Waarom denk je dat? Jij hebt toch een Tesla waarbij je heel mooi kan zien wat er gebeurd als je vol gas weg suift of normaal weg rijdt?
Waarom denk je dat een ICE anders zou zijn? Het grootste verschil is meer dat je niet zo goed kan zien hoe of wat, denk ik.
Ik had vandaag de keuze tussen een omweg, maar wel snelweg (130 km/u) of een binnendoor route die best wat korter was maar dan 80 km/u en wat stoplichten.
Het ligt voornamelijk aan de parameters. Is het 1 km korter of 10 km? Staan er 20 verkeerslichten of 2?
In de Qubo is een paar km korter (21 km ipv 25 km) en ruim 10 verkeerslichten extra minder zuinig dan op de snelweg rijden met 90 a 95 km/u. De Qubo gaat sowieso niet sneller dan 100 km/u. De Qubo heeft ook niet zulke goede regeneratie van energie als de huidige EV's, dus dat scheelt ook wel.
maar als je 110 km/u gaat waar je 130 mag dan moet je gewoon af en toe vrachtwagens inhalen en dat is vervelend.
Daarom moet je ook met 92 km/u achter een vrachtwagen blijven rijden. Dan hoef je niet in te halen en het is nog zuiniger ook

Je moet hem natuurlijk niet zo willekeurig ergens inprikken, enig overleg is wel zo netjes. Als is dat natuurlijk geen garantie voor een juist antwoord. De meeste pompen gebruiken niet zo heel veel en verwarming ook niet (tenzij elektrische verwarming natuurlijk) en een groep klapt er niet gelijk uit. Laden via een standaard stekker is te vergelijken met een waterkoker qua gebruik. Alleen slaat een EV niet na 5 minuten af

Ja, als je het niet fijn vind rijden dan is dat natuurlijk ook een oplossing. Maareh, er zit toch cruis control op een Leaf? Lekker makkelijk, alleen maar sturen verder niets.
Buiten dat, 90kmu rijden op een vrachtwagen-arme Belgische snelweg is vragen om ongelukken. De mens is er echt nog niet op bedacht dat ook personenauto's wel eens dit slakkentempo rijden.
Jullie hebben in België geen bejaarden die in een auto rijden met 70 km/u op de snelweg

Ik zou juist denken dat je met al die kedoenk-kedoenk-kedoenk wegen minder snel zou rijden. Of is het juist sneller om er eerder af te zijn?

tiguan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:01:
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Als iedereen om je heen je constant inhaalt of sneller langs je heen zoeft. Ik zou me daar ook niet erg prettig bij voelen. Ook omdat je voor andere weggebruikers een storende factor bent, omdat je niet met de flow meerijdt.
Ik kom in NL toch regelmatig zulke auto's tegen en rij zelf ook wel eens "maar" 100 km/u terwijl je 130 km/u zou mogen. Ik heb er niet zo'n problemen mee eerlijk gezegd, ik wil dan graag mijn bestemming halen zonder te hoeven laden onderweg. Dan nog haal ik soms andere auto's in... Als je voor aan in de 'file' rijdt heb je er zelf trouwens het minste last van
Vrachtwagens geven ook niets om de flow van het andere verkeer; die halen elkaar ook rustig met een halve km/u snelheidsverschil.