Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat spemall de bestellingen laat verzendt? Ik heb mijn bestelling zondag geplaatst en ze hebben het nog altijd niet geshipped...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:45:
Is het normaal dat spemall de bestellingen laat verzendt? Ik heb mijn bestelling zondag geplaatst en ze hebben het nog altijd niet geshipped...
Ik heb woensdag besteld, ook nog niet geshipped.
Heb het eergisteren gevraagd, dit weekend zou hij geshipped worden zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

KWM

Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:45:
Ik had 'm afgelopen maandag besteld. Dinsdag een mailtje gestuurd en kreeg daarin te horen dat het in het weekend verstuurd zou worden. Ze zijn daar inderdaad niet echt snel in :'(
Ik heb nu nog steeds geen trackingnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
SammyJ schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:10:
[...]

Ok en wat vind handig? Dat je er een partitie van kan maken? Je kan niet de updater gebruiken,althans kan wel maar dan moet je elke keer clockworkmod flashen.
Jawel hoor, je kan de standaard recovery.disablen

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 08:27
Heren,

Ben al een paar dagen dit topic aan het volgen, en heb voor mij zelf de knoop door gehakt. Ik ga een Xiaomi m2s kopen!!

Alleen kom ik tot de conclusie dat veel mensen hem aanschaffen bij Spemall en ibuyguo, maar bij hotmid is hij net even goedkoper. Waarom dan toch bij de andere winkels kopen? Is hotmid niet betrouwbaar??

Ik hoor graag van jullie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Er zijn veel kopers hier met goede ervaringen bij ibuygou (zoals ikzelf).

Hotmid wordt in dit topic ook veel benoemd zonder slechte berichten maar voornamelijk veel vragen. Als hotmid niet betrouwbaar zou zijn dan zou je daar denk ik snel meer over lezen.

Volgens mij zijn ibuygou, spemall en hotmid wel de bekendere verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Puntdrukker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:18:
Heren,

Ben al een paar dagen dit topic aan het volgen, en heb voor mij zelf de knoop door gehakt. Ik ga een Xiaomi m2s kopen!!

Alleen kom ik tot de conclusie dat veel mensen hem aanschaffen bij Spemall en ibuyguo, maar bij hotmid is hij net even goedkoper. Waarom dan toch bij de andere winkels kopen? Is hotmid niet betrouwbaar??

Ik hoor graag van jullie weer.
Bij Hotmid goedkoper? Niet echt...
Bij Spemall is hij met de code die in de beschrijving staat 325 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
Momus schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:51:
[...]

Bij Hotmid goedkoper? Niet echt...
Bij Spemall is hij met de code die in de beschrijving staat 325 dollar.
Klopt zonder extras is die goedkoper. Ik zelf vind het wel handig als er een case en screen protector bij zit. Heb geen behoefte aan een leren zak die het formaat weer groter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Oh dat. Die bestel ik wel los, die kies ik liever zelf. En zo'n screenprotector is er niet normaal op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Momus schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:53:
[...]

Ik heb woensdag besteld, ook nog niet geshipped.
Heb het eergisteren gevraagd, dit weekend zou hij geshipped worden zeiden ze.
Ze zeggen vandaag te versturen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:57:
[...]

Ze zeggen vandaag te versturen. Ben benieuwd.
Eens verstuurd gaat het wel erg snel (DHL)
Monday, August 05, 2013 	Location 	Time 	 
14 	With delivery courier 	BRUSSELS - BELGIUM 	09:53 	
13 	Arrived at Delivery Facility in BRUSSELS - BELGIUM 	BRUSSELS - BELGIUM 	06:19 	
12 	Departed Facility in BRUSSELS - BELGIUM 	BRUSSELS - BELGIUM 	05:49 	
Sunday, August 04, 2013 	Location 	Time 	 
11 	Processed at BRUSSELS - BELGIUM 	BRUSSELS - BELGIUM 	23:25 	
Saturday, August 03, 2013 	Location 	Time 	 
10 	Arrived at Sort Facility BRUSSELS - BELGIUM 	BRUSSELS - BELGIUM 	05:11 	
9 	Clearance processing complete at BRUSSELS - BELGIUM 	BRUSSELS - BELGIUM 	03:51 	
8 	Customs status updated 	BRUSSELS - BELGIUM 	03:46 	
7 	Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY 	LEIPZIG - GERMANY 	03:43 	
Friday, August 02, 2013 	Location 	Time 	 
6 	Processed at LEIPZIG - GERMANY 	LEIPZIG - GERMANY 	22:52 	
5 	Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY 	LEIPZIG - GERMANY 	18:51 	
4 	Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG 	HONG KONG - HONG KONG 	03:45 	
3 	Processed at HONG KONG - HONG KONG 	HONG KONG - HONG KONG 	03:45 	
Thursday, August 01, 2013 	Location 	Time 	 
2 	Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG 	HONG KONG - HONG KONG 	23:58 	
1 	Shipment picked up 	HONG KONG - HONG KONG 	20:17

'k zal wel nog moeten wachten tot vrijdag omdat ibuygou het niet naar het opgegeven shipping address heeft verstuurd (kantoor), maar naar het shipping address van PayPal en dus is het bij m'n ouders terechtgekomen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14

Christiano007

Ich bin der champion

De multilanguage update van 2 augustus is nog niet te downloaden via OTA. Iemand anders wel binnen gekregen op die manier?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:45
Van mijn mi2 vrijdagavond al kunnen downloaden (zelfde rom)

Beetje jammer trouwens dat de mi2 en de mi2s een ander topic hebben. Terwijl de mi2a compleet afwijkt

[ Voor 56% gewijzigd door mitch187 op 05-08-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 06:59

Wirehub

Blaat

Christiano007 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:07:
De multilanguage update van 2 augustus is nog niet te downloaden via OTA. Iemand anders wel binnen gekregen op die manier?
deze was gewoon te updaten vrijdag via OTA (ik gebruik Mi-2, maar rom is hetzelfde) .

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Xiaomi Mi2S is net netjes en keurig thuis afgeleverd door de DHL koerier....niets moeten bijbetalen. Ibuygou heeft alles keurig verpakt en op de verpakking stond te lezen dat de inhoud een :'sample of media player' is, met een waarde van +/- 20 USD
Keurig gedaan van Ibuygou...mij hebben ze daar alvast als klant ;)

Nu ben ik de batterij aan het opladen en straks het toestel verkennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Wirehub schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:27:
[...]

deze was gewoon te updaten vrijdag via OTA (ik gebruik Mi-2, maar rom is hetzelfde) .
Ik zag het al op miuiandroid.com
OTA is set only for aries this week.. Sorry..
Gaat dan om de M2A :) die heeft een taurus board. Dus dat was het probleem. Gewoon handmatig gedownload en hij staat er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ah. Een DHL tracking code, maar hij werkt nog niet.
Niks gisteren gepost, gewoon vandaag. Klojo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

xon

Ehmm..guys..zonder heilig te willen zijn...zou het niet leuk zijn als we het weer iettssss meer over de 'techniek' van deze mooie toestellen kunnen hebben?

Nu zie ik 100X keer berichten dat je hem van plan bent te gaan kopen...de knoop hebt doorgehakt.....de bestelling geplaatst hebt en waar....waar het toestel uithangt in de wereld bij DHL....en als toetje het bericht dat je hem hebt ontvangen.

Er is echt zoveel meer te ontdekken over het toestel en hoop dingen te proberen en te....daar komt ie..tweaken.

* heilig boontje modus uit *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
xon schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:30:
Ehmm..guys..zonder heilig te willen zijn...zou het niet leuk zijn als we het weer iettssss meer over de 'techniek' van deze mooie toestellen kunnen hebben?

Nu zie ik 100X keer berichten dat je hem van plan bent te gaan kopen...de knoop hebt doorgehakt.....de bestelling geplaatst hebt en waar....waar het toestel uithangt in de wereld bij DHL....en als toetje het bericht dat je hem hebt ontvangen.

Er is echt zoveel meer te ontdekken over het toestel en hoop dingen te proberen en te....daar komt ie..tweaken.

* heilig boontje modus uit *
Ik zou het graag willen, maar dan moet ik hem eerst ontvangen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
xon schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:30:
Hmm lastig, gezien het de MIUI rom een eigen topic heeft :P . Dus wat heb jij hardwarematig getweakt aan je foon?

Maargoed om niet een compleet waardeloze post te plaatsen.. 44 reden waarom MIUI superieur is _/-\o_
en.miui.com/thread-4409-1-1.html
(P.s. ik weet dat maar weinig uniek voor miui is :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door mitch187 op 06-08-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

mitch187 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:14:
[...]

Hmm lastig, gezien het de MIUI rom een eigen topic heeft :P . Dus wat heb jij hardwarematig getweakt aan je foon?

Maargoed om niet een compleet waardeloze post te plaatsen.. 44 reden waarom MIUI superieur is _/-\o_
en.miui.com/thread-4409-1-1.html
(P.s. ik weet dat maar weinig uniek voor miui is :+ )
Tip 7 kende ik nog niet
Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201307/19/193449lzljm26lms6vr684.png

Houdt dit in dat als iemand geheim belt, je het nummer toch kan zien? (en zo ja, hoe kan dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Die werkt alleen in china, dat is ook de reden waarom je hem niet zal kunnen vinden als je de miuiandroid rom gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij is toch echt wel een ramp.

'k Doe er net geen hele dag mee. Gelukkig zit ik nog wat op de baan en steekt hij onderweg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:59:

'k Doe er net geen hele dag mee. Gelukkig zit ik nog wat op de baan en steekt hij onderweg in.
Lijkt mij niet gezond als ik anderen mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz

ik red het wel de hele dag. Op het moment gebruik ik een andere radio (3.2.8). Facebook heb ik eraf gegooid en gebruik alleen de browser voor FB. Dit scheelt al veel. Ben nog wel een beetje aan het testen met welke radio het fijnst en zuinigst werkt.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18

d3x

heeft niks met je batterij te maken, eerder met je gebruik en vooral instellingen. met uw handelen is waarschijnlijk elke smartphone leeg binnen de dag tenzij je naar een batterij gaat van +3000.

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziezo. Mijn M2S is aangekomen op kantoor.

Service van DHL is echt wel top te noemen om het alsnog op een andere locatie 80km verder op kantoor te komen leveren na een mislukte leveringen gisteren bij m'n ouders thuis doordat het adres van PayPal niet was aangepast.

Ik vreesde wel dat het toestel stuk zou zijn gezien de staat van het pak: vol met zwart plakkerig spul erop en andere vieze vegen. Gelukkig is alles in fysiek in orde. Zodra ik thuis ben eens opladen en mee spelen.

Wat staat er eigenlijk standaard op? Een bilingual Chinese/Engelse Xiaomi Android firmware?
Als ik naar MIUI wil overschakelen omdat die me wel aanspreekt, hoe zit dat dan garantie. En zijn er grote verschillen tussen de verschillende MIUI builds, buiten het feit dat de taal en localization anders is. Heeft de ene meer of minder features dan de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:02:

Service van DHL is echt wel top te noemen om het alsnog op een andere locatie 80km verder op kantoor te komen leveren na een mislukte leveringen gisteren bij m'n ouders thuis doordat het adres van PayPal niet was aangepast.

Ik vreesde wel dat het toestel stuk zou zijn gezien de staat van het pak: vol met zwart plakkerig spul erop en andere vieze vegen. Gelukkig is alles in fysiek in orde. Zodra ik thuis ben eens opladen en mee spelen.

Wat staat er eigenlijk standaard op? Een bilingual Chinese/Engelse Xiaomi Android firmware?
Als ik naar MIUI wil overschakelen omdat die me wel aanspreekt, hoe zit dat dan garantie. En zijn er grote verschillen tussen de verschillende MIUI builds, buiten het feit dat de taal en localization anders is. Heeft de ene meer of minder features dan de andere?
Er staat MIUI op, aangezien dat het besturingssysteem van Xiaomi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:16
Misschien vloeken in de kerk hier, maar is het ook mogelijk om een kale android versie te gebruiken op de Xiaomi's? Zo ja zijn ze een beetje bij/worden ze regelmatig geüpdatet en werken alle functies van de telefoon dan ook. En als laatste waar vind je zulke roms en heeft iemand hier er ervaring mee?

Ik overweeg stiekem ook een xiaomi ivm met de specs die in een vrij compact jasje worden aangeboden, maar prefereer (denk ik) stock android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:02:

Wat er standaard op deze chinees is geïnstalleerd is voor ons europeanen minder interessant. Wij gaan voor de hardware...zo'n toptoestel hier in handen krijgen voor de helft van de prijs hier, daar gaan de meesten voor !
De Miui-gemeenschap heeft daarom ook een multi lang rom gecreëerd die wekelijks geupdated wordt.... en waar wij dankzij google play o.a . alles kunnen installeren dank zij de Miui community !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18

d3x

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:27:
[...]

Wat er standaard op deze chinees is geïnstalleerd is voor ons europeanen minder interessant. Wij gaan voor de hardware...zo'n toptoestel hier in handen krijgen voor de helft van de prijs hier, daar gaan de meesten voor !
De Miui-gemeenschap heeft daarom ook een multi lang rom gecreëerd die wekelijks geupdated wordt.... en waar wij dankzij google play o.a . alles kunnen installeren dank zij de Miui community !
system reset van de MUI en dan engels selecteren, ben je af van al het chinese dat er opstaat.
dan play store eropzetten en google keyb NL.

als je volledig NL taal wil moet je idd een multilanguage rom downloaden en updaten.

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties ivm MIUI :)
Het Engels vind ik niet erg. Eigenlijk heb ik geen enkel toestel dat in het Nederlands is geinstalleerd.

Wat voor mij interessanter is, is gewoon het keyboard ook in het Nederlands te krijgen ivm de predictive input en foutcorrectie, maar daarvoor is die google Swipe variant perfect.
Blijkt enkel Japans over... Is daar een deftig alternatief voor dat ke on-the-fly kunt selecteren? Dus een zin in het Nederlands met daartussen en Japans woordje bijvoorbeeld. Op mijn Lumia is dat een eitje met Windows Phone. Bij Android is dat precies moeilijk(er) om te bereiken.

Het lijkt me dus dat ik wel een multilanguage zal flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammyJ
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11-2020
Ook ik vind de batterij zwaar tegen vallen, ik laat alleen facebook syncen om het uur en email etc pas na 4 uur, het scherm staat op automatisch. Het enige wat ik doe is whatsappen en facebooken, ik doe er nog geen dag mee. Hij gaat om 7 uur van de lader en als het tegen 18:00 uur is, is ie op. Ik heb maar de 3000mh batterij besteld, hopelijk dat ik hier wel fatsoenlijk de dag mee door kom. Voor de rest een top toestel, los dat facebook en whatsapp soms vast blijven zitten, ik draai op 3.8.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Xiaomi MI-2 M2S ook vandaag ontvangen die op 1 augustus was besteld bij ibuygou.
Daarnet rustig alles open gemaakt en, eens bekeken en in mekaar gestoken.

De backcover was toch een verassing. Die gaat niet zo makkelijk open als bij de meeste toestellen en vergt gewoon wat geduld. Ga je eraan wringen, dan loopt het mis denk ik :D
Alle side buttons zijn er trouwens in verwerkt. Dat had ik nog nooit gezien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OmO1YQhs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8Sxcmhws.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oxOjSYvs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5e1F3sYs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n0RIt7ls.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FMILthLs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uzR5TlSs.jpg

Ben er nu zo'n uurtje mee bezig en naast Google Play nog enkele dingen zoals Google Keyboard (via update XDA apk release), Maps, Google+, Facebook, Dolphin, ...
Wat een verschil ivm met m'n oude LG Optimus 2X :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk16420 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:55:
Dit zou een prototype van de MI-3 zijn.
[afbeelding]

5.5" 1080p scherm, Qualcomm 800 CPU, 3GB RAM, 16/32 GB ROM, 13MP/5MP camera, 3600mAh.
Launch waarschijnlijk op 16 augustus. [bron]
Over de Mi-3:

Zitten de kleine medemens in Azië wel op een dergelijk formaat te wachten? Zeker vanaf 4.3" is het een gigantische stap vooruit (stiekem achteruit) naar 5.5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:56:... Google Keyboard (via update XDA apk release) ...
Waarom via XDA apk release? Heeft die iets bijzonders?

Ik heb via Google Play gewoon wat ik denk dat de laatste versie (v1.0.1870.703320) is kunnen installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door 7o9 op 07-08-2013 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Na uitgebreid spitten door dit forum en internet toch de stap genomen en een M2S 32GB besteld voor verdacht weinig geld ($200,- incl. verzending). If it looks to good to be true.... maar ik zie wel. Het is bij Aliexpress dus het geld staat in escrow.De verkoper heeft mij verzekerd dat het een originele Xiaomi M2S is. Ik ben heel benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door buzzbuzz68 op 07-08-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

buzzbuzz68 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:47:
Na uitgebreid spitten door dit forum en internet toch de stap genomen en een M2S 32GB besteld voor verdacht weinig geld ($200,- incl. verzending). If it looks to good to be true.... maar ik zie wel. Het is bij Aliexpress dus het geld staat in escrow.De verkoper heeft mij verzekerd dat het een originele Xiaomi M2S is. Ik ben heel benieuwd.
Denk dat je een neppe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik ga het zien. Ik heb inderdaad wel gelezen over de neppers, maar ik heb een opgeslagen berichten wisseling waarin hij verklaard dat het een echte is. Dus als het niet zo is zou ik van Aliexpress mijn geld terug moeten krijgen. En deze jongen (denk ik) wil volgens mij heel graag klantenscores hebben.
Ik wacht rustig af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
buzzbuzz68 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:47:
200$ bij Aliexpress? Ik kan hem niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Het is even zoeken, en ik heb nog wat extra korting gekregen, maar dit is de link.
De prijs is van de 16GB versie. Bij navraag gaf hij aan dat de 32GB $20,- extra was, ook heel weinig dus. Dan kom je dus op $226,22. Ik mocht 'm voor $200,- hebben.
Het klinkt echt heel verdacht, maar ik heb in de gelogde berichten zijn verklaring dat het de exhte is, dus hij schiet er niets mee op om een neppert te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je kan het op de site van Xiaomi checken, dus je weet het snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:11
buzzbuzz68 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:02:
Het is even zoeken, en ik heb nog wat extra korting gekregen, maar dit is de link.
De prijs is van de 16GB versie. Bij navraag gaf hij aan dat de 32GB $20,- extra was, ook heel weinig dus. Dan kom je dus op $226,22. Ik mocht 'm voor $200,- hebben.
Het klinkt echt heel verdacht, maar ik heb in de gelogde berichten zijn verklaring dat het de exhte is, dus hij schiet er niets mee op om een neppert te sturen.
Op basis van de link krijg je de M2 dus niet de M2S!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
llpineapple schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

Op basis van de link krijg je de M2 dus niet de M2S!
In de beschrijving eronder staat toch echt een 2s. Maar hij is wel heel verwarrend. Ook Xiaomi wordt niet echt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7o9 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 07:42:
[...]

Waarom via XDA apk release? Heeft die iets bijzonders?

Ik heb via Google Play gewoon wat ik denk dat de laatste versie (v1.0.1870.703320) is kunnen installeren.
De Play Store gaf doodleuk aan dat mijn device, net als m'n tablet en oude P990 niet compatible is met de software :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Momus schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

In de beschrijving eronder staat toch echt een 2s. Maar hij is wel heel verwarrend. Ook Xiaomi wordt niet echt genoemd.
Klopt dat het onduidelijk is. Daarom heb ik het expliciet gevraagd en heb bestigd gekregen dat het een M2S is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammyJ
buzzbuzz68 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:02:
Er staat duidelijk edition millet, en over de processor zegt ie xiao 600, lijkt er bijna op, alleen de mi missen nog. Jammer hoor, een beetje lezen op dit forum en google en je had gelezen dat een van de betrouwbaarste sites, ibuygou is. Dit is inderdaad te mooi om waar te zijn, maar ik hoop voor je dat ik het mis heb. Ik heb hier zelf in nederland ook een nepper in handen gehad. Het zag er gelikt uit, maar toen ik er wat langer naar keek zag je dat de afwerking slecht was, en toen ik een foto maakte had je zo door dat dat geen 8 mp camera was, de buildprop was aangepast naar die van een echte mi2s, en de antutu app hadden ze ook vervalst, die schijn je ook te kunnen manipuleren. Hier heb je een link om er achter te komen:

http://miuiandroid.com/co...e-to-buy-real-ones.19192/

en met deze app Quick System Info PRO kan je de echte specificaties achterhalen. Nou ik ben benieuwd, succes ermee en op een goede afloop.

P.S.
Maar waarom ben je zo overtuigd dat je anders je geld terug krijgt? Hij heeft jou gewoon een telefoon geleverd en als hij zegt dat hij er vanuit ging dat ie echt is/was heb je weinig om te verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je kan via Aliexpress een aantal dagen zonder opgaaf van reden terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Je bent je geld kwijt. Aliexpress "buyer protection" is een wassen neus.

Je bent trouwens de eerste koper die hij ooit heeft gehad, gefeliciteerd ;(

Stel, jij ontvangt een kloon en je meldt dat bij aliexpress, dan duurt het gemiddeld een maand voordat er actie wordt genomen. De verkoper is allang gevlogen en je geld is bij Aliexpress die het zogenaamd "vasthouden", dit wordt in werkelijkheid gewoon op de alipay rekening bijgeschreven van de verkoper.

Edit, even een gesprekje gehad:

David van der Zande(2013-8-7 19:13:31)

Hello, Do you sell Xiaomi m2s clone? I want to buy the clone. Not the real one.

David van der Zande(2013-8-7 19:15:21)

Does it have MTK6577 or MTK6589?

kangkang shi(2013-08-07 10:15:51)

yes

kangkang shi(2013-08-07 10:16:19)

MTK6589

[ Voor 100% gewijzigd door D-TECH op 07-08-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik weet dat het een gok is. Ik zie wel wat het wordt. Ik zal het nog wel laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn ervaring ventileren na 1 week gebruik van mijn M2S 16 GB.

accu
Bij "normaal" gebruik kan ik zo'n 1.5 dag met de 2000 mah accu vooruit. Ik vind dit acceptabel en ben zeker niet ontevreden. Ik gebruik wel Llama die automagisch mijn wifi etc schakelt in verschillende omstandigheden zoals werk/thuis.

miui
Ik ben echt positief verrast over hoe goed het allemaal werkt. Voorheen heb ik met name aosp gedraaid. Met miui is alles wat beter geïntegreerd en lijkt het iig meer 1 geheel. Er zitten veel kleine handigheidjes in die in het dagelijks gebruik toch vaak gebruikt worden. Veel standaard apps zijn erg nuttig zoals data monitor, file manager en permission manager. Ook over de looks ben ik wel te spreken. Ik gebruik een mixed theme van wat gratis themes. Ziet er al snel best profi uit :)

apps
De volgende (voor mij) essentiële apps heb ik geïnstalleerd bovenop de laatste multilanguage:
  • laatste google keyboard (om NL + swypen te fixen)
  • AdAway (ad blocker)
  • MiuiSpnConfig (hide provider name in status bar)
algemeen gebruik
Natuurlijk is de M2s bloedje snel. Wifi verbinding beter (bereik + snelheid) dan mijn oude HTC sentation. GPS fix erg snel en accuraat. Ondanks dat hij iets dunner is dan mijn oude sensation voelt hij iets dikker aan. Net vervelend want ligt prima in de hand. Het glas aan de voorkant voelt echt glad/soepel aan. Camera (8 MP) maakt bij genoeg licht voor een telefoon goede foto's. Bij minder licht vind ik het af en toe nog tegenvallen. Komt met name doordat de tel niet zo snel de flitser aanzet in auto mode.

Binnen de familie is de M2s ook in de smaak gevallen. Voor mijn vriendin heb ik er ook 1 besteld (is al binnen) en voor mijn schoonvader is hij nu ook onderweg :P Allemaal bij mixeshop. Ik kan weinig negatiefs zeggen over deze webshop. Goede prijs, snelle levering, geen inklaringskosten. Wel heb ik er 2 cheapo hoesjes bij besteld om te proberen. Kleur opgegeven als comment. 1 vd hoesjes was de verkeerde kleur. Maar meen ook gelezen te hebben dat ze een ander kleur shippen als de gevraagde kleur niet beschikbaar is. Wel om ff in de gaten te houden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nice one. Aliexpress staat vol met allerlei leukigheden voor het toestel. O.a. veel strakkere backcovers voor relatief weinig. Als ik hem heb, waarschijnlijk vanmiddag, ga ik daar eens rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:56:
... Wat een verschil ivm met m'n oude LG Optimus 2X :O
Heb je je o2x nog? Zoja, zou je een paar foto's kunnen maken met de O2X en de MI2S langs/op elkaar. Zodat de verschillen in afmetingen goed te zijn? En evt. met scherm aan zodat het verschil in beeldkwaliteit en helderheid te zien is?

En zou je als laatste nog kunnen vertellen hoe de MI2S in de hand ligt in vergelijking met de O2X? :)

Als je dat zou willen doen voor een mede-tweaker die dezelfde overstap wilt maken, zou je echt een held zijn _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me LoeWn, maar ik heb de O2X niet meer. Die is 2 weken geleden verkocht :o
Kan het wel nog naast een Omnia 7 leggen voor iemand, maar die zal binnenkort ook een nieuwe eigenaar vinden. De Lumia 800 houd ik nog wel een tijdje als 2de toestel met een Mobile Vikings sim, puur voor data en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammyJ
Zo vandaag mn 3000mAh batterij binnen gekregen, hopelijk houdt deze het langer uit, want ik moet zeggen dat de standaard batterij erg snel leeg loopt. Ik had deze bestedl bij ibuygou, en zoals altijd, keurig binnen 5 dagen binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 3000mAh accu valt imo nog mee...

Met heel wat surfen, facebook, maps, bellen, installeren, ...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ECbynh1l.jpg

Bij normaler gebruik: sms'en, bellen, facebook...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BLDQQ7Ol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntdrukker
Vandaag ook maar op ibuyguo een m2s besteld :-)

Ik kwam ook in contact met iemand op marktplaats, die een 32 gig versie aanbod. Deze meneer kon zelf niet aangeven of het om een echte ging, en wou ook geen serie of imei nummer af geven. Dus ben ik maar overstag gegaan om 1 te bestellen op ibuyguo.

Hierbij dus weer een waarschuwing voor fake m2s modellen. Op de website van miui kan je ook veel info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:33:
Het spijt me LoeWn, maar ik heb de O2X niet meer. Die is 2 weken geleden verkocht :o
Kan het wel nog naast een Omnia 7 leggen voor iemand, maar die zal binnenkort ook een nieuwe eigenaar vinden. De Lumia 800 houd ik nog wel een tijdje als 2de toestel met een Mobile Vikings sim, puur voor data en zo.
Ah jammer. Ik heb zelf ook een O2X, en ga (bijna) zeker weten overstappen naar de MI2S. Zou je dan in het kort nog iets kunnen vertellen over de verschillen mbt het in de hand houden van de telefoons, en de schermhelderheid (in de zon) en andere dingen waarvan je denkt.. Ohh dat zou LoeWn wel fijn vinden om te weten als hij overstapt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puntdrukker schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:23:
Vandaag ook maar op ibuyguo een m2s besteld :-)

Ik kwam ook in contact met iemand op marktplaats, die een 32 gig versie aanbod. Deze meneer kon zelf niet aangeven of het om een echte ging, en wou ook geen serie of imei nummer af geven. Dus ben ik maar overstag gegaan om 1 te bestellen op ibuyguo.

Hierbij dus weer een waarschuwing voor fake m2s modellen. Op de website van miui kan je ook veel info vinden.
Wat ongelooflijk triest dat zo'n persoon niet mee wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:54:
[...]

Wat ongelooflijk triest dat zo'n persoon niet mee wil werken.
Hij weet natuurlijk zelf heel goed dat hij nepperts verkoopt, daarom dat hij niet wil meewerken ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
SammyJ schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:33:
Zo vandaag mn 3000mAh batterij binnen gekregen, hopelijk houdt deze het langer uit, want ik moet zeggen dat de standaard batterij erg snel leeg loopt. Ik had deze bestedl bij ibuygou, en zoals altijd, keurig binnen 5 dagen binnen gekregen.
Ik heb hem ook gisteren binnengekregen. Nu moet ik zeggen dat ik al niet zo'n moeite had de batterij een hele dag mee te laten gaan (volle helderheid, gemiddeld tot zwaar gebruik, GPS uit). Daar redde ik het vaak wel een uur of 14-16 mee. Ik moet wel even wennen aan het extra gewicht. En ik had gewild dat ik de grote batterij al direct had besteld, want dan was m 'n cameralensglaasje niet kapot gegaan. Dit zit nu een stukje verzonken in de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je deze via DHL laten verzenden of via de gewone post ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammyJ
Gabliboeba schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:54:
[...]
Ik heb hem ook gisteren binnengekregen. Nu moet ik zeggen dat ik al niet zo'n moeite had de batterij een hele dag mee te laten gaan (volle helderheid, gemiddeld tot zwaar gebruik, GPS uit). Daar redde ik het vaak wel een uur of 14-16 mee. Ik moet wel even wennen aan het extra gewicht. En ik had gewild dat ik de grote batterij al direct had besteld, want dan was m 'n cameralensglaasje niet kapot gegaan. Dit zit nu een stukje verzonken in de case.
Hahah extra gewicht zo hij is 2x zo zwaar geworden lijkt het haha. Ik had de batterij gisteren opgeladen voor ik ging slapen (24:00 uur) was ie vol, op dit moment (het is nu 11:40 uur) staat ie alweer op 78% en het enige wat ik heb gedaan is vanaf 10 uur wat facebooken en whatsapp. Nou weet ik wel dat hij een paar cycles moet opladen, dus ik oordeel nog niet. Maar ik vind het echt vreemd dat de standaard batterij zo snel gaat met scherm op automatish en een beetje facebooken en whatsappen, een paar keer per dag app ik even maar meer ook niet, dan was ie tegen het einde van de middag al rond de 25%. Als ik thuis op wifi zit zag ik de batterij gewoon aftellen 90% en floep zo naar 75%. dus hopelijk is dit een verbetering.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:05:
Heb je deze via DHL laten verzenden of via de gewone post ?
Als dit voor mij bestemd was, ja ik heb hem via dhl laten bezorgen, normale post kan ook wel maar duurt 3 keer zo lang en ik was ongeduldig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Zo. Snapdragon Battery Guru geïnstalleerd. Hij verbruikt momenteel zo'n 4% per uur, kijken of we dat kunnen verbeteren.
Als ik de dag makkelijk doorkom, ben ik tevreden. Wat een giga fijn toestel zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe updaten jullie je multilanguage (miuiandroid) altijd?
Ik dacht dat het OTA kon toch?
Draai nu 3.7.26. Vorige week geen melding gehad.. iemand hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik heb 3.8.2 en 3.8.9 is uit, maar krijg het OTA ook niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:18:
Hoe updaten jullie je multilanguage (miuiandroid) altijd?
Ik dacht dat het OTA kon toch?
Draai nu 3.7.26. Vorige week geen melding gehad.. iemand hier wel?
Lees even mee:

Let me making something clear to all of you this week. Our "core" internal Team consists of 5 people.
Mark, Miro, Acid, Myself and Pele.

Mark and Miro are on vacation, and Pele only does emotional support and couldn't build a ROM to save a kitten's life. I'm on a plane on my way to XDA DevCon, which means there is only Acid left. This means Acid is doing the work that usually is split among 5 4 people.

This is a fluke thing where literally everyone is gone. So MULTI will probably be delayed, ports will be delayed, OTA will be delayed. About the only thing we can do on time this week, is get the English release out.

[ Voor 51% gewijzigd door lekzzz op 09-08-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Op het moment is driekwart van het team (5 man) er niet, dus alles heeft vertraging.

(Te lezen op miuiandroid.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. Las dit hieronder ook.
"Hello,
Still no OTA update of the 3.8.2? Who many times it takes to have the OTA update when a version of a the rom is available?
(I have a SGS3 GT9300)
thank you"

Everyone is on vacation, well (Mark and Miro). Pele doesn't know how to OTA, and Acid is busy doing the work that Mark/Miro do, since they are gone.

So just download it regularly this week, its a tough week for us. Not many staff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammyJ
je kan em gewoon handmatig updaten via updater, download de rom en kopieer hem in je folder download bijvoorbeeld. open de updater, klik op de 3 streepjes, dus de linker button op je telefoon en klik selecteer rom, browse dan naar het mapje waar je de rom in hebt gekopieert, selecteer dan de gedownloade rom en installeer hem. Maar 3.8.9 is nog niet geupload hoor, en ik zou op de multilang rom wachten, die is meestal aan het einde van de dag klaar. Je krijgt trouwens een melding via ota aan de hand van welke rom je gebruikt, de engelse of de multilang rom, de engelse is altijd eerder klaar dan de multilang rom. Dus je de multilang rom gebruikt krijg je alleen daar een melding en update van in je updater.

[ Voor 22% gewijzigd door SammyJ op 09-08-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ze hebben het toch kunnen regelen.
Zonet 3.8.9 OTA geinstalleerd :) Gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 12:17
Wie hebben er een M2A? En zijn jullie tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoli
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-03-2021
Hoi,

Nieuwe gebruiker hier. Op basis van allerlei reviews en ervaringen een M2S besteld met 32 GB en 13 Mp, met name door de unieke combi van fantastische specs en een (qua size) redelijke scherm. Mijn SGSII was verdronken in het zwembad, en ik wilde een stap qua performance vooruit, maar niet qua grootte. Uitstekend gelukt, bloedsnel, prachtig scherm, mooi gewicht en grootte.
5 augustus besteld bij ibuygou, gisteren ontvangen.

Opvallende zaken :
- de enorme stoftrekker die het scherm is, vandaag maar een protector halen
- batterij gaat inderdaad snel leeg (ook in normale modus), nog niet getweaked
- Antutu shocking 25606 in normale modus...

Probleempjes met Miuiandroid (multilang 3.8.2)
- ik kan geen thema's downloaden, krijg een foutmelding over de accountinformatie
- crash van Xiaomo framework als ik MiCloud probeer op te starten, lukt dus ook niet.
- in updater melding dat ik gene Miui account heb geconfigureerd
Deze 3 hierboven lijken met elkaar et maken te hebben, maar waar maak ik een Miui-account?

- Google NL toetsenbord doet het niet, wel geinstalleerd (play store herkent het ook), maar alles blijft engelstalig)
Iemand enig idee van bovenstaande problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammyJ
Demoli schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:03:
Hoi,

Nieuwe gebruiker hier. Op basis van allerlei reviews en ervaringen een M2S besteld met 32 GB en 13 Mp, met name door de unieke combi van fantastische specs en een (qua size) redelijke scherm. Mijn SGSII was verdronken in het zwembad, en ik wilde een stap qua performance vooruit, maar niet qua grootte. Uitstekend gelukt, bloedsnel, prachtig scherm, mooi gewicht en grootte.
5 augustus besteld bij ibuygou, gisteren ontvangen.

Opvallende zaken :
- de enorme stoftrekker die het scherm is, vandaag maar een protector halen
- batterij gaat inderdaad snel leeg (ook in normale modus), nog niet getweaked
- Antutu shocking 25606 in normale modus...

Probleempjes met Miuiandroid (multilang 3.8.2)
- ik kan geen thema's downloaden, krijg een foutmelding over de accountinformatie
- crash van Xiaomo framework als ik MiCloud probeer op te starten, lukt dus ook niet.
- in updater melding dat ik gene Miui account heb geconfigureerd
Deze 3 hierboven lijken met elkaar et maken te hebben, maar waar maak ik een Miui-account?

- Google NL toetsenbord doet het niet, wel geinstalleerd (play store herkent het ook), maar alles blijft engelstalig)
Iemand enig idee van bovenstaande problemen ?
Hoe heb je hem geupdate? en heb je die chinese apps er nog op staan toen je hem geupdate had? Miui account kan je via de app doen of op deze website:
https://i.xiaomi.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 12:17
Kan het helaas niet in dit topic terugvinden, dus vraag het maar gewoon; hoe zit het met de garantie? Heeft iemand wel eens een reparatie moeten laten doen? Hoe heb je dat dan gedaan? De lokale telecomboer zal wel zeggen, sorry, ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoli
SammyJ schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:56:
[...]

Hoe heb je hem geupdate? en heb je die chinese apps er nog op staan toen je hem geupdate had? Miui account kan je via de app doen of op deze website:
https://i.xiaomi.com/
Dank voor je snelle reactie.
Ik heb de Multilang-ROM gedownload naar de telefoon, toen via de Updater-app deze geinstalleerd. Daarna waren de chinese apps verdwenen, en stond het apparaat meteen in het nederlands.

Ik kan gewoon inloggen op https://i.xiaomi.com/ , maar biedt geen soelaas. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij heeft die Chinese store app automatisch een account gemaakt via mobile identification of zoiets. Het heeft wel een dikke 10 minuten geduurd, maar dan krijg je een nummer en nog wat ander chinees te zien en kun je aan de slag.

En wat betreft de LG O2X vs de M2S voor Loewn:

De M2S is wat groter en ligt voor mijn véél prettiger in de hand. Voorts voelt de plastic cover van de M2S steviger aan en is die niet zo buigzaam als de O2X. Bij die van de O2X begon bij mij na dag 1 als het LG logo vervagen en was het hdmi opschrift ook verdwenen. En dat gewoon met in- en uit mijn broekzak te halen.

Buiten in het zonlicht is het scherm van de M2S goed leesbaar op automatic brightness. Op full brightness is het uiteraard uitstekend te noemen, maar ik had bij de LG ook geen klachten daarover. Als je je scherm zo keert dat de zon er recht op schijnt en erin spiegelt ga je niet meer veel zien vanaf een bepaalde gezichtshoek tov het schem. Het wordt precies zwart, maar je hebt geen last van inversie ofzo... of toch nog niet waargenomen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoli
Demoli schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:36:
[...]

Dank voor je snelle reactie.
Ik heb de Multilang-ROM gedownload naar de telefoon, toen via de Updater-app deze geinstalleerd. Daarna waren de chinese apps verdwenen, en stond het apparaat meteen in het nederlands.

Ik kan gewoon inloggen op https://i.xiaomi.com/ , maar biedt geen soelaas. :-(
Problem 1 t/m 3 solved. Ik heb 3.8.9 gedownload (dus niet de multilang,maar de Eng-versie), toen kon ik bij het activeren zonder dat het framework crashte. En inmiddels kan ik dus ook bij de thema's en de Micloud daardoor :)

Google keyboard is helaas nog steeds niet werkend, spellingcontrole doet het prima, maar de swype niet... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste Google Keyboard is ook beschikbaar als .apk op XDA voor degenen waarbij Google Play het niet wil installeren op je toestel. Swype werkt perfect en idem voor de spellingscontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Gisteren mijn Mi2S van ibuygou ontvangen. Ik heb er dadelijk de multilang rom opgezet. Nu, ik heb de 32gb versie gekocht, die heeft normaal 13mp, maar ik kan maar foto's maken van 10 mp. Ondersteunt Miui geen 13mp? Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Lord_Dain schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:06:
Wie hebben er een M2A? En zijn jullie tevreden?
Jazeker, lange accuduur..snel genoeg, erg goede foto's, beeldscherm super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-01 19:55
Krize18 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:37:
Gisteren mijn Mi2S van ibuygou ontvangen. Ik heb er dadelijk de multilang rom opgezet. Nu, ik heb de 32gb versie gekocht, die heeft normaal 13mp, maar ik kan maar foto's maken van 10 mp. Ondersteunt Miui geen 13mp? Beetje vreemd.
Het verschil is de resolutie en de vorm van de afbeelding. een 13mp afbeelding is, voor zo ver ik ze hier heb, vierkanter dan de 10mp foto's, die rechthoekiger zijn, zoals je gewend bent. Hij kan echter wel gewoon ingesteld worden op 13mp op mijn multi language rom althans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, toch nog een levering post:
Ik heb mijn Mi2s op 31 juli besteld bij Spemall. Zou vorig weekend verstuurd worden, toen werd het dinsdag, en toen ergens komende week omdat de voorraad op is.
Lees hier dat mensen hem via.ibuygou binnen 5 dagen al hebben. Zijn er meer die ervaring met Spemall hebben? Ik zou natuurlijk kunnen cancellen en alsnog via Ibuygou gaan.

Out of stock kan ook zomaar lang wachten betekenen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:00:
Sorry, toch nog een levering post:
Ik heb mijn Mi2s op 31 juli besteld bij Spemall. Zou vorig weekend verstuurd worden, toen werd het dinsdag, en toen ergens komende week omdat de voorraad op is.
Lees hier dat mensen hem via.ibuygou binnen 5 dagen al hebben. Zijn er meer die ervaring met Spemall hebben? Ik zou natuurlijk kunnen cancellen en alsnog via Ibuygou gaan.

Out of stock kan ook zomaar lang wachten betekenen..
Ik had hem woensdagavond een week terug besteld, uiteindelijk is hij de dinsdag erop verzonden en had ik hem donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Mijn vriendin heeft al enkele maanden met volle tevredenheid haar M2-S in gebruik. Nu heb ik deze laatst geupdate naar miui 3.8.9 maar nu is haar woordenboek leeg. Deze is ook niet meegenomen in de backup van de telefoon kwam ik helaas achter. Is het mogelijk om ergens niet een standaard woordenboek te downloaden en op de telefoon te plaatsen? Kon op het miui forum zo snel niet iets vinden wat hier op wees maar misschien dat er anderen zijn met adviezen? Ik heb zowel de multilang als engelse rom getest maar geen van twee heeft een goed NL woordenboek. Persoonlijk vind ik wel de engelse rom net even lekkerder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de Multi lang rom. Ik heb de Rom naar een map gedownload, maar in de updater zie ik alleen de MIUI JLB21.0 (stable build). Welke stappen moet ik precies uit voeren om de Multilang er op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:42:
Vraagje over de Multi lang rom. Ik heb de Rom naar een map gedownload, maar in de updater zie ik alleen de MIUI JLB21.0 (stable build). Welke stappen moet ik precies uit voeren om de Multilang er op te zetten?
Naar de juiste map gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
TiMMieJ schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:19:
Mijn vriendin heeft al enkele maanden met volle tevredenheid haar M2-S in gebruik. Nu heb ik deze laatst geupdate naar miui 3.8.9 maar nu is haar woordenboek leeg. Deze is ook niet meegenomen in de backup van de telefoon kwam ik helaas achter. Is het mogelijk om ergens niet een standaard woordenboek te downloaden en op de telefoon te plaatsen? Kon op het miui forum zo snel niet iets vinden wat hier op wees maar misschien dat er anderen zijn met adviezen? Ik heb zowel de multilang als engelse rom getest maar geen van twee heeft een goed NL woordenboek. Persoonlijk vind ik wel de engelse rom net even lekkerder werken.
Gebruik swype, google keyboard of o.i.d. en je hebt je NL woordenboek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Wanneer ik de flits op automatisch zet bij mijn Mi2S, wordt de foto net te laat genomen.
Iemand bekend met dit fenomeen? En belangrijker, met de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:19

Asphyxion

I am, therefor I think

Op de 'menu' knop drukken in het selectiescherm van de updater en kiezen voor 'selecteer rom installatie'. Dan kun je via folders naar de map gaan waar de nieuwe rom staat en de nieuwe rom installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Standaard wordt ie in "/scard/downloaded_rom" neergezet als je de ROM via OTA ontvangt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Hij gaat van jlb naar multilang.. Lijkt me sterk dat die zip binnengekomen is OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
AOSP rom voor de Xiaomi M2A:

http://miui.es/index.php/topic,7300.0.html

Ik heb hem nu al meer dan 2 weken op mijn M2A. Batterij gaat ongeveer 3 dagen mee, wat volgens mij meer is dan op de MIUI rom en nog geen bugs ontdekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Xiaomi heeft geen release party voor de Mi3 de 16e? :(

Wel zeggen ze dat ze 5 september iets plannen... Mi3? MiPad? Xiaomi TV?

http://news.mydrivers.com/1/272/272348.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, doei Tegra 4....welkom Qualcomm:

linkje

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Snap sowieso niet waarom iedereen ervan uit ging dat ze een Tegra zouden gebruiken..

https://qualcommventures.com/investment/xiaomi/

Die mediatek in de Red Rice lijkt mij om de prijs laag te houden, die chips zitten in China bij de Happy Meals volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Momus schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:38:
Wanneer ik de flits op automatisch zet bij mijn Mi2S, wordt de foto net te laat genomen.
Iemand bekend met dit fenomeen? En belangrijker, met de oplossing?
Bij mij lijkt dit wel het geval als ik de foto maak en vervolgens de foto kort te zien krijg. Maar als ik de foto in de gallery bekijk, zie ik dat-ie wel goed gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

lekzzz schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:01:
[...]

Gebruik swype, google keyboard of o.i.d. en je hebt je NL woordenboek :)
Swype e.d. zijn betaalde apps maar dat google keyboard is gratis zag ik al. Maar ik kan die niet vinden in de play store op de telefoon zelf. Moet ik ergens een APK vandaan halen om dit voor elkaar te krijgen?
Pagina: 1 ... 10 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken