Het blijft toch angstig voor een garage als je een elektrische auto hebt.
Ik had 2 weken geleden dat mijn climate control niet koelde.
Naar de Renault dealer om de hoek gegaan voor een afspraak.
Het was immers een probleem met de airco, dus dan hoefde ik volgens hun niet naar een ZE dealer.
Afspraak gemaakt en de auto ernaar toe gebracht.
Halverwege de dag een telefoontje dat ze het probleem niet hebben kunnen vinden en volgens hun in het hoogspanningsgedeelte zit.
De auto moet dus naar een ZE dealer.
Hiervoor een nieuwe afspraak gemaakt zodat de auto bij onze lokale dealer afgeleverd kon worden.
Hun zorgen dat de auto dan naar de ZE dealer gebracht wordt waar hij nagekeken wordt.
Afgelopen dinsdag de auto gebracht.
Einde van de dag heeft mijn baas maar eens gebeld hoe het er voor stond.
Probleem hadden ze nog niet kunnen vinden, en gaan de volgende dag het systeem nogmaals op druk zetten om te kijken of het toch niet in het normale systeem zit.
Woensdag een telefoontje dat het waarschijnlijk de druksensor is.
Als ze het systeem afpersen geeft de auto 0 Bar aan en de vulinstallatie 5 Bar.
Deze moesten ze bestellen, dus kon een dag duren.
Donderdag nog steeds niets gehoord, dus rond de middag maar gebeld naar de ZE dealer.
Telefoniste ging graven in de bak die ze nog moest bellen, en daar lag mijn auto ook tussen.
Ik kon hem ophalen bij hun
Maar even doorgevraagd of hij niet naar onze eigen dealer kwam.
Iemand anders gesproken en de auto was net op transport naar onze dealer, en we zouden door hun gebeld worden als hij er is.
Kwart voor 5 maar eens gebeld naar de eigen dealer....
De auto stond er al, maar ze hadden beloofd dat ze hem vol af leverden, dus hadden ze nog niet gebeld.
Na het werk maar weer de auto opgehaald, ze waren druk dus van een monteur de sleutel gehad.
Airco werkt gelukkig weer, maar na 4 dagen zoeken naar een druksensor mag dat toch ook wel...
Vandaag viel me op dat mijn bumper hoger dan mijn motorkap zat.
Motorkap open en kom ik tot de ontdekking dat de gehele bovenkant de schroeven mist.
Maandag denk maar eens met de baas lang de dealer om het over de service te hebben.
Ze zijn jammergenoeg aardig paniekerig als er ZE op de auto staat als ze een storing moeten zoeken.
Het had in een dag gerepareerd kunnen worden naar mijn idee. (diagnose stellen, sensor bestellen en repareren).
Gelukkig kan ik weer elektrisch rondrijden, en hopelijk na een maandag weer met een complete auto.
[
Voor 4% gewijzigd door
Crxtreem op 21-05-2016 21:52
]