Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
sleepwalkerbe schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:07:
[...]

Bedoel je die dungeon ? Daar snap ik momenteel nog niks van nee :'(
spoiler:
Ja, niet ver van die vervallen hoeve waar je de archeologist vindt. Het is meer een puzzel dan een quest, maar ik vond het leuk gevonden en een typisch voorbeeld om out of the box te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:22
Japser schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:43:
Nou ik moet wel zeggen met betrekking tot het "OK, en nu" gevoel dat ik dat wel heb bij bijvoorbeeld een van de main quests in Cyseal (Murder quest). Op gegeven moment krijg je een viertal namen door, en dan is het logisch dat je dan die personen een bezoekje brengt. Maar nee, dus niet. Dat levert niks op en feitelijk heb je verder op dat moment 0 clues over wat dan wel te doen.

Da's niet echt prettig an de ene kant, want je wilt je focussen op die quest en aan de andere kant ga je dan wel weer rondzwerven en kom je ineens een ondergrondse dungeon tegen die je ff leegmept.
Heb je de pet pal perk? Dan is die quest echt niet lastig op te lossen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Kan er iemand mij helpen? Ik zit al een eindje vast, bij het buitengaan van Cyseal.

spoiler:
Ik ben Level 10 en ben nu in Silverglen. Ik kan nu toetreden tot de immaculates. Echter, alle mobs die ik tegenkomen in dat gebied zijn level 13! Ik heb dus geen idee hoe ik verder moet. Google geeft mij ook geen antwoorden. De quests in Cyseal zijn reeds opgelost. Waar moet ik heen om level 13 te kunnen worden (of toch hoger dan 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 23:49
Deetje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:41:
Kan er iemand mij helpen? Ik zit al een eindje vast, bij het buitengaan van Cyseal.

spoiler:
Ik ben Level 10 en ben nu in Silverglen. Ik kan nu toetreden tot de immaculates. Echter, alle mobs die ik tegenkomen in dat gebied zijn level 13! Ik heb dus geen idee hoe ik verder moet. Google geeft mij ook geen antwoorden. De quests in Cyseal zijn reeds opgelost. Waar moet ik heen om level 13 te kunnen worden (of toch hoger dan 10?
Daar zit ik nu ook :( (ook level 10 ) Ik ben me een weg aan het banen naar de mijnen, maar dat lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Geen idee, maar ik hak alles in de pan daar met level 8 (weliswaar easy moeilijkheid, maar toch).

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
mattderi schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:22:
[...]

spoiler:
Ja, niet ver van die vervallen hoeve waar je de archeologist vindt. Het is meer een puzzel dan een quest, maar ik vond het leuk gevonden en een typisch voorbeeld om out of the box te denken.
spoiler:
Goed ik hqd nog maar 1 vd 2 ontdekt, vandaar dat ik em ni snapte. Je weet toch dat je in beide dungeons het effect kan veroorzaken he? Edit : holy F : 4 fat chests :o :>

[ Voor 3% gewijzigd door sleepwalkerbe op 09-07-2014 21:56 ]

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
sleepwalkerbe schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:32:
[...]

spoiler:
Goed ik hqd nog maar 1 vd 2 ontdekt, vandaar dat ik em ni snapte. Je weet toch dat je in beide dungeons het effect kan veroorzaken he? Edit : holy F : 4 fat chests :o :>
spoiler:
Ja, dat had ik ontdekt en de reward voor die quest is inderdaad niet mis. Ik had trouwens toevallig een leuke manier ontdekt om die Mysterious Strangers die spawnen te verslaan. Ik had namelijk mijn party gesplitst. In elke dungeon stond een party van twee om te zien welk effect de knoppen hadden in de andere dungeon. Toen de Mysterious Stranger spawnde, kon ik in de andere dungeon op de knoppen duwen waardoor de traps geactiveerd werden en de enemy poison, fire en electric damage kreeg. Ik vind het gewoon super hoeveel mogelijkheden er in dit spel zitten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Staat een leuk stukje over Divinity op Ctrl+Alt+Delete comics.
Hier dus. Kan zijn dat er morgen wat anders staat, kan niet de directe link naar dit specifieke stukje vinden helaas.
Met dank aan D-Rez link aangepast :)

Verder geniale cartoon :D
Afbeeldingslocatie: http://v.cdn.cad-comic.com/comics/cad-20140709-ae854.png

[ Voor 9% gewijzigd door Renquin op 10-07-2014 16:38 ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

http://www.cad-comic.com/cad/20140709/#n2599

zo zou het morgen ook nog te lezen moeten zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
ontwikkelt het verhaal zich nog een beetje? Ik ben nog niet echt ver. Pas 2 uurtjes gespeeld maar ik kan er niet echt in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:44
Hey! Ik hou dit spel al een tijdje in de gaten en hoor tot nu toe alleen maar goede verhalen erover. Ik vroeg mij af hoe het met co-op loopt? Is het dat je net zoals bij DIII een public game aanmaakt of moet je iemand in je friend list hebben?
Lijkt mij zelf leuk om samen met iemand dan coop de game te lopen en solo de game te doorlopen. Zijn er fora oid waar een soort van player table is en dat je via daar in contact kan komen om een co-op game op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 10:12

.je

Dahal schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:43:
Hey! Ik hou dit spel al een tijdje in de gaten en hoor tot nu toe alleen maar goede verhalen erover. Ik vroeg mij af hoe het met co-op loopt? Is het dat je net zoals bij DIII een public game aanmaakt of moet je iemand in je friend list hebben?
Lijkt mij zelf leuk om samen met iemand dan coop de game te lopen en solo de game te doorlopen. Zijn er fora oid waar een soort van player table is en dat je via daar in contact kan komen om een co-op game op te starten?
Je kunt zelf kiezen. Je kunt een solo game maken. Bovenin de minimap heb je een rode ster, die kun je veranderen naar ''alleen ik', alleen lan', 'alleen vrienden' of 'voor iedereen'.
Eventueel kun je ook meteen een multiplayer game starten en met vrienden / public het spel gaan spelen :)
sleepwalkerbe schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:50:
[...]

Daar ben ik nog niet geraakt, ik hobbel nog rond in de buurt van Cyseal. Welk level ben je daar ongeveer ?

spoiler: verdere vragen
Heb je dingen als Lighthouse en andere dungeons al gedaan ?
Level 5. Moet kunnen, zitten twee level 6 tussen. De rest van de map heb ik redelijk leeg kunnen spelen!

[ Voor 49% gewijzigd door .je op 10-07-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Heb het spel gekocht! Heb uiteindelijk wel 20 minuten kunnen spelen!! Dit weekend er maar eens goed voor gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Dahal schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:33:
Heb het spel gekocht! Heb uiteindelijk wel 20 minuten kunnen spelen!! Dit weekend er maar eens goed voor gaan zitten :)
Opgepast als je snel even een uurtje speelt blijkt het plots halve dag later te zijn O-) :9 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Volgens de site komt er een linux mac versie?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
sleepwalkerbe schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:42:
[...]

Opgepast als je snel even een uurtje speelt blijkt het plots halve dag later te zijn O-) :9 :F
En toen waren er opeens 6-7 uur Divinity voorbij gegaan.. :)
Mijn impressie tot nu toe.. Leuk, begin weinig combat maar zit nu met undeads te vechten net buiten de stad, ben zelf level 4 dacht ik. Gaat makkelijk af, behalve de vuurtoren, daar moet ik nog even wat meer tactiek bij gebruiken.
Verder vind ik de charachters en hoe je skills verkrijgt niet makkelijk maar ik denk dat ik dit wel ga begrijpen naarmate ik het spel doorloop.
Sommige quests zijn "lastig". Het is natuurlijk zo dat je niet zomaar een kant op wordt gestuurd met een arrow en daar je quest kan completen. Ik was vooral verdwaald in de stad en vergat sommige key charachters te spreken waardoor mijn quest nogal langzaam verliep..

Volgende week vakantie, kan ik het dan rustig aan uit spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kevinl schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:23:
Volgens de site komt er een linux mac versie?
Klopt, ik geloof eerst de Mac-versie en daarna pas de Linux-versie.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
Toch nog even een vraagje over die Crafting boeken,

Hierboven wordt geschreven dat ze je "Recipies" aanleren, maar het eigenlijk niet meer dan een Hint toch ? Dat er in cryptische termen staat welke twee Ingredients (icm met bijv. een slijpsteen of aanbeeld) een bepaald ding kunnen maken ?

En dat je ze eigenlijk dus niet nodig hebt als je ze al weet ? (op Larian forums staat er een mooie lijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
StarWolfer schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:46:
Toch nog even een vraagje over die Crafting boeken,

Hierboven wordt geschreven dat ze je "Recipies" aanleren, maar het eigenlijk niet meer dan een Hint toch ? Dat er in cryptische termen staat welke twee Ingredients (icm met bijv. een slijpsteen of aanbeeld) een bepaald ding kunnen maken ?

En dat je ze eigenlijk dus niet nodig hebt als je ze al weet ? (op Larian forums staat er een mooie lijst).
Dat klopt. Wat wel verandert is dat als je de recipe hebt gelezen, je de output van je combinatie wel te zien krijgt als je dingen uitprobeert.
Voor wie dus niet van de lijst wil gebruikmaken een handigheidje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 00:42
StarWolfer schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:46:
Hier kan men de lijst met crafting recepten van het Larian forum vinden:
https://docs.google.com/f...zRyMDRxb0lBdWM/edit?pli=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 01:40

Dennis de Vries

Redacteur
Heb het spel gisteren ook maar gekocht, leek me simpelweg te goed om links te laten liggen.

Zijn er nog andere newbs hier die samen met mij co-op willen spelen? Lijkt me echt tof namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 10:12

.je

Dennis de Vries schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:14:
Heb het spel gisteren ook maar gekocht, leek me simpelweg te goed om links te laten liggen.

Zijn er nog andere newbs hier die samen met mij co-op willen spelen? Lijkt me echt tof namelijk.
Sure, kunnen morgen avond wel even een potje doen. Vanavond sporten dus dat wordt 'm niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Mochten er nog mensen zijn die dit topic lezen en zich afvragen of het spel het waard is;

Ik hou helemaal niet van turn-based RPG's. Maar na tien minuten in de campaign besloot ik om mijn connectiviteit in te stellen op 'anyone can join'. Een willekeurige Amerikaanse gast joinde, we wisselden Skype uit en we hebben het letterlijk meer dan 13 uur gespeeld. In één dag. Dát is hoe bizar goed dit spel is. Ik moet waarschijnlijk gaan slapen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Dennis de Vries schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 05:16:
Mochten er nog mensen zijn die dit topic lezen en zich afvragen of het spel het waard is;

Ik hou helemaal niet van turn-based RPG's. Maar na tien minuten in de campaign besloot ik om mijn connectiviteit in te stellen op 'anyone can join'. Een willekeurige Amerikaanse gast joinde, we wisselden Skype uit en we hebben het letterlijk meer dan 13 uur gespeeld. In één dag. Dát is hoe bizar goed dit spel is. Ik moet waarschijnlijk gaan slapen nu.
Simpelweg geniaal dat je deze post om 5 smorgens maakt ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

sleepwalkerbe schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:01:
[...]

Simpelweg geniaal dat je deze post om 5 smorgens maakt ook :P
Lol jah. Is echt zo'n One More Turn (fightje) spel. Gistern dat obscure barretje gevonden in de 2e stad, die is echt grappig. Totdat ik ruzie kreeg. Vanavond de save stukje terug maar starten.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Vandaag is een flinke nieuwe patch uitgebracht (de GOG-versie is volgens mij nog niet gepatched maar dat zal wel snel volgen). Een flinke lijst aan fixes, enkele UI verbeteringen en nieuwe AI persoonlijkheden. In de reacties lees ik dat er nog wel wat issues over zijn, qua balans van abilities onder andere, en het spel loopt niet bij iedereen stabiel. De meeste mensen ervaren echter weinig problemen en ik vind het super om te zien hoe Larian het spel ondersteunt. Ze geven echt om het spel en de spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Ben het met Geert eens, (h)eerlijke devs.

Ik ben trouwens inmiddels wel tegen wat dingen aangelopen die me opvallen (niet persé positief of negatief), ben ik hier de enige mee?

- Mijn framerate lijkt altijd rond de 20-30 FPS te zijn. Maakt niet uit of ik het op ultra speel, of alles op low zet. Het is niet storend bij dit genre, maar ik merk wel dat als ik even het menu omhoogbreng (esc) dat alles op de achtergrond van het spel dan meer vloeiend loopt.

- Je kan - heel handig - al flink wat damage uitdelen voor een gevecht is begonnen. Als je CRTL+iets dat ranged is gebruikt voor de vijanden je hebben gespot, deel je schade uit en heb je alsnog de eerste beurt plus al je AP.

- Zombie perk lijkt me enorm OP, aangezien de helft van alle vijanden tot nu toe poison damage gebruikt. De kerel waarmee ik nu dus de hele tijd speel heeft hem, en hij is pas één keer doodgegaan.

- Het kan soms lastig zijn om items te verkopen. Ik en die dude hebben nu het probleem dat we zoveel loot vinden en verkopen, dat geen één merchant in Cyseal nog genoeg geld heeft om onze spullen aan te verkopen voor een redelijke prijs.

- De elementen lijken niet altijd logisch op elkaar te reageren. Zo is er bijvoorbeeld een rivier - ook al is deze onderdeel van de map, dus waarschijnlijk ligt het daar aan - die niet reageert op elektriciteit. Ook valt het me op dat wanneer ik een stuk grond in de fik zit, en mijn ally gebruikt daarna een regenspell om het te doven, het heel lang kan duren voordat het uit is. Regen lijkt dan niet te helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis de Vries op 16-07-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Dit lijkt wel een game voor mij maar ik ben er nog niet helemaal zeker van. Ik zit met een paar punten.

- Co-op is leuk maar ik kan niet altijd met andere spelen. Mis je dingen als dit alleen solo speelt? Zoals quests, items of andere dingen?
- Hoe zit het met de replayability? Zijn er redenen om het spel nog een keer uit te spelen?
- Werkt het net zoals als d&d? Want daar hou ik toch echt niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Xanthian schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:23:
- Co-op is leuk maar ik kan niet altijd met andere spelen. Mis je dingen als dit alleen solo speelt? Zoals quests, items of andere dingen?
Nee, in het spel zelf mis je niets
- Hoe zit het met de replayability? Zijn er redenen om het spel nog een keer uit te spelen?
Dat weet ik niet, maar het feit dat er een level-editor uit is, betekent ook dat er allemaal custom campaigns uit kunnen komen.
- Werkt het net zoals als d&d? Want daar hou ik toch echt niet van.
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld en waar je niet van houdt. Het is een role playing game, dus daar moet je wel van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Laatst online: 23-08 20:08
anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:27:
[...]
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld en waar je niet van houdt. Het is een role playing game, dus daar moet je wel van houden.
Bedankt voor je antwoorden, de level editor is niet iets waar ik mee aan de slag ga maar misschien komt daar wel iets leuks uit.

Van RPG's hou ik wel, de meest althans. Spellen zoals Dungeon Siege, Final Fantasy, Skyrim, Diablo vindt ik allemaal leuk. De spellen gebaseerd op D&D niet zo. Het is iets met het diceroll systeem en de items wat me niet zo aanspreekt.

Het meest leuke aan RPG vindt ik toch het looten en de skills. Gewoon om te zien hoe je character veranderd van een simpele boer naar een God o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Looten en skills zit er goed in.

En er zit een verkapt dicerollsysteem in, maar dat zit ook in al die spellen die je opnoemt :P , dus ik denk niet dat het een probleem is (bijv "does 17 to 23 points of damage")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Ik vraag me af wanneer tweakers een review van deze game online zal zetten.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een aantal reviews die ik ben tegengekomen:
Strategy Informer: 9.1
IGN: 9.0
PC Gamer: 87
Gameinformer: 9
Eurogamer: 9

Wordt al met al zeer goed ontvangen in ieder geval.

Heb van de week het spel ook gespeeld (ik speel alleen als ik bij mijn broer op bezoek ga, co-op) en we hebben ons enorm vermaakt, vreselijk leuk, en af en toe ook flink pittige battles, het tactische element is heel leuk en zorgt voor veel verschillende manieren van aanpak (na de zoveelste reload ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik speel het spel al een tijdje maar 1 ding irriteert me zo enorm! dat ik al 2 rage quits heb moeten doen en mijn arme toetsenbord die niet goedkoop is het heeft moeten ontgelden..

Het gaat om het 'klikken' voor een attack.. en net als je klikt 'beweegt' de vijand zodat je niet meer target op de vijand maar je ineens gaat lopen!!! omg dit is zo slecht.. er zou echt een vijand TARGET systeem (alla WoW) moeten zijn ipv dit fuzzy klikken. Hopelijk fixen ze dit want het gebeurd echt TE vaak.

Zo vaak dat ik elke battle om de beurt maar save zodat ik kan loaden als het mis gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
CT schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 18:23:
Ik speel het spel al een tijdje maar 1 ding irriteert me zo enorm! dat ik al 2 rage quits heb moeten doen en mijn arme toetsenbord die niet goedkoop is het heeft moeten ontgelden..

Het gaat om het 'klikken' voor een attack.. en net als je klikt 'beweegt' de vijand zodat je niet meer target op de vijand maar je ineens gaat lopen!!! omg dit is zo slecht.. er zou echt een vijand TARGET systeem (alla WoW) moeten zijn ipv dit fuzzy klikken. Hopelijk fixen ze dit want het gebeurd echt TE vaak.

Zo vaak dat ik elke battle om de beurt maar save zodat ik kan loaden als het mis gaat...
Pan de camera naar een topdown view ipv een isometrische view en je zal dat probleem niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Weet iemand trouwens hoe de elementen precies reageren? Soms heb ik namelijk dat er poison boven vuur hangt, en de ene keer mengt het zich - waardoor er een explosie volgt - en soms gebeurt er simpelweg niks.

Nog even een waarschuwing voor andere newbs trouwens: Quicksaves zijn universeel (dus tellen voor zowel je singleplayer als je co-op) en dat houdt dus in dat quicksaves van verschillende playthroughs elkaar overschrijven. Dus je moet hardsaven (esc -> save) voor je stopt met een sessie. Mijn amerikaanse buddy was een nacht niet online, dus ging ik singleplayer spelen. Toen we verder wilden met onze co-op, bleken de quicksaves van mijn singleplayer die van de multiplayer te hebben overschreven.

19 uur aan speeltijd verloren. Ai.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis de Vries op 20-07-2014 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

DarthDavy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:54:
[...]

Pan de camera naar een topdown view ipv een isometrische view en je zal dat probleem niet meer hebben.
Kende die hele optie niet _/-\o_
Maar dit scheelt enorm - kan nu teminste backstabben zonder ineens door burning/poison te lopen en recht voor de vijand te staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Raar trouwens dat Tweakers zegt dat hij vanaf €25,- te koop is.

Ik haal altijd mijn games van Kinguin, daar was-ie 19 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dennis de Vries schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:00:

offtopic:
Kinguin is dan ook geen officiële winkel

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 20-07-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-08 10:22
Dennis de Vries schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:00:

Daar heb ik hem ook vandaan gehaald, voor 19,83 kon ik hem niet meet laten liggen. Wat een super vet spel, na een aantal keer een verkeerde classen combinatie gemaakt te hebben gaat het nu wel goed en heb ik er alweer veel te veel uren van het weekend in gestopt :)

Ik ben nog wel benieuwd naar de multiplayer optie, heb dat nog niet geprobeerd en denk dat ik hem eerst solo ga proberen uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoeveel steden/landen zijn er eigenlijk?
Ik heb maar 1 (lange) avond gespeeld, dus alleen maar Cyseal en omgeving (lighthouse en dat mistige swamp met die zombies) ontdekt.
Of is het alleen Cyseal en omgeving? Of zijn er ook bossen/woestijnen/whatevers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 09:47
Ik ben inmiddels na zo'n 20-25 uur naar een ander gebied. En daar ben ik inmiddels al weer een uurtje of 10 bezig. Ik denk dat er hierna nog een gebied is, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Volgens mij zijn er 4 steden in totaal, maar dat weet ik niet zeker.

Ik weet daarentegen wél zeker dat er minimaal drie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heb wat grappigs ontdekt, ik weet eigenlijk niet of het een bug is - of dat je met poison 'summons' kan tegenhouden.. Als spoiler de youtube link maar neer gezet, mocht je de baas niet kennen (jacks murderer) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
Mag ik zeggen dat ik het een heerlijke game vind ? ... Wat heb ik dit soort games gemist zeg sinds Fallout. Lekker alles verkennen, rustig aan de hele map clearen, turnbased/isometrische gevechten, echt _/-\o_

Het feit dat ik denk, "voordat ik stop nog ff snel de gevonden rommel verkopen" op de Market, en daarna toch nog even doorspeel (waardoor ik weer terug naar de Market "moet" omdat de Inventory weer vol zit) zegt me gewoon dat het spel met boeit, en ik het lastig vind om te stoppen :) .

Ben zojuist level 8: net wat dingen gevonden in de Morticians Hut door de deur te slopen. Grappig want volgens mij had ik hier nog helemaal niet "moeten zijn" kwa logische verhaallijn ;) ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 02-09 01:08
Heb 'm ook maar aangeschaft, aantal collega's waren er lyrisch over en ik moet zeggen dat de gameplay videos er echt geweldig uitzien. Jammer dat ik vanavond pas laat thuis ben, ben bang dat dit de hele nacht gamen wordt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ben na weet ik hoeveel uur wee ropnieuw begonnen en heb nu 2 'lone wolfs' nu speelt het wel wat beter en sneller (dan uren door je team roleren). Ben alweer lvl 9 en ga nu de 2e map bezoeken :-)
Heb in tijden niet meer zoveel tijd gestoken en plezier gehad van een spel, ook dat het spel niet elke dag 10 updates heeft en patches en forum-gezeik maar het blijkbaar gewoon af is en je ouderwets kan spelen! Nostalgie.. of gemiste kans voor vele games door de jaren heen? Laatste game die zo prettig was, was de nieuwe UFO game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
@CT. Heel eerlijk gezegd heb ik ook niet het ideale team.

Ik heb een Wizard/Elementalist (Earth/Fire) gemaakt en een Warrior (one handed / shield), niet wetende dat ik er een Wizard (Air/Water) en Warrior (Two Handed/Tank) er vanuit Cyseal bij zou krijgen.

Nu kan het natuurlijk nog slechter / kan je andere NPC's meenemen (nog niet geprobeerd), maar ik ben al een beetje aan de huidige combinatie gehecht. Liever had ik in het begin toch een Ranger genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
haha, ik had ook een mage en een knight gemaakt. 2hander dan. nu loop ik dus met 2 mages en 2 2hander warriors rond. Maar ben op zich best blij met team nu. ben ondertussen 12 en ben op de 2e map bezig. 2 mages is op zich prima en de warriors gaan niet echt hard dood meer :)

Erg leuk spel tot nu toe. Maar merk dat ik zo nu en dan toch ff moet googlen omdat ik nu echt niet meer weet wat ik moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Wat een fantastisch spel! Ben net 4 uurtjes bezig en al helemaal opgezogen.
Was begonnen met een cleric en een warrior maar nu maar opnieuw begonnen met een Earth/Fire mage en een ranger :)

Het voelt heerlijk oldschool aan allemaal, je wordt niet bij het handje genomen en als je te makkelijk denkt wordt je lekker afgestraft door de encounters :D Heerlijk, zo zouden alle games moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 17:09

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Na rondlurken in dit topic samen met een maat gisteren ook maar de duik genomen en het spel aangeschaft. Alles wat eerder geroepen is, is waar... wat een heerlijke game! Twee dingen heb ik nog niet gehoord, dus die hebben we op de moeilijke manier moeten leren:

- Quicksave: maak er gebruik van! We zijn gisteren in het eerste stadje op onderzoek uit naar de dood van Jake. Nou, mijn maat roept me erbij: hij heeft waarschijnlijk wat. Een graf. Eens even kijken..... BOOM! Zo, geen savegame, dus mooi "een uur terug in de tijd". Shoot!

- Classes: wij hebben tot nu toe puur co-op gespeeld en merkte na de eerste 2/3 uur spelen op dat we het toch wel erg lastig hadden steeds. We zijn een nieuwe game gestart en hebben dit keer gekozen om een cleric mee te nemen (heeft heal). Hiermee hebben we nu veel meer succes, we zijn bijna twee keer zo snel door het eerste deel heen gegaan.

Verder niets anders dan lof; het spel zit echt heel goed in elkaar. Ook de conversations en de keuzes die je krijgt zijn erg leuk! We hebben echt krom gelegen (en dat begon al met mijn maat die een blauwe afro kiest op moment van character creation).

Vanavond weer verder! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Coreantes schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:00:
Na rondlurken in dit topic samen met een maat gisteren ook maar de duik genomen en het spel aangeschaft. Alles wat eerder geroepen is, is waar... wat een heerlijke game! Twee dingen heb ik nog niet gehoord, dus die hebben we op de moeilijke manier moeten leren:

- Quicksave: maak er gebruik van! We zijn gisteren in het eerste stadje op onderzoek uit naar de dood van Jake. Nou, mijn maat roept me erbij: hij heeft waarschijnlijk wat. Een graf. Eens even kijken..... BOOM! Zo, geen savegame, dus mooi "een uur terug in de tijd". Shoot!
Klopt inderdaad, als je buiten de stad gaat zul je nog veel vaker redenen vinden om vaak te quicksaven >:)
- Classes: wij hebben tot nu toe puur co-op gespeeld en merkte na de eerste 2/3 uur spelen op dat we het toch wel erg lastig hadden steeds. We zijn een nieuwe game gestart en hebben dit keer gekozen om een cleric mee te nemen (heeft heal). Hiermee hebben we nu veel meer succes, we zijn bijna twee keer zo snel door het eerste deel heen gegaan.
Niet helemaal, ik dacht dit eerst ook maar "classes" zijn eigenlijk geen echte classes, het zijn gewoon presets van hoe de skills zijn verdeeld. Elke "class" kun je dus ook gewoon laten healen door een punt in water magic te zetten.
Bij je character creation kun je die skills ook nog aanpassen dus soort van je eigen "class" maken. Dat levert in ieder geval één voordeeltje op:

spoiler:
Als je die talk with animal skill neemt (animal friend oid) dan kun je met alle dieren praten en die vertellen je vaak heel veel, vooral ratten in dungeons willen bijvoorbeeld nog wel eens vertellen over waar je geheime loot kunt vinden!
Verder niets anders dan lof; het spel zit echt heel goed in elkaar. Ook de conversations en de keuzes die je krijgt zijn erg leuk! We hebben echt krom gelegen (en dat begon al met mijn maat die een blauwe afro kiest op moment van character creation).

Vanavond weer verder! :D
Zeker! De humor is echt geweldig in het spel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Krukar op 28-07-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Ik heb het spel ook gekocht omdat het er super leuk uitzag en ik toch wel een beetje terug verlangde naar een "Baldur's Gate" game. Dit lijkt er wel op.

Het spel is hardstikke verslavend. Net als bij civilization heb ik hier ook last van het "just one more turn" princiepe. (Nog 1 quest)

- Wat ik wel jammer vind is dat er soms niet goed aangegeven wordt hoe je een bepaalde spell cast. Dan denk je 'm op een tegenstander te smijten, strand ie op een laag hekje ofzo.

- Ook is het nit handig dat er soms in de combat een vertraging zit waardoor ik denk dat ik op spatie moet drukken op de turn te beeindigen.. maar in plaats daarvan wordt m'n volgende party z'n hele turn ontnomen. (Ja daar is een oplossing voor: gelduld)

- Ik heb al een keer of 10 gehad dat het spel crashed. Heb echt in jaren niet zo'n instabiel spel gehad. Meeste crashes gebeuren wanneer ik met Jahan een spell cast =/.

Maar ondanks deze 3 punten vind ik het een dijk van een spel! Aanrader!

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Katala schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:32:

- Ik heb al een keer of 10 gehad dat het spel crashed. Heb echt in jaren niet zo'n instabiel spel gehad. Meeste crashes gebeuren wanneer ik met Jahan een spell cast =/.
Vreemd. Ik heb er al meer dan 30 uur opzitten in het spel en nog geen enkele crash gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:24

Japser

Jeej!

Ik heb toch wat moeite met het verhaal. Ik zit nu in Silverglen en ben daar met drie dingen tegelijk bezig geloof ik: white witch, initiation en de mines en nog n zooi sidequests waar je geen idee hebt waar je moet beginnen met zoeken. Daarbij nog een uitstapje of 2 naar End of Time gehad en ik moet zeggen: het is mij niet meer duidelijk wat ik nu aan t doen ben eerlijk gezegd. Het ontbreekt me echt aan een goeie journal die je een soort van story samenvatting geeft.

Het hele vage soms in de quests begint bijna irritant te worden, iets meer pointers in de goede richting zou fijn zijn.

Meer mensen die dit zo ervaren?

[ Voor 19% gewijzigd door Japser op 28-07-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
mattderi schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:39:
[...]

Vreemd. Ik heb er al meer dan 30 uur opzitten in het spel en nog geen enkele crash gehad.
Inderdaad, dik 20 uur hier en nog geen enkele crash.
Zou het toch in je eigen Pc gaan zoeken Katala want op fora lees ik ook niets over crashes....

Die combatvertraging waar je het over hebt merk ik ook niet eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Krukar op 28-07-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:46
Japser schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:59:
Ik heb toch wat moeite met het verhaal. Ik zit nu in Silverglen en ben daar met drie dingen tegelijk bezig geloof ik: white witch, initiation en de mines en nog n zooi sidequests waar je geen idee hebt waar je moet beginnen met zoeken. Daarbij nog een uitstapje of 2 naar End of Time gehad en ik moet zeggen: het is mij niet meer duidelijk wat ik nu aan t doen ben eerlijk gezegd. Het ontbreekt me echt aan een goeie journal die je een soort van story samenvatting geeft.

Het hele vage soms in de quests begint bijna irritant te worden, iets meer pointers in de goede richting zou fijn zijn.

Meer mensen die dit zo ervaren?
Nog veel minder uur in zitten, maar ik herken het wel. Van mij hoeft niet elke quest met een uitroepteken op de kaart te staan, maar de huidige opzet zuigt me helaas niet in het verhaal. De gameplay is zeker tof, maar nog geen enkele character of quest-line heeft me het gevoel kunnen geven dat ik echt meer van de speelwereld wil zien of weten. Misschien dat de hele introductie ook wel weer te cliché was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
Als geen enkel ander spel crashed, dan ga ik niet in mijn eigen PC zoeken =)

Wat misschien wel een verschil is, is dat ik niet full screen speel omdat ik vaak terug naar de desktop ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Katala schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:46:
Als geen enkel ander spel crashed, dan ga ik niet in mijn eigen PC zoeken =)

Wat misschien wel een verschil is, is dat ik niet full screen speel omdat ik vaak terug naar de desktop ga.
Njah als niemand anders crasht en ik wel zou ik toch eerder mijn Pc of game-installatie gaan verdenken dan het spel zelf ;) Je draait wel een legale versie neem ik aan?

Over bovenstaande posts met "onduidelijkheid", imho is dat juist wat geweldig is aan dit spel. Lekker oldschool zelf dingen uitzoeken i.p.v. de game die je aan je handje meeneemt om te laten zien wat je moet doen. Ik vind het heerlijk.
Ook als je gaat exploren kom je echt megaveel puzzles en random dingen tegen, vaak ook in de kelders van gebouwtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
Krukar schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:51:
[...]

Njah als niemand anders crasht en ik wel zou ik toch eerder mijn Pc of game-installatie gaan verdenken dan het spel zelf ;) Je draait wel een legale versie neem ik aan?
Sinds ik gewoon werk hoef ik geen illegale versies meer te gebruiken ^^

Maar ach, saven gaat gelukkig snel en crashjes treden alleen op tijdens combat. En het is sowieso al verstandig om te saven voordat je de combat in gaat =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier heb ik ook geen crashes gehad na flink wat uren spelen.
Misschien op de forums van Larian posten met je specs, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 17:09

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Katala schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:00:
[...]

Sinds ik gewoon werk hoef ik geen illegale versies meer te gebruiken ^^

Maar ach, saven gaat gelukkig snel en crashjes treden alleen op tijdens combat. En het is sowieso al verstandig om te saven voordat je de combat in gaat =)
Geheel ontoevallig had ik crashes twee maanden geleden met Planetside 2. Dit was het enige spel dat bleef crashen op de raarste momenten. Wat onderzoek leerde dat de laatste (op dat moment) nVidia drivers het probleem waren. Ik neem aan dat jij gezocht hebt of mogelijkerwijs anderen dezelfde problemen hebben? Hier ook reeds 10 uur in de game zonder een single crash bij mij of mijn maat.

V.w.b. het spel; we zijn nu weer buiten de stad getreden en hebben twee vrij grote gevechten gehad. Kwamen al snel uit bij de lighthouse, maar... zijn toch maar even omgekeerd. De mensen die dat al gespeeld hebben, weten waarom! Haha...

Hoe kan je makkelijk zien welke kant je op moet of waar vinden we een globale indicatie van welke quest eerst moet? Ik snap natuurlijk dat dit spel het JUIST NIET bij de hand pakken heeft ingebouwd, maar nu kost het bijzonder veel tijd om erachter te komen dat je geen schijn van kans maakt als je bepaalde quests gaat proberen op te lossen zonder het level ervoor te hebben...

We zoeken nog even een operandus modi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
Coreantes schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:42:
Ik neem aan dat jij gezocht hebt of mogelijkerwijs anderen dezelfde problemen hebben? Hier ook reeds 10 uur in de game zonder een single crash bij mij of mijn maat.

Hoe kan je makkelijk zien welke kant je op moet of waar vinden we een globale indicatie van welke quest eerst moet?
Gister de hele dag niet gecrashed dus dat is altijd lekker. Ik heb de laatste drivers enzo.. al las ik op internet ook ergens dat je kon proberen een of ander ATI tooltje te verwijderen. Dat moet ik nog ff proberen.

Over welke kant je op moet... tsja ik zag er ook weinig logica in. Beetje heen en weer lopen en als de mobs een hoger level hebben dan jou gewoon een andere kant op gaan. De eerste keer dat ik de skeletten buiten de stad aanviel (westen) werd ik keihard in de pan gehakt... dan maar ff in Cyseal wat quests gezocht en gedaan. =)

Na iedere quest ging ik ook weer met diverse personen praten in town. Die gaven je dan ook weer experience.

Die waypoints maken het reizen gelukkig lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Coreantes schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:42:
[...]

Hoe kan je makkelijk zien welke kant je op moet of waar vinden we een globale indicatie van welke quest eerst moet? Ik snap natuurlijk dat dit spel het JUIST NIET bij de hand pakken heeft ingebouwd, maar nu kost het bijzonder veel tijd om erachter te komen dat je geen schijn van kans maakt als je bepaalde quests gaat proberen op te lossen zonder het level ervoor te hebben...

We zoeken nog even een operandus modi....
Je "moet geen kant op, dat is juist de crux van het spel, je kunt het precies spelen zoals jij het wilt.
Wat ik zelf tot nu toe heb gedaan is stadje tot lvl 3, toen nort/northwest tot lvl 5, toen die "maze" gecleared en het gebied in het verre noorden, daarna de west beach gecleared en nu zit ik in de cove, wat ook een enorm gebied is en heb ik ook het oostgedeelte nog om te clearen, ben nu lvl 8.
Dit werkte voor mij goed, gewoon hoveren over een mob en als de mobs meer dan 1 level hoger zijn dan jij naar een ander gebied toegaan.

Mobs die 2 levels hoger zijn kun je vaak trouwens makkelijk aan, als je een beetje goed speelt. D.w.z. goed gebruik maken van de elementen (vuur in olie, electriciteit in water e.d.) en scrolls (vooral charming arrow is soms een godsend).

[ Voor 10% gewijzigd door Krukar op 29-07-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Is er buiten de sold out CE boxed versie nog een retail versie gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Zondag ook deze game eens aangeschaft, geeft me weer een 'old school' gevoel moet ik zeggen. Wordt wel vaker in de pan gehakt dan ik gewend ben, in een solo game. Waarschijnlijk met dank aan het gebrek aan de 'lone wolf' perk die hierboven genoemd werd. (heb één toon die bij een level upgrade gegeven, de andere niet, en die is dus relatief zwak)

Ga me hier zeker mee vermaken de komende weken :).

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Hurtebise schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:04:
Is er buiten de sold out CE boxed versie nog een retail versie gepland?
Er is een retail versie, maar die is niet zo makkelijk verkrijgbaar.

Vb: http://www.gamemania.nl/D...spx?tabid=88&gmgame=29830

Uitgever is Daedelic, dus in de betere Duitse gameshop zal je deze ook kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turrycan
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 19:11
Divinity: Original Sin CE box bij amazon de voor 49,34 euro. Box is wel in Duits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:09:
Een aantal reviews die ik ben tegengekomen:
Strategy Informer: 9.1
IGN: 9.0
PC Gamer: 87
Gameinformer: 9
Eurogamer: 9

Wordt al met al zeer goed ontvangen in ieder geval.
Nog twee reviews:
Polygon: 9.5
GameSpot: 9

Ook staat Divinity op de eerste plek van Steam's top sellers.

Ik ben blij dat het zo'n leuk spel is, maar ook heel blij dat het goed ontvangen wordt, zowel door de media als door het niet Kickstarter-publiek :)

Eergisteren weer eens 12 uur (ofzo) gespeeld met mijn broer. Zit nu bij Braccus Rex. Toch wel pittig :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 02-08-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik zou wel eens online willen spelen, maar het is wel jammer dat ik dan dat hele begin opnieuw moet doen, dat ik al weet wat waar zit en wie wat heeft gedaan.
En online spelen met random mensen gaat echt nergens over. Jeej, ik mag met 1 poppetje van een random speler spelen.. Niet echt leuk

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hexta schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:26:
En online spelen met random mensen gaat echt nergens over. Jeej, ik mag met 1 poppetje van een random speler spelen.. Niet echt leuk
Vragen of je er een poppetje bij mag? 2 op 2 is een stuk leuker, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
anandus schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:36:
[...]
Vragen of je er een poppetje bij mag? 2 op 2 is een stuk leuker, lijkt me.
maar dan nog, even meespelen met iemand anders zijn game.
Ik hoopte op zelf een character kunnen maken en daarmee kunnen joinen. Niet iemand anders zijn game spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hexta schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:04:
[...]

maar dan nog, even meespelen met iemand anders zijn game.
Ik hoopte op zelf een character kunnen maken en daarmee kunnen joinen. Niet iemand anders zijn game spelen.
Het kan allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Als ik een game join heb ik nooit de mogelijkheid om een eigen char te nemen? Ik krijg gelijk een mannetje van de speler toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
hexta schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:37:
[...]

Als ik een game join heb ik nooit de mogelijkheid om een eigen char te nemen? Ik krijg gelijk een mannetje van de speler toegewezen?
Het zelf maken van een char kan sowieso als je samen met iemand een nieuwe game begint. Dan maak je er beide een aan.
Probleem hiermee is echter dat degene die het spel start, de safegame bewaart en hier dus mee verder kan zonder jou.

Echter als je iemand hebt waar je zeker van weet dat die alleen verder gaat met jou erbij, is dit geen probleem.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hexta schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:37:
[...]

Je moet wel een nieuwe game met iemand beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Renquin schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:06:
[...]

Het zelf maken van een char kan sowieso als je samen met iemand een nieuwe game begint. Dan maak je er beide een aan.
Probleem hiermee is echter dat degene die het spel start, de safegame bewaart en hier dus mee verder kan zonder jou.

Echter als je iemand hebt waar je zeker van weet dat die alleen verder gaat met jou erbij, is dit geen probleem.
Ja, dat weet ik. Daarom richtte ik me specifiek op bij random mensen.
En ik heb geen vrienden die daadwerkelijk een game dedicated aan ons als duo zouden spelen. :P helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:00
Mooi spel is dit. Heb het tot level 13 gespeeld met een vriend van me in coop. Het gedonder begon toen er op 1 van mijn ringen "telekinese" zat. Geen idee wat dat was toen ik de ring ging gebruiken. Totdat ik in ene het merendeel van de loot in handen kreeg na een gevecht. Binnen notime werd mijn maat flink pissig op me.
Ik vond het wat apart; hij was sowieso al een veel grotere lootwhore dan ik, en bovendien deelden we toch alles eerlijk? Bon, het spel ging verder. Het viel me op dat mijn maat echt als een gek op alle chests dook die we tegenkwamen. Ik vond het wel grappig, was in de veronderstelling dat we alles eerlijk deelden.
Als hij weer eens een chest opende vroeg ik "zat er iets voor mij bij?". Negen van de tien keer was dat niet het geval.
Omdat dit op een gegeven moment wat verdacht begon te worden besloot ik eens in zijn inventory te kijken na een paar uur spelen. Hij had drie keer zoveel gold als ik, had equipment die beter was dan mijn spullen niet gegeven en op zijn npc gestopt, had een stuk of 15 essences, een bottle of swirling mud en een tormented soul. Ik denk dat de waarde van zijn gear tov die van mij ongeveer 10:1 was ofzo.

Verbaasd over zoveel egoïsme heb ik hem hiermee geconfronteerd. Zijn reactie? "Ja, jij begon met die telekinese, dus ik moest toch wat."

Toen maar gestopt met hem te spelen. Leuk spel, dat Divinity. Brengt het verongelijkte kind in je naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 00:44
Lol, in MMO's kan ik me dit nog voorstellen maar in een coop singleplayer? Hoe oud is die maat van je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:00
NotoriousBAS schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:13:
Lol, in MMO's kan ik me dit nog voorstellen maar in een coop singleplayer? Hoe oud is die maat van je?
Jaar of 25. Ja triest he dit haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hehehe, ik heb ook al 'ruzie' gehad met mijn medespeler (mijn broer).
Tijdens een heftige battle, waarbij ik dacht dat het slim was dat hij A. deed, maar hij besloten had B. te doen en we daardoor enorm dood gingen.
De gevechten zijn dan ook stressvolle situaties :P
Nu is ruzie een groot woord natuurlijk en 5 minuten later waren we weer vrolijk aan het doorspelen. Maar co-op kan wel een beetje wrevel oproepen :P
Wij zijn overigens 35 en 42 :P

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 13-08-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 09:53
Ik heb de game gisteren ook aangeschaft en ben behoorlijk onder de indruk moet ik zeggen :) Lekker de hele omgeving afspeuren en alles onderzoeken op een zeer chill tempo. Dat is goed voor mijn ontspanning! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit al een tijdje flink vast bij de mijnen. Op de een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen niet of nauwelijks in onzichtbaarheidsmagica te investeren en nu kom ik dus niet voorbij die invincible figuren. Ik heb wel wat potions maar die duren niet lang genoeg. En om nu een savegame van tientallen uren geleden te laden en de laatste tig levels opnieuw te doen en dan wel de juiste skills te upgraden... voelt ook als zonder van mijn tijd. Meestal is er wel een tweede (of derde...) manier om een hindernis te overwinnen maar hierbij nou net niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:44:
Zit al een tijdje flink vast bij de mijnen. Op de een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen niet of nauwelijks in onzichtbaarheidsmagica te investeren en nu kom ik dus niet voorbij die invincible figuren. Ik heb wel wat potions maar die duren niet lang genoeg. En om nu een savegame van tientallen uren geleden te laden en de laatste tig levels opnieuw te doen en dan wel de juiste skills te upgraden... voelt ook als zonder van mijn tijd. Meestal is er wel een tweede (of derde...) manier om een hindernis te overwinnen maar hierbij nou net niet?
Heb je een magisch karakter met Aerotheurge (air magic)? Dan kun je een spreuk leren om jezelf onzichtbaar te maken, en later eentje om anderen onzichtbaar te maken. Heb je dat niet, dan zou je kunnen kijken naar de Hall of Heroes in je Homestead at the End of Time. Daar kun je nieuwe companions aannemen. Je kunt dan tijdelijk één van je karakters uit je party zetten (kun je later weer ophalen in de Inn in Cyseal) en deze vervangen met een tovenaar die Aerotheurge als skill heeft en zo dit deel van het spel doorlopen. Het kan zijn dat je dan alsnog de skillbook moet vinden / craften voor de onzichtbaarheidsspreuk.

Het is afwachten of er een geschikt karakter van het juiste level beschikbaar is in de Hall of Heroes, maar dit lijkt me de enige manier. Naast het craften van een lading invisibility potions. Hoe je die maakt kun je hier lezen, en als je eenmaal een aantal minor invisibility potions hebt, kun je die ook upgraden met het kruid Augmentor die je her en der vindt (als ik het goed heb).

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Heb hem vandaag ook aangeschaft. Toen ik de turn based combat zag deed me dat meteen denken aan Wasteland 2 en aangezien ik die zover heb uitgespeeld dat ik wel móet wachten op de final release (volgende week vrijdag!) is dit een erg leuk spel in de tussentijd. Gaan ook wel weer heel wat uren in zitten

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nieuwe patch en DLC is nu live :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40
Van de 7 uur wat ik tot nu toe heb gespeeld, heb ik maar een handjevol gevechten gehad. Meerendeel van de tijd was ik in singleplayer en coop met een buddy bezig om te kijken hoe we het beste alle dure spelen konden jatten, haha. Blijft voor mij een van de pluspunten van deze game.

Divinity: Original Thief XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:22

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wordt het spel hier nog gespeeld? :) ik heb het eindelijk gekocht en vind het super! Bij dit spel krijg ik weer een beetje het Morrowind gevoel waar ik al lang naar op zoek ben :)

Ik heb het alleen een beetje moeilijk met uit te zoeken welk personage goed is met welke wapens en hoe al de items die je vindt in het plaatje passen. Ook de combat vind ik best wel moeilijk, maar dat komt waarschijnlijk daardoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
ETzPliskin schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:44:
Wordt het spel hier nog gespeeld? :) ik heb het eindelijk gekocht en vind het super! Bij dit spel krijg ik weer een beetje het Morrowind gevoel waar ik al lang naar op zoek ben :)

Ik heb het alleen een beetje moeilijk met uit te zoeken welk personage goed is met welke wapens en hoe al de items die je vindt in het plaatje passen. Ook de combat vind ik best wel moeilijk, maar dat komt waarschijnlijk daardoor ;)
Mooi dat het spel er weer een fan bij heeft :) En omdat je wat later bent begonnen, speel je zelfs een volledigere versie van het spel dan de eerste spelers (er zijn inmiddels 2 extra companions o.a.). Het spel had op mij hetzelfde effect als op jou blijkbaar: Enerzijds dat ik eindelijk weer eens een echt diepgaande RPG had gevonden, en anderzijds dat het spel veel vragen en onduidelijkheden oproept over de details. Dat hoort erbij; het is vooral een kwestie van experimenten om uit te zoeken hoe dingen werken en wat het beste bij je past.

Welk wapen je aan welk karakter geeft hangt vooral af van welke wapenvaardigheden hij geleerd heeft. Vaak kies je die skills zelf, maar sommige karakters beginnen al met één of meer punten in bepaalde skills. Heb je bijvoorbeeld een karakter die een aantal punten heeft gespendeerd aan de two-handed skill, dan is het verstandig om dat karakter altijd een tweehandig wapen te geven om zo voordeel te hebben van de damage bonus. Karakters die vooral magie gebruiken zijn het beste af met een goede staf (met liefst zoveel mogelijk intellect erop). Karakters hebben geen vaste klasse, dus je kunt veel dingen vrij combineren. Zolang je je weapon skills maar laat aansluiten op de wapens die je draagt, anders is het een beetje zonde van de geïnvesteerde punten.

Zoals gezegd: Het spel kauwt je weinig voor. Het wordt aangemoedigd om dingen te proberen. En als je specifieke vragen hebt, zou ik even Googlen, of het hier plaatsen, of op de forums van Larian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
De oplossing is vaak dichterbij dan je denkt. Verstopte knopjes, of knoppen die in bepaalde volgorde ingedrukt moeten worden. Er zijn altijd aanwijzingen dichtbij. Praat eens met de lokale rat of lees wat boeken die op de grond liggen. Zelfs de meest complexe puzzels zijn op te lossen door even wat onderzoek te doen in de buurt van de puzzel.

Tip: Gebruik altijd een blood stone, dit zijn gewoon star stones. Ik wist dit niet totdat ik bijna bij het einde van het spel was. Hierdoor miste ik een groot stuk content die aan het einde van het spel niet meer van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Als grote Divinity-fan, hoewel enkel de eerste volledig rondgespeeld, maar overstag gegaan bij de Steam-herfstkoopjes en hem voor 32 euro opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Laatst online: 13:35

KipCurreh

Nightcrawler

Stond aan -40% op steam, heb em dan na enige twijfel dan toch maar aangeschaft... Zo veel lovende reviews voor deze game, en dan nog Belgisch erbij, men bibliotheek zou niet compleet zijn zonder :)

Wat direct opvalt is idd de (ietwat overweldigende) vrijheid... In het begin praat je maar tegen iedereen, ga je van hier naar daar, snap je niks van die hele kosmische shizzle, en voor je het weet staat je questenboek vol ! En het mooie ervan is, dat je het allemaal zelf maar beslist... Is een keer iets anders dan bijv een The Witcher of Skyrim, die toch wat meer de speler in een richting proberen te duwen (ook topgames hoor, daar niet van)

Misschien net daardoor dat het in het begin nogal overweldigend overkomt, en het al reeds vermelde 'en wat nu...' gevoel komt... 't is nog vroeg, zit nog maar aan een 2u speeltijd, maar af en toe denk ik echt wel van WTF gebeurt er hier, of beter nog WTF moet er hiet gebeuren 8)

Eerste 2 deaths (om men noobness te illustreren)
spoiler: death1
In Cyreal spot je op een gegeven moment een vers graf (denk in de tuin van de healer?).. Leuk, ff de eikel uithangen en kijken wat er begraven is *BOOM*
Allebei dood, game over. wtf :)

spoiler: death2
Aan de westkust kom je die treurende Orc tegen, en weet je snel dat er misschien wat moois ligt begraven bij zijn broer. Na te weten te komen waar zijn broer ligt door een reason-overwinning, beginnen we daar gewoon te graven waar hij op stond te kijken... Vond ie niet leuk, en stond ik daar plots tegen een lvl 6 Orc met een 3-party van lvl 2's.. Paar rake klappen en gedaan uiteraard 8)

Nu ja, vanavond gewoon weer wat proberen _/-\o_

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Voor mij persoonlijk GOTY 2014.
Vooral Co-Op is deze game zooooo verschrikkelijk goed en leuk.
Speel hem nog steeds met een Deense vriend van me. Een "Lone Wolf" playthrough, dus lekker beide 1 char.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
KipCurreh schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:34:
Stond aan -40% op steam, heb em dan na enige twijfel dan toch maar aangeschaft... Zo veel lovende reviews voor deze game, en dan nog Belgisch erbij, men bibliotheek zou niet compleet zijn zonder :)

Wat direct opvalt is idd de (ietwat overweldigende) vrijheid... In het begin praat je maar tegen iedereen, ga je van hier naar daar, snap je niks van die hele kosmische shizzle, en voor je het weet staat je questenboek vol ! En het mooie ervan is, dat je het allemaal zelf maar beslist... Is een keer iets anders dan bijv een The Witcher of Skyrim, die toch wat meer de speler in een richting proberen te duwen (ook topgames hoor, daar niet van)

Misschien net daardoor dat het in het begin nogal overweldigend overkomt, en het al reeds vermelde 'en wat nu...' gevoel komt... 't is nog vroeg, zit nog maar aan een 2u speeltijd, maar af en toe denk ik echt wel van WTF gebeurt er hier, of beter nog WTF moet er hiet gebeuren 8)

Eerste 2 deaths (om men noobness te illustreren)
spoiler: death1
In Cyreal spot je op een gegeven moment een vers graf (denk in de tuin van de healer?).. Leuk, ff de eikel uithangen en kijken wat er begraven is *BOOM*
Allebei dood, game over. wtf :)

spoiler: death2
Aan de westkust kom je die treurende Orc tegen, en weet je snel dat er misschien wat moois ligt begraven bij zijn broer. Na te weten te komen waar zijn broer ligt door een reason-overwinning, beginnen we daar gewoon te graven waar hij op stond te kijken... Vond ie niet leuk, en stond ik daar plots tegen een lvl 6 Orc met een 3-party van lvl 2's.. Paar rake klappen en gedaan uiteraard 8)

Nu ja, vanavond gewoon weer wat proberen _/-\o_
Haha. Wij zouden samen moeten spelen. Weet namelijk precies waar je dood bent gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Rudolf schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:24:
[...]

Haha. Wij zouden samen moeten spelen. Weet namelijk precies waar je dood bent gegaan :)
Hehe voor mij geen probleem, ik heb duidelijk een aanleg om op allerhand (rare) manieren dood te gaan in dit spel, dus weet niet of dit positief is ;)

spoiler: deathzoveel
Goed, ik ga even verder westen van de kust kijken om te zien wat daar zoal te beleven valt.. Kom ik op een soort drieweg, waar 4 toortsen staan. Zonder iets of iemand te zien krijgen plots 2 companions allerhande soorten dmg over zich heen (electricity, fire, en een soort stasis ?) die ze niet of amper overleven.. Verder komt dan het kamp van de Orcs in zicht - allen lvl 6 mobs. Nou ja laat maar, maar ff die vorige quicksave loaden

spoiler: Uberjake
Ok, ten westen van Cyrael is het nog wat te hoog in lvl dus dan toch maar richting noord getrokken waar er toch wel wat quests te doen vielen. Een paar gevechtjes later met enkele lvl 3 zombie's, waaronder Rob zombie en zijn posse 8) , begin ik een goed gevoel te krijgen.. Wat verder is een soort farm maar teveel mobs voor op dit moment, dus ik besluit terug in Cyrael wat verder te snuisteren.. Uiteindelijk kom ik op de cemetary van de stad, waar ik dankzij de pel pat skill met de hond kan praten.. Goed, er is iets niet pluis met het lijk dus maar graven, spawnt er plots Jake, ofwel Uberjake... een lvl 8 undead die met 1 beurt zowel de hond (noooo !) als men tank neerlegt.. Daarna gaat die vrouw en men andere companion neer, enfin je snapt het wel... En ik maar denken dat ik in de goeie richting zat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 20:15
KipCurreh, ik snap waar je doorheen gaat :P

Een week of twee geleden ook dit spel gescoord en wat is hij vet! Dat inlevingsvermogen wat je bij o.a. Plancescape Tornment ook kon ervaren, zit hier mooi in verwerkt.

spoiler:
De death's zijn inderdaad erg "mooi" soms ;). Ik ben niet het graf van die Orc z'n maatje ingedoken, maar wel ook tussen die toortsen door en BAM dood.

Inmiddels een tweetal pittige gevechten achter de rug en level 4 nu met een paar karakters. Ook maar eens dat pad naar het noorden (langs Rob) proberen...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Gewoon volhouden is de boodschap ! Nadat de eerste uurtjes dus nogal vaak slecht afliepen toch maar doorgedaan en plots kwam het allemaal vanzelf... (nou ja..)

Zo heb ik de moord zo goed als opgelost, heb ik het hele northwest (pad naar lighthouse) gedeelte boven cysael wel gecleared zonder veel problemen, in het noorden ook die elemental puzzle gedaan (met beetje hulp moet ik toegeven :) )
Richting de church was het me nog een beetje te heftig, dus besloot ik maar om de Orcs op de kust nog eens te proberen, wat na een beetje experimenteren ook wel lukte.. Zo zag ik op youtube een leuk filmpje hoe je die mob Orcs aan de ingang van The Black Cove makkelijk kunt pakken met een aantal explosive/poison barrels, en heb dit een beetje gekopieerd (met succes) :)

Voor de geïnteresseerden, hier vind je het filmpje
YouTube: Divinity Barrel Stack to Kill Orc Boss

Momenteel dus in The black cove terecht gekomen (men party is inmiddels lvl 5-6) en dus nu proberen om die Source Abomination te verslaan :)

Lang geleden dat een spel me zo heeft weten te uit te dagen en blijven boeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 08:09
ik ben net begonnen met het spel. eerste stadje in en nu net de stad uit naar het westen. nu ben ik daar een orc tegengekomen die zijn broer begraaft. ben verder gelopen door het water, maar daar komt uit het niets een explosie en al mn partymembers dood. nu is het elke keer als ik weer verder probeer te gaan direct de explosie. er ligt nergens wat op de grond of zo. ook als ik de weg terugloop waar ik wel heen kon lopen die explosie. weet iemand hoe dit komt of dat dit een bug is of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Daar liggen landmijnen :) Als je perceptie hoog genoeg is kan je ze zien, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 08:09
ok. echt helemaal rondom dus? ben net begonnen dus p[erceptie is nog niet zo hoog. gelukkig kan ik een andere savegame laden anders was het spel snel klaar haha. eerst maar een andere kant op dus :D

ik snap het nog niet helemaal. moet naar een plek toe maar ik kan nergens op de map zien waar dit is. dat er geen indicatoren zijn had ik al gemerkt, maar om nou alles te moeten doorzoeken.. :D
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste