Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:56:
[...]

Dit is niet alleen bij de browser, maar met alle standaard apps. Ook al stel je een andere app in als standaard app, toch worden de standaard Miui apps gestart. Ze hebben wel een leuke omgeving gebouwd om je standaard apps te beheren, maar deze werkt maar half. Hier is een topic daarover.
Als oplossing heb ik de standaard browser verwijderd met een root app deleter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, vandaag is mijn oog gevallen op de toestellen van Xiaomi. De Mi2s, en de Hongmi. Ik zoek een telefoon die niet te groot is. Ik vind de S3 S4, Nexus 5, HTC one te groot. Hoe verhouden deze telefoons zich ten opzichte van de HTC one mini, en de Samsung S4 mini? Ik vind ook de kwaliteit van de camera belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 22:46

two

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:56:
Heren, vandaag is mijn oog gevallen op de toestellen van Xiaomi. De Mi2s, en de Hongmi. Ik zoek een telefoon die niet te groot is. Ik vind de S3 S4, Nexus 5, HTC one te groot. Hoe verhouden deze telefoons zich ten opzichte van de HTC one mini, en de Samsung S4 mini? Ik vind ook de kwaliteit van de camera belangrijk.
Gewoon een kwestie van opzoeken in de pricewatch... :X

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nog weinig reviews. Ik hoop hier wat gebruikerservaringen te vinden. De voorkeur gaat uit naar de MI2S. Er zit een 13mp chip in. Hoe zijn de ervaringen? Geeft dit niet veel ruis wanneer er weinig licht is?
De specs zeggen niet alles. Liever hoor ik gebruikers ervaringen.
Bij Aliexpress is hij wat goedkoper. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb gelezen dat er ook imitatie toestellen verkocht worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Lijkt me duidelijk als je alle voorgaande berichten doorleest: blije m2s gebruikers!
Sneller dan veel dure toestellen en beter dan de Hongmi, kijk maar eens naar benchmarks. Koop nou wel bij Ibuygou, is tenminste betrouwbaar, lijkt me meer waard dan een paar euro verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, Aliexpress niet zo betrouwbaar? Ik kan trouwens niet vinden wat voor kleur achterkant er standaard bij zit. Kun je dat kiezen? Of standaard wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:03
Bij IBuyGou heb ik goede ervaringen. Ze hadden het mobieltje opgestuurd als 'reparatie moederbord' met een waarde van 20 euro. Geen douane kosten en snelle verzending.

De camera heb ik nog niet echt geprobeerd, maar het toestel is erg fijn, mooi en snel. Hij is niet te groot. Ik heb vrij kleine handen en vind de 5'' smartphones ook wel vrij groot (ik wil het hele scherm, of iig 90% met 1 hand kunnen bedienen). De grootte van de M2s is perfect voor mij. De dikte is ook erg fijn, erg massief en ligt lekker in de hand.

Overigens heb ik de camera wel even 's avonds gebruikt toen het vrij donker was. De ruis valt erg mee. Ik heb het vergeleken met een Acer Cloudmobile, en de ruis en kleuren zijn een stuk beter (in het donker dan, overdag niet getest).
De flitser geeft overigens erg veel licht (maar dan ook echt goed veel).

Achterkant is standaard wit ja, wil je een andere kleur dan zul je een andere back-cover of hoesje moeten kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Goudstalen op 31-12-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel jammer dat je geen kleur kunt kiezen. Ik ga me er nog even in verdiepen. Ik heb nu een 3 jaar oude HTC desire. Goed ding maar wel verouderd. Hij doet het nog wel goed, maar ik wil een keer wat nieuws. Ging dat ding maar eens goed kapot, dat heb ik een goeie reden om wat nieuws te kopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Je kunt juist kiezen uit behoorlijk wat achter kantjes, al kosten ze wel iets.
Maar bij telefoons met. een vaste achterkant valt er juist vrijwel niets te kiezen.
Ik had hetzelfde dilemma als jij: HTC Sensation XE, nog heel, maar wat ben ik blij met mijn beslissing, dit is zoveel plezieriger! Heb nu bv nooit meer een vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das waar. Ik ga er serieus over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Camera valt mij helemaal niet tegen, gaat prima in low light condities.

Verder, na een paar dagen nog steeds heel erg tevreden over het toestel. Ook over de originele Chinese rom, die werkt in elk opzicht eigenlijk gewoon prima. :)

Ongelooflijk goede deal voor het geld.

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 31-12-2013 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:36

woutur

Klauwtjes uit!

Van de camera had ik iets meer verwacht. De kleuren zijn nogal koel en koud met flitser. Ook de scherpte had ik iets beter verwacht van 13 mp (dat zit 'em dus toch wel in de lens). Als ik het vergelijk met de iPhone en Samsungs Galaxy Sx serie kan het beter!

Verder is de telefoon top.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
woutur schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:12:
Van de camera had ik iets meer verwacht. De kleuren zijn nogal koel en koud met flitser. Ook de scherpte had ik iets beter verwacht van 13 mp (dat zit 'em dus toch wel in de lens). Als ik het vergelijk met de iPhone en Samsungs Galaxy Sx serie kan het beter!

Verder is de telefoon top.
Met welke Samsung GalaxySx en iPhone wil je het dan vergelijken? Ik heb iPhone foto's gezien (4s) die zijn echt bagger vergeleken met mijn Mi2s

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, jammer dat de camera beter kan. De lens is belangrijker als het aantal pixels. Zou ook nog aan de software kunnen liggen. Ik vind een goede camera belangrijk op een telefoon. Ik zit ook te kijken naar de S3. Ik vind dat ding alleen te groot.
Wel goed om te horen dat hij met weinig licht aardig uit de voeten kan. Hoe zit het eigenlijk met garantie? Service zal wat minder zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ook belangrijk is dat de m2s de helft kost van andere high end toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 10:59
Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat ze dezelfde camera gebruiken als in een vorige iphone serie (als ik dat zo mag noemen), kan alleen de bron niet meer terug vinden. Foto's zijn prima, flits moet je alleen gebruiken wanneer het echt nodig is en niet bij duisternis. De lens is prima (f/2), weinig camera's met dergelijke goede "lichtinval".

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een opmerking. Als foto's er wat koeltjes uitzien, hoeft dat niet slecht te zijn, sommige toestellen geven de foto's juist onnatuurlijk veel kleur. Goede lichtinval is ook belangrijk, maar ook de kwaliteit van de lens zelf is van grote invloed. Maar het blijft een telefoon, en geen spiegelreflexcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Kortom: kopen dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.marktplaats.nl...mi-mi2s-32-gb-editie.html

Dit is ook een manier om hem te kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Zou ik niet geloven, waarom zou iemand dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje bijverdienen denk ik. Als je hem daar koopt, zal hij wel goedkoper zijn. Ik heb net gebeld, ik kreeg zijn moeder aan de telefoon. Klonk wel eerlijk allemaal. Alleen, hoe zit het met garantie? Of misschien een replica?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Volgens mij verkoopt Xiaomi gewoon in Taiwan? Dan zouden de prijzen een stuk lager zijn (ook geen reseller winst er bovenop).

Garantie lijkt me wel een probleem ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het navragen. Misschien krijgen we nog wat korting als we er een paar tegelijk bestellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-01 19:55
Worstkaas schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:36:
[...]

Als oplossing heb ik de standaard browser verwijderd met een root app deleter :X
Gelukt tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Zo. Zojuist mijn 3100 mAh batterij binnen gekregen. Wel iets dikker, maar dat deert me niet. Hoop dat ik nu niet meer af en toe het einde van de dag niet meer red...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zojuist gekocht bij ibuygou met een silvergrijs covertje erbij. Betaald met paypal. Jammer dat ik te laat zag dat ik hem op ibuygou ook in euro's kon kopen. Ik heb het in dollars gedaan, en paypal hanteert een iets andere wisselkoers. Scheelt 4 euro :-(
Ben benieuwd. Duurt een week of twee?

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:19:
Ik heb hem zojuist gekocht bij ibuygou met een silvergrijs covertje erbij. Betaald met paypal. Jammer dat ik te laat zag dat ik hem op ibuygou ook in euro's kon kopen. Ik heb het in dollars gedaan, en paypal hanteert een iets andere wisselkoers. Scheelt 4 euro :-(

Remco
Bij mij duurde het een week ofzo, en dan zat er nog een weekend en kerst tussen. Dus die moet je binnen een week wel hebben denk ik. Veel plezier er mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd. Ook naar wat er allemaal bij zit. Er zal wel een Japanse stekker aan de lader zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nee hoor, zit een Europees verloop stukje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:35:
Ben benieuwd. Ook naar wat er allemaal bij zit. Er zal wel een Japanse stekker aan de lader zitten.
Een Japanse stekker bij een Chinese telefoon.
Bijzondere shizzle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhhh, sorry. Ik bedoel chinees natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eleni schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:45:
Oh, dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:19:

Remco
Ik betaal altijd in dollar maar laat mijn kredietkaartmaatschappij de omzetting naar euro doen ;)
Dit kan je bij paypal aanvinken vlak voordat je betaalt.
bv: op Ibuygou kost de Mi2s 345 dollar of bij hen 255 euro
345 dollar komt bij paypal uit op 258 euro en bij mijn bank is dit 251 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Eleni schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:45:
Bij mij niet. Een of andere stekker met 3 pinnen. Maar niet zo groot als zo'n engelse.
Maakt ook niet uit, ik heb er toch een aantal stekker -> usb adapters liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StinkyPanda schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:32:
[...]

Ik betaal altijd in dollar maar laat mijn kredietkaartmaatschappij de omzetting naar euro doen ;)
Dit kan je bij paypal aanvinken vlak voordat je betaalt.
bv: op Ibuygou kost de Mi2s 345 dollar of bij hen 255 euro
345 dollar komt bij paypal uit op 258 euro en bij mijn bank is dit 251 euro
Ik ga er de volgende keer op letten. Toch weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathieu.ev
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-10-2015
Ik heb vandaag gemerkt dat mijn m2s nogal warm wordt als ik bel, nog mensen die dit ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
De mijne hebben daar ook last van, maar alleen als ze verbonden zijn met 3g, op 2g is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Laatst online: 23-09-2024
Zo, heb hem even lekker getest met oud en nieuw. Echt prima nacht foto's!
Jammer dat IBG de verkeerde screenprotector heeft geleverd (veel te groot).. Dus ff afwachten hoe ze dat voor me op gaan lossen.
Nog twee vragen:
1. Heeft iemand iets gevonden waarbij je fatsoenlijke ringtones (whatsapp bijv) kunt krijgen. De ringtones op de telefoon zijn zo retelang.. Ik wil gewoon n klein piepje/geluidje bij n whatsappje.
2. Iemand een app gevonden waarbij je de notification led andere kleuren kunt geven?

Het liefste natuurlijk beide gratis, maar voor n goede app wil ik best wat betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Je kunt de toontjes van bijv. AOSP Android downloaden of van een Nexus toestel, die zwerven ongetwijfeld rond op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Er zitten wel degelijk korte geluidjes in, gewoon alles uitproberen wat er al op staat. Bv clank, piano en fadein.

[ Voor 13% gewijzigd door Eleni op 02-01-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek anders even de app Zedge in de play store. Daar kan je heel veel ringtones en bericht geluiden downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Iemand ervaring met de verschillende screen protectors? Er is de normale "Dull mask" die heb ik nu, en hoewel ik het gevoel en de demping van licht erg fijn vind wordt het scherm er veel te korrelig van. De super high definition, is dat gewoon een glossy screen protector zonder deze nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Frietsaus schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:32:
Iemand ervaring met de verschillende screen protectors? Er is de normale "Dull mask" die heb ik nu, en hoewel ik het gevoel en de demping van licht erg fijn vind wordt het scherm er veel te korrelig van. De super high definition, is dat gewoon een glossy screen protector zonder deze nadelen?
Volgens mij is dat inderdaad een screen protector die het beeld goed laat zien (dus zo min mogelijk kleur en scherpte verlies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamfrankenstein
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 17:34
Pfffff, daar is dan eindelijk pagina 90. Jullie hebben mij overtuigt, telefoon besteld en nu wachten op DHL! Dit wordt een lang weekend.,.. .;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
DGonlag2 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:15:
[...]

Volgens mij is dat inderdaad een screen protector die het beeld goed laat zien (dus zo min mogelijk kleur en scherpte verlies).
Nou heb er toch maar een besteld, free shipping dus zal wel even duren maar ben benieuwd. Deze is niet slecht ofzo, maar ik vind dit zonde van het mooie haarscherpe scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Frietsaus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:33:
[...]

Nou heb er toch maar een besteld, free shipping dus zal wel even duren maar ben benieuwd. Deze is niet slecht ofzo, maar ik vind dit zonde van het mooie haarscherpe scherm.
Ja dat is inderdaad wel zonde. Ben benieuwd naar je ervaringen. Heb zelf nog geen screenprotector (vaak scherm toch minder mooi en minder responsief), maar als die ultra high definition goed is dan ga ik er ook maar een aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
Had de Super HD Screenprotector besteld bij IBG. Hebben ze me de verkeerde gestuurd, sufferds. Vanochtend berichtje gekregen dat er een nieuwe verzonden gaat worden. Balen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
MIUI op KitKat basis schijnt eraan te komen (vanaf februari);

http://en.miui.com/thread-12839-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Op Miui.Android is door Redmaner een nieuwe kernel geplaatst. Schijnt veelbelovend te zijn, heb hem sinds gisteren erop gezet. Vandaag batterij opgeladen dus ben benieuwd.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Ik draai de kernel nu twee dagen. Qua snelheid merk ik er niks van, batterijgebruik lijkt een tikkeltje beter te zijn. Ik heb het gevoel dat de batterijgebruik onder prestate modus nu net zo goed is als met energiebesparing bij standaard kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Idd hier ook niet enorm veel verschil, had wel meer batterijbesparing verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Weet iemand wat voor schroevendraaier ik nodig heb om een M2(S) open te draaien? Geen van de schroevendraaiers die ik heb thuis zijn klein genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gewoon een kleine kruiskop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Montsubai schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:09:
Weet iemand wat voor schroevendraaier ik nodig heb om een M2(S) open te draaien? Geen van de schroevendraaiers die ik heb thuis zijn klein genoeg.
Kleine kruiskop, ook kleine tork (zeskant) Ik weet niet wat je gaat doen maar ik kreeg het bijvoorbeeld bij mijn nieuwe scherm allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Edit: nvm

[ Voor 142% gewijzigd door Montsubai op 06-01-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, hij is binnen :-)
Mooi in cadeau verpakking, en toch verstuurd als gerepareerde mediaplayer (motherboard).
Ze hebben er als gift een setje oortjes bijgedaan en een adapter voor een Nederlands stopcontact.
Geen invoerrechten betaald.
Straks aan de slag met dat ding. Ik las dat er geen playstore op zit. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik wil wel whatsapp, facebook e.d. er op zetten.
Van de week maar eens uitzoeken wat voor rom ik er op kan zetten en hoe dat moet.

Inmiddels Multilanguage Builds Mi2-S er op gezet. Hier zit de playstore in. Nu nog instellen op Nederlands.
Eerste indruk is goed.

Nederlands ook gelukt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:36

woutur

Klauwtjes uit!

lekzzz schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:55:
Idd hier ook niet enorm veel verschil, had wel meer batterijbesparing verwacht
Ik heb allerlei kernels geprobeerd op mijn Sony Xperia P. Ik ben er eigenlijk nog geen tegengekomen die goed was: niet stabiel, ontbrekende functionaliteit, onverklaarbare 'drainage' etc.

Met dit toestel heb ik helemaal geen behoefte om een andere kernel te draaien en als ik de openingspost van Redmaner lees zit er ook niets voor me bij.

/rant
Dat hele kernel gedevelop en custom ROMS maken is vooral een amateuristische bezigheid (op een enkele uitzondering na). Er wordt slecht of niet getest, niets wordt met cijfers ondersteund en vaak hebben developers niet eens de toestellen waar ze voor ontwikkelen. Voor bèta's zou je verwachten dat ze een wat meer wetenschappelijke houding zouden hebben.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Dat is ook wel een beetje mijn ervaring met kernels en de Desire en P990. Misschien dat ik er met moeite een halve dag extra uit perste in standby maar meer ook niet. Het was vooral gerommel in de marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
Ik heb nog een vraagje. Ik draai de MIUI-3.12.27 van Multilanguage van Xiaomi.eu. Krijg nu echter een melding dat de MIUI 4.1.3 (Wekelijkse versie) update is. Moet ik deze gewoon installeren of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
PetrCech_3 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:04:
Ik heb nog een vraagje. Ik draai de MIUI-3.12.27 van Multilanguage van Xiaomi.eu. Krijg nu echter een melding dat de MIUI 4.1.3 (Wekelijkse versie) update is. Moet ik deze gewoon installeren of?
Je moet helemaal niks natuurlijk. Er komt wekelijks een update, waarin vernieuwingen en bugfixes zitten.
Ik installeer elke week de nieuwe in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
_/-\o_ Dit is wel erg goed nieuws. Eindelijk trekken ze alles recht met de nieuwe 4.4 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zo, ik ben zojuist vanaf de chinese stable release overgestapt op de chinese developer om de wekelijkse updates mee te pakken. De stable had nauwelijks bugs, ben benieuwd hoe dat met de developer rom is.

Verder nog zeer tevreden, MIUI is echt stabiel en een ander detail: de FM radio werkt super goed. Scheelt me data want ik luister nog best graag naar de FM.

[ Voor 28% gewijzigd door Frietsaus op 07-01-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
De FM radio werkt sinds een paar weken zelfs zonder headset, helemaal handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn MI2A met MIUI bij het spel Clash of Clans dat deze na het spel een aantal keer opstarten, deze het niet meer doet. Zodra ik het spel dan nogmaals wil starten springt ie elke keer uit de game. Hebben nog meer mensen dit?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:39:
Ik heb op mijn MI2A met MIUI bij het spel Clash of Clans dat deze na het spel een aantal keer opstarten, deze het niet meer doet. Zodra ik het spel dan nogmaals wil starten springt ie elke keer uit de game. Hebben nog meer mensen dit?
Ik heb dat wanneer ik CoC opstart en daarna naar mijn homescreen ga en een andere app open, dat CoC daarna tijdens het opstarten halverwege het laadblakje eruit klapt. Vaak moet ik het geheugen wissen (homebutton ingedrukt houden en op de bezem klikken) en daarna drie keer op rij CoC openen, de derde keer doet hij het ineens wel. Als ook dat niet werkt, moet ik rebooten voordat CoC het weer doet. Bij Jungle Heat (soortgelijk spel) heb ik daar geen last van.

Verder nog altijd heel erg tevreden met mijn Mi2A. Ik heb hem nu zo'n half jaar in gebruik.

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een mp3 als ringtone in kunt stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:53:
Weet iemand hoe je een mp3 als ringtone in kunt stellen?
instelingen, geluid. beltoon telefoon, lokaal, overige, select track?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7o9 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:59:
[...]

instelingen, geluid. beltoon telefoon, lokaal, overige, select track?
Ok, zover was ik. Ik kan alleen geen tracks vinden. Geen afspeellijst. Hoe krijg ik daar een mijn mp3's in?
Er staan een paar mp3'tjes in de map Ringtones.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Je moet je telefoon aan de pc hangen, dan zoeken naar de map Music, en er vervolgens alle cd's die je maar wil naar toe kopieren, dan heb je lekker veel ringtones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de mp3'tjes naar de map Music verplaats, kan ik nog steeds niks kiezen zoals 7o9 beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:06

KabalA!

[ No-Life ]

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:48:
[...]

Ok, zover was ik. Ik kan alleen geen tracks vinden. Geen afspeellijst. Hoe krijg ik daar een mijn mp3's in?
Er staan een paar mp3'tjes in de map Ringtones.
Er zit (als ik me niet vergis) daar waar je je ringtone wil kiezen een instelling dat ie bestanden onder grootte xx niet laat zien. Als je dat lager zet krijg je ze als het goed is wel te zien :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KabalA! schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:43:
[...]

Er zit (als ik me niet vergis) daar waar je je ringtone wil kiezen een instelling dat ie bestanden onder grootte xx niet laat zien. Als je dat lager zet krijg je ze als het goed is wel te zien :)
Dank je wel. Gelukt. Stond bij de instellingen. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Hoi medetweakers en mede Xiaomi eigenaars/enthousiastelingen :+

Mijn Xiaomi Mi2S 32GB is nogsteeds super! Echter 1 vraagje: ik heb 4.1.3 erop staan middels de wekelijkse update. De do-not-disturb modus werkt voor bellen super, maar voor whatsapp niet. Alle whatsapp berichten komen door met geluid (zowel van whitelist personen als niet whitelist personen).

Iemand een oplossing? Ik doe namelijk iedere avond handmatig het geluid uit, en zou dit graag automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:09

Sherlock

No Shit

Hoe is het met de GPS van dit toestel? Van wat ik tot nu toe begrepen heb van de Chinese smartphones is dat nog een beetje een struikelpunt.
guapper schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:44:
[...]
Met de GPS van dit toestel pis je nooit meer naast de pot.
:o Goed om te weten, bedankt!

[ Voor 43% gewijzigd door Sherlock op 08-01-2014 09:50 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 22:16
Sherlock schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:42:
Hoe is het met de GPS van dit toestel? Van wat ik tot nu toe begrepen heb van de Chinese smartphones is dat nog een beetje een struikelpunt.
Met de GPS van dit toestel pis je nooit meer naast de pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Laatst online: 24-04 13:16
GPS is super. Ik navigeer vaak met Google Maps in binnenland en MapFactorNavigator in het buitenland. Beide keren geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
PJOG schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:11:
Hoi medetweakers en mede Xiaomi eigenaars/enthousiastelingen :+

Mijn Xiaomi Mi2S 32GB is nogsteeds super! Echter 1 vraagje: ik heb 4.1.3 erop staan middels de wekelijkse update. De do-not-disturb modus werkt voor bellen super, maar voor whatsapp niet. Alle whatsapp berichten komen door met geluid (zowel van whitelist personen als niet whitelist personen).

Iemand een oplossing? Ik doe namelijk iedere avond handmatig het geluid uit, en zou dit graag automatiseren.
DND werkt idd niet voor externe apps.
Er zijn echter zat apps te vinden die bijvoorbeeld je dataverbinding uitzetten op een bepaalde tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 10:35
Na lang twijfelen gisteren dan toch een exemplaar besteld via ibuygou.com. Hoop dat het toestel snel en zonder problemen geleverd wordt, maar na het doorlezen van dit (ellenlange) topic denk ik dat dit niet zo'n probleem zal zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ben ik de enige die een sterke verbetering in batterijduur merkt vanaf MIUI 4.1.3? Waar voorheen het scherm (full brightness) nog een aandeel had van rond de 50-60% (met veel screen-on time) is dat nu gestegen naar ver boven de 60%, wat dus betekent dat het systeem zelf een stuk zuiniger is geworden.

Het kan allemaal toeval zijn, maar het valt me al een tijdje echt op.

[ Voor 29% gewijzigd door Gabliboeba op 08-01-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ja die van mij gaat sinds die update ook veel langer mee. Maar ik heb er vlak voor die update de 3100 batterij ingezet.
Dat zou er ook mee te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Gabliboeba schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:14:
Ben ik de enige die een sterke verbetering in batterijduur merkt vanaf MIUI 4.1.3? Waar voorheen het scherm (full brightness) nog een aandeel had van rond de 50-60% (met veel screen-on time) is dat nu gestegen naar ver boven de 60%, wat dus betekent dat het systeem zelf een stuk zuiniger is geworden.

Het kan allemaal toeval zijn, maar het valt me al een tijdje echt op.
Hmm, misschien eens proberen dan. Het is al wel heel lang geleden dat ik nog eens MIUI geprobeerd heb. Net de laatste build van 4.4 geprobeerd en die is belachelijk snel, maar gaat niet goed om met de batterij :(

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Hij lijkt iets zuiniger met screen on maar in totaal doe ik er niet langer mee op een acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 07:17
Heb ook sinds twee maanden de Mi2s. Heerlijk snel, fijn UI en ook leuk om iets te hebben wat niemand heeft.

Een klein probleempje heb ik wel, hoop dat iemand met verstand van Bluetooth, Miui of Android een oplossing heeft.

Als ik connect met de Bluetooth in mijn vaders auto(Volkswagen Passat, mobiele telefoon voorbereiding van Volkswagen RNS-315) dan connect hij goed. Alleen mijn telefoon springt dan op 'Alleen noodoproepen', kan dan niet bellen. Als ik dan reboot en de simcode invoer werkt hij prima.

Vraag me af of het zal helpen om bijvoorbeeld Kitkat te draaien, Miui te updaten, of dat ik een privacy of beveiligingsinstelling over het hoofd zie. Kan ook gewoon een Android-dingetje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Robkazoe schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:19:
[...]

_/-\o_ Dit is wel erg goed nieuws. Eindelijk trekken ze alles recht met de nieuwe 4.4 versie.
Ik zal je vertellen, dé reden dat ik overstapte van mijn HTC One S naar de Xiaomi M2S, is dat de f*kking HTC zó brak was in z'n software en dat de enige twee(!) updates die deze in anderhalf jaar tijd wèl kreeg, bij iedere bug die deze wegnam er ook twee voor terug leek te geven... Juist de support was, naast de specs, één van de meest aantrekkelijke zaken die me over de brug trokken.

Nu heb ik de M2S echter een maand of 4 in gebruik en ik heb tot nu toe geen enkele keer de behoefte gehad om enige upgrade uit te voeren, domweg omdat-ie zo retestabiel is (MIUI-3.7.5). Ik moet mezelf er alleen toe zetten eens in de paar weken de telefoon eens te herstarten, dan loopt alles weer net ff soepeler.

Zo'n stap naar Android 4.4 maakt me echter wel nieuwsgierig!

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff een vraagje. Als ik mijn mi2s aan de laptop hang, kan ik alleen op een zeer beperkt deel van de telefoon kijken. De laptop ziet de xiaomi wel, maar alleen een paar bestandjes, en de foto's.
Moet ik iets instellen op de telefoon?
Besturingssysteem laptop: Ubuntu 12.04

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
@vossenjager
wanneer hij verbonden is met uw laptop kan je op uw toestel de notificatiebalk naar beneden schuiven en daar staat dan "Usb verbonden Foto's / Bestanden"
Bij u zal deze waarschijnlijk op foto's staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superblik
  • Laatst online: 13-06-2018
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:54:
Nog ff een vraagje. Als ik mijn mi2s aan de laptop hang, kan ik alleen op een zeer beperkt deel van de telefoon kijken. De laptop ziet de xiaomi wel, maar alleen een paar bestandjes, en de foto's.

Remco
Probeer eens USB debugging mode in te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Als ik hem met mijn pc ( windows 8.1) verbind, dan zie ik hem 2 keer. Je moet dan MI2 openen, dat ziet eruit als een mp3 speler.
In die map kun je van alles openen en toevoegen of verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Eleni schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:29:
Als ik hem met mijn pc ( windows 8.1) verbind, dan zie ik hem 2 keer. Je moet dan MI2 openen, dat ziet eruit als een mp3 speler.
In die map kun je van alles openen en toevoegen of verwijderen.
Ja heb ik ook. Die andere is een CD ofzo? Nog niet op geklikt, maar is dat een installer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StinkyPanda schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:35:
@vossenjager
wanneer hij verbonden is met uw laptop kan je op uw toestel de notificatiebalk naar beneden schuiven en daar staat dan "Usb verbonden Foto's / Bestanden"
Bij u zal deze waarschijnlijk op foto's staan
Als hij op bestanden staat, kan ik maar een paar bestanden zien. Niet alle mappen.
Ik zal het eens met Windows proberen.

Onder Windows 7 gaat het goed. Zal wel iets met Ubuntu zijn dan. Straks nog even de Apple proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superblik schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:35:
[...]

Probeer eens USB debugging mode in te schakelen
Hoe kan ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 22:16
Google er eens op, zou ik je willen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder Windows 7 gaat het goed. Zal wel iets met Ubuntu zijn dan. Straks nog even de Apple proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:55:
Google er eens op, zou ik je willen aanraden.
Gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
DGonlag2 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Ja heb ik ook. Die andere is een CD ofzo? Nog niet op geklikt, maar is dat een installer ofzo?
Er zit een partitie op met Android File Transfer voor een Mac. Op mijn Mac wordt MTP niet ondersteund namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:29:
[...]

Er zit een partitie op met Android File Transfer voor een Mac. Op mijn Mac wordt MTP niet ondersteund namelijk.
Ja, klopt. Ik moest voor de mac een bestandje installeren. Staat op de telefoon. Dit is dus een van de weinige bestandjes die ik kon zien via de computer. Werkt nu op mijn mac.

Ff gegoogled, en ben er achter gekomen dat je gMTP moet installeren in Ubuntu. Werkt nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:54:

Remco
Ik heb op m'n telefoon de app AirDroid geïnstalleerd. Vervolgens verbind je je telefoon aan een wifi netwerk waarop je ook een pc of laptop hebt verbonden. Nadat je deze app op je telefoon hebt geopend moet eerst een account aanmaken en daarna kun je daarin de optie 'vindt deze telefoon' aanvinken.

Stap twee is dat je op de genoemde pc of laptop de browser opent en de url web.airdroid.com in je browser intoetst. Hierop log je in met je pas aangemaakte account en dan kies je de optie 'zoek je telefoon'. Vervolgens zou je je telefoon moeten terug kunnen zien. Als je vervolgens je telefoon selecteert, dan kun je vanaf een soort desktop-interface al je gegevens en bestanden op je telefoon vanaf je pc of laptop beheren.

Ik gebruik deze optie vooral om op gezette tijden mijn contactgegevens bestanden op te schonen. Gaat stukken makkelijker dan vanaf zo'n klein priegelschermpje ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RRRobert op 09-01-2014 21:24 ]

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RRRobert schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:21:
[...]

Ik heb op m'n telefoon de app AirDroid geïnstalleerd. Vervolgens verbind je je telefoon aan een wifi netwerk waarop je ook een pc of laptop hebt verbonden. Nadat je deze app op je telefoon hebt geopend moet eerst een account aanmaken en daarna kun je daarin de optie 'vindt deze telefoon' aanvinken.

Stap twee is dat je op de genoemde pc of laptop de browser opent en de url web.airdroid.com in je browser intoetst. Hierop log je in met je pas aangemaakte account en dan kies je de optie 'zoek je telefoon'. Vervolgens zou je je telefoon moeten terug kunnen zien. Als je vervolgens je telefoon selecteert, dan kun je vanaf een soort desktop-interface al je gegevens en bestanden op je telefoon vanaf je pc of laptop beheren.

Ik gebruik deze optie vooral om op gezette tijden mijn contactgegevens bestanden op te schonen. Gaat stukken makkelijker dan vanaf zo'n klein priegelschermpje ;)
Oh, das ook handig. Ik ben voorlopig gered nu.
Pagina: 1 ... 23 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken