Die redenatie lijkt mij niet heel erg logisch. Aangezien de prijs hoger is moet de huur ook hoger zijn.
Bij verkoop wordt het lopende contract overgedragen. Is ook wel logisch anders had je een heel simpele manier om van je lopende contract af te komen. De duur van het contract hoort dus bij de auto.
Aha, dat wist ik niet eens. Dat lijkt mij alleen nog maar onhandiger bij de verkoop van je auto. Dan zit de opvolger vast aan de keuze(s) die jij hebt gemaakt voor het huren?
Nouja, dat hele vage huur gedoe is voor mij persoonlijk (niet voor de zaak per se) al een reden om zo'n auto nooit te willen hebben. Zonder accu rijdt hij niet en je bent maar afhankelijk dat iemand anders geen rare dingen gaat doen om jouw auto nog te kunnen verkopen.
Ik wil je niets per se aanraden, het beste is als je zelf gaat rijden natuurlijk. Een Zoe vind ik persoonlijk niets, maar dat ligt aan de accuhuur. Zakelijk kan dat misschien minder een bezwaar zijn. Ik heb wel het idee dat door die huur de prijs per km juist weer richting een brandstofauto gaat. En een groot zakelijk voordeel is natuurlijk juist de lage prijs per km voor een EV. Dat maakt dat je de hogere aanschafprijs weer compenseert.
Ik heb nog nooit in een i3 gereden, maar die viel sowieso al buiten mijn budget. Ik heb wel eens in een Tesla gereden (geen proefrit, maar heel even), maar van de binnenkant vond ik het niet het gevoel uitstralen van een hele dure auto. Je hebt voor minder geld auto's die dat wel doen. Wat dat betreft vind ik het wel heel Amerikaans (voor zover ik daar ervaring mee heb), maar goed het
is ook een Amerikaanse auto natuurlijk..
Ik rij zelf een Soul, die zit er een beetje tussenin heb ik het idee. Wel een aantal luxe opties, maar lang niet alles. Geen leer, maar stof is voor mij goed genoeg. Geen houten dashboard, maar plastic. Maar in ieder geval wel verstelbare hoofdsteunen (maar weer geen stoel die de instellingen per berijder kan onthouden).
Als ik alles zelf had kunnen kiezen hadden er vast wat andere opties wel ingezeten die Kia nu niet aan biedt en andere zaken weg gelaten.Maar ja, dat kan je bij geen enkele auto helaas.
Er zijn ook wel zaken die ik nog nooit heb gezien maar wel zou willen. Er zit in de auto een navigatiesysteem. Nu is dat niet mijn favoriete systeem, maar er kan wel veel meer mee gedaan worden. Waarom weet de auto niet dat ik (bijna) een tunnel in rijd en doet alvast het licht aan ipv te wachten tot ik er al 200 meter in ben? De Soul doet gelukkig niet bij veel viaducten alsnog het licht aan (mijn vorige auto wel) maar ook dat zou met een koppeling met de navigatie makkelijk te verhelpen zijn.
Of gewoon de schermpjes van de display aan passen. Er zijn er zat waar ik bijna nooit op kijk maar wel langs moet om te komen bij degene die wel info geven die ik wil zien.