Prijzen zakken altijd......zal natuurlijk niet met hele grote sprongen gaan. De Mi-3 (gerucht gaat dat Android 5.0 hierop zal draaien) wordt wellicht aangekondigd na de I/O-conferentie van Google.
Kan iemand mij vertellen waarom de Mi3 op fastcardtech voor maar 349 dollar staat? Dat lijkt mij nu toch een foutje te zijn, of ben ik mis?
(Is er trouwens al enig nieuws over wanneer die telefoon concreet zou uitkomen?)
http://www.fastcardtech.com/Xiaomi-Mi3
.. Lijkt mij overigens wel een beetje zwaar te zijn met zijn 1000 kilogram..
(Is er trouwens al enig nieuws over wanneer die telefoon concreet zou uitkomen?)
http://www.fastcardtech.com/Xiaomi-Mi3
.. Lijkt mij overigens wel een beetje zwaar te zijn met zijn 1000 kilogram..
[ Voor 54% gewijzigd door W!mpix op 13-05-2013 14:36 ]
Redelijk simpele vraag: Is er eigenlijk een reden om de M2A te halen of zijn daar veel betere alternatieven voor?
Qua telefoons hoef ik nooit het duurste van het duurste en haal liever een ietwat goedkoper toestel, puur omdat de erg belastende taken toch niet zoveel zullen worden uitgevoerd. Zie echter bijna alleen de M2S hier maar voor komen (Lijkt me een erg logisch toestel, prijs-kwaliteit gezien), maar zo'n M2A lijkt me toch ook wel prima, maar misschien dat daar een veel beter alternatief voor is.
Edit: Zie nu pas dat er ook een M2S 16GB is, die lijkt toch ook wel interessant. Zo'n 60 euro duurder, maar wel een stuk sneller en een stukje kleiner (Wat ik stiekem wel fijn vindt). Even kijken of ik die volgende week kan bestellen. Mijn Samsung Gio (Ha-ha) wordt nu toch wel erg rampzalig.
Qua telefoons hoef ik nooit het duurste van het duurste en haal liever een ietwat goedkoper toestel, puur omdat de erg belastende taken toch niet zoveel zullen worden uitgevoerd. Zie echter bijna alleen de M2S hier maar voor komen (Lijkt me een erg logisch toestel, prijs-kwaliteit gezien), maar zo'n M2A lijkt me toch ook wel prima, maar misschien dat daar een veel beter alternatief voor is.
Edit: Zie nu pas dat er ook een M2S 16GB is, die lijkt toch ook wel interessant. Zo'n 60 euro duurder, maar wel een stuk sneller en een stukje kleiner (Wat ik stiekem wel fijn vindt). Even kijken of ik die volgende week kan bestellen. Mijn Samsung Gio (Ha-ha) wordt nu toch wel erg rampzalig.
[ Voor 22% gewijzigd door Adanteh op 13-05-2013 14:42 ]
Verwijderd
Nee, daar hebben die sites een handje van. Niks van aantrekken en vooral niks ermee doen!W!mpix schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:27:
Kan iemand mij vertellen waarom de Mi3 op fastcardtech voor maar 349 dollar staat? Dat lijkt mij nu toch een foutje te zijn, of ben ik mis?
Voor de M2A zijn er nog zat andere alternatieven. Als je gaat zoeken op 4,7" of 5,0" toestellen met HD Ready schermen dan vind je er echt een shitload. In dat opzicht is de M2A niet echt speciaal. De M2S is in dat opzicht een stuk unieker omdat er maar weinig 4,3" toestellen op de markt zijn met goede specs.Adanteh schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:27:
Redelijk simpele vraag: Is er eigenlijk een reden om de M2A te halen of zijn daar veel betere alternatieven voor?
Vandaag eindelijk bericht gehad dat ze mijn M2S 16GB opgestuurd wordt. Op 30 april besteld en op 1 mei hadden ze het geld, maar ben nu wel blij. Van het weekend dus mijn toestel in huis!
Anderzijds vind ik persoonlijk het verschil tussen de M2A en S (16gb versie) nogal redelijk klein qua specs. Ik heb een vermoeden dat de 2 toestellen in de praktijk even snel werken en het voordeel van de quadcore beperkt is want welke android games maken daadwerkelijk gebruik van 4 core?
Wat ik me wel afvraag is of de GPU helemaal dezelfde is. De Adreno 320 kom je in zeer veel verschillende toestellen tegen maar men vermeld nooit het aantal cores (weet nt of hier variatie op zit) en de frequentie waarop hij draait. Heeft de M2A dus dezelfde gpu als de Galaxy S4 (snapdragon versie)?
Nog een puntje is het verschil in ram wat je mogelijk kan merken, maar dit hangt natuurlijk ervanaf hoe zuinig MIUI er mee omspringt. Dus aan de Xiaomi eigenaren, wat is het gemiddelde ram verbruik met de standaard rom?
Wat ik me wel afvraag is of de GPU helemaal dezelfde is. De Adreno 320 kom je in zeer veel verschillende toestellen tegen maar men vermeld nooit het aantal cores (weet nt of hier variatie op zit) en de frequentie waarop hij draait. Heeft de M2A dus dezelfde gpu als de Galaxy S4 (snapdragon versie)?
Nog een puntje is het verschil in ram wat je mogelijk kan merken, maar dit hangt natuurlijk ervanaf hoe zuinig MIUI er mee omspringt. Dus aan de Xiaomi eigenaren, wat is het gemiddelde ram verbruik met de standaard rom?
Kan iemand een foto posten van de Mi2S met 3000mAh accu en bijbehorende backcover? Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Dank!
Waar ik nu zo enorm nieuwsgierig naar ben is die foto's die ermee gemaakt kunnen worden. Is er iemand die een paar foto's kan plaatsen?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Verwijderd
Ik las in een review van de Sony Xperia SP die dezelfde processor heeft als de M2A dat de SP tijdens het testen minder happeringen had dan de Xperia Z die dezelfde processor heeft als de Xiaomi M2.Lambo LP670 SV schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:17:
Anderzijds vind ik persoonlijk het verschil tussen de M2A en S (16gb versie) nogal redelijk klein qua specs. Ik heb een vermoeden dat de 2 toestellen in de praktijk even snel werken en het voordeel van de quadcore beperkt is want welke android games maken daadwerkelijk gebruik van 4 core?
GPU is voor zover ik weet precies dezelfde als die in de Samsung S4.
Dat dacht ik dus ook al. Ik vind 4,3" eigenlijk al verdomme groot, maar vraag me af of het verschil in specs de prijs waard is. Al met al maakt een lager opslag geheugen me sowieso niet uit (Neem aan dat ik de volledige 16GB (nja, min al wat standaard ruimte er af natuurlijk) gewoon kan gebruiken voor opslag van al mijn apps inclusief de data voor deze apps of heb ik dit fout? Buiten af en toe één of ander filmpje en dus de apps heb ik nauwelijks opslag nodig. Muziek heb ik sowieso een iPod voor.Robkazoe schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:09:Voor de M2A zijn er nog zat andere alternatieven. Als je gaat zoeken op 4,7" of 5,0" toestellen met HD Ready schermen dan vind je er echt een shitload. In dat opzicht is de M2A niet echt speciaal. De M2S is in dat opzicht een stuk unieker omdat er maar weinig 4,3" toestellen op de markt zijn met goede specs.
Ach, ik ga er even over na denken en dan bestel ik volgende week anders wel. Als ik moet kiezen tussen een Nexus 4, waar ik eerst naar zat te kijken, en zo'n M2S lijkt het mij een vrij makkelijke keuze
Ik kan mogelijk een leuke deal krijgen mits ik 2 toestellen in één keer koop. Nu heb ik natuurlijk niets aan 2 toestellen, maar misschien heeft hier nog iemand interesse? Dit gaat om de Mi2S in de 16GB of 32GB uitvoering met DHL verzending (dus als 't goed is binnen een week in huis).
[ Voor 11% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 13-05-2013 18:54 ]
Vandaag mijn 16 GB m2s ontvangen van ibuygou.com. Vorige week maandagavond laat besteld en binnen een week in huis dus. Inclusief juiste kleur cover en een fancy cadeaupapiertje, exclusief aanvullende kosten.
Ik ben bang dat vanavond wel onder de pannen ben met instellen ed. Zal binnenkort een aantal foto's die ik ermee geschoten heb online zetten.
Ik ben bang dat vanavond wel onder de pannen ben met instellen ed. Zal binnenkort een aantal foto's die ik ermee geschoten heb online zetten.
Ik overweeg sterk de 32GB versie aan te schaffen. Wat voor deal gaat het precies om?Da-WiZZy0n schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:43:
Ik kan mogelijk een leuke deal krijgen mits ik 2 toestellen in één keer koop. Nu heb ik natuurlijk niets aan 2 toestellen, maar misschien heeft hier nog iemand interesse? Dit gaat om de Mi2S in de 16GB of 32GB uitvoering met DHL verzending (dus als 't goed is binnen een week in huis).
pm verstuurdDa-WiZZy0n schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:43:
Nog wat rond gekeken en het is eigenlijk wel duidelijk. Die Mi3S is eigenlijk ideaal, hoewel ik geen NFC wel een gemis vindt. Heb nog wel wat random tags liggen, waar ik wel wat mee had willen experimenteren. Ach, je kunt ook niet alles hebben voor de prijs en dat geklooi met NFC is meer de leuke gadget factor dan dat ik het nu echt nodig heb.
Moet je trouwens bij je bestelling ook aangegeven wat voor cadeaupapier je het mooiste vindt?
Het zal zo'n 330 euro worden voor de 32GB variant en 280 euro voor 16GB incl. DHL verzending. Het lastige alleen is dat het in 1 pakketje wordt verzonden, dus bij voorkeur doe ik dit samen met iemand uit de regio Amsterdam / Hilversum / Utrecht. Ik wil 'm z.s.m. bestellen (huidige phone = dood) dus mocht iemand interesse hebben, DM me graag spoedig.afortunado schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:58:
[...]
Ik overweeg sterk de 32GB versie aan te schaffen. Wat voor deal gaat het precies om?
Voor mensen die nieuwsgierig zijn naar de M2A.
Positief verrast door het formaat, gewicht, kwaliteit en snelheid van het toestel.
Let wel, inclusief verzending kostte dit toestel +/- € 250,- via Ibuygou.
Dual core 1.7 Mhz Snapdragon, NFC, goede camera, software welke maandelijks een update krijgt.
Er zijn op dit moment weinig tot geen toestellen die vergelijkbaar zijn met deze.
Deze wordt voor dochter en vrouw heeft de Oppo Find 5.
Voor mij zal het misschien de M2S of de M3 worden als deze een beetje tijdig uitkomt.
Zit niet zo te wachten op een 5" phone.
Positief verrast door het formaat, gewicht, kwaliteit en snelheid van het toestel.
Dual core 1.7 Mhz Snapdragon, NFC, goede camera, software welke maandelijks een update krijgt.
Er zijn op dit moment weinig tot geen toestellen die vergelijkbaar zijn met deze.
Voor mij zal het misschien de M2S of de M3 worden als deze een beetje tijdig uitkomt.
Mijn abonnement voor m'n S2 loopt over enkele maanden af en ik wil eigenlijk niet meer zo'n dure GSM pakken. Nu zit ik er over te denken om zo'n Chinees ding te nemen - maar hoe "goed" is die vergeleken met mijn huidige S2 ?
Ik heb een jaar geleden ook eens zo'n el-cheapo tabletje gekocht waar ik achteraf niet echt helemaal van onder de indruk was. Oké, het ding was niet bijster duur dus dan moet je er ook niet heel veel van verwachten .... maar dat wil ik nu wel voorkomen
Het hoeft geen vergelijkbare te zijn aan een One (X) of S4, maar minstens zo goed als mijn S2...
Ik heb een jaar geleden ook eens zo'n el-cheapo tabletje gekocht waar ik achteraf niet echt helemaal van onder de indruk was. Oké, het ding was niet bijster duur dus dan moet je er ook niet heel veel van verwachten .... maar dat wil ik nu wel voorkomen
Het hoeft geen vergelijkbare te zijn aan een One (X) of S4, maar minstens zo goed als mijn S2...
Als je echt een klein beetje research doet, pak google erbij en typ bijv. mi2s benchmarks, dan had je binnen enkele minuten tot de conclusie kunnen komen dat de Mi2 en Mi2s qua performance eerder te vergelijken is met de huidige high-end telefoons. No offenceDe_Bastaard schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:27:
Mijn abonnement voor m'n S2 loopt over enkele maanden af en ik wil eigenlijk niet meer zo'n dure GSM pakken. Nu zit ik er over te denken om zo'n Chinees ding te nemen - maar hoe "goed" is die vergeleken met mijn huidige S2 ?
Ik heb een jaar geleden ook eens zo'n el-cheapo tabletje gekocht waar ik achteraf niet echt helemaal van onder de indruk was. Oké, het ding was niet bijster duur dus dan moet je er ook niet heel veel van verwachten .... maar dat wil ik nu wel voorkomen![]()
Ik heb m ook via Ibuygou gehaald.Beastiaanz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:15:
Voor mensen die nieuwsgierig zijn naar de M2A.
Vandaag geflashed met de Miui 3.5.10 multi language rom, was wel een klein beetje irritant dat er geen playstore op zat, alleen de Chinese markt

Ik heb gister ook de M2A binnen gekregen voor mijn vrouw. Zat eerst ook geen playstore op maar nadat ik de laatste multi language rom geflashed had stond ie er wel meteen bij. Verder echt top toestel, voelt super aan, goede bouwkwaliteit en mooi snel.
Voor mij eigenlijk maar 1 min punt en dat is het gebrek aan uitbreidbaar geheugen. Anders had ik er ook meteen nog een voor mezelf besteld (ik speel graag met verschillende navigatie programma's en games dus heb wel wat ruimte nodig, heeft de vrouw gelukkig geen last van)
Voor mij eigenlijk maar 1 min punt en dat is het gebrek aan uitbreidbaar geheugen. Anders had ik er ook meteen nog een voor mezelf besteld (ik speel graag met verschillende navigatie programma's en games dus heb wel wat ruimte nodig, heeft de vrouw gelukkig geen last van)
Je kunt er toch een microSD kaart instoppen?fitness82 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:59:
Ik heb gister ook de M2A binnen gekregen voor mijn vrouw. Zat eerst ook geen playstore op maar nadat ik de laatste multi language rom geflashed had stond ie er wel meteen bij. Verder echt top toestel, voelt super aan, goede bouwkwaliteit en mooi snel.
Nee, helaas.Da-WiZZy0n schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:23:
[...]
Je kunt er toch een microSD kaart instoppen?
Verwijderd
Thanks, heb nu ook de MIUI v5 3.5.10 op mijn phone geflasht, zit idd Google Playstore al op.Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:44:
[...]
http://miuiandroid.com/co...-multi-lang-3-5-10.20370/
Hier kun je multi talen pakket downloaden voor MIUI v5 3.5.10 en volgens mij zit daar standaard Google Play bij.
Gelijk AnTutu app gedownload en gedraaid, schrok aanvankelijk de score die ik eerst kreeg van 14516, dacht, heb toch geen faker in mijn handen he
Mijn benchmark scores via AnTutu:
25307 (Prestatie modus)
14516 (energiebesparings modus)
- post jullie scores hier als jullie willen -
Verder heb ik wel op het moment een 'vervelend' kwaal met de batterij, hij loopt vrij snel leeg, was 98% toen ik vanochtend wegging en zonder maar echt te gebruiken staat die op 48%. (weet niet of dit te maken heeft met de 3.5.10 versie die ik er nu op heb zitten of dat het aan de instellingen ligt.
Heb nu WIFI uitgezet en G3 gewijzigd naar G2. Stand van battery staat op energybesparings modus.
Zijn er ook anderen die hier last van hebben? Als de phone standby staat dan zal die toch veel langer dan 24 uur meegaan, volgens specs op deze site http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_2s-5397.php 150 uur??
Battery Li-Ion 2000 mAh battery
Stand-by (2G) / Up to 450 h (3G)
Talk time (2G) / Up to 15 h (3G)
Music play Up to 45 h
Verder vroeg ik mij af hoe lang het duurt voordat een standaard accu opgeladen wordt van 0 naar 100 % (5-6 uur vermoed ik als je via pc usb poort oplaadt, weet nog niet of het uitmaakt als je direct via stopcontact oplaadt of dat sneller gaat, denk het niet).
Overweeg om terug te gaan naar de vorige stabiele versie JLB15 en daarna via Xiaomi market playstore te installeren (als die daar te vinden is nog overigens, de ene zegt van wel de andere weer niet)...
Het heeft 22 uur geduurd om het pakketje aan te melden en af te geven bij DHL en de deurbel bij mij. Helaas was ik vandaag niet thuis. Zo maar even bij het depo ophalen. Wat een helden bij DHL!
[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 14-05-2013 15:28 ]
Verwijderd
Opladen via het stopcontact gaat altijd sneller.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:19:
[...].
Verder vroeg ik mij af hoe lang het duurt voordat een standaard accu opgeladen wordt van 0 naar 100 % (5-6 uur vermoed ik als je via pc usb poort oplaadt, weet nog niet of het uitmaakt als je direct via stopcontact oplaadt of dat sneller gaat, denk het niet).
Overweeg om terug te gaan naar de vorige stabiele versie JLB15 en daarna via Xiaomi market playstore te installeren (als die daar te vinden is nog overigens, de ene zegt van wel de andere weer niet)...
Ik heb eerder vandaag bij ibuygou een Mi2S 16 GB besteld met zwarte cover en een extra batterij.
Momenteel heb ik een Motorola Defy die aan vervanging toe is. Ik heb een 8 GB Micro-SD kaartje bij de Defy en weet dat dat zat voor me is, dus het 16 GB model moet genoeg zijn. Voor de camera is de redenatie vergelijkbaar, ik maak eigenlijk alleen foto's om te helpen iets te herrineren (boodschappen om te halen, wat voor Magic kaarten heb ik weggeruild, etc.). Ik heb behoorlijk kleine handen, dus hoe kleiner de telefoon des te beter, maar andere topmodellen gaan allemaal voor rond de 5" aan scherm, wat echt niet te doen is voor mij (om niet te spreken van de prijs van die dingen...). Bij de niet al te grote telefoons die in NL te krijgen zijn zitten er maar weinig met een behoorlijke scherm resolutie/ppi. Oftewel de Mi2S 16 GB was de ideale match.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang van mijn bestelling.
Momenteel heb ik een Motorola Defy die aan vervanging toe is. Ik heb een 8 GB Micro-SD kaartje bij de Defy en weet dat dat zat voor me is, dus het 16 GB model moet genoeg zijn. Voor de camera is de redenatie vergelijkbaar, ik maak eigenlijk alleen foto's om te helpen iets te herrineren (boodschappen om te halen, wat voor Magic kaarten heb ik weggeruild, etc.). Ik heb behoorlijk kleine handen, dus hoe kleiner de telefoon des te beter, maar andere topmodellen gaan allemaal voor rond de 5" aan scherm, wat echt niet te doen is voor mij (om niet te spreken van de prijs van die dingen...). Bij de niet al te grote telefoons die in NL te krijgen zijn zitten er maar weinig met een behoorlijke scherm resolutie/ppi. Oftewel de Mi2S 16 GB was de ideale match.
[ Voor 7% gewijzigd door cerietke op 14-05-2013 16:58 ]
Verwijderd
Hier enkele foto's van mijn Xiaomi M2s 32GB:
https://www.dropbox.com/s...IMG_20130514_170921.jpg?m
https://www.dropbox.com/s...g/IMG_20130514_085724.jpg
https://www.dropbox.com/s...4/IMG_20130514_085538.jpg
https://www.dropbox.com/s...w/IMG_20130514_171741.jpg
https://www.dropbox.com/s...IMG_20130514_170921.jpg?m
https://www.dropbox.com/s...g/IMG_20130514_085724.jpg
https://www.dropbox.com/s...4/IMG_20130514_085538.jpg
https://www.dropbox.com/s...w/IMG_20130514_171741.jpg
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 17:29 . Reden: Extra foto ]
WTF, ik had een 16GB model besteld. Loop ik bij de "about phone" te kijken, zie ik dat er 28,57GB van de 32GB vrij is. Volgens mij heb ik een verkeerd model gekregen. Staat ook 32GB op de doos, was me nog niet eens opgevallen.
Wat een mazzel 
Nog even de foto app gecheckt. En die geeft ook aan dat het een 13MP camera betreft!
Nog even de foto app gecheckt. En die geeft ook aan dat het een 13MP camera betreft!
[ Voor 15% gewijzigd door Robkazoe op 14-05-2013 19:23 ]
Haha, wat een mazzel heb je dan.Robkazoe schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:17:
WTF, ik had een 16GB model besteld. Loop ik bij de "about phone" te kijken, zie ik dat er 28,57GB van de 32GB vrij is. Volgens mij heb ik een verkeerd model gekregen. Staat ook 32GB op de doos, was me nog niet eens opgevallen.Wat een mazzel
@Jarmo...held!! thanks man!
Ben super benieuwd of er verschil te zien is tussen 8mp en 13mp camera dus mocht iemand wat 8mp foto's kunnen posten
Heb zelf de 32GB onderweg..en neen toch niet voor de eerder door mij geposte 390 dollar. Ik kreeg niet bevestigd dat het hier ging om een original en de seller bleek de vraag maar ontwijken. Naast het feit dat deze koper wat vaag deed zou het dus kunnen betekenen dat er dus ook al fakes zijn van de M2S
Ik wil geen onrust kweken maar check hoe dit ging begin dit jaar voor de niet S
YouTube: Xiaomi Mi-2 Fake.MTS
http://www.gizchina.com/2...f-your-xiaomi-m2-is-fake/
Vooral goed te zien achter batterij en afwerking en zal waarschijnlijk eerste voor de 16GB's gelden omdat het net weer even te duur is om een 32GB te faken en een dualcore in te proppen.
Ben super benieuwd of er verschil te zien is tussen 8mp en 13mp camera dus mocht iemand wat 8mp foto's kunnen posten
Heb zelf de 32GB onderweg..en neen toch niet voor de eerder door mij geposte 390 dollar. Ik kreeg niet bevestigd dat het hier ging om een original en de seller bleek de vraag maar ontwijken. Naast het feit dat deze koper wat vaag deed zou het dus kunnen betekenen dat er dus ook al fakes zijn van de M2S
Ik wil geen onrust kweken maar check hoe dit ging begin dit jaar voor de niet S
YouTube: Xiaomi Mi-2 Fake.MTS
http://www.gizchina.com/2...f-your-xiaomi-m2-is-fake/
Vooral goed te zien achter batterij en afwerking en zal waarschijnlijk eerste voor de 16GB's gelden omdat het net weer even te duur is om een 32GB te faken en een dualcore in te proppen.
Ik wil een nieuwe smartphone, en de Xiaomi MI2S zit nog in mijn lijstje (daarnaast denk ik over de Xperia Z en de Xperia ZR).
Voordelen van Xiaomi is de betere SoC (dan de Xperias) en de prijs, heb een betrouwbare web gevonden, en ze verkopen de MI2S van 32GB voor 360 euro (inc. verzend kosten via DHL).
Maar ik heb een paar vragen:
Eerst, de UMTS 900MHz, wordt dat in Nederland gebruikt? Zo ja, hebben jullie met KPN last van?
Daarnaast, ik heb MIUI een tijdje op mijn Nexus gehad, maar vond niet echt een leuke ROM, heeft iemand ervaring met een Android stock (of AOKP) ROM?
Thanks
Voordelen van Xiaomi is de betere SoC (dan de Xperias) en de prijs, heb een betrouwbare web gevonden, en ze verkopen de MI2S van 32GB voor 360 euro (inc. verzend kosten via DHL).
Maar ik heb een paar vragen:
Eerst, de UMTS 900MHz, wordt dat in Nederland gebruikt? Zo ja, hebben jullie met KPN last van?
Daarnaast, ik heb MIUI een tijdje op mijn Nexus gehad, maar vond niet echt een leuke ROM, heeft iemand ervaring met een Android stock (of AOKP) ROM?
Thanks
Xiaomi heeft een AOSP rom met slechts enkele toevoegingen; de bekende toggles in de statusbar en het kunnen switchen tussen de diverse cpu modi. De rom komt enkel in het Chinees of Engels. De rom krijgt eens in de zoveel maanden een update en draaide prima op m'n Mi-2.
Ik heb wel het idee dat de missende 900mhz band een probleem is. Zowel in de binnenstad van Utrecht als op mijn werk heb ik echt beroerd bereik en het downloaden gaat echt verschrikkelijk traag (als hij uberhaupt al kan downloaden). Ga daar nog wel even naar op zoek om dat juist te krijgen. Ik lijk alles goed ingesteld te hebben.
Ik lees voornamelijk alleen hele positieve zaken over deze telefoon en dat kan ook bijna niet anders met zulke specs 
Ik zit er ook over te denken om er eentje (de 32GB versie) te bestellen en dan de Apex Launcher te gebruiken, zodat het ‘speelse’ van MIUI er een beetje af gaat en ik mijn vertrouwde menustructuur en homescreen indeling weer heb.
Zijn er al mensen die Apex Launcher draaien? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen er mee op deze telefoon?
Dan nog een andere vraag. Wat zijn jullie mindere/slechtere ervaringen en minpunten van de telefoon? Ik vind het altijd wel prettig om daar ook van op de hoogte te zijn voor ik een toestel aanschaf.
Alvast bedankt voor de feedback
Ik zit er ook over te denken om er eentje (de 32GB versie) te bestellen en dan de Apex Launcher te gebruiken, zodat het ‘speelse’ van MIUI er een beetje af gaat en ik mijn vertrouwde menustructuur en homescreen indeling weer heb.
Zijn er al mensen die Apex Launcher draaien? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen er mee op deze telefoon?
Dan nog een andere vraag. Wat zijn jullie mindere/slechtere ervaringen en minpunten van de telefoon? Ik vind het altijd wel prettig om daar ook van op de hoogte te zijn voor ik een toestel aanschaf.
Net op het moment dat ik begin te klagen, download hij opeens met 1MB per seconde een app naar binnen. Ik zal vanavond even een korte review plaatsen met mijn bevindingen tot nu toe.
Oké, leuk te hoeren dat Xiaomi ook een AOSP rom hheeft...
@Robkazoe: Welke provider heb jij?
Is er ergens een lijst van de gebruikte frequenties voor 3g in Nederland?
Ik heb dat gevonden:
http://www.frequentieland.nl/umts/umts_nl.htm
Zo te zien, geen enkele provider in Nederland gebruikt 900Mhz voor data... Maar weet niet als dit klopt.
@Robkazoe: Welke provider heb jij?
Is er ergens een lijst van de gebruikte frequenties voor 3g in Nederland?
Ik heb dat gevonden:
http://www.frequentieland.nl/umts/umts_nl.htm
Zo te zien, geen enkele provider in Nederland gebruikt 900Mhz voor data... Maar weet niet als dit klopt.
Klopt -> http://maps.mobileworldli...?cid=28&cname=Netherlands
Kun je altijd op bovenstaande site vinden of http://www.worldtimezone.com/gsm.html
Kun je altijd op bovenstaande site vinden of http://www.worldtimezone.com/gsm.html
Ik heb Vodafone en het loopt eigenlijk nog steeds niet lekker. Waar ik met mijn HTC Titan gewoon goed bereik heb op mijn werk, daar heeft de M2S wel moeite mee. Soms erg snel, soms helemaal niet.
@benbaba, super bedankt voor de tip! Kon gelijk ook checken als de Mi2S in mijn land (Brazilië) zou werken.
@Robkazoe, Zou het kunnen dat de Mi2S gewoon een slechte antenne heeft? Want op een spaanse forum klagen mensen dat ze E netwerk krijgen, terwijl ze wel 3G hebben met een andere apparaat.
Volgens hun kun je met die app kijken op welke netwerk band je zit:
Google Play: Netmonitor
Stappen:
http://imageshack.us/a/img689/8134/65867496.png
http://imageshack.us/a/img811/4598/67406946.png
http://imageshack.us/a/img19/5954/41311012.png
http://imageshack.us/a/img163/5673/50523190.png
http://imageshack.us/a/img59/4293/70075314.png
@Robkazoe, Zou het kunnen dat de Mi2S gewoon een slechte antenne heeft? Want op een spaanse forum klagen mensen dat ze E netwerk krijgen, terwijl ze wel 3G hebben met een andere apparaat.
Volgens hun kun je met die app kijken op welke netwerk band je zit:
Google Play: Netmonitor
Stappen:
http://imageshack.us/a/img689/8134/65867496.png
http://imageshack.us/a/img811/4598/67406946.png
http://imageshack.us/a/img19/5954/41311012.png
http://imageshack.us/a/img163/5673/50523190.png
http://imageshack.us/a/img59/4293/70075314.png
Verwijderd
Zwarte covers waren op, die sturen ze mij gratis na, zodat de telefoon en andere extra's er snel zijn.cerietke schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:55:
Ik heb eerder vandaag bij ibuygou een Mi2S 16 GB besteld met zwarte cover en een extra batterij.
Ik heb sinds maandag de 32GB versie en heb wat lopen experimenteren met launchers en ben uiteindelijk bij de Apex Launcher uitgekomen. Deze bevalt prima, gewoon lekker simpel, niet zo iPhony. Overigens kun je ook andere themes instellen voor miui, maar een stock android theme heb ik nog niet kunnen vinden.Pusherman_ schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:42:
Ik lees voornamelijk alleen hele positieve zaken over deze telefoon en dat kan ook bijna niet anders met zulke specs
Wat ik wel jammer vind is dat er geen CM ROMs zijn voor deze telefoon. Ik kom van een HTC Desire met CM10.1 en mis toch wel de looks en wat handige opties.
Hier staat een Holo theme voor Miui V5 tussen; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2116796
Scratch that, zie dat het voor de CM10 theme chooser is.
Voor de M2S is er een stock Android rom.
Scratch that, zie dat het voor de CM10 theme chooser is.
Voor de M2S is er een stock Android rom.
[ Voor 35% gewijzigd door Kapitein Prozac op 16-05-2013 01:02 ]
Dat is ook een beetje mijn ding. Ik vind het 'normale' android instellingen menu gewoon prettig en kan daar ook blind m'n weg in vinden. Het wollige MIUI menu staat me een beetje tegen. Als ik dat gewoon met een theme zou kunnen aanpassen, zou dat perfect zijnLintesir schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:27:
[...]
Ik heb sinds maandag de 32GB versie en heb wat lopen experimenteren met launchers en ben uiteindelijk bij de Apex Launcher uitgekomen. Deze bevalt prima, gewoon lekker simpel, niet zo iPhony. Overigens kun je ook andere themes instellen voor miui, maar een stock android theme heb ik nog niet kunnen vinden.
Wat ik wel jammer vind is dat er geen CM ROMs zijn voor deze telefoon. Ik kom van een HTC Desire met CM10.1 en mis toch wel de looks en wat handige opties.
Laat maar weten als je iets vindt!
Ik heb de Xiaomi M2A besteld op ibuygou en betaald met paypal maar ik moest hier geen account voor aanmaken.
Krijg je dan verzendgegevens doorgestuurd van ibuygou of moet je hier achter vragen?
Krijg je dan verzendgegevens doorgestuurd van ibuygou of moet je hier achter vragen?
Je Paypal adresgegevens worden gehanteerd als verzendadres.
Ik zou als ik jou was alsnog een account aanmaken, welk zo handig.
alikebap schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:16:
Ik heb de Xiaomi M2A besteld op ibuygou en betaald met paypal maar ik moest hier geen account voor aanmaken.
Ze hebben nu mijn account gelinkt aan mijn order. Ik las net in dit topic dat de Xiaomi M2 geen 3G 900Mhz heeft, de M2A hopelijk toch wel? Ik zit nu bij mobile vikings (BE, Base netwerk)
Beastiaanz schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:20:
Je Paypal adresgegevens worden gehanteerd als verzendadres.
[...]
Paypal is de enige manier om op iguygou te betalen. Ik ahd zelf mijn creditcard in de aanslag. Uiteindelijk nergens een andere optie kunnen vinden en alsnog via paypal betaald.
Moibile vikings (base) werkt via/op KPN Group België dat is GSM 900/1800 en 3G 2100. De M2A gaat daar dus gewoon werken. Zie: http://maps.mobileworldli...k.php?cid=4&cname=Belgiumalikebap schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:22:
Ze hebben nu mijn account gelinkt aan mijn order. Ik las net in dit topic dat de Xiaomi M2 geen 3G 900Mhz heeft, de M2A hopelijk toch wel? Ik zit nu bij mobile vikings (BE, Base netwerk)
[...]
Mijn MI2S doet het prima bij Mobile Vikings.alikebap schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:22:
[...]
Ik heb al snelheden van 25 Mbps gehaald.
Het maximum wat ik haal in Herentals is 9 Mbps, wist helemaal niet dat je met Mobile Vikings zo'n snelheden kon halen 
StinkyPanda schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:17:
[...]
Mijn MI2S doet het prima bij Mobile Vikings.
Ik heb al snelheden van 25 Mbps gehaald.
[ Voor 0% gewijzigd door alikebap op 16-05-2013 12:28 . Reden: test opnieuw gedaan ]
de search in dit topic gaf geef hits, maar ik heb als ik de telefoon aansluit op de pc en bestanden wilt kopieren, gaat dit heel langzaam. terwijl ik als ik hetzelfde bestand tussen de 2 xiaomi's verstuur via "transfer" gaat dit met ruim 5 MB/s.
het scherm dat ik zie als ik iets kopieer van/naar de telefoon is een oude xp transfer scherm, geen mogelijk om te zien wat de snelheid is. iemand enig idee?
het scherm dat ik zie als ik iets kopieer van/naar de telefoon is een oude xp transfer scherm, geen mogelijk om te zien wat de snelheid is. iemand enig idee?
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Andere usbkabel/usbpoort/pc geprobeerd?Dxue schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:43:
de search in dit topic gaf geef hits, maar ik heb als ik de telefoon aansluit op de pc en bestanden wilt kopieren, gaat dit heel langzaam. terwijl ik als ik hetzelfde bestand tussen de 2 xiaomi's verstuur via "transfer" gaat dit met ruim 5 MB/s.
Dat is ook wat ik dacht, dus ook al geprobeerd. ik heb het probleem ook met de m2. ik heb alle 3 de usb poorten geprobeerd. blijkbaar is het een probleem dat alleen ik heb?
edit: ik zie m2S dus als een mi 2 device in explorer, onder portable devices. (dit geld ook voor de gewone m2). ik heb verder geen xiaomi software geinstalleerd, ik heb het geprobeerd eerder, maar zag geen voordeel erin plus ik kan het chinees niet lezen
[ Voor 27% gewijzigd door Dxue op 16-05-2013 13:23 ]
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Je bent niet de enige, met mijn Mi-2 gaat dat ook niet bijster snel. Toen de Mi-2 nog gezien werd als mass storage (voor al dat MTP gedoe) ging het kopieren van en naar m'n Macbook toch een tikkie sneller.
Ik had zelf mijn ROM van 300 of 500 MB binnen enkele seconden op mijn M2S staan. Ging erg snel met microusb kabeltje op een USB2 poort. Ik had overigens de software wel geinstalleerd, maar heb die nog geen enkele keer aangeraakt (mijn Chinees is niet al te best).
[ Voor 32% gewijzigd door Robkazoe op 16-05-2013 13:37 ]
dan lijkt het me gewoon een driver ding toch?Robkazoe schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:36:
Ik had zelf mijn ROM van 300 of 500 MB binnen enkele seconden op mijn M2S staan. Ging erg snel met microusb kabeltje op een USB2 poort. Ik had overigens de software wel geinstalleerd, maar heb die nog geen enkele keer aangeraakt (mijn Chinees is niet al te best).
is het niet mogelijk om alleen die drivers te installeren, zonder alle Chinese software?
Als het een exe bestand is, exe openen met bv winrar en zoeken naar de drivers?
Edit;
Heb even gekeken en het zijn usb drivers dus dan zal het waarschijnlijk een driver ding zijn.
Toch maar de software geinstalleerd en nu gaat het kopieren al sneller. Mijn Chinees is ook niet meer wat het geweest is maar het ziet er uit als een Mi-2 manager met functies als screenshots maken, syncen, ed.
Edit 2;
Er komt nog een Engelse versie van de phone manager; http://en.miui.com/forum....highlight=phone%2Bmanager
Edit;
Heb even gekeken en het zijn usb drivers dus dan zal het waarschijnlijk een driver ding zijn.
Toch maar de software geinstalleerd en nu gaat het kopieren al sneller. Mijn Chinees is ook niet meer wat het geweest is maar het ziet er uit als een Mi-2 manager met functies als screenshots maken, syncen, ed.
Edit 2;
Er komt nog een Engelse versie van de phone manager; http://en.miui.com/forum....highlight=phone%2Bmanager
[ Voor 91% gewijzigd door Kapitein Prozac op 16-05-2013 14:34 ]
Komt omdat de M2S en Base Dual Carrier Hspa+ ondersteunen.alikebap schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:21:
Het maximum wat ik haal in Herentals is 9 Mbps, wist helemaal niet dat je met Mobile Vikings zo'n snelheden kon halen
[...]
Daar kan je theoretisch 42Mbps met halen
Heeft de M2A dit ook?
StinkyPanda schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:14:
[...]
Komt omdat de M2S en Base Dual Carrier Hspa+ ondersteunen.
Daar kan je theoretisch 42Mbps met halen
*
[ Voor 196% gewijzigd door game91 op 17-05-2013 15:47 ]
Heeft er onlangs iemand een M2S besteld bij ibuygou en is hij al verzonden ?
Ik heb afgelopen zondag een 2de besteld, maar tot op vandaag is hij nog steeds niet verzonden. De vorige werd 1 dag later al verzonden.
Ik heb afgelopen zondag een 2de besteld, maar tot op vandaag is hij nog steeds niet verzonden. De vorige werd 1 dag later al verzonden.
Verwijderd
Ik heb hem op dezelfde dag besteld, staat ook nog steeds op "Paid"StinkyPanda schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:08:
Heeft er onlangs iemand een M2S besteld bij ibuygou en is hij al verzonden ?
Bedankt, dan zullen we nog even geduld moeten hebben.
Eindelijk bericht gehad van ibuygou.com, de xiaomi mi2s 32gb is onderweg. De telefoon bestelt op 28 april. Dus je moet even geduld hebben.
Miuiandroid volg ik nu ook een tijdje. Iedere week verschijnen er updates. Welke versie gebruiken jullie? Updaten jullie iedere week?
Wie heeft er uitgebreide ervaring met navigeren met het toestel?
Miuiandroid volg ik nu ook een tijdje. Iedere week verschijnen er updates. Welke versie gebruiken jullie? Updaten jullie iedere week?
Wie heeft er uitgebreide ervaring met navigeren met het toestel?
Aan degenen die de M2S al hebben: wat zijn nu jullie ervaringen met de signaalsterkte van het GSM-netwerk en 3G? Valt dat inderdaad tegen zoals eerder in dit topic werd opgemerkt?
Gewoon rösti
Verleden donderdagnacht de knoop maar doorgehakt en een M2A besteld om mijn ouwe trouwe HD2 te vervangen. Hopelijk word hij snel geleverd, ik ben razend benieuwd!
Iemand een tip ivm waar ik het best kan kijken voor een leuk hoesje voor dit toestel?
Iemand een tip ivm waar ik het best kan kijken voor een leuk hoesje voor dit toestel?
Verwijderd
Communiceren over je order via de chat werkt goed, dus als er paid staat in de status, ff chatten en vragen naar verzending.StinkyPanda schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:23:
Bedankt, dan zullen we nog even geduld moeten hebben.
Verwijderd
http://www.ibuygou.com/p-...assic_black-4626-usd.htmlOrbit schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 09:30:
Verleden donderdagnacht de knoop maar doorgehakt en een M2A besteld om mijn ouwe trouwe HD2 te vervangen. Hopelijk word hij snel geleverd, ik ben razend benieuwd!
http://www.ibuygou.com/p-...eather_case-4633-usd.html
http://www.ibuygou.com/p-...five_colors-4511-usd.html
Klein selectie van ibuygou
Edit: passen niet op de M2A, wel op de M2S

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 12:19 . Reden: Foutieve informatie ]
Ik heb mijn Mi2 vanaf het begin en heb er geen hoesje omheen. Alleen een screenprotector en een extra cover voor de achterkant. Gebruik het meeste een zwarte cover en heb nog geen beschadigingen e.d. Vind het een hoesje altijd zo zonder omdat het toestel dan niet direct bruikbaar wordt en dikker is.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Mi2S kan je vergelijken met de Mi2, de Mi2A is een beetje groter, dus denk niet dat het past.Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:59:
[...]
http://www.ibuygou.com/p-...assic_black-4626-usd.html
http://www.ibuygou.com/p-...eather_case-4633-usd.html
http://www.ibuygou.com/p-...five_colors-4511-usd.html
Klein selectie van ibuygouHet design van de Mi2 is identiek dus al die cases zouden moeten passen
Mi2S - 4,3"
Mi2A - 4,5"
Ik heb de telefoon nu zes dagen en heb er de afgelopen tijd flink mee zitten spelen. Laatste MIUI-versie 3.5.10 geinstalleerd en het languagepack zodat het meeste gewoon NL is. Gisteren tijdens een blue-tooth-transfer kwam ik toch opeens nog chinese tekens tegen maar voor de rest niet meer/nog niet.
Ik heb er vrijwel direct launcherpro opgezet en een aantal widgets die ik veel gebruik en nu ziet het er allemaal net zo uit als mijn vorige telefoon. Ik kom van de eerste samsung galaxy met android 2.3.6 dus er veranderde wel een heleboel. Ik ben bijvoorbeeld twee dagen bezig geweest om ervoor te worgen dat de officiele twitter-app push notifications kreeg. Op alle mogelijke manieren dat proberen in te stellen om er achter te komen dat een andere app (seesmic) het gewoon prima doet en het dus niet aan de phone of android ligt maar de app. En zo zijn er af en toe nog wel meer gekke dingen. De widgetlocker die soms terug gaat naar default-instellingen, in het begin zat ik toch opeens weer met de default MIUI-lancher voor mijn neus ipv launcherpro, de tijd en battery-widget die blijven hangen en een swype keyboard dat ook opeens verdwenen was. Allemaal dingen die volgens mij niet aan de hardware te wijten zijn maar wel frustrerend. Over de hardware ben ik supertevreden. Mijn samsung begon echt kuren te krijgen en dan een telefoon in handen te hebben die direct en smooth reageert is heerlijk.
Over de verbindingssterkte kan ik alleen maar zeggen dat het bereik wel lijkt te flucturen op een en dezelfde plek. Eerlijk gezegd let ik er nu op omdat ik er hier wat vragen over las, op mijn vorige telefoon lette ik er nooit op omdat ik gewoon vrijwel overal 3g heb (T-mobile).
Ik heb er tot nu toe één telefoongesprek mee gevoerd en de dame in kwestie zei dat ik af en toe wegviel. Zal ik in de gaten houden hoe dit in de toekomst gaat al kan de cover daar natuurlijk ook op van invloed zijn.
Bij de telefoon had ik dit hoesje besteld en daar ben ik erg tevreden over. Met dit hoejse kan je de telefoon gewoon op tafel gooien terwijl deze niet heel veel dikker wordt. Ik draag hem meestal in mijn broekzak met het scherm tegen mijn been dus dat is wel beschermd en als ik hem nodig heb hoef ik hem niet eerst 'uit te pakken'.
Onderstaand wat foto's van de cover, gemaakt met de galaxy.

Hier het uit de pas lopen van de widgets. Check de tijd en batterij in de statusbar.

En als laatste op verzoek nog wat ruwe foto's in/op dropbox. Oordeel zelf, voor telefoonpics vind ik het prima, ik hecht daar weinig waarde aan zelf.
tuin01
tuin-HDR
schuur
schuur-HDR
plant
plant-HDR
Ik heb er vrijwel direct launcherpro opgezet en een aantal widgets die ik veel gebruik en nu ziet het er allemaal net zo uit als mijn vorige telefoon. Ik kom van de eerste samsung galaxy met android 2.3.6 dus er veranderde wel een heleboel. Ik ben bijvoorbeeld twee dagen bezig geweest om ervoor te worgen dat de officiele twitter-app push notifications kreeg. Op alle mogelijke manieren dat proberen in te stellen om er achter te komen dat een andere app (seesmic) het gewoon prima doet en het dus niet aan de phone of android ligt maar de app. En zo zijn er af en toe nog wel meer gekke dingen. De widgetlocker die soms terug gaat naar default-instellingen, in het begin zat ik toch opeens weer met de default MIUI-lancher voor mijn neus ipv launcherpro, de tijd en battery-widget die blijven hangen en een swype keyboard dat ook opeens verdwenen was. Allemaal dingen die volgens mij niet aan de hardware te wijten zijn maar wel frustrerend. Over de hardware ben ik supertevreden. Mijn samsung begon echt kuren te krijgen en dan een telefoon in handen te hebben die direct en smooth reageert is heerlijk.
Over de verbindingssterkte kan ik alleen maar zeggen dat het bereik wel lijkt te flucturen op een en dezelfde plek. Eerlijk gezegd let ik er nu op omdat ik er hier wat vragen over las, op mijn vorige telefoon lette ik er nooit op omdat ik gewoon vrijwel overal 3g heb (T-mobile).
Ik heb er tot nu toe één telefoongesprek mee gevoerd en de dame in kwestie zei dat ik af en toe wegviel. Zal ik in de gaten houden hoe dit in de toekomst gaat al kan de cover daar natuurlijk ook op van invloed zijn.
Bij de telefoon had ik dit hoesje besteld en daar ben ik erg tevreden over. Met dit hoejse kan je de telefoon gewoon op tafel gooien terwijl deze niet heel veel dikker wordt. Ik draag hem meestal in mijn broekzak met het scherm tegen mijn been dus dat is wel beschermd en als ik hem nodig heb hoef ik hem niet eerst 'uit te pakken'.
Onderstaand wat foto's van de cover, gemaakt met de galaxy.

Hier het uit de pas lopen van de widgets. Check de tijd en batterij in de statusbar.

En als laatste op verzoek nog wat ruwe foto's in/op dropbox. Oordeel zelf, voor telefoonpics vind ik het prima, ik hecht daar weinig waarde aan zelf.
tuin01
tuin-HDR
schuur
schuur-HDR
plant
plant-HDR
[ Voor 41% gewijzigd door _DJ op 18-05-2013 21:42 . Reden: (toevoegingen) ]
Meer foto samples op volledige resolutie aub! En bedankt voor de foto's die jullie al hebben geupload
wow, dit is toch wel echt nice! Ik ben zoals vele benieuwd naar de vergelijking tussen 13mp en 8mp. Want volgens mij kan het best zo zijn dat de 8mp beter presteerd. Dat zou wel zonde zijn.. Als ik deze foto's zie ga ik toch maar voor de 16gb denk ik_DJ schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:24:
...
tuin01
tuin-HDR
schuur
schuur-HDR
plant
plant-HDR
Ik zit te kijken naar een video over deze telefoon en ik zie dat de camera tijdens video-opnames erg veel last heeft van het zogenaamde rolling shutter effect, waarbij het beeld heen en weer wiebelt als de camera beweegt tijdens het opnemen. Zie 03:40:
Hebben jullie toestellen daar ook last van?
Hebben jullie toestellen daar ook last van?
Even een stiekeme offtopic:
Mijn M2s is onderweg via DHL maar nu stond er de volgende status:
10 Customs status updated BRUSSELS - BELGIUM 21:52
9 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 21:45
8 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 16:06
Ik heb nog nooit de "Custom status update" gezien maar nu heb ik ook nog nooit hoeven te betalen. Zou dit de eerste keer zijn en betekent dit dat het wordt bijdokken
Ik heb nog nooit de "Custom status update" gezien maar nu heb ik ook nog nooit hoeven te betalen. Zou dit de eerste keer zijn en betekent dit dat het wordt bijdokken
Bij mij staat exact hetzelfde ook in brussel als je op meer klikt staat er Shipment has been given a release by Customs / Zending is vrijgegeven door de douane. Tenzij er een ongeplande inspectie plaatsvindt of een onderbreking door een andere regelgevende instantie, zal de zending verdergaan naar leveringxon schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:47:
Wat dat precies in houd geen idee nog even afwachten
[ Voor 8% gewijzigd door benbaba op 19-05-2013 22:53 ]
Bij mij is dit ook...benbaba schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:52:
[...]
Bij mij staat exact hetzelfde ook in brussel als je op meer klikt staat er Shipment has been given a release by Customs / Zending is vrijgegeven door de douane. Tenzij er een ongeplande inspectie plaatsvindt of een onderbreking door een andere regelgevende instantie, zal de zending verdergaan naar levering
Bij mij staat ook hetzelfde, alleen is mijn toestel in Amsterdam.benbaba schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:52:
[...]
Bij mij staat exact hetzelfde ook in brussel als je op meer klikt staat er Shipment has been given a release by Customs / Zending is vrijgegeven door de douane. Tenzij er een ongeplande inspectie plaatsvindt of een onderbreking door een andere regelgevende instantie, zal de zending verdergaan naar levering
Bij mij is hij rechtstreeks vanuit Leipzig naar Amsterdam gegaan. Mogelijk dat dit nog in de avond gebeurd? Hoeft overigens niet te betekenen dat je inklaringskosten moet betalen. Want die had ik namelijk ook niet.xon schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:47:
Ik wilde er vanochtend even een kleine review plaatsen van mijn bevindingen maar ik krijg mijn telefoon niet meer aan. Hij had nog 40% batterij over dus had hem niet aan de oplader gedaan. Als ik het toestel aan wil zetten, dan gebeurt er niets. En als ik hem aan de lader hang, dan gaat de LED rood knipperen. Beetje raar, iemand tips?
Heb het snel gegoogled en meerdere mensen hebben hier ooit last van gehad maar zie niet echt een verband of een oplossing voorbij komen.
geef je batterij even de tijd, laad hem weer op. Lampje moet vanzelf oranje/geel worden en dan zet je hem weer aan.Robkazoe schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:41:
[...]
Bij mij is hij rechtstreeks vanuit Leipzig naar Amsterdam gegaan. Mogelijk dat dit nog in de avond gebeurd? Hoeft overigens niet te betekenen dat je inklaringskosten moet betalen. Want die had ik namelijk ook niet.
Ik wilde er vanochtend even een kleine review plaatsen van mijn bevindingen maar ik krijg mijn telefoon niet meer aan. Hij had nog 40% batterij over dus had hem niet aan de oplader gedaan. Als ik het toestel aan wil zetten, dan gebeurt er niets. En als ik hem aan de lader hang, dan gaat de LED rood knipperen. Beetje raar, iemand tips?
Heb het snel gegoogled en meerdere mensen hebben hier ooit last van gehad maar zie niet echt een verband of een oplossing voorbij komen.
Ik zou die map toch niet zo geloven eerlijk gezegd, als je op netwerk info bij Proximus kijkt staat er max 3.6 MB/sec HSDPA. Dat is al meer dan een paar jaar 14.4 MB/sec en sinds dit jaar ook 42 MB/sec.benbaba schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:05:
[...]
Moibile vikings (base) werkt via/op KPN Group België dat is GSM 900/1800 en 3G 2100. De M2A gaat daar dus gewoon werken. Zie: http://maps.mobileworldli...k.php?cid=4&cname=Belgium
Op deze link naar een mast van Proximus zie je in de tabel op pagina 2 U9 staan, wat UMTS900 is (http://www.sites.bipt.be/pdf/00001498_004.pdf). Ook voor Base vind je deze frequentie terug, alleen staat die niet vermeld in de tabel, maar wel in de figuren op de volgende pagina's
Meer en meer wordt deze frequentie in België gebruikt in landelijker gelegen gebieden. Ik wil hier niet de betweter uithangen, maar wel de Belgen hier op dit forum waarschuwen. Voor Nederland is dit geen issue, tenzij binnen x aantal tijd, wanneer T-Mobile UMTS900 gaat uitrollen.
Haha ik moet wel lachen dat we dus met z'n allen op onze telefoons aan het wachten zijn. Ik heb na de eerdere melding nu weer een andere variant en dat is
14 Shipment on hold BRUSSELS - BELGIUM 10:39
Dat zijn de meldingen om niet blij van te worden haha. Enige wat ik nog kan bedenken is dat het komt omdat het een feestdag is vandaag en dat ie daarom ergens ligt en normaal gesproken al op de vrachtwagen richting nederland zou liggen. Iemand nog meer met deze melding?
14 Shipment on hold BRUSSELS - BELGIUM 10:39
Dat zijn de meldingen om niet blij van te worden haha. Enige wat ik nog kan bedenken is dat het komt omdat het een feestdag is vandaag en dat ie daarom ergens ligt en normaal gesproken al op de vrachtwagen richting nederland zou liggen. Iemand nog meer met deze melding?
Mijne is daar ook, met als laatste boodschap:
"Zending tijdelijk -on hold-.DHL onderneemt actie"
En onder Meer informatie:
"Als gevolg van een officiële feestdag op de plaats van bestemming, ligt de verwerking van de zending in deze periode stil"
En onder Volgende:
"De afhandeling van de zending zal worden voortgezet na de officiële feestdag"
"Zending tijdelijk -on hold-.DHL onderneemt actie"
En onder Meer informatie:
"Als gevolg van een officiële feestdag op de plaats van bestemming, ligt de verwerking van de zending in deze periode stil"
En onder Volgende:
"De afhandeling van de zending zal worden voortgezet na de officiële feestdag"
[ Voor 60% gewijzigd door cerietke op 20-05-2013 16:22 ]
de knoop ook doorgehakt en gisteren de Mi2s besteld (32gb) nu kan het wachten beginnen

android since G1.
iemand hier een idee waar je bestand is als je het via 'transfer' verstuurd? ik kan het nergens terugvinden
via een file-explorer: onder Miui>TransferDxue schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:35:
iemand hier een idee waar je bestand is als je het via 'transfer' verstuurd? ik kan het nergens terugvinden
Je had gelijk. Was wel even paniek, snap alleen nog steeds niet hoe hij 33% in standby kan leegslurpen in één nacht tijd.lekzzz schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:13:
[...]
geef je batterij even de tijd, laad hem weer op. Lampje moet vanzelf oranje/geel worden en dan zet je hem weer aan.
Anyways, een korte review van het apparaat. Ik heb het apparaat nu ongeveer een week in gebruik en hij bevalt prima. Het formaat (4,3") heeft voor en nadelen. Ik kom van een HTC Titan af en deze had 4,7". Nu met de 4,3" merk je amper dat het toestel in je zak zit. Daarnaast kun je het hele beeldscherm weer bereiken met één duim. Het nadeel van de 4,7" Windows Phone t.o.v. 4,3" Android is het toetsenbord. De toetsen lijken wat groter bij Windows Phone en het formaat beeldscherm is ook groter waardoor ik regelmatig met Android naast de juiste toetsen zat. Maar ik denk dat dit wat gewenning nodig heeft. Waar ik bang voor was, was de dikte. Met 10,2mm is dat toch vrij fors. Echter valt me dat reuze mee. De Titan is 9mm dik en voelt erg slank aan. Maar die 1,2mm maakt het toestel niet zichtbaar dikker. Ook voelbaar valt dat reuze mee en ik heb niet het idee dat ik een zwaar toestel in mijn handen heb, maar de Titan was in dat opzicht nog iets zwaarder met 160 gram dus dat geeft niet echt een goed beeld met andere toestellen.
Het beeldscherm is superstrak en heeft erg mooie kleuren. Ik heb het scherm nog niet geprobeerd in de zon (wegens gebrek aan...) maar in lichte en donkere ruimtes kun je alles prima lezen. Ook de 720P resolutie op een 4,3" is goed genoeg. 1080p op dat soort formaten zou gok ik niets toevoegen zonder te trucen (content 2x zo groot maken bv). Het toestel bestaat uit twee onderdelen. Naast het scherm/toestel zelf heb je nog een backcover die alles beschermt. Het is een stuk hard plastic welke glad is afgewerkt en erg lekker in de hand ligt. Beter dan mijn Titan die toch wat hoekig voelt. Daar heeft de Mi2S/M2S geen last van mede dankzij de ronde hoeken en de ronde zijkant.
Ik heb tot nu toe 3x gebeld met het toestel en dat gaat goed. Alles is duidelijk te verstaan. Waar ik zelf nog niet helemaal blij mee ben, is het bereik. Op mijn werk had ik al een aantal keer dat het bereik matig was maar op een ander moment heb ik weer vol bereik met HSDPA. Het blijft een beetje tobben maar zodra er WiFi is of wel een vol bereik dan loopt het als een trein. Laatste paar dagen loopt alles in ieder geval zo goed als vlekkeloos.
Ook de batterij ben ik zeer over te spreken. Ik heb de MIUI rom op een batterijbespaarstand staan en dan haalt hij met gemak de twee dagen. Ik gok zelfs dat hij met een beetje moeite de drie dagen kan halen. In MIUI heb je drie mogelijkheden qua batterijverbruik: Performance, normaal en besparend. Aangezien ik toch geen high-end spellen draai op het toestel, vind ik besparend goed genoeg. Dat er af en toe een kleine vertraging optreedt, neem ik op de koop toe. MIUI zelf is overigens goed bruikbaar al zie je her en der nog wel wat sporen van Chinese tekens. Dat is niet storend maar zou wel fijn zijn als dat ooit weggewerkt kan worden (danwel met een update van het systeem dan wel met een alternatieve Android ROM).+
Ik heb de camera nog niet gebruikt, dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen. Als er nog behoefte is aan 13MP foto's dan wil ik wel kijken of ik her en der wat kan schieten. Ik ben eigenlijk steeds positiever over de telefoon aan het worden. Als ik één klein kritiekpuntje mag aanwijzen, dan is het de trilmotor van het toestel. Het geluid wat er vanaf komt is, klinkt er goedkoop. Of dit nu aan de motor of aan de intere behuizing komt, ik heb geen idee. Hij trilt overigens wel goed, dus dat is het probleem niet.
^ Kom maar op met die 13 mp foto's! Wel op volledige resolutie he? ;-) Kun je ook een paar landschap shots maken van natuur?
Gents..weet eigenlijk niet of het mag maar heb net via mijn Xiaomi mannetje een geinig deal gefixed voor de Xiaomi M2s 16 en 32GB waarbij je weer wat centen bespaard tegenover http://www.ibuygou.com.
16 GB kost 397 dollar inclusief DHL Express (volgende werkdag levering)
32 GB kost 449 dollar inclusief DHL Express (volgende werkdag levering)
Het is een gast die vooral veel deed met kleding en nu langzaam merkt dat heel europa op chinese telefoons zit te kwijlen haha. Ik heb mijn phone net binnen gehad en alles in orde. Doe er je voordeel mee...als je liever koopt via ibuygou oooook helemaal goed :-)
PM maar even voor de link naar z'n Aliexpress shop waar je hem kan benaderen via chat of mail
16 GB kost 397 dollar inclusief DHL Express (volgende werkdag levering)
32 GB kost 449 dollar inclusief DHL Express (volgende werkdag levering)
Het is een gast die vooral veel deed met kleding en nu langzaam merkt dat heel europa op chinese telefoons zit te kwijlen haha. Ik heb mijn phone net binnen gehad en alles in orde. Doe er je voordeel mee...als je liever koopt via ibuygou oooook helemaal goed :-)
PM maar even voor de link naar z'n Aliexpress shop waar je hem kan benaderen via chat of mail
[ Voor 3% gewijzigd door xon op 21-05-2013 13:15 ]
Mijne komt zojuist binnen, geen extra kosten. Tijd om te gaan spelen
.
Verkeerde cover en geen stekker voor ons soort stopcontact. Tijd om met ze gaan babbelen...
Verkeerde cover en geen stekker voor ons soort stopcontact. Tijd om met ze gaan babbelen...
[ Voor 39% gewijzigd door cerietke op 21-05-2013 14:27 ]
Ik heb zondag ook de knoop doorgehakt en een Mi2S 32GB besteld via ibuygou.com. Enige extra wat ik erbij besteld heb is de dark blue back cover, omdat ik dat plastic witte echt niet mooi vind.
Nu afwachten wanneer de telefoon verstuurd wordt. Gisterochtend nog wel via chat contact gehad: binnen 5 werkdagen als het goed is!
Nu afwachten wanneer de telefoon verstuurd wordt. Gisterochtend nog wel via chat contact gehad: binnen 5 werkdagen als het goed is!
Ook ik had geen extra kosten overigens..gevraagd of ie er 18 dollar op wilde schrijven. Ze hebben wel alles opengemaakt want plastic was van het doosje af en dat zat er wel nog op toen de verkoper de foto stuurde. Ook zat er een hele berg papierwerk bij omdat er een batterij inzit ;-)
werkverschaffing :-)
werkverschaffing :-)
Je kan een andere oplader gebruiken of een verloopstekker (of zou je die bij je bestelling krijgen?). Ik gebruik zelf de oplader van m'n Desire.cerietke schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:45:
Mijne komt zojuist binnen, geen extra kosten. Tijd om te gaan spelen.
Toevallig gisteren nog last van gehad; 25% in een paar uur standby. Het gebeurt me zo'n 2-3 keer per maand.Robkazoe schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:28:
[...]
Je had gelijk. Was wel even paniek, snap alleen nog steeds niet hoe hij 33% in standby kan leegslurpen in één nacht tijd.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken