Dag iedereen,
Momenteel al een tijdje in de weer om een keuze voor een nieuwe TV te maken. Al een aantal jaar zeer tevreden met mijn 32inch Samsung LE32B550, echter is hij in mijn nieuwe woonsituatie toch een beetje te klein.
Zit nu hard te twijfelen tussen de 46" versies van de F7000 en F6400. Uiteindelijk is het grootste struikelblok de prijs (zoals het een echte Hollander betaamd), aangezien er inclusief kortingen toch een verschil van €400+ in zit. Heb al aardig wat pagina's van dit topic doorgespit, maar ik hoop dat jullie me een duwtje over de rand kunnen geven wat betreft het maken van een beslissing.
Voor mezelf ben ik op de volgend pluspunten voor de F7000 uitgekomen:
- 200 Hertz vs 100 Hertz
- Ultra Clear Panel (voor zover ik begrijp beter contrast)
- Mooier design (vind de vierpunts chromen stand van de F6400 foeilelijk).
Waar ik de TV voornamelijk voor zal gebruiken is het afspelen van 1080p en 720p content via mijn PC. Zal ik met een HDMI kabel aansluiten. Af en toe kijk ik nog wel eens live HD TV en doe een spelletje via PC en XBOX.
Het is mij dus eigenlijk om de beeldkwaliteit en design te doen dat ik aan de F7000 zit te denken. Momenteel zie ik nog niet veel meerwaarde in het Smart gedeelte (quad vs dual core), echter zal daar bij gebruik verandering in kunnen komen.
Mijn concrete vraag uiteindelijk; Is er tussen deze modellen een dermate verschil in beeldkwaliteit dat jullie mij de F7000 zouden aanbevelen tegenover de F6400? De reviews die ik lees zijn hier niet echt eenduidig in.
Alvast bedankt voor het advies!