JeroenE schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:51:
[...]
Ja, maar ga jij dus iedere keer eerst ergens twintig minuten zijn en dan weer "even" weg om je auto te verzetten?
[...]
Als iedere parkeerplek een snellader heeft is dat geen probleem natuurlijk
Maar zoals je merkt is dat dus niet zo en is het dus niet zo sociaal om er van uit te gaan dat jij dan maar even twee uur kan blijven staan. Zou je ook twee uur voor een dieslpomp parkeren?
De meeste snelladers zijn trouwens 50 cent per minuut dus een tientje per uur is al voordeliger dan als je wel aan het laden bent. Of bedoelde je een tientje meer dan het normale tarief? Ik denk niet dat je baas blij wordt als jij twee keer per dag 2 uur laad voor 50 cent per minuut plus 15 (20?) euro boete = 2 * (120 * 0,5 + 15) = 150 euro. Ik denk dat je dan snel je auto weer kan inleveren... Nouja, gelukkig rekenen ze die 50 cent alleen als je daadwerkelijk aan het laden bent, maar dat komt ook omdat men er van uitgaat dat je na x minuten ook weer vertrokken bent en er niet een paar uur blijft staan.
[...]
In Drachten zitten ze op een hoekje van zijn parkeerterrein dus dan is het een beetej de vraag of ze openbaar te gebruiken zijn of niet. Dat zijn gewone laadpalen. In Leeuwarden kan ik niets zien op Google streetmaps en ook de diverse laadpaal websites weten niets van laadpalen daar in de buurt.
Ik blijf nooit 2 uur

hooguit 1,5 maar eerder 1 uur. Dat is volgens mij een fatsoenlijke tijd om bij een snellader te staan(bezet te houden). Verzetten zou voor mij niet echt van toepassing zijn dus.
Beter maken ze snellaad palen met priority charging in de steden. 2 a 4 laadsnoeren er aan, alle 2/4 op normale snelheid laden, 1 auto kan snelladen. Is die op 80% dan terug naar normale snelheid. Volgende met minder dan 80% aan de beurt. Enz. Zo heb je ook geen enorme transformatoren nodig. Maar voorzie je wel verschillende "bezoekers" mensen die even snel een boodschap doen, maar ook degene die een hele middag gaan shoppen.
Ik bedoelde eigenlijk 10 euro per uur penalty. En dan met name in grotere steden, daar zijn parkeertarieven van 6-7 euro per uur toch al normaal. Idd wordt je baas niet blij, maar zo voorkom je wel problemen zoals jij ze omschrijft, dan idd maar even terug naar de auto. Er is best veel keuze namelijk, je kan hem ook een 2-4 uur aan een "normale" lader hangen, of eventueel een half uurtje fastned doen.
Is er trouwens een vorm van negotiation tussen de auto en de laadpaal? Geeft de auto aan hoe snel/veel stroom hij wil/kan hebben? Als je een niet snellaad i3 op een fastned gooit, krijg je dan ook 55KW?
Bourguignon, op die rotonde staan ze, zo'n beetje. Volgens mij zijn dat nu vierkante parkeervakken geworden en is die rotonde weg. Eigen terein idd, maar zou kunnen dat je er toch kan laden.
https://www.google.nl/map...415433,121m/data=!3m1!1e3LopendeVogel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:07:
[...]
Nja bijgevuld, dan moet die ververst worden ja en dan wordt die dus ook bijgevuld

Of is dat bij elektrisch rijden anders?
Maar normaal moet je (ligt aan de olie) rond de KM die jij aangeeft de boel verversen, oude olie eruit, nieuwe olie filter erop en nieuwe olie erin.
Bijvullen doe ik nooit, eer dat moet, moet het sowieso ververst worden (althans, als je wilt dat het blok even meegaat).
Idd wordt ie ververst bij 30k, dat doet de dealer. Ik hoef bij normaal gedrag ook niet bij te vullen, maar met mijn enigzins vlotte rijstijl, sleurhut en af en toe met koude motor vlotjes optrekken (ivm brandweer) dan neemt ie toch wel 1 a 1,5 liter tussendoor. Dat drinkt ie gewoon netjes op zeg maar

Ik heb het uiteraard niet over een i3 op dit moment maar over mijn ordinaire diesel golf.
De REX zal op draaiuren/tijdinterval geserviced worden dat weet ik eigenlijk wel zeker. Die 100.000km is voor transmissieolie(automaat). Die kan wat langer zitten, hoewel dat bij sommige DSG bakken ook wel wat eerder mag dan voorgeschreven. Eigenlijk alle motoren op auto/motor na worden per x aantal uur geserviced, bijvoorbeeld tractoren, pompen, compressoren enz.
[
Voor 17% gewijzigd door
Appie Heijn op 10-08-2016 15:44
]