BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Verwijderd
Wat ik gestuurd heb:
Wat zei terug stuurdeDear mary,
At first i was very happy it your service but now i cant tell you how dissapointed i am, last week i recieved my xiaomi the first thing i did is unbox it and install antutu benchmark. This gave me a score wich was to low to be the MI2s i ordered. So i checked the the specs and they said 1.5ghz quadcore 8mp camera model number MI2. In the mails below you can clearly see that i ordered a MI2s i really bought the phone for the 13mp camera so i am not willing to settle for less, wich is more then fair knowing that i payed the price that the MI2s costs. When i wanted to contact you guys i saw that the site www.mentoo.com is offline so and it took me a while to findout that your domainname changed to www.menpoo.com. But even that site is offline so i can only asume your email adress changed to support@menpoo.com.
I hope you set this straight so i dont have to contact paypall buyers protection that you scammed me.
This is my IMEI: 869630018631691 wich i asume proves that i bought it in your store, if you need any other proof i will send it right away.
I hope you reply soon,
Dennis
Dit is het slechtste engels ooit en ik kan er echt niks van maken ik denk dat ik beter paypall eens contacteer.Dear mentoo buyers:
At the end of may have individual buyers malicious complaints, lead to mentoo paypal account frozen, after the account is frozen money can only be removed after 180 days, in order to guarantee the interests of most of the buyers, maintain the credibility of our company, we have been communicating with PYPAL, paypal don't agree to my company's complaint, continue to freeze accounts, so lead to we can't give you the delivery in time, bring you the trouble we are very sorry.
My company is now officially make a decision, no matter how PAYPAL finally coordination processing opinion, our company will give you deliver goods within 30 days, but the product is not necessarily you specify products, but assure you must be send you the equivalent product, within 30 days, if you continue to complain, that I will no longer give you deliver goods, such as 180 days for PAYPAL to deal with, please you understand!
Mentoo website not normal visit, it is because I have my company adjust the company's business, will stop retail business, the subsequent we will do wholesale professional. Bring you the trouble we are sorry for this! Please be assured that we will fulfill their duties of the seller, within 30 days give you deliver goods, please cooperate with our work
<:includetail>
<:includetail>support
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 18:34 ]
Als je daar niet mee akkoord gaat kun je aankloppen bij Paypal, maar deze zullen volgens mentoo jou niet terugbetalen.
Verwijderd
Komt uit de mail van paypall.
Dus het probleem is dat ik het in 2 keer betaald heb, en de eerste betaling al langer dan 45 dagen geleden is wat blijkbaar onder de verijsten staat bij paypall aankoop bescherming.Opmerking voor verkoper
SKU: Xiaomi2S02 I ordered the Jiayu G4 but i changed my order to Xiaomi. This is the difference I had to pay. Email: xxxxx@live.be
Wat zouden jullie doen paypall contacteren in de hoop dat ik mijn geld of toch een deel terug krijg, of kijken wat mentoo me opstuurd (als ze al iets opsturen).
Edit: Er zegt juist iemand op de forums van gizchina dat hij net dezelfde mail gekregen heeft. Ik vraag me echt af wat ze allemaal aan het bekokstoven zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 20:30 ]
voorlopig niets bestellen van mentoo!
Tnx!
Een eenvoudige adapter is dus voldoende om deze hier te gebruiken.
Verder voldoet elke usb-lader wel (gebruik zelf m'n htc lader regelmatig). Indien de output van de lader minder dan 1000mA is zal het laden wel trager verlopen, maar volgens mij leveren de meeste telefoonladers van de laatste paar jaar dat wel.
Heeft misschien hiermee te maken: linkRickXX schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:59:
Duurde dat bestellen op ibuygou.com bij jullie ook zo lang? Heb inmiddels al een week geleden besteld en betaald maar nog steeds wordt er niets geshipped en van customer service geen enkel gehoor. Hopen dat 't allemaal goed komt maar vind het toch een bijzondere gang van zaken bij die chinezen!
mailtje sturen met je situatie, moet geen probleem zijnTed_W schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:23:
Ik heb zojuist een M2S besteld bij ibuygou, maar was daarbij vergeten eerst een account aan te maken en in te loggen. Iemand een idee hoe ik alsnog mijn order status kan volgen via hun site? Ik heb betaald via PayPal, dus van hun heb ik wel een orderbevestiging.
Verwijderd
Zeker! Kreeg van ibuygou ook die toelichting.... Gelukkig uiteindelijk donderdag geshipped en vannacht in Amsterdam aangekomen.. Komt dus allemaal goed
android since G1.
Alleen jammer genoeg kan ik nu geen EQ meer gebruiken..
android since G1.
Ik vind het na zo'n 2 weken fulltime gebruiken echt een TOP toestel!
De look and feel..de snelheid...het scherm...de vele accessoires...updates continue etc etc
Geen moment spijt! En dat alles voor een dikke 400 dollar
Of de 13mp camera het waard was vraag ik me wel af omdat ik niet echt heel duidelijk overtuigd ben van het verschil tussen de 8 en de 13MP.
Owja..inmiddels ook volle tevredenheid over mijn passieve verstelbare brodit auto houder. Een houder die in te stellen is tussen 9 en 11 mm en past echt precies!
Verwijderd
Helpie
Levering van IBuygou ook prima (Had op een donderdag avond besteld en dinsdag ochtend werd er bezorgd). Netjes in cadeaupapier en geen invoerrechten.
Heel klein minpuntje: Mijn meegeleverde lader doet niks, maar is niet echt een probleem want ik had nog wel andere liggen.
Je hebt een fake?Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:03:
Heb sinds vandaag de M2a, maar kom bij Antutu niet hoger dan 10.800 terwijl in de reviews de score ruim 18.000 is. Draai de laatste MIUI versie en multilanguage pack. Tevens een aangepast thema. Waar kan het aan liggen? heb prestaties op maximaal staan...
