• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik had met bij de ROM van Ivan wat last van traagheid, vandaar dat ik was overgestapt. CM11 is sneller, maar de batterijduur is dus een stuk minder. Hmmm...

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

thefal schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:51:
Ik had met bij de ROM van Ivan wat last van traagheid, vandaar dat ik was overgestapt. CM11 is sneller, maar de batterijduur is dus een stuk minder. Hmmm...
Gebruikte je de standaard launcher? Zo ja, misschien dat je nova launcher kan proberen, heerlijk snel.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
Ik gebruikte Nova ;)

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De versie van 19 maart is echt stukken beter qua accuduur: 48 uur later staat de batterij op 54%. Ik heb hem op zich weinig gebruikt, met over het algemeen wifi aan en 3G, GPS, bluetooth uit.

[ Voor 48% gewijzigd door Ultra op 22-03-2014 22:32 ]

• g0tMush
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 19:34
Pfffh problemen sinds laatste update MIUI multilang 4.3.21...

Check dit: http://xiaomi.eu/communit....23832/page-4#post-202482

Daar heb ik screenshots bijgeplaatst... Iemand met hetzelfde probleem of dat me kan helpen. Word echt gek.

In het kort:
Constante "can't connect to camera" meldingen, en mijn permissions worden in het chinees weergegeven.
Snapchat werkt geheel niet meer.

Check "officiële" MIUI thread en geef daar je bevindingen weer als je ook met bugs zit.

[ Voor 32% gewijzigd door g0tMush op 23-03-2014 12:10 ]

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04-2025
g0tMush schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:02:
Pfffh problemen sinds laatste update MIUI multilang 4.3.21...

Check dit: http://xiaomi.eu/communit....23832/page-4#post-202482

Daar heb ik screenshots bijgeplaatst... Iemand met hetzelfde probleem of dat me kan helpen. Word echt gek.
Is ook met de Engelse versie helaas. Ik accepteer het en ga meteen naar security en deactiveer hetgeen wat ik niet wil dat de app gebruikt. Daarna is het over. Niet de meest efficiente oplossing maar het werkt

[ Voor 17% gewijzigd door lekzzz op 23-03-2014 12:09 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• g0tMush
lekzzz schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:07:
[...]

Is ook met de Engelse versie helaas. Ik accepteer het en ga meteen naar security en deactiveer hetgeen wat ik niet wil dat de app gebruikt. Daarna is het over. Niet de meest efficiente oplossing maar het werkt
Als je zoals mij met Chinese permissions zit wordt het een stuk lastiger...

• lekzzz
g0tMush schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:11:
[...]

Als je zoals mij met Chinese permissions zit wordt het een stuk lastiger...
Ja, heb een screenshot in je topic erbij geplaatst. Ben benieuwd hoe ze er verder mee omgaan :|

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Heb jullie hulp nodig jongens. Helaas een apart probleem met mijn Mi2s, van het weekend werkte de front speaker van het een op het andere moment niet meer. Tijdens het bellen kan ik wel switchen naar back speaker waar het geluid vervolgens wel doorkomt. De tel teruggezet naar fabrieksinstellingen en de nieuwste weekly multi MIUI erop gezet. In eerste instantie werkte de front speaker nog steeds niet, maar na een aantal pogingen (zonder iets veranderd te hebben aan instellingen) werkte de speaker wel weer.

Ik vermoed dat er waarschijnlijk iets van een connectortje los zit. Nu vraag ik mij af of het slim is zelf de telefoon te openen om dit na te gaan. Ik heb namelijk geen idee of dit mijn garantie in gevaar brengt (gesealde schroefjes oid). Iemand enig of dit het geval is en of iemand met relatief weinig ervaring dit makkelijk kan doen. De filmpjes op youtube geven wel een makkelijk beeld iig...

• Anima-t3d
  • Laatst online: 15-03-2025
Anima-t3d schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:18:
[...]

Ik heb deze week eentje hier besteld: http://www.aliexpress.com...i2/604607_1391908067.html Ik zou nog niks bestellen.. Maar normaal gezien zou deze goed zijn.

[...]
Scherm is vandaag aangekomen, lijkt om refurbished frame te gaan. Scherm heeft folie zoals op originele xiaomi mi2s telefoon. Maar het frame had een gebroken clipje bovenaan en voorkant had krassen en deukjes (lijkt alsof iemand heeft zitten klooien met het scherm en het frame). Klacht is wel goed afgehandeld met verkoper.
robbertp schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:50:
Heb jullie hulp nodig jongens. Helaas een apart probleem met mijn Mi2s, van het weekend werkte de front speaker van het een op het andere moment niet meer. Tijdens het bellen kan ik wel switchen naar back speaker waar het geluid vervolgens wel doorkomt. De tel teruggezet naar fabrieksinstellingen en de nieuwste weekly multi MIUI erop gezet. In eerste instantie werkte de front speaker nog steeds niet, maar na een aantal pogingen (zonder iets veranderd te hebben aan instellingen) werkte de speaker wel weer.

