Proton_ schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:01:
...maar in deze discussie kan een EV (in principe) alles wat een turbodiesel kan (en veel dingen kan de EV beter), hoogstens duurt het bij afstanden >100 km 10 minuten langer.
'Ik kan niet naar mijn familie met een Leaf' is gewoon niet waar.
Het kán wel , net als dat je ook wel met de trein kan en net als dat je ook wel youtube kan kijken op een tv zonder youtube support als je maar gewoon even elke keer als je dat wilt gebruiken 10 minuten de tijd neemt om een laptop aan te sluiten op je tv en versterker.
Maar het gaat erom dat er OOK tv's zijn waar het al mee kan, net als dat er auto's te koop zijn die wél gewoon in 1 moeite heen en weer naar ouders *insert ver weg kunnen rijden zonder zowel op de heen als terug weg een half uur extra laadtijd te moeten incalculeren.
Waarom (op het milieuaspect na, ik snap dat we op een gegeven moment wel moeten maar dat moment is niet nu ) zou je dan voor een EV kiezen die op langere afstanden méér planning vergt, méér tussenstops vergt, langere reistijden creeert en verder geen enkel voordeel biedt ten opzichte van een auto met ICE én daarbovenop nog eens duurder is.
disclaimer: ik zou best een EV willen en zou leren leven met de beperkingen omdat ik gewoon een ubernerd ben.Zou kunnen inderdaad, zoals ik net al postte kan het wel maar kost dat dus wel 2 keer een half uur extra tijd, tijd die niet nodig is bij een ICE voertuig.
Ik kan niet beoordelen hoe je op vakantie wilt.
2 weken Frankrijk, net als de rest van Nederland

Als je inderdaad zo vaak dingen bij Ikea koopt die niet in een gewone auto kunnen (dus in aanhanger of bus moeten) dan is dat inderdaad een punt om rekening mee te houden. Naar mezelf kijkend, ik ga best vaak naar de Ikea maar meestal passen de spullen die koop ook nog wel in de achterbank. Zo vaak koop ik geen kledingkast of bank.
Ik ga uit van 3 keer per jaar, dat lijkt me niet heel veel toch? Vervang Ikea door bouwmarkt of wat dan ook waar je nog wel eens lange rommel mee moet slepen.
Al met al deel ik je conclusie: voor mensen die hun auto voor alles willen kunnen gebruiken, is een EV op dit moment nog niet geschikt. Er is duidelijk een flink spectrum, van mensen die uit ideologie alles maar dan ook alles op de bakfiets doen, tot mensen die overal beren op de weg zien. En alles daar tussenin.
Kijk, alles is mogelijk en zelfs alles met de bakfiets doen is mogelijk dus alles met een EV doen ook, alleen het punt is dus dat mensen nu de keuze hebben uit een auto die beperkt in de actieradius is en duurder is in aanschaf en een auto die alles kan maar toevallig op benzine of diesel loopt. Dan is de keuze toch snel gemaakt.
[
Voor 39% gewijzigd door
Metro2002 op 16-08-2016 16:15
]