Ach, ik ken mensen die over de veertig zijn en nog bij hun ouders wonen. Die hebben dan toevallig wel een eigen oprit, dat wel.YoshiBignose schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:06:
Nou ja die laadpaal kost geld en hij woont nog bij z'n ouders zonder oprit dus dat lijkt me gewoon geen verstandige investering.
Klopt. maar als hij 261 * 80 = 20880 km woon/werk rijdt en dat met ongeveer 20 kWh / 100 km dan zou hij daar 4176 kWh voor nodig hebben die hij op de zaak kan laden. Dat is al een behoorlijk eind richting de 10k kWh grens waarbij elektriciteit veel goedkoper wordt. Dan ligt het er een beetje aan hoeveel jij op de zaak laadt en wat het gebruik al is zonder dat er iemand laadt.Maar laten we niet vergeten dat stroom ook gewoon geld kost....
Afgezien daarvan, zelfs bij 35 cent per kWh is dat ongeveer 7 cent per km. Dat is 4 cent per km goed koper dan een 1:13 rijdende ICE die voor 1,43 per liter tankt.
De onderhoudskosten zijn ook anders, maar zoals je zelf al aangeeft is de afschrijving wel weer hoger.
Ik weet niet wat jij hebt afgesproken met hem (en dat hoeft ook niet), maar meestal krijgt men eens in de 3 a 4 (tegenwoordig ook wel 5) jaar een nieuwe auto. Ik zou er in ieder geval niet blijer van worden als ik jaar in jaar uit bijtelling moet betalen over de nieuwwaarde maar ondertussen wel in een tig jaar oude auto moet rijden. Dan ga je ook het punt bereiken dat je beter geen auto van de zaak hebt...
Ik heb geen Netflix, maar er zijn nu 166 afleveringen.Nivve schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:58:
(zeg, modern family of zo) is al goed voor 200 laadmomenten (of hoeveel afleveringen zijn er?).
GoT lezen duurt ook altijd langer dan je denkt.Koffie drinken en mail checken kan ook, maar dat wordt toch snel vervelend (ik heb niet altijd zin om mijn mail te checken en dergelijk) en doe ik dus niet vaak tijdens het snelladen.