Helpie
Vandaag mijn, die ik vorige week besteld had bij mixeshop, Mi2A ontvangen.Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:03:
Heb sinds vandaag de M2a, maar kom bij Antutu niet hoger dan 10.800 terwijl in de reviews de score ruim 18.000 is. Draai de laatste MIUI versie en multilanguage pack. Tevens een aangepast thema. Waar kan het aan liggen? heb prestaties op maximaal staan...
Helpie
Wat aan de instellingen geprutst,in het nederlands gezet en wat apps geînstalleerd.
Antutu op gedraaid en krijg een score van 18315.
Kijk eens bij info of jouw specs dezelfde zijn als die opgegeven door Xiaomi.
Verwijderd
Via ibuygou besteld en gelukkig geen fakedefpat schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:02:
[...]
Vandaag mijn, die ik vorige week besteld had bij mixeshop, Mi2A ontvangen.
Wat aan de instellingen geprutst,in het nederlands gezet en wat apps geînstalleerd.
Antutu op gedraaid en krijg een score van 18315.
Kijk eens bij info of jouw specs dezelfde zijn als die opgegeven door Xiaomi.
Heerlijk toestel, lekker licht ook. Nu nog een handige bumper/cover vinden..
Dank voor de replies!
Handig voor diegene die hem nog willen bestellen, of accessoires willen kopen.
Via de facebookgroep https://www.facebook.com/...u/177937042251142?fref=ts kan je ook een eenmalige kortingsbon van $5 dollar aanvragen.
Don't dream your life, live your dreams!
Ik heb het via de live chat geregeld. Eerst moet je een account aanmaken, en daarna kan de support je order koppelen aan je account. Ben benieuwd wanneer hij arriveert :-)Ted_W schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:23:
Ik heb zojuist een M2S besteld bij ibuygou, maar was daarbij vergeten eerst een account aan te maken en in te loggen. Iemand een idee hoe ik alsnog mijn order status kan volgen via hun site? Ik heb betaald via PayPal, dus van hun heb ik wel een orderbevestiging.
Koffie met thee is minder lekker.
Ik kan het scherm gewoon uit doen en het werk prima voor mij. Overigens doen Sleep as Android en SleepBot bij mij zelf ook gewoon het scherm uit.SilencerNL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:43:
Heeft iemand al een 'Sleep as Android' of een dergelijke "smart wekker" geinstalleerd? Het lijkt erop dat de motion sensors worden uitgeschakeld als het scherm dimt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat dan niet werkt voor mij zijn Apps zoals Twilight / EasyEyez. Soort F.lux maar dan voor je android telefoon. In de applicatie zelf werkt het prima (En als ik in de app een overlay heb (Als in de notifications / chat heads van facebook) zit de filter er ook gewoon op. Alleen zodra ik naar het homescreen ga is het verdwenen. Is voor Lux, Twilight en EasyEyez allemaal zo.
Ik nu net maar een mailtje uit gedaan en hopelijk krijg ik alsnog de goede telefoon gezien ik er wel voor betaald heb.
DHL ben ik ook niet over te spreken, maar helaas kan het niet anders
Misschien is Live Chat inderdaad een betere optie dan mail versturen. Ik ben nu ook met ze bezig om mijn verzendmethode gewijzigd te krijgen van 'airmail' naar 'DHL'.Azura schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:30:
Ik heb net eindelijk mijn telefoon gekregen. Ikl had de 16gb versie besteld.. helaas is er iets misgegaan waardoor ik nu de mi2 heb gekregen. Dit staat ook op mijn order list, maar onder de prijs van een Mi2S. Ik voel me nu dus behoorlijk gepakt door Ibuygou.. Ik weet namelijk 100% zeker dat ik de Mi2S heb besteld en ik heb er ook voor betaald.
Ik nu net maar een mailtje uit gedaan en hopelijk krijg ik alsnog de goede telefoon gezien ik er wel voor betaald heb.
DHL ben ik ook niet over te spreken, maar helaas kan het niet anders
hmm, vreemd dat het bij mij dan niet werkt. Zou je voor mij willen nagaan welke versie van de MIUI rom je erop hebt staan, en welke instellingen heb je gezet in Sleep as Android? (settings --> Sleep tracking en Settings --> Miscellaneous)Adanteh schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:18:
[...]
Ik kan het scherm gewoon uit doen en het werk prima voor mij. Overigens doen Sleep as Android en SleepBot bij mij zelf ook gewoon het scherm uit.
Wat dan niet werkt voor mij zijn Apps zoals Twilight / EasyEyez. Soort F.lux maar dan voor je android telefoon. In de applicatie zelf werkt het prima (En als ik in de app een overlay heb (Als in de notifications / chat heads van facebook) zit de filter er ook gewoon op. Alleen zodra ik naar het homescreen ga is het verdwenen. Is voor Lux, Twilight en EasyEyez allemaal zo.
Ik dank u vriendelijk!
Don't dream your life, live your dreams!
Ik heb nog even door gezaagd en ze zijn er akkoord mee dat ik de mi2 mag terug sturen en ze sturen dan de mi2s op zodra die van mij ontvangen is. Helaas zal ik dus nog wat langer moeten wachten.
Kan je niet gewoon de kleurtemperatuur van het scherm op warm zetten?Adanteh schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:18:
[...]
Ik kan het scherm gewoon uit doen en het werk prima voor mij. Overigens doen Sleep as Android en SleepBot bij mij zelf ook gewoon het scherm uit.
Ik heb op m'n Mi-2 middels Tasker ingesteld dat het scherm 's avonds van de auto-brightness af gaat en de backlight op een lage stand gaat.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde meegemaakt maar dan bij mentoo heb je je doos al open gemaakt? ik heb die MI2 nu een week hun site is offline en ze weigeren een deal te sluiten dus ik ga paypall contacteren ik hoop da zei helpen maar ik vrees ervoor.Azura schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:57:
Ik voel me nu echt genaaid door ibuygou. de order is veranderd, is heb de prijs betaald voor de mi2s, krijg de mi2 en omruilen willen ze niet.Want schijnbaar heb ik voor teveel geld de mi2 besteld. Dus moet ik het daar maar mee doen.
Ik heb nog even door gezaagd en ze zijn er akkoord mee dat ik de mi2 mag terug sturen en ze sturen dan de mi2s op zodra die van mij ontvangen is. Helaas zal ik dus nog wat langer moeten wachten.
Ik heb de doos opengemaakt, maar niets uit de verpakking gehaald. Het is dus nog precies zoals het verpakt was. Ik heb het pakketje weer naar ze terug gestuurd met postnl express. neven wat verzendskosten, maar volgens hun returnpolicy kan ik dat gewoon declareren. Ik heb een track ad trace code eraan gehangen en aangetekend verstuurd. Zodra ze hem daar terug krijgen, sturen de ze de Mi2 s op. het duurde wel even voordat ik mijn gelijk had gehaald bij de live chat, maar hopelijk komt het allemaal goed nu. En ik hoop ook dat het binnen 2 weken geregeld is haha!Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:52:
[...]
Ik heb hetzelfde meegemaakt maar dan bij mentoo heb je je doos al open gemaakt? ik heb die MI2 nu een week hun site is offline en ze weigeren een deal te sluiten dus ik ga paypall contacteren ik hoop da zei helpen maar ik vrees ervoor.
Hopelijk zie jij ook nog iets terug.. al is het geld, al is het de echte Mi2s
[ Voor 4% gewijzigd door Azura op 19-06-2013 20:59 ]
Kortom, tot zover kan ik 'm iedereen aanraden, later meer over de batterij duur!
Heeft iemand nog leuke (custom) toevoegingen, zoals launcher, geslaagde themes, of tweaks om de perfomance te verbeteren draaien? Graag tips!
Zit nogal een groot verschil tussen je scherm op warm zetten en zo'n filter gebruiken. Verklaar me voor gek, maar als het laat is en ik wil nog even wat lezen (Omg comics op zo'n klein scherm) en ja I know, sowieso niet heel verstandig om vlak voor het slapen nog naar zo'n scherm liggen turen, maar dan is een extra grijze (Voor de brightness) en warme filter toch wel erg fijn. Dat effects van Twilight bevalt prima, maar dan moet het wel werken.Kapitein Prozac schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:49:
[...]
Kan je niet gewoon de kleurtemperatuur van het scherm op warm zetten?
Ik heb op m'n Mi-2 middels Tasker ingesteld dat het scherm 's avonds van de auto-brightness af gaat en de backlight op een lage stand gaat.
MiUI 3.5.31 Multilanguage qua rom.SilencerNL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:36:
[...]hmm, vreemd dat het bij mij dan niet werkt. Zou je voor mij willen nagaan welke versie van de MIUI rom je erop hebt staan, en welke instellingen heb je gezet in Sleep as Android? (settings --> Sleep tracking en Settings --> Miscellaneous)
Ik dank u vriendelijk!
Sleep as Android heb ik standaard settings. Screen-off control staat gewoon aan.
Dat had ik dus in eerste instantie, maar met een simpel mailtje hebben ze het alsnog gekoppeld aan mijn daarna aangemaakt account, dus dat is wel op te lossen.RickXX schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:59:
Ik heb geen enkel probleem gehad, netjes geleverd, goed ingepakt als een gift. Niets mis met die webwinkel. Maak alleen eerst een account aan, bestel en betaal vervolgens, als je voor het betaalproces geen account aanmaakt koppelt het systeem je account niet aan je order...
Bij mij staat er nu 'Paid' als status. Wordt dat nog aangepast door hun systeem naar 'Shipped' of zo of blijft dit zo staan en moet ik gewoon wachten op bericht van DHL? Ik hoop dat de mijne z.s.m. verstuurd wordt.
Even een self-quote voor de geinteresseerden. Heb even een mailtje gestuurd naar iemand van het team van Twilight en die gaf aan dat iemand anders het had gefixed door in MiUI Twilight als System App in te stellen. Titanium Backup Pro even op mijn telefoon gepleurd (Zal vast ook wel met andere apps kunnen) en Twilight als system app ingesteld en nu werkt het prima. Ik neem aan dat hetzelfde geld voor EasyEyez.Adanteh schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:18:
[...]
Ik kreeg netjes een e-mail met melding dat mijn pakketje verstuurd was. Ook al was het de verkeerde telefoon, hij was goed verpakt en hoefde geen douane kosten te betalen. uiteindelijk duurde het voor mij een week voordat ik hem in huis had, maar dat was inclusief speciale vrije dagen in china en een weekend.Ted_W schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:17:
[...]
Dat had ik dus in eerste instantie, maar met een simpel mailtje hebben ze het alsnog gekoppeld aan mijn daarna aangemaakt account, dus dat is wel op te lossen.
Bij mij staat er nu 'Paid' als status. Wordt dat nog aangepast door hun systeem naar 'Shipped' of zo of blijft dit zo staan en moet ik gewoon wachten op bericht van DHL? Ik hoop dat de mijne z.s.m. verstuurd wordt.
Ik heb hollandsnieuwe, wat op het vodafone netwerk draait. Tot op heden nog geen enkel probleem met battery drain gehad. Mijn telefoon houdt het nu na een aantal weken in bezit ongeveer 2 dagen op de accu uit, wat ik prima vind met mijn huidige gebruik. Hoe ervaren anderen dat?Rolandow schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:33:
Ik lees net in een review dat er problemen zijn met een vodafone sim bij dit toestel. Is dit nog steeds actueel? M.a.w: zijn er mensen met een vodafone sim in the house waarbij de batterij erg snel leeg loopt?
Overigens is bij mij 2 dagen gebruik, dat ik 's avonds mijn telefoon uitzet en hij het vervolgens de volgende dag tot het uitzetten uithoudt. Mijn accu heeft nu bijvoorbeeld nog 21% over, met als statistiek 1 dag en 2.5 uur op de accu. Grootste verbruiker? Het scherm, voor 45%.
Hij vraagt naar een pincode (geen idee wat het is), maar alles staat in het chinees?
Ik heb me rot gezocht naar een site met vertaling o.i.d., maar alleen unboxing filmpjes gevonden.
wat te doen?
signature
open settings (设置) of grijze settings logo en dan:brooks123 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:16:
help, ik heb hem net binnen, als ik de telefoon start staat alles in het chinees, nergens een optie voor engels. Volgens raakte ik tijdens het starten ergens het scherm aan, mogelijk dat ik zo de chinese taal instelde.
Hij vraagt naar een pincode (geen idee wat het is), maar alles staat in het chinees?
Ik heb me rot gezocht naar een site met vertaling o.i.d., maar alleen unboxing filmpjes gevonden.
wat te doen?

Daarna kun je multi language flashen
http://miuiandroid.com/co...ti+Lang&o=date&c[node]=62
[ Voor 6% gewijzigd door benbaba op 21-06-2013 12:38 ]
maar die blijft maar voor 2 seconden staan....en schakelt dan door naar chinees.
signature
Verwijderd
ik ben van plan de xiaomi m2a te bestellen. deze ziet er mij beter uit (buiten snelheid dan) dan de 2s. zijn er dingen waar ik over kijk? vindt die 70 euro extra toch veel voor enkel wat snelheid
ik las ook iets over problemen met 3G in landelijk gemeenten in belgie. weet iemand of ik hier problemen mee ga hebben (providor is telenet).
toen ik opzoek was naar nieuwe backcover, want wit vind ik niet mooi, las ik bij een gewone identieke cover maar dan andere kleur, dat NFC niet ondersteunt werd. dit vind ik maar raar want het feit of NFC ondersteunt wordt of niet ligt toch niet aan het plastieke afschermsel aan de achterkant van je telefoon?
bedankt voor het lezen alvast. als ik hem bestel mogen jullie zeker een uitgebreide review verwachten!
Als je de screens hierboven volgt en je zet hem op Engels schakelt 'ie dan weer na chinees? (laat desnoods je sim kaart eruit) zet hem op engels en install de multilanguage.brooks123 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:58:
benbaba, dank, maar na uitzetten, batterij en sim eruit, weer aan kwam wel de optie voor engels.
maar die blijft maar voor 2 seconden staan....en schakelt dan door naar chinees.
Nee in principe zijn de verschillen niet heel groot tussen de 2a en 2s. Schermgrootte, Quad vs dual (allebei adreno 320 gpu), camera 32gb 13MP, en de 2s ondersteund officieel een grotere 3000mah batterij en gebruikt OGS.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:06:
ik heb dit hele topic al zitten lezen, maar heb nu eindelijk een account gemaakt.
ik ben van plan de xiaomi m2a te bestellen. deze ziet er mij beter uit (buiten snelheid dan) dan de 2s. zijn er dingen waar ik over kijk? vindt die 70 euro extra toch veel voor enkel wat snelheid
ik las ook iets over problemen met 3G in landelijk gemeenten in belgie. weet iemand of ik hier problemen mee ga hebben (providor is telenet).
toen ik opzoek was naar nieuwe backcover, want wit vind ik niet mooi, las ik bij een gewone identieke cover maar dan andere kleur, dat NFC niet ondersteunt werd. dit vind ik maar raar want het feit of NFC ondersteunt wordt of niet ligt toch niet aan het plastieke afschermsel aan de achterkant van je telefoon?
bedankt voor het lezen alvast. als ik hem bestel mogen jullie zeker een uitgebreide review verwachten!
De NFC chip (antenne) zit meestal in de batterij of op de backcover. In het geval van de M2A zal die dus in de backcover verwerkt zitten vandaar. Het bereik in Belgie was gewoon prima het enige wat zo was dacht ik is dat in de toekomst ze in Belgie ook (meer) gebruik gaan maken van UMTS900 en dat ondersteund deze tel niet.
misschien was ik niet duidelijk genoeg, het is me dus wel gelukt. Je moet dus binnen die 2 seconden reageren om deze op engels te zetten, doe je dat niet dan start die door naar chinees. Dan even batterij eruit etc, en bij de volgende poging dus wel even binnen 2 seconden gereageerd...benbaba schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:23:
[...]
Als je de screens hierboven volgt en je zet hem op Engels schakelt 'ie dan weer na chinees? (laat desnoods je sim kaart eruit)
signature
Er bestaan GEEN autohouders voor de Xiaomi...en al helemaal niet met lader. Check een paar berichten terug van mij.Mad_Cow schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:46:
Bestaan er ook autohouders met een ingebouwde oplader voor de Xiaomi M2S?
Verwijderd
De Sony Xperia SP is in feite precies hetzelfde.Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:49:
kan er iemand mij zeggen met welke 'westerse' smartphone je de m2a best kunt vergelijken?
Je zal toch sowieso het installatie proces van android moeten doorlopen denk ik? Of breken jullie die af o.i.d.?
Ik zie nu bij DHL staan "Douane inklaring compleet". Betekent dit dat hij er doorheen is? M.a.w: kan ik in de track and trace al zien of ik moet betalen?
Correct, Via wifi de multi-lang downloaden en via de updater app deze selecteren.Rolandow schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:28:
Even voor mijn begrip, mensen die zeggen dat ze meteen de multi lang installeren, dit houdt volgens mij in: multi lang downloaden en op de telefoon zetten (dus met USB kabel aan de laptop hangen?) en dan via voorgeïnstalleerde de updater deze rom kiezen om te updaten. Is dat correct?
Kan ik mij niet herinneren. Ik heb in elk geval niks afgebroken. Ga er van uit dat het zichzelf wijst.Je zal toch sowieso het installatie proces van android moeten doorlopen denk ik? Of breken jullie die af o.i.d.?
Nu ben ik normaal gesproken wel iemand die altijd de laatste versie van software wil hebben. Maar als ik elke week 350 mb moet downloaden om te updaten, dat is me nogal wat. Ik kon echter geen what's new posts vinden.
Hoe gaan jullie hiermee om? Misschien van v5 naar v6 updaten? Of eens in de twee maanden ofzo?
[ Voor 42% gewijzigd door Rolandow op 24-06-2013 15:42 ]
Verwijderd
Tussen normal en performance lijkt dus niet veel verschil te zitten.
In geval van de M2(S); bij performance mode zijn 4 cores actief, bij normal 2 cores en 2 springen bij en bij powersave 1 core en 1 springt soms bij. Daarnaast zijn er nog verschillen in (o.a.) sampling rate.Rolandow schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:18:
Heb voor de grap even AnTuTu gedraaid in de drie power modes. Dit waren mijn waardes: power safe: 11309, Normal: 24763, Performance: 24873.
Tussen normal en performance lijkt dus niet veel verschil te zitten.
Ik heb dit topic met veel interesse gelezen en ik denk dat ik de Xiaomi M2A wil bestellen, maar ik zit nog met een paar vragen.
Korte verklaring van waarom de M2A: Ik gebruik momenteel een geleende Samsung Galaxy S2 en mijn interesse voor een Xiaomi is vooral gewekt door de (voorlopig nog onofficiële) specificaties van de Xiaomi Mi3. De release date daarvan staat op 16 augustus 2013, maar op basis van wat ik heb gelezen, verwacht ik dat deze pas begin 2014 fatsoenlijk leverbaar zal zijn in Europa. De M2A is een flinke stap omhoog van de S2 en toch nog een stuk goedkoper dan de M2S. Zodoende lijkt het me een uitstekende placeholder.
Ik ben van plan er een screenprotector op te plakken en er een extra back cover bij te nemen. Als ik de originele back cover dan in de doos laat, dan blijft zowel de voorkant als de achterkant mooi en hoop ik hem nog goed te kunnen doorverkopen als de Mi3 leverbaar is.
Dan de vragen:
- Als eerste; klinkt het bovenstaande als een aardig plan, of kan ik beter een M2S kopen, bijvoorbeeld omdat die minder zal devalueren dan de M2A wanneer de Mi3 uitkomt? Dat vind ik lastig in te schatten.
- Eerder in dit topic staat de volgende link: http://www.ibuygou.com/crazy-discount/ Er staat dat er nog 120 units left zijn en ik zie nergens een verloopdatum van de aanbieding; zou deze aanbieding nog gelden? Edit: Deze link staat nog altijd bovenaan het scherm van de Ibuygou.com live chat, dus ik ga er maar vanuit dat de aanbieding nog geldig is.
- Ook las ik in dit topic dat NFC niet met alle back covers werkt. Heeft iemand ervaring met NFC in combinatie met deze back cover? http://www.ibuygou.com/p-original_xiaomi_m2a_intelligent_stylish_back_cover_warm_grey-5037-eur.html Edit: Er is mij via de live chat verzekerd dat de NFC functionaliteit niet afhankelijk is van de originele back cover, dus ik gok het er maar op.
Edit 2: Ik had dezelfde vraag via e-mail aan ibuygou.com gestuurd en daarop krijg ik nu de reactie dat NFC niet zal werken in combinatie met deze backcover. Deze foto lijkt er inderdaad op te wijzen dat de NFC chip op de back cover zit geplakt. Dan misschien toch maar een rubberen hoesje er omheen.
- Zie ik nog andere dingen over het hoofd? Suggesties, tips, op- en/of aanmerkingen zijn welkom.
Edit: De couponcode voor 5$ korting schijnt IBG630 te zijn en is geldig tot 30-06-2013. 2011

Alvast bedankt.
[ Voor 17% gewijzigd door HenkPatat op 26-06-2013 20:41 ]
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
Even later ben ik weer terug op mijn werkplek, vol bereik, maar wifi doet nog steeds niets. Het lijkt wel of de verbinding blijft hangen in een connection state lost ofzo. Schakel ik mijn wifi uit, dan pakt 3G het gelijk over, en komen er ineens allerlei berichten binnen. Berichten die anderhalf uur terug zijn verzonden.
Dus, er lijkt iets te haperen met wifi. Hebben meer mensen hier last van? Zijn er apps voor die dit probleem verhelpen?
Ik kan me bij mijn vorige Android toestel herinneren dat ik dit vaker had, als het toestel weer uit de standby (d.w.z. scherm een tijdje uit) kwam. Wellicht dat dit er iets mee te maken heeft?
[ Voor 12% gewijzigd door Rolandow op 25-06-2013 16:35 ]
Verwijderd
Denk dat je de M2A ook redelijk makkelijk kunt verkopen vooral als dat aan iemand is die je kent en diegene kunt laten zien dat je met de M2A de nieuwste spellen enzo gewoon kunt spelen en dat alles vloeiend loopt. (de doorsnee mens boeit benchmarks niet heel veel die willen gewoon dat alles goed en vloeiend werkt)HenkPatat schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:47:
- Als eerste; klinkt het bovenstaande als een aardig plan, of kan ik beter een M2S kopen, bijvoorbeeld omdat die minder zal devalueren dan de M2A wanneer de Mi3 uitkomt? Dat vind ik lastig in te schatten.
- Eerder in dit topic staat de volgende link: http://www.ibuygou.com/crazy-discount/ Er staat dat er nog 120 units left zijn en ik zie nergens een verloopdatum van de aanbieding; zou deze aanbieding nog gelden?
- Ook las ik in dit topic dat NFC niet met alle back covers werkt. Heeft iemand ervaring met NFC in combinatie met deze back cover? http://www.ibuygou.com/p-original_xiaomi_m2a_intelligent_stylish_back_cover_warm_grey-5037-eur.html
- Zie ik nog andere dingen over het hoofd? Suggesties, tips, op- en/of aanmerkingen zijn welkom.
Alvast bedankt.
Denk overigens dat je het beste gewoon Ibuygou kunt mailen of onderaan de pagina van die backcover een vraag stellen, heb zelf netjes antwoord gekregen over mijn vraag of ze er automatisch een EU adapter bij doen of niet.
Verwijderd
Ja die zit erbij. Er zit een adapter bij die je op de pinnetje klikt, waardoor hij gewoon in het stopcontact past.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:14:
als ik de m2s bestel, zit daar dan een oplader bij die hier werkt? zoniet, waar haal ik zo een oplader?
En anders kun je gewoon een micro usb oplader halen, die zijn in Nederland ook in allerlei winkels te koop. Als er maar 1000 mA uit komt. Dus een lader van een Galaxy zou ook volstaan.
Bij mij zat er anders geen adapter bij... besteld bij ibuygou.com. Ik laad m'n telefoon gewoon op met de lader van m'n Galaxy Ace en dat werkt prima. Zal misschien iets langer duren maar ik doe het toch 's nachts dus daar merk ik niks van.Rolandow schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:13:
[...]
Ja die zit erbij. Er zit een adapter bij die je op de pinnetje klikt, waardoor hij gewoon in het stopcontact past.
En anders kun je gewoon een micro usb oplader halen, die zijn in Nederland ook in allerlei winkels te koop. Als er maar 1000 mA uit komt. Dus een lader van een Galaxy zou ook volstaan.
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
Verwijderd
Op 4 juni besteld en betaald met Paypal, levering via DHL. Toestel ontvangen op 10 juni. Dat is snel.
Ik was voorheen enkele weken in het bezit van een Jiayu G3.Dat toestel heb ik weggedaan vanwege een slecht werkende GPS. Daarvoor had ik een Galaxy Ace waarvan de GPS en naviagtie uitstekend werkte.
In dit forum is al veel over de positieve eigenschappen van dit toestel geschreven. Vele van die ervaringen onderschrijf ik, maar het scherm is beduidend slechter leesbaar buiten in de zon dan de Jiayu G3. Dan de GPS, ook die laat sterk te wensen over. Inderdaad een Fix is snel gemaakt, (GPS Status of GPS test). Maar dat is niet het probleem. Tijdens navigeren schokt de cursor (loopt stukje achter en schiet dan weer vooruit naar de juiste positie) en als je stil staat voor een kruising draait het scherm elke keer. Rijd je weer, dan wordt de positie snel gevonden, de weg gaat weer recht naar boven, maar dan ontstaat het schokken weer.
De config file staat op de europe pool. Mischien zou de nl pool de situatie kunnen verbeteren dat weet ik niet.
Ik heb geprobeerd, de standaard meegeleverde rom, de WIUI rom (laatste versie) en daarnaast diverse naviagatieprogramma's. (TomTom, Navigon en Sygic) Sygic verloopt het minst schokkend.
Ook het scherm is minder duidelijk in de auto zichtbaar dan voorheen de Ace en de Jiayu.
Weet iemand een oplossing hiervoor of heeft andere ervaringen?
.
Dat het scherm wat minder goed leesbaar is in de zon, kan best. Ik ondervind hier geen echte hinder van. Heb hem naast een iPhone 4 gehouden en dat was net zo.Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:09:
Mijn opmerkingen over de MI2S,
Op 4 juni besteld en betaald met Paypal, levering via DHL. Toestel ontvangen op 10 juni. Dat is snel.
Ik was voorheen enkele weken in het bezit van een Jiayu G3.Dat toestel heb ik weggedaan vanwege een slecht werkende GPS. Daarvoor had ik een Galaxy Ace waarvan de GPS en naviagtie uitstekend werkte.
In dit forum is al veel over de positieve eigenschappen van dit toestel geschreven. Vele van die ervaringen onderschrijf ik, maar het scherm is beduidend slechter leesbaar buiten in de zon dan de Jiayu G3. Dan de GPS, ook die laat sterk te wensen over. Inderdaad een Fix is snel gemaakt, (GPS Status of GPS test). Maar dat is niet het probleem. Tijdens navigeren schokt de cursor (loopt stukje achter en schiet dan weer vooruit naar de juiste positie) en als je stil staat voor een kruising draait het scherm elke keer. Rijd je weer, dan wordt de positie snel gevonden, de weg gaat weer recht naar boven, maar dan ontstaat het schokken weer.
De config file staat op de europe pool. Mischien zou de nl pool de situatie kunnen verbeteren dat weet ik niet.
Ik heb geprobeerd, de standaard meegeleverde rom, de WIUI rom (laatste versie) en daarnaast diverse naviagatieprogramma's. (TomTom, Navigon en Sygic) Sygic verloopt het minst schokkend.
Ook het scherm is minder duidelijk in de auto zichtbaar dan voorheen de Ace en de Jiayu.
Weet iemand een oplossing hiervoor of heeft andere ervaringen?
.
Daarnaast gebruik ik vanaf het begin al bijna dagelijks Sygic als navigatie. Ik heb nergens last van. Ik heb Sygic en Google-maps gebruikt in Mexico, Guatamala en Belize. Zelfs afgelopen week nog door Frankrijk een tourtocht gemaakt en dat werkte ook goed. In de auto is het scherm goed zichtbaar, denk er wel om dat je het niet met een polaroid zonnebril op probeert, dan zie je namelijk bij horizontaal gebruik niets
Kortom sorry maar ik erken je punten niet.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
De standaard witte back cover is overigens echt super glad! Ik heb er een dark blue cover bij besteld - maar hier zit inderdaad geen NFC in. Ik ga waarschijnlijk wel proberen de NFC antenne van de witte back cover te verhuizen naar de blauwe. De blauwe cover is gelukkig een stuk minder glad.
De batterij gaat nu een gehele dag mee (van rond 08:00 tot 00:00). Aangezien ik er nu veel mee speel is dat best aardig.
MIUI is even wennen, maar werkt wel goed.
Ik heb de multilanguage rom via de updater geïnstalleerd en dan was zo gedaan. Er blijven echter Chinese apps geïnstalleerd staan. Is er een betere manier - bv via CWM? - om de telefoon geheel Chinees-vrij te krijgen?
Thanks. Alle Chinese apps zijn nu idd er af. Veel schoner zo!mathman schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:48:
Ik heb de telefoon compleet gewiped, waarna ik miui multilanguage en wiui erop heb gezet. Volgens mij gaf een ander persoon hier aan, dat een factory reset de chinese apps ook verwijdert. Als je namelijk een rom installeert via de updater, of via recovery, zal hij al je settings, dus ook alle chinese apps, behouden.
Voor de M2A zijn overigens wel veel minder roms en tweaks. CWM is er bijvoorbeeld niet. Is ook wel logisch, de M2/M2S is een populairder toestel...
Verwijderd
Blij voor jou dat je de ervaringen die ik heb met het toestel niet hebt. Maar heb jij niet een ander toestel, de MI2 terwijl ik de MI2S heb? En ook schrijft Rezje op 4 5 al dat leesbaarheid in de zon tegenviel.
En echt, zoals ik schreef was de Jiayu G3 in zonlicht (veel) beter leesbaar (Maar de GPS meer knudde).
Misschien heb je wel een andere versie van de software en als jij geen last hebt met het navigeren, weer fijn voor jou, maar ik vind het uitermate vervelend. Welke versie van de OS software draai je en welke versie van Sygic? En als die versies van jou dan eventueel hetzelfde zijn als bij mij, kan het dan absoluut niet zo zijn dat de problemen worden veroorzaakt door de hardware en misschien wel in combinatie met de gebruikte software? Ik zou mijn hand daar niet voor in het vuur steken. Ik constateer dat het bij mijn MI2S wel zo is.
Nee als je inderdaad een MI2 hebt vind ik het niet vreemd dat je mijn punten niet herkend, zelfs als de hardware grotendeels hezelfde is. En hoezo erkennen. Ik vraag niet of je de problemen erkent, maar of iemand andere ervaringen heeft (met dit toestel) en of er een oplossing is.
Inderdaad de M2, bedoelde het niet aanvallendVerwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:16:
Hallo Lezzz,
Blij voor jou dat je de ervaringen die ik heb met het toestel niet hebt. Maar heb jij niet een ander toestel, de MI2 terwijl ik de MI2S heb? En ook schrijft Rezje op 4 5 al dat leesbaarheid in de zon tegenviel.
En echt, zoals ik schreef was de Jiayu G3 in zonlicht (veel) beter leesbaar (Maar de GPS meer knudde).
Misschien heb je wel een andere versie van de software en als jij geen last hebt met het navigeren, weer fijn voor jou, maar ik vind het uitermate vervelend. Welke versie van de OS software draai je en welke versie van Sygic? En als die versies van jou dan eventueel hetzelfde zijn als bij mij, kan het dan absoluut niet zo zijn dat de problemen worden veroorzaakt door de hardware en misschien wel in combinatie met de gebruikte software? Ik zou mijn hand daar niet voor in het vuur steken. Ik constateer dat het bij mijn MI2S wel zo is.
Nee als je inderdaad een MI2 hebt vind ik het niet vreemd dat je mijn punten niet herkend, zelfs als de hardware grotendeels hezelfde is. En hoezo erkennen. Ik vraag niet of je de problemen erkent, maar of iemand andere ervaringen heeft (met dit toestel) en of er een oplossing is.
Ik draai miui android 3.6.21 en Sygic versie 11.2.5
Als je nog iets wil weten hoor ik het wel.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
M2: http://www.ibuygou.com/p-...6gb_version-4186-eur.html
M2A: http://www.ibuygou.com/p-...en_gps_wifi-4653-eur.html
[ Voor 69% gewijzigd door MiliaanR op 27-06-2013 23:10 ]
http://www.ibuygou.com/ca...deals-xiaomi-375-388.html
Is toch echt 299 vs 241 euro hoor.
Oops, jij vergelijkt met de mi2, niet de M2s. Nuja, dan is het performance voordeel van de Mi2 tov de M2A natuurlijk ook veel kleiner, dan mag het prijsverschil ook kleiner zijn ...
[ Voor 46% gewijzigd door Orbit op 27-06-2013 22:51 ]
MiliaanR schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:37:
Als ik nou naar de prijzen kijken van die telefoons, dan is de Mi2 bijna even duur als de Mi2A dus waarom zou je dan geen Mi2 nemen? Of zie ik iets over het hoofd?
Orbit schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:43:
Bwoa, 'bijna even duur' is natuurlijk erg relatief. 60 euro meer is toch maar liefst 25% duurder. En dat voor extra performance die je nooit zult merken (M2A haalt ook bijna 19k bij Antutu). Maar het grotere scherm was voor mij de doorslaggevende reden om de M2A te verkiezen boven de M2S. Prijs/prestaties is gewoon nog sterker dan bij de M2S.
Lijkt dat jullie over twee verschillende toestellen praten. Eerst over vergelijking M2 en M2A en later over M2S en M2A. Dan zit er inderdaad verschillen tussen de prijzenOrbit schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:49:
??
http://www.ibuygou.com/ca...deals-xiaomi-375-388.html
Is toch echt 299 vs 241 euro hoor.
Oops, jij vergelijkt met de mi2, niet de M2s. Nuja, dan is het performance voordeel van de Mi2 tov de M2A natuurlijk ook veel kleiner, dan mag het prijsverschil ook kleiner zijn ...
[ Voor 40% gewijzigd door lekzzz op 27-06-2013 22:54 ]
Ik ben nu aan het kijken naar NFC tags, maar schijnbaar is niet elke NFC tag compatible met elke telefoon. Zo zijn bv Mifare tags niet compatible met de Nexus 4.Lastig lastig...
Vraagje, hoe lang duurde het bij jullie nadat het pakket aangekomen was in Nederland tot het bij de deur afgeleverd werd?
Mijn Mi2S zou dinsdag ochtend aangekomen zijn in NL (aldus track&trace) maar is nog niet hier aangekomen. De status blijft ook hangen daarop dus ik weet niet waar ie nu is. Zou het gewoon postNL zijn die 'm weigert uit amsterdam te halen, wat na vandaag opgelost zou moeten zijn of duurde het bij jullie ook lang?
Bij mij dezelfde dag nog, maar de mijne werd via DHL verstuurd, niet met PostNL. Misschien dat dat nog wel wat uitmaakt.Meiga schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:24:
Hey mensen,
Vraagje, hoe lang duurde het bij jullie nadat het pakket aangekomen was in Nederland tot het bij de deur afgeleverd werd?
Mijn Mi2S zou dinsdag ochtend aangekomen zijn in NL (aldus track&trace) maar is nog niet hier aangekomen. De status blijft ook hangen daarop dus ik weet niet waar ie nu is. Zou het gewoon postNL zijn die 'm weigert uit amsterdam te halen, wat na vandaag opgelost zou moeten zijn of duurde het bij jullie ook lang?
Verwijderd
Ik zie inderdaad verschillen in OS en software, ik draai Wiui 3.6.14 (gebaseerd op Miui 3.6.14) en Sygic 13.1.14. Ik zet net de MI2s aan (binnen) Sygic opgestart en meteen een fix. Maar het navigeren daar zit t
probleem.
Misschien eens eerst naar 3.6.21 miui, kijken of dat een verbetering is.
Blij dat je reactie niet negatief bedoeld was. Ik werk zelf in de automatisering en als je ziet welke problemen kunnen ontstaan door combinaties van hard en software dan sta je verbaasd.
Er is een sale tot 30 juni, scheelt $60. Hoewel je het nooit weet hoe lang die sales duren natuurlijk.
Zal jullie op de hoogte houden wanneer hij verstuurd en ontvangen word.
Hoeveel is er van die 32gb beschikbaar voor apps? Vooral dus voor die apps die verplaatsen naar SD niet toestaan?
Is er eigenlijk een HDMI output? Ik zie via google wel een soort adapterkabel, maar is dit dan gewoon de micro-hdmi-standaard? Want ik heb hier nog ergens een mircro-hdmi to hdmi liggen. Zou handig zijn voor mijn pico-projector.
Erg benieuwd naar de snelheid (van het toestel EN van de levering).
Wat kost hij nu hij in de aanbieding is dan? Want zover ik weet kost hij al een hele tijd € €299,-jeroenj_1989 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:39:
Zojuist via ibuygou een Xiaomi MI2S 32GB besteld. DHL shipping en Paypal betaling.
Er is een sale tot 30 juni, scheelt $60. Hoewel je het nooit weet hoe lang die sales duren natuurlijk.
Zal jullie op de hoogte houden wanneer hij verstuurd en ontvangen word.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Er is 3.71GB voor Apps, en 25.63GB voor al de rest waaronder uiteraard ook app data.Tunboy schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:11:
Mezelf toch ook maar een m2s 32gb besteld. Werd het beu dat m'n Xperia Arc S zo weinig ruimte voor apps had.
Hoeveel is er van die 32gb beschikbaar voor apps? Vooral dus voor die apps die verplaatsen naar SD niet toestaan?
Is er eigenlijk een HDMI output? Ik zie via google wel een soort adapterkabel, maar is dit dan gewoon de micro-hdmi-standaard? Want ik heb hier nog ergens een mircro-hdmi to hdmi liggen. Zou handig zijn voor mijn pico-projector.
Erg benieuwd naar de snelheid (van het toestel EN van de levering).
HDMI kan met een Micro-usb naar hdmi kabel, de gebruikte standaard over de kabel is MHL, dus je tv of projector moet dit geloof ik wel ondersteunen.
Nu heeft ze een probleem in combinatie met Whatsapp.
De namen van de contactpersonen worden niet weergegeven in de gesprekkenlijst.
Alleen de telefoonnummers worden weergegeven.
De contacten staan gewoon allemaal in mijn contacten bij google gmail.
Synchroniseren lost het probleem niet op.
Weet iemand hier een oplossing voor ?
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken