Kan ook kiezen voor DTS, maar dat levert 0 geluid op.
Youtube heeft dan ook geen Dolby of DTS. Vrij logisch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
  • Laatst online: 28-08 12:40
Is er iemand die net als mij een Interactieve TV abonnement heeft van Telfort met een Amino A140 STB? Ik probeer de IR extender te laten werken op deze STB. Ik ben al de hele avond bezig geweest met verscheidene instellingen maar niks lijkt consistent te werken. Telfort staat niet bij de lijst met beschikbare aanbieders en Amino ook niet bij de lijst met bekende STBs. Mijn TV model is de UE46F6510.

Bij bepaalde instellingen werkt de Samsung afstandsbediening wel, maar registreert de STB elke input als "Kanaal omhoog". Daarnaast is zelfs dat niet consistent en werkt het signaal alleen als ik de IR extender en de afstandsbediening op een bepaalde hoek en afstand houd.

Ik had gelezen dat andere gebruikers in dit topic succes hadden door KPN NV HD als provider in te stellen, maar die is op mijn postcode ook niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Heb in december een ue46f6510 gekocht en ben daarna wat beter het GoT topic gaan lezen.

Helaas iets waar je pas in duikt nadat de tv al is gekocht, had niet verwacht dat de Samsung acties dealers specifiek zijn!

Reactie Samsung mbt Netflix actie:
"We hebben uw aanvraag gevonden, maar deze blijkt helaas afgekeurd te zijn omdat uw dealer, Plasma Visie, geen deel neemt aan de promotie. Excuses voor het ongemak."

Overigens was het prijsverschil met andere winkels best groot, maar ik denk dat ik nu iets duurder uit ben als ik een Netflix abonnement afsluit (+- 100 euro per jaar).

Voortaan nog beter inlezen dus, behalve de reviews...

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
fmb schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:09:
Overigens was het prijsverschil met andere winkels best groot, maar ik denk dat ik nu iets duurder uit ben als ik een Netflix abonnement afsluit (+- 100 euro per jaar).
Ebay in de gaten houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:38
Cobaltos schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 02:14:
Ik had gelezen dat andere gebruikers in dit topic succes hadden door KPN NV HD als provider in te stellen, maar die is op mijn postcode ook niet beschikbaar.
Dan voer je toch een andere postcode in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Als ik bv via apps naar tunein radio luister is het eigenlijk nergens mogelijk om een screensaver in te schakelen.
Optie "beeld uit" is ook niet te selecteren.
Iemand nog een suggestie?
Het kan natuurlijk zijn dat ik een optie over het hoofd heb gezien.
46f7000 nl versie.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
Avar schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:09:
[...]

Dan voer je toch een andere postcode in?
Uiteraard heb ik dat al geprobeerd, maar dat verandert niet veel. Het enige verschil is dat Ziggo -STB HD en Ziggo STB SD qua naam veranderen naar de regio van de gebruikte postcode, KPN NV HD komt er niet bij te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

Zojuist bij Redcoon een UE46F6500 besteld. Het is alleen wel verwarrend gezien er 2 non-ziggo modellen staan. De een is 48 uur levering en de andere is niet op voorraad. Ik neem aan dat dit dezelfde toestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

coazter schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 09:39:
[...]

Ebay in de gaten houden. ;)
Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Misiek schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:17:
Zojuist bij Redcoon een UE46F6500 besteld. Het is alleen wel verwarrend gezien er 2 non-ziggo modellen staan. De een is 48 uur levering en de andere is niet op voorraad. Ik neem aan dat dit dezelfde toestellen zijn.
Ja zijn gewoon de zelfde, maar redcoon heeft verschillende leveranciers. Kan best zijn dat toestel 1 uit Duitsland komt en toestel 2 uit Polen :)

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 01:06
Vandaag is mijn UE46F6400 binnen gekomen, echt een mooie tv, vooral de zwart waardes zijn echt veel beter dan mijn LG 42LA6208 die ik eerst had. De zilveren voet vond ik wel heel lelijk van Samsung en heb er zelf een zwarte ondergezet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
Ben in het bezit van een samsung F8500 en recent een Harman Kardon BDS800 als homecinema hierbij aangeschaft.
Nu heb ik het volgende probleem:
De HK is via de HDMI ARC aangesloten op de F8500. Hierbij gaat het geluid van de televisie over de boxen van de HK. Dit gaat goed alleen nog geen mogelijkheid om via de afstandsbediening van de F8500 het geluid harder/zachter te zetten, ondanks dat ik deze wel gekoppeld heb via de tv.
Het grote probleem zit hem nu in het feit dat als ik van de tv over wil naar source hdmi 3 ARC van de HK maakt de TV geen verbinding met de HK. Als ik de HK volledig uit zet en weer aan dan werkt het weer maar als ik circa 10 minuten weer wil schakelen naar source 3 geen verbinding.
Wie heeft een soortgelijke set en heeft dit probleem niet? Of weet iemand een oplossing?
De HK is inmiddels mijn 2e is al door de winkel opgeruild.

Hoor graag van jullie.
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 20:55
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:45:
hallo
Ben in het bezit van een samsung F8500 en recent een Harman Kardon BDS800 als homecinema hierbij aangeschaft.
Nu heb ik het volgende probleem:
De HK is via de HDMI ARC aangesloten op de F8500. Hierbij gaat het geluid van de televisie over de boxen van de HK. Dit gaat goed alleen nog geen mogelijkheid om via de afstandsbediening van de F8500 het geluid harder/zachter te zetten, ondanks dat ik deze wel gekoppeld heb via de tv.
Het grote probleem zit hem nu in het feit dat als ik van de tv over wil naar source hdmi 3 ARC van de HK maakt de TV geen verbinding met de HK. Als ik de HK volledig uit zet en weer aan dan werkt het weer maar als ik circa 10 minuten weer wil schakelen naar source 3 geen verbinding.
Wie heeft een soortgelijke set en heeft dit probleem niet? Of weet iemand een oplossing?
De HK is inmiddels mijn 2e is al door de winkel opgeruild.

Hoor graag van jullie.
Edwin
Heeft ook niets met de HK te maken. Is een software probleem in de samsung tv. Ik heb precies hetzelfde met een F8000 en een marantz SR7005. Werkt 1 dag goed, daarna wordt de connectie verbroken. Ze zien elkaar niet meer. Als je de stekker van de tv eruit haalt en weer er in doet werkt, zien ze elkaar weer. Dat probleem hebben veel mensen. Het valt tot nu toe niet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:32
We hebben hier thuis nu sinds een half jaartje ofzo een Samsung 46F6400, prima tv, maar tot gisteren eigenlijk nooit de apps gebruikt, omdat dat voor geen meter werkt(e). YouTube is zo traag als 3 weken oude stront door een gesloten trechter en ook Uitzending Gemist buffert zich gek.

Maar sinds een weekje heb ik Netflix en ik dacht het gisteren eens op de F6400 te proberen en dat werkte als een zonnetje _o_ Navigatie is heel makkelijk, alles loopt supersoepel, prachtig beeld en alleen in het begin moet 'ie even 5 seconden laden en daarna niks meer aan te merken op laadtijden oid. Terwijl ik toch zeker een uur of 8 achter elkaar van alles en nog wat heb gekeken :D

Ik weet niet of het aan Netflix zelf ligt, dat zij gewoon zo goed met streamen zijn, maar in ieder geval was ik blij verrast dat dat zo goed werkte.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:15
Youtube app starten en vanaf je youtube app op je mobiel bedienen werkt ook als een zonnetje trouwens.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:32
Ook geprobeerd, maar dat werkt alsnog voor geen ene reet hier. Als 'ie al iets weet te laden, moet 'ie elke paar seconden alsnog bufferen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 21:02
--

[ Voor 100% gewijzigd door Oggy op 03-03-2014 11:56 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
dennisvdweg schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:02: Vandaag is mijn UE46F6400 binnen gekomen, echt een mooie tv, vooral de zwart waardes zijn echt veel beter dan mijn LG 42LA6208 die ik eerst had. De zilveren voet vond ik wel heel lelijk van Samsung en heb er zelf een zwarte ondergezet :*)
Waar haal je die zwarte voet vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 01:06
rowicom schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:34:
[...]

Waar haal je die zwarte voet vandaan dan?
Via Marktplaats gekocht via onderdeel nummer: BN96-25365A
Het is precies dezelfde als de chromen voet: BN96-25548A alleen dan in zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:49

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik erger me nog steeds aan het forse verschil in weergave van beeld en geluid bij films die ik stream of vanaf USB HD afspeel. Ene film wel, andere film niet, maar af en toe een verschil van zeker 1 tot 2 seconden voordat het beeld het geluid volgt.

Nu zei iemand in dit topic dat e.e.a. mogelijk beter werd als je eens game-mode activeerde. Daar heb ik naar gekeken, alleen... op het moment dat je de input selecteerd (b.v. "USB extention") kun je game-mode aanzetten. Ga je dan op de USB drive een film pakken en afspelen, dan zie je dat het beeld wordt aangepast, en staat game-mode opeens weer uit. Is dan ook grijs, je kunt em niet opnieuw aan zetten.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
gyedema schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:19:
Ik erger me nog steeds aan het forse verschil in weergave van beeld en geluid bij films die ik stream of vanaf USB HD afspeel. Ene film wel, andere film niet, maar af en toe een verschil van zeker 1 tot 2 seconden voordat het beeld het geluid volgt.

Nu zei iemand in dit topic dat e.e.a. mogelijk beter werd als je eens game-mode activeerde. Daar heb ik naar gekeken, alleen... op het moment dat je de input selecteerd (b.v. "USB extention") kun je game-mode aanzetten. Ga je dan op de USB drive een film pakken en afspelen, dan zie je dat het beeld wordt aangepast, en staat game-mode opeens weer uit. Is dan ook grijs, je kunt em niet opnieuw aan zetten.

Iemand hier ervaring mee?
Via de USB-ingang kun je ook geen labels gebruiken. Via de USB-ingang is het immers niet mogelijk om games of een PC te weergeven, onnodig dus.

Een van deze twee instellen wanneer beeld en geluid niet synchroon lopen, heeft enkel nut wanneer je een extern apparaat via HDMI aansluit en het geluid via een externe bron afspeelt. Waar jij last van hebt, is een bug in Samsung doordat het systeem de bestanden niet goed kan afspelen. Daar doe je niets aan, anders dan hopen dat er misschien ooit een fix voor zal komen.

Daarom kun je altijd beter een mediaspeler gebruiken. Veruit superieur tegenover de ingebouwde mediaspelers in televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
Ik kan geen audio en ondertiteling meer veranderen met Netflix, hebben meer mensen daar last van? Eerst kreeg ik een scherm met opties als je een film selecteerde maar nu begint de film direct zonder de mogelijkheid om opties in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Dimens schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:45:
[...]

Via de USB-ingang kun je ook geen labels gebruiken. Via de USB-ingang is het immers niet mogelijk om games of een PC te weergeven, onnodig dus.

Een van deze twee instellen wanneer beeld en geluid niet synchroon lopen, heeft enkel nut wanneer je een extern apparaat via HDMI aansluit en het geluid via een externe bron afspeelt. Waar jij last van hebt, is een bug in Samsung doordat het systeem de bestanden niet goed kan afspelen. Daar doe je niets aan, anders dan hopen dat er misschien ooit een fix voor zal komen.

Daarom kun je altijd beter een mediaspeler gebruiken. Veruit superieur tegenover de ingebouwde mediaspelers in televisies.
Maar ik neem aan dat je daar b.v. Plex NIET mee bedoeld? Ik draai Plex vanaf een pc, en dan heb ik hetzelfde: soms wel, soms niet ok... Een dedicated mediaserver zou beter werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
coazter schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:05:
Ik kan geen audio en ondertiteling meer veranderen met Netflix, hebben meer mensen daar last van? Eerst kreeg ik een scherm met opties als je een film selecteerde maar nu begint de film direct zonder de mogelijkheid om opties in te stellen.
Je kunt via internet e.e.a. makkelijk instellen. Of je kunt "return" klikken op de afstandsbediening, waarna je wel in een dergelijk menu terecht zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 21:02
Ik loop tegen een probleem aan. Wanneer ik Netflix op mijn ue40f6400 opstart kan ik alleen aanmelden dmv credit card gegevens een account aan te maken. Het is echter zo dat ik al een jaar abonnement heb van netflix via de Samsung promotion actie.

Hoe kan ik inloggen op netflix met mijn bestaande account op de televisie? Tot zo ver laat de televisie mij enkel credit card gegevens invullen voor een "gratis" proefmaand. Tevens kan ik de applicatie niet verwijderen van mijn samsung apps. Tips aub!

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Oggy schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:29:
[...]

Toen ik netflix wilde gebruiken moest ik credit card gegevens invullen.. Dit wil ik niet want ik heb al een jaar gratis netflix van de Samsung actie. Ik wil mijnn eigen account gebruiken.b hoe kan ik die instellen? Ue40f6400
Oggy schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:16:
Ik loop tegen een probleem aan. Wanneer ik Netflix op mijn ue40f6400 opstart kan ik alleen aanmelden dmv credit card gegevens een account aan te maken. Het is echter zo dat ik al een jaar abonnement heb van netflix via de Samsung promotion actie.

Hoe kan ik inloggen op netflix met mijn bestaande account op de televisie? Tot zo ver laat de televisie mij enkel credit card gegevens invullen voor een "gratis" proefmaand. Tevens kan ik de applicatie niet verwijderen van mijn samsung apps. Tips aub!
Je moet wel heel erg graag Netflix willen kijken..

Het verwijderen kan via de optie 'Meer apps' midden-onderin het beeld op de apps-pagina. Er zijn meerdere YouTube filmpjes die je stap voor stap laten zien hoe dit werkt.
Wellicht dat je hier je antwoord kan vinden voor wat betreft je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
Flozem schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:59:
[...]
Je kunt via internet e.e.a. makkelijk instellen. Of je kunt "return" klikken op de afstandsbediening, waarna je wel in een dergelijk menu terecht zou moeten komen.
Dat is het probleem, ik krijg sinds kort geen menu meer. Voorheen werkte het inderdaad wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 22:31
Ik heb een 40F6770, deze schijnt te kunnen opnemen. Hoe werkt dit precies?
Heb wel een usb stick liggen, deze moet toch in fat32 formaat?

En hoe groot moet deze precies zijn? Wil vanavond een serie opnemen, deze ga ik ook kijken trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
coazter schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:20:
[...]

Dat is het probleem, ik krijg sinds kort geen menu meer. Voorheen werkte het inderdaad wel zo.
Weet je zeker dat je niet in Netflix kids zit?

Ik heb het net ff op mijn tv geprobeerd, en in de reguliere Netflix omgeving kom ik nog in een menu waarin ik kan hervatten, maar ook de audio en ondertitels kan wijzigen. In de kids omgeving is dat afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind december een UE46f8000 (NL-model) aangeschaft. Maar de Smarthub werkte niet..... Ik heb eerder op het forum hierover geschreven. Ook nadat een medewerker van Samsung op afstand had ingelogd was het probleem niet te verhelpen. Alle zenders en overige instellingen verschillende keren opnieuw geinstalleerd maar telkens zonder resultaat. Contact gehad met Samsung. Ik moest volgens de medewerker van Samsung afwachten, het zou in elk geval zeker niet aan de hardware liggen.

En dan was daar ineens de nieuwe firmware 1115.0 en alles werkt perfect. Heeft al met al zo'n 6/7 weken geduurd maar allez....eindelijk Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
Flozem schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:38:
[...]

Weet je zeker dat je niet in Netflix kids zit?

Ik heb het net ff op mijn tv geprobeerd, en in de reguliere Netflix omgeving kom ik nog in een menu waarin ik kan hervatten, maar ook de audio en ondertitels kan wijzigen. In de kids omgeving is dat afgeschermd.
Ja, zit wel in Netflix kids maar er staat me bij dat dit voorheen te veranderen was. Nu heb ik alle films Nederlandstalig maar met ondertiteling, aardig vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
coazter schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:54:
[...]

Ja, zit wel in Netflix kids maar er staat me bij dat dit voorheen te veranderen was. Nu heb ik alle films Nederlandstalig maar met ondertiteling, aardig vervelend.
Yes, dat was me ook opgevallen dat je via kids niet meer aan de instellingen kan. Volgens mij zit er niks anders op dan eerst in de normale omgeving op te starten en de instellingen te wijzigen. Die worden vastgehouden voor de kids omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hahn schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:25:
We hebben hier thuis nu sinds een half jaartje ofzo een Samsung 46F6400, prima tv, maar tot gisteren eigenlijk nooit de apps gebruikt, omdat dat voor geen meter werkt(e). YouTube is zo traag als 3 weken oude stront door een gesloten trechter en ook Uitzending Gemist buffert zich gek.
Zijn er nog meer mensen die dit ook ervaren? Ik dacht dat Anno 2013/2014 die dual cores wel snel genoeg waren? Sowieso is die Quad-core ook dikke onzin in de high-end modellen. Meer een marketing ding.

http://asia.cnet.com/are-...merely-a-fad-62221404.htm

Misschien dat de nieuwe 2014 modellen een hoger geklokte processor meekrijgen en dat het eindelijk de boel oplapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 16:17
Ik wilde net lekker een filmpje gaan kijken via plex blijkt mijn server er niet meer in te staan. Ik heb hier niet aangezeten dus het zal door een update zijn gekomen waarschijnlijk. Helaas lukt het me alleen niet om plex te laten connecten met de server als ik deze probeer toe te voegen. Ik heb geen idee wat ik fout doe, heb op de server gekeken wat het ip adres is en deze gewoon ingevoerd op de tv. Ik krijg dan de melding 'test failed, please make sure your server is on and the ip address reachable. Beide is gewoon het geval en plex media server staat aan. Alles is bedraad aangesloten overigens en de tv heeft gewoon netwerk verbinding.

Enige wat me opviel is dat plex een poort aangeeft. :32400, zou het hier aan kunnen liggen? Hoe weet ik welke poort mijn server gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los_Bastardos
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 23:23
Heeft er iemand misschien ervaring met gamen op de F6500 modellen? Ik ben namelijk geïnteresseerd in de UE55F6500 en deze is nu te koop voor 998 euro bij redcoon. Toch lees ik dat sommige mensen zich storen aan de input lag. Valt dit mee of is het echt een probleem? Ik speel nu op een 6 jaar oude sony LCD TV en heb nooit last gehad van lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:49:
[...]

Misschien dat de nieuwe 2014 modellen een hoger geklokte processor meekrijgen en dat het eindelijk de boel oplapt?
De 7000. & 8000 serie heeft een quadra processor. Ik heb een 7000 en herken niets in wat jij schrijft. Maw de snellere tv's zijn eral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:39:
[...]

De 7000. & 8000 serie heeft een quadra processor. Ik heb een 7000 en herken niets in wat jij schrijft. Maw de snellere tv's zijn eral.
Ik merk er met mijn F7000 dus ook totaal niets van. Wel ik heb eens dat Uitzending Gemist eventjes met bufferen aan het begin, maar dat zal eerder het brakke internet zijn hier.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 22:06
Cobaltos schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 02:14:
Is er iemand die net als mij een Interactieve TV abonnement heeft van Telfort met een Amino A140 STB? Ik probeer de IR extender te laten werken op deze STB. Ik ben al de hele avond bezig geweest met verscheidene instellingen maar niks lijkt consistent te werken. Telfort staat niet bij de lijst met beschikbare aanbieders en Amino ook niet bij de lijst met bekende STBs. Mijn TV model is de UE46F6510.

Bij bepaalde instellingen werkt de Samsung afstandsbediening wel, maar registreert de STB elke input als "Kanaal omhoog". Daarnaast is zelfs dat niet consistent en werkt het signaal alleen als ik de IR extender en de afstandsbediening op een bepaalde hoek en afstand houd.

Vanavond heb ik dit met mijn 55F6500 en Amino M540 met enige moeite aan de praat gekregen. Het zoeken op postcode gaf bij mij geen resultaat. Op een gegeven moment kon ik zoeken op fabrikantnaam. Na op Amino gezocht te hebben kon ik de M540 kiezen. Wellicht dat de A140 ook werkt via het profiel van M540.

In een eerdere poging lukte het mij ook niet om de Animo te kiezen. Vorige week heb ik een firmware upgrade gedaan van de Samsung. Wellicht dat hij daardoor nu wel vindbaar is.

Overigens, bij mij is de positie van de IR-Blaster ten opzichte van de Amino erg kritisch. Let er goed op dat je de Amino blauw ziet knipperen als je de Samsung afstandbediening gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
fiber44 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:24:
[...]

Vanavond heb ik dit met mijn 55F6500 en Amino M540 met enige moeite aan de praat gekregen. Het zoeken op postcode gaf bij mij geen resultaat. Op een gegeven moment kon ik zoeken op fabrikantnaam. Na op Amino gezocht te hebben kon ik de M540 kiezen. Wellicht dat de A140 ook werkt via het profiel van M540.

In een eerdere poging lukte het mij ook niet om de Animo te kiezen. Vorige week heb ik een firmware upgrade gedaan van de Samsung. Wellicht dat hij daardoor nu wel vindbaar is.

Overigens, bij mij is de positie van de IR-Blaster ten opzichte van de Amino erg kritisch. Let er goed op dat je de Amino blauw ziet knipperen als je de Samsung afstandbediening gebruikt.
Het is me vanavond helemaal niet meer gelukt om iets voor elkaar te krijgen. Ik heb de televisie geupdate naar versie 1118 via het hoofdmenu, daarna gezocht op Amino maar hij vond weer niks. Is 1118 ook de versie die jij hebt gedownload of moet ik een beta versie hebben? Weet je daarnaast ook nog welke provider je geselecteerd hebt? Dit lijkt een verschil te maken op het aanbod van STBs in het volgende scherm.

Heeft iemand overigens nog tips voor de plaatsing van de IR extender? Niks lijkt goed te werken. Ik begin langzamerhand te twijfelen of een Smart TV wel daadwerkelijk zo "smart" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 22:06
Cobaltos schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 00:51:
[...]

Het is me vanavond helemaal niet meer gelukt om iets voor elkaar te krijgen. Ik heb de televisie geupdate naar versie 1118 via het hoofdmenu, daarna gezocht op Amino maar hij vond weer niks. Is 1118 ook de versie die jij hebt gedownload of moet ik een beta versie hebben? Weet je daarnaast ook nog welke provider je geselecteerd hebt? Dit lijkt een verschil te maken op het aanbod van STBs in het volgende scherm.

Heeft iemand overigens nog tips voor de plaatsing van de IR extender? Niks lijkt goed te werken. Ik begin langzamerhand te twijfelen of een Smart TV wel daadwerkelijk zo "smart" is.
Versie 1118 heb ik ook. Bij providers koos ik "overig", daarna kon ik Amino als merk kiezen. Gelijk de eerste keuze bij de kanaalkeuze-test is voor mij de goede. Maar zoals gezegd is het erg belangrijk dat je de IR blaster goed plaatst. Bij mij moest de IR Blaster onder een hoek van 45 graden t.o.v. de Amino staan om het te laten werken. Mocht het van invloed zijn: ik heb ook alle doorzichtige anti-kras-folie die rondom de IR Blaster zit verwijderd.

[ Voor 5% gewijzigd door fiber44 op 04-03-2014 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Momenteel de 55F6400 voor 899 (130 euro goedkooper) bij iBood. Vaak zijn dit geen Nederlandse modellen maar plattetv gaat hier meestal in mee welke wel Nederlands zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Malt007 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:12:
Ik wilde net lekker een filmpje gaan kijken via plex blijkt mijn server er niet meer in te staan. Ik heb hier niet aangezeten dus het zal door een update zijn gekomen waarschijnlijk. Helaas lukt het me alleen niet om plex te laten connecten met de server als ik deze probeer toe te voegen. Ik heb geen idee wat ik fout doe, heb op de server gekeken wat het ip adres is en deze gewoon ingevoerd op de tv. Ik krijg dan de melding 'test failed, please make sure your server is on and the ip address reachable. Beide is gewoon het geval en plex media server staat aan. Alles is bedraad aangesloten overigens en de tv heeft gewoon netwerk verbinding.

Enige wat me opviel is dat plex een poort aangeeft. :32400, zou het hier aan kunnen liggen? Hoe weet ik welke poort mijn server gebruikt?
Ik had dit ook; inderdaad na de update. Ik heb geprobeerd de server toe te voegen door in te loggen, daarna krijg je op je scherm een code die je op de pc weer in moet voeren. Helaas werkte dat voor geen meter. Daarna ook handmatig het ip adres ingevoerd (ik heb overigens de pc wel een statisch ip adres gegeven..) en klaar. Viel me op dat de keer daarna de gegevens weer weg waren, dus moest het nog een keer. Nu is het al een aantal dagen weer ok. De poort werd automatisch aangegeven in de instellingen op de Plex server (op de pc dus). Misschien dat je daar nog even kunt checken?

Nog even terugkomen op mijn eerdere post:
Dimens schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:45:
[...]

Ik vroeg op deze reactie of er een andere media-server bedoelt werd dan b.v. Plex (dus een hardware-matig apparaat). Iemand die dat weet? Want ook met Plex heb ik dan weer wel, dan weer niet een lipsync issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Famous schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 03:00:
Momenteel de 55F6400 voor 899 (130 euro goedkooper) bij iBood. Vaak zijn dit geen Nederlandse modellen maar plattetv gaat hier meestal in mee welke wel Nederlands zijn.
Hier zit ik nu ook naar te kijken. Het gaat waarschijnlijk om een Hongaars model? Maakt mij persoonlijk niet uit omdat ik toch geen CAM-module ga gebruiken, maar gewoon een settopbox. Voor dat geld krijg je toch geen betere prijs/kwaliteit/formaat-verhouding? Ik was eerst nog aan het kijken naar een, kleinere, Sony 50W656A. Dan lijkt mij deze Samsung toch een betere optie?

Bedoel je trouwens dat PlatteTVdiscounter met dezelfde prijs komt voor een Nederlands model? Vandaag nog?

[ Voor 6% gewijzigd door WhiteRaver op 04-03-2014 09:30 ]

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Yup, vaak helpt een telefoontje oid wel en gaan ze met de prijs van iBood mee.
Heb je een NL model voor het zelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Niek_ schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:39:
Yup, vaak helpt een telefoontje oid wel en gaan ze met de prijs van iBood mee.
Heb je een NL model voor het zelfde geld.
Dit dus, vaak passen ze het ook snel aan op de website.
Welke precies beter is durg ik niet te zeggen, geen tijd om de specs te vergelijken al moet ik zeggen dat ik ERG tevreden ben met de F7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik twijfel nog om een 2013 model te nemen of om te wachten op de 2014 modellen, maar wanneer komen deze ongeveer te koop? Dat was ergens in maart meen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Binnetie schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:47:
Ik twijfel nog om een 2013 model te nemen of om te wachten op de 2014 modellen, maar wanneer komen deze ongeveer te koop? Dat was ergens in maart meen ik?
Meestal zo rond april/mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Binnetie schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:47:
Met een jaartje zit niet zoveel verschil in. Je kan dan (als je geduld hebt) even wachten tot de '14 modellen uitkomen en dan goedkoop(er) een '13 model aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:07
zat ook te twijfelen aan die ibood tv te kopen maar game nog wel eens en hoor dat passief 3d beter en fijner is dan actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Dat is zeker waar Harry.
Echter wil je gamen met 3D??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
Famous schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:51:
[...]

Met een jaartje zit niet zoveel verschil in. Je kan dan (als je geduld hebt) even wachten tot de '14 modellen uitkomen en dan goedkoop(er) een '13 model aanschaffen.
Dat was ik vorig jaar ook van plan, aaste op de ES6100 maar begin dit jaar bijna nergens meer te krijgen en zeker niet goedkoper dan de rest van 2013. Het ligt maar net aan de voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wanneer moeten ze in de winkels verschijnen dan? Vorig jaar stond me ook iets bij van een 2012 model kopen die niks goedkoper werd toen de 2013 modellen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Nadat ik al een tijdje op zoek was naar een betaalbare grote TV heb ik vandaag wel de iBood gekocht.

Het gaat om de Samsung UE55F6400.

Ik heb ondertussen al de handleiding gedownload, maar ik kan nog niet echt vinden wat ik zoek :P

Ik ga binnenkort mijn woonkamer op de kop gooien en ik ga volgende week leidingen in de muur frezen.
Nu wil ik een redelijke pijp in de muur frezen voor mijn TV kabels (Stroom/HDMI/Ethernet).

17 maart start bij ons de stucadoor, en dan moeten alle leidingen er in gefreesd zitten, maar de verzenddatum van de TV is 19 maart, dus ik kan dat niet passen.

De uiterste afmetingen staan vermeld op ibood (Afmetingen zonder voet: 1250,4 x 724,6 x 48,8 mm).

Maar waar moet ik de kabels uit laten komen in de muur.

Als ik een plaatje op internet bekijk in ieder geval niet midden achter de TV want daar komt de steun.

Afbeeldingslocatie: http://u.smedata.sk/recenzie/images/47/samsung-ue55f6400-big1000-11378835347.jpg.

Dus heeft iemand een advies waar de buis uit te laten komen, en welke steun hiervoor te gebruiken, ik wil de TV graag zo plat mogelijk aan de muur hebben.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 11:00
Zo plat mogelijk zou ik gaan voor de ultra flat mount. Samsung heeft deze, maar er zijn ook namaak mounts gemaakt.
http://m.samsung.com/uk/c...type=wireless-usb-adaptor

https://www.franklin.nl/s...ll-mount-40-55-inch-50kg/

De sleuf gewoon in het midden laten uitkomen. Kabels kunnen makkelijk vanuit die kant naar de juiste aansluitingen. Zonder dat je de kabels dan gaat zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Michaelg op 04-03-2014 18:26 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Pagina: 1 ... 26 ... 44 Laatste