Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 20:46

SilencerNL

No remorse

Ik heb net een brodit houder besteld die als het goed is mooi gaat passen voor de Mi2S (en de Mi2). Zodra ik hem binnen heb, zal ik wat foto's en typenummer plaatsen :)

Ondertussen even de batterij in de gaten gehouden. Na een dag normaal gebruik zit deze aan het eind van de dag rond de 75%. Telefoon kan dus prima 2 dagen mee met normaal gebruik. Die 2000mAh is dus prima, een grotere is voor mij niet nodig.

Verder de nieuwste rom geinstalleerd van miuiandroid.com. Dan heb je geen last van die chinese apps. De telefoon is echt silky smooth, dat heb ik nog niet eerder gezien! Echt een top telefoon!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-05 09:43
Heb toch maar een mailtje naar IBuyGou gestuurd omdat mijn 32GB pareltje maar niet opgestuurd wil worden. Mijn Desire S begint steeds meer kuren te krijgen (vastlopen, uitvallen,touchscreen reageert niet) maar werkt wel 75% van de tijd...
Heeft iemand die de 16GB versie al heeft een kleine door informatieve review of handson op tweakers willen knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:55
SilencerNL schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:53:

Verder de nieuwste rom geinstalleerd van miuiandroid.com. Dan heb je geen last van die chinese apps. De telefoon is echt silky smooth, dat heb ik nog niet eerder gezien! Echt een top telefoon!
Dat is ook het eerste wat ik ga doen. Ben je volgens mij in één klap van alle Chinese apps af, heb je de playstore en kun je gewoon meteen aan de slag gaan zonder alles handmatig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Robkazoe schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:14:
[...]

Dat is ook het eerste wat ik ga doen. Ben je volgens mij in één klap van alle Chinese apps af, heb je de playstore en kun je gewoon meteen aan de slag gaan zonder alles handmatig te doen.
Die zat er bij mij standaard al op. Hoefde alleen de language pack te downloaden om hem op nederlands te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 20:55

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

maarten_geuns schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:57:
Bij het lockscreen krijg ik soms een fractie van een seconde volgende tekst/beeld te zien:

voorkom misbruik modes ...

Iemand enig idee waar dit over (kan) gaan?
Je hebt het al uitgezet, maar misschien is het handig dit toch aan te laten staan. Dit checkt namelijk of er iets voor het scherm zit (een broekzak bijvoorbeeld) op het moment dat het scherm aangezet word. Dit word gedaan door een kleine sensor linksboven het scherm. Als je hier tijdens het aanzetten van het scherm je vinger op hebt zie je dit inderdaad.

Je kan dit uitzetten, maar dan is de kans groter dat de batterij leeg is door een scherm wat in je broekzak soms aanstaat. Als je eenmaal weet waar de sensor zit is er prima mee te leven, en beschermt het je tegen broekzakgesprekken, rare berichten en batterydrain.

Enjoy!

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50

Christiano007

Ich bin der champion

Niemand die een mooie review kan maken met foto's van het toestel, of anders een filmpje van het toestel?

Ben gewoon heel erg benieuwd :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
Christiano007 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:42:
Niemand die een mooie review kan maken met foto's van het toestel, of anders een filmpje van het toestel?

Ben gewoon heel erg benieuwd :)
Vanavond als ik tijd heb en anders morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

xon schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:22:
Potver ik zit erg te twijfelen tussen de A en de S

WAAROM dat rare verschil toch...

De S die sneller is..een (voor mij fijner) 4.3 inch scherm heeft en het duurst is
De A die dunner is, lichter is, betere camera, NFC chip maar....GROTER is...

4.5 is echte huge...

Raar toch...de S zou de gadgets en betere camera moeten hebben.

Laat ik het scherm afhangen van mijn keuze..lastig lastig lastig..wat jullie?
Geloof me, het verschil tussen 4.3'' en 4.5'' ga je vrijwel niet merken. Het enige wat je gaat merken is dat het juist fijn is om net even dat extra beetje ruimte te hebben. Je moet wel echt hele kleine handen hebben wil dat niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Mooi!!

Net een mail van DHL dat er een shipping voor mij is klaargezet!

32Gb versie onderweg dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saicho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09-2023

Saicho

CMDR Sai

Heel goed! En op welke dag had je 'em betaald?

E:D - CMDR Sai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Op 12/04 besteld en betaald via Ibuygou.com. Ik hoop daarom dat ie binnen is begin volgende week!!!

[ Voor 8% gewijzigd door PJOG op 03-05-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Wooohoooo! Status: "On the way"! En mail gekregen met: "Your Order was shipped"!
Paid status was sinds 15-04.

Ik ben helemaal happy :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360438

Heb mail gekregen van Celine van ibuygou dat mijn 32gb mi2s de volgende dag (dus 3 mei) verstuurd zou worden, helaas nog steeds niet verstuurd en geen dhl tracking nummer binnen gekregen.

heb zojuist weer een mailtje richting celine gestuurd waar mijn trackingnummer blijft :s

goed om te lezen dat er toch voor sommigen hun 32gb versie nu wel onderweg is. lucky you ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 360438 op 04-05-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Rezje schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:52:
[...]

Vanavond als ik tijd heb en anders morgen!
Komt u maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
Okee even snel mijn ervaringen na een paar dagen. Zal hopelijk morgen wat foto's, meer tekst en een filmpje toevoegen als gebruiker review hier op tweakers.

- Mijn toestel
Xiaomi Mi2s 16gb

- Verzending
Erg snel via DHL (3 dagen). Geen belasting en importkosten hoeven te betalen.
Alles was mooi ingepakt en compleet.

- Inhoud
De telefoon uiteraard. Een usb kabeltje, de batterij, een Chinese stroomadapter en een europese stroomadapter. Ik had er ook nog een extra achterkantje bijbesteld (donkerblauw) omdat ik wit niet zo mooi vind.

- Uiterlijk
De telefoon ziet er heel degelijk uit. Mooi vormgegeven en voelt stevig aan. Hij heeft wat weg van een iphone 5 vind ik. Wel is hij iets zwaarder maar dat vind ik wel fijner in de hand liggen.
De telefoon heeft een 4.3 inch scherm. Ik vind het persoonlijk de ideale maat. Niet super groot en niet super klein. Daardoor past het goed in de broekzak maar heb je ook nog een geode gebruikerservaring.

Het is wel even uitvinden hoe je nou gemakkelijk het achterkantje er af kan halen. Dit is wel noodzakelijk omdat de batterij en de simkaart (gewone grote, geen micro!) er nog in moeten. Ik gebruikte de uitsparing onderin van het usb kabeltje, Zet daar een nagel in en druk op de achterkant van het toestel. Na wat proberen krijg je hem open. Lukt het niet? Zoek op youtube, er staat een speciaal filmpje voor op.

- MIUI
Standaard krijg je de laatste versie van de MUI Rom als software meegeleverd. Als je de telefoon aanzet zul je gevraagd worden welke taal je wilt. Je kan kiezen uit Chinees of Engels. Engels dus.
Via de website van miuiandroid kun je een language pack downloaden die je vervolgens met de updater app (die standard op het toestel staat) kunt inladen. Bij instellingen kun je dan de taal op Nederlands zetten.

Standaard zullen er nog wel een aantal apps in het chinees zijn. Deze kun je gemakkelijk verwijderen door de app naar boven te slepen. Het icoontje wordt niet alleen verwijderd, maar ook de applicatie geheel gedeinstalleerd.

Verder lijkt MIUI veel op IOS van Apple. Het werkt allemaal makkelijk, simple en vanzelfsprekend ;)
Leuk zijn de thema's die je kan downloaden via de Thema app. Deze veranderen het gehele uiterlijk van MIUI, inclusief icoontjes en lockscreen. De meeste thema's zijn gratis te downloaden.

Ik zal in een latere review verder over het OS in gaan. Oow.. de playstore staat ook standaard op de telefoon. Dus geen gezoek, je kan meteen je favo apps installeren.

- Scherm
Zoals gezegd een 4.3 Inch scherm. Het eerste wat me opviel was hoe scherp alles was. Ik vind de kleuren echt heel mooi en als ik het scherm vergelijk met andere toestellen dan doet deze er zeker niet voor onder. Wel is de resolutie niet zo hoog als bijvoorbeeld een s4 of Xperia Z. Maar we hebben het hier ook over een kleiner scherm. In de software kun je van alles aanpassen. Ik heb zelf de helderheid ongeveer in het midden staan. Dit omdat het accuduur bespaart maar ook omdat ik het zo al helder genoeg vind. De kijk hoeken zijn prima, dus een vriend of vriendin kan makkelijk een filmpje met je meekijken.

Wat me wel wat tegenviel is de leesbaarheid buiten in de zon. Helaas is dit nog bij veel smartphones het geval dus ik wil niet echt van een groot nadeel spreken.

Wel een nadeeltje zijn de drie bekende knopjes onder het scherm. Deze lichten namelijk niet op! Standaard trillen ze wel als je ze indrukt. Heb ik ook uitgezet want ging me irriteren.

Het scherm bevat trouwens een vorm van Gorilla Glass. Kan even snel niet de juiste naam vinden maar je kan het daar mee vergelijken.

- Snelheid
Het toestel is erg snel. 1.7ghz quadcore, en dat merk je! Alles loopt soepel. Je kan wisselen van apps en schermen zonder vertraging en games spelen allemaal vloeiend af. Filmpjes heb ik alleen geprobeerd in 720p format. Ook hier geen problemen.

- Accuduur
Er wordt een 2000ma batterij bijgeleverd. Vooralsnog gaat deze bij mij makkelijk een dag mee. Daarmee heb ik flink geappt, wat websites bezocht en een spelletje gespeeld. Vaak had ik nog rond de 30% over.
Vergelijkbaar met andere telefoons dus. Op de website van ibuygou kun je nog wel een grotere accu bestellen maar daarmee wordt ook je telefoon wat dikker. Wel goed dat deze optie er is.

- Geluid
Wat me opviel was dat het geluid best goed is! Beter dan mijn Lumia 920. Ook de bijgeleverde muziekapp is beter dan ik gewend ben van andere smartphones.

- Camera
Ik heb de 16gb versie en beschik dus over een 8mp camera. Ik maak niet zo veel foto's maar na wat testjes vond ik het eigenlijk best redelijk. Hij maakt snel foto's en op het eerste gezicht zien ze er goed uit. Ik vind de automatische focus functie goed werken.

- Bellen
Ik bel niet veel maar ik kon iedereen goed verstaan. Ook was ik zelf goed verstaanbaar voor de ander.
Ik had trouwens in een andere review gelezen dat de trilfunctie erg zwak zou zijn. Ik ben het hiermee eens. Je voelt hem wel, maar mag van mij wel wat duidelijker.

Ik ben erg tevreden met deze telefoon. Hij blijft dus ;)

Dat was even snel mijn ervaring tot nu toe!

[ Voor 16% gewijzigd door Rezje op 04-05-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Rezje schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:31:
Okee even snel mijn ervaringen na een paar dagen. Zal hopelijk morgen wat foto's, meer tekst en een filmpje toevoegen als gebruiker review hier op tweakers.

- Mijn toestel
Xiaomi Mi2s 16gb

- Verzending
Erg snel via DHL (3 dagen). Geen belasting en importkosten hoeven te betalen.
Alles was mooi ingepakt en compleet.

- Inhoud
De telefoon uiteraard. Een usb kabeltje, de batterij, een Chinese stroomadapter en een europese stroomadapter. Ik had er ook nog een extra achterkantje bijbesteld (donkerblauw) omdat ik wit niet zo mooi vind.

- Uiterlijk
De telefoon ziet er heel degelijk uit. Mooi vormgegeven en voelt stevig aan. Hij heeft wat weg van een iphone 5 vind ik. Wel is hij iets zwaarder maar dat vind ik wel fijner in de hand liggen.
De telefoon heeft een 4.3 inch scherm. Ik vind het persoonlijk de ideale maat. Niet super groot en niet super klein. Daardoor past het goed in de broekzak maar heb je ook nog een geode gebruikerservaring.

Het is wel even uitvinden hoe je nou gemakkelijk het achterkantje er af kan halen. Dit is wel noodzakelijk omdat de batterij en de simkaart (gewone grote, geen micro!) er nog in moeten. Ik gebruikte de uitsparing onderin van het usb kabeltje, Zet daar een nagel in en druk op de achterkant van het toestel. Na wat proberen krijg je hem open. Lukt het niet? Zoek op youtube, er staat een speciaal filmpje voor op.

- MIUI
Standaard krijg je de laatste versie van de MUI Rom als software meegeleverd. Als je de telefoon aanzet zul je gevraagd worden welke taal je wilt. Je kan kiezen uit Chinees of Engels. Engels dus.
Via de website van miuiandroid kun je een language pack downloaden die je vervolgens met de updater app (die standard op het toestel staat) kunt inladen. Bij instellingen kun je dan de taal op Nederlands zetten.

Standaard zullen er nog wel een aantal apps in het chinees zijn. Deze kun je gemakkelijk verwijderen door de app naar boven te slepen. Het icoontje wordt niet alleen verwijderd, maar ook de applicatie geheel gedeinstalleerd.

Verder lijkt MIUI veel op IOS van Apple. Het werkt allemaal makkelijk, simple en vanzelfsprekend ;)
Leuk zijn de thema's die je kan downloaden via de Thema app. Deze veranderen het gehele uiterlijk van MIUI, inclusief icoontjes en lockscreen. De meeste thema's zijn gratis te downloaden.

Ik zal in een latere review verder over het OS in gaan. Oow.. de playstore staat ook standaard op de telefoon. Dus geen gezoek, je kan meteen je favo apps installeren.

- Snelheid
Het toestel is erg snel. 1.7ghz quadcore, en dat merk je! Alles loopt soepel. Je kan wisselen van apps en schermen zonder vertraging en games spelen allemaal vloeiend af. Filmpjes heb ik alleen geprobeerd in 720p format. Ook hier geen problemen.

- Accuduur
Er wordt een 2000ma batterij bijgeleverd. Vooralsnog gaat deze bij mij makkelijk een dag mee. Daarmee heb ik flink geappt, wat websites bezocht en een spelletje gespeeld. Vaak had ik nog rond de 30% over.
Vergelijkbaar met andere telefoons dus. Op de website van ibuygou kun je nog wel een grotere accu bestellen maar daarmee wordt ook je telefoon wat dikker. Wel goed dat deze optie er is.

- Geluid
Wat me opviel was dat het geluid best goed is! Beter dan mijn Lumia 920. Ook de bijgeleverde muziekapp is beter dan ik gewend ben van andere smartphones.

- Camera
Ik heb de 16gb versie en beschik dus over een 8mp camera. Ik maak niet zo veel foto's maar na wat testjes vond ik het eigenlijk best redelijk. Hij maakt snel foto's en op het eerste gezicht zien ze er goed uit. Ik vind de automatische focus functie goed werken.

Dat was even snel mijn ervaring tot nu toe!
Kijk das een begin ;)

Hoe is het scherm in vergelijking met....ik noem maar wat. Samsung S3 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
owja goeie! Zal nog wat over het scherm toevoegen

ook wat andere dingen toegevoegd

[ Voor 26% gewijzigd door Rezje op 04-05-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Dank voor het delen van je ervaringen met het toestel, Rezje! Krijg nu alleen nog maar meer zin om met die van mij aan de slag te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_geuns
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-02 10:57
kan je de multilang-rom ook automatisch updaten? Of moet je deze steeds (elke week) opnieuw binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 18:10
Hier ook nog wat gebruikservaringen.

Ik heb mijn m2s 16gb nu 10 dagen in gebruik, daarvoor had ik een half jaar een htc one-x die voor mij veel te groot was. Ik zocht als vervanger een echt high-end toestel met een max grootte van ongeveer 125mm x 60mm en kwam bij xiaomi uit.

Intussen had ik het xiaomi m2 topic hier ook al vanaf het begin bijna dagelijks gevolgd.
Het belangrijkste in dat topic vind ik het review van lekzzz _/-\o_ welk eigenlijk een ieder moet lezen voordat hij of zij hier een vraag stelt. De m2s 16gb verschilt minimaal van de m2, het is alleen nog sneller en draait standaard op miui v5 ipv v4. Hier dus productreview: Xiaomi Mi-Two Wit review door lekzzz

Dan het toestel, mijn ervaring dat het echt een razendsnel toestel is van een zeer degelijke bouwkwaliteit. Het ips scherm is echt superscherp (en ja ik kom van de one-x) en de weergave kun je altijd nog aanpassen aan je eigen voorkeur. De accuduur heb ik niks op aan te merken, na een dag van 16uur heb ik nog 25% over.

Het besturingssyteem is miui, lijkt wat op ios en bijna alles kan je zelf aanpassen. Thema's. iconen, lockscreen, je kunt het zo gek niet bedenken of het is te veranderen. Bevalt de miui-look je niet, zet er andere launcher (zoals apex) en je hebt een nexus-look met appdrawer en toch de snelheid van miui. Wisselen van de ene naar een andere launcher is daarna ook weer simpel te wijzigen.
Zo dat wassut, lees heel veel maar ben niet zo'n schrijver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:09
FF een vlug vraagje,

Werkt bij jullie de A-Gps functie ?
Wanneer de gps functie uitstaat en ik gebruik apps die aan locatiebepaling doen, dan zouden ze normaal gezien mijn locatie moeten kunnen bepalen aan de hand van het mobiele netwerk en wifi verbinding.
Maar dit werkt blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
maarten_geuns schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:09:
kan je de multilang-rom ook automatisch updaten? Of moet je deze steeds (elke week) opnieuw binnenhalen?
Dat is een goede vraag.
Ik heb nog geen updates gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvdv
Hier meer info over updates (link is naar oudere roms, dus niet flashen!). lekzzz in "[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 17% gewijzigd door Josvdv op 05-05-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Bombtrack schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:40:
[...]

Je hebt het al uitgezet, maar misschien is het handig dit toch aan te laten staan. Dit checkt namelijk of er iets voor het scherm zit (een broekzak bijvoorbeeld) op het moment dat het scherm aangezet word. Dit word gedaan door een kleine sensor linksboven het scherm. Als je hier tijdens het aanzetten van het scherm je vinger op hebt zie je dit inderdaad.

Je kan dit uitzetten, maar dan is de kans groter dat de batterij leeg is door een scherm wat in je broekzak soms aanstaat. Als je eenmaal weet waar de sensor zit is er prima mee te leven, en beschermt het je tegen broekzakgesprekken, rare berichten en batterydrain.

Enjoy!
Staat bij mij gewoon uit en heb geen last met broekzakgesprekken e.d. Verder geen batterijdrain etc

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

mno

@Josvdv: heb je een idee hoe sterk/precies de GPS is?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Josvdv schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:45:
Hier meer info over updates (link is naar oudere roms, dus niet flashen!). lekzzz in "[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie"
Directe link naar de officiële M2S roms (incluis guides); http://en.miui.com/thread-1885-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 14:58

xon

Voor de bezitters A en S:

Hoe " voelt" de dikte van het toestel? Ik vraag dit omdat de S met een dikke 1 cm niet bepaald dun is en de A met 9.5mm ook niet echt. Als je dat vergelijkt met een Galaxy S4 van 7.9mm, iphone 5 met 7.6mm of een Oppo 5 zelfs 6.9mm.

Soms merk en voel je niet dat een toestel wat dikker is door de gehele vormgeving en het gevoel...hoe zit het met deze toestellen? Op de review filmpjes is het lastig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvdv
mno schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:40:
@Josvdv: heb je een idee hoe sterk/precies de GPS is?
Ik wil dit best voor je testen, maar hoe kan ik dit het beste doen? Binnenshuis, buiten, met of zonder agps (via netwerk) en welke app kan ik het best hiervoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

De GPS van de 2S is echt dik in orde. Razend snel een fix (ook binnen!), en totaal geen lag. Mijn oude Sensation had 'last' van een iets achterlopende GPS. Het lijkt echt alsof de 2S de GPS coordinaten supersnel verwerkt, zodat je realtime je positie kunt volgen.

De dikte 'voelt' prima. Hij is ongeveer even dik als mijn Sensation. Je kan hem in ieder geval zonder problemen in je broekzak stoppen zonder hier last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Josvdv schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:12:
Hier ook nog wat gebruikservaringen.

Ik heb mijn m2s 16gb nu 10 dagen in gebruik, daarvoor had ik een half jaar een htc one-x die voor mij veel te groot was. Ik zocht als vervanger een echt high-end toestel met een max grootte van ongeveer 125mm x 60mm en kwam bij xiaomi uit.

Intussen had ik het xiaomi m2 topic hier ook al vanaf het begin bijna dagelijks gevolgd.
Het belangrijkste in dat topic vind ik het review van lekzzz _/-\o_ welk eigenlijk een ieder moet lezen voordat hij of zij hier een vraag stelt. De m2s 16gb verschilt minimaal van de m2, het is alleen nog sneller en draait standaard op miui v5 ipv v4. Hier dus productreview: Xiaomi Mi-Two Wit review door lekzzz

Dan het toestel, mijn ervaring dat het echt een razendsnel toestel is van een zeer degelijke bouwkwaliteit. Het ips scherm is echt superscherp (en ja ik kom van de one-x) en de weergave kun je altijd nog aanpassen aan je eigen voorkeur. De accuduur heb ik niks op aan te merken, na een dag van 16uur heb ik nog 25% over.

Het besturingssyteem is miui, lijkt wat op ios en bijna alles kan je zelf aanpassen. Thema's. iconen, lockscreen, je kunt het zo gek niet bedenken of het is te veranderen. Bevalt de miui-look je niet, zet er andere launcher (zoals apex) en je hebt een nexus-look met appdrawer en toch de snelheid van miui. Wisselen van de ene naar een andere launcher is daarna ook weer simpel te wijzigen.
Zo dat wassut, lees heel veel maar ben niet zo'n schrijver.
Graag gedaan ;)
Josvdv schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:45:
Volgens mij zijn het geen 'oude' links maar verwijzen ze alleen naar de M2 :)

[ Voor 13% gewijzigd door lekzzz op 06-05-2013 13:12 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Rezje schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:41:
owja goeie! Zal nog wat over het scherm toevoegen

ook wat andere dingen toegevoegd
Kan je ook wat foto's posten die je met het toestel hebt gemaakt? Ben nieuwsgierig naar de camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Josvdv schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:10:
[...]
Ik wil dit best voor je testen, maar hoe kan ik dit het beste doen? Binnenshuis, buiten, met of zonder agps (via netwerk) en welke app kan ik het best hiervoor gebruiken?
Thanks! Ik gebruik zelf altijd 'GPS Status & Toolbox'. Als je eenmaal een fix hebt dan zie je links onderin bij de 'radar' de afwijking in meters staan ('Error' in het Engels). Hoe lager deze waarde, des te beter.

Op mijn Desire HD is de error meestal < 10 als ik een HTC Rom gebruik, maar zodra ik bijv. Cyanogenmod erop zet wordt hij extreem hoog.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvdv
mno schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:17:
[...]

Thanks! Ik gebruik zelf altijd 'GPS Status & Toolbox'. Als je eenmaal een fix hebt dan zie je links onderin bij de 'radar' de afwijking in meters staan ('Error' in het Engels). Hoe lager deze waarde, des te beter.

Op mijn Desire HD is de error meestal < 10 als ik een HTC Rom gebruik, maar zodra ik bijv. Cyanogenmod erop zet wordt hij ex treem hoog.
Krijg binnenshuis 15fix/21sats/error 6m,
ziet er niet slecht uit denk ik.
de m2(s) pakt overigens ook de russische glonass sattelieten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Josvdv op 06-05-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nogsteeds is mijn mi2s 32gb niet verstuurd! ik raad jullie aan voor degene die ook van plan zijn via ibuygou iets te kopen, nog even uit te stellen.... blijkbaar hebben zij leveringsproblemen en heeft men last van het aan het lijntje houden van de klanten want ze beloven iets wat ze niet nakomen! :(

je moet er zelf achteraan en ieder keer is er weer een nieuw smoesje en houdt men het af.
nog even geduld.....nog even geduld....tuurlijk joh, het geld hebben zij al binnen , lekker achteroverleunen....@###% :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Josvdv schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:24:
[...]
Krijg binnenshuis 15fix/21sats/error 6m,
ziet er niet slecht uit denk ik.
de m2(s) pakt overigens ook de russische glonass sattelieten. :)
Klinkt goed, bedankt voor het testen :)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Net op DHL tracking gekeken waar m'n pakketje is zie ik dat het pakketje van Hong Kong -> Duitsland -> Griekenland is gegaan... Kijk ik op ServiceArea zie ik daar een heel ander adres dan die van mij!

Gelijk maar even een mail gestuurd richting ibuygou, maar dit is toch wel een domper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Anoniem: 360438 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 01:36:
nogsteeds is mijn mi2s 32gb niet verstuurd! ik raad jullie aan voor degene die ook van plan zijn via ibuygou iets te kopen, nog even uit te stellen.... blijkbaar hebben zij leveringsproblemen en heeft men last van het aan het lijntje houden van de klanten want ze beloven iets wat ze niet nakomen! :(

je moet er zelf achteraan en ieder keer is er weer een nieuw smoesje en houdt men het af.
nog even geduld.....nog even geduld....tuurlijk joh, het geld hebben zij al binnen , lekker achteroverleunen....@###% :X
Ik heb anders totaal geen problemen gehad met Ibuygou met mijn 16gb 2S. Vrijdag besteld, maandag binnen, super snel dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
SilencerNL schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:59:
[...]

Ik heb anders totaal geen problemen gehad met Ibuygou met mijn 16gb 2S. Vrijdag besteld, maandag binnen, super snel dus!
Ik heb rond de maandwisseling ook een 16gb 2S besteld. Geld was op 1 mei binnen en bij mij is ie ook nog niet veranderd. Heb wel van de actie gebruik gemaakt, maar hij staat bij mij ook nog steeds op Paid. Ik doe wel rustig aan en als de status halverwege de maand nog niet veranderd is dan ga ik er wel achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-05 09:43
Anoniem: 360438 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 01:36:

Vanmorgen is mijn telefoon, mi2s 32GB, verstuurt via ibuygou.com en heb de telefoon op 19-04-2013 bij hun bestelt dus hopelijk komt hij eind deze week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Robkazoe schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:07:
[...]

Ik heb rond de maandwisseling ook een 16gb 2S besteld. Geld was op 1 mei binnen en bij mij is ie ook nog niet veranderd. Heb wel van de actie gebruik gemaakt, maar hij staat bij mij ook nog steeds op Paid. Ik doe wel rustig aan en als de status halverwege de maand nog niet veranderd is dan ga ik er wel achteraan.
Als je die actie bedoelt dat hij ongeveer 10 dollar goedkoper was, daar heb ik ook gebruik van gemaakt. Anders zou je eens contact op kunnen nemen via de live-chat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
SilencerNL schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:29:
[...]

Als je die actie bedoelt dat hij ongeveer 10 dollar goedkoper was, daar heb ik ook gebruik van gemaakt. Anders zou je eens contact op kunnen nemen via de live-chat?
"please be patient, do not worry , it will be shipped out soon."

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DJ
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 14:57

_DJ

Gisterenavond ook de M2s besteld. Wil ik vandaag op de site kijken krijg ik dit: http://awesomescreenshot.com/0cd18u2t2c

[ Voor 21% gewijzigd door _DJ op 07-05-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Dat is niet zo tof. Ik krijg geen melding maar draai alleen de Microsoft virusscanner + Ghostery. Mogelijk een ad van een foute server ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemen92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-03 09:55
Josvdv schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:36:
Ik heb donderdag ook de m2s 16gb daar besteld en vandaag ontvangen, 10gb free space en 8mp camera is voor mij genoeg.
10GB vrije ruimte zeg je. Blijft deze ruimte volledig vrij voor muziek, foto's, video's etc? Of maken alle nieuw geïnstalleerde apps hier ook gebruik van in plaats van de gereserveerde 6gb van het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Tiemen92 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 01:08:
10GB vrije ruimte zeg je. Blijft deze ruimte volledig vrij voor muziek, foto's, video's etc? Of maken alle nieuw geïnstalleerde apps hier ook gebruik van in plaats van de gereserveerde 6gb van het systeem?
Net even voor je gechecked. De apps worden op de system storage geïnstalleerd. De 10 GB is dus beschikbaar voor je muziek, films, foto's en additionele data van apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Over een klein uurtje gaat hier de M2A in de aanbieding voor iets meer dan 300 dollar:
http://www.ibuygou.com/crazy-discount/
Ik weet niet wat ie normaal kost, maar volgens mij wel een aardige aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Saicho schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:52:
Net op DHL tracking gekeken waar m'n pakketje is zie ik dat het pakketje van Hong Kong -> Duitsland -> Griekenland is gegaan... Kijk ik op ServiceArea zie ik daar een heel ander adres dan die van mij!

Gelijk maar even een mail gestuurd richting ibuygou, maar dit is toch wel een domper...
Net bericht terug gekregen dat ik een verkeerd order nummer gekregen had.
Nieuw nummer gekregen en nu krijg ik 'em vandaag! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Saicho schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:05:
[...]

Net bericht terug gekregen dat ik een verkeerd order nummer gekregen had.
Nieuw nummer gekregen en nu krijg ik 'em vandaag! :-D
Dus het heeft je ruim 3,5 weken geduurd voordat jij je toestel kreeg? Dan mag ik dus ook nog zo'n 2 weken minimaal wachten. Jammer, had ik hem net zo goed via de airmail kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DJ

_DJ

_DJ schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:33:
Gisterenavond (6 mei)ook de M2s besteld. Wil ik vandaag op de site kijken krijg ik dit: http://awesomescreenshot.com/0cd18u2t2c
Zojuist mail gekregen dat hij onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemen92
SilencerNL schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:02:
[...]

Net even voor je gechecked. De apps worden op de system storage geïnstalleerd. De 10 GB is dus beschikbaar voor je muziek, films, foto's en additionele data van apps...
Ok bedankt, dan ga ik denk ik toch maar voor het 16gb model gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Robkazoe schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:49:
[...]

Dus het heeft je ruim 3,5 weken geduurd voordat jij je toestel kreeg? Dan mag ik dus ook nog zo'n 2 weken minimaal wachten. Jammer, had ik hem net zo goed via de airmail kunnen sturen.
Op 15-04 pre-order betaald. Op 25-04 was de lading 32gb mi2s verwacht en heeft het 9 dagen geduurd voordat ze het pakketje afgegeven hebben bij DHL. Dit was ook vermeld op de website dat het een paar dagen zou duren, voordat ze alle pre order pakketjes verwerkt hebben.

En nu is het dus afgelopen zaterdag door DHL in HongKong ontvangen en waren ze gisteren al langs geweest bij mij thuis! Ik was er toen niet en nu ga ik het pakketje ophalen bij een afhaalpunt. Al met al dus behoorlijk rap vind ik.

De communicatie met ibugyou was ook altijd erg goed en snel (uiterlijk een dag reactietijd). Van mij uit niks anders dan lof voor ibuygou! Hopelijk zeg ik dat straks ook als ik de telefoon ga uitproberen :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Saicho op 08-05-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Hier ook een Xiaomi Mi2S 32 GB binnen! Mijn vrouw heeft zojuist het pakket aangenomen thuis. Moet ik eerst nog ruim 4 uur werken....zucht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:56
_DJ schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:56:
[...]

Zojuist mail gekregen dat hij onderweg is.
Dat is rap, had je de 16GB of 32GB versie besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515423

Ik heb mijn 32gb M2S op 24 april besteld, maar status is nog steeds 'Paid'......
Dus van mij mogen ze wel een beetje opschieten.
Via de mail werd eerst beloofd binnen 1-5 werkdagen het toestel te verschepen. Daarna kwam op de website te staan 'het toestel kan verscheept worden voor 5 mei' en vrijdag of zaterdag heb ik een mail ontvangen dat hij deze week verzonden wordt.. Ik word er toch wel een beetje ongedurig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Vanmiddag mijn M2A ontvangen van Ibuygou via DHL, geen extra kosten aan verbonden.

Ik zit er alleen mee te hannesen om m naar mijn smaak te krijgen.

Er zit geen Google Play Store op, weet iemand hoe ik dit kan installeren?
Het toestel is niet geroot
Gapps installeren deed het ook niet

Ik kan dus niks in de system/app map kopieren omdat ik geen root heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Worstkaas op 08-05-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Uit de Chinese Playstore halen? Check even het M2 topic staan veel van je vragen met antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Robkazoe schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:08:
Over een klein uurtje gaat hier de M2A in de aanbieding voor iets meer dan 300 dollar:
http://www.ibuygou.com/crazy-discount/
Ik weet niet wat ie normaal kost, maar volgens mij wel een aardige aanbieding.
Op diezelfde pagina staat ook de Mi2S 16GB voor USD392,99 (zogenaamd "30% off"). Is dit niet gewoon de normale prijs bij ibuygou?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466667

mno schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:04:
[...]

Op diezelfde pagina staat ook de Mi2S 16GB voor USD392,99 (zogenaamd "30% off"). Is dit niet gewoon de normale prijs bij ibuygou?
Volgens mij wel aangezien de M2A normaal gesproken rond de 310 dollar kost bij ibuygou dacht ik. Altijd leuk die Chinese 'korting'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Worstkaas schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:10:
Vanmiddag mijn M2A ontvangen van Ibuygou via DHL, geen extra kosten aan verbonden.

Ik zit er alleen mee te hannesen om m naar mijn smaak te krijgen.

Er zit geen Google Play Store op, weet iemand hoe ik dit kan installeren?
Het toestel is niet geroot
Gapps installeren deed het ook niet

Ik kan dus niks in de system/app map kopieren omdat ik geen root heb.
oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
mno schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:04:
[...]

Die 30% off was al een tijdje. Voor die prijs had ik het eerste toestel gekocht in die aanbieding. Maar goed, moet er nog steeds op wachten. Snap niet zo goed waar het aan ligt, maar dat komen we nooit te weten waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DJ

_DJ

Lintesir schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:58:
[...]

Dat is rap, had je de 16GB of 32GB versie besteld?
De 16GB. On the way betekend voorlopig alleen nog maar 'Shipment information received'. En de ibuygou-site is erg slecht bereikbaar sinds gisterenavond. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemen92
Iemand die ervaring heeft met een bepaalde case en/of screen protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Iemand al ergens foto's gezien van de S en de A en dan vooral benieuwd of er verschil is tussen de S 8mp en 13mp.

De 32gb zal ik denk ik nooit gebruiken maar als het echt veel betere foto's oplevert..sja zou ik het daarvoor doen.

edit: Overigens is er wel een filmpje van de 32gb YouTube: Xiaomi Mi2S (32G) 13-megapixel camera 720P test video

[ Voor 26% gewijzigd door xon op 09-05-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 20:55

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

xon schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:33:
Iemand al ergens foto's gezien van de S en de A en dan vooral benieuwd of er verschil is tussen de S 8mp en 13mp.
Ik heb wel een video van de 8mp variant en de meegeleverde camera-app. Misschien dat dat je enigsinds op weg helpt. Tis geen geweldige video, maar dan heb je tenminste een idee ;)

Lisadr schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:17:
Heeft de Xiaomi M2A Gorilla Glass of een andere bescherming? Hoe kras gevoelig zijn de telefoons van Xiaomi, zowel aan de voorkant als achterkant?
Ze hebben dragontrail glass, vergelijkbaar met gorillaglass. Nog 0.0 krasjes op mijn Mi2 en die gaat toch al enkele maanden mee.

[ Voor 38% gewijzigd door Bombtrack op 09-05-2013 15:41 ]

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469356

_DJ schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:35:
[...]

En de ibuygou-site is erg slecht bereikbaar sinds gisterenavond. Afwachten maar.
Stond vanmiddag rond 16.30 uur een bericht op de site dat ze gehacked waren.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 469356 op 09-05-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DJ

_DJ

Anoniem: 469356 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:33:
[...]

Stond vanmiddag rond 16.30 uur een bericht op de site dat ze gehacked waren.
Ik kreeg inderdaad een mail vanavond dat ze weer recovered waren.
Tiemen92 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:04:
Iemand die ervaring heeft met een bepaalde case en/of screen protector?
Ik heb deze besteld: http://www.ibuygou.com/p-...lors-4540-usd.html#review
Screen protector heb ik nooit gehad en ga ik nu denk ik ook niet aanschaffen.
Toestel is trouwens intussen opgepikt en onderweg. Gaat rapper dan ik dacht tot zover.

[ Voor 11% gewijzigd door _DJ op 09-05-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Bombtrack schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:19:
[...]

Ik heb wel een video van de 8mp variant en de meegeleverde camera-app. Misschien dat dat je enigsinds op weg helpt. Tis geen geweldige video, maar dan heb je tenminste een idee ;)

[video]

[...]
Thanks..maar nog steeds geen echte foto. Wel gek dat ik nog geen enkele volledige uitgewerkte review heb gezien met wat foto's (behalve youtubes) waar ze worden doorgezaagd. Vooral als je bedenkt hoeveel er verkocht zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

xon schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:29:
Wel gek dat ik nog geen enkele volledige uitgewerkte review heb gezien met wat foto's (behalve youtubes) waar ze worden doorgezaagd. Vooral als je bedenkt hoeveel er verkocht zijn :-)
Viel mij ook op, via Google kan ik geen M2S-reviews vinden, alleen maar unboxings. Misschien zijn ze allemaal in het Chinees?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korenwulf
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Robkazoe schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:49:
[...]

Ook ik wacht al een tijdje op mijn telefoon. Op site van ibuygou.com staat.

Original Xiaomi M2S 3G Android 4.1 Quad Core 1.7GHz 2GB RAM 32GB ROM 4.3 Inch Capacitive Touchscreen GPS WIFI

(Shipping notice updated on 7th May 2013): Ibuygou is very busy with shipping each order daily,we need your support and patience.All the orders that confirmed before 2nd May can be shipped within this week(it's 7th May today).For all the other orders after that,they will be shipped in 1-8 business days..thank you very much and support.

Volgende week dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Bombtrack schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:19:
Ze hebben dragontrail glass, vergelijkbaar met gorillaglass. Nog 0.0 krasjes op mijn Mi2 en die gaat toch al enkele maanden mee.
Ik heb toch wel een klein krasje/putje kunnen ontdekken op het glas van m'n Mi-2. Ik dacht eerst dat het dode pixels waren maar met het scherm uit en de juiste belichting was het ook nog zichtbaar. Het valt alleen op bij witte vlakken (als je weet waar het zit) en van een afstandje zie je het nauwelijks en verwar je het al gauw met stof (oid). Dat zal me leren om eens geen screenprotector te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

mno schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:17:
[...]

Viel mij ook op, via Google kan ik geen M2S-reviews vinden, alleen maar unboxings. Misschien zijn ze allemaal in het Chinees?
jep...haha ik blijf volhouden:...zijn er mensen hier met het toestel die even een foto kunnen maken van hun kat, boom, tafel, vriendin :P of wat dan ook?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 22:26
Wordt de Mi2S standaard geleverd met de witte back cover of zitten alle die kleuren van de afbeelding van http://www.ibuygou.com er bij?

Ik overweeg de 32gb versie te nemen, maar wil het liefst gewoon een zwarte of grijze back cover. Is die evt. ook los te bestellen? Ik kan dat zo niet vinden op ibuygou.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvdv
Pusherman_ schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:09:
Wordt de Mi2S standaard geleverd met de witte back cover of zitten alle die kleuren van de afbeelding van http://www.ibuygou.com er bij?

Ik overweeg de 32gb versie te nemen, maar wil het liefst gewoon een zwarte of grijze back cover. Is die evt. ook los te bestellen? Ik kan dat zo niet vinden op ibuygou.com.
Kan je heel gemakkelijk zelf opzoeken :) of vraag het aan ibuygou.
(het is hier geen helpdesk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:46
Is de Mi2S ook los te koop in China?

Mijn vader moet binnenkort voor werk die kant op, en ik zou hem graag vragen om 1tje mee te nemen.
Alleen gezien de populariteit van het toestel vraag ik me af of ze fysiek te koop zijn, en zo ja welke winkel verkoopt ze?

Of raden jullie mij aan om hem via Ibuygou te bestellen zodat het makkelijker is om eventuele garanatie te claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Pusherman_ schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:09:

Hij is zwart van voren en wit van achteren. Heb er zelf niet op gezocht maar heb nog geen grijze of zwarte covers gevonden.
Bartvw schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:51:
Is de Mi2S ook los te koop in China?

Mijn vader moet binnenkort voor werk die kant op, en ik zou hem graag vragen om 1tje mee te nemen.
Alleen gezien de populariteit van het toestel vraag ik me af of ze fysiek te koop zijn, en zo ja welke winkel verkoopt ze?

Of raden jullie mij aan om hem via Ibuygou te bestellen zodat het makkelijker is om eventuele garanatie te claimen?
Je kan het altijd proberen om hem daar te krijgen. Volgens mij moet er voor de 16GB variant en de A-variant nu wel voldoende voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 22:26
Robkazoe schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:54:
[...]

Hij is zwart van voren en wit van achteren. Heb er zelf niet op gezocht maar heb nog geen grijze of zwarte covers gevonden.
Bedankt voor je antwoord. Ik had zelf ook al even gezocht en ik vermoed dat de backcovers van de voorganger (Mi2) gebruikt kunnen worden op de Mi2S, maar kon hier nog geen uitsluitend antwoord over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
Toen ik de M2S bestelde heb ik meteen deze cover mee laten sturen (in het donkerblauw) omdat ik de witte niet mooi vind.

http://www.ibuygou.com/p-...smart_phone-4636-usd.html

Alle Mi2 covers passen ook op de mi2s. Zelfde toestel in feitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515778

Na lang zoeken, en lezen, ook op dit forum, super, wat een kennis, een keuze gemaakt. Twijfelde lang omdat de Nexus 4 mij ook erg aanspreekt alleen 16gb te beperkt is, gezien ervaringen met de Iphone 4 en geen verwisselbare batterij. Doorslag, ondersteuning van de roms, formaat, prestaties, en de looks zijn ook erg netjes. Dus ook bij Ibuygou.com een M2S 32gb besteld samen met wat goodies, mijn eerste Android telefoon, kijken hoe die bevalt t.o.v. de Iphone 4. Looks en specs erg vraag, en extra goodies erg goed qua prijs. Formaat prima.

Het wachten is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yllnath
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-03 17:45
Zojuist mij Mi2S 32 GB eindelijk binnen. Ik heb er ook gelijk de 3000mAh accu bijgekocht met bijbehorend frontje. Iets dikker dan gehoopt, en moet ik wel even aan wennen, maar het is niet storend. En wel een hele fikse batterij nu ter beschikking. Software is raar, sommigen hier zeggen wel gelijk google play te hebben, andere niet. Ik heb ook geen standaard google play. Ik denk dat ik zo maar even gelijk de nieuwste miui rom er probeer op te knallen, gelijk van alle onbekende troep af. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Yllnath schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:52:
Zojuist mij Mi2S 32 GB eindelijk binnen. Ik heb er ook gelijk de 3000mAh accu bijgekocht met bijbehorend frontje. Iets dikker dan gehoopt, en moet ik wel even aan wennen, maar het is niet storend. En wel een hele fikse batterij nu ter beschikking. Software is raar, sommigen hier zeggen wel gelijk google play te hebben, andere niet. Ik heb ook geen standaard google play. Ik denk dat ik zo maar even gelijk de nieuwste miui rom er probeer op te knallen, gelijk van alle onbekende troep af. Wordt vervolgd.
Miui rom ben je inderdaad meteen mee klaar. Veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-11-2021
Na heel lang twijfelen over telefoons om mijn ZTE blade te vervangen, denk ik dat ik voor de Mi2s ga. nu is het zo dat ik in juni via hong kong naar indonesië vlieg en redelijk wat overstap heb op het vliegveld. Helaas niet genoeg om hong kong zelf in te gaan denk ik, maar hopelijk wel genoeg om even te kunnen ronstruinen en hopelijk een winkel tegen te komen waar ze de telefoon verkopen.

Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is om de telefoon op het vliegveld te kopen? ik hoop namelijk dat dit me redelijk wat importkosten bespaart.
Mocht het niet kunnen, bestel ik er 1 zodra ik terug ben in Nederland natuurlijk haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagerpils
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:36
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de kwaliteit van de foto's van de nieuwe 13mp camera op de 32GB M2S. Over de camera op de originele Mi2 lees ik wisselende berichten en als deze 13mp beter is dan die op de 16GB versie ben ik verkocht.

Kan een van de gelukkigen die al in het bezit is van de 32GB versie een paar samples posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Offtopic:

Wat je allemaal al niet tegenkomt als je op reviews zoekt:

http://versusio.com/nl/xi...s-the-body-shop-shea-soap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515423

xon schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:07:
Offtopic:

Wat je allemaal al niet tegenkomt als je op reviews zoekt:

http://versusio.com/nl/xi...s-the-body-shop-shea-soap
Haha wtf!
Gelukkig heeft de zeep wel een microfoon! :*)

Een ding meer microfoons 2 vs 1 1 meer microfoons. Hoe meer microfoons een apparaat heeft, hoe beter het filtert achtergrondgeluiden en verbetert de algemene geluidsopname kwaliteit.

Haha nog beter, onderaan:
Was de vergelijking nuttig?
Dit gaat echt te ver xd

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 515423 op 11-05-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy1990
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-03-2021
GS88 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:47:
Ben benieuwd naar een NL-review over de 32GB-versie. Echt doodzonde dat de fabrikanten die hier in NL wel telefoons leveren het nalaten om met een 4,3"-telefoon met high-end specs te komen.
Helemaal gelijk! Ook de accu van 2000 mAh is een verbetering t.o.v. de 1700-1800 mAh accu's van gelijkaardige toestellen.

Alleen jammer dat dit toestel geen LTE aanbiedt, en al helemaal jammer dat 900 MHz voor 3G niet ondersteund wordt! :/ Zal je wel merken aan de indoor coverage.

EDIT: In Nederland speelt dit misschien nog niet zo'n rol, daar naar mijn weten UMTS900 nog niet veel(of gewoon niet) ingezet wordt, in België ligt dit wel anders. Elke keer als ik naar Maastricht ga, merk ik dat de 3G dekking in de shopping centers binnen in de gebouwen gewoon een ramp is door de gebruikte 2100 MHz frequentie.

[ Voor 22% gewijzigd door jordy1990 op 11-05-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408317

Ik heb zo een review gemaakt voor ibuygou.com, kun je een accesoire mee winnen :p
Voor de geïnteresseerden:
[YouTube: http://youtu.be/azQZhImDS1E]
En ja, ik weet dat er enkele foutjes instaan, ik ben gewoon te lui om alles opnieuw op te nemen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 408317 op 11-05-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice review!! Bedankt voor het plaatsen, ik hoop de mijne volgende week binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

@rienspy goed gedaan hoor en je moet het maar even doen...en een gaypable is helemaal niet erg... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408317

xon schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 23:14:
@rienspy goed gedaan hoor en je moet het maar even doen...en een gaypable is helemaal niet erg... ;)
Haha thnx :p
En gaypable? Wtf? Ik hoop niet dat je dit bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn MI2s 32gb ook binnen gekregen vrijdag, duurde 3 dagen via DHL, (maar in totaal 24 dagen geduurd tussen betaling en aflevering). Geen extra tax hoeven te betalen gelukkig. op pakketje stond vermelding van 20 euro en inhoud was verpakt in cadeaupapier. Nu op het moment de phone aan het instellen en verkennen. Stond Miui v4 op, heb via system update nu versie MIUI-JLB15.0 op staan (zou de Stable version moeten zijn). Nu aan het uitzoeken hoe ik google play store erbij kan zetten, zodat ik Antatu app kan downloaden en die een keer te runnen. Taal staat nu in het Engels maar wil eigenlijk wel Nederlands. Heb gezien dat er ook een MIU ROM 3.5.10 gereleased is op 10 mei, iemand die al geinstalleerd en bevalt het, veel verbeteringen? Als iemand mij kan vertellen hoe ik nu playstore en nederlandse taal kan instellen, zou relaxt zijn, zal ff verder kijken. Ohja phone is echt top! meer dan tevreden tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466667

Anoniem: 360438 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:27:
Mijn MI2s 32gb ook binnen gekregen vrijdag, duurde 3 dagen via DHL, (maar in totaal 24 dagen geduurd tussen betaling en aflevering). Geen extra tax hoeven te betalen gelukkig. op pakketje stond vermelding van 20 euro en inhoud was verpakt in cadeaupapier. Nu op het moment de phone aan het instellen en verkennen. Stond Miui v4 op, heb via system update nu versie MIUI-JLB15.0 op staan (zou de Stable version moeten zijn). Nu aan het uitzoeken hoe ik google play store erbij kan zetten, zodat ik Antatu app kan downloaden en die een keer te runnen. Taal staat nu in het Engels maar wil eigenlijk wel Nederlands. Heb gezien dat er ook een MIU ROM 3.5.10 gereleased is op 10 mei, iemand die al geinstalleerd en bevalt het, veel verbeteringen? Als iemand mij kan vertellen hoe ik nu playstore en nederlandse taal kan instellen, zou relaxt zijn, zal ff verder kijken. Ohja phone is echt top! meer dan tevreden tot nu toe :)
http://miuiandroid.com/co...-multi-lang-3-5-10.20370/
Hier kun je multi talen pakket downloaden voor MIUI v5 3.5.10 en volgens mij zit daar standaard Google Play bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Er is duidelijk een nieuwe batch gekomen voor de M2S met Muiu v5 standaard erop en ik zie ook best veel aanbiedingen voorbij komen in 1 keer waardoor het lijkt alsof "de schaarste" wat minder is hierdoor.

Anyway..na VEEL..heeel veel lurken op Aliexpress zojuist een puike deal gemaakt voor 390 dollar inclusief DHL verzending voor de 32gb + case en wat "gifts" (zal wel weer slecht setje oordopjes zijn)

nou geen geld al zeg ik het zelf...en ja het is echt de S versie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nette prijs, heb zelf voor Ibuygou gekozen gezien de zeer goede ervaringen van iedereen. Betaal dan graag iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 15:16
xon schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:35:
Er is duidelijk een nieuwe batch gekomen voor de M2S met Muiu v5 standaard erop en ik zie ook best veel aanbiedingen voorbij komen in 1 keer waardoor het lijkt alsof "de schaarste" wat minder is hierdoor.

Anyway..na VEEL..heeel veel lurken op Aliexpress zojuist een puike deal gemaakt voor 390 dollar inclusief DHL verzending voor de 32gb + case en wat "gifts" (zal wel weer slecht setje oordopjes zijn)

nou geen geld al zeg ik het zelf...en ja het is echt de S versie :-)
One-time speciaal voor jou dealtje of staat ie er ergens voor die prijs op? In dat laatste geval ben ik wel benieuwd naar een URL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Nou ik ga geen 60 euro meer betalen voor iets meer zekerheid hoor? Shipping within 24 hours en beschermd door zowel mijn CC als het Aliexpress systeem waarbij zij het geld vasthouden en pas uitkeren aan de leverancier op het moment ik zeg "ontvangen". Hoeveel zekerheid wil je nog meer hebben?

@DA-Wizzy0n als je echt geinteresseerd bent kan ik wel even voor je vragen..haha misschien zit er voor mij nog een accessoire in. PM me maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 15:16
xon schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:08:
Nou ik ga geen 60 euro meer betalen voor iets meer zekerheid hoor? Shipping within 24 hours en beschermd door zowel mijn CC als het Aliexpress systeem waarbij zij het geld vasthouden en pas uitkeren aan de leverancier op het moment ik zeg "ontvangen". Hoeveel zekerheid wil je nog meer hebben?

@DA-Wizzy0n als je echt geinteresseerd bent kan ik wel even voor je vragen..haha misschien zit er voor mij nog een accessoire in. PM me maar..
Je hebt een bericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

xon schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:08:
Ik heb zelf een slechte ervaring met een Chinese leverancier via Aliexpress. Inderdaad wordt het geld vastgehouden totdat je de levering hebt bevestigd, maar daarna doet Aliexpress helemaal niets meer voor je. Een geschil indienen is niet mogelijk als er eenmaal geleverd is. Mocht jouw telefoon defect gaan dan ben je volledig overgeleverd aan de goede wil van de verkoper. Als die er niet is dan mag je het zelf uitzoeken. In zo'n geval lijkt een groter bedrijf als ibuygou of merrimobiles me veiliger.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

mno schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:16:
[...]

Ik heb zelf een slechte ervaring met een Chinese leverancier via Aliexpress. Inderdaad wordt het geld vastgehouden totdat je de levering hebt bevestigd, maar daarna doet Aliexpress helemaal niets meer voor je. Een geschil indienen is niet mogelijk als er eenmaal geleverd is. Mocht jouw telefoon defect gaan dan ben je volledig overgeleverd aan de goede wil van de verkoper. Als die er niet is dan mag je het zelf uitzoeken. In zo'n geval lijkt een groter bedrijf als ibuygou of merrimobiles me veiliger.
Ach, het is belangrijk dat je op Aliexpress een wat grotere leverancier uitkiest. Dit zijn vaak grotere winkels of groothandels die als de dood zijn voor een slechte review. Net als op Ebay werkt het vaak goed als je alleen al het woord " review" tikt :-) Dat kunnen zij namelijk nooit aanpassen of beinvloeden.

Ik doe het al jaren en heb meerdere telefoons via deze weg gekocht en, omdat je een beetje kan onderhandelen, kom je altijd wel onder de prijs uit van normale webshops of ebay en besef je ook hoe ongelooflijk veel winst er gemaakt wordt door die chinezen (die zich rotlachen om ons). Daarnaast...sja een klein beetje risico lopen om een groot voordeel te behalen is fun toch? 8) maar dat is persoonlijk.

Maar goed...laten we niet teveel afdwalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Beste medetweakers,

Hierbij even een vraagje. Ik ben sinds een week de gelukkige eigenaar van de Xiaomi Mi2S 32 gb variant. Ik bel met Telfort. Telfort maakt gastgebruik van het KPN netwerk en roamt dus op het KPN netwerk. Mijn telefoon wil dus niet op 3G als de optie "3G gebruiken terwijl toestel roamt" niet is aangevinkt. Dit heb ik dus gedaan.

Nu ben ik dit weekend heel dichtbij Duitsland geweest. Je loopt dan dus kan op (hele) hoge datakosten.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn telefoon kan vertellen dat Telfort geen roaming is, maar bijvoorbeeld EPlus (DLD) wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 10:57
Ik volg nu een klein weekje dit topic.. Ik moet mezelf inhouden om mijn huidige telefoon (LG Optimus 2x) niet tegen de muur te gooien. Niet omdat ik er niet tevreden over ben (Ben na ruim 2 jaar nog super happy, mede door de custom roms). Maar het is echt een gaaf toestelletje. En wat een prijs.

Ik vroeg me wel af, hoe verloopt de prijs ongeveer? Blijft deze een beetje constant, of zit er een daling in?
Ik merk namelijk dat hij bij ibuygou per dag een beetje schommelt met de prijs. Maar hoe is het over de lange termijn? Ben namelijk benieuwd wat de prijs gaat doen op een wat langere tijd. (aangezien ik nu nog niks ga aanschaffen). Aangezien jullie dit topic al langer volgen, en de prijzen wat langer in de gaten houden. Ben ik benieuwd wat jullie er over zeggen
Pagina: 1 2 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken