Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
RoelRulez schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:28:
Ik heb vorige week vrijdag de m2s besteld bij ibuygou die is maandag op de post gegaan, nu staat er bij dhl tracking ''zending informatie ontvangen HONG KONG - HONG KONG''. Betekent dit dat ibuygou het pakketje nog niet verzonden heeft of dat de track and trace code niet functioneert? Alvast bedankt.
Ik denk dat je een fake nummer hebt gekregen en dat de M2S voorlopig niet op voorraad is bij ibuygou.
Ik zou maar op alle manieren proberen contact met die gasten te gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRulez
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 10:07
In de live chat van ibuygou vertellen zij mij dit:

am very for that, but there maybe a delay in DHL since every now, December are shipping peak time here. Dhl normal delivery time 3-4 days will be extended to 7 to 10 days. Pls just give it a little more time.

[ Voor 67% gewijzigd door RoelRulez op 13-12-2013 10:38 . Reden: pakt de printscreen niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:57

nWn

In Geocentric Orbit

RoelRulez schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:35:
In de live chat van ibuygou vertellen zij mij dit:

am very for that, but there maybe a delay in DHL since every now, December are shipping peak time here. Dhl normal delivery time 3-4 days will be extended to 7 to 10 days. Pls just give it a little more time.
Ik heb zo'n 2-3 weken geleden een M2S besteld, en deze heeft een aantal dagen (5 ofzo) op deze status gestaan. Toen DHL het pakketje eenmaal op had gehaald was ie in 2 dagen bij mij thuis :).

Trouwens, bij mij stond ie vanaf maandag ook op "zending ontvangen" en als ik het goed herinner is ie zaterdag door DHL opgehaald (en maandag bezorgd). Hopelijk gebeurt bij de jouwe hetzelfde!

Daarnaast is het echt een toptelefoon, alles gaat lekker snel en na een (voor mij) normale dag + nacht gebruik heb ik nog 74% over :)

Edit: Voor alle duidelijkheid, ik heb de M2S besteld bij ibuygou

[ Voor 3% gewijzigd door nWn op 13-12-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRulez
nWn Music schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:03:
[...]

Ik heb zo'n 2-3 weken geleden een M2S besteld, en deze heeft een aantal dagen (5 ofzo) op deze status gestaan. Toen DHL het pakketje eenmaal op had gehaald was ie in 2 dagen bij mij thuis :).

Trouwens, bij mij stond ie vanaf maandag ook op "zending ontvangen" en als ik het goed herinner is ie zaterdag door DHL opgehaald (en maandag bezorgd). Hopelijk gebeurt bij de jouwe hetzelfde!

Daarnaast is het echt een toptelefoon, alles gaat lekker snel en na een (voor mij) normale dag + nacht gebruik heb ik nog 74% over :)

Edit: Voor alle duidelijkheid, ik heb de M2S besteld bij ibuygou
Dat stelt me wel gerust. Ik vind het alsnog slechte zaak dat webshops het zogenaamd verzenden (met dhl track and trace code) terwijl er vervolgens rustig gewacht wordt tot ze alles in orde hebben. Ik zeg niet dat dat dus hier het geval is.

Als er iets verandert zal ik dat in dit forum plaatsen, ik wil ibuygou niet onnodig een slechte naam geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRulez
En de status is verandert naar ''zending opgehaald'' om 19:26 tijdzone hong kong. Vraag mij af of dit door het contact komt dat ik met ibuygou heb opgenomen of dat ik gewoon iets te ongeduldig ben geweest. In ieder geval bedankt voor de mensen die mij zo snel antwoord hebben gegeven. Ik hoop dat de m2s snel bij mij thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Bij Ibuygou is het volgens mij vaak het geval dat ze telefoons per 20 laten aanmelden bij DHL en niet per stuk. Over de levertijd van DHL hoef je niet in te zitten. Dat is vaak 48 uur op het moment dat het toestel is opgehaald. Het kan zijn dat het met de feestdagen wat langer duurt (vanaf half november tot begin januari).
Verder helpt het denk ik altijd wel om even contact met hun op te zoeken via Skype of hun website.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

RoelRulez schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:17:
En de status is verandert naar ''zending opgehaald'' om 19:26 tijdzone hong kong. Vraag mij af of dit door het contact komt dat ik met ibuygou heb opgenomen of dat ik gewoon iets te ongeduldig ben geweest. In ieder geval bedankt voor de mensen die mij zo snel antwoord hebben gegeven. Ik hoop dat de m2s snel bij mij thuis is.
Voor als je wilt vergelijken, hier is mijn track and trace log:

Monday, December 02, 2013 Location Time Pieces
13 With delivery courier AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:57
1 Pieces
12 Arrived at Delivery Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 07:02
1 Pieces
11 Departed Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 05:46
1 Pieces
10 Processed at AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 02:17
1 Pieces
9 Clearance processing complete at AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 02:16
1 Pieces

Sunday, December 01, 2013 Location Time Pieces
8 Arrived at Sort Facility AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 22:33
1 Pieces
7 Customs status updated AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 21:34
6 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 21:31
1 Pieces
5 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 17:53
1 Pieces
4 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 05:16
1 Pieces
3 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 05:08
1 Pieces
2 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 00:58
1 Pieces

Saturday, November 30, 2013 Location Time Pieces
1 Shipment picked up HONG KONG - HONG KONG 17:20
1 Pieces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:42
Ach, ik zou mij absoluut niet druk maken om de delivertijden van ibuygou. Kost je alleen maar een hartverzakking en veel moeite terwijl je er toch niets aan kunt doen. Wacht gewoon rustig af en het komt van zelf goed. Ik heb zowel hier als elders nog geen enkel persoon gehoord die wel een bestelling heeft geplaatst en die nooit wat heeft gekregen.

Even een ander vraagje. Ik stoor mij de laatste tijd nogal aan mijn M2S. Wanneer de batterij leeg is, is het bijna Mission Impossible om hem weer op te starten. Vannacht ook weer. Was net te laat met hem in de oplader te gooien. Dus mobiel in de lader gegooid. Rood lampje brandde. Ik word wakker, lampje van mobiel is uit en mobiel gaat met geen mogelijkheid aan. Nu heb ik hem al rechtstreeks aan het lichtnet gehangen een paar keer en telkens wel een rood lampje gehad maar ik krijg hem niet opgeladen. Heeft iemand nog tips want gewoon aan het lichtnet hangen lijkt geen zin meer te hebben.

Erg irritante bug is dit. Het lijkt wel alsof je mobiel aan moet staan om hem op te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je moet ongeveer 2-3 minuten wachten nadat je hem hebt aangesloten aan het lichtnet, daarna kan hij volgens mij pas aan.
Ik heb ook weleens gemerkt dat de usbkabel niet goed in de 220 stekker zat waardoor hij 's nachts niet had opgeladen. Kun je checken of dat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Inderdaad, je moet even wachten. Anders gaat het je zeker niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Robkazoe schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:51:
Ach, ik zou mij absoluut niet druk maken om de delivertijden van ibuygou. Kost je alleen maar een hartverzakking en veel moeite terwijl je er toch niets aan kunt doen. Wacht gewoon rustig af en het komt van zelf goed. Ik heb zowel hier als elders nog geen enkel persoon gehoord die wel een bestelling heeft geplaatst en die nooit wat heeft gekregen.

Even een ander vraagje. Ik stoor mij de laatste tijd nogal aan mijn M2S. Wanneer de batterij leeg is, is het bijna Mission Impossible om hem weer op te starten. Vannacht ook weer. Was net te laat met hem in de oplader te gooien. Dus mobiel in de lader gegooid. Rood lampje brandde. Ik word wakker, lampje van mobiel is uit en mobiel gaat met geen mogelijkheid aan. Nu heb ik hem al rechtstreeks aan het lichtnet gehangen een paar keer en telkens wel een rood lampje gehad maar ik krijg hem niet opgeladen. Heeft iemand nog tips want gewoon aan het lichtnet hangen lijkt geen zin meer te hebben.

Erg irritante bug is dit. Het lijkt wel alsof je mobiel aan moet staan om hem op te kunnen laden.
De meeste telefoons hebben zoals gezegd wat tijd nodig voor ze weer aan kunnen nadat ze leeg zijn geweest, de iPhone bijvoorbeeld ook. Echter, ik zou hem als ik jou was niet telkens leeg trekken want dat vindt geen enkele Li-Ion/LiPo batterij fijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:15
-

[ Voor 100% gewijzigd door KoHa op 13-12-2013 15:02 . Reden: per ongeluk gereageerd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:32

Wirehub

Blaat

Worstkaas schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:05:
[...]

De m2s neem ik aan? Zo lullig voor de mensen die een m2a hebben, meteen gebricked :)
GAPSS zijn niet goed, althans bij mijn update gaat alles mis dus maar terug . Zoek een link met GAPS 4.4

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik blijf het irritant vinden. Ik trek ook niet bewust mijn accu helemaal leeg maar soms heb je wel eens van die dagen erbij zitten dat hij het einde van de dag niet haalt. Het gezeik ook de hele tijd met die schijtaccu's. De man of vrouw die daar eens wat leuks op verzint mag wat mij betreft wel de Nobelprijs krijgen.

Telefoon heb ik nu maar een kwartier van het stroom afgehaald en ik ga hem nu maar eens de komende 4 uur aan het stroom hangen zonder dat ik eraan zit (batterij erin/eruit, aan-knop ingedrukt houden enz). Kijken of dit werkt. Het lampje gaat in ieder geval nog niet aan en ik begin het een beetje te wantrouwen nu.

Ben er in ieder geval wel een beetje klaar mee met het gezeur van die accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Helemaal mee eens, er moet een doorbraak komen in de huidige accu's, al zijn ze eigenlijk pas zo'n 10 jaar in gebruik voor consumenten elektronica.

Het kan een probleem zijn van de usb kabel. Ik heb een "nep" gele usb kabel die prima in al mijn telefoontjes past. Helaas pas net deze ene niet goed in mijn Mi2, doordat er een speling op zit. Ik heb de ingang van mijn usb al regelmatig schoongemaakt met een dun voorwerp, zoals een pincet/naald, maar deze ene kabel gaat er niet goed in. De kabels die ik officieel bij mijn diverse producten heb ontvangen, die werken wel allemaal en veroorzaken geen speling.

Probeer even een andere USB kabel, wellicht is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Andere kabel deed wonderen. Ik had eerst de adapter al vervangen maar dat mocht niet baten. Oud kabeltje werkte een stuk beter (maar blijft slechter in de poort hangen) maar hij is nu op 10%. Nu met de oude lader weer opladen. Bedankt voor de hulp allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nWn Music schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:29:
[...]

Voor als je wilt vergelijken, hier is mijn track and trace log:

Monday, December 02, 2013 Location Time Pieces
13 With delivery courier AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:57
1 Pieces
12 Arrived at Delivery Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 07:02
1 Pieces
11 Departed Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 05:46
1 Pieces
10 Processed at AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 02:17
1 Pieces
9 Clearance processing complete at AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 02:16
1 Pieces

Sunday, December 01, 2013 Location Time Pieces
8 Arrived at Sort Facility AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 22:33
1 Pieces
7 Customs status updated AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 21:34
6 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 21:31
1 Pieces
5 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 17:53
1 Pieces
4 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 05:16
1 Pieces
3 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 05:08
1 Pieces
2 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 00:58
1 Pieces

Saturday, November 30, 2013 Location Time Pieces
1 Shipment picked up HONG KONG - HONG KONG 17:20
1 Pieces
Hoe krijg je deze log? Krijg ik deze van DHL? Op dit moment zie ik alleen dit: Pending => Paid => On the way => Order Completed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Montsubai schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:55:
Ik heb mijn Xiaomi M2 laten vallen, en nu vertoont het scherm alleen maar groene strepen.

Een nieuw scherm kost ongeveer 100 euro op Ibuygou.

Is het te vervangen door mijzelf? Ik heb er verder geen enkel verstand van, geen speciale apparatuur enzovoorts. Enkel een setje schroevendraaiers.
Vandaag m'n scherm gekregen, vervangen ging heel makkelijk maar touchscreen werkt niet. Iemand een idee, heb al een factory reset gedaan. Nieuwste rom erop gegooid :?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Sinds mijn update van gisteren werkt de kindle-app niet meer, heel vervelend! Is er nog iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:03:
[...]

Hoe krijg je deze log? Krijg ik deze van DHL? Op dit moment zie ik alleen dit: Pending => Paid => On the way => Order Completed.
Yes, deze krijg je van DHL. Op het moment dat IBuygou je order aanmeldt krijg je een track and trace nummer waarmee je via de DHL site deze log kan opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-11-2021
Law0070 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:09:
[...]

de knop op je backcover of echt het zwarte knopje onder de backcover...haal de cover er eens af indien je dit nog niet hebt gedaan en duw eens met een dun stomp voorwerp op het zwarte plekje waar normaal je powerknop zit, kijk of dat het doet
Het knopje is echt kapot. hele telefoon is uit elkaar geweest om het scherm te vervangen en ik heb alles geprobeerd om het aan de praat te krijgen.
ik gebruik de telefoon wel, want ik kan het omzeilen door de volume knoppen te gebruiken als scherm activering. Het enige nadeel is dat wanneer de batterij echt leeg is, ik de telefoon alleen met veel gedoe via de laptop kan aanzetten. niet heel handig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:32

Wirehub

Blaat

lekzzz schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:29:
[...]

Vandaag m'n scherm gekregen, vervangen ging heel makkelijk maar touchscreen werkt niet. Iemand een idee, heb al een factory reset gedaan. Nieuwste rom erop gegooid :?
hmm vreemd , ik heb ook al eens een MI2S scherm vervangen , werkte gelijk ....als alles vast zit dan lijkt het erop dat je een kapotte digitizer hebt (ofwel terugsturen die handel) :(

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Mijn intresse gaat ook uit naar de Xiaomi Mi2 serie, maar ik twijfel tussen de Mi2 en Mi2a, kan iemand mij hierbij helpen. Aangezien dit topic drukker bezocht lijkt dan het Mi2 topic post ik het hier.

Mi2 voor $204.99
Mi2A voor $246.99

Waarom kiezen mensen voor de Mi2A, volgens dit topic is het een upgrade tov de Mi2, maar enkele belangrijke punten in mijn ogen om voor de mi2 te kiezen zijn:
2gb RAM
de afmetingen zijn iets kleiner (lxb).
+-30€ goedkoper

Misschien kan iemand mij hier overtuigen om toch de Mi2a te bestellen? :9

EDIT: 16gb of 32gb series maken mij niet uit, aan 8gb heb ik ook genoeg :+

[ Voor 5% gewijzigd door srdevil op 15-12-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mi2 is nauwelijks te koop.
Mi2a heeft aan een groter, maar vermoedelijk niet een beter scherm
Mi2s is ongeveer 270 euro incl. verzendkosten

Ik zou voor de Mi2s gaan en zeker niet voor de Mi2a vanwege de mindere specs voor zo'n klein prijsverschil, een andere optie is om de Mi2 2e hands te kopen voor maximaal 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het verschil in specs is wel vrij groot, een dual core Snapdragon S4 tegenover een quad core Snapdragon 600. Tenzij je echt het iets grotere scherm wil zou ik toch de voorkeur geven aan de Mi2S.

Edit: het gaat over de Mi2 sorry. Budget oprekken naar een Mi2S een optie? Dan zit je echt wel goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Frietsaus op 15-12-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
srdevil schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:52:
Mijn intresse gaat ook uit naar de Xiaomi Mi2 serie, maar ik twijfel tussen de Mi2 en Mi2a, kan iemand mij hierbij helpen. Aangezien dit topic drukker bezocht lijkt dan het Mi2 topic post ik het hier.

Mi2 voor $204.99
Mi2A voor $246.99

Waarom kiezen mensen voor de Mi2A, volgens dit topic is het een upgrade tov de Mi2, maar enkele belangrijke punten in mijn ogen om voor de mi2 te kiezen zijn:
2gb RAM
de afmetingen zijn iets kleiner (lxb).
+-30€ goedkoper

Misschien kan iemand mij hier overtuigen om toch de Mi2a te bestellen? :9

EDIT: 16gb of 32gb series maken mij niet uit, aan 8gb heb ik ook genoeg :+
De mi2 is niet meer te koop, ook daar niet, dus dat kan je wel vergeten. Dan blijven alleen de M2S en de M2A over. De M2A is een toestel met wat nieuwere snufjes (zoals NFC) en een wat groter scherm, verder heeft hij minder ram en een dualcore tov een quadcore.
Beide telefoons beschikken over dezelfde GPU, dus in de praktijk zal je niet veel verschil merken.
Ik heb zelf een M2S, mijn broertje een M2A en daarnaast heb ik ook een Xperia SP.

De M2S vind ik zelf erg fijn vanwege het formaat. De M2A vind ik te groot, de XSP beschikt over dezelfde hardware maar kan wel 4G en SDgeheugen aan. Dus, koop een M2S of een Xperia SP (Groter scherm, is net wat kleiner dan de M2A, is voor 200 euro op marktplaats/tweakers nieuw te krijgen, aluminium frame en veel supprt op XDA, binnenkort komt de Android 4.4 update uit maar als je Miui wilt, dat wordt wekelijks geupdate ook voor de Xperia SP, Miui vind ik zelf 3x niets hehe).

Ik zou dus sowieso niet voor de M2A gaan aangezien je veel makkelijker een toestel met gelijke/betere specs in Nederland kan kopen voor dezelfde prijs met goede garantieregeling :)

M2S is een pracht toestel, klein, super krachtig, zeker een aanrader, maar wel tikkeltje duurder en geen garantie. Als je m voor weinig wilt, dit zag ik toevallig vandaag toen ik op zoek was naar een nieuw hoesje:
http://link.marktplaats.nl/756312809
32GB M2S voor 225 euro, maandje oud.
Frietsaus schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:56:
Het verschil in specs is wel vrij groot, een dual core Snapdragon S4 tegenover een quad core Snapdragon 600. Tenzij je echt het iets grotere scherm wil zou ik toch de voorkeur geven aan de Mi2S.

Edit: het gaat over de Mi2 sorry. Budget oprekken naar een Mi2S een optie? Dan zit je echt wel goed.
Dat valt dus reuze mee, de M2S heeft enkel twee cores meer, maar daar heb je eigenlijk alleen in Benchmarks wat aan, lijkt me niet dat je de hele dag benchmarks gaat draaien. De M2A en M2S zijn in de praktijk eigenlijk net zo snel, het enige wat noemenswaardig is qua prestaties is de geheugengrote.

[ Voor 17% gewijzigd door Speedway4 op 15-12-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Tuurlijk, in de praktijk valt het allemaal ook wel mee. Maar met de ontwikkelingen die zo snel gaan tegenwoordig zou ik persoonlijk geen genoegen meer nemen met last years specs, maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Grotendeels met je eens, maar de S4 Plus/Pro is in mijn ogen niet echt achterhaald.
Hier leuk stukje van begin dit jaar op Anandtech, waar ze kort de vergelijking maken met de Pro:
http://www.anandtech.com/...the-htc-one-formerly-m7/2
Misschien wel leuker:
http://www.androidauthori...ro-snapdragon-600-249594/

En zeker nu met KitKat in het verschiet, qua hardware zitten we denk ik op een punt waar dit soort SoCs (de Pro en Plus) genoeg zijn voor, komend jaar, misschien wel twee jaar. Zeker omdat de GPU gewoon hetzelfde is en dat is nou juist het punt waarop grote veranderingen sneller zullen gaan, in geval van zwaar gebruik.
Van de S600 zal ik ook niet zeggen dat die achterhaald is ivm de S800/S805. Ondanks de snellere GPU.

De hardware ontwikkeling gaat snel, maar de software volgt niet, die wordt dus juist aangepast op wat mindere toestellen, dus met de huidige hardware zullen we nog wel even goed zitten (zwaar gebruik uitgesloten).

Qualcomm is gewoon erg goed bezig :D

[ Voor 19% gewijzigd door Speedway4 op 15-12-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Wirehub schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:43:
[...]

hmm vreemd , ik heb ook al eens een MI2S scherm vervangen , werkte gelijk ....als alles vast zit dan lijkt het erop dat je een kapotte digitizer hebt (ofwel terugsturen die handel) :(
Heb meteen thread aangemaakt en aangegeven dat hij retour gaat. Ben benieuwd naar de reactie van verkoper.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat een onzin dat je geen garantie zou krijgen als je de Mi2 zou kopen. Je hebt gewoon 1 jaar garantie tenzij je te maken hebt met een oplichter. Als je het bij een betrouwbaar adres koopt, dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nu we het toch over garantie hebben, heeft iemand ervaring met garantieafhandeling bij bijv. Ibuygou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:23
Ze zijn over het algemeen heel coulant binnen het eerste jaar. Wel moet je vaak zelf de verzendkosten en soms willen ze de helft vergoeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Kiswum schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:30:
Wat een onzin dat je geen garantie zou krijgen als je de Mi2 zou kopen.
Ik weet niet waar je dat leest? Dat stukje over marktplaats? Dat gaat dus over Marktplaats :)
De garantieregeling van een merk als Sony is beter/makkelijker dan de regeling via b.v. een ibuygou, in ieder geval een stuk minder gedoe en wachttijden.Als je voor een M2A wilt gaan dan kan je naar mijn idee beter voor de Xperia SP gaan, is gewoon een beter toestel, heeft meer voordelen.
Tegen de M2S kan niet echt iets op naar mijn weten!

Edit:
@ Frietsaus: Ik ben zelf nu bezig met garantie via merimobile voor de M2A, alleen het lijkt er op dat ze hem kwijt zijn geraakt nadat die is aangekomen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Speedway4 op 15-12-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Bij hoeveel van deze "geaccepteerde merken" heb je binnen 2 weken een werkend toestel terug zonder toestelverzekering oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Speedway4 schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:59:
[...]
De mi2 is niet meer te koop, ook daar niet, dus dat kan je wel vergeten. Dan blijven alleen de M2S en de M2A over.

Als je m voor weinig wilt, dit zag ik toevallig vandaag toen ik op zoek was naar een nieuw hoesje:
http://link.marktplaats.nl/756312809
32GB M2S voor 225 euro, maandje oud.
[...]
Heb even een bericht gestuurd naar de marktplaats verkoper, ik had niet gezien dat de Mi2 Out of Stock was, dacht dat dit nog een van de weinige was die 'm hadden :9

32gb geheugen heb ik niet nodig, maar de afmetingen bevallen me wel. Goedkoopste 16gb versie die ik vind is 320$ = 250euro. Deze is dus iets goedkoper en dan hoef ik niet te wachten en geen kans op import kosten. Een Hongmi zou kwa specs ook nog (goed) genoeg zijn voor mij, alleen die afmetingen zijn een no-go.

[ Voor 0% gewijzigd door srdevil op 15-12-2013 21:10 . Reden: loze ruimtes verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
De M2S ondersteunt MHL he, dus wie weet heb je hem ooit nodig om een 1080p film ergens af te spelen.
Het kan nooit kwaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik download over het algemeen eens in de zoveel weken de nieuwste ROM via het Miui forum, zoals bijvoorbeeld de meest recente op http://en.miui.com/thread-12050-1-1.html

Normaal ging een dergelijke download altijd met de snelheid die ik ook van andere http sites op internet gewend ben, echter zijn de links via dit forum de laatste tijd heel erg traag - zo traag dat ik het maar opgeef en de oude versie maar hou. Hij komt nu weer binnen met slechts iets van 50kb/s.. hebben jullie hier ook last van en eventueel alternatieven waar de meest recente ROMs te downloaden zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door El Jefe op 15-12-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Waarom gebruik je de Chinese versie itt tot de xiaomi.eu versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mitch187 schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:08:
Waarom gebruik je de Chinese versie itt tot de xiaomi.eu versie?
Shit, ik denk dat ik die voorheen heb gebruikt en per ongeluk via Google bij de .com site was beland, en dit niet doorhad. Bedankt, de download is al bijna binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Weird, komt bij mij binnen op 7,4 MB/s (de Mi-2 rom dan) via miui.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Die M2S lijkt me steeds interessanter.. vooral het ontbreken van high-end 4.3" telefoons hier begint me te irriteren.. (ach, wie weet straks de Sony Z1 mini?)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

GS88 schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:09:
Die M2S lijkt me steeds interessanter.. vooral het ontbreken van high-end 4.3" telefoons hier begint me te irriteren.. (ach, wie weet straks de Sony Z1 mini?)
Ik heb de M2S nu een kleine maand in gebruik, en ben ontzettend blij met mijn keuze. Wat je zegt, de alternatieve high-end telefoons hebben zo goed als allemaal een groter (en voor mij te groot) scherm. Daarnaast zijn de bekende merken ook nog een stuk duurder.

Een vriend van me kwam laatst aanzetten met zijn nieuwe telefoon, een LG G2. Ik zat zelf eerst te denken aan deze telefoon (naja, een Nexus 5, maar komt op hetzelfde neer) maar wat een unit is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
GS88 schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:09:
Waar wacht je op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De Z1 mini wordt mogelijk 130 mm voor een 4,3" telefoon. De Mi2s is 125 mm voor een 4,3" telefoon.
Als je dan toch voor een toestel van 130mm gaat, dan kun je net zo goed een 4,5" toestel nemen, daarvan zijn er wellicht meerdere mogelijkheden beschikbaar hier in Europa.
mitch187 schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:39:
Bij hoeveel van deze "geaccepteerde merken" heb je binnen 2 weken een werkend toestel terug zonder toestelverzekering oid?
Precies, toestelreparatie van Samsung duurt globaal 2-4 weken (heen en weer naar NL of Belgie).
Asus tablet was terug in een whopping 5 werkdagen (heen en weer naar Tsjechie)
Verder ander onderdelen die ik via pc winkels heb laten repareren duurde 2-8 weken voordat ik het terug kreeg.
Opsturen van een toestel van en naar China kost je 5-6 werkdagen via DHL. Reparatieduur is onbekend, hier heb ik geen ervaring in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Kiswum schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:12:
De Z1 mini wordt mogelijk 130 mm voor een 4,3" telefoon. De Mi2s is 125 mm voor een 4,3" telefoon.
Als je dan toch voor een toestel van 130mm gaat, dan kun je net zo goed een 4,5" toestel nemen, daarvan zijn er wellicht meerdere mogelijkheden beschikbaar hier in Europa.

[...]

Precies, toestelreparatie van Samsung duurt globaal 2-4 weken (heen en weer naar NL of Belgie).
Asus tablet was terug in een whopping 5 werkdagen (heen en weer naar Tsjechie)
Verder ander onderdelen die ik via pc winkels heb laten repareren duurde 2-8 weken voordat ik het terug kreeg.
Opsturen van een toestel van en naar China kost je 5-6 werkdagen via DHL. Reparatieduur is onbekend, hier heb ik geen ervaring in.
De webshop waar ik een telefoon heb gekocht, wilde dat ik de defecte telefoon via normale post opstuurde, ivm eventueel gedoe bij de douane. Voordeel: kost maar 5 euro. Nadeel: telefoon was 4 weken onderweg van NL naar China en is nu inmiddels al twee weken in China voor reparatie. De Chinezen sturen 'm zelf waarschijnlijk ook weer terug met normale post, wat dus ook weer 3-4 weken duurt. Al met al ben je je telefoon dus 2-3 maanden kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Mag ik vragen over welke webshop je het hier heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
mitch187 schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:20:
Mag ik vragen over welke webshop je het hier heb?
Geekbuying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik krijg al mijn telefoons van Ibuygou binnen via DHL waarop staat dat het een reparatie is, tot nu toe 3 keer geen extra kosten bij de Doane.
Daarnaast vraag ik me af hoe goed je telefoon is verzekerd via de gewone post. Ik zou dit bijna niet willen accepteren voor zoiets duurs als een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-03-2021
Ik heb mij MS2 vandaag binnen gekregen. Ik zal over een tijdje een revieuw schrijven hoe hij bevalt. Ik heb zelf niks bij hoeven te betalen bij de deur. Heb ik dan trouwens geluk of kun je dan nog een rekening krijgen achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dat is gewoon mazzel hebben, en dat hebben veel meer mensen hier.
Je krijgt geen extra rekening meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-03-2021
@Eleni dat is mooi om te weten. Ik had eigenlijk al verwacht dat ik geluk had, maar ik wilde mij niet te voeg rijk rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRulez
Vandaag ook de xiaomi m2s binnen gekregen, geen douane kosten niets.
Mijn eerste indruk was zeer positief. Hij ziet er echt goed uit, mijn twijfels waren gelijk weg toen ik de mobiel vast had.
Inmiddels miui multi lang erop gezet loopt allemaal soepel.
Ik heb nog een vraag, er staat nu standaard een thema op van een skyline is er ook een mogelijkheid om andere standaard thema's te krijgen zoals die op de verkoopsites staan afgebeeld met het bergje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Via Vodafone duren reparaties aan mijn telefoon 7 tot 21 dagen, ze halen hem netjes aan huis op, leveren ook weer netjes thuis af.

De M2A die nu met garantie is moet ik nog maar zien of ze die ooit terug gaan sturen.
Had misschien beter zelf een nieuwe usb-ingang kunnen solderen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

RoelRulez schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:21:
Vandaag ook de xiaomi m2s binnen gekregen, geen douane kosten niets.
Mijn eerste indruk was zeer positief. Hij ziet er echt goed uit, mijn twijfels waren gelijk weg toen ik de mobiel vast had.
Inmiddels miui multi lang erop gezet loopt allemaal soepel.
Ik heb nog een vraag, er staat nu standaard een thema op van een skyline is er ook een mogelijkheid om andere standaard thema's te krijgen zoals die op de verkoopsites staan afgebeeld met het bergje?
Er is een Thema's app. Daar kan je heen om thema's te installeren. Standaard geinstalleerd op je phone.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRulez
woutur schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:30:
[...]

Er is een Thema's app. Daar kan je heen om thema's te installeren. Standaard geinstalleerd op je phone.
Bij default staat alleen die skyline thema, staan inderdaad genoeg thema's op om te downloaden maar ik zou eigenlijk een default thema van miui zoals die je op de xiaomi site ziet willen hebben. Of is dat gewoon van verouderde launchers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
RoelRulez schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:41:
[...]

Bij default staat alleen die skyline thema, staan inderdaad genoeg thema's op om te downloaden maar ik zou eigenlijk een default thema van miui zoals die je op de xiaomi site ziet willen hebben. Of is dat gewoon van verouderde launchers?
Die met die bergen is idd vervangen door die skyline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
[...]

Welke bedoel je precies, screenshot? Als het enkel een wallpaper is, is die wel te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 16-12-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
UPDATE2:

Well here is the most stable CM10.x rom available for our M2(S) :D :D :D:D:D:D:

Based on Mokee 42.2RC5 rom, I removed all the bloatware, added Google Android 4.2.2 keyboard.
This is not the custom MK42.2RC6 rom which had novalauncher and some other bloatware.
Also the camera is improved, using Samsung Galaxy S4 Google Play Edition Camera.

Everything is working in this rom and multilanguage.
Camera and videorecording all ok, notification leds all ok, battery life = super!

To disable annoying listview:
Go to system --> Listview Animation --> Select "Off"

To enable 2G, 2G+3G toggle in Quick Settings Tiles:
"Wireless & Networks" --> "More..." --> "Mobile network settings" and then select "Use only 2G networks"

Download link here via Google Drive:
https://drive.google.com/...uUlpPcDQ/edit?usp=sharing

Gapps:
http://goo.im/gapps/gapps-jb-20130812-signed.zip

Flash with CWM by @M1cha
Wipe Cache and Data (System reset)
Wipe Dalvik Cache
Install Rom
Install Gapps

Boot and select language of choice :D
Enjoy
Zoals aangegeven zou ik kijken of de vorige rom die ik gepost had nog verbeterd kon, bij deze!
In deze CM10.1 rom werkt alles! Batterijduur is super, wilde hem toch even delen.
Ik heb de Mokee42.2RC5 rom dus als basis gebruikt.

Hier CWM:
http://xiaomi.eu/communit...d-recovery-6-0-3-2.19686/

[ Voor 3% gewijzigd door Speedway4 op 18-12-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
[...]

Waarschijnlijk heeft de winkel waar je de telefoon gekocht heeft de standaard MIUI thema aangepast. Daarom kun jij die niet vinden. Heb ik ook last van gehad.

Een tip: ga met je telefoon naar deze link:
http://xiaomi.eu/communit...-update-07-10-2013.22000/
Deze thema is hetzelfde als de standaard MIUI V5 thema. Het enige verschil is dat er veel meer icoontjes toegevoegd zijn. Ook voor veel Nederlandse apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
LoeWn schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:20:
[...]

Waarschijnlijk heeft de winkel waar je de telefoon gekocht heeft de standaard MIUI thema aangepast. Daarom kun jij die niet vinden. Heb ik ook last van gehad.

Een tip: ga met je telefoon naar deze link:
http://xiaomi.eu/communit...-update-07-10-2013.22000/
Deze thema is hetzelfde als de standaard MIUI V5 thema. Het enige verschil is dat er veel meer icoontjes toegevoegd zijn. Ook voor veel Nederlandse apps.
Nee, het standaardthema is gewoon veranderd. In plaats van de berg is er nu een skyline...
Dat gebeurt met alle themes, een update zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Kan je misschien een paar voorbeelden noemen? ING? Nu.nl? 9292ov? NS?
Vind de Miui icons namelijk wel prettig ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Nu.nl idd, die andere drie heb ik niet.
Deze nederlandse apps heb ik wel en worden ondersteund:
- androidworld
- teletekst
- tweakers.net
- mijn hi
- buienradar
- dumpert
- buienalarm
- rabobank
- tvgids
- marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n M2A binnen, heeft iemand toevallig een linkje naar een uitleg hoe ik de multilang kan flashen? De laatste keer dat ik zoiets deed was met een dhd, anderhalf jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al geprobeerd, niks kunnen vinden

Edit: CWM geflashed, rest kwam me verder wel bekend voor. Dacht dat dit net zo omslachtig zou zijn als bij de dhd.
Edit 2: blijkbaar sloopt die multilang dus je root, dan maar weer naar die chinese.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:04:
[...]

Al geprobeerd, niks kunnen vinden

Edit: CWM geflashed, rest kwam me verder wel bekend voor. Dacht dat dit net zo omslachtig zou zijn als bij de dhd.
Edit 2: blijkbaar sloopt die multilang dus je root, dan maar weer naar die chinese.
Niks mis hoor met de multilang. Toestel heeft standaard root.

Ik heb ook een m2a , cwm geflashed en Dual boot met een kitkat rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worstkaas schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:41:
[...]

Niks mis hoor met de multilang. Toestel heeft standaard root.

Ik heb ook een m2a , cwm geflashed en Dual boot met een kitkat rom
Nu werkt het bij mij ook, ik zal wel iets fouts gedaan hebben. Dat dual booten is trouwens wel fijn, ik wist niet eens dat dat mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Dat dualbooten wordt helemaal leuk wanneer Ubuntu Touch uitkomt, voor de M2(S) weet ik dat die er gaat komen. Zal nog wel even duren overigens aangezien de doestelling eerst een stabiele CM11 is en Ubuntu Touch zelf nog niet stabiel is. Maar ik heb geen haast :)

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 10:59
Gisteren M2S 32GB opgehaald bij DHL (BE). Ik heb deze besteld bij Mixeshop (goedkoopst), verzonden met sg post (ik dacht standaard trage post met lage kans op tax). Bleek dus van niet.
Overzichtje van bestelling en levertijd:

4-12 besteld en betaald
11-12 verzonden
16-12 zending beschikbaar bij DHL
18-12 uiteindelijk afgehaald bij DHL na tax betaald te hebben

Verzending ging vlot, er was 10-25 dagen opgegeven.
Vooraleer het verzonden werd is er nog contact met me opgenomen of ik geen snellere verzending wou kiezen voor de meerprijs van $10. Dit heb ik vriendelijk gegenegeerd.

algemeen over Mixeshop:
Communicatie verloopt met beroerd engels, schandalig gewoonweg. Je mag zelf nog puzzelen met woorden om er iets verstaanbaar van te maken.
Het leuke is dat ze bij Mixeshop (en hotmid) er standaard multilanguage hebben op staan.

En wordt geleverd met EU adapter voor lader, moet zeggen dat deze vrij degelijk gemaakt is. Maakt goed contact met de pinnen op de lader en netjes geassembleerd met een vijsje en geen samengesmolten hoopje plastiek.

overzichtje kosten:
265.88 euro incl shipping ($14.43) en $3 korting (gewoon achter vragen bij livechat)
32.72 euro tax moeten betalen bij het in ontvangst nemen.

298.6 euro in totaal

Het vreemde was dat ik tax moest betalen terwijl er slechts voor 30 dollar aan waarde opgeschreven stond. Iemand ervaring mee, liefst Belgen.

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

• Kiswum
Hier een NL die reageert op de taxvraag, ja dit doen ze gewoon gokken. Via een andere webshop heb ik daar zelf geen extra kosten voor hoeven te betalen bij DHL.

• Speedway4
266 inclusief verzending is niet het goedkoopst, beter zoeken... Heb 246 betaald inclusief gratis verzending, duurde 3 weken.

Wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic? Reports over verzending etc :P ?

[ Voor 24% gewijzigd door Speedway4 op 19-12-2013 18:10 ]

• vdbeke
Voor de 32GB versie? Waar heb je deze gekocht?

• erikitweakt
  • Laatst online: 15-09 04:03
Vdbeke stond bij jou ook standaard de google play store er op?

• vdbeke
ja

• lekzzz
vdbeke schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:12:
.....

overzichtje kosten:
265.88 euro incl shipping ($14.43) en $3 korting (gewoon achter vragen bij livechat)
32.72 euro tax moeten betalen bij het in ontvangst nemen.

298.6 euro in totaal

Het vreemde was dat ik tax moest betalen terwijl er slechts voor 30 dollar aan waarde opgeschreven stond. Iemand ervaring mee, liefst Belgen.
Hier NL via Ibuygou 263,- binnen 48 uur bezorgd met DHL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik wilde net zeggen: via ibuygou.com heb je de telefoon snel (48 uur) en goedkoop. Inclusief verzending betaal je dan 280 euro. Gezien de redelijk tot erg positieve verhalen zou ik niet voor een andere webshop gaan.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Speedway4 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:51:
[...]

Zoals aangegeven zou ik kijken of de vorige rom die ik gepost had nog verbeterd kon, bij deze!
In deze CM10.1 rom werkt alles! Batterijduur is super, wilde hem toch even delen.
Ik heb de Mokee42.2RC5 rom dus als basis gebruikt.

Hier CWM:
http://xiaomi.eu/communit...d-recovery-6-0-3-2.19686/
Behalve FM radio toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Yay! Mijn bug is opgelost in 3.12.20:
Fix – On contact’s detail page, birthday was displayed incorrectly (12-17)

Heb deze al een tijdje geleden gemeld en is nu opgelost. Nu de rest van mijn bugs nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Heb er zojuist één besteld bij IBG. Wou eerst voor de Mi-3 gaan, maar anagezien ze die alweer in prijs hebben verhoogd begint 't nu wel heel veel geld te worden voor de telefoon..
Kan iemand mij een kort stappenplan geven met wat er gedaan moet worden als ik de telefoon hier in huis heb?
- Custom ROM? (MIUI?)
- Multilanguage?
- Updates?
- Play Store?

Is er een site of iets dergelijks voor waar dit netjes staat uitgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

PetrCech_3 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:12:
Heb er zojuist één besteld bij IBG. Wou eerst voor de Mi-3 gaan, maar anagezien ze die alweer in prijs hebben verhoogd begint 't nu wel heel veel geld te worden voor de telefoon..
Kan iemand mij een kort stappenplan geven met wat er gedaan moet worden als ik de telefoon hier in huis heb?
- Custom ROM? (MIUI?)
- Multilanguage?
- Updates?
- Play Store?

Is er een site of iets dergelijks voor waar dit netjes staat uitgewerkt?
Als je de telefoon krijgt, zet je deze inelkaar. Je start de telefoon. Je kiest Engels als taal. Je vult wat zaken in maar vooral je WiFi access (aannemende dat je dat hebt). Vervolgens ga je naar xiaomi.eu --> bovenaan menu ROMS -> zoek regel uit tabel Multilanguage Builds met Mi2-S. Je downloadt daar de MultiLang ROM. Je gaat nadat het bestand gedownload is naar de App 'Updater' die al voorgeïnstalleerd met je telefoon komt. Via Menu knop, ga je naar Update from File (of iets dergelijks). Je wacht tot deze klaar is. En klaar. Google apps kan je van een pakketje installeren maar ik heb de apps eigenlijk via de Playstore geinstalleerd. Ik weet niet of daar nog een nadeel aan zit (iemand?).

Niks custom rom. Niks updates. Dit is alles wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Google apps zit in de Multilanguage rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Google apps zitten ingebakken in de roms van alle Xiaomi toestellen. Gapps zijn overigens wel nodig als je Miui op een andere telefoon zet zoals de Nexus 4 of Sony Xperia S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
woutur schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:39:
[...]

Als je de telefoon krijgt, zet je deze inelkaar. Je start de telefoon. Je kiest Engels als taal. Je vult wat zaken in maar vooral je WiFi access (aannemende dat je dat hebt). Vervolgens ga je naar xiaomi.eu --> bovenaan menu ROMS -> zoek regel uit tabel Multilanguage Builds met Mi2-S. Je downloadt daar de MultiLang ROM. Je gaat nadat het bestand gedownload is naar de App 'Updater' die al voorgeïnstalleerd met je telefoon komt. Via Menu knop, ga je naar Update from File (of iets dergelijks). Je wacht tot deze klaar is. En klaar. Google apps kan je van een pakketje installeren maar ik heb de apps eigenlijk via de Playstore geinstalleerd. Ik weet niet of daar nog een nadeel aan zit (iemand?).

Niks custom rom. Niks updates. Dit is alles wat je nodig hebt.
Thanks man! Ik heb er nu al zin in om er mee te gaan klooien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
265.88 euro incl verzending was een scherpe prijs voor de M2s 32GB. Veel hangt ook af van de wisselkoers. Ik heb vier shops vergeleken en Mixeshop kwam er als goedkoopste uit voor de 32GB versie. Voor de 16GB heb ik niets vergeleken, dus kan ik ook niets over zeggen.

Ik was eigenlijk meer benieuwd naar de Belgen onder ons ivm tax. In nederland is de kans een pak kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
vdbeke, in het zuiden van het land (volgens mij tot aan Utrecht), komen de pakketjes via Brussel ons land binnen.
HongKong -> Leipzig -> Brussel -> Eindhoven.

Ik verwacht dat de Brusselse Douane de pakketjes daar ook zou openen als er iets verdacht in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
Wat zijn overigens jullie ervaringen met de 2000mah batterij? Is het genoeg om er de dag mee door te komen? Ben een redelijk grote gebruiker van de telefoon (trein enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

PetrCech_3 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:10:
Wat zijn overigens jullie ervaringen met de 2000mah batterij? Is het genoeg om er de dag mee door te komen? Ben een redelijk grote gebruiker van de telefoon (trein enz.)
Ik red makkelijk 2 dagen maar ben ook een lichte gebruiker. Met de 2000mAh batterij heb ik gemiddeld zo'n 4-5 uur schermtijd. Heb je daar genoeg aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik red er ook wel de dag mee, vind hem redelijk zuinig maar heb wel een externe lader + batterij van 2600 mah bij Banggood besteld. Heb nog geen idee wat de kwaliteit daarvan is, ik zie wel, is in elk geval erg goedkoop. Heb bij al mijn vorige telefoons ook altijd een opgeladen reserve batterij bij me gehad.
Om die reden wil ik geen telefoon waarbij je de batterij niet zelf kunt verwisselen, geen m3 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Batterij: 1 d 3 uur. Nog 47 procent over. Licht gebruik.

Gapps, ik blijf volhouden dat ik ze er bij mijn multilang rom niet bijhad. Ik heb gmail, maps, plus en search los geinstalleerd. Die maken toch deel uit van gapps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:03
Ik krijg volgende week waarschijnlijk de Mi2S binnen, is er nog een ROM die jullie aanbevelen?

Standaard zit er toch Miui V5 op? Maar ik lees hierboven ook over een Multilanguage ROM en ik zie op de en.miui website ook wel een aantal leuke dingen staan. (Wiui e.d.).

Hoe installeer ik zo'n ROM? Via een app updater zoals hierboven ergens genoemd of moet je flashen oid? Ik heb het nog nooit gedaan dus alle hulp zou fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
de rom van xiaomi.eu met meerdere talen (multi language), kun je volgens mij direct via de updater installeren.
(check hiervoor de update topic bij xiaomi.eu). Ik heb ook een build van een medetweaker geprobeerd, maar die vond ik niet beter dan die van xiaomi.eu, daarnaast weet je in ieder geval zeker dat echt alles werkt en wekelijks een update beschikbaar staat.
Miui V5 is inderdaad de standaard rom vanuit xiaomi.com en deze bevat 3 talen en NL valt daar niet onder ;) Daarnaast is deze gemaakt voor China en hierdoor mis je bijvoorbeeld de Google apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

DGonlag2 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:01:
Ik krijg volgende week waarschijnlijk de Mi2S binnen, is er nog een ROM die jullie aanbevelen?

Standaard zit er toch Miui V5 op? Maar ik lees hierboven ook over een Multilanguage ROM en ik zie op de en.miui website ook wel een aantal leuke dingen staan. (Wiui e.d.).

Hoe installeer ik zo'n ROM? Via een app updater zoals hierboven ergens genoemd of moet je flashen oid? Ik heb het nog nooit gedaan dus alle hulp zou fijn zijn :)
Een beetje lezen kan geen kwaad. Dan heb ik niet het idee dat ik voor de kat zijn viool dingen post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:03
Kiswum schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:14:
de rom van xiaomi.eu met meerdere talen (multi language), kun je volgens mij direct via de updater installeren.
(check hiervoor de update topic bij xiaomi.eu). Ik heb ook een build van een medetweaker geprobeerd, maar die vond ik niet beter dan die van xiaomi.eu, daarnaast weet je in ieder geval zeker dat echt alles werkt en wekelijks een update beschikbaar staat.
Miui V5 is inderdaad de standaard rom vanuit xiaomi.com en deze bevat 3 talen en NL valt daar niet onder ;) Daarnaast is deze gemaakt voor China en hierdoor mis je bijvoorbeeld de Google apps.
Ok, dus als ik het goed begrijp komt de smartphone standaard met de rom met 3 talen maar bevat geen Google Apps, en als je dan NL + Google Apps wilt moet je de MultiLang rom installeren.
Dat was me even onduidelijk, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar welke programma gebruiken jullie om muziek te syncen, inclusief playlist, voor de standaard miui musicplayer?
Ik gebruik momenteel winamp, maar met deze app werken de controlls op de lockscreen maar half. Ook al geprobeert met musicbee en wmp, maar deze leveren of geen playlist of door de standaard musicplayer leesbare playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:28
Ik gebruik Double Twist (gratis via USB)
Ook te gebruiken via wifi met betalende AirSync plug-in (gebruik ik zelf, werkt vrij snel eens connectie gemaakt is)

Ik zelf gebruik dit alles wel met een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gasman schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:29:
Ik gebruik Double Twist (gratis via USB)
Ook te gebruiken via wifi met betalende AirSync plug-in (gebruik ik zelf, werkt vrij snel eens connectie gemaakt is)

Ik zelf gebruik dit alles wel met een Mac.
Even getest,maar die synct dus ook geen playlists (tenminste, hij synct de playlists wel, maar synct de playlist zelf niet, dus zit ik met losse liedjes). Maarja, dit was altijd al een probleem met Android voor mij, dus dat wordt maar een aparte mp3spelertje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
DGonlag2 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:49:
[...]

Ok, dus als ik het goed begrijp komt de smartphone standaard met de rom met 3 talen maar bevat geen Google Apps, en als je dan NL + Google Apps wilt moet je de MultiLang rom installeren.
Dat was me even onduidelijk, bedankt!
De standaard rom is Chinees/Engels en daar kan je via de MIUI market de Play Store downloaden (zie YouTube o.a.). De rom van Xiaomi.eu (Miuiandroid.com) bevat de Google Apps al, of in elk geval de Play Store waar je de rest uit kunt downloaden.

Verder, ik weet niet of het nog zo is maar voorheen had de originele Chinese rom o.a. Baidu locatieservice ipv. Google locatieservice, dat zorgde er voor dat locatie ophalen op websites of enorm lang duurde (want via China) of helemaal niet werkte. Dit soort dingen zijn in de Xiaomi.eu rom ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Hey,

Dat is te fixen door een andere radio app te installeren, weet niet precies welke, staat op de fora.
Ik gebruik geen FM radio :)

En hier mijn battery stats 2000mah batterij, m2s 32gb twee hele dagen prima mee doorgekomen:
Afbeeldingslocatie: http://xiaomi.eu/community/attachments/mk422rc5debloat-png.6979/

[ Voor 4% gewijzigd door Speedway4 op 22-12-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:20:
[...]

Even getest,maar die synct dus ook geen playlists (tenminste, hij synct de playlists wel, maar synct de playlist zelf niet, dus zit ik met losse liedjes). Maarja, dit was altijd al een probleem met Android voor mij, dus dat wordt maar een aparte mp3spelertje aanschaffen.
Voldoet Plex niet aan je verwachtingen?

Pagina: 1 ... 21 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken