Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:19
wellicht heeft ze whatsapp geen toegang gegeven tot de contactenlijst (miui vraagt hier specifiek om)
security center -> permissies -> apps -> whatsapp

daar zou je het moeten kunnen vinden?

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:53
Voor de bezitters van een Mi; ervaring jullie problemen met het wegvallen van de spraakverbinding? Hier klagen meerdere mensen, en wordt het ontbreken van support voor de 900mhz band als oorzaak gegeven.

Ik zit er aan te denken om een M2S aan te schaffen, maar als het fout gaat bij de basisfunctie van een telefoon (namelijk bellen) is dat voor mij een dealbreaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
HenkPatat schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:07:
Ik heb zojuist de M2A besteld via Ibuygou.com, met een setje screen protectors, afgerekend met PayPal, DHL shipping: 260,50 € totaal. Ik ben benieuwd wanneer ik hem binnenkrijg.
Vorige week woensdag besteld met PayPal, DHL shipping dus, vanochtend nog niets gehoord. Daarom even in de live chat gevraagd wanneer ze van plan waren mijn bestelling te versturen. Het antwoord was binnen 48 uur. Nog geen vijf minuten later had ik een e-mail dat ze het pakket aan DHL hadden aangeboden. Mogelijk loont het dus de moeite om het te vragen via de live chat (tenzij het echt puur toeval was dat ik vijf minuten voor verzending contact met ze zocht).

Net even het Track & Trace nummer bekeken en nu blijkt dat ze mijn bestelling zaterdag al hadden verstuurd en dat het pakketje al in Amsterdam is. Blijkbaar waren ze alleen vergeten de status op de website aan te passen en mij te e-mailen.

[ Voor 14% gewijzigd door HenkPatat op 01-07-2013 09:46 ]

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Christiano007

Ich bin der champion

HenkPatat schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:41:
[...]

Vorige week woensdag besteld met PayPal, DHL shipping dus, vanochtend nog niets gehoord. Daarom even in de live chat gevraagd wanneer ze van plan waren mijn bestelling te versturen. Het antwoord was binnen 48 uur. Nog geen vijf minuten later had ik een e-mail dat ze het pakket aan DHL hadden aangeboden. Mogelijk loont het dus de moeite om het te vragen via de live chat (tenzij het echt puur toeval was dat ik vijf minuten voor verzending contact met ze zocht).

Net even het Track & Trace nummer bekeken en nu blijkt dat ze mijn bestelling zaterdag al hadden verstuurd en dat het pakketje al in Amsterdam is. Blijkbaar waren ze alleen vergeten de status op de website aan te passen en mij te e-mailen.
En hoe hebben ze het verzonden, als gift oid?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn M2S is bij de koerier, spannend..

@Christiano007: normaal gezien is het bij ibuygou standaard een gift en volgens wat ik gelezen heb verpakken ze het ook met geschenkpapier. Vandaag weet ik meer, zal het hier dan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvangenugten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:55
Mi2S 16gb is zojuist binnen gekomen met DHL. Geen inklaringskosten hoeven te betalen, alles zat zeer netjes ingepakt en op de verpakking had ibuygou vermeld dat het om een media player van 20 dollar ging. Super dus, na betaling heeft het precies 7 dagen geduurt. Me happy! Nu NL taal op miui zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:36:
Mijn M2S is bij de koerier, spannend..

@Christiano007: normaal gezien is het bij ibuygou standaard een gift en volgens wat ik gelezen heb verpakken ze het ook met geschenkpapier. Vandaag weet ik meer, zal het hier dan posten.
Mijn M2s van ibuygou was verpakt in cadeaupapier, en zat in een plastic DHL "zak/envelop"

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:17
Ik lees nu net op de frontpage dat providers steeds meer gebruik willen gaan maken van de 900MHz frequentie voor 3G. De Mi2S ondersteunt alleen 850/1900/2100 voor 3G.

Hoe gaat dit uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
Christiano007 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:02:
[...]

En hoe hebben ze het verzonden, als gift oid?
Ik zal het je morgen vertellen. Vandaag de bezorging gemist, omdat ik niet wist dat ze zouden komen. Als het goed is, wordt het pakket morgen op mijn werk afgeleverd. Een dag langer wachten... :'(

Maar al met al wordt het dus vrij rap geleverd; op woensdag 26 juni in de avond besteld (in China was het toen al 27 juni) en op maandag 1 juli in de ochtend stonden ze aan de deur.

[ Voor 20% gewijzigd door HenkPatat op 01-07-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:17
HenkPatat schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:20:
[...]

Ik zal het je morgen vertellen. Vandaag de bezorging gemist, omdat ik niet wist dat ze zouden komen. Als het goed is, wordt het pakket morgen op mijn werk afgeleverd. Een dag langer wachten... :'(

Maar al met al wordt het dus vrij rap geleverd; op woensdag 26 juni in de avond besteld (in China was het toen al 27 juni) en op maandag 1 juli in de ochtend stonden ze aan de deur.
Als je even contact opneemt met DHL, en een servicepunt in de buurt hebt kun je het gewoon daar ophalen tot vanavond 21:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
SuperChasin schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:52:
[...]

Als je even contact opneemt met DHL, en een servicepunt in de buurt hebt kun je het gewoon daar ophalen tot vanavond 21:00.
Thanks, net gebeld, ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertusB404 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:48:
[...]

Mijn M2s van ibuygou was verpakt in cadeaupapier, en zat in een plastic DHL "zak/envelop"
Bij mij niet verpakt in cadeaupapier maar de doos van de phone zat in een doos met de chinese muur erop, ook in een dhl zak (wat best raar is maar kom). Gift vind ik nergens terug maar er staat wel mediaplayer ter waarde van 20 dollar op en geen extra kosten gehad. ;)

Super toestel btw en tot mijn verbazing heb ik absoluut geen probleem gehad om de multilanguage rom er op te krijgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:13
SuperChasin schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:59:
Ik lees nu net op de frontpage dat providers steeds meer gebruik willen gaan maken van de 900MHz frequentie voor 3G. De Mi2S ondersteunt alleen 850/1900/2100 voor 3G.

Hoe gaat dit uitpakken?
Lijkt mij als het nu goed werkt, dat er dan niks gaat veranderen. Voor mensen die wel een toestel hebben die de 900Mhz ondersteunen, kan dit gunstiger uitpakken in sommige gebieden. Het zal pas anders worden als ze 2G volledig gaan uitfaseren, maar dat duurt nog wel even denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zelf zou ik eerder voor de 2A gaan, maar hoe is het geluid van de 2s/2a, zit daar nog verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 09:16
Heeft iemand van jullie al met Tasker of met Llama gewerkt op de mi2s? Ik krijg het niet voor elkaar om het volume aan te passen met 1 van deze apps. Ik wil graag dat mijn telefoon automatisch andere volume settings gaat gebruiken op kantoor, thuis, en 's nachts.

Wat ik ook probeer, de volume settings blijven ongewijzigd.

Edit: Uiteindelijk gevonden. In security center heb je een app Permissions. Hierin kun je bovenin naar het tapje "Apps" gaan, en dan Tasker selecteren. Je ziet dan onderin de logs dat het aanpassen van het ringer volume inderdaad geweigerd is. Door op "I trust this app" the klikken is het denk ik opgelost. Het werkt nu in elk geval :-)

[ Voor 34% gewijzigd door Rolandow op 02-07-2013 09:19 ]

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
Ik heb mijn M2A gisteren opgehaald bij het depot. Ik hoefde niets bij te betalen. Op de pakbrief stond dat het ging om een mp5-speler van 20$. Het pakket was "verpakt" in een Ibuygou-doosje met de chinese muur erop en zat in een DHL-zak.

Ik heb direct de nieuwste MIUI multilanguage erop gezet en alle wipes gedaan die de standaard recovery toeliet. Ik heb geen last gehad van Chinese apps.

Het toestel is snel en het beeld is mooi. Ook is de telefoon erg licht, maar voelt deze (misschien juist daarom) wel wat plastic/goedkoop aan.

Al met al ben ik er tot nog toe behoorlijk tevreden mee, alleen heb ik het probleem dat de spellingscorrectie/-suggestie het niet doet. Ik heb de taal ingesteld op Nederlands. Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Na wat op fora te hebben gezocht, heb ik het toetsenbord uit een oudere multilanguage geïnstalleerd omdat ik gelezen had dat het daarmee wel zou werken, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph3u55
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-08 20:14
Ik heb gisteren mijn nieuwe Mi2S gekregen (binnen 6 dagen thuis met DHL), maar nadat ik deze aan heb gezet wordt deze na het MIUI logo zwart. De toetsen onderin werken wel (trillen ik hoor geluid), maar verder krijg ik geen scherm te zien. Een keer is deze opgestart in MIUI en heb ik even rond gekeken. Hierna een poweroff gedaan, maar vervolgens gee werkende MIUI Android meer gehad. Als ik de usb lader gebruik zie ik wel dat hij gaat laden en ook in MIUI Recovery (die ik ook al heb gedaan) zie ik dat het scherm werkt. Is deze (soft) bricked misschien? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:51
Ik zou als ik jou was in recovery een factory reset doen en de laatste miui multilanguage flashen , als daar het beeld het wel doet.

Klinkt wel als een vaag probleem in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 22:25
SuperChasin schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:59:

Hoe gaat dit uitpakken?
Er staat in het artikel dat voorlopig 2100 MHz nog gewoon blijft bestaan maar dat ze zoveel mogelijk over willen op 900 MHz vanwege de drukte op de andere frequenties. Zou dus wellicht alleen maar voordeliger kunnen uitpakken voor ons aangezien 2100 MHz dan minder belast wordt!

Kan me niet voorstellen dat ze (binnen nu en 2 jaar) 2100 MHz volledig uitfaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenj_1989
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-04 11:54
Christiano007 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:38:
[...]

Wat kost hij nu hij in de aanbieding is dan? Want zover ik weet kost hij al een hele tijd € €299,-
De MI2S 32 GB kost bij ibuygou.com $439.99
Bij verzending met DHL komt daar nog $24.00 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph3u55
mathman schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:47:
Ik zou als ik jou was in recovery een factory reset doen en de laatste miui multilanguage flashen , als daar het beeld het wel doet.

Klinkt wel als een vaag probleem in ieder geval.
Ik heb ook al een factory reset gedaan en de MIUI multilanguage geinstalleerd. Hierna start deze even op en geeft hij aan dat hij de applicaties aan het converteren is en in dit proces valt het display weer weg.

Misschien een nieuwe ROM erop zetten? Zo ja, hoe en welke is stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Morph3u55 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:11:
[...]

Ik heb ook al een factory reset gedaan en de MIUI multilanguage geinstalleerd. Hierna start deze even op en geeft hij aan dat hij de applicaties aan het converteren is en in dit proces valt het display weer weg.

Misschien een nieuwe ROM erop zetten? Zo ja, hoe en welke is stabiel?
Heb je alleen een factory reset gedaan en aansluitend deze erom erop gezet?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

HenkPatat schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:24:
Ik heb mijn M2A gisteren opgehaald bij het depot. Ik hoefde niets bij te betalen. Op de pakbrief stond dat het ging om een mp5-speler van 20$. Het pakket was "verpakt" in een Ibuygou-doosje met de chinese muur erop en zat in een DHL-zak.

Ik heb direct de nieuwste MIUI multilanguage erop gezet en alle wipes gedaan die de standaard recovery toeliet. Ik heb geen last gehad van Chinese apps.

Het toestel is snel en het beeld is mooi. Ook is de telefoon erg licht, maar voelt deze (misschien juist daarom) wel wat plastic/goedkoop aan.

Al met al ben ik er tot nog toe behoorlijk tevreden mee, alleen heb ik het probleem dat de spellingscorrectie/-suggestie het niet doet. Ik heb de taal ingesteld op Nederlands. Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Na wat op fora te hebben gezocht, heb ik het toetsenbord uit een oudere multilanguage geïnstalleerd omdat ik gelezen had dat het daarmee wel zou werken, maar helaas.
Hoe vind je de camera (zowel front als back)? En hoe is het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-01 19:55
De 14e vorige maand mijn Mi2S besteld en een weekje later m'n cover. Net vandaag brief binnen gekregen van postNL dat het pakket van buiten de EU komt en dat er geen douaneaangifte gedaan kan worden omdat ze de inhoud en waarde van het pakket niet kunnen bepalen en verzoeken mij een formulier in te vullen waarin ik kan kiezen voor Koopzending (met factuur), geschenkzending (particulier naar particulier waarbij wel een waarde opgegeven dient te worden) of dat ik het niet aan wens te nemen. Volgens de verkoper is het meestal verstuurd als "gift" en de waarde meestal 30 dollar (net 23 euro omgerekend zag ik al). Hij heeft geen records van de prijs die opgegeven is dus zeker weet hij het niet, maar als er niets besproken is met de koper (en dat is 't geval) dan houden zij gift/30 dollar aan gaf hij aan. Nu heb ik 'm gekocht voor 289 dollar, maar dat levert alsnog zo'n 70 euro aan import kosten op ofzo! (http://www.invoercalculator.nl/)
Iemand adviezen of is 't einde oefening wat betreft mogelijkheden om te ontlopen? :P (en wat zijn de risico's?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Asphyxion

I am, therefor I think

Asphyxion schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:11:
Heeft iemand al ervaring met de NFC functionaliteit van de M2A?

Ik ben nu aan het kijken naar NFC tags, maar schijnbaar is niet elke NFC tag compatible met elke telefoon. Zo zijn bv Mifare tags niet compatible met de Nexus 4.Lastig lastig...
Ik heb nu zowel de Mifare 1K tags thuis alswel de NTAG203 tags en ze werken alle twee... Best grappig om mee te spelen. Nu werken ze alleen nog niet wanneer de telefoon locked is, maar daar moet je een andere NFC.apk voor hebben, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zelf blijf ik twijfelen tussen een 2A en een Samsung S3.

Voordelen 2A: Accu, in veel gevallen zelfs sneller (dankzij GPU), iets kleiner
Voordelen S3: Uitbreidbaar geheugen, Camera is erg goed (vind ik persoonlijk wel fijn) , waardevast

Een G2S hoef ik niet, ik vind de 2A juist het voordeel hebben vanwege de krachtige Dual Core processor ivm accu. Snelheid genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitness82
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 21:23
Ik heb zelf een S3 en mijn vriendin een M2A. Als de M2S uitbreidbaar geheugen zou hebben dan zou ik m'n S3 zo inruilen. Vind de M2A net zo'n goede foto's en filmpjes maken, ligt lekkerder in de hand en vind het design mooier. Maar voor nu wacht ik dus maar op de M3.

Dus als je uitbreidbaar geheugen erg belangrijk vind zou ik voor de S3 gaan, anders heb je aan de M2A een minstens zo goede telefoon (let wel op dat er van de 16GB maar iest van 11 beschikbaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph3u55
lekzzz schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:53:
[...]

Heb je alleen een factory reset gedaan en aansluitend deze erom erop gezet?
Je moet gewoon heel veel geduld hebben.
Na een aantal uren werkt het wel. Ik heb vandaag de MIUI language pack (dutch) erop gezet. Ben er nu erg tevreden mee. Verder snel verzonden en ontvangen vanuit IBuyGou naar NL. (6 dagen)
Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Als ik de 2A wil bestellen op mixeshop dan staat er DHL €22,01 verzendkosten, maar als ik dan bij de laatste pagina ben van het bestellen is het opeens €32,94. Is ruim een tientje verschil. Is dat bij iedereen zo die daar iets besteld via DHL?

Bij het betalen is het wel aangepast.

Heb de 2A besteld, als deze binnen is zal ik even plaatsen wat ik van het toestel vind in het kort. Ben benieuwd of ik hem verder kosteloos binnen krijg op dinsdag ofzo.

[ Voor 31% gewijzigd door Christiano007 op 04-07-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
Christiano007 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:27:
[...]

Hoe vind je de camera (zowel front als back)? En hoe is het geluid?
Ik heb het toestel (M2A) inmiddels alweer een paar dagen in mijn bezit en ik ben er steeds tevredener mee. Het was alweer een tijd terug dat ik MIUI had gebruikt en ik heb flink getweakt aan het toestel, maar inmiddels heb ik alles ongeveer zoals ik het wil hebben. (Behalve dan dat ik zowel een lockscreenschuif en een patroon heb en ik sinds stock android 4.2 gewend ben geraakt aan alleen een patroon. Gouden tip is meer dan welkom...)

Het geluid is prima, klinkt op vol volume nog acceptabel, maar het blijft natuurlijk een telefoon, dus verwacht geen topgeluid. Wel ben ik er zeer over te spreken dat de speaker aan de zijkant van het toestel zit en niet aan de achterkant, zodat je de telefoon neer kunt leggen zonder dat je de speaker afdekt.

De camera('s) zijn ook prima, maar ik geef direct toe dat ik daar geen enorme eisen aan stel. Ik kan er foto's en video's mee maken, de panoramafunctie werkt soepel en er zitten wat leuke opties bij, dus mij hoor je niet klagen. Ik heb de videokwaliteit op 1080p gezet en heel kort wat gefilmd en meende geen last te hebben van het rolling shutter probleem dat eerder in dit topic een paar keer genoemd is, maar om daar definitieve uitspraken over te doen, zou ik wat langer moeten filmen en in wat meer verschillende condities.

Ik lees dat je hem hebt besteld. Ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

HenkPatat schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:08:
[...]

Ik heb het toestel (M2A) inmiddels alweer een paar dagen in mijn bezit en ik ben er steeds tevredener mee. Het was alweer een tijd terug dat ik MIUI had gebruikt en ik heb flink getweakt aan het toestel, maar inmiddels heb ik alles ongeveer zoals ik het wil hebben. (Behalve dan dat ik zowel een lockscreenschuif en een patroon heb en ik sinds stock android 4.2 gewend ben geraakt aan alleen een patroon. Gouden tip is meer dan welkom...)

Het geluid is prima, klinkt op vol volume nog acceptabel, maar het blijft natuurlijk een telefoon, dus verwacht geen topgeluid. Wel ben ik er zeer over te spreken dat de speaker aan de zijkant van het toestel zit en niet aan de achterkant, zodat je de telefoon neer kunt leggen zonder dat je de speaker afdekt.

De camera('s) zijn ook prima, maar ik geef direct toe dat ik daar geen enorme eisen aan stel. Ik kan er foto's en video's mee maken, de panoramafunctie werkt soepel en er zitten wat leuke opties bij, dus mij hoor je niet klagen. Ik heb de videokwaliteit op 1080p gezet en heel kort wat gefilmd en meende geen last te hebben van het rolling shutter probleem dat eerder in dit topic een paar keer genoemd is, maar om daar definitieve uitspraken over te doen, zou ik wat langer moeten filmen en in wat meer verschillende condities.

Ik lees dat je hem hebt besteld. Ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen. Veel plezier ermee!
Ah kijk dat klinkt allemaal positief. :)

Dat de speaker idd aan de zijkant zit lijkt mij ook een groot voordeel, kun je tenminste de speaker fatsoenlijk horen als je de telefoon neerlegt . Dat er nog maar zo weinig fabrikanten zijn die het zo doen.

Kun je misschien eens wat foto's plaatsen die je gemaakt hebt?

En wat valt er nog te tweaken aan MIUI? Als ik het zo lees op internet doen de makers zelf al enorm veel updates ?

[ Voor 3% gewijzigd door Christiano007 op 05-07-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
  • Laatst online: 01-11-2021
ik begin ondertussen erg bang te worden dat ik geen telefoon meer heb/krijg en me geld gewoon weg is.
In het kort, Ik had mi2s 16gb besteld. de mi2 gekregen, maar wel betaald voor de mi2s. Na veel gedoe met klantenservice, bepaald dat ik de telefoon op mocht sturen en ze hem om zouden ruilen. Dit heb ik dus gedaan. 19 juni pakketje hier op de post, en de 27ste is ie bij hun aangeboden. Helaas is ie niet aangenomen dus ligt het pakketje nu ergens op een postkantoor in china. Ibuygou heeft toen in een mailtje beloofd te gaan kijken en de volgende dag reactie te geven. Dit was de 1e gebeurd. tot op heden nog niets gehoord van ze. Ik heb elke dag een mailtje gestuurd maar ik krijg geen reactie meer. ik weet dus niet wat er met de Mi2 is gebeurd. Als ik de trackentrace bekijk staat ie nog steeds op niet afgeleverd. Ondertussen krijg ik geen mi2s, en laat ibuygou niets van zich horen.

Ik heb vandaag nog maar een mailtje eruit gestuurd. hopelijk heb ik reactie na het weekend.. Ik wordt hier toch wel erg chagrijnig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenj_1989
jeroenj_1989 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:39:
Zojuist via ibuygou een Xiaomi MI2S 32GB besteld. DHL shipping en Paypal betaling.
Er is een sale tot 30 juni, scheelt $60. Hoewel je het nooit weet hoe lang die sales duren natuurlijk.
Zal jullie op de hoogte houden wanneer hij verstuurd en ontvangen word.
6 dagen geleden (op zaterdag) een MI2S besteld.
Woensdag is de telefoon verstuurd (zoals beloofd binnen 4 werkdagen).
En vandaag is hij binnen gekomen!

Geen douane kosten, en afgeleverd door DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenj_1989
Even een vraagje:
Ik weet dat om root acces te krijgen, je de MIUI development build kunt flashen.

Maar is het ook mogelijk om root acces te krijgen met de stable build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
Dag mensen,

Net vandaag m'n Mi2S binnen gekregen. Alles doorlopen en nu wil ik natuurlijk de google play store enzo er op hebben en dingen doen. Probleem is; mijn internet doet niets. Ik zit gewoon thuis op ons wifi netwerk, hij is verbonden etc. maar hij laad niet een pagina. Na heel lang wachten heeft hij wel de "featured" van de bijgeleverde markt geladen, maar zoeken naar wat dan ook levert niets op en de browser zegt alleen maar dat de pagina niet beschikbaar is. Iemand die dit kent of een oplossing weet?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
Korte update, andere netwerken pakt ie wel. Bij ons huisnetwerk staat er 1 streepje met een soort miniscuul klein pijltje naar boven, geen idee wat dat doet.

Meteen ook nog een volgende vraag, mn foto app zegt dat er geen ruimte is op de sd kaart en vraagt of ik ruimte vrij kan maken. Dit met nog ong 32gb vrij... in instellingen etc. vind ik niets...

Raar tijdstip maar ik werd door de kat bruut gewekt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week of twee geleden kan ik de play store niet meer openen via wifi. Iemand hier die ook dit probleem heeft? Het gaat hier om de M2S en ik kan alle apps normaal gebruiken via wifi, alleen de play store werkt niet. Als ik de play store open terwijl ik ben verboden via wifi dan krijg ik een refresh knop and that's it :/

De play store werkt wel onder 3G, en ik gebruik de stock rom (taal engels) niet de multilingual rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
Oke voor de echte tweaker hier.
1. Mijn wifi heeft last van een soort "schoppen" tekentje en laad daardoor regelmatig dingen niet, soms ineens weer wel.
2. De google play store die ik gedownload heb stopt vrijwel meteen met werken en sluit dus weer af.
3. De camera kan soms geen foto's maken omdat de sd kaart geen ruimte heeft (met nog 31,8gb vrij ofzo).
4. Ik zocht de updater app uit de market om zo naar de multi language rom te gaan, maar ook die sluit zichzelf meteen weer af.
Iemand ideeën?
Btw, ik ben een relatieve leek op tweakvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:04
update app moet er standaard op staan, zoniet moet je toch even kijken of je toestel daadwerkelijk een xiaomi device is.. Mag ik vragen waar je hem gekocht heb?

Ook is de miuiandroid rom meer dan alleen multilang, zie
http://miuiandroid.com/co...rent-than-miui-com.18629/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
Dankje Mitch voor je reactie. Ik weet niet precies hoe ik bij die update app dan kom misschien? Ik kan naar settings, about phone, waar gek genoeg staat dat ik 16gb heb (waar ik 32 heb besteld, dat ook op de doos staat en ook in m'n PC en bij "storage" in de telefoon onder settings gewoon 32gb aan sd ruimte vind, de camera dacht ook al dat ie maar 8mp heeft, waar dat dus ook ook 13mp zou moeten zijn...)
daar staat:
Android version: 4.1.1 RO03L
MIUI version: MIUI-JLB13.0
System updates zoeken geeft aan dat ik de meest recente versie heb.

Wat ik gedaan heb is het volgende: deze rom gedownload: http://miuiandroid.com/co...5-multi-lang-3-7-5.21187/
Telefoon gestart, wat dingen doorlopen, op zoek gegaan naar update app, niet kunnen vinden, dus wilde ik ieg de play store installeren, maar die loopt dus constant vast. De camera slaat inmiddels weer foto's op maar hoe dat komt weet ik niet (nadat ik 'm had aangesloten op de pc deed ie het weer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Ben je toevallig in de Nederlandse antillen? Ik heb het rare probleem hier op bonaire dat ik niet in de playstore mag en dan krijg ik het door jou genoemde verschijnsel! Ik heb vpn1click gedownload en dan mag je wel in de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Nog geen antwoord gehad de vorige keer, dus nogmaals :-), wie heeft er nog meer WIUI draaien? Is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Dat staat er toch standaard op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
Tnx Miliaan, maar ik zit gewoon in NL...
Voor allen, doe ik iets fout dat ik de update app niet kan vinden? hoe ziet ie er uit dat ik 'm niet kan vinden? XD in de custom rom zit wel een file update apk maar die kan dus door de error "there is a problem parsing the package" niet geïnstalleerd worden om die dan te gebruiken ipv de blijkbaar niet voorgeïnstalleerde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:43
@Meiga
Je plaatst de gedownloade .zip file toch gewoon op je toestel zonder uit te pakken hoop ik ?

De updater app staat gewoon in de folder "Security Centre"
Dan "Updater" kiezen, op het menu knopje drukken en "Selecteer Rom Installatie" kiezen
Zo kan je de multilang zip file zoeken en installeren.

Wel zien dat je voor het updaten het originele thema instelt, anders kan de update vastlopen (spreek van ondervinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Meiga schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:41:
Tnx Miliaan, maar ik zit gewoon in NL...
Voor allen, doe ik iets fout dat ik de update app niet kan vinden? hoe ziet ie er uit dat ik 'm niet kan vinden? XD in de custom rom zit wel een file update apk maar die kan dus door de error "there is a problem parsing the package" niet geïnstalleerd worden om die dan te gebruiken ipv de blijkbaar niet voorgeïnstalleerde versie?
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g378/lekzzz/Screenshot_2013-07-08-13-15-20_20130708131550123_zps5688abde.jpg

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
Ik gebruik al een paar weken naar tevredenheid (en tijdelijk) een M2S. Weet iemand hoe ik notificaties (bijv mail of whatsapp) ook zichtbaar kan maken in mijn lockscreen? Nu brandt het ledje natuurlijk wel, maar ik moet het toestel nu unlocken en vervolgens de notification scherm omlaag schuiven om te ziem wat er allemaal binnen is gekomen. In het balkje bovenin zie ik ook geen meldingen van berichten. Kan dit ingesteld worden binnen MIUI? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
Heb inderdaad die er gewoon op gezet, maar in de uitgepakte variant (op m'n pc) staat wel een mapje waarin die update app staat zegmaar, vandaar ;)
Dat van security center las ik eerder ook al, maar waar staat dat dan? ik heb geen map security center.. Voorgeinstalleerd waren: camera/gallery/music/themes/settings/market/ mapje tools (staat ie niet tussen, alleen dingen als flashlight)/permission manager/ iets chinees/antutu/calandar/email/game center/downloads/file explorer en sim toolkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 08:38
Mijn m2s wordt na kort gebruik reeds behoorlijk warm, zeg maar eigenlijk heet. Hebben daar meer mensen last van?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
@brooks123 Geen last van, blijft tijdens gebruik gewoon een redelijk normale temperatuur. Misschien de zon momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:51
Meiga schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:41:
Heb inderdaad die er gewoon op gezet, maar in de uitgepakte variant (op m'n pc) staat wel een mapje waarin die update app staat zegmaar, vandaar ;)
Dat van security center las ik eerder ook al, maar waar staat dat dan? ik heb geen map security center.. Voorgeinstalleerd waren: camera/gallery/music/themes/settings/market/ mapje tools (staat ie niet tussen, alleen dingen als flashlight)/permission manager/ iets chinees/antutu/calandar/email/game center/downloads/file explorer en sim toolkit.
Van rechts naar links over het scherm met je vinger "vegen" ;) Je hebt meerdere bureaubladen. Op het eerste tabblad rechts vindt je securitycenter en de updater app. Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
@ mathman dat heb ik al wel geprobeerd ;) ik ben alle tabbladen afgeweest, alle mappen gezien (was er ook maar 1) en niets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Bizar
Het enige dat je dan nog kan doen is de rom te installeren via Recovery Mode.

- hernoem de ROM naar "update.zip" en kopieer hem naar je telefoon
- schakel je toestel uit
- houdt de volume+ knop & de power knop samen ingedrukt en laat ze los wanneer je het MI logo ziet
- gebruik de volume knoppen om omhoog/omlaag te gaan, kies English en druk op de power knop
- kies nu "Install update.zip to system1"

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
StinkyPanda schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:26:
Bizar
Het enige dat je dan nog kan doen is de rom te installeren via Recovery Mode.

- hernoem de ROM naar "update.zip" en kopieer hem naar je telefoon
- schakel je toestel uit
- houdt de volume+ knop & de power knop samen ingedrukt en laat ze los wanneer je het MI logo ziet
- gebruik de volume knoppen om omhoog/omlaag te gaan, kies English en druk op de power knop
- kies nu "Install update.zip to system1"

succes
Ik begin me steeds meer af te vragen of Meiga wel een echte M2S heeft. Naar mijn weten zijn er altijd minimaal 3 tabbladen aangezien er veel losse apps zijn :? Even van voor af aan:
Je koopt een M2S, krijgt hem binnen en wil meteen de update doen toch? Je zou dan via settings> about phone> system updates> menu> select installation pack. Dan kan je de update kiezen die je gedownload hebt en op je M2S hebt gezet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

lekzzz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:54:
[...]

Ik begin me steeds meer af te vragen of Meiga wel een echte M2S heeft. Naar mijn weten zijn er altijd minimaal 3 tabbladen aangezien er veel losse apps zijn :? Even van voor af aan:
Je koopt een M2S, krijgt hem binnen en wil meteen de update doen toch? Je zou dan via settings> about phone> system updates> menu> select installation pack. Dan kan je de update kiezen die je gedownload hebt en op je M2S hebt gezet kiezen.
Ik heb mijn M2S vandaag binnen gehad. En inderdaad via die route JLB18 erop gezet.

P.S. Vind het nog wel erg wennen dat MIUI. Ik kom van CM10.10 af op mijn oude i9000 ;)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
lekzzz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:54:
[...]

Was ik ook eerst aan het denken, maar volgens mij weet hij er echt helemaal/bitter weinig van af. (geen verwijt hoor)

Op de vorige pagina zei hij "System updates zoeken geeft aan dat ik de meest recente versie heb." dus hij geeft zelf aan dat hij kan controleren op updates. Dan hoeft hij daar toch gewoon op de menuknop te drukken en select installation pack kiezen zoals jij reeds zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 08:38
Meiga schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:03:
@brooks123 Geen last van, blijft tijdens gebruik gewoon een redelijk normale temperatuur. Misschien de zon momenteel?
Niet de zon..., maar nu die op minimale prestaties staat blijft die koudlauw. Ik zal het een tijd in de gaten houden.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
brooks123 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:48:
[...]

Niet de zon..., maar nu die op minimale prestaties staat blijft die koudlauw. Ik zal het een tijd in de gaten houden.
De mijne wordt ook zeer warm wanneer ik op 3G surf. Op 2G heeft hij dit niet.
Prestatiemodus staat op normaal.

Mijn vorige (motorola defy) had dit trouwens ook op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Laatst online: 14-09 21:50
Na veel rond zoeken en dit hele topic doorlezen, ben ik van plan om ook de M2A te kopen, echter ben ik nog niet er over uit waar ik hem het beste kan kopen:

bij ibuygou kom ik uit op 260,51 euro incl zenden met DHL
bij antelife kom ik uit op 248 euro incl zenden met DHL
en bij: http://www.aliexpress.com...new-mobile/941388272.html kom ik uit op 230 euro incl zenden met DHL

Verder wil ik ook nog de:
http://www.ibuygou.com/p-...r_dark_blue-4826-usd.html
erbij kopen (ook op meerdere plekken te koop)

Nou is mijn vraag, heeft 1 van jullie toevallig goede ervaringen met die van alienexpress? Of weet iemand nog een goede plek waar ze goedkoop te koop zijn? 10 euro verschil maakt mij namelijk niet uit, maar 30 euro wel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

rolandmegens schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:24:
Na veel rond zoeken en dit hele topic doorlezen, ben ik van plan om ook de M2A te kopen, echter ben ik nog niet er over uit waar ik hem het beste kan kopen:

bij ibuygou kom ik uit op 260,51 euro incl zenden met DHL
bij antelife kom ik uit op 248 euro incl zenden met DHL
en bij: http://www.aliexpress.com...new-mobile/941388272.html kom ik uit op 230 euro incl zenden met DHL

Verder wil ik ook nog de:
http://www.ibuygou.com/p-...r_dark_blue-4826-usd.html
erbij kopen (ook op meerdere plekken te koop)

Nou is mijn vraag, heeft 1 van jullie toevallig goede ervaringen met die van alienexpress? Of weet iemand nog een goede plek waar ze goedkoop te koop zijn? 10 euro verschil maakt mij namelijk niet uit, maar 30 euro wel.

Alvast bedankt!
Ik heb hem bij Mixeshop.com besteld, incl. DHL verzending en 5 dollar discount coupon (kun je via skype vragen krijg je er wel 1) kom je uit op €249.15

Das een van de goedkopere en ze zijn ook betrouwbaar.

En ik heb op Ebay een TPU hoesje besteld voor 5 euro nogwat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Weet iemand ook waarom ik geen gebruik kan maken van mobiel internet? Ik zet dan het data knop je om maar hij maakt nog steeds geen verbinding. Overigens kan ik mijn data usage ook niet openen, deze gaat direct weer weg en en de ring is rood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:19
wellicht staat je apn verkeerd ingesteld?

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Tja, ik weet het niet! Ik heb de provider digicelbonaire maar ik kom er niet uit. Ik heb nu alleen web.digicelcuracao.com bij apn ingevuld.. Ik weet niet of ik ook een naam in moet vullen.

Haha, dus ik heb net geupdate kreeg ik al een melding van de Data Usage app dat ik hem moest instellen, dus ik doen en helemaal blij van hij doet het nu.. Nee dus elke keer als ik hem nu open dan stopt mijn touchscreen in de home screen..

[ Voor 39% gewijzigd door MiliaanR op 09-07-2013 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
MiliaanR schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:39:
Weet iemand ook waarom ik geen gebruik kan maken van mobiel internet? Ik zet dan het data knop je om maar hij maakt nog steeds geen verbinding. Overigens kan ik mijn data usage ook niet openen, deze gaat direct weer weg en en de ring is rood..
Waarschijnlijk moet je roaming ook aanzetten. Ik heb hier Telfort en die maakt gebruik van het KPN netwerk, dit wordt ook gezien als roaming. Op Windows Phone werkt het net zo. Strikt genomen is het ook roaming, ook al is het binnenlandse roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:53
Goed nieuws voor mensen die een M2S willen bestellen, de prijzen worden verlaagd: http://www.gizchina.com/2...aomi-mi2s-prices-slashed/

Persoonlijk ga ik voor een telefoon met ondersteuning voor 3G op 900mhz, dat gaat vrij snel aangezien in ieder geval KPN de uitrol van 4G en 3G op 900mhz gelijktijdig doet (en ik een gebouw met veel beton werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenj_1989
Shuriken schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:02:
[...]

Ik heb mijn M2S vandaag binnen gehad. En inderdaad via die route JLB18 erop gezet.

P.S. Vind het nog wel erg wennen dat MIUI. Ik kom van CM10.10 af op mijn oude i9000 ;)
Je zou ADW launcher kunnen installeren. Heb je in ieder geval een normale app drawer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik zie dat hier meestal over ibuygou als leverancier gerept wordt ... zijn er ook ervaringen (mag ook positief hoor ;-) ) met hotmid?

Ik vind de m2s toch heus een serieuze optie om eindelijk van mijn erg trage xperia ray af te komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik zou hem alleen bij ibuygou kopen. Je hoort nog wel eens verhalen van "neppe" xiamo's bij andere websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

En de M2A is binnen, in een DHL zak met een bon waar de waarde van 25 dollar op stond voor een mini player. Niks hoeven bij te betalen bij Mixeshop.com via DHL.

Geluid, meer dan prima. Klinkt hartstikke goed.
Camera: heb nu alleen nog binnen foto's geprobeerd en filmpjes, maar dat ziet er heel netjes uit hoor. Tot nu toe erg tevreden over.
GPS: Getest met Navigon in huis, direct een fix binnen 3 sec. :)

Verder een beetje aan het klooien met MiUI, dacht dat het webshare proggie net zoiets als Webshare was maar het is meer een connectieprogramma zoals bluetooth maar dan via wifi oid.

Tot nu toe zeer tevreden over!

[ Voor 5% gewijzigd door Christiano007 op 09-07-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
MIUI staat er standaard op, niet WIUI.

Heb inmiddels WIUI geinstalleerd, maar merk weinig verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Hij doet het nog steeds niet, zo raar! Ik heb nu ook data roaming enabled. Is er anders nog een andere plek waar ik deze vraag stellen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Timorad schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:53:
Goed nieuws voor mensen die een M2S willen bestellen, de prijzen worden verlaagd: http://www.gizchina.com/2...aomi-mi2s-prices-slashed/

Persoonlijk ga ik voor een telefoon met ondersteuning voor 3G op 900mhz, dat gaat vrij snel aangezien in ieder geval KPN de uitrol van 4G en 3G op 900mhz gelijktijdig doet (en ik een gebouw met veel beton werk).
Hmm - is deze korting al ingegaan? Ik volg dit toestel helaas pas sinds gister nacht en weet nu dus niet of de € 299.- op ibuygou.com nog de oude prijs zijn of deze korting al gehanteerd is? Het is ook een beetje verwarrend omdat ze het op ibuygou.com over een aktie hebben die nog maar 2 dagen duurt ...

Wie volgt deze prijzen al een beetje langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
swima schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:41:
[...]

Hmm - is deze korting al ingegaan? Ik volg dit toestel helaas pas sinds gister nacht en weet nu dus niet of de € 299.- op ibuygou.com nog de oude prijs zijn of deze korting al gehanteerd is? Het is ook een beetje verwarrend omdat ze het op ibuygou.com over een aktie hebben die nog maar 2 dagen duurt ...

Wie volgt deze prijzen al een beetje langer?
twee pagina's terug stond er dit voor de 32GB:
jeroenj_1989 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:28:
[...]

De MI2S 32 GB kost bij ibuygou.com $439.99
Bij verzending met DHL komt daar nog $24.00 bij.
Deze is dus hetzelfde gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Dank je wel lekzzz - deze informatie was me al bekend.
Ik ben enkel niet zeker of de nieuwe prijzen al te zien zijn of pas nog komen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Nu online

Asphyxion

I am, therefor I think

Ik heb net Google Maps geupdated naar de laatste versie en die force closed direct bij opstarten. :( Hebben andere mensen de update al geprobeerd?

De reviews op de play store zijn overigens ook niet al te best,..

Edit: Lijkt er op dat ik niet de enige ben met dit probleem: http://miuiandroid.com/co...013-jul-09-crashes.21270/

[ Voor 25% gewijzigd door Asphyxion op 10-07-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:23
Dit zou een prototype van de MI-3 zijn.
Afbeeldingslocatie: http://ww3.sinaimg.cn/bmiddle/6b1394a6gw1e6hhrx481nj20c80le0va.jpg

5.5" 1080p scherm, Qualcomm 800 CPU, 3GB RAM, 16/32 GB ROM, 13MP/5MP camera, 3600mAh.
Launch waarschijnlijk op 16 augustus. [bron]

[ Voor 42% gewijzigd door HallonRubus op 10-07-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:47
Ronde hoeken zijn toch mooier. Ik heb overigens een m2a besteld. Op dit moment loop ik rond met een goedkope sony xperia go.. dat bleek het toch niet helemaal te zijn :D

Ik hoop dat ik hem over 2 weken heb.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
'korting' bij spemall voor de M2S
http://www.gizchina.com/2...ount-to-gizchina-readers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Dan kom ik uit op 364 usd voor de m2s 16gb incl verzenden met DHL

Heeft iemand al een goedkopere plek gevonden die betrouwbaar is?

Bij hotmid kom ik uit op 357 usd maar weet niet of die betrouwbaar is

Al wacht ik nog even de prijswijziging van 1999 naar 1699 Yuan af die op 12 juli in gaat

[ Voor 9% gewijzigd door rolandmegens op 10-07-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:29
Ik heb vandaag de stockrom van Android erop gezet, maar ik krijg met geen mogelijkheid de Google Apps op mijn mobiel. Op de Mi Market staat een app die de Gapps installeert, maar deze crashen om de haverklap. Ik heb nu een Goo.im zip bestand maar geen idee wat ik nu hiermee moet doen. Iemand nog tips?

Wat een hoop gezeur voor een "open" systeem zoals men altijd beweert met Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Robkazoe schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:43:
Ik heb vandaag de stockrom van Android erop gezet, maar ik krijg met geen mogelijkheid de Google Apps op mijn mobiel. Op de Mi Market staat een app die de Gapps installeert, maar deze crashen om de haverklap. Ik heb nu een Goo.im zip bestand maar geen idee wat ik nu hiermee moet doen. Iemand nog tips?

Wat een hoop gezeur voor een "open" systeem zoals men altijd beweert met Android...
http://wiki.rootzwiki.com/Google_Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heeft iemand trouwens een idee hoe je gemiste oproepen/sms/whatsapps op je lockscreen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
En daar zie ik een bijbel staan met een shitload aan informatie maar geen idee hoe ik nu een zip moet verwerken in het systeem.

Ben nog een manier tegen gekomen om de bestanden van goo.im te verwerken met een speciale app die je kunt downloaden uit Google Play. Dus om Google Play te installeren heb je een app nodig uit Google Play. Die lui zijn zo briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Robkazoe schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:57:
[...]

En daar zie ik een bijbel staan met een shitload aan informatie maar geen idee hoe ik nu een zip moet verwerken in het systeem.

Ben nog een manier tegen gekomen om de bestanden van goo.im te verwerken met een speciale app die je kunt downloaden uit Google Play. Dus om Google Play te installeren heb je een app nodig uit Google Play. Die lui zijn zo briljant!
Via de recovery, neem toch aan dat die erop zit. Power en volume up dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Met power + volume down krijg je een fastboot optie die je via MiFlash kunt aansturen. Maar das enkel bedoeld voor het flashen van de stock rom of MIUI. Met power + volume up zou je updates moeten kunnen installeren door een "update.zip" in je root te plaatsen. Dus dat heb ik ook maar gedaan door de zip van goo.im te hernoemen naar update.zip/updates.zip maar daar doet ie ook niets mee.

En zover ik kan zien kan je geen Clockworkmod Recovery downloaden voor de Xiaomi. Dus wat blijft er dan nog over?

Zojuist de stock rom opnieuw geïnstalleerd en eerst nog eens extra laten rebooten aangezien ik dat nog niet gedaan had en toen de Chinese app geinstalleerd en Google Play vanuit die app geinstalleerd maar Google Framework en de Play store crashen nogsteeds.

[ Voor 20% gewijzigd door Robkazoe op 10-07-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:04
Vreemd dat je wel stockrom erop kan flashen maar geen idee heb hoe je een zip moet flashen?.. De reden waarom dit niet veel makkelijker gaat is onder anderen dat Google Apps niet zomaar op elk android apparaat mag draaien. Volgens mij betalen htc en consorten voor de Google Apps integratie.

Hier voor CWM, zelf niet geprobeerd.
http://miuiandroid.com/co...d-recovery-6-0-3-2.19686/

En buiten dat snap ik niet dat mensen deze telefoon kopen en dan van MIUI afstappen, heb zelf bij het aanschaffen van mijn mi2 gezocht naar een telefoon waar MIUI het beste op draait. :p

Btw over Hotmid, wel iets meer dan een jaartje geleden maar hier zeggen wat mensen ervaring te hebben.
http://miuiandroid.com/co...worthy.15840/#post-116765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
De optie voor een stockrom wordt geboden, is dan leuk maar feitelijk waardeloos als er geen Gapps geinstalleerd kunnen worden. De CWM uit de eerste link werkt niet. Wordt iig niet opgepikt door de updater van Xiaomi.

Leuk avontuur maar zolang ik Gapps niet werkend krijg, blijf ik voorlopig wel op MIUI zitten. Werkt an sich prima, al had ik graag wat meer ervaring willen opdoen met de stockrom. Mocht mensen nog tips hebben voor de stockrom, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Robkazoe schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:49:
De optie voor een stockrom wordt geboden, is dan leuk maar feitelijk waardeloos als er geen Gapps geinstalleerd kunnen worden. De CWM uit de eerste link werkt niet. Wordt iig niet opgepikt door de updater van Xiaomi.

Leuk avontuur maar zolang ik Gapps niet werkend krijg, blijf ik voorlopig wel op MIUI zitten. Werkt an sich prima, al had ik graag wat meer ervaring willen opdoen met de stockrom. Mocht mensen nog tips hebben voor de stockrom, dan hoor ik het graag.
Is dit niet voldoende informatie om aan de slag te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Heb ook maar een Xiaomi mi2s 16gb gekocht. 285eu incl. verzending met DHL. Vind ik wel een acceptabele prijs.Ik heb lange tijd een HTC Desire gekocht, en hét grote voordeel van die telefoon vond ik de actieve community.

Een paar weken terug heb ik een iOcean X7 en een Jiayu G4 gekocht. Beide erg leuke telefoontjes, maar op den duur sluipen er toch ergernissen in. Zo werkt op beide telefoons de GPS niet goed genoeg om in de praktijk te gebruiken. Daarnaast is er voor beide telefoons niet echt een actieve rom-community, waardoor je aangewezen bent op de standaard roms.

De mi2s heeft dit zo te zien wel. Met een AOSP-rom, een MIUI-rom die wekelijks geupdatet wordt en een WIUI-rom is er voldoende keus. En daar komt nog eens bij dat je voor nog geen 100euro extra een telefoons hebt die op alle hardwarevlakken superieur is t.o.v. de Jiayu G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Gabliboeba schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:19:
Heb ook maar een Xiaomi mi2s 16gb gekocht. 285eu incl. verzending met DHL. Vind ik wel een acceptabele prijs.Ik heb lange tijd een HTC Desire gekocht, en hét grote voordeel van die telefoon vond ik de actieve community.

Een paar weken terug heb ik een iOcean X7 en een Jiayu G4 gekocht. Beide erg leuke telefoontjes, maar op den duur sluipen er toch ergernissen in. Zo werkt op beide telefoons de GPS niet goed genoeg om in de praktijk te gebruiken. Daarnaast is er voor beide telefoons niet echt een actieve rom-community, waardoor je aangewezen bent op de standaard roms.

De mi2s heeft dit zo te zien wel. Met een AOSP-rom, een MIUI-rom die wekelijks geupdatet wordt en een WIUI-rom is er voldoende keus. En daar komt nog eens bij dat je voor nog geen 100euro extra een telefoons hebt die op alle hardwarevlakken superieur is t.o.v. de Jiayu G4.
Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wido91
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:01
Zojuist de knoop doorgehakt wat betreft Chineze smartphones en een Xiaomi M2S 16GB besteld bij hotmid. Hiervoor lang zitten twijfelen tussen een Jiayu G4 advanced, iOcean X7 elite, Zoppo C2 en noem maar op. Ongetwijfeld zijn dit uitstekende toestellen voor hun prijs, maar ik wilde liever toch voor zekerheid (support, werkende gps) gaan. Ik ben zeer benieuwd wanneer mijn Xiaomi zal arriveren per post. Ik heb er omgerekend ongeveer 315 euro voor betaald, dit inclusief super case, micro-usb OTG kabel en 3100 mAh batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Hoelang gaat jullie telefoon mee? Ik zag net in een tweakers review dat de meeste telefoons bij zwaar gebruik langer mee gaan dan tien uur. Dat red de mijne echt niet.. Dus ik wou greenify downloaden maar dan blijkt dat ik geen root heb, is er ook een snelle manier om daar aan te komen? Zonder dat ik achter een computer hoef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Timorad schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:53:
Ik ben benieuwd of we hier iets van gaan merken de komende dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
MiliaanR schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 02:59:
Hoelang gaat jullie telefoon mee? Ik zag net in een tweakers review dat de meeste telefoons bij zwaar gebruik langer mee gaan dan tien uur. Dat red de mijne echt niet.. Dus ik wou greenify downloaden maar dan blijkt dat ik geen root heb, is er ook een snelle manier om daar aan te komen? Zonder dat ik achter een computer hoef?
De mijne gaat zo'n 16 uur mee bij intensief gebruik en Vodafone. Daarnaast gewoon de MiuiAndroid-rom downloaden. Kan je gewoon greenify gebruiken als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
rolandmegens schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:38:
[...]

Ik ben benieuwd of we hier iets van gaan merken de komende dagen
Volgens mijn gaat het alleen om de 16gb versie, en die is bijna enkele sites al rond de 330 dollar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
lekzzz schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:08:
[...]

De mijne gaat zo'n 16 uur mee bij intensief gebruik en Vodafone. Daarnaast gewoon de MiuiAndroid-rom downloaden. Kan je gewoon greenify gebruiken als je wil.
Ik heb ook gelezen dat de originele MIUI rom een stuk zuiniger is dan de MIUIandroid rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Christiano007 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:57:
Heeft iemand trouwens een idee hoe je gemiste oproepen/sms/whatsapps op je lockscreen krijgt?
De gemiste oproepen en whatsapp staan standaard op mijn lockscreen...
de whatsapps als een icoontje bovenin het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Gabliboeba schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:00:
[...]

Volgens mijn gaat het alleen om de 16gb versie, en die is bijna enkele sites al rond de 330 dollar te krijgen.
Deze kreeg ik zojuist in m'n mail, dus alleen de 16GB versie

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g378/lekzzz/Screenshot_2013-07-12-13-12-43_20130712131305611_zps7500bb0f.jpg

Edit: Ibuygou

[ Voor 4% gewijzigd door lekzzz op 12-07-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:32

KWM

Op welke website?
lekzzz schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:14:
[...]

Deze kreeg ik zojuist in m'n mail, dus alleen de 16GB versie

[afbeelding]
Pagina: 1 ... 7 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken