Is die KI vs bomber missie al voorbij? dan kan ik weer rustig vliegen

Ik heb hem vrijdag binnen gehad en van het weekend veel gebruikt.
Het begin was even wennen, door de andere grip en dat er zoveel knoppen op zitten dat je niet meer weet wat waar zit. Ik heb ook nog wat problemen gehad met (denk ik) de software / driver combinatie waardoor het vliegen gisteren even niet lukte*. Maar vandaag heb ik er weer goed kunnen vliegen (zoals met m'n oude stick), zonder last te hebben van problemen.
Wat dingen die ik vooraf had willen weten:
- De joystick wordt aangesloten aan de throttle met een male-male ps/2 kabel en is dus niet los aan te sluiten aan pc
- De usb kabel die uit de throttle komt is nogal kort, en ik had een usb verlengkabel nodig om bij mijn pc te komen, die rechts naast m'n bureau staat
- Er zitten nogal veel felle blauwe ledjes in de knopjes. Die zijn te dimmen via de software, maar als je ze erg laag zet zie je ze een beetje knipperen
- De throttle heeft vanaf het midden op ongeveer 15% en 85% een fysieke weerstand waardoor je even een beetje extra kracht moet zetten. Denk dat het een soort rem en afterburner ofzo moet voorstellen, maar ik vind het hinderlijk.
- De stick heeft een dubbele trigger, wat wel handig is (bv half indrukken -> MG, helemaal indrukken -> MG + Cannons)
- De units zijn niet erg zwaar, maar ook niet te licht. Je krijgt er zuignappen bij en er zitten ook 3 gaten doorheen om ze ergens aan te schroeven
- De profiler software werkt makkelijk, je kan op een plaatje op een knop klikken en die een functie meegeven. Die profielen kan je als het goed is ook nog eens met een clutch-knop snel wisselen, of anders uit een lijstje selecteren als je op het systray icoontje klikt. Die clutch kan je aanzetten in de settings maar dat kost je wel een knop
- De draaiknoppen op de throttle werken net als analoge assen en hebben een centerpuntje, maar draaien wel erg stroef.
- Erg schijnt een issue te zijn met de x52,pro en x65 met de unity engine, ik weet niet of dat ook met andere joysticks zo is, maar ff vliegen in KSP lukte niet zonder minimaal een halve seconde vertraging.
*) Ik had last van 2 problemen.
- Het eerste probleem was dat ik bij het instellen van de functie van een hat-switch de mode-shift functie (de pink-knop is te gebruiken als shift) niet in kon stellen zonder de sst/profiler te laten crashen.
- Toen ik het oudere software en drivers pakket installeerde had ik soms opeens dat de auto-calibratie van de joystick verkeerd stond. Waardoor de usb stekker even los moest (er is geen calibratie functie die je zelf kan gebruiken)
Ik heb nu profile editor 6.6.6.9 van de saitek ftp en driver versie 7.0.27.13-x64 (win7) en dit lijkt te werken. (Het probleem kan volgens google ook aan usb 3.0 poort of slecht contact van ps/2 kabel liggen, weet niet waar ik precies last van had)
Het klinkt wel erg negatief zo, maar op het moment ben ik wel weer tevreden met m'n aankoop. (gisteren even niet

) maar ik overweeg wel serieus om de dat ding open te maken, de garantie te verbreken en die bobbeltjes onder uit de throttle-hendel te halen. En als ik dan bezig ben doe ik ook meteen die sensor mod.
Als je echt voor een HOTAS gaat is dit denk ik de goedkoopste serieuze optie, de thrustmaster t-flight hotas-x heb ik in een winkel beet gehad en dat leek een beetje kinder-ei kwaliteit (de gashendel dan, de losse variant van dezelfde joystick leek wel ok)
Als je ook een losse stick overweegt wordt het weer een heel ander verhaal.
Wat mij betreft kan die oculus rift niet snel genoeg komen trouwens. Lijkt me echt gaaf met dit spel, en kan je hopelijk ook de afstand tot je doel beter inschatten in FRB

Ik zag er een filmpje van op youtube, lijkt me idd erg vet. De gozer die dat ding liet zien vloog even op gevoel door een loods heen op een van de maps ('Port' denk ik )