Is de standaard lockscreen. In combinatie met een custom wallpaper is ie wel aardig
Hoe heb je dat ingesteld dan?Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:20:
Is de standaard lockscreen. In combinatie met een custom wallpaper is ie wel aardig
Ik heb de xiaomi mi2s nu een aantal weken in bezet. Over het algemeen een prima telefoon. De kwaliteit van de gesprekken vind ik echter niet geweldig. De audio stottert vaak. Ik las ergens op dit forum dat er een update o.i.d. is die de radio zou verbeteren.
Hoe ervaren anderen dit? Zou deze verbetering inmiddels al in de laatste MIUI zijn opgenomen? Ik heb de afgelopen weken met WIUI gedraaid, maar weinig verschil gemerkt. Dus ik ga nu weer terug naar MIUI zodat ik wekelijks kan updaten.
De batterij vind ik ook snel achteruit gaan als ik op plaatsen ben waar geen wifi is. Met wifi haal ik wel twee dagen. Zonder wifi iets van 10 uur. Nogal een verschil!
Hoe ervaren anderen dit? Zou deze verbetering inmiddels al in de laatste MIUI zijn opgenomen? Ik heb de afgelopen weken met WIUI gedraaid, maar weinig verschil gemerkt. Dus ik ga nu weer terug naar MIUI zodat ik wekelijks kan updaten.
De batterij vind ik ook snel achteruit gaan als ik op plaatsen ben waar geen wifi is. Met wifi haal ik wel twee dagen. Zonder wifi iets van 10 uur. Nogal een verschil!
Koffie met thee is minder lekker.
Hoe heb je dit geinstalleerd? Het steenkolen Engels in dit topic is me niet helemaal duidelijk. Bedoelen ze bij stap 1 van de tutorial nou dat je de normale updater kunt gebruiken, of niet?lekzzz schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:41:
[...]
ik red het wel de hele dag. Op het moment gebruik ik een andere radio (3.2.8). Facebook heb ik eraf gegooid en gebruik alleen de browser voor FB. Dit scheelt al veel. Ben nog wel een beetje aan het testen met welke radio het fijnst en zuinigst werkt.
Ik heb de 3.2.8 zip file gedownload, en geopend met de updater. Hij lijkt dan wel een update uit te voeren, maar als ik bij baseband kijk bij About phone, dan zie ik staan: M9615A-CEFWMAZM-2.0.12087. Geen overeenkomst met 3.2.8 dus lijkt me :-)
Die CWM methode vind ik er wat enger uit ziet. Wat is CWM precies, wat gebeurt er als ik dat installeer via de recovery mode. Is dat weer een andere ROM?
[ Voor 23% gewijzigd door Rolandow op 20-08-2013 10:26 ]
heb de 2s sinds de launch in china en draai originele rom en merk ook dat het 3g signaal veel batterij vreet. verschil met wifi is idd makkelijk een dag. maar moet wel erbij zeggen dat het afhangt van hoe sterkt het 3g signaal is. en van waar je bent. als je internet verbinding goed is, gebruikt het al een stuk minder stroom.Ik heb de xiaomi mi2s nu een aantal weken in bezet. Over het algemeen een prima telefoon. De kwaliteit van de gesprekken vind ik echter niet geweldig. De audio stottert vaak. Ik las ergens op dit forum dat er een update o.i.d. is die de radio zou verbeteren.
heb nog geen andere radio's geprobeerd. mocht iemand hier een goede vinden, ga ik dat proberen. heb sinds mijn vorige phone geen radios meer veranderd.
bel kwaliteit is goed, geluid is prima, merk direct of de ander op handsfree heeft staan of niet.
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Ik gebruik dus CWM (ClockWorkMod) veel handiger dan de standaard updaterRolandow schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:52:
[...]
Hoe heb je dit geinstalleerd? Het steenkolen Engels in dit topic is me niet helemaal duidelijk. Bedoelen ze bij stap 1 van de tutorial nou dat je de normale updater kunt gebruiken, of niet?
Ik heb de 3.2.8 zip file gedownload, en geopend met de updater. Hij lijkt dan wel een update uit te voeren, maar als ik bij baseband kijk bij About phone, dan zie ik staan: M9615A-CEFWMAZM-2.0.12087. Geen overeenkomst met 3.2.8 dus lijkt me :-)
Die CWM methode vind ik er wat enger uit ziet. Wat is CWM precies, wat gebeurt er als ik dat installeer via de recovery mode. Is dat weer een andere ROM?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Voor de M2A gebruikers, hier kan je CWM downloaden:
http://d-h.st/LMj
bestand hernoemen naar "update.zip", plaatsen op je SDkaart en flashen via recovery
http://d-h.st/LMj
bestand hernoemen naar "update.zip", plaatsen op je SDkaart en flashen via recovery
[ Voor 4% gewijzigd door dest1 op 20-08-2013 18:21 ]
Updater != Recoverylekzzz schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:15:
[...]
Ik gebruik dus CWM (ClockWorkMod) veel handiger dan de standaard updater
En als dat zo is lijkt het me sterk CWM zover ontwikkeld is ( Ben afgekickt van custom roms sinds de mi2

Wat geeft de baseband bij jou aan? Kun je de versie hier eens net zetten of een screenshot plaatsen?lekzzz schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:15:
[...]
Maar met elke update moet je CWM toch ook weer flashen? Dus of dat nou handig is?lekzzz schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:15:
[...]
Gister ook de m2s ontvangen, top ding. Voelt stevig aan en is rete snel!
Heb nu na 12 uur op wifi 20 % verbruikt, indrukwekkend in vergelijking met mijn gare sola.
Wat me wel tegen valt is het beschermhoesje http://www.ibuygou.com/p-..._six_colors-4540-usd.html. Hij past net niet mooi om de randjes.
Wordt jullie lader ook warm? Ik gebruik hem met een gewoon opzet stukje voor in de muur.
Mijn levertijd heeft in totaal 11dagen geduurd bij ibuygou.com.
Groetjes.
Heb nu na 12 uur op wifi 20 % verbruikt, indrukwekkend in vergelijking met mijn gare sola.
Wat me wel tegen valt is het beschermhoesje http://www.ibuygou.com/p-..._six_colors-4540-usd.html. Hij past net niet mooi om de randjes.
Wordt jullie lader ook warm? Ik gebruik hem met een gewoon opzet stukje voor in de muur.
Groetjes.
Nog prijzig ook. Op Aliexpress zijn ze stukken betaalbaarder.Puntdrukker schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:45:
Gister ook de m2s ontvangen, top ding. Voelt stevig aan en is rete snel!
Groetjes.
Net de M2A voor mijn schoonvader besteld. De M2S bevalt mij meer dan prima, denk dat de M2A hem wel kan bekoren. Bij Ibuygou via de gratis verzending, die ze niet aanraden
Inderdaad geen overeenkomst (zie ik netRolandow schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:52:
[...]
Hoe heb je dit geinstalleerd? Het steenkolen Engels in dit topic is me niet helemaal duidelijk. Bedoelen ze bij stap 1 van de tutorial nou dat je de normale updater kunt gebruiken, of niet?
Rolandow schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:30:
[...]
Wat geeft de baseband bij jou aan? Kun je de versie hier eens net zetten of een screenshot plaatsen?

[ Voor 40% gewijzigd door lekzzz op 21-08-2013 07:19 ]
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Er is een 'zo goed als stabiele' onofficiële build van CM10.2 gepubliceerd (20-08-2013) voor de M2(S), gemaakt door cofface (een Chinese developer, ook actief op XDA). Hij wordt onder anderen vermeld op de wiki van cyanogenmod http://wiki.cyanogenmod.o...Ports#Xiaomi_Mi-2.2FMi-2S en op het miuiandroid forum http://miuiandroid.com/co...10-2-for-mi2.21741/page-4. Ben de rom nu zelf aan het testen en ben nog zo goed als geen problemen tegen gekomen. Het enige dat lastig is, is dat de taal standaard op chinees staat. Gelukkig is dit snel en makkelijk aan te passen in de settings van android. Vergeleken met MIUI voelt alles net even wat sneller aan. Voor dagelijks gebruik gebruik ik echter nog de WIUI rom, todat het helemaal zeker is dat CM10.2 stabiel is voor de M2S.
Heb je zowel wiui als cm 10.2 erop staan of moeten ze apart draaien?
Ik heb ze er beiden op staan. Door middel van truedualboot (TDB) in CWM wordt de data partitie geshared tussen de 2 systeem partities zodat je 2 OS'en kunt draaien. Werkt prima, nu wachten tot CM10.2 door en door getest is, zodat ik hem echt voor dagelijks gebruik kan gebruiken. En dan is het doei WIUI of MIUI!
Ik zou het niet proberen. De Mi2A heeft andere hardware.
Verwijderd
Heb een vraagje. Als ik nu AOSP versie download voor mijn MI2A. Moet ik deze dan gewoon op system1 flashen? Ik heb inmiddels CWM op mijn telefoon.wido91 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:26:
Ik zou het niet proberen. De Mi2A heeft andere hardware.
Als ik naderhand terug wil naar MIUI, kan ik dan gewoon weer de MIUI rom downloaden en op sys1 flashen?
Mooi dat je CWM erop hebt. Ik weet niet of de CWM versie voor de MI2A truedualboot kent bij de advanced opties? In dat geval zou je AOSP op system 2 kunnen flashen en MIUI op system 1 laten staan. Beide systemen kunnen dan worden opgestart, gezien de data partitie wordt geshared (dit betekend niet dat apps en dergelijken op beide systemen te benaderen zijn). Zonder truedualboot kunnen beide systemen niet los van elkaar worden opgestart. Maar wat jij beschrijft klopt ook gewoon! Als je AOSP zat bent kun je altijd MIUI er weer op flashen.
Heeft de m2a een officiele AOSP?Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:19:
[...]
Heb een vraagje. Als ik nu AOSP versie download voor mijn MI2A. Moet ik deze dan gewoon op system1 flashen? Ik heb inmiddels CWM op mijn telefoon.
Als ik naderhand terug wil naar MIUI, kan ik dan gewoon weer de MIUI rom downloaden en op sys1 flashen?
Top ga ik het even proberen met TDB. Heb nu Miui draaien dus kan deze er mooi naast. Volgens mij wel eerste en full whipe doen toch?wido91 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:10:
Ik heb ze er beiden op staan. Door middel van truedualboot (TDB) in CWM wordt de data partitie geshared tussen de 2 systeem partities zodat je 2 OS'en kunt draaien. Werkt prima, nu wachten tot CM10.2 door en door getest is, zodat ik hem echt voor dagelijks gebruik kan gebruiken. En dan is het doei WIUI of MIUI!
Als je TDB aanzet wordt de data partitie standaard al geformateerd, dus gewhiped. Veel succes ermee! Ben benieuwd.lekzzz schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:19:
[...]
Top ga ik het even proberen met TDB. Heb nu Miui draaien dus kan deze er mooi naast. Volgens mij wel eerste en full whipe doen toch?
Verwijderd
Net even gekeken en die optie staat er inderdaad tussen bij advanced options.wido91 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:28:
Ik weet niet of de CWM versie voor de MI2A truedualboot kent bij de advanced opties?
[ENORM N00B ON] Komt ie ...wido91 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:21:
[...]
Als je TDB aanzet wordt de data partitie standaard al geformateerd, dus gewhiped. Veel succes ermee! Ben benieuwd.
Ik lees dat nou zo vaak maar ik durf dat niet zo maar uit te voeren

Wat houdt dat nou precies in dat de data partitie gewhiped wordt? Gaan alle zelf geïnstalleerde apps verloren? Of alleen maar de instellingen ervan?
Is het dus aan te raden een backup van te voren te maken? En waarvan dan precies? En welke applicatie is daarvoor het beste? De standaard MIUI backup app? Of toch beter Mybackup Pro (wat ik sowieso al in bezit en gebruik heb)?
Ik zou het heel fijn vinden als ik daar iets meer opheldering zou kunnen krijgen
[ENORM N00B OFF]
De data partitie is idd de partitie waarop zelfgeinstalleerde apps staan, maar ook al je instellingen. In CWM kun je een backup maken van een je huidige system (en dus ook de datapartitie). Dit moet je sowieso altijd even doen voor de zekerheid. Nadat je TDB aan hebt gezet en dus al je data "weg" is, doe je een advanced restore waarbij je alleen de data partitie van je system terugzet. Hiermee heb je TDB aangezet, maar ben je achteraf al je data niet kwijt na het doen van een restore!
Dank je welwido91 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:41:
De data partitie is idd de partitie waarop zelfgeinstalleerde apps staan, maar ook al je instellingen. In CWM kun je een backup maken van een je huidige system (en dus ook de datapartitie). Dit moet je sowieso altijd even doen voor de zekerheid. Nadat je TDB aan hebt gezet en dus al je data "weg" is, doe je een advanced restore waarbij je alleen de data partitie van je system terugzet. Hiermee heb je TDB aangezet, maar ben je achteraf al je data niet kwijt na het doen van een restore!
Het backup dus met CWM zelf maken ...
Net na het lezen van de topic een bestelling gedaan ibuygou voor de M2S :-)
Ook contact gehad met Ibuygou customer care aangezien ik eerst wat te weinig had overgeschreven naar paypal en bij gevolg meerdere orders op pending had staan (blijkbaar foutje in hen systeem) dus daar even over gepraat en laten corrigeren :-)
Een woord tot hier toe contact met ibuygou is zeer positief nu maar wachten tot ie in mijn bezit is :-)
Ook contact gehad met Ibuygou customer care aangezien ik eerst wat te weinig had overgeschreven naar paypal en bij gevolg meerdere orders op pending had staan (blijkbaar foutje in hen systeem) dus daar even over gepraat en laten corrigeren :-)
Een woord tot hier toe contact met ibuygou is zeer positief nu maar wachten tot ie in mijn bezit is :-)
K49 '17
Zal je niet tegen vallenbntjah schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:56:
Contact is prima, maar ze beloofden de M2A voor mijn schoonvader gister te versturen, maar dat hebben ze niet gedaan
Ligt er aan of het de 16gb of de 32gb versie betreft. De 16gb zit nog steeds wachttijd op. Ze hebben 'm nog niet binnen. Ik zit dus nog steeds in spanning te wachten.Meiga schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:33:
[...]
Zal je niet tegen vallenAls je via DHL besteld hebt, heb je 'm snel binnen en de telefoon is zeker positief ^^

Ondertussen cm10.2 geflashed op mijn LG O2X.. Draait weer als een zonnetje. Perfecte reservetelefoon dadelijk
Offtopic;
Heb ook nog een O2X in de kast liggen. Zit die callbug er nog in met cm10 of is dat inmiddels verleden tijd?
Heb ook nog een O2X in de kast liggen. Zit die callbug er nog in met cm10 of is dat inmiddels verleden tijd?
Van de Crazy Discount gebruik gemaaktLoeWn schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:09:
[...]
Ligt er aan of het de 16gb of de 32gb versie betreft. De 16gb zit nog steeds wachttijd op. Ze hebben 'm nog niet binnen. Ik zit dus nog steeds in spanning te wachten.![]()
...

Status staat nu op paid maar het is rustig wachten tot hij hier aan komt maar ik heb wel een vraag die ik ondanks wat google werk niet echt duidelijkheid heb gevonden :-S
Misschien kan hier iemand mij het verschil uitleggen tussen WIUI & MIUI? Of dien ik hiervoor te gaan kijken in het Mi2 topic?

Gewoon een duwtje in de rug is genoeg hoor; je moet niet alles uit de doeken doen; want waar is de fun dan nog?
K49 '17
Heb je ee mi2 of een mi2s besteld? Miui is zegmaar official, wiui is een aangepaste versie welk zuiniger zou zijn. Ik hoor wisselende verhalen over de voordelen en nadeen tov official
Verwijderd
LOL 
Ik zat altijd met het idee in mijn hoofd dat wlan een extra drain op de batterij zou zijn bovenop de 3G die altijd actief is. Nu heb ik het toch eens geprobeerd om de hele dag de wifi aan te laten staan en ik ben echt verrast door het effect: nog steeds 76% over.

Mijn misvatting is dus echt de fout van mijn HP Touchpad die, wanneer ik de wifi aan laat (onder Android nb), binnen grosso modo 2 dagen aan de stekker moet, terwijl met de radio uitgeschakeld het ding met gemak 5 dagen meegaat.
Ik zat altijd met het idee in mijn hoofd dat wlan een extra drain op de batterij zou zijn bovenop de 3G die altijd actief is. Nu heb ik het toch eens geprobeerd om de hele dag de wifi aan te laten staan en ik ben echt verrast door het effect: nog steeds 76% over.

Mijn misvatting is dus echt de fout van mijn HP Touchpad die, wanneer ik de wifi aan laat (onder Android nb), binnen grosso modo 2 dagen aan de stekker moet, terwijl met de radio uitgeschakeld het ding met gemak 5 dagen meegaat.
Ook even screenshot van screen on time maken enz, geeft een beter beeld van verbruikVerwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:59:
LOL
[afbeelding]
Nee, hij wilt weten hoeveel screen on time je heb gehad. Dit kan je zien door op datzelfde scherm op Screen te klikken. Maar aan die 13% te zien gok ik dat het niet heel veel geweest zal zijn.
Verwijderd
Dan heb je wel gelijk. Screen time is 15 minuten 
Nu ja, er netjes is het niet om tijdens een ganse dag meeting met je telefoon zitten spelen
Nu ja, er netjes is het niet om tijdens een ganse dag meeting met je telefoon zitten spelen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 07:35 ]
Tnx, dan is het ook makkelijker om zo lang met je batterij te doen natuurlijkVerwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:35:
Dan heb je wel gelijk. Screen time is 15 minuten
Ik heb een vraagje ivm screen protectors. Ik heb voor mijn Xiaomi Mi2 momenteel een screenprotector waarbij er bovenaan gaatjes zijn voor de sensors. Ik heb nu ook nieuwe screen protectors besteld, waarbij die gaatjes er niet zijn (enkel voor de front camera lens).
Kan dit voor problemen zorgen met de sensors, gaan deze daardoor slechter werken? Iemand hiermee ervaring?
Kan dit voor problemen zorgen met de sensors, gaan deze daardoor slechter werken? Iemand hiermee ervaring?
Jep, grote kans dat dat problemen oplevert met bijvoorbeeld de proximity sensor...Farmie schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:07:
Ik heb een vraagje ivm screen protectors. Ik heb voor mijn Xiaomi Mi2 momenteel een screenprotector waarbij er bovenaan gaatjes zijn voor de sensors. Ik heb nu ook nieuwe screen protectors besteld, waarbij die gaatjes er niet zijn (enkel voor de front camera lens).
Gisteren deze grijze binnen gehad: http://www.aliexpress.com/snapshot/255947243.html
Prima zeg, backcover icm flipcover. Ideaal en je telefoon blijft dezelfde dikte.
Ik heb mijn Xiaomi M2 laten vallen, en nu vertoont het scherm alleen maar groene strepen.
Een nieuw scherm kost ongeveer 100 euro op Ibuygou.
Is het te vervangen door mijzelf? Ik heb er verder geen enkel verstand van, geen speciale apparatuur enzovoorts. Enkel een setje schroevendraaiers.
Is het te vervangen door mijzelf? Ik heb er verder geen enkel verstand van, geen speciale apparatuur enzovoorts. Enkel een setje schroevendraaiers.
YouTube: replace screen xiaomi m2Montsubai schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:55:
Ik heb mijn Xiaomi M2 laten vallen, en nu vertoont het scherm alleen maar groene strepen.
[ Voor 19% gewijzigd door Momus op 23-08-2013 15:02 ]
Ik wil graag een nieuwe smartphone halen. Maar ik twijfel nog tussen enkele modellen.
-Sony Xperia T voor 250 euro met garantie van de winkel
-Xiaomi Mi2S 16GB van Ibuygou voor 310 incl -- of voor 260 incl van Ebay
-Xiaomi M2A van Ibuygou voor 235 incl
Het grote voordeel van de Sony is natuurlijk dat ik hem gewoon in de winkel kan gaan halen en zeker geen last zal hebben van importkosten.
Volgens mij is de Sony ongeveer even sterk als de M2A, en worden ze beide geklopt door de Mi2S.
Klopt dit?
Alvast bedankt voor opmerkingen.
-Sony Xperia T voor 250 euro met garantie van de winkel
-Xiaomi Mi2S 16GB van Ibuygou voor 310 incl -- of voor 260 incl van Ebay
-Xiaomi M2A van Ibuygou voor 235 incl
Het grote voordeel van de Sony is natuurlijk dat ik hem gewoon in de winkel kan gaan halen en zeker geen last zal hebben van importkosten.
Volgens mij is de Sony ongeveer even sterk als de M2A, en worden ze beide geklopt door de Mi2S.
Klopt dit?
Alvast bedankt voor opmerkingen.
Verwijderd
Ibuygou had mijn mi2a verzonden met melding dat het reparatie van een mediaplayer van 40 dollar betrof. Met dhl binnen 3 dagen in huis en geen invoerrechten of btw.
Het is even geleden, maar 3g werkt inderdaad niet bij T-mobile en internet werkt in het algemeen niet bij Vodafone. Hij is geschikt voor de Nederlandse markt, maar niet voor iemand die onderweg uitgebreid wilt internetten. Bellen en gebeld worden via 2 simkaarten lijkt me geen probleem.dizzytal schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:54:
[...]
Deze 'Red Rice' is/wordt natuurlijk een stukje goedkoper (130USD) maar voor ons belangrijk: Dual cards dual standby (TD-SCDMA+GSM), zie verder niets over andere ondersteuning...
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Er komt een witte versie van de red Rice, die wel onze 3g zal ondersteunen.
Wanneer geen idee
Wanneer geen idee
Ik was dus aan het kijken op ibuygou.com maar ben ik nu dan zo slecht in zoeken of staat daar de grotere batterij voor de M2S niet te koop?
Hij zat verstopt onder de Xiaomi accessoires:
http://www.ibuygou.com/p-...smart_phone-4668-usd.html
Hoezo een witte? Ze zijn al leverbaar in 3 kleuren, of is dit geen witte variant, maar gewoon Metallic Grey?mitch187 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:49:
Er komt een witte versie van de red Rice, die wel onze 3g zal ondersteunen.
Wanneer geen idee
[ Voor 51% gewijzigd door Kiswum op 24-08-2013 01:54 ]
Lei Jun had een berichtje over geplaatst op zijn weibo acc http://weibo.cn/leijun . Wel aan te raden om op de hoogte te blijven. Hij onthuld de meeste dingen via weibo.
Ik zie net dat gizchina er al een artikel over had gemaakt. www.gizchina.com/2013/08/...l-support-wcdma-networks/
Ik zie net dat gizchina er al een artikel over had gemaakt. www.gizchina.com/2013/08/...l-support-wcdma-networks/
[ Voor 30% gewijzigd door mitch187 op 24-08-2013 07:57 ]
Oh daar, ik zag die trouwens al staan maar klikte er niet op omdat ik dacht dat het een 3000mah moest zijn en er geen M2S in de titel stond maar dat stond dus achteraan,Kiswum schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:52:
Hij zat verstopt onder de Xiaomi accessoires:
//edit Ik zie dus dat je bij die telefoons een nieuwe backcover krijgt, ik ga er van uit dat het komt door een dikkere batterij maar hoeveel dikker word die dan?
[ Voor 14% gewijzigd door Xufuja op 24-08-2013 10:02 ]
Hello
Ik heb sinds eergisteren (22 augustus) mijn xiaomi m2a binnengekregen. Ik heb deze besteld voor mijn schoonma en ze is er zeer tevreden over. Ik heb er ook al wat mee zitten werken en trekt mooie foto's, wifi en gps werken ook zonder problemen, kortom ik zie niet onmiddellijk iets dat mij er aan stoort.
OP 1 PUNT NA, ik krijg namelijk geen verbinding met 3g. De APN (internet.proximus.be) stond automatisch goed ingesteld. Waarschijnlijk moet ik nog iets aanpassen maar ik weet niet onmiddellijk wat. Nog iemand met Proximus die hier problemen mee heeft of dit heeft kunnen fixen?
ps: er staat nu Multi lang 3.8.16 op.
Ik heb sinds eergisteren (22 augustus) mijn xiaomi m2a binnengekregen. Ik heb deze besteld voor mijn schoonma en ze is er zeer tevreden over. Ik heb er ook al wat mee zitten werken en trekt mooie foto's, wifi en gps werken ook zonder problemen, kortom ik zie niet onmiddellijk iets dat mij er aan stoort.
OP 1 PUNT NA, ik krijg namelijk geen verbinding met 3g. De APN (internet.proximus.be) stond automatisch goed ingesteld. Waarschijnlijk moet ik nog iets aanpassen maar ik weet niet onmiddellijk wat. Nog iemand met Proximus die hier problemen mee heeft of dit heeft kunnen fixen?
ps: er staat nu Multi lang 3.8.16 op.
Oh ja ik zie nu M2S staan.. Ik weet niet of hij daarop past, maar volgens mij is het gewoon een upgrade van de Mi2. De behuizing en accu zijn volgens mij gelijk.Creqaw schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:52:
[...]
Oh daar, ik zag die trouwens al staan maar klikte er niet op omdat ik dacht dat het een 3000mah moest zijn en er geen M2S in de titel stond maar dat stond dus achteraan,
//edit Ik zie dus dat je bij die telefoons een nieuwe backcover krijgt, ik ga er van uit dat het komt door een dikkere batterij maar hoeveel dikker word die dan?
Verwijderd
Ik heb Proximus en heb geen enkel probleem. Het werkte gewoon vanzelf.
Voor General (browser, email, playstore etc...)
APN: internet.proximus.be
Geen port, proxy, username, password, server, mmsc, mms proxy, mms port.
MCC: 206
MNC: 01
APN Type: default, supl
Voor MMS:
APN: event.proximus.be
no proxy, port
Username: mms
Password: mms
Server: geen
MMSC: http://mmsc.proximus.be/mms
MMS Proxy: 10.55.14.75
MMS Port: 8080
APN Type: MMS
Voor General (browser, email, playstore etc...)
APN: internet.proximus.be
Geen port, proxy, username, password, server, mmsc, mms proxy, mms port.
APN Type: default, supl
Voor MMS:
APN: event.proximus.be
no proxy, port
Username: mms
Password: mms
Server: geen
MMSC: http://mmsc.proximus.be/mms
MMS Proxy: 10.55.14.75
MMS Port: 8080
APN Type: MMS
Ik word steeds blinder denk ik, ik zag zelfs dat niet staan.7o9 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:35:
@Creqaw: je link geeft aan dat die batterij 2mm dikker is, de cover zal dat dan ook ongeveer zijn?
//edit Zo lijkt die toch wel een heel stuk dikker.

[ Voor 16% gewijzigd door Xufuja op 24-08-2013 17:29 ]
Na flink wat rondzoeken en twijfelen heb ik toch besloten om voor de wat duurdere Xiaomi 2S te gaan. Dit omdat voor mij de snelheid van een telefoon belangrijker is dan alles. Niet voor games maar vooral omdat veel telefoons nogals eens wat haperingen in het normale gebruik hebben. Ook de betere GPS dan de mediatek processors is fijn. Ik wil gewoon een telefoon die SNEL (DIRECT) doet wat ik wil, een groter scherm of een betere camera is hier aan ondergeschikt
Rest mij nu nog de vraag waar deze te halen en wanneer. Een tijdje gelezen was de 2S slechts 340 USD bij spemall.com maar deze aanbieding is reeds verlopen. Bij de populairste website onder tweakers, ibuygou.com staat dat er problemen met de levertijd waren en dat deze ongeveer op 22 augustus weer verzonden gingen worden. Deze datum is reeds verstreken maar het bericht staat er nog steeds. Tegelijkertijd is de 2S nu ook opgenomen in de price Slash voor 383 USD (niet echt een grote korting...) en zou deze dan binnen 3-5 business days worden verstuurd. Heeft iemand nog een andere betrouwbare site die de 2S voor een goede prijs aanbied?
Of kan ik misschien beter wachten tot september, waar de Mi3 wordt aangekodigd en de prijs van de Mi2S waarschijnlijk snel zal dalen? Alvast bedankt voor elk antwoord/ elke mening.
Rest mij nu nog de vraag waar deze te halen en wanneer. Een tijdje gelezen was de 2S slechts 340 USD bij spemall.com maar deze aanbieding is reeds verlopen. Bij de populairste website onder tweakers, ibuygou.com staat dat er problemen met de levertijd waren en dat deze ongeveer op 22 augustus weer verzonden gingen worden. Deze datum is reeds verstreken maar het bericht staat er nog steeds. Tegelijkertijd is de 2S nu ook opgenomen in de price Slash voor 383 USD (niet echt een grote korting...) en zou deze dan binnen 3-5 business days worden verstuurd. Heeft iemand nog een andere betrouwbare site die de 2S voor een goede prijs aanbied?
Of kan ik misschien beter wachten tot september, waar de Mi3 wordt aangekodigd en de prijs van de Mi2S waarschijnlijk snel zal dalen? Alvast bedankt voor elk antwoord/ elke mening.
@Poeles
Ik zit in hetzelfde schuifje. Ben ook van plan om de Mi2S te halen van Ibuygou. De goedkoopste prijs heb ik gevonden op Ebay voor 351 USD incl shipping. Maar het gaat dan wel om Registred air mail en niet om DHL.
Twijfel verder ook over de verzendmethode die ik moet kiezen, DHL is veel sneller dan airmail maar zou meer kans hebben op douane .
Ik zit in hetzelfde schuifje. Ben ook van plan om de Mi2S te halen van Ibuygou. De goedkoopste prijs heb ik gevonden op Ebay voor 351 USD incl shipping. Maar het gaat dan wel om Registred air mail en niet om DHL.
Twijfel verder ook over de verzendmethode die ik moet kiezen, DHL is veel sneller dan airmail maar zou meer kans hebben op douane .
Veel goedkoper zal hij toch echt niet worden na de presentatie van de Mi3. Hij is al behoorlijk in prijs omlaag.
Op Aliexpress is ie goedkoop te vinden. Zorg alleen wel voor een toprated seller.
Op Aliexpress is ie goedkoop te vinden. Zorg alleen wel voor een toprated seller.
Verwijderd
Op Aliexpress moet je wel opletten dat je niet een fake in handen krijgt met "MTK6589T 1.7Ghz Quadcore" zoals iemand hier (of het algemene chinese smartphone topic?) enkele bladzijden terug meldde.
Klopt, daarom ook die top rated seller.Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:48:
Op Aliexpress moet je wel opletten dat je niet een fake in handen krijgt met "MTK6589T 1.7Ghz Quadcore" zoals iemand hier (of het algemene chinese smartphone topic?) enkele bladzijden terug meldde.
Als je in het Mi2 topic kijkt (lastig zoeken/vinden). Stelt een top rated seller niet heel veel voor. Door veel postzegels en schilderijen te verkopen ben je al gauw een top rated seller. Ik zou dus liever voor de gevestigde orde gaan of hopen dat er meerdere mensen een toestel hebben gekocht van een andere aanbieder dan Ibuygou, (want zij leveren sowieso een origineel toestel en zijn officiele reseller).
Als ik op aliexpress alleen top rated sellers selecteer en dan rank op prijs kom ik alsnog ongeveer even duur/duurder uit als ibuygou.com. Wat zijn verder de ervaringen met de batterij? Ik las vooral in het begin vrij veel mensen die problemen hadden met de batterij die snel op was, ik lees hier tegenwoordig steeds minder over. Zorgt een nieuwe rom voor betere batterij prestaties of gebruiken mensen gewoon meer WIFI? 3G blijkt namelijk nogal wat batterij te gebruiken. Voor ongeveer 30 euro kan ik er een 3100 mAh batterij bijbestellen wat mij ook wel interessant lijkt.
Kans is er op Douane altijd, ik heb voor 2 telefoons 32 euro betaald. Daardoor had ik ze wel binnen een week in huis. Het is maar net wat je wil.MisterX334 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:13:
@Poeles
Wat verwacht je van de batterij?Poeles schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:02:
Als ik op aliexpress alleen top rated sellers selecteer en dan rank op prijs kom ik alsnog ongeveer even duur/duurder uit als ibuygou.com. Wat zijn verder de ervaringen met de batterij? Ik las vooral in het begin vrij veel mensen die problemen hadden met de batterij die snel op was, ik lees hier tegenwoordig steeds minder over. Zorgt een nieuwe rom voor betere batterij prestaties of gebruiken mensen gewoon meer WIFI? 3G blijkt namelijk nogal wat batterij te gebruiken. Voor ongeveer 30 euro kan ik er een 3100 mAh batterij bijbestellen wat mij ook wel interessant lijkt.
Ik red anderhalve dag met de standaard...
Ben je dan een zwaare gebruiker of niet? Dat maakt namelijk heel veel uit. Ik heb even het topic maar doorgelezen vanaf pagina 20 (ja echt) maar niet heel veel batterij gerelateerde posts gezien, Alleen paar van "ja gaat heel lang mee" maar dan geen verbruiksinformatie.Momus schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:46:
[...]
Wat verwacht je van de batterij?
Ik red anderhalve dag met de standaard...
//edit Ik ben trouwens van plan regelmatig filmpjes te kijken (livestreams) voor enkele uren achter elkaar (zeg maar 5 ofzo) met misschien om de uur half uur 20 minuten pauzes. Zou ik het redden met de standaard batterij?
[ Voor 19% gewijzigd door Xufuja op 25-08-2013 11:05 ]
Ik ben een gemiddelde gebruiker. Een paar uur vraag ik me af, dan kan je beter die 3000 mAh batterij erbij doen, alhoewel ik me altijd afvraag hoeveel dat daadwerkelijk scheelt...Creqaw schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:02:
[...]
Ben je dan een zwaare gebruiker of niet? Dat maakt namelijk heel veel uit. Ik heb even het topic maar doorgelezen vanaf pagina 20 (ja echt) maar niet heel veel batterij gerelateerde posts gezien, Alleen paar van "ja gaat heel lang mee" maar dan geen verbruiksinformatie.
//edit Ik ben trouwens van plan regelmatig filmpjes te kijken (livestreams) voor enkele uren achter elkaar (zeg maar 5 ofzo) met misschien om de uur half uur 20 minuten pauzes. Zou ik het redden met de standaard batterij?
Verwijderd
De Xiaomi Mi2S is deze nu een gerooted toestel of niet met de laatste MIUI- multi lang rom ?
Ja de miuiandroid roms hebben standaard root
Verwijderd
Heb sinds enkele maanden een Mi2s, en dit naar volle tevredenheid. Er is een alleen 1 ding wat ik niet voor elkaar krijg. Ik heb 2 emailaccounts ingevoerd en de controle interval hiervan ingesteld op 30 minuten. Echter dit werkt dus niet, ik krijg alleen mail binnen als ik het handmatig binnenhaal. Iemand een idee wat ik fout doe?
Gebruik je Snapdragon Batteryguru of iets dergelijks?
heb je uw email app niet ge-greenified?Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:49:
Heb sinds enkele maanden een Mi2s, en dit naar volle tevredenheid. Er is een alleen 1 ding wat ik niet voor elkaar krijg. Ik heb 2 emailaccounts ingevoerd en de controle interval hiervan ingesteld op 30 minuten. Echter dit werkt dus niet, ik krijg alleen mail binnen als ik het handmatig binnenhaal. Iemand een idee wat ik fout doe?
Verwijderd
Nee, niets van dat.....mitch187 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:00:
Gebruik je Snapdragon Batteryguru of iets dergelijks?
Is er wel een dataverbinding actief op het moment van controle?
Ik denk dat het heel erg aan je verbinding ligt hoe snel je accu leeg gaat. Is het reeel om te denken dat een telefoon zo lang mee kan gaan? Ik denk dat je het met geen enkel toestel zal lukken, maar ik wil het wel voor je testen over een WiFi verbinding i.c.m. KPN livestreams op een Mi2 en HongMiCreqaw schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:02:
[...]
Oh dat hoeft niet, ik wil niet anderen onnodig werk bezorgen voor iets waar waarschijnlijk alleen ik iets aan heb. Ik bestel hem wel gewoon en zie wel. Het lang kijken lukt me namenlijk net met de Xperia P en ik hoop er maar op dat het werkt met de M2S standaard batterij.Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:02:
[...]
Ik denk dat het heel erg aan je verbinding ligt hoe snel je accu leeg gaat. Is het reeel om te denken dat een telefoon zo lang mee kan gaan? Ik denk dat je het met geen enkel toestel zal lukken, maar ik wil het wel voor je testen over een WiFi verbinding i.c.m. KPN livestreams op een Mi2 en HongMi.
//edit Is het normaal dat bij ibuygou na het betalen nog steeds "pending" staat en niet "paid"?
[ Voor 6% gewijzigd door Xufuja op 26-08-2013 11:52 ]
Nou bij spemall vorige week een order geplaatst voor de m2s, deze zou volgens de advertentie 24aug. verzonden worden.
Vandaag nog niks gehoord en maar eens gemaild. Kreeg vrij snel reactie dat hij niet meer op voorraad was voor de prijs waar ik hem voor gekocht had. Prijs was op eens verhoogd schijnbaar.
Dus ze hebben hem wel op voorraad maar dan voor een hogere prijs
de optie was of twee weken wachten, want dan konden ze weer van Xiaomi direct leveren, maar dan kon ik er wel vanalles bij krijgen hoesjes, batterij etc.. of 40$ bijbetalen en dan zou die vandaag verzonden worden via een ander inkoopadres.. Nou lekker dan.
meteen om een terugbetaling gevraagd, na 10 mailtjes verder met andere aanbiedingen kon dat dan toch geregeld worden binnen 3 dagen
Dus een tip van mij, bestel daar niet
Vandaag nog niks gehoord en maar eens gemaild. Kreeg vrij snel reactie dat hij niet meer op voorraad was voor de prijs waar ik hem voor gekocht had. Prijs was op eens verhoogd schijnbaar.
Dus ze hebben hem wel op voorraad maar dan voor een hogere prijs
de optie was of twee weken wachten, want dan konden ze weer van Xiaomi direct leveren, maar dan kon ik er wel vanalles bij krijgen hoesjes, batterij etc.. of 40$ bijbetalen en dan zou die vandaag verzonden worden via een ander inkoopadres.. Nou lekker dan.
meteen om een terugbetaling gevraagd, na 10 mailtjes verder met andere aanbiedingen kon dat dan toch geregeld worden binnen 3 dagen

Ik heb de m2S net besteld bij ibuygou in combinatie met de 3100 mAh batterij. Gezien de m2S daar in de priceslash zit zou die als het goed is binnen 3-5 dagen worden verstuurd.
Voor mij exact hetzeflde, behalve dat ik de Xiaomi M2s 16GB al op 6 augustus had besteld bij Spemall. Vandaag de boel ook gecancelt, heb al lang genoeg gewacht.Boertje schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:21:
Nou bij spemall vorige week een order geplaatst voor de m2s, deze zou volgens de advertentie 24aug. verzonden worden.
Dus ze hebben hem wel op voorraad maar dan voor een hogere prijs![]()
meteen om een terugbetaling gevraagd, na 10 mailtjes verder met andere aanbiedingen kon dat dan toch geregeld worden binnen 3 dagen![]()
En? Ooit gekregen?buzzbuzz68 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:43:
Ik weet dat het een gok is. Ik zie wel wat het wordt. Ik zal het nog wel laten weten.
Wat is de reden dat jullie voor spemall hebben gekozen? Hoe waren de recensies? Weten jullie of zij originele Xiaomi's hebben afgeleverd of namaak (bijna niet te onderscheiden met het blote oog/zonder de juiste tools/kennis)
Ik heb voor 340$ de M2S gekocht bij Spemall met DHL verzending. En ik heb een echte gekregen in een week. Dik tevreden.Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:29:
Wat is de reden dat jullie voor spemall hebben gekozen? Hoe waren de recensies? Weten jullie of zij originele Xiaomi's hebben afgeleverd of namaak (bijna niet te onderscheiden met het blote oog/zonder de juiste tools/kennis)
Uit dit topic kwam naar voren dat Spemall en Ibuygou beiden prima winkels waren, maar Spemall had op dat moment een aanbieding. Had de M2s voor 344 dollar besteld (inclusief DHL verzending), maar het duurt nu gewoon te lang, zonder dat ze enig idee hebben wanneer ze kunnen leveren.
Twijfel nu of ik alsnog een M2s bij Ibuygou ga bestellen of misschien moet wachten op de M3, komt die niet ook binnenkort?
Twijfel nu of ik alsnog een M2s bij Ibuygou ga bestellen of misschien moet wachten op de M3, komt die niet ook binnenkort?
De geruchten zijn dat die op 5 september word aangekondigt maar er is geen zekerheid over.Boppema schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:52:
Uit dit topic kwam naar voren dat Spemall en Ibuygou beiden prima winkels waren, maar Spemall had op dat moment een aanbieding. Had de M2s voor 344 dollar besteld (inclusief DHL verzending), maar het duurt nu gewoon te lang, zonder dat ze enig idee hebben wanneer ze kunnen leveren.
//edit Ik heb nu dus 3x een order confirmation gekregen en 1x betaald. De eerste 2x realiseerde ik me niet dat ik te weining geld had op paypal (currency exchange reken fout). Zou dat problemen opleveren?
[ Voor 14% gewijzigd door Xufuja op 26-08-2013 17:03 ]
Verwijderd
Android 4.3 voor Mi2/Mi2S
http://en.miui.com/thread-6929-1-1.html
Wel niet official en een devport. Ik houd het zelf nog wel met de stock die erop staat totdat ik minder huiswerk mee krijg van 't werk
http://en.miui.com/thread-6929-1-1.html
Wel niet official en een devport. Ik houd het zelf nog wel met de stock die erop staat totdat ik minder huiswerk mee krijg van 't werk
Hotmid heeft ze nog op voorraad voor 369usd, inclusief perfect passende Nillkin case en screenprotector. (ik verwachtte weinig van een gratis case, maar was positief verrast!)
Wat de accu betreft, dat ligt vooral aan je gebruik. Op wifi gaat ie sowieso veel langer mee dan op 3G is me al opgevallen.
Misschien een aardig voorbeeldje voor wie nog op zoek is naar ervaringen:
Vandaag heb ik 'm om 05.10 van de lading gehaald en zit nu (13uur en 45min later) op 75% resterend!
Variabelen:
- Schermtijd 1 uur
- 12 uur op 3G, 1u45 op Wifi
Wat de accu betreft, dat ligt vooral aan je gebruik. Op wifi gaat ie sowieso veel langer mee dan op 3G is me al opgevallen.
Misschien een aardig voorbeeldje voor wie nog op zoek is naar ervaringen:
Vandaag heb ik 'm om 05.10 van de lading gehaald en zit nu (13uur en 45min later) op 75% resterend!
Variabelen:
- Schermtijd 1 uur
- 12 uur op 3G, 1u45 op Wifi
Is het iemand nog gelukt om een goede flipcover te vinden voor de Xiaomi 2 met de 3100 mAh batterij? Ik heb een tijd zitten zoeken maar kan zelf niks vinden.
Voor zover ik weet zijn er geen flipcovers voor de Mi-2 met 3100 mAh batterij, enkel een (lelijk) gewoon hoesje. Ben er nog geen tegengekomen bij de bekende adressen plus Ebay en Aliexpress.
Verwijderd
Mail eens met celine@ibuygou.com vaak hebben ze wel iets wat gewoon niet in de webshop staat.Poeles schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:06:
Is het iemand nog gelukt om een goede flipcover te vinden voor de Xiaomi 2 met de 3100 mAh batterij? Ik heb een tijd zitten zoeken maar kan zelf niks vinden.
(celline@ibuygou.com) dubbele L anders komt ie niet aan
ibuygou is echt snel zeg, gisterochtend bestelt en nu al een tracking code met de status "Shipment picked up". Dan heb ik hem deze week misschien al.
Oh, ik heb hem ook gister ochtend besteld, nog niks gekregen.Creqaw schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:36:
ibuygou is echt snel zeg, gisterochtend bestelt en nu al een tracking code met de status "Shipment picked up". Dan heb ik hem deze week misschien al.
Is hier aangekomen :-) vorige woensdag besteld nu al hier! Ik vind dat ibuygou zeer snel is! :-)
[ Voor 10% gewijzigd door bntjah op 27-08-2013 19:28 ]
K49 '17
Verwijderd
Vraagje aan de mensen die hem bij ibuygou bestellen(/den). Jullie betalen met paypal (naar sophia@ibuy..?) en verzenden via DHL?
Heb nog niet eerder een dergelijke activiteiten gedaan maar ben toch wel verliefd op deze telefoon en IBuyGou lijkt me een prima shop.
Alvast bedankt voor eventuele reacties
Heb nog niet eerder een dergelijke activiteiten gedaan maar ben toch wel verliefd op deze telefoon en IBuyGou lijkt me een prima shop.
Alvast bedankt voor eventuele reacties
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken