Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 18:21
IkWilbert schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:59:
[...]

Hier werkt OPTV prima. Direct vanaf het begin. F6670 icm 1.3 ci module.
Hmm,raar en je woont in overijssel,ik ook maar heb dan de F6510 ook met 1.3 module.
Heb je het dan niet lopen via een ziggo digitale tuner?Staat rechtsboven bij jouw gewoon tv ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:48

IkWilbert

Het is mij!

marcel2112 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:24:
[...]

Hmm,raar en je woont in overijssel,ik ook maar heb dan de F6510 ook met 1.3 module.
Heb je het dan niet lopen via een ziggo digitale tuner?Staat rechtsboven bij jouw gewoon tv ziggo?
Gebruik geen tuner. Kabel gaat rechtstreeks in de tv. Ik woon in Twente gebied, misschien maakt dat nog wat uit...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Woon ik ook maar zal wel door de tv type komen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 20:55
IJburger schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:23:
Heeft iemand hier eerder problemen gehad met de hdmi-poorten op de F7000? Vanochtend heb ik de upgrade uitgevoerd voor mijn 40f7000, vanmiddag nog satelliet gekeken via HDMI-1 en PS3 gespeeld via HDMI-2.

Een uur geleden deed ik netflix uit om tv te kijken via mn sat-ontvanger, en ik kreeg het "Geen-signaal-in-HDMI-1"-bericht op mijn scherm. Ik dacht eerst ligt aan de hdmi-kabel of ontvanger. Heb de kabel in andere poort gezet, zelfde probleem. Een andere kabel in de ontvanger gestoken, ook zelfde probleem. Toen de PS3 gecheckt, ook hetzelfde probleem.

Heb de klantenservice daarna gebeld. Hij vroeg eerst naar software-versie, blijkt de laatste te zijn. En hij vroeg of ik de tv wilde resetten, wat ik gedaan heb, alsnog zelfde probleem. Afspraak gemaakt, aankomende woensdag komt de monteur langs.

Maar heeft iemand dit ook gehad? Waar zou het technisch aan kunnen liggen en is dit snel te repareren door de monteur? Iemand ervaring hiermee?
Ook al geprobeerd om 1 uurtje de stroom eraf te halen en alle randapparaten af te koppelen. Dit lost 9 van de 10 keer het probleem op. Ik spreek uit ervaring. Zelfde gehad met een D8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:23

Zeddicius

Conscience do cost

Oef, ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer....(als mijn post niet in dit topic hoort, mijn excuses!)

Ik ben van plan volgende week een nieuwe tv aan te schaffen. Ik was twee weken geleden al toevallig bij de Media Markt maar daar werd ik weinig wijzer van. Er zijn daar zo veel merken/modellen dat ik besloot eerst rustig thuis wat vooronderzoek te verrichten.

Even een korte situatieschets:
De afstand van mijn bank tot waar de tv moet komen te staan is ongeveer 2,60 meter. Ik vond online een formule die stelt dat je de afstand moet vermenigvuldigen met 0,2 om tot het gewenste formaat tv te komen. In mij geval betekent dat dus een diagonaal van ongeveer 52 inch. Is dat alleen niet een beetje overkill? Ik moet er wel bij melden dat dit mijn eerste platte tv wordt dus ik heb totaal geen referentiekader.

Eerst dacht ik persoonlijk aan 40 inch (waarbij ik zelfs bang was dat dit te groot zou zijn), omdat in de winkel dit mij wel een mooi formaat leek. Ik wil in ieder geval voorkomen dat ik een te kleine tv koop, maar te groot is ook niet wenselijk. Wat is jullie advies hierin?

Ik wil de tv in vooral gebruiken voor het kijken van films/series (via een WD TV Live) en gamen (Xbox 360). Ik zal er ook dagelijks tv mee kijken, maar ik ben geen tv junkie ofzo. Ik moet het doen met een cheap-ass Tele2 aansluiting.

Modellen die ik al tegenkwam die ongeveer in mijn prijsrange liggen (€500-700) zijn de Samsung F6500 en de F6400.

Graag jullie advies gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
52" op 2,6 meter afstand vind ik erg groot. Toen ik bij de Media Markt werkte raadde ik mensen altijd 3x het beelddiagonaal qua afstand aan. Dus in jouw geval zou een 40" tv prima zijn denk ik. 46" zou ook nog wel kunnen, mits je een goede bron kijkt, maar groter dan dat zou ik niet zo snel aanraden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 19:19
Zeddicius schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:15:
Even een korte situatieschets:
De afstand van mijn bank tot waar de tv moet komen te staan is ongeveer 2,60 meter. Ik vond online een formule die stelt dat je de afstand moet vermenigvuldigen met 0,2 om tot het gewenste formaat tv te komen. In mij geval betekent dat dus een diagonaal van ongeveer 52 inch. Is dat alleen niet een beetje overkill? Ik moet er wel bij melden dat dit mijn eerste platte tv wordt dus ik heb totaal geen referentiekader.

Eerst dacht ik persoonlijk aan 40 inch (waarbij ik zelfs bang was dat dit te groot zou zijn), omdat in de winkel dit mij wel een mooi formaat leek. Ik wil in ieder geval voorkomen dat ik een te kleine tv koop, maar te groot is ook niet wenselijk. Wat is jullie advies hierin?
Consumentenbond zegt:
Wat blijkt: de ideale kijkafstand is in 5 jaar tijd niet veranderd. Onze proefpersonen vinden een kijkafstand van 3 keer de schermdiagonaal het prettigst. Bijvoorbeeld, wie thuis op 3,5 meter van de tv zit, koopt het best een televisie met een beelddiagonaal van 46 inch (117 cm). Afbeeldingslocatie: http://www.consumentenbond.nl/tests/afbeeldingen/elektronica-communicatie/televisies/KIJKAFSTAND.jpg
Ik kan me daar prima in vinden. Door een foutje had ik eerst een 46" besteld, maar die was echt aan de grote kant voor onze kijkafstand (3m). Uiteindelijk om kunnen ruilen voor een 40", en dat is echt prima kijken.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Dank beiden voor de reactie :)
Ik kon mij al niet voorstellen dat ik >50' zou moeten nemen en ik had blijkbaar gelijk. Nu weet ik in ieder geval op welk formaat ik mij kan focussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Nee, dat is serieus niet fijn. Je hoort mensen wel eens gekscherend zeggen dat ze dan TV kijken alsof ze tennis volgen (hoofd links - hoofd rechts - hoofd links) maar zo voelde het inderdaad ook. Te groot is echt niet fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
blueface schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:11:
[...]

Ook al geprobeerd om 1 uurtje de stroom eraf te halen en alle randapparaten af te koppelen. Dit lost 9 van de 10 keer het probleem op. Ik spreek uit ervaring. Zelfde gehad met een D8000.
Thnx, dit had ik gisteravond laat gelezen op het web. Vanochtend geprobeerd en het loste het probleem gelukkig op. Daarna samsung gebeld om de afspraak te cancellen, medewerker legde nog effe iets uit over interferentie. Nu is alles in orde gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Migow schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:23:
Ga naar TV gids en dan naar schemamanager. Met remotecontrol ga je naar rechts en daar kun je ingeven tijd ervoor starten en doorlopen tot .... Suc6
Bedankt! Niet de meest logische plaats om deze optie te plaatsen, maar oké. Alleen wel weer erg jammer dat je nu niet 2x een opname na elkaar (aansluitend op dezelfde zender) kan plannen, want dat wilt die er eentje overschrijven.. Natuurlijk wel weer op te lossen om dit handmatig via de schemamanager te doen, maar gebruiksvriendelijk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmbob schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:42:
[...]

Consumentenbond zegt:

[...]
Ik kan me daar prima in vinden. Door een foutje had ik eerst een 46" besteld, maar die was echt aan de grote kant voor onze kijkafstand (3m). Uiteindelijk om kunnen ruilen voor een 40", en dat is echt prima kijken.
Sony hanteert een veel korte kijkafstand, 2.5 meter voor een 55inch tv;

http://www.sony.co.uk/hub/1237477947870/4/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Hmmm, wat is nu waar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Je eigen gevoel? Mijn gevoel zegt dat dat véél te groot is. Dat kijkt echt niet fijn... Je kan dan niet meer op het midden van het scherm focussen en zo het hele beeld in 1x zien. Als je zo dicht bij zit, dan kan dat op een 55" scherm niet. Je bent dan steeds ergens anders aan het focussen op het scherm - erg vermoeiend. Dat had ik al bij 46", laat staan bij 55".

[ Voor 61% gewijzigd door Hmmbob op 15-03-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 16:37

LithoMan

Toemaar

Ik wilde eerst ook een 40 inch. Heb uiteindelijk voor een 46 inch gekozen. Zit op 2.85 afstand. Ik merk wel dat de 46 inch voldoet aan die afstand mits het beeld echt full HD is. Dan is het prima kijken. Met lagere resolutie, zeg maar gewoon tv beelden zonder HD ondersteuning zie je rafels, kartellijnen. Dus dan is het te groot.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Sinds kort heb ik een UE46F6750. Ik kijk regelmatig films met audio via de optische uitgang. Het valt me op dat tijdens elke film het geluid tientallen keren voor ongeveer een seconde wegvalt. Bij controle door even terug te spoelen heb ik kunnen constateren dat het niet elke keer op dezelfde plek in de films is. Mijn vader, met een UE55F8000, heeft hetzelfde probleem. Het lijkt er dus op dat het een probleem in de TV is.

Ter info: bekeken materiaal zijn x264 films in een MKV-container, sommige met AC3 en sommige met DTS audiosporen.

Op mijn vorige TV, een UE46ES6540, had ik dit probleem zo goed als niet. Maar ook daar was er dus al iets aan de hand waardoor de audio soms even ca. een seconde wegviel.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 16-03-2014 02:27 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:04
Ik heb dat probleem alleen in de Netflix app (Gebruik zelden iets anders). Geluid valt vaak een milliseconde weg, en is alleen tijdelijk te verhelpen door de app te resetten. Maakt niet uit welke audio uitgang geselecteerd is.

Ik heb dit probleem aangemeld bij Samsung, en zou in de loop van komende week teruggebeld worden.

Which reminds me: binnenkort het audiospoor van mijn bluray speler eens via de tv afspelen...

[ Voor 12% gewijzigd door Flozem op 16-03-2014 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmbob schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:00:
Je eigen gevoel? Mijn gevoel zegt dat dat véél te groot is. Dat kijkt echt niet fijn... Je kan dan niet meer op het midden van het scherm focussen en zo het hele beeld in 1x zien. Als je zo dicht bij zit, dan kan dat op een 55" scherm niet. Je bent dan steeds ergens anders aan het focussen op het scherm - erg vermoeiend. Dat had ik al bij 46", laat staan bij 55".
Ik zit zelf, bij mijn werk-/slaapkamer TV, op ca. 2 meter afstand van m'n 46 inch Samsung. Gaat prima. Als ik achter de PC zit, is de afstand zelfs nog maar ca. 1.5 meter en ook dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:07
Mbt de TimeShift functie. Ik heb het eens aan de tand gevoeld en de timeshift opname loopt gewoon door na 1h30m indien je de opname op dat moment bekijkt. Dus dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 13:33
Sinds afgelopen weekend de trotse bezitter van een UE55F6500, wat een fantastische TV! Echter nog een paar puntjes van irritatie:
  1. Ik heb Ziggo en gebruik een CI+ 1.3 module. Werkt allemaal super, maar ik krijg de vakjes van "Nu op TV" niet gevuld met previews. Ze blijven grijs. Ik lees o.a. in dit forum dat meer mensen hier last van hebben/hadden. Is er al een oplossing voor gevonden?
  2. De TV Guide: Wáááárom zit er geen verticaal streepje door de balken dat de huidige tijd aangeeft? Of een andere indicator? Nu moet je eerst kijken hoe laat het is en dan inschatten hoe ver een programma gevorderd is. Dit is zeker geen optie die ergens in te schakelen is en ik over het hoofd heb gezien? Echt een gemis in vergelijk met andere TV's en settop boxes.
  3. Mijn Onkyo AVR reageert met de universele AB functie niet op het wisselen van input/source. Hij gaat wel aan/uit en opent het hoofdmenu, maar de belangrijkste functie doet het niet. Hier moet ik nog even verder induiken.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:11
Nog even over de kijkafstand. Ik zit tussen de 4.10 en 4.50 meter van de TV af. Nu kijk ik naar een 40 inch tv. Vond ik eerst veel te klein, maar had niets anders zo na mijn verhuizing. Nu valt het eigenlijk wel mee.
Ik wil graag een 50 inch, maar helaas is deze niet in de F7000 serie te krijgen. Dan wordt het 46 of 55 inch, behoorlijk verschil.
Met name het kunnen upgraden van je TV spreekt me aan, anders zou ik naar een F6740 kunnen gaan kijken en dan wel 50 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Zijn die Dual-cores een beetje snel voor het SmartTV gebeuren, of voelt het nog steeds hikkerig/sloom aan (soms)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Splinter Cell schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:06:
Zijn die Dual-cores een beetje snel voor het SmartTV gebeuren, of voelt het nog steeds hikkerig/sloom aan (soms)??
Ik heb geen ervaring met de 2012 en eerder serie van Samsung. Maar ik vind het wel aardig werken hoor op mijn F6670 (dual core)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 21:02
Splinter Cell schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:06:
Voor plex etc werk prima. Ja animaties zijn beetje vertraagd maar het laden en bekijken/doorspoelen in film/aflevering gaat prima. Ik stream fullhd en 3d films van 10-20gb over de wifi.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Harmani schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:09:
Sinds afgelopen weekend de trotse bezitter van een UE55F6500, wat een fantastische TV! Echter nog een paar puntjes van irritatie:
  1. Ik heb Ziggo en gebruik een CI+ 1.3 module. Werkt allemaal super, maar ik krijg de vakjes van "Nu op TV" niet gevuld met previews. Ze blijven grijs. Ik lees o.a. in dit forum dat meer mensen hier last van hebben/hadden. Is er al een oplossing voor gevonden?
  2. De TV Guide: Wáááárom zit er geen verticaal streepje door de balken dat de huidige tijd aangeeft? Of een andere indicator? Nu moet je eerst kijken hoe laat het is en dan inschatten hoe ver een programma gevorderd is. Dit is zeker geen optie die ergens in te schakelen is en ik over het hoofd heb gezien? Echt een gemis in vergelijk met andere TV's en settop boxes.
  3. Mijn Onkyo AVR reageert met de universele AB functie niet op het wisselen van input/source. Hij gaat wel aan/uit en opent het hoofdmenu, maar de belangrijkste functie doet het niet. Hier moet ik nog even verder induiken.
Ik heb hetzelfde probleem zoals ik reeds hier heb aangegeven en samsung zei dat het probleem bij ziggo en samsung bekend was en dat het regio gebonden is.Ik woon in twente,er zou mss een FW update deze maand uitkomen zei men me.Het werkt wel als je kiest voor settop box bij het instellen maar dan moet je de ziggo tuner ervoor gebruiken/aanzetten.Das niet helemaal de bedoeling denk ik.

De tvguide is een wat eenvoudiger gids dan mn ziggo pvr setbox denk niet dat je dat verder kan instellen?!

Iik heb mn ziggo daarop aangesloten en dan kan ik ook met de samsung Ab niet alles gebruiken,bv de tv gids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Oggy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:37:
[...]

Voor plex etc werk prima. Ja animaties zijn beetje vertraagd maar het laden en bekijken/doorspoelen in film/aflevering gaat prima. Ik stream fullhd en 3d films van 10-20gb over de wifi.
En YouTube bijvoorbeeld dan? Het navigeren en intoetsen van het toetsenbord in de app zelf, als je iets wil opzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Splinter Cell op 17-03-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 21:02
Ik heb zn logitech k400 wifi toetsenbordje via zn kleine ubs aangesloten op tv. Alleen niet alle apps kunnen er mee overweg. Echter kijk ik niet echt via tv youtube. Je kan wel via telefoon/tablet op android miracast/chromecast gebruiken. werkt prima. kan zelfs films streamen naar de tv met mijn nexus 7 2013.

Volgens mij doet YouTube: YouTube al redelijk wat in die richting.

[ Voor 15% gewijzigd door Oggy op 17-03-2014 16:43 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Oggy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:43:
Je kan wel via telefoon/tablet op android miracast/chromecast gebruiken. werkt prima. kan zelfs films streamen naar de tv met mijn nexus 7 2013.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik meende dat Samsung TV's alleen met andere Samsung devices screen mirroring kan doen? Via dat Allshare Cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
marcel2112 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:08:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem zoals ik reeds hier heb aangegeven en samsung zei dat het probleem bij ziggo en samsung bekend was en dat het regio gebonden is.Ik woon in twente,er zou mss een FW update deze maand uitkomen zei men me.
Ik woon ook in Twente. Valt het niet op te lossen door een andere postcode te gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Harmani schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:04:
[...]

Ik woon ook in Twente. Valt het niet op te lossen door een andere postcode te gebruiken dan?
Nee helaas was het maar zo makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
peter8265 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:45:
Heb een samsung f6400 icm Quantus 1.3 module.

Nu heb ik regelmatig bij het zappen de melding in beeld: Zender is gecodeerd.

Heb gebeld met Ziggo hierover, die geven aan dat er deze week een nieuwe Firmware is uitgekomen waar deze problemen in opgelost moeten zijn.

Dit is voor de F6400 firmware 1119
Ga dit bij mijzelf uitproberen of het de oplossing is.

Mochten er meer mensen problemen hiermee ondervinden, dan zou je dit dus ook kunnen uittesten.
Heb dit nu een paar dagen draaien. Tot nu toe geen problemen meer.
Is dus idd opgelost in de nieuwste firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Beste mensen,

Dit is mijn eerste post op het forum, hopelijk gaan er nog meer volgen ;)

On-topic:

Ik wil graag de Samsung F6500 kopen, maar ik heb weinig verstand van de koppeling van deze Smart TV met mijn UPC Mediabox. Als ik zonder module TV wil kijken, kan het Smart gedeelte (favoriete zenders, de smart touch afstandbediening) ook werken met mijn mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reynouts schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:31:
Beste mensen,

Dit is mijn eerste post op het forum, hopelijk gaan er nog meer volgen ;)

On-topic:

Ik wil graag de Samsung F6500 kopen, maar ik heb weinig verstand van de koppeling van deze Smart TV met mijn UPC Mediabox. Als ik zonder module TV wil kijken, kan het Smart gedeelte (favoriete zenders, de smart touch afstandbediening) ook werken met mijn mediabox?
Ligt mede aan je mediabox.
Kan me iets herrineren in dit topic dat de Pace box van UPC problemen geeft met de AB van de TV,
deze wordt niet herkend door de TV.......?
Zelf heb ik de Horizon van UPC en deze werkt vlekkeloos samen met mijn F7000, de Preview
(nu op TV) werkt goed, alle afstandsbedieningen zijn op elkaar afgestemd, kan met de AB"en
van de TV de Horizon volledig bedienen via de meegeleverde IR blaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 01:05:
[...]

Ligt mede aan je mediabox.
Kan me iets herrineren in dit topic dat de Pace box van UPC problemen geeft met de AB van de TV,
deze wordt niet herkend door de TV.......?
Zelf heb ik de Horizon van UPC en deze werkt vlekkeloos samen met mijn F7000, de Preview
(nu op TV) werkt goed, alle afstandsbedieningen zijn op elkaar afgestemd, kan met de AB"en
van de TV de Horizon volledig bedienen via de meegeleverde IR blaster.
Bedankt voor het antwoord. Ik heb helaas geen Horizon, maar de Cisco Mediabox met DVR functionaliteit. Wellicht heeft deze dezelfde problemen als de Pace. Kan er maar weinig over vinden.

Ik denk dat ik de TV maar gewoon moet kopen en dan zien we wel wat het wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:25

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb hetzelfde; UPC Cisco box met UE46F6500. Ja, je kunt met de afstandsbediening(en) de upc mediabox aan/uit zetten en van kanaal wisselen. Verder functioneert guide, info en bediening van de dvr via de samsung afstandsbediening.
Ik begrijp alleen je vraag niet; ik quote even:
Reynouts schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:31:
....Als ik zonder module TV wil kijken, kan het Smart gedeelte (favoriete zenders, de smart touch afstandbediening) ook werken met mijn mediabox?
Je vraagt of je ZONDER CI module het Smart gedeelte van je TV al dan niet werkt? Wat bedoel je? Of OpTV werkt?
Of dat je favo zenders (bij UPC? of op de tv?) het doen? (ja)
Zal aan mij liggen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wilt weten.

Nogmaals, zoals ik hierboven al roep: met (beide) afstandsbedieningen kun je de tv/mediabox bedienen, dan zit er GEEN CI module in. Doe je die er wel in, dan vallen alle UPC on demand functies weg (dus geen dvr mogelijkheden, maar dat kun je via de tv wel doen), geen guide (ook op tv, en mooier vind ik), geen uitzending gemist (heb je appjes voor maar die zijn minder goed vind ik) en nog wat van die upc-mediabox-only functies.

Is dat wat je bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
gyedema schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:04:
Ik heb hetzelfde; UPC Cisco box met UE46F6500. Ja, je kunt met de afstandsbediening(en) de upc mediabox aan/uit zetten en van kanaal wisselen. Verder functioneert guide, info en bediening van de dvr via de samsung afstandsbediening.
Ik begrijp alleen je vraag niet; ik quote even:

[...]

Je vraagt of je ZONDER CI module het Smart gedeelte van je TV al dan niet werkt? Wat bedoel je? Of OpTV werkt?
Of dat je favo zenders (bij UPC? of op de tv?) het doen? (ja)
Zal aan mij liggen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wilt weten.

Nogmaals, zoals ik hierboven al roep: met (beide) afstandsbedieningen kun je de tv/mediabox bedienen, dan zit er GEEN CI module in. Doe je die er wel in, dan vallen alle UPC on demand functies weg (dus geen dvr mogelijkheden, maar dat kun je via de tv wel doen), geen guide (ook op tv, en mooier vind ik), geen uitzending gemist (heb je appjes voor maar die zijn minder goed vind ik) en nog wat van die upc-mediabox-only functies.

Is dat wat je bedoelde?
Sorry voor de slechte omschrijving. Bedankt voor jouw antwoord, verhelderend!

Enige onduidelijke is voor mij nog of de favoriete zenders (het slimme zenderoverzicht van de Samsung Smart TV) werken in combinatie met een mediabox, zonder CI module. Geen idee of dat uberhaupt een mooi en handig overzicht is, maar toch handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Reynouts schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:10:
[...]

Sorry voor de slechte omschrijving. Bedankt voor jouw antwoord, verhelderend!

Enige onduidelijke is voor mij nog of de favoriete zenders (het slimme zenderoverzicht van de Samsung Smart TV) werken in combinatie met een mediabox, zonder CI module. Geen idee of dat uberhaupt een mooi en handig overzicht is, maar toch handig om te weten.
Voor zover ik weet werkt dat niet. Immers: je kijkt via HDMI1 naar de mediabox. Als je source op TV zou zetten (dus buiten de mediabox om) dan zal het uiteraard werken. Maar de vraag is, waarom zou je dat doen (want: slechter beeld).
Of bedoel je de aangeboden zenders in de Smart Hub bij "Op TV"? Dat werkt uiteraard wel, mits je de boel op internet aansluit.

[ Voor 8% gewijzigd door GurbY{nl} op 18-03-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 23-09 13:55
Binnetie schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:26:
Nog even over de kijkafstand. Ik zit tussen de 4.10 en 4.50 meter van de TV af. Nu kijk ik naar een 40 inch tv. Vond ik eerst veel te klein, maar had niets anders zo na mijn verhuizing. Nu valt het eigenlijk wel mee.
Ik wil graag een 50 inch, maar helaas is deze niet in de F7000 serie te krijgen. Dan wordt het 46 of 55 inch, behoorlijk verschil.
Met name het kunnen upgraden van je TV spreekt me aan, anders zou ik naar een F6740 kunnen gaan kijken en dan wel 50 inch.
Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik voor een 55 inch gaan. Ik heb een "46 en zit op 1,50mtr en zelfs mijn vriendin was met een half uurtje gewend aan de afstand. Natuurlijk wel HD zenders aanschaffen anders is het zonde van je mooie tv :)

Een F6740 zou een hele goede keus zijn, mijn ouders hebben dezelfde TV en ik heb een ES8000. Zou ik het allemaal over doen, had ik waarschijnlijk voor een 55 inch gekocht en een meer instapmodel.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn UE40F8000 is aangesloten op een Denon AVR-X1000. Communicatie via HDMI-ARC werkte prima. Met de AB van de tv kon ik de AVR aanzetten en harder/zachter zetten. Vanaf enkele weken terug komt er echter geen geluid meer uit de speakers (Teufel Consono 35 MKIII).

Nu blijkt Anynet+ de AVR niet (meer) te vinden. Al lijkt het wel op dat de AVR wordt gevonden, want dit komt tijdens configuratie even in beeld.

Op de AVR ingesteld bij HDMI setup dat het geluid uit AVR moet komen. Is het wellicht een instelling op de tv?

Misschien is het handig om erbij te vermelden dat de sub van de speakers terug is gegaan naar Teufel ter reparatie. Andere bronnen klinken weer als een klok. Voordat bekend was dat het probleem lag bij de sub, hebben we van alles geprobeerd om het setje weer aan de praat te krijgen. Vraag me niet precies wat, ik ben allesbehalve een kenner. Ik hoop dat jullie met dit warrige verhaal toch uit de voeten kunnen. Je zou me er enorm mee helpen! Alvast bedankt voor de moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Weet niet hoe het bij de F8000 zit, maar bij mijn F6500 werkt ARC alleen als je HDMI poort 2 van de TV gebruikt. Misschien is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Mijn toekomstige tv ga ik onder andere gebruiken voor het gamen (xbox360). Nu zie ik dat sommige modellen beschikken over een 'game modus'. Nu is dit wellicht een overbodige vraag, maar geeft een gamemodus nu echt een betere ervaring tijdens het gamen?

Overigens vind ik het wel verwarrend dat een site als vergelijk.nl bij het model UE46F6740 (http://www.vergelijk.nl/l...ung/ue46f6740/specs.rhtml) aangeeft dat deze beschikt over een game modus (en bij andere modellen staat dat bijvoorbeeld duidelijk niet vermeld), maar als ik de specificaties op de Samsung site bekijk (http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE46F6740SSXXN) wordt er nergens gerept over een game modus.....

lijkt er op dat de meeste modellen gewoon een (smart gamemodus) hebben....

[ Voor 5% gewijzigd door Zeddicius op 19-03-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik heb ook een vraag over de 6740. Mijn vriendin wil graag dat onze nieuwe televisie een zwarte rand heeft (dat is ook haar enige eis). Kan iemand een fotootje van de rand van een 6740 plaatsen? Liefst als het toestel uit en aan staat... Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
Ik sta op het punt om een nieuwe HDTV aan te schaffen, en ik ben van plan om toch maar weer een Samsung in huis te nemen, echter vind ik het ontzettend lastig om de knoop door te hakken m.b.t. welk model ik nu het beste kan kopen.

De crux ligt hem in het volgende; ik vind het moeilijk om te bepalen waar het vrij grote verschil in prijs tussen bijvoorbeeld de F6400 en de F7000 zich in bevindt. Als men de 46" modellen vergelijkt, zit hier een dikke 500/600 euro verschil in.

Wat voor mij het belangrijkste is; is de beeldkwaliteit (met alle bijkomstigheden). Zwartwaardes, kleuren, scherpte, micro-dimming, motion interpolation, 3D weergave, responstijd (met name voor gaming), etc.

Het hele smart-TV gebeuren is leuk en aardig, maar ik ga dit in de praktijk vrij weinig gebruiken. Mijn PC is rechstreeks aangesloten op mijn TV en functioneert als mediacenter. Het gebruik van standaard Smart TV apps (Netflix, Youtube, Browser, Skype, etc.) is dus absoluut onnodig. Voice- en motion-control zijn geinige toevoegingen, maar ook verre van noodzakelijk voor mijn dagelijks gebruik.

Dus, als het puur aankomt op beeldkwaliteit, welk model zou men hier aanraden, en om welke redenen? Alvast ontzettend bedankt voor het advies :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroth schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:41:
Ik sta op het punt om een nieuwe HDTV aan te schaffen, en ik ben van plan om toch maar weer een Samsung in huis te nemen, echter vind ik het ontzettend lastig om de knoop door te hakken m.b.t. welk model ik nu het beste kan kopen.

De crux ligt hem in het volgende; ik vind het moeilijk om te bepalen waar het vrij grote verschil in prijs tussen bijvoorbeeld de F6400 en de F7000 zich in bevindt. Als men de 46" modellen vergelijkt, zit hier een dikke 500/600 euro verschil in.

Wat voor mij het belangrijkste is; is de beeldkwaliteit (met alle bijkomstigheden). Zwartwaardes, kleuren, scherpte, micro-dimming, motion interpolation, 3D weergave, responstijd (met name voor gaming), etc.

Het hele smart-TV gebeuren is leuk en aardig, maar ik ga dit in de praktijk vrij weinig gebruiken. Mijn PC is rechstreeks aangesloten op mijn TV en functioneert als mediacenter. Het gebruik van standaard Smart TV apps (Netflix, Youtube, Browser, Skype, etc.) is dus absoluut onnodig. Voice- en motion-control zijn geinige toevoegingen, maar ook verre van noodzakelijk voor mijn dagelijks gebruik.

Dus, als het puur aankomt op beeldkwaliteit, welk model zou men hier aanraden, en om welke redenen? Alvast ontzettend bedankt voor het advies :)!
F6400 = 100 hz paneel
F7000 = 200 hz paneel
Of het verschil in hz de euro's waard zijn bepaal alleen jij zelf, ga eens in de winkel kijken.

Kijk anders ook even terug in dit topic, o.a. Dimens heeft nuttige tips en uitleg over hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:09:
[...]

F6400 = 100 hz paneel
F7000 = 200 hz paneel
Of het verschil in hz de euro's waard zijn bepaal alleen jij zelf, ga eens in de winkel kijken.

Kijk anders ook even terug in dit topic, o.a. Dimens heeft nuttige tips en uitleg over hz.
Dimens, die zegt dat je een Panasonic plasma moet kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Waarom rept bijna niemand hier eigenlijk over de F6500? Ik heb de 55" zojuist aangeschaft. Deze is identiek aan de F6400, maar een een dunnere bezel en 400 ipv 200 CMR (verkoop hertzen).

EDIT: hmm kleine zoekactie leert dat de F6500 toch ook wel eens de revue passeert in dit topic

[ Voor 22% gewijzigd door Harmani op 19-03-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
Harmani schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:16:
Waarom rept bijna niemand hier eigenlijk over de F6500? Ik heb de 55" zojuist aangeschaft. Deze is identiek aan de F6400, maar een een dunnere bezel en 400 ipv 200 CMR (verkoop hertzen).

EDIT: hmm kleine zoekactie leert dat de F6500 toch ook wel eens de revue passeert in dit topic
Ach, ik droeg de F6400 als voorbeeld aan, maar overweeg wat dat betreft ieder model in de 6000-serie, en de F6500 is voor het minimale prijsverschil dan eventueel zelfs een waarschijnlijkere kandidaat dan de F6400. Ik wilde alleen weten waar het grootste verschil tussen zat wat betreft de F6000 en F7000 series in het algemeen.

Ik vind het niet erg om een paar honderd euro extra uit te geven als dit echt extra kijkplezier oplevert, ik wil alleen liever geen bakken geld verspillen aan additionele Smart-TV nonsens als ik deze toch grotendeels niet gebruik.

Het liefst zou ik het paneel van de F8000 willen hebben, maar dan zonder Motion/Voice control, minder uitgebreide Smart-TV functionaliteit (dual core i.p.v. quad?), en alle andere overbodige nonsens weggelaten zodat dit een paar honderd euro scheelt. Helaas is zoiets tegenwoordig lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 11:24
Ikzelf ben van een ouderwetse koelkast naar een Smart TV gegaan, dus voor mij hoefde ik niet gelijk de allerduurste te hebben. Ik heb nu al een tijdje naar volle tevredenheid de Samsung F6400, de 50 Inch versie. Toppertje, bevat alles wat je kunt wensen. Dat een F8000 beter beeld geeft, geloof ik best, maar voor mij persoonlijk was dat de stuk hogere prijs niet waard. En is niet in 50 Inch verkrijgbaar, als ik daar nu naar zoek.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Seroth schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:41:
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:09:
[...]

F6400 = 100 hz paneel
F7000 = 200 hz paneel
Dat is inderdaad een van de grote verschillen tussen deze twee modellen. Er zijn ook heel veel eigenschappen die je niet zult terugvinden in de specificaties van de series 7 van Samsung. Maar in het algemeen zal de series 7 op vrijwel ieder punt qua beeld beter presteren dan de series 6 waaronder de genoemde punten.
IkWilbert schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:57:
[...]

Dimens, die zegt dat je een Panasonic plasma moet kopen ;)
Dat is wat ik eigenlijk bijna iedereen zou aanraden, en dat is niet voor niets. LCD kan de beeldkwaliteit van plasma nog altijd niet overtreffen en OLED is nog niet interessant om aan te schaffen. Maar dat neemt niet weg dat ik nog altijd in staat ben om objectief naar de verschillende technieken te kijken.
Zeddicius schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:33:
Mijn toekomstige tv ga ik onder andere gebruiken voor het gamen (xbox360). Nu zie ik dat sommige modellen beschikken over een 'game modus'. Nu is dit wellicht een overbodige vraag, maar geeft een gamemodus nu echt een betere ervaring tijdens het gamen?

Overigens vind ik het wel verwarrend dat een site als vergelijk.nl bij het model UE46F6740 (http://www.vergelijk.nl/l...ung/ue46f6740/specs.rhtml) aangeeft dat deze beschikt over een game modus (en bij andere modellen staat dat bijvoorbeeld duidelijk niet vermeld), maar als ik de specificaties op de Samsung site bekijk (http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE46F6740SSXXN) wordt er nergens gerept over een game modus.....

lijkt er op dat de meeste modellen gewoon een (smart gamemodus) hebben....
De game-modus is bijna een must om aan te zetten tijdens het gamen bij ondersteunende televisies. Het zal hoe dan ook de prestaties van het gamen verbeteren na het inschakelen.

Vrijwel iedere televisie heeft een game-modus. Televisies die de game-modus niet hebben, hebben doorgaans van zichzelf al een lage input-lag. Dit zijn meestal de goedkopere televisies die minder beeldverbeteringen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Helder, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 11:00
Ik zit met precies hetzelfde dilemma. De 65" f6400 (en waarschijnlijk ook de h6400) zijn erg scherp geprijsd en ik weet niet of de meerprijs van de 7 of 8 serie wel het waard is. Van wat ik in reviews heb gelezen is de f6400 gewoon heel erg veel tv voor relatief weinig geld. In de reviews die ik gelezen heb wordt ook nergens negatief gesproken over de 100hz die het paneel heeft. Ook sport uitzendingen zouden erg goed beeld op leveren.

Nu heb ik de TV's wel in de winkel vergeleken. En dan heeft de 8000 serie uiteraard een mooier beeld. Maar ik kom nu van een 40A626 af, en vind daar de beeldkwaliteit (op zwart waardes na) ook al erg mooi... Dus zolang ik er niet op achteruit ga...

Keuzes... Keuzes. Lastig allemaal

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 00:06:
Mijn UE40F8000 is aangesloten op een Denon AVR-X1000. Communicatie via HDMI-ARC werkte prima. Met de AB van de tv kon ik de AVR aanzetten en harder/zachter zetten. Vanaf enkele weken terug komt er echter geen geluid meer uit de speakers (Teufel Consono 35 MKIII).

Nu blijkt Anynet+ de AVR niet (meer) te vinden. Al lijkt het wel op dat de AVR wordt gevonden, want dit komt tijdens configuratie even in beeld.

Op de AVR ingesteld bij HDMI setup dat het geluid uit AVR moet komen. Is het wellicht een instelling op de tv?

Misschien is het handig om erbij te vermelden dat de sub van de speakers terug is gegaan naar Teufel ter reparatie. Andere bronnen klinken weer als een klok. Voordat bekend was dat het probleem lag bij de sub, hebben we van alles geprobeerd om het setje weer aan de praat te krijgen. Vraag me niet precies wat, ik ben allesbehalve een kenner. Ik hoop dat jullie met dit warrige verhaal toch uit de voeten kunnen. Je zou me er enorm mee helpen! Alvast bedankt voor de moeite. :)
Harmani schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:34:
Weet niet hoe het bij de F8000 zit, maar bij mijn F6500 werkt ARC alleen als je HDMI poort 2 van de TV gebruikt. Misschien is dat het?
Dank voor je bericht. Helaas werkt het ook niet in poort 2.

Iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de ue55f6400 in huis superstrak.

Nou is mijn vraag, ik wil eenprogramma opnemen, kan dit met een gewone usb stick, of moet ik een externe hdd aansluiten.

Alvast mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:23
Kan voor zover ik weet met allebei. In de handleiding van de tv staat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
Nog een vraagje: is er een wezenlijk verschil tussen de UE**F6400 en UE**F6740? Micro dimming schijnt niet zo boeiend te zijn, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Budget van 1000 euro en maat tussen 46 en 50 inch. Ander advies is ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:59:
Heb de ue55f6400 in huis superstrak.

Nou is mijn vraag, ik wil eenprogramma opnemen, kan dit met een gewone usb stick, of moet ik een externe hdd aansluiten.

Alvast mijn dank
Een USB stick is vaak te traag heb diversen merken en naamloze geprobeerd op een ES geen enkele was snel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:07
Ik gebruik zelf een externe USB3 1TB HD en dat werkt in ieder geval prima, al vind ik het allemaal niet echt geweldig soepel of vlot werken. Maar dat is vergeleken met mijn Humax HD recoder, en dat is misschien geen goede vergelijking. Het werkt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:09
Ik heb sinds vandaag de F6400 maar kom er niet uit met de 3D brilletjes. Er zit een soort folie op met links een blauw stickertje en rechts een rode (als je het op hebt) zowel voor als achterkant.

Moet ik dit eraf halen? Of is dit de 3D effectlaag?
Het zijn 3D brilletjes van het type: SSG-5100GB

Heb de handleiding en google doorzocht maar het word nergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Die moet je er af halen. Lijkt me redelijk logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Haha ja dat dacht ik dus ook al. Maar waarom de verschillende kleurtjes erop. Heel verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Toch grappig hoe mensen daar verschillend tegenaan kunnen kijken. Toen ik de brilletjes uitpakte was het eerste wat ik deed die folie er vanaf halen, zonder er ook maar bij na te denken of dat de bedoeling was, zo logisch vond ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Ja had laatst een topic gelezen over iemand die de 3d folie van zen LG scherm aftrok en daarom denk ik de twijfel.

Maar de folie is er inmiddels af. Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Er is me wat opgevallen tijdens een geprogrammeerde opname terwijl de tv uitstaat.Het standby lampje brand dan niet,als ik de tv inschakel is die ook direct aan en krijg geen smartgedeeltje maar staat direct op de geprogrammeerde zender,schakel ik een programmering uit dan brand het standby lampje wel weer.
Harde schijf lampje blijft ook branden als de tv uitstaat trouwens,mijn opname was vandaag van de serie Castle wel mislukt er stond niks op de schijf,dus nu weet ik niet of er een probleem is of dat het zo hoort.
Het lijkt erop dat de tv niet helemaal uitgaat terwijl die aan het opnemen is of geprogrammeerd staat?
edit:bovendien gaat mn receiver ook aan als de opname begint :?

Hebben jullie dat ook?
Ik heb de F6510 tv

Edit:Ik stuur mn tv toch weer terug,hij bevalt me toch niet om verschillende redenen.
De zwartwaarden zijn niet zo goed als mn 40inch ut 2009,teveel clouding bij donkere scenes,beeld loopt niet soepel bij snelle scenes,als ik over schakel naar andere favorieten loopt de tv vast en schakelt zich uit, OPTV werkt niet en als de tv begint met opnemen als die uitstaat dan gaat mn radio automatisch ook aan.
Dus al met al heb ik me de laatste 2 weken teveel geergert en gaat die weer terug.

[ Voor 29% gewijzigd door marcel2112 op 21-03-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 14:08
Ben me ook aan het orienteren op een 46f6400 maar twijfel nog een beetje. Bijvoorbeeld tussen zo'n f6400 en de high end modellen van een jaar of 2 jaar geleden. Bijvoorbeeld een sony NX720 / hx850 of een philips 9000 series. Of zullen die qua beeldkwaliteit, gezien de technologische vooruitgang, zich niet meer kunnen meten met bijvoorbeeld een f6400? Qua budget zit je dan wel ongeveer gelijk (+- 650 euro).
Probleem is een beetje dat de high-end modellen van een jaar of 2 geleden niet meer in de winkel kan bekijken. Maakt het lastig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
KW1980 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:15:
Bijvoorbeeld een sony NX720 / hx850 of een philips 9000 series. Of zullen die qua beeldkwaliteit, gezien de technologische vooruitgang, zich niet meer kunnen meten met bijvoorbeeld een f6400?
Echt veel vooruitgang is er niet geweest. Dus nee, de F6400 zal deze modellen niet hebben ingehaald. Enkel op Smart mogelijkheden, maar die zijn sowieso niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Als je ergens een winkel weet waar ze een 55hx850 nog hebben liggen, hoor ik dat graag. Wat een ultiem goede tv is/was dat.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Michaelg schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:48:
Als je ergens een winkel weet waar ze een 55hx850 nog hebben liggen, hoor ik dat graag. Wat een ultiem goede tv is/was dat.
http://www.redcoon.nl/B37...HX850_LED-TVs?refId=tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:12:
[...]

Echt veel vooruitgang is er niet geweest. Dus nee, de F6400 zal deze modellen niet hebben ingehaald. Enkel op Smart mogelijkheden, maar die zijn sowieso niet zo interessant.
Alleen qua prijs al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 14:08
Michaelg schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:48:
Er staat ook nog een 55hx820 voor een iets schappelijker budget bij Hifi Corner: http://hificorner.nl/beel...led-tv/kdl-55-hx-820.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Nu online
Michaelg schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:16:
Ik zit met precies hetzelfde dilemma. De 65" f6400 (en waarschijnlijk ook de h6400) zijn erg scherp geprijsd en ik weet niet of de meerprijs van de 7 of 8 serie wel het waard is. Van wat ik in reviews heb gelezen is de f6400 gewoon heel erg veel tv voor relatief weinig geld. In de reviews die ik gelezen heb wordt ook nergens negatief gesproken over de 100hz die het paneel heeft. Ook sport uitzendingen zouden erg goed beeld op leveren.

Nu heb ik de TV's wel in de winkel vergeleken. En dan heeft de 8000 serie uiteraard een mooier beeld. Maar ik kom nu van een 40A626 af, en vind daar de beeldkwaliteit (op zwart waardes na) ook al erg mooi... Dus zolang ik er niet op achteruit ga...

Keuzes... Keuzes. Lastig allemaal
Zelfde dilemma. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt voor de 55F6500, die op moment van kopen 530 euro goedkoper was dan de 55F7000. Vond de meerprijs niet in verhouding staan met de verschillen. Maar als je het geld (er voor over) hebt is natuurlijk de F7000 of F8000 gaaf om te kopen/hebben.

Uiteindelijk wil ik toch ook over een aantal jaar weer een nieuwer model. Ik kom trouwens van een 40C630 en vooral het verschil in kwaliteit van SD en HD is groot (positieve zin)...

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Marcus73 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:50:
[...]

Zelfde dilemma. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt voor de 55F6500, die op moment van kopen 530 euro goedkoper was dan de 55F7000. Vond de meerprijs niet in verhouding staan met de verschillen. Maar als je het geld (er voor over) hebt is natuurlijk de F7000 of F8000 gaaf om te kopen/hebben.

Uiteindelijk wil ik toch ook over een aantal jaar weer een nieuwer model. Ik kom trouwens van een 40C630 en vooral het verschil in kwaliteit van SD en HD is groot (positieve zin)...
Marcus had jij geen last van als die problemen die ik had met de 6510,zie enkele posts hierboven)

En die tv moet 400Hz hebben maar heb daar niks van gemerkt dat het dan beter moet zijn als mn ouwe uit 2009 van 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Nu online
marcel2112 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:42:
[...]

Marcus had jij geen last van als die problemen die ik had met de 6510,zie enkele posts hierboven)

En die tv moet 400Hz hebben maar heb daar niks van gemerkt dat het dan beter moet zijn als mn ouwe uit 2009 van 100Hz.
@Marcel2112: Nee, die problemen herken ik niet. Ik ben zeer tevreden. Het kan aan het toestel liggen, maar natuurlijk ook aan een verschil in referentiekader of de beeldinstellingen. Heb je de 6510 al geretourneerd?

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
marcel2112 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:42:
[...]

De televisie is dan ook maar 100Hz, niet 400Hz. Die 400 is de CRM waarde, wat een leuk marketingtermpje is om consumenten weer naar de winkel toe te trekken en te adverteren met hoge frequentiewaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Marcus73 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:09:
[...]

@Marcel2112: Nee, die problemen herken ik niet. Ik ben zeer tevreden. Het kan aan het toestel liggen, maar natuurlijk ook aan een verschil in referentiekader of de beeldinstellingen. Heb je de 6510 al geretourneerd?
Ja heb geretourneerd

Ik had alle instellingen (motion plus) al geprobeerd maar is allemaal hetzelfde.
Heb jij ook een HD er aangesloten en heb je dan hetzelfde wat ik had?

Mss is het 40inch toestel wat ik uit 2009 heb,ook een 6000 serie,technish gewoon beter kwa beeldkwalitiet want ik vergelijk het met dat toestel.

[ Voor 29% gewijzigd door marcel2112 op 23-03-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Dimens schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:50:
[...]

De televisie is dan ook maar 100Hz, niet 400Hz. Die 400 is de CRM waarde, wat een leuk marketingtermpje is om consumenten weer naar de winkel toe te trekken en te adverteren met hoge frequentiewaardes.
Das ook een misleiding dan zeg.

Wat is CRM dan?En hoe weet ik wat de echte Hz'en zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
marcel2112 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:46:
[...]

Das ook een misleiding dan zeg.
Tja, wat doe je eraan? De fabrikanten hebben het dan ook niet over Hertz maar over Clear Motion Rate (CRM) of Perfect Motion Rate (PMR) in het geval van Philips. Andere fabrikanten hebben weer andere termen. Hier op Tweakers hanteren we "Geoptimaliseerde Hertz" als algemene term voor deze marketingtermen.

Veel winkeliers zitten echter wel fout door ook daadwerkelijk met frequenties te adverteren. En daar ontstaan de problemen.
Wat is CRM dan?En hoe weet ik wat de echte Hz'en zijn dan?
Samsung heeft wel een mooie uitleg van wat zij bedoelen met CRM. Die kunt je HIER vinden.

Houdt er wel rekening mee dat ze het mooier maken dan dat het is en de technieken al bestonden voordat men de termen ging doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:44:
[...]
Tja, wat doe je eraan? De fabrikanten hebben het dan ook niet over Hertz maar over Clear Motion Rate (CRM) of Perfect Motion Rate (PMR) in het geval van Philips. Andere fabrikanten hebben weer andere termen. Hier op FOK! hanteren we "Geoptimaliseerde Hertz" als algemene term voor deze marketingtermen.

Veel winkeliers zitten echter wel fout door ook daadwerkelijk met frequenties te adverteren. En daar ontstaan de problemen.

[...]

Samsung heeft wel een mooie uitleg van wat zij bedoelen met CRM. Die kunt je HIER vinden.

Houdt er wel rekening mee dat ze het mooier maken dan dat het is en de technieken al bestonden voordat men de termen ging doorvoeren.
Hier op FOK! ??? Verder goede post m.b.t. de misleidende hertzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:16:
[...]

Hier op FOK! ??? Verder goede post m.b.t. de misleidende hertzen.
Foutje. Even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 22:33
Ik heb nu al een paar weken een probleem met mijn samsung tv (ue46f7000). Soms valt tijdens het tv kijken ineens het digitale signaal weg, en geeft de tv aan dat de zender gecodeerd is. Meestal gebeurt dit ergens tussen 19.30u en 19.45u, wat ik ook wel vreemd vind (het lijkt wel of er iets fout gaat met een programmagids ofzo?). Analoog werkt dan nog wel, digitale zenders doen het niet meer. Als ik de stroom er een tijdje afhaal werkt het vaak daarna weer, maar soms lost dit het ook niet op en zit ik de rest van de avond met analoge televisie. Ik maak gebruik van een CI+ module in combinatie met Ziggo.

Is er iemand die ook dit probleem heeft gehad, en die misschien een oplossing heeft? Ik heb de software al geupdate (zit nu op 1115), en ik heb de tv al meerdere keren compleet gereset. Dit heeft vreemd genoeg niet geholpen, terwijl het volgens mij wel om een software probleem moet gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door luappul op 24-03-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Ik heb de 55 inch versie van de F7000 op het oog om aan te schaffen. Echter zullen rond deze tijd (maart/april) ook de nieuwe modellen aangekondigd worden. Kan ik beter even wachten tot de nieuwe modellen er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
De adviesprijzen van de nieuwe modellen zijn echt stuk hoger dan de huidige lijn (60f7000 is nu iets meer dan 2000 euro). Het is nog even afwachten voor welke prijzen de nieuwe serie daadwerkelijk verkocht gaat worden.
Edit:
http://www.plattetvdiscou...65-inch/samsung-ue60h7000

Bijna 1000 euro duurder dus dan zijn voorganger.

[ Voor 23% gewijzigd door Michaelg op 24-03-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
1000 euro is niet mis maar dan heb je wel een speciale voetbalmodus :P

Heeft iemand ervaring met gamen op de f7000 of soortgelijk model? Ik las in sommige reviews dat de inputlag aan de forse kant is. Kan iemand hier op reageren met persoonlijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Laatst online: 25-09 20:32
giedo555 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:07:
Ik heb de 55 inch versie van de F7000 op het oog om aan te schaffen. Echter zullen rond deze tijd (maart/april) ook de nieuwe modellen aangekondigd worden. Kan ik beter even wachten tot de nieuwe modellen er zijn?
Ik zou nog heel even wachten of gewoon een prijsofferte opvragen. Het zal waarschijnlijk de prijs drukken, als de opvolgers er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

TVStore en meer winkels hebben de H6200 (2014 model) nu op voorraad.

http://www.tvstore.nl/pro...ie/samsung-ue55h6200.html

Meer specs:

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1395392640

PlatteTVDiscounter heeft de nieuwe Samsung Blu-ray spelers ook al verkrijgbaar. De nieuwe H serie. :)

Review van de H6500:

http://www.trustedreviews...rmance-and-verdict_Page-1

[ Voor 58% gewijzigd door Splinter Cell op 25-03-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Ik heb vanochtend de f7000 besteld en krijg hem volgende week zaterdag geleverd. Mochten de prijzen binnen 2 weken nog sterk veranderen kan ik de bestelling gewoon annuleren of retourneren. De prijs van de f-serie tv's waren al iets gedaald dus ben benieuwd of ze nog verder dalen.
De nieuwe 7000 serie van de H serie zal wel een stuk duurder zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door giedo555 op 25-03-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 23:13
Na een week of 8, 9 eindelijk mijn Netflix-code ontvangen. Om een of andere reden kreeg ik ze niet op de mail. Gelukkig konden ze me via Live chat nu opeens wel helpen :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
ChokingHazard schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:18:
Na een week of 8, 9 eindelijk mijn Netflix-code ontvangen. Om een of andere reden kreeg ik ze niet op de mail. Gelukkig konden ze me via Live chat nu opeens wel helpen :)
De verkoper vanochtend vertelde ook dat ik een jaar lang gratis Netflix krijg. Nu zie ik dat de actie net twee dagen voorbij is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 23:13
Grote kans dat die actie nog terugkomt, er was de vorige keer dacht ik een periode tot een bepaalde datum in maart, maar die is verlengd. Anders misschien even contact opnemen met ze, je weet maar nooit..

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
giedo555 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:15:
Ik heb vanochtend de f7000 besteld en krijg hem volgende week zaterdag geleverd. Mochten de prijzen binnen 2 weken nog sterk veranderen kan ik de bestelling gewoon annuleren of retourneren. De prijs van de f-serie tv's waren al iets gedaald dus ben benieuwd of ze nog verder dalen.
Die tv leek me ook wel interessant,hopelijk deel je met ons je bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 12:14
En nu hopen dat Samsung weer een leuke actie krijgt met de nieuwe of oudere modellen :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Ik heb gelezen dat de nieuwe H6500 een dubbel tuner heeft.Als je dan een CI+ module gebruikt kan je dan op een zender kijken en een andere opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

marcel2112 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:52:
Ik heb gelezen dat de nieuwe H6500 een dubbel tuner heeft.Als je dan een CI+ module gebruikt kan je dan op een zender kijken en een andere opnemen?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:11
giedo555 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:15:
Waar heb je hem besteld en heb je nog wat van de prijs af kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 16:14
Nou niet altijd in het Ziggo gebied bijvoorbeeld heb je dan ook een tv nodig met 2x een Ci module.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoINC08 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:36:
[...]

Nou niet altijd in het Ziggo gebied bijvoorbeeld heb je dan ook een tv nodig met 2x een Ci module.
Laat dat Ziggo maar weg.
Als je het kanaal wat je wilt bekijken gecodeerd is EN je wilt daarnaast naar een ander gecodeerd kanaal opnemen, dan gaat dat dus niet lukken.
Samsung heeft wel een dual-tuner, maar ze ondersteunen geen card-sharing. Dus je zou dan 2 CI's moeten hebben (wat niet kan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Geldt dat ook voor de F8000? Heb niet gekeken of deze een tweede CI+ slot heeft.

Sprak gisteren nog een verkoper van Mediamarkt die mij wijs maakte dat de dual tuner prima met Ziggo samenwerkt....

Niet dat dit een dealbreaker is, maar wil wel graag van tevoren teleurgesteld worden ;)
Bovendien wacht ik toch op de H7000, voordat ik de keuze maak tussen de F8000 en H7000.

Edit: ff googlen gaf het antwoord ook al.
Toch sneaky marketing van Samsung: "U kunt dan via de ene tuner een televisieprogramma op Nederland 1 bekijken terwijl de recorder op hetzelfde moment een uitzending op RTL 4 opneemt." Duh, dat werkt dus ook alleen als één van de twee kanalen Nederland 1 is, want die is ongecodeerd.

[ Voor 34% gewijzigd door Sapstengel op 26-03-2014 14:55 ]

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb de volgende situatie:

- Samsung TV (UE46F6500)
- WD 500gb usb hd, op de 1A aansluiting van de tv
- TV bekabeld aangesloten
- PC/laptop

Nu komt ie. Op de tv zie ik bij source: USB extention (de hd dus), Laptop en PC. Vraag is: waarom werkt het niet andersom...?? Met andere woorden: waarom kan ik vanaf pc of laptop niet zien dat er ook een tv in het netwerk hangt, en (wat nog veeeeel mooier zou zijn, daar gaat het me namelijk om): waarom zie ik die harddisk aan de tv niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Binnetie schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:28:
[...]

Waar heb je hem besteld en heb je nog wat van de prijs af kunnen krijgen?
Bij deze BCC besteld maar er verder niks af kunnen krijgen. Ook ze Netflix aanbieding die ze hebben beloofd is al voorbij. Ik denk dat ik dus even terug ga.

Twee vragen:
- Zijn er grote verschillen tussen de F7000 en de H7000 dat iemand al weet. Veel meer dan de voetbal modus zie ik niet. Op de H7000 kun je geen evolutionkit plakken
- Wanneer is de H7000 leverbaar/Prijzen bekend?

[ Voor 4% gewijzigd door giedo555 op 26-03-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

giedo555 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:51:
[...]

Bij deze BCC besteld maar er verder niks af kunnen krijgen. Ook ze Netflix aanbieding die ze hebben beloofd is al voorbij. Ik denk dat ik dus even terug ga.

Twee vragen:
- Zijn er grote verschillen tussen de F7000 en de H7000 dat iemand al weet. Veel meer dan de voetbal modus zie ik niet. Op de H7000 kun je geen evolutionkit plakken
- Wanneer is de H7000 leverbaar/Prijzen bekend?
Hier alle info:

http://www.homecinemamaga...-2014-lcd-led-tv-line-up/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Bedankt voor de site. Qua beeldkwaliteit zie ik geen grote verschillen. Als staat er dat de H7000 tot 600Hz gaat en gaat de F7000 tot 800 Hz, misschien is dit een typefout.
De prijs is echter maar 100 meer dan wat ik betaald heb. Dus ik ga kijken wat ik met de bcc kan regelen anders zit ik erover na te denken om de bestelling te annuleren en nog even te wachten op de H7000.
Pagina: 1 ... 28 ... 44 Laatste