[MMO] War Thunder

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:08
chiIIed schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:51:
Ik wacht nog steeds op de arcade mode met historical flight model :z
Ik wacht er ook nog steeds op.
De arcade events pakken het slechtste van beide. De mogelijkheid om met maar 1 vliegtuig te vliegen uit HB en de physics uit AB. Van mij mag dat wel andersom.

Ik heb m'n ground targets ook weer binnen 30 in HB in 2 potjes. Die A-26 doet het prima.
Fiorano schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:30:
Wat zijn dé tips voor Warthunder? Ik hen nu Amerika op Lvl4 en Engeland Lvl5. Ik speel eigenlijk alleen arcade batlles omdat ik bij de overige er gelijk weer uit lig haha.
Veel oefenen. Begin gewoon in arcade te spelen en let op hoe ver dat bolletje voor de vliegtuigen zit, in HB moet je dit op gevoel doen. Als je richt vind ik het ook altijd handig om in te zoomen, ik heb een knop op mijn muis als zoom knop. Goed voorbeeld in dit [link] filmpje vanaf 7:00. Verder staan in dit topic volgens mij vrij veel tips hier en daar verspreid.

[ Voor 43% gewijzigd door mcbacon0 op 13-11-2013 18:30 ]

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 09:06
Tips:
- Achter een vijand zitten is veiliger dan ervoor
- Het bolletje in arcade is maar een hint en is niet heilig. Als het vliegtuig van je weg draait moet je er wat voor (verder van het vliegtuig weg) mikken, draait hij naar je toe moet je er wat achter (dichter bij het vliegtuig) mikken. Let vooral op de hit indicator en probeer het wat aan te voelen.
- Schiet niet als je nog verder dan 600m zit, behalve als ze op je afkomen (vanaf 1km) of als ze gewoon rechtdoor vliegen (800m). Op die afstanden valt er wel wat te raken.
- Maak aan het begin wat hoogte. Duiken en schieten om daarna weer op te trekken is veiliger dan laag vliegen. En je hebt ook een mooi overzicht wat je wel en niet kan aanvallen. Let wel op als je historical doet dat je je plane niet kapot draait door aan 800 per uur te dalen :D
- Probeer goed te kiezen wie je gaat aanvallen. Vliegen er 3 rode vliegtuigen achter elkaar pak je beter de achterste ipv de voorste
- Vlieg niet alleen op 8 rode mensen af, de kans dat je sterft is wel heel groot.
- Let ook op waar je teammates vliegen. Zijn je kogels aan het herladen, maak dan een iets grotere bocht zodat je niet in de weg zit van hun. Zo let je ook op dat je niet tegen elkaar vliegt.
- Als je head on af vliegt op een vijandig vliegtuig is het ook jouw taak om op tijd weg te trekken.
- Denk eraan te herladen in arcade als er geen vijandige vliegtuigen in de buurt zijn, zodat je niet meteen zonder valt.
- Gebruik combat flaps (F) op bombers en heavy fighers zodat je toch iets beter kan draaien.
- En merk op dat je al deze tips meestal laat gaan als je dan toch een enemy vliegtuig ziet :D
- Niet klagen over rammers. Rammen kan in 95% van de gevallen wel ontweken worden door jezelf of was onopzettelijk in een dode hoek. Heel soms zal iemand wel zijn brandend vliegtuig in jou parkeren maar dat moet je dan maar proberen te ontwijken.
- Update je crews en vliegtuigen.
- Bomben is, zeker in arcade, eenvoudig te doen vanuit de normale view, je hoeft er niet voor in te zoomen. Gewoon je kruisje op de grond op ground target zetten en op spatie drukken.
- Torpederen geeft de hint vanaf 1km te doen, maar sinds die torpedo's trager gaan, doe je best daar nog de helft vanaf. Beweegt de boot, mik dan op zijn voorste punt, en kom van wat opzij zodat er een groter raakoppervlak is.
- Zet autorepair af voor je aan je laatste potje begint. Je vliegtuigen 's nachts laten repareren levert op de lange duur veel lions op. Op lagere levels lijkt dit nog niet belangrijk, maar op hogere levels kom je lions te kort (toch als niet-premium) om je vliegtuigen te kopen.
- Genieten dat het spel zo chill is. Op het gemakje wat vliegen en vliegtuigen neerhalen is best ontspannend ^^

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:49
Thnx! Dan zit ik wel redelijk goed met mijn speelstijl haha. Alleen de van die combatflaps wist ik nog niet. Gisteren met de russen begonnen. Vind het echt heerlijk om even een uurtje te vliegen!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 15:59
Lointje wat een pracht post weer :)

Floksor

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 17:56
als je hogere tier vliegtuigen koopt kun je dan nogsteeds lagere tier matches komen.
Vind het vliegen met reverse vliegtuigen erg leuk.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Lointje schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:05:
- Maak aan het begin wat hoogte. Duiken en schieten om daarna weer op te trekken is veiliger dan laag vliegen. En je hebt ook een mooi overzicht wat je wel en niet kan aanvallen. Let wel op als je historical doet dat je je plane niet kapot draait door aan 800 per uur te dalen :D
In FRB is dat weer lastiger door het slechte zicht naar beneden. Wat dan helpt is regelmatig wat S bochtjes maken zodat je wel goed alle kanten op kan kijken. Dit is in real life ook de manier om op zicht botsingen te voorkomen. Zeker in de klim waarbij je recht naar voren ook al niks meer ziet is dat erg belangrijk!

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 13:28

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

@lointje (14 november 2013 08:05), als forumberichten gemodereerd konden worden, +3 voor jouw tips, het heeft mij een uurtje of 30 gekost tot ik tot dezelfde conclusies kwam en daardoor nu dus nóg meer van het spel kan genieten.
En zelfs na 45 uur vliegtijd leer ik nog iets bij van de laatste tip! de autorepair!

@GMavak (14 november 2013 15:57), dat kan zeker, gewoon lagere tier vliegtuigen selecteren voor je aviation slots, voor de British air force is het dan een aanrader om met de Hurricane MK 1 en MK 2 te gaan vliegen en voor het overgebleven slot een Beaufort MK 8 of een Havoc MK 1 te kiezen.

Het werkt egostrelend om iedere keer op een eerste plaats te kunnen eindigen, daar komt nog eens bij dat je meer experience krijgt wanneer je meer vliegtuigen etc. neerhaalt, dus stijgt je crew sneller in level en heb je dus ook een klein maar fijn voordeel wanneer je de hogere tiers gaat betreden (qualifications etc.).

Naar mijn mening is het ook behoorlijk handig om met de RAF te starten, je hebt dan vanaf level 2, 8 machine geweren en vanaf level 3, 12 machine geweren - dáár waar alle andere naties maximaal 4 effectieve (turrets dus niet meegeteld) wapens hebben.

Een tip om toe te voegen: Zet je ''Fuel amount'' op de laagste instelling, dan is je vliegtuig lichter en is het dus makkelijker om te manouvreren.
Er staat nergens ingame aangegeven dat dit het geval is, maar probeer het zelf eens uit in de ''Test flight''-modus, en vergelijk dan bijv. eens de tijd die het kost om op te stijgen met een volle tank tegenover de tijd die het kost om op te stijgen met de minimum amount. (dan zul je zien dat je met een aantal ''Bombers'' (zonder upgrades en vol gewicht aan bommen) niet eens kunt opstijgen met óók nog eens een volle tank.
Nog een andere tip: wil jij snel een tegenstander neer kunnen halen? Ga dan voor de stealth bullets (indien je een beetje kunt mikken) of de universal bullets (als je hulp nodig hebt met mikken - tracers).
Waarom? Tracers doen géén damage! En aan de ''Ball'' bullets heb je momenteel vrij weinig aangezien er vrij weinig infantry is, de piloten en gunners kun je immers toch wel uitschakelen met een goed gemikte stealth/universal kogelregen.

Makkelijkste manieren om een vliegtuig uit de lucht te halen:
Fighters: mik op de cockpit als je van voren komt aanvliegen, mik op de staart (tail) als je van achter komt aanvliegen, beschadig jij de staart, dan is het enemy vliegtuig min of meer stuurloos en valt hij óf uit de lucht óf het vliegtuig is dermate beschadigt dat het onmogelijk is om er mee te landen dus onschadelijk.
Cockpit lijkt me duidelijk, je kunt de piloot met één kogel uitschakelen / je raakt de motor er óók mee, en wanneer die beschadigd is dan vliegt de tegenstander niet ver meer..

Bombers: Weet waar de turrets van iedere bomber zitten zodat je zelf niet in een kogelregen terecht komt, je vleugel ligt er immers héél snel af wanneer een turret zijn kans kan grijpen.
Een Bomber kan over het algemeen zeer veel schade absorberen, dus mik op de cockpit als je van voren of van de zijkant aan komt vliegen, anders is het gewoon een kwestie van een vleugel eraf te schieten (volgens de ingame tip moet je op de engines mikken maar de engines zijn vaak knap lastig te raken en de meeste bombers hebben 4 engines, schakel je er 2 uit, dan vliegt de bomber ongestoord door..)

Laat de dubbeldekkers zó snel mogelijk achter je, de enige écht goede biplane die ik tot nog toe ben tegen gekomen is de I-153 Chaika (Rusland, belachelijk goede turn time én 4 machine geweren op level 1!)

• Sluissie
  • Laatst online: 20-08 20:45
Skills, pak ze mee aan het bovengenoemde. kan je lezen op de wiki en diverse input van players.
P.s. wist niet dat racers bogus waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 129383_
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Handig voor de mensen die 2 of meer schermen hebben of een tablet.
gewoon spel opstarten browser op ander scherm, en naar deze link gaan [url]http://localhost:8111[/url] of als je een tablet gebruikt, het locale IP van de computer en poort 8111

geeft interessante stats weer, realtime temperatuur een overzichtelijke map en zelfs een ammo counter voor de Me 410 a1/u4.
helaas werken de stats niet voor vliegtuigen zonder cockpit.

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/lf9nyx1yl/dynamic0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
129383_ schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:51:
Handig voor de mensen die 2 of meer schermen hebben of een tablet.
gewoon spel opstarten browser op ander scherm, en naar deze link gaan [url]http://localhost:8111[/url] of als je een tablet gebruikt, het locale IP van de computer en poort 8111

geeft interessante stats weer, realtime temperatuur een overzichtelijke map en zelfs een ammo counter voor de Me 410 a1/u4.
helaas werken de stats niet voor vliegtuigen zonder cockpit.

[afbeelding]
Nice! ik wist niet dat dit ook gewoon in je browser kon. Ik gebruik nu nog de War Thunder Tactical Map app op android. Die kan je een waarschuwing geven als er een enemy dicht bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over het selecteren van vliegtuigen om in een bepaalde tier terecht te komen. Die slots zijn die plaatsen in de hangar waar je de vliegtuigen ziet? Ik heb er nu 5 maar als ik in slot nr. 5 een rank 6 zet kom ik daar ook automatisch terecht ondanks dat ik ook rank 3 vliegtuigen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 09:31
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:52:
Een vraagje over het selecteren van vliegtuigen om in een bepaalde tier terecht te komen. Die slots zijn die plaatsen in de hangar waar je de vliegtuigen ziet? Ik heb er nu 5 maar als ik in slot nr. 5 een rank 6 zet kom ik daar ook automatisch terecht ondanks dat ik ook rank 3 vliegtuigen heb?
Een slot zou je kunnen bekijken als een plaats in je hangar, maar handiger, belangrijker, is dat een slot een vaste crew heeft.
Ik zie dus elk slot zien als een crew 1,2,3,4,5. Een crew train je om in een bepaald vliegtuig te vliegen.
Let daarom op dat je vliegtuigen niet onnodig wisselt van slots, want dat kost geld. Daarnaast train je de crew om in dezelfde categorie te blijven vliegen. (Fighter/Bomber etc.) Zodat je dus als je levelt je crew1 die bijvoorbeeld een hurricane vloog, een spitfire gaat vliegen.
Maar als ik jou was zou ik gewoon even op de wiki kijken, of wat guides lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door yorkick op 15-11-2013 22:05 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Weet niet of er veel mensen arcade spelen, maar misschien is het leuk om tijdens het GE event morgen, een squad aan te maken, zodat de Wins wat sneller binnen komen!
Of is er nog steeds een limiet van 4 per squad?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valentijn74
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-08 20:15
yorkick schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:52:
Weet niet of er veel mensen arcade spelen, maar misschien is het leuk om tijdens het GE event morgen, een squad aan te maken, zodat de Wins wat sneller binnen komen!
Of is er nog steeds een limiet van 4 per squad?
Er is geloof ik alleen een limiet als je geen premium betaler bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
valentijn74 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:53:
[...]
Er is geloof ik alleen een limiet als je geen premium betaler bent.
Het is altijd maximaal 4 mensen per squad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 14:39

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik heb zeker interesse om met mensen samen te spelen. Ook wil ik proberen om beide events van morgen mee te pakken voor de volle 600 eagles. Mijn ingame name is ook Phehistyr. Met 4 man die samen spelen zou je toch een aardig voordeel moeten kunnen behalen lijkt me.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Laatst online: 08:49
Ik heb geapplyed voor de GOT Squardon. Ben ik dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Goed, ik ben net ook geaccepteerd voor GoT, waarvoor dank. Maarreh, hoe nu verder? Hoe kan ik bijvoorbeeld zien wie er online zijn en is er nog een communicatiemogelijkheid naast het forum en ingame chat?

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Oké, dan ga ik dat ook maar even doen:). Wie is daar de Admin van?
Edit; Ik zie het al, Bonsie & Floks, ik heb ook een request gedaan.

[ Voor 34% gewijzigd door yorkick op 16-11-2013 18:40 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Zijn de servers weer eens overbelast door een evenement waar golden eagles te verdienen zijn?

Net een potje gespeeld waarna ik in de observer mode bleef hangen en niet meer weg kon, nu kom ik het inlog scherm niet eens meer voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik heb inderdaad ook problemen. Maar het lijkt me sterk dat het door dat event komt, die start namelijk pas over 6 uur. Ik hoop toch niet dat er weer problemen door een ddos ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Lijkt weer een ddos aanval te zijn ja. Kan hier ook niet inloggen. Zal wel iets te maken hebben met het golden eagles event. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen voor morgen, maar ik verwacht er niet te veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik ga toch passen voor het event van deze nacht. Geen zin om ofwel om 3 op te staan ofwel om door te gaan tot een uur of 6 ^^ Vanaf 16u ben ik normaal ook online en hoop ik 4 potjes te winnen tegen 18u wanneer ik door moet. Afwachten dus :)
(edit: even ter bevestiging: ik kan nu ook niet inloggen)

[ Voor 10% gewijzigd door Lointje op 16-11-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Hij lijkt het nu weer te doen.

Edit: en de eerste 300 gold is binnen. >:)

[ Voor 43% gewijzigd door Phehistyr op 17-11-2013 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Het is hier alweer onspeelbaar geworden door grote drukte lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, ben er ook uitgegooid en kom er ook niet meer in. Als dat vorige keer ook al was leren ze niet van de problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
Dat was de vorige keer (2 week geleden) ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

En ik zit er weer in. Het lijkt erop dat ze er beter in worden de aanvallen af te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Het is weer lastig spelen ja. Lijkt deze keer alleen niet om ddos te gaan. Ik hoor van meerdere kanten dat de servers de grote druk van golden eagle event spelers gewoon niet aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Dat lijkt me sterk, er zijn nu 35k spelers online terwijl er vaak genoeg het dubbele is geweest. Of het gaat om specifieke bottleneck bij het inloggen.

Edit: hm, ze melden nu dat de spelers over twee servers worden verdeeld, dus totaal zal nu iets van 70k zijn. Aangezien ze nu ook niets zeggen over een ddos lijkt het er inderdaad op dat er iets anders aan de hand is.

[ Voor 42% gewijzigd door Phehistyr op 17-11-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Ok dit ging makkelijker dan verwacht.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h78XlPb.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door mcbacon0 op 17-11-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Phehistyr schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:22:
Dat lijkt me sterk, er zijn nu 35k spelers online terwijl er vaak genoeg het dubbele is geweest. Of het gaat om specifieke bottleneck bij het inloggen.

Edit: hm, ze melden nu dat de spelers over twee servers worden verdeeld, dus totaal zal nu iets van 70k zijn. Aangezien ze nu ook niets zeggen over een ddos lijkt het er inderdaad op dat er iets anders aan de hand is.
Was geen ddos denk ik hoor. Gewoon vooral dat, allemaal tegelijk willen battlen, is denk even zwaar voor de servers. Tegelijkertijd moeten ze natuurlijk ook de GE instellen. Maar verliep nu na een uur uiteindelijk wel weer soepel.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 200 golden eagles binnen gehaald. Toen ik weer inlogde ging het goed maar er waren nog geen 8000 spelers online en dat is niet veel.

Benieuwd hoe het op de PS4 speelt, had eigenlijk al wel wat verwacht te zien op internet maar dat valt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
Het kwam er eigenlijk op neer om met zoveel mogelijk bombers naar de andere basis te vliegen. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:36:
Heb 200 golden eagles binnen gehaald. Toen ik weer inlogde ging het goed maar er waren nog geen 8000 spelers online en dat is niet veel.

Benieuwd hoe het op de PS4 speelt, had eigenlijk al wel wat verwacht te zien op internet maar dat valt tegen.
War Thunder komt pas 29 november uit op de PS4. Samen met de launch in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Domdo schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:06:
Het kwam er eigenlijk op neer om met zoveel mogelijk bombers naar de andere basis te vliegen. Beetje jammer.
Op de lage levels was het of zo snel mogelijk alle gronddoelen uitschakelen, of zo goed mogelijk de vliegvelden capturen en bewaken. Vooral de krymsk-map was hilarisch chaotisch boven het vliegveld. Vanavond even de replay bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Dat was wel lastig gisteren met die drukte. Kameraad en ik wilden graag samenspelen maar toch een aantal keer opnieuw mogen squad aanmaken en in de queue gaan staan. Dan stonden we weer op offline, ... dan ging ik een spel in maar mijn kameraad niet (ze hebben nu ook toegevoegd als je direct uit het spel gaat dat je 5 minuten moet wachten tot je een nieuwe match kan beginnen). De toevallige win uit dit spel telde ook niet mee.

En dan kom je in de potjes, gelukkig meteen twee wins. Dan twee potjes met mensen die niets snappen van het spel zo lijkt het (rank 7). Dan heb je dus 18 water kills, waarvan 5 destroyers en 13 kleine bootjes. Verlies je de ronde nog omdat de rest van het team gezamelijk 2 kleine bootjes heeft afgemaakt. Joy.
Dan weer een win, twee losses en dan eindelijk een domination ronde waarbij mijn kameraad, ik en een kerel genaamd marcel gelukkig snapten hoe het spel werkte. Meteen beide airfields gecapped. Dan nogmaals beide airfields gecapt toen ze waren teruggenomen en easy win.

Tegen 18u moest ik door en heb ik toch 200 eagles gehaald :) Tip voor volgende keer: volgens mij is het beter zo'n events te doen op rank 5 of nog lager. Veel minder cannons, veel meer domination rondes die ik meer lijk te winnen. Dan heb ik wel geen bomber met veel bombs maar ja. Je hebt ook veel minder zware targets te bomben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De britten op level 11/12 zijn behoorlijk aan de magere kant zeg. Met name de spitfires beginnen op dat moment hun kracht te verliezen. Ja, ze zijn wendbaar, maar kwa geshut blijft het allemaal een beetje matig. De 7.7mm MG's doen sowieso weinig schade en de hoeveelheid ammo voor de 20mm cannons is bij de spitfires gewoon extreem laag. Het komt er bij de britten dus op neer dat ik voornamelijk nu met de premiums speel: De Typhoon mk. IB en vervolgens het beste toestel op dat niveau bij de britten: de Mustang Mk. IA is het geloof ik.

Qua bomber net geinvesteerd in de Wellington Mk. X, maar bombers zijn in arcade de spreekwoordelijke stront voor de aanwezige strontvliegen: je hebt binnen de kortste keren het hele vijandelijke team achter je aan en helaas is de Wellington niet een bijzonder stevig vliegtuig. Misschien toch maar eens historical ermee gaan vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Lointje schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:21:
Tip voor volgende keer: volgens mij is het beter zo'n events te doen op rank 5 of nog lager. Veel minder cannons, veel meer domination rondes die ik meer lijk te winnen. Dan heb ik wel geen bomber met veel bombs maar ja. Je hebt ook veel minder zware targets te bomben.
Daarom speel ik dit soort events met een Russische tier 1-2 line-up. Op level twee heb je namelijk twee bommenwerpers die elk 12 50kg bommen kunnen droppen en verder de I-16. Die vul ik aan met de twee Chaika's zodat ik 3 goede dogfighters heb. De fighters zijn ook nog eens uitgerust met raketten tegen bommenwerpers en tegenstanders die een vliegveld in denken te nemen. Op die lage levels heb je meestal ook maps met alleen gronddoelen die met machinegeweren zijn uit te schakelen, zodat je al je vliegtuigen in kunt zetten.

Dit heeft ervoor gezorgd dat die 7 overwinningen me gistermiddag nog geen anderhalf uur hebben gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ben sinds gister of eergister bij al mijn vliegtuigen over gegaan op stealth kogels in plaats van universal.

En dat was een slimme zet. Ik maak direct veel meer kills en lijk ook minder snel vijanden te hebben die mij het leven zuur maken als ik een kill wil maken. Ik merk ook dat mijn doelwit vaak geen enkel idee heeft waarvandaan er geschoten wordt, zeker bij de Hurricane II met zijn 12 MG's :+

Ik ben nu net rank 6 bij de Britten, en de Beaufighter is toch wel mijn favoriet, al speel ik er niet vaak mee. Het blijft leuk om met 1 of 2 vuurstoten een vliegtuig compleet te slopen :+ Ook doet ie het erg goed met maar 1 motor :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:43:
Ben sinds gister of eergister bij al mijn vliegtuigen over gegaan op stealth kogels in plaats van universal.

En dat was een slimme zet. Ik maak direct veel meer kills en lijk ook minder snel vijanden te hebben die mij het leven zuur maken als ik een kill wil maken. Ik merk ook dat mijn doelwit vaak geen enkel idee heeft waarvandaan er geschoten wordt, zeker bij de Hurricane II met zijn 12 MG's :+

Ik ben nu net rank 6 bij de Britten, en de Beaufighter is toch wel mijn favoriet, al speel ik er niet vaak mee. Het blijft leuk om met 1 of 2 vuurstoten een vliegtuig compleet te slopen :+ Ook doet ie het erg goed met maar 1 motor :P
Stealth ammo is inderdaad plezierig, in elk geval voor arcade battles. Ik geloof ook dat stealth meer schade doet, simpelweg omdat er geen "onnuttige" tracerrounds tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Bij ammo met meerdere eigenschappen is het resultaat van elk effect minder sterk naarmate er meer in één kogel gecombineerd is. Bijvoorbeeld AP ammo zal verder doordringen dan API-T. En over het algemeen is dit effect sterker voor ammo van lagere calibers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tracers doen idd weinig schade. Volgens mij zitten in strealth alleen AP en I kogels, werkt prima.

Worden de Japanse toestellen nog eens iets na rank 3? Ik vind het tot nu toe allemaal behoorlijk tegenvallen. Hurricanes en Spitfires maken gehakt van mijn vliegtuigjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

De ki-61's vind ik best fijn vliegen, maar hebben vrij zwakke bewapening. Ik moet zelf nog tier 7 halen maar ik hoop dat de zero's veel goedmaken. Tot nu toe is het inderdaad aardig doorbijten.

Al moet ik ook zeggen dat de H6K4 heerlijk kan trollen bij domination missies. Alleen bommen of raketten kunnen jou snel kapot krijgen als je op een vliegveld geparkeerd staat en ondertussen heb je genoeg geschut aan boord om wat tegenstanders neer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Moet zeggen dat de japanse AM62-N ook wel erg goed is @ tier 3.
Het ding heeft 2 x 20 mm cannons, draait ook best ok en kan redelijk wat schoten opvangen zonder neer te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/469794203896874275/C76F652C7EBB25E21146C029F672070F4DE24955/1024x576.resizedimage Op verzoek van aapenootjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Dat ging niet geheel soepel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
yorkick schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:03:
[...]

Een slot zou je kunnen bekijken als een plaats in je hangar, maar handiger, belangrijker, is dat een slot een vaste crew heeft.
Ik zie dus elk slot zien als een crew 1,2,3,4,5. Een crew train je om in een bepaald vliegtuig te vliegen.
Let daarom op dat je vliegtuigen niet onnodig wisselt van slots, want dat kost geld. Daarnaast train je de crew om in dezelfde categorie te blijven vliegen. (Fighter/Bomber etc.) Zodat je dus als je levelt je crew1 die bijvoorbeeld een hurricane vloog, een spitfire gaat vliegen.
Maar als ik jou was zou ik gewoon even op de wiki kijken, of wat guides lezen.
Ze zouden van mij wel mogen invoeren dat je de volgorde van je crews kan wisselen. Door keuzes in het verleden is het bij mij van links naar rechts van alles wat, dat zou ik graag even herordenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Motorhelm schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:02:
Moet zeggen dat de japanse AM62-N ook wel erg goed is @ tier 3.
Het ding heeft 2 x 20 mm cannons, draait ook best ok en kan redelijk wat schoten opvangen zonder neer te gaan.
Ik vind dat ding behoorlijk tegenvallen. De Hurri's winnen het aan vuurkracht en wendbaarheid.

Misschien ben ik ook een beetje verwend ondertussen, aangezien ik bij de de USA en Rusland rang 5 ben en bij de duitsers 4. En dan heb je toch al heel wat leuke vliegtuigjes om mee te spelen.

De japanners zijn tot nu toe best teleurstellend eigenlijk, maar misschien ook niet mijn stijl. Ben meer van de brute vuurkracht van de IL-2 of Beaufighters, of van de wendbaarheid van de Spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

De Japanse tree is inderdaad nog erg beperkt ten opzichte van de andere landen. En de focus ligt inderdaad meer op wendbaarheid dan op brute kracht. Al is die lijn van de ki-45's ook aardig voorzien van kanonnen, maar in de buurt van de beau's komen ze toch nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Volgens mij hadden de japanners ook niet veel verschillende soorten toestellen. De Zero's werden voor bijna alles gebruikt, en voor het zware werk de KI-45's

De Duitsers en Amerikanen daarintegen hadden allemaal verschillende toestellen naast elkaar.

De Beau's zijn ook gewoon gekke dingen. Zwaar bewapend, vrij snel, behoorlijk wendbaar en ook redelijk stevig. Ik heb ze liever niet achter mij aan, dat is vaak ongezond voor mijn Spitfire, een paar shells van die dingen verpesten je dag al behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik speel dit spel nu ook sinds iets meer dan een week en was na dag 1 al 'hooked'
Van het weekend heb ik 500 GE bij elkaar geraapt, waarvan ik een deel in mijn crews heb gestopt, dat leek me wel een goede investering.

Het liefst speel ik vliegspellen met een joystick, en ik heb nu een oude logitech wingman extreme digital 3d. Maar ik denk er aan een nieuwe te kopen, omdat er nogal veel speling in zit.
Ik twijfel een beetje tussen een Logitech extreme 3d pro en een Saitek x52 hotas (niet de pro versie) Heeft iemand ervaring met War Thunder met een van deze joysticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Warthunder werkt volgens mij niet helemaal lekker met joysticks, al is het misschien al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Ik ben ook direct van mijn Joystick naar een muis overgestapt, is veel en veel makkelijker. Al speel ik eigenlijk alleen Arcade Battles. Het is wel enige tijd geleden dat ik mijn joystick geprobeerd heb, zoals VasZaitsev al zei is er wellicht het een en ander aangepast.

Op zich kan ik me voorstellen dat je bij Heroic Battles en Full Real Mode er meer aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Laatst online: 09-07 01:28
Heroic battles vliegt ook beter met muis. Full real is een joystick wel ideaal. Overigens kan je ook bij Heroic Battles ook gewoon prima met joystick vliegen, maar het kost gewoon enorm veel tijd om te wennen. Qua instellen van controls is war thunder sowieso wel een verademing voor joysticks. Genoeg settings en alles valt prima in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

In arcade vliegt iedereen met de muis waarmee je een enorm voordeel hebt met richten en de instructor houdt je wel in de lucht. Met een joystick kan je de realistischer manoeuvres beter uitvoeren, maar in arcade zijn de flight models dusdanig versimpeld dat dat niet veel voordeel oplevert. In historic battles zal je al meer voordeel hebben van de manoeuvres, maar vliegen met een joystick kost gewoon heel veel oefening voordat je er echt beter mee bent. Spelen met de muis is nog steeds veel laagdrempeliger waardoor in de praktijk de meeste mensen toch daarmee spelen. In full real schijnt een joystick wel een must te zijn, maar dat heb ik nog nooit gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Het grote voordeel van die mouse aim in arcade is vooral dat je gewoon de kant op kunt kijken waar je naartoe aan het draaien bent. De mensen die dit gebruiken verliezen je dan ook eigenlijk nooit uit het oog. Dit terwijl mensen die realistischere controls aanhouden en first person vliegen op het rode pijltje af moeten sturen aan de rand van het beeld. En met al die andere rode pijltjes is het toch wat lastiger om alles te blijven overzien. Wat mikken betreft als je eenmaal iemand in je vizier hebt is het vooral gewenning hoor, dit is prima te doen met joystick of mouse-joystick.

Vermaak me in ieder geval best met de Ju87-G1 en 2 "snipers" :D.

Zelf vond ik het gewoon helemaal niets die mouse aim met instructor. Voelde niet aan of je dat ding bestuurde maar meer dat je zeg maar vertelde aan je piloot waar hij heen moest vliegen en de piloot doet vervolgens de rest. Nee, dat vond ik niets. Dan maar wat lagere k/d ratio voor mij.

In ieder geval denk ik dat die instructor aim er voor zorgt dat meer spelers deze game blijven spelen, dit is alleen maar toe te juichen. 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Motorhelm op 20-11-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ja, dit spel biedt eigenlijk precies wat ik al een tijdje zocht: laagdrempelig genoeg om er zo mee te beginnen, maar ook genoeg mogelijkheid om realistischer te spelen als ik daar behoefte aan krijg. Voorlopig vermaak ik me nog prima met arcade, maar ik denk dat ik op termijn wel historic battle met joystick ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Motorhelm, ook in HB en FRB kun je om je heen kijken, alleen ben je in FRB gebonden aan waar je naar buiten kunt kijken in je cockpit. Daarnaast heb je in FRB daarbij geen rode marker voor tegenstanders, dus met een looping ben je waarschijnlijk kwijt waar je tegenstander zich bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Arcade met joystick is wel een stuk lastiger dan met muis, maar ik vind de lol van met een joystick vliegen meer waard dan de kills die ik extra zou maken met een muis.

Het helpt wel dat ik nu veel met bommenwerpers vlieg en dogfights/furballs een beetje vermijd, want players killen of grondtroepen strafen blijft lastig.

En ik heb,na een marathon sessie, de knoop maar doorgehakt, en een X52 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Mooi! Ik zit daar ook naar te kijken. Heb nu een joystick met wat veel speling ...
Wacht wel even jou ervaringen af met die joystick dan :D

@ Gleighton
Dit is wel waar, echter om om mij heen te kunnen kijken ten tijden van draaien ben ik nu aangewezen op het programma facetracknoir in combinatie met een goedkope webcam die ik nog had liggen. Verre van ideaal! Plus daarbij dat de cockpit in de weg zit en je niet de volledige 360 graden om je heen kunt kijken inderdaad. (Het doel volgen doormiddel van slecht werkende facetracking zonder het gebruik van cockpit view is trouwens helemaal desoriënterend kan ik je vertellen :P)

Wat mij betreft kan die oculus rift niet snel genoeg komen trouwens. Lijkt me echt gaaf met dit spel, en kan je hopelijk ook de afstand tot je doel beter inschatten in FRB 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Motorhelm op 20-11-2013 19:40 ]

• Anthor
  • Niet online
Ik zal je op de hoogte houden :)

Hoe werkt dat facetracking dan? want ik neem niet aan dat je echt over je schouder moet kijken ;)

• Motorhelm
Hah, nee dat dacht ik eerst ook al ja.
Maar je kunt in het programma gewoon met curves aangeven wat de verhoudingen zijn tussen de werkelijke beweging van je hoofd en die van jou in game avatar.
30 graden met mijn hoofd draaien is gewoon volledig achterom kijken in game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 15:59
balen, ik heb geen heavy bomber, voor deze speciaal.. gister Bonsie als wingman gehad, stond eerste pot gelijk op 1 :)

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Ja die van gister was niet zo moeilijk. Kostte mij 2 pogingen omdat we de eerste match verloren.
Die van vandaag heeft me 500k lions gekost om een yer-2 te kopen, die ik na vandaag waarschijnlijk niet zo vaak meer ga gebruiken.

De volgende challenges zijn ook leuk.. 40 kills met de japanse en russische reserves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
Ik snap niet dat ze denken dat het er zo leuker van wordt. Ik wacht even af met spelen tot de 'challenges' klaar zijn en kom dan wel weer. Dan maar geen beta :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Ha, ik moet zeggen dat die challenges met die tier 0 vliegtuigen wel tof waren. Althans, de russische variant. Heerlijk laag bij de grond op z'n kant tussen de bomen door om 3 belagers af te schudden. Vaak met succes omdat ze de bomen/elkaar niet knap leken te kunnen ontwijken... Mouse aimers lijken vlak bij de grond in het nadeel te zijn of heb ik dit fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Neen ik denk dat het eerder ervaring is tegen mensen die mogelijk minder lang spelen of gewoon niet nadenken bij het vliegen. Ik scheer ook nogal vaak over bergtoppen, bomen, huizen, in de hoop dat de achtervolger ergens invliegt ^^ Met de muis is dat heel eenvoudig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:38

Ryada

She/Her

Ik zelf speel ook met de muis en altijd vlieg ik laag bij de grond gewoon omdat mensen me dan niet meer kunnen volgen of mikken :+
Ondanks dat ik pas met de russen op tier 4 zit heel veel lol gehad met vrienden.

Laatste tijd ben ik wel heel snel dood aan het gaan maar dat zal wel aan mij liggen.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
wambamNL schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:21:
Ik zelf speel ook met de muis en altijd vlieg ik laag bij de grond gewoon omdat mensen me dan niet meer kunnen volgen of mikken :+
Ondanks dat ik pas met de russen op tier 4 zit heel veel lol gehad met vrienden.

Laatste tijd ben ik wel heel snel dood aan het gaan maar dat zal wel aan mij liggen.
Kan me nog herinneren dat ik veel knockouts kreeg toen ik op tier4/5 zat. Omdat ik vrij snel levelde had ik nog niet veel punten in mijn crews zitten, en dus ook weinig in Vitality. Misschien wat goud erin steken om je crews alvast omhoog te levelen, is naar mijn inziens toch de beste investering van goud.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

yorkick schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:10:
[...]

Kan me nog herinneren dat ik veel knockouts kreeg toen ik op tier4/5 zat. Omdat ik vrij snel levelde had ik nog niet veel punten in mijn crews zitten, en dus ook weinig in Vitality. Misschien wat goud erin steken om je crews alvast omhoog te levelen, is naar mijn inziens toch de beste investering van goud.
Dat heb ik ook gedaan maar het maakte niet veel uit maar wat ik bedoel het lijkt wel alsof mijn vleugels en staart in 1 kogel van de tegenstander stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

bepaalde vliegtuigen kunnen niet zo goed tegen het 20mm geweld wat vanaf tier 3/4 begint. Beaufighters, die Toryu's en de "Zero" hebben 20mm kanonnen in de neus en die jeuken behoorlijk. Hurricanes en Russische vliegtuigen kunnen er heel slecht tegen. Vooral uitkijken voor Beau's, 4 20mm kanonnen in de neus is knap idioot voor zijn tier.

Met het goedkope goud afgelopen weekend heb ik een Russische Airacobra gekocht, leuke dingen, mensen oneshotten met een 37mm shell is humor :+ Ook idd wat goud gestoken in crewtraining. Vitality is erg handig, crews die die flink hoog hebben zijn moeilijk dood te krijgen. En natuurlijk is reload erg handig. In 12 seconden je MG's kunnen herladen geeft je echt een edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Aha vandaar dat ik zo snel dood ga :(
En ik dacht dat 12.7mm al goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

12.7 is al leuk, maar 20mm is nog leuker.

Al kan 7,7 ook leuk zijn hoor, een Hurricane II met stealthkogels komt nog aardig mee in tier 6, puur omdat je vreselijk veel kogels afschiet beschadig je altijd wel iets, waardoor toestellen vaak neergaan omdat je hun staart of vleugel versnippert hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Mouse aimers die hun instructor volledig aan hebben staan hebben inderdaad een nadeel laag bij de grond. Dat komt doordat die instructor koste wat kost het vliegtuig van de grond wil houden, waardoor bijvoorbeeld een draai wordt voorkomen. Een vleugel komt dan namelijk te laag. Hetzelfde effect kan ervoor zorgen dat landen lastig wordt omdat je (voor je idee) door het vliegveld wordt afgestoten. Gelukkig is dit aspect wel uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
VasZaitsev schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:36:

Met het goedkope goud afgelopen weekend heb ik een Russische Airacobra gekocht, leuke dingen, mensen oneshotten met een 37mm shell is humor :+ Ook idd wat goud gestoken in crewtraining. Vitality is erg handig, crews die die flink hoog hebben zijn moeilijk dood te krijgen. En natuurlijk is reload erg handig. In 12 seconden je MG's kunnen herladen geeft je echt een edge.
Ok nice! Ik heb zelf ook wat goud gekocht en ben ook aan het kijken naar een Premium plane.
Lastig kiezen, iemand anders nog ervaringen?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het handige van WT is dat je kunt testvliegen. Vuurkracht kun je niet echt testen, maar je kan wel kijken hoe een toestel vliegt. Die Airacobra is trouwens niet heel erg wendbaar, tegen een Spit leg je het wel af, De D520 zou erg wendbaar zijn, maar heeft wat minder vuurkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

De Airacobra moet je dan ook niet als een turnfighter spelen, maar als B'nZ. De Amerikaanse versies vind ik zelf in elk geval heel leuke toestellen. Het kost wat oefening, maar als je eenmaal het traject van je 37mm projectielen door hebt is het inderdaad makkelijk one-shotten. Het blijft cool om je tegenstanders ineens zonder staart door de lucht te laten doen tuimelen. >:)

Ik wacht zelf op een leuke aanbieding voordat ik een premium vliegtuig ga kopen, maar voor wat ik heb begrepen zijn vooral de (duik)bommenwerpers leuk om xp te farmen in HB. Verder zijn de boomerangs erg goed voor hun tier. De prestaties in de lucht zijn dan wel niet heel bijzonder, maar de bewapening maakt veel goed. En je kunt overwegen een vliegtuig te nemen dat haaks staat op de standaard speelstijl van het land. Bijvoorbeeld een B'nZ FW190 voor de Japanners met hun pure turnfighters. Dat maakt je wat veelzijdiger in arcade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik heb een quad core 3.0 computer met 4gb geheugen (wel een jaar of 5 oud). Weet iemand een leuke videokaart voor PCI Express 1.0? Of zijn er geen kaarten die dit spel trekken op PCI-E 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 11:56
Sebastiaan_2005 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:26:
Ik heb een quad core 3.0 computer met 4gb geheugen (wel een jaar of 5 oud). Weet iemand een leuke videokaart voor PCI Express 1.0? Of zijn er geen kaarten die dit spel trekken op PCI-E 1.0.
Wikipedia: PCI Express
PCI Express 2.0 is volledig achterwaarts compatibel met de PCI Express 1.x-standaard, dus PCI-E 2.0-kaarten werken ook met PCI-E 1.0/1.1, alleen dan wel met de maximale snelheid van het PCI-E 1.x-slot.
http://tweakers.net/categ...BkWWKOklW0kpGhpZFSbG1tLQA

Succes!

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Die premium p-39 is zeker aan te raden. Ik heb hem een keer tijdens een aanbieding gekocht voor 700GE. De climbrate van dat ding is in arcade verbazingwekkend. Aan het begin van de match moet je gaan klimmen, dan eerst wat bombers afschieten. En iemand die naar jou toe proberen te klimmen zijn makkelijke/langzame targets. Beide russiche p-39's heb ik helemaal gemaxed. Erg veel plezier in gehad.

De duitse wellington (jelly welly) is ook een topper. Als mensen je met rust laten kan je best hoge scores halen.

Maar de beste is waarschijnlijk de amerikaanse premium spitfire mk.9. Hij is op dit moment niet te krijgen maar schijnt met de volgende patch weer terug te komen.
Hier trouwens een voorproefje van de volgende patch, en ik weet niet of ik er blij van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
Bedankt! Is dat spel een beetje vooruit te branden met PCI E 1?
Ik heb het spel nog nooit gespeeld maar het lijkt me echt super. Vroeger was ik al al groot fan van air combat games. Heb me helemaal suf gespeeld met f/a-18 Hornet 3.0 waarbij ik de dramatische graphics voor lief nam. IL sturmovik, ook helemaal top!

[ Voor 22% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 25-11-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Probeer het gewoon eerst eens uit, het kost niks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Is die KI vs bomber missie al voorbij? dan kan ik weer rustig vliegen :P
Motorhelm schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:34:
Mooi! Ik zit daar ook naar te kijken. Heb nu een joystick met wat veel speling ...
Wacht wel even jou ervaringen af met die joystick dan :D
Ik heb hem vrijdag binnen gehad en van het weekend veel gebruikt.
Het begin was even wennen, door de andere grip en dat er zoveel knoppen op zitten dat je niet meer weet wat waar zit. Ik heb ook nog wat problemen gehad met (denk ik) de software / driver combinatie waardoor het vliegen gisteren even niet lukte*. Maar vandaag heb ik er weer goed kunnen vliegen (zoals met m'n oude stick), zonder last te hebben van problemen.

Wat dingen die ik vooraf had willen weten:
- De joystick wordt aangesloten aan de throttle met een male-male ps/2 kabel en is dus niet los aan te sluiten aan pc
- De usb kabel die uit de throttle komt is nogal kort, en ik had een usb verlengkabel nodig om bij mijn pc te komen, die rechts naast m'n bureau staat
- Er zitten nogal veel felle blauwe ledjes in de knopjes. Die zijn te dimmen via de software, maar als je ze erg laag zet zie je ze een beetje knipperen
- De throttle heeft vanaf het midden op ongeveer 15% en 85% een fysieke weerstand waardoor je even een beetje extra kracht moet zetten. Denk dat het een soort rem en afterburner ofzo moet voorstellen, maar ik vind het hinderlijk.
- De stick heeft een dubbele trigger, wat wel handig is (bv half indrukken -> MG, helemaal indrukken -> MG + Cannons)
- De units zijn niet erg zwaar, maar ook niet te licht. Je krijgt er zuignappen bij en er zitten ook 3 gaten doorheen om ze ergens aan te schroeven
- De profiler software werkt makkelijk, je kan op een plaatje op een knop klikken en die een functie meegeven. Die profielen kan je als het goed is ook nog eens met een clutch-knop snel wisselen, of anders uit een lijstje selecteren als je op het systray icoontje klikt. Die clutch kan je aanzetten in de settings maar dat kost je wel een knop
- De draaiknoppen op de throttle werken net als analoge assen en hebben een centerpuntje, maar draaien wel erg stroef.
- Erg schijnt een issue te zijn met de x52,pro en x65 met de unity engine, ik weet niet of dat ook met andere joysticks zo is, maar ff vliegen in KSP lukte niet zonder minimaal een halve seconde vertraging.

*) Ik had last van 2 problemen.
- Het eerste probleem was dat ik bij het instellen van de functie van een hat-switch de mode-shift functie (de pink-knop is te gebruiken als shift) niet in kon stellen zonder de sst/profiler te laten crashen.
- Toen ik het oudere software en drivers pakket installeerde had ik soms opeens dat de auto-calibratie van de joystick verkeerd stond. Waardoor de usb stekker even los moest (er is geen calibratie functie die je zelf kan gebruiken)
Ik heb nu profile editor 6.6.6.9 van de saitek ftp en driver versie 7.0.27.13-x64 (win7) en dit lijkt te werken. (Het probleem kan volgens google ook aan usb 3.0 poort of slecht contact van ps/2 kabel liggen, weet niet waar ik precies last van had)

Het klinkt wel erg negatief zo, maar op het moment ben ik wel weer tevreden met m'n aankoop. (gisteren even niet ;) ) maar ik overweeg wel serieus om de dat ding open te maken, de garantie te verbreken en die bobbeltjes onder uit de throttle-hendel te halen. En als ik dan bezig ben doe ik ook meteen die sensor mod.

Als je echt voor een HOTAS gaat is dit denk ik de goedkoopste serieuze optie, de thrustmaster t-flight hotas-x heb ik in een winkel beet gehad en dat leek een beetje kinder-ei kwaliteit (de gashendel dan, de losse variant van dezelfde joystick leek wel ok)
Als je ook een losse stick overweegt wordt het weer een heel ander verhaal.
Wat mij betreft kan die oculus rift niet snel genoeg komen trouwens. Lijkt me echt gaaf met dit spel, en kan je hopelijk ook de afstand tot je doel beter inschatten in FRB 8)
Ik zag er een filmpje van op youtube, lijkt me idd erg vet. De gozer die dat ding liet zien vloog even op gevoel door een loods heen op een van de maps ('Port' denk ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
Gleighton schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:28:
Probeer het gewoon eerst eens uit, het kost niks! :)
Ik bedoelde eigenlijk of het de moeite waard is om een nieuwe videokaart te kopen of dat dat niet gaat werken ;) Er zit nu een onboard kaartje in, die trekt het niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 26-11-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Hoe moet je die instructor eigenlijk uitzetten? Ik heb dat geprobeerd maar ik kan die optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Menu -> controls -> tabblad Instructor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Phehistyr schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:21:
Menu -> controls -> tabblad Instructor
Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Als je nu trouwens samen wil spelen: voeg me maar toe, zit een dagje thuis. Ingame naam is ook Phehistyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Helaas ik zit nu op mijn stage :D misschien kan ik vanavond nog heel even online komen maar heb het erg druk vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

wambamNL schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:53:
Hoe moet je die instructor eigenlijk uitzetten? Ik heb dat geprobeerd maar ik kan die optie niet vinden.
Niet geheel je budget kennend maar een HD7850 of HD7870 worden niet heel erg gebottlenecked door pcie 1.0 x16, zijn vrij goedkoop en moeten WT vrij goed kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
VasZaitsev schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:56:
[...]

Niet geheel je budget kennend maar een HD7850 of HD7870 worden niet heel erg gebottlenecked door pcie 1.0 x16, zijn vrij goedkoop en moeten WT vrij goed kunnen draaien.
Bedankt voor de tip! Wat is het verschil tussen deze 2? De technische specificaties zeggen met niet zoveel. Ik wil gewoon op 1920x1080 gaan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De HD7870,of R9 270x [zelfde kaart] is wat sneller en duurder dan de HD7850/R9 270.

pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 '13Series is de goedkoopste HD7870
pricewatch: Club3D Radeon HD 7850 royalKing de goedkoopste HD7850

Qua kracht vergelijkbaar met de HD5870/HD6950. Denk dat je met een HD7870 wel op fullhd kan spelen op high/ultra. Niet op Movie zetten, dat is erg zwaar voor je videokaart. Geeft wel prachtige beelden. Ik speel regelmatig op 1280x1024 met mijn HD5870 op Movie, geeft mij rond de 50-60fps. Dat is inderdaad alsof je in een film zit.

Overigens ben ik nu Rank 7 bij de engelsen, maar ik denk niet dat ik een toestel van die rank koop. De Typhoon lijkt mij nou niet echt geweldig, en de Welly's trekken mij ook niet erg. Ik vermaak mezelf nog wel even met de Beau's, de Spits en de Hurricane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Vanmiddag zitten twijfelen of ik de il-2m zou nemen, maar vond hem even te duur. Ik heb niet echt lions over, maar nu met 30% eraf gaat het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De normale IL-2 is al een leuk ding, gebruik hem eigenlijk vooral om bommenwerpers neer te halen dan gronddoelen uit te schakelen, maar ach. Die 23mm snelvuurkanonnen en raketten maken snel een eind aan de meeste bombers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
De normale Il-2 gebruik ik wel, maar eigenlijk alleen als m'n bombers stuk zijn. Het is voor mij nog steeds lastig om grond of luchtdoelen te raken met offensive geschut.
Voor de russen was ik van plan voor de peshka's te gaan, maar misschien is dit ook een goede oefening :)

Ben nu ook met de britten bezig met lvl 7 te worden voor de wellingtons, maar dat gaat erg langzaam omdat ik nog met lvl 2 en 3 bombers moet vliegen om nog een beetje dingen te kunnen raken.

Morgen is mijn weekje premium afgelopen, en twijfel of ik niet een pakketje ga kopen. Maar ik moet nog even aan het concept f2p en betalen voor items wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Bedankt voor je uitgebreide review Anthor.
Zit nu te denken de X52 pro aan te schaffen.

Wat het premium account betreft, is dat nu echt zo nuttig?
Je xp en lions lopen sneller op is het niet? Heeft dit niet als resultaat dat je vlieg ervaring minder aansluit bij de tier waarop je speelt?

Zelf ben ik nu zonder premium naar de volgende tiers gespeeld. Ik merk toch echt dat de hogere tiers moeilijker worden (in arcade).
Japans: 6
Duits: 8
Russisch: 8
Brits: 7
Amerikaans: 5
Piloot : Bijna level 15 (wat heeft het level van de piloot eigenlijk voor invloed??)

Eigenlijk kon ik tot nu toe altijd direct alle vliegtuigen kopen die beschikbaar kwamen bij het openspelen van een tier. (Dit zal vast lastiger worden bij hogere tiers als ik die bedragen daar zo zie.)

Overigens koste mij dit wel ca 3 volledige werkweken aan speeltijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Als je een pakketje wilt kopen is de steam ace pack aan te raden. 10k GE, 2 maanden premium en 2 premium vliegtuigen. Kost volgens mij 35 euro, terwijlk 10k GE normaal alleen al 50 euro kost.

Het hele level systeem gaat op de schop: http://forum.warthunder.c...s-new-progression-system/

Ik wacht nog even op de dev server om te bepalen of ik 5m lions ga uitgeven nu, om me een hoop gegrind te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Nut van piloot level is redelijk klein, maar het is er wel. Behalve dat het je globale progressie toont, is het max level van je piloot ook je max level van vliegtuig dat je kan aankopen in een land. Dit voorkomt dat je als nieuwe speler golden eagles koopt, er country exp mee koopt en dan voor het eerst gaat vliegen meteen op rank 6.
Andersom zorgt het ook dat je als je een nieuw land begint, wel exp kan aankopen om zo niet heel die low levels te moeten doorgaan. Per piloot level krijg je namelijk "free experience" die je kan omzetten door golden eagles naar experience in een land. Zo gaat de teller wat sneller omhoog indien je dat wil.

Zonder country exp te kopen is het piloot lvl echter nutteloos gezien je pilot lvl altijd gelijk of groter zal zijn aan elk afzonderlijk country lvl.
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste