In geval van mijn versie ruim 20% meer,maar dat doet er niet toe.
Ik vind een Tesla met een BMW helemaal geen appels met peren vergelijken.Zeker niet op het punt van brandstofkosten versus KW.
Een Tesla mag ook ruim 30 KW aanvullen a circa 0,24 per KW.(of je moet zelf opwekken en een voldoende grote investering doen om dit dagelijks op te wekken)na 150 km rijden.Kosten KW dus circa € 7,20
BMW met gemak 1:20 is circa € 10.50 diesel.Verschil € 3,30 per dag.
Woon-werk met 90% snelweg haal ik gewoon 1:22.Verschil werkelijk dus nog kleiner.
Een Tesla met opties die BMW aanbied die is er niet,Over comfort gesproken.
En de station bied meer als genoeg ruimte.....
Neem dat de Tesla € 20000 duurder is,daar schaf ik 14000 liters diesel voor aan die mij meer dan 250.000 km ver brengen.
Natuurlijk....Daar zijn nog de overige kosten....wegenbelasting,afschrijving,verzekering,enz enz.
Voor particulier is dus de Tesla echt niet interessant,Of je moet houden van een hoog gadget gehalte en geld teveel hebben.
Mijn huidige 5400WP op het dak is never nooit genoeg om zelf genoeg KW op te wekken.Daar moet het dubbele bij en ook dit is al weer een investering van € 12000 euro.
En nog zien of in de toekomst het gratis opladen blijft.Nu al dient er betaald te worden,en ook Tesla zou wel eens kunnen overgaan op betaald laden via hun uitgerolde netwerk
Maar ik ben eerlijk,Tesla is een mooie wagen en natuurlijk fluister stil...Moet je wel de radio uitzetten
Maar het is jammer dat ook de nieuwe versies nog behoorlijk aan de prijs zijn.(model x)
Ben ook bezig geweest met een configuratie voor een BMW I3.Nog voordat ik deze op de weg heb gezien.Met wat opties ga je ook over de € 50K...En heb hem nu al een paar keer zien rijden....Persoonlijk zou ik dat voor zo een auto echt niet betalen,wat is hij afschuwelijk.
En dan de Mitsubishi PHEV.
Samen met moeders in deze auto gezeten ,maar nadat ik de deur dicht deed,was ik eigenlijk al klaar.Niet mijn auto....De dealer probeerde mij nog te overtuigen om te gaan rijden,maar heb ik voor bedankt.
En dan het verbruik van deze auto..Fabrieksopgave 1:52,maar ik zie genoeg waardes van 1: 21,5
Iedereen klaagt dat verbruikscijfers teveel afwijken,maar ik rij de opgegeven verbruikscijfers van BMW zonder probleem.
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 27-06-2014 22:11
]