Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
speel SB or RB. enige verschil is dat je geen penetratie en daling indicator hebt. echter dit loont echt want je krijgt hier heel veel XP van heb ik gemerkt. SB kan nog wel tricky zijn ivm dat er geen 3rd person view is maar een paar kills moet mogelijk zijnthijsco19 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:23:
Jemig, duurt dan wel effe. Dankje.
wat vinden jullie van de Map design eigenlijk ? kursk is episch maar de rest vind ik nog niet heel boeiend
Moet ik ook maar eens gaan doen denk ik. Ik speel nu alleen nog arcade om in te komen maar onderhand weet ik de drops wel voor een paar tanks. Ik zal alleen de korte 7.5cm kanon tanks moeten dumpen omdat ik die echt niet vertrouw zonder indicator.Hazeldinho schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 18:18:
[...]
speel SB or RB. enige verschil is dat je geen penetratie en daling indicator hebt. echter dit loont echt want je krijgt hier heel veel XP van heb ik gemerkt. SB kan nog wel tricky zijn ivm dat er geen 3rd person view is maar een paar kills moet mogelijk zijn
wat vinden jullie van de Map design eigenlijk ? kursk is episch maar de rest vind ik nog niet heel boeiend
Dan de mappen. Kursk nog niet gezien wat mij erg aan het irriteren is. Ash River zou ik wat meer willen zien want die zie ik ook bijna nooit. Op Karelia is het zelfmoord om base 1 te kiezen omdat dat eindigt in twee groepen welke 5 meter hun basis uitrijden en gaan snipen. Dan dropt iemand arty en daar gaat weer een flank. Die map schreeuwt om aangepast te worden. Dan is er nog een waarvan ik de naam niet weet welke ik wel leuk vind. Dan is er Jungle welke ik beschouw als een misdaad tegen de menselijkheid.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Heb nu een kaar peer gewisseld tussen de modes maar echt veel verschil merk ik niet in xp.Hazeldinho schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 18:18:
[...]
speel SB or RB. enige verschil is dat je geen penetratie en daling indicator hebt. echter dit loont echt want je krijgt hier heel veel XP van heb ik gemerkt. SB kan nog wel tricky zijn ivm dat er geen 3rd person view is maar een paar kills moet mogelijk zijn
Overigens vind het wel erg raar dat je eerst alle tanks op de rank moet unlocken om naar de volgende rank te kunnen.
Ben nu in ieder geval bezig voor de Pz. Kpfw. IV Ausf. F2, moet nog iets meer dan 3k xp voordat ik hem heb.
EDIT/ Die map waar je een basis in het midden hebt waar je met een aantal bruggen heen kan gaan, die vind ik wel leuk. Je hebt daar redelijk wat flanking opties.
[ Voor 9% gewijzigd door thijsco19 op 20-05-2014 18:59 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ja dat verklaard wat.Gleighton schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:54:
[...]
Maps zijn afhankelijk van welke spelmodus je speelt, in AB zul je dus nooit Kursk tegen komen.
Maar ik begin er nu constant goed in te worden gezien ik meestal 2de of 1ste eindig en dat met grote afstand op de spelers onder mij. Dit eigenlijk alleen met de Pz III L en de Pz IV F2 welke zo ongelofelijk fijn spelen als je een beetje slim speelt en daadwerkelijk goed mikt en niet zo dom bent om heat/APCR te laden.
Maar het is onderhand tijd om ook maar eens wat Soviettanks te grinden naar de T-34 en dan sim eens te proberen. Alles afslachten in de Pz III L en de Pz IV F2 word ook wel eens een beetje saai. Die tanks zijn zo goed.
Vooral het feit dat je 6 tanks nodig hebt om naar de volgende tier te gaan vind ik abnormaal.solique schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:06:
Merk wel dat grinden wel even gaat duren totdat je bij de betere tanks bent.
Zag op forums wel dingen voorbij komen dat dit waarschijnlijk word aangepast.
Ik hoop het wel, hoe het nou is is het gewoon pure onzin.Straetje schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:10:
[...]
Vooral het feit dat je 6 tanks nodig hebt om naar de volgende tier te gaan vind ik abnormaal.
Zag op forums wel dingen voorbij komen dat dit waarschijnlijk word aangepast.
Ik heb het idee dat mijn pc me performance tegen houd. Ik heb zeg maar een kleine mini itx kast (zo'n smalle kast) waar een gt 510 videokaart inzit. Zelfs op laagste settings kom ik met moeite boven de 30fps uit.
Als ik dan bijv filmpjes van jingles kijk lijkt het veel makkelijker dan hoe ik het ervaar.
Je settings op "old videocard support" zetten? En tanks vergt inderdaad meer van je pc.thijsco19 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:17:
[...]
Ik heb het idee dat mijn pc me performance tegen houd. Ik heb zeg maar een kleine mini itx kast (zo'n smalle kast) waar een gt 510 videokaart inzit. Zelfs op laagste settings kom ik met moeite boven de 30fps uit.
Als ik dan bijv filmpjes van jingles kijk lijkt het veel makkelijker dan hoe ik het ervaar.
Indien je het ervoor over hebt en genoeg geld hebt je pc upgraden.
Zelf merk ik dat als de fps onder de 40 dropt ik minder fijn speel, maar dit heb ik alleen op mijn laptop.
Mijn pc kan het namelijk allemaal wel aan met i7 860 en hd 7970.
Kan je beter voor iets van een 750ti of iets van een hd 7770.
Ligt natuurlijk ook aan je andere componenten, maar met die r7 250 kom je nog niet veel verder.
Maar nu weer ontopic!
[ Voor 8% gewijzigd door thijsco19 op 21-05-2014 17:41 ]
iig 2x uitgevoerd, speciaal voor Eyfinity. Zeker met Warthunder moet dat vet zijn.
https://www.google.nl/sea...iw=2021&bih=1038&dpr=0.95
Floksor
Trouwens sinds de laatste update ziet het spel er bij mij zowel bij air als ground battles veel scherper uit. Als ik aan het vliegen ben dan geniet ik echt van de landschappen!
Heb gemerkt op mijn laptop dat render distance automatisch op het hoogst gaat staan, misschien dat bij jou ook gebeurd?
http://forum.warthunder.c...?hl=%2Bdutch#entry2660308
http://forum.warthunder.c...-12?hl=dutch#entry2642723
http://forum.warthunder.c...tch+%2Bnaval#entry2659283
kun je me vertellen wat je system specs zijn?MeneerKrab schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:50:
Op het werk heb ik eyefinity draaien met warthunder, moest de eerste keren wel aan wennen maar ow wat is het leuk. Draait trouwens soepel en op een R7 270x
en op welke resolutie je draait?
ik ben namelijk opzoek naar een nieuw systeem, die 3x 1920x1080 kan draaien voor warthunder
oh mag in een dm als je wilt, heeft verder ook weinig met warthunder te maken
Floksor
zelf speel ik onlangs dat ik al veel tier 4 en 2 tier 5 vliegtuigen heb nog veel met amerika battlerating 2.3 of 2.7.rolandos582 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:37:
Wat is een goede beginners opstelling op snel XP te farmen dan?
vooral de a20g havoc verdien je veel geld mee en ook mooie xp rewards.
Ook krijg je veel crewpunten met de havoc, zonder GE erin te stoppen nu crewlevel 630
mijn 2.7 line-up:
1:P40E1 kittyhawk
2: F6F Hellcat
3: F4F 4 Wildcat
4: A20G Havoc
5: Ki 61 IB (premium)
Info over het spelmcbacon0 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:30:
Wachten tot de ace advanced pack op steam weer in de aanbieding is. Was voor mij 25 euro voor 10.000 eagles, 2 maanden premium en 2 vliegtuigen.
This Advanced Pack includes:
Two planes: Typhoon Mk.IB, Pe-2 series 205.
Premium account for two months.
10000 Golden Eagles.
Deze?
Geen idee, maar zijn die 2 vliegtuigen een beetje goed?mcbacon0 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:32:
Die ja. Kost nu 40 euro dacht ik. Wat ook al best goedkoop is voor wat je er voor krijgt.
Dat ligt natuurlijk aan jezelf. Ik heb er iig veel plezier mee gehad. Die peshka vind ik wat minder leuk vliegen maar die typhoon is zeker wel een leuk toestel.rolandos582 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:32:
[...]
Geen idee, maar zijn die 2 vliegtuigen een beetje goed?
Ach geld teveel. We gaan het beleven. Wat is het beste wat je met die 10k kan doen?mcbacon0 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:36:
[...]
Dat ligt natuurlijk aan jezelf. Ik heb er iig veel plezier mee gehad. Die peshka vind ik wat minder leuk vliegen maar die typhoon is zeker wel een leuk toestel.
Zoveel keer per jaar komt er korting op de 365 dagen premium. 50% ofzo. Daar zou ik het voor bewaren.
Hmm juist. Maar dan kan ik tegen die tijd dat ook halen. Zijn er daarnaast nog leuke opties?mcbacon0 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:42:
Toen ik het uitgaf was het aan landen xp. Maar dat is het nu niet meer waard, nu je voor elk vliegtuig apart moet converten.
Zoveel keer per jaar komt er korting op de 365 dagen premium. 50% ofzo. Daar zou ik het voor bewaren.
Bovendien, krijg je deze pack in een code? Waar vind je die code?
Sta contant bovenaan mijn team met gemiddeld zo'n 8 destroys.
Je hoeft er niks voor te downloaden.
[ Voor 19% gewijzigd door MaXeRs op 22-05-2014 21:58 ]
Dat is dus niet het geval, ik heb hem via steam gekocht maar heb het spel niet via steam geïnstalleerd.MaXeRs schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:57:
Even uitloggen uit je game en dan er weer in ! Voila je planes en eagle zijn toegevoegd.
Je hoeft er niks voor te downloaden.
Heb je wel een code gekregen via steam ,dan moet je die invoeren bij...rolandos582 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:59:
[...]
Dat is dus niet het geval, ik heb hem via steam gekocht maar heb het spel niet via steam geïnstalleerd.
wel eerst inloggen met jou gegevens
https://login.gaijin.net/en/sso/redeem
[ Voor 5% gewijzigd door MaXeRs op 22-05-2014 22:03 ]
Nvm, hij staat onder een hele omweg. Got everything now.MaXeRs schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:02:
[...]
Heb je wel een code gekregen via steam ,dan moet je die invoeren bij...
wel eerst inloggen met jou gegevens
https://login.gaijin.net/en/sso/redeem
[ Voor 15% gewijzigd door rolandos582 op 22-05-2014 22:07 ]
Graag gedaan.rolandos582 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:12:
Dus, wat zijn jullie names?
Haha thanks dude. Altijd makkelijk om wat nederlandse ondersteuning te hebben op Tweakers.
Net als mijn tweakers naam: Straetjerolandos582 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:12:
Dus, wat zijn jullie names?
Als je meer hulp wil kan je altijd hier of ingame vragen
Added. Overigens, waar vind je de a20g havoc?Straetje schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:23:
[...]
Net als mijn tweakers naam: Straetje
Als je meer hulp wil kan je altijd hier of ingame vragen
[ Voor 5% gewijzigd door rolandos582 op 22-05-2014 22:54 ]
Dit zijn wel de vliegtuigen die ik veel tegenkom idd. Zijn dit ook de betere?Straetje schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:27:
[...]
zelf speel ik onlangs dat ik al veel tier 4 en 2 tier 5 vliegtuigen heb nog veel met amerika battlerating 2.3 of 2.7.
vooral de a20g havoc verdien je veel geld mee en ook mooie xp rewards.
Ook krijg je veel crewpunten met de havoc, zonder GE erin te stoppen nu crewlevel 630
mijn 2.7 line-up:
1:P40E1 kittyhawk
2: F6F Hellcat
3: F4F 4 Wildcat
4: A20G Havoc
5: Ki 61 IB (premium)
Elk land heeft wel zijn eigen goede attacker en bomber. (behalve naar mijn mening engeland die geen fatsoenlijke gunners heeft die alleen 7.7mm schiet)
Je kan me ook ingame bereiken atm misschien wat handiger dan het forum vol zetten met vragen
Extra crew slots (zodat je met meer vliegtuigen kan vliegen). De eerste paar slots per land kosten wel lions maar de latere kosten eagles. In het totaal kan je met 9 vliegtuigen per keer per land rondvliegen.
Ik heb ook een deel van free eagles uit events omgezet in crew points om mijn crew te upgraden.
Voor de andere dingen vond ik de eagle prijs toch telkens te hoog voor wat je kreeg eigenlijk.
i3-2130 3,4ghzFloks schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:21:
[...]
kun je me vertellen wat je system specs zijn?
en op welke resolutie je draait?
ik ben namelijk opzoek naar een nieuw systeem, die 3x 1920x1080 kan draaien voor warthunder
oh mag in een dm als je wilt, heeft verder ook weinig met warthunder te maken
6gb
R7-270x
3x een syncmaster 24" resolutie. 5760x1200. Draai hem dan op medium. FPS weet ik even niet want heb momenteel een kapotte monitor, iig voldoende om niet irritant te zijn.
- Premium vliegtuigen
- Talisman voor een favoriet vliegtuig
- Crew levels
- Crew slot
- Premium tijd, afhankelijk of je genoeg speelt. Voor drie potjes per dag is het niet de moeite waard.
De eerste vier zijn blijvende investeringen waardoor het niet uitmaakt of je veel speelt. Af en toe hebben ze acties dat premium vliegtuigen in de aanbieding zijn. Als je het geduld daarvoor hebt zou ik daar op wachten. Een talisman kan ook een goede optie zijn als je een vliegtuig al veel speelt. Qua RP opbrengst maak je er effectief een premium-vliegtuig van. Zeker voor era 4 aan te raden gezien de prijzen van die premiums.
Crew levels maken een merkbaar verschil. Zeker als je veel arcade speelt zijn een kortere reload time en hogere crew health aan te raden. Alleen voor bombers met fatsoenlijke turrets is het de moeite waard om de gunners te upgraden. Ik heb dit zelf voor hooguit twee crews per land gedaan omdat ik niet zoveel bombers speel.
Crew slots zou ik alleen doen als je door zoveel vliegtuigen of tanks in één potje gaat. Als je een beetje fatsoenlijk speelt zou je met 6 slots meer dan genoeg moeten hebben. Het nadeel van zoveel slots is namelijk dat de punten voor de crew upgrades ook verspreid worden.
Tenzij je echt geld te veel hebt zou ik geen eagles uitgegeven aan RP conversion en het unlocken van modules. De prijzen hiervan zijn echt belachelijk hoog.
Verder is het belangrijk te letten op de battle ratings van de vliegtuigen in je line-up. Die bepaalt namelijk tegen welke tegenstanders je wordt ingedeeld. Als ik mijn line-up upgrade, doe ik dat meestal dan ook met meerdere vliegtuigen tegelijk.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
P39-K premium van Russen is een heerlijk vliegtuig. Achter een ander gaan vliegen, precies in het hair vliegen en dan 2x met het kanon knallen is voldoende voor een kill.
Meneerkrab is mijn ingame name.
Ik heb namelijk hooguit eens in de maand zowat dat ik door mijn vliegtuigen heen ben.
Het is gewoon zuinig spelen en niet recht ergens op af duiken.
9 is te veel, zeker omdat de prijs omhoog gaat per slot. Maar zo 2tal slots extra in landen waar je veel mee vliegt vind ik toch een goede investering van eagles.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Bij mij scheelt het denk ik ook dat ik vooral fighters speel en als ik bombers mee neem daar vaak de tijd wel mee vol kan maken.
Maar als je er iets mee gaat halen is Premium account een "must have" en verder een talisman op minimaal tier 2 vliegtuigen is ook handig. Verder nooit op modifications van je vliegtuigen uitgeven (is gewoon veels te duur). Converten kan je doen, maar kost wel aardig wat en houdt ook ervaring natuurlijk weg.
Als extra tip: als je in de brand staat engine op 0% zetten, geeft redelijke kans dat het toch nog uit gaat en zonder te veel schade aan je vliegtuig.
[ Voor 12% gewijzigd door Straetje op 23-05-2014 16:11 ]
Bovendien krijg je massas punten, en die zijn wel handig.
Bovendien kun je ook meerdere malen van 1 tank gebruik maken.
Ik denk dat dit voor herhaling vatbaar is. In arcade heeft zo ongeveer iedereen wel door dat je moet schieten op het groene kruisje, in sim moet je kunnen mikken wat ik kennelijk wel kan gezien de 7 kills.
Ja dat merk ik dus ook. Iets met Pz IV Aus F2 kills all.Gleighton schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:01:
Enige probleem dat ik had met SB is dat de matchmaking lang duurt. Maar buiten dat is het toch wel een stuk leuker dan AB.
Is het trouwens geen goed idee om een aparte War Thunder Ground Forces topic te maken?
Je moet gewoon goed kijken en opletten op rookpluimen.thijsco19 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:16:
Ook maar wat vaker SB doen, alleen weten de vijanden mij altijd eerder te raken dan ik hun....
Is het trouwens geen goed idee om een aparte War Thunder Ground Forces topic te maken?
Net kreeg ik dan eindelijk Koersk. Dat schaal, dat afstanden, dat precisie van mijn Pz IV Aus F2 als ik er een zag.
Tot je een Tiger ll tegenkomtDanielWW2 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:26:
[...]
Je moet gewoon goed kijken en opletten op rookpluimen.
Net kreeg ik dan net Koersk. Dat schaal, dat afstanden, dat precisie van mijn Pz IV Aus F2 als ik er een zag.
Tja, helaas nog rank 2 hoewel rank 3 nu in de buurt komt. Ik wil de Tiger en de Panther zo graag.
Een Tiger II tegenkomen lijkt mij niet al te leuk met een rank 2 tank.
Ik vraag me alleen wel af of er überhaupt iets is dat de Tiger II frontaal kan pennen. Dat zou namelijk niet moeten kunnen wat mij wel grappig zou lijken.
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-05-2014 20:48 ]
Er zijn opties, maar dan moet je wel wat tactiek gebruiken.DanielWW2 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:19:
[...]
Tja, helaas nog rank 2 hoewel rank 3 nu in de buurt komt. Ik wil de Tiger en de Panther zo graag.![]()
Een Tiger II tegenkomen lijkt mij niet al te leuk met een rank 2 tank.
Ik vraag me alleen wel af of er überhaupt iets is dat de Tiger II frontaal kan pennen. Dat zou namelijk niet moeten kunnen wat mij wel grappig zou lijken.
Point blank op de zijkant ja. Dat is het wel z'n beetje met een Pz IV.rolandos582 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:57:
[...]
Er zijn opties, maar dan moet je wel wat tactiek gebruiken.
1 jaar premium rond de 32 euro via steam !

Overigens wel Arcade, in RB zal die wel te weinig ammo hebben.
Misschien voor jouMaXeRs schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:20:
Voor de geintresseerde.
1 jaar premium rond de 32 euro via steam !
Ik zie dat namelijk niet : http://store.steampowered.com/app/236390
[ Voor 39% gewijzigd door Phehistyr op 24-05-2014 19:17 ]
Ja oké. Op die manier klopt die wel weer.Phehistyr schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:15:
Je kan gold betalen met Steam. Samen met de 50% korting op een jaar premium klopt dat wel aardig. De packs die je ingame kan kopen zijn op deze manier voor ons trouwens ook goedkoper dan op Steam. Doe er je voordeel mee.
Van het weekend heel wat potjes met de stugg ausf f gespeeld, wat een beest is dat. Heel wat tanks weten te oneshotten. Vooral die ai tanks zijn bijna standaard oneshot. En als het geen oneshot is, is de tank zwaar beschadigd of in de fik. Heerlijk!
Alleen wel jammer als het jouw overkomt, rij ik bijv naar een vlag toe en word ik eens van 500m ver geoneshot...
Nadeel bij die heatshells is dat ze slechte range hebben, ze droppen namelijk nogal erg gauw naar de grond.
En de stugg ausf f is inderdaad een grandioos tankje op die battlerating
Eindelijk de Knight's Cross of the Iron Cross with Oak Leaves gehaald
Pz III en Pz IV meestal zwaar beschadigd en soms insa kill. Er moet natuurlijk wel een verschil zijn voor de goede tanks.
Kan je dat met die damage uitleggen? Damage staat niet ingame weergegeven.Straetje schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:35:
De ammo met de meeste penetratie heeft het nadeel dat het niet super veel damage doet.
Nadeel bij die heatshells is dat ze slechte range hebben, ze droppen namelijk nogal erg gauw naar de grond.
En de stugg ausf f is inderdaad een grandioos tankje op die battlerating
Zal ik is een x naar kijken, geloof dat ik op een aantal de PzGr.40 gebruik omdat deze meer pen hebben.DanielWW2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:20:
Blijf van de heat af met de langeloops Duitse tanks. PzGr.39 is veel beter omdat die een explosieve lading heeft. Een schot door de glacis van een T-34 of KV-1 en bijna altijd insta kill.![]()
Pz III en Pz IV meestal zwaar beschadigd en soms insa kill. Er moet natuurlijk wel een verschil zijn voor de goede tanks.
Volgens mij heeft het te maken met wat voor soort shell het is, die pzgr40 heeft misschien wel de hoogste penetratie waarde maar heeft geen high explosive iets erin, dus is volgens mij meer om specifieke dingen te raken zoals, crew leden en ammorack. Met ammo die high-explosive erin heeft doet over het algemeen meer damage aangezien het natuurlijk explodeerd, dit heeft dan weer minder penetratie. Weet het zelf ook niet precies dus lastig om uit te leggen hoe ik denk dat het nu zit.thijsco19 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 07:35:
Kan je dat met die damage uitleggen? Damage staat niet ingame weergegeven.
En inderdaad als je die premium packs wil kopen zoals de Dora serie(fockewolf d13) en andere.
Nu doen!
Is het trouwens zeer waard, mooi veel premium en gold erbij + vliegtuig die vol gemodificeerd is en bonussen (talisman).
Het is eigenlijk heel simpel. Oke niet echt maar voor mij wel omdat ik het rijtje ken.thijsco19 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 07:35:
[...]
Kan je dat met die damage uitleggen? Damage staat niet ingame weergegeven.
[...]
Zal ik is een x naar kijken, geloof dat ik op een aantal de PzGr.40 gebruik omdat deze meer pen hebben.
Je hebt de volgende soorten munitie:
Armour Piercing
Armour Piercing Capped
Armour Piercing Capped Ballistic Capped
Armour Piercing High Explosive
Armour Piercing Capped High Explosive
Armour Piercing Capped Balistic Capped High Explosive
Armour Piercing Composite Rigid
High Explosive Anti Tank.
De AP, APC en APCBC komen oorspronkelijk van de marine vandaan. Een AP is gewoon een pantserdoorborende granaat. Deze werkte al snel niet meer omdat de Duitsers veel betere pantserplaat gingen maken waardoor deze granaten niet meer door konden slaan en meteen ontplofte. Toen kreeg je de zogenaamde cap. Een cap is gewoon een stuk extreem hard staal wat afbreekt bij inslag. De granaat kan zo door veel meer pantser heenslaan en ontploft achter het pantser. Een APCBC betekent dat de granaat ook een speciale neus heeft welke voor betere precisie zorgt omdat de lucht om de granaat efficiënter word verplaatst. Het is gewoon stroomlijning.
Bij tanks komen deze granaten in twee soorten namelijk met en zonder explosieve lading. Die met explosieve lading zijn de granaten die je wilt.
Dan zijn er nog de speciale granaten namelijk APCR en H.E.A.T.
APCR is in feite een kleine staaf gemaakt van wolfraam welke pantser doorboord met kinetische energie. Het is krachtig maar doet geen directe schade. Je moet iets in de tank raken en dat is kapot maar de onderdelen of mensen ernaast hebben er geen last van. Dat zo ongeveer elke bemanning meteen de tank zou verlaten is een detail en dat doen we maar niet in Warthunder omdat het dan alleen maar one hit kill is.
Dan is er H.E.A.T. Dit is in feite een normale granaat waar de voorkant gevuld is met koper. Door de inslag wordt het koper zo heet dat het smelt en vervolgens schiet het in een kleine straal uit de voorkant van de granaat en brand het door pantser heen. Het probleem is dat je wederom maar een klein deel van de tank beschadigd omdat alles binnen die straal kapot/dood is maar de rest van de tank is gewoon in orde.
Maar nu voor de granaten zelf.
Gr.38 Hl is een H.E.A.T
PzGr. 39 is een APCBC-HE granaat.
PzGr. 40 is een APRC granaat
Voor de Sovjets is het als volgt:
BR-340/350 A/B is een APC-HE
BR-340/350 SP is een APC (dus geen explosief)
De rest wijst zich wel.
Dus explosieve granaten omdat je met die tanks zo makkelijk kan insta killen.
Straetje schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:15:
[...]
Volgens mij heeft het te maken met wat voor soort shell het is, die pzgr40 heeft misschien wel de hoogste penetratie waarde maar heeft geen high explosive iets erin, dus is volgens mij meer om specifieke dingen te raken zoals, crew leden en ammorack. Met ammo die high-explosive erin heeft doet over het algemeen meer damage aangezien het natuurlijk explodeerd, dit heeft dan weer minder penetratie. Weet het zelf ook niet precies dus lastig om uit te leggen hoe ik denk dat het nu zit.
En inderdaad als je die premium packs wil kopen zoals de Dora serie(fockewolf d13) en andere.
Nu doen!
Is het trouwens zeer waard, mooi veel premium en gold erbij + vliegtuig die vol gemodificeerd is en bonussen (talisman).
Dank jullie wel voor de geweldige uitleg.DanielWW2 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:00:
[...]
Het is eigenlijk heel simpel. Oke niet echt maar voor mij wel omdat ik het rijtje ken.![]()
Je hebt de volgende soorten munitie:
[geweldig verhaal]
Aangezien ik van World of tanks kom had ik geen flauw idee dat het uitmaakte welk type granaat gebruikte. Nu dus voornamelijk PzGr. 39 gebruiken.
'Armour Piercing Capped Balistic Capped High Explosive' Is trouwens wel een mondvol
EDIT// De PzGr. 39 wordt ingame een APCBC granaat genoemd, dus zonder de HE erachter. Maar is deze dan toch wel de HE versie?
EDIT2/ Lol! Eerste potje met de PzGr. 39, 6 kills achterelkaar in de Pz IV ausf F2
[ Voor 7% gewijzigd door thijsco19 op 29-05-2014 16:20 ]
En ik kom dus ook van WoT. Begon me alleen wel ietwat te irriteren aan bepaalde dingen zoals Pz IV welke waardeloos is tegen een KV-1. Nou mooi niet dus.
[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-05-2014 16:55 ]
Vind het wederom weer een + punt voor WTGF tegenover WoT dat verschillende granaten echt effect hebben in een realistische manier.
/me thijsco19 start War Thunder weer op
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Bij mij staat trouwens het automatische bijvullen aan.
Ben nu trouwens bezig met de Pz.Kpfw. IV Ausf. G te researchen.
[ Voor 25% gewijzigd door thijsco19 op 29-05-2014 21:28 ]

En ik moet echt weer eens gaan spelen. Ik heb alleen geen tijd.
Verder heb ik bijna die Pz IV Aus G. Die lijkt me alleen wel even wennen omdat je dan best wel eens tegen iets engere tanks zou moeten zoals de Tiger of de Panther waarbij de Panther frontaal zo goed als immuum zou moeten zijn voor je Pz IV. Ik wil die tank zo graag.
Tomorrow, on May 30th, we will be turning on mixed battles between aviation and Ground forces in the Realistic and Simulator game modes for all maps and ranks. Co-operation between the two combat arms will make the tactical gameplay much more diverse. The teams will need to divide their forces to achieve both ground points control and also air superiority needed to cover the advancing tanks. CBT participants already tested these battles, but even they will see some changes.
The mixed battles allow you to use one air and one ground vehicle; some ground vehicles allow multiple respawns, the number of the respawns depends on the class of the vehicle (i.e. 1 respawn for heavy tanks, 2 respawns for medium etc.)
Another difference is that players may decide what vehicle they want to use after they enter a battle, not before, as a consequence, a balancing principle similar to the one used in the Arcade battles is used, i.e. only the vehicles in your crew slots with the highest Battle rating are taken into account. Be careful: if you are planning to use the StuG III Ausf.F and the Fw.190 A-1 (BR 3.3), do not leave the CL-13A (BR 8.7) in a crew slot, else you will find yourself in the highest level match.
To participate in mixed battles just click the “Tank battles” option and hit the “To battle!” button.
Ziet er goed uit. Helaas moet ik werken vandaag...
Vanavond eens kijken hoe hij het doet op 5670 bij 1080
Floksor
Nu net de Pz IV Ausf G vrijgespeeld en gekochtDanielWW2 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:41:
Yay waardering.![]()
En ik moet echt weer eens gaan spelen. Ik heb alleen geen tijd.
Verder heb ik bijna die Pz IV Aus G. Die lijkt me alleen wel even wennen omdat je dan best wel eens tegen iets engere tanks zou moeten zoals de Tiger of de Panther waarbij de Panther frontaal zo goed als immuum zou moeten zijn voor je Pz IV. Ik wil die tank zo graag.
Tiger I heeft maar 100mm voor de glacisplaat. Daar kom je nog doorheen op korte afstand.thijsco19 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:34:
[...]
Nu net de Pz IV Ausf G vrijgespeeld en gekocht. Ben benieuwd hoe hij is, als hij echt tegen tigers enzo moet dan zal het nog lastig worden.
En ik moet ook echt weer gaan spelen maar heb gewoon geen tijd.
Je merkt trouwens wel hoe belangrijk die 'parts' zijn als je ze nog niet heb geresearched. Even als brandblusser. Menig keren uitgeschakeld geweest doordat me turret vaat zat, en ze rondjes om heen gingen rijden.
Hier handig filmpje voor de tank spelers onder ons. Hier word de ammo uit gelegd door Jingles.