Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
RRRobert schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:21:
[...]

Ik heb op m'n telefoon de app AirDroid geïnstalleerd. Vervolgens verbind je je telefoon aan een wifi netwerk waarop je ook een pc of laptop hebt verbonden. Nadat je deze app op je telefoon hebt geopend moet eerst een account aanmaken en daarna kun je daarin de optie 'vindt deze telefoon' aanvinken.

Stap twee is dat je op de genoemde pc of laptop de browser opent en de url web.airdroid.com in je browser intoetst. Hierop log je in met je pas aangemaakte account en dan kies je de optie 'zoek je telefoon'. Vervolgens zou je je telefoon moeten terug kunnen zien. Als je vervolgens je telefoon selecteert, dan kun je vanaf een soort desktop-interface al je gegevens en bestanden op je telefoon vanaf je pc of laptop beheren.

Ik gebruik deze optie vooral om op gezette tijden mijn contactgegevens bestanden op te schonen. Gaat stukken makkelijker dan vanaf zo'n klein priegelschermpje ;)
Podverdorie, mooie app man! Was ook bezig met de contacten.. Alleen geeft de app niet aan uit welk account de contacten komen ofwel? Wil namelijk alles richting mijn gmail account knallen zodat ik geen gedoe meer heb met verloren contacten enzovoort. Of raad iemand mij hiervoor een andere app aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Aangezien ik een nieuw abbonoment heb afgesloten, welke 4G ondersteund (ja ik weet dat de telefoon dit niet ondersteund), en hogere downloadsnelheden geeft. Was ik wel benieuwd of ik er iets van ging merken.

Nu heb ik de speedtest.net app gedownload, en geprobeerd om op 3g een test te draaien. Het probleem is alleen.. Als ik 3G heb, en ik start de test.. Springt het symbooltje meteen naar H+. Dit is elke keer zo.
Sindsdien zit ik een beetje in de gaten te houden of dat bij andere dingen ook is. Maar dat is dus wel zo. Mijn telefoon staat als hij niks aan het doen is bijna altijd op 3G.. .Maar zodra hij data gaat gebruiken springt het op H+. Is dit raar? of normaal? Ligt dit aan de telefoon of aan de provider? De hoogste waarde die ik uit de speedtest.net haal is ongeveer 1250kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
LoeWn schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:33:
Aangezien ik een nieuw abbonoment heb afgesloten, welke 4G ondersteund (ja ik weet dat de telefoon dit niet ondersteund), en hogere downloadsnelheden geeft. Was ik wel benieuwd of ik er iets van ging merken.

Nu heb ik de speedtest.net app gedownload, en geprobeerd om op 3g een test te draaien. Het probleem is alleen.. Als ik 3G heb, en ik start de test.. Springt het symbooltje meteen naar H+. Dit is elke keer zo.
Sindsdien zit ik een beetje in de gaten te houden of dat bij andere dingen ook is. Maar dat is dus wel zo. Mijn telefoon staat als hij niks aan het doen is bijna altijd op 3G.. .Maar zodra hij data gaat gebruiken springt het op H+. Is dit raar? of normaal? Ligt dit aan de telefoon of aan de provider? De hoogste waarde die ik uit de speedtest.net haal is ongeveer 1250kB/s.
H+ is 3G.
De snelste variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
3G (UMTS) verbruikt waarschijnlijk minder stroom dan HSDPA+ dus daarom zal hij bij idle toestand wel daar naar schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Snelheid is niet bepaald hoog trouwens, ik haal een ruime 10 Mbps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:54
10 Mbps en 1250kBps komen ongeveer overeen ;) Zie het verschil in bits en bytes.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ElPaco schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:04:
10 Mbps en 1250kBps komen ongeveer overeen ;) Zie het verschil in bits en bytes.
Oh dat zou kunnen, maar speedtest geeft de snelheid in Bits, dus ik ging ervan uit dat hij die postte.

[ Voor 20% gewijzigd door Momus op 10-01-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:54
http://www.matisse.net/bi...kilobytes&notation=legacy

Jij geeft je waarde in megabits/seconde, LoeWN in kilobytes/seconde. er gaan 8 bits in een byte, dus 1250 kilobyte per seconde is ongeveer 10 megabits per seconde ja.

Edit: Je kan bij speedtest bij instellingen aangeven dat je de snelheid in kB/s wil hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door ElPaco op 10-01-2014 11:17 ]

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ElPaco schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:14:
http://www.matisse.net/bi...kilobytes&notation=legacy

Jij geeft je waarde in megabits/seconde, LoeWN in kilobytes/seconde. er gaan 8 bits in een byte, dus 1250 kilobyte per seconde is ongeveer 10 megabits per seconde ja.

Edit: Je kan bij speedtest bij instellingen aangeven dat je de snelheid in kB/s wil hebben.
Oh ja, nice! 1400 kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 21:30
Bij mij crasht google music steeds wanneer ik deze open op mijn M2S met multi lang rom versie 4.1.3. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Downloads netheid 21.65 mbps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

PetrCech_3 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:21:
[...]

Podverdorie, mooie app man! Was ook bezig met de contacten.. Alleen geeft de app niet aan uit welk account de contacten komen ofwel? Wil namelijk alles richting mijn gmail account knallen zodat ik geen gedoe meer heb met verloren contacten enzovoort. Of raad iemand mij hiervoor een andere app aan?
Ja, daar was ik laatst ook achter gekomen. Waren er twee nieuwe contacten aangemaakt die ik niet direct terug kon vinden, bleken deze ook onder een nieuw (Miui-)account te staan... Nou ja, nu ik dit wist kon ik er in ieder geval rekening mee houden.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Hé, ik wilde dit draadje nog eens inzien, maar het is verdwenen. Zouden de plannen zijn terug getrokken of aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik hoop niet dat dit verboden is, maar kan ik iemand blij maken met een ongeopend setje screen protectors voor de Mi2(S)? Het gaat om matte protectors ("Dull mask"). Ik vind ze persoonlijk het scherm wat te korrelig maken, maar misschien dat iemand anders daar geen moeite mee heeft. Ze geven wel een fijn gevoel voor de vingers en blokkeren veel weerspiegelingen. DM maar voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:34
Zojuist via ibuygou een mi2s 32gb besteld, hopelijk volgende week het pakketje in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
ik was van plan om een Mi3 64GB te kopen maar dit duurt zo ongelooflijk lang en ik ben de constante vertraging en excuses zat. Daarom ben ik naar de Mi2s gaan kijken. Stel nou dat ik deze zou kopen http://www.to2c.com/xiaom...mp-13mp-camera-phone.html
Dat is hem toch? Het verbaasde me dat als ik het typenummer van de processor invoer op Google dat ik dan uitkom op een S4 Pro en niet op een Snapdragon 600. Is dit een fake?

Dan wilde ik nog deze erbij kopen http://realpricesfromchin...3100mah-batterycover.html
Ik ben namelijk de batterijduur van mijn S2 helemaal zat, ik wil gewoon mijn mobiel de hele dag intensief kunnen gebruiken. Dat zou toch met de Mi2s moeten samenwerken?

Als iemand deze twee dingen kunnen bevestigen word dat gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Die batterij zou ik hier kopen: http://www.banggood.com/O...mi-MI2-MI2S-p-912029.html

Verder is dat het toestel ja, meer dan prima toestel iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:50:
Die batterij zou ik hier kopen: http://www.banggood.com/O...mi-MI2-MI2S-p-912029.html

Thanks, dat is een stuk goedkoper :) Ben het wachten op de Mi3 meer dan zat, en ik ben toch maar een hele lichte gebruiker. En het bespaart me ook nog eens geld, dus dat is mooi. Bedankt voor de bevestigin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:54:
[...]

Thanks, dat is een stuk goedkoper :) Ben het wachten op de Mi3 meer dan zat, en ik ben toch maar een hele lichte gebruiker. En het bespaart me ook nog eens geld, dus dat is mooi. Bedankt voor de bevestigin :)
Deze gaat dan zeker aan je verwachtingen voldoen. En ik heb die 3100 batterij ook bij Banggood gekocht, zeker aanbevelenswaardig. nu heb ik 's avonds nog 50% in plaats hem te moeten knijpen of ie het wel redt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:56:
[...]

Deze gaat dan zeker aan je verwachtingen voldoen. En ik heb die 3100 batterij ook bij Banggood gekocht, zeker aanbevelenswaardig. nu heb ik 's avonds nog 50% in plaats hem te moeten knijpen of ie het wel redt.
Oh, en nog een vraag. Wat is de beste webshop om de Mi2s te halen? Want met die Chinese webshops is het altijd oppassen, en de reviews zijn altijd tegenstrijdig. Welke webshop denken jullie dat de beste betrouwbaarheid/prijs-verhouding heeft? Ibuygou is betrouwbaar neem ik aan, want die staat in de topicstart.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:58:
[...]

Oh, en nog een vraag. Wat is de beste webshop om de Mi2s te halen? Want met die Chinese webshops is het altijd oppassen, en de reviews zijn altijd tegenstrijdig. Welke webshop denken jullie dat de beste betrouwbaarheid/prijs-verhouding heeft?
Ibuygou.com
Daar is ie momenteel 345 inclusief gratis piston headphones.
Komen nog wel verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:00:
[...]

Ibuygou.com
Daar is ie momenteel 345 inclusief gratis piston headphones.
Komen nog wel verzendkosten bij.
Bedankt, dan is dat duidelijk :) Ik betaal liever wat meer dan dat ik een onbetrouwbare webshop heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:23:
Dat is hem toch? Het verbaasde me dat als ik het typenummer van de processor invoer op Google dat ik dan uitkom op een S4 Pro en niet op een Snapdragon 600. Is dit een fake?
APQ8064 = S4 Pro, APQ8064T = S600. Ze hebben een foutje gemaakt waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathieu.ev
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-10-2015
Momus schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:50:

Kheb die batterij ook nog zien staan, maar uiteindelijk niet gekocht want dat is toch geen originele xiaomi batterij? Jij hebt er geen problemen mee?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 10:59
Een vraagje, zijn er voordelen aan een xiaomi account? Of waarvoor dient dit account? Ik kan er namelijk bar weinig over vinden.

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mathieu.ev schreef op zondag 12 januari 2014 @ 09:27:
[...]

Kheb die batterij ook nog zien staan, maar uiteindelijk niet gekocht want dat is toch geen originele xiaomi batterij? Jij hebt er geen problemen mee?:)
Zeker wel origineel. En de batterijtijd is echt veel beter geworden, dus ik ben dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
vdbeke schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:09:
Een vraagje, zijn er voordelen aan een xiaomi account? Of waarvoor dient dit account? Ik kan er namelijk bar weinig over vinden.
Het toepassen van MIUI themes is gekoppeld aan je Xiaomi account en daarnaast heeft het account een MiCloud backup functie (ala iCloud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadw96
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2024
Iemand problemen gehad met het niet ondersteunen van 900 mhz 3g van de m2s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:56

nWn

In Geocentric Orbit

cadw96 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:08:
Nee. Ten opzichte van mn vorige telefoon merk ik niks van signaalverlies of iets dergelijks (zit op het KPN netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 10:35
[...]

Oh, en nog een vraag. Wat is de beste webshop om de Mi2s te halen? Want met die Chinese webshops is het altijd oppassen, en de reviews zijn altijd tegenstrijdig. Welke webshop denken jullie dat de beste betrouwbaarheid/prijs-verhouding heeft? Ibuygou is betrouwbaar neem ik aan, want die staat in de topicstart.
Ibuygou werkt zeer snel, verleden woensdag-avond besteld en vandaag komt hij aan!
Best wel even een account aanmaken (volgens veel fora) zodat je snel bij de dienst na verkoop terecht kan moest er een probleem zijn.

Er zijn nu zelfs acties voor een combo-pakketje, dat was er tot een paar dagen geleden nog niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Clukers op 13-01-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

[...]

Ik heb de mijne destijds besteld bij mixeshop.com, vanwege het feit dat ze er gratis en voor niets al vast de multilanguage pack opzetten, deze overzetten naar het engels, er de Play Store bij op zetten, de Chinese apps verwijderen en de root access gemakkelijk toegankelijk maken. Huidige prijs, incl. verzending via DHL ca. $ 352,- / € 257,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Het installeren van de Multilanguage heeft het erop volgende automatisch als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Root bij MIUI is toch een kwestie van de schakelaar omzetten? Zo was het altijd op mijn HD2 en is het nu ook op mijn SGS2. Is dit veranderd in recente updates? Verder ben ik niet bang om een ROM te flashen, dus mocht dat nodig zijn voor root is dat geen probleem. Krijg je wel gewoon OTA updates dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:03:
Root bij MIUI is toch een kwestie van de schakelaar omzetten? Zo was het altijd op mijn HD2 en is het nu ook op mijn SGS2. Is dit veranderd in recente updates? Verder ben ik niet bang om een ROM te flashen, dus mocht dat nodig zijn voor root is dat geen probleem. Krijg je wel gewoon OTA updates dan?
Klopt.
En ja, de Multilang heeft gewoon OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:36

woutur

Klauwtjes uit!

cadw96 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:08:
Grappig genoeg is het signaal juist verbeterd met de Mi2-S ten opzichte van mijn vorige Sony XPeria P die wél ondersteuning had voor de 900mhz band. Binnenshuis viel de telefoon regelmatig uit :( Nu geen last meer van.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:03:
Root bij MIUI is toch een kwestie van de schakelaar omzetten?
Alleen als je de developer rom gebruikt (Multilang is dat o.a.) overigens. De stable, die standaard op je telefoon staat, heeft geen root toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:26:
[...]

Alleen als je de developer rom gebruikt (Multilang is dat o.a.) overigens. De stable, die standaard op je telefoon staat, heeft geen root toegang.
Oh, okee dat wist ik niet. Misschien dat de geporte versies van MIUI dat ook standaard hebben, want ik heb op mijn andere telefoons met MIUI altijd standaard root gehad. Nou ja, kwestie van een ROM flashen, dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
woutur schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:37:
[...]

Grappig genoeg is het signaal juist verbeterd met de Mi2-S ten opzichte van mijn vorige Sony XPeria P die wél ondersteuning had voor de 900mhz band. Binnenshuis viel de telefoon regelmatig uit :( Nu geen last meer van.
Bij Vodafone werkt ie ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:03
Frietsaus schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:26:
[...]

Hoe weet ik nou eigenlijk welke versie ik heb? Ik heb wel zo'n update gedaan via Xiaomi.eu maar het is wel gewoon de chinese versie. Ik krijg wel wekelijks een update en bij mij was root toegang ook gewoon een knopje omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Releases met een x.y.z versienummer komen uit het dev kanaal. Xiaomi.eu roms zijn allemaal gemodificeerde dev roms van Xiaomi. Je hebt dan inderdaad elke vrijdag een update.

Stable roms hebben een ander soort versienummer en worden niet wekelijks geüpdatet.

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 13-01-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
Iemand enig idee hoe ik de LED-lampjes bij het Chargen uit kan krijgen? Vind ze zwaar storend aangezien een Whatsappbericht bij mij een groene LED geeft, en bij 100% knippert het LEDje ook groen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
PetrCech_3 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:35:
Iemand enig idee hoe ik de LED-lampjes bij het Chargen uit kan krijgen? Vind ze zwaar storend aangezien een Whatsappbericht bij mij een groene LED geeft, en bij 100% knippert het LEDje ook groen..
Ik denk dat je met de app Light Flow of Led Manager wel het eea kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
Gisteren de MI2S aangekregen, vandaag de multilanguage ROM erop gezet door een collega van me (diegene die me overtuigd heeft dit toestel te kopen). Alles werkt vlot en ben er zéér over te spreken!
Alles wat naar mijn zin ingesteld en de juiste apps allemaal geïnstalleerd, alleen vind ik dat het een beetje een ellende is dat al je apps op je "desktop" staan... Dus alles in een mapje gedumpt en ver weg verstopt. Op aanraden van diezelfde collega appdrawer geïnstalleerd zodat de UI er een beetje uitziet zoals ik deze van HTC gewend ben, zodat je vanuit je systeembalk naar je app-list kan gaan en alles ziet er nu echt goed uit.

Wel nog een vraagje, iemand enig idee waar ik een analog clock widget kan vinden die 4x3 of 4x4 groot is? Tot nu toe nog geen succes gehad om een dergelijke te vinden, en ik vind de standaard klokken wat klein naar m'n zin...

[ Voor 5% gewijzigd door Clukers op 14-01-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
Iemand interesse in een beschermhoesje? Heb de verkeerde besteld, half hard(buigzaam, maar wel hard) ipv compleet zachte... Beetje stom. Heb ze in zwart en wit, is een beetje transparant ook.

Hier mijn V&A advertentie.

Prijs is incl. verzending.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/790301.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Speedway4 op 14-01-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Lol, heb net een gebrickte m2s gekocht voor 75 Euro via marktplaats, ben benieuwd of ik hem aan de praat krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
wellicht met miflash? :) maar dan moet de verkoper wel erg weinig gezocht hebben ;)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:32

Wirehub

Blaat

Worstkaas schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:49:
Lol, heb net een gebrickte m2s gekocht voor 75 Euro via marktplaats, ben benieuwd of ik hem aan de praat krijg :)
er zijn gonoeg topics om een MI2s bricked te herstellen (vorig jaar een MI2s met digitizer probleem gekocht.. netjes en simpel gerepareerd en nu dus happy :+ )

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Sense analog glass clock vind ik erg mooi, je kunt van alles aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Ik heb defecte toestel aangeboden. Gaat weg omdat ik een nieuwe toestel heb.

Na de Rom update toestel niet aan en zwart beeld geworden.

Alleen toestel, zonder kabels en lader.

Toestel onbeschadig, geen gebrek, geen barst. Heel netjes toestel.

Zie alle originele foto`s.!!!!!!!!!

!!!!!!!alleen maar moet je een nieuwe rom -firmware op instaleren!!!!!!!!.

Daarom toestel kost 75€ en heel goed koop.
Als die je adres maar niet verkeerd noteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Speedway4 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:13:
[...]

[...]

Als die je adres maar niet verkeerd noteerd :P
Hij heeft foto gestuurd van het pakketje, netjes mijn adres erop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Worstkaas schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:27:
[...]

Hij heeft foto gestuurd van het pakketje, netjes mijn adres erop 8)
Ik heb nu een m2a in mijn bezit, een m3 onderweg en hopenlijk een straks werkende m2s. De m2a of de m2s gaat naar mijn vrouw, de overblijvende wordt verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Sinds wanneer werkt de standaard weather app? Ik zette net mijn telefoon aan en ik zag dat het weericoontje is gewijzigd en hij heeft gek genoeg via GPS mijn woonplaats gevonden.

Heb ik iets gemist ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@Worstkaas: bij gebrek aan mogelijkheid tot DM: als het niet lukt om de Mi2s aan de praat te krijgen, zou ik hem dan mogen overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Joosie200 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:02:
@Worstkaas: bij gebrek aan mogelijkheid tot DM: als het niet lukt om de Mi2s aan de praat te krijgen, zou ik hem dan mogen overnemen?
Ik hou het in beraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Frietsaus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:53:
Sinds wanneer werkt de standaard weather app? Ik zette net mijn telefoon aan en ik zag dat het weericoontje is gewijzigd en hij heeft gek genoeg via GPS mijn woonplaats gevonden.

Heb ik iets gemist ofzo?
Ze hebben in de laatste twee rom updates gesleuteld aan de Weather app, vandaar dat ie nu ook buiten China werkt (ook zonder GPS, gewoon woonplaats toevoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Worstkaas schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:43:
[...]

Ik heb nu een m2a in mijn bezit, een m3 onderweg en hopenlijk een straks werkende m2s. De m2a of de m2s gaat naar mijn vrouw, de overblijvende wordt verkocht
Doe maar luxe, de m3 vind ik zelf wel erg groot en tov de M2S bied het niet heel veel verbetering, wel ivm de M2A dus snap je keuze dan weer wel.
Ik ontvang binnenkort als het goed is mijn voor garantie verzonden M2A, die gaat ook op de V&A hier.

Van de week trouwens de opslag van mijn M2S met 3GB vergroot naar 26GB, zou ideaal zijn geweest als die gewoon een extern sd slot of 64GB had... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Kapitein Prozac schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:04:
[...]

Ze hebben in de laatste twee rom updates gesleuteld aan de Weather app, vandaar dat ie nu ook buiten China werkt (ook zonder GPS, gewoon woonplaats toevoegen).
Oh netjes, ze zijn duidelijk bezig met de voorbereiding voor een launch buiten Azië lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Frietsaus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:16:
[...]

Oh netjes, ze zijn duidelijk bezig met de voorbereiding voor een launch buiten Azië lijkt mij.
Ze hebben natuurlijk niet voor niets Hugo Barra aangetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Klopt, maar ze hebben nog een heel lange weg te gaan voor ze hier iets uit kunnen brengen (talen, Google certificering etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik lees hier dat de weather app nu wel werkt, bij mij dus nog steeds niet, Amersfoort staat niet op de kaart.
Heeft iemand van jullie misschien een werkende versie voor mij, of moet ik wachten tot mijn woonplaats ooit gevonden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Werkt hier prima, sinds vandaag dan..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YJ7ueSL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nou ja...... Ik heb het vanavond nog geprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weather bij mij werkend gekregen door een standaard locatie (in de buurt) toe te voegen. Werkt prima.
Ziet er netjes uit. Ben echt een MIUI fan aan het worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb een keer alle niet werkende Chinese apps eraf gegooid, miui weather ook zo te zien. Op de Zwitserse site gisteren de 'werkende' versie gedownload, die bij mij dus niets doet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
Frietsaus schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 00:20:
Werkt hier prima, sinds vandaag dan..
[afbeelding]
Wat is de naam van de app dan? Zie hem er ook zo niet tussen staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
PetrCech_3 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:51:
[...]

Wat is de naam van de app dan? Zie hem er ook zo niet tussen staan..
Weather BZ.
http://en.miui.com/thread-7822-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Als ik via de icoontjes onderin iets wil toevoegen da is daar een die 'weer' heet, die heb ik waarschijnlijk dood gemaakt. Op de Zwitserse miui site heb ik een nieuwe, ook niet werkende miui weather app gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het weer vind ik Yahoo Weather een super app :)
Het enige minpuntje voorlopig is het missen van lock screen integration, maar dat zal bij MIUI wel nooit het geval zijn, tenzij ik de ingebouwde app ga gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/oecayjnph/Screenshot_2014_01_15_09_59_53.png

De app toont dus een fototje van het weer atm en indien beschikbaar zelfs eentje van de regio/stad/buurt waarin je je op dat moment bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ja die heb ik ook, is inderdaad wel mooi. Vind het alleen zo raar dat ik dat miui-ding niet aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:34:
Ja die heb ik ook, is inderdaad wel mooi. Vind het alleen zo raar dat ik dat miui-ding niet aan de praat krijg.
Heb je Weather BZ via de link die ik postte geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb dat nooit geïnstalleerd het is gewoon de standaard weather app in MIUI. Volgens mij wordt die er uit gesloopt in de multilang.

Overigens nog steeds geen behoefte gehad om die ROM te installeren. Dit werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ja Weather BZ heb ik, werkt. En de vorige opmerking vind ik ook interessant, van dat eruit slopen in de multilang, wie weet is dat wel mijn probleem.
Gelukkig zijn er nog meer mooie weer-apps! Nu nog graag mooi weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
Ik gebruik zelf The Weather Channel als app en die werkt ook prima met de widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Weatherpro>*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
Eleni schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:32:
Ja Weather BZ heb ik, werkt. En de vorige opmerking vind ik ook interessant, van dat eruit slopen in de multilang, wie weet is dat wel mijn probleem.
Weather app werd er bij mij ook uit gehaald door de multi-language ROM, weather BZ heb ik er gewoon op gezet via de play-store. Zowel weersvoorspelling door locatie-tracking van het toestel als een vaste locatie toevoegen werkte gewoon bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
mooie deal, laat ons weten of je het aan de praat krijgt of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
Merk dat mijn Xiaomi Mi2S moeite heeft met de GPS-fix. Meer mensen die daar last van hebben? Eventuele tips zijn uiteraard welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuj, mijn Mi2S aangekomen en niets bij hoeven te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Mi2s moeite met de GPS? Nee dat ken ik niet.
De GPS maakt ook gebruik van Glonass satellieten waardoor je zelfs binnenin je woning een fix zou moeten hebben, probleem met de app of is het toch de hardware?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
Kiswum schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:51:
Mi2s moeite met de GPS? Nee dat ken ik niet.
De GPS maakt ook gebruik van Glonass satellieten waardoor je zelfs binnenin je woning een fix zou moeten hebben, probleem met de app of is het toch de hardware?
Daarom, dat had ik dus ook gehoopt. Het is niet zo dat hij keihard faalt, maar binnenshuis is een fix sowieso nagenoeg onmogelijk. In de auto gaat het wel gewoon redelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruffalo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-04 18:33
Eleni schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:32:
Ik krijg bij deze Weather BZ geen lockscreen notificaties. Is dit ergens een instelling of werkt het enkele bij de niet-multilang rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waarom ik steeds de "activation failed, please reactivate" melding krijg als ik een aantal cloudfuncties aan wil zetten? Iets met die activicatie SMS wil niet. Dit had ik ook al op mijn S2, maar daar dacht ik dat het lag aan het feit dat ik een S2 had. Het komt echter ook op de Mi2s voor. Iemand ervaring ermee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
PetrCech_3 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:54:
[...]

Daarom, dat had ik dus ook gehoopt. Het is niet zo dat hij keihard faalt, maar binnenshuis is een fix sowieso nagenoeg onmogelijk. In de auto gaat het wel gewoon redelijk..
Werkt hier prima, misschien even een Factory resey proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
[...]

Mijn m2a heeft ook een fix in huis, na een seconde of 15, buitenshuis ongeveer seconde of 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedway4 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:08:
[...]

Doe maar luxe, de m3 vind ik zelf wel erg groot en tov de M2S bied het niet heel veel verbetering, wel ivm de M2A dus snap je keuze dan weer wel.
Ik ontvang binnenkort als het goed is mijn voor garantie verzonden M2A, die gaat ook op de V&A hier.

Van de week trouwens de opslag van mijn M2S met 3GB vergroot naar 26GB, zou ideaal zijn geweest als die gewoon een extern sd slot of 64GB had... Helaas.
Bedoel je hiermee dat je data van je geheugen verwijderd of je hebt een bij de oudejaarstrekking 3gb gratis intern geheugen hebt gewonnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
[...]

Ook last van met m'n Mi-2. Ik krijg nog wel een fix bnnenshuis maar het duurt erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Momus, bedankt voor je link, werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:34
BiLLie- schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:57:
Zojuist via ibuygou een mi2s 32gb besteld, hopelijk volgende week het pakketje in huis.
Zojuist heeft DHL het pakketje bezorgd, het toestel is als cadeautje verpakt en ik kreeg er door de januari actie ook nog een setje oordoppen bij. Ook heb ik geen invoerheffing hoeven betalen.

Nu met het toestel aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om de Mi2s in mass storage mode te krijgen? Dat MTP is echt godvergeten irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Iemand nog interesse in een M2A?
Zie V&A:
V&A aangeboden: Xiaomi M2A

Ik heb ook nog een aantal protectors liggen voor de M2S (4 euro incl. verzending zijn ze voor jou...). Per ongeluk de verkeerde besteld, zie:
V&A aangeboden: Xiaomi Mi2(S) protectors, incl verzending. Zwart en wit, superdun wel stevig
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:20:
[...]

Bedoel je hiermee dat je data van je geheugen verwijderd of je hebt een bij de oudejaarstrekking 3gb gratis intern geheugen hebt gewonnen? :)
Als ik kon kiezen dan zou ik het wel weten, ik heb de het geheugen geherpartitioneerd, aangezien mijn apps maar 500mb innemen heb ik de data partitie(voor apps dus) naar 1GB verkleind en de ruimte die vrij kwam met mijn SD storage gemerged.

[ Voor 33% gewijzigd door Speedway4 op 16-01-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Edit:
Dubbel post :|

[ Voor 95% gewijzigd door Speedway4 op 16-01-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:18:
Is er een manier om de Mi2s in mass storage mode te krijgen? Dat MTP is echt godvergeten irritant.
Voor zover ik weet niet want MTP is de vervanger van mass storage in de recente Android versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Joosie200 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:02:
@joosie200
Wil je de M2s hebben, ik krijg m niet aan de praat na een avond klooien.
Geen zin om mijn weekend te verpesten.

De telefoon geeft wel een teken van leven, als ik m connect aan mijn pc zonder batterij dan wordt er een usb device herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
@ Worstkaas:

Het scherm geeft geen enkel signaal? Wat gebeurd er als je hem inplugd en dan de batterij er in stopt?

Ik vraag me altijd af of in zo een geval of de telefoon echt is gebricked tijdens het updaten of dat de persoon in kwestie iets anders heeft geprobeerd en de telefoon toen gebricked is, zoveel kan er niet mis gaan tijdens een update, je moet dan toch altijd nog in staat zijn om in de recovery te komen, of dmv fastboot een rom te flashen.
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat door gebruik van mi recovery en de roms van miuiandroid je een telefoon weet te bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Speedway4 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:44:
@ Worstkaas:

Het scherm geeft geen enkel signaal? Wat gebeurd er als je hem inplugd en dan de batterij er in stopt?

Ik vraag me altijd af of in zo een geval of de telefoon echt is gebricked tijdens het updaten of dat de persoon in kwestie iets anders heeft geprobeerd en de telefoon toen gebricked is, zoveel kan er niet mis gaan tijdens een update, je moet dan toch altijd nog in staat zijn om in de recovery te komen, of dmv fastboot een rom te flashen.
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat door gebruik van mi recovery en de roms van miuiandroid je een telefoon weet te bricken.
Enige wat de telefoon doet is met power en volume down zonder batterij.
USB kabel geplugged in mijn pc.

Pc herkent dan de telefoon als usb device, maar ik kan geen werkende drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Worstkaas schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:34:
[...]
@joosie200
Wil je de M2s hebben
Tuurlijk :)
offtopic:
Kan je mij geen DM sturen? Dan moet je eerst zelf DM inschakelen (onder kopje "privacy") Zo kun je me dan een DM wel sturen als het goed is.

[ Voor 54% gewijzigd door Joosie200 op 17-01-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superblik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06-2018
Ik sta ook wijd open voor een mi2s :D hoeveel euro?

[ Voor 15% gewijzigd door Superblik op 17-01-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Worstkaas schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:46:
[...]

Enige wat de telefoon doet is met power en volume down zonder batterij.
USB kabel geplugged in mijn pc.

Pc herkent dan de telefoon als usb device, maar ik kan geen werkende drivers installeren.
Ik wil geen spelbreker zijn, maar dat is genoeg om hem met een progje aan de praat te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
mottert schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:44:
[...]

Ik wil geen spelbreker zijn, maar dat is genoeg om hem met een progje aan de praat te krijgen ;)
Vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zojuist de Mi2 Ultra HD screen protectors binnen gekregen van Ibuygou. Exact wat ik zocht, deze zijn glossy zonder dat ze de beeldkwaliteit beïnvloeden. Ik ben tevreden.

Ze zijn ook enorm makkelijk te installeren is me opgevallen.
Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken