Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ah bagger, wil eindelijk die netflix actie claimen, kom ik er achter dat je de originele streepjescode van de doos had moeten knippen - een kopie wordt niet geaccepteerd. Die doos zit alleen al lang en breed in de papierbak, een maand terug. Op de doos stond die voorwaarde (en de hele actie uberhaupt) niet genoemd, dus ik had gedacht dat een factuur voldoende zou zijn. zonde!

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:13
knuppelhout schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:30:
ah bagger, wil eindelijk die netflix actie claimen, kom ik er achter dat je de originele streepjescode van de doos had moeten knippen - een kopie wordt niet geaccepteerd. Die doos zit alleen al lang en breed in de papierbak, een maand terug. Op de doos stond die voorwaarde (en de hele actie uberhaupt) niet genoemd, dus ik had gedacht dat een factuur voldoende zou zijn. zonde!
Gewoon eens bellen met de klantenservice (043-880 0155). Vragen of je aub een foto van het serienummer en de factuur mag sturen om aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
goeie tip. ben er alleen bang voor dat t niet werkt aangezien er specifiek bij staat dat kopieen niet geaccepteerd worden, maar ik ga t zeker proberen!

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 23:54

fmb

VicSmurf schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:52:
DSM 5.0 beta is uit heeft iemand al gekeken naar de DS Video app (of deze al uit is) voor de Samsung TV's?
Ik probeer DS Video te installeren op mijn UE46F6510. Wil proberen of dit beter werkt dan Plex met mijn Synology NAS (DS212+).

Beide methodes op deze pagina werken echter niet: http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/597#t5

Bij methode 1 kan ik nergens op die manier inloggen (er is een mailadres nodig en geen gebruikersnaam) en bij methode 2 verschijnt de app niet in het "meer apps" scherm nadat ik de USB stick plaats (de stick wordt wel gelezen, want de tv geeft een keuze menu).

Is er iemand de DS Video wel op de Samsung Smart TV heeft geïnstalleerd en zo ja: hoe?

Edit - OPGELOST:

Probleem opgelost. Bij methode 2 moet je het zip-bestand in een directorie (met zelfde naam als zipbestand) uitpakken, dan verschijnt DS Video wel in het apps menu erbij.
Zie ook: http://forum.synology.com...php?f=232&t=79811#p299491

[ Voor 13% gewijzigd door fmb op 08-02-2014 18:14 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:31
barrymossel schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:08:
Volgens mij vraag ie (overigens vrij duidelijk) of de TV compatible is met CI+ van UPC. Antwoord: ja, als je hem omzet via het servicemenu naar een Benelux model.
Dat bedoelde ik inderdaad.
Ik heb net even in de opties gekeken maar ik zie niet hoe/waar/wat ik kan omzetten.
Heb je toevallig een stappen plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

De DSVideo app heb ik inderdaad even bekeken en ziet er veelbelovend uit.
Echter met de USB methode blijft (bij mij) de app niet in de app lijst staan en moet ik elke keer dezelfde actie uitvoeren (USB eruit en erin). Je kan het ook via de developers-menu installeren en dan zou deze blijven staan. Maar wellicht wacht ik wel tot de app officieel via Samsung wordt aangeboden.

Wat ik wel handig vind van de DSVideo app op android/IOS is dat je de video vanaf daar op de TV kan afspelen (fling to TV), dat is wat Plex niet kan.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mistral schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:51:
[...]

Batterijen van Afstandbediening al vervangen?
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen, wordt er ondertussen beetje gek van om de boel eerst van het stroom af te moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWauters
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 22:02
Kunnen jullie me helpen in mijn ontcijfering van de F6*** serie?
Wat ik tot dusver heb kunnen vinden in dit complexe doolhof van cijfers:
- het zijn allemaal edge-lit tv's met full hd en actieve 3d
- de 2 laatste cijfers hebben altijd met styling te maken: kleur en type voet
- de beste zijn de F66** en F67** want deze bevatten 600CMR en micro dimming
- alle andere zoals F68**, F65**, F63** en F64** hebben lagere refresh rate (200CMR of 400 CMR) en hebben geen micro dimming
- F6100: heeft zelfs geen smart tv functies

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar F6670 of F6740, maar ze zijn wel ook nog iets duurder dan de andere versies.

Alle aanvullingen en correcties zijn welkom? Misschien interessant om een verduidelijking als deze op de eerste post te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren 'Op TV' ingesteld, en ook de Samsung Smart AB als universele AB ingesteld, zodat deze samenwerkt met mijn Telfort STB.

Werkt op zich prima, maar als ik nu de TV aanzet, gaat ook de STB gelijk aan, en start de TV in het 'Op TV' scherm.

Ik wil dit beide niet.

STB wil ik zelf handmatig kunnen inschakelen.
Vaak wordt hier ook via de mediaplayer gekeken, dan hoeft die STB niet telkens ook aan te gaan.

Wil ook niet starten in het 'Op TV' scherm (verwacht niet dat dit veel gebruikt gaat worden hier), maar bij HDMI1, HDMI2 enz. (wat we als laatste gekeken hebben).

Is dit in te stellen, zo ja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:21
fmb schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:36:
[...]

Ik probeer DS Video te installeren op mijn UE46F6510. Wil proberen of dit beter werkt dan Plex met mijn Synology NAS (DS212+).

Beide methodes op deze pagina werken echter niet: http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/597#t5

Bij methode 1 kan ik nergens op die manier inloggen (er is een mailadres nodig en geen gebruikersnaam) en bij methode 2 verschijnt de app niet in het "meer apps" scherm nadat ik de USB stick plaats (de stick wordt wel gelezen, want de tv geeft een keuze menu).

Is er iemand de DS Video wel op de Samsung Smart TV heeft geïnstalleerd en zo ja: hoe?

Edit - OPGELOST:

Probleem opgelost. Bij methode 2 moet je het zip-bestand in een directorie (met zelfde naam als zipbestand) uitpakken, dan verschijnt DS Video wel in het apps menu erbij.
Zie ook: http://forum.synology.com...php?f=232&t=79811#p299491
Ik heb ook de oplossing voor methode 1, die heeft mijn voorkeur, want dan is de app gewoon op de tv geinstalleerd.

Als e-mailadres moet je gewoon develop invullen en wachtwoord leeglaten. Vervolgens moet je naar meer apps gaan en dan kun je rechtsboven in het instellingen menu komen Ik kreeg echter de melding dat ie de server niet kan bereiken. Het IP-adres op de site van synology blijkt niet te werken. Het blijkt dit ip-adres te moeten zijn: 59.124.41.245 (http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=232&t=79811)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 09:54:
Gisteren 'Op TV' ingesteld, en ook de Samsung Smart AB als universele AB ingesteld, zodat deze samenwerkt met mijn Telfort STB.

Werkt op zich prima, maar als ik nu de TV aanzet, gaat ook de STB gelijk aan, en start de TV in het 'Op TV' scherm.

Ik wil dit beide niet.

STB wil ik zelf handmatig kunnen inschakelen.
Vaak wordt hier ook via de mediaplayer gekeken, dan hoeft die STB niet telkens ook aan te gaan.

Wil ook niet starten in het 'Op TV' scherm (verwacht niet dat dit veel gebruikt gaat worden hier), maar bij HDMI1, HDMI2 enz. (wat we als laatste gekeken hebben).

Is dit in te stellen, zo ja waar?
ik was net op dit forum aan het zoeken naar het antwoord op jouw vraag. Ik heb namelijk exact hetzelfde. Ik gebruik een harmony om mijn diverse apparaten te bedienen. Ik gebruik echter wel bij tv kijken de ir-oplossing van Samsung (omdat ik dan niet van activiteit hoef te wisselen als ik even een app wil starten). Het probleem is alleen dat inderdaad altijd mijn stb aangaat, ook wanneer ik mijn bluray speler of HTPC start.

Ik heb ook in mijn tv kijken activiteit het aanzetten van de stb moeten verwijderen (kwam er vrij laat achter dat mijn harmony de stb aanzette en vervolgens de TV hem weer uitzet 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Hi,

De functie als universele afstandsbediening werkt top!

Echter als ik de tv aanzet dan zet hij netjes mijn UPC box aan, maar mijn YAMAHA versterker zet hij 4 to 6x aan en uit.

Heeeel irritant en volgens mij ook niet echt goed voor de versterker. Iemand anders hier last van gehad en kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met het tonen van het Op TV scherm, gelijk na het aanzetten van de TV, zonet verholpen. Betrof een instelling, m.b.t. Op TV, die nu uitgeschakeld is.

Wel blijf ik het probleem houden, dat de STB ingeschakeld wordt, als ik de TV aan zet.
Het lijkt ook inconsequent te zijn. Zojuist een aantal keren getest en soms gingen ze samen aan, maar soms ook weer niet.

Probleem is er ook met de Smart afstandsbediening. Als ik meerdere cijfers intoets (vanaf 700 zijn de HD kanalen bij Telfort), dan pakt 'ie vaak een of zelfs twee cijfers niet mee.
Toets ik bijvoorbeeld 702, dan kom ik soms op 70 of op 02 terecht.

Edit: Heb alles werkend nu. De IR extender was nog aangesloten en blijkbaar zorgde dit voor de problemen.

Edit 2: Te vroeg gejuicht, zet net de TV uit, springt de STB weer aan.
Iemand een idee, hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2014 22:40 . Reden: Alles werkt nu! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 22:44
Iemand anders ook last van dat de tv spontaan aan gaat? Heb een ue55f8000 en deze gaat standaard om 8.15 ' s morgens aan en rond 20 tot 30 minuten later weer uit. Volgende instellingen nagekeken:

- auto update staat uit
- slaap timers staan allemaal uit

Firmware versie is 1114. De tv deed het ook met de vorige firmware.

Toestel is naar de firmware update naar fabrieksinstellingen gezet.

Klinkt dit ook bekend bij anderen? Heb het pas geleden ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyknockerNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:17
blueface schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:28:
Iemand anders ook last van dat de tv spontaan aan gaat? Heb een ue55f8000 en deze gaat standaard om 8.15 ' s morgens aan en rond 20 tot 30 minuten later weer uit. Volgende instellingen nagekeken:

- auto update staat uit
- slaap timers staan allemaal uit

Firmware versie is 1114. De tv deed het ook met de vorige firmware.

Toestel is naar de firmware update naar fabrieksinstellingen gezet.

Klinkt dit ook bekend bij anderen? Heb het pas geleden ontdekt.
Ik heb het zelf ook ondervonden met mijn 46f6500 heb nu ook de slaaptimers uit staan.
Wat mij opvalt is dat het gebeurt op het moment dat ik bijvoorbeeld een film in Netflix aan het kijken of de app van Synology gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eej das grappig, ik heb hetzelfde probleem... mijn F7000 gaat soms ook op eigen houtje aan en uit. Heel vaag. Echt geen idee wat de trigger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Garppig om te lezen dat er meer gebruikers zijn waarvan de TV zelf spontaan aan gaat. Zo af en toe gaat mijn 40F7000 uit zicht zelf aan (of het moet van een vaag handgebaar komen).

Even een andere vraag. Wat is jullie ervaring met de "zap" snelheid van de F7000 icm een CI+ kaart van UPC? Ik blijf steeds van die tussenmeldingen krijgen en ervaar het eigenlijk als een stap terug tov de Pace HD box van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds vorige week in bezit van de UE46F8000 en heb nog niet mijn Asrock ion 152D aan de gang kunnen krijgen in combi met de samsung.
De Asrock ziet de tv totaal niet.
Verschillende driver versies geprobeerd.
Verschillende installaties van windows. (x86 / X64)
Bios geupdate naar de laatste versie.
verschillende kabels geprobeerd zowel HDMI als DVI.
Uitlezen EDID geeft blanco resultaat.
Op de TV de verschillende HDMI poorten getest
TV geupdate naar de laatste software versie

Andere PC's met zowel NVIDIA als AMD GPU herkennen de tv meteen.
Het lijkt een ION 2 probleem te zijn.

Andere mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik was even benieuwd naar het aansluiten van een externe HD op de Samsung (F6500). Bij de Mediamarkt liggen mooi kleine externe drives van 500GB voor vrij weinig. Als ik die zo bekijk is dat zonder externe voeding, die zou dus van de USB moeten komen. Ik zie dat de 6500 een USB poort heeft met een hoger voltage (weet zo niet meer uit mijn hoofd welke en hoeveel).

Heeft iemand ervaringen met zo'n ding aan te sluiten? Ik wil er niet op opnemen, alleen op afspelen. (wil alle films die ik nu op pc heb staan op dat ding kwijt en van tijd tot tijd dus even aan de pc hangen om te verversen).
Kan dat gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Laatst online: 30-08 18:38
Naar mijn weten wel. Ik heb een 3-4 jaar oude WD externe schijf v. 500GB zonder externe voeding en die hing ik probleemloos aan mijn oude Samsung LCD TV. Geen probleem. Ook met de F7000 tv geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Niet online
F8000 en WD passport werkt ook zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

OK tnx! Ga ik eens kijken waar ik wat voor een mooi prijsje zo'n ding op de kop kan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 23:43
Ok ik kan het niet vinden en lukt mij niet. Misschien kunnen jullie helpen, waarschijnlijk wel..
Ik heb de 55F7000 en een dolby set van Samsung..
Ik heb nu de PS4 en de humax aan de HDMI in en de TV aan de HDMI uit hangen van de Dolby (en die weer aan HDMI 1 (STD) aan TV)..
Nu wil ik de decoder aan HDMI1 hangen en geluid retour via de HDMI ARC naar de decoder... Dit werkt een BEETJE namelijk krijg alleen 2.1 geluid en geen 5.1.. Kan ARC dat niet aan? heb ook optical aangesloten en geen effect....
De reden dat ik dit wil is dat ik via Smart Tv iets wil zien erg nu geen geluid is via set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:05
gyedema schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:38:
Ik was even benieuwd naar het aansluiten van een externe HD op de Samsung (F6500). Bij de Mediamarkt liggen mooi kleine externe drives van 500GB voor vrij weinig. Als ik die zo bekijk is dat zonder externe voeding, die zou dus van de USB moeten komen. Ik zie dat de 6500 een USB poort heeft met een hoger voltage (weet zo niet meer uit mijn hoofd welke en hoeveel).
In plaats van voltage bedoel je waarschijnlijk amperage. Als het voltage zomaar hoger zou zijn dan de gebruikelijke 5 Volt, dan gaat je harde schijf gewoon stuk. Met hoger amperage bedoelen we dat er meer vermogen geleverd kan worden. Een hoger amperage heeft geen invloed op apparaten die dat niet nodig hebben; die gaan daar dus niet stuk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Geachte allen,

Na veel zoekwerk heb ik helaas nog geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag, dus vandaar dat ik m nu maar hier plaats.

Ik heb sinds een maand een samsung 46f8000 in mijn bezit. Bij deze tv heb ik van samsung de galaxy tab 3 ontvangen. Nu heeft mijn vrouw daar de showbox app op gezet. We willen nu graag de films die hier te streamen zijn op de TV afspelen, echter krijg ik het niet voor elkaar. Wifi-direct werkt helaas niet, en zoekacties op goochel leveren als oplossing MHL kabels op. Echter staat bij veel van deze kabels dat ze niet geschikt zijn voor de Tab3.

Kan iemand mij in de goede richting wijzen mbt kabels en evt andere opties?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:15
Via Allshare zou je toch moeten kunnen streamen tussen beiden?
Allshare op de tablet / pc aanzetten en via de TV > Source > HDMI/VGA etc kies je dan Allshare.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

rowicom schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:43:
[...]

In plaats van voltage bedoel je waarschijnlijk amperage. Als het voltage zomaar hoger zou zijn dan de gebruikelijke 5 Volt, dan gaat je harde schijf gewoon stuk. Met hoger amperage bedoelen we dat er meer vermogen geleverd kan worden. Een hoger amperage heeft geen invloed op apparaten die dat niet nodig hebben; die gaan daar dus niet stuk van.
My bad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Oggy schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:39:
Via Allshare zou je toch moeten kunnen streamen tussen beiden?
Allshare op de tablet / pc aanzetten en via de TV > Source > HDMI/VGA etc kies je dan Allshare.
Helaas is allshare op de tablet een App ( samsung Link ). En aangezien showbox ook een app is krijg ik het niet voor elkaar om via samsung link showbox te streamen.Samsung link werkt wel voor video's die op de tablet zijn opgeslagen. Een optie tot allshare in de instellingen heb ik niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ok opgelost! Het lag aan de interne videospeler van Showbox. Na switch naar 3rd party videospeler werkte allshare wel! Dank allen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder universele AB had ik mijn Telfort STB gekoppeld.
Werkte best aardig, maar niet goed genoeg.
Als ik beide aan had, vervolgens de STB uitschakelde (omdat ik bijvoorbeeld Uitzending Gemist via de Smart Hub ging kijken), en later ook de TV uitschakelde, sprong de STB weer aan.
Zonet de koppeling ongedaan gemaakt.
Liever een extra AB op de tafel, dan dat er automatisch ongevraagde handelingen geschieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:54:
Onder universele AB had ik mijn Telfort STB gekoppeld.
Werkte best aardig, maar niet goed genoeg.
Als ik beide aan had, vervolgens de STB uitschakelde (omdat ik bijvoorbeeld Uitzending Gemist via de Smart Hub ging kijken), en later ook de TV uitschakelde, sprong de STB weer aan.
Zonet de koppeling ongedaan gemaakt.
Liever een extra AB op de tafel, dan dat er automatisch ongevraagde handelingen geschieden.
Vreemd, ik heb hetzelfde ingesteld met dezelfde STB icm UE40F6400. Maar bij mij gaat de STB alleen aan als ik de TV aanzet. Als ik de STB uitzet tussendoor gaat deze echt niet meer aan hoor. Bij mij gaat echter de STB ook niet uit als ik de TV uitzet. Bij jou wel? Ik moet zeggen dat ik me daar niet echt aan stoor, aangezien dit alsnog kan met dezelfde AB. Ik vind het erg handig dat je maar 1 AB nodig hebt.

Naast de universele AB wat erg veel gemak levert, kan ik na 2 weken gebruik ook concluderen dat de rest van de features een hele hoge WAF heeft (ook niet geheel onbelangrijk!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb de 46F6500 en door de dunne rand lijkt me, lijken af en toe de hoeken wat donkerder.
Klinkt dat bekend?

Niet super storend, maar ik vraag me af of het erbij hoort of niet?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Ik gebruik plex op de UE40F7000, werkt heerlijk. Ik heb nu de Plex Media Server op mijn macbook pro staan. Mijn wens is om de Plex Media Server op een nog aan te schaffen NAS (waarschijnlijk een synology voor max 250 euro). Maar na gegoogled blijkt dat het transcoden van bestanden een heck of a job is voor de synology's in deze prijsklasse, trekt het totaal niet.

Dus de million-dollar-question is: is transcoding wel nodig als ik de F7000 heb? Wat support deze tv allemaal aan videobestanden? Of eigenlijk wat juist niet? Tot nu toe heb ik 1080p movies van rond de 14gig makkelijk kunnen afspelen zonder de transcoding-optie in Plex aan te zetten. Maar waar ligt de grens voor de F7000? Op google zie ik alleen algemene uitspraken als "it supports MKV, MP4 and yadiyada"

So who knows the answer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
IJburger schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:35:
Ik gebruik plex op de UE40F7000, werkt heerlijk. Ik heb nu de Plex Media Server op mijn macbook pro staan. Mijn wens is om de Plex Media Server op een nog aan te schaffen NAS (waarschijnlijk een synology voor max 250 euro). Maar na gegoogled blijkt dat het transcoden van bestanden een heck of a job is voor de synology's in deze prijsklasse, trekt het totaal niet.

Dus de million-dollar-question is: is transcoding wel nodig als ik de F7000 heb? Wat support deze tv allemaal aan videobestanden? Of eigenlijk wat juist niet? Tot nu toe heb ik 1080p movies van rond de 14gig makkelijk kunnen afspelen zonder de transcoding-optie in Plex aan te zetten. Maar waar ligt de grens voor de F7000? Op google zie ik alleen algemene uitspraken als "it supports MKV, MP4 and yadiyada"

So who knows the answer?
Let op dat niet alle Synology's plex server ondersteunen...
De nieuwere processoren hebben een lagere kloksnelheid en worden nog niet door plex ondersteund.

De 412+ draai in ieder geval Plex, dat weet ik zeker... Daarnaast draait hij rondjes om de 413 en 414, maar hij is wel duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Ja dat had ik ook gelezen inderdaad, ik heb al een paar modellen op het oog, thnx. De vraag is meer gericht op wat de F7000 niet kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 23:43
Nog een keer...
Ok ik kan het niet vinden en lukt mij niet. Misschien kunnen jullie helpen, waarschijnlijk wel..
Ik heb nu de PS4 en de humax aan de HDMI in en de TV aan de HDMI uit hangen van de Dolby (en die weer aan HDMI 1 (STD) aan TV)..
Nu wil ik de decoder aan HDMI1 hangen en geluid retour via de HDMI ARC naar de decoder... Dit werkt een BEETJE namelijk krijg alleen 2.1 geluid en geen 5.1.. Kan ARC dat niet aan? heb ook optical aangesloten en geen effect....
De reden dat ik dit wil is dat ik via Smart Tv iets wil zien erg nu geen geluid is via set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Beginners audio vraagje. Ik heb een NAD versterker met enkel tulp ingangen. Om audio hieraan te hangen, kan ik dan een optical naar tulp kopen (met een converter?) of moet ik dan de hoofdtelefoon uitgang gebruiken (dus jack naar tulp)? Wat geeft de beste kwaliteit, of is het lood om oud ijzer?

[ Voor 15% gewijzigd door Jasper op 11-02-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://rs821.pbsrc.com/albums/zz132/rmlinneman/Mobile%20Uploads/20140211_202741_zps77e41840.jpg~320x480

is bij jullie de kijkhoek ook zo grijs? Foto Op ongeveer 60 graden genomen.
Gaat om een 55f8000

Afbeeldingslocatie: http://rs821.pbsrc.com/albums/zz132/rmlinneman/Mobile%20Uploads/20140211_202732_zps1dc81aac.jpg~320x480

deze is frontaal gefotografeerd.

Instellingen zijn warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:48
Maak je daar toch niet zo druk in, je kijkt normaal toch enkel frontaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loop nog al eens bij de tv weg voor drinken oid. Dan valt het mij weer op. Vraag het omdat er mogelijk een bepaalde instelling gewijzigd moet worden of dat het led specifiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Kijkhoek is niet iets wat je met een instelling kan fixen, dus nee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beginners vraag i.v.m. weergave van digitale foto's etc.:

Ik wil mijn nieuwe 40F6400 o.a. voor diashows van digitale foto's gebruiken. Inmiddels geprobeerd vanaf een USB stick met opnames van hoge kwaliteit, maar het resultaat is beroerd. Weergave modus film, helderheid en gamma nog wat omlaag gezet etc. omdat het zwart anders helemaal niet te pruimen (veel te grijs). Als de foto's precies FullHD afmeting zijn (1920x1080 pixels) is het resultaat vrij goed, maar andere formaten zien er zwaar gepixeld of gewoon héél onscherp uit (heel slechte interpolatie??), wat ik van diverse andere middenklasse LCD TV's niet gewend ben. Voorzover ik me herinner zag het er in de winkel ook een stuk beter uit, al was dat geloof ik een 40F6500 (bijna hetzelfde). Zwartnivo's, kleur en kontrast vallen ook zwaar tegen vergeleken met een goede computer monitor of bijv. mijn LG GPad tablet. Om een of andere reden wordt de ruis in de opnames sterk benadrukt, het lijkt wel of de TV de laagste bits gewoon weglaat.

Ik heb momenteel nog geen netwerk verbinding voor de TV. Met Wifi Direct krijg ik van mijn tablet alleen plaatjes van postzegel formaat doorgestuurd (bijv.600x400 pixels) en krijg ik een grotendeels zwart scherm met een klein (wel vrij scherp) plaatje. Misschien heb ik iets fout ingesteld?

Desnoods zou ik een miniPC op de TV kunnen aansluiten via HDMI, maar ik hou het liefst zo simpel mogelijk. Verwacht ik teveel of kan het veel beter met de juiste instellingen etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de vraagstelling omtrent de hdd met usb voeding. Ik heb een 500gb van WD gekoppeld aan mijn f8000. Werkt prima, lekker klein en makkelijk met dubbelzijdig klitterband aan de achterzijde van de tv geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:40:
[afbeelding]

Gaat om een 55f8000

[afbeelding]

Instellingen zijn warm.
is bij mij ook..55F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En is bij de ES serie ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Dank. Buiten dit ben ik nu reeds 3 maanden in het bezit van de f8000 en zeer tevreden.
Dit in combinatie met ci+, 500gb hdd en een sonos 5.1 geïnstalleerd in onze nieuwe woning. Vrouw tevreden dus ik ook.....

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz132/rmlinneman/IMAG3017_zps716e1c80.jpg
Huidige opstelling waarbij de afwerking nog verder doorgevoerd moet worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 15:15
dfrenner schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:31:
Ik heb de 46F6500 en door de dunne rand lijkt me, lijken af en toe de hoeken wat donkerder.
Klinkt dat bekend?

Niet super storend, maar ik vraag me af of het erbij hoort of niet?
Klopt, ik zie het ook bij mijn 46F6500.

Mocht je de tv toch houden? :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:46:
[...]

idem bij mijn 40F6400 (die dacht ik een iets dikkere rand heeft). Niet helemaal gelijk voor alle hoeken, zichtbaar op egale vlakken maar zeker niet storend. Het slechte zwartnivo (bij grotere zwarte vlakken) vind ik wél storend, ben misschien nog teveel gewend aan de weergave van een goede CRT televisie ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:45:
Ok Dank. Buiten dit ben ik nu reeds 3 maanden in het bezit van de f8000 en zeer tevreden.
Dit in combinatie met ci+, 500gb hdd en een sonos 5.1 geïnstalleerd in onze nieuwe woning. Vrouw tevreden dus ik ook.....

[afbeelding]
Huidige opstelling waarbij de afwerking nog verder doorgevoerd moet worden.
Mooi man.

Even samen met buren bespreken welk lvl bass je moet aanmeten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
LuPo schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:46:

Mocht je de tv toch houden? :P
Ja, maar ik hoor het wel regelmatig nog...
We zijn dus nu voor een autootje voor haar aan het kijken.
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:09:
idem bij mijn 40F6400 (die dacht ik een iets dikkere rand heeft). Niet helemaal gelijk voor alle hoeken, zichtbaar op egale vlakken maar zeker niet storend. Het slechte zwartnivo (bij grotere zwarte vlakken) vind ik wél storend, ben misschien nog teveel gewend aan de weergave van een goede CRT televisie ;-(
Nou ja, onze oude Samsung van 5 jaar oud 5000 serie, had dit niet, maar wel gigantische randen.

Ik ben blij met de dunne randen en neem die donkere vlekken voor lief :)
Aangezien iedereen dit heeft, hoort het blijkbaar.

Valt ook meestal niet op, alleen bij bepaalde grijskleuren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
Een vraagje mbt een Samsung F6500
Ik heb m'n TV verbonden via HDMI aan een Denon AVR 2313. M'n setup-box is verbonden met de Samsung TV, maar kan evt ook aan de Denon met HDMI passthrough. HDMI control werkt allemaal prima, ook het Audio Return Channel werkt perfect, maar ik mis nog 1 functie:
Ik wil graag TV kijken met de audio van de TV (geen probleem), terwijl de Denon muziek afspeelt (bijvoorbeeld via Airplay).

Nu kan ik HDMI control wel uitschakelen, maar dat schiet natuurlijk niet op. Is er een manier om ervoor te zorgen dat ik TV kan blijven kijken zonder dat de Denon de TV omschakelt naar z'n eigen HDMI input? Dus dat de Samsung het HDMI signaal van de Denon negeert (en ook niet de Denon claimt met het audio return channel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
superericje schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:13:
Nog een keer...
Ik heb dezelfde opstelling en bij mij werkt het wel. Alhoewel het geluid af en toe een paar seconden uit gaat.

Bij de geluidsinstelling kun je aangeven in welk formaat het geluid doorgegeven moet worden. Het staat standaard op stereo, volgens mij kon ik voor DTS:Neo of Dolby digital kiezen. Ben nu op het werk dus kan het niet even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:40:
[afbeelding]

Gaat om een 55f8000

[afbeelding]

Instellingen zijn warm.
bj mij niet ik zit met de computer op 2 meter afstand en echt nog maar weinig te zien van de tv en zelfs op zo'n extreme hoek zijn de kleuren nog hetzelfde.

ander vraagje..

heb al een aantal weken geleden de netflix aanbieding opgestuurd /...iemand die al antwoord heeft gehad erover?

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[url]is bij jullie de kijkhoek ook zo grijs? Foto Op ongeveer 60 graden genomen. Gaat om een 55f8000[/url]

Hallo RML84,
Ik begrijp de iiritatatie heel goed, vooral de opmerkingen van anderen. Bij mijn nu 2 weken oude UE46F8000 hing er van de zijkant gezien gewoon een soort mist over de televisie, maar ik heb het met de beeld instellingen er toch uit gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://s42.photobucket.com/user/wavliet/slideshow/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Even in het goede topic

Ik heb de UE46F6500 besteld (zoals velen) en korte vraag voor miurbeugel advies. Ik heb er 1 besteld die 8mm van de muur zit. Dit kan makkelijk dacht ik omdat alle HDMI aansluitingen naar de zijkant zitten.

Maar nu zag ik dat de powercord wel naar achter steekt... Weet iemand of ik genoeg ruimte heb met 8mm? Of toch een andere beugel halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Jedi Geub schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:10:
Even in het goede topic

Ik heb de UE46F6500 besteld (zoals velen) en korte vraag voor miurbeugel advies. Ik heb er 1 besteld die 8mm van de muur zit. Dit kan makkelijk dacht ik omdat alle HDMI aansluitingen naar de zijkant zitten.

Maar nu zag ik dat de powercord wel naar achter steekt... Weet iemand of ik genoeg ruimte heb met 8mm? Of toch een andere beugel halen?
Lijkt me gewoon een kwestie van een stuk uit de muur hakken :+

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Of ander (haaks) powercord natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Niek_ schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:21:
Of ander (haaks) powercord natuurlijk
zijn die er? allekabels.nl heeft die niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:13
Jedi Geub schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:44:
[...]

zijn die er? allekabels.nl heeft die niet
Die heeft duidelijk niet alle kabels... :+

http://www.kabelsenmeer.n...oomkabel-Zwart-haaks.html

http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=2921&cat=320

Zoiets?

[ Voor 40% gewijzigd door Flozem op 12-02-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Ik ben aan het oriënteren. Nu viel mijn oog op onderstaande televisie.

pricewatch: Samsung UE46F8000 Zwart

Als ik naar de prijzen kijk heeft Xplaza de tv te koop staan voor 1400,- daar bijna 90% van de andere aanbieders te prijs gewoon op 1900,- heb staan. Hoe kan Xplaza dit zo goedkoop aanbieden? Iemand een idee? Is dit veilig?

• rowicom
Doe eens een link naar Xplaza?

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:19

IkWilbert

Het is mij!

Kan wel deze vinden, van Qplaza ;)

http://www.qplaza.nl/arti...Hz_Clear_Motion_Rate.html

Prijs daar is 1379,- euro

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 13-02-2014 11:03 ]

I intend to live forever. So far, so good.

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:49
Relative schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:39:

Als ik naar de prijzen kijk heeft Xplaza de tv te koop staan voor 1400,- daar bijna 90% van de andere aanbieders te prijs gewoon op 1900,- heb staan. Hoe kan Xplaza dit zo goedkoop aanbieden? Iemand een idee? Is dit veilig?
Waarschijnlijk is dit een buitenlands model. Het is dus door Qplaze geimporteerd vanuit het buitenland waar men geen contracten heeft met betrekking tot de prijs. Aangezien Samsung hier in Nederland met de meeste (grote) ondernemingen / dealers een contract afsluit waarin staat dat er een bepaalde prijs gevoerd moet worden. Deze ondernemingen / dealers krijgen daarom ook Nederlandse toestellen ;). Daarnaast doen buitenlandse modellen ook niet mee in de kortingsacties die in Nederland gelden, ik heb ooit een vertegenwoordiger horen zeggen dat de buitenlandse toestellen ook minder vaak software updates krijgen. Echter weet ik niet of dat nog steeds geldt en of dit überhaupt waar is ;) . Voor de mag je ervan uitgaan dat het scherm gewoon goed is.

[ Voor 17% gewijzigd door PCSO op 13-02-2014 12:39 ]

• jswinkels
Relative schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:39:

Als je een webshop of fysieke winkel om een scherpe offerte gaat krijg je wel een mooie prijs. Volgens mij maogen officiele dealers met in advertenties en online prijzen niet afwijken van de adviesprijs.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Zag op de samsung site dat er een nieuwe firmware 1118.2 beschikbaar is voor de F5 en F6 modellen.

Wordt hier ook gemeld
http://www.samsung-blog-n...led-tv-f5xxx-f6xxx-serie/

• knoflo0k
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09-2022
Opstelling:
Samsung 55F6400
Denon DHT-1713
Pc met Plex

Allemaal LAN aangesloten.

Voorheen kon ik gewoon met ''source'' mijn plex server selecteren en vervolgens films afspelen.

Sinds vorige week kan ik nog steeds door alle mappen browsen, maar als ik iets wil afspelen krijgt ik naar 2 seconden: Geen netwerk connectie. Terwijl ik dus wel gewoon verbinding heb.

Het rare: Via de Plex hub werkt het wel gewoon, maar mijn anime heeft ingebakken subs.
Weet iemand hier raad mee ?

thx in advance.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Zelfde probleem hier, met mijn Synology

Als ik daarna hetzelfde afspeel via USB dan vlekkenloos, mijn conclusie is dan ook ( het geen het internet aanstuurt software matig in de F6400 is echt waardeloos )
zowel wireless als lan.

• rowicom
Is er iemand die kan 'bevestigen' dat de UE46F6500 van Redcoon (EU-model) na aanpassing in het servicemenu overweg kan met een CI+ 1.2 kaart van Ziggo?
Zo ja, hoe zit het dan met de garantie?
Graag een reactie van iemand die dat weet, want het prijsverschil is toch wel erg aantrekkelijk....

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
knoflo0k schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:31:
Opstelling:
Samsung 55F6400
Denon DHT-1713
Pc met Plex

Allemaal LAN aangesloten.

Voorheen kon ik gewoon met ''source'' mijn plex server selecteren en vervolgens films afspelen.

Sinds vorige week kan ik nog steeds door alle mappen browsen, maar als ik iets wil afspelen krijgt ik naar 2 seconden: Geen netwerk connectie. Terwijl ik dus wel gewoon verbinding heb.

Het rare: Via de Plex hub werkt het wel gewoon, maar mijn anime heeft ingebakken subs.
Weet iemand hier raad mee ?

thx in advance.
Draai je DSM 5.0 beta?
Ik had een vergelijkbaar probleem met ds video.

Na een mailtje naar synology kreeg ik een beta update voor videostation. Nu draait alles weer als een zonnetje

wat niet past, wordt gelast!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
rowicom schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:27:
Is er iemand die kan 'bevestigen' dat de UE46F6500 van Redcoon (EU-model) na aanpassing in het servicemenu overweg kan met een CI+ 1.2 kaart van Ziggo?
Zo ja, hoe zit het dan met de garantie?
Graag een reactie van iemand die dat weet, want het prijsverschil is toch wel erg aantrekkelijk....
De zoekfunctie geeft genoeg reacties, de vraag inclusief antwoord is hier heel vaak voorbij gekomen.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:24
Vraagje, Ik heb vandaag mijn Netflix code ontvangen (31 januari opgestuurd).

Ik wil graag US Netflix ontvangen via unblock-us.com.
Ik kom niet door deze setup: http://support.unblock-us...er/portal/articles/963325 en de bijbehorende speciale setup pagina voor de 2013 F-series: http://support.unblock-us...-f-series-smart-tv-2013-.
Ik krijg de melding bij het Smart Hub gedeelte als je de toetsencombinatie moet invoeren de volgende foutmelding: Internetverbinding onstabiel. Controleer uw internetinstellingen. Dit is gek, want ik heb gewoon een werkende verbinding.

Herkent iemand dit probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door nadroJ op 13-02-2014 22:26 ]

Sowieso schrijf je zo!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Jasper schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:20:
Beginners audio vraagje. Ik heb een NAD versterker met enkel tulp ingangen. Om audio hieraan te hangen, kan ik dan een optical naar tulp kopen (met een converter?) of moet ik dan de hoofdtelefoon uitgang gebruiken (dus jack naar tulp)? Wat geeft de beste kwaliteit, of is het lood om oud ijzer?
Ik zou niet de hoofdtelefoon uitgang gebruiken. Zelf heb ik dat een weekje gebruikt omdat ik een oude versterker zonder HDMI / Optisch had, maar de hoofdtelefoonuitgang was zeer beroerd.
Heb na die week 'vervroegd' maar een nieuwe versterker gekocht (ik zou het eerst een paar maanden uitzingen)... ;)

Verwijderd

Goedenavond,
bij de F6510 zit om de witte omlijsting nog een doorzichtige rand.
Is het mogelijk om die doorzichtige rand te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
IkWilbert schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:41:
Zag op de samsung site dat er een nieuwe firmware 1118.2 beschikbaar is voor de F5 en F6 modellen.

Wordt hier ook gemeld
http://www.samsung-blog-n...led-tv-f5xxx-f6xxx-serie/
Bedankt voor de tip, ik heb de nieuwe firmware via USB geinstalleerd. Via de TV optie was deze nog niet beschikbaar. Wel jammer dat er geen changelog bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Gisteren de Samsung afstandbediening ingesteld met de IR extender op mijn UE46F6510. Ik moet echter binnen een afstand van 30 cm zappen anders werkt het niet... Niet echt handig, want als ik op de bank zit, kan ik dus niet zappen. Iemand ervaring hiermee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand tips om geluid aan de praat te krijgen op mijn Marantz SR7007 receiver icm een 55F8000

Ik heb een enkele kabel van de receiver in de HDMI 3 port geplaatst van de tv (ARC). Geluid van UPC werkt via de receiver omdat deze direct verbonden is met de receiver. Maar de apps van de tv geven geluid op de tv en niet op de receiver.

Ik heb getracht om in de audio settings deze op "extern" te zetten, maar ik hoor dan nog steeds niets.

Last but not least.. kijkhoek valt me tegen, echt wennen vs mijn plasma welke hier totaal geen last van had. Als we schuin naar de tv kijken vanaf de eettafel lijkt het erg wazig en is het beeld erg grijs. Ik lees in dit topic dat andere hier ook last van hebben, maar ook een aantal niet.. welke kleur instellingen gebruiken jullie dan?

PS: Sowieso wel benieuwd naar jullie instellingen op deze tv, er zijn zoveel opties voor beeldverbetering en kleuren dat je niet meer weet wat je wel of niet aan moet zetten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 14-02-2014 08:30 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 21:48
De apps op je TV (in de Smarthub), worden die eigenlijk automatisch bijgewerkt? of komen er daar geen nieuwe versies van? Of moet het handmatig?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Workaholic schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:25:
Heeft iemand tips om geluid aan de praat te krijgen op mijn Marantz SR7007 receiver icm een 55F8000

Ik heb een enkele kabel van de receiver in de HDMI 3 port geplaatst van de tv (ARC). Geluid van UPC werkt via de receiver omdat deze direct verbonden is met de receiver. Maar de apps van de tv geven geluid op de tv en niet op de receiver.

Ik heb getracht om in de audio settings deze op "extern" te zetten, maar ik hoor dan nog steeds niets.

Last but not least.. kijkhoek valt me tegen, echt wennen vs mijn plasma welke hier totaal geen last van had. Als we schuin naar de tv kijken vanaf de eettafel lijkt het erg wazig en is het beeld erg grijs. Ik lees in dit topic dat andere hier ook last van hebben, maar ook een aantal niet.. welke kleur instellingen gebruiken jullie dan?

PS: Sowieso wel benieuwd naar jullie instellingen op deze tv, er zijn zoveel opties voor beeldverbetering en kleuren dat je niet meer weet wat je wel of niet aan moet zetten ;)
Heb je anynet (hdmi-cec) aangezet? Ik had dit probleem ook en wil geen hdmi-cec gebruiken, maar om op mijn versterker geluid te krijgen via ARC moest ik eerst anynet+ aanzetten en vervolgens verbinden met mijn versterker. Als ik daarna anynet+ weer uitzet heb ik gewoon geluid via mijn versterker amet de geluidsinstelling op "extern"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Chatsessie met Sandra van Redcoon:

Sandra (11:00:01)
Goedendag, waarmee kan ik je van dienst zijn?
Ron (11:00:45)
Goedemorgen. Die Samsung ue46f6500 eu model. Als ik in het servicemenu de instelling naar NL/BE zet, gaat de Ziggo CI+ kaart dan werken?
Sandra (11:03:09)
Bij het EU model niet, dan heeft u de aparte decoder/ontvanger voor nodig
Ron (11:03:50)
kan dat alleen maar met het nl-model dan?
Sandra (11:07:27)
Inderdaad het Nl model is geschikt voor de ci+ module
Ron (11:07:55)
ok, weet ik genoeg. dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:05
En dat klopt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Heeft iemand de "Op TV" functionaliteit op de F7000 werkend gekregen? Ik gebruik UPC met een CI+ kaart voor twee weken nu en de tv is verbonden met internet. Ik blijf op het tv scherm buiten het scherm links bovenin allemaal lege vlakken houden. Alle benodigde instellingen staan geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Kan ik je even DM'en, Barry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:02
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 23:16:
Goedenavond,
bij de F6510 zit om de witte omlijsting nog een doorzichtige rand.
Is het mogelijk om die doorzichtige rand te verwijderen?
Daar zat ik ook naar te kijken. Hij lijkt vast geklikt te zitten.
Lijkt me geen probleem als die maar niet gelijmd zit. Of er lijm op zit lijkt me trouwens stug.
Zie totaal geen resten ervan. Blijft een risico uiteraard.
Ik zeg: loop een mediamarkt in een sloop er 1 van hun! Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Hmmbob schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:31:
De apps op je TV (in de Smarthub), worden die eigenlijk automatisch bijgewerkt? of komen er daar geen nieuwe versies van? Of moet het handmatig?
Als je in venster van apps sta ga je naar MEER APPS. Daar kun je indeling aanpassen en tevens zie je rechtsboven opties staan. Daar kun je aangeven dat je de apps automatisch wil laten updaten. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPOXYWOXY schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:11:
Gisteren de Samsung afstandbediening ingesteld met de IR extender op mijn UE46F6510. Ik moet echter binnen een afstand van 30 cm zappen anders werkt het niet... Niet echt handig, want als ik op de bank zit, kan ik dus niet zappen. Iemand ervaring hiermee toevallig?
Ik zit op 5 meter en geen problemen.
Probeer de ontvanger eens op een andere plek te zetten, gewoon ff testen.
Maar je hebt die extender toch niet nodig voor de tv? Volgens mij alleen voor overig randapparatuur wat niet werkt met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super_dirk schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:33:
Heeft iemand de "Op TV" functionaliteit op de F7000 werkend gekregen? Ik gebruik UPC met een CI+ kaart voor twee weken nu en de tv is verbonden met internet. Ik blijf op het tv scherm buiten het scherm links bovenin allemaal lege vlakken houden. Alle benodigde instellingen staan geactiveerd.
Kan je upc wel als kabel leverancier instellen?
Ik had het ook, even upc gebeld , stappen doorlopen, en klaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een probleempje met mijn UE46F6500 waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen.
Met het streamen (gebruik hiervoor de NAS als source) vanaf mijn NAS (Synology) -> LAN -> Router -> LAN -> TV
merk ik dat bij sommige films de audio out-of-sync is. Het beeld ijlt dan na TOV de stemmen.
Dit is helaas niet een klein beetje maar vorstelijk 2 a 3 seconden.
Ik heb het gevoel dat het meer voorkomt bij films met veel informatie (full HD films bv) en niet bij een serietje van zeg 20 min en 150 MB.
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:48
Iemand hier ervaring met de Mybook World white licht edition icm een Samsung tv?
Krijg de Mybook niet in beeld op mijn ue55f8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:22:
Nog een probleempje met mijn UE46F6500 waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen.
Met het streamen (gebruik hiervoor de NAS als source) vanaf mijn NAS (Synology) -> LAN -> Router -> LAN -> TV
merk ik dat bij sommige films de audio out-of-sync is. Het beeld ijlt dan na TOV de stemmen.
Dit is helaas niet een klein beetje maar vorstelijk 2 a 3 seconden.
Ik heb het gevoel dat het meer voorkomt bij films met veel informatie (full HD films bv) en niet bij een serietje van zeg 20 min en 150 MB.
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt!
Trekt je NAS Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het zojuist geïnstalleerd, maar op de TV loopt het vast bij het verbinden met mijn NAS, blijft haken op "Opening home screen" geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhai
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-02-2014
Hallo allen,

Wij zijn ook de trotse bezitter van en UE40F7000.
Een geweldig toestel, echter...

Ik heb een aantal films (MKV) op een USB schijf (HP pocket media drive, ntfs) staan.
Deze sluit ik aan op de hdd usb aansluiting van de TV.

Vervolgens de film (met losse srt) opzoeken via de media speler van de TV (wat een stuk overzichtelijker zou kunnen uitzien/werken).
Vervolgens duurt het 3 - 5 minuten alvorens de film start. Daarna zakken we lekker onderuit op de bank om de film te kijken...helaas... na zo'n 10 minuten wordt de film gestopt met de melding "Container indeling niet ondersteund" huhhh.... de film was toch al gestart dus ondersteund het wel...toch?

nogmaals de film opstarten (weer 3-5 wachten ivm opstarten) Daarna spoelen tot waar we gebleven waren...maar helaas kunnen we weer maar +/- 10 minuten kijken en krijgen weer dezelfde melding...

Kent iemand dit probleem? We hebben nog garantie dus....

Ook is het vreemd dat het ene filmpje opgenomen meteen telefoon wel afspeelt, maar een ander filmpje van dezelfde telefoon niet...

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 15:37
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 08:41:
[...]

Heb het zojuist geïnstalleerd, maar op de TV loopt het vast bij het verbinden met mijn NAS, blijft haken op "Opening home screen" geloof ik...
Heb je de TV toevallig met WLAN verbonden met je router?
Voor het streamen van HD films raad ik echt bedraad aan, hier liep het laden ook erg traag met WLAN maar bedraad werkt plex vlekkeloos (55EU7000)

[ Voor 38% gewijzigd door Equazor_ op 15-02-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Equazor_ schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:50:
[...]

Heb je de TV toevallig met WLAN verbonden met je router?
Voor het streamen van HD films raad ik echt bedraad aan, hier liep het laden ook erg traag met WLAN maar bedraad werkt plex vlekkeloos (55EU7000)
Nope, alles is bedraad aangesloten.
Plex werkt niet bij mij, kan geen folders toevoegen (hij saved ze niet) en als ik op de TV de app start loopt deze vast bij "loading home screen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incure
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:30
rowicom schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:10:
Chatsessie met Sandra van Redcoon:

Sandra (11:00:01)
Goedendag, waarmee kan ik je van dienst zijn?
Ron (11:00:45)
Goedemorgen. Die Samsung ue46f6500 eu model. Als ik in het servicemenu de instelling naar NL/BE zet, gaat de Ziggo CI+ kaart dan werken?
Sandra (11:03:09)
Bij het EU model niet, dan heeft u de aparte decoder/ontvanger voor nodig
Ron (11:03:50)
kan dat alleen maar met het nl-model dan?
Sandra (11:07:27)
Inderdaad het Nl model is geschikt voor de ci+ module
Ron (11:07:55)
ok, weet ik genoeg. dank u
Natuurlijk zal de verkoper zeggen dat dit niet werkt. Waarom zouden ze anders nog een het nl model verkopen (met meer marge door de prijsafspraken met Samsung)? Ik snap ook niet helemaal waarom je dit aan de verkoper vraagt, die geven natuurlijk altijd antwoordt in hun eigen belang. Daarbij is het antwoordt op je vraag al meerdere keren in dit topic gegeven. Het werkt gewoon en is volledig compatible met Ziggo en upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoflo0k
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09-2022
nielsicq schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:57:
[...]

Draai je DSM 5.0 beta?
Ik had een vergelijkbaar probleem met ds video.

Na een mailtje naar synology kreeg ik een beta update voor videostation. Nu draait alles weer als een zonnetje
Nope, gewoon via mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:05
rowicom schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:34:
[...]
Kan ik je even DM'en, Barry?
Sure, als dat nog nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
maar je dm staat niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs_46
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 16:40
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:55:
[...]

Kan je upc wel als kabel leverancier instellen?
Ik had het ook, even upc gebeld , stappen doorlopen, en klaar....
Welke stappen zijn dat of is het echt nodig om UPC hiervoor te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
ik zie dat voor de F6400 firmware 1118 beschikbaar is.
Waar kan je een overzicht vinden van de wijzigingen?

Ik update het elke keer...maar zie niet wat er nu veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

peter8265 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 21:04:
ik zie dat voor de F6400 firmware 1118 beschikbaar is.
Waar kan je een overzicht vinden van de wijzigingen?

Ik update het elke keer...maar zie niet wat er nu veranderd.
Wijzigingen zijn niet bekend

Pagina: 1 ... 24 ... 44 Laatste