Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:26
MiliaanR schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:44:
Als iemand nog foto's moet hebben dan wil ik dat wel doen! Ik heb de 32Gb versie.
Ik lust nog wel wat foto's! Zou je ook een 1080p video kunnen maken en naar Youtube uploaden? Hoeft echt geen spannende video te zijn, willekeurige beelden met camerabewegingen en een stukje lopen zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Orbit schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:29:
[...]

Ik heb een Mobistar abonnement en bereik is gewoon goed. Enkel op m'n werkplek val ik regelmatig zonder verbinding, maar dat heeft zowat iedereen voor in ons bureau. Gevoelsmatig zou ik wel zeggen dat het met mijn HD2 beter ging, maar op dat toestel had ik dan ook een aangepaste baseband geïnstalleerd, daar ben ik nog niet aan toegekomen met de M2A.

Enige nadeel tot nog toe aan de M2A voor mij is dat de multilanguage rom niet 100% vrij is van chinese apps/tekens en dat het toestel zo 'glad' is, ik ben vaak bang dat ik em uit m'n handen ga laten glippen. Ik kijk dus vol verwachting uit naar een aangepaste case, maar op dit moment nog niets gevonden.

Al bij al ben ik erg tevreden, m'n broer heeft net een S4 gekocht aan inkoopprijs (wat ik ook had kunnen doen), maar m'n M2A voelt aan als de betere deal. Bang for the buck is echt dik in orde. Ik blijf MIUI wel wat kinderachtig vinden met hun iOS achtige look, maar het werkt wel gewoon erg goed.
Gewoon een andere homebrowser er over hen gooien en dag met kinderachtige miuilook ;)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 08:34
Ik wou een tijdje geleden de UMI X2 bestellen, heb lang moeten wachten. En vandaag de order gecanceld.
Nu ben ik opzoek gegaan naar de Xiaomi. Ik denk dat het de M2A is.

Wat is een betrouwbare site hier voor?

[ Voor 43% gewijzigd door Salvogs op 02-06-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHawk137
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-03 17:43
Dag Tweakers, ik post niet vaak wat op het forum maar ik kijk er geregeld op. Ik heb mijn Mi2S 32gb nu bijna een maand (gekocht bij ibuygou, met de 3000mah batterij erbij) en tot nu toe is het toestel me erg goed bevallen. Hij is snel en je kunt er goede foto's mee maken. Ook zijn er geen problemen met bellen en sms'en.

Via miuiandroid.com zet ik er elke week de nieuwste Engelstalige miui op en nergens is meer chinese tekst te bekennen, behalve dan in de handbook en in de legal information etc.

Het is een stevig toestel; nog niet eens een week nadat hij binnen was heb ik hem per ongeluk op een betonnen vloer laten vallen 8)7 maar gelukkig heeft het scherm geen schade opgelopen, zelfs geen krasje. De klap werd vooral opgevangen door het randje om het scherm heen, en daar is de lak er een beetje af. Het zogenaamde 'dragontrail' glas doet prima z'n werk.

Ik wil in deze post vooral ook even 2 achterkantjes laten zien die me tot nu toe wel aardig goed zijn bevallen (de een beter dan de ander). Omdat ik de hoesjes en beschermende achterkantjes bij ibuygou.com niet zo speciaal vond heb ik bij fulcrumall.com de volgende 2 achterkantjes besteld en ze waren met free shipping na 2,5 week binnen (hoefde niets bij de deur te betalen): http://www.fulcrumall.com...phone-45-style-p-175.html en http://www.fulcrumall.com...m2-metal-frame-p-143.html

De eerste is van hard plastic en heeft een laagje glas aan de achterkant. Het geluid komt bij dit achterkantje niet uit de achterkant, maar uit de bovenkant. Dit is handig omdat je de telefoon nu op een tafel kunt neerleggen zonder dat het geluid gedempt wordt. Het gaat niet ten koste van de geluidskwaliteit. Het tweede achterkantje is volledig van aluminium en is daardoor erg licht en het randje op het scherm geeft extra bescherming. Het is een mooi ding, maar ik heb wel gemerkt dat het wifi signaal afneemt in sterkte met deze backcover. Ook kun je geen headphones met dikke plugs gebruiken want die passen er niet door het gat.

Hier wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/109/img2499q.jpg/
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/690/img2501od.jpg/
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/59/img2508gl.jpg/
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/28/img2512q.jpg/
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/515/img2514pz.jpg/

Voor meer foto's: http://imageshack.us/g/1/10176121/

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Edit

[ Voor 93% gewijzigd door dreester op 02-06-2013 20:23 . Reden: Never mind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ik zit te kijken naar de M2A, en de prijs valt mij een beetje tegen, een Samsung Ativ S heeft dezelfde specificaties, en is zelfs goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
D-TECH schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:27:
Ik zit te kijken naar de M2A, en de prijs valt mij een beetje tegen, een Samsung Ativ S heeft dezelfde specificaties, en is zelfs goedkoper.
De Ativ S heeft een MSM8960 met een Adreno 225 GPU en de M2A een MSM8960T met een Adreno 320. De M2A is eigenlijk vergelijkbaar met een Sony Xperia SP die hier te koop is.

[ Voor 8% gewijzigd door benbaba op 02-06-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHawk137
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-03 17:43
dreester schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:22:
Bedankt voor het delen. Begrijp ik het nou goed dat je die covers gebruikt icm de 3000mah accu?
Nee, helaas passen beide covers niet om de 3000mh batterij. De aluminium cover bestaat uit twee delen, maar de achterkant buigt helaas als je die op de grote batterij doet. Als je de 3000mah accu wilt gebruiken heb je naar mijn weten niet echt veel keus.Ik gebruik die batterij eigenlijk alleen voor lange dagen/reizen of om mee te gamen. Er is trouwens ook een filmpje van de covers en de 3000mah accu op youtube: YouTube: Several Cases and Xiaomi M2 3100mAh battery review --- fulcrumall.com
Cinner schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:08:
[...]

Ik lust nog wel wat foto's! Zou je ook een 1080p video kunnen maken en naar Youtube uploaden? Hoeft echt geen spannende video te zijn, willekeurige beelden met camerabewegingen en een stukje lopen zou ideaal zijn.
Ik heb vorige week toevallig een testfilmpje gemaakt in 1080p; heb deze vandaag even op youtube gezet. Alle overige settings staan op default.
YouTube: Mi2S 32gb 1080p video test - sunny day outdoors & indoors

[ Voor 28% gewijzigd door WhiteHawk137 op 02-06-2013 23:32 . Reden: Toevoeging 1080p filmpje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
WhiteHawk137 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:08:

Hier wat foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Jammer van die Dreamfly tekst achterop. Verpest die hoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 08:26
WhiteHawk137 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:30:

Ik heb vorige week toevallig een testfilmpje gemaakt in 1080p; heb deze vandaag even op youtube gezet. Alle overige settings staan op default.
YouTube: Mi2S 32gb 1080p video test - sunny day outdoors & indoors
Bedankt, precies wat ik zocht! De beeldkwaliteit is best in orde, maar je ziet wel dat wiebelige rolling shutter effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
WhiteHawk137 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:08:

Heb er ook twee besteld, dan maar reclame erop maar vind het design wel erg mooi.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Kreeg om 3:30 vannacht een mailtje dat mijn telefoon vandaag ook was verstuurd. Donderdagavond vrij laat besteld, dus dat is verder prima. Nu hopen dat hij hier snel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
De MI2S gaat ook in Taiwan officieel verkocht worden. Misschien wordt het makkelijker om er hier een te kopen (via Taiwan)?

(11 199 Taiwan dollars = 287.371377 Euros)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/srUSc6H.png
(via: http://weibo.com/1749127163/zzLVciYxe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb vandaag mijn M2S binnen gekregen. Dit is een cadeautje voor mijn vriendin maar wel een leuk toestel. Wat bevelen jullie hier eigenlijk aan? Meteen de MIUI multilanguage rom installeren of met de default rom op engels werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
TiMMieJ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:04:
Ik heb vandaag mijn M2S binnen gekregen. Dit is een cadeautje voor mijn vriendin maar wel een leuk toestel. Wat bevelen jullie hier eigenlijk aan? Meteen de MIUI multilanguage rom installeren of met de default rom op engels werken?
Multi schijnt soms nog wat Chinees in te zitten, ik werk gewoon met de Engelse en daar heb ik geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

lekzzz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:14:
[...]

Multi schijnt soms nog wat Chinees in te zitten, ik werk gewoon met de Engelse en daar heb ik geen last van
Bedankt Lekzzz ga ik die meteen even downloaden en installeren. Eerste bevindingen zijn eigenlijk heel prettig. Zelfs Miui ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekzzz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:14:
[...]

Als je gewoon multilang erop zet en hem op Engels zet is dat niet het zelfde als de gewone Engelse versie er op zetten? Dan heb je nog altijd de keuze om hem in het Nederlands te zetten moest je dat willen niet?

Is dit de manier op beide partities te updaten zodat de originele chinese rom er compleet af is of moet je niet echt wipen?

Boot in mirecovery > Wipe & Reset > Install zip to system one. Booten dan in settings nog eens de zelfde update doen zodat deze naar system 2 gaat?

Weet iemand van jullie of het mogenlijk is om een shortcut in je notifications drawer te zetten dat je tussen 2G en 3G kan wisselen? Inplaats van 3G aan/uit.

Normaal heb ik deze week men MI-2s nog ik kan echt niet meer wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:13:
[...]

Als je gewoon multilang erop zet en hem op Engels zet is dat niet het zelfde als de gewone Engelse versie er op zetten? Dan heb je nog altijd de keuze om hem in het Nederlands te zetten moest je dat willen niet?

Is dit de manier op beide partities te updaten zodat de originele chinese rom er compleet af is of moet je niet echt wipen?

Boot in mirecovery > Wipe & Reset > Install zip to system one. Booten dan in settings nog eens de zelfde update doen zodat deze naar system 2 gaat?

Weet iemand van jullie of het mogenlijk is om een shortcut in je notifications drawer te zetten dat je tussen 2G en 3G kan wisselen? Inplaats van 3G aan/uit.

Normaal heb ik deze week men MI-2s nog ik kan echt niet meer wachten!
Er zit inderdaad een 3G prefered/ Only 2G/ Only 3G switch op. Aanklikken en dan je keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Ik wil vanmiddag de Xiaomi M2S bestellen.
Nu heb ik een vraag, ik heb wat geld staan op mijn paypal account maar niet genoeg om de telefoon mee te betalen.

Als ik nu de mobiel bestel, zal dan eerst het geld van mijn paypal account worden afgehaald en de rest van mijn rekening?
Of moet ik eerst mijn geld overzetten naar mijn rekening en dan bestellen?

Ik zou dit graag willen weten, zodat ik de mobiel kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beastiaanz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06-2024
Maartenll schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:42:
Ik wil vanmiddag de Xiaomi M2S bestellen.
Nu heb ik een vraag, ik heb wat geld staan op mijn paypal account maar niet genoeg om de telefoon mee te betalen.

Als ik nu de mobiel bestel, zal dan eerst het geld van mijn paypal account worden afgehaald en de rest van mijn rekening?
Of moet ik eerst mijn geld overzetten naar mijn rekening en dan bestellen?

Ik zou dit graag willen weten, zodat ik de mobiel kan bestellen.
Als het goed is heb je je bankrekening gekoppeld aan je PayPal. Dan haalt Paypal geld van je bankrekening om direct door te boeken naar de webwinkel. Meestal is eea binnen 1 werkdag geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Beastiaanz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:45:
[...]

Als het goed is heb je je bankrekening gekoppeld aan je PayPal. Dan haalt Paypal geld van je bankrekening om direct door te boeken naar de webwinkel. Meestal is eea binnen 1 werkdag geregeld.
Ja dat klopt, ik heb gisteren een order gecanceld van Antelife. Dus ik heb nu geld op mijn paypal staan, maar niet genoeg om de mobiel te betalen.

Zou het nu zo zijn dat hij eerst het geld van mijn paypal account opmaakt en daarna de rest van mijn rekening afhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemen92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-03 09:55
Maartenll schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:50:
[...]

Ja dat klopt, ik heb gisteren een order gecanceld van Antelife. Dus ik heb nu geld op mijn paypal staan, maar niet genoeg om de mobiel te betalen.

Zou het nu zo zijn dat hij eerst het geld van mijn paypal account opmaakt en daarna de rest van mijn rekening afhaalt?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:51
Volgens mij iedereen die hier bij ibuygou besteld heeft, heeft geleverd gekregen. Ze zijn niet voor niets de officiële reseller van Xiaomi ;)

Dus zeker te vertrouwen en ze doen hun best dat je geen inklaringskosten hoeft te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
mathman schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:38:
Volgens mij iedereen die hier bij ibuygou besteld heeft, heeft geleverd gekregen. Ze zijn niet voor niets de officiële reseller van Xiaomi ;)

Dus zeker te vertrouwen en ze doen hun best dat je geen inklaringskosten hoeft te betalen :)
Ah dankje! Ik heb hem ook besteld, via DHL. Dus ben benieuwd en laat het jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Potjandorie, kon hem vanochtend niet aannemen. Verrassend trouwens. Ik kreeg maandag rond 4:00 een mailtje dat hij was verstuurd en vanochtend stond dus de DHL man (of vrouw) al aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik heb daarnet een aantal video's gekeken van de Xiaomi M2A, en vooral in vergelijking met de M2S is de kwaliteit van het scherm een stuk minder.
Ook als ik hem vergelijk met de Zopo ZP980 en de UMI X2 heeft het scherm een "plastic look" en is het (als het uit staat) grijzig, terwijl de Zopo dan helemaal zwart is (net als de M2S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Adanteh schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:14:
Potjandorie, kon hem vanochtend niet aannemen. Verrassend trouwens. Ik kreeg maandag rond 4:00 een mailtje dat hij was verstuurd en vanochtend stond dus de DHL man (of vrouw) al aan de deur.
Dat is mooi vlot gegaan zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
D-TECH schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:17:
Ik heb daarnet een aantal video's gekeken van de Xiaomi M2A, en vooral in vergelijking met de M2S is de kwaliteit van het scherm een stuk minder.
Ook als ik hem vergelijk met de Zopo ZP980 en de UMI X2 heeft het scherm een "plastic look" en is het (als het uit staat) grijzig, terwijl de Zopo dan helemaal zwart is (net als de M2S).
Komt mede doordat het scherm van de 2A geen gebruikt maakt van OGS . ''OGS full-fit technology screen, the screen is thinner, the transmitting of light is better, the color is more vivid and lifelike, the visual sense is better; at the same time, it can solve the problem of the gray entering into screen''

Tevens wordt op deze site aangeven dat de 2S inderdaad een wat beter (contrast/kleuren) scherm heeft maar dat de 2A wat hoger in helderheid kan en het nog een vrij goed IPS scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Dat is jammer. De meeste chinese telefoons van rond de 270 euro gebruiken OGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
D-TECH schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:46:
Dat is jammer. De meeste chinese telefoons van rond de 270 euro gebruiken OGS.
Klopt meestal wel maar de 2A gebruikt GGF (cover glass film/film). Het maak in praktijk niet heel veel uit wordt hier gezegd. ''Dus maak je geen zorgen over het niet gebruik van de OGS''. Tevens wordt hier het scherm van de 2A ook als zeer goed ervaren/beoordeeld.

Kijk hier maar zitten ze mooi naast elkaar... OGS klinkt mooi net als al die andere marketing termen maar zegt lang niet altijd alles.

[ Voor 14% gewijzigd door benbaba op 04-06-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Helaas zie je hier wel duidelijk dat er toch een paar laagjes in het scherm zitten. Heb al een tijdje een tablet met OGS en dat is toch wel echt veel mooier dan bijvoorbeeld mijn iPad zonder. Daarnaast zijn de chinese reviews (soort pricewatch) niet echt positief, klagen over warme batterij en slechte wifi.

Afbeeldingslocatie: http://files.leiphone.com/uploads/03-5/-4/03-58-47-4.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door D-TECH op 04-06-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Als ik mijn M2A naast de M2S van m'n collega houd dan zie ik toch geen opmerkelijk verschil hoor. Mischien als je er echt gaat op zitten zoeken ..

Globaal gesproken vind ik beide schermen erg mooi en rustiger om naar te kijken dan de S4 van m'n broer.

Wifi bereik is gewoon prima te noemen. Ongeveer vergelijkbaar met m'n HD2 en die had toch de reputatie erg goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Nu we toch met accessoires bezig zijn. Ik heb deze besteld:

leren hoesje: http://www.aliexpress.com/snapshot/235678844.html ( je hebt hem ook nog van xiaomi zelf maar die is stuk duurder dus eerst deze proberen)

aluminium cover: http://www.aliexpress.com/snapshot/233312146.html ( lang gedacht over de cover zoals eerder genoemd waarbij je iphone look krijgt maar dan wordt ie meteen weer wat dikker en ik vind de S eigenlijk al ieeets te dik)

doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me deze backcover besteld ik vind de gsm echt mooi in het mat zwart. Dan heb ik me ook nog een clear case besteld bij ebay en een nikilin case omdat het toch allemaal zo weinig koste.

http://www.aliexpress.com...IAOMI-M2-2/921091587.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:23:
Ik heb me deze backcover besteld ik vind de gsm echt mooi in het mat zwart. Dan heb ik me ook nog een clear case besteld bij ebay en een nikilin case omdat het toch allemaal zo weinig koste.

Ah die is zeker wel mooi.

Overigens heb ik net mijn telefoon mogen ontvangen. (Als ik ooit nog iemand nodig heb die mijn Sinterklaas cadeautjes inpakt, dan bel ik Ibuygou op. Niet alleen zit het in pakpapier, het zit is ook nog eens verdomme strak ingepakt. Denk je dat je goed cadeautjes kan inpakken, is er weer zo'n aziaat die het beter kan). Geen invoerrechten. Vraag me alleen af wat voor oplader jullie gebruiken? Ik zie op de meegeleverde oplader max 0.2A staan, wat me wel heel erg weinig lijkt. Duurt opladen erg lang met dat ding of gebruikt iedereen een andere?

Edit: Moet trouwens wel snel maar even een case/cover bij halen. Ik weet niet wat het is, maar ik krijg nu nogal een naar gevoel van dat achterkantje. Aluminium durf ik niet aan vanwege het signaal of heeft iemand zo'n ding en valt het allemaal wel mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Adanteh op 05-06-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemen92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-03 09:55
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:23:

Kan je eens een foto posten van de gsm met de matte cover eens je hem hebt aub? Ik vind hem namelijk ook wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiemen92 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:53:
[...]

Kan je eens een foto posten van de gsm met de matte cover eens je hem hebt aub? Ik vind hem namelijk ook wel de moeite.
Als je bij de vorige link naar beneden scrolt staan er al een paar foto's maar ik zal er nog een paar uploaden als ik hem heb.

Hier staan er ook nog wat foto's als je naar beneden gaat.
http://www.aliexpress.com...phone-case/916645937.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Heeft iemand er trouwens al geprobeerd een bluetooth tobo aan te hangen? Ik heb zonet even mijn DiNovo Edge geprobeerd en het pairen werkte wel, typen in principe ook en zelfs kleine mousepad deed het (Leuk zo'n muis cursor over je telefoon), maar regelmatig verliest hij het signaal half lijkt het en blijven toetsen herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Wat denken jullie ervan als ik mijn Nexus 7 oplader ga gebruiken voor mijn Mi2S?
Deze levert 2A inplaatsvande door de Mi2S lader geleverde 1A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

MiliaanR schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:34:
Wat denken jullie ervan als ik mijn Nexus 7 oplader ga gebruiken voor mijn Mi2S?
Mag geen problemen geven, dat gaat gewoon werken en waarschijnlijk iets sneller laden.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook de Xiaomi mi2s binnen een verbluffende 3 dagen ontvangen via ibuygou en ik heb gelijk via miuiandroid de laatste firmware erop gezet en nu heb ik het gehele menu in het Nederlands.
Vervolgens via de playstore alle leuke apps er weer opgezet en nu alleen nog een net hoesje aanschaffen.
Alleen de beeldsterkte valt mij iets tegen als je in het zonnetje zit.
Voor de rest is de snelheid qua opstarten van de apps en afspelen van filmpjes via youtube uitmuntend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Vanochtend om kwart voor 10 het mailtje gekregen dat mijn Xiaomi Mi2S verzonden is! Ben heel benieuwd. En laat jullie weten als ik hem binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Mocht dit bericht ongepast zijn, mijn excuses. Hoewel ik erg tevreden ben over de Mi2 en de MIUI Roms, bied ik mijn telefoon te koop aan: V&A aangeboden: Xiaomi Mi-Two Wit 32GB inclusief originele extra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Laatst online: 22:25
MiliaanR schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:34:
Ik heb tot dusver mijn Mi2s opgeladen met de oplader van een HTC als met de oplader van een Nexus 7. Tot nu toe geen rare dingen kunnen ontdekken en het toestel wordt ook niet abnormaal warm na/tijdens het opladen.

Misschien dat de batterij er eerder stuk door gaat maar dat zien we dan wel weer! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Achja, ik heb het nu ook gedaan!
Mensen ik had een probleem ik gebruikte de originele oplader en deed tijdens het laden mijn telefoon aan, en die oplader ging zo'n raar geluid maken en heet worden dat ik daar maar mee stopte. Dus misschien een aandachtspuntje!
Trouwens ik probeer ook mijn filmpje upteloaden naar mijn Flickr van mijn mobiel.. Het lukt gewoon niet. En de app kan alleen maar foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Als het goed is moet dat niks uitmaken qua tijd? Of gaat het laden wel sneller? Volgens mij is het namelijk zo dat de telefoon zelf regelt hoeveel stroom die uit de muur/lader trekt en dat zal niet meer zijn als 1A denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Even iets met bomen en bos:

Welke soorten roms zijn er nu bekend voor de MI2(s)

Zover ik weet de:

- custom ROM vanuit Xiaomi
- MIUI ROM vauit http://miuiandroid.com/community/threads/3-6-7.20750/
- Kale Android rom? (waar staat die en is die up to date?)

Welke mis ik nog?

CyanogenMod kom ik niet tegen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
http://en.miui.com/thread-1885-1-4.html

Stock version is de kale Android (4.1.1). Er is geen CM voor de Mi-2(s) en die gaat er ook niet komen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Kapitein Prozac schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:26:
http://en.miui.com/thread-1885-1-4.html

Stock version is de kale Android (4.1.1). Er is geen CM voor de Mi-2(s) en die gaat er ook niet komen voor zover ik weet.
En de reden dat we nog geen 4.2 draaien is omdat deze simpelweg nog niet gemaakt is of zijn er andere issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
xon schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:03:
[...]

En de reden dat we nog geen 4.2 draaien is omdat deze simpelweg nog niet gemaakt is of zijn er andere issues?
Misschien hier even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
xon schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:03:
[...]

Je kent het wel, de MIUI skin moet er nog overheen en er moet getest worden, enz, enz. Zoals veel fabrikanten lopen ze achter. De stock rom die ze beschikbaar stellen is slechts een nagedachte. Overigens was ik verrast dat ze uberhaupt een stock rom beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Vandaag trouwens een Brodit Samsung Ace 2 passieve autohouder binnengekregen en geprobeerd om mijn MI2S erin te proppen.

Een beschadigd "frontje" was het gevolg..haha past niet! potver..dat luistert net iets te nauw

http://versusio.com/en/sa...s7500-vs-xiaomi-mi-2-16gb

Zo te zien lag het aan de 1mm extra dikte van de xiaomi wat ik eigenlijk nog steeds onwaarschijnlijk vind maar ben maar gestopt met duwen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Je kan ook beter een houder pakken voor de Samsung Galaxy S Advance. Check deze review maar eens. Ik heb hem ook, maar dan niet de ventmount maar de zuignap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

@mathman I know maar ik vind um lelijk en te groot voor mijn auto :-) Het scheelt echt een paar mm dus ik moet hem echt wel kunnen vinden van brodit haha. Het kost me alleen elke keer verzendkosten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Dan neem je toch de brodit houder voor de S Advance? als die van haicom past, zou die van brodit ook moeten passen toch? Volgens mij heeft brodit niet specifiek voor de S Advance, maar zou die van de S (i9000) wel moeten passen. Komt het dichtst in de buurt lijkt me...

suc6 ermee! En als je succes hebt, ben ik wel benieuwd welke het nou geworden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

mathman schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:59:
Dan neem je toch de brodit houder voor de S Advance? als die van haicom past, zou die van brodit ook moeten passen toch? Volgens mij heeft brodit niet specifiek voor de S Advance, maar zou die van de S (i9000) wel moeten passen. Komt het dichtst in de buurt lijkt me...

suc6 ermee! En als je succes hebt, ben ik wel benieuwd welke het nou geworden is ;)
nouuuuu...de ACE 2 die ik heb besteld zou echt moeten passen! het verscheelt 0.5 mm!! dat is echt niets. Toch is het denk ik wat anders, want op het moment je hem in zo'n brodit houder schuift moet je hem eerst iets kantelen om hem de "geul" in te begeleiden. Als je kijkt naar de ACE 2 (of de S Advance) dan zie je dat die rond zijn van onder waarbij je dus kans hebt dat ie er hierdoor inglijdt. Ik onderzoek nog even verder want nu ga ik gewoon net zo lang door tot ik er eentje gevonden heb haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Net de M2S 16 GB besteld op Ibuygou.com. Tref weer net één of of andere gare feestdag in China dus zal allemaal wat langer duren dan normaal. Ben erg benieuwd en bedank alle mensen voor de gedeelde ervaringen die ik net allemaal heb doorgelezen. Er rest mij echter één vraag. Welke software draaien jullie er op en wat bevalt het beste? Hij wordt geleverd met stock Xiaomi en vervolgens kan je de keuze maken, of deze gebruiken in 't half chinees/engels of switchen naar stock android, of MIUI V5?

Begrijp ik het zo goed en, wie draait wat en watvoor ervaringen hebben jullie daarmee? Is er een "winner" die de beste gebruikerservaring biedt of kunnen we stellen dat 't puur afhankelijk is van de gebruikers zijn/haar persoonlijke voorkeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

@RickXX Dit weekend was een test weekend voor mij waarin ik verschillende ROMs heb gedraaid. Ik ben begonnen met de laatste versie van de MIUI V5 software die door de fabrikant geleverd wordt. Deze is geheel engels (of chinees) en werkt gewoon prima. Toch krijg je er een enorme hoeveelheid chinese bende bij en zijn sommige dingen net even niet handig.

Daarna heb ik de multilanguage versie geprobeerd wat eigenlijk een getweakte MIUI V5 versie is maar dan ook (o.a) met Nederlands maar ook de overbodige rommel is eraf gehaald, Google play toegevoegd, wat aanpassingen wat betreft batterij duur etc etc (moet je maar even opzoeken). Dit is wat mij betreft de winnaar en dat wordt mijn rom voorlopig.

Ik heb op de tweede partitie overigens de stockrom gezet en even mee gespeeld, dit is de kale Android versie maar je gaat al snel wat handigheidjes missen die in eerste instantie overodig lijken op de MIUI maar tochhhh wel handig zijn. Ook is de Stock Engels.

Hetgeen wat mij wel erg stoort in MIUI is dat ze geen app drawer hebben die je kan raadplegen vanuit de menu knop. Als je bent opgestart krijg je een basis MIUI scherm voor je neus met snelkoppelingen die zij blijkbaar belangrijk vinden (sms, browser, thema's, tools). Dat zijn ze ook wel alleen wil ik mijn homescreen gewoon zelf indelen. De iconen op dit scherm zijn namelijk niet te verwijderen of te wijzigen. Alle overige apps staan in de schermen "ernaast" maar dan moet je wel weer een keer swipen. Die beperking stoort me!

Ik heb een andere launcer geprobeerd wat dit probleem natuurlijk opheft, toch kan je dan niet meeliften op de vele (ERG MOOIE) thema's die zijn gemaakt voor de MIUI omdat ze ook de meest gebruikte iconen vormgeven en die staan juist weer op het scherm wat niet aan te passen is.

Maar dat terzijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
xon schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:27:
@RickXX Dit weekend was een test weekend voor mij waarin ik verschillende ROMs heb gedraaid. Ik ben begonnen met de laatste versie van de MIUI V5 software die door de fabrikant geleverd wordt. Deze is geheel engels (of chinees) en werkt gewoon prima. Toch krijg je er een enorme hoeveelheid chinese bende bij en zijn sommige dingen net even niet handig.

Daarna heb ik de multilanguage versie geprobeerd wat eigenlijk een getweakte MIUI V5 versie is maar dan ook (o.a) met Nederlands maar ook de overbodige rommel is eraf gehaald, Google play toegevoegd, wat aanpassingen wat betreft batterij duur etc etc (moet je maar even opzoeken). Dit is wat mij betreft de winnaar en dat wordt mijn rom voorlopig.

Ik heb op de tweede partitie overigens de stockrom gezet en even mee gespeeld, dit is de kale Android versie maar je gaat al snel wat handigheidjes missen die in eerste instantie overodig lijken op de MIUI maar tochhhh wel handig zijn. Ook is de Stock Engels.

Hetgeen wat mij wel erg stoort in MIUI is dat ze geen app drawer hebben die je kan raadplegen vanuit de menu knop. Als je bent opgestart krijg je een basis MIUI scherm voor je neus met snelkoppelingen die zij blijkbaar belangrijk vinden (sms, browser, thema's, tools). Dat zijn ze ook wel alleen wil ik mijn homescreen gewoon zelf indelen. De iconen op dit scherm zijn namelijk niet te verwijderen of te wijzigen. Alle overige apps staan in de schermen "ernaast" maar dan moet je wel weer een keer swipen. Die beperking stoort me!

Ik heb een andere launcer geprobeerd wat dit probleem natuurlijk opheft, toch kan je dan niet meeliften op de vele (ERG MOOIE) thema's die zijn gemaakt voor de MIUI omdat ze ook de meest gebruikte iconen vormgeven en die staan juist weer op het scherm wat niet aan te passen is.

Maar dat terzijde...
De apps/ snelkoppeling in miuiandroid zijn wel te verplaatsen naar een ander scherm of in een map. Zo heb ik veel apps ( die ik niet gebruik ) in een map overige gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Dinsdag de Xiaomi M2S 16 gebesteld, donderdag kreeg ik bericht dat hij was verzonden.
En ik keek vandaag, en hij is nu in Amsterdam.
Sunday, June 09, 2013 Location Time
9 Customs status updated AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 21:35

8 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 21:32

7 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 13:56

Saturday, June 08, 2013 Location Time
6 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 16:40

5 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 04:40

4 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 04:31

Friday, June 07, 2013 Location Time
3 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 19:27

2 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 18:35

1 Shipment picked up HONG KONG - HONG KONG 13:29

Hij is ook al vrijgegeven bij de douane,
Further Detail:
Shipment has been given a release by Customs.
Next Step:
Unless there is an adhoc exam or a stop by another regulatory authority the shipment will proceed to delivery.

Ben benieuwd of ik invoerrechten moet betalen, maar dat zullen we deze week zien.
Verwacht hem dinsdag. Laat jullie weten wanneer ik hem binnen heb en zal wat foto's maken van de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

lekzzz schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:54:
[...]

De apps/ snelkoppeling in miuiandroid zijn wel te verplaatsen naar een ander scherm of in een map. Zo heb ik veel apps ( die ik niet gebruik ) in een map overige gezet
Ehh ook de systeemiconen op het hoofdscherm? Tell me how :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
xon schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:27:

Maar dat terzijde...
Je kan een folder maken met de naam apps en deze plaatsen op je dock en al je apps daar in gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Wat blijkt....Brodit heeft ook gewoon een "adjustable holder":

http://www.brodit.se/product.html?id=511231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Bezorgd DHL op maandag?

Net bericht gekregen:
10 Jun 13 9:21 AM - With delivery courier - AMSTERDAM,NETHERLANDS, THE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Maartenll schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:53:
Bezorgd DHL op maandag?

Net bericht gekregen:
10 Jun 13 9:21 AM - With delivery courier - AMSTERDAM,NETHERLANDS, THE
haha anders staat dit er toch niet? Ja dus veel plezier met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
xon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:53:
[...]

haha anders staat dit er toch niet? Ja dus veel plezier met je telefoon.
haha hij moet naar Meppel (Drenthe) komen, dus ben benieuwd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Maartenll schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:35:
[...]

haha hij moet naar Meppel (Drenthe) komen, dus ben benieuwd haha
Het is toch gelukt,
Monday, June 10, 2013 Location Time
16 Delivered - Signed for by : LIEZENN MEPPEL 10:44

Vanmiddag mooi met de mobiel bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chronos
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:02
Als het goed is ontvang ik ook vandaag mijn M2S 16GB, donderdag besteld bij ibuygou, super snelle levering dus!

Ga meteen de multilang ROM, instaleren, maar wil ook de stock checken, is dat deze: http://bigota.d.miui.com/...LB16.0_80955fbbcb_4.1.zip ? (via http://www.miui.com/download-2.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Chronos schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:22:
Als het goed is ontvang ik ook vandaag mijn M2S 16GB, donderdag besteld bij ibuygou, super snelle levering dus!

Ga meteen de multilang ROM, instaleren, maar wil ook de stock checken, is dat deze: http://bigota.d.miui.com/...LB16.0_80955fbbcb_4.1.zip ? (via http://www.miui.com/download-2.html )
Als ik de hoeveelheid mb's zie en het voorbeeld lijkt het gewoon een Theme? toch zegt de zipfile weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Waar kan ik een Nederlandse Taal Pack downloaden? Kan hem zo niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Maartenll schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:06:
Waar kan ik een Nederlandse Taal Pack downloaden? Kan hem zo niet vinden.
Gewoon deze flashen en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Eindelijk een goede vergelijking gevonden tussen de 13mp en de 8mp

[ Voor 38% gewijzigd door LoeWn op 10-06-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Geen goede vergelijking als ik eerlijk ben. BIj de 8mp en de 13mp ligt het focuspunt op de verkeerde plek. Hierdoor krijg je een vertekend beeld helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
xon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 07:49:
[...]

Ehh ook de systeemiconen op het hoofdscherm? Tell me how :)
Ik draai MiuiAndroid en heb gewoon m'n hele scherm naar eigen wens ingedeeld. Welke systeemapps bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb men telefoon nu sinds vrijdag ik ben er erg tevreden van ik en echt blij met de keuze die ik gemaakt heb! Ongeloofelijk scherpe foto's en overdreven snel zelfs in power saving is hij nog snel.

Ik heb direct de multilanguage van MIUIandroid er opgezet de eerste versie die ik wel het gevoel dat 3.5.31 stabieler was dan 3.6.7 vanmorgen had ik de telefoon volledig opgeladen en hij stond aan. Ik kom op mijn werk en de telefoon reageert niet aangezien de knoppen ook geen licht geven leek het alsof de batterij plat was ik heb de batterij er eens uit gehaalt en er terug ingestoken en het probleem was opgelost.

Er is nog een ding dat mer irriteert ik heb de multilanguage ROM geflashed van MIUI android. En de systeem taal op engels gezet maar als ik iets typ zowel in het nederlands als in het engels komt er een rode lijn onder mijn text alsof het fout gespeld is werkt het woordenboek bij jullie wel of kan je dit nog appart flashen?

Afbeeldingslocatie: http://i1124.photobucket.com/albums/l567/really_wacky/Screenshot_2013-06-10-17-35-371_zpsb431f0fb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:40:
Ik heb men telefoon nu sinds vrijdag ik ben er erg tevreden van ik en echt blij met de keuze die ik gemaakt heb! Ongeloofelijk scherpe foto's en overdreven snel zelfs in power saving is hij nog snel.

Ik heb direct de multilanguage van MIUIandroid er opgezet de eerste versie die ik wel het gevoel dat 3.5.31 stabieler was dan 3.6.7 vanmorgen had ik de telefoon volledig opgeladen en hij stond aan. Ik kom op mijn werk en de telefoon reageert niet aangezien de knoppen ook geen licht geven leek het alsof de batterij plat was ik heb de batterij er eens uit gehaalt en er terug ingestoken en het probleem was opgelost.

Er is nog een ding dat mer irriteert ik heb de multilanguage ROM geflashed van MIUI android. En de systeem taal op engels gezet maar als ik iets typ zowel in het nederlands als in het engels komt er een rode lijn onder mijn text alsof het fout gespeld is werkt het woordenboek bij jullie wel of kan je dit nog appart flashen?

[afbeelding]
Het woordenboek is inderdaad kapot in de laatste versie(s). Ik heb Google Keyboard (http://www.androidworld.n...niet-nederland-en-belgie/) geinstalleerd en dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brikkah schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:05:
[...]

Het woordenboek is inderdaad kapot in de laatste versie(s). Ik heb Google Keyboard (http://www.androidworld.n...niet-nederland-en-belgie/) geinstalleerd en dat werkt perfect!
Ok dit heeft het opgelost bedankt!

Dan is er nog een ding dat me lichtjes irriteerd dat is telkens je een app installeerd dat die hem op een nieuwe pagina zet, waarom komt hij niet gewoon op de laatste pagina daar is nog massa's plaats valt hier iets aan te doen?

Ik heb ook 2 bumpers besteld via ebay ze waren redelijk snel geleverd en overdreven goedkoop $0.75 LOL de andere weet ik niet meer ik geloof iets van een €4.

Afbeeldingslocatie: http://i1124.photobucket.com/albums/l567/really_wacky/IMG_20130610_203141_nightshot_zpsdf01b01c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakz0rz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-05-2021
Net heel dit topic gelezen, en nu weet ik echt zeker dat ik de MI2S wil hebben, en anders had ik pech gehad want ik had hem al besteld, dit vorige week woensdag gedaan, maar door de nieuwe manier van geld via je bankrekening versturen bij Paypal, stond hij pas vrijdag op Paid. Helaas nu t/m morgen een verplichte nationale mini vakantie dinges in china, dus ik moet wachten tot donderdag voor dat hij verstuurd wordt.
Is er toevallig iemand die deze telefoon gebruikt om Ingress te spelen, en weet iemand hoelang de batterij dan mee gaat?
Zo niet, dan moet ik het zelf maar testen.

Ik heb er trouwens ook een 3100mAh batterij bij besteld. Heeft iemand daar al andere backcovers voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:12

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:04:
[...]
Dan is er nog een ding dat me lichtjes irriteerd dat is telkens je een app installeerd dat die hem op een nieuwe pagina zet, waarom komt hij niet gewoon op de laatste pagina daar is nog massa's plaats valt hier iets aan te doen?
Dit komt doordat je waarschijnlijk op de laatste pagina een icoon rechts onderin hebt geplaatst. MIUI probeert de icoon van je nieuwe app daar achter te zetten, en dat is dan op de nieuwe pagina...

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Hallo Allemaal,

Ik gebruik nu ruim 3 weken mijn Mi2s 32 GB naar tevredenheid. Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van de default MIUI ROM en dit valt tot nu toe prima. Echter zijn er een paar kleine puntjes waardoor ik naar een andere ROM aan het kijken ben.

Ik zit te twijfelen tussen de Multilanguage ROM van MIUIandroid en WIUI. Zijn er redenen waarom ik wel of niet voor 1 van beide ROMS zou moeten kiezen (afgezien van persoonlijke voorkeuren natuurlijk)?

Daarnaast zou ik graag wat meer willen weten over het update proces en de werking van meerdere partities van de telefoon.

Ik heb nu de WIUI ROM gedownload en gekopieerd naar de opslag van de telefoon. Deze zou ik nu vanuit de Updater APP heel simpel kunnen installeren maar ik heb geen idee naar welk system deze rom dan geinstalleerd wordt (Waarschijnlijk de andere system dan welke actief is op dat moment?). Beter gezegd draait de standaard MIUI rom op system 1 of op system 2? En waar kan ik instellen vanaf welke system de telefoon default opstart?

Zoals ik het begrijp is het zo dat wanneer ik de WIUI ROM installeer op System1 en de MIUI ROM draait op System2 dan kan ik altijd de telefoon herstarten naar de MIUI ROM en dan ben ik weer in de stand zoals de telefoon nu is en vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:13
Mrloki schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:44:

[..]

Ik heb nu de WIUI ROM gedownload en gekopieerd naar de opslag van de telefoon. Deze zou ik nu vanuit de Updater APP heel simpel kunnen installeren maar ik heb geen idee naar welk system deze rom dan geinstalleerd wordt (Waarschijnlijk de andere system dan welke actief is op dat moment?). Beter gezegd draait de standaard MIUI rom op system 1 of op system 2? En waar kan ik instellen vanaf welke system de telefoon default opstart?
Als je boot van system1 dan installeert de updater app de ROM op system2 en stelt deze als standaard boot partitie in. Vice versa werkt het hetzelfde. Je kunt de standaard boot partitie veranderen vanuit recovery.
Zoals ik het begrijp is het zo dat wanneer ik de WIUI ROM installeer op System1 en de MIUI ROM draait op System2 dan kan ik altijd de telefoon herstarten naar de MIUI ROM en dan ben ik weer in de stand zoals de telefoon nu is en vice versa?
Qua ROM wel ja, alle apps en data worden gedeeld tussen system1 en system2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:35

d3x

Ik heb ook de MI2 sinds enkele dagen nog steeds met stock ROM zonder eigenlijk problemen te hebben, alles werkt goed, heel weinig last van chinees, soms eens her en der een enkel dingetje dat je zegt dit kon beter.

enige minpunt is een beetje het standaard toetsenbord, staat te veel characters op waardoor ze eigenlijk iets te klein zijn.

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

lekzzz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:08:
[...]

Geen goede vergelijking als ik eerlijk ben. BIj de 8mp en de 13mp ligt het focuspunt op de verkeerde plek. Hierdoor krijg je een vertekend beeld helaas.
Als je de tekst erbij leest bedoelt ie volgens mij hiermee te zeggen dat de autofocus niet helemaal lekker werkt. Ik vind dat topic dan ook niet echt een goede vergelijking hebben.

Wat er zou moeten gebeuren is twee MI2S naast elkaar...16GB en 32 GB en beide gericht op "praktisch" hetzelfde doel. Alleen dan kan je aardig een vergelijking maken volgens mij maar zie alleen nog maar foto's die NET even ander licht hebben of dat de gene die de foto maakt net even anders staan. Ach...als je geen risico wilt nemen gooi je er gewoon die 30 dollar extra tegenaan voor de 32 GB...daar kom je ook wel weer overheen.

Verder lees ik hier heel veel vragen over de functionaliteit van MIUI. Ik had die vragen ook en heb even half uurtje de tijd genomen om de handleiding door te lezen en geloof me..er wordt een hoop duidelijk! Zo heb ik na het lezen van de handleiding ook eindelijk mijn "desktop" kunnen maken zoals ik wil etc.

Enige waar ik me vreselijk aan stoor (of nog niet genoeg tijd aan besteed heb om te kijken of het kan) is dat ik geen geheugenplaatsen heb in de FM radio. Ik gebruik die erg veel en zoals het nu lijkt moet je dus telkens de frequentie met de hand instellen als je wilt swappen van zender.

[ Voor 25% gewijzigd door xon op 12-06-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Mrloki schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:44:
...
Daarnaast zou ik graag wat meer willen weten over het update proces en de werking van meerdere partities van de telefoon.
...
Lees dit maar eens }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
xon schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:15:
[...]

Enige waar ik me vreselijk aan stoor (of nog niet genoeg tijd aan besteed heb om te kijken of het kan) is dat ik geen geheugenplaatsen heb in de FM radio. Ik gebruik die erg veel en zoals het nu lijkt moet je dus telkens de frequentie met de hand instellen als je wilt swappen van zender.
In radio > drie streepjes linksonderin op je scherm, krijg je je stations. Optiescherm openen met de softbutton drie streepjes > nieuw station?

En waar haal je die handleiding vandaan? Gewoon op miuiandroid.com?

en ook al wat gevonden. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door mathman op 12-06-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
Lintesir schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:04:
[...]

Als je boot van system1 dan installeert de updater app de ROM op system2 en stelt deze als standaard boot partitie in. Vice versa werkt het hetzelfde. Je kunt de standaard boot partitie veranderen vanuit recovery.
Dus je installeert een ROM, dan wordt deze geinstalleerd op system2. Als je dan boot dan boot de telefoon vanaf deze partitie. Je zit dan dus op System2. Als je dan vanaf daar weer een update installeert... wordt deze dan weer op system2 gezet? Of wordt deze dan op system1 gezet ? Lijkt me niet toch, want dan verlies je de originele stock versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Zo zit het dus wel in elkaar. Ik heb nu bijvoorbeeld op system1 miui multilanguage. Op system2 heb ik wiui.

Wiui is mijn default rom. Als ik wil updaten, doe ik eerst een update van miui multilanguage, dan is die ook weer bij. Na herstart is system1 primair. En dan start ik vanaf hier het updateproces voor wiui. Herstarten, en ik zit weer op system2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
Ahaa klinkt logisch.
Maar de enige manier om dan weer helemaal terug naar je Stock Rom te gaan is een volledige wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Nee, ook de stock rom wordt wekelijks geüpdatet. Dus als je niet de multi language wilt, doe je gewoon de update van de stock miui rom. Als je helemaal niet wilt updaten, kan dat natuurlijk ook. In de app updater, kan je selecteren dat je wilt booten naar recovery. In recovery kan je kiezen van welk system partitie je wilt booten.
Heb je bijvoorbeeld miui stock rom op system1 staan en wil je eens testen hoe wiui is op system2, geef je in je recovery aan dat je wilt booten vanaf system1, om vanaf daar in de updater app de wiui rom te installeren op system2. Dit kan je overigens ook al doen in recovery..

Overigens, ook de stock rom kan je weer gewoon over system1 of system2 heen installeren. En het mooie is, alle instellingen worden behouden! Best geinig, al zeg ik het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Lintesir schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:04:
[...]

[...]

Qua ROM wel ja, alle apps en data worden gedeeld tussen system1 en system2.
Thanks voor de info is me nu allemaal een stuk duidelijker! Ik ga het maar eens uitproberen dan! :)
Thanks voor de link het staat allemaal erg helder en simpel uitgelegd hier. Zal nu geen probleem meer moeten zijn! Ik zal laten weten in hoeverre het wel of niet gelukt is allemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mij een MI2s besteld op Mentoo.com een week geleden nu gebruik ik men telefoon al een week ik laat antutu lopen en ik krijg maar 21000 benchmark.

Dus ik kijk bij de specs en ik zie dat hij maar een 1.5ghz processor heb dus ik kijk nog eens goed op de doos en zie dat ze me een MI2 hebben opgestuurd terwijl ik wel voor een MI2s betaald heb, dus ik heb ze een kwade mail gestuurd ik heb dit via paypall besteld dus normaal is er paypall aankoop bescherming ik hoop dat ze hun fout rechtzetten zonder ik paypall er voor moet aanspreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Sorry maar heb je dan helemaal niet op de doos gekeken? Staat toch duidelijk 2S ipv alleen een 2. Maar goed dat is achteraf. Voelt inderdaad wel ... als je het ene besteld en je krijgt het andere. Succes met de afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik zou hem daar ook nooit bestellen. Ibuygou is toch wel de betrouwbaarste en voor een paar tientjes extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekzzz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:51:
Sorry maar heb je dan helemaal niet op de doos gekeken? Staat toch duidelijk 2S ipv alleen een 2. Maar goed dat is achteraf. Voelt inderdaad wel ... als je het ene besteld en je krijgt het andere. Succes met de afhandeling.
Nee om eerlijk te zijn heb ik gewoon op de doos gekeken of er 32gb opstond ik wist niet dat die 2 voor MI2 stond. Ik gebruik hem nu een week en ben erg tevreden ik heb het zelfs nog geen enkele keer gemerkrt dat hij schokt of wat dan ook de foto's zijn goed...

Maar ik ben toch zwaar teleurgesteld nu ik hoop dat ze dit rechtzetten zou paypall hiertussen komen want het is niet dat ik niks ontvangen heb ze hebben me gewoon het verkeerde opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:11:
[...]

Nee om eerlijk te zijn heb ik gewoon op de doos gekeken of er 32gb opstond ik wist niet dat die 2 voor MI2 stond. Ik gebruik hem nu een week en ben erg tevreden ik heb het zelfs nog geen enkele keer gemerkrt dat hij schokt of wat dan ook de foto's zijn goed...

Maar ik ben toch zwaar teleurgesteld nu ik hoop dat ze dit rechtzetten zou paypall hiertussen komen want het is niet dat ik niks ontvangen heb ze hebben me gewoon het verkeerde opgestuurd.
Als je kan bewijzen dat de M2S op de bon stond en op de doos staat de M2 dan moet dat voldoende zijn. echter heb je het pakketje aangenomen en al open gemaakt en dat getuigd naar mijn weten dat je akkoord bent gegaan. Ik hoop gewoon dat ze je tegemoet komen en dat het naar tevredenheid wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

@really_wacky naast alle "je had beter op de doos moeten kijken" ook gewoon k*t dat je het overkomt..hear hear.

Overigens zou ik het nog geen eens om de snelheid een probleem vinden maar eerder vanwege de nieuwe camera module die in de S zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Ik heb vanmorgen op mijn Mi2s de nieuwste WIUI rom geinstalleerd. Het installeren van de ROM heb ik via de updater app gedaan vanuit de originele MIUI rom. Het update proces verliep vrij soepel en na dit proces zijn alle instellingen nog behouden gebleven.

Aangezien het de eerrste keer was dat ik een andere rom installeerde op deze telefoon wilde ik vanuit de recovery weer booten naar de originele rom om te kijken hoe dit werkte. Echter als ik nu vanaf de originele rom start kan ik niet meer mijn SIM kaart unlocken. Daarnaast kan ik alleen bij het instellingen scherm komen en de statusbalk zien de rest van het scherm blijft zwart. Het scherm reageert ook niet of nauwelijks meer.

Vervolgens maar weer gestart vanaf de WIUI ROM en deze werkt nog gewoon naar behoren. Iemand dit ook al eens gehad en enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Geen idee of het helpt of dat je het al gedaan hebt, maar heb je de originele ROM ook al eens geüpdatet? Misschien vanuit de WIUI rom dezelfde release (dezelfde releasenummer dus) installeren? Kan me voorstellen dat er bepaalde wijzigingen doorgevoerd zijn door installatie van WIUI, waardoor de originele niet meer werkt.
Pagina: 1 ... 5 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken