Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-01 19:55
StinkyPanda schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:16:
[...]

Ik heb het opgelost door de Mi2S aan de pc te koppelen, dan de drive XIAOMI te openen en daar het setup.exe bestand te installeren.
Had ik ook gedaan, maar hij deed 't niet. Ik kan 't programma ook niet verwijderen, maar na tig keert ontkoppelen, op chinese dingen klikken in dat programma en weer koppelen etc. doet ie het nu ineens wel dus het is opgelost, weet alleen niet hoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:04
Meiga schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:43:
Dag mensen,

Net de Mi2S 32gb binnen gekregen. Gekoppeld met de pc omdat ik de multi language rom er op wilde zetten. Hij gaf eerst iets aan over onwerkbaar en formatteren en daarna dat programmatje wat je moet installeren. Bij foto's kan ik wel bij 23gb aan opslagruimte, maar niet bij de bestanden. Nu zag ik dat Stinkypanda ofzo ook al dit probleem had, maar nergens hoe het uiteindelijk opgelost is. Iemand er ook ervaring mee?
(oh in tegenstelling tot Panda, heb ik maar 1 pc)
Waarvoor zou je hem aan de pc willen koppelen hiervoor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-01 19:55
mitch187 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:51:
[...]

Waarvoor zou je hem aan de pc willen koppelen hiervoor? :?
Makkelijk omdat ik de multi language rom al gedownload had via m'n pc toen m'n telefoon nog aan het booten was? Daarnaast is 't handig om muziek etc. er op te kunnen zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Meiga schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:57:
[...]

Makkelijk omdat ik de multi language rom al gedownload had via m'n pc toen m'n telefoon nog aan het booten was? Daarnaast is 't handig om muziek etc. er op te kunnen zetten ;)
Bleek kennelijk niet zo makkelijk te zijn ;)

Je weet ook dat de default filebrowser een ftp server ingebouwd heeft, als je al iets via de pc erop wilt zetten scheelt dat weer gedoe met kabeltjes en drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:54

d3x

effe "es file explorer" downloaden en er gaat een wereld van mogelijkheden open :)

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Second that, maar om gigabytes te verplaatsen sluit ik em nog steeds met een kabeltje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game91
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:24
Het zit aan me te knagen maar ik vraag me af of anderen net als ik slechte ervaring heeft gehad met ibuygou? Klantenservice via mail is echt bagger zelfs na een belofte van de persoon daar en 5 mailtjes en 3 weken later nog steeds geen reactie. blokkeren zelfs comments die iets over het specifieke onderwerp iets zegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
game91 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 22:54:
Het zit aan me te knagen maar ik vraag me af of anderen net als ik slechte ervaring heeft gehad met ibuygou? Klantenservice via mail is echt bagger zelfs na een belofte van de persoon daar en 5 mailtjes en 3 weken later nog steeds geen reactie. blokkeren zelfs comments die iets over het specifieke onderwerp iets zegt..
Dat de klantenservice per mail slecht is heb ik ook ervaren, als je iets nodig heb kan je beter de livechat gebruiken 's ochtends ivm tijdverschil. Blokkeren van comments is een redelijk normaal iets voor een webshop, is me in Nederland ook al enkele keren overkomen.

Zou ik mogen vragen wat er mis is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand nog een kleine 'how to' beschrijven, vanaf de gsm uit china toekomt bij een noob ?
-Mijn bedioeling....leren en nog eens leren.
-Zou graag de wekelijks MIUI -updates binnen halen en installeren ..etc

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game91
Ik heb mijn oude smartphone verkocht met orginele doos, handleiding, oplader etc... Dus toen ik mijn nieuwe telefoon kreeg had ik een defecte oplader. Dus ik zat zonder oplader en moest elke keer mijn laptop of mijn desktop gebruiken om mijn telefoon op te laden. Gezien de goede ervaringen die ik op internet zag had ik bij ibuygou gehaald ondanks dat het daar gemiddeld gezien duurder is. Maargoed dat oplader maakt voor mij niks meer uit aangezien ik een nieuwe heb besteld van dx.com, maar ik vind het echt slecht hoe ze klanten behandelen.
Dus wat er mis is gegaan is ze leveren defecte oplader(zou me niet uitmaken als ik nog een oude had) en ze wachten opzettelijk een lange tijd (misschien voor aankoopbescherming PayPal). En ze leveren slechte communicatie en blokkeren je vb. are you chinese: heb je een chinese oplader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

game91 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:44:
Ik heb mijn oude smartphone verkocht met orginele doos, handleiding, oplader etc... Dus toen ik mijn nieuwe telefoon kreeg had ik een defecte oplader. Dus ik zat zonder oplader en moest elke keer mijn laptop of mijn desktop gebruiken om mijn telefoon op te laden. Gezien de goede ervaringen die ik op internet zag had ik bij ibuygou gehaald ondanks dat het daar gemiddeld gezien duurder is. Maargoed dat oplader maakt voor mij niks meer uit aangezien ik een nieuwe heb besteld van dx.com, maar ik vind het echt slecht hoe ze klanten behandelen.
Dus wat er mis is gegaan is ze leveren defecte oplader(zou me niet uitmaken als ik nog een oude had) en ze wachten opzettelijk een lange tijd (misschien voor aankoopbescherming PayPal). En ze leveren slechte communicatie en blokkeren je vb. are you chinese: heb je een chinese oplader..
Dat vind ik nu wel erg...
Waarom post je nu pas je ergenissen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:44
Onlangs ook maar de mi2s 16GB besteld bij spemall. Met de speciale actiecode na 7 dagen in huis (dhl), zonder extra invoerkosten, dus zo'n 289 euro met hoesje.

Ik ben erg tevreden over de bouw en snelheid van het toestel! Enige ergernis is nu nog de batterijduur. Op zich is dit door het uitschakelen van de automatische tijdsynchronisatie en energiebesparing ipv normale modus al deels verholpen, maar als ik kijk naar het batterijgebruik zie ik nog steeds Android-besturingssyteem als grootverbruiker (36%). Terwijl je daar eigenlijk scherm zou verwachten. Nu is het een hollandse nieuwe sim, maar wel het vodafone netwerk, dus dat komt wel overeen met de t.net test.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik heb Vodafone en sta op het punt te gaan bestellen. Is het werkelijk zo dat de batterij belabberd is i.c.m. Vodafone?
Ik heb deze aanbieding gevonden: http://www.aliexpress.com...3G/530339_1108155143.html
Erg goedkoop, de shop heeft geen reviews, maar goed AliExpress biedt wel goede koperbescherming. Heb gechat met de eigenaar, die zegt dat ik de telefoons altijd kan checken op de Xiaomi site op echtheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:43
game91 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:44:
Is het de oplader zelf die niet werkt of de convertor ?
Bij mij deed hij ook niets tot ik erachter kwam dat het de convertor was die het niet deed. Dan maar het ding eens opengemaakt en de 2 pinnetjes wat naar achter geschoven en nu werkt hij wel. Was gewoon een slecht contact.

Over de klantenservice van Ibuygou heb ik ook mijn bedenkingen hoor.
Wanneer je vragen hebt of mailt over de aankoop van een toestel dan krijg je binnen de dag een antwoord, maar wanneer het gaat om een kleine aankoop of defect dan sturen ze je van het kastje naar de muur.

2 maand geleden screenprotectors besteld en ze zijn ondertussen nog niet aangekomen. Op mijn mails antwoorden ze nu niet meer. Dan maar een dispute geopend bij paypal waarop ze ook niet hebben geantwoord waarna ik een claim indiende en 2 dagen nadien hadden ze contact opgenomen met paypal om te zeggen dat mijn bestelling wel degelijk onderweg is. We zullen zien :F
Bij mijn zus haar toestel was geen convertor bijgeleverd en deze gingen ze meesturen met de screenprotectors. Al goed dat ik nog een lader heb van min vorig toestel.

Hun cashback systeem trekt ook op niet veel. Mijn zus doet een aankoop in € en ik krijg de 3% cashback berekend en uitbetaald in $ (scheelde toch €3 in mijn nadeel)
Daarna met mijn cashback het setje sreenprotectors besteld en toch ook nog moeten afrekenen met paypal. Dus eigenlijk 2x betaald.
Ik had dan nog ong. $4,5 over en sinds vorige week staat deze gewoon op $0 ?? (Zou het klagen en de claim bij paypal er voor iets tussen zitten ?)

Begrijp me niet verkeerd, het is een super initiatief, maar niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16

Christiano007

Ich bin der champion

Momus schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 22:10:
Ik heb Vodafone en sta op het punt te gaan bestellen. Is het werkelijk zo dat de batterij belabberd is i.c.m. Vodafone?
Ik heb deze aanbieding gevonden: http://www.aliexpress.com...3G/530339_1108155143.html
Erg goedkoop, de shop heeft geen reviews, maar goed AliExpress biedt wel goede koperbescherming. Heb gechat met de eigenaar, die zegt dat ik de telefoons altijd kan checken op de Xiaomi site op echtheid...
Euh, waar heb je het vandaan dat de accuduur belabberd is icm Vodafone? Dat was volgens mij de Mi 2 ?

Vind de accuduur juist erg positief, vooral bij amper gebruik gaat hij met gemak 2 dagen mee (met vodafone)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Christiano007 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 23:43:
[...]

Euh, waar heb je het vandaan dat de accuduur belabberd is icm Vodafone? Dat was volgens mij de Mi 2 ?

Vind de accuduur juist erg positief, vooral bij amper gebruik gaat hij met gemak 2 dagen mee (met vodafone)
Ik dacht het gelezen te hebben. Mooi, dan ga ik hem dus bestellen als mijn S3 verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 08:27
Is er al iemand die op de m2s uitgekeken is en hem wil verkopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Gewaarschuwd mens telt voor 2

En over dat zogenaamde vodafone probleem.. Nooit last van gehad sinds dec en de tweakers redactie waren de enige die dit geconstateerd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Zó goedkoop is dat ook weer niet? Ik heb de mijne (16gb) voor 335usd bij Spemall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gabliboeba schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:55:
[...]

Zó goedkoop is dat ook weer niet? Ik heb de mijne (16gb) voor 335usd bij Spemall.
Nou voor die prijs is ie daar iig niet meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:55:
[...]

Heb je hem ook gekregen? Ik wou daar ook bestellen maar las heel veel slechte reviews over spemall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Momus schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:32:
[...]

Nou voor die prijs is ie daar iig niet meer te vinden.
http://www.spemall.com/XI...Front-Camera-2-0MP_g.html
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:11:
[...]

Heb je hem ook gekregen? Ik wou daar ook bestellen maar las heel veel slechte reviews over spemall...
Ja. Zowel een Jiayu G4 als de m2s daar besteld. Ging prima beide. Ook supersnel, maar dat was voornamelijk te danken aan DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:39:
[...]

[...]
Ja. Zowel een Jiayu G4 als de m2s daar besteld. Ging prima beide. Ook supersnel, maar dat was voornamelijk te danken aan DHL.
Geven ze zelf een lage waarde aan voor de douane? Of moet ik dat melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:50
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:48:
[...]

Geven ze zelf een lage waarde aan voor de douane? Of moet ik dat melden?
Ik weet niet of ze het standaard doen, maar ik had gevraagd in comment of ze lagere waarde op invoice konden zetten. Op de invoice stond toen iets van 'repair for photo frame' of zoiets met een invoice van 24 usd.

Verder duurde het geheel, vanaf bestelling/betaling, ongeveer 1 week (Totdat ik hem binnen had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gabliboeba schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:39:
[...]

[...]
Ex verzenden dus en dus vergelijkbaar van prijs. Maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Wat denken jullie van deze batterij, http://dx.com/p/replaceme...r-xiaomi-m2-orange-215231 ?
Hij is hier veel goedkoper dan bij ibuygou en kan het ook problemen op leveren als het geen originele is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 15:06
MiliaanR schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:42:
Wat denken jullie van deze batterij, http://dx.com/p/replaceme...r-xiaomi-m2-orange-215231 ?
Hij is hier veel goedkoper dan bij ibuygou en kan het ook problemen op leveren als het geen originele is?
http://dx.com/p/deji-bm20...-xiaomi-2-m2-white-207191

ik zou dan nog eerder deze proberen, misschien iets hogere kwaliteit. Deji batterijen schijnen goed te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Staalborstel op 29-07-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game91
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:11:
[...]

Dat vind ik nu wel erg...
Waarom post je nu pas je ergenissen ?
Ja omdat het aan me zat te knagen of ik nou de enige was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game91
StinkyPanda schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 22:53:
[...]

Is het de oplader zelf die niet werkt of de convertor ?
Bij mij deed hij ook niets tot ik erachter kwam dat het de convertor was die het niet deed. Dan maar het ding eens opengemaakt en de 2 pinnetjes wat naar achter geschoven en nu werkt hij wel. Was gewoon een slecht contact.

Over de klantenservice van Ibuygou heb ik ook mijn bedenkingen hoor.
Wanneer je vragen hebt of mailt over de aankoop van een toestel dan krijg je binnen de dag een antwoord, maar wanneer het gaat om een kleine aankoop of defect dan sturen ze je van het kastje naar de muur.

2 maand geleden screenprotectors besteld en ze zijn ondertussen nog niet aangekomen. Op mijn mails antwoorden ze nu niet meer. Dan maar een dispute geopend bij paypal waarop ze ook niet hebben geantwoord waarna ik een claim indiende en 2 dagen nadien hadden ze contact opgenomen met paypal om te zeggen dat mijn bestelling wel degelijk onderweg is. We zullen zien :F
Bij mijn zus haar toestel was geen convertor bijgeleverd en deze gingen ze meesturen met de screenprotectors. Al goed dat ik nog een lader heb van min vorig toestel.

Hun cashback systeem trekt ook op niet veel. Mijn zus doet een aankoop in € en ik krijg de 3% cashback berekend en uitbetaald in $ (scheelde toch €3 in mijn nadeel)
Daarna met mijn cashback het setje sreenprotectors besteld en toch ook nog moeten afrekenen met paypal. Dus eigenlijk 2x betaald.
Ik had dan nog ong. $4,5 over en sinds vorige week staat deze gewoon op $0 ?? (Zou het klagen en de claim bij paypal er voor iets tussen zitten ?)

Begrijp me niet verkeerd, het is een super initiatief, maar niet op deze manier.
Ja inderdaad mails met vragen over een aankoop reageren ze inderdaad snel.
De converter kan ik zelf niet checken omdat de schroef helemaal versleten is. Ik heb dat zelf niet aangedaan btw maar het was zo aangekomen en kan daardoor het niet openmaken zonder dat ik het helemaal sloop.
Ik raad zelf mensen aan om als ze een klein probleem constanteren maar gelijk alvast PayPal te contacteren voordat ze je belazeren.
Ze snapen blijkbaar niet dat ze op z'n manier klanten verliezen:(
Heb mijn aankoop voor screenprotector maar achterwegen gelaten aangezien marktplaats ze ook aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de pre-order van mijn Bear Pro naar oktober is verzet is dat zgz alle pre-orders al uitgestuurd zijn (normaal 31/07 voor de eerste 5000 zoals ze in hun ads en op de site zeggen), begin dit toch een beetje te stinken en vrees ik dat het om vapourware gaat. Mijn vermoedens worden zowat versterkt door discussies op Facebook waarbij er mensen met een pre-order nummer lager dan het mijne, en nog steeds lager dan 5000, ook verzet is naar oktober, dat dan nog eens de launchdate zou zijn voor alle sales channels, ben ik beginnen zoeken naar een ander toestel met een snapdragon 600. De Xiaomi MI-2 M2S is dan de nieuwe eerste keuze geworden.

Nu lees ik dus overal over de MI-3 met Snapdragon 800. Op zich lijkt die me nog interessanter en zou over 3 weken in de winkel liggen.

Is het een 5" of een 5.5"? Dat laatste is te groot en daar pas ik voor :p
Hier en daar lees ik ook dat er een Tegra4 in zit en 3GB RAM (ipv 4GB?). Heeft iemand enig idee wat nu de correcte specs zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Specs zijn nog niet officieel en vorig hebben we ruim een maand moeten wachten voordat de telefoons internationaal beschikbaar werden.. Hoop dat inmiddels wat sneller gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:00:
Omdat de pre-order van mijn Bear Pro naar oktober is verzet is dat zgz alle pre-orders al uitgestuurd zijn (normaal 31/07 voor de eerste 5000 zoals ze in hun ads en op de site zeggen), begin dit toch een beetje te stinken en vrees ik dat het om vapourware gaat. Mijn vermoedens worden zowat versterkt door discussies op Facebook waarbij er mensen met een pre-order nummer lager dan het mijne, en nog steeds lager dan 5000, ook verzet is naar oktober, dat dan nog eens de launchdate zou zijn voor alle sales channels, ben ik beginnen zoeken naar een ander toestel met een snapdragon 600. De Xiaomi MI-2 M2S is dan de nieuwe eerste keuze geworden.

Nu lees ik dus overal over de MI-3 met Snapdragon 800. Op zich lijkt die me nog interessanter en zou over 3 weken in de winkel liggen.

Is het een 5" of een 5.5"? Dat laatste is te groot en daar pas ik voor :p
Hier en daar lees ik ook dat er een Tegra4 in zit en 3GB RAM (ipv 4GB?). Heeft iemand enig idee wat nu de correcte specs zijn?
Dat gaat nog tijden duren voordat die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik schrok een beetje toen ik de foto's die en m2s maakt vergeleek met de foto's die een iOcean x7 maakt.
Hier lijkt toch iets mis te zijn met de m2s camera, of zie ik dat verkeerd?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E9dFO44.jpg
Links: m2s - Rechts: x7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game91
Raar er gaat inderdaad iets mis. De foto's die ik maak met mijn mi2s zijn van best goede kwaliteit. Ik ben verder geen expert op camera gebied maar is het mogelijk dat het aan je instellingen ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Al opgelost. Een paar weken terug is m'n m2s gevallen en is het glaasje voor de lens gebroken (zie paar posts terug). Gisteren nieuwe lensglaasje binnengekregen, maar het monteren daarvanis niet helemaal goed gegaan. Iets teveel secondelijm ertussen, waardoor dat allemaal is uitgezet binnenin. Waarschijnlijk is de lens zelf daar vies van geworden. Met een wattenschijfje schoonmaakje lukte niet. Wattenstaafje+nagellakremover ging prima :P

Maar nu heb ik dus nog steeds geen glaasje voor m'n lens :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Gabliboeba schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 07:21:
Al opgelost. Een paar weken terug is m'n m2s gevallen en is het glaasje voor de lens gebroken (zie paar posts terug). Gisteren nieuwe lensglaasje binnengekregen, maar het monteren daarvanis niet helemaal goed gegaan. Iets teveel secondelijm ertussen, waardoor dat allemaal is uitgezet binnenin. Waarschijnlijk is de lens zelf daar vies van geworden. Met een wattenschijfje schoonmaakje lukte niet. Wattenstaafje+nagellakremover ging prima :P

Maar nu heb ik dus nog steeds geen glaasje voor m'n lens :'(
Ik dacht al, de mi2s zou beter moeten zijn dan mijn mi2. dan moet die x7 wel echt hele mooie fotos maken. :P Waar had je het vervangende lenskapje vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar even een berichtje mijnerzijds.
Allereerst bedankt voor alle info. Dit heeft mij het zetje gegeven om een Mi2s te bestellen.

Ik heb mijn Mi2s 16GB vorige week woensdag avond besteld bij mixeshop. Vrijdag status update shipped en maandag ochtend op de deurmat. Prima!
Was wel eventjes bezorgd toen mijn tracking nr niet werkte. Had nog even gemaild om te checken. Netjes antwoord met bevestiging van goede nummer maar toch werkte hij nog niet. In ieder geval nu geen probleem meer aangezien ik m al heb (dhl btw). Dus wat het "probleem" nou was is nog niet bekend.

Wat een mooi ding zeg. Was echt positief verrast over de bouwkwaliteit. Ik kom van een HTC Sensation dus qua formaat bijna hetzelfde. Aangezien de Mi2s geheel plastic is voelt hij wel wat anders aan.. maar op zich niet gammel en persoonlijk een stuk beter dan de samsungs. Scherm vind ik ook prachtig. 720p is meer dan goed voor mij en die ronde kantjes van het scherm vind ik ook strak staan bij het bekijken van een filmpje bijvoorbeeld.

MiUI is nog even wennen maar ziet er solide uit. Heb meteen ff de multilang versie erop gezet. Heb nog wel wat issues met root rechten. Als ik bv Titanium backup erop zet dan moet ik de root toestaan. Als ik allow kies komt hij steeds terug met die vraag. Snap nog niet wat daar mis zit. Heb de "general" settings van root al wel zo aangepast dat het zou moeten kunnen. Nog suggesties/ervaringen?

Ook heb ik een vraag over het standard android keyboard. In de settings staat dat je kunt swypen. Dit lukt mij echter niet. De vinkjes staan wel aan maar hij pikt het niet. Meer mensen hier last van?

edit: update van google keyboard heeft dit gefixt
Open Google Search or Google Now
Search voor "Google Keyboard Android Play"
Een van de eerste result wil zijn van Play Store link, click it
Waneer het vraag open in browser of Playstore, Click Playstore
Install the app.
Ik ga me in ieder geval wel vermaken met dit toestel. En voor het geld is het echt een super goede deal. Daar kunnen die zogenaamde mini versies van de andere topmerken niet tegenop.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Je krijgt meerdere waarschuwing achter elkaar wanneer je een app rootrechten laat gebruiken, de laatste van deze vensters heeft een checkbox waarmee je de app permantent toegang kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitch187 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:36:
Je krijgt meerdere waarschuwing achter elkaar wanneer je een app rootrechten laat gebruiken, de laatste van deze vensters heeft een checkbox waarmee je de app permantent toegang kan geven.
haha wat goed zeg.
Ja ik was maar aan het klikken. Dacht dat het vinkje al "aan" stond. Hij moet dus rood worden.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De knoop is doorgehakt en de 32GB M2S variant besteld bij ibuygou voor EUR 338,51- en EUR 18,72-shipment via DHL. Toevallig bij die shop terechtgekomen via een tip in het algemene Chinese smartphone topic en ze houden er momenteel een price slash op de M2S 16GB en 32GB toestellen (150 stuks beschikbaar met die extra korting) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:21:
De knoop is doorgehakt en de 32GB M2S variant besteld bij ibuygou voor EUR 338,51- en EUR 18,72-shipment via DHL. Toevallig bij die shop terechtgekomen via een tip in het algemene Chinese smartphone topic en ze houden er momenteel een price slash op de M2S 16GB en 32GB toestellen (150 stuks beschikbaar met die extra korting) :)
Ik kan hem nergens vinden hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Die 150 stuks is toch echt de 16GB variant trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei :o
't Is al weg voor de 32GB http://www.ibuygou.com/p-...en_gps_wifi-4647-eur.html

De 16GB wel nog http://www.ibuygou.com/crazy-discount/

Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/n8bwi.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ow joh, alles gaat daar in euro's, ik reken in dollars.
16 gig is groot zat voor me en die heb ik al goedkoper gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook goedkoper gezien: EUR 257,00- voor de 32GB.
Ik heb er niet voor gekozen omdat de site amper 3 maanden bestond, de prijs op veel producten lager is dan elders en er al via social media negatieve ervaringen kwamen opborrelen met klachten over niet het juiste product, nooit geleverd of clones -__- Elecsstock of zoiets heette die shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Roy-
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 17:14
Ik heb de MI2S 16GB besteld bij spemall.com in combinatie met de coupon van Gizchina.com. Nu maar hopen dat ik geen invoerrechten hoef te betalen, die €80 kan ik wel beter besteden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
-Roy- schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:00:
Ik heb de MI2S 16GB besteld bij spemall.com in combinatie met de coupon van Gizchina.com. Nu maar hopen dat ik geen invoerrechten hoef te betalen, die €80 kan ik wel beter besteden namelijk...
80€ invoerrechten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Roy-
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 17:14
Volgens een online calculator zou dat gelden voor het bedrag waarvoor ik besteld heb ja ($334).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
-Roy- schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:36:
Volgens een online calculator zou dat gelden voor het bedrag waarvoor ik besteld heb ja ($334).
Nou ik geloof niet dat die helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou kunnen kloppen... De extra kosten zijn duur genoeg:

Bestelbedrag in euro’s
€ 356
Invoerrechten bedrag
€ 17,80
BTW bedrag
€ 78,50
Totale bijkomende kosten
€ 106,30
Totaalbedrag
€ 462,30 (+29,86%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjoske66
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-08-2022
Hoi,

Na heel dit topic doorgelezen te hebben als ook de reviews van lekzzz en kiwsum ivm Mi2, lijkt me dit nog steeds een uitstekend alternatief voor een hoge school / universiteitsstudent die niet over het budget beschikt maar wel graag een top performer heeft.
Uiteraard presteert de Mi2S nog beter en zijn er nog enkele verbeteringen aangebracht ( vb. Wifi dual band) maar deze blijft (ook met de acties op Ibuygou) duurder.
Kunnen jullie deze zienswijze (Mi2 = zeer valabel) bijtreden?

Indien ja, wat denken jullie dan van het aanbod van hotmid.com : 249$ voor een 16GB Mi2?
Ik ben benieuwd naar zowel reacties op de prijs als naar betrouwbaarheid van deze aanbieder.
Vaak wordt Ibuygou als referentie opgegeven maar daar blijkt het toestel een pak duurder, bijna net als een Mi2S.
Bedankt alvast.

http://hotmid.com/xiaomi-...nch-capacitive-touch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Wauw dat is wel een zeer nette prijs, zal wel te maken hebben met het feit dat de mi2 morgenochtend? Aangekondigd zal worden. Maar begrijp me niet verkeerd! De mi2 is nogsteeds een fantastisch apparaat en al helemaal voor die scherpe prijs! Heb zelf geen ervaringen met de shop maar meen te herinneren dat iemand in het mi2 topic ooit gesproken had over hotmid. Probeer die persoon eens te contacten?

http://miuiandroid.com/co...worthy.15840/#post-116765

[ Voor 9% gewijzigd door mitch187 op 30-07-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toestelletje verzonden hier. Veronderstel dat het niet al te lang meer zal duren.

Wat moet ik nu doen om alles pico bello te hebben?
Kwestie van meteen bij de start alles in orde te brengen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
zjoske66 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:40:
Hoi,

Na heel dit topic doorgelezen te hebben als ook de reviews van lekzzz en kiwsum ivm Mi2, lijkt me dit nog steeds een uitstekend alternatief voor een hoge school / universiteitsstudent die niet over het budget beschikt maar wel graag een top performer heeft.
Uiteraard presteert de Mi2S nog beter en zijn er nog enkele verbeteringen aangebracht ( vb. Wifi dual band) maar deze blijft (ook met de acties op Ibuygou) duurder.
Kunnen jullie deze zienswijze (Mi2 = zeer valabel) bijtreden?

Indien ja, wat denken jullie dan van het aanbod van hotmid.com : 249$ voor een 16GB Mi2?
Ik ben benieuwd naar zowel reacties op de prijs als naar betrouwbaarheid van deze aanbieder.
Vaak wordt Ibuygou als referentie opgegeven maar daar blijkt het toestel een pak duurder, bijna net als een Mi2S.
Bedankt alvast.

http://hotmid.com/xiaomi-...nch-capacitive-touch.html
altijd fijn als ik kan helpen ;)

De nieuwe Xiaomi Hongmi Smartphone is bekend maar volgens mij is de Mi2/s nog steeds een betere deal

[ Voor 78% gewijzigd door lekzzz op 31-07-2013 09:14 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk hebben ze dan aandacht besteed aan de GPS antenne. In veel MTK6589 telefoons is dat het pijnpunt en vergalt het voor velen een prettige gebruikservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
lekzzz schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:13:
[...]

altijd fijn als ik kan helpen ;)

De nieuwe Xiaomi Hongmi Smartphone is bekend maar volgens mij is de Mi2/s nog steeds een betere deal
Deze 'Red Rice' is/wordt natuurlijk een stukje goedkoper (130USD) maar voor ons belangrijk: Dual cards dual standby (TD-SCDMA+GSM), zie verder niets over andere ondersteuning...

[ Voor 7% gewijzigd door dizzytal op 31-07-2013 10:14 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 01:18:
Toestelletje verzonden hier. Veronderstel dat het niet al te lang meer zal duren.

Wat moet ik nu doen om alles pico bello te hebben?
Kwestie van meteen bij de start alles in orde te brengen =)
Mijn Xiaomi Mi2 is ook onderweg van Hong-Kong naar Zaventem.
Bij aankomst ga ik er de 'MIUI Multi lang 3.7.26' opknallen...hiermee heb ik de nederlandse taal + google play tot mijne beschikking.
Wekelijks zet ik de nieuwste multi lang rom er bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind ik deze en hoe doe ik dat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een simpele vraag maar welk type Sim kaart moet er in de 2S en werkt het apparaat goed met een nedelands Sim only abonement of moet ik nog ergens rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:54:
Waar vind ik deze en hoe doe ik dat? :D
Sorry, maar al eens overwogen 'MIUI Multi lang 3.7.26' bij Google in te vullen?

(Het antwoord is http://miuiandroid.com/co...uide-for-xiaomi-m2.18942/)
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:57:
Waarschijnlijk een simpele vraag maar welk type Sim kaart moet er in de 2S en werkt het apparaat goed met een nedelands Sim only abonement of moet ik nog ergens rekening mee houden?
Normale Sim, geen micro. Er zijn geen bijzonderheden aan sim-only dus dat gaat gewoon werken.

[ Voor 7% gewijzigd door 7o9 op 31-07-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mensen nog een top quadcore budget telefoon zoeken voor mensen met minder eisen dan, die de M2s en M2A bieden. Net aangekondigd Xiaomi Hongmi. 4.7"

Foto en specs http://www.xiaomi.com/hongmi

Advies prijs China $ 130,-- voor dat geld een top toestel in zijn prijs segment lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:38:
Als mensen nog een top quadcore budget telefoon zoeken voor mensen met minder eisen dan, die de M2s en M2A bieden. Net aangekondigd Xiaomi Hongmi. 4.7"

Advies prijs China $ 130,-- voor dat geld een top toestel in zijn prijs segment lijkt me.
Vast, alleen geen 3G in Nederland, dus niet heel bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat, heb ik idd niet goed gelezen, wel jammer, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Ik draai nu al een 2 maand met de 32 GB Mi2s maar heb sinds die tijd nog geen update ontvangen via OTA. Draai nog steeds android 4.1.1 JRO03L en MIUI 3.5.3

Iemand al eens een OTA update gehad voor bovenstaand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:59

Wirehub

Blaat

PJOG schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:59:
Ik draai nu al een 2 maand met de 32 GB Mi2s maar heb sinds die tijd nog geen update ontvangen via OTA. Draai nog steeds android 4.1.1 JRO03L en MIUI 3.5.3

Iemand al eens een OTA update gehad voor bovenstaand?
OTA is pas later ingevoerd, dus eerst even handmatig updaten naar laatste versie en dan daarna werkt OTA wel

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7o9 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:12:
[...]

Sorry, maar al eens overwogen 'MIUI Multi lang 3.7.26' bij Google in te vullen?

(Het antwoord is http://miuiandroid.com/co...uide-for-xiaomi-m2.18942/)

[...]

Normale Sim, geen micro. Er zijn geen bijzonderheden aan sim-only dus dat gaat gewoon werken.
Neen eigenlijk niet omda tik daar toch geen zak van ken of snap.

Zit die multilanguage daar niet al sowieso op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Ota is later ingevoerd? Ik mag toch aannemen dat ik met mijn versies ook gewoon via OTA updates kan krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:34:
[...]

Neen eigenlijk niet omda tik daar toch geen zak van ken of snap.

Nope, standaard alleen Chinees en Engels, de Xiaom's zijn vooralsnog alleen bedoeld voor de Chinese markt. Had je niet beter een toestel (HTC, Samsung, Sony, Apple, etc.) hier in Nederland kunnen kopen?

@PJOG

Geeft zoeken naar updates in de updater app geen updates aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
PJOG schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:51:
Ota is later ingevoerd? Ik mag toch aannemen dat ik met mijn versies ook gewoon via OTA updates kan krijgen???
Als je de standaard (Chinese-Engelse) Miui gebruikt die er al op staat dan moet je wel OTA krijgen. Als je Miui-Android gebruikt dan is OTA inderdaad later ingevoerd en moet je even via de updater bekijken

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Nee, hij geeft aan dat er geen updates zijn gevonden. Welke versie draai jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik draaide tot voor kort de Developer 3.5.10 versie van Xiaomi en ik kreeg daarmee de optie tot updaten naar 3.7.19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:34:
[...]Neen eigenlijk niet omda tik daar toch geen zak van ken of snap.

Als je niet van plan bent zelf wat onderzoek te doen dan kun je beter een iPhone kopen in plaats van een semi-obscure Chineese telefoon.

Zo moeilijk is het allemaal niet, maar het komt niet noodzakelijk van zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jabon, dramatiseer alles eens niet gasten.

Gewoon geen zin om daar zelf veel tijd in te steken om gewoon basics werkende te krijgen.

Zeker gezien jullie hier constant met die zaken bezig zijn en 't gewoon vlot weten.

Fuckin' geeks. Shit zeg.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Start de telefoon.
Stel je wifi in.
Ga met je browser naar miuiandroid.com en download de laatste multi lang rom voor jou device.
Open de updater app, klik op de menu knop en selecteer de eerste optie, browse naar /downloads/ en selecteer de gedownloade zip en voer update uit.
Wacht tot je telefoon herstart.
En voila, je device heeft nederlandse taal en is geoptimaliseerd voor internationaal gebruik. Ook de updates zullen elke vrijdag over the air beschikbaar zijn dus deze handelingen zijn éénmalig!

Laat je dit afschrikken door de wat minder geduldige tweaker!

[ Voor 6% gewijzigd door mitch187 op 31-07-2013 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:12:
...
Gewoon geen zin om daar zelf veel tijd in te steken om gewoon basics werkende te krijgen.
...
Oh sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Je wilt er zelf geen moeite voor doen maar wel dat anderen moeite doen om het jou uit te leggen. Dat is natuurlijk prima.

Nogmaals excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:38:

Als telefoon heeft het hier weinig nut (vanwege geen compatible 3G) maar misschien dat het wel een nieuwere versie van MIUI oplevert.

Volgens muiandroid.com heeft de Hongmi een MIUI v5 op basis van Android 4.2 en ook zou de MIUI interface er iets anders uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Gisteren mijn MI2S 32GB besteld bij ibuygou.com. En nu ongeduldig afwachten, is nog niet verzonden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7o9 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 06:14:
[...]

Oh sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Je wilt er zelf geen moeite voor doen maar wel dat anderen moeite doen om het jou uit te leggen. Dat is natuurlijk prima.

Nogmaals excuses.
Gezien er hier veel zitten met ervaring die mij genoeg geholpen hebben met het maken van de keuze veronderstel ik dat er hier ook genoeg zijn die zo'n update al gedaan hebben.
't Lijkt me dan makkelijker van me door hen te laten adviseren hoe het in elkaar zit en wat er nog nodig zou zijn dan zelf iets uit te zoeken met de kans van nog iets fout te doen waardoor ik nog meer moet kloten en prutsen en jullie lastigvallen met simpele domme vragen toch?

Ik ben dan wel IT-er van opleiding maar dit aspect boeit me geen zak. En 'k ben er ook niet graag mee bezig. Daarom dat ik hier net om wat advies en tips vraag. Meer dan de bovenstaande post is hoegenaamd ook niet nodig hoor. Waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krize18 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:23:
Gisteren mijn MI2S 32GB besteld bij ibuygou.com. En nu ongeduldig afwachten, is nog niet verzonden :-)
Duurde 6 werkdagen vooraleer hij verzonden was. 31e opgepikt door DHL, vandaag in de ronde om geleverd te worden.

Ook Ibuygou.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er One Piece covers voor de MI-2 beschikbaar zijn. Heeft iemand enig idee of er zijn voor andere manga's? Naruto of Gundam :p

Of misschien een service waar je ze zelf kunt laten personaliseren? Lijkt me echt wel tof om te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik heb mijn M2S woensdagavond besteld bij Spemall. Wordt als het goed is dit weekend verzonden. Zal er dus halverwege volgende week zijn.
Spannont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontvangen.

Ik heb dit gedaan en krijg na die update

"unfortunately the process android.preocess.acore has stopped.'

Wat wil dit zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Start hij verder niet meer op? Zo niet heb je de juiste zip gedownload? (Juiste device, corrupte download)

Je ben er zeker van dat het geen fake telefoon is? Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibuygou.com

Lijkt wel echt te zijn.

Hij werkt wel enkel elke 20 sec de melding dat dat process gestopt is.
't Zou iets met de contacten zijn zo te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb je misschien iets aan: http://forums.androidcent...stopped-unexpectedly.html ?
Gast heeft alle contacts genuked en toen ging het weer. Een bug in Android zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wido91
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:01
Zojuist te horen gekregen dat mijn M2S is bezorgd thuis. Besteld via Hotmid, geen douanekosten hoeven te betalen met singpost verzending. Vanavond maar eens mee spelen, rommetjes flashen :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:34:
Ontvangen.

Ik heb dit gedaan en krijg na die update

"unfortunately the process android.preocess.acore has stopped.'

Wat wil dit zeggen?
weet je wat ik niet zo goed begrijp in dit verhaal. Kijk eerst het topic even door lees eens op Miui-Android hoe of wat en stel dan vragen. De vragen die je nu steld komen geregeld voorbij en met een beetje google vind je zo wat antwoorden. Sorry ik wil je niet afbranden maar het is gewoon even een kwestie van zoeken 8)

[ Voor 26% gewijzigd door lekzzz op 01-08-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:50:
Ibuygou.com

Lijkt wel echt te zijn.

Hij werkt wel enkel elke 20 sec de melding dat dat process gestopt is.
't Zou iets met de contacten zijn zo te zien..
Ik zou eens proberen te rebooten naar recovery en van daar uit cache/data te wipen.
Reboot to recovery (power off and then use Volume up + power button, release the buttons when you see MI logo),
Daarna kies je voor 'English', dan 'Wipe&Reset', dan één van de 3 wipe opties (of alle drie).

Hopelijk werkt je telefoon dan na opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, blijkbaar alles toch in orde gekregen zelf al.

Nu lijkt het het me gewoon dat het toestel batterij vreet. Ergens waar ik (naast juicedefender) kan vinden waar ik bepaalde zaken nog kan afzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:28:
[...]

Duurde 6 werkdagen vooraleer hij verzonden was. 31e opgepikt door DHL, vandaag in de ronde om geleverd te worden.

Ook Ibuygou.com
Ok, thanks! Heb het even nagevraagd op de chat, krijg je dit:

ibuygoul 07:14:27
Hey,May I help you?
ibuygoul 07:14:35
hi
Me 07:14:39
Hi
Me 07:14:52
do you know when order 20130731143505 will be shipped?
ibuygoul 07:15:18
second,let me check it for you.
Me 07:15:23
ok, thanks!
ibuygoul 07:16:39
in 24 hr
ibuygoul 07:16:43
ibuygou ship it
Me 07:16:53
ok, thank you very much for the information!
ibuygoul 07:17:10
it's quite late there
ibuygoul 07:17:19
go ahead with sleeping
Me 07:17:39
noo, it's morning here, 7h17
ibuygoul 07:18:04
haha
ibuygoul 07:18:09
early morning
ibuygoul 07:18:22
Hey,if you can tell where you knew ibuygou?
Me 07:19:05
I know ibuygou from tweakers.net, a dutch community. They suggest your site if you want to buy a mi2 or mi2s
Me 07:19:17
because of the good support - and the support is good indeed
ibuygoul 07:19:41
thank you in deed
ibuygoul 07:20:11
how to say I love you in "Dutch"?
ibuygoul 07:20:14
lol
Me 07:20:26
ik hou van jou
ibuygoul 07:20:47
xie xie
Me 07:20:55
that's in chinese?
ibuygoul 07:22:06
yeah
ibuygoul 07:22:13
it means:thank you
Me 07:22:21
aah, ok
ibuygoul 07:22:41
then i say:ik hou van jou,you say:xie xie
Me 07:22:55
lol xie xie ;-)
ibuygoul 07:23:02
zai jian
ibuygoul 07:23:13
zai jian( good bye).
Me 07:23:22
zai jian and xie xie for the info
Me 07:23:25
bye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:25:
Bedankt, blijkbaar alles toch in orde gekregen zelf al.

Nu lijkt het het me gewoon dat het toestel batterij vreet. Ergens waar ik (naast juicedefender) kan vinden waar ik bepaalde zaken nog kan afzetten?
Mooi.

Ik heb dit een tijdje laten draaien: Snapdragon™ BatteryGuru. Batterij gaat bij mij best lang mee maar ik ben geen intensieve gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:54

d3x

idem kwa verbruik, ik heb nu ook die snapdragon er opgezet.
met de standaard batterij en power saver op (quad core heb je echt niet veel nodig) , rest aan (data of wifi) doe ik nipt 2 dagen.
met de extra zware batterij doe ik iets meer dan 4 dagen.

voor de rest werk ik nog steeds op standaard JLB met engels en google NL keyb.

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammyJ
  • Laatst online: 13-11-2020
Sinds kort ben ook ik in het bezit van de mi2s, bestellen bij ibuygou en de communicatie met ibuygou ging prima en binnen 5 dagen had ik de telefoon. Ik had geen bijkomende kosten zoals douanekosten, hiervan wordt overigens gezegd door ibuygou/dhl dat dit max $30 bedraagt. De telefoon was keurig verpakt in een soort doosje met een kado achtige print en op de vrachtbrief was vermeld dat er een mp3 speler in zat met een waarde van $40. Ik moet zeggen de telefoon is supersnel en wordt niet echt warm. De batterij vind ik persoonlijk wat tegenvallen,ik had er meer van verwacht. Als ik de telefoon om 7 uur van de lader haal en de hele dag af en toe whatsapp en wat facebook is ie rond 19 uur wel weer leeg. Ik heb nu ook de 3000mh batterij besteld bij ibuygou dus ben benieuwd of dit een verbetering is. Ik moet wel zeggen dat sommige apps zoals facebook, whatsapp, telegraaf blijven hangen en geforceerd afgesloten moeten worden door de homeknop ingedrukt te houden en ze dan te wissen, dit komt helaas meerdere keren per dag voor. Ook komen de notificaties voor whatsapp, en facebook minuten later door en dan heb ik het echt over een kwartier ofzo. Voor de rest echt een prima toestel en zeker geen spijt, en prettig die wekelijkse updates. Hier heb ik dan ook een vraag over en hopelijk kan iemand hier iets meer over vertellen.

Nou ben ik zelf vrij handig met rooten en echt geen leek op customroms maar ik ben toch benieuwd of iemand mij wat meer kan vertellen over het volgende.

Ik kreeg de telefoon met de firmware die je vanaf de fabriek krijgt, de chinese en engelse taal versie met de chinese apps erop. Nu kreeg ik een update melding via de updater en ging naar 2.7.26, na het booten was hij geupdate maar er stonden nog steeds chinese apps erop. Een beetje op forums gezocht etc en het een en ander werd duidelijk. Maar waar ik nou nog steeds niet kan vatten is dat gedoe met die partities. Als je via updater update, dan update hij alleen de andere partitie, dus niet de gene waarin je op dat moment geboot bent. zo werd voor mij duidelijk waarom de chinese apps er nog op stonden. Dus op de ene partitie draaide de firmware die ik vanaf de fabriek kreeg en op de andere partitie de 2.7.26 versie. Nu kan je de telefoon op 2 manieren updaten:

a) Met behulp Updater App
Om deze methode te gebruiken
Download de ROM zip-bestand uit het forum http://miuiandroid.com/co...-weekly-rom-releases.103/
Zet het op uw SDCard (ja Virtual)
Open de App genaamd Updater -> druk op de menu-toets en kies installatie pakket.
Selecteer vervolgens het ROM-zip-bestand dat u wilt installeren.
Het zal de ROM installeren en vraagt ​​of u wilt herstarten om nieuwe systeem.
OPMERKING 1: als deze methode is zeer eenvoudig, het heeft een nadeel! Zoals M2 hebben twee partities en kan de huidige systeem partitie niet bijwerken. Het update altijd de andere partitie dat wil zeggen als u momenteel opgestart bent in system1 dan zal het systeem2 updaten en als u in systeem2 opgestart bent dan zal het system1 updaten.

NOTE2: Dit is de enige manier om het systeem 2 partitie updaten.

b) Met behulp van vooraf geïnstalleerde Recovery
Voor deze werkwijze
Download de ROM zip-bestand uit forum http://miuiandroid.com/co...-weekly-rom-releases.103/
Hernoem het gedownloade ROM zip-bestand als "update.zip" en zet het op de root van de SDCard (virtuele)
Reboot naar herstel Volume omhoog + power knop, de toetsen loslaten als je ziet MI-logo),
Selecteer de taal,
Selecteer "Installeer update.zip naar systeem ONE",
Selecteer Ja om te bevestigen,
Na afronding reboot.
Opmerking: Deze methode update altijd het systeem1! Het kan niet worden gebruikt om het systeem 2 partitie te updaten.

Dus na dit gelezen te hebben heb ik beide partities naar dezelfde firmware geupdate en toen waren de chinese apps verdwenen.
Nu ben ik benieuwd naar welke partitie nou het beste is om te booten?
Boot de telefoon altijd van dezelfde partitie?
En nu wil ik van 2.7.26 naar de nieuwe 3.8.2, dat doe ik via de updater op de telefoon, dan installeert hij de update, stel dat ik opgestart ben op partitie 1, dan reboot de telefoon in partitie 2, met de nieuwe firmware 3.8.2, dan wil ik de multilanguage.zip installeren voor de nederlandse taal. Als ik die flash zal hij die op partitie1 updaten, want ik ben inmiddels opgestart in partitie2, maar partitie1 heeft nog firmware 2.7.26, want die is niet geupdate. Dat is wat ik nou op een of andere manier niet kan snappen. Dus is het nou handig om beide partities te updaten naar de nieuwe firmware op de manieren zoals ik hier boven schreef of is het handig om altijd in een bepaalde partitie aan te houden bijv partitie1 of 2? Dat je partitie1 op firmware 2.7.26 houdt en partitie2 altijd gebruikt voor de wekelijkse updates? En dan dus handmatig via de recovery zorgvuldig kijkt in welke partitie je opstart. Hahaha snapt iemand het nog ;) , hopelijk kan iemand mij wat meer duidelijkheid verschaffen, alvast bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Omdat Xiaomi wekelijks updates uitgeeft is de kans dat er een keer iets fout gaat een stuk groter. De 2e partitie dient oa als buffer en werkt ook niet altijd! (userdata wordt gedeeld wat problemen kan geven als deze niet consistent zoals bij verschillende android versies wat vaak het geval is). Mocht de gedownloade zip van volgende week corrupt geraakt zijn, or een keiharde bug bevatten dan is de kans groot dat de telefoon de andere partitie kan booten met de vorige versie.
Het andere voordeel aan deze 2e partitie is dat de telefoon functioneel blijft tijdens het updaten. Je hoeft niet naar een animated wallpaper te kijken terwijl je geen idee heb of je telefoon nou vastgelopen is ofniet ( oa HTC )

Neem je telefoon je heb de update van vandaag uitgevoerd en je zit nu op p1, volgende week vrijdag zal er een update beschikbaar zijn. Je gebruikt de ingebouwde updater app. Deze update partitie 2 naar 3.8.9 en herstart de telefoon naar p2. p1 zal nogsteeds 3.8.2 bevatten tot de zip die je installeerd mbv de updater app.

Dat van die hangende apps is mij niet bekend trouwens, zit je nog op de default rom? Of de MiuiAndroid rom?

[ Voor 3% gewijzigd door mitch187 op 02-08-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammyJ
Ok mitch bedankt voor je antwoord. Dus als ik via updater p1 udate en hij reboot dan dus in p2 omdat deze dan geupdate is, helder. Maar als ik dan vervolgens via de updater de multilanguage.zip update, waar zet hij deze dan op? het lijkt mij dat ie deze dan weer op de andere partitie zet, of is dat niet zo? Kan je los van opstarten in recovery zien in welke partitie je opstart? En start hij altijd in dezelfde partitie op totdat je weer een update hebt gedaan? Ik zit op de miuiandroid rom 2.7.26 en 3.8.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
installaties mbv de updater app gaan altijd naar de andere partitie en de telefoon boot automatisch in de laatst gebootte partitie. Meen me ooit te herinneren dat je ooit kon zien waar je inzat maar dit was nog in MiuiV4.

De multilang voor de xiaomi devices zijn trouwens compleet hé? Je hoeft niet eerst de normale versie te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammyJ
ohw ok, i dacht dat het alleen de taal was die je flasht, dom maar ik snap em nu, de bestanden waren inderdaad even groot. Maar via de updater krijg je alleen de engelse versie aangeboden dus? Dat verklaart ook mijn verwarring gedeeltelijk, lekker snugger, erg bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Als je multilang heb dan krijg je automatisch weer multilang.

En graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
mitch187 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:21:
installaties mbv de updater app gaan altijd naar de andere partitie en de telefoon boot automatisch in de laatst gebootte partitie. Meen me ooit te herinneren dat je ooit kon zien waar je inzat maar dit was nog in MiuiV4.

De multilang voor de xiaomi devices zijn trouwens compleet hé? Je hoeft niet eerst de normale versie te downloaden.
Ik gebruik gewoon ClockWorkMod dat is handig om te zien welke partitie je zit en ook nog vele extra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammyJ
lekzzz schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:02:
[...]

Ik gebruik gewoon ClockWorkMod dat is handig om te zien welke partitie je zit en ook nog vele extra's
Ok en wat vind handig? Dat je er een partitie van kan maken? Je kan niet de updater gebruiken,althans kan wel maar dan moet je elke keer clockworkmod flashen.
Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken