Bij werkzaamheden waarbij meer dan 1 baan nog beschikbaar is gebeurt het mij ook wel eens. Want ja, ej gaat natuurlijk geen 70 rijden met je vrachtwagen als hij 89 kan rijden

Omdat dat een andere duurtest-auto is, neem ik aan.
Ligt aan de datum tenaamstelling. Als die voor 1 juli 2012 dan blijft het percentage gelijk tot de auto wordt verkocht. Eea staat
hier. Aangezien je zegt dat hij over een half jaar 5 jaar oud is dan zou dat in dit geval zo moeten zijn.
Of het fijn is ligt trouwens ook wel aan je werknemer natuurlijk; hoe vaak en hoe ver wordt er privé gereden?
Jij zegt 280 euro per maand en 1 op 13. De vraag is dan tankt hij duur of goedkoop?
Duur is (280 / 1,55 per liter) * 13 is ongeveer 2350 km per maand.
Goedkoop is (280 / 1,42 per liter) * 13 is ongeveer 2550 km per maand.
Ongeveer 22 dagen per maand heen en weer voor wek = 22 * 80 = 1760 km.
Dan is privé dus 590 tot 790 km per maand. De grote vraag is of dat bijna iedere dag 30 km is of 2 keer in de maand net geen 400...
En eigenlijk zou je hem thuis ook de mogelijkheid moeten geven om te laden (tenzij er al een laadpaal in zijn straat staat natuurlijk). Nu hoeft hij toch ook niet zelf te betalen als hij gaat tanken, dus waarom voor het laden wel?
Ja, maar het kan natuurlijk wel verschil maken als je in het ene geval per se onderweg moet stoppen en in het andere geval ook op je bestemming kan (langzaam) laden. Het eerste geval is altijd meer reistijd, het tweee kan gunstig zijn als je lang genoeg op je bestemming bent om weer vol te komen.
Maar ik denk dat die 300 hier nu gewoon geopperd is omdat dat voor een aantal mensen handig is; ik heb hier niet gelezen dat het uit een of ander onderzoek komt in ieder geval.
Ik denk een beetje hetzelfde met de "magische" grens van 35k aanschaf. De meeste mensen kopen veel goedkoper dus waar die grens vandaan komt weet ik ook niet. 35k euro is gewoon een beetje rondom de prijs die je nu kwijt bent voor een gemiddelde nieuwe EV.
[
Voor 20% gewijzigd door
JeroenE op 04-08-2016 12:43
. Reden: reactie BB-One erbij en wat tikfoutjes ]