Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Of gewoon alles loslaten, dan stopt de boel ook vrij snel. (remt automatisch af)

Maar goed, dit is hetzelfde als mensen gewoon een hele snelle auto geven (met automaat).

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:19
Rond 2017 verkoopt Tesla de Model 3 in zijn gamma...
richtprijs USD 35.000
actieradius: over 200 mijl (ca. 320km).

* NielsTn start met sparen

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:45
Roobje schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:44:
Of de uitvoering van one pedal driving lukte niet helemaal ;)
Dat was bij de NS ook al wennen. Met de SLT kregen ze ineens een snelheidshendel ipv een gas/rem hendel.
Als je de oude trein wil laten uitrollen gooi je de hendel naar de midden positie. Doe je dat bij de SLT dan gaat hij vol in de remmen.

Doe je zo'n verandering omgekeerd dan zit je ergens tegenaan :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:00

Snow_King

Konijn is stoer!

NielsTn schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:09:
Rond 2017 verkoopt Tesla de Model 3 in zijn gamma...
richtprijs USD 35.000
actieradius: over 200 mijl (ca. 320km).

* NielsTn start met sparen
Als je het artikel leest, dan zie je:
Tesla’s very first car, the Roadster, was based on a lightweight Lotus Elise chassis and launched back in 2008. Its range of 245 miles is still pretty impressive, but Tesla boss Elon Musk is planning an upgrade for owners that will see that range increase to about 400 miles.
640km bereik voor de Roadster! Uitgaande van 130Wh/km kom je uit op een ~83kWh accu, bijna even groot als de Model S.

Dat is op enkel-fase 16A (3.6kW) of 32A (7kW) helaas wel eventjes laden, maar wel super tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hij moet ook ergens al die accu's kwijt van zijn nieuwe fabriek ;)

Ik ben wel benieuwd wat die upgrade doet voor het gewicht van de Roadster.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-09 19:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Echt geweldig hoe Tesla (als nieuwkomer) aan de weg timmert en de gevestigde orde het nakijken geeft als het om EV's gaat. Een geweldig staaltje ondernemerschap _O_

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

revolution-nl schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:33:
Echt geweldig hoe Tesla (als nieuwkomer) aan de weg timmert en de gevestigde orde het nakijken geeft als het om EV's gaat. Een geweldig staaltje ondernemerschap _O_
Maar dat " geweldige staaltje" moet wel geld in de lade brengen, dat zal meer de gedachten van autofabrikanten zijn waardoor ze weinig tot geen ev's produceren.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Rol-Co schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:51:
[...]

Maar dat " geweldige staaltje" moet wel geld in de lade brengen, dat zal meer de gedachten van autofabrikanten zijn waardoor ze weinig tot geen ev's produceren.
Toch maakt Tesla winst en kan de productie de vraag nog steeds niet bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[...]

De Tesla (niet E) (rond 2017) wordt grotendeels uit "staal" ipv volledig aluminium (zoals de Tesla S) gemaakt om de kosten te drukken, geld in de lade te brengen.
" geweldige staaltje" maar dan letterlijk. :)

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
BenEco schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:56:
[...]

De Tesla (niet E) (rond 2017) wordt grotendeels uit "staal" ipv volledig aluminium (zoals de Tesla S) gemaakt om de kosten te drukken, geld in de lade te brengen.
" geweldige staaltje" maar dan letterlijk. :)
Ook gewoon om de prijs laag te houden zodat meer mensen hem kunnen betalen.

Ze hadden de prijs van de S ook makkelijk 20k omhoog kunnen doen en er precies evenveel verkopen.

Niet dat ze een liefdadigheidsinstelling zijn ofzo. Dat is gewoon de strategie. Je hoeft in het begin geen enorme winsten te halen als je een voorsprong kan opbouwen op je concurrenten. Als de elektrische auto dan populairder wordt ben jij nummer 1 in een enorme markt.
Kijk maar naar wat de prius heeft gedaan voor toyota. De iphone voor Apple en de Galaxy S voor Samsung.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Fossiele auto fabrikanten hebben helemaal geen zin om een EV te ontwikkelen. Een mooi voorbeeld is VAG. Waarom zouden ze, de concurrentie doet het niet, er is geen vraag uit de markt. De ontwikkelkosten zijn hoog.

Tesla heeft elektrisch rijden aantrekkelijk en begeerlijk gemaakt. Hetzelfde wat Apple met de smartphone heeft gedaan. De concurrentie die passief heeft stilgezeten schrikt nu wakker... helaas te laat.

De wet van de remmende voorsprong is hier absoluut van toepassing.

Merken als Nissan-Renault en Toyota liften zo meteen mooi mee met Tesla, zei hebben de techniek in huis. Merken die een laag R&D budget voor EV aandrijflijnen hebben uitgetrokken krijgen de deksel op de neus :W

Bedrijven die in het analoge fossiele tijdperk blijven steken zullen de komende jaren steeds marktaandeel verloren zien gaan als ze niet snel gaan innoveren.

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 16-07-2014 20:12 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:59:
[...]

Ook gewoon om de prijs laag te houden zodat meer mensen hem kunnen betalen.

Ze hadden de prijs van de S ook makkelijk 20k omhoog kunnen doen en er precies evenveel verkopen.

Niet dat ze een liefdadigheidsinstelling zijn ofzo. Dat is gewoon de strategie. Je hoeft in het begin geen enorme winsten te halen als je een voorsprong kan opbouwen op je concurrenten. Als de elektrische auto dan populairder wordt ben jij nummer 1 in een enorme markt.
Kijk maar naar wat de prius heeft gedaan voor toyota. De iphone voor Apple en de Galaxy S voor Samsung.
Ja, klopt maar bedoelde het als quote op onderstaande dat die weer meer gewicht zal moeten mee slepen wat weer ten koste gaat van range. en na 2016 wegenbelasting?
Een licht gewicht kun je de huidige Tesla S niet noemen ondanks aluminium gebruik. Wat zou die wegen in stalen uitvoering? :(
Dan is die (de niet E :) ) in aanschaf wel goedkoper maar betaal je als gebruiker over de gehele levensduur van de auto de rekening.
RocketKoen schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:13:
Hij moet ook ergens al die accu's kwijt van zijn nieuwe fabriek ;)

Ik ben wel benieuwd wat die upgrade doet voor het gewicht van de Roadster.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

revolution-nl schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:10:
[...]

Fossiele auto fabrikanten hebben helemaal geen zin om een EV te ontwikkelen. Een mooi voorbeeld is VAG. Waarom zouden ze, de concurrentie doet het niet, er is geen vraag uit de markt. De ontwikkelkosten zijn hoog.

Tesla heeft elektrisch rijden aantrekkelijk en begeerlijk gemaakt. Hetzelfde wat Apple met de smartphone heeft gedaan. De concurrentie die passief heeft stilgezeten schrikt nu wakker... helaas te laat.

De wet van de remmende voorsprong is hier absoluut van toepassing.

Merken als Nissan-Renault en Toyota liften zo meteen mooi mee met Tesla, zei hebben de techniek in huis. Merken die een laag R&D budget voor EV aandrijflijnen hebben uitgetrokken krijgen de deksel op de neus :W

Bedrijven die in het analoge fossiele tijdperk blijven steken zullen de komende jaren steeds marktaandeel verloren zien gaan als ze niet snel gaan innoveren.
Je vergeet het stukje betrouwbaarheid en (onderhoudt kosten, ev is onbekend terrein voor het grote publiek, zeker voor deze 2 dingen.
De audi tak van vag heeft ook veel wagens in de 70k prijsklasse, waarom dan geen tesla? Veel dikke diesel km vreters dus schiet de tesla te kort, ook status heeft daar nog een grote impact.
De skoda kant zijn veel lease bakken voor de 14% bijtelling, ook daar geen ev die kan meekomen.

Ev is nu nog weggelegd voor de idealisten of liefhebbers die ook panelen op het dak hebben, goedkoper is toch nog steeds een otto motor in het vooronder.

De prius is ook een bijtelling verhaal, of bn ers die hun suv willen compenseren, behalve Jeroen haringman dan he. :)

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou ook liever gisteren een tesla voor de deur hebben als morgen, maar 70k ? (150.000 oud hollandse guldens) , ik vond mijn huidige al pittig met 48k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Rol-Co schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:05:
[...]

Je vergeet het stukje betrouwbaarheid en (onderhoudt kosten, ev is onbekend terrein voor het grote publiek, zeker voor deze 2 dingen.
De audi tak van vag heeft ook veel wagens in de 70k prijsklasse, waarom dan geen tesla? Veel dikke diesel km vreters dus schiet de tesla te kort, ook status heeft daar nog een grote impact.
De skoda kant zijn veel lease bakken voor de 14% bijtelling, ook daar geen ev die kan meekomen.

Ev is nu nog weggelegd voor de idealisten of liefhebbers die ook panelen op het dak hebben, goedkoper is toch nog steeds een otto motor in het vooronder.

De prius is ook een bijtelling verhaal, of bn ers die hun suv willen compenseren, behalve Jeroen haringman dan he. :)

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou ook liever gisteren een tesla voor de deur hebben als morgen, maar 70k ? (150.000 oud hollandse guldens) , ik vond mijn huidige al pittig met 48k
Net zoals andere nieuwe technologieën en veranderingen is ook hier rogers innovation curve van toepassing
Afbeeldingslocatie: http://www.mbaskool.com/images/stories/business_concepts/innovation_adoption_curve_rogers.jpg

Als auto fabrikant wil je de early majority al kunnen bedienen. Als concerns als Tesla, Renault-Nissan en Toyota zo doorgaan hebben ze hele goede kaarten in handen.

Als we het over status hebben dan heb je als ondernemer in een Tesla toch echt meer uitstraling dan dat je in een fossiele Audi (met als marketing terrm "voorsprong door techniek" :') )aan komt rijden. Daarnaast betwijfel ik of een auto met plofmotor goedkoper is dan een EV. Als je deze opmerking kan onderbouwen met cijfers dan zie ik die graag tegemoet ;)
Een otto motor legt het sowieso af tegen een de Toyota HSD met Atkinson motor. Kijk naar de nieuwe Toyota Auris, dat is gewoon een buitengewoon complete betrouwbare en zuinige auto waar de concurrentie in dit segment niet bij in de buurt komt.

Met de 100kw supercharger infrastructuur van Tesla en de snellaad stations vast FastNed is actieradius al amper een issue meer. We hebben geen technische blokkades meer, enkel blokkades tussen de oren.

Door die blokkades mag ik van mijn werkgever geen EV rijden en wordt mijn nieuwe leasebak dus weer een fossiele zelfontbrander :(

[ Voor 25% gewijzigd door revolution-nl op 16-07-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Wel jammer dat het geen model-E is gebleven.
Als je al een S en een X hebt ;)
Maar blijkbaar had Ford die naam al geclaimd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

revolution-nl schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:19:
[...]

Net zoals andere nieuwe technologieën en veranderingen is ook hier rogers innovation curve van toepassing
[afbeelding]

Als auto fabrikant wil je de early majority al kunnen bedienen. Als concerns als Tesla, Renault-Nissan en Toyota zo doorgaan hebben ze hele goede kaarten in handen.

Als we het over status hebben dan heb je als ondernemer in een Tesla toch echt meer uitstraling dan dat je in een fossiele Audi (met als marketing terrm "voorsprong door techniek" :') )aan komt rijden. Daarnaast betwijfel ik of een auto met plofmotor goedkoper is dan een EV. Als je deze opmerking kan onderbouwen met cijfers dan zie ik die graag tegemoet ;)
Een otto motor legt het sowieso af tegen een de Toyota HSD met Atkinson motor. Kijk naar de nieuwe Toyota Auris, dat is gewoon een buitengewoon complete betrouwbare en zuinige auto waar de concurrentie in dit segment niet bij in de buurt komt.

Met de 100kw supercharger infrastructuur van Tesla en de snellaad stations vast FastNed is actieradius al amper een issue meer. We hebben geen technische blokkades meer, enkel blokkades tussen de oren.

Door die blokkades mag ik van mijn werkgever geen EV rijden en wordt mijn nieuwe leasebak dus weer een fossiele zelfontbrander :(
@ uitstraling
Kan jij dat onderbouwen? Of zit dat bij jou tussen de oren :) ,mijn werkgevers vinden dat absoluut andersom, en ja rijden ook duits, wat zou de reden moeten zijn als het voor hun financieel geen issue is? Zij zien het meer als een reclame middel.

@ fossiel

Natuurlijk is dat goedkoper, alleen in aanschaf is het 1/3 , 7000 voor een kia, ka , dacia weet ik veel wat nog meer en 22 ? Voor de leaf, zoe ? Alleen de twizzy is goedkoop maar is een brommer met een dak en zeiltje.
Trek dat verschil maar recht met het prijsverschil stroom/benzine, dat zijn heel wat jaren als je niet veel rijd.

@ laden
Tuurlijk is dat een issue, het is net als met je telefoon altijd op het verkeerde tijdstip leeg, vergeten te laden, en altijd haast, leuk als je 65 bent en de tijd hebt, nu is het vol gooien en verder, niet een half uur wachten om je auto op te laden en ondertussen stuift iedereen geniepig lachend voorbij.
Als je dan eens een keer 230 km ver iets moet halen kan je rekening houden met laden onderweg, dubbel sneu omdat je geen eigen stroom gebruikt en duur mag afrekenen. Nee ver weg is gewoon niet top en een diesel veel efficiënter, zeker zakelijk...

@ lease
Dat jij hem niet in de lease krijgt heeft vast met bovenstaande te maken, of jou afstanden zijn te ver, of het is te duur.
Hybrid vind ik persoonlijk geen ev, die rijden meer op benzine dan elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snow_King schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:03:
[...]
Toch maakt Tesla winst en kan de productie de vraag nog steeds niet bijbenen.
Volgens mij maakt Tesla nog steeds verlies: 1 kwartaal 2014 50 miljoen dollar?

Het is wel een heel stuk verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

revolution-nl schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:19:
[...]

De grootste blokkade bevindt zich vooralsnog op mijn bankrekening :P
Rol-Co schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:31:
[...]
@ lease
Dat jij hem niet in de lease krijgt heeft vast met bovenstaande te maken, of jou afstanden zijn te ver, of het is te duur.
Hybrid vind ik persoonlijk geen ev, die rijden meer op benzine dan elektrisch.
Als je met je Outlander door de stad rijdt dan is dat meestal elektrisch, en laat daar nu de grootste winst zitten.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik kwam dit plaatje overigens op internet tegen:

Afbeeldingslocatie: http://widodh.o.auroraobjects.eu/hydrogen-vs-ev-effeciency.jpg

Wel een mooie infographic zo. Laat wel duidelijk zien hoe efficient een EV wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 11:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Snow_King schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:26:
Ik kwam dit plaatje overigens op internet tegen:

[afbeelding]

Wel een mooie infographic zo. Laat wel duidelijk zien hoe efficient een EV wel niet is.
Dan zou het nog mooier zijn om dan Benzine, Diesel, Hydrogen en electra te doen.
Misschien dat er dan nog meer leuke getallen te voorschijn komen, ik kon er zo snel niet wat vinden die ook transport van benzine mee rekenen (benzine motor is +/- 20%)

@ Adoption Curve. En alle ontkenningen die ik hier vaak lees (vrije vertaling: EV is niks en alle ongemakken komen bij mij voor, dus wat ik nu heb is het beste).

Tja, je kan als Early Adopter toch de Late Majority en Laggers niet omkrijgen het is namelijk een omgekeerde Kübler Ross curve.
En als je weet dat je in de beginfase van de Kübler Ross fase nou juist niet moet duwen..... Of wel laten gaan weggegooide energie.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Erasmo schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:50:
[...]

De grootste blokkade bevindt zich vooralsnog op mijn bankrekening :P

[...]

Als je met je Outlander door de stad rijdt dan is dat meestal elektrisch, en laat daar nu de grootste winst zitten.
Er word steeds gesproken over winst, maar als je daar niet naar kijkt, wat zijn dan nog de voordelen?
Sommige mensen boeit dat niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11
ollie1965 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:30:
[...]

Dan zou het nog mooier zijn om dan Benzine, Diesel, Hydrogen en electra te doen.
Misschien dat er dan nog meer leuke getallen te voorschijn komen, ik kon er zo snel niet wat vinden die ook transport van benzine mee rekenen (benzine motor is +/- 20%)

@ Adoption Curve. En alle ontkenningen die ik hier vaak lees (vrije vertaling: EV is niks en alle ongemakken komen bij mij voor, dus wat ik nu heb is het beste).

Tja, je kan als Early Adopter toch de Late Majority en Laggers niet omkrijgen het is namelijk een omgekeerde Kübler Ross curve.
En als je weet dat je in de beginfase van de Kübler Ross fase nou juist niet moet duwen..... Of wel laten gaan weggegooide energie.
Psies..als je de massa zou volgen zou er geen vooruitgang zijn. Want dan bleven we allemaal benzine rijden, want dat is toch zo geweldig. 80% van de mensen wil gewoon per definitie geen verandering.

Zelfde als met die discussie dat het oneerlijk is dat ondernemers zo veel voordeel hebben met die electrische auto's. Je moet iets om een doorbraak te forceren. Zonder die voordelen voor die ondernemers reden die prachtige Tesla's nog lang niet rond. Dit zorgt voor acceptatie van electrische auto's

Ben zelf ondernemer :) Als ie er is koop ik die kleine Tesla :9 Die grote was even too much.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 17-07-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Rol-Co schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:46:
[...]

Er word steeds gesproken over winst, maar als je daar niet naar kijkt, wat zijn dan nog de voordelen?
Sommige mensen boeit dat niet he.
Daarom blijf ik altijd de 'evangelie' verspreiden. Mensen moeten zich bewust worden van hoe veel energie er nodig is om hen van A naar B te brengen en wat de gevolgen zijn.

Ik snap dat het veel mensen niet kan boeien, maar uiteindelijk vinden ze vaak toch de discussie wel leuk. Wat vaak snel komt: "maar jouw stroom moet ook worden opgewekt!"

Als ik dan aan hen vraag hoe veel energie het kost om een liter benzine te maken en in hun auto te krijgen kijken ze je appelig aan.

Educatie is op dit gebied hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:02

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Snow_King schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:29:
Als ik dan aan hen vraag hoe veel energie het kost om een liter benzine te maken en in hun auto te krijgen kijken ze je appelig aan.

Maar cijfers zijn moeilijk te vinden.
Wel schokkend om te lezen:
Efficientie van Nederlandse raffinaderijen
Vergeleken met de beste technologieën verbruiken ze gemiddeld 68% meer. Daar is dus nog heel wat te halen...

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Snow_King schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:29:
[...]
Daarom blijf ik altijd de 'evangelie' verspreiden. Mensen moeten zich bewust worden van hoe veel energie er nodig is om hen van A naar B te brengen en wat de gevolgen zijn.

Ik snap dat het veel mensen niet kan boeien, maar uiteindelijk vinden ze vaak toch de discussie wel leuk. Wat vaak snel komt: "maar jouw stroom moet ook worden opgewekt!"

Ik snap je, het kost natuurlijk ook energie om de stroom in jouw auto te krijgen, laad je niet thuis weet je ook niet of je eigenlijk gas of kolen aan het laden bent, thuis weer wel als je veel panelen hebt en overdag laad.
Dan worden de verschillen al kleiner.

Ook nog een vraag op het persoonlijke vlak, heb je wel een nagedacht als er nu ineens veel tesla's verkocht worden, en eventueel ook nog andere merken komen die het tesla laad net kunnen/mogen gebruiken en je auto is nagenoeg leeg maar komt bij een laadpaal maar daar hangt net al een auto aan.
Wat dan? Ben je niet bang dat het op een zeker moment een hoop gewacht word? Ik vond dat met gas soms al een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 11:23

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Proton_ schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:27:
[...]

Maar cijfers zijn moeilijk te vinden.
Wel schokkend om te lezen:
Efficientie van Nederlandse raffinaderijen
Vergeleken met de beste technologieën verbruiken ze gemiddeld 68% meer. Daar is dus nog heel wat te halen...
Maar als ik zo even vlug kijk dan zit Nederland boven Europees gemiddelde (waar 80% meer word verbruikt dan de beste technologieën), vraag ik me wel af waar die beste technologie dan wel gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Rol-Co schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:37:
[...]

Ik snap je, het kost natuurlijk ook energie om de stroom in jouw auto te krijgen, laad je niet thuis weet je ook niet of je eigenlijk gas of kolen aan het laden bent, thuis weer wel als je veel panelen hebt en overdag laad.
Dan worden de verschillen al kleiner.
Zelfs op een kolencentrale rijd ik schoner.

Een kWh produceren levert dan 400 Gram CO2 op. Op 1kWh kan ik zo'n 5km rijden, ofwel 80 gram CO2 'uitstoot' voor mijn auto.

Dan rijd ik lekker door, dan tuf ik geen 90. Als ik 90 rijd kom ik op 1kWh zo'n 6,25km.

Ik rijd dus ook op een kolencentrale schoner dan een Prius op benzine. Dan hebben we het nog niet gehad over de benzine maken. Ja, de kolen moet je ook delven, maar dat gaat wat simpeler dan olie kraken.
Ook nog een vraag op het persoonlijke vlak, heb je wel een nagedacht als er nu ineens veel tesla's verkocht worden, en eventueel ook nog andere merken komen die het tesla laad net kunnen/mogen gebruiken en je auto is nagenoeg leeg maar komt bij een laadpaal maar daar hangt net al een auto aan.
Wat dan? Ben je niet bang dat het op een zeker moment een hoop gewacht word? Ik vond dat met gas soms al een probleem.
Er komen steeds meer laadpalen en ook snelladers bij. Ik zie dat allemaal positief in en zorg dat ik altijd een backup plan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 06:23

BCM

Snow_King schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:08:
[...]
Er komen steeds meer laadpalen en ook snelladers bij. Ik zie dat allemaal positief in en zorg dat ik altijd een backup plan heb :)
De kracht van electrisch rijden moeten ook niet komen van de snellaad plaatsen. deze snellaad plaatsen hebben maar 2 doelen: 1) Vergroten van de range in de enkele keren dat de range niet groot genoeg is voor de gebruiker. 2) Transitie vereenvoudigen voor mensen die vast geroest zitten in oude patronen. (het lijkt op tanken en dus hoef je niets aan je gewoontes te veranderen.)
Dus met een beperkt aantal snellaadplaatsen zou de behoefte voorzien moeten zijn!

De kracht van EV ligt in laden tijdens parkeren. Dus thuis, op werk, tijdens winkelen, enz enz. laden. Belastingen op het net worden dan ook verspreidt en net aanpassingen hoeven minder snel te gebeuren. En het levert geen tijdsverlies op. Nooit meer tanken.... Heerlijk!

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:19
Het aardige van het centraal opwekken van energie voor een voertuig is dat je het (milieu,energie) probleem centraal kan aanpakken.
Stel dat 100% van het wagenpark op electra rijdt. Als je dan besluit om de energie in nederland 100% groen op te wekken, dan is je wagenpark ook ineens 100% groen.

Ook iets om over na te denken.

Dit is gewoon de toekomst. Kwestie van tijd en innovatie (batterijen moeten goedkoper bijvoorbeeld)
(En ik rij voorlopig nog in mn lease diesel)

[ Voor 19% gewijzigd door rinkel op 18-07-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

BCM schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:02:
[...]

De kracht van electrisch rijden moeten ook niet komen van de snellaad plaatsen. deze snellaad plaatsen hebben maar 2 doelen: 1) Vergroten van de range in de enkele keren dat de range niet groot genoeg is voor de gebruiker. 2) Transitie vereenvoudigen voor mensen die vast geroest zitten in oude patronen. (het lijkt op tanken en dus hoef je niets aan je gewoontes te veranderen.)
Dus met een beperkt aantal snellaadplaatsen zou de behoefte voorzien moeten zijn!

De kracht van EV ligt in laden tijdens parkeren. Dus thuis, op werk, tijdens winkelen, enz enz. laden. Belastingen op het net worden dan ook verspreidt en net aanpassingen hoeven minder snel te gebeuren. En het levert geen tijdsverlies op. Nooit meer tanken.... Heerlijk!
Volledig eens met je post, dat zeker weten. Maar je kan niet altijd laden, soms moet je ineens omrijden, dus er is zeker behoefte aan snelladers.

Al vind ik het doodzone van mijn tijd :) Heb er vandaag nog 20 min gedaan. Wat doe je dan? Direct maar je mail beantwoorden e.d. (werk als IT consultant).
rinkel schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:41:
Het aardige van het centraal opwekken van energie voor een voertuig is dat je het (milieu,energie) probleem centraal kan aanpakken.
Stel dat 100% van het wagenpark op electra rijdt. Als je dan besluit om de energie in nederland 100% groen op te wekken, dan is je wagenpark ook ineens 100% groen.

Ook iets om over na te denken.

Dit is gewoon de toekomst. Kwestie van tijd en innovatie (batterijen moeten goedkoper bijvoorbeeld)
(En ik rij voorlopig nog in mn lease diesel)
Juist. Dat is ook iets wat ik altijd bij die discussie aan haal. 10% winst op het net is makkelijker dan 10% winst bij elke ICE die rond rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Vanmiddag mogen ervaren hoe het voelt als je auto zonder stroom zit. Midden op de snelweg (door een lange file terwijl de koeling, radio en verlichting aan stond).
En niet eens in een elektrische auto ><

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

RocketKoen schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:08:
Vanmiddag mogen ervaren hoe het voelt als je auto zonder stroom zit. Midden op de snelweg (door een lange file terwijl de koeling, radio en verlichting aan stond).
En niet eens in een elektrische auto ><
Oude auto? Dat hoort eigenlijk niet te kunnen zonder dat de accu/dynamo/spanningsregelaar al op sterven na dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Erasmo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:49:
[...]

Oude auto? Dat hoort eigenlijk niet te kunnen zonder dat de accu/dynamo/spanningsregelaar al op sterven na dood is.
Accu was een keertje diepontladen eerder dit jaar (lang stil gestaan).
Na een jumpstart toch weer een paar duizend km mee gereden. Maar blijkbaar toch flink wat schade van gehad. Volgens de testapparatuur van de wegenwacht zat de capaciteit op 21% en als de lichten aan stonden met een stationair draaiende motor liep de accu langzaam leeg.

Nieuwe accu er in en de spanning blijft netjes op 14V tijdens het laden (ipv 12 op oude) en 13,5 met lichten aan (8V op oude).

Op het bedrijf waar ik vandaan kwam stond overigens een gloednieuw laadpaaltje op de parkeerplaats (met een Zoë eraan) en ze waren een 2e aan het aanleggen :)
(om het enigszins ontopic te houden)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Met file en hitte is het heerlijk stilstaan in een Prius. Warmtepomp airco, motor staat meeste tijd uit dus geen overbodig brandstofverbruik. Kom je toch een stuk relaxter aan dan als je met een kwart tank in een file van 2 uur beland, dan krijg je zelfs met een ICE range anxiety. Dat overkwam ons (Prius) vorig jaar bij Lyon samen met vrienden (Octavia).

Maargoed, dit ging over elektrisch :p

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Elektrisch heeft wel het voordeel dat je in de file zuiniger rijdt dan als je 120 kan :P
En dingen als airco en radio zullen vanwege de veel grotere batterij een stuk minder impact hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

styno schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:34:
Met file en hitte is het heerlijk stilstaan in een Prius. Warmtepomp airco, motor staat meeste tijd uit dus geen overbodig brandstofverbruik. Kom je toch een stuk relaxter aan dan als je met een kwart tank in een file van 2 uur beland, dan krijg je zelfs met een ICE range anxiety. Dat overkwam ons (Prius) vorig jaar bij Lyon samen met vrienden (Octavia).

Maargoed, dit ging over elektrisch :p
Ik heb gisteren lekker de airco in mijn S al aangezet alvorens ik de auto in stapte :) Volgens de App was het 48 graden in de auto, dus 20 min voor de tijd even de AC aan en instappen in auto van 21 graden. Nog een voordeel van elektrisch rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Snow_King schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:21:
[...]
Ik heb gisteren lekker de airco in mijn S al aangezet alvorens ik de auto in stapte :) Volgens de App was het 48 graden in de auto, dus 20 min voor de tijd even de AC aan en instappen in auto van 21 graden. Nog een voordeel van elektrisch rijden!
Kun je meteen de auto koelen terwijl hij nog aan de laadkabel ligt.
Je maakt ons wel jaloers zo ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Snow_King schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:21:
[...]
Doet de Tesla het dan op de ouderwetse of de meest efficiënte manier?

Ouderwets: direct airco.
Efficiëntste: eerst vol de warme lucht eruit blazen tot het de buitentemp heeft bereikt, dus nu van 48C naar 32C, en dan koelen naar 21C en intern lucht recyclen tot je instapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.anwb.nl/bestanden/w280/content/gallery/anwb/nieuws/auto/2014/juni/crashtest-twizy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.anwb.nl/bestanden/w280/content/gallery/anwb/nieuws/auto/2014/juni/crashtest-twizy-zijbotsing.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.anwb.nl/bestanden/w200/content/gallery/anwb/nieuws/over-anwb/2014/juni/tazzari_zero_front-300.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.anwb.nl/bestanden/w200/content/gallery/anwb/nieuws/over-anwb/2014/juni/tazzari_zero_side-300.jpg

Euro NCAP waarschuwt voor Renault Twizy

Het minst onveilig blijkt de Renault Twizy. Bij de crashtest bleef de kooiconstructie van het voertuig intact en deze lijkt zelfs een zwaardere impact te kunnen weerstaan. Helaas zorgde de combinatie van een stijve structuur van het voertuig en de veiligheidsriemen voor enorme krachten op de nek van de testdummy. Opvallend is dat, van de geteste voertuigen, alleen de Twizy is voorzien van een airbag.

Bij een frontale botsing (met 50 km/h) zorgt de stijve structuur van de Twizy in combinatie met de veiligheidsgordels voor een groot risico op nekletsel. Bij een ander voertuig brak de gordel zelfs af, terwijl de stuurkolom van het golfkarretje tegen de borst van zijn bestuurder aanschoot.

Euro NCAP deelt dit keer weliswaar geen sterren uit, maar waarschuwt wel dat dit soort op motorfietsen gebaseerde voertuigen een stuk onveiliger zijn dan personenwagens. Een botsproef is voor deze categorie nog niet verplicht, maar zou dat volgens de instantie wel moeten zijn.

Testresultaten Twizy
Testresultaten Tazarri Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
De Twizy doet het dus relatief heel goed, voor zo'n klein platform.

Ik zag van het weekend nog een flinke camper rijden met een klein aanhangertje erop met een Tazarri Zero erop ipv een Smart oid. Wel grappig idee, maar dat moet toch flink wat geld kosten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

RocketKoen schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:42:
[...]

Kun je meteen de auto koelen terwijl hij nog aan de laadkabel ligt.
Je maakt ons wel jaloers zo ;)
Inderdaad. Kost het geen rijbereik aangezien hij het uit de laadpaal haalt idd.

Technisch gezien overigens niet. De accu levert het vermogen, maar de lader gaat direct de accu weer bij laden.
Bartjuh schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:30:
[...]

Doet de Tesla het dan op de ouderwetse of de meest efficiënte manier?

Ouderwets: direct airco.
Efficiëntste: eerst vol de warme lucht eruit blazen tot het de buitentemp heeft bereikt, dus nu van 48C naar 32C, en dan koelen naar 21C en intern lucht recyclen tot je instapt.
Moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet, maar mijn gevoel zegt de oude manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
http://www.theregister.co...udents_pop_tesla_model_s/
Zhejiang University students have hacked the Tesla Model S with an attack that enabled them to open its doors and sun roof, switch on the headlights and sound the horn - all while the car was driving along.
Oppassen Snow :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://static.webwereld.nl/thumbnails/cropped/158x158/a/6/a6d55b7e82f79fc0644c6e88df99c713.jpg
Yep, stond ook al op webwereld: Tesla model S al rijdend gehackt

Chinese studenten zijn erin geslaagd de Tesla Model S te hacken. De aanval liet zien dat al rijdend de deuren en het schuifdak van de auto geopend konden worden en de claxon en de verlichting bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Nu nog een nieuwe hack dat je niet meer zelf hoeft te sturen :+ Auto met digitale chauffeur.

[ Voor 5% gewijzigd door Dre op 23-07-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je kunt dus zelf al knutselen met wat extra elektronica om automatisch verkeershufters weg te toeteren :+

Ik heb met de Model S in hartje Amsterdam gereden vol met toeristen. Rijden in die kleine straatjes is me bekend, maar geen van die mensen hoort je aankomen. En de toeristen lopen gewoon overal. Ik wilde niet toeteren want dat is vrij hard vanuit het niets. Toch een keer moeten doen en dan is het best hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Elekrische scooters hebben wel eens een voetganger-toeter, dat is een stuk minder schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Tesla heeft een REST API waar ook de mobiele App mee verbind. De functies die ze beschrijven zijn precies die van de API, het lijkt er gewoon op dat ze de login gegevens hebben weten te achterhalen voor één auto en het daar misbruikt hebben. Niet écht een hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nou ja, wanneer die niet versleuteld zijn is het wel te makkelijk. En als ze wel versleuteld zijn dan is dat dus te hacken. Alles is te hacken uiteindelijk, maar dit gaat dan dus iets te simpel.
Zelf mijn oude verrotte 500 euro Clio van toen had zoiets als een rolling code op z'n infrarood afstandsbediening waardoor ik hem niet zomaar kon kopieren met een lerende TV afstandsbediening :P

Maar goed, het doet weinig af aan elektrisch rijden, daar moet het niet van afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Snow_King schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:35:
[...]
Tesla heeft een REST API waar ook de mobiele App mee verbind. De functies die ze beschrijven zijn precies die van de API, het lijkt er gewoon op dat ze de login gegevens hebben weten te achterhalen voor één auto en het daar misbruikt hebben. Niet écht een hack.
Ook terwijl de auto rijdt?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

!null schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:44:
Nou ja, wanneer die niet versleuteld zijn is het wel te makkelijk. En als ze wel versleuteld zijn dan is dat dus te hacken. Alles is te hacken uiteindelijk, maar dit gaat dan dus iets te simpel.
Zelf mijn oude verrotte 500 euro Clio van toen had zoiets als een rolling code op z'n infrarood afstandsbediening waardoor ik hem niet zomaar kon kopieren met een lerende TV afstandsbediening :P

Maar goed, het doet weinig af aan elektrisch rijden, daar moet het niet van afleiden.
De app communiceert via SSL met de Tesla servers ook zit er een brute-force detectie op de API.
Maar, als je het password van iemand hebt, dan kan je de app functionaliteit gebruiken via de API.
RocketKoen schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:17:
[...]

Ook terwijl de auto rijdt?
De AC en pano dak wel meen ik. De rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ach, als je dan eens een boete krijgt voor onnodig toeteren (omdat je die fossiele bak voor je aan de kant wilt hebben) dan zeg je gewoon: "Mea culpa, het waren Chinese hackers O-) "

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Dre schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:19:
Elekrische scooters hebben wel eens een voetganger-toeter, dat is een stuk minder schrikken.
Volgens mij heeft een Opel Ampera dat ook, zou bijna verplicht moeten worden in EV's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11
Dat is toch zeker geen "Tesla-probleem" of uberhaupt gerelateerd aaan electrische auto's. Elke auto met een verbinding zal gehackt kunnen worden, een Volvo met Volvo-oncall bijvoorbeeld.
De enige reden dat hier aandacht voor is is het feit dat het een electrische auto is. Tegenstanders van eletrisch rijden grijpen dat direct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
stefijn schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:24:
Dat is toch zeker geen "Tesla-probleem" of uberhaupt gerelateerd aaan electrische auto's. Elke auto met een verbinding zal gehackt kunnen worden, een Volvo met Volvo-oncall bijvoorbeeld.
De enige reden dat hier aandacht voor is is het feit dat het een electrische auto is. Tegenstanders van eletrisch rijden grijpen dat direct aan.
Tesla moedigt (als een van de weinige volgens mij) hackers ook aan om hun beveiliging te kraken.
Op voorwaarde dat ze die informatie dan delen zodat ze het lek kunnen dichten.
Daarom konden ze een openbare wedstrijd autohacken organiseren zonder de politie op hun dak te krijgen.

Alle andere merken zijn waarschijnlijk ook al lang gehackt, maar daar is het alleen bekend bij een groepje professionele dieven. En de meeste fabrikanten doen niet de moeite om daar achteraf nog wat aan te doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Wellicht hebben bezitter van e-auto hier ervaringen in.
Momenteel overweeg ik een elektrische auto. Hiervoor heb ik ook besloten om de elektrotechnische installatie in mijn woning te laten aanpassen, zodat ik 11kW laad-mogelijkheid kan benutten.

Momenteel is mijn aansluiting 1x40 Ampere, in het gebied van Enexis.
Ik heb al op de site van Enexis gezocht, maar kom er niet wijs uit.
  • Weet iemand (Bij benadering) wat het kost om van 1x40 naar 3x25A aansluiting te gaan?
  • Wat kost de metervervanging?
  • Wat is de 'levertijd' dat deze actie in beslag neemt?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

NielsTn schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:59:
Momenteel overweeg ik een elektrische auto. Hiervoor heb ik ook besloten om de elektrotechnische installatie in mijn woning te laten aanpassen, zodat ik 11kW laad-mogelijkheid kan benutten.

• Weet iemand (Bij benadering) wat het kost om van 1x40 naar 3x25A aansluiting te gaan?
Het kost je ongeveer 350 euro om de aansluiting aan te passen, dat is inclusief een nieuwe 3-fase meter. Je moet er wel rekening mee houden dat de meterkast dan ook een 4 polige hoofdschakelaar moet hebben.

Enexis rekent dus 350, maar wat een electricien rekent voor de meterkast aanpassing? Dat weet ik niet. Vanuit Enexis is er enkel de eis voor de 4 polige hoofdschakelaar, als je die installeert kan de rest van de kast nog wel even 1-fase blijven.

In de regel kan zoiets met 2 weken gedaan zijn. Heb dit vorig jaar bij mijn moeder thuis ook gedaan, nu kan ik daar mijn auto ook met 11kW laden als ik op bezoek kom.

Op dit moment kan enkel de Tesla Model S en Renault ZOE 3-fase laden. De Leaf, i3, e-NV200 en alle plugins kunnen maximaal 1-fase 16A laden.

Wel is 3-fase het slimste om aan te leggen, zeker met het oog op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
NielsTn schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:59:

Heb je het tabblad "tarieven" op de site van enexis al geprobeerd?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Ja het onderdeel tarievenblad bij Enexis heb ik geraadpleegd, maar wordt niet wijzer ervan

https://www.enexis.nl/con...sluittarieven-e?pageid=43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:26
Verhogen aansluitwaarde?
<= 3 x 35/40A​ ​t/m 3 x 50A ​€ 203,67
oftewel € 203,67

( in mijn geval was het verzwaren tien minuten werk en had ik het zelf kunnen doen..., maar ja dat mag niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Mooi te weten, qua tijd en kosten.
Dan kan ik tevens voorbereidingen treffen om het gasfornuis (met wokbrander) uit te faseren, en ook voor te bereiden op inductie koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

NielsTn schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:50:
Mooi te weten, qua tijd en kosten.
Dan kan ik tevens voorbereidingen treffen om het gasfornuis (met wokbrander) uit te faseren, en ook voor te bereiden op inductie koken.
Als je een slimme meter krijgt, vraag om een DSRMv4 meter. Die rapporteert op zijn P1 poort de stroom/vermogen per fase en dat wil je wel hebben als je een Smart Grid oplossing thuis wil maken.

Dan kan je het laadstation van de auto het vermogen laten knijpen op het moment dat een andere verbruiker in het huis meer gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Snow_King schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:07:
[...]
Als je een slimme meter krijgt, vraag om een DSRMv4 meter. Die rapporteert op zijn P1 poort de stroom/vermogen per fase en dat wil je wel hebben als je een Smart Grid oplossing thuis wil maken.

Dan kan je het laadstation van de auto het vermogen laten knijpen op het moment dat een andere verbruiker in het huis meer gaat gebruiken.
Dat is wel handig ja. Want het 1e wat je waarschijnlijk doet als je na de werkdag je auto in de garage zet, is het avondeten koken.
En de lader + elektrische oven + inductie kookplaat is misschien niet zo fijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Snow_King schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Ik heb reeds een EMU S0 logging monitor in mijn meterkast ingebouwd en nog 7 inputs om te loggen beschikbaar, dus monitoring kan ik misschien mooi integreren met de zonnestroomproductie.

Het knijpen van vermogen kan een goede optie zijn, dank!

PS: misschien eea beschikbaar houden in de topic start TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kia Soul EV te koop vanaf september vanaf 33 mille

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1myrg6bwo4l_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1myrg6bv94m_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1myrg6bt94n_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1myrg7b7t4o_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1myrg7b5t4p_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1myrg7b484q_600.jpg

Zerauto
Telegraaf
Autoweek
Youtube

Het volledig elektrisch aangedreven model wordt leverbaar voor prijzen vanaf 32.995 euro en het merk belooft een luxe standaarduitrusting
....
De Soul EV verschijnt in één versie op de prijslijst: de ExecutiveLine. Deze uitvoering is voorzien van Dual Zone Climate Control, cruise control, smartkey, led-dagrijverlichting en -achterlichten, navigatiesysteem met achteruitrijcamera, elektrisch bedienbare ramen voor/achter, elektrisch bedienbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels, stoelverwarming, een met leder bekleed stuur en deurpanelen, 16 inch lichtmetaal en wieldeksels.
.....
Dankzij de batterijcapaciteit van 27 kWh is de actieradius vastgesteld op 212 kilometer (NEDC), wat in de praktijk neerkomt op ongeveer 160 kilometer
....
Evenals alle Kia-modellen wordt ook de Soul EV standaard geleverd met 7 jaar/150.000 km fabrieksgarantie. De garantie is ook van toepassing op het batterijpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wel mooi van de garantie. Maar ik denk dat ik toch liever een Nissan Leaf zou kopen. Echter kan deze Soul wel meer ruimte bieden.

Ik had alleen gehoopt dat de Soul EV als een prijsvechter zou gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik denk dat die auto heel hard een betere paintjob nodig heeft en iets mooiers op de plaats waar normaal de gril zit.
Nu verwacht ik een fisher-price logo

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Modeljaar 2015 van de Renault Zoe krijgt per eind augustus verbeteringen:
* Donkerder dashboard (godzijdank...);
* bekleding stoelen wat gewijzigd, evenals dashboard (chrome details);
* geen wijziging in carrosserie uitwendig, behalve chroom-kleurig logo & grill-striping.

Ik denk dat ik in september maar knopen ga doorhakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hoeveel km verwacht je te rijden in het jaar i.v.m. de acculease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Ik schat 20-25.000km op jaarbasis (woon-werkverkeer : 100km/dag totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Maar wil je hem aanschaffen of private lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Ik overweeg prive aan te schaffen, niet private lease oid.
Let wel, ik heb geen auto dus de stap is makkelijk te maken (zonder inruil etc).
Actieradius is toereikend voor mijn situatie (ook buiten woon-werkverkeer).

Ipv 2,5 uur enkele reis OV (woon-werk) ben ik in 1 uur op het werk(of thuis).

[ Voor 67% gewijzigd door NielsTn op 04-08-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

Sta ik op een camping in Zuid Frankrijk... komen er Nederlanders aanrijden in een Tesla Model S. Nieuwschierig als ik ben toch even een praatje gemaakt en gevraagd hoeveel dagen ze er nou over gedaan hebben. Volgens de eigenaar kon het in 1 dag al moet je wel je route wat aanpassen aan de snellaad stations. Wel mooi om te zien dat Tesla behoorlijk investeert in snellaadstations, er komen er fors wat meer bij in de nabije toekomst. Was aangenaam verbaasd :P 350km rijden, 1 uur snelladen , weer 350km rijden. Nog altijd vervelender dan 600+km rijden, tanken en na 5 min weer 600km rijden maar het is op deze manier toch te doen om rlectrisch op vakantie te gaan met de auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zie het al voor me, de Tesla Model S laden op de 6 Ampere camping aansluiting :+
NielsTn schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:40:
Ik overweeg prive aan te schaffen, niet private lease oid.
Let wel, ik heb geen auto dus de stap is makkelijk te maken (zonder inruil etc).
Actieradius is toereikend voor mijn situatie (ook buiten woon-werkverkeer).

Ipv 2,5 uur enkele reis OV (woon-werk) ben ik in 1 uur op het werk(of thuis).
Dat je nu geen auto hebt is niet zo relevant, de stap kun je altijd makkelijk maken.
Zelf vind ik voor auto's zoals de Zoe met een accu lease contract het prettiger (voor mijn eigen idee) om dan maar het hele ding te leasen in plaats van de helft. En volgens mij is het met de Zoe best goedkoop te doen.
Ik zou het zeker goed naast elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Metro2002 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:01:
Sta ik op een camping in Zuid Frankrijk... komen er Nederlanders aanrijden in een Tesla Model S. Nieuwschierig als ik ben toch even een praatje gemaakt en gevraagd hoeveel dagen ze er nou over gedaan hebben. Volgens de eigenaar kon het in 1 dag al moet je wel je route wat aanpassen aan de snellaad stations. Wel mooi om te zien dat Tesla behoorlijk investeert in snellaadstations, er komen er fors wat meer bij in de nabije toekomst. Was aangenaam verbaasd :P 350km rijden, 1 uur snelladen , weer 350km rijden. Nog altijd vervelender dan 600+km rijden, tanken en na 5 min weer 600km rijden maar het is op deze manier toch te doen om rlectrisch op vakantie te gaan met de auto. :)
Door die 350km range is het met de model S goed te doen ja.
Dat is toch ruim 3 uur rijden (als je door kan rijden). Dan heb ik wel behoefte aan een rustmomentje.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

!null schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:07:
Ik zie het al voor me, de Tesla Model S laden op de 6 Ampere camping aansluiting :+
4 ampere maar zelfs ;( maar hij kon de auto aan een sterker stroompunt opladen iom de camping eigenaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

RocketKoen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:16:
[...]

Door die 350km range is het met de model S goed te doen ja.
Dat is toch ruim 3 uur rijden (als je door kan rijden). Dan heb ik wel behoefte aan een rustmomentje.
Ik ben altijd wel van het doorkachelen :P Gisteren 1240km gereden, rusttijd in totaal ongeveer een uur :X 2 keer getankt onderweg maar dat was meer uit voorzorg dan noodzaak, 1 keer had ook volstaan, en omdat het al laat werd ff bij de mac binnengelopen anders was de totale rusttijd inclusief plaspauzes ed ongeveer 20 minuten geweest :X (i know... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Metro2002 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:47:
[...]

4 ampere maar zelfs ;( maar hij kon de auto aan een sterker stroompunt opladen iom de camping eigenaar .
Kun je die auto uberhaubt opladen op 4 of 6 A?
Kun je hem dus beperken tot een bepaald vermogen met opladen. Doet hij dit zelf. Of knalt de zekering er uit zodra je de auto aansluit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maar ja, dan is het wel op zijn best 350 km rijden, 1 uur snelladen, 350 km rijden, 1 uur snelladen, 350 km rijden. En als je pech hebt en niet in Maastricht woont moet je nog een keer laden.
Maar twee dagen is gaat natuurlijk altijd wel werken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Gewoon een sterke elektromagneet voorop de elektrische auto monteren en dan vastplakken aan een vrachtwagen die richting Zuid Frankrijk gaat. Met nog wat extra vergoeding (€) aan de vrachtwagenchauffeur kan je de accu bijladen door middel van regeneratief remmen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

RocketKoen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:36:
[...]

Kun je hem dus beperken tot een bepaald vermogen met opladen. Doet hij dit zelf. Of knalt de zekering er uit zodra je de auto aansluit.
Ik denk dat de zekering er dan uitknalt , die eigenaar van die auto deed namelijk wel erg veel moeite om hem ergens anders aan op te laden dan aan de stroompaaltjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Als de camping een smartgrid had was het geen probleem geweest :+ dan hadden alle laders begrepen dat ze niet meer dan 4A mochten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik was afgelopen weekend in Finland en dat land is al bijna helemaal voorbereid op elektrisch rijden. Vanwege de kou heeft elke auto een elektrische voorverwarmer en bij de helft van de parkeerterreinen waar je wat langer staat (dus niet bij een supermarkt of zo maar wel bij hotels en particulieren) staat een paaltje met twee stopcontacten. Wel maar 220 V en waarschijnlijk maximaal 16 A (er zat een ouderwetse smeltzekering in), maar je kunt dus zomaar even je elektrische auto opladen.
Dat ziet er dan zo uit.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

Maasluip schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 07:57:
Ik was afgelopen weekend in Finland en dat land is al bijna helemaal voorbereid op elektrisch rijden. Vanwege de kou heeft elke auto een elektrische voorverwarmer en bij de helft van de parkeerterreinen waar je wat langer staat (dus niet bij een supermarkt of zo maar wel bij hotels en particulieren) staat een paaltje met twee stopcontacten. Wel maar 220 V en waarschijnlijk maximaal 16 A (er zat een ouderwetse smeltzekering in), maar je kunt dus zomaar even je elektrische auto opladen.
Dat ziet er dan zo uit.
Die dingen zijn inderdaad om je motorblok op temperatuur te houden maar of het genoeg stroom levert om electrische auto's mee op te laden? 1 zal wel gaan maar een hele parkeerplaats vol?
Komt bij dat de stroom ergens vandaan moet komen natuurlijk, dat blijft wel een klein detail :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja bij een hele parkeerplaats vol gaat dat zeker niet werken. En wellicht is de boel op lagere ampere gebouwd dan 16A, zoveel kost het namelijk niet om een auto warm te houden. (zit vaak een thermostatisch element in het motorblok gepropt, of slechts in de koelvloeistof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb dit weekend een roadtrip naar Praag gedaan vanuit Middelburg. Enkele trip van 1100km. Op Donderdag heen gereden (13 uur) en gisteren weer terug (13 uur).

De SuperChargers staan zo'n 200 ~ 250km bij elkaar vandaan en dat is ook een mooie afstand. Hoe voller de accu, hoe langzamer het laden gaat.

Zodra de accu bijna leeg is gaat er zo'n 120kW aan vermogen naar binnen, maar bij 60% vulling is dit al afgebouwd naar 60kW en zo gaat het door.

Je wil dus even tot zo'n 300km range laden (30 min), dan weer 200 ~ 250km lekker door rijden en weer even aan de lader.

Overigens denkt iedereen dat tanken slechts 5 minuten kost, maar is dat ook écht zo? Meet het maar eens, je staat snel zo'n 15 tot 20 minuten stil bij een tankstation. Die moet even naar de WC, die wil wat drinken uit de shop, etc, etc.

Ja, ik sta er met mijn Model S 30 tot 40 minuten, maar ik kan meer combineren. Inpluggen doe ik als eerste, daarna ga ik naar de WC, wat drinken halen en voordat ik het weet zijn de 30 minuten voorbij.

Natuurlijk wint een ICE het op de lange afstand qua tijd, maar ik vind dit lekker reizen.
Maasluip schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:51:
[...]

Maar ja, dan is het wel op zijn best 350 km rijden, 1 uur snelladen, 350 km rijden, 1 uur snelladen, 350 km rijden. En als je pech hebt en niet in Maastricht woont moet je nog een keer laden.
Maar twee dagen is gaat natuurlijk altijd wel werken.
Wat ik hier boven aan geef, het werkt dus iets anders. Hoe voller de accu, hoe langzamer het laden gaat.

In een Model S kan je de range op "Typical" of "Rated" zetten. Bij 100% lading geeft "Rated" 500km aan. Bij "Typical" staat er dan 390km. Daar heb ik hem dus op staan, dat is realistischer.

Ik heb de 85kWh accu, maar de geruchten gaan dat Tesla binnenkort ook met een 110kWh accu komt. Dat levert twee voordelen op:
* Grotere range
* Sneller snelladen

Doordat de accu dus groter is kan de snellader langer op hoog vermogen blijven laden wat effectief dus betekend dat je er minder lang hoeft te staan.

Nog een Tweet van mij over mijn trip naar Praag: https://twitter.com/widodh/status/496373871344619520
RocketKoen schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:36:
[...]

Je kan een Model S op 5A laden. Lager wil hij niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Snow_King op 05-08-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Snow_King schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:19:
[...]

[...]
Je kan een Model S op 5A laden. Lager wil hij niet.
Klopt, ik zag bij mijn weekendje Tesla Roadster dat ik op de boordcomputer de laadstroom kon bepalen (ik meen zo uit mijn kop tot 13 Ampere op 1 fase 230V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

NielsTn schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:20:
[...]

Klopt, ik zag bij mijn weekendje Tesla Roadster dat ik op de boordcomputer de laadstroom kon bepalen (ik meen zo uit mijn kop tot 13 Ampere op 1 fase 230V)
De Roadster kan tot 70A enkel-fase, echter kwam die 13A van de mobiele lader die je er in geprikt had. De lader is leidend om te vertellen wat de maximale stroom is.

De Model S accepteert tot maximaal 3-fase 32A (22kW), daar boven heb je een DC lader nodig zoals een SuperCharger, dan gaat er maximaal 135kW naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Snow_King schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:48:
[...]
De Roadster kan tot 70A enkel-fase, echter kwam die 13A van de mobiele lader die je er in geprikt had. De lader is leidend om te vertellen wat de maximale stroom is.

De Model S accepteert tot maximaal 3-fase 32A (22kW), daar boven heb je een DC lader nodig zoals een SuperCharger, dan gaat er maximaal 135kW naar binnen.
Eigenlijk is die 22kW gewoon een beperking van de ingebouwde gelijkrichter dus. De accu kan blijkbaar veel meer hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dat is met die i3 ook zo zie ik op inet, veel sneller te laden met DC dan AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

RocketKoen schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:02:
[...]

Eigenlijk is die 22kW gewoon een beperking van de ingebouwde gelijkrichter dus. De accu kan blijkbaar veel meer hebben.
Klopt. De accu kan het wel hebben.

Alleen de ZOE kan 43kW AC tot zich nemen, maar dat komt omdat Renault een gepatenteerde lader heeft die geïntegreerd is met het regeneratief circuit van de motor.
Bartjuh schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:16:
Dat is met die i3 ook zo zie ik op inet, veel sneller te laden met DC dan AC.
Scheelt ook gewicht in de auto :)

Wat alleen jammer is, is dat de i3, Leaf en praktisch elke andere EV maar op 1-fase kan laden terwijl alle laadpalen 3-fase 16A zijn. Het kán 3x zo snel bij een laadpaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tesla planning

2015 - Tesla Model X
2016 - Tesla Model 3
2016 - Tesla Model R (new Roadster)
2018 - Tesla Model C (City, $15,000)

En nu maar hopen dat de autoweek insider informatie klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Snow_King schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:15:
[...]
Scheelt ook gewicht in de auto :)

Wat alleen jammer is, is dat de i3, Leaf en praktisch elke andere EV maar op 1-fase kan laden terwijl alle laadpalen 3-fase 16A zijn. Het kán 3x zo snel bij een laadpaal dus.
Hmm, ja dat laadgebeuren is verre van optimaal volgens mij. Allemaal verschillende stekkers, AC en DC door elkaar.

Mij lijkt een DC standaard het beste. Dan hoeft er helemaal geen AC-DC conversie meer plaats te vinden in de auto, scheelt kosten en gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Je vergeet alleen dat 90% van de huidige infrastructuur AC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Bartjuh schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:14:
[...]

Hmm, ja dat laadgebeuren is verre van optimaal volgens mij. Allemaal verschillende stekkers, AC en DC door elkaar.
Het valt allemaal wel mee. De Type 2 AC stekker is standaard in Europa. Voor DC heb je verder CHAdeMO en Type 2 Combo (CCS).
Bartjuh schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:14:
[...]
Mij lijkt een DC standaard het beste. Dan hoeft er helemaal geen AC-DC conversie meer plaats te vinden in de auto, scheelt kosten en gewicht.
Nee, je wil nog wel een AC lader hebben, maar 22kW is wel een beetje de max. Daar boven wordt het duur en kost ook een hoop.
Erasmo schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:30:
Je vergeet alleen dat 90% van de huidige infrastructuur AC is.
Juist. Alleen bij snelladen trekt de snellader dus 3-fase AC en zet dat om in >50kW DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Nu online
Gisteren met de Audi E-Tron gereden. Hele pakket geeft echt een hele fijne rijervaring.
Verrassend genoeg kun je er puur elektrisch ook prima mee rijden.

Wel vreemd dat als je een keer echt vol gas geeft (boost modus), dat de auto dat over schakelt naar een modus waar je de accu niet meer leeg trekt. Kun je wel weer handmatig terug zetten, maar toch..

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
De A3 E-tron neem ik dus aan?

(als in, je hebt ook een 100% elektrische R8 E-tron concept, maar die brengen ze niet uit)

Ik denk dat die A3 E-tron een prima auto is, maar het is wel een hybride waarvan je bij voorbaat al kunt denken dat hij slechter zal presteren dan een Prius (ook dan een Prius van 10 jaar terug), omdat hij gekoppeld is aan een gewone benzine motor met turbo(!), ipv een atmosferische atkinson motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

!null schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:41:
De A3 E-tron neem ik dus aan?

(als in, je hebt ook een 100% elektrische R8 E-tron concept, maar die brengen ze niet uit)

Ik denk dat die A3 E-tron een prima auto is, maar het is wel een hybride waarvan je bij voorbaat al kunt denken dat hij slechter zal presteren dan een Prius (ook dan een Prius van 10 jaar terug), omdat hij gekoppeld is aan een gewone benzine motor met turbo(!), ipv een atmosferische atkinson motor.
Niet te vergeten dat 90% hem voor de lage bijtelling neemt en hem nooit aan de stekker zal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:29:
Tesla planning

2015 - Tesla Model X
2016 - Tesla Model 3
2016 - Tesla Model R (new Roadster)
2018 - Tesla Model C (City, $15,000)

En nu maar hopen dat de autoweek insider informatie klopt.
Hier een plaatje van de Tesla Model C.

Afbeeldingslocatie: http://auto.blog.rs/gallery/108/tesla%20city.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Is een beetje Up-achtig, zeker qua raamstijlen. Ook knikje achter bij achterraam karakteristiek. Alleen snoetje is duidelijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Heeft iemand die Model C niet gewoon gephotoshopt op basis van een up?
Dit is namelijk gewoon een up met Model S wielen en Model S neus erop geplakt. Sowieso zal hij er bij 2018 wel wat anders uit zien.

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.