Ik vermoed dat er waarschijnlijk iets van een connectortje los zit. Nu vraag ik mij af of het slim is zelf de telefoon te openen om dit na te gaan. Ik heb namelijk geen idee of dit mijn garantie in gevaar brengt (gesealde schroefjes oid). Iemand enig of dit het geval is en of iemand met relatief weinig ervaring dit makkelijk kan doen. De filmpjes op youtube geven wel een makkelijk beeld iig...
Er zitten 2 oranje schroefjes die verzegeld zijn, van zodra je je schroevendraaier er op zet breekt het. Het zijn geen gewone stickertjes (los peulen = breken), dus dat is geen optie :F Dit kan dus eventueel garantie "schade" opleveren.

Het openen zelf is geen probleem, gewoon voorzichtig zijn dat je niks breekt. Als de telefoon voor je ligt met achterzijde en usb connector vanonder:
(Zorg dat telefoon uit staat!)
-open backcover (makkelijkst aan usb connector)
-haal batterij en sim er uit
-doe alle schroeven los (ook de 2 in het midden waar batterij normaal zit)
-doe zwart plastic los van scherm (2 clipjes onderaan naast usb connector en 1 bovenaan), let op met connectors rechterzijde onderaan (lcd + touch), let op camera module midden bovenaan.
-losmaken eerst onderaan en dan kan je het voorzichtig "openklappen" naar boven
-heel wat onderdelen zitten vastgeklikt met connector, dus makkelijk te verwisselen indien nodig

Let wel op met statische elektriciteit!

Succes!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Thanks voor de info, had a een filmpje bekekend en daarin was ongeveer een zelfde werkwijze te zien. De verzegelde schroefjes zijn goed om te weten. Heb al wel een nieuwe frontspeaker gevonden op aliexpress mocht dit nodig zijn.

http://www.aliexpress.com...-shipping/1716916956.html

Mocht echter na installatie blijken dat het toch een moederbord probleem is ben je wel de sjaak denk ik. Zal eens met de verkoper mailen (Antelife) overleggen. Wellicht kunnen zij iets regelen met hun spaanse afdeling, scheelt een hoop tijd.

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-01 23:07

Neophyte808

Gadget inspector

Ik heb een nieuwe Mi2s net ontvangen en ik heb een Mi2 van een medetweaker overgekocht waarvan het touchscreen gebroken was. Ik heb een nieuwe LCD+digitizer+frame gekocht en de Mi2 met deze nieuwe onderdelen in elkaar gezet. Volgens onderstaande handleiding:
Anima-t3d schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:14:

Het openen zelf is geen probleem, gewoon voorzichtig zijn dat je niks breekt. Als de telefoon voor je ligt met achterzijde en usb connector vanonder:
(Zorg dat telefoon uit staat!)
-open backcover (makkelijkst aan usb connector)
-haal batterij en sim er uit
-doe alle schroeven los (ook de 2 in het midden waar batterij normaal zit)
-doe zwart plastic los van scherm (2 clipjes onderaan naast usb connector en 1 bovenaan), let op met connectors rechterzijde onderaan (lcd + touch), let op camera module midden bovenaan.
-losmaken eerst onderaan en dan kan je het voorzichtig "openklappen" naar boven
Ik merk het volgende: bij mijn Mi2s kreeg ik in eerste instantie een rood knipperend lampje toen ik de charger aan sloot, hetzelfde zie ik bij de Mi2. Bij de Mi2s was dit te verklaren door een stickertje om de contacten van de accu, toen ik het stickertje weg haalde, werd het lampje een andere kleur (wit/geel) en laadde de accu wel op. Toen ik de accu vervolgens verwijderde uit de Mi2s, kreeg ik het rode lampje weer.

Ik trek hieruit de volgende conclusies:

- Het moederbord van de Mi2 functioneert nog: ik denk niet dat de LCD+digitizer software bevatten om een LEDje te laten knipperen met een bepaalde frequentie.

- De batterij van mijn Mi2 is om een of andere reden niet goed aangesloten.

Klopt dit zo? Iemand met ervaringen met het in/uit elkaar halen/repareren van deze telefoon nog tips?

• Anima-t3d
Neophyte808 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:26:
Ik heb een nieuwe Mi2s net ontvangen en ik heb een Mi2 van een medetweaker overgekocht waarvan het touchscreen gebroken was. Ik heb een nieuwe LCD+digitizer+frame gekocht en de Mi2 met deze nieuwe onderdelen in elkaar gezet. Volgens onderstaande handleiding:

[...]

Ik merk het volgende: bij mijn Mi2s kreeg ik in eerste instantie een rood knipperend lampje toen ik de charger aan sloot, hetzelfde zie ik bij de Mi2. Bij de Mi2s was dit te verklaren door een stickertje om de contacten van de accu, toen ik het stickertje weg haalde, werd het lampje een andere kleur (wit/geel) en laadde de accu wel op. Toen ik de accu vervolgens verwijderde uit de Mi2s, kreeg ik het rode lampje weer.

Ik trek hieruit de volgende conclusies:

- Het moederbord van de Mi2 functioneert nog: ik denk niet dat de LCD+digitizer software bevatten om een LEDje te laten knipperen met een bepaalde frequentie.

- De batterij van mijn Mi2 is om een of andere reden niet goed aangesloten.

Klopt dit zo? Iemand met ervaringen met het in/uit elkaar halen/repareren van deze telefoon nog tips?
Welke heeft een probleem de Mi2s of de Mi2?
De kleuren zijn zelf instelbaar en de LED hangt vast aan het LCD frame. Ook is het zo dat afhankelijk van de batterij % er rood, oranje of groen lampje getoond wordt tijdens het opladen.

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

De Mi2 heeft een probleem, de Mi2s gebruik ik als referentie.

Verwijderd

Soms verschijnt er een slotje op programma's als je taskmanager opent. Dit is handig wanneer je overige programma's in 1x wilt sluiten, behalve ee enkele. Nu verschijnt het slotje automatisch bij sommige apps en random bij enkele.

Weet een van jullie of dit zelf in te stellen is?

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01-2025
Je kunt het slotje handmatig aan en uitzetten door in de taskmanager (via de homeknop) het programma naar beneden te slepen en los te laten.

• Anima-t3d
Neophyte808 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:33:
De Mi2 heeft een probleem, de Mi2s gebruik ik als referentie.
Wat is het probleem, het rode lampje dat niet brandt bij het opladen? Zie je andere kleuren bij het opladen? Wat als je notificatie leds instelt, werken die? Werkt de rode kleur dan?

Zover mijn ervaring is:
-rood lampje brandt bij het opladen indien batterij laag is (vb. 10%)
-oranje lampje brandt tijdens het opladen tot 90%
-groen lampje brandt tijdens het opladen vanaf 90%

• g0tMush
Nog iemand problemen met het downloaden van apps soms?

" unknown error code during application install -25 "

als ik "wheres my droid" probeer te downloaden.

vind de error code nergens terug online..

heb het met een andere app ook al voorgehad.

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
Ik heb me nu toch iets raars meegemaakt met het toestel:

Als ik muziek luister via de normale muziek app begint de telefoon helemaal gek te worden. Uit zichzelf gaat hij volume omhoog/omlaag doen, nummers worden gepauzeerd, nummers worden overgeslagen. Ooit iemand last van gehad? Schrok me helemaal kapot toen in 1x standje maximaal werd gedaaan terwijl de telefoon op standby voor me op het tafeltje in de trein lag..

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
In één bepaalde AOSP rom heb ik dit ook voorgehad. Tijdens music player kreeg ik ghost touches waardoor allerlei dingen veranderden en naar andere muziek geskipped werd. In andere roms geen last van...

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Anima-t3d schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:16:
[...]

Wat is het probleem, het rode lampje dat niet brandt bij het opladen? Zie je andere kleuren bij het opladen? Wat als je notificatie leds instelt, werken die? Werkt de rode kleur dan?

Zover mijn ervaring is:
-rood lampje brandt bij het opladen indien batterij laag is (vb. 10%)
-oranje lampje brandt tijdens het opladen tot 90%
-groen lampje brandt tijdens het opladen vanaf 90%
Ik heb hetzelfde probleem nu op mijn Mi2s, die notification LED doet idd iets raars. Als ik de telefoon oplaad (aan mijn PC) met batterij krijg ik een rode blinking LED en wil de telefoon niet opstarten, hoe lang ik de knop ook ingedrukt houd.

Als ik de telefoon zonder batterij aan mijn PC hang om op te laden, hoef ik die aan knop maar heel kort ingedrukt te houden voordat de telefoon aan gaat en laat zien dat de batterij 0 procent is. Dan krijg ik een rode fading LED. Wat is de legenda voor de default notification LEDs? Kan ik die ergens vinden?

EDIT: de telefoon hangt nu nog steeds te chargen aan mijn PC en hij is nu van blinking naar fading gegaan. Het is dus net alsof de telefoon niet oplaadt... totdat hij dat wel doet ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Neophyte808 op 28-03-2014 13:51 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Neophyte808 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:48:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem nu op mijn Mi2s, die notification LED doet idd iets raars. Als ik de telefoon oplaad (aan mijn PC) met batterij krijg ik een rode blinking LED en wil de telefoon niet opstarten, hoe lang ik de knop ook ingedrukt houd.

Als ik de telefoon zonder batterij aan mijn PC hang om op te laden, hoef ik die aan knop maar heel kort ingedrukt te houden voordat de telefoon aan gaat en laat zien dat de batterij 0 procent is. Dan krijg ik een rode fading LED. Wat is de legenda voor de default notification LEDs? Kan ik die ergens vinden?

EDIT: de telefoon hangt nu nog steeds te chargen aan mijn PC en hij is nu van blinking naar fading gegaan. Het is dus net alsof de telefoon niet oplaadt... totdat hij dat wel doet ofzo.
Even geduld. Hartstikke leeg. En via de pc gaat het niet zo snel.

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Momus schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:11:
[...]
Even geduld. Hartstikke leeg. En via de pc gaat het niet zo snel.
Bleek idd het geval te zijn. Inmiddels doen beide telefoons het weer.

• g0tMush
g0tMush schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:04:
Nog iemand problemen met het downloaden van apps soms?

" unknown error code during application install -25 "

als ik "wheres my droid" probeer te downloaden.

vind de error code nergens terug online..

heb het met een andere app ook al voorgehad.
*COUGH*

Verwijderd

Had de vraag al eerder gesteld, maar opnieuw: heeft iemand ook last van meerdere vermeldingen van een en dezelfde contacten? Voor de duidelijkheid, ik zie in mijn contactenlijst dezelfde persoon vier tot vijf keer. Meer mensen die dat hebben?

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:43:
Had de vraag al eerder gesteld, maar opnieuw: heeft iemand ook last van meerdere vermeldingen van een en dezelfde contacten? Voor de duidelijkheid, ik zie in mijn contactenlijst dezelfde persoon vier tot vijf keer. Meer mensen die dat hebben?
Heb ook wel wat dubbele ja, vooral door de verschillende opslaglocaties denk ik. Maar ben te lui dat allemaal uit te gaan zoeken. Je kan via de instellingen dubbele contacten wel samenvoegen, maar dan kijkt hij alleen naar naam en verschillen in de inhoud.

Verwijderd

Momus schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:53:
[...]

Heb ook wel wat dubbele ja, vooral door de verschillende opslaglocaties denk ik. Maar ben te lui dat allemaal uit te gaan zoeken. Je kan via de instellingen dubbele contacten wel samenvoegen, maar dan kijkt hij alleen naar naam en verschillen in de inhoud.
Ja, mergen wil bij mij niet lekker werken. Ysssworks had aangeboden deze bug aan te geven bij Xiaomi ( hij is daar ambassadeur) dus als we nou wat meer mensen hebben met dit probleem geeft hij het door. Vandaar.

• Momus
Mergen werkt alleen als er verschillen in de contacten zitten, maar wel dezelfde naam hebben. Dat is geen bug, dat is gewoon hoe het werkt.

• wouters84
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb het ook wel eens gehad. Voor mij werkte dit toen het gemakkelijkst. Omdat mijn contacten aan mijn Gmail account waren gekoppeld, kon ik bij het inloggen op mijn account naar contacten gaan, en dan alle contacten veranderen / mergen. Ze staan dan ook meteen geback-upt in je Gmail. En dit werkte een stuk sneller dan op de telefoon.

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 19:46
oke ik ben eruit, mijn nieuwe telefoon wordt ook een M2S (weet alleen nog niet 16Gb of 32Gb)

maar dit
http://www.aliexpress.com...-Android-4/709499809.html
is de goedkoopste die ik tegen kom
zou dat een beetje te vertrouwen zijn?

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
wrong topic

[ Voor 93% gewijzigd door El Jefe op 02-04-2014 13:31 ]

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001

RRRobert

Fokker in ruste

creon schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:26:
oke ik ben eruit, mijn nieuwe telefoon wordt ook een M2S (weet alleen nog niet 16Gb of 32Gb)

maar dit
http://www.aliexpress.com...-Android-4/709499809.html
is de goedkoopste die ik tegen kom
zou dat een beetje te vertrouwen zijn?
De feedbackscore is oké. Die prijs ook, maar dat wordt deels veroorzaakt door de goedko(o)p(st)e wijze van verzenden. Daar gaat via Singapore Post veel tijd overeen: 15-60 dagen, claimen ze, mijn persoonlijke ervaring leert dat dit eerder richting 60 dagen als de 15 dagen gaat. Maar misschien heb je geluk.

Ik zou verder sowieso voor de 32Gb versie gaan; die heeft toch de betere specs en deze zakt ook nog eens harder in prijs dan de 16Gb versie. Het verschil is nu nog maar een goeie 40 euro. En als je toch voor de 16Gb versie denkt te gaan, realiseer je dat je er ook geen sd-kaartje meer kunt bijplaatsen.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:24
En denk aan het camera verschil: 8 versus 13 megapixels.

• creon
het verschil viel toch mee
ja oke je hebt meer pixels, maar dat is ook niet zalig makend
of was de lens ook een stuk beter?

je kan voor 20 euro ook met DHL laten vervoeren, dan zou hij eerder hier moeten zijn

• Eleni
Geen idee, ik heb de 32 GB, zou nooit kleiner geheugen aanschaffen, want dat had ik dan al vol gehad, met oa navigatie en muziek. Ik vind het prijsverschil daar zeker te klein voor.

Verwijderd

wouters84 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:54:
Ik heb het ook wel eens gehad. Voor mij werkte dit toen het gemakkelijkst. Omdat mijn contacten aan mijn Gmail account waren gekoppeld, kon ik bij het inloggen op mijn account naar contacten gaan, en dan alle contacten veranderen / mergen. Ze staan dan ook meteen geback-upt in je Gmail. En dit werkte een stuk sneller dan op de telefoon.
Dit werkt inderdaad wel, bedankt voor de tip.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51
Heerlijk ook, die 'find duplicates' functie in gmail contacten. :)

Verwijderd

guapper schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:50:
Heerlijk ook, die 'find duplicates' functie in gmail contacten. :)
Uiteraard al geprobeerd, maar er zaten nog steeds mensen met dezelfde naam in. Dat werkte dus niet.

• Mystic2010
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Mocht iemand interesse hebben in een nieuwe M2S: V&A aangeboden: Xiaomi Mi-Two S / MI2S / M2S / 16GB GLOEDNIEUW

(excuses als dit niet mag)

Verwijderd

Mystic2010 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:10:
Mocht iemand interesse hebben in een nieuwe M2S: V&A aangeboden: Xiaomi Mi-Two S / MI2S / M2S / 16GB GLOEDNIEUW

Nieuw zijn ze goedkoper }:O

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Mystic2010 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:10:

ik heb de mijne gekocht voor 185euro... (via beexz.com)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:41
Gisteren de 16GB Mi2S besteld bij 1949deal, 199 incl verzenden via DHL. Ben erg benieuwd, zal een verademing worden tov mijn Arc S

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• creon
PASware schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:09:
Gisteren de 16GB Mi2S besteld bij 1949deal, 199 incl verzenden via DHL. Ben erg benieuwd, zal een verademing worden tov mijn Arc S
ik heb de 32Gb dinsdag besteld, heb hellaas nog geen bericht gekregen dat hij onder weg is
afwachten tot hij hier is

Verwijderd

PASware schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:09:
Sowieso, is echt een fijne mobiel!

• woutur
  • Laatst online: 09:04

woutur

Klauwtjes uit!

Ik gebruik nog steeds de 3.12.20 versie en deze is redelijk stabiel. Soms reboot mijn telefoon spontaan maar verder zit het allemaal redelijk goed in elkaar. Wat gebruiken de Tweakers? Zijn er sindsdien nog goede stabiele versies uitgekomen zonder ergernissen hier en daar?

Ik begrijp dat er Tweakers zijn die elke week updaten, maar ik ben op zoek naar gebruikers die net als ik niet updaten om het updaten maar alleen als er een stabiele versie uit is die de moeite waard is.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• StinkyPanda
  • Laatst online: 19-01 22:34
Sinds ik een paar weken terug heb geüpdatet naar 4.3.14 valt mijn gps signaal soms weg.
De ene keer kan ik moeiteloos navigeren, en 5min later vind hij geen signaal.
Daarna 4.3.21 en 4.3.28 geïnstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem.

Nog iemand met dit probleem ?
Ofwel scheelt er iets aan de gps zelf natuurlijk.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-01 07:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

StinkyPanda schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:57:
Sinds ik een paar weken terug heb geüpdatet naar 4.3.14 valt mijn gps signaal soms weg.
De ene keer kan ik moeiteloos navigeren, en 5min later vind hij geen signaal.
Daarna 4.3.21 en 4.3.28 geïnstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem.

Nog iemand met dit probleem ?
Ofwel scheelt er iets aan de gps zelf natuurlijk.
Je kan proberen een oudere radio te flashen. Misschien is je radio geupdated bij je update naar 4.3.14?

Android developer & dürüm-liefhebber

• StinkyPanda
  • Laatst online: 19-01 22:34
Bedankt.
En hoe doe je dat juist ?

Maar dan zou iedereen dit probleem toch moeten hebben veronderstel ik ?

• Eleni
Radio?? Klinkt niet echt logisch....Haal gewoon eens de update van vandaag binnen en kijk hoe het dan gaat.
Ik ben iemand die elke week de nieuwe update binnenhaalt.

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-01 13:20
Ik probeer TextSecure als mijn standaard SMS app te installeren, maar de default app blijft mijn sms'jes ontvangen. Ik heb in TextSecure "Recieve all SMS" aangezet, iemand een idee?

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-01 21:17
Weet iemand of je deze telefoon ook direct met een fel achterkantje kan bestellen? Of krijg je altijd de zwarte en moet je een andere kleur apart bestellen?

• Momus
daanNL schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:42:
Weet iemand of je deze telefoon ook direct met een fel achterkantje kan bestellen? Of krijg je altijd de zwarte en moet je een andere kleur apart bestellen?
Ik kreeg de witte. Volgens mij zijn ze er ook met gekleurde achterkant, maar weet niet of dat te bestellen is. Ben het nog niet tegengekomen in ieder geval.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Goderic schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:00:
Ik probeer TextSecure als mijn standaard SMS app te installeren, maar de default app blijft mijn sms'jes ontvangen. Ik heb in TextSecure "Recieve all SMS" aangezet, iemand een idee?
En de knop Default application settings in Settings - Apps helpt je ook niet?

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-01 13:20
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 21:11:
[...]

En de knop Default application settings in Settings - Apps helpt je ook niet?
Nee, die zorgt er wel voor dat ik naar TextSecure wordt doorgestuurd als ik via mijn adresboek een sms wil sturen, maar nieuwe berichten blijven binnenkomen via de standaard applicatie.

EDIT: De default applicatie uitschakelen lost het op :)

[ Voor 7% gewijzigd door Goderic op 06-04-2014 00:15 ]

• nWn
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

daanNL schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:42:
Voor zover ik weet krijg je altijd de witte achterkant en moet je een andere kleur los bijbestellen.

• lekzzz
Goderic schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:42:
[...]

Nee, die zorgt er wel voor dat ik naar TextSecure wordt doorgestuurd als ik via mijn adresboek een sms wil sturen, maar nieuwe berichten blijven binnenkomen via de standaard applicatie.

EDIT: De default applicatie uitschakelen lost het op :)
Gewoon root uninstaller gebruiken :-)

• daanNL
Vandaag de MS2 16 gb besteld bij 1949deal met gratis verzending. Ben benieuwd hoelang het duren gaat ;)

• Mystic2010
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Klopt! Heb net ff mijn creditcard afschrift erbij gepakt. Prijs is aangepast naar 203,56 EUR. Hoef hier niks op te verdienen, wil er van af :).

Wellicht interessant voor iemand zonder creditcard?

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11-2025
daanNL schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:48:
Vandaag de MS2 16 gb besteld bij 1949deal met gratis verzending. Ben benieuwd hoelang het duren gaat ;)
Cool, dat wil ik ook gaan doen. Van de levertijden hebben ze hier een pagina: http://www.1949deal.com/delivery, kunnen we kijken of dat een beetje klopt. Ik heb ze afgelopen zondag een paar vragen gestuurd over kleuren en levertijden, maar heb daar helaas nog geen antwoord op. Ik ga ervan uit dat ie zwart/wit wordt geleverd, maar wou het toch even zeker weten. Wat ik wel ben tegengekomen is het volgende:
gekleurde achterkantjes: http://www.aliexpress.com...y-Housing/1138961164.html
en een matzwarte achterkant: http://www.aliexpress.com...MI-M2s-2s/1381593834.html

Dus mocht je die er graag bij willen, zijn die dus apart te koop (voor een paar euro). ;)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:41
daanNL schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:48:
Daar ben ik ook benieuwd naar, vorige week bij 1949deal besteld, gisteren pas geld van me rekening afgeschreven door Paypal. DIe 3-5 dagen waar DHL het over heeft zijn iig al overschreden.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik heb soms het probleem dat als ik bel (of gebeld wordt) er geen geluid via de oorluidspreker komt. Als ik dan de handsfree aanzet heb ik wel geluid via de handsfree en als ik dan weer terugschakel naar oorluidspreker, dan heb ik daar ook geluid. Ik heb al wat gewiped via het recovery menu (behalve data), maar dat hielp niet. Iemand bekend met het probleem en een oplossing?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
furbydenooij schreef op woensdag 09 april 2014 @ 07:51:
Ik heb soms het probleem dat als ik bel (of gebeld wordt) er geen geluid via de oorluidspreker komt. Als ik dan de handsfree aanzet heb ik wel geluid via de handsfree en als ik dan weer terugschakel naar oorluidspreker, dan heb ik daar ook geluid. Ik heb al wat gewiped via het recovery menu (behalve data), maar dat hielp niet. Iemand bekend met het probleem en een oplossing?
Heb zelf niet zon ervaring met flashen maar klinkt als een radio probleem. Heb je een custum ROM erop staan?

• daanNL
Nonstop decay schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:36:
[...]

Cool, dat wil ik ook gaan doen. Van de levertijden hebben ze hier een pagina: http://www.1949deal.com/delivery, kunnen we kijken of dat een beetje klopt. Ik heb ze afgelopen zondag een paar vragen gestuurd over kleuren en levertijden, maar heb daar helaas nog geen antwoord op. Ik ga ervan uit dat ie zwart/wit wordt geleverd, maar wou het toch even zeker weten. Wat ik wel ben tegengekomen is het volgende:
gekleurde achterkantjes: http://www.aliexpress.com...y-Housing/1138961164.html
en een matzwarte achterkant: http://www.aliexpress.com...MI-M2s-2s/1381593834.html

Dus mocht je die er graag bij willen, zijn die dus apart te koop (voor een paar euro). ;)
Bedankt voor de links. De gekleurde achterkantjes was ik nog naar op zoek!

• daanNL
Iemand ervaringen met de 3000mAh accu's? (met name de originele van Xiaomi zelf)
Gaan deze werkelijk een stuk langer mee?

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10-2025
Robkazoe schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:22:
[...]

Heb zelf niet zon ervaring met flashen maar klinkt als een radio probleem. Heb je een custum ROM erop staan?
Ik heb de MIUI van miiuiandroid erop staan, de problemen zijn sinds een maand denk ik. Is er een link met uitleg hoe ik een andere (liefst laatste stock) radio erop kan zetten?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

daanNL schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:46:
Iemand ervaringen met de 3000mAh accu's? (met name de originele van Xiaomi zelf)
Gaan deze werkelijk een stuk langer mee?
Die gaan daadwerkelijk langer mee ja. Mijn laatste ervaring: Zonder data aan te hebben (buitenland) haalde ik van zaterdagochtend 10.00 uur tot dinsdagmiddag 15.00 uur met 16 procent over. Af en toe bij een skihutje geïnternet via WiFi. Bluetooth en GPS stonden ook aan.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Ja, met grote accu, is je batterijduur significant langer. Ik ben een zware gebruiker (nagenoeg altijd 3g, veel on-screen time, veel bellen) en kan hier goed de dag mee doorkomen. Dit was wel anders met de standaard batterij. Enige nadeel is dat ik hem een stuk dikker en zwaarder vind dan voorheen en er zijn nagenoeg geen hoesjes of cases voor de 3000 mAh variant.

• wouters84
Ik had op 24 maart de Mi2s besteld bij Mixeshop.com en hij kwam 11 april aan via de chinese postverzending. Ik was ongeveer €195,- kwijt. Geen naheffing vd douane, er stond op het pakketje "mini speaker $15,-"
Verder is hij netjes ingepakt en alles werkt super. Ga er de komende dagen lekker mee aan de slag.

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01 14:55
Ik ben van een iPhone 3GS naar een Xiaomi Mi2S overgestapt. Moet zekker dat ik echt dik tevreden ben met de snelheidswinst + de simpele interface van MIUI.
Ook de verschillende kleuren van de cover is een mooie extra.

Het nadeel wat ik nu heb is dat de MIUI Gallery app (standaard app) niet meer te openen is, hebben meer mensen dit?
Ik kan de Gallery app aanklikken maar sluit zichzelf binnen een kwart-seconde weer..

• Eleni
Nee daar heb ik geen last van. Welke rom heb je er op staan?

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01 14:55
4.4.11

Kan er ook niks vinden over andere mensen met hetzelfde probleem.

• Momus
Herr Flicker schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:15:
4.4.11

Kan er ook niks vinden over andere mensen met hetzelfde probleem.
Klinkt alsof je een wipe nodig hebt. Daarna ben je wel al je apps kwijt.

• Eleni
Zou eerst nog maar eens de laatste multilang erop zetten en kijken wat er gebeurt, wipen kan altijd nog.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Herr Flicker schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:08:
Ik ben van een iPhone 3GS naar een Xiaomi Mi2S overgestapt. Moet zekker dat ik echt dik tevreden ben met de snelheidswinst + de simpele interface van MIUI.

Het nadeel wat ik nu heb is dat de MIUI Gallery app (standaard app) niet meer te openen is, hebben meer mensen dit?
Ik kan de Gallery app aanklikken maar sluit zichzelf binnen een kwart-seconde weer..
Als alternatieve gallery kan ik je QuickPic aanraden.

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:33:
[...]

Als alternatieve gallery kan ik je QuickPic aanraden.
Deze gebruik ik ook al geruime tijd en vind de app erg prettig werken.

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-01 16:41
Ik heb momenteel een HTC one X, deze bevalt me prima, echter is de accu aan vervanging toe en is het een lease-telefoon en gaat het me 90 euro kosten om hem over te nemen en de accu vervangen is ook weer een paar tientjes.

Nu denk ik er over de m2s te gaan bestellen, ik neem aan dat ik er dan qua snelheid ed niet op achteruit ga?

• lekzzz
qweridee schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:32:
Ik heb momenteel een HTC one X, deze bevalt me prima, echter is de accu aan vervanging toe en is het een lease-telefoon en gaat het me 90 euro kosten om hem over te nemen en de accu vervangen is ook weer een paar tientjes.

Nu denk ik er over de m2s te gaan bestellen, ik neem aan dat ik er dan qua snelheid ed niet op achteruit ga?
Wat een beetje google al niet kan doen 8)

Verwijderd

Mijn speaker kraakt enorm, dit geldt ook voor mijn audiojack. Heeft iemand hier ook problemen mee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:06:
Mijn speaker kraakt enorm, dit geldt ook voor mijn audiojack. Heeft iemand hier ook problemen mee?
Nee, geen last van. De speaker op mijn Oppo Find 5 resoneert dan wel weer irritant, maar daar heb jij niks aan :P

• Eleni
Wat die link naar de HTC Onze betreft: die verwijst naar de m2 in plaats van de m2s, de laatste is nog iets sneller en heeft een betere camera.

• lekzzz
Eleni schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:59:
Wat die link naar de HTC Onze betreft: die verwijst naar de m2 in plaats van de m2s, de laatste is nog iets sneller en heeft een betere camera.
Dan voor de interesse het tweede linkje

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-01 20:21
Weet iemand of die Xiaomi MiKey al ergens te koop is?

http://www.gizchina.com/2...-doesnt-even-cost-dollar/

• Eleni
Bij Ibuygou nu uitverkocht, bij alieexpress wel verkrijgbaar maar duurder, wordt goedkoper vanaf 5 stuks, maar zoveel hoef ik er niet.

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
Op dit moment worden er voor de Mi3 betatesters gezocht voor miui android 4.4 ! Hoe lang zal het nog duren voordat 4.4 naar de Mi2S komt?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Met het Chinese nieuwjaar had ie er moeten zijn. O, wacht :P

Verwijderd

Ja, MIUI V6 schiet niet echt op of zo.

• wouters84
Heeft iemand een idee, waar de map is met ringtones, dan kan ik daar m'n eigenringtone tussen zetten. Want als ik 'm opzoek ziet ie het niet. En iedereen heeft het over Miui v6 maar als ik de laatste MultiLang Rom van Xiaomi.eu installeer staat er bij Miui versie toch echt 4.4. Dus volgend mij heb je dan toch geen versie 5?
Verder ben ik er erg blij mee en hij is supersnel.

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01 15:02
Hoi Wouter, versies van xiaomi.eu volgen de dag dat de versie uitkomt.
Afgelopen vrijdag was het 11-04-2014 dus is versie 4.4.11 uitgekomen
De week ervoor was het 04-04-2014 dus is versie 4.4.4 uitgekomen.

De eerste 4 voor het jaar, de 2e 4 voor de maand en het (de) laatste (2) cijfer(s) voor de dag van de maand.

De huidige versie is nog steeds android 4.1.2 en hopelijk is miui V6 op android 4.4.2 gebaseerd

• Eleni
Wouter, als je ringtones in de music map zet, of daar een map met ringtones maakt, kun je daarna via instellingen-geluid-beltoon je ringtone instellen.

• Momus
wouters84 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:24:
Heeft iemand een idee, waar de map is met ringtones, dan kan ik daar m'n eigenringtone tussen zetten. Want als ik 'm opzoek ziet ie het niet. En iedereen heeft het over Miui v6 maar als ik de laatste MultiLang Rom van Xiaomi.eu installeer staat er bij Miui versie toch echt 4.4. Dus volgend mij heb je dan toch geen versie 5?
Verder ben ik er erg blij mee en hij is supersnel.
Als je hem ertussen hebt gezet, moet je even rebooten. Daarna ziet hij hem wel.

• wouters84
Ok, bedankt. Het is gelukt met de ringtone. En die versie van MIUI is dus wel v5 alleen de versienummers zitten in de 4 vanwege 2014. Nu snap ik het.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Herr Flicker schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:08:

Je kan proberen via Instellingen-> Apps -> Gallery de gegevens en cache te wissen. Misschien staat er daar iets niet helemaal lekker.

• NYG
  • Laatst online: 15-07-2025

NYG

Besloten om een mi2s te kopen. Hij is vandaag binnengekomen. Moet nu alleen nieuwste rom er op flashen.
Ik heb nog nooit zoiets gedaan en wou weten hoe groot de kans is dat er iets misgaat. Hij draait nu op android 4.1.1 JRO03L en MIUI-JLB24.0.

Ik neem aan dat ik gewoon de stappen moet volgen die hier beschreven worden
http://en.miui.com/thread-11043-1-1.html

Nog andere programma's die ik nodig heb? Moet ik een back-up maken voordat ik dat ik hem flash?
Alle tips zijn welkom!

• Momus
Je overweegt niet de multilang? Die kan in het Nederlands namelijk...

• NYG
  • Laatst online: 15-07-2025

NYG

Heb de multilang gevonden. Bedankt voor de tip! De updater app geeft zelf aan dat er een update is naar JLB29.0. Is het beter om eerst naar de nieuwste versie te updaten en dan multilang er op te zetten. Of is het ook mogelijk om meteen van JLB24.0 naar de multilang rom te gaan

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 21:18

Wirehub

Blaat

NYG schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:13:
Heb de multilang gevonden. Bedankt voor de tip! De updater app geeft zelf aan dat er een update is naar JLB29.0. Is het beter om eerst naar de nieuwste versie te updaten en dan multilang er op te zetten. Of is het ook mogelijk om meteen van JLB24.0 naar de multilang rom te gaan
gebruik deze Rom gewoon ...

http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

• creon
die kun je gewoon via de updater instaleren?

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 21:18

Wirehub

Blaat

creon schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:37:
die kun je gewoon via de updater instaleren?
ja hoor, werkt prima (OTA hierna ook) _/-\o_

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

• wouters84
Je download de Rom via je telefoon. Gaat naar de updater app, klik op het instellingen-knop (links vd home knop) en zoekt het bestand op in je download map.

Verwijderd

Wacht, dit blijft ingewikkeld. Dus de multilang is zonder Chinese bloatware, je kan hem installeren via de updater en je behoud ook nog je data en apps?
Pagina: 1 ... 30 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken